Lukenut Raamattua?
Miksi tai miksi et?
Kymmenen syytä olla uskomatta 1/2 - http://www.tv7.fi/vod/player/?program=6690
Kymmenen syytä olla uskomatta 2/2 - http://www.tv7.fi/vod/player/?program=7610
Ihmiseltä yleensä aina löytyy syynsä olla uskomatta, onko sinulla joku näistä syistä? Vai onko sinulla joku muu syy? Mikä?
Oletko....
158
343
Vastaukset
- råtta
En katsonut mitään hihhulivideoita koska en tarvitse toisien syitä olla uskomatta johonkin. Niitä on tarpeeksi omasta takaa.
"Oletko lukenut raamattua"
Kyllähän sitä uutta testamenttia joskus aikoinaan kahlattiin läpi rippileirillä. Etenkin vanha testamentti mahdollisimman alkuperäisenä versiona (ei siistittynä) kiinnostaisi, mutta ne pätkät mitä olen lukenut eivät ole mitenkään helppolukuista. Kuin lakitekstiä lukisi. En lukisi sitä siksi että tulisin siitä uskoon, vaan selvittääkseni mitä kaikkea hullua kristinuskovat oikein väittää uskovan. Esimerkkinä näistä aivan käsittämättömistä uskomuksista on katolisen kirkon jäsenten (1,12 miljardia ihmistä) uskominen Transsubstantiaatioon.
"Transsubstantiaatio on roomalaiskatolisen kirkon oppi, jonka mukaan ehtoollisen leipä ja viini muuttuvat substantiaalisesti (aksidenssien säilyessä) Kristuksen ruumiiksi ja vereksi."-wiki
Uskomattomuuteni raamatun jumalaan voidaan kiteyttää:
a) En pidä raamattua ja sen tarinoita millään tavalla uskottavana
b) Mikään muu 'todiste' raamatun jumalasta ei ole ollut uskottava
Näistä johtuen minulla ei ole mitään syytä uskoa raamatun jumalaan niin kuin muihinkaan jumaliin ja tarinoihin joita en pidä uskottavana.
Vastakysymyksenä heittäisin, että kuinka monta kertaa te uskovaiset olette raamattunne kannesta kanteen? Nyt saa kehaista :D- sdgsg
"En katsonut mitään hihhulivideoita koska en tarvitse toisien syitä olla uskomatta johonkin. Niitä on tarpeeksi omasta takaa."
Niin vähän arvelinkin, sanoisit vain suoraan, että pelkäät katsoa sitä koska oma totuutesi ei ole vakaalla perustalla. Todellinen usko kestää koetuksen!
"En lukisi sitä siksi että tulisin siitä uskoon, vaan selvittääkseni mitä kaikkea hullua kristinuskovat oikein väittää uskovan."
Niin vähän arvelinkin, eli vahvistamaan omaa heikkoa totuuttasi.
"Vastakysymyksenä heittäisin, että kuinka monta kertaa te uskovaiset olette raamattunne kannesta kanteen?"
Tarkoitit varmaan monta kertaako luemme Raamatun kannesta kanteen? Jos niin tarkoitit, niin en voi muiden puolesta mitään sanoa, mutta itse aijon lukea niin monta kertaa kun kerkeän, niin kauan kun henki minussa pihisee.
"16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut." 2Tim3
Jumalan sana on meidän parhaaksemme, se on ihmisen manuaali. sdgsg kirjoitti:
"En katsonut mitään hihhulivideoita koska en tarvitse toisien syitä olla uskomatta johonkin. Niitä on tarpeeksi omasta takaa."
Niin vähän arvelinkin, sanoisit vain suoraan, että pelkäät katsoa sitä koska oma totuutesi ei ole vakaalla perustalla. Todellinen usko kestää koetuksen!
"En lukisi sitä siksi että tulisin siitä uskoon, vaan selvittääkseni mitä kaikkea hullua kristinuskovat oikein väittää uskovan."
Niin vähän arvelinkin, eli vahvistamaan omaa heikkoa totuuttasi.
"Vastakysymyksenä heittäisin, että kuinka monta kertaa te uskovaiset olette raamattunne kannesta kanteen?"
Tarkoitit varmaan monta kertaako luemme Raamatun kannesta kanteen? Jos niin tarkoitit, niin en voi muiden puolesta mitään sanoa, mutta itse aijon lukea niin monta kertaa kun kerkeän, niin kauan kun henki minussa pihisee.
"16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut." 2Tim3
Jumalan sana on meidän parhaaksemme, se on ihmisen manuaali."Niin vähän arvelinkin, sanoisit vain suoraan, että pelkäät katsoa sitä koska oma totuutesi ei ole vakaalla perustalla."
Vaikka sinulla olisi noinkin typerät ja epäloogiset syyt uskoa, älä peilaa idioottimaisuuttasi muihin. Ei ole mitään tarvetta katsoa jonkun hihhulin typeriä videoita tietääkseen oman syyn ateismiinsa.
"Jumalan sana on meidän parhaaksemme, se on ihmisen manuaali. "
Minä ainakin osaan ajatella ihan itse. Koko 'manuaali' on siis turha. Varsinkin, kun se ei anna mitään yksiselitteisiä ohjeita vaan pitäisi luottaa kaltaistesi sekopäiden tulkintoihin.- eajskd
ertert kirjoitti:
"Niin vähän arvelinkin, sanoisit vain suoraan, että pelkäät katsoa sitä koska oma totuutesi ei ole vakaalla perustalla."
Vaikka sinulla olisi noinkin typerät ja epäloogiset syyt uskoa, älä peilaa idioottimaisuuttasi muihin. Ei ole mitään tarvetta katsoa jonkun hihhulin typeriä videoita tietääkseen oman syyn ateismiinsa.
"Jumalan sana on meidän parhaaksemme, se on ihmisen manuaali. "
Minä ainakin osaan ajatella ihan itse. Koko 'manuaali' on siis turha. Varsinkin, kun se ei anna mitään yksiselitteisiä ohjeita vaan pitäisi luottaa kaltaistesi sekopäiden tulkintoihin.pidät laumaa kasassa? Eiköhän meistä kaikki täällä palstalla ole jo senverta vanhoja, että jokainen osaa vastata itse esitettyihin kysymyksiin taikka vastauksiin.
Ei pahalla, mutta haluaisin kuulla henkilöiden oman mielipiteen, etteivät ottaisi sinun mielipiteistä vaikutteita. Kiitos! - -s-
eajskd kirjoitti:
pidät laumaa kasassa? Eiköhän meistä kaikki täällä palstalla ole jo senverta vanhoja, että jokainen osaa vastata itse esitettyihin kysymyksiin taikka vastauksiin.
Ei pahalla, mutta haluaisin kuulla henkilöiden oman mielipiteen, etteivät ottaisi sinun mielipiteistä vaikutteita. Kiitos!Mielipiteen mistä? Noista avauksen typeristä videoistako?
eajskd kirjoitti:
pidät laumaa kasassa? Eiköhän meistä kaikki täällä palstalla ole jo senverta vanhoja, että jokainen osaa vastata itse esitettyihin kysymyksiin taikka vastauksiin.
Ei pahalla, mutta haluaisin kuulla henkilöiden oman mielipiteen, etteivät ottaisi sinun mielipiteistä vaikutteita. Kiitos!"pidät laumaa kasassa?"
Mitä ihmeen laumaa? Mistä sinä tuollaisia harhaisia kuvitelmia oikein revit?
"Eiköhän meistä kaikki täällä palstalla ole jo senverta vanhoja, että jokainen osaa vastata itse esitettyihin kysymyksiin taikka vastauksiin. "
Niin varmasti onkin, mutta tämä on keaskustelupalsta ja kekusteluun kuuluu se, että siihen voivat kaikki osallistua. Ymmärrätkö?
"Ei pahalla, mutta haluaisin kuulla henkilöiden oman mielipiteen, etteivät ottaisi sinun mielipiteistä vaikutteita."
Höpöhöpö. Ei sinua oikeasti kiinnosta mielipiteet vaan se on pelkkä tekosyy, jota voit käyttää saarnaamiseen ja se tulee viesteissäsi selvästi ilmi.- wiewje
ertert kirjoitti:
"pidät laumaa kasassa?"
Mitä ihmeen laumaa? Mistä sinä tuollaisia harhaisia kuvitelmia oikein revit?
"Eiköhän meistä kaikki täällä palstalla ole jo senverta vanhoja, että jokainen osaa vastata itse esitettyihin kysymyksiin taikka vastauksiin. "
Niin varmasti onkin, mutta tämä on keaskustelupalsta ja kekusteluun kuuluu se, että siihen voivat kaikki osallistua. Ymmärrätkö?
"Ei pahalla, mutta haluaisin kuulla henkilöiden oman mielipiteen, etteivät ottaisi sinun mielipiteistä vaikutteita."
Höpöhöpö. Ei sinua oikeasti kiinnosta mielipiteet vaan se on pelkkä tekosyy, jota voit käyttää saarnaamiseen ja se tulee viesteissäsi selvästi ilmi."Mitä ihmeen laumaa? Mistä sinä tuollaisia harhaisia kuvitelmia oikein revit?"
No kun vastaat muille esitettyihin viesteihin niin tulee ihan sellainen fiilis kun teillä olisi joku lauma täällä ja sinut olisi valittu tämän viikon tuuraajaksi.
"Niin varmasti onkin, mutta tämä on keaskustelupalsta ja kekusteluun kuuluu se, että siihen voivat kaikki osallistua. Ymmärrätkö?"
Ymmärrän, mutta mielestäni on epäkohteliasta vastata toisen puolesta.
"Höpöhöpö. Ei sinua oikeasti kiinnosta mielipiteet vaan se on pelkkä tekosyy, jota voit käyttää saarnaamiseen ja se tulee viesteissäsi selvästi ilmi."
Totta kai minua kiinnostaa, ilman niitä saarnaisin täällä yksinäni. - råtta
sdgsg kirjoitti:
"En katsonut mitään hihhulivideoita koska en tarvitse toisien syitä olla uskomatta johonkin. Niitä on tarpeeksi omasta takaa."
Niin vähän arvelinkin, sanoisit vain suoraan, että pelkäät katsoa sitä koska oma totuutesi ei ole vakaalla perustalla. Todellinen usko kestää koetuksen!
"En lukisi sitä siksi että tulisin siitä uskoon, vaan selvittääkseni mitä kaikkea hullua kristinuskovat oikein väittää uskovan."
Niin vähän arvelinkin, eli vahvistamaan omaa heikkoa totuuttasi.
"Vastakysymyksenä heittäisin, että kuinka monta kertaa te uskovaiset olette raamattunne kannesta kanteen?"
Tarkoitit varmaan monta kertaako luemme Raamatun kannesta kanteen? Jos niin tarkoitit, niin en voi muiden puolesta mitään sanoa, mutta itse aijon lukea niin monta kertaa kun kerkeän, niin kauan kun henki minussa pihisee.
"16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut." 2Tim3
Jumalan sana on meidän parhaaksemme, se on ihmisen manuaali.Pahoitteluni myöhäisestä vastauksesta. Olin matkoilla.
"Niin vähän arvelinkin, sanoisit vain suoraan, että pelkäät katsoa sitä koska oma totuutesi ei ole vakaalla perustalla. Todellinen usko kestää koetuksen!"
Pelkään katsoa mitä? Satukirjaa joka sattuu olemaan joillekkin toisille ihmisille minulle täysin käsittämättömästä syystä jotenkin erikoinen kirja? Ei kyse ei ole pelosta vaan siitä, että minulla on paljon parempaakin luettavaa ja jos haluan lukea fantasiakirjallisuutta, niin raamattu on aika pohjalla listassa.
"Niin vähän arvelinkin, eli vahvistamaan omaa heikkoa totuuttasi."
Omaa totuutta? Onko mielestäsi jokaisella oma totuus? Minun todellisuuteni on testattavissa ja todennettavissa mittauksilla sillä ne perustuvat ja vaikuttavat fyysiseen maailmaan. Miten testaat omasi?
"Tarkoitit varmaan monta kertaako luemme Raamatun kannesta kanteen? Jos niin tarkoitit, niin en voi muiden puolesta mitään sanoa, mutta itse aijon lukea niin monta kertaa kun kerkeän, niin kauan kun henki minussa pihisee."
Kyllä tarkoitin juuri sitä. Pahoitteluni puuttuneesta sanasta ja hyvä että ymmärsit silti kysymykseni. Ikävä kyllä et vain vastannut siihen. En kysynyt kuinka monta kertaa suunnittelit lukevasi, vaan kuinka monta kertaa OLET lukenut tähän hetkeen mennessä. Ymmärrettävästi et voi vastata tarkalla lukemalla jos lukumäärä on suuri, mutta kai voisit sanoa edes arvion?
"Jumalan sana on meidän parhaaksemme, se on ihmisen manuaali."
Mielestäni jumalan sanaa ei ole olemassa. On vain ihmisien toisilleen kirjoittamia tarinoita joita kirjoittajat väittävät
jumalan sanoiksi. Ne eivät ole parhaaksemme, mutta ne ovat erittäin käteviä välineenä saada ihmiset toimimaan niin kuin haluat. Siinä mielessä kyllä ihmisen manuaaleja. wiewje kirjoitti:
"Mitä ihmeen laumaa? Mistä sinä tuollaisia harhaisia kuvitelmia oikein revit?"
No kun vastaat muille esitettyihin viesteihin niin tulee ihan sellainen fiilis kun teillä olisi joku lauma täällä ja sinut olisi valittu tämän viikon tuuraajaksi.
"Niin varmasti onkin, mutta tämä on keaskustelupalsta ja kekusteluun kuuluu se, että siihen voivat kaikki osallistua. Ymmärrätkö?"
Ymmärrän, mutta mielestäni on epäkohteliasta vastata toisen puolesta.
"Höpöhöpö. Ei sinua oikeasti kiinnosta mielipiteet vaan se on pelkkä tekosyy, jota voit käyttää saarnaamiseen ja se tulee viesteissäsi selvästi ilmi."
Totta kai minua kiinnostaa, ilman niitä saarnaisin täällä yksinäni."No kun vastaat muille esitettyihin viesteihin niin tulee ihan sellainen fiilis kun teillä olisi joku lauma täällä ja sinut olisi valittu tämän viikon tuuraajaksi."
Jospa keskittyisit enemmän keskusteltavaan asiaan kuin kuvitelmiisi minusta.
"Ymmärrän, mutta mielestäni on epäkohteliasta vastata toisen puolesta."
Minä en ole vastannut toisten puolesta. Ei ole olemassa mitään kuvittelemaasi laumaa, jonka puolesta toimisin.
"Totta kai minua kiinnostaa, ilman niitä saarnaisin täällä yksinäni."
Höpöhöpö. Ei sinua oikeasti kiinnosta mielipiteet vaan se on pelkkä tekosyy, jota voit käyttää saarnaamiseen ja se tulee viesteissäsi selvästi ilmi.- hthrr
råtta kirjoitti:
Pahoitteluni myöhäisestä vastauksesta. Olin matkoilla.
"Niin vähän arvelinkin, sanoisit vain suoraan, että pelkäät katsoa sitä koska oma totuutesi ei ole vakaalla perustalla. Todellinen usko kestää koetuksen!"
Pelkään katsoa mitä? Satukirjaa joka sattuu olemaan joillekkin toisille ihmisille minulle täysin käsittämättömästä syystä jotenkin erikoinen kirja? Ei kyse ei ole pelosta vaan siitä, että minulla on paljon parempaakin luettavaa ja jos haluan lukea fantasiakirjallisuutta, niin raamattu on aika pohjalla listassa.
"Niin vähän arvelinkin, eli vahvistamaan omaa heikkoa totuuttasi."
Omaa totuutta? Onko mielestäsi jokaisella oma totuus? Minun todellisuuteni on testattavissa ja todennettavissa mittauksilla sillä ne perustuvat ja vaikuttavat fyysiseen maailmaan. Miten testaat omasi?
"Tarkoitit varmaan monta kertaako luemme Raamatun kannesta kanteen? Jos niin tarkoitit, niin en voi muiden puolesta mitään sanoa, mutta itse aijon lukea niin monta kertaa kun kerkeän, niin kauan kun henki minussa pihisee."
Kyllä tarkoitin juuri sitä. Pahoitteluni puuttuneesta sanasta ja hyvä että ymmärsit silti kysymykseni. Ikävä kyllä et vain vastannut siihen. En kysynyt kuinka monta kertaa suunnittelit lukevasi, vaan kuinka monta kertaa OLET lukenut tähän hetkeen mennessä. Ymmärrettävästi et voi vastata tarkalla lukemalla jos lukumäärä on suuri, mutta kai voisit sanoa edes arvion?
"Jumalan sana on meidän parhaaksemme, se on ihmisen manuaali."
Mielestäni jumalan sanaa ei ole olemassa. On vain ihmisien toisilleen kirjoittamia tarinoita joita kirjoittajat väittävät
jumalan sanoiksi. Ne eivät ole parhaaksemme, mutta ne ovat erittäin käteviä välineenä saada ihmiset toimimaan niin kuin haluat. Siinä mielessä kyllä ihmisen manuaaleja."Satukirjaa joka sattuu olemaan joillekkin toisille ihmisille minulle täysin käsittämättömästä syystä jotenkin erikoinen kirja?"
Eihän se ole kuin maailman ostetuin ja maailman luetuin kirja ja kirja joka on vaikuttanut kaikkein eniten maailmaan ja ihmisten elämiin.
Sinusta se ei ole mitenkään erikoinen kirja?
"jos haluan lukea fantasiakirjallisuutta, niin raamattu on aika pohjalla listassa."
Ihmekkös tuo kun se ei ole fantasiaa.
"Onko mielestäsi jokaisella oma totuus?"
Ei, on vain yksi aito totuus. Se on Kristus.
"Minun todellisuuteni on testattavissa ja todennettavissa mittauksilla sillä ne perustuvat ja vaikuttavat fyysiseen maailmaan. Miten testaat omasi?"
Mutta sinun todellisuutesi ei vielä tarkoita sitä, että se olisi totuus.
Enkeli ilmestyi minulle ja koin silmänräpäyksessä ihmeparantumisen, nyt et voi enää sanoa, että juuri se todellisuus minkä sinä tunnet on se oikea, ellet halua valehdella itsellesi.
Voit vain sivuuttaa todistukseni tai alkaa tutkimaan jos sinun käsittämästä todellisuudesta uupuu joku iso pala.
Ymmärrettävästi et voi vastata tarkalla lukemalla jos lukumäärä on suuri, mutta kai voisit sanoa edes arvion?
Pari kertaa läpi lukenut ja UT:n lukenut n.4 kertaa
"Mielestäni jumalan sanaa ei ole olemassa. On vain ihmisien toisilleen kirjoittamia tarinoita joita kirjoittajat väittävät
jumalan sanoiksi"
Kuningasten Kuninkaalla on kirjurinsa.
"Ne eivät ole parhaaksemme"
Raamattu on. Mieti kun kaikki noudattaisi 10 käskyä ja Jeesuksen opetuksia: Rakasta vihamiestäsi, älä kosta pahaa pahalla, vaan voita paha hyvällä, käännä toinenkin poskesi, kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan jne...
Tämähän olisi kuin paratiisi.
"mutta ne ovat erittäin käteviä välineenä saada ihmiset toimimaan niin kuin haluat. Siinä mielessä kyllä ihmisen manuaaleja."
Kukaan muu kuin Jeesus ei ole pystynyt elämään täysin niin kuin Raamattu sanoo.
Mutta silti jokainen meistä varmasti haluisi, elää tälläisessä maailmassa:
Rakasta vihamiestäsi, älä kosta pahaa pahalla, vaan voita paha hyvällä, käännä toinenkin poskesi, kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan, älä tapa, älä tee huorin, älä himoitse toisen omaa, kunnioita isääsi ja äitiäsi, älä sano väärä todistusta toisesta jne jne.... hthrr kirjoitti:
"Satukirjaa joka sattuu olemaan joillekkin toisille ihmisille minulle täysin käsittämättömästä syystä jotenkin erikoinen kirja?"
Eihän se ole kuin maailman ostetuin ja maailman luetuin kirja ja kirja joka on vaikuttanut kaikkein eniten maailmaan ja ihmisten elämiin.
Sinusta se ei ole mitenkään erikoinen kirja?
"jos haluan lukea fantasiakirjallisuutta, niin raamattu on aika pohjalla listassa."
Ihmekkös tuo kun se ei ole fantasiaa.
"Onko mielestäsi jokaisella oma totuus?"
Ei, on vain yksi aito totuus. Se on Kristus.
"Minun todellisuuteni on testattavissa ja todennettavissa mittauksilla sillä ne perustuvat ja vaikuttavat fyysiseen maailmaan. Miten testaat omasi?"
Mutta sinun todellisuutesi ei vielä tarkoita sitä, että se olisi totuus.
Enkeli ilmestyi minulle ja koin silmänräpäyksessä ihmeparantumisen, nyt et voi enää sanoa, että juuri se todellisuus minkä sinä tunnet on se oikea, ellet halua valehdella itsellesi.
Voit vain sivuuttaa todistukseni tai alkaa tutkimaan jos sinun käsittämästä todellisuudesta uupuu joku iso pala.
Ymmärrettävästi et voi vastata tarkalla lukemalla jos lukumäärä on suuri, mutta kai voisit sanoa edes arvion?
Pari kertaa läpi lukenut ja UT:n lukenut n.4 kertaa
"Mielestäni jumalan sanaa ei ole olemassa. On vain ihmisien toisilleen kirjoittamia tarinoita joita kirjoittajat väittävät
jumalan sanoiksi"
Kuningasten Kuninkaalla on kirjurinsa.
"Ne eivät ole parhaaksemme"
Raamattu on. Mieti kun kaikki noudattaisi 10 käskyä ja Jeesuksen opetuksia: Rakasta vihamiestäsi, älä kosta pahaa pahalla, vaan voita paha hyvällä, käännä toinenkin poskesi, kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan jne...
Tämähän olisi kuin paratiisi.
"mutta ne ovat erittäin käteviä välineenä saada ihmiset toimimaan niin kuin haluat. Siinä mielessä kyllä ihmisen manuaaleja."
Kukaan muu kuin Jeesus ei ole pystynyt elämään täysin niin kuin Raamattu sanoo.
Mutta silti jokainen meistä varmasti haluisi, elää tälläisessä maailmassa:
Rakasta vihamiestäsi, älä kosta pahaa pahalla, vaan voita paha hyvällä, käännä toinenkin poskesi, kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan, älä tapa, älä tee huorin, älä himoitse toisen omaa, kunnioita isääsi ja äitiäsi, älä sano väärä todistusta toisesta jne jne...."Eihän se ole kuin maailman ostetuin ja maailman luetuin kirja ja kirja joka on vaikuttanut kaikkein eniten maailmaan ja ihmisten elämiin."
Olisikohan ihannoinkaan. Onkos sinulla jotain todisteita siitä, että se olisi maailman luetuin ja ostetuin kirja.
"Sinusta se ei ole mitenkään erikoinen kirja?"
Ei minusta ainakaan. Onhan olympiarenkaat tunnetuin symboli ja silti se on vain symboli ja kreikan jumalat eivät muutu oleviksi sillä perusteella. Jos yhtään katsot kristinuskon histroiaa, huomaat, miksi Raamattu on niin yleinen kirja. Kirkot jne. ovat tehneet erittäin aggressiivista levitystyötä. Se selittää helposti Raamatun aseman eikä siinä tarvitse olla mitään yliluonnollista taustalla.
"Ihmekkös tuo kun se ei ole fantasiaa."
Kyllä se helposti fantasiaksi voidaan luokitella.
"Ei, on vain yksi aito totuus. Se on Kristus."
Tyhjäpäinen hokema.
"Mutta sinun todellisuutesi ei vielä tarkoita sitä, että se olisi totuus."
Jätit sitten vastaamatta kysymykseen ja ryhdyit kiemurtelemaan.
"Enkeli ilmestyi minulle ja koin silmänräpäyksessä ihmeparantumisen, nyt et voi enää sanoa, että juuri se todellisuus minkä sinä tunnet on se oikea, ellet halua valehdella itsellesi."
Höpöhöpö. Miksi meidän tulisi luottaa sinuun. Sinä voit valehdella tai nähdä harhoja. Sinun kokemuksesi ei ole mikään todiste.
"Mieti kun kaikki noudattaisi 10 käskyä ja Jeesuksen opetuksia: Rakasta vihamiestäsi, älä kosta pahaa pahalla, vaan voita paha hyvällä, käännä toinenkin poskesi, kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan jne... "
Utopioita on helppo keksiä. Ainoa ongelma siinä on, että ne ovat vain utopioita ja me elämme todellisuudessa, joka on välinpitämätön utopioista. Onhan kommunismikin todella hieno ajatus, mutta todellisuudessa se toimii ihan yhtä varmasti kuin kristinusko.
"Mutta silti jokainen meistä varmasti haluisi, elää tälläisessä maailmassa:
"
Todellisuus ei vain toimi halujen mukaan.- Dkdkdo
ertert kirjoitti:
"Eihän se ole kuin maailman ostetuin ja maailman luetuin kirja ja kirja joka on vaikuttanut kaikkein eniten maailmaan ja ihmisten elämiin."
Olisikohan ihannoinkaan. Onkos sinulla jotain todisteita siitä, että se olisi maailman luetuin ja ostetuin kirja.
"Sinusta se ei ole mitenkään erikoinen kirja?"
Ei minusta ainakaan. Onhan olympiarenkaat tunnetuin symboli ja silti se on vain symboli ja kreikan jumalat eivät muutu oleviksi sillä perusteella. Jos yhtään katsot kristinuskon histroiaa, huomaat, miksi Raamattu on niin yleinen kirja. Kirkot jne. ovat tehneet erittäin aggressiivista levitystyötä. Se selittää helposti Raamatun aseman eikä siinä tarvitse olla mitään yliluonnollista taustalla.
"Ihmekkös tuo kun se ei ole fantasiaa."
Kyllä se helposti fantasiaksi voidaan luokitella.
"Ei, on vain yksi aito totuus. Se on Kristus."
Tyhjäpäinen hokema.
"Mutta sinun todellisuutesi ei vielä tarkoita sitä, että se olisi totuus."
Jätit sitten vastaamatta kysymykseen ja ryhdyit kiemurtelemaan.
"Enkeli ilmestyi minulle ja koin silmänräpäyksessä ihmeparantumisen, nyt et voi enää sanoa, että juuri se todellisuus minkä sinä tunnet on se oikea, ellet halua valehdella itsellesi."
Höpöhöpö. Miksi meidän tulisi luottaa sinuun. Sinä voit valehdella tai nähdä harhoja. Sinun kokemuksesi ei ole mikään todiste.
"Mieti kun kaikki noudattaisi 10 käskyä ja Jeesuksen opetuksia: Rakasta vihamiestäsi, älä kosta pahaa pahalla, vaan voita paha hyvällä, käännä toinenkin poskesi, kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan jne... "
Utopioita on helppo keksiä. Ainoa ongelma siinä on, että ne ovat vain utopioita ja me elämme todellisuudessa, joka on välinpitämätön utopioista. Onhan kommunismikin todella hieno ajatus, mutta todellisuudessa se toimii ihan yhtä varmasti kuin kristinusko.
"Mutta silti jokainen meistä varmasti haluisi, elää tälläisessä maailmassa:
"
Todellisuus ei vain toimi halujen mukaan."Olisikohan ihannoinkaan. Onkos sinulla jotain todisteita siitä, että se olisi maailman luetuin ja ostetuin kirja."
Sitä voi ihan päätellä kun kirja on maailman levinnein ja maailman eniten painettu. Miksi et käytä omaa päätäsi vaadit aina että kaikki tarjoillaan suoraan eteesi mustaa valkoisella sen sitten nielet pureskelematta, kunhan se vain on jonkun tarpeeksi kuuluisan ateistin kirjoittama.
Olet kuin pikkulapsi jolle pitää syöttää itse kaikki ja syöt kaiken mikä vain tuoksuu hyvältä vaikka se olisikin myrkkyä.
Ja jos ei tämä vastaus mielytä niin etsi tietoa netistä, jos sinua oikeasti kiinnostaa, epäilen.
"Raamattu on niin yleinen kirja. Kirkot jne. ovat tehneet erittäin aggressiivista levitystyötä. Se selittää helposti Raamatun aseman eikä siinä tarvitse olla mitään yliluonnollista taustalla."
Mutta siinä tarvitsee, että se on ollut niin haluttu kirja ympäri maailmaa ja se on vaikuttanut niin monen elämään. Etkö sinä ikinä epäile, jos sieltä kirjasta löytyykin jotain mitä sinä vain et ole löytänyt?
"Kyllä se helposti fantasiaksi voidaan luokitella."
Kertoisitko millä perusteilla luokittelet sen fantasiaksi?
"Tyhjäpäinen hokema."
Täyteläisempi hokema kun tyhjästä nyhjäisty maailmankaikkeus.
"Jätit sitten vastaamatta kysymykseen ja ryhdyit kiemurtelemaan."
Minun ei tarvitse todistella omaani, minä tiedän, että kokemani oli totta.
"Höpöhöpö. Miksi meidän tulisi luottaa sinuun. Sinä voit valehdella tai nähdä harhoja. Sinun kokemuksesi ei ole mikään todiste."
Jumalan sana kieltää valehtelun. Kysymys kuuluukin miksi minun pitäisi luottaa teidän juttuihin?
Eihän ateistia rajoita mikään valehtelemasta, voihan olla, että olet valehdellut muille niin paljon ettet enää itsekään tiedä mikä on totta ja mikä valhetta.
Eikä se ollut harja paranin silmänräpäyksessä sillä hetkellä kun se Enkeli ilmestyi, kaksi läheistäni oli siinä vierellä sillä hetkellä, todistamassa sitä ihmeparantumista.
"Utopioita on helppo keksiä. Ainoa ongelma siinä on, että ne ovat vain utopioita ja me elämme todellisuudessa, joka on välinpitämätön utopioista. Onhan kommunismikin todella hieno ajatus, mutta todellisuudessa se toimii ihan yhtä varmasti kuin kristinusko."
Riittäisi että ihmiset vain päättäisi toimia hyvin itseään ja muita kohtaan, mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty.
"Todellisuus ei vain toimi halujen mukaan."
Ihmiset ei vain toimi omantuntonsa mukaan. - Kdjdj
ertert kirjoitti:
"Eihän se ole kuin maailman ostetuin ja maailman luetuin kirja ja kirja joka on vaikuttanut kaikkein eniten maailmaan ja ihmisten elämiin."
Olisikohan ihannoinkaan. Onkos sinulla jotain todisteita siitä, että se olisi maailman luetuin ja ostetuin kirja.
"Sinusta se ei ole mitenkään erikoinen kirja?"
Ei minusta ainakaan. Onhan olympiarenkaat tunnetuin symboli ja silti se on vain symboli ja kreikan jumalat eivät muutu oleviksi sillä perusteella. Jos yhtään katsot kristinuskon histroiaa, huomaat, miksi Raamattu on niin yleinen kirja. Kirkot jne. ovat tehneet erittäin aggressiivista levitystyötä. Se selittää helposti Raamatun aseman eikä siinä tarvitse olla mitään yliluonnollista taustalla.
"Ihmekkös tuo kun se ei ole fantasiaa."
Kyllä se helposti fantasiaksi voidaan luokitella.
"Ei, on vain yksi aito totuus. Se on Kristus."
Tyhjäpäinen hokema.
"Mutta sinun todellisuutesi ei vielä tarkoita sitä, että se olisi totuus."
Jätit sitten vastaamatta kysymykseen ja ryhdyit kiemurtelemaan.
"Enkeli ilmestyi minulle ja koin silmänräpäyksessä ihmeparantumisen, nyt et voi enää sanoa, että juuri se todellisuus minkä sinä tunnet on se oikea, ellet halua valehdella itsellesi."
Höpöhöpö. Miksi meidän tulisi luottaa sinuun. Sinä voit valehdella tai nähdä harhoja. Sinun kokemuksesi ei ole mikään todiste.
"Mieti kun kaikki noudattaisi 10 käskyä ja Jeesuksen opetuksia: Rakasta vihamiestäsi, älä kosta pahaa pahalla, vaan voita paha hyvällä, käännä toinenkin poskesi, kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan jne... "
Utopioita on helppo keksiä. Ainoa ongelma siinä on, että ne ovat vain utopioita ja me elämme todellisuudessa, joka on välinpitämätön utopioista. Onhan kommunismikin todella hieno ajatus, mutta todellisuudessa se toimii ihan yhtä varmasti kuin kristinusko.
"Mutta silti jokainen meistä varmasti haluisi, elää tälläisessä maailmassa:
"
Todellisuus ei vain toimi halujen mukaan."Eikä se ollut harja"
Tarkoitin harha
Ennustava tekstinsyöttö Dkdkdo kirjoitti:
"Olisikohan ihannoinkaan. Onkos sinulla jotain todisteita siitä, että se olisi maailman luetuin ja ostetuin kirja."
Sitä voi ihan päätellä kun kirja on maailman levinnein ja maailman eniten painettu. Miksi et käytä omaa päätäsi vaadit aina että kaikki tarjoillaan suoraan eteesi mustaa valkoisella sen sitten nielet pureskelematta, kunhan se vain on jonkun tarpeeksi kuuluisan ateistin kirjoittama.
Olet kuin pikkulapsi jolle pitää syöttää itse kaikki ja syöt kaiken mikä vain tuoksuu hyvältä vaikka se olisikin myrkkyä.
Ja jos ei tämä vastaus mielytä niin etsi tietoa netistä, jos sinua oikeasti kiinnostaa, epäilen.
"Raamattu on niin yleinen kirja. Kirkot jne. ovat tehneet erittäin aggressiivista levitystyötä. Se selittää helposti Raamatun aseman eikä siinä tarvitse olla mitään yliluonnollista taustalla."
Mutta siinä tarvitsee, että se on ollut niin haluttu kirja ympäri maailmaa ja se on vaikuttanut niin monen elämään. Etkö sinä ikinä epäile, jos sieltä kirjasta löytyykin jotain mitä sinä vain et ole löytänyt?
"Kyllä se helposti fantasiaksi voidaan luokitella."
Kertoisitko millä perusteilla luokittelet sen fantasiaksi?
"Tyhjäpäinen hokema."
Täyteläisempi hokema kun tyhjästä nyhjäisty maailmankaikkeus.
"Jätit sitten vastaamatta kysymykseen ja ryhdyit kiemurtelemaan."
Minun ei tarvitse todistella omaani, minä tiedän, että kokemani oli totta.
"Höpöhöpö. Miksi meidän tulisi luottaa sinuun. Sinä voit valehdella tai nähdä harhoja. Sinun kokemuksesi ei ole mikään todiste."
Jumalan sana kieltää valehtelun. Kysymys kuuluukin miksi minun pitäisi luottaa teidän juttuihin?
Eihän ateistia rajoita mikään valehtelemasta, voihan olla, että olet valehdellut muille niin paljon ettet enää itsekään tiedä mikä on totta ja mikä valhetta.
Eikä se ollut harja paranin silmänräpäyksessä sillä hetkellä kun se Enkeli ilmestyi, kaksi läheistäni oli siinä vierellä sillä hetkellä, todistamassa sitä ihmeparantumista.
"Utopioita on helppo keksiä. Ainoa ongelma siinä on, että ne ovat vain utopioita ja me elämme todellisuudessa, joka on välinpitämätön utopioista. Onhan kommunismikin todella hieno ajatus, mutta todellisuudessa se toimii ihan yhtä varmasti kuin kristinusko."
Riittäisi että ihmiset vain päättäisi toimia hyvin itseään ja muita kohtaan, mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty.
"Todellisuus ei vain toimi halujen mukaan."
Ihmiset ei vain toimi omantuntonsa mukaan."Sitä voi ihan päätellä kun kirja on maailman levinnein ja maailman eniten painettu."
En kysynyt, mitä sinä päättelet vaan kysyin todisteita. Ja vaikka Raamattu olisi maailman painetuin kirja, ei se tarkoita, että se olisi ostetuin ja luetuin kirja, kuten edellä väität.
"Miksi et käytä omaa päätäsi vaadit aina että kaikki tarjoillaan suoraan eteesi mustaa valkoisella sen sitten nielet pureskelematta, kunhan se vain on jonkun tarpeeksi kuuluisan ateistin kirjoittama. "
Mistä sinä noita harhoja oikein keksit?
"Olet kuin pikkulapsi jolle pitää syöttää itse kaikki ja syöt kaiken mikä vain tuoksuu hyvältä vaikka se olisikin myrkkyä."
Olisiko sinulla tarjota jotain muuta itse asiaan tyhjän retoriikan sijaan?
"Ja jos ei tämä vastaus mielytä niin etsi tietoa netistä, jos sinua oikeasti kiinnostaa, epäilen."
Toisin sanoen, sinulla ei ole todisteita ja yrität nyt säälittävästi kiemurrella.
"Mutta siinä tarvitsee, että se on ollut niin haluttu kirja ympäri maailmaa ja se on vaikuttanut niin monen elämään. Etkö sinä ikinä epäile, jos sieltä kirjasta löytyykin jotain mitä sinä vain et ole löytänyt?"
Tietysti monet kuvittelevat olevan sen ihmeellinen kirja, koska se on heidän uskontonsa perusta. Siinäkään ei ole mitään yliluonnollista.
"Kertoisitko millä perusteilla luokittelet sen fantasiaksi?"
Sillä, että siinä esiintyy fantasiaolentoja ja taikuutta.
"
Täyteläisempi hokema kun tyhjästä nyhjäisty maailmankaikkeus."
Vaikka sinä yrität kuinka kiemurrella ja näsäsviisastella, on esittämäsi hokema edelleen tyhjäpäinen hokema.
"Minun ei tarvitse todistella omaani, minä tiedän, että kokemani oli totta."
Jätit sitten vastaamatta kysymykseen ja ryhdyit kiemurtelemaan.
"Jumalan sana kieltää valehtelun. Kysymys kuuluukin miksi minun pitäisi luottaa teidän juttuihin? "
Tulihan sitten siitäkin selvää, että sinuun ei voi luottaa. Eikä sinun tarvitse luottaa meihin, koska me emme ole todistelemassa sinulle Jumalan olemattomuutta mutulla.
"Eihän ateistia rajoita mikään valehtelemasta"
Kyllä rajoittaa.
"Eikä se ollut harja paranin silmänräpäyksessä sillä hetkellä kun se Enkeli ilmestyi, kaksi läheistäni oli siinä vierellä sillä hetkellä, todistamassa sitä ihmeparantumista."
En usko, teillä hihhuleilla on tapana kertoa kaikenlaisia valheellisia tarinoita. Valehtelua Jeesuksen nimessä vaikka valehtelu muka kielletään.- Osldk
ertert kirjoitti:
"Sitä voi ihan päätellä kun kirja on maailman levinnein ja maailman eniten painettu."
En kysynyt, mitä sinä päättelet vaan kysyin todisteita. Ja vaikka Raamattu olisi maailman painetuin kirja, ei se tarkoita, että se olisi ostetuin ja luetuin kirja, kuten edellä väität.
"Miksi et käytä omaa päätäsi vaadit aina että kaikki tarjoillaan suoraan eteesi mustaa valkoisella sen sitten nielet pureskelematta, kunhan se vain on jonkun tarpeeksi kuuluisan ateistin kirjoittama. "
Mistä sinä noita harhoja oikein keksit?
"Olet kuin pikkulapsi jolle pitää syöttää itse kaikki ja syöt kaiken mikä vain tuoksuu hyvältä vaikka se olisikin myrkkyä."
Olisiko sinulla tarjota jotain muuta itse asiaan tyhjän retoriikan sijaan?
"Ja jos ei tämä vastaus mielytä niin etsi tietoa netistä, jos sinua oikeasti kiinnostaa, epäilen."
Toisin sanoen, sinulla ei ole todisteita ja yrität nyt säälittävästi kiemurrella.
"Mutta siinä tarvitsee, että se on ollut niin haluttu kirja ympäri maailmaa ja se on vaikuttanut niin monen elämään. Etkö sinä ikinä epäile, jos sieltä kirjasta löytyykin jotain mitä sinä vain et ole löytänyt?"
Tietysti monet kuvittelevat olevan sen ihmeellinen kirja, koska se on heidän uskontonsa perusta. Siinäkään ei ole mitään yliluonnollista.
"Kertoisitko millä perusteilla luokittelet sen fantasiaksi?"
Sillä, että siinä esiintyy fantasiaolentoja ja taikuutta.
"
Täyteläisempi hokema kun tyhjästä nyhjäisty maailmankaikkeus."
Vaikka sinä yrität kuinka kiemurrella ja näsäsviisastella, on esittämäsi hokema edelleen tyhjäpäinen hokema.
"Minun ei tarvitse todistella omaani, minä tiedän, että kokemani oli totta."
Jätit sitten vastaamatta kysymykseen ja ryhdyit kiemurtelemaan.
"Jumalan sana kieltää valehtelun. Kysymys kuuluukin miksi minun pitäisi luottaa teidän juttuihin? "
Tulihan sitten siitäkin selvää, että sinuun ei voi luottaa. Eikä sinun tarvitse luottaa meihin, koska me emme ole todistelemassa sinulle Jumalan olemattomuutta mutulla.
"Eihän ateistia rajoita mikään valehtelemasta"
Kyllä rajoittaa.
"Eikä se ollut harja paranin silmänräpäyksessä sillä hetkellä kun se Enkeli ilmestyi, kaksi läheistäni oli siinä vierellä sillä hetkellä, todistamassa sitä ihmeparantumista."
En usko, teillä hihhuleilla on tapana kertoa kaikenlaisia valheellisia tarinoita. Valehtelua Jeesuksen nimessä vaikka valehtelu muka kielletään."En kysynyt, mitä sinä päättelet vaan kysyin todisteita. Ja vaikka Raamattu olisi maailman painetuin kirja, ei se tarkoita, että se olisi ostetuin ja luetuin kirja, kuten edellä väität."
Voi hyvää päivää..... Pitääkö sitä erikseen todistella? Se on maailman eniten painetuin kirja, on se myös silloin eniten ostetuin, niin kuin hyvin tiedät ei mikään ole ilmaista ja kun se kerran on painetuin ja ostetuin kirja, silloin se on myös erittäin todennäköisesti luetuin kirja. Ellei sitten ihmiset ole vain koristeeksi ostaneet jota epäilen.
"Mistä sinä noita harhoja oikein keksit?"
Se on se kuva minkä olen hyvin monesta ateisteista saanut. Toitotetaan sitä, että Jumalaa ei ole ja sitten uskotaan sokeasti kaikki mitä evoluution tutkimukset sanoo ja melkein mitään niistä tutkimuksista ette itse pysty edes selvittämään, koska ei ole tarvittavia välineitä.
Tiedemiehet tuoksuu älylle siispä nielet sen tajuamatta mitä nielit.
Moni kakku päältä kaunis, sisältä myrkkyä.
"Toisin sanoen, sinulla ei ole todisteita ja yrität nyt säälittävästi kiemurrella."
Toisin sanoen olet jo aikuinen, sido itse kengännauhasi.
"Tietysti monet kuvittelevat olevan sen ihmeellinen kirja, koska se on heidän uskontonsa perusta. Siinäkään ei ole mitään yliluonnollista."
Jos uskossa ei ole mitään yliluonnollista niin miksi sinä et vain sitten pysty päättää alkaa uskomaan?
Miten selität sen, että on monia ateisteja jotka ovat nähneet asiat samanlailla kuin sinä ja ollut henkeen ja vereen sillä kannalla ettei Jumalaa ole. onkin sitten yhtäkkiä lähtenyt seuraamaan Jeesusta?
Kun et pysty uskomaan, eivätkä hekään ennen pystyneet niin mikä voima heidät saikin pystymään uskomaan?
"Sillä, että siinä esiintyy fantasiaolentoja ja taikuutta."
Mitä fantasia olentoja olet löytänyt sieltä? Meneppä käymään Afrikan heimo alueilla, siellähän rehottaa kaikkinainen noituus.
Tule sitten kertomaan onko noituus vain pelkkä läppä. Sillä nyt voit vain olettaa, sen reissun jälkeen tiedät mistä puhut.
"Tulihan sitten siitäkin selvää, että sinuun ei voi luottaa."
30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
"niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös"
Tämä meidän keskustelumme on täysin turhanpäiväistä, minä en voi sytyttää sinussa uskoa ja ateistia minusta ei saa. Tämä on tälläistä tuulimyllyjä vastaan sotimista. Tässä tapauksessa kaksi tuulimyllyä sotii keskenään. Voi siis vain rukoilla.
"Eikä sinun tarvitse luottaa meihin, koska me emme ole todistelemassa sinulle Jumalan olemattomuutta mutulla."
Pistän luottamukseni Jumalaan. Jokaisella uudestisyntyneellä on oma todistuksensa siitä miten Jumala kutsui seuraamaan. Sen sijaan ateisti ei voi kun toistaa niitä samoja kuivia tutkimustuloksia, joista ei todellisuudessa ole itsekkään varma, koska ei ole ollut paikan päällä.
"Kyllä rajoittaa."
Höpö höpö
"En usko, teillä hihhuleilla on tapana kertoa kaikenlaisia valheellisia tarinoita. Valehtelua Jeesuksen nimessä vaikka valehtelu muka kielletään."
""Eivät he usko vaikka joku kuolleistakin nousisi"" - -s-
Osldk kirjoitti:
"En kysynyt, mitä sinä päättelet vaan kysyin todisteita. Ja vaikka Raamattu olisi maailman painetuin kirja, ei se tarkoita, että se olisi ostetuin ja luetuin kirja, kuten edellä väität."
Voi hyvää päivää..... Pitääkö sitä erikseen todistella? Se on maailman eniten painetuin kirja, on se myös silloin eniten ostetuin, niin kuin hyvin tiedät ei mikään ole ilmaista ja kun se kerran on painetuin ja ostetuin kirja, silloin se on myös erittäin todennäköisesti luetuin kirja. Ellei sitten ihmiset ole vain koristeeksi ostaneet jota epäilen.
"Mistä sinä noita harhoja oikein keksit?"
Se on se kuva minkä olen hyvin monesta ateisteista saanut. Toitotetaan sitä, että Jumalaa ei ole ja sitten uskotaan sokeasti kaikki mitä evoluution tutkimukset sanoo ja melkein mitään niistä tutkimuksista ette itse pysty edes selvittämään, koska ei ole tarvittavia välineitä.
Tiedemiehet tuoksuu älylle siispä nielet sen tajuamatta mitä nielit.
Moni kakku päältä kaunis, sisältä myrkkyä.
"Toisin sanoen, sinulla ei ole todisteita ja yrität nyt säälittävästi kiemurrella."
Toisin sanoen olet jo aikuinen, sido itse kengännauhasi.
"Tietysti monet kuvittelevat olevan sen ihmeellinen kirja, koska se on heidän uskontonsa perusta. Siinäkään ei ole mitään yliluonnollista."
Jos uskossa ei ole mitään yliluonnollista niin miksi sinä et vain sitten pysty päättää alkaa uskomaan?
Miten selität sen, että on monia ateisteja jotka ovat nähneet asiat samanlailla kuin sinä ja ollut henkeen ja vereen sillä kannalla ettei Jumalaa ole. onkin sitten yhtäkkiä lähtenyt seuraamaan Jeesusta?
Kun et pysty uskomaan, eivätkä hekään ennen pystyneet niin mikä voima heidät saikin pystymään uskomaan?
"Sillä, että siinä esiintyy fantasiaolentoja ja taikuutta."
Mitä fantasia olentoja olet löytänyt sieltä? Meneppä käymään Afrikan heimo alueilla, siellähän rehottaa kaikkinainen noituus.
Tule sitten kertomaan onko noituus vain pelkkä läppä. Sillä nyt voit vain olettaa, sen reissun jälkeen tiedät mistä puhut.
"Tulihan sitten siitäkin selvää, että sinuun ei voi luottaa."
30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
"niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös"
Tämä meidän keskustelumme on täysin turhanpäiväistä, minä en voi sytyttää sinussa uskoa ja ateistia minusta ei saa. Tämä on tälläistä tuulimyllyjä vastaan sotimista. Tässä tapauksessa kaksi tuulimyllyä sotii keskenään. Voi siis vain rukoilla.
"Eikä sinun tarvitse luottaa meihin, koska me emme ole todistelemassa sinulle Jumalan olemattomuutta mutulla."
Pistän luottamukseni Jumalaan. Jokaisella uudestisyntyneellä on oma todistuksensa siitä miten Jumala kutsui seuraamaan. Sen sijaan ateisti ei voi kun toistaa niitä samoja kuivia tutkimustuloksia, joista ei todellisuudessa ole itsekkään varma, koska ei ole ollut paikan päällä.
"Kyllä rajoittaa."
Höpö höpö
"En usko, teillä hihhuleilla on tapana kertoa kaikenlaisia valheellisia tarinoita. Valehtelua Jeesuksen nimessä vaikka valehtelu muka kielletään."
""Eivät he usko vaikka joku kuolleistakin nousisi""Ensimmäistäkään todistettua kuolleista nousemista ei olei ikinä tapahtunut. Jotakuta on voitu luulla kuolleeksi, mutta se ei ole kuolleista nousemista. Se, mitä kansantarukokoelmat mahdollisesti asiasta väittävät, ovat oma lukunsa. Niillä ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
- Coocco
Osldk kirjoitti:
"En kysynyt, mitä sinä päättelet vaan kysyin todisteita. Ja vaikka Raamattu olisi maailman painetuin kirja, ei se tarkoita, että se olisi ostetuin ja luetuin kirja, kuten edellä väität."
Voi hyvää päivää..... Pitääkö sitä erikseen todistella? Se on maailman eniten painetuin kirja, on se myös silloin eniten ostetuin, niin kuin hyvin tiedät ei mikään ole ilmaista ja kun se kerran on painetuin ja ostetuin kirja, silloin se on myös erittäin todennäköisesti luetuin kirja. Ellei sitten ihmiset ole vain koristeeksi ostaneet jota epäilen.
"Mistä sinä noita harhoja oikein keksit?"
Se on se kuva minkä olen hyvin monesta ateisteista saanut. Toitotetaan sitä, että Jumalaa ei ole ja sitten uskotaan sokeasti kaikki mitä evoluution tutkimukset sanoo ja melkein mitään niistä tutkimuksista ette itse pysty edes selvittämään, koska ei ole tarvittavia välineitä.
Tiedemiehet tuoksuu älylle siispä nielet sen tajuamatta mitä nielit.
Moni kakku päältä kaunis, sisältä myrkkyä.
"Toisin sanoen, sinulla ei ole todisteita ja yrität nyt säälittävästi kiemurrella."
Toisin sanoen olet jo aikuinen, sido itse kengännauhasi.
"Tietysti monet kuvittelevat olevan sen ihmeellinen kirja, koska se on heidän uskontonsa perusta. Siinäkään ei ole mitään yliluonnollista."
Jos uskossa ei ole mitään yliluonnollista niin miksi sinä et vain sitten pysty päättää alkaa uskomaan?
Miten selität sen, että on monia ateisteja jotka ovat nähneet asiat samanlailla kuin sinä ja ollut henkeen ja vereen sillä kannalla ettei Jumalaa ole. onkin sitten yhtäkkiä lähtenyt seuraamaan Jeesusta?
Kun et pysty uskomaan, eivätkä hekään ennen pystyneet niin mikä voima heidät saikin pystymään uskomaan?
"Sillä, että siinä esiintyy fantasiaolentoja ja taikuutta."
Mitä fantasia olentoja olet löytänyt sieltä? Meneppä käymään Afrikan heimo alueilla, siellähän rehottaa kaikkinainen noituus.
Tule sitten kertomaan onko noituus vain pelkkä läppä. Sillä nyt voit vain olettaa, sen reissun jälkeen tiedät mistä puhut.
"Tulihan sitten siitäkin selvää, että sinuun ei voi luottaa."
30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
"niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös"
Tämä meidän keskustelumme on täysin turhanpäiväistä, minä en voi sytyttää sinussa uskoa ja ateistia minusta ei saa. Tämä on tälläistä tuulimyllyjä vastaan sotimista. Tässä tapauksessa kaksi tuulimyllyä sotii keskenään. Voi siis vain rukoilla.
"Eikä sinun tarvitse luottaa meihin, koska me emme ole todistelemassa sinulle Jumalan olemattomuutta mutulla."
Pistän luottamukseni Jumalaan. Jokaisella uudestisyntyneellä on oma todistuksensa siitä miten Jumala kutsui seuraamaan. Sen sijaan ateisti ei voi kun toistaa niitä samoja kuivia tutkimustuloksia, joista ei todellisuudessa ole itsekkään varma, koska ei ole ollut paikan päällä.
"Kyllä rajoittaa."
Höpö höpö
"En usko, teillä hihhuleilla on tapana kertoa kaikenlaisia valheellisia tarinoita. Valehtelua Jeesuksen nimessä vaikka valehtelu muka kielletään."
""Eivät he usko vaikka joku kuolleistakin nousisi""Levitetyin ei ole sama, kuin ostetuin. Nuoruudessani meillä oli perheessä ainakin kolme Raamattua, koska joka muksu kävi rippikoulun, jossa sellainen jaettiin. Nykyään minulla taitaa olla kaksi. Yhtäkään näistä ei ole ostettu.
Lisäksi lähetystyöntekijäthän raijaavat sadoittain, kenties tuhansittain Raamattuja joka kuuseen minne menevätkään. Näitäkään ei ole ostettu, vaan ne on painatettu seurakunnan, tai muun tahon, toimesta jaettaviksi.
Samalla periaattella Kaupunkilehti Ankkuri on ostetuin Kotkalainen paikallislehti, jopa ohi Kymen Sanomien, koska se tulee lähes joka kotiin ilmaisjakeluna.
Aikoinaan joku totesi:
"Jos Raamattu on maailman ostetuin kirja, miksei se koskaan ole Amazonin top 10 myydyimmän joukossa?" - Oekrkf
Coocco kirjoitti:
Levitetyin ei ole sama, kuin ostetuin. Nuoruudessani meillä oli perheessä ainakin kolme Raamattua, koska joka muksu kävi rippikoulun, jossa sellainen jaettiin. Nykyään minulla taitaa olla kaksi. Yhtäkään näistä ei ole ostettu.
Lisäksi lähetystyöntekijäthän raijaavat sadoittain, kenties tuhansittain Raamattuja joka kuuseen minne menevätkään. Näitäkään ei ole ostettu, vaan ne on painatettu seurakunnan, tai muun tahon, toimesta jaettaviksi.
Samalla periaattella Kaupunkilehti Ankkuri on ostetuin Kotkalainen paikallislehti, jopa ohi Kymen Sanomien, koska se tulee lähes joka kotiin ilmaisjakeluna.
Aikoinaan joku totesi:
"Jos Raamattu on maailman ostetuin kirja, miksei se koskaan ole Amazonin top 10 myydyimmän joukossa?"Niin, että sinulla sitten on sellainen kätisys, että niitä on ihan ilmaiseksi painettu.
Et tullut ajatelleeksi, että vaikkapa se taho joka sinulle on ne lahjoittanut, on myös maksanut niistä?
"Samalla periaattella Kaupunkilehti Ankkuri on ostetuin Kotkalainen paikallislehti, jopa ohi Kymen Sanomien, koska se tulee lähes joka kotiin ilmaisjakeluna"
Niin? Nyt puhuttiinkin maailman ostetuimmasta kirjasta......
Ei siitä kuka tai mikä taho niitä on ostanut.
"Aikoinaan joku totesi:
Jos Raamattu on maailman ostetuin kirja, miksei se koskaan ole Amazonin top 10 myydyimmän joukossa?"
Aikoinaan joku totesi, että patonki on venytettyä sämpylää. - 2q3wefr
Oekrkf kirjoitti:
Niin, että sinulla sitten on sellainen kätisys, että niitä on ihan ilmaiseksi painettu.
Et tullut ajatelleeksi, että vaikkapa se taho joka sinulle on ne lahjoittanut, on myös maksanut niistä?
"Samalla periaattella Kaupunkilehti Ankkuri on ostetuin Kotkalainen paikallislehti, jopa ohi Kymen Sanomien, koska se tulee lähes joka kotiin ilmaisjakeluna"
Niin? Nyt puhuttiinkin maailman ostetuimmasta kirjasta......
Ei siitä kuka tai mikä taho niitä on ostanut.
"Aikoinaan joku totesi:
Jos Raamattu on maailman ostetuin kirja, miksei se koskaan ole Amazonin top 10 myydyimmän joukossa?"
Aikoinaan joku totesi, että patonki on venytettyä sämpylää.Niin? Nyt puhuttiinkin maailman ostetuimmasta kirjasta.....
Argumentum ad populum. - Coocco
Oekrkf kirjoitti:
Niin, että sinulla sitten on sellainen kätisys, että niitä on ihan ilmaiseksi painettu.
Et tullut ajatelleeksi, että vaikkapa se taho joka sinulle on ne lahjoittanut, on myös maksanut niistä?
"Samalla periaattella Kaupunkilehti Ankkuri on ostetuin Kotkalainen paikallislehti, jopa ohi Kymen Sanomien, koska se tulee lähes joka kotiin ilmaisjakeluna"
Niin? Nyt puhuttiinkin maailman ostetuimmasta kirjasta......
Ei siitä kuka tai mikä taho niitä on ostanut.
"Aikoinaan joku totesi:
Jos Raamattu on maailman ostetuin kirja, miksei se koskaan ole Amazonin top 10 myydyimmän joukossa?"
Aikoinaan joku totesi, että patonki on venytettyä sämpylää.Ei, niitä ei ole ostettu. Ne on painatettu. Siinä on vissi ero.
Jos minä tuottaisin omakustanteena kirjan ja painattaisin sitä miljoona kappaletta, ei sitä olisi myyty miljoonaa kappaletta, ennenkuin jokaisen olisin saanut kaupaksi.
Kerrohan nyt, jos kerran kyseessä on ostetuin kirja, miksei se koskaan ole myydyimpien kirjojen top 10 listoilla missään kirjakaupassa? Liekö edes kristillisissä?
- rinspai
Oon lukenu Raamattua ja palaan vieläki selailemaan sitä. Mitä enemmän lueskelen sitä, niin sitä enemmän löydän sisäsiä ristiriitoja -toki tiedostan, että ihmisellä on taipumus kiinnittää huomiota asioihin, jotka tukee aikasempaa tietoa.
Sit minkä huomasin videolta, nii ite en hirveesti tykänny, ku asiat lätkästiin pöytään valmiina näin-tää-tehdää, älä-kysy-tyhmiä- asenteella.
Muuten en voi kyllä samaistua videon juttuihin.- rererf
Vaikutat rehelliseltä, se on hyvä!
"Mitä enemmän lueskelen sitä, niin sitä enemmän löydän sisäsiä ristiriitoja -toki"
Raamatusta löytää jokainen sen mitä etsii, jos etsii ristiriitoja löytää ristiriitoja, jos etsii totuutta löytää totuuden. rererf kirjoitti:
Vaikutat rehelliseltä, se on hyvä!
"Mitä enemmän lueskelen sitä, niin sitä enemmän löydän sisäsiä ristiriitoja -toki"
Raamatusta löytää jokainen sen mitä etsii, jos etsii ristiriitoja löytää ristiriitoja, jos etsii totuutta löytää totuuden."Raamatusta löytää jokainen sen mitä etsii, jos etsii ristiriitoja löytää ristiriitoja, jos etsii totuutta löytää totuuden. "
Höpöhöpö. Jos Raamatusta löytyisi totuus, eivät ne 'totuudet' olisi ristiriidassa. Olet siis selkeästi väärässä ja luotat sokeasti omiin sekopäisiin tulkintoihisi.- adawd
ertert kirjoitti:
"Raamatusta löytää jokainen sen mitä etsii, jos etsii ristiriitoja löytää ristiriitoja, jos etsii totuutta löytää totuuden. "
Höpöhöpö. Jos Raamatusta löytyisi totuus, eivät ne 'totuudet' olisi ristiriidassa. Olet siis selkeästi väärässä ja luotat sokeasti omiin sekopäisiin tulkintoihisi.Ei minun Raamatusta löydy ristiriitoja, mitä Raamattua sinä luet?
adawd kirjoitti:
Ei minun Raamatusta löydy ristiriitoja, mitä Raamattua sinä luet?
"Ei minun Raamatusta löydy ristiriitoja, mitä Raamattua sinä luet? "
Sillä ei ole väliä löytyykö Raamatusta ristiriitoja vai ei. Se ei muuta sitä mihinkään, että sieltä totuutta etsimällä te hihut löydätte ristiriitaisia 'totuuksia'. Tämä väitteesi on siis väärä: "jos etsii totuutta löytää totuuden."- wrrfd
ertert kirjoitti:
"Ei minun Raamatusta löydy ristiriitoja, mitä Raamattua sinä luet? "
Sillä ei ole väliä löytyykö Raamatusta ristiriitoja vai ei. Se ei muuta sitä mihinkään, että sieltä totuutta etsimällä te hihut löydätte ristiriitaisia 'totuuksia'. Tämä väitteesi on siis väärä: "jos etsii totuutta löytää totuuden.""Sillä ei ole väliä löytyykö Raamatusta ristiriitoja vai ei."
Jos sillä ei ole mitään väliä, niin miksi te ateistit yritätte etsiä niitä niin kuumeisesti?
"totuutta etsimällä te hihut löydätte ristiriitaisia 'totuuksia'"
Ei ole mitään ristiriitaisia totuuksia jokainen joka on todella uudestisyntynyt tietää, että Jeesus Kristus on totuus.
Jeesus Kristus sanoi: Minä olen tie, totuus ja elämä; eikä yksikään tule Isän tykö muutoin kun minun kauttani.
"jos etsii totuutta löytää totuuden."
Kyllä se on totta, jos etsit Jeesusta löydät Jeesuksen. Jos etsit totuutta löydät totuuden. Jeesus on totuus. wrrfd kirjoitti:
"Sillä ei ole väliä löytyykö Raamatusta ristiriitoja vai ei."
Jos sillä ei ole mitään väliä, niin miksi te ateistit yritätte etsiä niitä niin kuumeisesti?
"totuutta etsimällä te hihut löydätte ristiriitaisia 'totuuksia'"
Ei ole mitään ristiriitaisia totuuksia jokainen joka on todella uudestisyntynyt tietää, että Jeesus Kristus on totuus.
Jeesus Kristus sanoi: Minä olen tie, totuus ja elämä; eikä yksikään tule Isän tykö muutoin kun minun kauttani.
"jos etsii totuutta löytää totuuden."
Kyllä se on totta, jos etsit Jeesusta löydät Jeesuksen. Jos etsit totuutta löydät totuuden. Jeesus on totuus."Jos sillä ei ole mitään väliä, niin miksi te ateistit yritätte etsiä niitä niin kuumeisesti?"
Sillä ei ollut väliä TUON asian kannalta, josta keskustelimme. Muuten sillä tietysti on merkitystä. eikä niitä ristiriitoja tarvitse kuumeisesti etsiä. Riittää, kun lukee ensimmäisen kirjan ja siellä niitä jo on.
"Ei ole mitään ristiriitaisia totuuksia jokainen joka on todella uudestisyntynyt tietää, että Jeesus Kristus on totuus. "
Tyhjän väitteen mantrana jauhamista. Sinun uskosi ei ole perustelu millekään totuudelle. Uskosi väittäminen totuudeksi on vain ylimielisyyttä totuutta kohtaan. Samalla tavalla kuka tahansa voi väittää ihan mitä tahansa totuudeksi.
TOTUUS on siis se, että Jumala ei ole olemassa.- sesfd
ertert kirjoitti:
"Jos sillä ei ole mitään väliä, niin miksi te ateistit yritätte etsiä niitä niin kuumeisesti?"
Sillä ei ollut väliä TUON asian kannalta, josta keskustelimme. Muuten sillä tietysti on merkitystä. eikä niitä ristiriitoja tarvitse kuumeisesti etsiä. Riittää, kun lukee ensimmäisen kirjan ja siellä niitä jo on.
"Ei ole mitään ristiriitaisia totuuksia jokainen joka on todella uudestisyntynyt tietää, että Jeesus Kristus on totuus. "
Tyhjän väitteen mantrana jauhamista. Sinun uskosi ei ole perustelu millekään totuudelle. Uskosi väittäminen totuudeksi on vain ylimielisyyttä totuutta kohtaan. Samalla tavalla kuka tahansa voi väittää ihan mitä tahansa totuudeksi.
TOTUUS on siis se, että Jumala ei ole olemassa."Sillä ei ollut väliä TUON asian kannalta, josta keskustelimme."
Tämä siis oli nyt keskustelua? Sanot aina, että saarnaan vain.
"Muuten sillä tietysti on merkitystä. eikä niitä ristiriitoja tarvitse kuumeisesti etsiä. Riittää, kun lukee ensimmäisen kirjan ja siellä niitä jo on."
Mitäs ristiriitoja sieltä löytyy?
"Tyhjän väitteen mantrana jauhamista. Sinun uskosi ei ole perustelu millekään totuudelle. Uskosi väittäminen totuudeksi on vain ylimielisyyttä totuutta kohtaan. Samalla tavalla kuka tahansa voi väittää ihan mitä tahansa totuudeksi."
En minä uskoani totuudeksi ole väittänyt, vaan Jeesusta Kristusta joka sanoi, että hän on tie, totuus ja elämä.
"ylimielisyyttä totuutta kohtaan."
Totuutesi on kuitenkin personoitu? Vai voinko olla ylimielinen vaikka kiveä kohtaan? Jos voin niin miten se tapahtuu?
"TOTUUS on siis se, että Jumala ei ole olemassa."
Kun sanot noin, niin oletko sinä rehellinen itsellesi ja muille? Totuus tekee vapaaksi, koetko käsityksesi totuudesta vapauttavaksi? sesfd kirjoitti:
"Sillä ei ollut väliä TUON asian kannalta, josta keskustelimme."
Tämä siis oli nyt keskustelua? Sanot aina, että saarnaan vain.
"Muuten sillä tietysti on merkitystä. eikä niitä ristiriitoja tarvitse kuumeisesti etsiä. Riittää, kun lukee ensimmäisen kirjan ja siellä niitä jo on."
Mitäs ristiriitoja sieltä löytyy?
"Tyhjän väitteen mantrana jauhamista. Sinun uskosi ei ole perustelu millekään totuudelle. Uskosi väittäminen totuudeksi on vain ylimielisyyttä totuutta kohtaan. Samalla tavalla kuka tahansa voi väittää ihan mitä tahansa totuudeksi."
En minä uskoani totuudeksi ole väittänyt, vaan Jeesusta Kristusta joka sanoi, että hän on tie, totuus ja elämä.
"ylimielisyyttä totuutta kohtaan."
Totuutesi on kuitenkin personoitu? Vai voinko olla ylimielinen vaikka kiveä kohtaan? Jos voin niin miten se tapahtuu?
"TOTUUS on siis se, että Jumala ei ole olemassa."
Kun sanot noin, niin oletko sinä rehellinen itsellesi ja muille? Totuus tekee vapaaksi, koetko käsityksesi totuudesta vapauttavaksi?"Tämä siis oli nyt keskustelua? Sanot aina, että saarnaan vain."
En sano. Jospa keskittyisit siihen, mitä edellä on kirjoitettu etkä siihen, mitä sinä kuvittelet minun kirjoittavan.
"Mitäs ristiriitoja sieltä löytyy?"
Järjestys jne.
"En minä uskoani totuudeksi ole väittänyt, vaan Jeesusta Kristusta joka sanoi, että hän on tie, totuus ja elämä."
Ja se on uskoasi. Se, että Jeesus on tie, totuus ja elämä, on uskomuksesi. Turhaan siis yrität retoriikalla kikkailua. Se ei muuta mihinkään sitä tuo mantrasi ei ole mikään perustelu vaikka sinä uskotkin siihen.
"Totuutesi on kuitenkin personoitu?"
Ei ole.
"Kun sanot noin, niin oletko sinä rehellinen itsellesi ja muille?"
Ihan yhtä rehellinen kuin sinä.
"Totuus tekee vapaaksi, koetko käsityksesi totuudesta vapauttavaksi?"
Totuus ei määrity sen mukaan tekeekö se vapaaksi vai ei. Totuus tarkoittaa sitä, että se on totta riippumatta siitä, mitkä sen seuraukset ovat. Todellisuus ei määräydy sen mukaan, mitä sinä uskot. Ymmärrätkö?
- hhhhhhhhhhhhh
jos ei usko niin ei usko
"Lukenut Raamattua?"
Kyllä olen. Samoin myös monia muita ihmisten "pyhinä" pitämiä tekstejä. Kuten mormoni kirjan, bhatavagitan, Koraanin jne.
"Miksi tai miksi et?"
Olen kinnostunut uskonnoista ja niiden filosofioista.
"Ihmiseltä yleensä aina löytyy syynsä olla uskomatta, onko sinulla joku näistä syistä? Vai onko sinulla joku muu syy? Mikä?"
En pidä Raamatun tekstejä uskottavina. Aivan kuten en monien muidenkaan. Tässä vain on yksi osa isosta läjästä ongelmia, mitä uskontoihin liittyy. Taustalla on myös moraaliset ongelmat. Mitä uskonnot sisällään pitävät.- kaldl
"Olen kinnostunut uskonnoista ja niiden filosofioista."
Mikä niissä sinua kiinnostaa? kaldl kirjoitti:
"Olen kinnostunut uskonnoista ja niiden filosofioista."
Mikä niissä sinua kiinnostaa?"Mikä niissä sinua kiinnostaa?"
Niiden vaikutus historiaan, yhteiskuntaan, kulttuuriin ja ihmisten jokapäiväiseen elämään. Sekä miten ne vastaavat eri ihmisten tarpeisiin.- vbbvb
atac kirjoitti:
"Mikä niissä sinua kiinnostaa?"
Niiden vaikutus historiaan, yhteiskuntaan, kulttuuriin ja ihmisten jokapäiväiseen elämään. Sekä miten ne vastaavat eri ihmisten tarpeisiin.Mites Kristinusko on mielestäsi vaikuttanut yhteiskuntaan?
- -s-
vbbvb kirjoitti:
Mites Kristinusko on mielestäsi vaikuttanut yhteiskuntaan?
Jarruttaen sen kehitystä, varsinkin keskiajalla ja sen jälkeenkin.
- jejwke
-s- kirjoitti:
Jarruttaen sen kehitystä, varsinkin keskiajalla ja sen jälkeenkin.
Miten se on jarruttanut?
Ja Kristinusko ei ole mielestäsi saanut mitään positiivista aikaan yhteiskuntaa kohtaan? vbbvb kirjoitti:
Mites Kristinusko on mielestäsi vaikuttanut yhteiskuntaan?
"Mites Kristinusko on mielestäsi vaikuttanut yhteiskuntaan?"
No se alkujaan Ruotsista ja Norjasta levinneenä syrjäytti pakanauskonnot. Ja joka oli myös tärkeässä osassa kun Suomi liitettiin Ruotsin kuningaskunnan alaisuuteen.- -s-
jejwke kirjoitti:
Miten se on jarruttanut?
Ja Kristinusko ei ole mielestäsi saanut mitään positiivista aikaan yhteiskuntaa kohtaan?Historiaa oppii mm. peruskoulussa. Käy se.
- iekrl
-s- kirjoitti:
Historiaa oppii mm. peruskoulussa. Käy se.
Jos olisit rehellinen voisit vain myöntää, ettet tiedä. Eikä sinun tarvitsisi heittää lapsellisia ja kuivia peruskoulu läppiäsi.
Ja Kristinusko ei ole mielestäsi saanut mitään positiivista aikaan yhteiskuntaa kohtaan? - -s-
iekrl kirjoitti:
Jos olisit rehellinen voisit vain myöntää, ettet tiedä. Eikä sinun tarvitsisi heittää lapsellisia ja kuivia peruskoulu läppiäsi.
Ja Kristinusko ei ole mielestäsi saanut mitään positiivista aikaan yhteiskuntaa kohtaan?Mikä minä olen sinulle opettamaan perusasioita? Ota ne jeesuslasit silmiltäsi ja lue muutakin kuin raamattua. Tuollaista paskaa jauhamalla sinä et vakuuta kuin samaa lahkoa kannattavia samanlaisia mitään mistään tietämättömiä höperöitä.
- adawad
-s- kirjoitti:
Mikä minä olen sinulle opettamaan perusasioita? Ota ne jeesuslasit silmiltäsi ja lue muutakin kuin raamattua. Tuollaista paskaa jauhamalla sinä et vakuuta kuin samaa lahkoa kannattavia samanlaisia mitään mistään tietämättömiä höperöitä.
"Mikä minä olen sinulle opettamaan perusasioita? "
No oletan kuitenkin että viittaat tässä Paaviin ja kumppaneihin.
Paavi jarrutti ei Kristinusko. Paavi vainosi myös uudestisyntyneitä keskiajalla, jotka halusivat pysyä Raamatun sanassa, kun taas katolisella kirkolla oli ja on vieläkin ihan omia oppejansa, mitä ei edes Raamatusta löydy. Aikansa fariseukset, vallan kiilto silmissään.
"6. Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan."
"Ei yli sen, mikä kirjoitettu on"
Onko se siis Kristinusko joka sen on saanut aikaan vaiko ne kyseiset henkilöt?
Koko tieteen perusta on lähtöisin Jumalaa pelkäävistä miehistä, miten silloin voi sanoa, että Kristinusko jarrutti? Paavi jarrutti.
On eri asia tehdä jonkin aatteen tai uskonnon nimissä väkivallan tekoja, vaikka tämä aate tai uskonta kieltää sen.
Silloinhan tämä väkivallan tekijä kieltää aatteensa tai uskontonsa ja itse asiassa teoillaan kieltää olevansa tämän aatteensa tai uskontonsa seuraaja.
(Eihän pasifistikaan ole pasifisti, jos hän käyttää väkivaltaa.) Mutta jos aate tai uskonto taas hyväksyy väkivallan ja jopa kannattaa sen käyttämistä näkemyksensä levittämiseen, tämä aate tai uskonto on osoittanut olevan väkivaltainen jo sisäiseltä olemukseltaan ja on sitä kautta hyljättävä.
Kristinuskossa on se hieno puoli, että se kieltää käyttämästä väkivaltaa kristillisyyden levittämisessä ja myös muussa. Jeesus itse kieltää tarttumasta miekkaan ja käskee rakastamaan vihollisiani.
Hän myös sanoo, että se ei ole hänen seuraajansa, joka sanoo vain olevansa, vaan se joka tekee niinkuin Jeesus opettaa. Tämä on kristinuskon yksi hieno puoli. Et voi olla väkivaltainen ja kristitty samaan aikaan. Jos teet väkivaltaa, niin kiellät uskosi. - 1+13
adawad kirjoitti:
"Mikä minä olen sinulle opettamaan perusasioita? "
No oletan kuitenkin että viittaat tässä Paaviin ja kumppaneihin.
Paavi jarrutti ei Kristinusko. Paavi vainosi myös uudestisyntyneitä keskiajalla, jotka halusivat pysyä Raamatun sanassa, kun taas katolisella kirkolla oli ja on vieläkin ihan omia oppejansa, mitä ei edes Raamatusta löydy. Aikansa fariseukset, vallan kiilto silmissään.
"6. Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan."
"Ei yli sen, mikä kirjoitettu on"
Onko se siis Kristinusko joka sen on saanut aikaan vaiko ne kyseiset henkilöt?
Koko tieteen perusta on lähtöisin Jumalaa pelkäävistä miehistä, miten silloin voi sanoa, että Kristinusko jarrutti? Paavi jarrutti.
On eri asia tehdä jonkin aatteen tai uskonnon nimissä väkivallan tekoja, vaikka tämä aate tai uskonta kieltää sen.
Silloinhan tämä väkivallan tekijä kieltää aatteensa tai uskontonsa ja itse asiassa teoillaan kieltää olevansa tämän aatteensa tai uskontonsa seuraaja.
(Eihän pasifistikaan ole pasifisti, jos hän käyttää väkivaltaa.) Mutta jos aate tai uskonto taas hyväksyy väkivallan ja jopa kannattaa sen käyttämistä näkemyksensä levittämiseen, tämä aate tai uskonto on osoittanut olevan väkivaltainen jo sisäiseltä olemukseltaan ja on sitä kautta hyljättävä.
Kristinuskossa on se hieno puoli, että se kieltää käyttämästä väkivaltaa kristillisyyden levittämisessä ja myös muussa. Jeesus itse kieltää tarttumasta miekkaan ja käskee rakastamaan vihollisiani.
Hän myös sanoo, että se ei ole hänen seuraajansa, joka sanoo vain olevansa, vaan se joka tekee niinkuin Jeesus opettaa. Tämä on kristinuskon yksi hieno puoli. Et voi olla väkivaltainen ja kristitty samaan aikaan. Jos teet väkivaltaa, niin kiellät uskosi.''Koko tieteen perusta on lähtöisin Jumalaa pelkäävistä miehistä''
Tarkoittanet, että tieteen perusta on lähtöisin jumalia pelkäävistä miehistä. Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan.
''Kristinuskossa on se hieno puoli, että se kieltää käyttämästä väkivaltaa kristillisyyden levittämisessä ja myös muussa.''
Kuitenkin, kristityt ovat, kautta kristinuskon historian, olleet levittämässä ja ylläpitämässä uskonsa valta-asemaa väkivaltaisesti, useimmiten perustellen toimintansa Raamatulla. Tässä ei huomaa eroa paavin väen ja ei-paavillisen väen kesken.
Voit tietenkin käyttää tähän argumenttivirhettä, mutta se ei sinua paljoakaan auta. - tfhfth
1+13 kirjoitti:
''Koko tieteen perusta on lähtöisin Jumalaa pelkäävistä miehistä''
Tarkoittanet, että tieteen perusta on lähtöisin jumalia pelkäävistä miehistä. Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan.
''Kristinuskossa on se hieno puoli, että se kieltää käyttämästä väkivaltaa kristillisyyden levittämisessä ja myös muussa.''
Kuitenkin, kristityt ovat, kautta kristinuskon historian, olleet levittämässä ja ylläpitämässä uskonsa valta-asemaa väkivaltaisesti, useimmiten perustellen toimintansa Raamatulla. Tässä ei huomaa eroa paavin väen ja ei-paavillisen väen kesken.
Voit tietenkin käyttää tähän argumenttivirhettä, mutta se ei sinua paljoakaan auta."Tarkoittanet, että tieteen perusta on lähtöisin jumalia pelkäävistä miehistä."
En tarkoita, nämä miehet olivat kristittyjä.
"Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan."
Älä puhu potaskaa, eikä ole mitään Raamatun jumalia, on vain Raamatun Jumala, mutta kyllähän sinä sen sisimmässäsi tiedät
"useimmiten perustellen toimintansa Raamatulla"
"Tässä ei huomaa eroa paavin väen ja ei-paavillisen väen kesken.
Voit tietenkin käyttää tähän argumenttivirhettä, mutta se ei sinua paljoakaan auta."
Et nähtävästi ymmärrä lukemaasi, se koskee ihan kaikkia jotka sanoo itseään Kristityiksi ja silti rikkoo kieltoja.
Laitetaan sitten osa siitä tähän vielä uudestaan:
On eri asia tehdä jonkin aatteen tai uskonnon nimissä väkivallan tekoja, vaikka tämä aate tai uskonta kieltää sen.
Silloinhan tämä väkivallan tekijä kieltää aatteensa tai uskontonsa ja itse asiassa teoillaan kieltää olevansa tämän aatteensa tai uskontonsa seuraaja.
Koita nyt tajuta, että jokainen voi sanoa olevansa uskovainen tai Kristitty. Sinäkin voit niin sanoa vaikka et sitä olisi....
Hedelmistään puu tunnetaan sanoo Raamattu. tfhfth kirjoitti:
"Tarkoittanet, että tieteen perusta on lähtöisin jumalia pelkäävistä miehistä."
En tarkoita, nämä miehet olivat kristittyjä.
"Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan."
Älä puhu potaskaa, eikä ole mitään Raamatun jumalia, on vain Raamatun Jumala, mutta kyllähän sinä sen sisimmässäsi tiedät
"useimmiten perustellen toimintansa Raamatulla"
"Tässä ei huomaa eroa paavin väen ja ei-paavillisen väen kesken.
Voit tietenkin käyttää tähän argumenttivirhettä, mutta se ei sinua paljoakaan auta."
Et nähtävästi ymmärrä lukemaasi, se koskee ihan kaikkia jotka sanoo itseään Kristityiksi ja silti rikkoo kieltoja.
Laitetaan sitten osa siitä tähän vielä uudestaan:
On eri asia tehdä jonkin aatteen tai uskonnon nimissä väkivallan tekoja, vaikka tämä aate tai uskonta kieltää sen.
Silloinhan tämä väkivallan tekijä kieltää aatteensa tai uskontonsa ja itse asiassa teoillaan kieltää olevansa tämän aatteensa tai uskontonsa seuraaja.
Koita nyt tajuta, että jokainen voi sanoa olevansa uskovainen tai Kristitty. Sinäkin voit niin sanoa vaikka et sitä olisi....
Hedelmistään puu tunnetaan sanoo Raamattu."Totuus tekee vapaaksi, koetko käsityksesi totuudesta vapauttavaksi?"
Eivät olleet. Esimerkiksi tieteen metodin kehitti muslimi paljon ennen kuin Newton teki siitä julkisen.
"On eri asia tehdä jonkin aatteen tai uskonnon nimissä väkivallan tekoja, vaikka tämä aate tai uskonta kieltää sen.
Silloinhan tämä väkivallan tekijä kieltää aatteensa tai uskontonsa ja itse asiassa teoillaan kieltää olevansa tämän aatteensa tai uskontonsa seuraaja. "
Riippuu täysin tulkinnasta. Sinä vain yrität korostaa omaa (muilta kopioimaasi) tulkintaasi muiden yli.- 10+4
tfhfth kirjoitti:
"Tarkoittanet, että tieteen perusta on lähtöisin jumalia pelkäävistä miehistä."
En tarkoita, nämä miehet olivat kristittyjä.
"Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan."
Älä puhu potaskaa, eikä ole mitään Raamatun jumalia, on vain Raamatun Jumala, mutta kyllähän sinä sen sisimmässäsi tiedät
"useimmiten perustellen toimintansa Raamatulla"
"Tässä ei huomaa eroa paavin väen ja ei-paavillisen väen kesken.
Voit tietenkin käyttää tähän argumenttivirhettä, mutta se ei sinua paljoakaan auta."
Et nähtävästi ymmärrä lukemaasi, se koskee ihan kaikkia jotka sanoo itseään Kristityiksi ja silti rikkoo kieltoja.
Laitetaan sitten osa siitä tähän vielä uudestaan:
On eri asia tehdä jonkin aatteen tai uskonnon nimissä väkivallan tekoja, vaikka tämä aate tai uskonta kieltää sen.
Silloinhan tämä väkivallan tekijä kieltää aatteensa tai uskontonsa ja itse asiassa teoillaan kieltää olevansa tämän aatteensa tai uskontonsa seuraaja.
Koita nyt tajuta, että jokainen voi sanoa olevansa uskovainen tai Kristitty. Sinäkin voit niin sanoa vaikka et sitä olisi....
Hedelmistään puu tunnetaan sanoo Raamattu.''En tarkoita, nämä miehet olivat kristittyjä.''
Uskontosi sumentama mielesi tekee sinulle tepposet.
''Älä puhu potaskaa, eikä ole mitään Raamatun jumalia, on vain Raamatun Jumala, mutta kyllähän sinä sen sisimmässäsi tiedät ''
Riippuu siitä keneltä kysyt, joillekin Raamatussa on todellakin vain yksi Jumala, joillekin Jumalia on kolme, saattaa löytyä heitäkin, joille Raamatussa on enemmänkin Jumalia. Minulle on yhdentekevää, kuinka monta Jumalaa Raamatussa on.
''Et nähtävästi ymmärrä lukemaasi, se koskee ihan kaikkia jotka sanoo itseään Kristityiksi ja silti rikkoo kieltoja.''
Kuka on antanut sinulle valtuudet määritellä oikea kristitty? Enemmistö kristittyinä itseään pitävistä, pitäisivät sinua vääräuskoisena eksyttäjänä. Miksi sinun määritelmäsi on oikeampi kuin muiden? Siksikö, että haluat niin?
Raamattu antaa mahdollisuuden vääntää itselleen sellaisen kristinuskon kuin haluaa. - Kfjfj
10+4 kirjoitti:
''En tarkoita, nämä miehet olivat kristittyjä.''
Uskontosi sumentama mielesi tekee sinulle tepposet.
''Älä puhu potaskaa, eikä ole mitään Raamatun jumalia, on vain Raamatun Jumala, mutta kyllähän sinä sen sisimmässäsi tiedät ''
Riippuu siitä keneltä kysyt, joillekin Raamatussa on todellakin vain yksi Jumala, joillekin Jumalia on kolme, saattaa löytyä heitäkin, joille Raamatussa on enemmänkin Jumalia. Minulle on yhdentekevää, kuinka monta Jumalaa Raamatussa on.
''Et nähtävästi ymmärrä lukemaasi, se koskee ihan kaikkia jotka sanoo itseään Kristityiksi ja silti rikkoo kieltoja.''
Kuka on antanut sinulle valtuudet määritellä oikea kristitty? Enemmistö kristittyinä itseään pitävistä, pitäisivät sinua vääräuskoisena eksyttäjänä. Miksi sinun määritelmäsi on oikeampi kuin muiden? Siksikö, että haluat niin?
Raamattu antaa mahdollisuuden vääntää itselleen sellaisen kristinuskon kuin haluaa."Uskontosi sumentama mielesi tekee sinulle tepposet."
Tai ateismin surkastuttamat aivosi tekee sinulle tepposet.
"Riippuu siitä keneltä kysyt, joillekin Raamatussa on todellakin vain yksi Jumala, joillekin Jumalia on kolme, saattaa löytyä heitäkin, joille Raamatussa on enemmänkin Jumalia. Minulle on yhdentekevää, kuinka monta Jumalaa Raamatussa on."
Äläs nyt yritä luikerella pois, vaan lyö ne todisteet siitä, kun väitit näin: "Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan."
Kyllä sinulle on varmaan monet monet Kristityt ovat jo kertoneet mitä tarkoittaa kolmiyhteinen Jumala tarkoittaa, joko et ymmärrä tai et halua ymmärtää.
"Kuka on antanut sinulle valtuudet määritellä oikea kristitty?"
Jumalan sana määrittelee sen selkeästi mitä on kulkea valossa ja mitä on kulkea pimeydessä.
"Enemmistö kristittyinä itseään pitävistä, pitäisivät sinua vääräuskoisena eksyttäjänä."
Johtunee siitä, että on monia Kristittyjä jotka ei edes lue Raamattua.
"Miksi sinun määritelmäsi on oikeampi kuin muiden?"
Koska se ei ole oma määritelmäni, vaan Jumalan sanan
"Siksikö, että haluat niin?"
Siksi, että Jumalan sana sanoo niin.
"Raamattu antaa mahdollisuuden vääntää itselleen sellaisen kristinuskon kuin haluaa."
Mistä sinä sen tiedät, ethän sinä ole ollut uskossa päivääkään. Kfjfj kirjoitti:
"Uskontosi sumentama mielesi tekee sinulle tepposet."
Tai ateismin surkastuttamat aivosi tekee sinulle tepposet.
"Riippuu siitä keneltä kysyt, joillekin Raamatussa on todellakin vain yksi Jumala, joillekin Jumalia on kolme, saattaa löytyä heitäkin, joille Raamatussa on enemmänkin Jumalia. Minulle on yhdentekevää, kuinka monta Jumalaa Raamatussa on."
Äläs nyt yritä luikerella pois, vaan lyö ne todisteet siitä, kun väitit näin: "Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan."
Kyllä sinulle on varmaan monet monet Kristityt ovat jo kertoneet mitä tarkoittaa kolmiyhteinen Jumala tarkoittaa, joko et ymmärrä tai et halua ymmärtää.
"Kuka on antanut sinulle valtuudet määritellä oikea kristitty?"
Jumalan sana määrittelee sen selkeästi mitä on kulkea valossa ja mitä on kulkea pimeydessä.
"Enemmistö kristittyinä itseään pitävistä, pitäisivät sinua vääräuskoisena eksyttäjänä."
Johtunee siitä, että on monia Kristittyjä jotka ei edes lue Raamattua.
"Miksi sinun määritelmäsi on oikeampi kuin muiden?"
Koska se ei ole oma määritelmäni, vaan Jumalan sanan
"Siksikö, että haluat niin?"
Siksi, että Jumalan sana sanoo niin.
"Raamattu antaa mahdollisuuden vääntää itselleen sellaisen kristinuskon kuin haluaa."
Mistä sinä sen tiedät, ethän sinä ole ollut uskossa päivääkään."Tai ateismin surkastuttamat aivosi tekee sinulle tepposet.
"
Ateismi ei surkastuta aivoja. Eikö valehtelemisen pitänyt olla sinulle kiellettyä ("Jumalan sana kieltää valehtelun")?- ---
ertert kirjoitti:
"Tai ateismin surkastuttamat aivosi tekee sinulle tepposet.
"
Ateismi ei surkastuta aivoja. Eikö valehtelemisen pitänyt olla sinulle kiellettyä ("Jumalan sana kieltää valehtelun")?Se taisikin olla halpaa vittuilua, sitä raamattu ei taida kieltää, ainakaan kirjaimellisesti.
- 7+7
Kfjfj kirjoitti:
"Uskontosi sumentama mielesi tekee sinulle tepposet."
Tai ateismin surkastuttamat aivosi tekee sinulle tepposet.
"Riippuu siitä keneltä kysyt, joillekin Raamatussa on todellakin vain yksi Jumala, joillekin Jumalia on kolme, saattaa löytyä heitäkin, joille Raamatussa on enemmänkin Jumalia. Minulle on yhdentekevää, kuinka monta Jumalaa Raamatussa on."
Äläs nyt yritä luikerella pois, vaan lyö ne todisteet siitä, kun väitit näin: "Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan."
Kyllä sinulle on varmaan monet monet Kristityt ovat jo kertoneet mitä tarkoittaa kolmiyhteinen Jumala tarkoittaa, joko et ymmärrä tai et halua ymmärtää.
"Kuka on antanut sinulle valtuudet määritellä oikea kristitty?"
Jumalan sana määrittelee sen selkeästi mitä on kulkea valossa ja mitä on kulkea pimeydessä.
"Enemmistö kristittyinä itseään pitävistä, pitäisivät sinua vääräuskoisena eksyttäjänä."
Johtunee siitä, että on monia Kristittyjä jotka ei edes lue Raamattua.
"Miksi sinun määritelmäsi on oikeampi kuin muiden?"
Koska se ei ole oma määritelmäni, vaan Jumalan sanan
"Siksikö, että haluat niin?"
Siksi, että Jumalan sana sanoo niin.
"Raamattu antaa mahdollisuuden vääntää itselleen sellaisen kristinuskon kuin haluaa."
Mistä sinä sen tiedät, ethän sinä ole ollut uskossa päivääkään.''Äläs nyt yritä luikerella pois, vaan lyö ne todisteet siitä, kun väitit näin: "Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan."
Sekoitat vastauksiani, "Uskontosi sumentama mielesi tekee sinulle tepposet." liittyy kysymykseen tieteen kehityksestä, Raamatun jumalien määrä, johonkin muuhun. Mutta asiaan, oletko kuullut antiikin kreikkalaisista, kiinalaisitsa, intialaisista, jne? En suinkaan väitä, että kristityillä tiedemiehillä ei olisi mitään tekemistä tieteen kehityksen kanssa, mutta jos väität, että tieteen ovat kehittäneet kristityt, olet yksinkertaisesti väärässä.
''Kyllä sinulle on varmaan monet monet Kristityt ovat jo kertoneet mitä tarkoittaa kolmiyhteinen Jumala tarkoittaa, joko et ymmärrä tai et halua ymmärtää.''
Kyllä, olen kuullut siitäkin eri tulkintoja. Kun puhun monista jumalista, en kuitenkaan puhu vain kolmiyhteisistä jumalista, vaan siitä, miten Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat joillekin erillisiä jumalia, joku pitää Saatanaa jumalana. Tämän perusteella Raamatussa on Jumalia.
''Jumalan sana määrittelee sen selkeästi mitä on kulkea valossa ja mitä on kulkea pimeydessä.
Johtunee siitä, että on monia Kristittyjä jotka ei edes lue Raamattua.
Koska se ei ole oma määritelmäni, vaan Jumalan sanan
Siksi, että Jumalan sana sanoo niin.''
Jumalan sana on tulkinnanvarainen asia. Sinä olet tulkinnut sen yhdellä tavalla, nikki etsivä löytää toisella, nikki 1213 kolmannella, nikki Yakov neljännellä, ja listaa voisi jatkaa. Jokainen perustelee tulkintansa Raamatulla, jokainen pitää muita tulkintoja väärinä.
''Mistä sinä sen tiedät, ethän sinä ole ollut uskossa päivääkään.''
Eihän minun tarvistekaan olla uskossa, riittää, että näkee ja kuulee, mitä Raamattuun uskovat kertovat. - Ekejdj
7+7 kirjoitti:
''Äläs nyt yritä luikerella pois, vaan lyö ne todisteet siitä, kun väitit näin: "Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan."
Sekoitat vastauksiani, "Uskontosi sumentama mielesi tekee sinulle tepposet." liittyy kysymykseen tieteen kehityksestä, Raamatun jumalien määrä, johonkin muuhun. Mutta asiaan, oletko kuullut antiikin kreikkalaisista, kiinalaisitsa, intialaisista, jne? En suinkaan väitä, että kristityillä tiedemiehillä ei olisi mitään tekemistä tieteen kehityksen kanssa, mutta jos väität, että tieteen ovat kehittäneet kristityt, olet yksinkertaisesti väärässä.
''Kyllä sinulle on varmaan monet monet Kristityt ovat jo kertoneet mitä tarkoittaa kolmiyhteinen Jumala tarkoittaa, joko et ymmärrä tai et halua ymmärtää.''
Kyllä, olen kuullut siitäkin eri tulkintoja. Kun puhun monista jumalista, en kuitenkaan puhu vain kolmiyhteisistä jumalista, vaan siitä, miten Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat joillekin erillisiä jumalia, joku pitää Saatanaa jumalana. Tämän perusteella Raamatussa on Jumalia.
''Jumalan sana määrittelee sen selkeästi mitä on kulkea valossa ja mitä on kulkea pimeydessä.
Johtunee siitä, että on monia Kristittyjä jotka ei edes lue Raamattua.
Koska se ei ole oma määritelmäni, vaan Jumalan sanan
Siksi, että Jumalan sana sanoo niin.''
Jumalan sana on tulkinnanvarainen asia. Sinä olet tulkinnut sen yhdellä tavalla, nikki etsivä löytää toisella, nikki 1213 kolmannella, nikki Yakov neljännellä, ja listaa voisi jatkaa. Jokainen perustelee tulkintansa Raamatulla, jokainen pitää muita tulkintoja väärinä.
''Mistä sinä sen tiedät, ethän sinä ole ollut uskossa päivääkään.''
Eihän minun tarvistekaan olla uskossa, riittää, että näkee ja kuulee, mitä Raamattuun uskovat kertovat."Mutta asiaan, oletko kuullut antiikin kreikkalaisista, kiinalaisitsa, intialaisista, jne? En suinkaan väitä, että kristityillä tiedemiehillä ei olisi mitään tekemistä tieteen kehityksen kanssa, mutta jos väität, että tieteen ovat kehittäneet kristityt, olet yksinkertaisesti väärässä"
En minä niin ole väittänyt. Äläs nyt yritä vaihtaa puheenaihetta, todisteet pöytään siitä ettei silloin ollut vielä Raamatun Jumalasta tietoakaan.
Sanoit näin:
"Useimmat tieteenalat kehitettiin alueilla, joilla Raamatun jumalista ei ollut vielä tietoakaan."
"Kyllä, olen kuullut siitäkin eri tulkintoja. Kun puhun monista jumalista, en kuitenkaan puhu vain kolmiyhteisistä jumalista, vaan siitä, miten Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat joillekin erillisiä jumalia, joku pitää Saatanaa jumalana. Tämän perusteella Raamatussa on Jumalia."
Joku on yhtä kuin kaikki. Älä nyt viitsi....
Jotkut ateistit on homoja tämän perusteella kaikki on homoja, menikö se näin?
"Jumalan sana on tulkinnanvarainen asia. Sinä olet tulkinnut sen yhdellä tavalla, nikki etsivä löytää toisella, nikki 1213 kolmannella, nikki Yakov neljännellä, ja listaa voisi jatkaa. Jokainen perustelee tulkintansa Raamatulla, jokainen pitää muita tulkintoja väärinä."
Ja se riittää, että jokainen uskoo sydämestään, että Jeesus Kristus on kantanut synnit ristille ja ne on anteeksi annettu.
"Eihän minun tarvistekaan olla uskossa, riittää, että näkee ja kuulee, mitä Raamattuun uskovat kertovat."
Kerro minulle sellainen asia mitä ei voi vääntää kieroon. Jutellaan sitten taas lisää....
>>Lukenut Raamattua?
Kyllä.
>>Miksi tai miksi et?
Rippikoulussa piti lukea, ja muuten olen lukenut uteliaisuudesta.
>>Ihmiseltä yleensä aina löytyy syynsä olla uskomatta, onko sinulla joku näistä syistä? Vai onko sinulla joku muu syy? Mikä?- kgjgjd
"muuten olen lukenut uteliaisuudesta."
Uteliaisuudestasi vai piruuttasi?
"Kristinusko on järjetön ja lapsellinen."
Järjettömyys siitä tekeekin järkevän, ihminen ei sellaista kirjottaisi.Ihmisten saduissa on suuria rikkaita valkoisilla hevosilla ratsastavia lihaksikkaita öljyttyjä alfauroksia. Henkilöitä jota koko maailma rakastaa.
Jeesus otti orjanmuodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi, ratsasti aasilla, oli vihattu, puhui sellaisia mitä ihmiset eivät halunneet kuulla eli totuutta siitä millaisia olemme.
Jeesus ei ole selkään taputtelia, Hän on todellinen ystävä! Hän kertoo totuuden vaikka se pahalta tuntuukin ja Hän antaa anteeksi mikäli ihminen itse on itselleen rehellinen ja ymmärtää katua. kgjgjd kirjoitti:
"muuten olen lukenut uteliaisuudesta."
Uteliaisuudestasi vai piruuttasi?
"Kristinusko on järjetön ja lapsellinen."
Järjettömyys siitä tekeekin järkevän, ihminen ei sellaista kirjottaisi.Ihmisten saduissa on suuria rikkaita valkoisilla hevosilla ratsastavia lihaksikkaita öljyttyjä alfauroksia. Henkilöitä jota koko maailma rakastaa.
Jeesus otti orjanmuodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi, ratsasti aasilla, oli vihattu, puhui sellaisia mitä ihmiset eivät halunneet kuulla eli totuutta siitä millaisia olemme.
Jeesus ei ole selkään taputtelia, Hän on todellinen ystävä! Hän kertoo totuuden vaikka se pahalta tuntuukin ja Hän antaa anteeksi mikäli ihminen itse on itselleen rehellinen ja ymmärtää katua."Järjettömyys siitä tekeekin järkevän"...
Tuhkimo kumoaa perustelusi vaikka perustelujasi ei ole alunperinkään tarvetta kumota, koska perustelusi eivät perustu mihinkään muuhun kuin kuvitelmiisi eli ovat pelkkiä tyhjiä väittämiä.- ascbe
ertert kirjoitti:
"Järjettömyys siitä tekeekin järkevän"...
Tuhkimo kumoaa perustelusi vaikka perustelujasi ei ole alunperinkään tarvetta kumota, koska perustelusi eivät perustu mihinkään muuhun kuin kuvitelmiisi eli ovat pelkkiä tyhjiä väittämiä.Piti tarkistaa miten se tuhkimo menikään, siinähän on juuri niitä valkoisia hevosia ja öljyttyjä prinssejä.... ÖLJYTTYJÄ Siis mitäh?!?!!? Hups väärä leffa tää oli tää vaimon tuhkimo! :S
No ei vainaskaan, leikki leikkinä!
Mutta siinähän on juuri niitä uljaita rikkaita prinssejä valkoisten hevosten selässä ja kauniita rinsessoja jne jne...
Ja he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti!
Uskotko erter, että elivät onnellisina loppuun asti? Itse vähän epäilen! ascbe kirjoitti:
Piti tarkistaa miten se tuhkimo menikään, siinähän on juuri niitä valkoisia hevosia ja öljyttyjä prinssejä.... ÖLJYTTYJÄ Siis mitäh?!?!!? Hups väärä leffa tää oli tää vaimon tuhkimo! :S
No ei vainaskaan, leikki leikkinä!
Mutta siinähän on juuri niitä uljaita rikkaita prinssejä valkoisten hevosten selässä ja kauniita rinsessoja jne jne...
Ja he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti!
Uskotko erter, että elivät onnellisina loppuun asti? Itse vähän epäilen!" siinähän on juuri niitä valkoisia hevosia ja öljyttyjä prinssejä...."
Niin ja Raamatussa on kuninkaita jne.
"Ja he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti! "
Jeesus heräsi kuolleista ja nousi taivaan iloon, joten samalla tavalla kertomuksen päähenkilöllä oli onnellinen loppu.- irksja
ertert kirjoitti:
" siinähän on juuri niitä valkoisia hevosia ja öljyttyjä prinssejä...."
Niin ja Raamatussa on kuninkaita jne.
"Ja he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti! "
Jeesus heräsi kuolleista ja nousi taivaan iloon, joten samalla tavalla kertomuksen päähenkilöllä oli onnellinen loppu."Niin ja Raamatussa on kuninkaita jne."
Onhan niitä kuninkaita ollut iät ajat ja on vielä tänäkin päivänä, tuolla perusteella koko maailmankaikkeus on yhtä satua.
Jumalalla ei ole alkua eikä loppua. irksja kirjoitti:
"Niin ja Raamatussa on kuninkaita jne."
Onhan niitä kuninkaita ollut iät ajat ja on vielä tänäkin päivänä, tuolla perusteella koko maailmankaikkeus on yhtä satua.
Jumalalla ei ole alkua eikä loppua."Onhan niitä kuninkaita ollut iät ajat ja on vielä tänäkin päivänä, tuolla perusteella koko maailmankaikkeus on yhtä satua."
Ei ole. Miksi sinä noin epäloogisen väittämän teit?- aksja
ertert kirjoitti:
"Onhan niitä kuninkaita ollut iät ajat ja on vielä tänäkin päivänä, tuolla perusteella koko maailmankaikkeus on yhtä satua."
Ei ole. Miksi sinä noin epäloogisen väittämän teit?Älä esitä tyhmää, sinä sen teit.
Jos yrität todistaa Raamatun saduksi sillä että siellä kerrotaan kuninkaista on sama kun väittäisit että nykyaikakin on satua kun täällä elää kuninkaita.
Itsekkö itsellesi noita plussia laitat? aksja kirjoitti:
Älä esitä tyhmää, sinä sen teit.
Jos yrität todistaa Raamatun saduksi sillä että siellä kerrotaan kuninkaista on sama kun väittäisit että nykyaikakin on satua kun täällä elää kuninkaita.
Itsekkö itsellesi noita plussia laitat?"Älä esitä tyhmää, sinä sen teit."
En tehnyt. Jos olisin tehnyt, se olisi helppo näyttää.
"Jos yrität todistaa Raamatun saduksi sillä että siellä kerrotaan kuninkaista on sama kun väittäisit että nykyaikakin on satua kun täällä elää kuninkaita."
En yrittänyt todistaa Raamattu saduksi sillä perusteella. Mistä sinä tuollaisia harhakuvitelmia oikein revit?
"Itsekkö itsellesi noita plussia laitat? "
En.- aeawe
ertert kirjoitti:
"Älä esitä tyhmää, sinä sen teit."
En tehnyt. Jos olisin tehnyt, se olisi helppo näyttää.
"Jos yrität todistaa Raamatun saduksi sillä että siellä kerrotaan kuninkaista on sama kun väittäisit että nykyaikakin on satua kun täällä elää kuninkaita."
En yrittänyt todistaa Raamattu saduksi sillä perusteella. Mistä sinä tuollaisia harhakuvitelmia oikein revit?
"Itsekkö itsellesi noita plussia laitat? "
En."En yrittänyt todistaa Raamattu saduksi sillä perusteella. Mistä sinä tuollaisia harhakuvitelmia oikein revit?"
Miksi sitten laitoit näin: "Niin ja Raamatussa on kuninkaita jne" ?
"En."
Epäilen. aeawe kirjoitti:
"En yrittänyt todistaa Raamattu saduksi sillä perusteella. Mistä sinä tuollaisia harhakuvitelmia oikein revit?"
Miksi sitten laitoit näin: "Niin ja Raamatussa on kuninkaita jne" ?
"En."
Epäilen."Miksi sitten laitoit näin: "Niin ja Raamatussa on kuninkaita jne" ?"
Siksi, että siellä oli puhetta saduissa esiintyvistä prinsseistä. Kuten varmaan tiedät, on prinssejäkin todellisuudessa olemassa.
"Epäilen. "
Niinpä niin, vainoharhaisuutesi nousee esiin. Mitä merkitystä niillä pisteillä muka on? Onko sinulle ongelma, että sinun mantrojasi ei arvosteta ja ihmiset näkevät, miten surkeat perustelusi ovat?- odllds
ertert kirjoitti:
"Miksi sitten laitoit näin: "Niin ja Raamatussa on kuninkaita jne" ?"
Siksi, että siellä oli puhetta saduissa esiintyvistä prinsseistä. Kuten varmaan tiedät, on prinssejäkin todellisuudessa olemassa.
"Epäilen. "
Niinpä niin, vainoharhaisuutesi nousee esiin. Mitä merkitystä niillä pisteillä muka on? Onko sinulle ongelma, että sinun mantrojasi ei arvosteta ja ihmiset näkevät, miten surkeat perustelusi ovat?"Siksi, että siellä oli puhetta saduissa esiintyvistä prinsseistä. Kuten varmaan tiedät, on prinssejäkin todellisuudessa olemassa."
Toki, mutta sinun kanssasi ei ole mitään järkeä keskustella, valehtelet enemmän kuin laki sallii ja väännät asioita kieroon joko tietoisesti tai tietämättäsi.
"Niinpä niin, vainoharhaisuutesi nousee esiin. Mitä merkitystä niillä pisteillä muka on? Onko sinulle ongelma, että sinun mantrojasi ei arvosteta ja ihmiset näkevät, miten surkeat perustelusi ovat?"
Ei ole ongelma, koska tiedän, että vaikka sanoisin että makaroonilaatikko on hyvää tulisi siitäkin miinuksia koska olen uskovainen.
Sitä vain ihmettelen, että mikä ihmeen ryhmä täällä noita plussia sinulle jakaa, joka kommentiin vaikka se kommenttisi kuulostaisi todella typerältä. odllds kirjoitti:
"Siksi, että siellä oli puhetta saduissa esiintyvistä prinsseistä. Kuten varmaan tiedät, on prinssejäkin todellisuudessa olemassa."
Toki, mutta sinun kanssasi ei ole mitään järkeä keskustella, valehtelet enemmän kuin laki sallii ja väännät asioita kieroon joko tietoisesti tai tietämättäsi.
"Niinpä niin, vainoharhaisuutesi nousee esiin. Mitä merkitystä niillä pisteillä muka on? Onko sinulle ongelma, että sinun mantrojasi ei arvosteta ja ihmiset näkevät, miten surkeat perustelusi ovat?"
Ei ole ongelma, koska tiedän, että vaikka sanoisin että makaroonilaatikko on hyvää tulisi siitäkin miinuksia koska olen uskovainen.
Sitä vain ihmettelen, että mikä ihmeen ryhmä täällä noita plussia sinulle jakaa, joka kommentiin vaikka se kommenttisi kuulostaisi todella typerältä."Toki, mutta sinun kanssasi ei ole mitään järkeä keskustella, valehtelet enemmän kuin laki sallii"
Ole hyvä ja näytä yksikin valhe. Vai onko kyse pelkästä vainoharhaisesta ennakkoluulostasi?
"Ei ole ongelma, koska tiedän, että vaikka sanoisin että makaroonilaatikko on hyvää tulisi siitäkin miinuksia koska olen uskovainen. "
Lisää vainoharhoja...
"Sitä vain ihmettelen, että mikä ihmeen ryhmä täällä noita plussia sinulle jakaa, joka kommentiin vaikka se kommenttisi kuulostaisi todella typerältä. "
Ehkä sinä olet vain liian tyhmä ymmärtääksesi.- Lslsksk
ertert kirjoitti:
"Toki, mutta sinun kanssasi ei ole mitään järkeä keskustella, valehtelet enemmän kuin laki sallii"
Ole hyvä ja näytä yksikin valhe. Vai onko kyse pelkästä vainoharhaisesta ennakkoluulostasi?
"Ei ole ongelma, koska tiedän, että vaikka sanoisin että makaroonilaatikko on hyvää tulisi siitäkin miinuksia koska olen uskovainen. "
Lisää vainoharhoja...
"Sitä vain ihmettelen, että mikä ihmeen ryhmä täällä noita plussia sinulle jakaa, joka kommentiin vaikka se kommenttisi kuulostaisi todella typerältä. "
Ehkä sinä olet vain liian tyhmä ymmärtääksesi.Makaroonilaatikko on hyvää!
kgjgjd kirjoitti:
"muuten olen lukenut uteliaisuudesta."
Uteliaisuudestasi vai piruuttasi?
"Kristinusko on järjetön ja lapsellinen."
Järjettömyys siitä tekeekin järkevän, ihminen ei sellaista kirjottaisi.Ihmisten saduissa on suuria rikkaita valkoisilla hevosilla ratsastavia lihaksikkaita öljyttyjä alfauroksia. Henkilöitä jota koko maailma rakastaa.
Jeesus otti orjanmuodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi, ratsasti aasilla, oli vihattu, puhui sellaisia mitä ihmiset eivät halunneet kuulla eli totuutta siitä millaisia olemme.
Jeesus ei ole selkään taputtelia, Hän on todellinen ystävä! Hän kertoo totuuden vaikka se pahalta tuntuukin ja Hän antaa anteeksi mikäli ihminen itse on itselleen rehellinen ja ymmärtää katua.>>Uteliaisuudestasi vai piruuttasi?>Järjettömyys siitä tekeekin järkevän,...
Tyypillistä uskovaisargumentointia. Mitä sanoisit tällaisesta: "Saattana on hyvä, koska hän on paha"?
>>...ihminen ei sellaista kirjottaisi.Ihmisten saduissa on suuria rikkaita valkoisilla hevosilla ratsastavia lihaksikkaita öljyttyjä alfauroksia. Henkilöitä jota koko maailma rakastaa.>Jeesus otti orjanmuodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi, ratsasti aasilla, oli vihattu, puhui sellaisia mitä ihmiset eivät halunneet kuulla eli totuutta siitä millaisia olemme.>Jeesus ei ole selkään taputtelia, Hän on todellinen ystävä! Hän kertoo totuuden vaikka se pahalta tuntuukin ja Hän antaa anteeksi mikäli ihminen itse on itselleen rehellinen ja ymmärtää katua.
- 23werf
Olen lukenut. Lisäksi kysymyksesi (Ihmiseltä yleensä aina löytyy syynsä olla uskomatta, onko sinulla joku näistä syistä? Vai onko sinulla joku muu syy? Mikä?) ovat typeriä. Oikea kysymys kuuluu: Jos vielä luettuasi raamatun kykenet pysymään (kristin)uskossa, miksi et hae apua?
- kerjej
"Jos vielä luettuasi raamatun kykenet pysymään (kristin)uskossa, miksi et hae apua?"
Lopeta tuo spedeily, voit ihan uskovaisten kirjoituksista huomata, että suurin osa meistä on ihan selväjärkisiä. Uskovaisista löytyy huippu koulutettuja ihmisiä jotka ovat varmasti järkevämpiä kuin kukaan meistä täällä kakkapalstalla. - 234erf
kerjej kirjoitti:
"Jos vielä luettuasi raamatun kykenet pysymään (kristin)uskossa, miksi et hae apua?"
Lopeta tuo spedeily, voit ihan uskovaisten kirjoituksista huomata, että suurin osa meistä on ihan selväjärkisiä. Uskovaisista löytyy huippu koulutettuja ihmisiä jotka ovat varmasti järkevämpiä kuin kukaan meistä täällä kakkapalstalla."voit ihan uskovaisten kirjoituksista huomata, että suurin osa meistä on ihan selväjärkisiä."
Koomikko.
Huippukoulutettu on yhdyssana. Huippukoulutetut osaavat kirjoittaa yhdyssanat. Kyllähän minuakin harmittaisi, jos pitäisin paria myötähävettävää puutaheinää-videota jonain muuna kuin puutaheinänä ja yrittäisin perustella kakkapalstalaisille puutaheinää joksikin muuksi kuin puutaheinäksi ja ne, joille yrittäisin perustella, korkeintaan vain naurahtelisivat vaivautuneesti. Eikä mikään pakota sinua olemaan kakkapalstoilla. Mellerinpalvojille on omatkin palstansa, ikävä kyllä. - -s-
kerjej kirjoitti:
"Jos vielä luettuasi raamatun kykenet pysymään (kristin)uskossa, miksi et hae apua?"
Lopeta tuo spedeily, voit ihan uskovaisten kirjoituksista huomata, että suurin osa meistä on ihan selväjärkisiä. Uskovaisista löytyy huippu koulutettuja ihmisiä jotka ovat varmasti järkevämpiä kuin kukaan meistä täällä kakkapalstalla."voit ihan uskovaisten kirjoituksista huomata, että suurin osa meistä on ihan selväjärkisiä."
:D - krlelf
234erf kirjoitti:
"voit ihan uskovaisten kirjoituksista huomata, että suurin osa meistä on ihan selväjärkisiä."
Koomikko.
Huippukoulutettu on yhdyssana. Huippukoulutetut osaavat kirjoittaa yhdyssanat. Kyllähän minuakin harmittaisi, jos pitäisin paria myötähävettävää puutaheinää-videota jonain muuna kuin puutaheinänä ja yrittäisin perustella kakkapalstalaisille puutaheinää joksikin muuksi kuin puutaheinäksi ja ne, joille yrittäisin perustella, korkeintaan vain naurahtelisivat vaivautuneesti. Eikä mikään pakota sinua olemaan kakkapalstoilla. Mellerinpalvojille on omatkin palstansa, ikävä kyllä.Tekevälle sattuu!
"Huippukoulutettu on yhdyssana. Huippukoulutetut osaavat kirjoittaa yhdyssanat."
En minä ole sanonutkaan, että olisin huippukoulutettu. Kammoksuin sitä jo pienestä pitäen, kun näin miten työ meni isälleni kaiken edelle ja miten ahdistunut ja stressaantunut hän on jatkuvasti. Yli 10000e kk, mutta siihen pitää uhrata elämänsä, hän on työnarkomaani.
On valittava raha tai rakkaus, itse valitsen rakkauden. Molempia ei voi saada.
"Eikä mikään pakota sinua olemaan kakkapalstoilla."
On täällä ihan mukava keskustella kun se pysyy asiallisena, mutta paljon myös on kakan puhujia. - 234rtg
krlelf kirjoitti:
Tekevälle sattuu!
"Huippukoulutettu on yhdyssana. Huippukoulutetut osaavat kirjoittaa yhdyssanat."
En minä ole sanonutkaan, että olisin huippukoulutettu. Kammoksuin sitä jo pienestä pitäen, kun näin miten työ meni isälleni kaiken edelle ja miten ahdistunut ja stressaantunut hän on jatkuvasti. Yli 10000e kk, mutta siihen pitää uhrata elämänsä, hän on työnarkomaani.
On valittava raha tai rakkaus, itse valitsen rakkauden. Molempia ei voi saada.
"Eikä mikään pakota sinua olemaan kakkapalstoilla."
On täällä ihan mukava keskustella kun se pysyy asiallisena, mutta paljon myös on kakan puhujia.Yksi teidän kökköjulistaja-wannabejeesusten yhteinen piirre on se, että kuvittelette omaavanne yksinoikeuden rakkauteen. Naapurilahkon kökköjulistaja-wannabejeesus kuvittelee samoin, vaikkakin niin, että vain hän ja lahkonsa ovat Ainoassa Oikeassa Rakkaudessa ja viereisen lahkon kökköjulistaja-wannabejeesukset ovat matkalla helevettiin. Toinen yhteinen piirre on tuo mustavalkoisuus. Jostain syystä myös kuvittelette, että julistaminen on keskustelemista.
Toisaalta kaltaisiasi on hyvä olla olemassa. Teette parempaa työtä ateismin hyväksi kuin yksikään ateisti. - iejaej
-s- kirjoitti:
"voit ihan uskovaisten kirjoituksista huomata, että suurin osa meistä on ihan selväjärkisiä."
:DLähinä viittasin kirjoitus tyyliin ja että teksti on luettavissa ja sanoma on ymmärrettävää vaikkakin ei pakosti sisäistettävää.
Ja jos henkilö ei pysty sisäistämään jotain asiaa se ei tarkoita että silloin asian esittänyt olisi pipipää. - iwejds
234rtg kirjoitti:
Yksi teidän kökköjulistaja-wannabejeesusten yhteinen piirre on se, että kuvittelette omaavanne yksinoikeuden rakkauteen. Naapurilahkon kökköjulistaja-wannabejeesus kuvittelee samoin, vaikkakin niin, että vain hän ja lahkonsa ovat Ainoassa Oikeassa Rakkaudessa ja viereisen lahkon kökköjulistaja-wannabejeesukset ovat matkalla helevettiin. Toinen yhteinen piirre on tuo mustavalkoisuus. Jostain syystä myös kuvittelette, että julistaminen on keskustelemista.
Toisaalta kaltaisiasi on hyvä olla olemassa. Teette parempaa työtä ateismin hyväksi kuin yksikään ateisti."Yksi teidän kökköjulistaja-wannabejeesusten yhteinen piirre on se, että kuvittelette omaavanne yksinoikeuden rakkauteen."
En minä ole niin väittänyt, aurinko paistaa niin uskovaisille kuin jumalattomillekkin. Viittasin tässä siihen, että haluan että minulla on enemmän aikaa perheelleni, huippukoulutetuilla ei siihen aikaa ole tai jos on niin silloin se huppikoulutus on turha.
haluan että lapseni voi sitten vanhempana todeta, että ei me rahassa polskittu, mutta isä teki meidän kanssa paljon asioita ja rakasti meitä.
Joka ei usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainokaiseen poikaan, joka on sovittanut kaikki synnit, niin heistä jokainen on matkalla kadotukseen.
Jumalan rakkaudesta vielä sen verran, että se on kaikille annettu Jeesus tarjoaa pelastusta jokaiselle.
Jumalan rakkaus on täydellistä, ihmisen on vajavaista.
Tässä kerrotaan Jumalan rakkaudesta:
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.Kor13 - 234rgt
iwejds kirjoitti:
"Yksi teidän kökköjulistaja-wannabejeesusten yhteinen piirre on se, että kuvittelette omaavanne yksinoikeuden rakkauteen."
En minä ole niin väittänyt, aurinko paistaa niin uskovaisille kuin jumalattomillekkin. Viittasin tässä siihen, että haluan että minulla on enemmän aikaa perheelleni, huippukoulutetuilla ei siihen aikaa ole tai jos on niin silloin se huppikoulutus on turha.
haluan että lapseni voi sitten vanhempana todeta, että ei me rahassa polskittu, mutta isä teki meidän kanssa paljon asioita ja rakasti meitä.
Joka ei usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainokaiseen poikaan, joka on sovittanut kaikki synnit, niin heistä jokainen on matkalla kadotukseen.
Jumalan rakkaudesta vielä sen verran, että se on kaikille annettu Jeesus tarjoaa pelastusta jokaiselle.
Jumalan rakkaus on täydellistä, ihmisen on vajavaista.
Tässä kerrotaan Jumalan rakkaudesta:
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.Kor13Raamatunlauseiden kopioiminen ja julistaminen ei ole keskustelua. Jos haluat julistaa, julista siellä missä julistaminen on tapana. Täällä ei ole.
iejaej kirjoitti:
Lähinä viittasin kirjoitus tyyliin ja että teksti on luettavissa ja sanoma on ymmärrettävää vaikkakin ei pakosti sisäistettävää.
Ja jos henkilö ei pysty sisäistämään jotain asiaa se ei tarkoita että silloin asian esittänyt olisi pipipää."Lähinä viittasin kirjoitus tyyliin ja että teksti on luettavissa ja sanoma on ymmärrettävää vaikkakin ei pakosti sisäistettävää. "
Kummallisen harvassa tuollaiset kirjoittajat ovat.- iakwej
234rgt kirjoitti:
Raamatunlauseiden kopioiminen ja julistaminen ei ole keskustelua. Jos haluat julistaa, julista siellä missä julistaminen on tapana. Täällä ei ole.
Viisautta on osata olla hiljaakin, ei keskustelua tarvitse väkisin yrittää jatkaa.
Niin kuin itsekkin näet, tuossa viestissäni oli 3/4 osaa keskusteluksi kelpuutettavaa.
Raamatun jakeet sitä varten, että jatkossa tietäisit mitä tarkoittaa Jumalan rakkaus. Ettei tulisi väärinymmärryksiä. - 234rttg
iakwej kirjoitti:
Viisautta on osata olla hiljaakin, ei keskustelua tarvitse väkisin yrittää jatkaa.
Niin kuin itsekkin näet, tuossa viestissäni oli 3/4 osaa keskusteluksi kelpuutettavaa.
Raamatun jakeet sitä varten, että jatkossa tietäisit mitä tarkoittaa Jumalan rakkaus. Ettei tulisi väärinymmärryksiä.En minä ole edes väittänyt keskustelevani kanssasi. Se olisi ajanhukkaa, raamatunlauseautomaatit eivät osaa keskustella.
- Atte Ateisti
Juu, olen.
Se vakuutti minut siitä, että taidanpa olla ateisti.
Sinänsä mielenkiintoinen kompilaatio, tuo Raamattu, erään jumalkäsityksen synnystä ja kehityksestä. Ja siinä sivussa monesta muusta asiasta, valikoitunutta ja yksipuolisesti dokumentoitua yhden heimon syntyhistoriaa.
Krisselin perusselitys tässä kohtaa on, että "luit väärin", "et lukenut tarpeeksi" ja ykkösenä kaikesta: "et lukenut sydämellä".- ekawj
"Se vakuutti minut siitä, että taidanpa olla ateisti."
Sait sitä mitä sieltä etsitkin.
"Krisselin perusselitys tässä kohtaa on, että "luit väärin", "et lukenut tarpeeksi" ja ykkösenä kaikesta: "et lukenut sydämellä"."
Et etsinyt totuutta. - Atte Ateisti
ekawj kirjoitti:
"Se vakuutti minut siitä, että taidanpa olla ateisti."
Sait sitä mitä sieltä etsitkin.
"Krisselin perusselitys tässä kohtaa on, että "luit väärin", "et lukenut tarpeeksi" ja ykkösenä kaikesta: "et lukenut sydämellä"."
Et etsinyt totuutta.Kiitos, lisään tuon listaan:
Krisselin perusselitys tässä kohtaa on, että "luit väärin", "et lukenut tarpeeksi" ,: "et lukenut sydämellä" tai "et etsinyt totuutta". - thfhfh
Atte Ateisti kirjoitti:
Kiitos, lisään tuon listaan:
Krisselin perusselitys tässä kohtaa on, että "luit väärin", "et lukenut tarpeeksi" ,: "et lukenut sydämellä" tai "et etsinyt totuutta".No aika hepposesti sinun perusselityslistalle pääsee.
- 12 + 15
Lukenut Raamattua?
Vähän kuin lääkärin pitäisi uppoutua homeopaattien "Raamattuun" jotta voisi sanoa vastustavansa sitä vain järkiperäisistä syistä.
Ajanhukkaa!!!
Tai pitäisikö minun lukea Eddania jotta voisin väittää ettei ole syytä uskoa Viikinkien jumaliin?- kfjsae
"Ajanhukkaa!!!"
Mutta huomattavasti järkevämpää ajankäyttöä kun hokea täällä päivästä toiseen ettei Jumalaa ole ja uskovaiset on tyhmiä.
Nyt tietysti mietit miksi minä kirjottelen täällä, no minulla on syy siihen ja se on saada mahdollisimman monta sielua voitettua Herralle. Mikä sinun syysi on? kfjsae kirjoitti:
"Ajanhukkaa!!!"
Mutta huomattavasti järkevämpää ajankäyttöä kun hokea täällä päivästä toiseen ettei Jumalaa ole ja uskovaiset on tyhmiä.
Nyt tietysti mietit miksi minä kirjottelen täällä, no minulla on syy siihen ja se on saada mahdollisimman monta sielua voitettua Herralle. Mikä sinun syysi on?"Mutta huomattavasti järkevämpää ajankäyttöä kun hokea täällä päivästä toiseen ettei Jumalaa ole ja uskovaiset on tyhmiä. "
Vielä typerämpää on luoda tuollaisia olkiukkoja.
"Nyt tietysti mietit miksi minä kirjottelen täällä, no minulla on syy siihen ja se on saada mahdollisimman monta sielua voitettua Herralle."
Ainoa ongelmasi on, että vaikutus on ennemminkin päinvastainen. Kun katsoo, miten idioottimaisia juttuja sinulla on, on se hyvä perustelu sille, että ei ole järkewvää uskoa samalla tavalla kuin sinä.- kajsja
ertert kirjoitti:
"Mutta huomattavasti järkevämpää ajankäyttöä kun hokea täällä päivästä toiseen ettei Jumalaa ole ja uskovaiset on tyhmiä. "
Vielä typerämpää on luoda tuollaisia olkiukkoja.
"Nyt tietysti mietit miksi minä kirjottelen täällä, no minulla on syy siihen ja se on saada mahdollisimman monta sielua voitettua Herralle."
Ainoa ongelmasi on, että vaikutus on ennemminkin päinvastainen. Kun katsoo, miten idioottimaisia juttuja sinulla on, on se hyvä perustelu sille, että ei ole järkewvää uskoa samalla tavalla kuin sinä."Vielä typerämpää on luoda tuollaisia olkiukkoja."
Vai olisiko ollut ennemminkin heinähattu?
"Ainoa ongelmasi on, että vaikutus on ennemminkin päinvastainen. Kun katsoo, miten idioottimaisia juttuja sinulla on, on se hyvä perustelu sille, että ei ole järkewvää uskoa samalla tavalla kuin sinä."
Riittää kun edes yksi sairas vuoteellaan pohtii sitä, että silloin se yksi siellä palstalla kertoi että Raamatussa sanotaan "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"
Tai joku joka on päättänyt päättää päivänsä ja saa Jeesuksesta viimeisen toivon kipinän.
Tai joku joka ei enää pidä arvokkaana mitä hänellä on ja sitten löytää Jeesuksesta Kristuksesta toivon.
Tai joku joka on kasvanut rakkaudettomassa kodissa ja löytää Kristuksesta rakkauden!
Se riittää erter!
http://www.youtube.com/watch?v=t5ZtJ04soV0&list=RD027sGU24T_1-E kajsja kirjoitti:
"Vielä typerämpää on luoda tuollaisia olkiukkoja."
Vai olisiko ollut ennemminkin heinähattu?
"Ainoa ongelmasi on, että vaikutus on ennemminkin päinvastainen. Kun katsoo, miten idioottimaisia juttuja sinulla on, on se hyvä perustelu sille, että ei ole järkewvää uskoa samalla tavalla kuin sinä."
Riittää kun edes yksi sairas vuoteellaan pohtii sitä, että silloin se yksi siellä palstalla kertoi että Raamatussa sanotaan "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"
Tai joku joka on päättänyt päättää päivänsä ja saa Jeesuksesta viimeisen toivon kipinän.
Tai joku joka ei enää pidä arvokkaana mitä hänellä on ja sitten löytää Jeesuksesta Kristuksesta toivon.
Tai joku joka on kasvanut rakkaudettomassa kodissa ja löytää Kristuksesta rakkauden!
Se riittää erter!
http://www.youtube.com/watch?v=t5ZtJ04soV0&list=RD027sGU24T_1-E"Riittää kun edes yksi sairas vuoteellaan pohtii sitä, että silloin se yksi siellä palstalla kertoi että Raamatussa sanotaan "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu""
Joudut kertomaan itsellesi tuollaisia satuja. Oletko tullut miettineeksi, että siellä sairasvuoteella tuo henkilö voi myös miettiä, että siellä keskustelupalstalla oli niin sekavia uskovia, että selvästi heidän tarnoissaan ei ole mitään perää ja sitä' uskoa ei kannata edes tavoitella.
"Se riittää erter!"
Niinpä niin ja minulle riittää se, että sinun kirjoitustesi perusteella ihmiset vieraantuvat uskosta vielä enemmän.- iawejaw
ertert kirjoitti:
"Riittää kun edes yksi sairas vuoteellaan pohtii sitä, että silloin se yksi siellä palstalla kertoi että Raamatussa sanotaan "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu""
Joudut kertomaan itsellesi tuollaisia satuja. Oletko tullut miettineeksi, että siellä sairasvuoteella tuo henkilö voi myös miettiä, että siellä keskustelupalstalla oli niin sekavia uskovia, että selvästi heidän tarnoissaan ei ole mitään perää ja sitä' uskoa ei kannata edes tavoitella.
"Se riittää erter!"
Niinpä niin ja minulle riittää se, että sinun kirjoitustesi perusteella ihmiset vieraantuvat uskosta vielä enemmän."Joudut kertomaan itsellesi tuollaisia satuja."
Sinulle ne voi olla satuja, minulle ne on totista totta.
"Oletko tullut miettineeksi, että siellä sairasvuoteella tuo henkilö voi myös miettiä, että siellä keskustelupalstalla oli niin sekavia uskovia, että selvästi heidän tarnoissaan ei ole mitään perää ja sitä' uskoa ei kannata edes tavoitella."
No ainakin heille on tarjottu joku muukin vaihtoehto.
"Niinpä niin ja minulle riittää se, että sinun kirjoitustesi perusteella ihmiset vieraantuvat uskosta vielä enemmän."
Sitä kun et sinä tiedä, en minäkään. Aika näyttää, jokainen kuitenkin valitsee itse. iawejaw kirjoitti:
"Joudut kertomaan itsellesi tuollaisia satuja."
Sinulle ne voi olla satuja, minulle ne on totista totta.
"Oletko tullut miettineeksi, että siellä sairasvuoteella tuo henkilö voi myös miettiä, että siellä keskustelupalstalla oli niin sekavia uskovia, että selvästi heidän tarnoissaan ei ole mitään perää ja sitä' uskoa ei kannata edes tavoitella."
No ainakin heille on tarjottu joku muukin vaihtoehto.
"Niinpä niin ja minulle riittää se, että sinun kirjoitustesi perusteella ihmiset vieraantuvat uskosta vielä enemmän."
Sitä kun et sinä tiedä, en minäkään. Aika näyttää, jokainen kuitenkin valitsee itse."Sinulle ne voi olla satuja, minulle ne on totista totta."
Sinä keksit mielikuvitusskenaarion ja nyt sinä väität sitä todeksi. Jos et sattunut huomaamaan, eivät kuvitelmasi ole sama asia kuin todellisuus. Et sinä voi sanoa jotain todeksi, kun esität pelkkää jossittelua siitä, mitä voisi tapahtua.
"No ainakin heille on tarjottu joku muukin vaihtoehto. "
Niin, sehän on hyvä, että vaihtoehtoja riittää. Tässä hyvä esimerkki siitä, miten esittämäsi vaihtoehto toimii käytännössä:
http://articles.washingtonpost.com/2013-06-12/national/39909261_1_catherine-schaible-first-century-gospel-church-herbert-schaible
"Sitä kun et sinä tiedä, en minäkään."
Väärin. Jos olisit seurannut keskusteluja, huomaisit, että monet ihmiset todistavat, miten kaltaistesi toiminta vierottaa tällä palstalla kirjoittajia kauemmaksi uskosta.- aewawe
ertert kirjoitti:
"Sinulle ne voi olla satuja, minulle ne on totista totta."
Sinä keksit mielikuvitusskenaarion ja nyt sinä väität sitä todeksi. Jos et sattunut huomaamaan, eivät kuvitelmasi ole sama asia kuin todellisuus. Et sinä voi sanoa jotain todeksi, kun esität pelkkää jossittelua siitä, mitä voisi tapahtua.
"No ainakin heille on tarjottu joku muukin vaihtoehto. "
Niin, sehän on hyvä, että vaihtoehtoja riittää. Tässä hyvä esimerkki siitä, miten esittämäsi vaihtoehto toimii käytännössä:
http://articles.washingtonpost.com/2013-06-12/national/39909261_1_catherine-schaible-first-century-gospel-church-herbert-schaible
"Sitä kun et sinä tiedä, en minäkään."
Väärin. Jos olisit seurannut keskusteluja, huomaisit, että monet ihmiset todistavat, miten kaltaistesi toiminta vierottaa tällä palstalla kirjoittajia kauemmaksi uskosta."Sinä keksit mielikuvitusskenaarion ja nyt sinä väität sitä todeksi. Jos et sattunut huomaamaan, eivät kuvitelmasi ole sama asia kuin todellisuus. Et sinä voi sanoa jotain todeksi, kun esität pelkkää jossittelua siitä, mitä voisi tapahtua."
Joko väänsit tahallasi kieroon tai minä ymmärsin väärin, mutta eipä sillä niin väliä :)
"Niin, sehän on hyvä, että vaihtoehtoja riittää. Tässä hyvä esimerkki siitä, miten esittämäsi vaihtoehto toimii käytännössä"
Jos tuolle linjalle lähdetään niin tässä hyvä esimerkki miten ateismi toimii käytännössä: "Ateismin nimissä tapettiin 1900-luvulla lähes 100 miljoonaa ihmistä." - sgdgsd
ertert kirjoitti:
"Sinulle ne voi olla satuja, minulle ne on totista totta."
Sinä keksit mielikuvitusskenaarion ja nyt sinä väität sitä todeksi. Jos et sattunut huomaamaan, eivät kuvitelmasi ole sama asia kuin todellisuus. Et sinä voi sanoa jotain todeksi, kun esität pelkkää jossittelua siitä, mitä voisi tapahtua.
"No ainakin heille on tarjottu joku muukin vaihtoehto. "
Niin, sehän on hyvä, että vaihtoehtoja riittää. Tässä hyvä esimerkki siitä, miten esittämäsi vaihtoehto toimii käytännössä:
http://articles.washingtonpost.com/2013-06-12/national/39909261_1_catherine-schaible-first-century-gospel-church-herbert-schaible
"Sitä kun et sinä tiedä, en minäkään."
Väärin. Jos olisit seurannut keskusteluja, huomaisit, että monet ihmiset todistavat, miten kaltaistesi toiminta vierottaa tällä palstalla kirjoittajia kauemmaksi uskosta.Ps. "Väärin. Jos olisit seurannut keskusteluja, huomaisit, että monet ihmiset todistavat, miten kaltaistesi toiminta vierottaa tällä palstalla kirjoittajia kauemmaksi uskosta."
Se riittää ettei usko Jeesukseen, silloin on jo niin kaukana kun voi olla. - 12+18
aewawe kirjoitti:
"Sinä keksit mielikuvitusskenaarion ja nyt sinä väität sitä todeksi. Jos et sattunut huomaamaan, eivät kuvitelmasi ole sama asia kuin todellisuus. Et sinä voi sanoa jotain todeksi, kun esität pelkkää jossittelua siitä, mitä voisi tapahtua."
Joko väänsit tahallasi kieroon tai minä ymmärsin väärin, mutta eipä sillä niin väliä :)
"Niin, sehän on hyvä, että vaihtoehtoja riittää. Tässä hyvä esimerkki siitä, miten esittämäsi vaihtoehto toimii käytännössä"
Jos tuolle linjalle lähdetään niin tässä hyvä esimerkki miten ateismi toimii käytännössä: "Ateismin nimissä tapettiin 1900-luvulla lähes 100 miljoonaa ihmistä."''Jos tuolle linjalle lähdetään niin tässä hyvä esimerkki miten ateismi toimii käytännössä: "Ateismin nimissä tapettiin 1900-luvulla lähes 100 miljoonaa ihmistä."
Hienoa, olet alentanut itsesi kaikkein älyttömimpien teistien tasolle. Et erota toisistaan termejä ateismi ja kommunismi. - bfbfr
12+18 kirjoitti:
''Jos tuolle linjalle lähdetään niin tässä hyvä esimerkki miten ateismi toimii käytännössä: "Ateismin nimissä tapettiin 1900-luvulla lähes 100 miljoonaa ihmistä."
Hienoa, olet alentanut itsesi kaikkein älyttömimpien teistien tasolle. Et erota toisistaan termejä ateismi ja kommunismi."Hienoa, olet alentanut itsesi kaikkein älyttömimpien teistien tasolle. Et erota toisistaan termejä ateismi ja kommunismi."
Sinulta meni pointti ohi ihan kokonaan...
Tehän aina vetoatte siihen miten paljon pahaa Kristinuskon nimissä on tehty, mutta ette erota toisistaan niitä jotka sanoo olevansa niistä jotka on sitä mitä sanoo.
Jeesus ei missään vaiheessa opettanut mitään mikä oikeuttaisi tappamisen, päin vastoin Jeesus sanoi: Se joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu, rakasta vihamiestäsi jne...
Toivon mukaan jatkossa ymmärrät miten älyttömältä myös teidän väitteenne kuulostaa. aewawe kirjoitti:
"Sinä keksit mielikuvitusskenaarion ja nyt sinä väität sitä todeksi. Jos et sattunut huomaamaan, eivät kuvitelmasi ole sama asia kuin todellisuus. Et sinä voi sanoa jotain todeksi, kun esität pelkkää jossittelua siitä, mitä voisi tapahtua."
Joko väänsit tahallasi kieroon tai minä ymmärsin väärin, mutta eipä sillä niin väliä :)
"Niin, sehän on hyvä, että vaihtoehtoja riittää. Tässä hyvä esimerkki siitä, miten esittämäsi vaihtoehto toimii käytännössä"
Jos tuolle linjalle lähdetään niin tässä hyvä esimerkki miten ateismi toimii käytännössä: "Ateismin nimissä tapettiin 1900-luvulla lähes 100 miljoonaa ihmistä.""Joko väänsit tahallasi kieroon tai minä ymmärsin väärin, mutta eipä sillä niin väliä :)"
Se oli pelkkää jossittelua, joten en minä mitään vääntänyt. Kuka tahansa voi jossitella ihan mitä tahansa.
"Jos tuolle linjalle lähdetään niin tässä hyvä esimerkki miten ateismi toimii käytännössä: "Ateismin nimissä tapettiin 1900-luvulla lähes 100 miljoonaa ihmistä." "
Älähän valehtele. Kommunismi ja ateismi eivät ole samoja asioita. Jos haluat lähteä jollekin linjalle, yritä välttää valehtelua. Ateismi ei käytännössä toimi mitenkään, koska se ei ole mikään ideologia/aate tms.bfbfr kirjoitti:
"Hienoa, olet alentanut itsesi kaikkein älyttömimpien teistien tasolle. Et erota toisistaan termejä ateismi ja kommunismi."
Sinulta meni pointti ohi ihan kokonaan...
Tehän aina vetoatte siihen miten paljon pahaa Kristinuskon nimissä on tehty, mutta ette erota toisistaan niitä jotka sanoo olevansa niistä jotka on sitä mitä sanoo.
Jeesus ei missään vaiheessa opettanut mitään mikä oikeuttaisi tappamisen, päin vastoin Jeesus sanoi: Se joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu, rakasta vihamiestäsi jne...
Toivon mukaan jatkossa ymmärrät miten älyttömältä myös teidän väitteenne kuulostaa."Sinulta meni pointti ohi ihan kokonaan..."
Ei mennyt. Sinun pointtisi vain oli epäloogista hölynpölyä.
"Tehän aina vetoatte siihen miten paljon pahaa Kristinuskon nimissä on tehty, mutta ette erota toisistaan niitä jotka sanoo olevansa niistä jotka on sitä mitä sanoo. "
Sinä ilmeisesti erotat eli laitat itsesi Jumalan asemaan. Se kertookin jo hyvin siitä, että Jumala on olemassa vain sinun mielikuvituksessasi.
Voithan sinä tietysti väittää, että parantumista rukoileva henkilö ei ole oikea kristitty, mutta sinulla ei ole mitään perusteluja sille. Sinä et vain tykkää seuraamuksista, joten kiellät ne.
Ateismi ja kommunismi ovat kuitenkin eri asioita. En edes yritä väittää, että esimerkiksi Stalin ei olisi ollut ateisti. Sinä taasen yrität väittää, että joku ei ollut todellinen kristitty. Huomaatko eron?
Ymmärrätkö sinä, että ateismi ei ole mikään ideologia (tai vastaava), josta voisi jotain oppeja vetää toisin kuin kommunismi ja kristinusko.
"Toivon mukaan jatkossa ymmärrät miten älyttömältä myös teidän väitteenne kuulostaa. "
Varmaan kuulostaakin, koska itse olet niin epälooginen ja uskosi on ilmeisesti sumentanut loogisen ajattelusi ja sorrut pelkkiin tyjhiin mantroihin tai joltain saarnaajalta kuulemaasi epäloogiseen propagandaan ateisteja kohtaan.sgdgsd kirjoitti:
Ps. "Väärin. Jos olisit seurannut keskusteluja, huomaisit, että monet ihmiset todistavat, miten kaltaistesi toiminta vierottaa tällä palstalla kirjoittajia kauemmaksi uskosta."
Se riittää ettei usko Jeesukseen, silloin on jo niin kaukana kun voi olla."Se riittää ettei usko Jeesukseen, silloin on jo niin kaukana kun voi olla. "
Se on osa mytologiaasi. Minä puhuin todellisuudesta.- 5+9
bfbfr kirjoitti:
"Hienoa, olet alentanut itsesi kaikkein älyttömimpien teistien tasolle. Et erota toisistaan termejä ateismi ja kommunismi."
Sinulta meni pointti ohi ihan kokonaan...
Tehän aina vetoatte siihen miten paljon pahaa Kristinuskon nimissä on tehty, mutta ette erota toisistaan niitä jotka sanoo olevansa niistä jotka on sitä mitä sanoo.
Jeesus ei missään vaiheessa opettanut mitään mikä oikeuttaisi tappamisen, päin vastoin Jeesus sanoi: Se joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu, rakasta vihamiestäsi jne...
Toivon mukaan jatkossa ymmärrät miten älyttömältä myös teidän väitteenne kuulostaa.''Sinulta meni pointti ohi ihan kokonaan...''
Ei mennyt, sinä vain alensit itsesi tavallisen tusinasaarnaajan tasolle. Ongelmasi on se, että ateismin nimissä ei voi tehdä mitään, ateismilla ei voi perustella tekoja. Sensijaan, kristinuskolla on Raamattunsa, jota tulkitsemalla, voi perustella mitä tahansa.
Se, mitä Jeesus on sanonut, tai hänen sanomakseen on laitettu, näyttää olevan enemmistölle kristittyinä itseään pitävien keskuudessa harvinaisen yhdentekevää.
- vnnmbmbb
Onhan se Raamattu tullut luettua kannesta kanteen. Suurin syy miksi en usko on se että se on maailmankuvaltaan tieteellisten tosiasioiden vastainen satu.
- K.R.S.
Tämä vaikuttaa hit'n'run-pulun aloitukselta, mutta vastaan kuitenkin.
''Lukenut Raamattua?''
Jonkin verraan.
''Miksi tai miksi et?''
Olen lukenut, koska halusin tietää, mitä kristinuskontoinen uskoo. Kristinuskontoisten omista kertomuksista päätellen, sitä tietoa ei kuitenkaan raamatusta kovin helposti löydä.
En lukenut kokonaan, koska raamattu on yksinkertaisesti tylsä, epäkiinnostava ja huonosti editoitu kirja.
''Ihmiseltä yleensä aina löytyy syynsä olla uskomatta, onko sinulla joku näistä syistä? Vai onko sinulla joku muu syy? Mikä?''
Koska en katsele myöskään tylsiä, epäkiinnostavia ja/tai huonosti toteutettuja videoita, voisit lyhyesti kertoa, mitkä ne kymmenen syytä ovat. Sen jälkeen voin vastata kahteen viimeiseen kysymykseen.- kejrj
Tämä vaikuttaa hit'n'run-pulun aloitukselta, mutta vastaan kuitenkin.
Mikä kohta aloituksesta iski sinuun? Ei tämän mitenkään hyökkäävä alotus pitänyt olla.
"Kristinuskontoisten omista kertomuksista päätellen, sitä tietoa ei kuitenkaan raamatusta kovin helposti löydä."
Ai sitä ei löydy helposti? Usko Jeesukseen Kristukseen niin pelastut, se on Raamatun sanoma ja se jatkuu kannesta kanteen.
Katsoppa uudestaan ja aloita Johanneksen evankeliumista tai jos kaipaat vähän actionia niin kokeele matteuksen evankeliumia : ))
"En lukenut kokonaan, koska raamattu on yksinkertaisesti tylsä, epäkiinnostava ja huonosti editoitu kirja."
Todellisuus on useasti tylsempi kuin sadut tai leffat. Vaikkakin olen kanssasi eri mieltä sieltä löytyy sotia, itkua, surua, riemua, naurua, pelkoa, elämää, kuolemaa ja tie, totuus ja elämä joka on Kristuksessa
Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan! Etsi sieltä totuutta niin löydät sen! - K.R.S.
kejrj kirjoitti:
Tämä vaikuttaa hit'n'run-pulun aloitukselta, mutta vastaan kuitenkin.
Mikä kohta aloituksesta iski sinuun? Ei tämän mitenkään hyökkäävä alotus pitänyt olla.
"Kristinuskontoisten omista kertomuksista päätellen, sitä tietoa ei kuitenkaan raamatusta kovin helposti löydä."
Ai sitä ei löydy helposti? Usko Jeesukseen Kristukseen niin pelastut, se on Raamatun sanoma ja se jatkuu kannesta kanteen.
Katsoppa uudestaan ja aloita Johanneksen evankeliumista tai jos kaipaat vähän actionia niin kokeele matteuksen evankeliumia : ))
"En lukenut kokonaan, koska raamattu on yksinkertaisesti tylsä, epäkiinnostava ja huonosti editoitu kirja."
Todellisuus on useasti tylsempi kuin sadut tai leffat. Vaikkakin olen kanssasi eri mieltä sieltä löytyy sotia, itkua, surua, riemua, naurua, pelkoa, elämää, kuolemaa ja tie, totuus ja elämä joka on Kristuksessa
Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan! Etsi sieltä totuutta niin löydät sen!''Mikä kohta aloituksesta iski sinuun? Ei tämän mitenkään hyökkäävä alotus pitänyt olla.''
Anteeksi, luulin sinua palstalle yrjöäväksi, ja samantien aloituksen unohtavaksi henkilöksi. Käsitit hit'n'runin väärin, ehkä barf'n'run olisi mennyt paremmin perille. En tosin ole varma siitä, onko se, miksi osoittauduit, yhtään sen parempi.
''Ai sitä ei löydy helposti? Usko Jeesukseen Kristukseen niin pelastut, se on Raamatun sanoma ja se jatkuu kannesta kanteen.''
Vanhasta testamentista Jeesusta ei löydä, ellei ole päättänyt, että sellainen sieltä löytyy.
''Todellisuus on useasti tylsempi kuin sadut tai leffat.''
Todellisuus on mielenkiintoisempi kuin mikään satu tai leffa.
''Vaikkakin olen kanssasi eri mieltä sieltä löytyy sotia, itkua, surua, riemua, naurua, pelkoa, elämää, kuolemaa ja tie, totuus ja elämä joka on Kristuksessa''
Kuten löytyy muistakin kirjoista, entäs sitten?
''Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan! Etsi sieltä totuutta niin löydät sen!''
En oikein usko sinua.
Ne videoissa kerrotut syyt, pystytkö kertomaan lyhennettynä versiona?
- Minä olen Jumala
"Oletko....Lukenut Raamattua?"
Olen lukenut.
"Miksi tai miksi et?"
Halusin nähdä mitä ovat ne tekstit joista niin monet huumaantuvat aina kiihkoon asti ja joilla väitetään olevan maagisia ominaisuuksia. Etsin myös totuutta, sitä kuitenkaan löytämättä. Löysin vain teknisiä silmänkääntötemppuja ja viekkaimpien kirjoittamia tarinoita. Totesin että totuus löytyy omasta mielestä, ei paimentolaisten tarustoista. Tarustot ovat vain kirjoitettu siksi jotta niihin uskovat sinisilmäiset saavat tuulta siipiensä alle ja johdateltua hengentuotteeseen uskovia niin että omat hankkeet toteutuvat "jumalan siunauksella".
"Ihmiseltä yleensä aina löytyy syynsä olla uskomatta, onko sinulla joku näistä syistä? Vai onko sinulla joku muu syy? Mikä?"
Miksi en usko? Syy on siinä että raamattu on tarkoitettu paimentolaiselle joka ei tiedä edes sitä vähääkään minkä modernissa yhteiskunnassa elävä tietää. Jumala on jo itsessään hyvin ristiriitainen ja liian inhimillinen. Aivan kuten mikä tahansa tv-sarjan roolihahmo että sen kenkiin on tyhmemmänkin helppo astua ja eläytyä. Jeesus on juutalainen anarkisti joka sepittää ympärilleen henkilöpalvontakultin käyttäen apunaan "opetuslapsiaan" ja kirkko edelleen manipuloi kertomuksia mieleisekseen ja kokoaa niistä "pyhän" kirjan. Raamattu kertoo että ihmisen pitäisi olla pelolla helposti hallittava sätkynukke, yllätys yllätys.
Minä opin raamatusta sen kuinka helppo on saada taikauskoista väkeä pauloihinsa, kuinka uskoa käytetään hyväksi omia etuja ajaakseen ja kuinka näkyvään maailmaan saadaan liitettyä "ihmeitä", joita pystyy todistamaan kuka tahansa jolla ei ole liikaa tietoa eli kääntäen omaa riittävästi uskoa. Raamatun tekstit tarjoavat todellisuuden päälle rakennetun suuremman näytelmän johon kuka tahansa joka siihen haluaa uskoa pääsee näyttelemään roolihahmoaan. Minä tuumasin että mieluumin laadin omia näytelmiä.- kejsal
"Etsin myös totuutta, sitä kuitenkaan löytämättä."
Jos olisit todella etsinyt totuutta se olisi ollut ensimmäinen mitä olisit etsinyt.
"Totesin että totuus löytyy omasta mielestä, ei paimentolaisten tarustoista."
Oma mieli oma totuus
Se ei voi olla totuus sillä, on vain yksi yhtenäinen totuus.
"Tarustot ovat vain kirjoitettu siksi jotta niihin uskovat sinisilmäiset saavat tuulta siipiensä alle ja johdateltua hengentuotteeseen uskovia niin että omat hankkeet toteutuvat "jumalan siunauksella"."
Tarustojen en ole ketään nähnyt auttavan, mutta Jumalan sana toimii vielä tänäkin päivänä.
"Syy on siinä että raamattu on tarkoitettu paimentolaiselle joka ei tiedä edes sitä vähääkään minkä modernissa yhteiskunnassa elävä tietää."
Paimentolaiset tiesivät paljon mitä nyky yhteiskunnassa elävät eivät tiedä.
"Jumala on jo itsessään hyvin ristiriitainen ja liian inhimillinen."
Jumala on liian inhimillinen? Raamattu sanoo näin:
26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
"Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme"
Onko se nyt mikään ihme, että meissä näkyy Luojan kädenjälki?
Kertoisitko mikä on mielestäsi Jumalassa ristiriitaista?
"Raamattu kertoo että ihmisen pitäisi olla pelolla helposti hallittava sätkynukke, yllätys yllätys."
Se on se kuva minkä sinä siitä sait, miksi kuitenkin miljoonat miljoonat muut ihmiset ovat löytäneet sieltä suuren rakkauden?
Moni ei pysty asettumaan auktoriteetin alle, vaikka se olisi ihmisen omaksi parhaaksi. Ihmisen ylpeys ei anna Jumalalle sijaa.
"Minä opin raamatusta sen kuinka helppo on saada taikauskoista väkeä pauloihinsa, kuinka uskoa käytetään hyväksi omia etuja ajaakseen ja kuinka näkyvään maailmaan saadaan liitettyä "ihmeitä", joita pystyy todistamaan kuka tahansa jolla ei ole liikaa tietoa eli kääntäen omaa riittävästi uskoa"
Raamattu jo varoittaa vääristä profeetoista, niitä on nykyisin hyvin paljon jotka lyö rahoiksi. Maailmalle ei mikään ole pyhää.
Sana sanoo:
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Älä sinä niistä huoli ne saavat kyllä palkkansa, sen siaan ota korviisi nämä sanat mitä Jeesus sanoi: "mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
Unohda mitä ihmiset on sinulle sanoneet, unohda millainen sinun pitäisi jonkun uskovaisten edessä olla, unohda kaikki vanha ja mene Kristuksen eteen omana itsenäsi jos sen teet hän armahtaa, hoitaa ja hyväksyy sinut juuri tuollaisena.
Jos on asioita mille et vain pysty mitään huuda Jeesus Kristus auta, niin pelastut!
Niin kuin sana sanoo:
13. Sillä "JOKAINEN, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
"kuinka näkyvään maailmaan saadaan liitettyä "ihmeitä"
itse olen kokenut sellaisen ihmeen mitä en voi mitenkää selittää.
Mutta ihmeet ei saa ihmistä uskomaan, usko on Jeesuksen Kristuksen seuraamista.
Eikä se ihme ole mikään uusi työpaikka :D Vaikka kaiken hyvän mitä saankin pistän Jumalan piikkiin, mutta ne ovat siunauksia. - awdaw
Ps. Tähän piti vielä vastata! "Raamatun tekstit tarjoavat todellisuuden päälle rakennetun suuremman näytelmän johon kuka tahansa joka siihen haluaa uskoa pääsee näyttelemään roolihahmoaan. Minä tuumasin että mieluumin laadin omia näytelmiä."
Moni uskovainen sanookin, että tää on kuin näytelmä, mikä pikkuhiljaa menee kohti loppuaan. Ainut ongelma on ettei tässä näytelmässä voi päättää haluaako olla mukana vai ei.
http://www.youtube.com/watch?v=Hk-3MU-rc0M
http://www.youtube.com/watch?v=u8UrXunW0S8
http://www.youtube.com/watch?v=S7Hal5U6lC8
Ollaan loppusuoralla.... - Ei tarkkaa
Kyllä niissä on maanviljelykseen liittyviä jakeitakin. Älä varasta karjaa, vaimoa, maata, orjia jne. Esim. Käskyinä.
- Minä olen Jumala
awdaw kirjoitti:
Ps. Tähän piti vielä vastata! "Raamatun tekstit tarjoavat todellisuuden päälle rakennetun suuremman näytelmän johon kuka tahansa joka siihen haluaa uskoa pääsee näyttelemään roolihahmoaan. Minä tuumasin että mieluumin laadin omia näytelmiä."
Moni uskovainen sanookin, että tää on kuin näytelmä, mikä pikkuhiljaa menee kohti loppuaan. Ainut ongelma on ettei tässä näytelmässä voi päättää haluaako olla mukana vai ei.
http://www.youtube.com/watch?v=Hk-3MU-rc0M
http://www.youtube.com/watch?v=u8UrXunW0S8
http://www.youtube.com/watch?v=S7Hal5U6lC8
Ollaan loppusuoralla...."Se ei voi olla totuus sillä, on vain yksi yhtenäinen totuus."
Näin se tarkemmin ottaen on. Totuus on kenen tahansa saavutettavissa, ja polku siihen käy kun tuntee oman mielensä ja osaa purkaa kaikki rajoittimet ja poistaa kauniit korupuheet ja muun hengellisen ja aatteellisen rihkaman ja hyväksyy joukon kylmiä totuuksia. Se on mielen puhdistautumista ja valaistumista ja jäljelle tislaantuu tiedosta jaloin, ateismi.
"Tarustojen en ole ketään nähnyt auttavan"
Tällä palstalla on käsitelty jo paljon mitä uskonnon varjolla on tehty. Kansanmurhia, miekkalähetyksiä, orjuutta yms. Jumalan sana toimii tänäänkin; toden totta kun sillä tarkoitetaan länsimaisen ihmisen uskonnollista öykkäri-asennetta. Kristinusko ja islam ovat kiihkomielisyyteen johtavia uskontoja.
"Paimentolaiset tiesivät paljon mitä nyky yhteiskunnassa elävät eivät tiedä."
Teollinen yhteiskunta erikoistuttaa jäseniään. Nykyään jokaisen ei tarvitse olla monialaosaaja vaan pikemminkin suositaan kapea-alaista expert-meininkiä. Erikoistamisesta huolimatta jokaisen nyky-ihmisen yleissivistys ja käsitys maailmasta on paljon rationaalisempi kuin ennen (kirjapainokin on jo aikaa sitten keksitty). Kiitos matematiikan, fysiikan, kemian, biologian jne. jotka kestävät paremmin kriittistä eli tieteellistä tarkastelua kuin pronssikautiset uskomukset.
"Onko se nyt mikään ihme, että meissä näkyy Luojan kädenjälki?"
Jumalalla on toisaalta hirmuinen homofobia, toisaalta sanoo ihmisten olevan sen kuvia, kopioita. Jahven on oltava vähintään bi-seksuaali ja pahasti kaapissa. Ihminen on totisesti jumalan kuva, ihminenhän se jumalankin konstruoi auktoriteetiksi ja laittaa sen suuhun sanat "te ihmiset olette minun kuviani".
"Se on se kuva minkä sinä siitä sait, miksi kuitenkin miljoonat miljoonat muut ihmiset ovat löytäneet sieltä suuren rakkauden?"
Rakastamiseen ei tarvita pelkoon perustuvia auktoriteetteja ja muuta pronssikautista aatteen rihkamaa ja uskonnollista kulissia ja rekvisiittaa, se onnistuu jokaiselta aivan luonnostaan ilman instituutioita ja sormuksia. Lipevät ja ovelat kuitenkin tarvitsevat "sanaa" avuksi omiin hankkeisiin sillä ympärillä pyöriville uskovaisille voi kuitata toimivansa jumalan oikeutuksella.
Kasteen tehtävä on pakkoliittää lapsi uskonyhteisön piiriin olipa se 'oikea' tai väärä. Pyhä kirja ja muut rekvisiitta annetaan käytettäväksi ja sitten lipevät kaverit kertovat kuinka niillä näytellään mukana käsikirjoittajan tarinan mukaan. Ihminen pahimmillaan unohtaa olevansa ihminen ja iloitsee jopa siitä, sillä onhan hänelle luvattu kiva palkinto jos kiltisti näyttelee koko ikänsä. On taktista luoda sellaiset puitteet jossa kasvava ihminen jää sosiaalisesti lapsen tasolle hierarkia huipulla oleviin nähden.
"Maailmalle ei mikään ole pyhää."
Koska mistään ei tule pyhää vaikka kiven kovaan inttäisi sen sen olevan. Pyhyyskin olisi kuitenkin ensin määriteltävä ennen kuin siitä puhutaan.
"Älä sinä niistä huoli ne saavat kyllä palkkansa"
Oletetaan että olen ateisti. Esitän omassa uskon yhteisössäni uskovaista ja minulla onkin siinä hyvin korkea asema. Joku nokkela mutta uskon indoktriinissa oleva alamainen on saanut päähänsä että esitänkin vain uskovaista saadakseni valtaa. Tilanne on ongelmallinen ja kuinka ratkaisen sen: palkkaan hierarkiassa keskitasolta oppineen sanomaan tuolle älykkäälle että "väärät profeetat saa tuomionsa, mutta vasta kuoleman jälkeisessä (jota ei ole syytä olettaa)". Näin pääsen kuin koira veräjästä ja nokkeluus on vaimennettu ainakin hetkeksi.
"Jos on asioita mille et vain pysty mitään huuda Jeesus Kristus auta, niin pelastut!"
Tuo pitää paikkansa. Uskovien keskuudessa kannattaa puhua jeesuksesta ja muusta uskoon liitetystä, jottei tule ongelmia. Tuo on ihan hyvä neuvo.
"usko on Jeesuksen Kristuksen seuraamista."
No elätkö itse kuten jeesus nasaretilainen, vai mamoiletko vain?
"Ollaan loppusuoralla...."
Kyllä olemme. Nimittäin siinä että sinäkin olet pian valaistunut ateisti vaikka piiloudutkin kristillisen kulissin taakse. Tule rohkeasti esiin *vitsi vitsi* :) - Apo-Calypso
kejsal kirjoitti:
"Etsin myös totuutta, sitä kuitenkaan löytämättä."
Jos olisit todella etsinyt totuutta se olisi ollut ensimmäinen mitä olisit etsinyt.
"Totesin että totuus löytyy omasta mielestä, ei paimentolaisten tarustoista."
Oma mieli oma totuus
Se ei voi olla totuus sillä, on vain yksi yhtenäinen totuus.
"Tarustot ovat vain kirjoitettu siksi jotta niihin uskovat sinisilmäiset saavat tuulta siipiensä alle ja johdateltua hengentuotteeseen uskovia niin että omat hankkeet toteutuvat "jumalan siunauksella"."
Tarustojen en ole ketään nähnyt auttavan, mutta Jumalan sana toimii vielä tänäkin päivänä.
"Syy on siinä että raamattu on tarkoitettu paimentolaiselle joka ei tiedä edes sitä vähääkään minkä modernissa yhteiskunnassa elävä tietää."
Paimentolaiset tiesivät paljon mitä nyky yhteiskunnassa elävät eivät tiedä.
"Jumala on jo itsessään hyvin ristiriitainen ja liian inhimillinen."
Jumala on liian inhimillinen? Raamattu sanoo näin:
26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
"Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme"
Onko se nyt mikään ihme, että meissä näkyy Luojan kädenjälki?
Kertoisitko mikä on mielestäsi Jumalassa ristiriitaista?
"Raamattu kertoo että ihmisen pitäisi olla pelolla helposti hallittava sätkynukke, yllätys yllätys."
Se on se kuva minkä sinä siitä sait, miksi kuitenkin miljoonat miljoonat muut ihmiset ovat löytäneet sieltä suuren rakkauden?
Moni ei pysty asettumaan auktoriteetin alle, vaikka se olisi ihmisen omaksi parhaaksi. Ihmisen ylpeys ei anna Jumalalle sijaa.
"Minä opin raamatusta sen kuinka helppo on saada taikauskoista väkeä pauloihinsa, kuinka uskoa käytetään hyväksi omia etuja ajaakseen ja kuinka näkyvään maailmaan saadaan liitettyä "ihmeitä", joita pystyy todistamaan kuka tahansa jolla ei ole liikaa tietoa eli kääntäen omaa riittävästi uskoa"
Raamattu jo varoittaa vääristä profeetoista, niitä on nykyisin hyvin paljon jotka lyö rahoiksi. Maailmalle ei mikään ole pyhää.
Sana sanoo:
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Älä sinä niistä huoli ne saavat kyllä palkkansa, sen siaan ota korviisi nämä sanat mitä Jeesus sanoi: "mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
Unohda mitä ihmiset on sinulle sanoneet, unohda millainen sinun pitäisi jonkun uskovaisten edessä olla, unohda kaikki vanha ja mene Kristuksen eteen omana itsenäsi jos sen teet hän armahtaa, hoitaa ja hyväksyy sinut juuri tuollaisena.
Jos on asioita mille et vain pysty mitään huuda Jeesus Kristus auta, niin pelastut!
Niin kuin sana sanoo:
13. Sillä "JOKAINEN, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
"kuinka näkyvään maailmaan saadaan liitettyä "ihmeitä"
itse olen kokenut sellaisen ihmeen mitä en voi mitenkää selittää.
Mutta ihmeet ei saa ihmistä uskomaan, usko on Jeesuksen Kristuksen seuraamista.
Eikä se ihme ole mikään uusi työpaikka :D Vaikka kaiken hyvän mitä saankin pistän Jumalan piikkiin, mutta ne ovat siunauksia."Paimentolaiset tiesivät paljon mitä nyky yhteiskunnassa elävät eivät tiedä. "
Kuten esimerkiksi?
"Maailmalle ei mikään ole pyhää. "
Is nothing Sacred:
http://frumheretic.blogspot.fi/2008/11/is-nothing-sacred.html
Ei, maailmalle ei ole mikään pyhää. - 23rfg
kejsal kirjoitti:
"Etsin myös totuutta, sitä kuitenkaan löytämättä."
Jos olisit todella etsinyt totuutta se olisi ollut ensimmäinen mitä olisit etsinyt.
"Totesin että totuus löytyy omasta mielestä, ei paimentolaisten tarustoista."
Oma mieli oma totuus
Se ei voi olla totuus sillä, on vain yksi yhtenäinen totuus.
"Tarustot ovat vain kirjoitettu siksi jotta niihin uskovat sinisilmäiset saavat tuulta siipiensä alle ja johdateltua hengentuotteeseen uskovia niin että omat hankkeet toteutuvat "jumalan siunauksella"."
Tarustojen en ole ketään nähnyt auttavan, mutta Jumalan sana toimii vielä tänäkin päivänä.
"Syy on siinä että raamattu on tarkoitettu paimentolaiselle joka ei tiedä edes sitä vähääkään minkä modernissa yhteiskunnassa elävä tietää."
Paimentolaiset tiesivät paljon mitä nyky yhteiskunnassa elävät eivät tiedä.
"Jumala on jo itsessään hyvin ristiriitainen ja liian inhimillinen."
Jumala on liian inhimillinen? Raamattu sanoo näin:
26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
"Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme"
Onko se nyt mikään ihme, että meissä näkyy Luojan kädenjälki?
Kertoisitko mikä on mielestäsi Jumalassa ristiriitaista?
"Raamattu kertoo että ihmisen pitäisi olla pelolla helposti hallittava sätkynukke, yllätys yllätys."
Se on se kuva minkä sinä siitä sait, miksi kuitenkin miljoonat miljoonat muut ihmiset ovat löytäneet sieltä suuren rakkauden?
Moni ei pysty asettumaan auktoriteetin alle, vaikka se olisi ihmisen omaksi parhaaksi. Ihmisen ylpeys ei anna Jumalalle sijaa.
"Minä opin raamatusta sen kuinka helppo on saada taikauskoista väkeä pauloihinsa, kuinka uskoa käytetään hyväksi omia etuja ajaakseen ja kuinka näkyvään maailmaan saadaan liitettyä "ihmeitä", joita pystyy todistamaan kuka tahansa jolla ei ole liikaa tietoa eli kääntäen omaa riittävästi uskoa"
Raamattu jo varoittaa vääristä profeetoista, niitä on nykyisin hyvin paljon jotka lyö rahoiksi. Maailmalle ei mikään ole pyhää.
Sana sanoo:
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Älä sinä niistä huoli ne saavat kyllä palkkansa, sen siaan ota korviisi nämä sanat mitä Jeesus sanoi: "mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
Unohda mitä ihmiset on sinulle sanoneet, unohda millainen sinun pitäisi jonkun uskovaisten edessä olla, unohda kaikki vanha ja mene Kristuksen eteen omana itsenäsi jos sen teet hän armahtaa, hoitaa ja hyväksyy sinut juuri tuollaisena.
Jos on asioita mille et vain pysty mitään huuda Jeesus Kristus auta, niin pelastut!
Niin kuin sana sanoo:
13. Sillä "JOKAINEN, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
"kuinka näkyvään maailmaan saadaan liitettyä "ihmeitä"
itse olen kokenut sellaisen ihmeen mitä en voi mitenkää selittää.
Mutta ihmeet ei saa ihmistä uskomaan, usko on Jeesuksen Kristuksen seuraamista.
Eikä se ihme ole mikään uusi työpaikka :D Vaikka kaiken hyvän mitä saankin pistän Jumalan piikkiin, mutta ne ovat siunauksia."Kerro mikä sinulle on pyhää, niin teemme siitä pilkkaa."
-Profeetta Markku Paretskoi. - ejejwe
Minä olen Jumala kirjoitti:
"Se ei voi olla totuus sillä, on vain yksi yhtenäinen totuus."
Näin se tarkemmin ottaen on. Totuus on kenen tahansa saavutettavissa, ja polku siihen käy kun tuntee oman mielensä ja osaa purkaa kaikki rajoittimet ja poistaa kauniit korupuheet ja muun hengellisen ja aatteellisen rihkaman ja hyväksyy joukon kylmiä totuuksia. Se on mielen puhdistautumista ja valaistumista ja jäljelle tislaantuu tiedosta jaloin, ateismi.
"Tarustojen en ole ketään nähnyt auttavan"
Tällä palstalla on käsitelty jo paljon mitä uskonnon varjolla on tehty. Kansanmurhia, miekkalähetyksiä, orjuutta yms. Jumalan sana toimii tänäänkin; toden totta kun sillä tarkoitetaan länsimaisen ihmisen uskonnollista öykkäri-asennetta. Kristinusko ja islam ovat kiihkomielisyyteen johtavia uskontoja.
"Paimentolaiset tiesivät paljon mitä nyky yhteiskunnassa elävät eivät tiedä."
Teollinen yhteiskunta erikoistuttaa jäseniään. Nykyään jokaisen ei tarvitse olla monialaosaaja vaan pikemminkin suositaan kapea-alaista expert-meininkiä. Erikoistamisesta huolimatta jokaisen nyky-ihmisen yleissivistys ja käsitys maailmasta on paljon rationaalisempi kuin ennen (kirjapainokin on jo aikaa sitten keksitty). Kiitos matematiikan, fysiikan, kemian, biologian jne. jotka kestävät paremmin kriittistä eli tieteellistä tarkastelua kuin pronssikautiset uskomukset.
"Onko se nyt mikään ihme, että meissä näkyy Luojan kädenjälki?"
Jumalalla on toisaalta hirmuinen homofobia, toisaalta sanoo ihmisten olevan sen kuvia, kopioita. Jahven on oltava vähintään bi-seksuaali ja pahasti kaapissa. Ihminen on totisesti jumalan kuva, ihminenhän se jumalankin konstruoi auktoriteetiksi ja laittaa sen suuhun sanat "te ihmiset olette minun kuviani".
"Se on se kuva minkä sinä siitä sait, miksi kuitenkin miljoonat miljoonat muut ihmiset ovat löytäneet sieltä suuren rakkauden?"
Rakastamiseen ei tarvita pelkoon perustuvia auktoriteetteja ja muuta pronssikautista aatteen rihkamaa ja uskonnollista kulissia ja rekvisiittaa, se onnistuu jokaiselta aivan luonnostaan ilman instituutioita ja sormuksia. Lipevät ja ovelat kuitenkin tarvitsevat "sanaa" avuksi omiin hankkeisiin sillä ympärillä pyöriville uskovaisille voi kuitata toimivansa jumalan oikeutuksella.
Kasteen tehtävä on pakkoliittää lapsi uskonyhteisön piiriin olipa se 'oikea' tai väärä. Pyhä kirja ja muut rekvisiitta annetaan käytettäväksi ja sitten lipevät kaverit kertovat kuinka niillä näytellään mukana käsikirjoittajan tarinan mukaan. Ihminen pahimmillaan unohtaa olevansa ihminen ja iloitsee jopa siitä, sillä onhan hänelle luvattu kiva palkinto jos kiltisti näyttelee koko ikänsä. On taktista luoda sellaiset puitteet jossa kasvava ihminen jää sosiaalisesti lapsen tasolle hierarkia huipulla oleviin nähden.
"Maailmalle ei mikään ole pyhää."
Koska mistään ei tule pyhää vaikka kiven kovaan inttäisi sen sen olevan. Pyhyyskin olisi kuitenkin ensin määriteltävä ennen kuin siitä puhutaan.
"Älä sinä niistä huoli ne saavat kyllä palkkansa"
Oletetaan että olen ateisti. Esitän omassa uskon yhteisössäni uskovaista ja minulla onkin siinä hyvin korkea asema. Joku nokkela mutta uskon indoktriinissa oleva alamainen on saanut päähänsä että esitänkin vain uskovaista saadakseni valtaa. Tilanne on ongelmallinen ja kuinka ratkaisen sen: palkkaan hierarkiassa keskitasolta oppineen sanomaan tuolle älykkäälle että "väärät profeetat saa tuomionsa, mutta vasta kuoleman jälkeisessä (jota ei ole syytä olettaa)". Näin pääsen kuin koira veräjästä ja nokkeluus on vaimennettu ainakin hetkeksi.
"Jos on asioita mille et vain pysty mitään huuda Jeesus Kristus auta, niin pelastut!"
Tuo pitää paikkansa. Uskovien keskuudessa kannattaa puhua jeesuksesta ja muusta uskoon liitetystä, jottei tule ongelmia. Tuo on ihan hyvä neuvo.
"usko on Jeesuksen Kristuksen seuraamista."
No elätkö itse kuten jeesus nasaretilainen, vai mamoiletko vain?
"Ollaan loppusuoralla...."
Kyllä olemme. Nimittäin siinä että sinäkin olet pian valaistunut ateisti vaikka piiloudutkin kristillisen kulissin taakse. Tule rohkeasti esiin *vitsi vitsi* :)"hyväksyy joukon kylmiä totuuksia"
Mitä totuuksia? Tiedemiehet puhuu oletuksista.
"Tällä palstalla on käsitelty jo paljon mitä uskonnon varjolla on tehty."
En ymmärrä mitä haet tällä? Meinaatko, että Jumalaa ei ole kun ihmiset on tehnyt paljon pahaa? Eihän tuo kerro muusta kun siitä etteivät ihmiset ole noudattaneet Jumalan sanaa.
"Kristinusko ja islam ovat kiihkomielisyyteen johtavia uskontoja."
Kerro minulle miten Kristityt on mielestäsi kiihkomielisiä? Itselläni ainakin on rauha sydämessä, kiitos Herralle.
"käsitys maailmasta on paljon rationaalisempi kuin ennen"
Niin ihmiset ymmärtää paremmin maailmaa, mutta huonommin elämää jos enää ollenkaan. Siinä vaiheessa kun Jumala on mukamas pois suljettu oletuksilla, on menty pahasti mettään.
"Jumalalla on toisaalta hirmuinen homofobia, toisaalta sanoo ihmisten olevan sen kuvia, kopioita."
Adam oli Jumalan kuvan kaltainen, se kuva särkyi ihmisen langettua syntiin. Ihminen on täysin itse vastuussa omista teoistaan.
"Rakastamiseen ei tarvita pelkoon perustuvia auktoriteetteja ja muuta pronssikautista aatteen rihkamaa ja uskonnollista kulissia ja rekvisiittaa, se onnistuu jokaiselta aivan luonnostaan ilman instituutioita ja sormuksia."
Mistäs tiedät oletko todella ymmärtänyt mitä rakkaus on?
Onko lapselle rajojen asettaminen rakkautta vai vangitsemista mielestäsi?
"Ihminen pahimmillaan unohtaa olevansa ihminen ja iloitsee jopa siitä, sillä onhan hänelle luvattu kiva palkinto jos kiltisti näyttelee koko ikänsä."
Ne jotka Jeesusta seuraa koko sydämisesti ei kyllä unohda, Herra pitää siitä huolen : )
"On taktista luoda sellaiset puitteet jossa kasvava ihminen jää sosiaalisesti lapsen tasolle hierarkia huipulla oleviin nähden."
Huipulle pääsee luikertelemalla, lapset on suloisia, viattomia, rehellisiä, anteeksi antavia, aitoja, iloitsevat pienistä asioista ja ovat onnellisia.
Maailma olisi huomattavasti parempi paikka jos kaikki pystyisivät säilyttämään nuo piirteet elämänsä loppuun asti.
"Koska mistään ei tule pyhää vaikka kiven kovaan inttäisi sen sen olevan. Pyhyyskin olisi kuitenkin ensin määriteltävä ennen kuin siitä puhutaan."
Vaikka kuinka inttäisi ettei Luoja ole pyhä ei se mitenkään Luojaa muuttaisi.
Pyhyys on vitivalkoinen. Pyhyys on täydellinen, ei tahran tahraa. Jumala on pyhyys
"Oletetaan että olen ateisti."
Etkös sinä ole ateisti?
"Esitän omassa uskon yhteisössäni uskovaista ja minulla onkin siinä hyvin korkea asema."
Ei ihminen pysty kopioimaan Herran henkeä, kyllä uskovainen uskovaisen tunnistaa. Niin kuin sanotaan: Uskovaisen silmät kiiluu :)
Uskovaisella en tarkoita niitä jotka sanoo olevansa Kristittyjä vaan niitä jotka on koko sydämestään antautuneet Herralle.
Niin kuin sana sanoo: Silmä on ruumiin lamppu.
"(jota ei ole syytä olettaa)"
Älä oleta, etsi totuus. Nämä ei oikeasti ole mitään leikin asioita, vaan vakavia erittäin vakavia asioita.
"Näin pääsen kuin koira veräjästä ja nokkeluus on vaimennettu ainakin hetkeksi."
Niin, pääset tässä ajassa kuin koira veräjästä ehkä... Tuonpuoleisessa sitten tulee lopputili.
"Tuo pitää paikkansa. Uskovien keskuudessa kannattaa puhua jeesuksesta ja muusta uskoon liitetystä, jottei tule ongelmia. Tuo on ihan hyvä neuvo."
Varmasti on nyt helppo vähätellä näitä asioita, toivon mukaan koet sen päivän kun pilvilinna romahtaa, silloin sinulle aukeaa ymmärrys toivon mukaan. Muista huutaa Herraa avuksi!
Tämä siis vain omaksi parhaaksesi.
"No elätkö itse kuten jeesus nasaretilainen, vai mamoiletko vain?"
Kilvoittelee kilvoittelee...
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/evas/ev05.htm - Minä olen Jumala
ejejwe kirjoitti:
"hyväksyy joukon kylmiä totuuksia"
Mitä totuuksia? Tiedemiehet puhuu oletuksista.
"Tällä palstalla on käsitelty jo paljon mitä uskonnon varjolla on tehty."
En ymmärrä mitä haet tällä? Meinaatko, että Jumalaa ei ole kun ihmiset on tehnyt paljon pahaa? Eihän tuo kerro muusta kun siitä etteivät ihmiset ole noudattaneet Jumalan sanaa.
"Kristinusko ja islam ovat kiihkomielisyyteen johtavia uskontoja."
Kerro minulle miten Kristityt on mielestäsi kiihkomielisiä? Itselläni ainakin on rauha sydämessä, kiitos Herralle.
"käsitys maailmasta on paljon rationaalisempi kuin ennen"
Niin ihmiset ymmärtää paremmin maailmaa, mutta huonommin elämää jos enää ollenkaan. Siinä vaiheessa kun Jumala on mukamas pois suljettu oletuksilla, on menty pahasti mettään.
"Jumalalla on toisaalta hirmuinen homofobia, toisaalta sanoo ihmisten olevan sen kuvia, kopioita."
Adam oli Jumalan kuvan kaltainen, se kuva särkyi ihmisen langettua syntiin. Ihminen on täysin itse vastuussa omista teoistaan.
"Rakastamiseen ei tarvita pelkoon perustuvia auktoriteetteja ja muuta pronssikautista aatteen rihkamaa ja uskonnollista kulissia ja rekvisiittaa, se onnistuu jokaiselta aivan luonnostaan ilman instituutioita ja sormuksia."
Mistäs tiedät oletko todella ymmärtänyt mitä rakkaus on?
Onko lapselle rajojen asettaminen rakkautta vai vangitsemista mielestäsi?
"Ihminen pahimmillaan unohtaa olevansa ihminen ja iloitsee jopa siitä, sillä onhan hänelle luvattu kiva palkinto jos kiltisti näyttelee koko ikänsä."
Ne jotka Jeesusta seuraa koko sydämisesti ei kyllä unohda, Herra pitää siitä huolen : )
"On taktista luoda sellaiset puitteet jossa kasvava ihminen jää sosiaalisesti lapsen tasolle hierarkia huipulla oleviin nähden."
Huipulle pääsee luikertelemalla, lapset on suloisia, viattomia, rehellisiä, anteeksi antavia, aitoja, iloitsevat pienistä asioista ja ovat onnellisia.
Maailma olisi huomattavasti parempi paikka jos kaikki pystyisivät säilyttämään nuo piirteet elämänsä loppuun asti.
"Koska mistään ei tule pyhää vaikka kiven kovaan inttäisi sen sen olevan. Pyhyyskin olisi kuitenkin ensin määriteltävä ennen kuin siitä puhutaan."
Vaikka kuinka inttäisi ettei Luoja ole pyhä ei se mitenkään Luojaa muuttaisi.
Pyhyys on vitivalkoinen. Pyhyys on täydellinen, ei tahran tahraa. Jumala on pyhyys
"Oletetaan että olen ateisti."
Etkös sinä ole ateisti?
"Esitän omassa uskon yhteisössäni uskovaista ja minulla onkin siinä hyvin korkea asema."
Ei ihminen pysty kopioimaan Herran henkeä, kyllä uskovainen uskovaisen tunnistaa. Niin kuin sanotaan: Uskovaisen silmät kiiluu :)
Uskovaisella en tarkoita niitä jotka sanoo olevansa Kristittyjä vaan niitä jotka on koko sydämestään antautuneet Herralle.
Niin kuin sana sanoo: Silmä on ruumiin lamppu.
"(jota ei ole syytä olettaa)"
Älä oleta, etsi totuus. Nämä ei oikeasti ole mitään leikin asioita, vaan vakavia erittäin vakavia asioita.
"Näin pääsen kuin koira veräjästä ja nokkeluus on vaimennettu ainakin hetkeksi."
Niin, pääset tässä ajassa kuin koira veräjästä ehkä... Tuonpuoleisessa sitten tulee lopputili.
"Tuo pitää paikkansa. Uskovien keskuudessa kannattaa puhua jeesuksesta ja muusta uskoon liitetystä, jottei tule ongelmia. Tuo on ihan hyvä neuvo."
Varmasti on nyt helppo vähätellä näitä asioita, toivon mukaan koet sen päivän kun pilvilinna romahtaa, silloin sinulle aukeaa ymmärrys toivon mukaan. Muista huutaa Herraa avuksi!
Tämä siis vain omaksi parhaaksesi.
"No elätkö itse kuten jeesus nasaretilainen, vai mamoiletko vain?"
Kilvoittelee kilvoittelee...
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/evas/ev05.htmMistä näitä "käännyttäjiä" oikein tulee, vai onko kyseessä vanha tuttumme jyrki joka on hionut taktiikkaansa?
"Mitä totuuksia?"
Älä esitä typerää, tajuat realiteetit ihan itsekin. Karsi siitä päältä uskon höttö pois niin, tislaa mielesi puhtaaksi. Löydät sen, aine on sävyltään mustanpunaista.
"Eihän tuo kerro muusta kun siitä etteivät ihmiset ole noudattaneet Jumalan sanaa."
Tai siitä että päälle sepitetyt korupuheet eivät muuta todellisuutta yhtään muuksi kuin mitä se on. Raadollinen ja kylmä maailma jossa vahvin, sopeutuvin ja viekkain vie potin. Jokainen meistä kamppailee täällä uhkia vastaan ja koettaa vältää syödyksi tulemista.
"Kerro minulle miten Kristityt on mielestäsi kiihkomielisiä?"
Voit vain kuvitella mitä barbariaa meininki on ollut kun pieni sepustus haluttiin lähettää ja levittää maailmalle. Veri lensi ja miekat säihkyivät, kilvet kolisivat ja papit huutaa suu vaahdossa "sanaa". Älä esitä naiivia ja piiloudu tietämättömyyden taakse.
"Siinä vaiheessa kun Jumala on mukamas pois suljettu oletuksilla, on menty pahasti mettään."
Siinä vaiheessa kun jumala oletetaan ilman perusteluita, ollaan menty mettään. Ateismin todistat virheelliseksi vain tarjoamalla todisteet teismin puolesta. Todisteiden on oltava sellaisia ettei niitä ihminen tai muu maallinen olio voi aikaansaada. Näyttely, lavastaminen, ufot, haamut jne voit jättää pois todistelistalta. Asioihin joista ei vielä tiedetä, ei saa käyttää perusteluna jonkin olemassa ololle. Kun jumalan olemassaolo on todistettu, ateismista tulee uskoa ja teismistä tietoa. Onnea yritykseen!
"Ihminen on täysin itse vastuussa omista teoistaan."
Kyllä ja tämän ymmärtämistä varten ei tarvitse olla edes uskovainen. Vastuu on aina yksilöllä, valta sitäkin harvemmalla; joskus jopa vain yhdellä mielikuvitusolennolla.
"Mistäs tiedät oletko todella ymmärtänyt mitä rakkaus on?"
Tiedän rakkaudesta todennäköisesti enemmän kuin sinä. Minun rakkaus käsittää kaikki ihmiset, rakkaudesta juuri kerronkin uskoville ateismista. Se joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa, sanotaan ja sanonnassa on totuutta. Fyysisestä ja romanttisesta rakkaudesta sen verran että olen polyamorinen ja -gaminen enkä katso sukupuolta.
"Ne jotka Jeesusta seuraa koko sydämisesti ei kyllä unohda"
Niin, kysyn uudestaan elätkö itse niin kuin opetat?
"Maailma olisi huomattavasti parempi paikka jos kaikki pystyisivät säilyttämään nuo piirteet elämänsä loppuun asti."
Infantiilinen lapsuuden fetissointi ja uskovaisuus näyttävät korreloivan. Onhan se kivaa olla viaton ja kirmata niityllä autuaan tietämättömänä maailman raadollisuudesta, mutta luonto nyt ei vain satu toimimaan noin. Murrosikään kuuluu oleellisena osana se että eräällä tapaa hyväksyy lapsuuden olevan ohi. Elämään kuuluu vanheta, ajan nuoli näyttää suntaa ja keho sekä mieli rapistuvat. On henkistä myrkkyä sumentaa järki kaikenmaailman hötöllä, se rapistaa mielen nopeammin.
"Pyhyys on vitivalkoinen. Pyhyys on täydellinen, ei tahran tahraa. Jumala on pyhyys"
Koska et ole vielä esittänyt todisteita jumalasta, ei ole mitään pyhää. Älä nyt yritä väistellä vaan todisteet tiskiin. Kiitos!
"Etkös sinä ole ateisti?"
Olen ateisti ja välillä "teisti". Jos uskot TV7:lla esitettäviä "ihmeitä", uskot todennäköisesti myös että olen teisti? Osaan minä saarnata ja puhua kauniisti ja uskottavasti, että moni sinisilmäinen menee halpaan. Ihmiselämä on kuin vuorokausi, aamu, päivä, ilta joka hämärtyy. Henkinen kehitys käy samoin: lapsena uskot (sokeasti) siihen mitä muut sanovat, nuorena opit kyseenalaistamaan ja aikuisena opit kertomaan infantiileille mihin uskoa. Henkisesti kaikki eivät kasva aikuisen tasolle ja siihen voi vaikuttaa ulkopuolinenkin.
"Älä oleta, etsi totuus."
Itsehän tässä oletat: elämä jatkuu kuoleman jälkeen. Minä en tee tälläisiä turhia oletuksia vaan rakennan katsomukseni minimaalisuuden ja taloudellisuuden mukaan josta on karsittu kaikki joutavat taiteilijoiden luomat fantasiamaailmat.
"toivon mukaan koet sen päivän kun pilvilinna romahtaa"
Samaa toivon myös minä sinulle, ettet tuudittautuisi ja rakentaisi maailman kuvaa tyhjän ja tietämättömän uskon päälle. Kuinka karismaattinen puhuja olet? Jos et ole vielä, kasvamalla henkisesti pääset sellaisiin sfääreihin joista voi sinun jumalasi vain haaveilla. Tämä taas on sinun parhaaksesi.
Kovasti sinun onkin kilvoiteltava. Toivottavasti et tule pettymään :) - iakasd
Minä olen Jumala kirjoitti:
Mistä näitä "käännyttäjiä" oikein tulee, vai onko kyseessä vanha tuttumme jyrki joka on hionut taktiikkaansa?
"Mitä totuuksia?"
Älä esitä typerää, tajuat realiteetit ihan itsekin. Karsi siitä päältä uskon höttö pois niin, tislaa mielesi puhtaaksi. Löydät sen, aine on sävyltään mustanpunaista.
"Eihän tuo kerro muusta kun siitä etteivät ihmiset ole noudattaneet Jumalan sanaa."
Tai siitä että päälle sepitetyt korupuheet eivät muuta todellisuutta yhtään muuksi kuin mitä se on. Raadollinen ja kylmä maailma jossa vahvin, sopeutuvin ja viekkain vie potin. Jokainen meistä kamppailee täällä uhkia vastaan ja koettaa vältää syödyksi tulemista.
"Kerro minulle miten Kristityt on mielestäsi kiihkomielisiä?"
Voit vain kuvitella mitä barbariaa meininki on ollut kun pieni sepustus haluttiin lähettää ja levittää maailmalle. Veri lensi ja miekat säihkyivät, kilvet kolisivat ja papit huutaa suu vaahdossa "sanaa". Älä esitä naiivia ja piiloudu tietämättömyyden taakse.
"Siinä vaiheessa kun Jumala on mukamas pois suljettu oletuksilla, on menty pahasti mettään."
Siinä vaiheessa kun jumala oletetaan ilman perusteluita, ollaan menty mettään. Ateismin todistat virheelliseksi vain tarjoamalla todisteet teismin puolesta. Todisteiden on oltava sellaisia ettei niitä ihminen tai muu maallinen olio voi aikaansaada. Näyttely, lavastaminen, ufot, haamut jne voit jättää pois todistelistalta. Asioihin joista ei vielä tiedetä, ei saa käyttää perusteluna jonkin olemassa ololle. Kun jumalan olemassaolo on todistettu, ateismista tulee uskoa ja teismistä tietoa. Onnea yritykseen!
"Ihminen on täysin itse vastuussa omista teoistaan."
Kyllä ja tämän ymmärtämistä varten ei tarvitse olla edes uskovainen. Vastuu on aina yksilöllä, valta sitäkin harvemmalla; joskus jopa vain yhdellä mielikuvitusolennolla.
"Mistäs tiedät oletko todella ymmärtänyt mitä rakkaus on?"
Tiedän rakkaudesta todennäköisesti enemmän kuin sinä. Minun rakkaus käsittää kaikki ihmiset, rakkaudesta juuri kerronkin uskoville ateismista. Se joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa, sanotaan ja sanonnassa on totuutta. Fyysisestä ja romanttisesta rakkaudesta sen verran että olen polyamorinen ja -gaminen enkä katso sukupuolta.
"Ne jotka Jeesusta seuraa koko sydämisesti ei kyllä unohda"
Niin, kysyn uudestaan elätkö itse niin kuin opetat?
"Maailma olisi huomattavasti parempi paikka jos kaikki pystyisivät säilyttämään nuo piirteet elämänsä loppuun asti."
Infantiilinen lapsuuden fetissointi ja uskovaisuus näyttävät korreloivan. Onhan se kivaa olla viaton ja kirmata niityllä autuaan tietämättömänä maailman raadollisuudesta, mutta luonto nyt ei vain satu toimimaan noin. Murrosikään kuuluu oleellisena osana se että eräällä tapaa hyväksyy lapsuuden olevan ohi. Elämään kuuluu vanheta, ajan nuoli näyttää suntaa ja keho sekä mieli rapistuvat. On henkistä myrkkyä sumentaa järki kaikenmaailman hötöllä, se rapistaa mielen nopeammin.
"Pyhyys on vitivalkoinen. Pyhyys on täydellinen, ei tahran tahraa. Jumala on pyhyys"
Koska et ole vielä esittänyt todisteita jumalasta, ei ole mitään pyhää. Älä nyt yritä väistellä vaan todisteet tiskiin. Kiitos!
"Etkös sinä ole ateisti?"
Olen ateisti ja välillä "teisti". Jos uskot TV7:lla esitettäviä "ihmeitä", uskot todennäköisesti myös että olen teisti? Osaan minä saarnata ja puhua kauniisti ja uskottavasti, että moni sinisilmäinen menee halpaan. Ihmiselämä on kuin vuorokausi, aamu, päivä, ilta joka hämärtyy. Henkinen kehitys käy samoin: lapsena uskot (sokeasti) siihen mitä muut sanovat, nuorena opit kyseenalaistamaan ja aikuisena opit kertomaan infantiileille mihin uskoa. Henkisesti kaikki eivät kasva aikuisen tasolle ja siihen voi vaikuttaa ulkopuolinenkin.
"Älä oleta, etsi totuus."
Itsehän tässä oletat: elämä jatkuu kuoleman jälkeen. Minä en tee tälläisiä turhia oletuksia vaan rakennan katsomukseni minimaalisuuden ja taloudellisuuden mukaan josta on karsittu kaikki joutavat taiteilijoiden luomat fantasiamaailmat.
"toivon mukaan koet sen päivän kun pilvilinna romahtaa"
Samaa toivon myös minä sinulle, ettet tuudittautuisi ja rakentaisi maailman kuvaa tyhjän ja tietämättömän uskon päälle. Kuinka karismaattinen puhuja olet? Jos et ole vielä, kasvamalla henkisesti pääset sellaisiin sfääreihin joista voi sinun jumalasi vain haaveilla. Tämä taas on sinun parhaaksesi.
Kovasti sinun onkin kilvoiteltava. Toivottavasti et tule pettymään :)"Tai siitä että päälle sepitetyt korupuheet eivät muuta todellisuutta yhtään muuksi kuin mitä se on."
Kyllä kauniit sanat voisivat muuttaa maailmaa, minulle nämä ei ole vain sanoja.
"Raadollinen ja kylmä maailma jossa vahvin, sopeutuvin ja viekkain vie potin. Jokainen meistä kamppailee täällä uhkia vastaan ja koettaa vältää syödyksi tulemista."
Ateistille se varmasti on sitä, kuolemaa ei pääse pakoon.
"Voit vain kuvitella mitä barbariaa meininki on ollut kun pieni sepustus haluttiin lähettää ja levittää maailmalle. Veri lensi ja miekat säihkyivät, kilvet kolisivat ja papit huutaa suu vaahdossa "sanaa". Älä esitä naiivia ja piiloudu tietämättömyyden taakse."
Näytä minulle Raamatusta kohta missä Jeesus Kristus kehoittaa seuraajiaan toimimaan näin.
"Kun jumalan olemassaolo on todistettu, ateismista tulee uskoa ja teismistä tietoa."
Sinä siis tiedät ettei Jumalaa ole olemassa?
"Kyllä ja tämän ymmärtämistä varten ei tarvitse olla edes uskovainen."
Ei, mutta niiden tekojen anteeksi saamiseksi täytyy olla. Mikäli haluaa puhtaan omatunnon ja päästä Taivastenvaltakunnan perilliseksi.
"Tiedän rakkaudesta todennäköisesti enemmän kuin sinä. Minun rakkaus käsittää kaikki ihmiset, rakkaudesta juuri kerronkin uskoville ateismista."
Jumalan rakkauden tähden minä saarnaan pelastuksesta, ateismista kertominen ei ole rakkautta se on kuoleman kylvämistä. Eikä siitä paljon voi muuta sepittääkkään kun, että Jumalaa ei ole.
"Se joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa, sanotaan ja sanonnassa on totuutta."
24. Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa. sanl 13
Sanotaan sanassa ja sanassa on totuus.
"Fyysisestä ja romanttisesta rakkaudesta sen verran että olen polyamorinen ja -gaminen enkä katso sukupuolta."
Niin vähän arvelinkin kun kirjoitit aiemmin näin:
"Jahven on oltava vähintään bi-seksuaali ja pahasti kaapissa."
Jumala ei ole sellainen niin kuin me syntiin langenneet ihmiset. Ota se yksi askel Jeesuksen puoleen hän tulee vastaan ne 999 askelta.
Älä epäröi!
"18. Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi. "Jes1
Usko ainoastaan.
http://www.youtube.com/watch?v=BfeYlehy5Do
"Niin, kysyn uudestaan elätkö itse niin kuin opetat?"
Kerron vain siitä mitä Jeesus opettaa ja sen mukaan yritän elää parhaani mukaan.
"Murrosikään kuuluu oleellisena osana se että eräällä tapaa hyväksyy lapsuuden olevan ohi. "
Kysyin isältä murrosiässä, että mihin se onnelisuus on hävinnyt. Sain vastaukseksi, että tervetuloa aikuisten maailmaan.
Uskoin pitkään, ettei sitä onnellisuutta voi enää saavuttaa, mutta Kristuksen kautta jälleen löysin sen!
"Koska et ole vielä esittänyt todisteita jumalasta, ei ole mitään pyhää. Älä nyt yritä väistellä vaan todisteet tiskiin. Kiitos!"
Jos minä lyön todisteet pöytään, niin oletko sinä valmis luovuttamaan koko elämäsi Kristukselle ja lähtemään kulkemaan hänen mitoittamaansa tietä? Ja olet valmis myöntämään syntisi ja olet myös valmis uskomaan että hän antaa kaikki syntisi anteeksi?
"Jos uskot TV7:lla esitettäviä "ihmeitä", uskot todennäköisesti myös että olen teisti?"
TV7 puheen ollen:
Miksi ihmiset eivät usko Jumalaan?-
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=20150
"kasvamalla henkisesti pääset sellaisiin sfääreihin joista voi sinun jumalasi vain haaveilla."
Se on sielunvihollisen syöttämää pajunköyttä, sitähän se sielunvihollinen halusi nimittäin nousta Jumalan yläpuolelle. iakasd kirjoitti:
"Tai siitä että päälle sepitetyt korupuheet eivät muuta todellisuutta yhtään muuksi kuin mitä se on."
Kyllä kauniit sanat voisivat muuttaa maailmaa, minulle nämä ei ole vain sanoja.
"Raadollinen ja kylmä maailma jossa vahvin, sopeutuvin ja viekkain vie potin. Jokainen meistä kamppailee täällä uhkia vastaan ja koettaa vältää syödyksi tulemista."
Ateistille se varmasti on sitä, kuolemaa ei pääse pakoon.
"Voit vain kuvitella mitä barbariaa meininki on ollut kun pieni sepustus haluttiin lähettää ja levittää maailmalle. Veri lensi ja miekat säihkyivät, kilvet kolisivat ja papit huutaa suu vaahdossa "sanaa". Älä esitä naiivia ja piiloudu tietämättömyyden taakse."
Näytä minulle Raamatusta kohta missä Jeesus Kristus kehoittaa seuraajiaan toimimaan näin.
"Kun jumalan olemassaolo on todistettu, ateismista tulee uskoa ja teismistä tietoa."
Sinä siis tiedät ettei Jumalaa ole olemassa?
"Kyllä ja tämän ymmärtämistä varten ei tarvitse olla edes uskovainen."
Ei, mutta niiden tekojen anteeksi saamiseksi täytyy olla. Mikäli haluaa puhtaan omatunnon ja päästä Taivastenvaltakunnan perilliseksi.
"Tiedän rakkaudesta todennäköisesti enemmän kuin sinä. Minun rakkaus käsittää kaikki ihmiset, rakkaudesta juuri kerronkin uskoville ateismista."
Jumalan rakkauden tähden minä saarnaan pelastuksesta, ateismista kertominen ei ole rakkautta se on kuoleman kylvämistä. Eikä siitä paljon voi muuta sepittääkkään kun, että Jumalaa ei ole.
"Se joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa, sanotaan ja sanonnassa on totuutta."
24. Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa. sanl 13
Sanotaan sanassa ja sanassa on totuus.
"Fyysisestä ja romanttisesta rakkaudesta sen verran että olen polyamorinen ja -gaminen enkä katso sukupuolta."
Niin vähän arvelinkin kun kirjoitit aiemmin näin:
"Jahven on oltava vähintään bi-seksuaali ja pahasti kaapissa."
Jumala ei ole sellainen niin kuin me syntiin langenneet ihmiset. Ota se yksi askel Jeesuksen puoleen hän tulee vastaan ne 999 askelta.
Älä epäröi!
"18. Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi. "Jes1
Usko ainoastaan.
http://www.youtube.com/watch?v=BfeYlehy5Do
"Niin, kysyn uudestaan elätkö itse niin kuin opetat?"
Kerron vain siitä mitä Jeesus opettaa ja sen mukaan yritän elää parhaani mukaan.
"Murrosikään kuuluu oleellisena osana se että eräällä tapaa hyväksyy lapsuuden olevan ohi. "
Kysyin isältä murrosiässä, että mihin se onnelisuus on hävinnyt. Sain vastaukseksi, että tervetuloa aikuisten maailmaan.
Uskoin pitkään, ettei sitä onnellisuutta voi enää saavuttaa, mutta Kristuksen kautta jälleen löysin sen!
"Koska et ole vielä esittänyt todisteita jumalasta, ei ole mitään pyhää. Älä nyt yritä väistellä vaan todisteet tiskiin. Kiitos!"
Jos minä lyön todisteet pöytään, niin oletko sinä valmis luovuttamaan koko elämäsi Kristukselle ja lähtemään kulkemaan hänen mitoittamaansa tietä? Ja olet valmis myöntämään syntisi ja olet myös valmis uskomaan että hän antaa kaikki syntisi anteeksi?
"Jos uskot TV7:lla esitettäviä "ihmeitä", uskot todennäköisesti myös että olen teisti?"
TV7 puheen ollen:
Miksi ihmiset eivät usko Jumalaan?-
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=20150
"kasvamalla henkisesti pääset sellaisiin sfääreihin joista voi sinun jumalasi vain haaveilla."
Se on sielunvihollisen syöttämää pajunköyttä, sitähän se sielunvihollinen halusi nimittäin nousta Jumalan yläpuolelle."Ateistille se varmasti on sitä, kuolemaa ei pääse pakoon."
Se on kaikille sama. Todellisuus ei muutu kuvitelmiesi mukaan.
"minä lyön todisteet pöytään, niin oletko sinä valmis luovuttamaan koko elämäsi Kristukselle ja lähtemään kulkemaan hänen mitoittamaansa tietä?"
Minä ainakin olen. Tosin en odota sinulta todisteita, kun tähän mennessä olet pystynyt vain typerään spämmäämiseen.- Minä olen Jumala
iakasd kirjoitti:
"Tai siitä että päälle sepitetyt korupuheet eivät muuta todellisuutta yhtään muuksi kuin mitä se on."
Kyllä kauniit sanat voisivat muuttaa maailmaa, minulle nämä ei ole vain sanoja.
"Raadollinen ja kylmä maailma jossa vahvin, sopeutuvin ja viekkain vie potin. Jokainen meistä kamppailee täällä uhkia vastaan ja koettaa vältää syödyksi tulemista."
Ateistille se varmasti on sitä, kuolemaa ei pääse pakoon.
"Voit vain kuvitella mitä barbariaa meininki on ollut kun pieni sepustus haluttiin lähettää ja levittää maailmalle. Veri lensi ja miekat säihkyivät, kilvet kolisivat ja papit huutaa suu vaahdossa "sanaa". Älä esitä naiivia ja piiloudu tietämättömyyden taakse."
Näytä minulle Raamatusta kohta missä Jeesus Kristus kehoittaa seuraajiaan toimimaan näin.
"Kun jumalan olemassaolo on todistettu, ateismista tulee uskoa ja teismistä tietoa."
Sinä siis tiedät ettei Jumalaa ole olemassa?
"Kyllä ja tämän ymmärtämistä varten ei tarvitse olla edes uskovainen."
Ei, mutta niiden tekojen anteeksi saamiseksi täytyy olla. Mikäli haluaa puhtaan omatunnon ja päästä Taivastenvaltakunnan perilliseksi.
"Tiedän rakkaudesta todennäköisesti enemmän kuin sinä. Minun rakkaus käsittää kaikki ihmiset, rakkaudesta juuri kerronkin uskoville ateismista."
Jumalan rakkauden tähden minä saarnaan pelastuksesta, ateismista kertominen ei ole rakkautta se on kuoleman kylvämistä. Eikä siitä paljon voi muuta sepittääkkään kun, että Jumalaa ei ole.
"Se joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa, sanotaan ja sanonnassa on totuutta."
24. Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa. sanl 13
Sanotaan sanassa ja sanassa on totuus.
"Fyysisestä ja romanttisesta rakkaudesta sen verran että olen polyamorinen ja -gaminen enkä katso sukupuolta."
Niin vähän arvelinkin kun kirjoitit aiemmin näin:
"Jahven on oltava vähintään bi-seksuaali ja pahasti kaapissa."
Jumala ei ole sellainen niin kuin me syntiin langenneet ihmiset. Ota se yksi askel Jeesuksen puoleen hän tulee vastaan ne 999 askelta.
Älä epäröi!
"18. Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi. "Jes1
Usko ainoastaan.
http://www.youtube.com/watch?v=BfeYlehy5Do
"Niin, kysyn uudestaan elätkö itse niin kuin opetat?"
Kerron vain siitä mitä Jeesus opettaa ja sen mukaan yritän elää parhaani mukaan.
"Murrosikään kuuluu oleellisena osana se että eräällä tapaa hyväksyy lapsuuden olevan ohi. "
Kysyin isältä murrosiässä, että mihin se onnelisuus on hävinnyt. Sain vastaukseksi, että tervetuloa aikuisten maailmaan.
Uskoin pitkään, ettei sitä onnellisuutta voi enää saavuttaa, mutta Kristuksen kautta jälleen löysin sen!
"Koska et ole vielä esittänyt todisteita jumalasta, ei ole mitään pyhää. Älä nyt yritä väistellä vaan todisteet tiskiin. Kiitos!"
Jos minä lyön todisteet pöytään, niin oletko sinä valmis luovuttamaan koko elämäsi Kristukselle ja lähtemään kulkemaan hänen mitoittamaansa tietä? Ja olet valmis myöntämään syntisi ja olet myös valmis uskomaan että hän antaa kaikki syntisi anteeksi?
"Jos uskot TV7:lla esitettäviä "ihmeitä", uskot todennäköisesti myös että olen teisti?"
TV7 puheen ollen:
Miksi ihmiset eivät usko Jumalaan?-
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=20150
"kasvamalla henkisesti pääset sellaisiin sfääreihin joista voi sinun jumalasi vain haaveilla."
Se on sielunvihollisen syöttämää pajunköyttä, sitähän se sielunvihollinen halusi nimittäin nousta Jumalan yläpuolelle."Näytä minulle Raamatusta kohta missä Jeesus Kristus kehoittaa seuraajiaan toimimaan näin."
Lähetyskäsky löytyy sieltä Matteuksen houreista. Siinä ei sanota miten lähetys on tehtävä ja se sävyltään tyyliin "tarkoitus pyhittää keinot".
"Sinä siis tiedät ettei Jumalaa ole olemassa?"
Jahvea ei ole olemassa. Sinä ilmeisesti tiedät ettei Quetzalcóatlia tai muita jumalia ole olemassa? Tiesitkä että Amazonilla on ehkä eräs orava-laji joka osaa rakentaa avaruusaluksia ja ovat käyneet jo andromedan galaksissa ja toivat mukanaan puhuvia pensaita?
"Mikäli haluaa puhtaan omatunnon ja päästä Taivastenvaltakunnan perilliseksi."
Minä myyn tikettejä Valhallaan, haluatko ostaa?
"ateismista kertominen ei ole rakkautta se on kuoleman kylvämistä."
Minulla ei sentään ole lähetyskäskyä ja ruumiskasaa takana, toisin kuin monilla kristityillä. Olen tiedon ystävä.
"Niin vähän arvelinkin kun kirjoitit aiemmin näin"
So? Ainakin ole rahellinen ja hyväksyin itseni sellaisena ja inhimilliseen aikaan, toisin kuin Jahve joka on syvällä kaapissa vielä 6000 vuodenkin jälkeen :)
"Usko ainoastaan."
Mieluumin tiedän.
"Sain vastaukseksi, että tervetuloa aikuisten maailmaan."
Ja itket asiasta Jahvelle? Mikset afroditelle, venukselle, apollolle, thorille tai vaikka sulkakäärmeelle? He ovat ihan yhtä päteviä kuuntelijoita, olkapää on yhtä olematon kuten jahvellakin.
"Kristuksen kautta jälleen löysin sen!"
Kiva juttu. Kukin taplaa tyylillään, eikä minulla ole mitään sitä vastaan jos saat tyhjältä voimaa kunhan et vahingoita toisia henkisesti tai fyysisesti tai pyri rajoittamaan niiden ajattelua jotka haluavat ajatella ilman aatteiden tahroja.
"Jos minä lyön todisteet pöytään"
Jossittelu kertoo siitä ettei sinulla ole todisteita joiden uskoisit riittävän minulle. Mutta koska rakastan tietoa ja totuutta, miksen toimisi jumalan mukaan jos sellainen tieteellisesti saataisiin revittyä universumin kätköistä esiin.
"Ja olet valmis myöntämään syntisi"
Minulla on olematon syntilista. Syntikin on vain sääntö, ja sen on määritellyt "jumalan" valitsemat ihmiset. Eli ovelat häiskät.
"Se on sielunvihollisen syöttämää pajunköyttä"
Sielun vihollinen on luotu sitä varten että voidaan pakoilla vastuuta kts. "Raamatullinen vastuun pakoilu".
Minulle on turha kertoa tarinoita, teen niitä tarvittaessa itse ja ne ovat vakuuttavampia kuin pronssikautiset tekeleet :) - Minä olen Jumala
iakasd kirjoitti:
"Tai siitä että päälle sepitetyt korupuheet eivät muuta todellisuutta yhtään muuksi kuin mitä se on."
Kyllä kauniit sanat voisivat muuttaa maailmaa, minulle nämä ei ole vain sanoja.
"Raadollinen ja kylmä maailma jossa vahvin, sopeutuvin ja viekkain vie potin. Jokainen meistä kamppailee täällä uhkia vastaan ja koettaa vältää syödyksi tulemista."
Ateistille se varmasti on sitä, kuolemaa ei pääse pakoon.
"Voit vain kuvitella mitä barbariaa meininki on ollut kun pieni sepustus haluttiin lähettää ja levittää maailmalle. Veri lensi ja miekat säihkyivät, kilvet kolisivat ja papit huutaa suu vaahdossa "sanaa". Älä esitä naiivia ja piiloudu tietämättömyyden taakse."
Näytä minulle Raamatusta kohta missä Jeesus Kristus kehoittaa seuraajiaan toimimaan näin.
"Kun jumalan olemassaolo on todistettu, ateismista tulee uskoa ja teismistä tietoa."
Sinä siis tiedät ettei Jumalaa ole olemassa?
"Kyllä ja tämän ymmärtämistä varten ei tarvitse olla edes uskovainen."
Ei, mutta niiden tekojen anteeksi saamiseksi täytyy olla. Mikäli haluaa puhtaan omatunnon ja päästä Taivastenvaltakunnan perilliseksi.
"Tiedän rakkaudesta todennäköisesti enemmän kuin sinä. Minun rakkaus käsittää kaikki ihmiset, rakkaudesta juuri kerronkin uskoville ateismista."
Jumalan rakkauden tähden minä saarnaan pelastuksesta, ateismista kertominen ei ole rakkautta se on kuoleman kylvämistä. Eikä siitä paljon voi muuta sepittääkkään kun, että Jumalaa ei ole.
"Se joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa, sanotaan ja sanonnassa on totuutta."
24. Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa. sanl 13
Sanotaan sanassa ja sanassa on totuus.
"Fyysisestä ja romanttisesta rakkaudesta sen verran että olen polyamorinen ja -gaminen enkä katso sukupuolta."
Niin vähän arvelinkin kun kirjoitit aiemmin näin:
"Jahven on oltava vähintään bi-seksuaali ja pahasti kaapissa."
Jumala ei ole sellainen niin kuin me syntiin langenneet ihmiset. Ota se yksi askel Jeesuksen puoleen hän tulee vastaan ne 999 askelta.
Älä epäröi!
"18. Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi. "Jes1
Usko ainoastaan.
http://www.youtube.com/watch?v=BfeYlehy5Do
"Niin, kysyn uudestaan elätkö itse niin kuin opetat?"
Kerron vain siitä mitä Jeesus opettaa ja sen mukaan yritän elää parhaani mukaan.
"Murrosikään kuuluu oleellisena osana se että eräällä tapaa hyväksyy lapsuuden olevan ohi. "
Kysyin isältä murrosiässä, että mihin se onnelisuus on hävinnyt. Sain vastaukseksi, että tervetuloa aikuisten maailmaan.
Uskoin pitkään, ettei sitä onnellisuutta voi enää saavuttaa, mutta Kristuksen kautta jälleen löysin sen!
"Koska et ole vielä esittänyt todisteita jumalasta, ei ole mitään pyhää. Älä nyt yritä väistellä vaan todisteet tiskiin. Kiitos!"
Jos minä lyön todisteet pöytään, niin oletko sinä valmis luovuttamaan koko elämäsi Kristukselle ja lähtemään kulkemaan hänen mitoittamaansa tietä? Ja olet valmis myöntämään syntisi ja olet myös valmis uskomaan että hän antaa kaikki syntisi anteeksi?
"Jos uskot TV7:lla esitettäviä "ihmeitä", uskot todennäköisesti myös että olen teisti?"
TV7 puheen ollen:
Miksi ihmiset eivät usko Jumalaan?-
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=20150
"kasvamalla henkisesti pääset sellaisiin sfääreihin joista voi sinun jumalasi vain haaveilla."
Se on sielunvihollisen syöttämää pajunköyttä, sitähän se sielunvihollinen halusi nimittäin nousta Jumalan yläpuolelle.Voisi lisätä vielä ennen kuin jatkat pikku missiotasi pidemmälle, että et ole ensimmäinen ja ainoa uskovainen joka on lähtenyt haukkaamaan kohdallani suurempaa palaa kuin minkä pystyy nielemään. Olenkin kouliintunut lapsenuskoisesta, kriittiseksi oppilaaksi ja siitä edelleen mestariksi.
Kun ensi kerran yrität, muista että "älä opeta isällesi kuinka lapsia tehdään" - jgjfg
Minä olen Jumala kirjoitti:
"Näytä minulle Raamatusta kohta missä Jeesus Kristus kehoittaa seuraajiaan toimimaan näin."
Lähetyskäsky löytyy sieltä Matteuksen houreista. Siinä ei sanota miten lähetys on tehtävä ja se sävyltään tyyliin "tarkoitus pyhittää keinot".
"Sinä siis tiedät ettei Jumalaa ole olemassa?"
Jahvea ei ole olemassa. Sinä ilmeisesti tiedät ettei Quetzalcóatlia tai muita jumalia ole olemassa? Tiesitkä että Amazonilla on ehkä eräs orava-laji joka osaa rakentaa avaruusaluksia ja ovat käyneet jo andromedan galaksissa ja toivat mukanaan puhuvia pensaita?
"Mikäli haluaa puhtaan omatunnon ja päästä Taivastenvaltakunnan perilliseksi."
Minä myyn tikettejä Valhallaan, haluatko ostaa?
"ateismista kertominen ei ole rakkautta se on kuoleman kylvämistä."
Minulla ei sentään ole lähetyskäskyä ja ruumiskasaa takana, toisin kuin monilla kristityillä. Olen tiedon ystävä.
"Niin vähän arvelinkin kun kirjoitit aiemmin näin"
So? Ainakin ole rahellinen ja hyväksyin itseni sellaisena ja inhimilliseen aikaan, toisin kuin Jahve joka on syvällä kaapissa vielä 6000 vuodenkin jälkeen :)
"Usko ainoastaan."
Mieluumin tiedän.
"Sain vastaukseksi, että tervetuloa aikuisten maailmaan."
Ja itket asiasta Jahvelle? Mikset afroditelle, venukselle, apollolle, thorille tai vaikka sulkakäärmeelle? He ovat ihan yhtä päteviä kuuntelijoita, olkapää on yhtä olematon kuten jahvellakin.
"Kristuksen kautta jälleen löysin sen!"
Kiva juttu. Kukin taplaa tyylillään, eikä minulla ole mitään sitä vastaan jos saat tyhjältä voimaa kunhan et vahingoita toisia henkisesti tai fyysisesti tai pyri rajoittamaan niiden ajattelua jotka haluavat ajatella ilman aatteiden tahroja.
"Jos minä lyön todisteet pöytään"
Jossittelu kertoo siitä ettei sinulla ole todisteita joiden uskoisit riittävän minulle. Mutta koska rakastan tietoa ja totuutta, miksen toimisi jumalan mukaan jos sellainen tieteellisesti saataisiin revittyä universumin kätköistä esiin.
"Ja olet valmis myöntämään syntisi"
Minulla on olematon syntilista. Syntikin on vain sääntö, ja sen on määritellyt "jumalan" valitsemat ihmiset. Eli ovelat häiskät.
"Se on sielunvihollisen syöttämää pajunköyttä"
Sielun vihollinen on luotu sitä varten että voidaan pakoilla vastuuta kts. "Raamatullinen vastuun pakoilu".
Minulle on turha kertoa tarinoita, teen niitä tarvittaessa itse ja ne ovat vakuuttavampia kuin pronssikautiset tekeleet :)"Lähetyskäsky löytyy sieltä Matteuksen houreista. Siinä ei sanota miten lähetys on tehtävä ja se sävyltään tyyliin "tarkoitus pyhittää keinot"."
"19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." Matt 28
Päätöntä miestä on aika vaikea opettaa.
52. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat. Matt26
Jeesus opetti myös näin:
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille.
Ristinretkeläiset halusi siis että heidän oma päänsä katkaistaisiin ja halusivat myös hukkua miekkaan.
"Sinä ilmeisesti tiedät ettei Quetzalcóatlia tai muita jumalia ole olemassa?"
Mistäs minä tietäisin onko heitä olemassa, henkimaailma on varmasti paljon suurempi kuin meidän pieni materiaalinen telluksemme. Sen tiedän, että jumalia he eivät ole, sillä meillä on vain yksi Jumala yksi Luoja.
"Minä myyn tikettejä Valhallaan, haluatko ostaa?"
Ei kiitos, minulla on juuri tuolle päivälle muuta menoa. Taivaaseen jaataan ilmaiseksi lippuja käy kysymässä mieheltä jota kutsutaan Jeesukseksi, nähdään siellä!
"Minulla ei sentään ole lähetyskäskyä ja ruumiskasaa takana, toisin kuin monilla kristityillä. Olen tiedon ystävä."
Ateismin nimissä tapettiin 1900-luvulla lähes 100 miljoonaa ihmistä.
"Olen tiedon ystävä"
Et näköjään ole.
"So? Ainakin ole rahellinen ja hyväksyin itseni sellaisena ja inhimilliseen aikaan, toisin kuin Jahve joka on syvällä kaapissa vielä 6000 vuodenkin jälkeen :)"
Oletko sinä myös muille täysin rehellinen?
"Mieluumin tiedän."
Jos olisit itsellesi rehellinen voisit myöntää, ettet tiedä, vaan oletat.
"He ovat ihan yhtä päteviä kuuntelijoita, olkapää on yhtä olematon kuten jahvellakin."
Oletko kokeellut itkeä Jeesuksen olkapäätä vasten?
"eikä minulla ole mitään sitä vastaan jos saat tyhjältä voimaa"
Kyllä sinulla näyttää olevan, koska tiedät itsekkin ettei tyhjältä voi saada voimaa.
"Jossittelu kertoo siitä ettei sinulla ole todisteita joiden uskoisit riittävän minulle."
Minä tiedän ettei minulla ole antaa sinulle todisteita. Jumala ei toimi niin, sillä jos minulla olisi todisteet et seuraisi Herraa omasta tahdostasi.
Jumala kysyy jokaiselta tahdotko sinä itse sitä?
"Minulla on olematon syntilista."
Minulla ei, mutta minulla on lista johon on lyöty päälle iso vesileima "armahdettu".
"Syntikin on vain sääntö, ja sen on määritellyt "jumalan" valitsemat ihmiset. Eli ovelat häiskät."
Miksi ovelat häiskät olisivat laatineet sellaiset lait, joita kukaan ei ole pystynyt noudattamaan (paitsi Jeesus)?
"Sielun vihollinen on luotu sitä varten että voidaan pakoilla vastuuta "
Sielunvihollinen nauraa.
Kuuntelisitko tämän biisin:
http://www.youtube.com/watch?v=M-iNt2SpXS4
Kertoisitko mitä tykkäsit? - iakrjrh
Minä olen Jumala kirjoitti:
Voisi lisätä vielä ennen kuin jatkat pikku missiotasi pidemmälle, että et ole ensimmäinen ja ainoa uskovainen joka on lähtenyt haukkaamaan kohdallani suurempaa palaa kuin minkä pystyy nielemään. Olenkin kouliintunut lapsenuskoisesta, kriittiseksi oppilaaksi ja siitä edelleen mestariksi.
Kun ensi kerran yrität, muista että "älä opeta isällesi kuinka lapsia tehdään""Kun ensi kerran yrität, muista että "älä opeta isällesi kuinka lapsia tehdään"
Jos isä olisi varma lapsen teko taidoistaan ei hän silloin lapsensa kanssa jaksaisi näin pitkää keskustelua käydä.
Tuskin asiasta keskusteltaisi ollenkaan mikäli isä tietäisi mitä tekee ;) iakrjrh kirjoitti:
"Kun ensi kerran yrität, muista että "älä opeta isällesi kuinka lapsia tehdään"
Jos isä olisi varma lapsen teko taidoistaan ei hän silloin lapsensa kanssa jaksaisi näin pitkää keskustelua käydä.
Tuskin asiasta keskusteltaisi ollenkaan mikäli isä tietäisi mitä tekee ;)"Jos isä olisi varma lapsen teko taidoistaan ei hän silloin lapsensa kanssa jaksaisi näin pitkää keskustelua käydä.
Tuskin asiasta keskusteltaisi ollenkaan mikäli isä tietäisi mitä tekee ;)"
Kyllä asioista voi keskustella vaikka niistä tietäisikin. Kaikki eivät toimi samalla tavalla kuin kaltaisesi hihhulit, jotka yrittävät kertoa asioista ilman tietämystä.- Minä olen Jumala
jgjfg kirjoitti:
"Lähetyskäsky löytyy sieltä Matteuksen houreista. Siinä ei sanota miten lähetys on tehtävä ja se sävyltään tyyliin "tarkoitus pyhittää keinot"."
"19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." Matt 28
Päätöntä miestä on aika vaikea opettaa.
52. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat. Matt26
Jeesus opetti myös näin:
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille.
Ristinretkeläiset halusi siis että heidän oma päänsä katkaistaisiin ja halusivat myös hukkua miekkaan.
"Sinä ilmeisesti tiedät ettei Quetzalcóatlia tai muita jumalia ole olemassa?"
Mistäs minä tietäisin onko heitä olemassa, henkimaailma on varmasti paljon suurempi kuin meidän pieni materiaalinen telluksemme. Sen tiedän, että jumalia he eivät ole, sillä meillä on vain yksi Jumala yksi Luoja.
"Minä myyn tikettejä Valhallaan, haluatko ostaa?"
Ei kiitos, minulla on juuri tuolle päivälle muuta menoa. Taivaaseen jaataan ilmaiseksi lippuja käy kysymässä mieheltä jota kutsutaan Jeesukseksi, nähdään siellä!
"Minulla ei sentään ole lähetyskäskyä ja ruumiskasaa takana, toisin kuin monilla kristityillä. Olen tiedon ystävä."
Ateismin nimissä tapettiin 1900-luvulla lähes 100 miljoonaa ihmistä.
"Olen tiedon ystävä"
Et näköjään ole.
"So? Ainakin ole rahellinen ja hyväksyin itseni sellaisena ja inhimilliseen aikaan, toisin kuin Jahve joka on syvällä kaapissa vielä 6000 vuodenkin jälkeen :)"
Oletko sinä myös muille täysin rehellinen?
"Mieluumin tiedän."
Jos olisit itsellesi rehellinen voisit myöntää, ettet tiedä, vaan oletat.
"He ovat ihan yhtä päteviä kuuntelijoita, olkapää on yhtä olematon kuten jahvellakin."
Oletko kokeellut itkeä Jeesuksen olkapäätä vasten?
"eikä minulla ole mitään sitä vastaan jos saat tyhjältä voimaa"
Kyllä sinulla näyttää olevan, koska tiedät itsekkin ettei tyhjältä voi saada voimaa.
"Jossittelu kertoo siitä ettei sinulla ole todisteita joiden uskoisit riittävän minulle."
Minä tiedän ettei minulla ole antaa sinulle todisteita. Jumala ei toimi niin, sillä jos minulla olisi todisteet et seuraisi Herraa omasta tahdostasi.
Jumala kysyy jokaiselta tahdotko sinä itse sitä?
"Minulla on olematon syntilista."
Minulla ei, mutta minulla on lista johon on lyöty päälle iso vesileima "armahdettu".
"Syntikin on vain sääntö, ja sen on määritellyt "jumalan" valitsemat ihmiset. Eli ovelat häiskät."
Miksi ovelat häiskät olisivat laatineet sellaiset lait, joita kukaan ei ole pystynyt noudattamaan (paitsi Jeesus)?
"Sielun vihollinen on luotu sitä varten että voidaan pakoilla vastuuta "
Sielunvihollinen nauraa.
Kuuntelisitko tämän biisin:
http://www.youtube.com/watch?v=M-iNt2SpXS4
Kertoisitko mitä tykkäsit?"Päätöntä miestä on aika vaikea opettaa."
Niin on, mutta päätön mies ei enää voi astua häikäilemättömän missionaarin tielle. Esteiden tieltä raivaamista.
"Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille."
Niin, miksi sitten kristityt eivät pyrkineet vastavuoroisuuteen kohdatessaan muiden kansojen jumalia, vaan syrjäyttivät ne. Jos tuota oltaisiin noudatettu, olisi kristityn hyväksyttävä muut entiteetitkin jumalina jos haluavat itse tulla nähdyksi jumalan edustajina.
"Oletko sinä myös muille täysin rehellinen?"
Aikakaan en lupaa tyhjiä ja "taivas" voidaan tehdä maan päälle läheisilleni.
"Sen tiedän, että jumalia he eivät ole, sillä meillä on vain yksi Jumala yksi Luoja."
Jos minä julistaudun jonkun toisen kirjoittamassa kirjassa keisariksi, olenko silloin keisari tähän kirjaan eläytyvän mukaan? Olen. Entä jos kirjaan ei osaa eläytyä vaan sitä lukee kriittisesti? En ole, vaan olen hölmö jolla on suuret luulot itsestään.
Raamattua lukevia on kahta sorttia: niitä jotka eläytyvät ja niitä jotka eivät. Voit kuvitella miten ateisti näkee tämän. Millä perusteella muut jumalat ovat vähemmän jumalallisia kuin jahve, siksikö koska eläydyt raamattuun paremmin ja olet vain sattunut kasvamaan siihen uskoon? Yksi ja todennäköinen vaihtoehto on myös se että et ole uskova vaan tietävä eli näyttelet kristittyä tavoitetta X varten.
"Jos olisit itsellesi rehellinen voisit myöntää, ettet tiedä, vaan oletat."
Tieto on perusteltu uskomus kuten jo aiemmin kerroin. Minulla ei ole mitään syytä olettaa että amazonilla on mainittu orava-laji ja alkaa kokoamaan maailmankatsomustani niillä reunaehdoilla että tälläinen laji olisi olemassa.
"Oletko kokeellut itkeä Jeesuksen olkapäätä vasten?"
Tykkään enemmän luusta ja lihasta. Jesse maatui kauan sitten.
"koska tiedät itsekkin ettei tyhjältä voi saada voimaa."
Et placebosta ole sattunut kuulemaan? Sitä voidaan käyttää vastuullisesti kuin vastuuttomasti, ihan kuten mitä tahansa työkalua. Suurinta rakkautta uskovia kohtaan on se että asettaa heidän näkemyksiään kritiikin alle.
"sillä jos minulla olisi todisteet et seuraisi Herraa omasta tahdostasi."
Tämä on selitys jolla voi sivuuttaa tietämättömien penäämät todisteet ja vapautetaan oma todistustaakka turvautumalla tiedon puutteeseen eli uskoon. Samaa kategoriaa kuin "etsivä löytää". Vastuu sysätään yksilölle ja valta annetaan "jumalan" "suosiota" nauttiville.
"Minulla ei, mutta minulla on lista johon on lyöty päälle iso vesileima "armahdettu"."
Eli jos hyväksyn uskon ja pistän ristin kaulaan, voin tehdä mielin määrin rikoksia ja kunhan suoritan jonkun määräämiä rituaaleja, kenties aneita hieman maksaen, saan kaiken anteeksi ja voisin sitten taas jatkaa rötöksiä?
"Miksi ovelat häiskät olisivat laatineet sellaiset lait, joita kukaan ei ole pystynyt noudattamaan (paitsi Jeesus)?"
Sen takia että kukaan ei pääsisi etenemään valitun henkilökultin johtajan tasolle. Ennenkaikkea siksi että päästään syyllistämään, rankaisemaan, viemään vapauksia, johtamaan jne. Säännöt säädetään koviksi jotta niihin sitoutuneet rikkovat niitä enemmän tai vähemmän ja joutuvat anelemaan armoa "jumalan" "suosiossa" olevilta eli alistuvat ja maksavat siitä nahoissaan ja mielissään. He ovat hallittavissa silloin pelolla.
"Sielunvihollinen nauraa."
Sattuipas jännästi, minäkin sain makeat naurut. Olenko siis sielunvihollinen? Samalla logiikalla millä ateisti = kommunisti. - Minä olen Jumala
iakrjrh kirjoitti:
"Kun ensi kerran yrität, muista että "älä opeta isällesi kuinka lapsia tehdään"
Jos isä olisi varma lapsen teko taidoistaan ei hän silloin lapsensa kanssa jaksaisi näin pitkää keskustelua käydä.
Tuskin asiasta keskusteltaisi ollenkaan mikäli isä tietäisi mitä tekee ;)"Jos isä olisi varma lapsen teko taidoistaan ei hän silloin lapsensa kanssa jaksaisi näin pitkää keskustelua käydä."
Isän kannattaa käydä näitä pitkiä keskusteluja siinä vaiheessa kun lapsi kasvaakin murrosikään eli ulos lapsenuskoisuudesta.
Siinä vaiheessa kun elät uskosta ja karismasta, tiedät mitä todellinen aikuisen, mestarin, usko on.
PS kuuntelin laulun. Voin tehdä omaan "teismiin" vastaavanlaisen jota voin sitten laulattaa infantiileilla alamaisilla :)
- tepi
"Ihmiseltä yleensä aina löytyy syynsä olla uskomatta, onko sinulla joku näistä syistä? Vai onko sinulla joku muu syy? Mikä?"
Ihmiseltä yleensä löytyy syy uskoa todentamattomiin jumaliin. Mikä se sinulla on?
Minä en usko jumaliin siitä syystä, että tarinat niistä ovat täysin järjettömiä, epäloogisia eikä niistä ole mitään todisteita.
En viitsinyt avata noita linkkejä, koska tiedän ennestään muutamia katsottuani, että nuo tyypit ovat sekopäitä huijareita."Ihmiseltä yleensä löytyy syy uskoa todentamattomiin jumaliin. Mikä se sinulla on?"
Jumala todensi itsensä minulle jo lapsena, mutta uskoon uskoon tulin vasta parikymppisenä. Eli lähdin seuraamaan Jeesusta, sitä todellinen usko on.
"Minä en usko jumaliin siitä syystä, että tarinat niistä ovat täysin järjettömiä, epäloogisia eikä niistä ole mitään todisteita."
Mitäs tarinoita olet lukenut? Kyllä Raamatun Jumalasta on paljon todisteita, se vain tietysti riippuu siitä mitkä asiat henkilö itse hyväksyy todisteiksi.
"En viitsinyt avata noita linkkejä, koska tiedän ennestään muutamia katsottuani, että nuo tyypit ovat sekopäitä huijareita."
Teet niin kuin parhaaksesi näät : )
http://www.youtube.com/watch?v=0nY2xftg-QI&list=RD027sGU24T_1-E- tepi
aselon kirjoitti:
"Ihmiseltä yleensä löytyy syy uskoa todentamattomiin jumaliin. Mikä se sinulla on?"
Jumala todensi itsensä minulle jo lapsena, mutta uskoon uskoon tulin vasta parikymppisenä. Eli lähdin seuraamaan Jeesusta, sitä todellinen usko on.
"Minä en usko jumaliin siitä syystä, että tarinat niistä ovat täysin järjettömiä, epäloogisia eikä niistä ole mitään todisteita."
Mitäs tarinoita olet lukenut? Kyllä Raamatun Jumalasta on paljon todisteita, se vain tietysti riippuu siitä mitkä asiat henkilö itse hyväksyy todisteiksi.
"En viitsinyt avata noita linkkejä, koska tiedän ennestään muutamia katsottuani, että nuo tyypit ovat sekopäitä huijareita."
Teet niin kuin parhaaksesi näät : )
http://www.youtube.com/watch?v=0nY2xftg-QI&list=RD027sGU24T_1-E"Jumala todensi itsensä minulle jo lapsena, mutta uskoon uskoon tulin vasta parikymppisenä. Eli lähdin seuraamaan Jeesusta, sitä todellinen usko on."
-Lähdit seuraamaan fiktiivistä hahmoa? Miksi et allahia, samalla seudullahan nuo tarinat ovat syntyneet?
"Mitäs tarinoita olet lukenut? Kyllä Raamatun Jumalasta on paljon todisteita, se vain tietysti riippuu siitä mitkä asiat henkilö itse hyväksyy todisteiksi."
- Ei ole ainuttakaan todistetta yhdestäkään jumalasta. Jos sinulla niitä on, niin esitäpäs ne sitten maailman tiedeyhteisölle. - eitkd
tepi kirjoitti:
"Jumala todensi itsensä minulle jo lapsena, mutta uskoon uskoon tulin vasta parikymppisenä. Eli lähdin seuraamaan Jeesusta, sitä todellinen usko on."
-Lähdit seuraamaan fiktiivistä hahmoa? Miksi et allahia, samalla seudullahan nuo tarinat ovat syntyneet?
"Mitäs tarinoita olet lukenut? Kyllä Raamatun Jumalasta on paljon todisteita, se vain tietysti riippuu siitä mitkä asiat henkilö itse hyväksyy todisteiksi."
- Ei ole ainuttakaan todistetta yhdestäkään jumalasta. Jos sinulla niitä on, niin esitäpäs ne sitten maailman tiedeyhteisölle.-Lähdit seuraamaan fiktiivistä hahmoa?
Lähdin seuraamaan elävää Jumalaa.
"Miksi et allahia, samalla seudullahan nuo tarinat ovat syntyneet?"
Koska elävä Jumala vastasi rukoukseeni. Todellinen Luoja vastasi minulle, eikä mikään kuujumala.
"Ei ole ainuttakaan todistetta yhdestäkään jumalasta. Jos sinulla niitä on, niin esitäpäs ne sitten maailman tiedeyhteisölle"
Mitä luulet, että se auttaisi vaikka veisin sinne miljoonia kelpuutettavia todisteita? Ihan samanlailla ihmiset elivät erossa Jumalasta Raamatunkin aikana, ihan samanlailla silloinkin maailman ihmiset eli synnissä. Maailman ihmiset= Ihmiset jotka rakastaa tätä maailman menoa enemmän kuin Luojaansa
Eikä heillä ollut mitään tiedeyhteisöä jonka taakse piiloutua, heillä oli omat selityksensä, ei mitään uutta auringon alla. - 234er
eitkd kirjoitti:
-Lähdit seuraamaan fiktiivistä hahmoa?
Lähdin seuraamaan elävää Jumalaa.
"Miksi et allahia, samalla seudullahan nuo tarinat ovat syntyneet?"
Koska elävä Jumala vastasi rukoukseeni. Todellinen Luoja vastasi minulle, eikä mikään kuujumala.
"Ei ole ainuttakaan todistetta yhdestäkään jumalasta. Jos sinulla niitä on, niin esitäpäs ne sitten maailman tiedeyhteisölle"
Mitä luulet, että se auttaisi vaikka veisin sinne miljoonia kelpuutettavia todisteita? Ihan samanlailla ihmiset elivät erossa Jumalasta Raamatunkin aikana, ihan samanlailla silloinkin maailman ihmiset eli synnissä. Maailman ihmiset= Ihmiset jotka rakastaa tätä maailman menoa enemmän kuin Luojaansa
Eikä heillä ollut mitään tiedeyhteisöä jonka taakse piiloutua, heillä oli omat selityksensä, ei mitään uutta auringon alla."Koska elävä Jumala vastasi rukoukseeni. Todellinen Luoja vastasi minulle, eikä mikään kuujumala."
Liekö sama jumala johon palstoilla hyvin tunnettu ja erittäin kristitty nimimerkki Yakov todisti törmänneensä Helsinkiläisellä bussipysäkillä? eitkd kirjoitti:
-Lähdit seuraamaan fiktiivistä hahmoa?
Lähdin seuraamaan elävää Jumalaa.
"Miksi et allahia, samalla seudullahan nuo tarinat ovat syntyneet?"
Koska elävä Jumala vastasi rukoukseeni. Todellinen Luoja vastasi minulle, eikä mikään kuujumala.
"Ei ole ainuttakaan todistetta yhdestäkään jumalasta. Jos sinulla niitä on, niin esitäpäs ne sitten maailman tiedeyhteisölle"
Mitä luulet, että se auttaisi vaikka veisin sinne miljoonia kelpuutettavia todisteita? Ihan samanlailla ihmiset elivät erossa Jumalasta Raamatunkin aikana, ihan samanlailla silloinkin maailman ihmiset eli synnissä. Maailman ihmiset= Ihmiset jotka rakastaa tätä maailman menoa enemmän kuin Luojaansa
Eikä heillä ollut mitään tiedeyhteisöä jonka taakse piiloutua, heillä oli omat selityksensä, ei mitään uutta auringon alla."Lähdin seuraamaan elävää Jumalaa."
Ei harhat muutu tosiksi vaikka sinä kuinka niihin uskoisit.- ...
aselon kirjoitti:
"Ihmiseltä yleensä löytyy syy uskoa todentamattomiin jumaliin. Mikä se sinulla on?"
Jumala todensi itsensä minulle jo lapsena, mutta uskoon uskoon tulin vasta parikymppisenä. Eli lähdin seuraamaan Jeesusta, sitä todellinen usko on.
"Minä en usko jumaliin siitä syystä, että tarinat niistä ovat täysin järjettömiä, epäloogisia eikä niistä ole mitään todisteita."
Mitäs tarinoita olet lukenut? Kyllä Raamatun Jumalasta on paljon todisteita, se vain tietysti riippuu siitä mitkä asiat henkilö itse hyväksyy todisteiksi.
"En viitsinyt avata noita linkkejä, koska tiedän ennestään muutamia katsottuani, että nuo tyypit ovat sekopäitä huijareita."
Teet niin kuin parhaaksesi näät : )
http://www.youtube.com/watch?v=0nY2xftg-QI&list=RD027sGU24T_1-E''Eli lähdin seuraamaan Jeesusta, sitä todellinen usko on''
Tarkoitatko että seuraat Jeesuksen esimerkkiä? Miten tarkkaan seuraat Jeesusta? Oletko esimerkiksi myynyt omaisuutesi ja antanut rahat pois? - kwaek
... kirjoitti:
''Eli lähdin seuraamaan Jeesusta, sitä todellinen usko on''
Tarkoitatko että seuraat Jeesuksen esimerkkiä? Miten tarkkaan seuraat Jeesusta? Oletko esimerkiksi myynyt omaisuutesi ja antanut rahat pois?"Tarkoitatko että seuraat Jeesuksen esimerkkiä?"
Parhaani mukaan.
Herran henki johdattaa, jokaista joka on tehnyt sovinnon Jumalan kanssa. Uskomalla sen, että Jeesus Kristus kantoi myös sinun syntisi ristille ja että sen kautta olet saanut syntisi anteeksi. Se riittää, kukaan meistä ei pysty itsessämme itseämme parantamaan siihen tarvitaan Parantajaa Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta!
Miten tarkkaan seuraat Jeesusta?
kaikesta sydämestäni, kaikesta sielustani, kaikesta voimastani ja kaikesta mielestäni.
Tähän pyrin, mutta monesti on tiellä kompasteltu, tärkeintä kuitenkin on ettei jää tuleen makaamaan vaan nopeasti ylös ja katse taas takaisin Kristukseen.
"Oletko esimerkiksi myynyt omaisuutesi ja antanut rahat pois?"
Viitasit varmaankin tähän:
"21. Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Ei Jeesus tuon miehen rahoista ollut kiinnostunut. Hän oli kiinnostunut hänen sydämestään.
Miehen sydän oli niissä maallisissa rikkauksissa.
"22. Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23. Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
24. Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
25. Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
26. Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
27. Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
Jeesus sanoi tämän vain sille rikkaalle miehelle, muille hän sanoi "tule ja seuraa minua".
Jos Jeesus minua kehottaa myymään kaiken, niin kyllä minä niin teen, vaikkakin siinä olisi usko aika kovalla koetuksella. Ei ole ainakaan vielä kehoittanut : ) - karkal
234er kirjoitti:
"Koska elävä Jumala vastasi rukoukseeni. Todellinen Luoja vastasi minulle, eikä mikään kuujumala."
Liekö sama jumala johon palstoilla hyvin tunnettu ja erittäin kristitty nimimerkki Yakov todisti törmänneensä Helsinkiläisellä bussipysäkillä?Mitäs ihmeellistä siinä on jos Jeesus ilmestyy? Ilmestyihän Jeesus opetuslapsilleenkin, samanlailla uskovaiset on tässäkin ajassa opetuslapsia.
Tunnen kolme ihmistä jolle Jeesus on ilmestynyt, eivät ole mitään pakkohoito potilaita vaan ihan työssä käyviä yhteiskuntakelpoisia henkilöitä.
Itselleni on ilmestynyt Enkeli ja koin ihmeparantumisen. - tyhtg
ertert kirjoitti:
"Lähdin seuraamaan elävää Jumalaa."
Ei harhat muutu tosiksi vaikka sinä kuinka niihin uskoisit.Ei Jumala muutu harhaksi vaikka sinä et siihen uskoisi.
- totuutta kohti
kwaek kirjoitti:
"Tarkoitatko että seuraat Jeesuksen esimerkkiä?"
Parhaani mukaan.
Herran henki johdattaa, jokaista joka on tehnyt sovinnon Jumalan kanssa. Uskomalla sen, että Jeesus Kristus kantoi myös sinun syntisi ristille ja että sen kautta olet saanut syntisi anteeksi. Se riittää, kukaan meistä ei pysty itsessämme itseämme parantamaan siihen tarvitaan Parantajaa Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta!
Miten tarkkaan seuraat Jeesusta?
kaikesta sydämestäni, kaikesta sielustani, kaikesta voimastani ja kaikesta mielestäni.
Tähän pyrin, mutta monesti on tiellä kompasteltu, tärkeintä kuitenkin on ettei jää tuleen makaamaan vaan nopeasti ylös ja katse taas takaisin Kristukseen.
"Oletko esimerkiksi myynyt omaisuutesi ja antanut rahat pois?"
Viitasit varmaankin tähän:
"21. Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Ei Jeesus tuon miehen rahoista ollut kiinnostunut. Hän oli kiinnostunut hänen sydämestään.
Miehen sydän oli niissä maallisissa rikkauksissa.
"22. Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23. Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
24. Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
25. Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
26. Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
27. Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
Jeesus sanoi tämän vain sille rikkaalle miehelle, muille hän sanoi "tule ja seuraa minua".
Jos Jeesus minua kehottaa myymään kaiken, niin kyllä minä niin teen, vaikkakin siinä olisi usko aika kovalla koetuksella. Ei ole ainakaan vielä kehoittanut : )Näinhän se on, tulkinnan ihmeelliset kiemurat saavat ihmiset piiloutumaan henkilökohtaisten mielihalujen taakse.
tyhtg kirjoitti:
Ei Jumala muutu harhaksi vaikka sinä et siihen uskoisi.
"Ei Jumala muutu harhaksi vaikka sinä et siihen uskoisi. "
En minä ole sanonutkaan, että Jumala ei olisi olemassa sillä perusteella, että sinä uskot siihen.- 23erggh
karkal kirjoitti:
Mitäs ihmeellistä siinä on jos Jeesus ilmestyy? Ilmestyihän Jeesus opetuslapsilleenkin, samanlailla uskovaiset on tässäkin ajassa opetuslapsia.
Tunnen kolme ihmistä jolle Jeesus on ilmestynyt, eivät ole mitään pakkohoito potilaita vaan ihan työssä käyviä yhteiskuntakelpoisia henkilöitä.
Itselleni on ilmestynyt Enkeli ja koin ihmeparantumisen.Voin taata ja alleviivata, että keskusteltuasi Yakovin kanssa hän diagnosoisi sinut noin varttitunnissa saaatanan lähettilääksi tuon saman Jeesuksen antamilla valtuuksilla. Ja sinä hänet. Ei todellakaan olisi ensimmäinen kerta, kun näillä palstoilla kaksi Jeesuksen tai muun vastaavan menninkäisen "nähnyttä" törmää kivuliaasti yhteen. Yakovin vyöllä on jo monta päänahkaa. Siitä vain testaamaan.
"Itselleni on ilmestynyt Enkeli ja koin ihmeparantumisen."
Tuo yksin riittää siihen, ettei kanssasi voi enää keskustella tuntematta myötähäpeää. Enkä välitä tuntea sitä. - iekak
totuutta kohti kirjoitti:
Näinhän se on, tulkinnan ihmeelliset kiemurat saavat ihmiset piiloutumaan henkilökohtaisten mielihalujen taakse.
Eihän tuo vaadi mitään tulkitsemista. Jeesus tiesi ettei tuo mies lähtisi seuraamaan häntä kun hän oli materiaalisesti rikas, hän ei pystynyt luovuttamaan sydäntään Herralle.
Tuo kohta on tuolle miehelle, kohdistettu. Ja siinä käy ilmi miten mammona kahlitsee ihmisen.
Yleensä ne kaikkein rikkaimmat on niitä kaikkein ahneimpia. iekak kirjoitti:
Eihän tuo vaadi mitään tulkitsemista. Jeesus tiesi ettei tuo mies lähtisi seuraamaan häntä kun hän oli materiaalisesti rikas, hän ei pystynyt luovuttamaan sydäntään Herralle.
Tuo kohta on tuolle miehelle, kohdistettu. Ja siinä käy ilmi miten mammona kahlitsee ihmisen.
Yleensä ne kaikkein rikkaimmat on niitä kaikkein ahneimpia."Eihän tuo vaadi mitään tulkitsemista."
Päivän vitsi. Ethän sinä esittänyt mitään muuta kuin tulkintaasi, jonka olet joltain kopioinut.- kasdja
ertert kirjoitti:
"Eihän tuo vaadi mitään tulkitsemista."
Päivän vitsi. Ethän sinä esittänyt mitään muuta kuin tulkintaasi, jonka olet joltain kopioinut.ihan vain tiedoksi, että jos tuo on joltain kopioitu niin ei se silloin voi olla tulkintaani.
Jos tuo kohta vaatii tulkintaa niin kertoisitko miten itse tulkitset sen? - 18+12
kwaek kirjoitti:
"Tarkoitatko että seuraat Jeesuksen esimerkkiä?"
Parhaani mukaan.
Herran henki johdattaa, jokaista joka on tehnyt sovinnon Jumalan kanssa. Uskomalla sen, että Jeesus Kristus kantoi myös sinun syntisi ristille ja että sen kautta olet saanut syntisi anteeksi. Se riittää, kukaan meistä ei pysty itsessämme itseämme parantamaan siihen tarvitaan Parantajaa Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta!
Miten tarkkaan seuraat Jeesusta?
kaikesta sydämestäni, kaikesta sielustani, kaikesta voimastani ja kaikesta mielestäni.
Tähän pyrin, mutta monesti on tiellä kompasteltu, tärkeintä kuitenkin on ettei jää tuleen makaamaan vaan nopeasti ylös ja katse taas takaisin Kristukseen.
"Oletko esimerkiksi myynyt omaisuutesi ja antanut rahat pois?"
Viitasit varmaankin tähän:
"21. Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Ei Jeesus tuon miehen rahoista ollut kiinnostunut. Hän oli kiinnostunut hänen sydämestään.
Miehen sydän oli niissä maallisissa rikkauksissa.
"22. Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23. Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
24. Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
25. Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
26. Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
27. Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
Jeesus sanoi tämän vain sille rikkaalle miehelle, muille hän sanoi "tule ja seuraa minua".
Jos Jeesus minua kehottaa myymään kaiken, niin kyllä minä niin teen, vaikkakin siinä olisi usko aika kovalla koetuksella. Ei ole ainakaan vielä kehoittanut : )Keräät omaisuutta? Silloinhan ''kaikesta sydämestäni, kaikesta sielustani, kaikesta voimastani ja kaikesta mielestäni.'' tarkoittaakin, että seuraat Jeesusta kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi, kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, silloin kun et ole keräämässä omaisuutta.
- iasjda
18+12 kirjoitti:
Keräät omaisuutta? Silloinhan ''kaikesta sydämestäni, kaikesta sielustani, kaikesta voimastani ja kaikesta mielestäni.'' tarkoittaakin, että seuraat Jeesusta kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi, kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, silloin kun et ole keräämässä omaisuutta.
"Keräät omaisuutta?"
Miksi keräisin jotain mikä kuitenkin katoaa?
"seuraat Jeesusta kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi, kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi......"
Tähän asti meni ihan oikein! Välillä iskee väsy, silloin voi vain levätä Herrassa.
http://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6E - vxvch
23erggh kirjoitti:
Voin taata ja alleviivata, että keskusteltuasi Yakovin kanssa hän diagnosoisi sinut noin varttitunnissa saaatanan lähettilääksi tuon saman Jeesuksen antamilla valtuuksilla. Ja sinä hänet. Ei todellakaan olisi ensimmäinen kerta, kun näillä palstoilla kaksi Jeesuksen tai muun vastaavan menninkäisen "nähnyttä" törmää kivuliaasti yhteen. Yakovin vyöllä on jo monta päänahkaa. Siitä vain testaamaan.
"Itselleni on ilmestynyt Enkeli ja koin ihmeparantumisen."
Tuo yksin riittää siihen, ettei kanssasi voi enää keskustella tuntematta myötähäpeää. Enkä välitä tuntea sitä.En minä lähtisi tuollaiseen keskusteluun edes mukaan.
"Tuo yksin riittää siihen, ettei kanssasi voi enää keskustella tuntematta myötähäpeää. Enkä välitä tuntea sitä."
Päätös on sinun : ) - totuutta kohti
kasdja kirjoitti:
ihan vain tiedoksi, että jos tuo on joltain kopioitu niin ei se silloin voi olla tulkintaani.
Jos tuo kohta vaatii tulkintaa niin kertoisitko miten itse tulkitset sen?minusta näyttää, että ongelman ydin on jjuuri tuo tulkinta. Jos on raamatussa vaikea asia tms. niin kuka tahansa voi vääntää ja tulkita miten tahansa - selviä asioita. raamattu on otettava kirjaimellisesti paitsi ei sittenkään. sieltä otetaan ne kohdat, mitkä sopii mulle ja loput tulkitaan.
Ja tää ei ollu mitään tulkintaa vaan empiirinen, todistamaton, muutamaan otokseen perustuva havainto. kasdja kirjoitti:
ihan vain tiedoksi, että jos tuo on joltain kopioitu niin ei se silloin voi olla tulkintaani.
Jos tuo kohta vaatii tulkintaa niin kertoisitko miten itse tulkitset sen?"ihan vain tiedoksi, että jos tuo on joltain kopioitu niin ei se silloin voi olla tulkintaani.
"
Hyväksymäsi tulkinta. Et sinä näsäviisastelulla tilannetta muuta miksikään.
"Jos tuo kohta vaatii tulkintaa niin kertoisitko miten itse tulkitset sen? "
Ei minulla ole tulkintaa. Minulle on ihan yhdentekevää, mitä se voisi tarkoittaa.- 6+8
iasjda kirjoitti:
"Keräät omaisuutta?"
Miksi keräisin jotain mikä kuitenkin katoaa?
"seuraat Jeesusta kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi, kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi......"
Tähän asti meni ihan oikein! Välillä iskee väsy, silloin voi vain levätä Herrassa.
http://www.youtube.com/watch?v=03vhhbdwH6EEt käy töissä, sinulla ei ole asuntoa, ei huonekaluja? Kenen tietokonetta käytät?
- Orkdk
6+8 kirjoitti:
Et käy töissä, sinulla ei ole asuntoa, ei huonekaluja? Kenen tietokonetta käytät?
Työtä voi tehdä muutenkin kuin vain rahan kiilto silmissä, laita minulle Raamatun kohdat missä Jeesus kieltää seuraajiaan tekemästä työtä, asumasta asunnossa tai käyttämästä huonekaluja. Laita myös samalla kohta missä Jeesus määrittelee kenen tieokonetta pitää käyttää ja kenen ei.
Jutellaan sitten lisää kun olet ne Raamatun kohdat laittanut.
jotain tasoa nyt näihin sinun juttuihisi.... Kiitos! - Peesusjerkele
Orkdk kirjoitti:
Työtä voi tehdä muutenkin kuin vain rahan kiilto silmissä, laita minulle Raamatun kohdat missä Jeesus kieltää seuraajiaan tekemästä työtä, asumasta asunnossa tai käyttämästä huonekaluja. Laita myös samalla kohta missä Jeesus määrittelee kenen tieokonetta pitää käyttää ja kenen ei.
Jutellaan sitten lisää kun olet ne Raamatun kohdat laittanut.
jotain tasoa nyt näihin sinun juttuihisi.... Kiitos!Laita sä ensin se raamatunkohta, jossa Jeesus sanoo että kiviä saa heitellä, kunhan kohde on edes vähän homo.
Mene nyt ja myy omaisuutesi. Muuten ei ole pääsyä jumalasi tahdottomaksi hovinarriksi. Tai osta se helevetin iso neulansilmä. Muista myös, että herra pitää hyvältä tuoksuvista uhrilahjoista. - 11+3
Orkdk kirjoitti:
Työtä voi tehdä muutenkin kuin vain rahan kiilto silmissä, laita minulle Raamatun kohdat missä Jeesus kieltää seuraajiaan tekemästä työtä, asumasta asunnossa tai käyttämästä huonekaluja. Laita myös samalla kohta missä Jeesus määrittelee kenen tieokonetta pitää käyttää ja kenen ei.
Jutellaan sitten lisää kun olet ne Raamatun kohdat laittanut.
jotain tasoa nyt näihin sinun juttuihisi.... Kiitos!Alkaako pinna kiristyä? :))
En ole väittänyt, että Jeesus kieltäsi mitään edellä mainituista, voisit edes yrittää ymmärtää mitä luet, niin ei olisi tarvetta pistää sanoja suuhuni. - Kdkdkf
11+3 kirjoitti:
Alkaako pinna kiristyä? :))
En ole väittänyt, että Jeesus kieltäsi mitään edellä mainituista, voisit edes yrittää ymmärtää mitä luet, niin ei olisi tarvetta pistää sanoja suuhuni."Alkaako pinna kiristyä? :))"
Miksi alkaisi? Sitäkö haet takaa?
"En ole väittänyt, että Jeesus kieltäsi mitään edellä mainituista, voisit edes yrittää ymmärtää mitä luet, niin ei olisi tarvetta pistää sanoja suuhuni."
No mitäs väliä sillä on jos Jeesus ei ole sitä kieltänyt?
Ei Jeesus kieltänyt suihkussakaan käymästä ja minä käyn suihkussa.
Mitä tästä nyt sitten pitäisi päätellä? Kerro sinä, minä en nyt oikeen ymmärrä logiikkaasi. - 234rtfgb
vxvch kirjoitti:
En minä lähtisi tuollaiseen keskusteluun edes mukaan.
"Tuo yksin riittää siihen, ettei kanssasi voi enää keskustella tuntematta myötähäpeää. Enkä välitä tuntea sitä."
Päätös on sinun : )Totta kai se on minun. Ollut jo yli 45 vuotta. Tuolla Profetia-palstalla muuten on iso kasa niitä jotka "näkevät" yhtä sun toista, satametrisistä enkeielstä aina Venäläisiin panssarivaunuihin, jotka tulevat pilvistä ja kaikkea mahdollista siltä väliltä. Erittäin hurskasta, kristittyä ja aina oikeassa olevaa väkeä. Ei aina välttämättä koko palstan orkestrin mielestä, mutta omasta mielestään kyllä. Voisit viihtyä kaltaistesi seurassa paremmin kuin täällä. Kannattaa testata.
Olen lukenut Raamatun kerran läpi. Linkkien 'vastaukset' on odotettua 'kristinusko on totta, koska kristinusko on totta'.
- Olitko uskis joskus?
Miten helvetissä jaksoit?
- En usko raamattuun
Olen lukenut Genesiksen ja Ilmestyskirjan.
- gbgkgk
Alusta hypännyt suoraan loppuun, miksi?
- En usko raamattuun
gbgkgk kirjoitti:
Alusta hypännyt suoraan loppuun, miksi?
No koraania en ole lukenut senkään vertaa.
- Rkrkd
En usko raamattuun kirjoitti:
No koraania en ole lukenut senkään vertaa.
Ei ollut vastaus esitettyyn kysymykseen.
- 23erfg
Rkrkd kirjoitti:
Ei ollut vastaus esitettyyn kysymykseen.
Usea ateisti täällä on kertonut lukeneensa koko raamatun. Miksi puutut vain tähän yhteen, joka sanoo lukeneensa vain osan siitä? Kuvitteletko saavasi hänet käännytettyä, jos saat hänet lukemaan loputkin? I've got news for you. It won't happen.
- En usko raamattuun
Rkrkd kirjoitti:
Ei ollut vastaus esitettyyn kysymykseen.
Ainoat kohdat, jotka kiinnostivat. Genesis perustuu vanhempiin lähi-idän uskontoihin.
- Atte Ateisti
Monella tuntemallani muslimilla on käsitys, että islam "kolahtaa" heti, kun vain vähän lukee Koraania.
Samoin monet kristityt ovat vakuuttuneita siitä, että Raamattuun tarttuminen jättää lukijaansa lähtemättömän vaikutuksen.
Kun näin ei käykään, selitykset ovat aika samanlaisia: "Saatana ehti väliin eksyttämään", "Luit vääriun", "Et lukenut sydämellä".
Parhaiten Raamattu ja Koraani näyttävät kolahtavan niihin, jotka jo niihin tarttuessaan ovat päättäneet uskoon tarttua.Esim. Raamattuun verrattuna Koraani on todella puiseva, nukuttava, suorastaan lukukelvoton.
- ei jaksa kumpaakaan
kekek-kekek kirjoitti:
Esim. Raamattuun verrattuna Koraani on todella puiseva, nukuttava, suorastaan lukukelvoton.
Samaa molemmat.
"Lukenut Raamattua? Miksi tai miksi et?"
Ensinnäkin se kirja tahtoo olla niin helvetin pienitekstistä, että tällä keskittymis- ja tarkkaavaisuushäiriöllä ei montaa riviä lueta. Sitä aikoinaan vajaan sivullisen luin, enkä tolkkua saanut.
Minulle täysin mielenkiinnoton ja yhdentekevä kirja muiden joukossa. Jos joku siitä ilosanomasta potkua elämälleen saa, niin se on hänen oma asiansa. Minä lueskelen mieluummin tieteen ja tekniikan aiheisia julkaisuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473