savonarola tuolla vähän alempana

Kössönöm

väitti Vapaa-ajattelijoita terroristijärjestöksi! Jaksaiskohan lähteä syytettä hankkimaan.

Käsittämätöntä, miten Vapaa-ajattelijat ihan ilmeisen tarkoitushakuisesti on liitetty koulusurmaan, vaikka liitolla ei ole mitään tekemistä tappajan kanssa. Valheita on nähtävästi vaan niin kiva levitellä.

Tässä savonarolan tyylinäyte:

"Silloin vielä kun ei ollut tällaisia terroristijärjestöjä suomessa kun vapaajattelijoiden klubi meillä oli turva!!!"

35

1029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kutsun ulkomaa-reportterit tutkimaan suomen ateistien toimintaa ! Saatte brändiä joka muisetaan pitkään ! : ) Haasteita on aina tervetulleita Elian tavoin! Vukrataan Hartwall arenaan Ja annetaan ateistille mahdollisuus näyttää mitä hyvä heile on tarjottava Suomelle !! Tätä täytyy tulla lehteen Amerikaan asti !! : )

      Jeesus voi autta sua Kössönöm Raaaakaas !!!! Siunaan sua !!

      • .......

        nuo sun juttus alkaa pikkuhiljaa jo oikeesti vituttamaan, painu helvettiin älykääpiö!


      • Kössönöm

        edes ihan laillista olla noin tyhmä kuin sinä? Taitaa olla, ikävä kyllä. En ole sinun Raaaakas! Ziisös!!!!!!!

        Jospa muutat sinne "Amerikaan" ja alat sitä kieltä raiskaamaan, kuten nyt teet suomenkielelle. Niitä ei se varmaan niin paljon haittaisikaan, kun hyvä jos osaavat muropaketin kyljestä lukea mitä se sisältää. Heippa!


      • ....... kirjoitti:

        nuo sun juttus alkaa pikkuhiljaa jo oikeesti vituttamaan, painu helvettiin älykääpiö!

        Äiti ole antanut sulle Kristillinen kasvatus ja pessyt sun suu saippualla? että muistisit ettei kiroila ? Häpeisit edes,, hyi hyi sua !!!


      • Maaginenkasipallo

        "Kutsun ulkomaa-reportterit tutkimaan suomen ateistien toimintaa "

        Edelleenkään ei ole olemassa mitään "Suomen ateisteja". Ateisimi on ensisijaisesti yksilöllistä - satunaisesti jonkin tietyn ideologian omaavat ateistit järjestaytyvät (vapaat).


      • Kössönöm kirjoitti:

        edes ihan laillista olla noin tyhmä kuin sinä? Taitaa olla, ikävä kyllä. En ole sinun Raaaakas! Ziisös!!!!!!!

        Jospa muutat sinne "Amerikaan" ja alat sitä kieltä raiskaamaan, kuten nyt teet suomenkielelle. Niitä ei se varmaan niin paljon haittaisikaan, kun hyvä jos osaavat muropaketin kyljestä lukea mitä se sisältää. Heippa!

        Ihan rakastavissa !! Tiedätkä sen söpö nasseliini? Etteikö sä oot suku sille Nas.selle ?

        Rakas Jeesus rakastaa sua ja sitä sanoma ET pääse eroon vaikka kuinka vänkyrät !! : )


      • Kössönöm
        savonarola kirjoitti:

        Ihan rakastavissa !! Tiedätkä sen söpö nasseliini? Etteikö sä oot suku sille Nas.selle ?

        Rakas Jeesus rakastaa sua ja sitä sanoma ET pääse eroon vaikka kuinka vänkyrät !! : )

        Ei, en ole sukua Nasselle, enkä Jesselle, enkä ole mielestäni "söpö".


    • Sekaisin kuin sementtimylly, mutta mielestäni kylä- tai muuten vaan hullun edesottamuksista suuttuminen tai oikeudella uhkailukaan ei toimi. Marttyyrin sädekehän ja julkisuutta saanut Savonarola se tästä vielä puuttuisi!

      • M@k3

        Näyttää menneen pakka lopullisesti sekaisin sen jälkeen kun todistin hänelle että Jumalaa ei ole olemassa.

        Tuo on jonkinlaista itsekielto vaiheen raivoa, jota Pentecostalkin jaksoi kiehua muutaman kuukauden.

        Toivotaan että Saviksella menee nopeammin ohi.


      • Kössönöm

        "sekaisin kuin sementtimylly" on varsin oiva kuvaus savonarolan aivotoiminnasta.

        Mutta kun ei tuo kylähullu ollut ainoa, joka noita juttuja Vapaa-ajattelijoista täällä on levitellyt.

        Oli siellä se kristitty äitikin, joka viittasi aiempiin kirjoituksiin ja väitti, että Vapaa-ajattelijat ovat "omineet" Auvisen ja kyseisen liiton pitäisi ottaa vastuu tapahtumista.

        En tiedä kuka tuon solvauksen ensin oli palstoille laittanuta


      • miten muka
        M@k3 kirjoitti:

        Näyttää menneen pakka lopullisesti sekaisin sen jälkeen kun todistin hänelle että Jumalaa ei ole olemassa.

        Tuo on jonkinlaista itsekielto vaiheen raivoa, jota Pentecostalkin jaksoi kiehua muutaman kuukauden.

        Toivotaan että Saviksella menee nopeammin ohi.

        >>Näyttää menneen pakka lopullisesti sekaisin sen jälkeen kun todistin hänelle että Jumalaa ei ole olemassa.


      • miten muka kirjoitti:

        >>Näyttää menneen pakka lopullisesti sekaisin sen jälkeen kun todistin hänelle että Jumalaa ei ole olemassa.

        Nähdä sen yliluonnollinen masina joka rakas ateisti käytti todistaxeen Jumalan olemattomaxi? Hurjat mielikuvitus-kuperkeikat alkaa tulla,, kun auvisten paineet ja teot alkaa siirtyä ateistisen päälle !! Mutta lohdutan Jeesus voi autta ateistinen kuin ateisti!


      • M@k3
        miten muka kirjoitti:

        >>Näyttää menneen pakka lopullisesti sekaisin sen jälkeen kun todistin hänelle että Jumalaa ei ole olemassa.

        ...siis todistit olevan olemattomaksi? Se on mahdollista vain sinun mielikuvituksessasi, toiveissasi.

        -Niinhän tuo Saviskin aluksi luuli.


      • M@k3
        savonarola kirjoitti:

        Nähdä sen yliluonnollinen masina joka rakas ateisti käytti todistaxeen Jumalan olemattomaxi? Hurjat mielikuvitus-kuperkeikat alkaa tulla,, kun auvisten paineet ja teot alkaa siirtyä ateistisen päälle !! Mutta lohdutan Jeesus voi autta ateistinen kuin ateisti!

        Laitoin kyseisen tekstin tuonne helluntailais palstalle.

        Haastan sinut vastaamaan siihen tälläkertaa jotain järkevää tai myöntämään että Jumalan pystyy todistamaan olemattomaksi.


      • savonarola
        M@k3 kirjoitti:

        Laitoin kyseisen tekstin tuonne helluntailais palstalle.

        Haastan sinut vastaamaan siihen tälläkertaa jotain järkevää tai myöntämään että Jumalan pystyy todistamaan olemattomaksi.

        Ihan järkevästi !! : ) Elikä Jumala on olemassa todistaa Jokelan murhat!


    • paranee

      Aina kun savonarola kirjoittaa, niin tiukkapipoisten ateistien veri rupee kiehuu. Hienoa savonarola, sä oot mun idoli. Onko sinusta isoa kuvaa että voin laittaa sen seinälle.

      • Kössönöm

        jos puuttuu siihen, että savonarola väittää jotain uskonnotonta järjestöä terroristijärjestöksi.

        Uskovaiset ovat täällä jauhamassa siitä, että voi kun uskontoa pilkataan, mutta siis terroristiksi saa uskonnottomien järjestöä väittää. Jassoo!


      • Meikku-matelija
        Kössönöm kirjoitti:

        jos puuttuu siihen, että savonarola väittää jotain uskonnotonta järjestöä terroristijärjestöksi.

        Uskovaiset ovat täällä jauhamassa siitä, että voi kun uskontoa pilkataan, mutta siis terroristiksi saa uskonnottomien järjestöä väittää. Jassoo!

        Eikös ole pahasti lainvastaista nimittää laillista yhdistystä terroristiijärjestöksi. Syytöshän kohdiistuu samalla sen yhdistyksen jäseniin. Siis pelkkä solvaus on vielä pikkujuttu, mutta, jos syytetään perättömästi rikollisuudesta, niin sehän on jo pahemman luokan kunnianloukkaus.


      • Kössönöm
        Meikku-matelija kirjoitti:

        Eikös ole pahasti lainvastaista nimittää laillista yhdistystä terroristiijärjestöksi. Syytöshän kohdiistuu samalla sen yhdistyksen jäseniin. Siis pelkkä solvaus on vielä pikkujuttu, mutta, jos syytetään perättömästi rikollisuudesta, niin sehän on jo pahemman luokan kunnianloukkaus.

        Toivottavasti tuo tyyppi tajuaisi lopettaa tuollaiset herjaukset ja valheet.


      • Kössönöm kirjoitti:

        Toivottavasti tuo tyyppi tajuaisi lopettaa tuollaiset herjaukset ja valheet.

        Että jumalaton on isistä perceleestä sanoo raamattu!
        Ja tarttee Jeesusta pelastua siitä kuoleman taudista! Ota Jeesus vastaan !! Eikö Vapaajaettiloiden klubi jo kauan harastanut terroria kirkkoa vastaan? Huh sanon minä mikä lietso ja agitaattori mirkamaisen laitos huh huh sanon minä !!


      • käsittämättömän
        savonarola kirjoitti:

        Että jumalaton on isistä perceleestä sanoo raamattu!
        Ja tarttee Jeesusta pelastua siitä kuoleman taudista! Ota Jeesus vastaan !! Eikö Vapaajaettiloiden klubi jo kauan harastanut terroria kirkkoa vastaan? Huh sanon minä mikä lietso ja agitaattori mirkamaisen laitos huh huh sanon minä !!

        inhottava tyyppi. Mitä terroria Vapaa-ajattelijain liitto on harrastanut kirkkoa vastaan? Mitä??????????

        Vapaa-ajattelijat haluavat vain kirkon ja valtion eroa ja täyttä uskonnonvapautta. Sitä kun ei Suomessa ole. Tuo sinun valehtelusi on jo tajuttoman törkeää.

        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/


    • Luja Usko

      Savonarola on kusipää, jolla lisäksi paska tekee patoja. Kaikkihan tietävät, että pahuus tulee kristinuskon kautta. Kristityt pitäisi polttaa noitien tapaan roviolla kuten 1400-luvulla poltettiin muuan munkki Savonarola.

      • Ja muuten !! Tota on ehdotettu jo satoja kerta ! Että astu vain jonoon ja ota vuoronumero? : )



      • sharyn kirjoitti:

        Tarkista historiantuntemuksesi.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Girolamo_Savonarola#Excommunication_and_execution

        Että hänet kidutettiin päiviä ennenkuin hänet hirtettiin? Höpö höpö juttuja on kerrottu paljon netissä! Mutta voi se olla että ruumis poltettiin lopulta sitten! : ) Sai ne varmaan ylpeät siitä nautinnon? Eivät kestänneet kuulla etteivät saa harrastaa sikamaista elämä huorien kanssa sikakännissä!


      • savonarola kirjoitti:

        Että hänet kidutettiin päiviä ennenkuin hänet hirtettiin? Höpö höpö juttuja on kerrottu paljon netissä! Mutta voi se olla että ruumis poltettiin lopulta sitten! : ) Sai ne varmaan ylpeät siitä nautinnon? Eivät kestänneet kuulla etteivät saa harrastaa sikamaista elämä huorien kanssa sikakännissä!

        saman historiakirjoista (jos nyt satut tietämään, mitä kirjat ovat - kaimasi harrasti kirjojen polttamista).

        Kaimasi ei suinkaan kieltänyt sikakänniä yms. vaan kirjat, maalaukset ja musiikin. Aikakautensa Taleban.


      • jollainen
        sharyn kirjoitti:

        saman historiakirjoista (jos nyt satut tietämään, mitä kirjat ovat - kaimasi harrasti kirjojen polttamista).

        Kaimasi ei suinkaan kieltänyt sikakänniä yms. vaan kirjat, maalaukset ja musiikin. Aikakautensa Taleban.

        Savonarola oli, olivat sivistyneitä, joille koulutus ja tieteet olivat tärkeitä; he perustivat kouluja ja heitä opiskeli mm. Pariisin yliopistossa.

        Savonarola oli Lutherin edeltäjä tuon ajan paavillisen korruptoituneen, nepotismin ja toisinajattelijat tieltään raivanneen hallinnon uskonpuhdistuksessa. Hän yritti soveltaa käytäntöön Raamatun kaikkien ihmisten tasa-arvoon perustuvaa elämäntapaa perustamalla kaupunkitasavallan Firenzeen, päinvastoin antiikin demokratiaa, joka oli vain vapaiden miesten tasa-arvoa.

        Sikakännin ohella hän yritti puhdistaa rasistisen, jumalattoman ja moraalittoman paavillisen elämänmenon.
        Poliittisista syistä paavi julisti hänet pannaan kerettiläisyydestä (paavillisen opin kieltämisestä) ja hirtätti ja poltatti roviolla.


      • Maaginenkasipallo
        savonarola kirjoitti:

        Ja muuten !! Tota on ehdotettu jo satoja kerta ! Että astu vain jonoon ja ota vuoronumero? : )

        "Ja muuten !! Tota on ehdotettu jo satoja kerta ! Että astu vain jonoon ja ota vuoronumero? : )"

        Kappas - saviksen pseudomurre muuttui yhtäkkiä perusuusmaalaiseks. Alkaako ote lipsumaan.


      • jollainen kirjoitti:

        Savonarola oli, olivat sivistyneitä, joille koulutus ja tieteet olivat tärkeitä; he perustivat kouluja ja heitä opiskeli mm. Pariisin yliopistossa.

        Savonarola oli Lutherin edeltäjä tuon ajan paavillisen korruptoituneen, nepotismin ja toisinajattelijat tieltään raivanneen hallinnon uskonpuhdistuksessa. Hän yritti soveltaa käytäntöön Raamatun kaikkien ihmisten tasa-arvoon perustuvaa elämäntapaa perustamalla kaupunkitasavallan Firenzeen, päinvastoin antiikin demokratiaa, joka oli vain vapaiden miesten tasa-arvoa.

        Sikakännin ohella hän yritti puhdistaa rasistisen, jumalattoman ja moraalittoman paavillisen elämänmenon.
        Poliittisista syistä paavi julisti hänet pannaan kerettiläisyydestä (paavillisen opin kieltämisestä) ja hirtätti ja poltatti roviolla.

        Firenzen kaupunkitasavaltaa, ei paavin Roomaa. Hän puhdisti kaupungin Botticellin ja Fra Angelicon kaltaisista maalareista ja heidän töistään. Hän antoi vallan häiriköiville poikajoukoilla (sen ajan nashit), jotka ryntäsivät ihmisten koteihin, leikkasivat naisilta hiuksia ja varastivat asukkaiden tavarat.

        Dominikaanimunkit yleensä (Domini canes, Herran koirat) eivät ole nyt puheena, mutta heidänkin kohdallaan muistuttaisin, että he olivat niitä inkivisitio-veljiä.


      • toiseen
        sharyn kirjoitti:

        Firenzen kaupunkitasavaltaa, ei paavin Roomaa. Hän puhdisti kaupungin Botticellin ja Fra Angelicon kaltaisista maalareista ja heidän töistään. Hän antoi vallan häiriköiville poikajoukoilla (sen ajan nashit), jotka ryntäsivät ihmisten koteihin, leikkasivat naisilta hiuksia ja varastivat asukkaiden tavarat.

        Dominikaanimunkit yleensä (Domini canes, Herran koirat) eivät ole nyt puheena, mutta heidänkin kohdallaan muistuttaisin, että he olivat niitä inkivisitio-veljiä.

        Dominikaanimunkit joutuivat inkvisition välikappaleiksi lähinnä oppineisuutensa vuoksi. Syyllinen inkvisitioon oli tuon ajan paavin poliittinen, vastustajansa säälittä eliminoinut, toiminta. Savonarolakin teloitettiin tekaistujen syiden perusteella.

        Savonarola vastusti yletöntä materialismin ja antiikin ihailua, rikkaan ylimystön tapojen rappiota ja ylellisiä nautintoja puolustaen köyhien oikeuksia. Nuo 'häiriköivät poikajoukot' olivat katupoikia, jotka etsivät rikkaiden jonninjoutaviksi katsottuja ylellisyysesineitä. Tämän ajan näkökulmasta katsottuna heidän toimintansa voidaan sanoa 'tuhonneen ns. kulttuuria': rovioilla poltettiin kirjoja, piirustuksia, jalokiviä, peruukkeja, vaatteita, tauluja, pelikortteja ym. turhiksi katsottuja esineitä. Botticellin sanotaan itse polttaneen maalauksiaan kuunnellessaan Savonarolaa.

        Savonarolan jyriseviä saarnoja aikansa rappiota vastaan voitaisiin verrata vaikka Niilo Yli-Vainion keskiolutkapinaan. Tässä materialismin ajassakin tarvittaisiin savonaroloita, jotka huutaisivat ihmisten järjetöntä hengellistä sokeutta vastaan.


    • Mirka ....

      ILTASANOMAT
      Otsikko:Poliisia parjannut sai kovan tuomion

      Poliisin solvaaminen toi 7 kuukauden ehdollisen vankeustuomion sodankyläläiselle päätoimittajalle Lapin käräjäoikeudessa.
      Päätoimittaja joutuu korvaamaan konstaapelille 10000euroa henkisestä kärsimyksestä ja kolmelle asianomistajalle 700euroa kullekin.
      Oikeus velvoitti suljettavaksi päätoimittajan internetissä pitämän sivuston.
      Muita kuluja tuomittiin korvaamaan n. 20000euroa.

      LAPIN KANSA
      Leo Salmela on tuomittu kahdesta törkeästä kunnianloukkauksesta, ja muista rikoksista 7kk ehdolliseen vankeuteen. Lisäksi Salmela tuomittiin kymmenien tuhansien eurojen korvauksiin ja maksamaan uhreillee oikeidenkäyntikulut. Salmela oli kahden vuoden ajan loukannut erään poliisimiehen ja sukulaistensa kunniaa. Todistettu valehtelija.
      Lähde: Lapin Kansa

      • mirkanen..

        päättelee Leo Salmelan olevan uudestisyntynyt, uskova kristitty? Siitäkö, että kuuluu kirkkoon, vai..?

        Jos niin on, olet metsikössä.

        Minä käsittelen uskovana vain uudestisyntyneitä kristittyjä, Jeesuksen Kristuksen omia. Samoin Raamattu! Ja jos on KRISTITTY, ei tuollaisia asioita tehdä.

        T;Jumalanhullu


      • mirkanen.. kirjoitti:

        päättelee Leo Salmelan olevan uudestisyntynyt, uskova kristitty? Siitäkö, että kuuluu kirkkoon, vai..?

        Jos niin on, olet metsikössä.

        Minä käsittelen uskovana vain uudestisyntyneitä kristittyjä, Jeesuksen Kristuksen omia. Samoin Raamattu! Ja jos on KRISTITTY, ei tuollaisia asioita tehdä.

        T;Jumalanhullu

        Bäin on !! Uudestisyntynyt pitää olla. Sano täss erään toinen hiihulihullu,, rakas jumalan .... ole siunattu : ) !!!!!!!


      • konna
        mirkanen.. kirjoitti:

        päättelee Leo Salmelan olevan uudestisyntynyt, uskova kristitty? Siitäkö, että kuuluu kirkkoon, vai..?

        Jos niin on, olet metsikössä.

        Minä käsittelen uskovana vain uudestisyntyneitä kristittyjä, Jeesuksen Kristuksen omia. Samoin Raamattu! Ja jos on KRISTITTY, ei tuollaisia asioita tehdä.

        T;Jumalanhullu

        tunnu huomaavan kehäpäätelmiäsi, vaikka pyörität niitä kuin puolukoita pillussa.

        "Minä käsittelen uskovana vain uudestisyntyneitä kristittyjä, Jeesuksen Kristuksen omia. Samoin Raamattu! Ja jos on KRISTITTY, ei tuollaisia asioita tehdä."

        Toisinsanoen, koska uudestisyntynyt ei tee tietyllä tavalla, niin hän on uudestisyntynyt. Koska jos hän niin tekisi, niin hän ei olisi uudestisyntynyt. Keltainen on keltainen, koska punainen ei ole keltainen. Vau, kuinka hienoa.

        Ja kaiken lisäksi päätät diktatoorisesti, oman raamatuntulkintasi kautta, mitä kielletyt ja sallitut asiat määritelmäsi mukaan ovat.

        Puheesi on aivan puhdasta nollainformaatiota.


      • konnuus
        konna kirjoitti:

        tunnu huomaavan kehäpäätelmiäsi, vaikka pyörität niitä kuin puolukoita pillussa.

        "Minä käsittelen uskovana vain uudestisyntyneitä kristittyjä, Jeesuksen Kristuksen omia. Samoin Raamattu! Ja jos on KRISTITTY, ei tuollaisia asioita tehdä."

        Toisinsanoen, koska uudestisyntynyt ei tee tietyllä tavalla, niin hän on uudestisyntynyt. Koska jos hän niin tekisi, niin hän ei olisi uudestisyntynyt. Keltainen on keltainen, koska punainen ei ole keltainen. Vau, kuinka hienoa.

        Ja kaiken lisäksi päätät diktatoorisesti, oman raamatuntulkintasi kautta, mitä kielletyt ja sallitut asiat määritelmäsi mukaan ovat.

        Puheesi on aivan puhdasta nollainformaatiota.

        huipussaan! En ole kirjoittanut tuota kommentoimaasi, mutta en voi olla kommentoimatta sinun kieroiluja. Sinähän tuossa esität naurettavan tulkinnan, jota ei kirjoittajan tekstissä suinkaan ole.

        > Toisinsanoen, koska uudestisyntynyt ei tee tietyllä tavalla, niin hän on uudestisyntynyt. Koska jos hän niin tekisi, niin hän ei olisi uudestisyntynyt. Keltainen on keltainen, koska punainen ei ole keltainen. Vau, kuinka hienoa. >

        Alkuperäinen kirjoittajahan ei kirjoita että tietyllä tavalla tekevä olisi uudestisyntynyt! VOI TÄTÄ SOKEUTTA!
        Hän kirjoittaa pitävänsä uskovana vain uudestisyntyneitä ja tällainen ihminen ei tee pahoja tekoja. Piste. Eikä mitään muuta venkulointia.

        Olen tänä iltana jo kolmeen ateistien vääristelyyn laittanut oikaisun, nyt en enää jaksa. X-puuh


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe