Ateistit ja lottoaminen

...

löytyykö täältä ateisteja jotka lottoavat ?

veikkaus kertoo seuraavaa:
Lotto ja lottoaminen ovat tuttua puuhaa suurimmalle osalle suomalaisista. 70 prosenttia suomalaisista ilmoittaa pelaavansa Lottoa ainakin joskus. Vuonna 2008 suomalaiset pelasivat Lottoa yhteensä 468 miljoonalla eurolla, joka on 31,8 prosenttia Veikkauksen liikevaihdosta. Suomalaiset ovat panostaneet vuosien saatossa (1971–2008) Lottoon kaikkiaan yli 8 miljardia euroa.
https://www.veikkaus.fi/info/yritys/faktahaku/k-l/lotto.html

suomalaisista 70% on TÄYSIDIOOTTEJA ! meni kyllä taas usko yhteiskuntaan ! (eikä ollut ensimmäinen kerta ) Mistä helvetistä näitä idiootteja oikeen sikiää ???

loton palaustusprosentti on 39,1% eli
keskivertopelaaja HÄVIÄÄ 48,72 senttiä jokaista pelattu 80 sentin arvoista riviä kohden

mikä saa ihmisen kuvittelemaan että lottokone rakastaa häntä niin paljon että lottokone arpoo juuri hänen rivinsä ?

223

1647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kiitos

      että.... älkää tehkö niin kuin minä tee vaan tehkää niin kuin minä sanon.

    • Suistokrokotiili

      Olen lotonut elämäni aikana muutaman kerran. Silloinkin joku muu on pyytänyt/vaatinut minua parilla eurolla osalliseksi omaan kuponkiinsa. Itse en ole vienyt koskaan lottokuponkia asiamiehelle. Pajatsoon laitoin 13 vuotiaana 20 pennisen. Tuntematon mies antoi minulle ja koulukaverilleni kummallekin 20 penniset ja käski syöttää pajatsoon. Mielestäni se oli tyhmää rahan tuhlausta, mutta eihän se ollut minun rahaa. Siinä ovat minun kokemukseni rahapeleistä. Osakeiden kanssa on tullut vähän pelattua, korostan sanaa vähän. Sijoitukseni ovat olleet tarkkaan harkittuja ja laskelmoituja, ja tuottoa on tullut odotetusti.

    • Kössönöm

      se tyyppi joka voitti edellisellä kierroksella 7 miljoonaa euroa. Ei varmaankaan miellä itseään idiootiksi.

      • ...

        mutta oli silti idiootti


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        mutta oli silti idiootti

        Voisitko perustella väitteesi?


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Voisitko perustella väitteesi?

        koska henkilö ei voinut tietää että hänen lotto rivinsä olisi se mikä voittaa ja todennäköisintä oli se että hän tulisi häviämään rahansa

        hän sortui tähän
        http://en.wikipedia.org/wiki/Optimism_bias

        niitä häviäjiäkin oli aika paljon enemmän viime kierroksella. jos viekkaus jakaisi enemmän rahaa kun se saisi se menisi konkurssiin


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        koska henkilö ei voinut tietää että hänen lotto rivinsä olisi se mikä voittaa ja todennäköisintä oli se että hän tulisi häviämään rahansa

        hän sortui tähän
        http://en.wikipedia.org/wiki/Optimism_bias

        niitä häviäjiäkin oli aika paljon enemmän viime kierroksella. jos viekkaus jakaisi enemmän rahaa kun se saisi se menisi konkurssiin

        Hänellä kävi hyvä säkä ja voitti 7 miljoonaa euroa. Ja sinä sanot häntä idiootiksi, koska hän lottosi????

        Ja tiedoksesi, lottoaminen on ihan vapaaehtoista. Mutta niin on myös eläminen. Kuolemisen todennäköisyys on 100 %. Mitä siihen sanot. Kannattaako ollenkaan elää, kun kuitenkin kuolee, häh?


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Hänellä kävi hyvä säkä ja voitti 7 miljoonaa euroa. Ja sinä sanot häntä idiootiksi, koska hän lottosi????

        Ja tiedoksesi, lottoaminen on ihan vapaaehtoista. Mutta niin on myös eläminen. Kuolemisen todennäköisyys on 100 %. Mitä siihen sanot. Kannattaako ollenkaan elää, kun kuitenkin kuolee, häh?

        Ja tiedoksesi, lottoaminen on ihan vapaaehtoista

        niin on jumalaan uskominenkin

        Kannattaako ollenkaan elää, kun kuitenkin kuolee, häh
        jos jäljellä olevat vuodet tuntuvat pahemmilta kuin kuolema ei


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        Ja tiedoksesi, lottoaminen on ihan vapaaehtoista

        niin on jumalaan uskominenkin

        Kannattaako ollenkaan elää, kun kuitenkin kuolee, häh
        jos jäljellä olevat vuodet tuntuvat pahemmilta kuin kuolema ei

        Miksi sinä lotosta meuhkaat noin kovasti. Paljonko maksaa paukku kapakassa? Kumpaan kannattaa sijoittaa voitto mielessä ennemmin, paukkuun vai viikottaiseen lottoon? Voi olla että et voita lotossa, mutta aivan saletti on, että et sillä paukullakaan mitään voita.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Miksi sinä lotosta meuhkaat noin kovasti. Paljonko maksaa paukku kapakassa? Kumpaan kannattaa sijoittaa voitto mielessä ennemmin, paukkuun vai viikottaiseen lottoon? Voi olla että et voita lotossa, mutta aivan saletti on, että et sillä paukullakaan mitään voita.

        Miksi sinä lotosta meuhkaat noin kovasti
        koska se ei ole järkevää

        Paljonko maksaa paukku kapakassa?

        paljonko maksaa kirkollisvero miksi et maksa kirkollisveroa kirkkokin tekee hyväntekeväisyyttä niin kuin veikkauskin

        Kumpaan kannattaa sijoittaa voitto mielessä ennemmin, paukkuun vai viikottaiseen lottoon?
        ei kumpaankaan molemmissa on todennäköisintä että häviät

        Voi olla että et voita lotossa, mutta aivan saletti on, että et sillä paukullakaan mitään voita.

        parempi pitää rahat tilillä kuin lotota. Ja vielä parempi että sijoittaa ne rahat johonkin jonka tuotto-odotus on suurempi kuin inflaatio ( tavallisella tilillä ei ole )


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        Miksi sinä lotosta meuhkaat noin kovasti
        koska se ei ole järkevää

        Paljonko maksaa paukku kapakassa?

        paljonko maksaa kirkollisvero miksi et maksa kirkollisveroa kirkkokin tekee hyväntekeväisyyttä niin kuin veikkauskin

        Kumpaan kannattaa sijoittaa voitto mielessä ennemmin, paukkuun vai viikottaiseen lottoon?
        ei kumpaankaan molemmissa on todennäköisintä että häviät

        Voi olla että et voita lotossa, mutta aivan saletti on, että et sillä paukullakaan mitään voita.

        parempi pitää rahat tilillä kuin lotota. Ja vielä parempi että sijoittaa ne rahat johonkin jonka tuotto-odotus on suurempi kuin inflaatio ( tavallisella tilillä ei ole )

        Kuulostat ihan samalta kuin nimimerkki anti-chrisu.

        "parempi pitää rahat tilillä kuin lotota. Ja vielä parempi että sijoittaa ne rahat johonkin jonka tuotto-odotus on suurempi kuin inflaatio ( tavallisella tilillä ei ole )"

        - Miksi sinua kiinnostaa muiden rahankäyttö? Miksi haukut idiooteiksi ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti käyttävät rahansa mihin haluavat?


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Kuulostat ihan samalta kuin nimimerkki anti-chrisu.

        "parempi pitää rahat tilillä kuin lotota. Ja vielä parempi että sijoittaa ne rahat johonkin jonka tuotto-odotus on suurempi kuin inflaatio ( tavallisella tilillä ei ole )"

        - Miksi sinua kiinnostaa muiden rahankäyttö? Miksi haukut idiooteiksi ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti käyttävät rahansa mihin haluavat?

        Miksi haukut idiooteiksi ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti käyttävät rahansa mihin haluavat?

        koska ihmiset tekevät sen siinä luulossa että he VOITTAVAT. vai väitätkö että lottojat haluvat ehdoin tahdoin hävitä rahaa?


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        Miksi haukut idiooteiksi ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti käyttävät rahansa mihin haluavat?

        koska ihmiset tekevät sen siinä luulossa että he VOITTAVAT. vai väitätkö että lottojat haluvat ehdoin tahdoin hävitä rahaa?

        Ei se luulo ole, vaan toive siitä, että jos vaikka voittaisi.

        Sinussa alkaa olla fanaatikon piirteitä.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Ei se luulo ole, vaan toive siitä, että jos vaikka voittaisi.

        Sinussa alkaa olla fanaatikon piirteitä.

        niin on ruokouskin toive siitä että jumala auttaisi mutta se ei tee siitä totta


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        niin on ruokouskin toive siitä että jumala auttaisi mutta se ei tee siitä totta

        mutta kuten sanottu, lotossa on mahdollisuus voittaa ja sillä myös voitetaan, mutta rukouksilla taas ei ole mitään vaikutusta mihinkään.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        mutta kuten sanottu, lotossa on mahdollisuus voittaa ja sillä myös voitetaan, mutta rukouksilla taas ei ole mitään vaikutusta mihinkään.

        kuinka pieni voitto mahdollisuuden pitää olla että et lottoiaisi?

        riittääkö pelkkä mahdollisuus voittoon ?


        jos päävoiton mahdollisuudet olisivat 10^100000! lottoaisitko?


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        kuinka pieni voitto mahdollisuuden pitää olla että et lottoiaisi?

        riittääkö pelkkä mahdollisuus voittoon ?


        jos päävoiton mahdollisuudet olisivat 10^100000! lottoaisitko?

        jos ei olisi rahaa lotota. Mutta se ei budjettiani kaada, että laitan muutaman euron viikottain lottoon. Omiani laitan, mitä sinä siitä vikiset.

        Mihin sinä rahasi laitat? Annas nyt tulla tiliselvitys kaikesta euromääräisesti miten rahasi käytät.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        jos ei olisi rahaa lotota. Mutta se ei budjettiani kaada, että laitan muutaman euron viikottain lottoon. Omiani laitan, mitä sinä siitä vikiset.

        Mihin sinä rahasi laitat? Annas nyt tulla tiliselvitys kaikesta euromääräisesti miten rahasi käytät.

        ruoka , sähkö , vesi , yhtiövastike , internet , kirjat , lehdet , joukkoliikenne , hyväntekeväisyys , sijoittaminen , matkustaminen , ei oo teeveetä sieltä ei tuu mitään muuta kuin järkyttävää paskaa ,


      • Päinvastoin!
        Kössönöm kirjoitti:

        mutta kuten sanottu, lotossa on mahdollisuus voittaa ja sillä myös voitetaan, mutta rukouksilla taas ei ole mitään vaikutusta mihinkään.

        Rukousvastaus on varmempi, kuin lottovoitto.


      • ...
        Päinvastoin! kirjoitti:

        Rukousvastaus on varmempi, kuin lottovoitto.

        ihminen joka rukoilee on uskovainen , ihminen joka saa vastauksen rukouksiinsa on skitsofreenikko


      • Raamatun mukaan
        ... kirjoitti:

        ihminen joka rukoilee on uskovainen , ihminen joka saa vastauksen rukouksiinsa on skitsofreenikko

        vain hullu sanoo sydämessään:ei ole Jumalaa.


      • ...
        Raamatun mukaan kirjoitti:

        vain hullu sanoo sydämessään:ei ole Jumalaa.

        raamuttu onkin satukirja aikuisille


      • En suosittele kumpaa
        Kössönöm kirjoitti:

        Miksi sinä lotosta meuhkaat noin kovasti. Paljonko maksaa paukku kapakassa? Kumpaan kannattaa sijoittaa voitto mielessä ennemmin, paukkuun vai viikottaiseen lottoon? Voi olla että et voita lotossa, mutta aivan saletti on, että et sillä paukullakaan mitään voita.

        Alkoholin haitat: parempi sinulle sittenkin että täytät sen lottokupogin. Suurempi todennäköisyys pelissä on että ennenpitkää alkoholisoidut (ellet jo sitä ole).


      • Mermaid.
        ... kirjoitti:

        ruoka , sähkö , vesi , yhtiövastike , internet , kirjat , lehdet , joukkoliikenne , hyväntekeväisyys , sijoittaminen , matkustaminen , ei oo teeveetä sieltä ei tuu mitään muuta kuin järkyttävää paskaa ,

        Sinähän sijotat! sehän on melkein samanlaista riskinottamista kun lottoaminen.

        sinä olet oman logiikkasi mukaan idiootti.

        onneksi olkoon idiootti, osaat kyllä kaataa omat aloituksesi.


    • Vakiopelaaja

      "mikä saa ihmisen kuvittelemaan että lottokone rakastaa häntä niin paljon että lottokone arpoo juuri hänen rivinsä ?"

      Mikä sen estäisi.

      Lottokone ei rakasta, koska se on arpomisKONE.

      Täysosumia ja pienempiä voittoja tulee todistetusti koko ajan. Itse voitin keskiviikkona 6.60 euroa. Vaimoni ystävä voitti 100 000 markkaa aikoinaan ässäarvalla!

      • ...

        oletko laskenut joka ikisen euron jonka olet laittanut ja joka ikisen minkä olet voittanut ? hyvin epätodennäköistä että olet voitolla


      • Vakiopelaaja
        ... kirjoitti:

        oletko laskenut joka ikisen euron jonka olet laittanut ja joka ikisen minkä olet voittanut ? hyvin epätodennäköistä että olet voitolla

        Sillä pienellä rahamäärällä jolla pelaan, ei ole käytännössä mitään merkitystä talouteeni, mutta jos päävoitto osuisi kohdalleni, niin sillä olisi.

        Muutama euron maksaa siitä kivasta kihelmöivästä jännityksestä, kun arpakone lähtee pyörimään...


      • ...
        Vakiopelaaja kirjoitti:

        Sillä pienellä rahamäärällä jolla pelaan, ei ole käytännössä mitään merkitystä talouteeni, mutta jos päävoitto osuisi kohdalleni, niin sillä olisi.

        Muutama euron maksaa siitä kivasta kihelmöivästä jännityksestä, kun arpakone lähtee pyörimään...

        veikkauksen sivuilta

        Suomessa lotottiin viime vuonna keskimäärin noin 89 eurolla per asukas.

        70 prosenttia suomalaisista ilmoittaa pelaavansa Lottoa ainakin joskus

        eli keskiverto lottoaja käyttää 127 euroa vuodessa lottoon


      • ...
        ... kirjoitti:

        veikkauksen sivuilta

        Suomessa lotottiin viime vuonna keskimäärin noin 89 eurolla per asukas.

        70 prosenttia suomalaisista ilmoittaa pelaavansa Lottoa ainakin joskus

        eli keskiverto lottoaja käyttää 127 euroa vuodessa lottoon

        https://www.veikkaus.fi/info/yritys/historia/lottoajat.html


    • Joskus netissä on satunnaiset rivit moneksi viikoksi

      Eihän raha ja mammona ihmistä turmele, jos on sen herra

      Uskominen hyvään ja kaikkeuden säilyttämiseen on korkeampi hyve

      • ...

        " Joskus netissä on satunnaiset rivit moneksi viikoksi "

        eli olet täysidiootti


      • ... kirjoitti:

        " Joskus netissä on satunnaiset rivit moneksi viikoksi "

        eli olet täysidiootti

        itsellesi, koska et ole vieläkään saanut täysvoittoa, eikö niin-.Ystävällisesti .


      • ...
        tuonpuoleinen kirjoitti:

        itsellesi, koska et ole vieläkään saanut täysvoittoa, eikö niin-.Ystävällisesti .

        Minä olen voittanut lotossa, eikä mitään pikkusummia. miltä nyt tuntuu puolijärkeinen? hah haa..


    • Tänään tulikin vähän rahaa lotolla, oikein rapeat viiskymppiä :) Tein lottokoneen arpomalla automaattirivillä. Joku saattaisi kiittää lottovoitosta jumalaa, mutta pelkkää sattumaahan tuo. En tosin kuvittele mitään, että kone yleensäkään tuntisi jotain tyyliin rakkautta, taikka tietäisi oikeaa riviä etukäteen :D Sellaisen koneen minäkin voisin ostaa, joka tietää oikean rivin etukäteen...

      En sitä niin tosissani ota kuin aloittaja että "mistä helvetistä näitä idiootteja sikiää", vaan mielestäni on ihan kiva pelailla jos sattuis jotain tulemaan. Kuitenkin tuo peleihin laittamani raha on sitä huvittelurahaa, joten sen menekki ei ole niin tarkkaa. Samoin nämä RAY-hedelmäpelitkin, ei niistä aina voita, mutta kiva niillä on pelata :P

      • ...

        voin antaa tilinumeron jos haluat hävitä rahasi


      • ...

      • ... kirjoitti:

        voin antaa tilinumeron jos haluat hävitä rahasi

        hee hee, et saa :)


    • ...

      Mistä näitä idiootteja oikeen tulee ???

    • ...

      Veikkauksesta


      Veikkauseuro
      https://www.veikkaus.fi/info/yritys/avainluvut/index.html

      50 menee pelaajille eli keskiverto veikkaaja tekee tappiota 50%
      30 % menee kaiken maailman huuhaa hömpötyksee , höpö ketsupin seinille heittely taiteeseen , naistutkimukseen ja kreationismiin ja joko-joko palloon.
      20% menee näitten kusettajien suojatyöpaikkoihin

    • Kössönöm

      todennäköisyyslaskelmia ennen kuin päätät tehdä mitään? Et varmaankaan ole aviossa, koska tilastojen valossa on suuri todennäköisyys, että liittosi päättyy eroon.

    • -.-.-..-.

      Laitatko rahaa säästötilille tai osakkeisiin?

      Samalla tavoin lottokin on sijoitus. Lotossa sekä tuotto että riski ovat huomattavan suuria. Joku haluaa minimaalisella riskillä minimaalista tuottoa, toinen ei. Eri asia on sitten tuotto/riski-suhde, mikä ei lotossa ole kovinkaan hyä. Mutta toisaalta tällaisia todella suuren tuoton sijoituskohteita on vähän olemassa.

      • ...

        tuottoodotus lotossa on -60% pitää olla täysidiootti jos sellaista pitää hyvänä


      • -.-...--.-
        ... kirjoitti:

        tuottoodotus lotossa on -60% pitää olla täysidiootti jos sellaista pitää hyvänä

        Loton tuotto-odotus riippuu päävoitosta. En tiedä, mikä Suomessa on "omille pääsy" piste, mutta ainakin Jenkkilän lotoissa siihen ollaan päästään vähän väliä. Eli tuotto-odotus on ollut positiivinen, kun pääpotti on kasvanut riittävästi. Jenkkilässä on jopa ostettu kaikki mahdolliset rivit sijoitusyhtiön toimesta, kun potti on noussut tarpeeksi suureksi (tai näin ainakin yliopiston proffa väitti).


      • ...
        -.-...--.- kirjoitti:

        Loton tuotto-odotus riippuu päävoitosta. En tiedä, mikä Suomessa on "omille pääsy" piste, mutta ainakin Jenkkilän lotoissa siihen ollaan päästään vähän väliä. Eli tuotto-odotus on ollut positiivinen, kun pääpotti on kasvanut riittävästi. Jenkkilässä on jopa ostettu kaikki mahdolliset rivit sijoitusyhtiön toimesta, kun potti on noussut tarpeeksi suureksi (tai näin ainakin yliopiston proffa väitti).

        näytä tutkimus en usko anekdootteihin


    • Tango_Delirium

      Onko se sitten sinulta jotenkin pois, jos ihmiset lottoavat? Kukin tavallaan jne...

      • ...

        Veikkaus oy ja ray ovat yhteiskunnan loisia ihan siinä missä taskuvarkaat , huumekauppiaat ja papit.

        Papit , veikkaus ja ray elävät käyttäen ihmisten tietämyyttä hyväksi.

        yhteiskunta voisi käyttää resurssejaan paljon tehokkaammin kuin joidenkin loisten suojatyöpaikkojen ylläpitämiseen. Nämä rahat ovat pois jostakin mikä voisi lisätä hyvinvointia.

        kyllä ihmiset ovat vapaita olemaan idiootteja. Olkoon se sitten lottoaminen tai mielikuvitusolentoihin uskominen.


      • Tango_Delirium
        ... kirjoitti:

        Veikkaus oy ja ray ovat yhteiskunnan loisia ihan siinä missä taskuvarkaat , huumekauppiaat ja papit.

        Papit , veikkaus ja ray elävät käyttäen ihmisten tietämyyttä hyväksi.

        yhteiskunta voisi käyttää resurssejaan paljon tehokkaammin kuin joidenkin loisten suojatyöpaikkojen ylläpitämiseen. Nämä rahat ovat pois jostakin mikä voisi lisätä hyvinvointia.

        kyllä ihmiset ovat vapaita olemaan idiootteja. Olkoon se sitten lottoaminen tai mielikuvitusolentoihin uskominen.

        Hanki nyt hyvä ihminen edes jotain taustatietoa asiasta. Annat itsestäsi todella typerän vaikutelman. Idiootti taidatkin olla sinä itse.


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Hanki nyt hyvä ihminen edes jotain taustatietoa asiasta. Annat itsestäsi todella typerän vaikutelman. Idiootti taidatkin olla sinä itse.

        Idiootti taidatkin olla sinä itse.
        aivan varmasti olen idiootti mutta en lottoava idiootti


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Hanki nyt hyvä ihminen edes jotain taustatietoa asiasta. Annat itsestäsi todella typerän vaikutelman. Idiootti taidatkin olla sinä itse.

        Hanki nyt hyvä ihminen edes jotain taustatietoa asiasta

        mitkä tausta tiedot minulta puuttuu voisitko kertoa


      • Tango_Delirium

      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Esimerkiksi nämä (mainitaan nyt vielä muistinvirkistykseksi, että väitit kyseisiä tahoja yhteiskunnan loisiksi):

        https://www.veikkaus.fi/info/yritys/edunsaajat/index.html

        http://www.ray.fi/raytietoa/vastuullisuus/avustus.php

        Vaikuttavaa, eikö vain? Ja muuten, minä en lottoa.

        samoilla perusteilla voisit perustella sen miksi kirkkoon pitäisi kuulua

        ray ja veikkaus ovat turhia välikäsiä

        jos haluat antaa hyväntekeväisyyten anna suoraan hyväntekeväisyys järjestölle

        jos haluat tienata ylimääräistä rahaa sijoita rahasi järkevästi


      • ...

      • Tango_Delirium
        ... kirjoitti:

        samoilla perusteilla voisit perustella sen miksi kirkkoon pitäisi kuulua

        ray ja veikkaus ovat turhia välikäsiä

        jos haluat antaa hyväntekeväisyyten anna suoraan hyväntekeväisyys järjestölle

        jos haluat tienata ylimääräistä rahaa sijoita rahasi järkevästi

        Voi hyvänen aika sentään... Katsoitko ollenkaan millaisista rahasummista oli kyse? Kirkkoa ja näitä kahta mainitsemaasi toimijaa ei voi verrata keskenään millään tavalla.

        "ray ja veikkaus ovat turhia välikäsiä"

        En osaa pitää turhana yritystä tai yhteisöä, joka a)tuottaa ihmisille viihdykettä ja jännitystä, b)työllistää lukuisia ihmisiä sekä c)tukee suurilla rahasummilla hyviä asioita. Tätä kautta hyväntekeväisyyteen päätyvät sellaisiakin rahoja, joita ei kyseisiin tarkoituksiin muuta kautta tulisi lahjoitettua.

        Melkein tekisi mieleni kysyä, miksi olet noin aggressiivinen ja katkera?


      • Tango_Delirium
        ... kirjoitti:

        20% veikkauksesta menee byrokratiaan

        Huomattavasti pienempi prosentti kuin kirkon vastaava.


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sentään... Katsoitko ollenkaan millaisista rahasummista oli kyse? Kirkkoa ja näitä kahta mainitsemaasi toimijaa ei voi verrata keskenään millään tavalla.

        "ray ja veikkaus ovat turhia välikäsiä"

        En osaa pitää turhana yritystä tai yhteisöä, joka a)tuottaa ihmisille viihdykettä ja jännitystä, b)työllistää lukuisia ihmisiä sekä c)tukee suurilla rahasummilla hyviä asioita. Tätä kautta hyväntekeväisyyteen päätyvät sellaisiakin rahoja, joita ei kyseisiin tarkoituksiin muuta kautta tulisi lahjoitettua.

        Melkein tekisi mieleni kysyä, miksi olet noin aggressiivinen ja katkera?

        viihdykettä ja jännitystä

        ihmiset kokevat sen viihdykkeeksi koske he luulevat voittavansa rahaa vaikka se on hyvin epätodennäköistä.
        minä en ainakaan kokisi sitä jännittäväksi jos sytyttäisin seteleitä palamaan ja katsoisin kellosta että paljonkos setelin palamiseen menee tällä kertaa.

        työllistää lukuisia ihmisiä

        mafia , yakuza ja triadit työllistävät myös tuhansia ihmisiä

        Tätä kautta hyväntekeväisyyteen päätyvät sellaisiakin rahoja, joita ei kyseisiin tarkoituksiin muuta kautta tulisi lahjoitettua.

        rahaa voi päätyä johonkin mihin ihmiset eivät laittaisi rahaa jos saisivat tietää mihin se päätyy

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raha-automaattiyhdistys
        Avustuksista nousi kohu, kun kävi ilmi, että RAY tukee järjestöjä, jotka jakavat rahaa poliitikoille. RAY:n tukemia järjestöjä ovat mm. Nuorisosäätiö, Alkuasunnot ja Solaris-lomat, jotka ovat jakaneet rahaa Keskustan, Sdp:n, Kokoomuksen ja Vasemmistoliiton poliitikoille.


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        viihdykettä ja jännitystä

        ihmiset kokevat sen viihdykkeeksi koske he luulevat voittavansa rahaa vaikka se on hyvin epätodennäköistä.
        minä en ainakaan kokisi sitä jännittäväksi jos sytyttäisin seteleitä palamaan ja katsoisin kellosta että paljonkos setelin palamiseen menee tällä kertaa.

        työllistää lukuisia ihmisiä

        mafia , yakuza ja triadit työllistävät myös tuhansia ihmisiä

        Tätä kautta hyväntekeväisyyteen päätyvät sellaisiakin rahoja, joita ei kyseisiin tarkoituksiin muuta kautta tulisi lahjoitettua.

        rahaa voi päätyä johonkin mihin ihmiset eivät laittaisi rahaa jos saisivat tietää mihin se päätyy

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raha-automaattiyhdistys
        Avustuksista nousi kohu, kun kävi ilmi, että RAY tukee järjestöjä, jotka jakavat rahaa poliitikoille. RAY:n tukemia järjestöjä ovat mm. Nuorisosäätiö, Alkuasunnot ja Solaris-lomat, jotka ovat jakaneet rahaa Keskustan, Sdp:n, Kokoomuksen ja Vasemmistoliiton poliitikoille.

        Sinä et lottoa, mutta haluat kieltää sen muiltakin. Mitä muuta haluat kieltää ihmisiä tekemästä?


      • Thronos
        ... kirjoitti:

        viihdykettä ja jännitystä

        ihmiset kokevat sen viihdykkeeksi koske he luulevat voittavansa rahaa vaikka se on hyvin epätodennäköistä.
        minä en ainakaan kokisi sitä jännittäväksi jos sytyttäisin seteleitä palamaan ja katsoisin kellosta että paljonkos setelin palamiseen menee tällä kertaa.

        työllistää lukuisia ihmisiä

        mafia , yakuza ja triadit työllistävät myös tuhansia ihmisiä

        Tätä kautta hyväntekeväisyyteen päätyvät sellaisiakin rahoja, joita ei kyseisiin tarkoituksiin muuta kautta tulisi lahjoitettua.

        rahaa voi päätyä johonkin mihin ihmiset eivät laittaisi rahaa jos saisivat tietää mihin se päätyy

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raha-automaattiyhdistys
        Avustuksista nousi kohu, kun kävi ilmi, että RAY tukee järjestöjä, jotka jakavat rahaa poliitikoille. RAY:n tukemia järjestöjä ovat mm. Nuorisosäätiö, Alkuasunnot ja Solaris-lomat, jotka ovat jakaneet rahaa Keskustan, Sdp:n, Kokoomuksen ja Vasemmistoliiton poliitikoille.

        Kuinka moni ihminen voittaa seteleitä polttamalla tuhansia tai miljoonia euroja rahaa? Miten se tapahtuu? Lotossa joku tai monikin voittaa joka viikko.

        Minun pitäisi kai sitten polttaa kolikoita sillä seteleitä en lottoamiseen käytä. Taitaisi vain kolikon polttaminen olla kalliimpaa kuin kolikon arvo sinänsä... Ainakin joskus aikoinaan rahan tuhoaminen oli laissa kiellettyä, liekö vieläkin? Lottoaminen ei sitä tietääkseni ole.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Sinä et lottoa, mutta haluat kieltää sen muiltakin. Mitä muuta haluat kieltää ihmisiä tekemästä?

        Sinä et lottoa
        en

        mutta haluat kieltää sen muiltakin
        missä olen niin sanonut?

        lotossa ihmiset antavat vapaaehtoisesti hyväksi käyttää itseään ihan niin kuin uskonnossa.

        Mitä muuta haluat kieltää ihmisiä tekemästä?
        voisin vaikka haluta kieltää murhaamisen mutta se ei tarkoittaisi sitä että ihmiset lopettaisivat sen vaikka kuinka se kiellettäisiin


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        Sinä et lottoa
        en

        mutta haluat kieltää sen muiltakin
        missä olen niin sanonut?

        lotossa ihmiset antavat vapaaehtoisesti hyväksi käyttää itseään ihan niin kuin uskonnossa.

        Mitä muuta haluat kieltää ihmisiä tekemästä?
        voisin vaikka haluta kieltää murhaamisen mutta se ei tarkoittaisi sitä että ihmiset lopettaisivat sen vaikka kuinka se kiellettäisiin

        jos ihminen vaaaehtoisesti lottoaa. Idioottiko olet?


      • ...

      • Kössönöm

      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        ?

        siellä olisi ollut esimerkki paljon paremmin kuin minä osaan kirjoittaa


      • Tango_Delirium
        ... kirjoitti:

        viihdykettä ja jännitystä

        ihmiset kokevat sen viihdykkeeksi koske he luulevat voittavansa rahaa vaikka se on hyvin epätodennäköistä.
        minä en ainakaan kokisi sitä jännittäväksi jos sytyttäisin seteleitä palamaan ja katsoisin kellosta että paljonkos setelin palamiseen menee tällä kertaa.

        työllistää lukuisia ihmisiä

        mafia , yakuza ja triadit työllistävät myös tuhansia ihmisiä

        Tätä kautta hyväntekeväisyyteen päätyvät sellaisiakin rahoja, joita ei kyseisiin tarkoituksiin muuta kautta tulisi lahjoitettua.

        rahaa voi päätyä johonkin mihin ihmiset eivät laittaisi rahaa jos saisivat tietää mihin se päätyy

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raha-automaattiyhdistys
        Avustuksista nousi kohu, kun kävi ilmi, että RAY tukee järjestöjä, jotka jakavat rahaa poliitikoille. RAY:n tukemia järjestöjä ovat mm. Nuorisosäätiö, Alkuasunnot ja Solaris-lomat, jotka ovat jakaneet rahaa Keskustan, Sdp:n, Kokoomuksen ja Vasemmistoliiton poliitikoille.

        "minä en ainakaan kokisi sitä jännittäväksi jos sytyttäisin seteleitä palamaan ja katsoisin kellosta että paljonkos setelin palamiseen menee tällä kertaa."

        Tässä suhteessa olen kanssasi samaa mieltä. Nyt oli kuitenkin kysymys lottoamisesta. Toki on sellaisiakin lottoajia, jotka uskovat tosissaan joka viikko, että tällä kertaa se päävoitto tipahtaa omalle tilille. He lienevät kuitenkin vähemmistö.

        Suurin osa lottoajista kuitenkin käsittää, että kyseessä on silkka arpapeli, ja siihen koko jutun jännite perustuukin. Ja kuten tässä ketjussa on jo moneen kertaan käynyt ilmi, lottoon käytetyt rahat ovat kuitenkin pikkusummia yksittäiselle ihmiselle. Itse miellän loton pikemminkin kaupankäynniksi: rahaa vastaan saa paperinpalan jolla joko voittaa tai sitten ei. Ei se ole yhtään iltapäivälehden ostamista kummempaa.

        "mafia , yakuza ja triadit työllistävät myös tuhansia ihmisiä"

        Veikkauksen ja RAYn kohdalla vertailukohtana voisi käyttää ennemminkin vaikkapa vakuutusyhtiöitä ja tai mitä tahansa yrityksiä.

        "Avustuksista nousi kohu, kun kävi ilmi, että RAY tukee järjestöjä, jotka jakavat rahaa poliitikoille. RAY:n tukemia järjestöjä ovat mm. Nuorisosäätiö, Alkuasunnot ja Solaris-lomat, jotka ovat jakaneet rahaa Keskustan, Sdp:n, Kokoomuksen ja Vasemmistoliiton poliitikoille."

        Tämä on valitettavaa, eikä tällaista saisi tapahtua. On kuitenkin muistettava, että RAY (sekä Veikkaus) tukee myös esimerkiksi kunto- ja nuorisourheilua.


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        "minä en ainakaan kokisi sitä jännittäväksi jos sytyttäisin seteleitä palamaan ja katsoisin kellosta että paljonkos setelin palamiseen menee tällä kertaa."

        Tässä suhteessa olen kanssasi samaa mieltä. Nyt oli kuitenkin kysymys lottoamisesta. Toki on sellaisiakin lottoajia, jotka uskovat tosissaan joka viikko, että tällä kertaa se päävoitto tipahtaa omalle tilille. He lienevät kuitenkin vähemmistö.

        Suurin osa lottoajista kuitenkin käsittää, että kyseessä on silkka arpapeli, ja siihen koko jutun jännite perustuukin. Ja kuten tässä ketjussa on jo moneen kertaan käynyt ilmi, lottoon käytetyt rahat ovat kuitenkin pikkusummia yksittäiselle ihmiselle. Itse miellän loton pikemminkin kaupankäynniksi: rahaa vastaan saa paperinpalan jolla joko voittaa tai sitten ei. Ei se ole yhtään iltapäivälehden ostamista kummempaa.

        "mafia , yakuza ja triadit työllistävät myös tuhansia ihmisiä"

        Veikkauksen ja RAYn kohdalla vertailukohtana voisi käyttää ennemminkin vaikkapa vakuutusyhtiöitä ja tai mitä tahansa yrityksiä.

        "Avustuksista nousi kohu, kun kävi ilmi, että RAY tukee järjestöjä, jotka jakavat rahaa poliitikoille. RAY:n tukemia järjestöjä ovat mm. Nuorisosäätiö, Alkuasunnot ja Solaris-lomat, jotka ovat jakaneet rahaa Keskustan, Sdp:n, Kokoomuksen ja Vasemmistoliiton poliitikoille."

        Tämä on valitettavaa, eikä tällaista saisi tapahtua. On kuitenkin muistettava, että RAY (sekä Veikkaus) tukee myös esimerkiksi kunto- ja nuorisourheilua.

        Ei se ole yhtään iltapäivälehden ostamista kummempaa.

        se nyt on vielä kauheampaa aivojen tuhoamista siinä jää liimat ja alkoholi kauaksi


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Huomattavasti pienempi prosentti kuin kirkon vastaava.

        ei ole väite lottoamisen puolesta


      • Tango_Delirium
        ... kirjoitti:

        Ei se ole yhtään iltapäivälehden ostamista kummempaa.

        se nyt on vielä kauheampaa aivojen tuhoamista siinä jää liimat ja alkoholi kauaksi

        Teikäläinen on siis lukenut liian monta iltalehteä. Selvisipä syy surkeaan argumentointiisi. Osanottoni.


      • Tango_Delirium
        ... kirjoitti:

        Ei se ole yhtään iltapäivälehden ostamista kummempaa.

        se nyt on vielä kauheampaa aivojen tuhoamista siinä jää liimat ja alkoholi kauaksi

        Ja palauttaisin vielä mieleen kysymyksen, onko se sinulta jotenkin pois, jos ihmiset lottoavat? On monia asioita, joita en pidä järkevinä tai perusteltuina, mutta en voisi kuvitellakaan vastustavani niitä noinkin raivokkaasti varsinkaan sellaisessa paikassa, jolla ei ole itse asian kanssa juuri mitään tekemistä.

        Viestejäsi lukiessa pistää silmään henkilökohtainen katkeruutesi. Miksi sinulle on niin iso asia se, mihin toiset kuluttavat omia rahojaan? Oletko kenties lotonnut männä viikolla vähän enemmänkin? Vai oletko ehkä saanut kenkää Veikkaukselta?


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Teikäläinen on siis lukenut liian monta iltalehteä. Selvisipä syy surkeaan argumentointiisi. Osanottoni.

        en lue paska lehtiä


    • ,,,

      Muutaman kerran vuodessa voin laittaa rivin tai pari ihan huvin ja jännityksen vuoksi. Todennäköistähän on, että siitä ei voittoa tule mutta samapa tuo, kun en siihen juuri rahaa laita.

      Vähän lottoamista vakavammin olen viime aikoina ryhtynyt tutkimaan, josko onnistuisin luomaan tulosvetoa varten pitkällä ajanjaksolla voittoa tuovan tilastoihin perustuvan kaavan. Siinä veikkauksen tarjoama palautusprosentti on 80% ja kertoimet määräytyvät muiden pelaajien valintojen mukaan, joten yli 100% palautus ei ole mahdoton.

    • Kössönöm

      kysymyksiini. miksi et? Oletko aviossa, vaikka todennäköisyys liiton onnistumiselle on huono ja teetkö aina todennäköisyyslaskelmia ennen kuin päätät tehdä mitään?

      • ...

        kysymyksiini. miksi et?
        en ole kokoajan kyttämäässä onko joku vastannut

        Oletko aviossa
        en

        vaikka todennäköisyys liiton onnistumiselle on huono
        http://www.maistraatti.fi/avioehto.html
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Avioehtosopimus

        teetkö aina todennäköisyyslaskelmia ennen kuin päätät tehdä mitään?
        kaikesta ei voi laskea todennäköisyyksiä , mutta pyrin tekemään mahdollisimman järkeviä ratkaisuja ottaen huomioon http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_bias
        lottoamisessa on kyse tästä : http://en.wikipedia.org/wiki/Optimism_bias


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        kysymyksiini. miksi et?
        en ole kokoajan kyttämäässä onko joku vastannut

        Oletko aviossa
        en

        vaikka todennäköisyys liiton onnistumiselle on huono
        http://www.maistraatti.fi/avioehto.html
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Avioehtosopimus

        teetkö aina todennäköisyyslaskelmia ennen kuin päätät tehdä mitään?
        kaikesta ei voi laskea todennäköisyyksiä , mutta pyrin tekemään mahdollisimman järkeviä ratkaisuja ottaen huomioon http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_bias
        lottoamisessa on kyse tästä : http://en.wikipedia.org/wiki/Optimism_bias

        Miksi et tee kaikesta todennäköisyyslaskelmia, ennen kuin toimit? Oletko idiootti?

        Mitä avioehdolla on tekemistä liiton onnistumisen kanssa? Ajatteletko ainoastaan rahaa?


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Miksi et tee kaikesta todennäköisyyslaskelmia, ennen kuin toimit? Oletko idiootti?

        Mitä avioehdolla on tekemistä liiton onnistumisen kanssa? Ajatteletko ainoastaan rahaa?

        Miksi et tee kaikesta todennäköisyyslaskelmia, ennen kuin toimit?
        koska kaikille tapahtumille ei ole tiedossa todennäköisyyttä

        Oletko idiootti?
        aivan varmasti jossakin asiassa mutta en lottoamisessa

        Mitä avioehdolla on tekemistä liiton onnistumisen kanssa?
        avioehto on liiton epäonnistumista varten.

        Ajatteletko ainoastaan rahaa?
        En.


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        Miksi et tee kaikesta todennäköisyyslaskelmia, ennen kuin toimit?
        koska kaikille tapahtumille ei ole tiedossa todennäköisyyttä

        Oletko idiootti?
        aivan varmasti jossakin asiassa mutta en lottoamisessa

        Mitä avioehdolla on tekemistä liiton onnistumisen kanssa?
        avioehto on liiton epäonnistumista varten.

        Ajatteletko ainoastaan rahaa?
        En.

        On sinulla ongelmat:))) Mutta olet tietysti minimoinut mahdolliset onnettomuudet, eikö niin? Et ole aviossa, et aja autolla, et harrasta riskaabelia urheilua, syöt mahdollisimman terveellisesti, et käytä alkoholia, etkä tupakoi, et omista kännykkää, et liiku ihmisjoukoissa, et koskaan matkusta minnekään.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        On sinulla ongelmat:))) Mutta olet tietysti minimoinut mahdolliset onnettomuudet, eikö niin? Et ole aviossa, et aja autolla, et harrasta riskaabelia urheilua, syöt mahdollisimman terveellisesti, et käytä alkoholia, etkä tupakoi, et omista kännykkää, et liiku ihmisjoukoissa, et koskaan matkusta minnekään.

        et aja autolla
        en

        et harrasta riskaabelia urheilua
        harrastan juoksua ja lukemista

        syöt mahdollisimman terveellisesti
        kyllä

        et käytä alkoholia
        en

        etkä tupakoi
        en

        et omista kännykkää
        omistan , mutta puhun hyvin vähän lasku


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        et aja autolla
        en

        et harrasta riskaabelia urheilua
        harrastan juoksua ja lukemista

        syöt mahdollisimman terveellisesti
        kyllä

        et käytä alkoholia
        en

        etkä tupakoi
        en

        et omista kännykkää
        omistan , mutta puhun hyvin vähän lasku

        tutkimuksista kännykän käytön riskeistä? Enkä tarkoita mahdollista auto-onnettomuutta kännykkään autoa ajaessa puhuessasi, vaan mahdollisia aivovaurioita.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        tutkimuksista kännykän käytön riskeistä? Enkä tarkoita mahdollista auto-onnettomuutta kännykkään autoa ajaessa puhuessasi, vaan mahdollisia aivovaurioita.

        jos tarkoitat säteilyä kyllä olen tietoinen


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        jos tarkoitat säteilyä kyllä olen tietoinen

        käytät kännykkää? Riskihommaa, eikö niin?


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        käytät kännykkää? Riskihommaa, eikö niin?

        kaikissa asioissa on riski , joissakin se on pienempi joissakin suurempi


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        kaikissa asioissa on riski , joissakin se on pienempi joissakin suurempi

        Miksi siis otat riskin, että kännykkää käyttäessäsi saat aivovaurion? Eikö olisi parempi olla käyttämättä kännykkää?

        Siinä taas ei ole mitään riskiä, että laitan muutaman euron viikossa lottoon, koska ilman niitä rahojakin pärjään ihan hyvin. Lottovoitto olisi kiva yllätys, mutta lottoaminen ei ole riskinottoa.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Miksi siis otat riskin, että kännykkää käyttäessäsi saat aivovaurion? Eikö olisi parempi olla käyttämättä kännykkää?

        Siinä taas ei ole mitään riskiä, että laitan muutaman euron viikossa lottoon, koska ilman niitä rahojakin pärjään ihan hyvin. Lottovoitto olisi kiva yllätys, mutta lottoaminen ei ole riskinottoa.

        Miksi siis otat riskin, että kännykkää käyttäessäsi saat aivovaurion?
        koska puhumisesta saatu hyöty on suurempi kuin riski saada aivovaurio

        Eikö olisi parempi olla käyttämättä kännykkää?
        ei

        Siinä taas ei ole mitään riskiä, että laitan muutaman euron viikossa lottoon, koska ilman niitä rahojakin pärjään ihan hyvin.
        riski että häviät rahasi on hyvin suuri joten kyllä siinä on riski

        Lottovoitto olisi kiva yllätys, mutta lottoaminen ei ole riskinottoa.
        jos lottoaminen ei olisi riskin ottoa ei siinä voisi hävitä


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Miksi siis otat riskin, että kännykkää käyttäessäsi saat aivovaurion? Eikö olisi parempi olla käyttämättä kännykkää?

        Siinä taas ei ole mitään riskiä, että laitan muutaman euron viikossa lottoon, koska ilman niitä rahojakin pärjään ihan hyvin. Lottovoitto olisi kiva yllätys, mutta lottoaminen ei ole riskinottoa.

        tunnut ajattelevan riskiä jonakin joko tai ilmiönä

        kaikessa mahdollisessa mitä teet on riski. mutta siinä on suuria eroa kuinka suuri riski

        esimerkiksi koti on maailman vaarallisin paikka sinne on kuollut suurin osa ihmisistä


      • Voittokin on riski
        ... kirjoitti:

        tunnut ajattelevan riskiä jonakin joko tai ilmiönä

        kaikessa mahdollisessa mitä teet on riski. mutta siinä on suuria eroa kuinka suuri riski

        esimerkiksi koti on maailman vaarallisin paikka sinne on kuollut suurin osa ihmisistä

        jos ajattelee sitä naista, joka lähti juhlimaan lottovoittoaan ja käveli auton alle..


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        Miksi siis otat riskin, että kännykkää käyttäessäsi saat aivovaurion?
        koska puhumisesta saatu hyöty on suurempi kuin riski saada aivovaurio

        Eikö olisi parempi olla käyttämättä kännykkää?
        ei

        Siinä taas ei ole mitään riskiä, että laitan muutaman euron viikossa lottoon, koska ilman niitä rahojakin pärjään ihan hyvin.
        riski että häviät rahasi on hyvin suuri joten kyllä siinä on riski

        Lottovoitto olisi kiva yllätys, mutta lottoaminen ei ole riskinottoa.
        jos lottoaminen ei olisi riskin ottoa ei siinä voisi hävitä

        aivovaurio on kohdallasi jo totta, joten jatka vaan kännykkään puhumista. Ei se varmaan enää tilannettasi pahenna.


      • ...
        Voittokin on riski kirjoitti:

        jos ajattelee sitä naista, joka lähti juhlimaan lottovoittoaan ja käveli auton alle..

        tai varhaiselekkeelle lähtenyttä joka sai suuresta vapaudesta sydänkohtauksen ja kuoli


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        aivovaurio on kohdallasi jo totta, joten jatka vaan kännykkään puhumista. Ei se varmaan enää tilannettasi pahenna.

        ei ne ole ainakaan vielä huomanneet että aivoissani olisi jotain vikaa


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        ei ne ole ainakaan vielä huomanneet että aivoissani olisi jotain vikaa

        seuranneet juttujasi tässä ketjussa.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        seuranneet juttujasi tässä ketjussa.

        kerrotko miksi mielikuvitus ystäviin uskominen on normaalia?
        kerrotko miksi lottoaminen on normaalia ?
        kerrotko miksi alkoholi , tupakka ja päihteet on normaalia ?
        kerrotko miksi konformismi on normaalia ?
        kerrotko miksi nationalismi on normaalia?

        ovat kaikki suuria mysteerejä minulle


    • En lottoa. Joillekin se näyttää olevan viihdettä, toisille harrastus, eräille toive paremmasta elämästä.

      Toisaalta, pitäkööt sen. Ei mikään muukaan harrastus tai viihde ole perusteltua rahallisen voitonsaamisen pohjalta, mutta ei sen täydykään.

    • Käytetty on

      Eikö raha ole tarkoitettu käytettäväksi, se mihin rahansa käyttää, niin se lienee jokaisen oma asia.

      Vähän aikaa sitten tuli telvisio-ohjelma matkailusta, jossa paikalliset uskikset nakkelivat jonkinlaisia rahapusseja, joissa oli käypää/oikeaa paperirahaa, polttouuniin. Rahan polttamisen/uhraamisen uskottiin tuovan jumalien suojelusta tms.

      Olenpa kuullut joidenkin pyyhkineen jopa takapuolensa paperirahalla.

      P.s.
      Kun aika koittaa, niin mitäänhän täältä ei mukaansa saa - ei edes niitä lottomiljoonia.

    • Kössönöm

      haukut muita, mutta et vastaa kysymyksiin. Olivatko kysymykseni liian vaikeita?

      • ...

        ei-lottoavana näen lottoavan samalla tavoin kuin ateisti teistin

        minä en ole vastuussa siihen että todennäköisyys lottossa voittamisiin on onneton sen enempää kuin ateisti on vastuussa siitä että uskovaisen lempijumalasta ei ole olemassa kiistattomia todisteita pelkästään subjektiivisia kokemuksia

        vertaa
        uskovainen uskoo vastaan kaikkea todennäköisyyttä että juuri se uskonto on mihin hän uskoo on se oikea ja jumala rakastaa juuri häntä. Ja uskoivainen tulkitsee että hyvät tapahtumat ovat jumalan aikaan saannosta ja pahat saatanan

        lottoaja uskoo vastaan kaikkea todennäköisyyttä että juuri hänen lotto kuponkinsa voittaa ja onnetar on hänelle suotuisa. Ja lottoaja muistaa ne pienet voitot mitä hän on saanut ja unohtaa kuinka paljon enemmän rahaa hän on tunkenut niihin kuin saanut niistä


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        ei-lottoavana näen lottoavan samalla tavoin kuin ateisti teistin

        minä en ole vastuussa siihen että todennäköisyys lottossa voittamisiin on onneton sen enempää kuin ateisti on vastuussa siitä että uskovaisen lempijumalasta ei ole olemassa kiistattomia todisteita pelkästään subjektiivisia kokemuksia

        vertaa
        uskovainen uskoo vastaan kaikkea todennäköisyyttä että juuri se uskonto on mihin hän uskoo on se oikea ja jumala rakastaa juuri häntä. Ja uskoivainen tulkitsee että hyvät tapahtumat ovat jumalan aikaan saannosta ja pahat saatanan

        lottoaja uskoo vastaan kaikkea todennäköisyyttä että juuri hänen lotto kuponkinsa voittaa ja onnetar on hänelle suotuisa. Ja lottoaja muistaa ne pienet voitot mitä hän on saanut ja unohtaa kuinka paljon enemmän rahaa hän on tunkenut niihin kuin saanut niistä

        Jumalista ei ole mitään näyttöä, mutta lottovoittajia on ihan oikeasti olemassa.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Jumalista ei ole mitään näyttöä, mutta lottovoittajia on ihan oikeasti olemassa.

        Ihan eri asia

        lottojien todistelu on ihan samallaista kuin uskovaisten todistelu
        molemmat perustuvat tähän
        http://en.wikipedia.org/wiki/Optimism_bias
        ( uskonnossa varmasti muitakin syitä)

        Jumalista ei ole mitään näyttöä, mutta lottovoittajia on ihan oikeasti olemassa.

        ja siitä että lottoajien lukumäärä >> lottovoittajien lukumäärä


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        Ihan eri asia

        lottojien todistelu on ihan samallaista kuin uskovaisten todistelu
        molemmat perustuvat tähän
        http://en.wikipedia.org/wiki/Optimism_bias
        ( uskonnossa varmasti muitakin syitä)

        Jumalista ei ole mitään näyttöä, mutta lottovoittajia on ihan oikeasti olemassa.

        ja siitä että lottoajien lukumäärä >> lottovoittajien lukumäärä

        Mitä siitä? Jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa. Mikä sinä olet jotain idiootiksi haukkumaan, jos hän lottoaa?

        Yhtä hyvin voisit väittää, että on turha ottaa opintolainaa ja opiskella, koska ei ole mitään takeita siitä, että tulevaisuudessa saa työpaikan.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Mitä siitä? Jokainen tekee rahoillaan mitä haluaa. Mikä sinä olet jotain idiootiksi haukkumaan, jos hän lottoaa?

        Yhtä hyvin voisit väittää, että on turha ottaa opintolainaa ja opiskella, koska ei ole mitään takeita siitä, että tulevaisuudessa saa työpaikan.

        Yhtä hyvin voisit väittää, että on turha ottaa opintolainaa ja opiskella, koska ei ole mitään takeita siitä, että tulevaisuudessa saa työpaikan.

        päin vastoin ihmiset liian nuukia ottamaan opintolainaa tekevät opiskelujen lomassa työtä joka saattaa johtaa siihen että opinnot venyvät. Jos ala on sellainen ettei siitä usko saavansa työpaikkaa ei sillä pitäisi opiskella.

        opiskelu ja siihen käytetty aika ja raha on yksi parhaista sijoituksista ellei paras mitä ihminen tekee elämänsä aikana.

        opintolainoja ei haluta ottaa vaikka se on yksi halvimmista lainoista mitä voi saada mutta sitten kyllä ryyppäämisen otetaan pikavippejä.


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        Yhtä hyvin voisit väittää, että on turha ottaa opintolainaa ja opiskella, koska ei ole mitään takeita siitä, että tulevaisuudessa saa työpaikan.

        päin vastoin ihmiset liian nuukia ottamaan opintolainaa tekevät opiskelujen lomassa työtä joka saattaa johtaa siihen että opinnot venyvät. Jos ala on sellainen ettei siitä usko saavansa työpaikkaa ei sillä pitäisi opiskella.

        opiskelu ja siihen käytetty aika ja raha on yksi parhaista sijoituksista ellei paras mitä ihminen tekee elämänsä aikana.

        opintolainoja ei haluta ottaa vaikka se on yksi halvimmista lainoista mitä voi saada mutta sitten kyllä ryyppäämisen otetaan pikavippejä.

        Kun ei ole takeita työpaikasta opintojen jälkeen, niin ei ole mielekästä myöskään ottaa lainaa.

        "Jos ala on sellainen ettei siitä usko saavansa työpaikkaa ei sillä pitäisi opiskella."

        - Eihän se aina ole opiskelujen alkaessa selvää mikä on työllisyystilanne valmistuessa. Yhteiskunta muuttuu koko ajan. Vällill on pulaa joistain työntekijöistä, välillä taas liikatarjontaa.

        "opintolainoja ei haluta ottaa vaikka se on yksi halvimmista lainoista mitä voi saada mutta sitten kyllä ryyppäämisen otetaan pikavippejä."

        - Onko sinulla jotain todisteita siitä, että opiskelijat, jotka eivät ota opintolainaa, ryyppäävät ja ottavat pikavippejä?


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Kun ei ole takeita työpaikasta opintojen jälkeen, niin ei ole mielekästä myöskään ottaa lainaa.

        "Jos ala on sellainen ettei siitä usko saavansa työpaikkaa ei sillä pitäisi opiskella."

        - Eihän se aina ole opiskelujen alkaessa selvää mikä on työllisyystilanne valmistuessa. Yhteiskunta muuttuu koko ajan. Vällill on pulaa joistain työntekijöistä, välillä taas liikatarjontaa.

        "opintolainoja ei haluta ottaa vaikka se on yksi halvimmista lainoista mitä voi saada mutta sitten kyllä ryyppäämisen otetaan pikavippejä."

        - Onko sinulla jotain todisteita siitä, että opiskelijat, jotka eivät ota opintolainaa, ryyppäävät ja ottavat pikavippejä?

        - Onko sinulla jotain todisteita siitä, että opiskelijat, jotka eivät ota opintolainaa, ryyppäävät ja ottavat pikavippejä?
        Ei ole. mutta jos ihmiset käyttäisivät aivojansa ei pikavippejä pitäisi olla edes olemassa. Niin kauheaa koron kiskontaa se on.


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        - Onko sinulla jotain todisteita siitä, että opiskelijat, jotka eivät ota opintolainaa, ryyppäävät ja ottavat pikavippejä?
        Ei ole. mutta jos ihmiset käyttäisivät aivojansa ei pikavippejä pitäisi olla edes olemassa. Niin kauheaa koron kiskontaa se on.

        että opiskelijat ryyppäävät ja ottavat pikavippejä, jos ei sinulla ole mitään todisteita siitä?


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        että opiskelijat ryyppäävät ja ottavat pikavippejä, jos ei sinulla ole mitään todisteita siitä?

        sanoin " opintolainoja ei haluta ottaa vaikka se on yksi halvimmista lainoista mitä voi saada mutta sitten kyllä ryyppäämisen otetaan pikavippejä. "

        tarkoitus oli puhua yleisesti lainan ottamisesti.


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        sanoin " opintolainoja ei haluta ottaa vaikka se on yksi halvimmista lainoista mitä voi saada mutta sitten kyllä ryyppäämisen otetaan pikavippejä. "

        tarkoitus oli puhua yleisesti lainan ottamisesti.

        opiskelijoihin tuossa lauseessasi.

        " opintolainoja ei haluta ottaa vaikka se on yksi halvimmista lainoista mitä voi saada mutta sitten kyllä ryyppäämisen otetaan pikavippejä. "

        - Kuka muu opintolainaa voisi muka ottaa kuin opiskelija?


    • Thronos

      Lottoan silloin tällöin. Jos sijoitan vaikkapa joka toinen viikko euron lottoon (en lottoa läheskään noin paljon) niin menetän vuodessa 26 euroa. Se ei käytännössä tunnu minun taloudessani. Lähes joka viikko joku voittaa lotossa suuren summan rahaa, mutta sellainen ihminen joka ei lottoa ei varmaankaan koskaan voita lotossa. Siis silloin tällöin lottoamalla sijoitan itseni sellaisten ihmisten joukkoon joista lottovoittaja valikoituu.

      En aina lototessani mitenkään aktiivisesti "usko että juuri minä voitan". Ostan yhden lottoruudun silloin tällöin ja joskus muistaessani sitten tarkistutan vanhoja kuponkeja.

      Minulla ei ole rikkaita sukulaisia enkä työlläni varmaan koskaan liiemmin rikastu. Pärjään näinkin mutta keksisin kyllä helposti käyttöä lottovoitolle. Moni ihminen varmaan käyttää kympin kaksi vuodessa johonkin josta ei ole mitään varsinaista hyötyä - en siis pidä itseäni mitenkään erityisen suurena idioottina.

      Ai niin, kesäisin purjehdin käsintehdyllä veneelläni jonka ostin lottovoitolla joitakin vuosia sitten. Purjehtiminen ei ole minusta ollenkaan idioottimaista.

    • Samalla laskukaavalla päädyt myös siihen, että vakuutuksia ei kannata hankkia. Vakuutusyhtiöt kun tuottavat voittoa, eli maksavat korvauksia vähemmän kun saavat vakuutusmaksuja. Siten sinäkin todennäköisesti joudut maksamaan enemmänkuin saat, ja sehän nyt on ihan idiootin hommaa!

      • Tango_Delirium

        Viestien sävystä päätellen aloittaja on sijoittanut kyseiseen peliin huonolla menestyksellä. :)


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Viestien sävystä päätellen aloittaja on sijoittanut kyseiseen peliin huonolla menestyksellä. :)

        miksi laittaisin rahaa johonkin minkä näen idioottimaiseksi?


    • Siihen kuluu vain pieni rahamäärä viikoittain, joten riski on sellainen että sen voi ottaa. Pienet voitot pitävät mukana pelissä, samoin kuin toive siitä jättipotista. En yhtään ihmettele lajin suosiota. Kyllähän sitä voisi selittää heille että jos saman summan panisi säästötilille kerran viikossa, niin päätyisi enemmän voitolle suuremmalla todennäköisyydellä, kuin lottoamalla. Ehkä siinä on se että kerran viikossa jokainen lottoaja on melkein miljonääri kymmenen minuutin ajan. Ehkä se on niin kiva fiilis.

      Itse olen muistaakseni kerran lotonnut. En voittanut mitään. Tulipa testattua.

    • Vielä merkillisempää on tältä kannalta se että ihmiset uskovat johonkin jumalaan.
      Toisin kuin loton suhteen, jossa voittotodennäköisyys tiedettään, jumalan/ jumalien olemassaolon mahdollisuus on jotakin jota ei vain tiedetä.

      • viisas ihminen

        kun en lottoa


      • Thronos
        viisas ihminen kirjoitti:

        kun en lottoa

        Ja joka viikko kun et lottoa miljoonalla voitat miljoonan! Se tekee vuodessa jo 52 miljoonaa. Mihin oikein joudutkaan kaikkien rikkauksiesi kanssa...


    • alea jacta est

      Päävoitto on niin epätodennäköinen. että se vaatii taikauskoa ja samalla tunnustautumista idiootiksi
      eli ateistikin on aina hivenen taikauskoinen eli idiootti. Aina kun potti kasvaa niin samalla liikevaihto nousee
      ja onni tuntuu olevan vain lähempänä, vaikka se itseasiassa karkaa yhä kauemmas, koska yhä useampi idiootti lottoaa

      • ...

        juuri näin


    • Minusta on ainakin mukavaa pyritellä ajatusta siitä, mitä tekisin, jos voittaisin lotossa. Ajatuksen pyörittely on aika merkityksetöntä, jos ei lottoa.

      Ei pelejä pelata puhtaasti niiden palautussuhteen takia vaan siihen liittyvät monet muutkin tekijät. Hyvin mukavan pelin siitä tekee se, että maksimivoitot ovat niin suuria vaikka ne ovatkin epätodennäköisiä.

      Minulle ei ole mitenkään suuri sijoitus laittaa lottoon muutama kolikko silloin tällöin. Varsinkin, kun tietää, että aina välillä joku voittaa hyvin suuren palautuksen.

      • olen pahoillani

        pelaa uhkapelejä


      • ...

        miksi et laita rahojasi johonkin jonka odotusarvo on positiivinen ?

        obligaatiot , osakkeet , rahastot , etf , etn ?


      • ...
        ... kirjoitti:

        miksi et laita rahojasi johonkin jonka odotusarvo on positiivinen ?

        obligaatiot , osakkeet , rahastot , etf , etn ?

        tuotto-odotus


      • lotto köyhiä varten
        olen pahoillani kirjoitti:

        pelaa uhkapelejä

        lienee ateistin köyhän ja hengettömän elon pieniä huippuhetkiä kauantai-illan jännitys - sallittakoot se näille surkimuksille


      • Thronos
        ... kirjoitti:

        miksi et laita rahojasi johonkin jonka odotusarvo on positiivinen ?

        obligaatiot , osakkeet , rahastot , etf , etn ?

        Euro kuukaudessa obligaatioihin? Loistoidea!


      • ...

      • ...
        Thronos kirjoitti:

        Euro kuukaudessa obligaatioihin? Loistoidea!

        tai vaikka euro kuussa unicefille


      • ... kirjoitti:

        miksi et laita rahojasi johonkin jonka odotusarvo on positiivinen ?

        obligaatiot , osakkeet , rahastot , etf , etn ?

        "miksi et laita rahojasi johonkin jonka odotusarvo on positiivinen ?"

        Mistä sinä tiedät, että en laita?

        Miksi sinä et käytä aikaasi johonkin tuottavaan vaan kirjoittelet tänne?


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        tai vaikka euro kuussa unicefille

        Ja mitenkä se lahjoittajaa rikastuttaisi?


      • ... kirjoitti:

        paljon järkevämpi kuin lottoaminen eurolla kuussa

        eurolla kuussa voit ostaa obligaatioita vaikka täältä

        http://www.seligson.fi/suomi/rahastot/kuvaukset/euro_obligaatio.htm

        "paljon järkevämpi kuin lottoaminen eurolla kuussa"

        Minulla on kuule kuukaudessa mahdollisuus käyttää kaksikin euroa, joten voin sijoittaa molempiin. Minulla on elämässä muitakin arvoja kuin pelkkä sijoittamisen tuoton maksimointi. ei se minun ongelmani ole, että sinulle tuoton palautus on niin tärkeä asia. Minulla on jo tarpeeksi rahaa, joten minun ei tarvitse väkipakolla yrittää haalia kaikkia mahdollisia tuottoja.


      • ... kirjoitti:

        tai vaikka euro kuussa unicefille

        Mikäs sen tuottoprosentti on? Taitaa olla paljon huonompi kuin lotossa.

        Mistä sinä muuten tiedät, kuinka paljon kukakin unicefille rahojaan laittaa?


      • Köyhä ateisti
        lotto köyhiä varten kirjoitti:

        lienee ateistin köyhän ja hengettömän elon pieniä huippuhetkiä kauantai-illan jännitys - sallittakoot se näille surkimuksille

        "70 prosenttia suomalaisista ilmoittaa pelaavansa Lottoa ainakin joskus"

        Noin 20 % suomalaisista on ateisteja ja päädyt haukkumaan pelkästään ateisteja???


      • Thronos
        ... kirjoitti:

        tai vaikka euro kuussa unicefille

        Ai tässä käsitelläänkin minun kaikkinaista rahankäyttöäni, niinkö?
        Haluatko tietää kuinka paljon käytän kuukaudessa myös kosmetiikkaan, vaatteisiin, huumeisiin, sisustukseen ja uhanalaisten eläinten nahkoihin?
        Entäs ruokaostokset, haluatko täydellisen tilityksen kaupparyhmittymineen kaikkineen?
        Miten se tähän keskusteluun kuuluu mihin oman palkkani käytän ja paljonko siitä lahjoitan mihinkin tarkoitukseen?

        Aloitus koski lottoamista ja siitä olen täällä keskustelemassa. Se miten ja mihin rahojani muuten käytän on toinen asia enkä ole nyt keskustelemassa siitä.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Ja mitenkä se lahjoittajaa rikastuttaisi?

        mutta niistä asioistahan sinä et ymmärrä mitään


      • ...
        ertert kirjoitti:

        Mikäs sen tuottoprosentti on? Taitaa olla paljon huonompi kuin lotossa.

        Mistä sinä muuten tiedät, kuinka paljon kukakin unicefille rahojaan laittaa?

        Mikäs sen tuottoprosentti on? Taitaa olla paljon huonompi kuin lotossa.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_Consensus
        1. Micronutrient supplements for children (vitamin A and zinc) ( unicef tekee)
        3. Micronutrient fortification (iron and salt iodization) ( unicef tekee )
        4. Expanded immunization coverage for children ( unicef tekee )

        Mistä sinä muuten tiedät, kuinka paljon kukakin unicefille rahojaan laittaa?
        en mistään olenko jossain sanonut niin ?


      • rahaa pankkiin
        ertert kirjoitti:

        "miksi et laita rahojasi johonkin jonka odotusarvo on positiivinen ?"

        Mistä sinä tiedät, että en laita?

        Miksi sinä et käytä aikaasi johonkin tuottavaan vaan kirjoittelet tänne?

        valaista ateille uskon monipuolista maailmaa


      • ...
        ertert kirjoitti:

        "paljon järkevämpi kuin lottoaminen eurolla kuussa"

        Minulla on kuule kuukaudessa mahdollisuus käyttää kaksikin euroa, joten voin sijoittaa molempiin. Minulla on elämässä muitakin arvoja kuin pelkkä sijoittamisen tuoton maksimointi. ei se minun ongelmani ole, että sinulle tuoton palautus on niin tärkeä asia. Minulla on jo tarpeeksi rahaa, joten minun ei tarvitse väkipakolla yrittää haalia kaikkia mahdollisia tuottoja.

        vaikka olisit warren buffett olisi silti obligaatioihin rahojen laittaminen järkevämpää kuin lottoaminen


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        mutta niistä asioistahan sinä et ymmärrä mitään

        puhunut rahan tuotto-odotuksesta. kuinka sen nyt ykskaks käännät johonkin "henkiseen"?


      • ...

      • ...
        Thronos kirjoitti:

        Ai tässä käsitelläänkin minun kaikkinaista rahankäyttöäni, niinkö?
        Haluatko tietää kuinka paljon käytän kuukaudessa myös kosmetiikkaan, vaatteisiin, huumeisiin, sisustukseen ja uhanalaisten eläinten nahkoihin?
        Entäs ruokaostokset, haluatko täydellisen tilityksen kaupparyhmittymineen kaikkineen?
        Miten se tähän keskusteluun kuuluu mihin oman palkkani käytän ja paljonko siitä lahjoitan mihinkin tarkoitukseen?

        Aloitus koski lottoamista ja siitä olen täällä keskustelemassa. Se miten ja mihin rahojani muuten käytän on toinen asia enkä ole nyt keskustelemassa siitä.

        en halua kuulla , voisi vaikka mennä yö unet jos tietäisin kuinka tyhmiä ihmiset oikeasti ovat. se että 70% ihmisistä lottoaa oli jo ihan tarpeeksi suuri shokki


      • as usual
        Kössönöm kirjoitti:

        puhunut rahan tuotto-odotuksesta. kuinka sen nyt ykskaks käännät johonkin "henkiseen"?

        kössö pihalla


      • Uhkapelaaja
        olen pahoillani kirjoitti:

        pelaa uhkapelejä

        "vain typerä ihminen pelaa uhkapelejä"

        Onko lotto mielestäsi uhkapeli?


      • ...
        ertert kirjoitti:

        "miksi et laita rahojasi johonkin jonka odotusarvo on positiivinen ?"

        Mistä sinä tiedät, että en laita?

        Miksi sinä et käytä aikaasi johonkin tuottavaan vaan kirjoittelet tänne?

        Miksi sinä et käytä aikaasi johonkin tuottavaan vaan kirjoittelet tänne?

        jos se että kirjoitan tänne että lottoaminen on tyhmää saisi yhdenkin ihmisen harkitsemaan lottoamistaan kokisin että käyttämäni aika ei olisi ollut mennyt hukkaan , mutta päätellen siitä kuinka fanaattisesti ihmiset ovat puolustamassa lottoamistaan en olisi niin varma.


      • Thronos
        ... kirjoitti:

        en halua kuulla , voisi vaikka mennä yö unet jos tietäisin kuinka tyhmiä ihmiset oikeasti ovat. se että 70% ihmisistä lottoaa oli jo ihan tarpeeksi suuri shokki

        Ai niin, unohdan aina välillä että sarkasmia on syytä annostella varoen...


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        puhunut rahan tuotto-odotuksesta. kuinka sen nyt ykskaks käännät johonkin "henkiseen"?

        nimimerkki ... on vapaata riista edellinen ei ollut minä eli aloittaja ...


      • ...

      • ... kirjoitti:

        Mikäs sen tuottoprosentti on? Taitaa olla paljon huonompi kuin lotossa.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_Consensus
        1. Micronutrient supplements for children (vitamin A and zinc) ( unicef tekee)
        3. Micronutrient fortification (iron and salt iodization) ( unicef tekee )
        4. Expanded immunization coverage for children ( unicef tekee )

        Mistä sinä muuten tiedät, kuinka paljon kukakin unicefille rahojaan laittaa?
        en mistään olenko jossain sanonut niin ?

        "en mistään olenko jossain sanonut niin ?"

        Älä sitten kitise siitä, että joku laittaa rahaa lottoon. Se ei ole millään tavalla pois unicefin rahoista.


      • ... kirjoitti:

        vaikka olisit warren buffett olisi silti obligaatioihin rahojen laittaminen järkevämpää kuin lottoaminen

        "vaikka olisit warren buffett olisi silti obligaatioihin rahojen laittaminen järkevämpää kuin lottoaminen "

        Ei kaltaisesi idiootin kannata puhua järjestä. Jos ei ole tarvetta kerätä pieniä voittoja, mitä järkeä niitä on kerätä?

        Lotossa tilanne on toinen, koska jos voittaa päävoiton, on summa niin merkittävä, että sillä voi tehdä hyvin merkittäviä muutoksia ja lisäksi siinä on mukana pelaamisen hauskuus.

        Sinun järkiargumenttisi perustuu vain siihen, että määrittelet järkevyyden pelkän tuoton mukaan. Sellainen on täysin virheellinen lähtökohta hyvin monessa tapauksessa ja juuri sellaisessa oletuksessa näkyy idioottimaisuutesi.



      • ... kirjoitti:

        Miksi sinä et käytä aikaasi johonkin tuottavaan vaan kirjoittelet tänne?

        jos se että kirjoitan tänne että lottoaminen on tyhmää saisi yhdenkin ihmisen harkitsemaan lottoamistaan kokisin että käyttämäni aika ei olisi ollut mennyt hukkaan , mutta päätellen siitä kuinka fanaattisesti ihmiset ovat puolustamassa lottoamistaan en olisi niin varma.

        "jos se että kirjoitan tänne että lottoaminen on tyhmää saisi yhdenkin ihmisen harkitsemaan lottoamistaan kokisin että käyttämäni aika ei olisi ollut mennyt hukkaan , mutta päätellen siitä kuinka fanaattisesti ihmiset ovat puolustamassa lottoamistaan en olisi niin varma. "

        Eikö sinulle ole tullut mieleen, miten huono tuottoprosentti tuolla toiminnallasi on. Olet todellinen idiootti.


      • ...
        ertert kirjoitti:

        "vaikka olisit warren buffett olisi silti obligaatioihin rahojen laittaminen järkevämpää kuin lottoaminen "

        Ei kaltaisesi idiootin kannata puhua järjestä. Jos ei ole tarvetta kerätä pieniä voittoja, mitä järkeä niitä on kerätä?

        Lotossa tilanne on toinen, koska jos voittaa päävoiton, on summa niin merkittävä, että sillä voi tehdä hyvin merkittäviä muutoksia ja lisäksi siinä on mukana pelaamisen hauskuus.

        Sinun järkiargumenttisi perustuu vain siihen, että määrittelet järkevyyden pelkän tuoton mukaan. Sellainen on täysin virheellinen lähtökohta hyvin monessa tapauksessa ja juuri sellaisessa oletuksessa näkyy idioottimaisuutesi.

        kyllä se buffettkin näyttää tuottoa ajattelevan niin sijoittamisessa kuin hyväintekeväisyydessä.

        Ei kaltaisesi idiootin kannata puhua järjestä. Jos ei ole tarvetta kerätä pieniä voittoja, mitä järkeä niitä on kerätä?
        http://en.wikipedia.org/wiki/Economic_efficiency
        http://en.wikipedia.org/wiki/Optimization

        Lotossa tilanne on toinen, koska jos voittaa päävoiton, on summa niin merkittävä, että sillä voi tehdä hyvin merkittäviä muutoksia

        mutta kun hyvinepätodennäköisesti voittaa

        lisäksi siinä on mukana pelaamisen hauskuus.
        mitä kivaa siinä on että maksaa veikkauksen suojatyöpaikat?

        Sinun järkiargumenttisi perustuu vain siihen, että määrittelet järkevyyden pelkän tuoton mukaan.
        nyt laitat sanoja suuhuni. Tarkoitukseni on saada mahdollisimman paljon hyvää aikaan teoillani


      • ...
        ertert kirjoitti:

        "en mistään olenko jossain sanonut niin ?"

        Älä sitten kitise siitä, että joku laittaa rahaa lottoon. Se ei ole millään tavalla pois unicefin rahoista.

        Se ei ole millään tavalla pois unicefin rahoista.
        onhan se pois raha mikä kilahti veikkauksen kassaan ei ainakaan kilahtanut unicefin kassaan

        meillä on rajallanen määrä resursseja


      • ...
        ertert kirjoitti:

        Opettele ensin vastaamaan järjellisesti niin katsotaan sitten uudestaan.

        Tällä tavalla mitä?

        maksimoidaan hyvä mitä hyväntekeväisyyten annettu raha saa aikaan


      • ...
        ertert kirjoitti:

        "jos se että kirjoitan tänne että lottoaminen on tyhmää saisi yhdenkin ihmisen harkitsemaan lottoamistaan kokisin että käyttämäni aika ei olisi ollut mennyt hukkaan , mutta päätellen siitä kuinka fanaattisesti ihmiset ovat puolustamassa lottoamistaan en olisi niin varma. "

        Eikö sinulle ole tullut mieleen, miten huono tuottoprosentti tuolla toiminnallasi on. Olet todellinen idiootti.

        Eikö sinulle ole tullut mieleen, miten huono tuottoprosentti tuolla toiminnallasi on. Olet todellinen idiootti.

        lisäksi tuntuu mukavalta kun lottoamisfanaatikot kutsuvat minua idiootiksi suurella tuottoprosentilla
        vastauksia jo 134


      • ...
        ertert kirjoitti:

        "jos se että kirjoitan tänne että lottoaminen on tyhmää saisi yhdenkin ihmisen harkitsemaan lottoamistaan kokisin että käyttämäni aika ei olisi ollut mennyt hukkaan , mutta päätellen siitä kuinka fanaattisesti ihmiset ovat puolustamassa lottoamistaan en olisi niin varma. "

        Eikö sinulle ole tullut mieleen, miten huono tuottoprosentti tuolla toiminnallasi on. Olet todellinen idiootti.

        Olet todellinen idiootti.

        niin olenkin mutten sentään lottoava idiootti hui kauhistus !


      • ... kirjoitti:

        kyllä se buffettkin näyttää tuottoa ajattelevan niin sijoittamisessa kuin hyväintekeväisyydessä.

        Ei kaltaisesi idiootin kannata puhua järjestä. Jos ei ole tarvetta kerätä pieniä voittoja, mitä järkeä niitä on kerätä?
        http://en.wikipedia.org/wiki/Economic_efficiency
        http://en.wikipedia.org/wiki/Optimization

        Lotossa tilanne on toinen, koska jos voittaa päävoiton, on summa niin merkittävä, että sillä voi tehdä hyvin merkittäviä muutoksia

        mutta kun hyvinepätodennäköisesti voittaa

        lisäksi siinä on mukana pelaamisen hauskuus.
        mitä kivaa siinä on että maksaa veikkauksen suojatyöpaikat?

        Sinun järkiargumenttisi perustuu vain siihen, että määrittelet järkevyyden pelkän tuoton mukaan.
        nyt laitat sanoja suuhuni. Tarkoitukseni on saada mahdollisimman paljon hyvää aikaan teoillani

        "http://en.wikipedia.org/wiki/Economic_efficiency
        http://en.wikipedia.org/wiki/Optimization"

        Et ilmeimisesti ymmärtänyt kysymystä. Jos rahan pientä tuottoa ei pidä olennaisena asiana, mikä järki sen keräämisessä on?

        Yrittäisit välillä ajatella ihan itse ja jättää pelkillä linkeillä vastaamisen, jotka eivät edes vastaa kysymykseen.

        "mutta kun hyvinepätodennäköisesti voittaa "

        Tiedän, mutta merkityksetön sijoitusmäärä.

        "mitä kivaa siinä on että maksaa veikkauksen suojatyöpaikat?"

        Se ei ole se hauskuus. Älä siis hakkaa olkiukkoasi.

        "nyt laitat sanoja suuhuni. Tarkoitukseni on saada mahdollisimman paljon hyvää aikaan teoillani "

        Mitäs helvettiä sinä sitten kitiset niistä tuotoista?


      • ... kirjoitti:

        Se ei ole millään tavalla pois unicefin rahoista.
        onhan se pois raha mikä kilahti veikkauksen kassaan ei ainakaan kilahtanut unicefin kassaan

        meillä on rajallanen määrä resursseja

        "onhan se pois raha mikä kilahti veikkauksen kassaan ei ainakaan kilahtanut unicefin kassaan "

        Mistä sinä päättelet, että se raha olisi kilahtanut unicefin kassaan vaikka se ei olisi veikkauksen kassaan kilahtanutkaan?

        "meillä on rajallanen määrä resursseja "

        Niin on. Et sinäkään kaikkea ylimääräistä unicefille laita.


      • ... kirjoitti:

        Eikö sinulle ole tullut mieleen, miten huono tuottoprosentti tuolla toiminnallasi on. Olet todellinen idiootti.

        lisäksi tuntuu mukavalta kun lottoamisfanaatikot kutsuvat minua idiootiksi suurella tuottoprosentilla
        vastauksia jo 134

        "ikö sinulle ole tullut mieleen, miten huono tuottoprosentti tuolla toiminnallasi on. Olet todellinen idiootti. "

        On ja sillä ei ole minulle merkitystä, koska sijoitan siihen niin vähän. Ymmärrätkö, idiootti?


      • ... kirjoitti:

        Olet todellinen idiootti.

        niin olenkin mutten sentään lottoava idiootti hui kauhistus !

        "Olet todellinen idiootti."

        Kusipäiset kuvitelmasi eivät tee niistä totta.


      • Thronos
        ... kirjoitti:

        Eikö sinulle ole tullut mieleen, miten huono tuottoprosentti tuolla toiminnallasi on. Olet todellinen idiootti.

        lisäksi tuntuu mukavalta kun lottoamisfanaatikot kutsuvat minua idiootiksi suurella tuottoprosentilla
        vastauksia jo 134

        Ihmiset käyttävät rahaa saadakseen mm.mielihyvää erilaisista asioista.

        Voi polttaa sadan euron setelin ja saada mielihyvää siitä että tuntee itsensä törkeän rikkaaksi.
        Voi antaa rahaa hyväntekeväisyyteen ja saada mielihyvää voidessaan auttaa.
        Voi ostaa muodikkaan laukun ja saada mielihyvää tuntiessaan itsensä trendikkääksi.
        Voi ostaa herkullista ruokaa ja saada mielihyvää sen syömisestä.
        Voi sijoittaa rahaa osakkeisiin ja saada mielihyvää sijoituksen hitaasta arvonnoususta.
        Voi säästää rahansa ja saada mielihyvää säästäväisyydestään.
        Voi ostaa lottokupongin ja saada mielihyvää ajatuksesta että kuuluu siihen joukkoon josta lottovoittaja arvotaan.

        Kaikissa näissä tapauksissa mielihyvä on luonnollinen seuraus toiminnasta. Käsitätkö?

        Tuottoprosentti ei läheskään aina ole olennainen osa mielihyvää -ihmisen mielihyvä on paljon monitahoisempi ilmiö.


      • ...
        ertert kirjoitti:

        "Olet todellinen idiootti."

        Kusipäiset kuvitelmasi eivät tee niistä totta.

        ensiksi sanot minua idiootiksi ja sitten sanot että se että olen idiootti on vain minun kusipäinen kuvitelma

        päätä jo


      • ...
        ertert kirjoitti:

        "ikö sinulle ole tullut mieleen, miten huono tuottoprosentti tuolla toiminnallasi on. Olet todellinen idiootti. "

        On ja sillä ei ole minulle merkitystä, koska sijoitan siihen niin vähän. Ymmärrätkö, idiootti?

        Ymmärrätkö, idiootti?

        en alkuunkaan.

        samalla tavalla voisit laittaa vaikka pedofiilia lailliseksi ry seen rahaa kun se kumminkin on vain niin pieni summa etteihän sillä ole mitään väliä


      • ... kirjoitti:

        ensiksi sanot minua idiootiksi ja sitten sanot että se että olen idiootti on vain minun kusipäinen kuvitelma

        päätä jo

        Opettele lukemaan ja yritä myös ymmärtää lukemasi.


      • ... kirjoitti:

        maksimoidaan hyvä mitä hyväntekeväisyyten annettu raha saa aikaan

        Kyllä minä sen ymmärsin, mitä linkissä samotaan vaikka hyvän maksinointi onkin aika suhteellinen juttu.

        Se ei kuitenkaan millään tavalla selitä, miksi olisi typerää lotota. Hyväntekeväisyyteen antamani raha ei ole millään tavalla riippuvainen siitä lottoanko vaiko en. Jos lottoan vuodessa vaikkapa 20 eurolla, ei sillä rahalla saisi hyvällä tuotolla kuin lähes merkityksettömiä määriä tuottoa. Kiihkoilussasi asiasi puolesta ei ole mitään suhteellisuudentajua.


      • ... kirjoitti:

        Ymmärrätkö, idiootti?

        en alkuunkaan.

        samalla tavalla voisit laittaa vaikka pedofiilia lailliseksi ry seen rahaa kun se kumminkin on vain niin pieni summa etteihän sillä ole mitään väliä

        "Ymmärrätkö, idiootti?

        en alkuunkaan."

        Sen kyllä huomaa:
        "samalla tavalla voisit laittaa vaikka pedofiilia lailliseksi ry seen rahaa kun se kumminkin on vain niin pieni summa etteihän sillä ole mitään väliä "

        Et todellakaan ymmärtänyt. Hyvinhän sinä todistit kirjoituksillasi olevasi idiootti.


      • ...
        ertert kirjoitti:

        Kyllä minä sen ymmärsin, mitä linkissä samotaan vaikka hyvän maksinointi onkin aika suhteellinen juttu.

        Se ei kuitenkaan millään tavalla selitä, miksi olisi typerää lotota. Hyväntekeväisyyteen antamani raha ei ole millään tavalla riippuvainen siitä lottoanko vaiko en. Jos lottoan vuodessa vaikkapa 20 eurolla, ei sillä rahalla saisi hyvällä tuotolla kuin lähes merkityksettömiä määriä tuottoa. Kiihkoilussasi asiasi puolesta ei ole mitään suhteellisuudentajua.

        Lottoaminen on tuttua puuhaa suurimmalle osalle suomalaisista. 70 prosenttia suomalaisista ilmoittaa pelaavansa Lottoa ainakin joskus. Vuonna 2008 suomalaiset pelasivat Lottoa yhteensä noin 470 miljoonalla eurolla, joka on noin 32 prosenttia Veikkauksen liikevaihdosta. Suomessa lotottiin viime vuonna keskimäärin noin 89 eurolla per asukas.

        keskiverto lottoaja käyttää lottoon 127 euroa vuodessa ( jos tuo 70% pitää paikkansa)


        https://www.veikkaus.fi/info/yritys/historia/lottoajat.html


        keskiverto suomalainen käyttää 399e veikkaukseen ja rahapeleihin

        samaa luokkaa kun keskiverto ihminen maksaa evlutkirkon jäsen maksua ja tv-lupa maksua

        tv lupa maksusta ollut paljon suurempi meteli


    • ...

      miksi tällä palstalla ei ole ei lottavia ateisti naisia?

      molemmat telaketjulottoajat Kössönöm ja Tango_Delirium ovat naisia

      ei kai tämä taas ole esimerkki naisten taikauskoisuudesta??

      • Tango_Delirium

        Kössönöm taisi ilmoittaa lottoavansa ja se hänelle suotakoon. Allekirjoittanut ei harrasta.


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Kössönöm taisi ilmoittaa lottoavansa ja se hänelle suotakoon. Allekirjoittanut ei harrasta.

        Allekirjoittanut ei harrasta

        hyvä juttu sitten


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Kössönöm taisi ilmoittaa lottoavansa ja se hänelle suotakoon. Allekirjoittanut ei harrasta.

        taitaa mennä tämä pieni otanta sitten tasan naisten ja miesten kesken


      • Tango_Delirium
        ... kirjoitti:

        Allekirjoittanut ei harrasta

        hyvä juttu sitten

        Jep, allekirjoittanut ei harrasta. Kiitos sinun voisin vaikka tulevalla viikolla kokeillakin.


      • ...

      • Tango_Delirium

      • Kössönöm
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Kössönöm taisi ilmoittaa lottoavansa ja se hänelle suotakoon. Allekirjoittanut ei harrasta.

        En ole ennenkään kysellyt keneltäkään minne rahani laitan, Jumalauta tuota kolmen pilkun vajakkia joka jaksaa koko illan vinkua siitä minne joku rahaansa laittaa. Eilen ostin ruoisleipää, vaikka ranskis olisi ollut halvempaa. Voi saatana että olen tuhlaavainen!


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Ja miten tuo linkki liittyy siihen, että typeryytesi vuoksi saatan lotota lähituleivasuudessa?

        jos osaisit lukea ymmärtäisit


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Ja miten tuo linkki liittyy siihen, että typeryytesi vuoksi saatan lotota lähituleivasuudessa?

        erityisesti

        Possible causes of unintended consequences include the world's inherent complexity (parts of a system responding to changes in the environment), perverse incentives, human stupidity, self-deception, failure to account for human nature or other cognitive or emotional biases.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        En ole ennenkään kysellyt keneltäkään minne rahani laitan, Jumalauta tuota kolmen pilkun vajakkia joka jaksaa koko illan vinkua siitä minne joku rahaansa laittaa. Eilen ostin ruoisleipää, vaikka ranskis olisi ollut halvempaa. Voi saatana että olen tuhlaavainen!

        Eilen ostin ruoisleipää

        ei ei pidä mennä laittamaan rahaa sellaseen hömpötykseen spelttijauhot on paljon terveellisempiä

        Voi saatana että olen tuhlaavainen!
        niinpä silläkin summalla joku kehitysmaissa olisi saanut koulutarvikkeet ajattelepa sitä kumpi on tärkeempää se että sinun leipäsi maistuu hieman paremmalta vai se että ishmael ei saa ollenkaan koulutusta?


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        Eilen ostin ruoisleipää

        ei ei pidä mennä laittamaan rahaa sellaseen hömpötykseen spelttijauhot on paljon terveellisempiä

        Voi saatana että olen tuhlaavainen!
        niinpä silläkin summalla joku kehitysmaissa olisi saanut koulutarvikkeet ajattelepa sitä kumpi on tärkeempää se että sinun leipäsi maistuu hieman paremmalta vai se että ishmael ei saa ollenkaan koulutusta?

        Kuinka typeräksi aiot vielä venyä yön aikana?


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        Kuinka typeräksi aiot vielä venyä yön aikana?

        en ole vieläkään saanut yhtäkään rationaalista vastausta miksi ihmiset lottoavat. Pelkällä lukion matematiikallakin pitäisi olla jo selvillä kuinka älytöntä touhua lottoaminen on. Minua on naurattanut suuresti kuinka ateistit puolustavat lottoamistaan kuin uskovaiset uskontoaan. Uskontoa vastaan kyllä voidaan käyttää järkeä. Mutta ei lottoamista vastaan kun on suunnitelmissa voittaa se lotto ja viettää loppuelämä lokoisasti. Ehkä se lottoaminen on vähän samanlainen oljenkorsi parempaan elämään lottoajille kuin taivaspaikka on ratkaisu elämän päättymiseen uskovaisille.


      • Thronos
        ... kirjoitti:

        en ole vieläkään saanut yhtäkään rationaalista vastausta miksi ihmiset lottoavat. Pelkällä lukion matematiikallakin pitäisi olla jo selvillä kuinka älytöntä touhua lottoaminen on. Minua on naurattanut suuresti kuinka ateistit puolustavat lottoamistaan kuin uskovaiset uskontoaan. Uskontoa vastaan kyllä voidaan käyttää järkeä. Mutta ei lottoamista vastaan kun on suunnitelmissa voittaa se lotto ja viettää loppuelämä lokoisasti. Ehkä se lottoaminen on vähän samanlainen oljenkorsi parempaan elämään lottoajille kuin taivaspaikka on ratkaisu elämän päättymiseen uskovaisille.

        No, minä makselen sitä purjevenettäni - euron silloin, toisen tällöin. Plussan puolella olen vielä. Tällaisilla osamaksuehdoilla sitä tuskin olisin saanut ostettua, varsinkin kun makselen ihan vapaaehtoisesti.

        Kuten sanoin, analogiassasi on hieman vikaa - ainakin mitä minuun tulee.
        Ei minun elämäni ole mitenkään kiinni siitä voitosta enkä edes jännitä voitanko vai en. Elämäni on mielenkiintoista, nautinnollista ja täysipainoista tällaisenakin. Joskus ostan lottokupongin ja sitten joskus niitä kuponkeja tarkistelen kun muistan - eivät siinä isot tunteet kuohu millään muotoa.

        Jos voittaisin suuremman summan niin voisin toteuttaa sellaisia asioita joita nyt palkallani en voi (vaikka siihen summaan lisättäisiinkin se kymppi pari vuodessa mitä lottoon ehkä kuluu), mutta ei minun elämäni siitä mitenkään kiinni ole. Näinkin on oikein mukavaa. Mukavuutta lisää se mahdollisuus että joskus ehkä jotakin taas voitan.

        Oliko tämä nyt tarpeeksi rationaalinen vastaus?


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        en ole vieläkään saanut yhtäkään rationaalista vastausta miksi ihmiset lottoavat. Pelkällä lukion matematiikallakin pitäisi olla jo selvillä kuinka älytöntä touhua lottoaminen on. Minua on naurattanut suuresti kuinka ateistit puolustavat lottoamistaan kuin uskovaiset uskontoaan. Uskontoa vastaan kyllä voidaan käyttää järkeä. Mutta ei lottoamista vastaan kun on suunnitelmissa voittaa se lotto ja viettää loppuelämä lokoisasti. Ehkä se lottoaminen on vähän samanlainen oljenkorsi parempaan elämään lottoajille kuin taivaspaikka on ratkaisu elämän päättymiseen uskovaisille.

        koska se on kivaa. On mukava katsoa lauantai-iltana lottoarvontaa ja ajatella, että jospa minä vitosen panoksella tänä lauantaina saisin päävoiton ja voisin jättää tämän maan taakseni ja muuttaa vaikkapa Bora Boralle riippukeinuun makoilemaan, pina coladaa tms litkimään ja kissa makoilisi mahan päällää. Ahh sitä ihanuutta.

        Uskonto se ei ole, koska siinä ei ole mitään näkymätöntä henkiolentoa hääräilemässä, johon minä uskoisin. Sattumankauppaa, kuten koko elämäkin.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        koska se on kivaa. On mukava katsoa lauantai-iltana lottoarvontaa ja ajatella, että jospa minä vitosen panoksella tänä lauantaina saisin päävoiton ja voisin jättää tämän maan taakseni ja muuttaa vaikkapa Bora Boralle riippukeinuun makoilemaan, pina coladaa tms litkimään ja kissa makoilisi mahan päällää. Ahh sitä ihanuutta.

        Uskonto se ei ole, koska siinä ei ole mitään näkymätöntä henkiolentoa hääräilemässä, johon minä uskoisin. Sattumankauppaa, kuten koko elämäkin.

        jos oikeasti haluat tuota miksi et säästä ja sijoita ja toteuta unelmaasi ?

        lottoamalla sinä hyvin epätodennäköisesti saavutat sitä


      • Tango_Delirium
        ... kirjoitti:

        jos osaisit lukea ymmärtäisit

        Kiitos kysymästä, osaan lukea. Tuo vain ei liity mitenkään siihen, että jos sinun typeryytesi vuoksi vaikka huvikseni sattuisin jonakin päivänä lottoamaan.


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        jos oikeasti haluat tuota miksi et säästä ja sijoita ja toteuta unelmaasi ?

        lottoamalla sinä hyvin epätodennäköisesti saavutat sitä

        Tässä ollaan jo toinen jalka haudassa, joten säästämisen voi unohtaa. Vaikka loton päävoitto omalle kohdalle onkin hyvin epätodennäköistä, niin säästämisellä tuo Loppuiäksi Bora Boralle-haave on mahdoton saavuttaa.


      • ...
        Tango_Delirium kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, osaan lukea. Tuo vain ei liity mitenkään siihen, että jos sinun typeryytesi vuoksi vaikka huvikseni sattuisin jonakin päivänä lottoamaan.

        Kiitos kysymästä, osaan lukea

        no sitten et ymmärrä lukemaasi


      • Tango_Delirium
        ... kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, osaan lukea

        no sitten et ymmärrä lukemaasi

        Tai sitten sinä et ymmärrä lukemaasi. Tuo teksti ei liity mitenkään siihen, että typerä argumentointisi usuttaa minut toimimaan täsmälleen päinvastoin kuin toivoisit.


    • ...

      en olisi ikinä uskonut että lottoaminen voi herättää näin suuria tunteita

      • Sinun idioottimaisuutesi ja kusipäisyytesi herättää vastustusta. Se on ihan ymmärrettävää, koska sellaiset avut eivät ole kovin hyvässä huudossa ateismipalstalla.


      • ...
        ertert kirjoitti:

        Sinun idioottimaisuutesi ja kusipäisyytesi herättää vastustusta. Se on ihan ymmärrettävää, koska sellaiset avut eivät ole kovin hyvässä huudossa ateismipalstalla.

        Sinun idioottimaisuutesi ja kusipäisyytesi herättää vastustusta

        tunne on molemminpuoleinen

        Se on ihan ymmärrettävää, koska sellaiset avut eivät ole kovin hyvässä huudossa ateismipalstalla.
        näyttävät olevan


      • Thronos

        Minussa tunteita ei niinkään herätä lottoaminen kuin tyhmät argumentit ja suhteellisuudentajun puute.

        Olen jotenkin allerginen tyhmyydelle, laskettakoon se minun viakseni siinä kuin lottoaminenkin.


      • ...
        Thronos kirjoitti:

        Minussa tunteita ei niinkään herätä lottoaminen kuin tyhmät argumentit ja suhteellisuudentajun puute.

        Olen jotenkin allerginen tyhmyydelle, laskettakoon se minun viakseni siinä kuin lottoaminenkin.

        Olen jotenkin allerginen tyhmyydelle, laskettakoon se minun viakseni siinä kuin lottoaminenkin.

        vrt. raittiusliikkeen puheenjohtaja joka vetää ympäri perseet joka päivä


      • ... kirjoitti:

        Sinun idioottimaisuutesi ja kusipäisyytesi herättää vastustusta

        tunne on molemminpuoleinen

        Se on ihan ymmärrettävää, koska sellaiset avut eivät ole kovin hyvässä huudossa ateismipalstalla.
        näyttävät olevan

        Taas trollia vedätetään.

        Tiesitkö muuten, että kaltaisesi trollit ovat keskustelupasltojen säälittävimpiä olentoja.


      • Thronos
        ... kirjoitti:

        Olen jotenkin allerginen tyhmyydelle, laskettakoon se minun viakseni siinä kuin lottoaminenkin.

        vrt. raittiusliikkeen puheenjohtaja joka vetää ympäri perseet joka päivä

        Analogiasi on hieman vajavaista aivan kuten argumentointisikin.


      • ...
        ertert kirjoitti:

        Taas trollia vedätetään.

        Tiesitkö muuten, että kaltaisesi trollit ovat keskustelupasltojen säälittävimpiä olentoja.

        Tiesitkö muuten, että kaltaisesi trollit ovat keskustelupasltojen säälittävimpiä olentoja.

        säälittäviä ovat ne taikauskoiset jotka lottoavat


      • ... kirjoitti:

        Tiesitkö muuten, että kaltaisesi trollit ovat keskustelupasltojen säälittävimpiä olentoja.

        säälittäviä ovat ne taikauskoiset jotka lottoavat

        Sinun idioottimaisuuksiin perustuvilla mielipiteilläsi ei ole väliä.


    • ,,,

      Loton viehätys perustuu siihen, että pienellä rahalla on mahdollista voittaa suuria summia; suurin osa häviää vain vähän rahaa mutta muutama voittaa huomattavan summan. Toisin kuin esimerkiksi RAY:n kolikkopelejä, lottoa täytyisi pelata erittäin suurilla summilla ennen kuin tappio olisi käytännössä väistämätöntä, koska pelaajien palautusprosenttien välinen hajonta on normaaleilla rivimäärillä pelattaessa suuri.

      Tyhmää olisi käyttää lottoon oman talouden kannalta merkityksellisiä summia, kun taas merkityksettömillä summilla pelaaminen on tuottaa todennäköisesti ja korkeintaankin vain mitätöntä tappiota huomattavan suuren palautusprosentin ollessa edelleen epätodennäköistä mutta mahdollista.

      • ...

        olen nähnyt kioskissa kun joku kirjoitti ison nipun lotto kuponkeja ja samalla vielä pelasi hedelmä peliä näytti aika karmivalta. varmaan 100-200 euron edestä niitä kuponkeja


      • Lottovoittaja.
        ... kirjoitti:

        olen nähnyt kioskissa kun joku kirjoitti ison nipun lotto kuponkeja ja samalla vielä pelasi hedelmä peliä näytti aika karmivalta. varmaan 100-200 euron edestä niitä kuponkeja

        No oliko se atte vai mistä sait idean aloitukseen?


      • ...
        Lottovoittaja. kirjoitti:

        No oliko se atte vai mistä sait idean aloitukseen?

        ei mitään hajua oliko hän atte

        ja kysyinkin aloituksessani
        " löytyykö täältä ateisteja jotka lottoavat ? "


      • ... kirjoitti:

        ei mitään hajua oliko hän atte

        ja kysyinkin aloituksessani
        " löytyykö täältä ateisteja jotka lottoavat ? "

        Millä tavalla tuon ihmisen käyttäytyminen on relevantti tämän palstan ateistien lottoamisen kannalta?


    • HattiWatti!

      Lottoaminen on suht epatoivoinen anomus yrittaa saada rahaa. Paljon helpompia keinoja on jos haluaa rikastua. Yleensa ihmiset vaan eivat usko etta juuri he pystyisivat helppoa rahaa tekemaan. Mutta ei siita sen enempaa, palelkaa siella kylmassa te koyhat, meikku lahtee mahtavalle hiekkabiitsille ottaan arskaa. Hahahahaaa !!!!

    • mikä vitsi sä sulloit ---> löytyykö täältä ateisteja jotka lottoavat ? ---> Repesin : )

      Sama kun kysyisit löytyykö fixuja ateisteja tai syntisiä hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii : )

    • vihtuilija

      https://www.veikkaus.fi/info/yritys/historia/lottovoittajat.html

      Vertaappa tilastoja vaikkapa niiden ihmisten lukumäärään, jotka pystyvät elättämään itsensä ikänsä vaikkapa puhtaasti kirjoja kirjoittamalla. Lotossa päävoiton voittaneita on melko varmasti enemmän suomessa kuin kirjoja kirjoittamalla itsensä elättäneitä...:D

    • karisma

      En minä sitä voittaakseni pelaa, koska voiton mahdilluus on häviävän pieni, vaan muuten vain.
      Eikä 2,4 euron panos sillointällöin nyt oikein uhkapelaamistakaan ole.

      • ...

        keskiverto suomalainen käyttää n.400 euroa veikkaus ja ray peleihin


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        keskiverto suomalainen käyttää n.400 euroa veikkaus ja ray peleihin

        noita summia koko ajan? Koska pääset jo tonniin?


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        noita summia koko ajan? Koska pääset jo tonniin?

        valehtelen ?

        Veikkaus oy 1 475 000 000 euroa , lähde https://www.veikkaus.fi/info/yritys/avainluvut/pelitulot.html

        ray Pelitoiminnan tuotot, 660 000 000 euroa , lähde http://www.ray.fi/raytietoa/ray/raytunnusluvut.php

        suomen väkiluku 5 353 816 ihmistä

        (veikkaus ray ) / suomen väkiluku

        (1 475 000 000euroa 660 000 000euroa) / 5 353 816 ihminen
        398,78 euroa / nuppi

        ja tässä ei ole edes vielä mukana paffit ja nordicbetit sun muut

        Miksi vaihtelet
        kuten osoitin en valehdellut


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        valehtelen ?

        Veikkaus oy 1 475 000 000 euroa , lähde https://www.veikkaus.fi/info/yritys/avainluvut/pelitulot.html

        ray Pelitoiminnan tuotot, 660 000 000 euroa , lähde http://www.ray.fi/raytietoa/ray/raytunnusluvut.php

        suomen väkiluku 5 353 816 ihmistä

        (veikkaus ray ) / suomen väkiluku

        (1 475 000 000euroa 660 000 000euroa) / 5 353 816 ihminen
        398,78 euroa / nuppi

        ja tässä ei ole edes vielä mukana paffit ja nordicbetit sun muut

        Miksi vaihtelet
        kuten osoitin en valehdellut

        että valehtelet, vaan vaihtelet.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        noita summia koko ajan? Koska pääset jo tonniin?

        Koska pääset jo tonniin?

        edelleenkän en vetänyt lukunani perseestä


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        että valehtelet, vaan vaihtelet.

        missä vaihtelen ?

        olen sanunut että ihmiset lottoavat 127eurolla per vuosi
        ja olen sanonut että he käyttävät veikkaukseen ja rayhyn 400 euroa vuosi
        ovat eri asia
        lotto on vain yksi veikkauksen peleistä


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        että valehtelet, vaan vaihtelet.

        kerro se kohta


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        että valehtelet, vaan vaihtelet.

        antaa tulla missä olen kohtaa olen niin tehnyt


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        missä vaihtelen ?

        olen sanunut että ihmiset lottoavat 127eurolla per vuosi
        ja olen sanonut että he käyttävät veikkaukseen ja rayhyn 400 euroa vuosi
        ovat eri asia
        lotto on vain yksi veikkauksen peleistä

        "... 8.2.2010 17:10
        Vastauksia: 203 Lukukertoja: 335 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: veikkauksen sivuilta

        Suomessa lotottiin viime vuonna keskimäärin noin 89 eurolla per asukas.

        70 prosenttia suomalaisista ilmoittaa pelaavansa Lottoa ainakin joskus

        eli keskiverto lottoaja käyttää 127 euroa vuodessa lottoon"

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8831631/42481759

        - Miten selität sen että keskimäärin lotottiin 89 eurolla, mutta sitten kuitenkin väität: "olen sanunut että ihmiset lottoavat 127eurolla per vuosi"


        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8831631/42484747


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        "... 8.2.2010 17:10
        Vastauksia: 203 Lukukertoja: 335 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa: veikkauksen sivuilta

        Suomessa lotottiin viime vuonna keskimäärin noin 89 eurolla per asukas.

        70 prosenttia suomalaisista ilmoittaa pelaavansa Lottoa ainakin joskus

        eli keskiverto lottoaja käyttää 127 euroa vuodessa lottoon"

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8831631/42481759

        - Miten selität sen että keskimäärin lotottiin 89 eurolla, mutta sitten kuitenkin väität: "olen sanunut että ihmiset lottoavat 127eurolla per vuosi"


        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8831631/42484747

        Suomessa lotottiin viime vuonna keskimäärin noin 89 eurolla per asukas.
        https://www.veikkaus.fi/info/yritys/historia/lottoajat.html

        70 prosenttia suomalaisista ilmoittaa pelaavansa Lottoa ainakin joskus

        89euroa / 0.7 = 127euroa
        keskiverto LOTTOAJA lottoajaa 127 eurolla

        saat eri luvun jos jaat loton liikevaihdon suomalaisten lukumäärällä ja eri luvun kun jaat lutun liike vaihdon lottoajien lukumäärällä


      • Kössönöm
        ... kirjoitti:

        Suomessa lotottiin viime vuonna keskimäärin noin 89 eurolla per asukas.
        https://www.veikkaus.fi/info/yritys/historia/lottoajat.html

        70 prosenttia suomalaisista ilmoittaa pelaavansa Lottoa ainakin joskus

        89euroa / 0.7 = 127euroa
        keskiverto LOTTOAJA lottoajaa 127 eurolla

        saat eri luvun jos jaat loton liikevaihdon suomalaisten lukumäärällä ja eri luvun kun jaat lutun liike vaihdon lottoajien lukumäärällä

        "olen sanunut että ihmiset lottoavat 127eurolla per vuosi""

        - Jos jatkat tuota fundispaskaasi, niin ole sitten edes tarkempi jutuissasi.

        Olet ihme jänkkääjä. Kun tuo lottohommelin on kaluttu loppuun, niin mitä keksit seuraavaksi jänkkäaiheeksi? Ei tarvitse vastata, ei sinun juttujasi enää jaksa.


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        "olen sanunut että ihmiset lottoavat 127eurolla per vuosi""

        - Jos jatkat tuota fundispaskaasi, niin ole sitten edes tarkempi jutuissasi.

        Olet ihme jänkkääjä. Kun tuo lottohommelin on kaluttu loppuun, niin mitä keksit seuraavaksi jänkkäaiheeksi? Ei tarvitse vastata, ei sinun juttujasi enää jaksa.

        jos et luota minun lasku taitooni voit ihan hyvin käydä itse veikkauksen ja ray sivuilla
        yhteen- ,vähennys- , kerto- , jako- ja prosenttilaskujen luulisi luonnistuvan


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        "olen sanunut että ihmiset lottoavat 127eurolla per vuosi""

        - Jos jatkat tuota fundispaskaasi, niin ole sitten edes tarkempi jutuissasi.

        Olet ihme jänkkääjä. Kun tuo lottohommelin on kaluttu loppuun, niin mitä keksit seuraavaksi jänkkäaiheeksi? Ei tarvitse vastata, ei sinun juttujasi enää jaksa.

        Olet ihme jänkkääjä
        sinun uskosi lottokoneen voimaan on ihmeen fundamentalistinen


    • ...
      • Kössönöm

        ?


      • ...
        Kössönöm kirjoitti:

        ?

        jos vaikka ne aivot löytyisi sieltä päästä


      • ...
        ... kirjoitti:

        jos vaikka ne aivot löytyisi sieltä päästä

        Voisitko antaa lainnan tännepäin?


      • ...
        ... kirjoitti:

        Voisitko antaa lainnan tännepäin?

        Voisitko antaa lainnan tännepäin?

        kunhan ensin kehität toimivan mind uploadingin


    • .....

      Tämä vapaaehtoinen lottoaminen tarkoittaa käytännössä sitä, että jos lottoaminen ja kaikki muutkin rahapelit lopetettaisiin, niin valtio joutuisi nostamaan veroprosenttia tai sitten nuoriso- urheilu- ja kulttuurityö ei enää saisi tukea toimintaansa.

    • Kati.

      Aloittajan logiikalla ei kannata mennä naimisiin, koska silloin se johtaa avioeroon.

      • ...


      • ...
        ertert kirjoitti:

        "todennäköisyys että voittaa päävoiton lotossa

        0,0000065%"

        Väärin. Osaatko ihan itse keksiä, missä harhauduit?

        no sitten veikkaus valehtelee sivuillaan

        Kun Loton 39 numerosta arvotaan seitsemän, on mahdollisia lottorivejä olemassa 15 380 937 kappaletta. Joka viikko arvotaan siis yksi seitsemän numeron rivi, jonka mahdollisuus toteutua on 1:15380937, eli 0,0000065 prosenttia.

        https://www.veikkaus.fi/info/lotto/todennakoisyys.html


      • ...

      • ... kirjoitti:

        no sitten veikkaus valehtelee sivuillaan

        Kun Loton 39 numerosta arvotaan seitsemän, on mahdollisia lottorivejä olemassa 15 380 937 kappaletta. Joka viikko arvotaan siis yksi seitsemän numeron rivi, jonka mahdollisuus toteutua on 1:15380937, eli 0,0000065 prosenttia.

        https://www.veikkaus.fi/info/lotto/todennakoisyys.html

        Sinulle ei sitten juolahtanut mieleen, että on mahdollista lotota useampi kuin yksi rivi. Veikkaus ei valehtele, mutta sinä et ymmärrä lukemaasi, kun teet niin älyvapaita väitteitä.

        Tai no, ehkä sinä ostaisit useamman rivin ja laittaisit kaikkiin samat numerot.

        Sitten on olemassa vielä olemassa järjestelmät. Jos et osaa lukea ja ymmärtää sivuja, joita lainaat, ei kannattaisi niistä kirjoitella juttuja.


      • voi voi
        ... kirjoitti:

        todennäköisyys että voittaa päävoiton lotossa

        a*0,0000065% , missä a on rivien lkm
        https://www.veikkaus.fi/info/lotto/todennakoisyys.html

        Jos yhden rivin todennäköisyys päävoittoon olisi tuo väittämäsi 0,0000065%, tarvittaisiin ainoastaan 1/0.0000065 = 153 846 riviä, jotta odotusarvo päävoittojen määrälle olisi 1. Tällöin yhden päävoiton hinta olisi keskimärin 153 846*0,80€ = 123 076,80€. Suurella pelikassalla tuotto tulee olemaan huikea.

        Heti lottoamaan näin korkeilla todennäköisyyksillä!


      • voi voi
        voi voi kirjoitti:

        Jos yhden rivin todennäköisyys päävoittoon olisi tuo väittämäsi 0,0000065%, tarvittaisiin ainoastaan 1/0.0000065 = 153 846 riviä, jotta odotusarvo päävoittojen määrälle olisi 1. Tällöin yhden päävoiton hinta olisi keskimärin 153 846*0,80€ = 123 076,80€. Suurella pelikassalla tuotto tulee olemaan huikea.

        Heti lottoamaan näin korkeilla todennäköisyyksillä!

        jos opettelisit edes mitä se prosentti tarkoittaa

        0,0000065% = 0,0000065*0,01 = 0,000000065

        jos haluaisit ostaa kaikki rivit maksaisi se
        15380937*0,8euroa = 12304749,6euroa

        suurin potti tähän mennessä 7 miljoona euroa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe