Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. Juhannusaamun tiedeuutisia

Siinä korjaussarjoja nauttiessanne voitte lueskella evoluutioasiaa: 1) Labrassa on jälleen yksisoluisista tuotettu mon
    48
    141
  2. Keskustelua uskonnoista

Ja tässä niitä parhaita argumentteja ei suotta säästellä http://www.youtube.com/watch?v=M6edqRgDYg0
    3
    138
  3. Oslon ammuskelijan motiiveista

Nuo motiivit selviävät tuosta hänen videostaan (BerwickAndrew = Anders Breivik), kahjo on myös kirjoittanut 1500-sivuis
    25
    138
  4. Onko ID-liike vainaa?

Tulipa mieleeni, että milloin olette viimeksi kuulleet mitään uutisia ID-liikkeen tiimoilta? Itse pistin jokunen kk si
    15
    138
  5. Engines of Evolution

Uusimmassa New Scientist-lehdessä (Feb 16) on mielenkiintoinen artikkeli ("Engines of Evolution") ID-liikkeen vanhan kep
    0
    136
  6. Kas, avaus sensuroitiin

Heh. uuden geneettisen informaation syntyavaus oli jollekin krealle liian kuuma, mikäs sen hauskempaa :-) Noo, se pala
    Uskonnot ja uskomukset
    38
    135
  7. Suzie kiittää Jeesusta

Ja kylläpäs hänellä niitä syitä moiseen riittääkin. http://www.youtube.com/watch?v=vM5n8jESUEk
    Ateismi
    0
    133
  8. TV-vinkki: Stephen Hawking ja luoja

Discovery Channel esittää Curiosity-sarjassa jakson, jossa Stephen King käsittelee kreationismia otsikolla "Is There a C
    9
    132
  9. Kriittisen ajattelun alkeita Möttös Dängille

Palstalla varsinkin Möttöskä alias Däng däng tykkää "yliluonnollisuuksista" ja kertoilee täysin kritiikittömästi kuulemi
    9
    129
  10. Ihmisen evoluutio

Juha Valsteen pitämä ja Skepsiksen järjestämä luentotilaisuus "Ihmisen evoluutio" Tieteiden talolta muutaman viikon taka
    26
    129
  11. Sarah Palin on typerys

Edustaako tämä uskonsisarenne ja mahdollisesti tulevan republikaanien presidenttiehdokkaan Sarah Palinin kampanjaoinniss
    Helluntailaisuus
    2
    128
  12. Kunniarotta Tapio Puolimatkalle!

Onnittelut Tapio Puolimatka saavuttamastanne Kunniarotta-palkinnosta! Olette palkinnon vilpittömästi ansainneet sitkeä
    15
    127
  13. Nännit piiloon

Toki vain naisilta. Biologia on raamatulliselle uskovaiselle ahdistavaa myös muuten kuin evoluutioteorian suhteen. Eik
    Maailman menoa
    13
    126
  14. Miinusnappi?

Kommentoinnin miinusnappi näyttää kadonneen... ainakaan mun käyttöliitymässäni sitä ei enää näy. Harmi, koska sillä oli
    6
    126
  15. Off-topic: homojen syrjinnästä tuomio

Nyt myös brittioikeus näytti Raamatulle paikkansa ja totesi sen näkemykset vanhentuneiksi. "Kristillisen uskonsa mukaan"
    0
    125
  16. Bad Faith Awards 2010

Brittipainotteisuudestaan huolimatta allaoleva lista on hyvin kuvaava. Ihmisoikeuksia taikauskonsa nojalla loukkaavat is
    0
    123
  17. Ihminenkö eläin?

Huihai, sanoo kreationisti! http://www.youtube.com/watch?v=swlsqkAyxqY Videolla on kreationistien sukupuolisiveellisyy
    0
    122
  18. Vaimo kuriin luojan ohjein

Jos vaimosi ei ymmärrä kuka on herra talossa, niin tässä oppinut kreationisti neuvoo kuinka tilanne pidetään hallussa.
    6
    122
  19. opetussunnitelmat kuntoon USA:ssa?

Tässäpä mainio idea lopettaa paikallistason kreationistijunttien jatkuva kouluhäiriköinti USA:ssa. Hoidetaan ongelma lii
    4
    122
  20. Joululahja kreationisteille

Alla kertauksena vankka ja upeasti toteutettu 2 videon evoluutiotietopaketti. Kreationistille niiden huolellinen katso
    1
    120