Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

  1. Ask for Evidence

    Mainio pieni kampanjaidea rationaalisen maailmankuvan edistämiseksi: http://www.senseaboutscience.org/pages/a4e_launch.
    17
    164
  2. Pikku-Stephen todistaa väkevästi

    Kyllä. Onneksi Stephen kertoo sitten paljon muutakin.... http://stephenlaw.blogspot.fi/2012/08/former-creationist-watch
    26
    162
  3. Keskustelua uskonnoista

    Ja tässä niitä parhaita argumentteja ei suotta säästellä http://www.youtube.com/watch?v=M6edqRgDYg0
    3
    161
  4. Paavi se taas loihe lausumaan

    “If man were merely a random product of evolution in some place on the margins of the universe, then his life would make
    27
    160
  5. Beautiful mind, Richard Dawkins

    Aikamme erään merkittävimmistä ajattelijoista omakuva, olkaa hyvä. http://www.youtube.com/watch?v=C2I8f4lpBLU Ja jos
    24
    160
  6. The Unbelievers

    Pieni ennakkotieto: Richard Dawkinsin ja Lawrence Kraussin pitämistä tieteellisen maailmankuvan hyödyllisyyteen liittyn
    6
    160
  7. Oslon ammuskelijan motiiveista

    Nuo motiivit selviävät tuosta hänen videostaan (BerwickAndrew = Anders Breivik), kahjo on myös kirjoittanut 1500-sivuis
    25
    159
  8. Vanhan Testamentin merkitys hämärtynyt

    Vanhan Testamentin merkitys kristityille vaikuttaa nykyisellään kovin pieneltä ja epämääräiseltä. Esim. siellä annetut e
    21
    158
  9. Juhannusaamun tiedeuutisia

    Siinä korjaussarjoja nauttiessanne voitte lueskella evoluutioasiaa: 1) Labrassa on jälleen yksisoluisista tuotettu mon
    48
    157
  10. Jumalten viha on kauhea

    ...vaan eipä tässä taivas putoa - taaskaan. Vielä muutama vuosituhat sitten tämäkin pikkumyräkkä vienoine tuulenvireinee
    Uskonnot ja uskomukset
    17
    156
  11. Nännit piiloon

    Toki vain naisilta. Biologia on raamatulliselle uskovaiselle ahdistavaa myös muuten kuin evoluutioteorian suhteen. Eik
    Maailman menoa
    13
    155
  12. Kriittisen ajattelun alkeita Möttös Dängille

    Palstalla varsinkin Möttöskä alias Däng däng tykkää "yliluonnollisuuksista" ja kertoilee täysin kritiikittömästi kuulemi
    9
    154
  13. Yliluonnollinen on opittua

    Vuosikautinen kiistely siitä, onko ihmisillä luontainen käsitys tai vaisto jostakin yliluonnollisesta voidaan pian lopet
    22
    153
  14. Onko ID-liike vainaa?

    Tulipa mieleeni, että milloin olette viimeksi kuulleet mitään uutisia ID-liikkeen tiimoilta? Itse pistin jokunen kk si
    15
    153
  15. TV-vinkki: Stephen Hawking ja luoja

    Discovery Channel esittää Curiosity-sarjassa jakson, jossa Stephen King käsittelee kreationismia otsikolla "Is There a C
    9
    152
  16. Petokammo ja kirkko

    Pöytyällä tyhmyys tiivistyi eilen oikein kreationistisiin mittoihin, kun paikallinen metsästysseura pääsi mielipuuhaansa
    41
    152
  17. Engines of Evolution

    Uusimmassa New Scientist-lehdessä (Feb 16) on mielenkiintoinen artikkeli ("Engines of Evolution") ID-liikkeen vanhan kep
    0
    147
  18. Ihmisen evoluutio

    Juha Valsteen pitämä ja Skepsiksen järjestämä luentotilaisuus "Ihmisen evoluutio" Tieteiden talolta muutaman viikon taka
    26
    146
  19. "Kulttuurivallankumokseen" on syynsä

    Nostan tämän omaksi ketjukseen vaikka tuolla jo samaa asiaa sivuttiinkin. http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/tiede/
    0
    145
  20. Sarah Palin on typerys

    Edustaako tämä uskonsisarenne ja mahdollisesti tulevan republikaanien presidenttiehdokkaan Sarah Palinin kampanjaoinniss
    Helluntailaisuus
    2
    144