Vapaa kuvaus

Aloituksia

37

Kommenttia

6146

1. Hyvää sanomaa

Efesolaiskirjeen neljännessä luvussa sanotaan näin: "Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, ant
    Luterilaisuus
    78
    658
  2. Sanoja keskiviikolle

Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Sananl. 27:19) Siunattua keskiviikkoa sinu
    Luterilaisuus
    60
    452
  3. Kuka minä olen?

Jossain keskustelussa joku esitti jotain siihen suuntaan, että emme me täällä kirjoita omana itsenämme. Jäin pohtimaan s
    Luterilaisuus
    39
    379
  4. Teemu Laajasalo Pisarassa

Katsoitteko Teemu Laajasaloa Pisara-ohjelmassa (löytyy Areenasta)? Aiheekseen hän oli valinnut Matt.10:16. Siitä hän tot
    Luterilaisuus
    25
    366
  5. Öisiä mietteitä

Öiseen aikaan on maailma hiljentynyt. Ajatus herää: Jumala on lähellä, hiljaisuudessa Hän on.
    Luterilaisuus
    33
    338
  6. Vain sinä tunnet minut, Vapahtaja

Tiedättehän sen tunteen, kun joku laulu puhuttelee? Tuntuu, että se kertoo juuri niistä omista tunteista ja ajatuksista
    Luterilaisuus
    29
    253
  7. Kasteesta kysymys

Olen ev.lut ja siis jo lapsena kastettu. Olen aina välillä miettinyt kasteasiaa. Tässä mm. kaksi kohtaa, joissa asiasta
    Luterilaisuus
    27
    228
  8. Valoa yössä

Kävin tuossa iltapesulla ennen nukkumaan menoa. Sytyttelin valoja mennessäni, jotta en iskisi varpaitani mihinkään ja nä
    Luterilaisuus
    18
    217
  9. Hyvää kynttilänpäivän loppua

Tänään oli kynttilänpäivä. Aurinkokin paistoi ja ilma oli rapsakan viileä. Kynttilänpäivä muistuttaa, että Jeesuksessa t
    Luterilaisuus
    13
    208
  10. Kenelle osoitat rukouksesi?

Kun rukoilet, niin osoitatko sanasi Jumalalle vai Jeesukselle? Ja onko sillä jotain merkitystä?
    Luterilaisuus
    23
    144
  11. Mikä evankeliumi?

Onko sinulle joku evankeliumeista mieluisin ja jos on niin miksi?
    Luterilaisuus
    7
    140
  12. Ollaan onnellisia

Nyt kun olemme tutkimuksenkin mukaan onnellisia niin lienee paikallaan kysyä, että mikä tekee sinut onnelliseksi? Mitä s
    Luterilaisuus
    5
    119
  13. Ihmisten alkuperä

Jumala loi Aatamin ja Eevan, mutta mistä ovat tulleet muut ihmiset (pakanat)?
    Luterilaisuus
    16
    105
  14. Pyhäinpäivänä

"Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä. N
    Luterilaisuus
    8
    84
  15. Jos et pidä runoista, älä avaa

Mieleeni nousi vanha Hellaakosken runo. Se on puhutteleva vielä nykyäänkin. vaikka on jo vanha. Jeesus on lähellä, vaikk
    Luterilaisuus
    2
    58
  16. Hyvää sanomaa

Efesolaiskirjeen neljännessä luvussa sanotaan näin: "Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, ant
    Luterilaisuus
    0
    54
  17. Hienoa suomalaiset

Oli hienoa huomata, että Turun torilla on järjestetty Tori takaisin -tempaus. "Hausteinin lisäksi kymmenkunta ammattimu
    Luterilaisuus
    1
    43