- ei kai reissussa tarvii käsikädessä kulkea, voihan sinne aamupalalle yksinkin mennä, kaveri tulee kun ehtii.
- en minäkään, outoa horinaa?
- yksin voi mennä minne vaan, mutta onhan se varmaan outoa kun on tottunut kaverin kanssa menemään. minäkin olen yksin ja olen vuosien myötä oppinut kulkemaan yksikseni, kun en enää lapsistani seuraa saa ja ystävillä on kumppanit joiden kanssa kulkea. tosin pakko tunnustaa, että vanhetessa on reissut ja menemiset vähentyneet juuri siksi, että aina joutuu menemään yksin, eihän se yhtä antoisaa ole kun ei ole kaveria jonka kanssa mielipiteitä vaihtaisi, mutta parempi mennä yksin kuin jäädä paikoilleen.
- kun paikka on tuttu, kuten Helsinki sinulle, ei kaveria kaipaakaan, kun tietää minne mennä. vieraampaan paikkaan mennessä on kiva jos on kaveri, voi yhdessä pällistellä ja ällistellä nähtävyyksiä ja mitä vastaaan tulee. tosin kyllä yksinkin matkustaminen ainakin minulle sopii, mutta kaverin kanssa on kivempaa vaihtaa mielipiteitä ja ihmetellä kuinka kaunis on maailma.
- kyllä 60-luvulla pidettiin naapurien kesken toisista huolta, ei kukaan joutunut kuukausia kotonaan kuolleena makaamaan. myös sukulaiset pitivät paremmin yhteyttä kuin nykyään, elämä oli silloin jotenkin paljon lepposampaa ja toiset huomioivampaa.
- ihan vaan pikkasena sivuhuomautuksena, että tuntuu oudolta kun aloittaja käsittelee vanhuksia kappaleina (6kpl/kk), minusta ihmisistä pitäisi sanoa henkilö, ei kappale.
- onhan se outoa, että huonoon hoitoon ja ruoan puutteeseen on sallittua kuolla, mutta eutanasiaa ei sallita niille joilla siihen on oikea syy ja tarve.
- olisihan se helppoa lennellä vaikka etelään, jos lintu olisi, ei tarvitsisi huolehtia lentolipuista eikä matkatavaroista, tms. mielelläni lähtisin minäkin, mutta nykyään en enää oikein yksin välitä reissata, kaipaan puheseuraa ja muutenkin toista ihmistä kenen kanssa reissata. nuorempana tuli lasten kanssa reissattua ja yksin sitten kun lapset pesästä lensivät, mutta nykyään tuntuu tyhjältä yksin lähteä.
- en ole koskaan ollut erikoisemmin kiinnostunut omasta tai muidenkaan iästä, enkä ole huomannut itseäni koskaan syrjittävän iän vuoksi. ikä on siitä ihana asia, että sitä saa lisää jokainen samaa tahtia, joten sen suhteen ollaan hyvin tasa-arvoisia, vaikka ei kuitenkaan kertyvien vuosien, toiset kun elää huomattavasti vanhemmaksi kuin toiset.
- onhan tuo jauheliha sitä salmonellalihaa mistä lehdessä kerrottiin? itse en lidlissä käy, vaan omistajapohjan pitää olla kotimainen että minulle kelpaa.
- samaa mieltä, kyllä jokainen osaa itsekin noita juttuja hakea, kummallista mainostamista. olen myös kyllästynyt youtube-linkkeihin, mutta kuten edellinen toteaa, ei niitä onneksi ole pakko aukoa.
- oksenna rauhassa, mua ei haittaa!
- totta on, että aika tuntuu nyt kulkevan nopeammin kuin joskus aktiivisempina aikoina. tiedostan kuitenkin, että ei aikaa kukaan minulta varasta, itse sen kaiken käytän mihin parhaaksi katson. huono omatuntokin jouti roskikseen sen jälkeen kun sain lapset kasvatettua ulos kotipesästä ja viimeiset rippeet karistin harteiltani kun se onnenpäivä koitti että sain jättää työelämän taakseni.
- piti vielä sanomani että, hyvää ystävänpäivää teille! mutta olin äsken liian hätänen.
- eiks se nyt ole ihan sama kuka täällä kirjottelee ja mitä ja millä nikillä, älkää ottako tätä touhua niin tosissanne!
- Afrikan tähti, Kimble ja Domino sopivat pientenkin kanssa pelaamiseen. On varmaan uudempiakin pelejä, mutta nuo ovat meillä olleet jo silloin kun omat lapset olivat pieniä. Postikorteilla tulee pelattua muistipeliä, jos pelaa pienten kanssa laitetaan peliin vain muutama kortti, aikuisten kanssa kortteja sitten enemmän. Monopolia erilaisilla laudoilla tulee pelattua, riippuen kenen omistamaa peliä pelataan ja erilaisia tietopelejä, mm. Trivial Pursuit ja vastaava Suomi-peli.
- minulle herkku on makeaa, leivonnaisia, jälkiruokaa, kamkkia tms. nyt ajankohtainen herkku on laskiaispullat, itse en viitsi itselleni leipoa, mutta kaupasta saa onneksi aina kun herkkuhimo yllättää.
- sattumaahan se on, milloin kukakin kuolee. toiset porskuttaa vaan, vaikka elintavat miten päin perskutarallaa, toiset taas kuolee ennen aikojaan vaikka kuinka terveellisesti elävät.
- ns. kehitysmaat odottavat vain muilta mailta apua, eivät ymmärrä että itsekin pitäisi jotain tehdä. kehitysmaiden rikkauksien riisto voitaisiin lopettaa ja opettaa maat hyödyntämään rikkauksiaan omaksi hyväkseen.
- sinulla on sitten sekä tempur että tuo halpis kun olet pystynyt vertaamaan?