Vapaa kuvaus

Aloituksia

183

Kommenttia

3148

1. Sanna Marin valehtelee, mikä on minulle iso pettymys

Marin: "Leikkaukset johtivat hukattuun vuosi­kymmeneen, eikä niitä saa toistaa". Ja "leikkaukset johtivat menetettyyn v
    Pääministeri
    29
    268
  2. Sain YLEltä sähköpostia. jota ihmettelen. Olen kai loukannut YLEä jotenkin, mutta en tiedä miten

Sain YLEltä sähköpostiini seuraavan viestin: "Hei, viestiäsi ei julkaistu keskustelussa 'Kova väite Ylen entiseltä hall
    Media
    5
    257
  3. Eem-kausi saattoi olla vielä hurjempi kuin aiempien tietojen perusteella kuvittelin

Eem-interglasiaali oli viime jääkautta edeltänyt lämmin kausi noin 131 000–114 000 vuotta sitten (wiki). En ole viime
    Ilmastonmuutos
    1
    247
  4. VAU, ankaraa EU-kritiikkiä ja järkeviä kannanottoja Pekka Haavistolta

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009531661.html Pekka Haavistolla on hyvin perillä kansainvälisestä politiikasta, e
    Euroopan unioni
    7
    242
  5. Takatalvi jatkuu toista viikkoa.

Ruoho ei viheriöi, kukat eivät kuki, perhoset eivät lentelee ja linnutkin ovat aika hiljaa. Eilen oli loskakeli. Tänäänk
    Ilmastonmuutos
    5
    241
  6. Raja railona aukeaa...

- ja koskaan se railo ei ole ollut niin leveä tai kuilu niin syvä. Kaksi valtiota, pieni ja iso, ovat naapurimaita.
    Sodat ja konfliktit
    2
    237
  7. Mikä on vuoden 2023 eduskuntavaalien tärkein kysymys? Mikä jakaa puolueita eniten?

Mielestäni tärkein jakolinja on kansallisvaltiopuolueet vastaan imperiumipuolueet. Selkeästi itsenäistä demokraattista
    Vaalit
    14
    229
  8. Filosofian pitäisi palata juurilleen - antiikin Kreikan aikaan, Sokrateen ja Platonin aikaan

Antiikin Kreikassa filosofia oli laaja käsite, se sisälsi myös tieteen. Tärkeintä oli kuitenkin pohdinta siitä, millaine
    Filosofia
    12
    227
  9. Orpon hallituksen kaksi ensimmäistä vuotta ovat olleet karmeita Suomelle

ja persuille. Kaikkein pahimmalta katastrofilta PS ja Riikka Purra voivat silti vielä pelastua. Pelastajana on yllättävä
    Perussuomalaiset
    6
    227
  10. Vanhoista tietokoneista on hyötyä eläkeläisen aivotoimintojen rappeutumisen hidastamisessa

Tylsyys on paha uhka aivoille. Eläkeläisellä on paljon tyhjää aikaa, joka pitäisi täyttää jollain puuhastelulla. Jos voi
    Käyttöjärjestelmät
    5
    226
  11. Persut ovat nyt ajaneet itsensä niin pahaan rakoon, että ehjänä siitä on mahdoton selvitä.

Tunnen itse syyllisyyttä persujen ahdinkoon kun olen suositellut kommenteissani persuille vahvasti tolkkua, malttia ja d
    Perussuomalaiset
    22
    222
  12. EU on nyt tärkeässä valinkauhassa, kansallismieliset ovat nousussa

Mutta puuttuu johtaja ja tiennäyttäjä, joka saisi sekavaan ja sekoilevaankin joukkoon järjestystä, yhteisen tavoitteen j
    Euroopan unioni
    3
    219
  13. Kuinka vahvasti Suomen eri poliittiset puolueet kannattavat Suomen itsenäisyyttä?

Itsenäisyyspäivä on huomenna joten tehdäänpä tällainen itsenäisyys-aiheinen aloitus. Arvioidaan poliittisten puolueiden
    Isänmaallisuus
    5
    211
  14. Globalisaatio vaikuttaa suomalaistenkin elämään enemmän kuin Suomessa ymmärretään

Globalisaatio on maailmantalouden karua ja kovaa todellisuutta. Globalisaatio on tämän päivän vallitsevaa maailmantalout
    Globalisaatio
    2
    209
  15. Suomi-syöjät Suomen kimpussa.

Jo autonomian aikana kun Suomi kuului Venäjän imperiumiin puhuttiin näistä Suomi-syöjistä. Suomi-syöjät olivat panslavis
    Isänmaallisuus
    2
    205
  16. Onnistuvatko lännen ns "liberaalit" siinä, missä Neuvostoliitto epäonnistui?

Onnistuvatko "liberaalit" globalismillaan ja elitismillään tuhoamaan demokratian? Toimivan demokratian kivijalka on ka
    3
    192
  17. Taas tuli sensorointi-ilmoitus YLEltä.

"viestiäsi ei julkaistu keskustelussa Jennifer sai kolme päivää aikaa muuttaa kotiin ulkomailta – näin Trumpin leikkauks
    Media
    3
    192
  18. Kestävätkä itsenäiset kansallisvaltiot? Säilyykö demokratia?

Minä, Oikonomi, uskon demokratiaan. Minä pidän itsenäistä kansallisvaltiota ainoana ympäristönä, missä aito demokratia v
    Yleistä politiikasta
    0
    190
  19. On outoja EU:n touhut, mutta ennallistamisasetus auttaa ymmärtämään mihin EU tähtää.

Ennallistamisasetusta kannattavat maat patistavat Suomea hyväksymään tämän Suomelle tuhoisan pakkoasetuksen. Miksi ihmee
    Euroopan unioni
    1
    190
  20. Supo on nyt ottanut tolkullisen kannan tähän väestönvaihto-kohuun.

Kun nyt Supo on pysynyt erossa politikoinnista niin omalta puoleltani voin todeta, että "väestönvaidon" ottaminen osaksi
    Yhteiskunta
    2
    183