jle-66

Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Usko Jumalaan ei pelasta ketään
Uskomatonta vain, että tuollainenkin harhausko elää sitkeästi.10166Jotta ristiriitaisuuteni säilyisi..
Tasapuolisuuden- ja oikeudenmukaisuuden nimissä, minun on kerrottava tämäkin elämänkokemukseni. Elin nuorena jo exänä,1164Keitä Luther tarkoitti?
http://www.kirjasilta.net/luther/index.html ***Vuonna 1527 uusi vaaliruhtinas Juhana alkoi pitää tarkastuksia seurakunn2164Miksi vl eksyy?
Tämän takia: Matteuksen evankeliumi: 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksi8164SRK:n armottomuusvälineet?
Kertokaa nyt, mitä ne vl-uskon "armovälineet" ovat. Itse olen saanut tuta van vl-armottomuusvälineet, hoitokokoukset ka18162Eeva tehtiin Aadamin kylkiluusta
1.Moos. 2:20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aad10162Evankeljumi vai Evankeliumi?
Avakas tarjoili minulle evankeljumia vapauden takeeksi. Totta tosiaan, vl:t voivat vain tarjoilla evankeljumia, oikean e5161- 2158
Hyvää Uutta Vuotta palstalaiset!
Seuraan parhaillaan Wiwniliskonserttia suorana lähetyksenä -televisiosta. Parhaillaan on menossa Straussin kappale : Vii9157Ehkäisemättömyys suursuomi-ajattelua
**Suomi suureksi ja viina vappaaksi** Tuo hokema oli ennen hävittyjä sotia, suomalaisten suursuomi-haaveilijoiden iskul2155Synnitön ihminen?
Vl-ihmiset sanovat olevansa ahkeria synnin poispanijoita. Kun "synti on pantu pois", eli suoritettu jnjv rituaali, niin16154Mietipä tätä vanhoillislestadiolainen
Hebrealaiskirje: 6:1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudest2153Rukoilemalla voi saada synnit anteeksi!
Tämä asia on niin tärkeä että teen tästä oman aloituksensa. Raamattu sanooasian niin kiistattomasti: Jaak. 5:15 Ja usko13153Stalinin vainot olivat hoitokokouksia
Vanhoillislestadiolaisten hoitokokousten ja stalinin vainojen välillä on hämmästyttävä yhtäläisyys, molemmissa yksilön e26152Hyvältä tuoksuva uhri Jumalalle
Efesolaiskirje 5:2 "Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä l4151Kun sivistys kaikkosi vl-liikkeestä.
Sivistys kaikkosi vl-liikkeestä, ns. pappiseriseuran poispotkimisen seurauksena. Oliko vuosi 1961? Sen jälkeen vallan o0151Näin ennen. Miksi ei nyt?
1.Kor. 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; 14:30 mutta jos joku toinen siinä ist3150Totuus on toisenlainen
Alla oleva avaus on hymistelty satukertomus. Totuus oli julmaa hoitokokous-sadismia, etupäässä vanhoja ihmisiä konttaam2150Lunastustyö - jatkuva prosessi?
V-lestadiolainen uskonkäsitys antaa ymmärtää, että lunastustyö on kautta-aikain jatkuva prosessi. Näin he halventavat Je16150Järki ja rehellisyys
Oletko huomannut kuinka järki ja rehellisyys niputetaan epäsuorasti, vl-liikkeessä? Tässä yhteydessä on nostettava Avak5150