jle-66

Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Keitä Luther tarkoitti?
http://www.kirjasilta.net/luther/index.html ***Vuonna 1527 uusi vaaliruhtinas Juhana alkoi pitää tarkastuksia seurakunn2162Usko Jumalaan ei pelasta ketään
Uskomatonta vain, että tuollainenkin harhausko elää sitkeästi.10162Miksi vl eksyy?
Tämän takia: Matteuksen evankeliumi: 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksi8161SRK:n armottomuusvälineet?
Kertokaa nyt, mitä ne vl-uskon "armovälineet" ovat. Itse olen saanut tuta van vl-armottomuusvälineet, hoitokokoukset ka18160Eeva tehtiin Aadamin kylkiluusta
1.Moos. 2:20 Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aad10159Jotta ristiriitaisuuteni säilyisi..
Tasapuolisuuden- ja oikeudenmukaisuuden nimissä, minun on kerrottava tämäkin elämänkokemukseni. Elin nuorena jo exänä,1158Evankeljumi vai Evankeliumi?
Avakas tarjoili minulle evankeljumia vapauden takeeksi. Totta tosiaan, vl:t voivat vain tarjoilla evankeljumia, oikean e5156- 2154
Hyvää Uutta Vuotta palstalaiset!
Seuraan parhaillaan Wiwniliskonserttia suorana lähetyksenä -televisiosta. Parhaillaan on menossa Straussin kappale : Vii9153Ehkäisemättömyys suursuomi-ajattelua
**Suomi suureksi ja viina vappaaksi** Tuo hokema oli ennen hävittyjä sotia, suomalaisten suursuomi-haaveilijoiden iskul2153Synnitön ihminen?
Vl-ihmiset sanovat olevansa ahkeria synnin poispanijoita. Kun "synti on pantu pois", eli suoritettu jnjv rituaali, niin16152Hyvältä tuoksuva uhri Jumalalle
Efesolaiskirje 5:2 "Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä l4150Stalinin vainot olivat hoitokokouksia
Vanhoillislestadiolaisten hoitokokousten ja stalinin vainojen välillä on hämmästyttävä yhtäläisyys, molemmissa yksilön e26150Totuus on toisenlainen
Alla oleva avaus on hymistelty satukertomus. Totuus oli julmaa hoitokokous-sadismia, etupäässä vanhoja ihmisiä konttaam2149Kun sivistys kaikkosi vl-liikkeestä.
Sivistys kaikkosi vl-liikkeestä, ns. pappiseriseuran poispotkimisen seurauksena. Oliko vuosi 1961? Sen jälkeen vallan o0148Lunastustyö - jatkuva prosessi?
V-lestadiolainen uskonkäsitys antaa ymmärtää, että lunastustyö on kautta-aikain jatkuva prosessi. Näin he halventavat Je16147Järki ja rehellisyys
Oletko huomannut kuinka järki ja rehellisyys niputetaan epäsuorasti, vl-liikkeessä? Tässä yhteydessä on nostettava Avak5146Rukoilemalla voi saada synnit anteeksi!
Tämä asia on niin tärkeä että teen tästä oman aloituksensa. Raamattu sanooasian niin kiistattomasti: Jaak. 5:15 Ja usko13146Jeesuksen veri
Olisi mukava kuulla mitä mieltä melperi on siitä kun vanhoillislestadiolaiset turvaavat Kristuksen sovintovereen. Sehän38145Näin ennen. Miksi ei nyt?
1.Kor. 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; 14:30 mutta jos joku toinen siinä ist3145