Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

5492

1. Kuka sen tekee?

" Meidän olisi silloin Kirjoittanut: aikanamme pitänyt 2.8.2008 klo 11.32 tehdä muistiinpanoja kokouksist
    12
    699
  2. Vl-menestysteologiaako?

***Menestysteologian keskeisin piirre on taloudellisen menestymisen korostaminen ja sekä opetukset siitä, ettei tuon opi
    21
    684
  3. Adventistit ovat pitkäikäisiä

Kaliforniassa seitsemännenpäivän adventistit elävät keskimäärin 4-6 vuotta vanhemmaksi kuin muu väestö. Miksi Jumala si
    Raamattu
    35
    680
  4. Vl-punikit: Montako tapettiin?

Moppi! aloitukseni on asiallista asiaa, kytkeytyy palstan aiheeseen ja huomisen itsenäisyyspäivän teemaan. Moniko edes
    47
    680
  5. Ahneus Raamatunvalossa

Sananlaskut: 28:25 Tavaranahne nostaa riidan, mutta Herraan luottavainen tulee ravituksi. Jesaja: 57:17 Hänen ahneutens
    45
    677
  6. Kommunistiviha vl-liikkeessä absurdia

Vl-liike otti rahaa kommunismin vastaiseen taisteluun. Onneksi taistelu ei tuottanut liian aikaisin tulosta. Vasemmisto
    8
    671
  7. Vl-orjatyövoimaa

Onko muille tuttu oma kokemukseni, orjatyövomaksi joutumisesta vanhemmille sisaruksille? Ikään kuin oma olemassaolon oik
    11
    670
  8. Kosto motiivina?

Toistuasti saan palautetta, että täällä kirjoitteluni olisi kosto tapahtuneista vääryyksistä minua kohtaan.. Näin ei ol
    25
    666
  9. Piispakin pakeni vl-kysymyksen edessä

Vuonna 1992 ensimmäisenä Adventtina, piispa pakeni tarkastuksessaan kirkosta, kun näki kyselytunnille tulleen Teuvo sun
    16
    666
  10. Voiko kuoleman jälkeenkin vielä katua?

1.piet.4 6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin
    36
    661
  11. Kolehdinkantajan rehellisyys

Asia on kuukauden päästä jälleen ajankohtainen, eli suviseurat kolehteineen. Luotatko kolehdinkantajan rehellisyyteen?
    44
    653
  12. "Olemme huolissamme sinusta"

Tuttu lause? "Olemme huolissamme sinusta" Eikö tällä lauseella ala "rakkaudellinen" vl-lähestyminen aina? Onko huoli ai
    12
    649
  13. Oulun toimitalon rahoitusehdotus

Kun paavi ja paavin kirkko katolilaisuus, näyttää olevan vl-liikkeen suosiossa ainakin ehkäisyasiassa, niin miksette ott
    19
    646
  14. Maa on täysi, joko saa ehkäistä?

9:1   Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
    Lestadiolaisuus
    18
    644
  15. "Minä rakastan sinua"

****Narsisti ei vihaa mitään niin paljon kuin lausetta "Minä rakastan sinua". Se herättää hänessä lähes alkukantaisia re
    Lestadiolaisuus
    9
    631
  16. H.Saari käski kiittäjän vaieta

Itse en ollut paikalla, mutta olen kuullut että jossakin hoitokokouksessa joku mummo oli ryhtynyt kiittämään - ollessaan
    5
    627
  17. Uskon kieltäminen, kertokaa jo

Jos sanatarkasti asia otetaan niin vl:t tarkoittavat tuossa lauseessa "uskolla" erisnimeä, koska eivät kerro mihin usko
    12
    625
  18. "Tylyt ja tympiät" Oululaiset..

En esitä tätä absoluuttisena totuutena, vaan pohdintana. Minkähän verran sillä on ollut vaikutusta, että Srk-lestadiola
    Lestadiolaisuus
    7
    622
  19. HAJOMAJASTA TÄRKEÄ TIETO

Sefu ilmeisesti ehti vetämään varjoaankin nopeammin, etten ehtinyt vastaamaan tärkeään kysymykseen. Arvostamamme palsta
    17
    619
  20. Turvaatte taikauskoon vl:t

Te turvaatte taikauskoiseen "jeesuksennimessäjaveressämantraan" Jeesuksen sijaan. Ei tuo "jeesuksennimessäjaveressä"-man
    48
    616