RakkausrunotVastattu 17 v

Vaari keinussaan

Valveilla,vai nukkuuko hän? Hän tekee matkan lapsuuden jouluun. Silloin oli paljon lunta pakkanen paukkui nurkissa. Ikkunoita koristi jääkukka pitsiverhot tähdetki miten ne oli kirkkaita. Pienen pojan juhlahetki isän ka…
RunotVastattu 15 v

Auringon lapset

Eikö ne ole nuo harmaat hapset hitain askelin etenee ylös taivaalle katselee Hiljaiselle penkille siihen silmänsä sulkee auringon säteet lämmittää Tekee lämmössä matkaa sinne missä ei maan varjot yllä Harmaa haps tuntie…

Raunioilla

Ei pala kynttilä Sinulle ei käden lämpimän ojennus. Vaikeneminen tiellä sielä ei laulujen aikaa ei kukaa laulujas kaipaa kuulla. Miten kylmää huokuu tää miss huulilla sanoja kasaantunnu raunioiks suurimman sodan. Ymmärr…
RunotVastattu 15 v

Tämmöstä tänää

Lumivalkea maa tein aikamoisen retken sydäntäni painoi taakka Tykätään tehdään yhdessä retki semmonen hetki jätetään pois kiire ollaanhan ylitetty vuori Ei me enää palata ei me enää tulla Oliko suunnitelma tiellemme kir…

Etsin

Sinua puuttuvaa siipieä, etsin vedestä, kukkasesta, sinusta uudesta aamusta. Pienen linnun laulu, tullu lähelle, tärkeää, elämää pienessä höyhenpallossa. Pienet hetket, piirsi taulua sydämen, alastoman huoneen. Taulua j…

Aamun avaus

Noin pienin askelin saapuu, ei pidä suurta meteliä. Olet lääkettä sydämelle kaksi lintua läsnä lentää. Sen pellonki luo. Joka kerran kasvoi kukoisti sielä sinisyyttään aaltoili kissankellojen soivat aallot. Saapui satee…
RunotVastattu 15 v

Lahjan äärellä

Alas on laskeutunnu sydämen huoneeseen Rauhaa kaikille sydämille HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2011 Kiitos tästäki vuodesta, sen runoteistä. Rakkaudella....Liisa

Aranlinnun

Pysäyttänny. Lentoni. Josta niin nautin eikö se ollukkaa, minua varten? Miten uinuneet tunteet aranlinnun lailla? Palas? Näkikö lävitseni eteeni ilmestyi syvään kumarsi? Aranlinnun lailla katsoin häneen? Erehdyskö? Kats…

Eikös

Elämä anna - eikös se kanna vaikeaa kun on ylämäki ja perässä vejettävä reki. Näkkeehän salassa uteliaana seuraa kuis see tännää rekeään vettää. Juu - näkkee on sillä eessään ylämäki nautinnollaan salassa itseensä ruokk…

Tähän aamuni lehdelle

Olet Sydämeni - laulu soi soit - soit Tien Piilossa - olevaan suruuniki - löysit Tulit Kanssani - itkit keräsit - sirujani Rakkaus Sydämeni - taulu olla rakas - Sinulle Olen rakkaudesta - sairas soit soit - soit

Tunne

Tuo lentävä tunteva -lintu Sinä rakas - kaadat kahvia minulle. Katson Sinun käsiä - miten teet minulle voileivänki. Olen syvästi - otettu Sinulla ollu kyky - huomioida kaiken olet niin luontevasti minutki kauniilla tava…

Mielein kielein

Venhoni lipuu vesiin vapaisiin rannattomiin. Rakkauden tuulien tiet kuulen kutsuus tuun. Keinuviin aaaltoihin tien viet saloihin sannattomiin. Jäätynny eilen sulaa lempeys henkeilee katseen tiet yhdeks sulaa.

Nyt kun

On talvi ja pakkanenki, sitä luulee, et kaikki on jäässä. Alko joku kumma kutkuttaan, eläs nyt niin luule. Uteliaisuus See kuules semmonen ei koskaa oo jäässä pitkä juna siinä on monta vaunua. Tungokseen asti uteliaisuu…

Ilmassa

Lennossa lauluissa Kevättä Varis vanhuski kevääseen heränny Tutkii isossa vanhassa puussa Oksaa sillä askeltaa ja yksikseen puhelee Rääkäisee raspikurkkuinen vieläköhä laulullaan lumoon armaan Mustaa nokkaansa teroittel…

Rakkauden jäljet

Pakkasaamu aurinkoinen olen jo Sinua niin paljon - aatellu Olen kulkennu jo monet - tiet järvellekki päin jos oisin nähny - askelees Hmm - niin Sinun rakas neki tunnen eroitan muista Askelees oi miten nee on - vakaat vo…

Saundia soivaa

Elämässä napsahtaa rapsahtaa ehkä niin vielä tiedä kaulaanki aah kapsahtaa Rullalla kerällä hyörivällä monenmonella eri värillä käärittynä elämän kirjavaa mattoo Saundia soivaa tyyneenä aaltoilevaa samoilevaa syttyy suu…
RunotVastattu 15 v

Kultaantuu

Aamu kylpee auringossa, kultaa syksyn lehdet, taivaan sinessä, linnun lento. Katseeni lentää taivaan sinessä, sielä missä, on se tunne, siivet kantaa. Kultaantuu niin kauniisti elämänki lehti, mukanaan viel lapsuuden aa…

Toiveiden lankaa

Yönkehrääjän yössä hiljaisuus tyhjin käsin odotus avoin. Tunturin juuret huokaa usvainen mieli huurteinen Hiljaisuus kietoo sanattomat kädet. Yön otsaan säteen sarastus kairojen vaarojen. Mustan tyyneen katseen jäätynee…
RunotVastattu 15 v

Minuu viee

Metsäiselle lumiselle tielle, meidän hevonenki Virkku, saan reessä istua olla, pitkän pitkästä aikaa. Sen saman tunteen tunnen, see on nytkii läsnä, kuii silloo lasna reen kyytissä, niin tutulla tiellä. Talviki puhjennu…