Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria. Minne? Vastasin: Berliiniin. Ja jokainen sen enempää kummastelematta, että ok. Siistiä. Mutta fiksu oli Naisenkin reaktio kun kuuli kauppamatkan mutkat, noin Fiksu Nainen toimii.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

170

Kommenttia

12949

1. Kirjoitit:

"Siis esim. eronnut pari saa Jumalan armosta anteeksi tehdyt vääryydet ja saa yrittää uudestaan. "

Selittelet itseasiassa ongelmaa vetoamalla siihen marginaaliseen ryhmän jotka ovat eronneet ja menevät uudelleen naimisiin tultuaan uskoon jolloin he kristinopin mukaan ovat saaneet syntinsä anteeksi. Tiedät varmasti kuitenkin itsekin, että tämä ryhmä on aika marginaalinen ja sen ettei anteeksianto ei koske ollenkaan likimainkaan kaikkia, ei ns. nimikristittyjä ja muita jumalattomia.

Ja sitten:

"Mutta esim. homoliitto on vakaa aikomus jatkaa vääryyden tekemistä Jumalan edessä. Se on ihan eri juttu se."

Hei haloo... Samasta asiasta on kyse niiden heteroiden kohdalla joille Jumala ei ole syntejä anteeksi antanut (eivät ole uskossa) ja menevät uudelleen naimisiin. Eroaminen jo sinänsä oli synti ja uudelleen naimisessa tehdään sitten vielä lisää syntiä.

He tekevät siis fundamentalistisen raamatuntulkinnan mukaan syntiä siinä kuin homoparitkin.

Selityksesi ontuu. Vertasit itseasiassa keskenään parannuksen tehneitä heteroita ja "synnissä" eläviä homoseksuaaleja toisiinsa ja pyrit sen perusteella selittelemään miksi toisen teko on hyväksyttävä ja toisen ei. Et ottanut lainkaan kantaa varsinaiseen kysymykseen: miksi ei uskossa olevien heteroiden "huorintekoon" ei suhtauduta samalla innokkuudella kuin homoseksuaalisuuden "syntiin".

Positiivista on se, että kuitenkin yritit, palstan jaakobit, pertsat ja luminarskut vaikenevat näiden ristiriitojen edessä jatkaen homoagendaansa entiseen malliin.
  2. Luulisin, että jumalakuva rakentuu pohjimmiltaan paljolti ihmisen elämänkokemuksen sekä omien käsitysten ja arvojen varaan jotka eivät sinänsä ole Raamatusta poimittuja mutta joille kyllä etsitään hyvin helposti tukea Raamatusta.

Osa on varmastikin myös opittua: kotona, uskonyhteisössä ja nykyisin myös medioista, internet mukaan luettuna omaksuttua oppinäkemystä.

Ainakin väitetty Pyhän Hengen vaikutuksen merkitys horjuu kun pohditaan kuinka eri tavoin, jopa näkemykset poissulkevasti se näyttää tuovan itseään esiin. Jokaisen Pyhä Henki, joka sellaisen väittää omaavan näyttääkin mukautuvan varsin hyvin ihmisen tahtoon :)

Uskoisin, että suvaitsevainen ja liberaali ihmisen olisi sitä todennäköisesti myös ilman uskoaan ja ankaran suvaitsematon fundamentalisti hyvin suvaitsematon ja ahdasmielinen näkemyksissään vaikka ei Raamattua käsikirjanaan käyttäisikään.

Ääripäillä, liberaalilla ja raamattufundamentalistilla jumalakuvatkin siis edustavat toistensa ääripäitä. Yleistäen: usein edellisen Jumala on rakastava ja anteeksiantava, jälkimmäisen tuomitseva ja kostava.

Idealismia kristinuskossa toki on, lähimmäisenrakkaus ja anteeksianto tietenkin päällimäisenä. Ihminen kykenee kuitenkin venyttämään näköjään näitäkin käsitteitä tahtonsa mukaan sellaiseksi kuin kokee jumalansa olevan.

Ihmisen jumalakuva siis kumpuaa syvemmältä kuin jostakin Raamatun tekstien "aukeamisesta" tai niiden absolluuttisesta oikein ymmärtämisestä.
  3. Hyväksyn. Tässä kysymyksessä kenties kuitenkin jättäisin tässä vaiheessa sen varauksen, että kukin pappi kohdallaan saakoon tehdä päätöksensä siunaamisesta itsenäisesti.

Jos ja kun sitten sukupuolineutraali avioliittolaki joskus tulee tilanne on juridisesti hiukan hankalampi ja joudutaan varmasti pohtimaan sitäkin voiko pappi edustaessaan valtion virkamiestä vihkihetkellä suorittaa työtehtäviään valikoiden.

Naispappeuden kohdalla on erinäisiin lainkohtiin viitaten todettu ettei voi edes toimiessaan pappina, niin outoa olisi pidemmällä tähtäimellä, että virkamiehenä voisi näin toimia.