Vapaa kuvaus

35 -vuotias neljän lapsen äiti, työskentelen kerho-ohjaajana lasten parissa. Harrastan vatsatanssia, käsitöitä, lukemista ja kaikenlaista pientä puuhastelua. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

23

Kommenttia

128

1. vastauksistasi. Oli tosi mukava lukea tästä sinun koitoksestasi ja huomata että todellakin voi onnistua kamppailussa kiloja vastaan jos vaan haluaa. Niin mun tilanteeni on tällainen: olen 160cm ja 85kg eli pudotettavaa on aika paljon. Minulla on ollut 3 raskautta ja viimeinen oli kaksosraskaus. Niistä on tietenkin jäänyt muutama kilo kroppaan, mutta niitä en yksin voi syyttää. Mun täytyy tunnustaa kuuluvani niihin ns. herkkupeppuihin eli kaikki makea on niin hyvää. Tavallista ruokaa syön ihan kohtuudella ja harvoin otan edes lisää, mutta nää HERKUT!!!Niistä kun pääsis eroon tai siis enhän mä niistä pääse koskaan kokonaan eroon vaan että siinäkin säilyis kohtuus eli vaikka se herkkupäivä mitä säkin kirjoitit. Toisen lapsen jälkeen menin painonvartijoihin ja sain vajaa 10 kiloa pois ja se pysyikin poissa niin kauan kun aloin odottaa kaksosia. Raskausaikana mulle ei kertynyt kahdesta sen enempää kuin yhdestä eli 14 kiloa. Ne lähti kyllä heti miten kun imetin kahta ja liikuin vauvojen kanssa, mutta sitten....Imetyksen lopetettuani olis pitänyt lopettaa myös se herkuttelu, jota siihen asti olin voinut harrastaa koska kulutin kaiken mitä söin imettäessäni kahta vauvaa. Pikku hiljaa niitä kiloja alkoi kerääntyä, mutta en vaan tehnyt asialle mitään. Vaatteet alko kiristää ja mielikin oli maassa aina välillä. En vaan jaksanut keskittyä vielä itseeni, kun vauvatkin oli vielä pieniä ja kaksi vanhempaakin vaati huomiota. kaiken kaikkiaan olin 10 vuotta kotiäitinä ja sinä aikana lihoin lähes 15 kiloa. Töihinpaluu oli iso muutos itselleni. 1,5 vuotta sitten pudotin painoni 80 kiloon ja sain sen pysymäänkin siinä puoli vuotta, mutta sitten iski jonkin asteinen masennus ja heitin ihan lekkeriksi. Söin mitä huvitti ja joskus en syönyt juuri mitään. Kilot tulivat takaisin ja sekös vasta masensi. Nyt olen sitten jälleen aikeissa pudottaa tätä elopainoa, sillä ikää alkaa olla jo sen verran(36v.) että viimeistään nyt pitää alkaa tehdä jotain ennenkuin iskee kaikki taudit ja krempat. Tällä hetkellä painoni vaihtelee 84-85 kilossa ja yritän nyt edetä hitaasti mutta varmasti tässä koitoksessa. Minä kun luonnostani olen sellanen et heti pitäis tapahtua ja paljon. Olen lisännyt liikuntaa eli sauvakävelen aina kun aikaa riittää ja latinomixissä käyn kerran viikossa. Lihaskuntoharjoittelu on jäänyt vähemmälle, vaikka siihenkin olis hyvät mahd.miehelläni kun sattuu olemaan jos jonkinnäköistä vehjettä ja laitetta tuolla autotallissa.Niitä saisin vapaasti käyttää. Syömisestäni sen verran että syön ihan tavallista kotiruokaa sekä töissä että kotona. Ns. pikaruokaa meidän perheessä syödään todella harvoin. Lapsilla on kerran viikossa karkkipäivä ja äidillä. Mulla vaan sattuu joskus niitä herkkupäiviä kertyyn enemmän. Kasviksia ja hedelmiä olen opetellut syömään enemmän kuin ennen ja iltaa kohden pyrin keventämään syömisiäni niin etten mene hirveessä ähkyssä nukkumaan vaan että on hyvä olo. Se vaan mietityttää, että saanko riittävästi tarvittavia ravintoaineita ruoasta nyt kun olen sitä keventänyt ja vähentänyt annoksia. Tällä hetkellä otan päivittäin yhden Multivitan aina aamulla. Mites sinä? Käytätkö lisävitamiineja vai pärjäätkö ihan hedelmillä ja muilla? Maitoa en voi juoda pelkästään, koska se kovettaa vatsani. Tuli meinaan sekin kokeiltu. Ruuan kanssa juon vettä tai kivennäisvettä. Syön kyllä rasvatonta jogurttia ja raejuustoa sekä rahkaa. Olis ihan kiva tietää sun ruokailutottumuksistasi ja muutenki siitä, miten sun tämä projekti eteni. Tuliko takapakkeja? Tuntuko joskus että ei jaksa enää? tai muuta vastaavaa. Mielelläni luen enemmänki ja jos haluat kahdenkeskistä jutustelua niin sähköpostiosoitetta vaan niin kirjoitellaan.
  2. kävin eilenaamulla vaakalla ja voi ei! Lukema oli tasan 85 kg eli kilo on tullu lisää sitte viime punnituksen!!!! Nyt alko pudotus toden teolla. Mulla on kans niinku tuntuu olevan monella muullaki tavoite se viis kiloo vuoden loppuun mennessä pois ja se todellaki on viel ihan realistinen kun viikkoja on vielä 10 täyttä jouluun aikaan. joten eiköhän me tästä selvitä ja hei tsemppiä kaikille.