Kristityn lepo on yksinkertaisesti elämä Jeesuksessa, Jumalan Sanassa. Mikään sielullinen, lihallinen, ruumiillinen ei voi antaa täydellistä lepoa. Vaikka lepäisit Jumalalle kuinka paljon tahansa, niin se ei tuo lepoa sinun sisimpääsi koskaan, vaan se tuo vain hetken lihallisen helpotuksen tunteen. Onnistuinpas taas pitämään lepopäivän, kunnes taas se sama painostava tunne ajaa sinut lepäämään pakosta. Olet ikäänkuin jonkun julman hallituksen alaisena, joka pakottaa sinut määrättyihin asioihin.
Sielullinen ja Hengellinen pitää erottaa toisistaan. Mikään sielullinen, siis lihallinen ei voi tyydyttää sinua kokonaan, vaan sielullisuudessa olet aina tavallaan suoritusvastuussa. Mutta Hengellisyydessä vastuu on Jumalalla. Jumala antaa levon, Hänellä on vastuu siitä, että olet levossa kaikenaikaa. Sielullisuudessa eletään tunteista. Esim juuri se tyydytyksen tunne siitä, että jee, minä onnistuin. Sielullisuudessa oleva ihminen on lain alla ja vaatii myös toisilta samaa, mihin on itse taivuttanut itsensä.
Sielullisesta, lihallisesta, ruumiillisesta on hyötyä vain vähään, mutta Hengellisyydestä on hyötyä kaikkeen. Pyhä Henki antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa.
-
1. Tim. 4:8
Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.
Lepo Jeesuksessa
40
115
Vastaukset
Mutta elävän uskon toiminta ei rajoitu vain siihen että lepää hiljaa Herrassa, vaan se johtaa myös kaikessa tottelemaan Jumalaa ja sitä valoa ja totuutta, jonka hän antaa loistaa poluillemme.
Kun Sana yhtyy uskoon sydämmessämme, niin se saa aikaan kuuliaisuuden.Tämä on yhtä luonnolista kuin sekin, että syömämme ruoka liukenee ja imeytyy ruumiiseen hajaantuen rakennusaineiksi kaikkiin ruumiin osiin ja siten muuntuu työksi, elämäksi ja toiminnaksi.
Koko Maailmankaikkeus noudattaa Kaikkivaltiaan tahtoa, sekä elävät olennot että valtavat taivaankappaleetkin.
Kuuliaisuuden tie johtaa voittoon. Jumalan lupausten täyttymisen ehtona on aina se, että me puolestamme tottelemme Jumalaa kaikessa, minkä tiedämme Hänen tahdokseen.
Jumala suokoon että emme perustaisi pelastustamme tunteiden hiekkapohjalle, vaan uskon lujalle järkkymättömälle kalliopohjalle!Juuri noin, selkeästi Pyhä-Henki puhuu kauttasi:
>>Jumala suokoon että emme perustaisi pelastustamme tunteiden hiekkapohjalle, vaan uskon lujalle järkkymättömälle kalliopohjalle!- dont worry
ei ihminen kykene täyttämään jumalan tahtoa lakia. siksipä jumala antoi meille poikansa joka täytti kaiken lain meidän puolestamme, meidän tarvitsee vain uskoa tämä kaikki. uskon lahjankin hän antoi jo lapsena kasteessa. sanan kuulemisen kautta me voimme ottaa kasteen lahjan vastaan. kaikessa jumala toimii sanansa kautta. armosta me pelastumme. kaikki on valmiiksi tehty. joka päivä tunnustakaamme syntimme niin hänen armonsa pysyy. vastaanottaja on meidän osamme. jos pysymme viinipuussa niin me tuotamme paljo hedelmää.ei oksa voi tuottaa hedelmää muuten kuin pysymällä rungossa. jos olemme irallaan rungosta me kuihdumme ja kuolemme. pelastus on armosta kasteen ja uskon kautta jeesukseen kristukseen.kastetta ei tarvitse uusia ,yksi kaste riittää. uskomista tarvitsemme joka päivä.
dont worry kirjoitti:
ei ihminen kykene täyttämään jumalan tahtoa lakia. siksipä jumala antoi meille poikansa joka täytti kaiken lain meidän puolestamme, meidän tarvitsee vain uskoa tämä kaikki. uskon lahjankin hän antoi jo lapsena kasteessa. sanan kuulemisen kautta me voimme ottaa kasteen lahjan vastaan. kaikessa jumala toimii sanansa kautta. armosta me pelastumme. kaikki on valmiiksi tehty. joka päivä tunnustakaamme syntimme niin hänen armonsa pysyy. vastaanottaja on meidän osamme. jos pysymme viinipuussa niin me tuotamme paljo hedelmää.ei oksa voi tuottaa hedelmää muuten kuin pysymällä rungossa. jos olemme irallaan rungosta me kuihdumme ja kuolemme. pelastus on armosta kasteen ja uskon kautta jeesukseen kristukseen.kastetta ei tarvitse uusia ,yksi kaste riittää. uskomista tarvitsemme joka päivä.
## ei ihminen kykene täyttämään jumalan tahtoa lakia. siksipä jumala antoi meille poikansa ##
Pikkuhiljaa alan oppia tuon läksyn, sapattiläksyn. Lepo Herrassa on kaiken viisauden alku.
PSALMI 89.
32 (89:33) NIIN minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34) mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
34 (89:35) En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
1. Joh. 2:1
LAPSUKAISENI, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
1.Joh.3:19
SIITÄ me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
antti
- työ on lepoa
Adventisteille sapatti on kaikkein rasittavin päivä.
Monelle nykyihmiselle työpäivä on lepoa, kun istutaan toimistoissa ja näpelöidään vain tietokonetta.
Ei siinä otsa kostu hiestä.
Viikonloppu onkin sitten hyvä vaikkapa lenkkeillä luonnossa tai hoitaa puutarhaa, kun viikolla saa levätä työssä.
Tarinan mukaan jumala antoi lepopäivän israelilaisille siksi, koska heillä ei olisi muuten ollut aikaa levätä. Israelilaisten piti käydä sotia, käydä tappamassa muita ja paimentaa karjaa jne.
Karjaakin piti teurastaa joka päivä. Veitsi heilui ja veri lensi. Alttarille piti hakea valtaisat määrät polttopuuta. Tosin polttopuita ei mahtanut olla hirveästi kuivassa erämaassa, jossa korkeintaan kasvoi vain ohdakkeita ja pikku pensaita. Miljoonakansalle piti myös kypsentää lihaa nuotioilla, joten puuta meni aivan järjettömiä määriä.
No paikalliset tarinan sepittäjät eivät ole ajatelleet asioita ihan loppuun saakka.Olet väärässä, kun sanot, että:"Adventisteille sapatti on kaikkein rasittavin päivä."
Asia on juuri päinvastoin:
" Saame sapattina iloita Jumalan palveluksesta ja samanhenkisten ihmisten tapaamisesta ja yhteisestä ilosta palvoa Herraa yhdessä.
Loppupäivän voimme viettää perheen kanssa iloiten toisistamme ja siitä, että olemme Herrassa vapaita ja että meillä on vapaa tahto päättää teoistamekkin. Jeesus itse sanoi, että sapatti on ihmistä varten asetettu. Ihmisellä on lupa tehdä hyvää myöskin sapattina.
On paljon iloisia asioita joita on mukava tehdä perheen kanssa yhdessä. Voimme
esimerkiksi keskustella ja kukin kertoa menneen viikon tapahtumista ja Jumalan
rakkaudesta ja huolenpidosta, voimme kiittää Häntä edellisestä viikosta ja
rukoilla yhdessä siunausta tulevalle viikolle. Sapatti ikäänkuin kokoaa
perheenkin yhteen, kun tietokoneet ja muut harrastuset pannaan sivuun, niin
meillä on aikaa
Näin kun pysähdymme viikko viikolta Jumalan edessä ja annamme henkemme levätä kokonaan Hänen hengessään, niin me jaksamme taas paremmin kohdata arjen.
Ja sapatista tulee se ilon ja onnen päivä "LEPOPÄIVÄ" miksi Jumala sen alun alkaen tarkoittikin. Koska se on "Herran pyhäpäivä", päivä parahin!"
Jri-pek-ka :
## Kristityn lepo on yksinkertaisesti elämä Jeesuksessa, Jumalan Sanassa.##
Amen! Valitettavasti lakihenkisyys saa sen monimutkaiseksi ja vihjaillaan, että Herrassa lepääminen olisi torkkumista. Kuitenkin levosta käsin tehdyt työt ovat vanhurskauden tekoja, sitävastoin lain pakkomielteen ajamana ne ovat omavanhurskautta. Raakaus tekee sen mitä lain olis pitänyt, mutta ei voi tehdä - niinkuin Paavali sanookin, ettei liha edes voi alistua Jumalan tahtoon. Golfin pelaamisessakin levollinen keskittyminen tehoaa ja kaikenmoisia kikkoja ynnä sääntöjä mielessään pitävä töppää, häviten kisan.
Anne-elina:
## Mutta elävän uskon toiminta ei rajoitu vain siihen että lepää hiljaa Herrassa, vaan se johtaa myös kaikessa tottelemaan Jumalaa ja sitä valoa ja totuutta, jonka hän antaa loistaa poluillemme.##
Jotkut eivät vaan kertakaikkiaan voi sietää että toinen lepää Herran rauhassa.
Pitää kiusata joka puolelta ja säikytellä. Liekö kateutta?
Älä lepää Herran johdatuksessa, Ota ohjat omiin käsiisi, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle. Kuitenkin juuri Herrassa lepäämisestämme maailma näkee, että meillä on jotain sellaista, mitä maailma ei voi antaa: pakkopaidaton sisäinen jlepo rauhattoman ja action-maailman keskellä.
Joh. 14:27
"Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.
LEVOSTA KÄSIN TEKEMINEN EI MAISTU TYÖLLE VAAN KÄY LEVOSTA
Jes. 28:13
Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.
Ps. 127:2
Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.
antti- Jos niin on
niin elä sitten niinkuin Jumalan Sana kehoittaa sinua tekemään, eli Sanan mukaan.
**Kristityn lepo on yksinkertaisesti elämä Jeesuksessa, Jumalan Sanassa.*
Eli Jumala pyytää sinua että:
MUISTA lepopäivä. Jumala eroiti, PYHITTI ja siunasi meille yhden päivän, jolloin meidän tulisi jättää arkihuolet ja antaa aikaa itsellemme levätä Jumalassa ilman arjen huolia.
Onko se niin hirveän vaikeeta käsittää, että ihminen tarvitsee aikaa myöskin hengellisille asioille ja yhdessä ololle toisten uskovaisten kanssa?
Sanotaanhan että "yksinäinen kekäle" ei kauan pala.
Sentakia Paavalikin kehoitti muistamaan seurakunnan kokouksen. Kyllä. Muistan toki lepopäivän. Muistan, että tänäänkin lepään Jeesuksessa ja niin sinäkin, jos olet Jeesuksen oma. Arkihuolia ei tarvi joka viikko uudestaan jättää Jeesukselle, vaan ne voi kertakaikkisesti heittää Hänen päällensä. Raamattuhan sanoo; "Heittäkää kaikki murheet Hänen päällensä."
Kaikki murheet. Myös tulevat. Ihan etukäteen. Miksi siis murehtia? Mulla ei ole murheita, ne on Jeesuksella. Olen levossa.
Totta sanoit, että seurakuntayhteys on tärkeä.- MUISTA lepopäivä
** Kristityn lepo on yksinkertaisesti elämä Jeesuksessa, Jumalan Sanassa.**
Miten sinä voit sanoa eläväsi Jumalan Sanassa, kun elät sitä vastaan?
Mikä sinut panee niskuroimaan Sanaa vastaan?
Jumalan sana kehoittaa MUISTAMAAN sen päivän, minkä Jumala PYHITTI!
Miksi et halua totella Jeesusta, vaan niskuroit Jumalan käskyä vastaan?
Jeesus sanoi, että joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan.
Hän sanoi myöskin ettei kukaan saa muuttaa yhtäkään Jumalan käskyä, ei edes pienintäkään piirtoa! Joka niin tekee ja niin opettaa, niin hänet pitää pienimäksi taivasten valtakunnassa kutsuttamaan. MUISTA lepopäivä kirjoitti:
** Kristityn lepo on yksinkertaisesti elämä Jeesuksessa, Jumalan Sanassa.**
Miten sinä voit sanoa eläväsi Jumalan Sanassa, kun elät sitä vastaan?
Mikä sinut panee niskuroimaan Sanaa vastaan?
Jumalan sana kehoittaa MUISTAMAAN sen päivän, minkä Jumala PYHITTI!
Miksi et halua totella Jeesusta, vaan niskuroit Jumalan käskyä vastaan?
Jeesus sanoi, että joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan.
Hän sanoi myöskin ettei kukaan saa muuttaa yhtäkään Jumalan käskyä, ei edes pienintäkään piirtoa! Joka niin tekee ja niin opettaa, niin hänet pitää pienimäksi taivasten valtakunnassa kutsuttamaan.Kyllä minä elän Sanassa. Katsos kun sapatti oli esikuva tulevasta, varjo tulevasta. Esikuva tulevasta levosta Jeesuksessa.
- ei opettajaksi
jari-pek-ka kirjoitti:
Kyllä minä elän Sanassa. Katsos kun sapatti oli esikuva tulevasta, varjo tulevasta. Esikuva tulevasta levosta Jeesuksessa.
jari-pekasta ei ole Raamatun sanan opettajaksi. Olkoon puheenne on on, tahi ei ei.
- karseeta
jari-pek-ka kirjoitti:
Kyllä minä elän Sanassa. Katsos kun sapatti oli esikuva tulevasta, varjo tulevasta. Esikuva tulevasta levosta Jeesuksessa.
Ompas huono esikuva, kun ihmiset siivoaa sapattina.
Tarkoittaako Jari-Pekka että näyt esikuvaa tulevasta sapatista?
Että esikuva tulevasta levosta Jeesuksessa. Täytyy kertoa, että huonolta näyttää, kun katselee sapatin päivää, jos se kuvastaa tulevaa Jeesusta? karseeta kirjoitti:
Ompas huono esikuva, kun ihmiset siivoaa sapattina.
Tarkoittaako Jari-Pekka että näyt esikuvaa tulevasta sapatista?
Että esikuva tulevasta levosta Jeesuksessa. Täytyy kertoa, että huonolta näyttää, kun katselee sapatin päivää, jos se kuvastaa tulevaa Jeesusta?Oli karseeta tai ei, niin Jeesuksen antamasta levosta sapatti on esikuva.
Siivota voin ihan minä viikonpäivänä hyvänsä, tai vaikka hakata halkoja ja kuitenkin olen Jeesuksen antamassa levossa. Näin se mulla toimii. Lepo ja rauha sydämessä joka ainut päivä.
Kunnia Herralle- katsos
jari-pek-ka kirjoitti:
Oli karseeta tai ei, niin Jeesuksen antamasta levosta sapatti on esikuva.
Siivota voin ihan minä viikonpäivänä hyvänsä, tai vaikka hakata halkoja ja kuitenkin olen Jeesuksen antamassa levossa. Näin se mulla toimii. Lepo ja rauha sydämessä joka ainut päivä.
Kunnia HerralleÄlä vääristele asioita Jari-Pekka, vaikka olet kieroon sukukuntaan syntynyt.
Jeesuksen sukukunta ei ole kiero, niin kuin sinun sukukuntasi.
Höpö, höpö, höpö älä vaan mene muille palstoille ja ihmisille höpöteleen valheita. Höpötele vaan adventisteille he eivät sinua usko, vaan raamatun Sanaa.
Jeesus antaa rauhan niille, jotka pitävät hänen käskynsä. Laittomille ja nikotteleville ei rauhaa ole, ei myöskään niille, jotka valhetta rakastavat ja vievät eteenpäin. Sinäkin voisit tehdä parannuksen, että ei kosto siirtyisi enää eteenpäin, isien pahat teot.
Kuitenkin vaikka isäsi ovat niin opettaneet, seisot kerran tuomioistuimen edessä, etkä voi millään valheitasi puolustaa.
Kunnia sapatin Herralle! katsos kirjoitti:
Älä vääristele asioita Jari-Pekka, vaikka olet kieroon sukukuntaan syntynyt.
Jeesuksen sukukunta ei ole kiero, niin kuin sinun sukukuntasi.
Höpö, höpö, höpö älä vaan mene muille palstoille ja ihmisille höpöteleen valheita. Höpötele vaan adventisteille he eivät sinua usko, vaan raamatun Sanaa.
Jeesus antaa rauhan niille, jotka pitävät hänen käskynsä. Laittomille ja nikotteleville ei rauhaa ole, ei myöskään niille, jotka valhetta rakastavat ja vievät eteenpäin. Sinäkin voisit tehdä parannuksen, että ei kosto siirtyisi enää eteenpäin, isien pahat teot.
Kuitenkin vaikka isäsi ovat niin opettaneet, seisot kerran tuomioistuimen edessä, etkä voi millään valheitasi puolustaa.
Kunnia sapatin Herralle!En vääristele, eikä minua tarvi uskoo. Ei se minua haittaa, vaikkei kukaan uskoisi minua, kunhan uskoo Sanaan.
Kun Jeesus pelastaa ihmisen, niin Hän antaa rauhan sydämeen. Lepo ja rauha tulee ensisijaisesti siitä, että on pelastettu. Lepo ja rauha ei tule mistään teoista, koska armosta me olemme pelastetut, pelkästä armosta ja vain armosta.
Rauha ei tule siis siitä, että pitää käskyt. Jos näin ajattelee, niin se tulee teoista, eikä uskosta. Jumalan rauha tulee armosta ja vain armosta. Kaikki tulee meille armosta, ei teoista.
No tästä on hyvä lähteä eteenpäin, kun on lepo ja rauha sydämessä, kun on pelastettu. Ei ole pelkoa rangaistuksesta. Levosta käsin Jumalan työhön. Levosta käsin täyttämään Jumalan käskyjä. Jumala antaa niihin voiman. Kaikki on armosta, ettei kukaan kerskaisi. Ja jos joku kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
Kunnia Herralle- katos..
jari-pek-ka kirjoitti:
En vääristele, eikä minua tarvi uskoo. Ei se minua haittaa, vaikkei kukaan uskoisi minua, kunhan uskoo Sanaan.
Kun Jeesus pelastaa ihmisen, niin Hän antaa rauhan sydämeen. Lepo ja rauha tulee ensisijaisesti siitä, että on pelastettu. Lepo ja rauha ei tule mistään teoista, koska armosta me olemme pelastetut, pelkästä armosta ja vain armosta.
Rauha ei tule siis siitä, että pitää käskyt. Jos näin ajattelee, niin se tulee teoista, eikä uskosta. Jumalan rauha tulee armosta ja vain armosta. Kaikki tulee meille armosta, ei teoista.
No tästä on hyvä lähteä eteenpäin, kun on lepo ja rauha sydämessä, kun on pelastettu. Ei ole pelkoa rangaistuksesta. Levosta käsin Jumalan työhön. Levosta käsin täyttämään Jumalan käskyjä. Jumala antaa niihin voiman. Kaikki on armosta, ettei kukaan kerskaisi. Ja jos joku kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
Kunnia HerralleJari-Pekka sanoo, että hän lähtee levosta käsin täyttämään Jumalan käskyjä, mutta Jari-Pekan kirjoitukset kertoo, että hän kumoaa Jumalan käskyn.
Jari-Pekka yrittää kertoa, että rauha ei tule siitä, että pitää käskyt, vaan siitä, että yrittää poistaa käskyistä käskyn, joka kertoo, että muista pyhittää lepopäivä...
Eli omilla teollaan Jari-Pekka yrittää pelastua, vaikka väittää toista ja vielä laittaa kaikkensa peliin, että voi kumota Jumalan käskyn ja vääristellä Jumalan Pyhää Sanaa itseään vastaan. Jari-Pekalla on kerskaus siinä, kuinka hyvin hän pystyy poistamaan Jumalan käskyistä yhden. Kerskaus näkyy selvästi, vai oletko jo sokeutunut täysin omasta kerskauksestasi? mistä saat voiman Jumalan käskyjen hyljeksimiseen ja halveksimiseen?
Jesaja 32:16 Silloin autiomaassa asuu oikeus ja vanhurskaudella on majansa hedelmätarhojen keskellä.
17 Silloin vanhurskauden hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti.
Vanhurskaan lepo Kristuksessa ei poista Jumalan käskyjä, ei edes lepopäiväkäskyjä. Joka pukeutuu Kristuksen vanhurskauteen puolustaa oikeutta, ei vääryyttä. Vanhurskaan ilo on Kristuksessa, lain täyttäjässä, ei lain kumoajassa. Jumala antaa armon lahjaksi omilleen, ei vieraitten jumalien palvojille.
Millä tavalla Jari-Pekka saa armon Jumalan käskyjen rikkomisesta?
Kunnia sapatin Herralle! katos.. kirjoitti:
Jari-Pekka sanoo, että hän lähtee levosta käsin täyttämään Jumalan käskyjä, mutta Jari-Pekan kirjoitukset kertoo, että hän kumoaa Jumalan käskyn.
Jari-Pekka yrittää kertoa, että rauha ei tule siitä, että pitää käskyt, vaan siitä, että yrittää poistaa käskyistä käskyn, joka kertoo, että muista pyhittää lepopäivä...
Eli omilla teollaan Jari-Pekka yrittää pelastua, vaikka väittää toista ja vielä laittaa kaikkensa peliin, että voi kumota Jumalan käskyn ja vääristellä Jumalan Pyhää Sanaa itseään vastaan. Jari-Pekalla on kerskaus siinä, kuinka hyvin hän pystyy poistamaan Jumalan käskyistä yhden. Kerskaus näkyy selvästi, vai oletko jo sokeutunut täysin omasta kerskauksestasi? mistä saat voiman Jumalan käskyjen hyljeksimiseen ja halveksimiseen?
Jesaja 32:16 Silloin autiomaassa asuu oikeus ja vanhurskaudella on majansa hedelmätarhojen keskellä.
17 Silloin vanhurskauden hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti.
Vanhurskaan lepo Kristuksessa ei poista Jumalan käskyjä, ei edes lepopäiväkäskyjä. Joka pukeutuu Kristuksen vanhurskauteen puolustaa oikeutta, ei vääryyttä. Vanhurskaan ilo on Kristuksessa, lain täyttäjässä, ei lain kumoajassa. Jumala antaa armon lahjaksi omilleen, ei vieraitten jumalien palvojille.
Millä tavalla Jari-Pekka saa armon Jumalan käskyjen rikkomisesta?
Kunnia sapatin Herralle!Tämän verran vastaan vielä.
Tämä keskustelu ei johda mihinkään, joten jätän tämän tähän, enkä vastaa enää näihin aloituksiini. Raamattukin kehoittaa pysymään erillään turhista väittelyistä.
Jumalan siunausta sinulle.- älä välitä...
jari-pek-ka kirjoitti:
Tämän verran vastaan vielä.
Tämä keskustelu ei johda mihinkään, joten jätän tämän tähän, enkä vastaa enää näihin aloituksiini. Raamattukin kehoittaa pysymään erillään turhista väittelyistä.
Jumalan siunausta sinulle.Älä nyt Jari-Pekka leikistä suutu, ole vain joukon jatkona täällä, kirjoita mitä on sydämmelläsi, älä siitä välitä jos keskustelu tukahtuu yhdellä kertaa, ehkäpä toisella kertaa pääsee paremmin jatkumaan.
- Kristus meissä
jari-pek-ka kirjoitti:
Jumalan siunausta sinulle.tekee Taivaallisen Isänsä tahdon:
Onko mielestäsi turhaa MUISTAA se päivä lepopäiväksi, jonka Jumala ITSE PYHITTI ja meitä varten lepopäiväksi siunasi. Ja josta Jeesus sanoi että :
Se on IHMISTÄ VARTEN asetettu!
Jumalan Sana EI TURHAAN RAUKEA. Vaikka te pyritte muuttamaan ajat ja lait, niin Jumalan Sana ON ja PYSYY. Raukkamaista sinulta karata palstalta siitä syystä että pelkäät tulevasi totuuden tuntemaan tässäkin lepopäivä asiassa. se on väärää lepoa joka tulee ihmisen itsensä muuttamista säännöistä. Vasta Jumalan oikeudenmukaisen lain hyväksyneenä voit sanoa että sinä et enää ole lain alla, vaan saat elää Kristuksen henkeyttämää elämää. - näin ajattelen...
Kristus meissä kirjoitti:
tekee Taivaallisen Isänsä tahdon:
Onko mielestäsi turhaa MUISTAA se päivä lepopäiväksi, jonka Jumala ITSE PYHITTI ja meitä varten lepopäiväksi siunasi. Ja josta Jeesus sanoi että :
Se on IHMISTÄ VARTEN asetettu!
Jumalan Sana EI TURHAAN RAUKEA. Vaikka te pyritte muuttamaan ajat ja lait, niin Jumalan Sana ON ja PYSYY. Raukkamaista sinulta karata palstalta siitä syystä että pelkäät tulevasi totuuden tuntemaan tässäkin lepopäivä asiassa. se on väärää lepoa joka tulee ihmisen itsensä muuttamista säännöistä. Vasta Jumalan oikeudenmukaisen lain hyväksyneenä voit sanoa että sinä et enää ole lain alla, vaan saat elää Kristuksen henkeyttämää elämää.Jos Jari-Pekka ei käsitä sapatti asiaa, minun mielestäni häntä ei pitäisi siitä pommittaa, eikö rakkaudella puhuttu sana olisi tärkeämpää,sillä lähimmäistämme tuli rakastaa siitäkin huolimatta vaikka hän ei uskokkaan juuri samoin kuin minä, Jumala voi kääntää meidän ymmärryksemme, me emme voi muuta kuin osoittaa rakkautta lähimmäistämme kohtaan, liialla puheellamme voimme hänet vain karkoittaa pois.
- totuus on rakkautta
näin ajattelen... kirjoitti:
Jos Jari-Pekka ei käsitä sapatti asiaa, minun mielestäni häntä ei pitäisi siitä pommittaa, eikö rakkaudella puhuttu sana olisi tärkeämpää,sillä lähimmäistämme tuli rakastaa siitäkin huolimatta vaikka hän ei uskokkaan juuri samoin kuin minä, Jumala voi kääntää meidän ymmärryksemme, me emme voi muuta kuin osoittaa rakkautta lähimmäistämme kohtaan, liialla puheellamme voimme hänet vain karkoittaa pois.
On RAKKAUTTA pysyä Jumalan Sanan totuudessa ja Sanan mukaan oikaista vääriä käsityksiä.
Välinpitämättömyys on rakaudettomuutta. SE jos jätämme asian sikseen ja välinpitämättömyyttämme lähimäisemme vääriin luuloihinsa ja uskomuksiinsa. - skreivi
näin ajattelen... kirjoitti:
Jos Jari-Pekka ei käsitä sapatti asiaa, minun mielestäni häntä ei pitäisi siitä pommittaa, eikö rakkaudella puhuttu sana olisi tärkeämpää,sillä lähimmäistämme tuli rakastaa siitäkin huolimatta vaikka hän ei uskokkaan juuri samoin kuin minä, Jumala voi kääntää meidän ymmärryksemme, me emme voi muuta kuin osoittaa rakkautta lähimmäistämme kohtaan, liialla puheellamme voimme hänet vain karkoittaa pois.
Jumala eroitti ja pyhitti YHDEN PÄIVÄN, se on TOSI asia. Miksi me emme voisi pitää sitä EROITETTUNA Jumalan kunniaksi, niin että muistaisimme olevamme Hänen luomuksiaan?
Ei suinkaan Raamattuun olisi sitä turhaan präntätty, että MUISTA, jos sillä ei olisikaan meille mitään merkitystä? - oikein sanot
totuus on rakkautta kirjoitti:
On RAKKAUTTA pysyä Jumalan Sanan totuudessa ja Sanan mukaan oikaista vääriä käsityksiä.
Välinpitämättömyys on rakaudettomuutta. SE jos jätämme asian sikseen ja välinpitämättömyyttämme lähimäisemme vääriin luuloihinsa ja uskomuksiinsa.totuus on rakkautta
Oikein sanot. Jumala on rakkaus ja totuus. Välipitämättömiä ihmisiä on paljon...
Ps. 25:10 Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
Ps. 85:10 (85:11) Armo ja totuus tapaavat toisensa täällä, vanhurskaus ja rauha antavat suuta toisillensa,
Ps. 89:14 (89:15) Vanhurskaus ja oikeus on sinun valtaistuimesi perustus, armo ja totuus käy sinun kasvojesi edellä.
Ps. 119:142 Sinun vanhurskautesi on iankaikkinen vanhurskaus, ja sinun lakisi on totuus.
Ps. 119:160 Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Joh. 17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Ef. 5:9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
1. Joh. 2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. - Jumala vastaa
jari-pek-ka kirjoitti:
Jumalan siunausta sinulle.jokaiselle ajallaan ja tavallaan, ei sinun tarvitse vastata, kun ottaa kutsu vastaan.
Jari-Pekka, sinua kutsutaan
Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Oikeassa on Jari-Pekka ei sinun kannata väitellä raamattua vastaan.
Jeesus kutsuu sinua tule, älä pelkää ihmisiä, kuormani on keveä...
Herran silmät tarkkaavat askeleita, hän kuulee rukoukset ja huokaukset, vanhurskaan rukous ei ole turha..
Rakkaassa Messiaassa, sapatin Herrassa, taivaan ja maan Luojassa sinua siunata tahdon! Ota kallis voitto vastaan, pudota paholaisen kahleet pois, joilla paholainen yrittää sitoa ihmisen, kun ihmisen.
Jari-pek-ka:
## Kristityn lepo on yksinkertaisesti elämä Jeesuksessa, Jumalan Sanassa. ##
## Arkihuolia ei tarvi joka viikko uudestaan jättää Jeesukselle, vaan ne voi kertakaikkisesti heittää Hänen päällensä. Raamattuhan sanoo; "Heittäkää kaikki murheet Hänen päällensä." ##
Amen! Sillä näin sanoo Herra - levon ja sapatin kuningas :
Matt. 11:28
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
HUOMATKAA - ei sapatti tai sapatti-sana anna lepoa, vaan elävä Sana, Jeesus sen antaa!
antti- pyhitys Jumalalle
Matt. 11:28
"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. "
Jeesuksen antama lepo on se, että Jumalan oikeudenmukainen laki toteutuu itsestään meissä uskon kautta rakkautena Jumalaan ja lähimäisiimme. Silloin lepomme on oikeaa ja Jumalan kunniaksi.
Uustestamentillinen Johannes sanoi, että: "Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme HÄNEN käskynsä, eivätkä ne ole raskaat."
Mikä panee ihmisen niskuroimaan juuri lepopäiväkäskyä vastaan?
Sekö, että ollaan TOTUTTU pyhittämään sunnuntai, isien perinnäisäännän mukaan? Jeesus sanoi: Hyvin te muistatte isiltä perityjä perinnäisääntöjä, mutta hylkäätte Jumalan käskyn.
- mathetes
Näin on jari-pek-ka !
Olen kanssasi aivan samaa mieltä!
Mielestäni Paavali kertoo hyvin tuosta asiasta kuinka vanhalla juutalaisella sapatilla ei tule rasittaa Kristuksen omia! Kukaan ei siis saa tulla Jeesuksen omille määräämään pidettäväksi juutalaista sapattia, (Kol 2:16-23), eikä mitään muitakaan juutalaisia tapoja!
Vaikka en pidäkään kirkon uudemmasta vuoden -92 Raamatun käännöksestä, niin on se kuitenkin juuri tässäkohdin -(Kol 2:16-23) - hieman selkeämpi sanallisessa esityksessään kuin tuo meidän vanhempi vuoden 33/38 käännös! Kannattaa siis lukea! :)
Jeesushan toi uutta! Jeesuksen uusi viesti oli, jotta ihminen itse ja hänen elämänsä on tärkeämpi, ei itseisarvoisesti tietyt juutalaiset lainmääräykset ja säädökset! Vanha juutalainen lainperinne tahtoi kivittää erään syntisen naisen, mutta Kristuksessa lain virka päättyi, sillä Jeesus armahti tuon naisen, eli Jeesus teki tyhjäksi vanhan lain mallin tuossakin asiassa! Jeesus raivasi tilaa uudelle Kristilliselle armahtavalle käytännön tavalle, tarjoamalla armahtavaa rakkautta ihmiselämälle!
Vanhalla lainkirjaimella on toki oma arvonsa, mutta Kristuksen tuoma uusi "hengellinen" tarvitsi oman työstetyn tilansa Kristuksen ristintyön kautta! Ollaankohan huomattu, jotta olisikohan elämässämme mitään sellaista mikä pitäisi kyseenalaistaa; kiskaista pois, jotta pääsisi uusi tilalle kasvamaan!?
Raamatun sana tuo esiin, jotta "kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi"! Lainkirjaimessa on aina "suorittamisen määräys ja sanktio", eli rangaistus jos et toimi niinkuin laki määrää! Lain mukaan "täytyy" tehdä niin ja näin! Laki on siis "täytymisiä" täynnä! Mutta Kristuksessa sen virka päättyy Hänen amahdukseensa jonka hän itse verellään vihki golgatan ristillä juuri - ihmiselämän hyväksi!
Siunausta!
Terv, mathetes- alex-kasi
mathetes:
Vaikka en pidäkään kirkon uudemmasta vuoden -92 Raamatun käännöksestä, niin on se kuitenkin juuri tässäkohdin -(Kol 2:16-23) - hieman selkeämpi sanallisessa esityksessään kuin tuo meidän vanhempi vuoden 33/38 käännös! Kannattaa siis lukea! :)..
---
Toisin sanoen se käännös mikä näennäisesti tukee omia käsityksiäsi on parempi käännös :)
-------
Onko sinulla suuriakin vaikeuksia siitä että ihmiset haluavat viettää lepopäiväänsä sinä päivänä jonka Jumala asetti ..
Monessa kielessä on LAUANTAITA yhä SAPATTI - eikö olekin mukava huomata. Minusta ainakin oli.. Katselin nopeasti muutamia maita tai kieliä joissa >lauantai< on kiellisesti sapatti.
Esimerkiksi:
Venäjän Субботa,
Serbian Субота,
Bulgarian Събота,
Kroatiaen Subota,
Tjekkoslovakian Sobota,
Filippiinien Sobota,
Galicien Sábado,
Kreikan Σάββατο,
Indonesian Sabtu,
Italian Sabato,
Makedonian Sabtu,
Malayan Sabtu
Puolan Sabota
Portugalin Sábado
Romanian Sâmbătă
Slovakian Sabota
Espanjan Sábado
Tagalogian Sabado
Ukrainan Субота
--
Vietäthän kai sinäkin lepopäivääsi ?
Aivan sairasta tuo sapatinviettäjien mollaaminen ja väittäminen - vietäthän sinäkin lepopäivääsi, vai etkö? Jos et vietä niin miksi ja jos vietät niin miksi?
Sapatti rauhaa - hauskaa ja se on Jumalan antama lepopäivä, kuka sen on kieltänyt niiltä jotka sen ottavat itselleen?
alex
alex - !!!!!... !!!!!
mathetes... Ei armahdusta Uudenkaanliiton aikana. Keskiajalla korkeiden kirkonmiesten sunnuntain pyhittäjien toimesta tuli 50-miljoonaa marttyyria. Historiaa..
Näin sitä käy kun käskyt kumotaan yksikin kymmenestä. - keräilijä...
alex-kasi kirjoitti:
mathetes:
Vaikka en pidäkään kirkon uudemmasta vuoden -92 Raamatun käännöksestä, niin on se kuitenkin juuri tässäkohdin -(Kol 2:16-23) - hieman selkeämpi sanallisessa esityksessään kuin tuo meidän vanhempi vuoden 33/38 käännös! Kannattaa siis lukea! :)..
---
Toisin sanoen se käännös mikä näennäisesti tukee omia käsityksiäsi on parempi käännös :)
-------
Onko sinulla suuriakin vaikeuksia siitä että ihmiset haluavat viettää lepopäiväänsä sinä päivänä jonka Jumala asetti ..
Monessa kielessä on LAUANTAITA yhä SAPATTI - eikö olekin mukava huomata. Minusta ainakin oli.. Katselin nopeasti muutamia maita tai kieliä joissa >lauantai< on kiellisesti sapatti.
Esimerkiksi:
Venäjän Субботa,
Serbian Субота,
Bulgarian Събота,
Kroatiaen Subota,
Tjekkoslovakian Sobota,
Filippiinien Sobota,
Galicien Sábado,
Kreikan Σάββατο,
Indonesian Sabtu,
Italian Sabato,
Makedonian Sabtu,
Malayan Sabtu
Puolan Sabota
Portugalin Sábado
Romanian Sâmbătă
Slovakian Sabota
Espanjan Sábado
Tagalogian Sabado
Ukrainan Субота
--
Aivan sairasta tuo sapatinviettäjien mollaaminen ja väittäminen - vietäthän sinäkin lepopäivääsi, vai etkö? Jos et vietä niin miksi ja jos vietät niin miksi?
Sapatti rauhaa - hauskaa ja se on Jumalan antama lepopäivä, kuka sen on kieltänyt niiltä jotka sen ottavat itselleen?
alex
alexAlex-kasi... Chicagon kalenterissa vielä viikko alkaa sunnuntaista ja lauantai on seitsemäntenä sabato.
Sain tuliaisiksi Kreikan kalenterin siinä tosiaankin on lauantain kohdalla sabato samoin kuin sain tuliaisiksi Rooman kalenterin jossa lauantain kohdalla sabato.
Keräilen eri maiden kalentereita paljon vielä puuttuu. - mathetes
alex-kasi kirjoitti:
mathetes:
---
-------
Esimerkiksi:
Venäjän Субботa,
Serbian Субота,
Bulgarian Събота,
Kroatiaen Subota,
Tjekkoslovakian Sobota,
Filippiinien Sobota,
Galicien Sábado,
Kreikan Σάββατο,
Indonesian Sabtu,
Italian Sabato,
Makedonian Sabtu,
Malayan Sabtu
Puolan Sabota
Portugalin Sábado
Romanian Sâmbătă
Slovakian Sabota
Espanjan Sábado
Tagalogian Sabado
Ukrainan Субота
--
alex
alexalex,ille lyhyesti!
Kirjoitit:
>>Onko sinulla suuriakin vaikeuksia siitä että ihmiset haluavat viettää lepopäiväänsä sinä päivänä jonka Jumala asetti .. Vietäthän kai sinäkin lepopäivääsi ? >Sapatti rauhaa - hauskaa ja se on Jumalan antama lepopäivä, kuka sen on kieltänyt niiltä jotka sen ottavat itselleen? - Herran Sapatti!
mathetes kirjoitti:
alex,ille lyhyesti!
Kirjoitit:
>>Onko sinulla suuriakin vaikeuksia siitä että ihmiset haluavat viettää lepopäiväänsä sinä päivänä jonka Jumala asetti .. Vietäthän kai sinäkin lepopäivääsi ? >Sapatti rauhaa - hauskaa ja se on Jumalan antama lepopäivä, kuka sen on kieltänyt niiltä jotka sen ottavat itselleen?Sapatti on Herran ei juutalaisten eikä suomalaisten tai minkään muunkaan maan.
Ja joka on Kristuksessa hän viettää Herransa Sapatin, mutta joka ei ole viellä Kristuksessa hän viettää sunnuntain ihmisen asettaman päivän. - 1234567...
mathetes kirjoitti:
alex,ille lyhyesti!
Kirjoitit:
>>Onko sinulla suuriakin vaikeuksia siitä että ihmiset haluavat viettää lepopäiväänsä sinä päivänä jonka Jumala asetti .. Vietäthän kai sinäkin lepopäivääsi ? >Sapatti rauhaa - hauskaa ja se on Jumalan antama lepopäivä, kuka sen on kieltänyt niiltä jotka sen ottavat itselleen?mathetes.. Kaikki ne jotka ovat kuulleet sapatista ja sitten hylkäävät sen jäävät auttamattomasti oven ulkopuolelle.
Jeesus sanookin menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät en ole koskaan tuntenut teitä.
Täällä Suomessa ei kukaan voi puolustautua viimeisellä tuomiolla koska kaikki ovat tavalla tai toisella kuulleet myös sapatista. - mathetes
1234567... kirjoitti:
mathetes.. Kaikki ne jotka ovat kuulleet sapatista ja sitten hylkäävät sen jäävät auttamattomasti oven ulkopuolelle.
Jeesus sanookin menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät en ole koskaan tuntenut teitä.
Täällä Suomessa ei kukaan voi puolustautua viimeisellä tuomiolla koska kaikki ovat tavalla tai toisella kuulleet myös sapatista.Vastausta nimim, - 1234567...
Kirjoitit:
>>mathetes.. Kaikki ne jotka ovat kuulleet sapatista ja sitten hylkäävät sen jäävät auttamattomasti oven ulkopuolelle. - 1234567...
mathetes kirjoitti:
Vastausta nimim, - 1234567...
Kirjoitit:
>>mathetes.. Kaikki ne jotka ovat kuulleet sapatista ja sitten hylkäävät sen jäävät auttamattomasti oven ulkopuolelle.mathetes.
Armosta olemme pelastetut uskon kautta, emme omien tekojemme kautta että kukaan ei kerskaisi. Siksi panemmekin omat teot syrjään sapattisin.
Sapatti on voimakkain todistus siitä, että emme pelastu omien tekojemme kautta.
Jumala sanassaan kuitenkin varoittaa, joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.
Mathetes sinunkin tulee ottaa varoitus vakavasti. - mathetes
1234567... kirjoitti:
mathetes.
Armosta olemme pelastetut uskon kautta, emme omien tekojemme kautta että kukaan ei kerskaisi. Siksi panemmekin omat teot syrjään sapattisin.
Sapatti on voimakkain todistus siitä, että emme pelastu omien tekojemme kautta.
Jumala sanassaan kuitenkin varoittaa, joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.
Mathetes sinunkin tulee ottaa varoitus vakavasti.Vastausta vielä nimim, 1234567---
Sinä et ilmeisesti laisinkaan ole ymmärtänyt Kristuksen lahjoittamaa vapautta!? Se on siis Kristuksen ristillä valmistamassa vapaudessa, hengen uudessa tilassa, ei siis juutalaisissa lainsiteissä! Juutalainen sapatin viettäminenhän suorittamista, eli = "PAKKOTOIMI", sitähän se on näemmä sinullekin! Uusi liitto Kristuksessa ei sitä sinulle "määrää", vaan sen tekee sinulle - adventismi!
Minä olen siitä vapaa Kristuksen itsensä suorittaman sovituksen tähden, uskon perusteella Hänessä, siis = Jeesuksessa! Jeesus on siis minun täydellinen leponi! Etkö sinä tosiaankaan ymmärrä sitä?
Kirjoitit:
>>Siksi panemmekin omat teot syrjään sapattisin.
- totuteen
mathetes
Huomattu on, kun ei pysytä laissa ja todistuksissa tulee tilalle vaikka minkä näköistä sepustusta ja tavoitellaan henkeä, hekumoidaan kaatumisilla ja ties millä. Raamatun Sana on yksinkertainen ja lain tehtävä on viedä Kristuksen luo ja turvautua Hänen kalliiseen työhönsä.
Eikä niin että laki pyyhkäistään pois. Se joka on vastaan, niin että ei armoa enää tarvitse. Armoa te huudatte ja sen hylkäätte.
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa vapauttaa synnin ja kuoleman laista. Ylösnousseessa Vapahtajassa synnin kuoleman laki on vapauden laki niille, jotka vastaan ottavat armon. Ei vapautta syntiin, vaan pyyhkii synnin seuraukset, eli kuoleman pois ja siksi Kristuksen laki on vapauden laki. Ei Jeesuksen kallis veri ollut turha uskoville, mutta uskomattomia, niskottelevia, Jumalan käskyn muuttajia ei Kristuksen veri hyödytä, koska he eivät armoa tarvitse muuttaessa Jumalan käskyt omiin käskyihinsä. Ei ainakaan muutamaansa käskyyn Matheuskaan armoa anelle.
Tottahan te huudatte. Meillä on henkemme käskyt ja niiden ei tarvitse olla samat, jotka Jumala on Moosekselle antanut ja jotka Jeesus on sovittanut ristillä. Sanot, että vanhalla juutalaisella sapatilla, jonka Herra on itse Kristus ei tule teitä rasittaa. Tietysti se on uskomattomille rasitus, mutta uskoville se on ilo ja lahja ja pakanoillekin se on hyväksi levätä. Vanhaa perua sapatti tosin on, kun on jo luomisessa asetettu ihmistä varten. Mutta te antikristuksen seuraajat, teille ei kelpaa muu, kun "sunnuntai" pyhä ja senkin yritätte piillottaa siten, että ei lepopäivää olekaan. Kuitenkin sunnuntai pyhänänne vedätte kirkkokuteet päällenne ja tepastelette seurakuntaanne ja toiseen hengenvetoon huudatte ei ole lepopäivää, eli lepäätte antikristuksessa.
Mathetesille ja Jari-Pekalle
Ap. t. 14:15 ja sanoivat: "Miehet, miksi te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on.
Ef. 4:24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
Jeesuksen seuraaja OUTO RISTIAALLOKKO KIRJOITTAJAN SISIMMÄSSÄ !
## huudatte ei ole lepopäivää, eli lepäätte antikristuksessa.
Ap. t. 14:15 ja sanoivat: "Miehet, miksi te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on. ##
Mutta kyllä me kristityt lepopäivistä kiitämme Herraa, aivan turhaan öelkäät, ettemme tahdo levätä töistämme ja levätä Herrassa.
Ja kyllä me Paavalia ihan vain ihmisenä pidämme, turhaan siinäkin pelkäät.
Emme ole niitä, jollaisiksi meitä vihjailet, zeuslaisia tai hermesetaslaisia . . .
Ap.t.14:12
Ja he sanoivat Barnabasta Zeukseksi ja Paavalia Hermeeksi,
koska hän oli se, joka puhui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131434Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531354- 1051105
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211061- 71708
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168681- 52562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548- 102541
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52505