Tilastoja eri uskontoihin kuuluvien yhteensopivuudesta

Päivää taas pitkästä aikaa, kuinkas täällä sujuu? Jokos jumalien olemassaolosta on löytynyt todisteita? :)

Ajattelin että muutkin saattaisivat pitää mielenkiintoisena tätä artikkelia jossa on vertailtu deittisivuston käyttäjien mieltymyksiä uskontojen suhteen:
http://blog.okcupid.com/index.php/how-races-and-religions-match-in-online-dating/

Ja tuo ensimmäinen horoskooppi-taulukkokin on aika hauska.

16

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herttainenhertta
      • Outoa, olin ihan varma että todisteita olisi jo tässä ajassa löytynyt...?

Juu, ei oikeita kristittyjä koskaan taida olla kuin yksi, nimittäin "minä". Muut ovat yleensä aina enemmän tai vähemmän väärin uskovia.

Ja nuo tappouhkaukset ovat ihan varmasti ateistitrollien kirjoittamia, ihan niinkuin kaikki kameliviestitkin.... :)

• kyllähän näitä on
        Schlechterwisser kirjoitti:

Outoa, olin ihan varma että todisteita olisi jo tässä ajassa löytynyt...?

Juu, ei oikeita kristittyjä koskaan taida olla kuin yksi, nimittäin "minä". Muut ovat yleensä aina enemmän tai vähemmän väärin uskovia.

Ja nuo tappouhkaukset ovat ihan varmasti ateistitrollien kirjoittamia, ihan niinkuin kaikki kameliviestitkin.... :)

luomakunta, ihmisen omatunto, historian tapahtumat

• kyllähän näitä on kirjoitti:

Jaahas, sieltä tuli 101. uskovainen.

Älä viitsi. Ei jaksa. Moi.

• No eipähän vaan
        kyllähän näitä on kirjoitti:

Taas kerran hihhuli ei ymmärtänyt koko kysymystä.

Vaikka sinä et millään kykenisikään ymmärtämään, mitä tarkoittaa sana Todiste, niin tätä tietämättömyyttäsi ei ehkä kannattaisi kuuluttaa täällä julkisesti. Paitsi tietenkin, jos haluat saada uskovat näyttämään typeriltä ja tietämättömiltä.

Siinä onnistuit kylläkin oivasti.

"luomakunta, ihmisen omatunto, historian tapahtumat"

En näe Jumalaasi vieläkään missään, Onko se sitten piillossa jossain luomakunnan alla vai?

• Piispa Perkeley
        atac kirjoitti:

En näe Jumalaasi vieläkään missään, Onko se sitten piillossa jossain luomakunnan alla vai?

Polttele vähemmän, niin alkaa näkymään.

• Piispa Perkeley kirjoitti:

Polttele vähemmän, niin alkaa näkymään.

En edes oikeasti polta enkä näe silti.

Ei mulla ainakaan ole ollut pitkään aikaan minkäänlaista omatuntoa!On vain tieto oikeasta ja väärästä ja järki sanoo,että jos tekee väärin,yhteiskunta rankaisee!Joten se on tyhmää.Mutta kaikki synti on niin kivaa!Eikä sitä lakikaan kiellä!

• hih huli
        atac kirjoitti:

Aivan, et voikaan nähdä. Väitätkö, että vain se minkä näet on olemassa?

• jooh :D
        safirella kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ole ollut pitkään aikaan minkäänlaista omatuntoa!On vain tieto oikeasta ja väärästä ja järki sanoo,että jos tekee väärin,yhteiskunta rankaisee!Joten se on tyhmää.Mutta kaikki synti on niin kivaa!Eikä sitä lakikaan kiellä!

Omatunto voi vaieta, jos jätät toistuvasti kuuntelematta sitä. Omatuntoa voit hoitaa 1) Pohtimalla oikein/väärin kysymyksiä 2) Asettumalla toisen ihmisen asemaan 3) Rukoilemalla 4) Lukemalla Raamattua 5) Katumalla ja pyytämällä anteeksi

• jooh :D kirjoitti:

Omatunto voi vaieta, jos jätät toistuvasti kuuntelematta sitä. Omatuntoa voit hoitaa 1) Pohtimalla oikein/väärin kysymyksiä 2) Asettumalla toisen ihmisen asemaan 3) Rukoilemalla 4) Lukemalla Raamattua 5) Katumalla ja pyytämällä anteeksi

Minun omatuntoni on varmaan ylikunnossa, koska minusta tuntuu pahalta esimerkiksi se, kuinka Jahve hukutti hirmuisen määrän pikkuvauvoja ja säästi vain Nooan porukat. Ja paha olo tulee niistä kaikista muistakin kansanmurhista joita teidän jumalanne on tehnyt tai teettänyt, puhumattakaan kaikista lukemattomista pienemmistä julmuuksista ja epäoikeudenmukaisuuksista joita kristinusko ja sen seuraajat ovat aiheuttaneet. Ohjeesi mukaan minun siis pitäisi varmaankin välttää kaikkea mainitsemaasi, jotta omatuntoni paatuisi takaisin normaalin kristityn tasolle.

Mutta onneksi tuskaa helpottaa kun ei lue Raamatun väkivaltakertomuksia ja vihapuheita eikä palvo julmia taikaolentoja. Sitten alkaa enen pitkää ajattelemaan ihmisistä hyvää, ja alkaa suvaita jopa homoja ja naispappeja, puhumattakaan toisista kansoista ja niiden pikkulapsista.

Vakavasti ottaen, olen kyllä aika pitkälti samaa mieltä kanssasi, koska minusta kohdat 1 ja 2 ovat kannatettavia, ja myös numero 5, mikäli katuminen ja anteeksipyytäminen kohdistuu niihin ihmisiin, joita kohtaan on saattanut käyttäytyä huonosti. (Kannattaa vain välttää uskovaisten tapaa väistää vastuutaan ja paaduttaa omatuntoaan pyytämällä anteeksi ainoastaan joltain kuvitellulta taikamaahiselta, ja myhäillä sen jälkeen tyytyväisenä että kaikki on kunnossa ja mokat fiksattu.)

• Moi Schlecherwisseri,

Poissaollessasi olen toisinaan kaivannut asiallisia kommenttejasi.

Kiitos viitteestä tuohon fantsuun tutkimukseen! Yllätyin tuosta kuinka hyvin juutalaiset tulevat toimeen toisten - jopa a-ryhmiin kuuluvien - kanssa, suhteessa siihen kuinka hyvin uskovaiset yleensä tulevat toimeen muiden kuin oman poppoon kanssa.

• Nyt muistat kyllä väärin. Minä kirjoittelin vain asiattomia kommentteja. :-)

Tuli tosiaan yhtäkkinen kyllästyminen tämän palstan seuraamiseen, kun luki sadannen kerran niitä samoja uskovaisten argumentteja, jotka on jo 99 kertaa osoitettu perättömiksi. Alkoi tuntua, että eiköhän tuo uskovaisten mielenmaisema ole jo aika läpikotaisin kartoitettu...

• Lapislazuli

Juutalaiset ovat suvaitsevaisia.Viimeks kun täällä keskustelin,täällä oli palsta katolilaisilla,ei näy enää.Vahinko,siellä oli kivaa:)

• ....
        Lapislazuli kirjoitti:

Juutalaiset ovat suvaitsevaisia.Viimeks kun täällä keskustelin,täällä oli palsta katolilaisilla,ei näy enää.Vahinko,siellä oli kivaa:)

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3783

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      93
      4730
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4069
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      163
      3977
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2658
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      136
      2613
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2177
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2077
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1860
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1729
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1727
    Aihe