Ateismin vapauttava voima

Kun ensimmäisen kerran kirjoitin tälle palstalle ihan oikeaa jumalanpilkkaa,tuli hirveä syyllisyydentunne.Sitten kirjoitin lisää.Tulin yhä rohkeammaksi.Mitään kauheaa ei tapahtunut ja minua naurattaa oma hölmöyteni.Toisaalta itkettää niiden puolesta,jotka ovat vielä uskonnon pakkopaidassa.Tulen päivä päivältä rohkeammaksi ja olen tuntenut pitkästä aikaa oikeaa elämäniloa.

105

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++++++++++

Jumalanpilkka on erittäin typerä juttu, koska vain ihmiset reagoivat siihen ja se on ainoa joka ratkaisee ei itse kohteen mielipide (koska mielipidettä yksikään jumala ei ole ilmaissut).

Tämä täydellinen jumalien reagoimattomuus tarkoittaa sitä, että Jumala/Jumalat eivät joko välitä, tiedä tai eivät ole olemassa.

• balladisti

" Veden päällä Jeesus kulkee
        Aatoksissaan silmäns´ sulkee
        Joutuisasti matka entää
        Vesi sandaaleista lentää "

Onko tämä jumalan pilkkaa ?

• Todellisuuden karuuden yksinkertainen kauneus.

• Ja mikä parasta

Jaa että silleesti; luulitko ensin että Jumala on sellainen että jos häntä pilkkaa, niin heti tulee kuuma kivi päähän ja pahimmassa tapauksessa toinen vielä päähän -olkapäähän...? 8D

Milloinkahan sellainen totuus menee jakeluun että ei Jumala tahdo luomalleen ihmiselle muuta kuin hyvää, mutta valitettavasti koko maa on edelleen synnin kirouksen alaisessa tilassa, josta saamme paljon kärsiä.

Minulla taas on sellainen kokemus että kun tulin uskoon, niin sen jälkeen olen vasta kokenut oikein sellaista mahtavaa vapautumista, että saan olla sellainen kun olen, oma itseni. Saan olla juuri se persoona joksi Jumala on minut luonut. Ei tarvitse esittää mitään; olla vain ihan oma itsensä.

Enkä tarvitse enää mitään stimulanssiainetta, siis "rohkaisua" alkoholista. Ehkä jonkinlainen paradoksi tässä on se, että kun ennen en kertaakaan uskaltanut mennä ravintolaan selvistä päin; nyt uskaltaisin, mutta ei ole enää mitään mielenkiintoa lähteä niihin pippaloihin. No, johan niitä tulikin koluttua n. 30v;n ajan...

Mutta parempi näin päin ja mikä parasta, niin vapauduin kuolemanpelostakin, jota ajoittain tunsin ahdistavana, silloin kun olin ja elin vielä ns. "entisessä elämässäni". Nyt on hienoa esim. ajella autollakin, kun ei enää pelota, jos vaikka tulee autolla ajaessa hirvi mettästä syliin ja lähtö tästä ajasta. Täytyy sanoa että se on hienoa vapautta, mitä usko Jeesukseen vaikuttaa ihmisessä! Uskotpa sitä tai et...

• atac

"Milloinkahan sellainen totuus menee jakeluun että ei Jumala tahdo luomalleen ihmiselle muuta kuin hyvää, mutta valitettavasti koko maa on edelleen synnin kirouksen alaisessa tilassa, josta saamme paljon kärsiä."

Ja kuka kirouksen ja kärsimyksen aiheuttaa ja antaa olla vallalla?
        Eikö Jumalallsi riitä paukut vai onko hän välinpitämätön?

1. Moos. 38
        8 Niin sanoi Juuda (pojallensa) Onanille: mene veljes emännän tykö, ja ota häntä aviokses, herättääkses veljelles siementä.
        9 Mutta Onan tiesi, ettei siemen olisi tullut hänen omaksensa: koska hän siis makasi veljensä emännän kanssa, antoi hän sen pudota maahan, ja TURMELI SEN, ettei hän olisi antanut veljellensä siementä.

10 Ja se paha, kuin hän teki, ei kelvannut Herralle, joka kuoletti myös hänen.

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Matt. 5:17

Lukisit sinäkin joskus Raamattuasi. Jeesuksen lait olivat vain sakramentaallisia. Jumalalle ei tarvinut enää käryttää eläinten verta uhrilahjaksi.

• Ja mikä parasta
        atac kirjoitti:

"Milloinkahan sellainen totuus menee jakeluun että ei Jumala tahdo luomalleen ihmiselle muuta kuin hyvää, mutta valitettavasti koko maa on edelleen synnin kirouksen alaisessa tilassa, josta saamme paljon kärsiä."

Ja kuka kirouksen ja kärsimyksen aiheuttaa ja antaa olla vallalla?
        Eikö Jumalallsi riitä paukut vai onko hän välinpitämätön?

1. Moos. 38
        8 Niin sanoi Juuda (pojallensa) Onanille: mene veljes emännän tykö, ja ota häntä aviokses, herättääkses veljelles siementä.
        9 Mutta Onan tiesi, ettei siemen olisi tullut hänen omaksensa: koska hän siis makasi veljensä emännän kanssa, antoi hän sen pudota maahan, ja TURMELI SEN, ettei hän olisi antanut veljellensä siementä.

10 Ja se paha, kuin hän teki, ei kelvannut Herralle, joka kuoletti myös hänen.

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Matt. 5:17

Lukisit sinäkin joskus Raamattuasi. Jeesuksen lait olivat vain sakramentaallisia. Jumalalle ei tarvinut enää käryttää eläinten verta uhrilahjaksi.

"Ja kuka kirouksen ja kärsimyksen aiheuttaa ja antaa olla vallalla?
        Eikö Jumalallsi riitä paukut vai onko hän välinpitämätön?"

-Jumala antoi maan ihmisen hallintavaltaan, jonka ihminen mokasi, päästämällä Sa-tanan tulemaan siihen väliin ja se sai siinä kohtaa vaikutusvallan maan päällä, mutta ei yli Jumalan kaikkivaltiuden. Ihminen olisi säästynyt siltä, vain sanomalla sille, siis joka tuli käärmeen muodossa "-Lähe vetään; sulla ei oo mitään jakoo täällä -maan päällä. Tää on meiän mesta! Get out!"...

No, nythän on niin että ihmienen kuitenkin hyvin pitkälti päättää,miten tää maa makaa. Ajatellaanpa, miten hyvällä mallilla asiat täällä voisivat olla, jos vaikka edes puolet siitä mitä on tuhlattu aseiden kehittelyyn ja sotakoneisiin, olisi käytetty nälän ja sairauksien poistamiseen ja hoitamiseen, sekä kunnollisen ehkäisyvalistuksen toteuttamiseen. Ja vaikkapa edes kymmenes osa avaruuteen "ammutuista" rahoista...

Joten voidaankin kysyä, kuka tai ketkä ovatkaan ja ollankaan välinpitämättömiä? Toivottavasti huomaamme nyt edes ojentaa auttavan kätemme Afrikansarven nälkään kuolevien auttamiseksi. Ihmisellä on valta ja kaikki muu, mitä siihen tarvitaan...

• Ja mikä parasta kirjoitti:

-Jumala antoi maan ihmisen hallintavaltaan, jonka ihminen mokasi, päästämällä Sa-tanan tulemaan siihen väliin ja se sai siinä kohtaa vaikutusvallan maan päällä, mutta ei yli Jumalan kaikkivaltiuden. Ihminen olisi säästynyt siltä, vain sanomalla sille, siis joka tuli käärmeen muodossa "-Lähe vetään; sulla ei oo mitään jakoo täällä -maan päällä. Tää on meiän mesta! Get out!"...

No, nythän on niin että ihmienen kuitenkin hyvin pitkälti päättää,miten tää maa makaa. Ajatellaanpa, miten hyvällä mallilla asiat täällä voisivat olla, jos vaikka edes puolet siitä mitä on tuhlattu aseiden kehittelyyn ja sotakoneisiin, olisi käytetty nälän ja sairauksien poistamiseen ja hoitamiseen, sekä kunnollisen ehkäisyvalistuksen toteuttamiseen. Ja vaikkapa edes kymmenes osa avaruuteen "ammutuista" rahoista...

Joten voidaankin kysyä, kuka tai ketkä ovatkaan ja ollankaan välinpitämättömiä? Toivottavasti huomaamme nyt edes ojentaa auttavan kätemme Afrikansarven nälkään kuolevien auttamiseksi. Ihmisellä on valta ja kaikki muu, mitä siihen tarvitaan...

"No, nythän on niin että ihmienen kuitenkin hyvin pitkälti päättää,miten tää maa makaa."

Eli Jumalalle ei ole mitään syytä olla olemassa?

• asdx
        Ja mikä parasta kirjoitti:

Niinhän se paavikin sitä ''ehkäisyvalistusta'' ahkerasti levittää ympäri Afrikkaa. Kiitos hänen tuhannet/elleivät miljoonat Afrikkalaiset ovat saaneet lisää HIV - tartuntoja...

• olet vakavalla tiell

Niin se on kun ihminen alkaa pilkata Pyhää Henkeä, Herra sallii paatumisen. Omatunto turtuu. Moni näpistelijä kokee omatunnonsyytöksiä alkaessaan vohkia toisen omaa, sitten vain tunto turtuu ja venyy kuin purukumi. Mikään ei einää soimaa ja kaiverra jälkeenpäin.

Sinulle on käymässä niin. Tämä on ihan Jumalan sanankin opettama totuus.

• Usko jumalolentoon on tunnejuttu.Jos usko on kahlinnut tunne-elämää vuosia,ahdistus ja syvään iskostunut pelko eivät lähde heti.Nyt olen oikealla tiellä:)

• SamiA

”Usko jumalolentoon on tunnejuttu.Jos usko on kahlinnut tunne-elämää vuosia,ahdistus ja syvään iskostunut pelko eivät lähde heti.Nyt olen oikealla tiellä:)”

Ei elämäntarkoitus ole elää tätä elämää varten; elämäntarkoitus on elää tulevaa varten. Elämäntarkoitus on luopua elämästä.

Usko on yliluonnollista, joten se ei ole ihmisestä lähtöisin.
        Se joka uskoo, on syntynyt Jumalasta, joka on uskon alkaja.

• minimaalihullu
        SamiA kirjoitti:

”Usko jumalolentoon on tunnejuttu.Jos usko on kahlinnut tunne-elämää vuosia,ahdistus ja syvään iskostunut pelko eivät lähde heti.Nyt olen oikealla tiellä:)”

Ei elämäntarkoitus ole elää tätä elämää varten; elämäntarkoitus on elää tulevaa varten. Elämäntarkoitus on luopua elämästä.

Hyvä,SamiA!Olen niin uusi ja ateisti,etten heti tajunnut,että olet ateistiveli:)En ole ennen tällä palstalla lukenut parempaa jumaluskon vastaista kommenttia!

• minimaalihullu kirjoitti:

Hyvä,SamiA!Olen niin uusi ja ateisti,etten heti tajunnut,että olet ateistiveli:)En ole ennen tällä palstalla lukenut parempaa jumaluskon vastaista kommenttia!

"Hyvä,SamiA! Olen niin uusi ja ateisti, etten heti tajunnut, että olet ateistiveli:) En ole ennen tällä palstalla lukenut parempaa jumaluskon vastaista kommenttia! "

Huomaa sen, että et ole perillä koko hengellisestä asiasta. Kuinka muutoin voit tuollaisen kommenetin SamiA:sta heittää?

• SamiA kirjoitti:

Sitä tulevaa elämää ei ole muualla kuin uskovaisten mielikuvituksessa.

Sinun ja meidän kaikkien ainutkertainen elämä on tässä ja nyt.

Uskossa ei ole mitään ylluonnollista. Se on aivojemme toimintojen yksi piirre joka liittyy mielikuvitukseen. Uskonnot hyödyntävät tätä ominaisuutta ihmisessä. Kuvittelumekanismin avulla olemme selvinneet paremmin entisaikojen ympäristössä.

• K.R.S.
        Jumalanhullu kirjoitti:

"Hyvä,SamiA! Olen niin uusi ja ateisti, etten heti tajunnut, että olet ateistiveli:) En ole ennen tällä palstalla lukenut parempaa jumaluskon vastaista kommenttia! "

Huomaa sen, että et ole perillä koko hengellisestä asiasta. Kuinka muutoin voit tuollaisen kommenetin SamiA:sta heittää?

''Huomaa sen, että et ole perillä koko hengellisestä asiasta. Kuinka muutoin voit tuollaisen kommenetin SamiA:sta heittää?''
        SamiA on varoittava esimerkki siitä miten katkeraksi ja vihaiseksi usko voi tehdä. Se on uskonvastaista toimintaa, sillä tuskin kukaan tervejärkinen haluaa tulla samanlaiseksi kuin SamiA, tai edes liittyä samaan lahkoon, jos on riski muuttua SamiAn kaltaiseksi.

''hengelliset'' asiat ovat aivojen tuotoksia, eivät siis mitään yliluonnollista.

• Ja mikä parasta

-Näin uskovana, vaikkakin välillä Jumalan yhteydestä pitkään sivussa olleena, hieman tai melko paljonkin kummastuttaa, mitä tarkoitat tällä: "usko on kahlinnut tunne-elämää vuosia,ahdistus ja syvään iskostunut pelko eivät lähde heti" ...?

-Hieman nyt kiinnostaisi, milloin ja miten ns. tulit uskoon ja kauanko olit uskon tiellä?

-Minulla tuollaiset tuntemukset kuuluivat siihen vaiheeseen, kun olin aikani elänyt synnin tiellä ja sielu alkoi olla melkoisen kuolleessa tilassa. Silloin aloin tuntea ahdistusta, masennusta ja kuolemanpelkoa. Mutta kun sain palata -takaisin- oikealle tielle ja jättää väärän tien, niin ahdistus ja pelko väistyi elämästäni, kun pääsin takaisin Jumalan armolliseen yhteyteen.

Oletankin että sinun kohdallasi on nyt paholainen saanut melkoisen valheen kehityeltyä ja saanut sinut uskomaan, että usko olisi se mikä ahdistaa ihmistä, mutta kun ei se ole. Mikä uskossa muka saisi ahdistusta aikaiseksi?

• 1000sanaa1totuus
        Jumalanhullu kirjoitti:

Et kai puolusta SamiA:ta? Hän on yhtä täynnä ihmisvihaa kuin sosiopaatti-Breivik. Luulisi edes sunlaisen fundiksen pitävän vähän väliä SamiA:han ja hänenlaisiin vihahihhuleihin.

• arjuuna

Jumal uskon päättymine on enimmäinen askel tiellä vapauteen, sillä sen lisäksi on vapauduttava ihmisen uskkon perustuvasta psykologisesta perimästä, joka on seurannut meitä sukupolvesta toiseen
      Kun tuo tapahtuu, niin mikään ulkopuolinen voima ei voi meihin enään vaikuttaa

Kun tuoo on tapahtunut niin sellainen ihminen voi vaikuttaa koko ihmiskutaan, jo pelkällä olemassa olollaan, sillä se vaikutus ilmenee yhteisminämme kautta
      Mitä me olemme yksilöinä sitä on maailma, me luomme tuon kokonaisuuden yksilöinä joka sitten vaikuttaa meihin yksilöihin luoden kaltaisekseen ja niin sama kierre jatkuu
      ja poljemme henkisesti paikallaan
      Vapautuneeseen yksilöön ei maailma voi enään vaikuttaa, mutta yksilö vaikuttaa maailmaan
      Kun noita vapautuneita yksilöitä tulee tarpeeksi paljon ,niin ne voivat vakuttaa kokonaisuuteen niin että yksilöt alkavat muuttumaan henkisesti oikeaan suuntaan

• Aivan varmasti

Syöpäläinen pilkkaa. Kerran pilkat loppuu!

• A the ist

Höppänä. Ei olematonta edes voi pilkata. Olemattomaan uskovia voi ja pitääkin.

• Grilli kuumana
        A the ist kirjoitti:

Helvetissä on kuumaa!

• Jumala on soopaa
        Grilli kuumana kirjoitti:

Helvetissä on kuumaa!

Älä hel-vetissä! Asut siis siellä saa-tananpalvoja :D

• Ja mikä parasta
        A the ist kirjoitti:

Miksi "olematonta" sitten mm. täällä ja monissa muissa yhteyksissä pilkataan, jos sitä muka ei voi pilkata?

Ei olematonta todellakaan tarvitse pilkata, vai oletteko nähneet täällä monien ateistien pilkkaavan esim. Osirista tai mitä kaikkia niitä "jumalia" onkaan olevinaan? En ole myöskään juurikaan nähnyt täällä pilkattavan lentävää spagettihirviötä tai siihen uskovia?

• "Usko on yliluonnollista, joten se ei ole ihmisestä lähtöisin.
      Se joka uskoo, on syntynyt Jumalasta, joka on uskon alkaja."

Eli jos uskon Lochnessin hirviöön. Niin uskoni on yliluonnollista ja todiste Lochnessin hirviön olemassaolosta?

• SamiA

”Eli jos uskon Lochnessin hirviöön. Niin uskoni on yliluonnollista ja todiste Lochnessin hirviön olemassaolosta?”

Lochnessin hirviöstä ei ole todisteita, mutta Jumalasta on.
      Luomakuntaa todistaa tekijästään.

Kukaan ei selviä väitöksellä, että Jumalaa ei ole, koska me kannamme Luojastamme todistusta. Meissä lukee: made in heaven. Sinäkin tiedät sen, mutta et usko siihen. Sinussa ei ole Jumalan Pojan uskoa.

Aika ei ole ystäväsi.

• Muikkuinen

Jaa mitenkähän luomakunta mistään todistaa?
        Todistaako monimutkainen lumihiutaleen rakenne tekijästä? Kenties enkelit niitä pilven reunalla viilailee ja tiputtelee sen ainoan oikean luojan niskaan niitä, nimittäin lumenluojan eli kolaajan! :)

Ai että made in heaven, ja kenties missä? Tätähän on ID hemmot yrittäneet tuoda läpi mutta onnistumatta.

Satuihin uskominen on ihan ok, mutta niiden väittäminen totena keksittyine todisteineen ja kierrelogiikkoineen ei ole ok, varsinkin näin aikuisten kesken.

• SamiA
        Muikkuinen kirjoitti:

Jaa mitenkähän luomakunta mistään todistaa?
        Todistaako monimutkainen lumihiutaleen rakenne tekijästä? Kenties enkelit niitä pilven reunalla viilailee ja tiputtelee sen ainoan oikean luojan niskaan niitä, nimittäin lumenluojan eli kolaajan! :)

Ai että made in heaven, ja kenties missä? Tätähän on ID hemmot yrittäneet tuoda läpi mutta onnistumatta.

Satuihin uskominen on ihan ok, mutta niiden väittäminen totena keksittyine todisteineen ja kierrelogiikkoineen ei ole ok, varsinkin näin aikuisten kesken.

”Jaa mitenkähän luomakunta mistään todistaa?”

Pitäisikö kivien huutaa, että Jumala on meidät tehnyt, jotta voisit uskoa?

”Satuihin uskominen on ihan ok, mutta niiden väittäminen totena keksittyine todisteineen ja kierrelogiikkoineen ei ole ok”

Minulle sopii vallan mainiosti, että en ole ok
        En häpeä tunnustaa, että uskon Jeesukseen. Jos se ei ole mielestäsi ok, niin se on sinun asiasi.

• Muikkuinen
        SamiA kirjoitti:

”Jaa mitenkähän luomakunta mistään todistaa?”

Pitäisikö kivien huutaa, että Jumala on meidät tehnyt, jotta voisit uskoa?

”Satuihin uskominen on ihan ok, mutta niiden väittäminen totena keksittyine todisteineen ja kierrelogiikkoineen ei ole ok”

Minulle sopii vallan mainiosti, että en ole ok
        En häpeä tunnustaa, että uskon Jeesukseen. Jos se ei ole mielestäsi ok, niin se on sinun asiasi.

""Luomakuntaa todistaa tekijästään.""

Miten todistaa? Simppeli kysymys.

Itseasiassa kivet todistaa aivan muusta kuin luomisesta, kai ymmärrät että erilaisten kivien kehittyminen tunnetaan melko hyvin ilman luojaa.

Vaikka aasitkin huutaisi luojastaan niin se ei ole vielä todiste luojasta.

• ++++++++++++++

"Lochnessin hirviöstä ei ole todisteita, mutta Jumalasta on.
        Luomakuntaa todistaa tekijästään."

Niinhän se todistaa, jos asuisit muinaisessa kreikassa se luoja on Khaos, muinaisessa Egyptissä luoja on Atum, nykyisessä egyptissä Allah, Nykyisessä Suomessa Jahve, Japanissa Jahve tai Kotoamatsukami.

"Meissä lukee: made in heaven. Sinäkin tiedät sen, mutta et usko siihen. Sinussa ei ole Jumalan Pojan uskoa."

Ei ihmistä ole tehty taivaassa vaan maan päällä ensin mies ja nainen yhdessä ja sitten miehen, eläimet ja myöhemmin naisen.

Ekalla kerralla tekotapaa ei kerrottu toisella kerralla mies maan tomusta ja niinen tämän miehen kylkiluusta.

• SamiA
        Muikkuinen kirjoitti:

Miten todistaa? Simppeli kysymys.

Itseasiassa kivet todistaa aivan muusta kuin luomisesta, kai ymmärrät että erilaisten kivien kehittyminen tunnetaan melko hyvin ilman luojaa.

Vaikka aasitkin huutaisi luojastaan niin se ei ole vielä todiste luojasta.

”Miten todistaa? Simppeli kysymys.”

Kukaan ei ole niin sokea kuin näkevä, joka kieltäytyy näkemästä.

• SamiA kirjoitti:

"Kukaan ei ole niin sokea kuin näkevä, joka kieltäytyy näkemästä. "

Kukaan ei ole niin harhassa kuin näkevä, joka näkee olemattomia.

• minimaalihullu

Hyvä,SamiA! Jatka vaan samaan tyyliin!Paradoksaaleja mielipiteitäsi on hauska lukea.Tuet ateismia niin VOIMAKKAASTI.Helle,lujaa!

• minimaalihullu
        SamiA kirjoitti:

"Kukaan ei ole niin sokea,kuin näkevä,joka kieltäytyy näkemästä"Läheiseni hakattiin puolikuoliaaksi,ja häneltä meni näkö toisesta silmästä.Missä jeesus silloin oli?Uskovaisen äidin lapsi,rukoileva,uskova mies?Eihän uskovaisille koskaan mitään satu?

• Jumala on soopaa

Luulosi ei tee sinusta ikuista. Kukaan ei katselisi tuollaista ikuisesti. Sulla on ylikorostunut itseluottamus.

Aika ei ole sinunkaan ystäväsi.

• Muikkuinen
        SamiA kirjoitti:

Denialisti ei näköjään kykene kunnon vastaukseen, runoilulla yrität kiertää simppelin kysymyksen, "miten todistaa?"

• Missä niin on?
        minimaalihullu kirjoitti:

"Kukaan ei ole niin sokea,kuin näkevä,joka kieltäytyy näkemästä"Läheiseni hakattiin puolikuoliaaksi,ja häneltä meni näkö toisesta silmästä.Missä jeesus silloin oli?Uskovaisen äidin lapsi,rukoileva,uskova mies?Eihän uskovaisille koskaan mitään satu?

" Eihän uskovaisille koskaan mitään satu? "

-Missä niin on sanottu, ettei sattuisi? Onhan uskovia uhattu kuolemalla ja tapettukin, kun heitä on yritetty saada kieltämään uskonsa.

• K.R.S.
        Missä niin on? kirjoitti:

" Eihän uskovaisille koskaan mitään satu? "

-Missä niin on sanottu, ettei sattuisi? Onhan uskovia uhattu kuolemalla ja tapettukin, kun heitä on yritetty saada kieltämään uskonsa.

''-Missä niin on sanottu, ettei sattuisi? Onhan uskovia uhattu kuolemalla ja tapettukin, kun heitä on yritetty saada kieltämään uskonsa.''
        Näyttää siltä kuin kyseessä eivät olisi oikeat uskovat, Jaakobin tulkinnan mukaan eivät ainakaan ole.

''Jumalan suunnitelma jokaisen ihmisen kohdalla on elämä ja yltäkylläisyys, terveys, hyvinvointi, rauha ja iankaikkinen elämä.
        Mutta se on ehdollista ja riippuu ihmisen omasta tahdosta eli siitä haluaako hän vastaanotaa Jumalalta kaiken hyvän vai kuvitteleeko hän pärjääv'änsä ilman Jumalaa.''

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9921280#comment-49859214

• Ja mikä parasta
        K.R.S. kirjoitti:

''-Missä niin on sanottu, ettei sattuisi? Onhan uskovia uhattu kuolemalla ja tapettukin, kun heitä on yritetty saada kieltämään uskonsa.''
        Näyttää siltä kuin kyseessä eivät olisi oikeat uskovat, Jaakobin tulkinnan mukaan eivät ainakaan ole.

''Jumalan suunnitelma jokaisen ihmisen kohdalla on elämä ja yltäkylläisyys, terveys, hyvinvointi, rauha ja iankaikkinen elämä.
        Mutta se on ehdollista ja riippuu ihmisen omasta tahdosta eli siitä haluaako hän vastaanotaa Jumalalta kaiken hyvän vai kuvitteleeko hän pärjääv'änsä ilman Jumalaa.''

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9921280#comment-49859214

Tuon kinkin alta löysin tällaisenkin kommentin, joka koski katuväkivaltaan puuttumista, siis väliinmenemistä ja mikä rooli tuon kommentin kirjoittajan mielestä Jumalalla pitäisi olla asiassa:

"Ja jos ohikulklja on Jumala, tällä on loputon vastuu ja velvollisuus puuttua tilanteeseen koska hänellä on myös käytettävissään loputtomat resurssit moisen väkivallaan puuttumlseen. Jumalan kohdalla ei ole vaadittua pelkästään tilanteen pysättäminen vaan myös sen estäminen."

-Ompa melkoisen paksua! Siis kaikki väkivalta kaduillakin on tavallaan muka Jumalan vika, kun Hän ei mene väliin ja estä sitä... -niinkö?!!!

-Jospa edes hieman lukisitte ihan ajatuksen kanssa, mitä täällä vastaillaan/on vastailtu noihin teidän järjellisiin, mutta täysin väärällä logiikalla tehtyihin päätelmiin! Olette varmaan ennekin saaneet lukea että Jumala antoi maanpäälle luomalleen ihmiselle täyden hallintavallan tällä planeetalla. Hän myöskin antoi ihmiselle oman tahdon ja vallan toteuttaa sitä.

Siinä olisi melkoinen ristiriita, että jos Hän sitten tulisikin siinä kohtaa väliin, kun ihminen haluaa tehdä syntiä, koska ihminen itse avasi synnille portin, syömällä kielletystä hyvän ja PAHAN tiedon puusta. Nythän ihminen voisi tuolla logiikalla vaikkapa lyödä toista pullolla päähän ja sanoa sitten, että "se oli Jumalan vika, kun mä luulin että se estää etten mä onnistu lyömään sua sillä pullolla".

On kovin ontuvaa verrata Jumalaa johonkin "maailman vahvimpaan mieheen". Todellisuudessa Hän ON voimallinen ja väkevä suojelemaan omiansa onnettomuuksilta, mutta se on tietenkin arvoitus, miksi aina ei niin tapahdu, vaan Jumalan lapsiakin koetellaan vastoinkäymisillä ja mm. sairauksilla. Kuitenkin minulla, kuten todennäköisesti lähes jokaisella uskovalla on joku kokemus, jossa on saanut huomata Jumalan ihmeellistä huolenpitoa ja varjelusta.

• Muikkuinen
        SamiA kirjoitti:

Tuleeko sitä vastausta "miten todistaa?" :)

Vai myönnätkö että Mortoni estää sinua sitä antamasta?

• ?????
        Ja mikä parasta kirjoitti:

Tuon kinkin alta löysin tällaisenkin kommentin, joka koski katuväkivaltaan puuttumista, siis väliinmenemistä ja mikä rooli tuon kommentin kirjoittajan mielestä Jumalalla pitäisi olla asiassa:

"Ja jos ohikulklja on Jumala, tällä on loputon vastuu ja velvollisuus puuttua tilanteeseen koska hänellä on myös käytettävissään loputtomat resurssit moisen väkivallaan puuttumlseen. Jumalan kohdalla ei ole vaadittua pelkästään tilanteen pysättäminen vaan myös sen estäminen."

-Ompa melkoisen paksua! Siis kaikki väkivalta kaduillakin on tavallaan muka Jumalan vika, kun Hän ei mene väliin ja estä sitä... -niinkö?!!!

-Jospa edes hieman lukisitte ihan ajatuksen kanssa, mitä täällä vastaillaan/on vastailtu noihin teidän järjellisiin, mutta täysin väärällä logiikalla tehtyihin päätelmiin! Olette varmaan ennekin saaneet lukea että Jumala antoi maanpäälle luomalleen ihmiselle täyden hallintavallan tällä planeetalla. Hän myöskin antoi ihmiselle oman tahdon ja vallan toteuttaa sitä.

Siinä olisi melkoinen ristiriita, että jos Hän sitten tulisikin siinä kohtaa väliin, kun ihminen haluaa tehdä syntiä, koska ihminen itse avasi synnille portin, syömällä kielletystä hyvän ja PAHAN tiedon puusta. Nythän ihminen voisi tuolla logiikalla vaikkapa lyödä toista pullolla päähän ja sanoa sitten, että "se oli Jumalan vika, kun mä luulin että se estää etten mä onnistu lyömään sua sillä pullolla".

On kovin ontuvaa verrata Jumalaa johonkin "maailman vahvimpaan mieheen". Todellisuudessa Hän ON voimallinen ja väkevä suojelemaan omiansa onnettomuuksilta, mutta se on tietenkin arvoitus, miksi aina ei niin tapahdu, vaan Jumalan lapsiakin koetellaan vastoinkäymisillä ja mm. sairauksilla. Kuitenkin minulla, kuten todennäköisesti lähes jokaisella uskovalla on joku kokemus, jossa on saanut huomata Jumalan ihmeellistä huolenpitoa ja varjelusta.

''Tuon kinkin alta löysin tällaisenkin kommentin,''
        Miksi kutsut kiinalaista kinkiksi, oletko rasisti, mitä etsit kiinalaisen alta, missä helvetissä näet kiinalaisen?

• minkä ikäinen
        ????? kirjoitti:

''Tuon kinkin alta löysin tällaisenkin kommentin,''
        Miksi kutsut kiinalaista kinkiksi, oletko rasisti, mitä etsit kiinalaisen alta, missä helvetissä näet kiinalaisen?

Oletpa sinä lapsellinen.

• heps!

Jos totta puhutaan, niin loch nessin hirviöstäkin on enemmän todisteita (niiden pitävyydestä nyt en tiedä) kun jumalastas, piste. Taivaaseen pääsee helposti, tai ainakin pilveen pääsee, ei tarvi kun poltella ruohoo jonka jumala on niin hienosti luonut ja nauttia enkelipölystä jumalan mahdin alla! Niin, paitsi jumalaa ei ole olemassa.

• 1000sanaa1totuus

"Lochnessin hirviöstä ei ole todisteita, mutta Jumalasta on.

Ja Loch Ness -järvi on todiste Loch Nessin hirviöstä. Sitä paitsi, luomakunta on todiste Sotkan munista, joiden rikkoutuminen loi maailman. Että te tikkudemonin palvojat olette typeriä.

"Kukaan ei selviä väitöksellä, että Jumalaa ei ole... Aika ei ole ystäväsi."

Varo vain, SamiA on perustanut kukkakaupan ja kerää lannoitetta.

• "Lochnessin hirviöstä ei ole todisteita, mutta Jumalasta on.

Niin mutta kun minä juuri kirjoitin että Lochnessin hirviö on olemassa ja se lukee tuolla. Niin sehän tarkoittaa että se on totta koska se lukee tuolla. Ja Se mörmeli on luonut kaiken, joten Lochnessin hirviö siis todisti olevansa Jumala. Myös sinulla on mahdollisuus pelastua hänen kauttaan syviin vesistöihin.

• SamiA

”Niin mutta kun minä juuri kirjoitin että Lochnessin hirviö on olemassa ja se lukee tuolla.”

Sinun sanasi eivät elä.

• minimaalihullu
        SamiA kirjoitti:

”Niin mutta kun minä juuri kirjoitin että Lochnessin hirviö on olemassa ja se lukee tuolla.”

Sinun sanasi eivät elä.

Ehhehe,hehe.Kenen sana elää,kenen ei!

• SamiA kirjoitti:

Sinun sanasi eivät elä.

Eivät sanat tai ääni elä. Sen tietää jo pikku lapsikin.

• nn
        SamiA kirjoitti:

Sinun sanasi eivät elä.

Määrittele elävä. Milloin jokin on elävä ja milloin eloton?
        Onko bakteeri elävä? Entä virus?

Kuvaile mahdollisimman yksinkertaisesti ja omin sanoin mikä objektiivisesti havaittava ero tekee toisesta elävän ja toisesta elottoman?

• SamiA
        minimaalihullu kirjoitti:

Ehhehe,hehe.Kenen sana elää,kenen ei!

”Ehhehe,hehe.Kenen sana elää,kenen ei!”

Minun sanoissa ei ole elämää.
        Mutta minä en etsi omaa kunniaani, koska olen kuollut, vaan Hänen kunniaa, joka elää.

• SamiA
        atac kirjoitti:

Eivät sanat tai ääni elä. Sen tietää jo pikku lapsikin.

”Eivät sanat tai ääni elä. Sen tietää jo pikku lapsikin.”

Sinä et tiedä sitä, koska et syö, jos söisit, tietäisit, että sana elää.
        Haluat elää, vaikka olet kuollut; etsit elämää kuolleiden joukosta.

• K.R.S.
        SamiA kirjoitti:

''Sinä et tiedä sitä, koska et syö, jos söisit, tietäisit, että sana elää.''
        Kannibalismiako taas tyrkytät?

• SamiA kirjoitti:

Minä en purematta niele.

• SamiA"Elämäntarkoitus on luopua elämästä,"Jos se on totuus,se tarkoittaa,että itsemurha on paras vaihtoehto.

• SamiA

”SamiA"Elämäntarkoitus on luopua elämästä,"Jos se on totuus,se tarkoittaa,että itsemurha on paras vaihtoehto.”

Ei se tarkoita itsemurhaa.
        Se tarkoittaa sitä, että me emme omista omaa elämäämme; ja niinhän se onkin.

Me emme elä itseämme varten, vaan toisia.
        Emme ole palveltavia, vaan palvelijoita. Jos haluat palveluja, niin tulet taatusti pettymään ”elämässäsi”. Saattaa olla, että koko elämäsi raukeaa tyhjiin.

• 1000sanaa1totuus
        SamiA kirjoitti:

”SamiA"Elämäntarkoitus on luopua elämästä,"Jos se on totuus,se tarkoittaa,että itsemurha on paras vaihtoehto.”

Ei se tarkoita itsemurhaa.
        Se tarkoittaa sitä, että me emme omista omaa elämäämme; ja niinhän se onkin.

Me emme elä itseämme varten, vaan toisia.
        Emme ole palveltavia, vaan palvelijoita. Jos haluat palveluja, niin tulet taatusti pettymään ”elämässäsi”. Saattaa olla, että koko elämäsi raukeaa tyhjiin.

"Me emme elä itseämme varten, vaan toisia. Emme ole palveltavia, vaan palvelijoita."

Olet varsin suulas ja vihaapursuava ollaksesi palvelija. Jos meidän pitää palvella toisiamme, niin samalla on pakko ottaa palvelua vastaan.

Nöyryys ei tekisi sulle haittaa. Siis oikea nöyryys, ei tuo läpinäkyvä tekonöyristely.

• "Määrittele elävä" Elävä on tapahtuva.Eloton on tapahtumaton.

• minimaalihullu

SamiA.Olet oikeassa siinä,että emme omista omaa elämäämme.Mutta minä en enää keski-ikäisenä anna herralle elämääni!Tekisin mieluummin jotain kauheaa,kuin antaisin Suomen Oikeuslaitoksen Pilkata ihmisarvoani!Olen täysin valmis elämään tapon uhan alla,ilman että siihen kukaan puuttuu!Se on tuttuakin tutumpaa.

• SamiA

”SamiA.Olet oikeassa siinä,että emme omista omaa elämäämme.Mutta minä en enää keski-ikäisenä anna herralle elämääni!”

Henki palaa joka tapauksessa sinne, mistä se tulikin: takaisin Jumalan luokse, mutta sielusi voi saada vahingon.

Miksi pitää kynsin-hampain kiinni elämästään jota ei omista?
        Suurempaa on antaa elämä takaisin elämän antajalle ja elää Jumalan tahdossa.

Ihminen, joka ymmärtää, että ei omista itseänsä, kykenee kunnioittamaan myös kanssaihmisten elämää, siten että tämä ei pyri omistamaan: lapsia, ystäviä tai puolisoaan.

• SamiA kirjoitti:

”SamiA.Olet oikeassa siinä,että emme omista omaa elämäämme.Mutta minä en enää keski-ikäisenä anna herralle elämääni!”

Henki palaa joka tapauksessa sinne, mistä se tulikin: takaisin Jumalan luokse, mutta sielusi voi saada vahingon.

Ihminen, joka ymmärtää, että ei omista itseänsä, kykenee kunnioittamaan myös kanssaihmisten elämää, siten että tämä ei pyri omistamaan: lapsia, ystäviä tai puolisoaan.

Yhdestäkään jumalolennosta ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita. Eri jumaliin uskovat teistit tekevät mielessään kiinteän yhteyden luonnon ja mielessään kuvitteleman jumalolennon välille.

• Muikkuinen
        SamiA kirjoitti:

Mikä henki? Ja mistä se tuli? Sami nuo on olettamuksiasi ei mitään sen kummempaa.

Et pysty esittämään ainuttakaan havaintoa tai todistetta kummastakaan asiasta ja silti pidät niitä itsestään selvyytenä, se on toki oma asiasi mutta totena niitä et onnistu väittämään vaikka kuinka yritätä.

• SamiA
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

Yhdestäkään jumalolennosta ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita. Eri jumaliin uskovat teistit tekevät mielessään kiinteän yhteyden luonnon ja mielessään kuvitteleman jumalolennon välille.

”Eri jumaliin uskovat teistit tekevät mielessään kiinteän yhteyden luonnon ja mielessään kuvitteleman jumalolennon välille.”

Niinhän evolutionistitkin tekevät.
        Erona on vain, että evolutionismissa ihminen korottaa itsensä kanssa ihmisten yläpuolelle.

• SamiA
        Muikkuinen kirjoitti:

Mikä henki? Ja mistä se tuli? Sami nuo on olettamuksiasi ei mitään sen kummempaa.

Et pysty esittämään ainuttakaan havaintoa tai todistetta kummastakaan asiasta ja silti pidät niitä itsestään selvyytenä, se on toki oma asiasi mutta totena niitä et onnistu väittämään vaikka kuinka yritätä.

”Et pysty esittämään ainuttakaan havaintoa tai todistetta kummastakaan asiasta ja silti pidät niitä itsestään selvyytenä, se on toki oma asiasi mutta totena niitä et onnistu väittämään vaikka kuinka yritätä.”

Sinä et tunne ihmisenä olemisen perusasioita.
        Ihmisen henki tietää, mitä ihmisessä on; Jumalan Henki, mitä Jumalassa on.

Mitä sinuun tulee, niin henkesi otetaan sinulta pois.
        Se, että olet tuhlannut elämäsi on oma asiasi.
        Tee parannus ja huuda avuksesi Jeesusta. Älä viivyttele, sillä huomenna sinun henkesi otetaan sinulta pois.

• SamiA kirjoitti:

”Et pysty esittämään ainuttakaan havaintoa tai todistetta kummastakaan asiasta ja silti pidät niitä itsestään selvyytenä, se on toki oma asiasi mutta totena niitä et onnistu väittämään vaikka kuinka yritätä.”

Tee parannus ja huuda avuksesi Jeesusta. Älä viivyttele, sillä huomenna sinun henkesi otetaan sinulta pois.

”Eri jumaliin uskovat teistit tekevät mielessään kiinteän yhteyden luonnon ja mielessään kuvitteleman jumalolennon välille.”

"Niinhän evolutionistitkin tekevät.
        Erona on vain, että evolutionismissa ihminen korottaa itsensä kanssa ihmisten yläpuolelle."

No mites se herra kehonrakentaja, Etkö sitten itse halua saavuttaa ja voittaa kehonrakennuksella ja datanomin taidoillasi paremmuutta. Vaikkapa työpaikan ja olla parempi hakija kuin moni muu?

-Älä puhu paskaa. Samanlainen kilpailija olet itsekkin kuin kaikki muutkin. Ainoalla erolla että moni muu ei usko samoihin asioihin kuin sinä.

• SamiA kirjoitti:

Niinhän evolutionistitkin tekevät.
        Erona on vain, että evolutionismissa ihminen korottaa itsensä kanssa ihmisten yläpuolelle.

Ihminen on vain yksi eläin tässä suunnattoman laajassa elämän monimuotoisuudessa. Sinäkin olet vain selkärankainen nisäkäs. Et mitään enempää.

En ymmärrä tuota ajattelutapaasi mistään ihmeellisistä "korottamisista".

Jumalista ei ole minkäänlaisia todisteita olemassa. Jumalat ovat olemassa ainoastaan niihin uskovien ihmisten mielikuvituksessa.

• Muikkuinen
        SamiA kirjoitti:

""Sinä et tunne ihmisenä olemisen perusasioita.""

Etkä sinä, ei sinulla ole sellaista valtaa tai tietoa jota minulla ei olisi. Ylennät itseäsi jumalharhaisuuden vuoksi ei sen kummempaa.

-Ihmisen "henki" on aivojen tuotoksia siinä missä sielukin on ja tämäkin asia on yleistä tietoa,sinä vain kätket sen itseltäsi jotta voisit ylläpitää jumalharhaisuuttasi.

Jumalharhaisuuden ja jeesuksen vuoksi en tule tekemään mitään koska se pelkkää aivojen tuottama tunne niinkuin kaikki muutkin ihmisen tunteet, onnea peloittelu yrityksellesi! :)

• SamiA kirjoitti:

"Mitä sinuun tulee, niin henkesi otetaan sinulta pois. "

Biologinen järjestelmämme vanhenee ja kuolee. Niin kuolet muuten sinäkin etkä taatusti nouse minään henkenä yhtään mihinkään vaikka niin harhoissasi uskottelet itsellesi.

Yhdestäkään jumalolennosta ei ole minkäänlaisia todisteita olemassa. Ei myöskään markkinoimastasi ärimmäisen väkivaltaisesta ja primitiivisestä Jahvesta, jonka lyhytnäköisyys ja raakuus tulee hyvin esille kirjasta jota tankkaat siellä kokouksissa ja raamattupiireissä.

Vahvemman oikeudella saa käyttää mielivaltaistakin sadismia. Oletko tuota mieltä?

• 1000sanaa1totuus
        SamiA kirjoitti:

"Älä viivyttele, sillä huomenna sinun henkesi otetaan sinulta pois."

Säkö asian varmistat, kuten Breivik varmisti hengen pois 77 ihmiseltä? Samanlaisia sosiopaatteja olette molemmat.

• Juupa juu.Oikeussalissa on raamattu auki.Olen ollut todistajana kerran.Olin vielä niin utelias,että vilkaisin,mistä paikasta se oli auki.Mitä mieltä muuten olette siitä?Voisiko ateisti pyytää viemään raamatun pois jos esim. joutuuu todistamaan?

• Tällaistakin

"Voisiko ateisti pyytää viemään raamatun pois jos esim. joutuuu todistamaan?"

Amerikassa on tiettävästi ainakin kerran sattunut sellainen että innokas moottoripyörämies ja ateisti ei suostunut vannomaan Raamatun kanssa ja sen sijasta käytettiin moottoripyörän käsikirjaa.

• catalina x

Voi teitä uskovaisia. Olisipa edes niin, että olette harmittomia harhassanne, mutta kun levitätte sitä kaikin voimin, eristäydytte oman oppinne piiriin ja katsotte sieltä paheksuen uskottomia.
      Uskonnot ovat omineet itselleen sellaiset itsestään elvät asiat kuin hyvyys ja rakkaus. Kristinuskoa on aina levitetty törkein keinoin ja väkivaltaisesti, ja islamiin kuuluu jonkinmoinen oikeus hankkiutua eroon ns. vääräuskoisista.
      Miten kaunis maapallo onkaan ja miten hyvä täällä olisi ilman uskontoja ja niihin liittyviä kahlehtivia ja sortavia traditioita! Ihmiset voisivat välittää toisistaan ja luonnosta katsomatta uskonoppeihin ja rotuihin. Mutta sitäpä emme halua, tappelemme mieluummin ja puolustamme uskojamme viimeiseen veripisaraan. "Minä olen oikeassa". Sehän on tärkeää, ei ihmiskunnan ykseys, rakkaus ja myötätunto. Kilpailua, kilpailua, ei vain talouden vaan myös ja etenkin uskontojen saralla.

• SamiA

”Uskonnot ovat omineet itselleen sellaiset itsestään elvät asiat kuin hyvyys ja rakkaus.”

Homma menee täysin päinvastoin: sekularistit ovat omineet Raamatun julistaman rakkauden itselleen ja tehneet siitä konstruktivismia. Ateismi pärjää vallan mainiosti ilman Raamatun rakkauttakin.

Ateismi on kaikkea muuta kuin rakkautta.
        Ateismi on enneminkin heikkojen polkemista; niin kuin se onkin.

Mitä tulee ihmishyvyyteen, se on puhtaasti ateistien hyve.
        Jeesus ei pyrkinyt tekemään ihmisistä hyviä, vaan eläviä. Kristityn tavoite ei ole kehittyä hyväksi, vaan tulla eläväksi.

• atackki taas kerran
        SamiA kirjoitti:

”Uskonnot ovat omineet itselleen sellaiset itsestään elvät asiat kuin hyvyys ja rakkaus.”

Homma menee täysin päinvastoin: sekularistit ovat omineet Raamatun julistaman rakkauden itselleen ja tehneet siitä konstruktivismia. Ateismi pärjää vallan mainiosti ilman Raamatun rakkauttakin.

Ateismi on kaikkea muuta kuin rakkautta.

Mitä tulee ihmishyvyyteen, se on puhtaasti ateistien hyve.
        Jeesus ei pyrkinyt tekemään ihmisistä hyviä, vaan eläviä. Kristityn tavoite ei ole kehittyä hyväksi, vaan tulla eläväksi.

"Ateismi on kaikkea muuta kuin rakkautta.

Mitä tulee ihmishyvyyteen, se on puhtaasti ateistien hyve."

Miten siinä voi olla mitään hyvettä jos ateismi polkee heikkoja?

Mihin lähtökohtiin nämä väittämäsi perustuvat?

• atackki taas kerran kirjoitti:

"Ateismi on kaikkea muuta kuin rakkautta.

Mitä tulee ihmishyvyyteen, se on puhtaasti ateistien hyve."

Miten siinä voi olla mitään hyvettä jos ateismi polkee heikkoja?

Mihin lähtökohtiin nämä väittämäsi perustuvat?

Voi herran pieksut ton Samin mielipiteitä."Tulla eläväksi" Zombejako me sitten olllaan kaikki ?Kyllä se on heikkojen polkemista,jos menet sanomaan jollekin sairaalle ihmiselle"tahdotko tulla eläväksi?"Arvaas miltä se kuulostaisi?Uhkaukselta!Entisenä krisselinä ymmärrän,ettet tarkoita uhata,mutta ymmärtäisikö joku muu?

• Hyvin moni
        safirella kirjoitti:

Voi herran pieksut ton Samin mielipiteitä."Tulla eläväksi" Zombejako me sitten olllaan kaikki ?Kyllä se on heikkojen polkemista,jos menet sanomaan jollekin sairaalle ihmiselle"tahdotko tulla eläväksi?"Arvaas miltä se kuulostaisi?Uhkaukselta!Entisenä krisselinä ymmärrän,ettet tarkoita uhata,mutta ymmärtäisikö joku muu?

""Zombejako me sitten olllaan kaikki ?""

Zombin määritelmä sopii moneen ateistiin:

"Mahdollisten zombien on väitetty myös kärsivän mielenterveyden häiriöistä, kuten katatonisesta skitsofreniasta, joka on tulkittu paluuksi haudan takaa." (Wikipedia)

• reipastuin ihan itse

Minäkin uskoin ennen asiat Herran haltuun ja puolet elämästä on kulunut hoitumatta.
      Nyt kun olen ottanut ohjat omiin käsiini, niin jopas kaikki sujuu kuin tanssi.

• Mutta kuulkaas!

Älkää viittikö. Miettikää vähän tarkemmin. Ateistit hei, te syytätte uskovia siitä, että he tuputtavat omaa uskontoaan muille ja ajattelevat olevansa parempia ihmisiä kuin ei-uskovat. Kattokaapa kokeeksi peiliin. Ihan samalla tavalla myös te ateistit olette aina selittämässä kuinka "vapaita ja onnellisia" te olette ilman Jumalaa, ja luulette olevanne se järjen ääni uskiksille.. Ja hei uskovat, mihin sitten uskottekaan: uskokaa ihan rauhassa, mutta jättäkää uskonnosta kiinnostumattomat rauhaan.
      Jos voit rehellisesti sanoa, että et tuputa toisille omaa uskoasi tai uskomattomuuttasi, niin respektit sulle.

• Kuule mulle vaan ei ole jumalaa olemassa eikä muuta ateismi ei tuo. Minun puolesta saat usko jumalaasi tai vaikka keijukaiseen. Meikäläisen elämän perusteet määritelmät tulevat ihan jostain muusta kuin ateismistä, kun ne ei sieltä voi tullat, joten älä määrittele ihan huuhaata kuiteskaan.

• Ja mikä parasta

Kiitos nm. "Mutta kuulkaas"! Itse olen juurikin sitä mieltä, että ei pidäkään kellekään tuputtaa, siis yleensäkään mitään omia juttujaan, jos toinen ei ole aiheesta kiinnostunut pätkääkään. Ei lätkääkään kannata kovasti selostaa sellaiselle jota se ei yhtään kiinnosta, vaikka futis saattaakin kiinnostaa.

Mutta toinen juttu on sitten se, että joidenkin mielestä se on muka heti "tuputtamista" jos edes ottaa hengelliset asiat puheeksi. Mutta tuskimpa uskovakaan, jota ei esim. lätkä kiinnosta yhtään, heti alkaa syyttämään "tuputtamisesta", jos joku häneltä kysyy että "näitkö muuten eilistä lätkämatsia?".

Vai oletteko kuulleet uskovien vaahtoavan jollekin esim., että "älä kuule tule tänne yhtään tuputtamaan sitä sun futistas"...?

Itse olen ihan tasan tarkkaan sitä mieltä, että jos toinen antaa ymmärtää, ettei halua kuulla uskonasioista, niin todellakin turha on sitä aihetta yrittää alkaa sitten tuputtamaan. Aihe on niin hyvä, että se ei tuputtmalla parane. Eihän tupakoitsijakaan kovin montaa kertaa yritä sellaiselle kaverille tarjota askistaan joka on sanonut ettei polta, monet ei edes sitä ekaa kertaa...

Sama kyllä pätee moniin ns. uskoviinkin -ei edes sitä ensimmäistä kertaa... Tehkääpäs parannus! ;)

• udelias

"syyllisyydentunne"

miksi? oletko ollut uskonvaikuttajien alaisuudessa?

• Olin hellareissa 10 vuotta.Aktiivisena 3 vuotta.Näin jälkeenpäin ajatellen aloin parin vuoden jälkeen sairastella fyysisesti.Alkuvaiheessa minulla oli höyrähdys,joka oli lievästi psykoottinen.Ennen hihhulilahkoa minulla oli joku lapsenusko,josta ei ollut ainakaan haittaa,koska pysyin psyykkisesti kasassa,vaikka eläni oli vaikeaa.

• myönnä pois

Olet epävarma. Kirjoittelet tänne viestejä ja sitten otat ne pois. Sinulla on sisimmässä ristiriitaa?

• Poistan juuri sellaiset viestit,joilla huomaan saavani aikaan hihhulimanian.Olen aloittelija tällä palstalla,mutta en ateistina.Neljä vuotta sitten keskustelin täällä agnostikkona.Sitten alkuun panteistina.Niin että kääntymys ateismiin on tapahtunut kauniisti ja pikkuhiljaa.

• mitä tarkoitat

Olet muuttunut ateistiksi ja kerskut vapautumisellasi. Kun lukee täälllä noita viestejäsi, ei elämäsi kovin ruusuiselta ainkaan vielä vaikuta. Otat nokiisi ja haikailet jopa rikosilmoituksen puolesta.

Missä se ilosi ja vautesi sitten lienee. Ei ainakaan tällä palstalla se kuvasta heijastu.

• Ei enää!Aloittelija tekee virheitä.Olenhan jo antanut luvan ihan vapaasti pitää hauskaa nimimerkkini kustannuksella.Aijon jatkaa keskustelua ja oppia lisää.

• Ps.Tämä on julkinen keskustelupalsta ja jos aletaan testaamaan sananvapauden rajoja,niin käännyn omaa identiteettiäni vastaan kieltämällä h.uorittelun ja muut solvaukset.Että siitä vaan.

• ewrhtthw4th

Ateismi on vapauttanut sinut järjestä.....ei vapauteen, kuten itse kuvittelet, vaan orjuuteen.

• Just,,

Sanoo tyyppi jonka on oltava päivästä päivään niin pyhä kun olla voi tai lakastaan kirjaimellisesti maan alle... Niin kukas onkaan orjuudessa?

• Piispa Kyrillos

Kaikkea pitää pystyä pilkkaamaan, myös jumalaa eli Lentävää Spagettihirviötä. Itse tykkään pilkata myös tonttuja, yksisarvisia, homeopatiaa, hopotipopoteja, Hämähäkkimiestä, vuorenpeikkoja ja Lisa Williamsia.

• Rukoilkaamme

Safirella vaan on hieman kipeä.
      Ymmärtäkäämme ja Rukoilkaamme hänen puolesta.

• Goor?

Mä taas rukoilen sun puolesta että jonakin päivänä vapautuisit Lentävän Spagettihirviön vallasta ja tavoittaisit Järjen! Aamen!

• Jumalani
        Goor? kirjoitti:

Mä taas rukoilen sun puolesta että jonakin päivänä vapautuisit Lentävän Spagettihirviön vallasta ja tavoittaisit Järjen! Aamen!

Millä Helvetíntín oikeudella herjaat täällä Lentävää Spaghettihirviötä?

• Haku päällä

Avaaja = vielä vapaalla jalalla oleva SEKOBOLTSI.

• Haku päällä

Fennis, vainoharhainen perskärpänen.

• aloittaja safirella
      kirjoitti:

>>>Kun ensimmäisen kerran kirjoitin tälle palstalle ihan oikeaa jumalanpilkkaa,tuli hirveä syyllisyydentunne...
      Tulen päivä päivältä rohkeammaksi ja olen tuntenut pitkästä aikaa oikeaa elämäniloa...
      Jos usko on kahlinnut tunne-elämää vuosia,ahdistus ja syvään iskostunut pelko eivät lähde heti...

• Aamen!

Aamen!

• HYMHYMHYM

• safasg

Miksi sellaista, jota ei ole olemassa, pitää pilkata?

• >>>Miksi sellaista, jota ei ole olemassa, pitää pilkata?

• safasg
        ikiateisti kirjoitti:

>>>Miksi sellaista, jota ei ole olemassa, pitää pilkata?

Mutta nuo luettelemasi asiathan ovat olemassa. Kysyin, miksi sellaista, jotai EI ole olemassa, pitää pilkata.

• safasg kirjoitti:

Mutta nuo luettelemasi asiathan ovat olemassa. Kysyin, miksi sellaista, jotai EI ole olemassa, pitää pilkata.

Kuten ideaa rakastavasta raamatun Jumalasta, joka kuitenkin pistää liki kaikki luomansa ikuiseen hel'vettiin. Siksi saa ja pitääkin pilkata noin perverssiä ideaa, koska se on niin perverssi.

• safasg
        ikiateisti kirjoitti:

Kuten ideaa rakastavasta raamatun Jumalasta, joka kuitenkin pistää liki kaikki luomansa ikuiseen hel'vettiin. Siksi saa ja pitääkin pilkata noin perverssiä ideaa, koska se on niin perverssi.

Mutta nyt oli kyse Jumalan pilkkaamisesta, ei Jumalan idean pilkkaamisesta.

• safasg kirjoitti:

Mutta nyt oli kyse Jumalan pilkkaamisesta, ei Jumalan idean pilkkaamisesta.

Ei raamatun Jumalaa pysty tietenkään pilkkaamaan sen enempää kuin Joulupukkiakaan. MI.

• safasg
        ikiateisti kirjoitti:

Ei raamatun Jumalaa pysty tietenkään pilkkaamaan sen enempää kuin Joulupukkiakaan. MI.

Juuri niin. Sen takia Jumalaa pilkkaava ateistin ateismia on syytä epäillä.

• ...
        safasg kirjoitti:

Juuri niin. Sen takia Jumalaa pilkkaava ateistin ateismia on syytä epäillä.

Safirella onkin aloituksen tehdessään juuri päässyt Jumalaharhoistaan eroon, sananvalinnat voivat vielä olla hiukan teistisiä.

• roviolle

noita

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      100
      4919
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      173
      4861
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      90
      4360
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      117
      2710
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2688
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2227
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      32
      2134
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1900
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      12
      1811
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      90
      1806
    Aihe