Ateistin rajattomat mahdollisuudet

Tuskin kukaan ateisti edes haluaisi elää iankaikkisesti. Evoluutioon tarkemmin tutustuttuani alan tajuta, että mikä tahansa, mitä ihminen tarvitsee on edelleenkin mahdollista saavuttaa. En epäile, etteikö elämä maapalolla olisi lähtöisin merestä, ajatus on varsin looginen. Luustossamme on jopa viitteitä siitä, että ihmiseksi kehittyneellä olennolla olisi jossain historian alkuhämärissä ollut siivet.(antropologia) Meille on mahdollista mikä tahansa. Ihan uskonnon ulkopuolella.Mutta uskontoja tutkittuani olen yllättäen löytänyt buddhalaisuudesta ja kristinuskosta evoluutiota voimakkaasti tukevia ajatuksia. Ainakin minä ymmärrän ne niin. Mitä mieltä olette? Suositelkaapa viisaammat epäilijöille hyvää kirjallisuutta evoluutiosta. Darwinin uskikset yleensä tyrmäävät heti, koska oppi on niin "Vanhaa" Naurettavaa! Heidän totuusoppinsa on paljon vanhempaa:)))

12

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herttainenhertta
    • K.R.S.

''Luustossamme on jopa viitteitä siitä, että ihmiseksi kehittyneellä olennolla olisi jossain historian alkuhämärissä ollut siivet.''
      Missä sinä sellaisia viitteitä olet nähnyt?

• "Kaikista nisäkkäistä lepakot ovat ainoita, joilla on lentokyky. Jotkin muut lajit, kuten liito-orava ja kaguaanit, pystyvät kyllä liitämään, mutteivat lentämään. Lepakoiden siivet ovat kehittyneet varhaisempien nisäkkäiden eturaajojen sormienvälisestä ihokudoksesta, ja siivissä on edelleen monille nisäkkäille tyypillinen raajaluusto." - Wikipedia

Nisäkkäiden sukupuusta kyllä. Mutta hyvin hyvin kaukaa. Ja niinhän kaikki elollinen on samasta alkulähteestä.

• Uskontoja tutkimalla voi hyvässä tapauksessa löytää hienoja filosofisia tai sosiaalisia oivalluksia ihmiselämästä ja yhteisöllisyydestä. Evoluutiota tutkivalle niistä ei löydy mitään hyödyllistä, ehkä jotain huvittavaa.

Siipiä ei meidän kehityslinjassamme ole nykytiedon mukaan tietääkseni ollut.

• kristityn neuvo

Suosittelen sinulle nyt ihan virkistävää luontolomaa: tai uppoudu välillä vaikka kokonaan siihen taiteeseen. Yritä olla kaksi viikkkoa konaan ajattelematta yhtään uksonasioita.

Se teksi sinulle takuulla hyvää.

• gfjgyuou

''Se teksi sinulle takuulla hyvää.''
        Hanuri-Hanna on hyvä ja seuraa omia neuvojaan, saattaisi tuo nuppi vähän selvitä, ja tuon katkeron kittaamisenkin voisit jättää vähemmälle.

• ahvena!

Kyllä ihminen on ennen ollut ahvena ja sillä on ollut kidukset,sano.

• En muista mistä tietoni ovat peräisin, ehkä jonkun oppineen spekulointia.Joko se teoria on kumottu, että ihmisen selkärangan alin luu viittaa siihen, että ihmisellä on ollut joskus häntä?Jos ei, niin se taitaa olla kasvamassa. Se voisi olla kiva:D Mutta olisihan siitä haittaa. Paitsi jos pystyisi pudottamaan sen niinkuin sisilisko. Vihollinen tyytyisi yhteen suupalaan kun kuvittelisi, että safirellahan se siinä kiemurtelee:D

• (Jee)sukseton

"Joko se teoria on kumottu, että ihmisen selkärangan alin luu viittaa siihen, että ihmisellä on ollut joskus häntä?"

Juu ei, tietääkseni kukaan ei ole kumonnut evoluutioteoriaa.

Ps. Oletko aivan tosissasi?

• Leikki leikkinä, mutta totta toinen puoli.

• ahvena!

Ei se mitään leikkiä ole.Kyllä moni tiedemieskin sen tietää,että ihmisellä on ennen ollut kidukset ja ihminen on ennen ollut ahvena.

• Minä haluaisin.

Jos minulla olisi mahdollisuus elää näennäisesti loputtomasti, tarkoittaen sitä että kun maailmankaikkeus luhistuu kokoon taikka laajenee loputtomasti minkä seurauksesta kaikki käytettävissä oleva energia katoaa, saattavat nämä aiheuttaa jonkinlaisia ongelmia kirjaimelliselle ikuiselle olemassaololle.
      Tietenkin olettaen että avaruusmatkaaminen keksitään ennen kuin tuo tähti jota me kierrämme sanoo viimeisenkin eräpäivänsä irti ja käristää koko aurinkokunnan karrelle.

Tästäkin huolimatta mikäli minulla olisi mahdollista pitkittää omaa olemassaoloani mahdollisimman pitkään, toki toivottavasti terveenä ja hyvä kuntoisena, niin ei minulla ole mitään sitä vastaan.
      Päinvastoin tämä olisi jotakin jota minä haluaisin.
      Valitettavasti minun on kyllä näin rationaalisena henkilönä tunnustettava että todellisuus ei muutu miksikään yksinkertaiseti siksi että toivoo jotakin.

Mitä sitten tulee tuohon evoluutioon niin minä olen evoluutiota vastaan. En siten että se ei olisi totta, vaan minusta ihmisyys on edistynyt lähinnä siksi että me toimimme piittaamatta evoluutiosta kuin siksi että me toimimme evoluution mukaisesti.

Evoluutio ei ole minulle jokin sellainen asia jolla olisi mitään varsinaista merkitystä sen suhteen kuka minä olen, taikka mitä minä pidän merkityksellisenä taikka arvokkaana.
      Paitsi tietenkin siltä kannalta että koska minä katson tätä maailmaa aivojen avulla jotka evoluutio on minulle mahdollistanut, on hieman vaikea mennä näiden rajoitusten ulkopuolelle.
      Minusta varsin hyvä esimerkki siitä kuinka ihmiset ovat osanneet muokata todellisuutta omia tarpeitaan vastaavaksi on lentäminen.
      Ihminen kun itse on varsin kykenemätön lentämään, no ainakaan kovin pitkää matkaa, tästä huolimatta ihmiset lentävät vaikkei meillä ole ainuttakaan ominaisuutta jotka itsessään mahdollistaisivat lentämisen.

Tai mikäli joku egointoilija ilmoittaa ettei lentäminen ole konvinkaan luontoystävällistä, niin miten on esim: Luotijunat.
      Ihminen kyllä kykenee liikkumaan mutta tuskin koskaan puhtaasti evoluution tuloksena yli 200 km/h. Joten se että että evoluutio on asettanut joitakin rajoituksia, on minusta merkityksetöntä ja näiden rajojen rikkominen on jotakin joka minusta määrittää ihmisyyden.
      Ja joissakin ikävissä tapauksissa myös epäinhimillisyyden.

Mitä sitten tulee kirjaan jota suositella evoluutiosta. En suosittelisi mitään.
      Jos joku ei ole kiinnostunut tietämään evoluutiosta, katekoria johon suurin osa ihmisistä kuuluu, en näe mitään syytä erityisemmin esittää mitään kirjallisuutta mistään yksittäisestä tieteenalasta.
      Mikä johtuu pääosin siitä että suurin osa ihmisistä ei ole kiinnostunut tieteistä ylipäätään, siksi että suurin osa siitä mitä teiteessä tehdään vaikuttaa tavanomaiselle kaduntallaajalle totaalisesti irralliselta arkitodellisuudesta jonka kukin kokee.

Jos joku uskonnollinen henkilö on kuitenkin kiinnostunut siitä mistä tässä evoluutio jutussa josta niin usein kuulee on kyse, niin silloin itse suosittelisin kyseiselle henkilölle tätä:
      Francis S Collins: Language of God
      Tai suomeksi,mikäli jostain löytyy: Francis S Collins: Jumalan kieli (puhe ei kyseinen elin)

Tässä linkkin englannin kieliseen teokseen: http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1416542744

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6098
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2847
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2069
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      230
      1417
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1392
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1316
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe