Kuolemman johtanut hoitovirhe

Leski äiti <3

Mieheni kuoli hoitovirheen seurauksen 2.9.11 eli muutamaviikko sitten 56 vuotiaana. Hän meni vain "rutiininomaiseen" selkä leikkaukseen (välilevynpulistuma) ja sille tielleen hän jäi :( Lääkäri oli nirhassut ilmeiseti leikkauksenaikana isoon verisuoneen joka sitten repesi kun mieheni alkoi heräilemään ja verenpaineet nousi.(Hän kerkesi olla heräämössä 2h kunnes hänen tilansa romahti ja hänet vietiin hätäleikkaukseen jossa huomattiin että isossa verisuonessa oli kaksi isoa reikää) Hän käytännössä vuoti kuiviin. Verenvuoto oli niin massiivista että mitään ei ollut tehtävissä :( En oikein jaksa vieläkään käsittää että mieheni ei enään tosiaankaan tule kotiin :(

Kävin juttelemassa jollain psykiatrisella sairaanhoitajalla, mutta, ei siitä mitään hyötyä ollut. Hänen mielestään mä olen ihan kunnossa koska en tunne vihaa leikannutta lääkäriä kohtaan (mitä se mua hyödyttäisi? ) ja kai muutenkin vaikutin ihan rauhalliselta. Mä vaan en saa tätä surua ulos itsestäni. Mä en pysty itkemään enkä mitään. Mikään asia ei kuitenkaan pysy päässäni, tuntuu kuin pääni olisi ihan tyhjä :( Töihin pitäisi mennä, mutta jotenkaan en jaksa..ei ole mitään mielenkiintoa työtä kohtaan...eikä muutakaan. Pelottaa koko ajatuskin. Tulevaisuuskin vähän pelottaa...miten pärjään , siis rahallisesti?? Multa meni puolet tuloista mieheni kuollessa...velat ja lainat tarvii silti maksaa ja vuokrat ym ja elääkkin täytyy. En tiedä...en jaksa edes nyt iettiä. Kaippa kaikki järjestyy aikanaan.

On vielä suru työ kesken pojastakin joka kuoli kesällä 2010...pitää vaan jaksaa...

Voimia kaikille läheisensä menettäneille

251

15857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voimia sinulle!

      • kaamoskaappi

        Osaanottoni. Karmea tapaus ja huono onni. Jumala tekee siirtoja joihin pieni ihminen ei voi vaikuttaa. Kaikkihan eivät usko ja se on tietysti heidän oma valintasi.
        Toivottavasti Sinulla on lähelläsi ihania omaisia jotka tukevat Sinua.


      • Loca
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Osaanottoni. Karmea tapaus ja huono onni. Jumala tekee siirtoja joihin pieni ihminen ei voi vaikuttaa. Kaikkihan eivät usko ja se on tietysti heidän oma valintasi.
        Toivottavasti Sinulla on lähelläsi ihania omaisia jotka tukevat Sinua.

        mielestäni Jumalaa on ihan turha sotkea tähän... Mut jos toki omainen sitä haluaa, niin miten vain.


      • surulle oma aika
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Osaanottoni. Karmea tapaus ja huono onni. Jumala tekee siirtoja joihin pieni ihminen ei voi vaikuttaa. Kaikkihan eivät usko ja se on tietysti heidän oma valintasi.
        Toivottavasti Sinulla on lähelläsi ihania omaisia jotka tukevat Sinua.

        Otan syvästi osaan menetykseesi!!!

        Itke kun itkettää, naura kun naurattaa, suutu kun suututtaa...
        Surun aika tulee sitten joskus, jokainen meistä on yksilö tuossa asiassa.

        Vielä kerran syvä osaan ottoni menetyksestäsi!!


      • anttijohan
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Osaanottoni. Karmea tapaus ja huono onni. Jumala tekee siirtoja joihin pieni ihminen ei voi vaikuttaa. Kaikkihan eivät usko ja se on tietysti heidän oma valintasi.
        Toivottavasti Sinulla on lähelläsi ihania omaisia jotka tukevat Sinua.

        Onko se Jumalan vika, jos ihminen tekee virheen?


      • Käynyt läpi
        Loca kirjoitti:

        mielestäni Jumalaa on ihan turha sotkea tähän... Mut jos toki omainen sitä haluaa, niin miten vain.

        Mielestäni lääkäri teki vääränlaisen siirron, eika suinkaan Jumala...laiha lohtu rakkaansa menettäneille..lohdutella että Jumalan tahto..Sinulle voimia kestää, siitä kyllä selviää, niin lohduttomalle kun se vielä tuntuu! Lämmin rutistus Sinulle ..


      • kokenut_
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Osaanottoni. Karmea tapaus ja huono onni. Jumala tekee siirtoja joihin pieni ihminen ei voi vaikuttaa. Kaikkihan eivät usko ja se on tietysti heidän oma valintasi.
        Toivottavasti Sinulla on lähelläsi ihania omaisia jotka tukevat Sinua.

        Että varmaan auttaa ensimmäisenä kommenttina jumaloinnit ja tyrkytykset pohtimaan suhdettaan uskoon. On oma valinta ja oma asia. Olen erittäin pahoillani puolestasi leski äiti, voimia. Muuta ei tule mieleeni kuin että aika parantaa.


      • jaksamista ap:lle
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Osaanottoni. Karmea tapaus ja huono onni. Jumala tekee siirtoja joihin pieni ihminen ei voi vaikuttaa. Kaikkihan eivät usko ja se on tietysti heidän oma valintasi.
        Toivottavasti Sinulla on lähelläsi ihania omaisia jotka tukevat Sinua.

        Ja satuolentohörhö on heti haaskalla kun toinen on maassa. Niin perkeleen tyypillistä..


      • Kokemusta on
        Loca kirjoitti:

        mielestäni Jumalaa on ihan turha sotkea tähän... Mut jos toki omainen sitä haluaa, niin miten vain.

        Kyllä omaiset ja ystävät ovat parhaita tällaisen asian hoitamisessa, koska asia saattaa pongahtaan itsellensä vasta kuukauden parin kolmen päästä; asian sisäistämiseen voi mennä vuosikin ; Otan osaa


      • Leskiäit <3

        "tanskpe"> kiitos


      • Leskiäiti <3
        Käynyt läpi kirjoitti:

        Mielestäni lääkäri teki vääränlaisen siirron, eika suinkaan Jumala...laiha lohtu rakkaansa menettäneille..lohdutella että Jumalan tahto..Sinulle voimia kestää, siitä kyllä selviää, niin lohduttomalle kun se vielä tuntuu! Lämmin rutistus Sinulle ..

        "Käynyt läpi"...osaanottoni sinullekin jos olet vastavaa kokenut. Olen kuitenkin sitämieltä että mitään ei tapahdu Jumalan sallimatta. Kaikella on tarkoituksensa ja kaikella on aikansa...ehkä minäkin kaiken tarkoituksen vielä jonain päivänä ymmärrän. Minä uskon vakaasti siihen että eräänä päivänä mä vielä tapaan molemmat rakkaani jotka on menyt edeltä


      • Leskiäiti <3
        surulle oma aika kirjoitti:

        Otan syvästi osaan menetykseesi!!!

        Itke kun itkettää, naura kun naurattaa, suutu kun suututtaa...
        Surun aika tulee sitten joskus, jokainen meistä on yksilö tuossa asiassa.

        Vielä kerran syvä osaan ottoni menetyksestäsi!!

        "surulle oma aika"...Kiitos osaanotosta


      • Leskiäiti <3
        anttijohan kirjoitti:

        Onko se Jumalan vika, jos ihminen tekee virheen?

        "anttijohan"...Ei, mutta ehkä Jumala salli näin tapahtua. Ehkä hän näki mieheni surun ja murheen poikamme tähden. Näki sen ikävän jota hän joka päivä tunsi, ja päätti antaa hänen mennä poikansa luokse


      • Leskiäiti <3
        kokenut_ kirjoitti:

        Että varmaan auttaa ensimmäisenä kommenttina jumaloinnit ja tyrkytykset pohtimaan suhdettaan uskoon. On oma valinta ja oma asia. Olen erittäin pahoillani puolestasi leski äiti, voimia. Muuta ei tule mieleeni kuin että aika parantaa.

        "kokenut_" ...Itseasiassa minulle on nämä taivasasiat niin omia ja tuttuja että minua ei haittaa Jumalan esiintuominen tässä yhteydessä. Jos ei minulla olisi iankaikkisuus toivoa ja tietoa että joskus kohtaamme tuolla taivaankodissa, niin varmaan tilanne kohdallani olisi toisenlainen. Mutta kun saan elää jälleennäkemisen ihanassa toivossa ja uskossa niin se on suuri lohtu jokaisena päivänä


      • jr

        toivotan sinulle voimia ja jaksamista


      • kaiken aikaa
        Leskiäiti <3 kirjoitti:

        "Käynyt läpi"...osaanottoni sinullekin jos olet vastavaa kokenut. Olen kuitenkin sitämieltä että mitään ei tapahdu Jumalan sallimatta. Kaikella on tarkoituksensa ja kaikella on aikansa...ehkä minäkin kaiken tarkoituksen vielä jonain päivänä ymmärrän. Minä uskon vakaasti siihen että eräänä päivänä mä vielä tapaan molemmat rakkaani jotka on menyt edeltä

        Epäilijöitä riittää, niitä ketkä yrittävät pärjätä vihalla tai järkeistämällä; se heille sallittakoon. Mutta jos joku löytää rauhan ja lohdun Jumalasta ja hänen armostaan, sekin sallittakoon. Periaatteessa on ihan sama mihin kukin uskoo, jos se auttaa niin ok.

        Omaiseni makasi teholla hengityskoneeseen kytkettynä viikon. Olin jo onneksi aiemmin ottanut vastaan Jumalan armon ja sovituksen, mutta tällä kertaa uskoni ja luottoni punnittiin. Toisinaan en osannut enää muuta kuin pyytää: " Herra, armahda, armahda meitä!" Ja ihme, hän armahti.


      • Loca
        kaiken aikaa kirjoitti:

        Epäilijöitä riittää, niitä ketkä yrittävät pärjätä vihalla tai järkeistämällä; se heille sallittakoon. Mutta jos joku löytää rauhan ja lohdun Jumalasta ja hänen armostaan, sekin sallittakoon. Periaatteessa on ihan sama mihin kukin uskoo, jos se auttaa niin ok.

        Omaiseni makasi teholla hengityskoneeseen kytkettynä viikon. Olin jo onneksi aiemmin ottanut vastaan Jumalan armon ja sovituksen, mutta tällä kertaa uskoni ja luottoni punnittiin. Toisinaan en osannut enää muuta kuin pyytää: " Herra, armahda, armahda meitä!" Ja ihme, hän armahti.

        se on kuten Matti Nykänen sanoi aikoinaan, fifty- sixty, että armahtaako Jumala vai ei.


      • vihainen mummo
        kaiken aikaa kirjoitti:

        Epäilijöitä riittää, niitä ketkä yrittävät pärjätä vihalla tai järkeistämällä; se heille sallittakoon. Mutta jos joku löytää rauhan ja lohdun Jumalasta ja hänen armostaan, sekin sallittakoon. Periaatteessa on ihan sama mihin kukin uskoo, jos se auttaa niin ok.

        Omaiseni makasi teholla hengityskoneeseen kytkettynä viikon. Olin jo onneksi aiemmin ottanut vastaan Jumalan armon ja sovituksen, mutta tällä kertaa uskoni ja luottoni punnittiin. Toisinaan en osannut enää muuta kuin pyytää: " Herra, armahda, armahda meitä!" Ja ihme, hän armahti.

        Missä on sellainen jumala joka nuoria ja lapsia ottaa pois ja lapsilta isän .Minä en halua sellaista uskoa.Joka paha toiselle sen päätä silittää.Jaksettava on kun lapsenlapsi 5v. otetaan pois.Ja naapurin 80v. joka on elämänsä oman puheen mukaan elänyt niin porkustelee vaan yhteiskunnan hoidettavana.rumasti sanoin mutta kun jumalan pitäisi lapsia rakastaa sanotaan jo kasteessa.


      • cat.eyes

        Otan osaa ...

        Nyt teet niin, että haet potilasvahinkolautakunnasta korvausta törkeästä hoitovirheestä, joka aiheutti t miehesi turhan kuoleman. Jos mahdollista, niin ota asianajaja, tai... jos olet tiukoilla kysy paikkakunnan oikeisaputoimistosta asianajajaa, joka saattaisi olla sinulle jopa ilmainen, tai ei ehkä ottaisi suurta palkiota. Itse vaatisin kymmeniä tuhansia euroja tuosta! Ei se raha tuo rakasta miestäsi takaisin, mutta auttaisi sinua raha-asioissa nyt. joka tapauksessa. Tuo on aivan varmasti selvä hoitovirhe ja lääkäri, joka sen aiheutti huolimattomuudellaan kuuluu siitä vastuuseen ja korvata tuo sinulle edes rahan muodossa!

        Varmasti yrittävät selitellä puuta heinää, vaan jos virhe on selkeästi osoitettavissa, niin oikeus on sinun puolellasi ja siksi tuo asianajaja olisi nyt oikea henkilö hoitamaan asiaa, kun itse olet vielä kaikesta muutenkin väsynyt ja tavallaan "pois tolaltaan".

        Toivon, että saat apua edes raha-asiassa korvauksen myötä, se on vähintä, mitä virheen aiheuttajat voivat tehdä hyväksesi!

        Jollei muu auta, niin anna juttu vaikka mediaan, jo alkaa tapahtua ja osaavat muutkin sitten vastaavissa tilanteissa hakea apua, eikä sattuisi niin kovin usein näitä ns. "hoitovirheitä". Tuo on suorastaan "tappo". Epäpätevä lääkäri asialla, koska kyseessä oli normi-selkäleikkaus ja reiät eivät tulleet itsestään sinne valtimoon!

        Tässä tiedot ko. paikasta:


        Yhteystiedot



        Potilasvahinkolautakunta
        Lintulahdenkatu 10
        00500 HELSINKI

        Puhelin: 0207 434 343 (klo 9-15)

        Puheluhinnat:
        Lankapuhelimesta 8,21 snt/puhelu 6,90 snt/min (alv 22%)
        Matkapuhelimesta 8,21 snt/puhelu 16,90 snt/min (alv 22%)

        Sähköposti: [email protected]

        Henkilökohtainen sähköposti on muotoa:
        [email protected]


        Koita jaksaa!!!


      • Leskiäiti <3
        cat.eyes kirjoitti:

        Otan osaa ...

        Nyt teet niin, että haet potilasvahinkolautakunnasta korvausta törkeästä hoitovirheestä, joka aiheutti t miehesi turhan kuoleman. Jos mahdollista, niin ota asianajaja, tai... jos olet tiukoilla kysy paikkakunnan oikeisaputoimistosta asianajajaa, joka saattaisi olla sinulle jopa ilmainen, tai ei ehkä ottaisi suurta palkiota. Itse vaatisin kymmeniä tuhansia euroja tuosta! Ei se raha tuo rakasta miestäsi takaisin, mutta auttaisi sinua raha-asioissa nyt. joka tapauksessa. Tuo on aivan varmasti selvä hoitovirhe ja lääkäri, joka sen aiheutti huolimattomuudellaan kuuluu siitä vastuuseen ja korvata tuo sinulle edes rahan muodossa!

        Varmasti yrittävät selitellä puuta heinää, vaan jos virhe on selkeästi osoitettavissa, niin oikeus on sinun puolellasi ja siksi tuo asianajaja olisi nyt oikea henkilö hoitamaan asiaa, kun itse olet vielä kaikesta muutenkin väsynyt ja tavallaan "pois tolaltaan".

        Toivon, että saat apua edes raha-asiassa korvauksen myötä, se on vähintä, mitä virheen aiheuttajat voivat tehdä hyväksesi!

        Jollei muu auta, niin anna juttu vaikka mediaan, jo alkaa tapahtua ja osaavat muutkin sitten vastaavissa tilanteissa hakea apua, eikä sattuisi niin kovin usein näitä ns. "hoitovirheitä". Tuo on suorastaan "tappo". Epäpätevä lääkäri asialla, koska kyseessä oli normi-selkäleikkaus ja reiät eivät tulleet itsestään sinne valtimoon!

        Tässä tiedot ko. paikasta:


        Yhteystiedot



        Potilasvahinkolautakunta
        Lintulahdenkatu 10
        00500 HELSINKI

        Puhelin: 0207 434 343 (klo 9-15)

        Puheluhinnat:
        Lankapuhelimesta 8,21 snt/puhelu 6,90 snt/min (alv 22%)
        Matkapuhelimesta 8,21 snt/puhelu 16,90 snt/min (alv 22%)

        Sähköposti: [email protected]

        Henkilökohtainen sähköposti on muotoa:
        [email protected]


        Koita jaksaa!!!

        "cat.eyes"...kiitos viestistäsi. Ehkä se asianajaja on sitten se kehen täytyy ottaa yhteyttä...potilasasiamies ainakin sanoi heti ettei mitään korvauksia makseta muuten kuin että hautauskulut....no, sekin on jo tietysti hyvä sekin...

        Nyt vaan jotenkaan ei jaksa...kun ei meinaa olla enään voimia tuohon perunkirjotukseenkaan tällä hetkellä. Onneks tota potilasvahinko hommaa ei tarvii heti tehdä vaan sen tekemiseen on aikaa 3 vuotta. Mutta toki haluaisin sen mahd. pian pois päiväjärjestyksestä.

        Kiitos osaanotosta


      • Anonyymi
        Loca kirjoitti:

        se on kuten Matti Nykänen sanoi aikoinaan, fifty- sixty, että armahtaako Jumala vai ei.

        Lainaan Matti Nykäsen sanoja lifty- sixty siitä! Lääkäri joka aiheuttaa huolimattomuudellaan potilaan kuoleman kantakoon vastuunsa, olisi rikosoikeudellisesti rangaistuksen alainen. Saahan talous-, veropetoksistakin vuosia vankeutta. Lääkärit saavat korkeintaan huomautuksen tai sakot. Saimaan norppakin on suojatumpi kuin ihmishenki Suomessa.


      • Anonyymi
        anttijohan kirjoitti:

        Onko se Jumalan vika, jos ihminen tekee virheen?

        Ei Jumalan vaan hänen työnantajansa


      • Anonyymi
        Loca kirjoitti:

        mielestäni Jumalaa on ihan turha sotkea tähän... Mut jos toki omainen sitä haluaa, niin miten vain.

        Älä hyökkää Jumalaa vastaan - jos on pakko hyökkäillä hyökkää Saatanaa vastaan


    • syyskuu3

      Osanottoni

      • Eräs kokenut

        Elämähän on jatkuvaa vastoinkäymisten aikaa. Välillä meille suodaan myös ilonhetkiä. Kuolemaan ja kohtaloon liittyyvissä asioissa yksittäisellä ihmisellä ei ole kovinkaan paljon vaikuttamisen mahdollisuutta. Uskon että sinulla riittää ajankuluessa itsessäsi voimaa ymmärtää ja hyväksyä tapahtuneet asiat, jotka tänäpäivänä painavat mieltäsi.


    • öljGFJ

      Sulle tulee leskeneläke, joten se hiukan rahallista puolta helpottaa. Lisäksi sulla on nyt vaan yhden ihmisen menot, joten silläkin puolella helpottaa. Hoitovirheestä saat tuntuvat korvaukset, joten nyt heti yhteys potilasasiamieheen sinne sairaalaan, jossa sun mies leikattiin. Voisit pyytää ainakin 200 000 euroa kuoleman tuottamuksesta siltä lääkäriltä, joka miehesi leikkasi.
      Suru tulee kyllä aikanaan ulos, mutta sitä ei saa kiirehtiä. Voi olla että olet vielä shokissa. Kannattaa jutella läheisten kanssa ja mennä vaikka jollekin yksityiselle psykiatrille, jos vaikka tulee unihäriöitä tai masennusta..niinkuin silla nyt näyttää olevan vähän. Eihän tuo nyt mikään ihme edes olekaan.

      Otan osaa miehesi poismenon johdosta, ja lähetän sinulle voimia kestää tämä vaikea aika.

      • heimiettikää nytvähä

        höpsis. et sinä sitä korvaussummaa euroissa pyydä, etkä siltä lääkäriltä ainakaan vaan vakuutuksesta.


      • Leskiäiti <3

        "öljGFJ"...Kiitos kommentistasi ja osaanotostasi. Olen olut yhteydessä potilasasiamieheen kun kyselin tuosta käytännöstä että miten ja koska sitä korvaushakemusta voi laittaa ja miten se homma etenee. Hän sanoi heti suoraan että "sairaala joutuu kyllä ilmeisesti korvaamaan kohtuulliset hautauskulut ja kaiken siihen liittyvän, mutta muulla tavoin te omaiset ette pääse siitä kulemasta HYÖTYMÄÄN". Hyöty tarkoituksessahan tässä toki juuri liikkeellä ollaankin :( Kuolemaankin johtaneesta hoitovirheestä ei makseta lähiomaisille kuulemma enään korvauksia, muulta osin kuin jos ne liittyy suruvaatteisiin yms ja jos ei ole alaikäisiä lapsia niin muuta ei korvata. Joten se siitä.
        No, se on mulle nyt ihan sama...toki toivon että että leikannut lääkäri olisi jatkossa vieläkin taerkempi työssään mikäli mahdollista. Tällasta ei saisi taphtua. Mutta...jos näin oli tarkoitettu...


      • husde

        Tuo hoitovirhe korjaus ei nyt ihan noin mene, ei sitä Suomessa saa juuri mitään. On olemassa, muttei todellisuudessa ole. Se on niitä Suomalaisia näennäis korvauksia.


      • cat.eyes
        Leskiäiti <3 kirjoitti:

        "öljGFJ"...Kiitos kommentistasi ja osaanotostasi. Olen olut yhteydessä potilasasiamieheen kun kyselin tuosta käytännöstä että miten ja koska sitä korvaushakemusta voi laittaa ja miten se homma etenee. Hän sanoi heti suoraan että "sairaala joutuu kyllä ilmeisesti korvaamaan kohtuulliset hautauskulut ja kaiken siihen liittyvän, mutta muulla tavoin te omaiset ette pääse siitä kulemasta HYÖTYMÄÄN". Hyöty tarkoituksessahan tässä toki juuri liikkeellä ollaankin :( Kuolemaankin johtaneesta hoitovirheestä ei makseta lähiomaisille kuulemma enään korvauksia, muulta osin kuin jos ne liittyy suruvaatteisiin yms ja jos ei ole alaikäisiä lapsia niin muuta ei korvata. Joten se siitä.
        No, se on mulle nyt ihan sama...toki toivon että että leikannut lääkäri olisi jatkossa vieläkin taerkempi työssään mikäli mahdollista. Tällasta ei saisi taphtua. Mutta...jos näin oli tarkoitettu...

        Jestas! Kyllä nyt todella huomaa, että Suomessa ollaan. Ei kyllä muualla näin asiat mene! Suomi on yksi takapajula ja meille voi byrokratia tehdä, mitä huvittaa! Ei ole oikein, ei, ja aivan ennen kuulumatonta, että ilmoittiva vielä noin, että hautaskulut vain korvaavat. Todella sikamaista, että sanoivat vielä --> "muulla tavoin te omaiset ette pääse siitä kuolemasta HYÖTYMÄÄN".

        Kyllä olisi kirveellä töitä


      • Anonyymi
        husde kirjoitti:

        Tuo hoitovirhe korjaus ei nyt ihan noin mene, ei sitä Suomessa saa juuri mitään. On olemassa, muttei todellisuudessa ole. Se on niitä Suomalaisia näennäis korvauksia.

        Ystävänil lähes kuoli hoitovirheeseen joka oli törkeä. Sen asiantuntijat totesivat. Hän on hengissä mutta toimii aivoistaan vajaalla. Korvaus oli 1650 e. Aivan helvetin väärin. Meni ammatti. Meni elämä. Joutui eläkkeelle vastoin tahtoaan liian nuorena. Nyt saa muutaman satasen eläkettä vaikka aina töitä tehnyt ja saanut eläkekertymää. Suomi tappaa ihmisiä surutta. Ihmisarvo riistetään. Moni eläkeläinen varastaa ruokansa. Hän ei ole siihen vielä sortunut mutta harkitsee vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystävänil lähes kuoli hoitovirheeseen joka oli törkeä. Sen asiantuntijat totesivat. Hän on hengissä mutta toimii aivoistaan vajaalla. Korvaus oli 1650 e. Aivan helvetin väärin. Meni ammatti. Meni elämä. Joutui eläkkeelle vastoin tahtoaan liian nuorena. Nyt saa muutaman satasen eläkettä vaikka aina töitä tehnyt ja saanut eläkekertymää. Suomi tappaa ihmisiä surutta. Ihmisarvo riistetään. Moni eläkeläinen varastaa ruokansa. Hän ei ole siihen vielä sortunut mutta harkitsee vakavasti.

        Lääkärit vastuuseen hoitovirheestä! Oli se hyvä, että hänen henki säilyi vaikka oli hiuskarvan varassa. Oliko anestesialääkäri vastuussa? Eihän tässä kohta uskalla enää mennä lääkäriin, jottei joudu ammattitaidottomien käsiin. Tekevät zompiksi tai raajarikoksi. Jaksamista ystävällesi! Surullista, että nuori ihminen on vammautettu. Lääkärit ja potilasvakuutuskeskus korvaamaan ystävällesi aiheutunut hoitovirhe ja vammantuottamus.


    • salpul

      Mikään leikkaus ei ole rutiininomainen. , Mutta kyllä sinä selviät kunhan hetket suret ja annat ajankulua. Ja muistat että suremisella et saa ketään takaisin.

      • ex hoitaja

        kyllä suurin osa leikkauksista on rutiininomaisia lääkäreille.. mutta pitää muistaa että lääkärit ovat ihmisiä siinä missä me kaikki muutkin.. eli heillekin sattuu virheitä mikä valitettavasti joskus johtaa sitten suureen suruun omaisten kohdalla..


      • Anonyymi

        Eläimiäkin hoidetaan paremmin kuin ihmisiä täällä Suomessa!!! ELÄINLÄÄKÄRIT osaavat vuorovaikuttaa asiakkaansa ja asiakkaan omistajan kanssa. Eläinlääkäreistä on pula, silti ovat inhimillisiä ja ammattinsa osaavia. Ihmislääkäreistä ei ole pulaa, vaan heidän asenteissaan ja ammattitaidoissaan on vika. Työnantajan tulee valvoa lääkäreiden ja hoitajien tieto, - taito on vastaavalla tasolla. Esim. Lisäkoulutus ja työpaikka koulutusta määrätyn väliajoin, jotta ammattitaito säilyisi.


    • osanottoni ja paljon voimia... hoitovirheet on valitettavan yleisiä... oma lapseni kuoli kohtuun v 2000 hoitovirheen seurauksena...

      • Leskiäiti <3

        "muikkeli79"Kiitos


    • ööh?

      Velat ja lainat ja vuokrat?

      • mr

        Mikä sinua ihmetyttää? Kai tiedät että lainaa voidaan ottaa muuhunkin kuin pelkkään asuntoon. Muutenkaan en ymmärrä kommenttiasi, takerrut nyt ihan epäolennaisiin asioihin.

        Alkuperäiselle kirjoittajalle toivotan paljon voimia. Jokainen suree tavallaan ja todennäköisesti sinulla on nyt menossa shokkivaihe, aivan niin kuin joku tuolla jo totesi.


      • Leski äiti <3

        "Surullista...ko?" Kylläpä oli typerä kommentti. Meillä oli 31 hyvää vuotta yhdessä johon mahtui niin ruusuja kuin risujakin. Mieheni oli minulle todella rakas, ja on edelleen...Uutta miestä en halua koskaan, en nyt enkä myöhemmin (eli ei ole treffi ilmoituksia).
        Onneksi mulla on lapsia vielä 3 ja ihanat lastenlapset jotka tuovat iloa surun keskelle


      • loca

        urpo


      • Loca

        urpo


      • Loca
        loca kirjoitti:

        urpo

        miks tää kirjoittaa tän viestiketjun aloittajan alle, vaikka haluan vastata tolle "surullista...ko?" tyypille...


      • Leskiäiti <3

        "ööh"...No, kirjoitetaan paremmin....velat, lainat ja VUOKRA!!


      • Linda Lumikello
        Leski äiti <3 kirjoitti:

        "Surullista...ko?" Kylläpä oli typerä kommentti. Meillä oli 31 hyvää vuotta yhdessä johon mahtui niin ruusuja kuin risujakin. Mieheni oli minulle todella rakas, ja on edelleen...Uutta miestä en halua koskaan, en nyt enkä myöhemmin (eli ei ole treffi ilmoituksia).
        Onneksi mulla on lapsia vielä 3 ja ihanat lastenlapset jotka tuovat iloa surun keskelle

        Ensinnäkin otan osaa suureen menetykseesi. On tylsää ja todella tökeröä, että surun keskellä on noita typeriä kommentteja. Ja se on varsin tylsää, että paperi- ja perunkirjoitusasioita pitää alkaa hoitaa heti.

        Itseltäni kuoli isä äkillisesti pari vuotta sitten, ja äitini oli ihan tuuliajolla, jolloin hoidin hänen asioitaan.

        Jos miehesi oli työelämässä, yleensä työnantajalla on ryhmähenkivakuutus työntekijöille. Hae siitä korvausta. Summa ei ole iso, isälläni taisi olla n. 7000 euroa, mutta siitä oli apua. Jos et jaksa, pyydä lastasi soittamaan ja pyytämään kaavakkeet, täyttäkää yhdessä.

        Mene lapsesi kanssa Kelaan ja täytä leskeneläkehakemus.

        Seuraavan vuoksi toivon, että ihmiset ottaisivat kunnon henkivakuutukset:

        Pyydä pankista lyhennysvapaata, jos lainanmaksu tuottaa nyt hankaluuksia. Lainanlyhennystä voi ehkä neuvotella uusiksi, mutta et voine tehdä sitä yksin, sillä mieheltäsi jäi perikunta. Viisainta on mennä pankkiin nyt porukalla ja sopia, että maksatte jonkun aikaa pelkkiä korkoja. Muistuttaisin, että miehesi osuus, jos teillä ei ole keskinäistä testamenttia tai avioehtoa, ja omistatte puoliksi, menee lapsillesi ja mahdollisille kuolleen lapsesi lapsille. Samoin miehesi velka ja perintöveromaksu. Eli ihan luultavimmin asunnon joudutte myymään, jos siitä on velkaa. Tai sitten sinä lyhennät velkaa/vuokran muodossa.

        Talo kannattaa myydä vuoden sisällä, tai mahdollisesta myyntivoitosta joutuu maksamaan lisää veroa perintöveron päälle.

        Perunkirjoitus kannattaa teettää juristilla, koska sinulta on myös oma lapsi kuollut. Eli kuten pohdin, jos hänellä oli lapsia, he ovat nyt velan ja asunnon suhteen ja perintöverojen kanssa hyvin hankalassa asemassa.

        Pahoittelen kaikkea tuskaa.


    • turvekuski47

      otan osaa...

    • ikävää :(

      Mutta lääkäritkin on vain ihmisiä ja erehdyksiä tapahtuu. Jos yhtään helpottaa, mustahuumori, niin ainakin miehesi pääsi helpolla pois, nukutuksessa.

      • Leski äiti <3

        "ikävää :( "...Niin mäkin ajattelen että lääkäritkin on vain ihmisiä ja virheitä sattuu...mutta se ei kyllä helpota yhtään. Siitä olen onnellinen että mieheni päsi poikamme viereen mihin hän niin kovasti kokoajan halusi. Hän ei päässyt koskaan yli poikamme kuolemasta. Nyt hän on pääässyt poikamme luokse, ja ajatus siitä lohduttaa.


      • psyk.sairaanhoitaja
        Leski äiti <3 kirjoitti:

        "ikävää :( "...Niin mäkin ajattelen että lääkäritkin on vain ihmisiä ja virheitä sattuu...mutta se ei kyllä helpota yhtään. Siitä olen onnellinen että mieheni päsi poikamme viereen mihin hän niin kovasti kokoajan halusi. Hän ei päässyt koskaan yli poikamme kuolemasta. Nyt hän on pääässyt poikamme luokse, ja ajatus siitä lohduttaa.

        Osanottoni!
        Antaisin käytännön ohjeen. Ota yhteyttä potilasasiamieheen. Todennäköistä on, että on tapahtunut leikkausvirhe, potilasvahinko. Potilasasiamies auttaa sinua vahinkoilmoituksen teossa. Sinun miehesi leikanneen lääkärin tulee kertoa sinulle, mitä leikkausksessa tapahtui. Ja myöntää virheensä, jos virhe tapahtui ja kehoittaa sinua tekemään potilasvahinkoilmoitus. Hän ei joudu korvauksia maksamaan omasta pussistaan. Ei valituksen tekemisellä ole kiire.
        Kerää voimia. Mutta tärkeää on, että kuitenkin toimit, jos potilasvahinko on tapahtunut.
        Raha ei korvaa menetettyä aviomiestä, mutta on oikeudenmukaistaja järkevää valittaa tapahtuneesta.
        Olet ollut shokkivaiheessa. Aviomiehesi äkillinen kuolema on psyykkisesti traumatisoiva kokemus sinulle. Jos sinulla on mahdollisuus, hakeudu traumatisoituneiden ihmisten hoitamiseen perehtyneen psykologin vastaanotolle. Hän on asiantuntija ja osaa ohjata sinua traumaattisen suremisen alkuun. Muista, vihan tunteet ovat normaaleja, sallittuja ja toivottuja tunteita, jossakin surutyön vaihessa.
        Näin kirjoitteli sairaanhoitaja (ortopedin vaimo)


      • Leskiäiti <3
        psyk.sairaanhoitaja kirjoitti:

        Osanottoni!
        Antaisin käytännön ohjeen. Ota yhteyttä potilasasiamieheen. Todennäköistä on, että on tapahtunut leikkausvirhe, potilasvahinko. Potilasasiamies auttaa sinua vahinkoilmoituksen teossa. Sinun miehesi leikanneen lääkärin tulee kertoa sinulle, mitä leikkausksessa tapahtui. Ja myöntää virheensä, jos virhe tapahtui ja kehoittaa sinua tekemään potilasvahinkoilmoitus. Hän ei joudu korvauksia maksamaan omasta pussistaan. Ei valituksen tekemisellä ole kiire.
        Kerää voimia. Mutta tärkeää on, että kuitenkin toimit, jos potilasvahinko on tapahtunut.
        Raha ei korvaa menetettyä aviomiestä, mutta on oikeudenmukaistaja järkevää valittaa tapahtuneesta.
        Olet ollut shokkivaiheessa. Aviomiehesi äkillinen kuolema on psyykkisesti traumatisoiva kokemus sinulle. Jos sinulla on mahdollisuus, hakeudu traumatisoituneiden ihmisten hoitamiseen perehtyneen psykologin vastaanotolle. Hän on asiantuntija ja osaa ohjata sinua traumaattisen suremisen alkuun. Muista, vihan tunteet ovat normaaleja, sallittuja ja toivottuja tunteita, jossakin surutyön vaihessa.
        Näin kirjoitteli sairaanhoitaja (ortopedin vaimo)

        "psyk.sairaanhoitaja"...Kiitos osaanotosta


    • ...

      Onnea avaajalle, Verottaja tulee kohta perintöveroineen eikä itku auta. Verottaja on sellainen punapersevaviaanin alyllä varustettu Hussein, jolle perustelujen antaminen on turhaa.

      Kumpa Verottaja saisi tuon veroraha kassin päähänsä, ja sinne tyhjään ja homeiseen luuhun kasvaisi tunteet.

      • Leskiäiti <3

        Ei tule verottaja perintöveroineen kun ei ole mitään perintöäkään ja se jos mikä on hyvä asia!!!


    • Pena 56

      Huh noita vastaajia.

      Voi kun olet raskaassa tilanteessa. Pojan osalta surutyö on pahasti kesken. Tiedän, että olet itkenyt säännöllisesti hänen vuokseen. On ollut hyviä hetkiä ja ikävöiviä hetkiä. Varmaan sekin olisi vielä vaatinut pitkän surutyön.

      Kaikkein ikävintä on, kun läheinen lähtee äkkiä. Asiaan ei ole yhtään ehtinyt valmistautua etukäteen. Kaikki pitää aloittaa yhtäkkiä alusta. Joudut tekemään entisten lisäksi uutta surutyötä. Surusi on ensin vallitsevaa ja sitten menee ylös ja alas. Tiedät sen jo poikasi menetyksestä. Ja minäkin omien rakkaitteni lähtemisestä.

      Koeta jaksaa. Itke ja vaali läheistesi muistoa. Suru hälventyy haikeiksi muistoiksi vain ajan kanssa.

      Ystävällisin terveisin
      Pena 56

      • Leskiäiti <3

        "Pena56" Tää oli niin ihana kommentti että tippa tuli silmään. Ymmärrät täysin tilanteeni


      • isän menettänyt
        Leskiäiti <3 kirjoitti:

        "Pena56" Tää oli niin ihana kommentti että tippa tuli silmään. Ymmärrät täysin tilanteeni

        Voimia sinulle ja muista oikeasti se potilasasiamies.
        Aloita hänestä.
        Se äkillisissä kuolemantapauksissa onkin rankinta,että sinun oletetaan olevan heti valmiina juoksemaan asioita!
        On paljon virastoasioita jotka eivät odota.
        Eivätkä todellakaan velkojat.Heillä on kaiken kiirein.
        Varsinkin pankeilla.
        Ihan kuin jäisivät ilman rahojaan vaikka hetken vartoisivatkin.
        Voimia ja toimintakykyä sinulle!
        Se on paras lääke kuitenkin.


      • Urhoska
        isän menettänyt kirjoitti:

        Voimia sinulle ja muista oikeasti se potilasasiamies.
        Aloita hänestä.
        Se äkillisissä kuolemantapauksissa onkin rankinta,että sinun oletetaan olevan heti valmiina juoksemaan asioita!
        On paljon virastoasioita jotka eivät odota.
        Eivätkä todellakaan velkojat.Heillä on kaiken kiirein.
        Varsinkin pankeilla.
        Ihan kuin jäisivät ilman rahojaan vaikka hetken vartoisivatkin.
        Voimia ja toimintakykyä sinulle!
        Se on paras lääke kuitenkin.

        Juu ei todellakaan ollut ensimmäisenä mielessä velkojia lohdutella, kun oli paljon muutakin virallista asiaa yksin hoidettavana. Olen vasta 26 ja isäni kuoli pari vuotta sitten. Onneksi äitini (eronneina kauan ennen) auttoi muutaman tapauksen tuomalla kokemuksella. Minulle tämä oli ensimmäinen, eikä edes sisaruksia, koska olin isäni ainut lapsi. En odota asioiden vastedeskään hoituvan käden heilautuksella, surrakin kun pitäisi jossain vaiheessa ehtiä/pystyä. Sitä tosin byrokraatit eivät tajua.

        Leskiäiti, voimia sinulle! Älä tunne huonoa omatuntoa, vaikket vielä mahdollisesti surekaan. Minulla oli noihin aikoihin muutakin murehdittavaa, mm. ero, oma sairastelu jne., ja olin aivan totaalisen hukassa, mitä surra ensiksi. Tuntuu etten ole vieläkään surrut tarpeeksi, mutta en ota siitä murhetta. Suru löytää sinullekin aikansa, ja muista että suremistapoja on yhtä monta kuin on surijoitakin :) Oma tapani selviytyä rytäkästä oli asennoitua kylmän viileästi ja koittaa "pysytellä shokkitilassa" vai miten sen järkevästi sanoisi, jolloin toimin kuin robotti. Sen jälkeen oli tilaa surulle.


      • Leskiäiti <3
        isän menettänyt kirjoitti:

        Voimia sinulle ja muista oikeasti se potilasasiamies.
        Aloita hänestä.
        Se äkillisissä kuolemantapauksissa onkin rankinta,että sinun oletetaan olevan heti valmiina juoksemaan asioita!
        On paljon virastoasioita jotka eivät odota.
        Eivätkä todellakaan velkojat.Heillä on kaiken kiirein.
        Varsinkin pankeilla.
        Ihan kuin jäisivät ilman rahojaan vaikka hetken vartoisivatkin.
        Voimia ja toimintakykyä sinulle!
        Se on paras lääke kuitenkin.

        "Isän menettänyt"...Kiitos osaantosta


      • Leskiäiti <3
        Urhoska kirjoitti:

        Juu ei todellakaan ollut ensimmäisenä mielessä velkojia lohdutella, kun oli paljon muutakin virallista asiaa yksin hoidettavana. Olen vasta 26 ja isäni kuoli pari vuotta sitten. Onneksi äitini (eronneina kauan ennen) auttoi muutaman tapauksen tuomalla kokemuksella. Minulle tämä oli ensimmäinen, eikä edes sisaruksia, koska olin isäni ainut lapsi. En odota asioiden vastedeskään hoituvan käden heilautuksella, surrakin kun pitäisi jossain vaiheessa ehtiä/pystyä. Sitä tosin byrokraatit eivät tajua.

        Leskiäiti, voimia sinulle! Älä tunne huonoa omatuntoa, vaikket vielä mahdollisesti surekaan. Minulla oli noihin aikoihin muutakin murehdittavaa, mm. ero, oma sairastelu jne., ja olin aivan totaalisen hukassa, mitä surra ensiksi. Tuntuu etten ole vieläkään surrut tarpeeksi, mutta en ota siitä murhetta. Suru löytää sinullekin aikansa, ja muista että suremistapoja on yhtä monta kuin on surijoitakin :) Oma tapani selviytyä rytäkästä oli asennoitua kylmän viileästi ja koittaa "pysytellä shokkitilassa" vai miten sen järkevästi sanoisi, jolloin toimin kuin robotti. Sen jälkeen oli tilaa surulle.

        "Urhoska"...kiitos kommentista ja osaanotosta


    • Tiitu56

      Voimia toivon jaksamiseen..

    • nanuko

      Osannottoni,hyviä neuvoja tänne tullut sulle onneksi viisaammilta, kannattaa tosiaan jutella,jutella jutella ja voimia sinulle

    • Osanottoni ja suuresti voimia siulle!

    • AuAnn

      Lämmin osanottoni! Osa surutyötäsi on se, että olet rohjennut kirjoittaa tänne. Itse koin valtavan surun vuosia sitten. Mieheni kuoli tapaturmaisesti kotipihalle kuukausi 50-vuotispäivänsä jälkeen. Minä jäin odottamaan lasta hänelle ja se on ollut näin jäljestäpäin katsottuna suunnaton ilo ja onni, vaikka olen kasvattanut yksin lapseni. Siltä se ei silloin tuntunut. Menetin silloin 4 kk:n sisällä melkein kaiken: työpaikan laman vuoksi, mieheni ja kotini, josta jouduin lähtemään mieheni aikaisempien lasten vuoksi, koska emme olleet naimisissa. Siitä johtuen jouduin kamaliin perintöriitoihin. Kaikki se vahvisti, vaikken toivo niitä henkisiä vastoinkäymisiä kenellekään. Toivon sinulle jaksamista, sillä vain aika tuo lohtua elämään. Ensin se toipuminen alkaa 5 minuutista, sitten tunneista, kuukausista, vuosista jne... Älä kiirehdi surua pois.

      • Leskiäiti<3

        Kiitos AuAnn ja osaanottoni myös sinulle ja voimia tulevasuuteen edelleen


      • Paljon kärsinyt

        "Älä kiirehdi surua pois" on hienoin lause, joka on täällä neuvoksi annettu.


    • JK

      Just joo, verenpainehan nousee silloin jos on verenvuotoa? =D

      • JK

        Ei kun sori, luin väärin. Verenpaine nousi ensin ja suoni repesi sitten. Opettele kirjoittamaan selvempää suomea.


      • mumma.
        JK kirjoitti:

        Ei kun sori, luin väärin. Verenpaine nousi ensin ja suoni repesi sitten. Opettele kirjoittamaan selvempää suomea.

        Just joo. Eipä sulla sitten ollut muuta sanottavaa JK.

        Osanottoni miehensä menettäneelle henkilölle.


      • Leskiäiti <3

        Nyt et tainut oikein ymmärtää kirjoitustani. Kun mieheni alkoi heräilemään, jolloin myös verenpaineet nousee....silloin se nirhaman saanut iso verisuoni repesi kun se ei kestänyt sitä kun verenpaine nousi. SITTEN tila romahti ja VERENPAINEET LASKI HÄLYTTÄVÄSTI jolloin joutui hätäleikkaukseen...

        Ymmärsitkö nyt? Jos et, niin kysy joltain viisaammalta.


      • Leskiäiti <3
        JK kirjoitti:

        Ei kun sori, luin väärin. Verenpaine nousi ensin ja suoni repesi sitten. Opettele kirjoittamaan selvempää suomea.

        Jos SINÄ luit väärin, niin miten minun pitää opetella kirjoittamaan selvempää suomea? Jospa sinä vain opettelet paremmin lukemaan :)


      • patuliini
        Leskiäiti <3 kirjoitti:

        Nyt et tainut oikein ymmärtää kirjoitustani. Kun mieheni alkoi heräilemään, jolloin myös verenpaineet nousee....silloin se nirhaman saanut iso verisuoni repesi kun se ei kestänyt sitä kun verenpaine nousi. SITTEN tila romahti ja VERENPAINEET LASKI HÄLYTTÄVÄSTI jolloin joutui hätäleikkaukseen...

        Ymmärsitkö nyt? Jos et, niin kysy joltain viisaammalta.

        Se vaan on niin että kaikissa hieman suuremmissa leikkauksissa verenpaine lasketaan lääkkeillä joka voi alkaa nousta hallitsemattomasti heräämisen yhteydessä,itselleni kävi samoin polvinivelen vaihdon seurauksena,piti pudottaa tosi teholääkityksellä,vaikka se oli vain epiduraalipuudutus,sehän tehdään ns. verityhjiö menetelmällä,paineet lasketaan operaation ajaksi tosi matalalle.Korkeimmillaan yläpaine hipoi 300 ,lääkkeet kuitenkin tehosivat.
        Voimia Sinulle ,olemme tosi ohuilla langoilla täällä elämässä.


    • somppu----

      Surullista

    • Pena 56

      Sinä JK,
      huolehdi lääkkeistäsi (onkohan varmasti kohdallaan) ja omasta verenpaineistasi.

      Typeryyttäsi et kylläkään voi parantaa.

    • Jätetty..

      Kun minun mieheni poistui minun elämästäni, meni minultakin puolet tuloista...
      Kauikki myytiin mitä oli ja siinä samalla maksettiin pois velat.
      Aloitin yksin uuden elämän pienellä palkalla, ostin asunnon ja maksan sitä vielä kun joskus pääsen eläkkeelle.
      Selvisin kuitenkin siitä että piti alkaa kaikki yksin uudestaan, vaikka mieli teki ajaa autolla päin vastaantulevaa rekkaa.
      Puolison voi menettää mullakin tavoin kuin kuoleman kautta.
      On vain ero kun jää yksin, toinen saa leskeneläkettä ja toinen ei.
      Sinä tiedät aina ettei miehesi jättänyt sinua toisen takia, vaan kuolema eroitti teidät.
      Jos teillä oli vakuutukset ne maksaa miehen äkillisen kuoleman ja sairaalasta voit anoa vahingonkorvausta hoitovirheestä.
      Minä en voinut anoa mitään kuin vain terveyttä itselleni että jaksan taas alkaa uudestaan ja pystyn maksamaan velkani.

      Voimia kuitenkin sinulle, sinäkin selviät.

      • Leskiäiti <3

        Voimia myös sinulle jätetty...tiedän että selviän kuten sinäkin.


    • Yksi vain..

      Jaksamista sinulle. Kaikki inhimillinen työ sisältää mahdollisuuden virheeseen ja se on valitettavaa. Alalla työskentelevänä en kyllä ketä tahansa päästäisi itseäni viiltelemään koska kirurgeissa niin kuin muissakin työntekijöissä on eroa taitamisessa.

      • Babbi50+

        Elämä sinun kohdalla jatkuu.. kerro surusi pohjia myöten Taivaan Isälle!
        Voimia! Bless!


      • Leskiäiti <3
        Babbi50+ kirjoitti:

        Elämä sinun kohdalla jatkuu.. kerro surusi pohjia myöten Taivaan Isälle!
        Voimia! Bless!

        Babbi50 Niin teen. Kiitos


      • Hoitovirheet ovat yleisiä,itse sen kokeneena tiedän etten kenen tahansa puukon alle enään mene.


    • Saran sisko

      Osanottoni sinulle. On hyvä, että näistä hoitovirheistä puhutaan, ne tulevat paremmin esille ja niihin voidaan puuttua. Virheeltä kuulostaa, jos verisuoneen on tullut reikiä, se olisi pitänyt huomata. Itselleni kävi sydänleikkauksessa vähän samoin, mutta muutaman tunnin aikana tarkkaavainen hoitaja huomasi verenpaineen laskun ja hb:n putoaminen myös havaittiin ja pääsin uusintaleikkaukseen. Jos olisin kuollut siihen, sitä ei olisi kukaan ihmetellyt kun mitään hyvää ei edes ennustettu. Olet vielä shokin alla, et jaksa ajatella, mutta sitten kun jaksat, ei taloudelliset huolet taida olla päällimmäisenä, vaikka sekin puoli pitää hoitaa. Siihen ainakin saat heti apua, sitten kun jaksat. Aviolesken asema on hyvä.
      Toivon sinulle voimia ja sisua etsiä ystäväviä ja läheisiä. Päivä vain ja hetki kerrallansa. Surua kestää niin kauan kuin surettaa.

      • Leskiäiti <3

        "Saran sisko"...Kiitos osaanotosta ja muutenkin kommentistasi :) Tosin tuosta "aviolesken asema on hyvä" en olisi niin varma. Laitoin hakemuksen lekeneläkkeestä (nyk.perheeläke) ja se meni eteraan koska mieheni oli työtapaturma eläkkeellä...ollut jo vuosia. No, kelassa sanoivat että se hakemus menee sinne koska perheeläkkeeni on sidoksissa mieheni eläkkeen määrään ja voi olla isompi kuin kelan eläke :)) No, sain päätöksen sieltä ETERAsta, saan sieltä eläkettä huimat 58€ josta menee nyt veroa 60% koska heillä ei ole minun verokorttia (koska se on työpaikan palkkatoimistossa vielä). Eli saan sieltä tilille huimat 23€, mahtavaa...mitä kaikkea mä oikein keksisinkään sillä rahalla :) No, saa nähdä saanko sit joskus aikanaan kelalta siihen jotain täydennystä. (mieheni eläke oli kuitenkin lähes saman suuruinen kuin minun palkka). No, nyt olen ollut kuukauden sairauslomalla tapahtuneen vuoksi, ja siitä palkattomalla 21pvä lähtien. Koska läheisen kulemasta ei saa montaa päivää saikkua. No, rahaa ei paljoo siis tule, mutta elämä jatkuu ja velkojat saa mun puolesta nyt tehdä mitä haluavat. Onneksi ei ole mitään sellasta velkaa mikä maksamatta jäädessään veisi meiltä (multa ja pojalta) kodin. Nimi menee mutta menköön, sille ei nyt voi mitään...Ei jaksa nyt todellakaan siitä välittää :(


    • miehensä menettänyt

      Voimia suruusi, et ole yksin, kuolema vie. Vertaistukea saat nuoretlesket.fi nettisivuilta, henkistä tukea ja vinkkejä käytännön elämän järjestelyihin.

      Itse otin melkein samantien lainoista lyhennysvapaata kunnes mietin millä kaavalla siitä mennään. Mm työpaikoilla ryhmähenkivakuutuksissa on kuolemantapauksen korvaus. Ota selvää ja ota heihin yhteyttä joskus kun jaksat hautajaisten jälkeen. En potee mitään väärää häpeä puhua rahasta nyt, menetyksen keskellä, sillä se arki nyt vaan on järjesteltävää.

      Psykologin apua saatatkin tarvita vasta muutaman kuukauden päästä, kun olet köynyt läpi kieltämisen, raivon, hyväksymisen ym vaiheet. Univaikeuksiin otin itsekin unilääkettä, sillä se oli ainut tapa päästä pois ajatuksista hereilläollessa, ja suunnattomasta ikävästä.
      Kyllä sä siitä arjen matikastakin selviät. Päivä kerralla.

      Mutta tosiaan, nuoretlesket.

    • Onnea matkaan

      Sairaala on vakuutettu potilasvahinkojen varalle ja sinulla on varmaan myös vakuutus, joka auttaa oman juristin palkkaamisessa.

      Anna heidän hoitaa nämä rutiinit ja keskity itse oman elämäsi järjestelyyn järkytyksen jälkeen. Toipuminen vie aikansa ja surutyö. Elämä kuitenkin jatkuu ja sen järjestelyissä sinulla on mahdollisuus saada muiden ammatti-ihmisten apua. Käytä heitä. Älä jää yksin tai tunareitten autettavaksi. Heitä tarjoutuu varmasti matkan varrella.

      Ota uusi asenne elämääsi. Hyväksy suru ja hyväksy tapahtuma, älä jää yksin.

    • Palkkaa lakimies

      Siis, miten voi hyväksyä kuolemaan johtaneen hoitovirheen, ei mitenkään. Itse palkkaisin lakimiehen käräjöimään kanssani. Tuota ei saa hyväksyä.

      • itsekin kovia kokenu

        Taikka voit soittaa minulle ,uuno. Nro on yllä


    • itsekin kovia kokenu

      Soittakaa minulle, oon niin yksinäinen, eikä oo edes sukkia jalassa,

      t. nimim. itsekin kovia kokenu

    • Mare69

      No huh huh, on sinulla melkoinen suru kannettavana. Voimia sinulle ja paljon enkeleitä elämääsi sekä Jumalan siunausta.

    • kovia kokenut

      voimi sinulle ja varmaan ottaa voimille sun surun taakkaa on raskas kantaa tiedän omasta kokemuksesta itse oon menettåmyt pojan vuosi sitten ja sitä ennen toisen poikani ja lapsesn lapsen peräkanaa. otetaan päivä kerrallaan ajatellaan hyviä aikoja ja itketään kitkut sillon kun ne tulee se helpottaa ja ikävä ei häivy koskaan äiti 53v

      • Leskiäit <3

        Otan osaa sydämestäni myös sinun menetyksiisi


    • Jake_45

      Ikävä tapaus tuollainen,valitettavasti ne parhaat lääkärit noihin leikkauksiin on noissa yksityisissä paikoissa,ite ne luottas yleisten sairaaloiden tasoon.Ainakin täällä Porin suunnassa tuo ei olis lainkaan mikään ihmeellisyys.

      • käsipuoli

        EI ne parhaatkaan lääkärit aina onnistu, virheitä tulee jokaiselle pienempiä tai suurempia.


    • Leeta

      Osanottoni sinulle ja voimia suuren surun keskellä. Ja yrittäkää lukijat ymmärtää häntä surun kohdatessa ja älkää hyvät ihmiset alkako pilkkuja viilaamaan ja puuttuko toisarvoisiin asiohin. Sitä ihan menee shokkiin yllättävän kuoleman kohdatessa. Sanon sen kokemuksesta, kun olen menettänyt myös oman lapseni yllättäen. Tällä palstalla on onneksi myös asiallisisa viestejä ja monet ovat antaneet jo hyviä neuvoja.

    • Paljon voimia ja jaksamista sinulle. Sure rauhassa ja yritä pitää huolta itsestäsi.

    • Otan osaa.

      Vaikka raha ei tässä kohdassa olisikaan se kaikkein oleellisin juttu, niin tottahan se on että jo periaatteesta sinun TÄYTYY(no ei pakko tietenkään ole, mutta pitäisi) tehdä asiasta oikeusjuttu.

      Vaikka kuinka tämä psykiatrinen sairaanhoitaja yrittää sinua kierrellen vakuutella että "vahinkoja sattuu ja hyvä jos et ole vihainen" (hän yrittää vain että et nostaisi oikeusjuttua, se kuuluu hänen työhönsä)

      Varsinkin kun kyseessä oli "rutiininomainen" selkäleikkaus eikä mikään äärimmäisen riskialtis leikkaus.

      Kuitenkin kaikissa ammateissa, ja erityisesti ammateissa joissa on ihmishenget kyseessä täytyy virheen tehneen kantaa vastuu.

      Tottahan se tietysti on että ei se tahallaan mokannut ja virheitä sattuu kaikille, mutta mitä enemmän porukka nostaa oikeusjuttuja niin sitä vähemmän näitä sattuu, kun aletaan pitämään tiukempaa linjaa sen kanssa ettei tälläisiä saisi sattua.

      • Leskiäiti <3

        "Otan osaa"...Kiitos siitä :)

        "Tottahan se tietysti on että ei se tahallaan mokannut ja virheitä sattuu kaikille, mutta mitä enemmän porukka nostaa oikeusjuttuja niin sitä vähemmän näitä sattuu, kun aletaan pitämään tiukempaa linjaa sen kanssa ettei tälläisiä saisi sattua"

        Näin minäkin ajattelen. Siksi aijon vaatia korvausta. JOs näistä vahingoista ei koskaan vadita mitään niin tää ei koskaan lopu. Kyllähän vuosittain isoja summia joutuvat maksamaan korvauksia hoitovirheitten takia...ja joutavat maksamaankin. Tiedän että lääkäri ei mokannut tahallaan, mutta se ei poista sairaalan vastuuta. Ei todellakaan pitäisi olla mitään rutiinileikkauksia, mutta tuntuu että siksi näitä virheitä tapahtuu niin paljon koska tehdään näitä leikkauksia rutiinilla, ja uskotaan että hyvin se menee koska edellinenkin meni...


    • Huh!

      Voimia sinulle!! Ei kai vaan ollut kyseessä Peijaksen sairaala?

      • Leskiäiti <3

        "Huh"...Ei vaan Jorvin sairaala. Kiitos voimien toivotuksesta


    • en tiedä mutta

      Tee ilmoitus hoitovirheestä. Eihän se miestäsi takaisin tuo, mutta saat ehkä apua/korvauksia ja ko. lääkäri ei pääse kuin koira veräjästä. Hänhän voi töpeksiä useinkin jos kaikki painetaan villaisella.

      • Death gets us all

        Voimia ketjun avanneelle kirjoittajalle. Omaisen menetys on aina todella vaikeaa. Sitten tälle offtopikille, mikä on vallannut tämän ketjun ja tapaa vallata melkein kaikki kyseistä aihetta koskettavat ketjut.

        Riskitöntä leikkausta ei ole olemassa. Tämä asia kerrotaan jokaiselle leikkaukseen menevälle potilaalle. Nenäverenvuotoon voi kuolla, päänsä ovenkarmiin lyömiseen voi kuolla, omenan syömiseen voi tukehtua ja kuolla. Umpisuolileikkaukseen voi kuolla, synnytykseen voi erittäin helposti kuolla vaikka luomusynnyttäminen on niin niin coolia nykyään, tekonivelleikkaukseen voi kuolla, kaihileikkaukseen voi kuolla. Ihan mihin tahansa voi kuolla.

        Sana "hoitovirhe" on lähtökohtaisesti väärä tässä kontekstissa, pelkästään jotain foorumia lukemalla et sinä tai kukaan muukaan meistä voi tietää mitä leikkaussalissa on oikeasti tapahtunut.

        Jos lääkäri on jättänyt runsaan verenvuodon tarkoituksellisesti huomiotta, ja piittaamattomasti sulkenut haavan vain jotta pääsee nopeasti kahville, kyse on tietysti hoitovirheestä. Mutta jos leikkaus on suoritettu asianmukaisesti ja verenvuoto on alkanut vasta haavan sulkemisen jälkeen (99,999% todennäköisyys) on aivan turha syyttää ketään muuta kuin kohtaloa tai jumalaa.

        Alkaa vituttaa tällainen, että jos jotain täysin luonnollista tapahtuu, täytyy heti löytää joku syyllinen. Ihminen ja elämä ovat niin omituisia asioita, että hengissä pysyminen on ihme, ei elämän päättyminen.


      • Leskiäiti <3
        Death gets us all kirjoitti:

        Voimia ketjun avanneelle kirjoittajalle. Omaisen menetys on aina todella vaikeaa. Sitten tälle offtopikille, mikä on vallannut tämän ketjun ja tapaa vallata melkein kaikki kyseistä aihetta koskettavat ketjut.

        Riskitöntä leikkausta ei ole olemassa. Tämä asia kerrotaan jokaiselle leikkaukseen menevälle potilaalle. Nenäverenvuotoon voi kuolla, päänsä ovenkarmiin lyömiseen voi kuolla, omenan syömiseen voi tukehtua ja kuolla. Umpisuolileikkaukseen voi kuolla, synnytykseen voi erittäin helposti kuolla vaikka luomusynnyttäminen on niin niin coolia nykyään, tekonivelleikkaukseen voi kuolla, kaihileikkaukseen voi kuolla. Ihan mihin tahansa voi kuolla.

        Sana "hoitovirhe" on lähtökohtaisesti väärä tässä kontekstissa, pelkästään jotain foorumia lukemalla et sinä tai kukaan muukaan meistä voi tietää mitä leikkaussalissa on oikeasti tapahtunut.

        Jos lääkäri on jättänyt runsaan verenvuodon tarkoituksellisesti huomiotta, ja piittaamattomasti sulkenut haavan vain jotta pääsee nopeasti kahville, kyse on tietysti hoitovirheestä. Mutta jos leikkaus on suoritettu asianmukaisesti ja verenvuoto on alkanut vasta haavan sulkemisen jälkeen (99,999% todennäköisyys) on aivan turha syyttää ketään muuta kuin kohtaloa tai jumalaa.

        Alkaa vituttaa tällainen, että jos jotain täysin luonnollista tapahtuu, täytyy heti löytää joku syyllinen. Ihminen ja elämä ovat niin omituisia asioita, että hengissä pysyminen on ihme, ei elämän päättyminen.

        "Death gets us all" ...Kiitos kommentistasi, mutta mä olen kuitenkin sitä mieltä että välilevynpullistuman leikkauksen yhteydessä kuiviin vuotaminen ei ole mikään luonnollinen tapahtuma. Jos on, niin sitten on kyllä aika heikosti asiat sairaaloissa ja pelottavaa että ihmiset yleensä menevät näihin leikkauksiin.

        Jos lääkäri nirhasee isoon verisuoneen parikertaa niin että loputulos johtaa potilaan kuolemaan (että verisuonesta löytyy kaksi isoa reikää) niin se ei ole luonnollista...tai ei ainakaan pitäisi olla. Minulle se ei ainakaan ole, eikä lapsillemme jotka menettivät isänsä, eikä lastenlapsillemme jotka menettivät rakkaan vaarinsa...eikä sisaruksille jotka menettivät veljensä :(

        Toivon ettei sinun tarvitse omalla kohdallasi kokea samaa, ja jos joudut kokemaan, niin hyvä että sinulla on ajatus siitä että se oli ihan luonnollista etkä tarvitse siitä itään korvauksia eikä sinun tarvitse siitä mitään muutakaan meteliä nostaa.


    • anonymis X

      Eipä tuo ole tavallaan mitän uutta, jokapäivä sattuu Suomessa kuolemaan johtaneita kuolemantapauksia, se on surullista, mutta Lääkäri on koskematon ja korkeintaan saa pienen sakon vuosien oikeudenkäynnin tuloksena mutta eihän sekään tuo ihmistä takaisin, suurin osa kuolemantapauksesta jää valitettavasti kokonaan tutkimatta siis kirjataan sairauden laskuun, hoitovirheistä ei huudella ääneen, nykyjään on vielä sekin että Lääkärit ovat aika välinpitämättömiä potilasta kohtaan se on heille vain päivän työ ja kun äivä loppuu unohtuu päivän duunit,
      ei kanetta vastuuta enää niinkuin aikoinaan 60,70,80 luvuilla 2000 luvulla sairaanhoitoa on ajettu alas koko vuosikymmen ja hyvin siinä on onnistuttu,
      uudet Lääkärit tekevät noin puolivuotta töitä jossain lääkäreitä välittävässä pavelussa joita myydään kunnille jne, puolivuotta taas pidetään lomaa ulkomaila,
      näin se vain tänäpäivänä menee, kuolemantapauksia hoitovirheen tai hoitamattajättämisen seurauksena sattuu lähes joka päivä Suomessa niistä vaietaan, kärsijänä on valitettavasti läheinen, omainen jne.
      Ajattelin kirjoittaa koska tiedän mitä sairaanhoidossa tapahtuu olen aitiopaikalla Helsingissä, se on todella valitettavaa kun näkee leikkuripöydällä 44 vuotiaan miehen jonka tietää kuolleen hoitovirheen vuoksi tai Lääkärien liian kauan arpomisesta, en ole siihen vielä 12 vuoteen tottunut enkä tule koskaan tottumaan, ajattelen usein sillä hetkellä vainajan perhettä ja elämää, lapsia jne,
      se on ehkä elämän kovin paikka kohdata, edes minä työni puolesta voi niitä kotiin mennessä unohtaa.
      Aika tätäkin surua vähentää mutta ei koskaan lopullisesti.

      • Antero777

        Ai että oikein kuolemaan johtaneita kuolemantapauksia... uuh tätä älyn riemuvoittoa. Jumala anna voimia... : )


    • 12KertaaLeikattu55

      Siin on taas annettu jonkin opiskelijan tuhertaa leikkauksessa ja sit sitä yritetään peitellä ja salata. Pidä vaan pintasi tutkinnassa ja vaadi kaikkien leikkauksessa mukana olleiden henkilöiden lausunto tapahtumista ja missä vaiheessa kukin oli tekemässä ja mitä?? Saattaa selvitä yllättäviä asioita nykyisestä pätevien kirurgien puutteesta ja niiden paikkausyrityksistä.

    • Kyseleppä työnantajalta ja sairaalasta mahdollisia kuolemanvaran vakuutuksia. Kaikilta kunnilta semmoinen ainakin löytyy.

    • J.L.

      Niin tavallista ja kukaan ei myönnä virhettä tapahtuneen... Voimia omaisille

    • hei voimia sinulle terveisin ystäväsi tanja.

    • Suppo3546553635

      Surutyö on yhdyssana

    • Lääkäriliitto vastuu

      Eipä viha kuollutta takaisin tuo. Viha voi myös heikentää omaa elämänlaatua.

      Mutta tottahan tuo on, että lääkäriliitto on yksi oksettavimmista instansseista, mitä tähän maahan mahtuu. Jäsenille on runtattu edut viimeisen päälle ja nostettu lääkärit norsunluutorniin.

      Osa nuorista lääkäreistä on liikkeellä pelkällä "shit happens" -asenteella, jossa elämät ja kuolemat eivät paina pätkän vertaa. Pääasia on, että tilille napsahtaa joka kuukausi 7000-10000 euron palkka 7 tunnin työpäivistä.

      Pisti vihaksi, kun luin lehdestä tarinan hoitovirheestä, jossa kuoli 4-kymppinen perheenisä. Nuori lääkärismies ei ollut edes pahoitellut tapahtunutta. Kaikenlisäksi hän oli irrottanut aivokuolleesta miehestä letkut antamatta perheenjäsenille edes mahdollisuutta hyvästellä isää.

      • Hakoteillä taas

        Erikoistuvan lääkärin palkka on alle 3000 euroa kuukaudessa. Tämä siis kuuden vuoden korkeakoulututkinnon jälkeen. Useimmat tietysti päivystävät, ja se nostaa palkan yli kolmen, mutta alle neljän tuhannen euron.

        Yksikään lääkäri, joka ottaa veitsen käteensä ja invasiivisesti tunkeutuu toisen ihmisen sisään, ei ole liikkeellä hälläväliä-asenteella.

        Hoitovirheet ovat harvinaisia ja sitä paitsi kuoleminen on yhtä luonnollista kuin hengittäminen. Kuolemaan johtava virhe on harvinainen, mutta niiltäkään ei voi täysin välttyä, valitettavast.


        Terveisin joku, joka tietää nämä asiat henkilökohtaisesti eikä ole kuullut kummin kaiman kaverilta suuria totuuksia.

        Ihan ylipäätään. Tämä keskiverto keskutelufoorumien taso alkaa olla ihan ala-arvoista. "lääkärit tienaa ainakin 50 tonnia kuukaudessa... ei ne lääkärit mitään osaa mutta meidän seurakunnan pappi on parantanut monta, sieltä sen avun saa.... naapurin perttikin sai halvauksen vaikka söi lääkkeitä eli lääkkeet ei auta mitään... oon niin helvetin kipeä mutta lääkäri käski vain laittaa korkin kiinni, laihduttaa ja liikkua, mutta oon varma ettei nämä mun vaivat voi johtua tästä sairaalloisesta ylipainosta ja alkoholiongelmasta...". Nämä on niin tuttuja kommentteja, että alkaa ihan oksettaa. Ihminen ei enää osaa itse ottaa vastuuta omasta elämästään, mutta osaa syyttää auktoriteettia (lääkäriä) omista vääristä elämäntapavalinnoistaan ja sattumasta. Menkää itsenne ja häipykää täältä trollaamasta.


      • lääkärikunta++
        Hakoteillä taas kirjoitti:

        Erikoistuvan lääkärin palkka on alle 3000 euroa kuukaudessa. Tämä siis kuuden vuoden korkeakoulututkinnon jälkeen. Useimmat tietysti päivystävät, ja se nostaa palkan yli kolmen, mutta alle neljän tuhannen euron.

        Yksikään lääkäri, joka ottaa veitsen käteensä ja invasiivisesti tunkeutuu toisen ihmisen sisään, ei ole liikkeellä hälläväliä-asenteella.

        Hoitovirheet ovat harvinaisia ja sitä paitsi kuoleminen on yhtä luonnollista kuin hengittäminen. Kuolemaan johtava virhe on harvinainen, mutta niiltäkään ei voi täysin välttyä, valitettavast.


        Terveisin joku, joka tietää nämä asiat henkilökohtaisesti eikä ole kuullut kummin kaiman kaverilta suuria totuuksia.

        Ihan ylipäätään. Tämä keskiverto keskutelufoorumien taso alkaa olla ihan ala-arvoista. "lääkärit tienaa ainakin 50 tonnia kuukaudessa... ei ne lääkärit mitään osaa mutta meidän seurakunnan pappi on parantanut monta, sieltä sen avun saa.... naapurin perttikin sai halvauksen vaikka söi lääkkeitä eli lääkkeet ei auta mitään... oon niin helvetin kipeä mutta lääkäri käski vain laittaa korkin kiinni, laihduttaa ja liikkua, mutta oon varma ettei nämä mun vaivat voi johtua tästä sairaalloisesta ylipainosta ja alkoholiongelmasta...". Nämä on niin tuttuja kommentteja, että alkaa ihan oksettaa. Ihminen ei enää osaa itse ottaa vastuuta omasta elämästään, mutta osaa syyttää auktoriteettia (lääkäriä) omista vääristä elämäntapavalinnoistaan ja sattumasta. Menkää itsenne ja häipykää täältä trollaamasta.

        Hyvä kirjoitus! Olen samaa mieltä. Jos haluaa lääkärittömään ja kirurgittomaan maahan, niin tervemenoa vaan mihin tahansa kehitysmaahan. Siellä voi sitten olla täysin oman onnensa nojassa eikä tarvitse pelätä lääkäreitä, kun niitä ei yksinkertaisesti ole.

        Kirurgit opiskelevat kolmevuotisen lukion jälkeen yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa noin 6 vuotta valmistuakseen lääketieteen kandidaatiksi. Vasta sen jälkeen voi aloittaa erikoistumisopintoja ja valmistua lääketieteen lisensiaatiksi. Tämän jälkeen voi vasta alkaa 6 vuotta kestävä ohjattu koulutus kirurgiksi, joka tapahtuu pitkälti kokeita kirurgeja seuraamalla eli kirurgiksi ei opiskella kirjoista, vaan itse tekemällä.

        En ymmärrä, että miten joku voi kuvitella, että joku, joka vapaaehtoisesti käyttää peruskoulun jälkeen noin 20 vuotta koulutukseensa, olisi ihmiskunnan hylkiö, koska hän ansaitsee rahaa tekemästään työstä. Kuinka moni muu jaksaisi yhtä pitkää opintoputkea?

        Kannattaa myös muistaa, että kirurgin työ ei ole mitään klo 8-16 toimistotyötä, vaan jos hän on leikkauksessa, niin ei hän voi todeta, että jahas, työaika loppu nyt, mä lähden hakemaan lasta päiväkodista tai että mun sulkapallovuoro alkaa kohta. Parisuhde on koetuksella.


      • Leskiäiti <3
        Hakoteillä taas kirjoitti:

        Erikoistuvan lääkärin palkka on alle 3000 euroa kuukaudessa. Tämä siis kuuden vuoden korkeakoulututkinnon jälkeen. Useimmat tietysti päivystävät, ja se nostaa palkan yli kolmen, mutta alle neljän tuhannen euron.

        Yksikään lääkäri, joka ottaa veitsen käteensä ja invasiivisesti tunkeutuu toisen ihmisen sisään, ei ole liikkeellä hälläväliä-asenteella.

        Hoitovirheet ovat harvinaisia ja sitä paitsi kuoleminen on yhtä luonnollista kuin hengittäminen. Kuolemaan johtava virhe on harvinainen, mutta niiltäkään ei voi täysin välttyä, valitettavast.


        Terveisin joku, joka tietää nämä asiat henkilökohtaisesti eikä ole kuullut kummin kaiman kaverilta suuria totuuksia.

        Ihan ylipäätään. Tämä keskiverto keskutelufoorumien taso alkaa olla ihan ala-arvoista. "lääkärit tienaa ainakin 50 tonnia kuukaudessa... ei ne lääkärit mitään osaa mutta meidän seurakunnan pappi on parantanut monta, sieltä sen avun saa.... naapurin perttikin sai halvauksen vaikka söi lääkkeitä eli lääkkeet ei auta mitään... oon niin helvetin kipeä mutta lääkäri käski vain laittaa korkin kiinni, laihduttaa ja liikkua, mutta oon varma ettei nämä mun vaivat voi johtua tästä sairaalloisesta ylipainosta ja alkoholiongelmasta...". Nämä on niin tuttuja kommentteja, että alkaa ihan oksettaa. Ihminen ei enää osaa itse ottaa vastuuta omasta elämästään, mutta osaa syyttää auktoriteettia (lääkäriä) omista vääristä elämäntapavalinnoistaan ja sattumasta. Menkää itsenne ja häipykää täältä trollaamasta.

        "Hakoteillä taas" ...tuohon muuhun kirjoittamiseesi en ota kantaa, mutta sen vain sanon että minun mieheni kohdalla ei ainakaan ollut syynä huonot elämän tavat tms. Hän eli terveellisesti ja liikui paljon, paitsi ei enään sit voinut paljon liikkua kun tuli ne pullistumat sinne selkään joka teki kävelynkin todella kivuliaaksi ja vaikeaksi.

        No, nyt hän on aiankin kivuista vapaa


    • Hän ei hylkää...

      Ota todella pitkä sairasloma, unohda muut mukavelvollisuudet niin kuin miehesi sisarten tukeminen!!! Heidän kuuluisi lohduttaa sinua. Et kai ole taipuvainen kaikkivoipaisuuteen. Olemme pieniä ihmisiä joille on annettu lahjaksi elämä.
      Eikä sekään täällä maanpäällä ole kovin pitkä. Olet saanut monta onnelista vuotta elää miehesi rinnalla. Jos ymmärsin oikein teillä on vielä lapsiakin.

      olisko nyt aika levätä?

    • Muistetaan uskikset!

      Tuli surullinen olo kirjoituksestasi. Elämässä tapahtuu kaikenlaisia asioita, joita on vaikea ymmärtää. Kummallista, että usein yhdelle henkilölle tulee montakin murhetta samaan aikaan. Vaikka et nyt ehkä voimakkaita tunteita koekaan, niin menetyksesi henkilökohtaiset vaikutukset saattavat tulla jonkinlaisina oireina myöhemmin. Siksi pysy hyvien ystäviesi kanssa paljon. Vaikka aina joku tällä palstalla on valmis asettumaan jopa Jumalan yläpuolelle, niin rukoilen kuitenkin nimenomaan hyvältä Jumalalta sinulle voimia ja rauhallista mieltä. Olet Jumalalle rakas ihminen.

      • Rähinä päälle

        Tuossa mitään rauhallista mieltä tarvita, täys rähinä päälle. Tuota ei paineta villasella. Sisua tuossa tarvitaan.


    • sulleki

      Hei, mull ei o mitää salattavaa,,olen kokenut asian itsekin miehenä,eli miten
      eteenpäin? Jos haluat keskustelukaveria ni soita 040-1673355 mut
      toivottavasti vain sulle!

    • Vie oikeuteen

      Toivottavasti nostat suuren haloon ja viet jutun käräjille, tuollainen lääkäri ansaitsee tuomion. Minä en tuntisi surua vaan vihaa. Perkeleen tunari mädäntyköön helvetissä siis lääkäri.
      Kukaan ei hyväksy moista huolimattomuutta, menkää uskikset kotiinne.

      • kaiken aikaa

        Jos viha ja uhoaminen tuo kuolleen takaisin, niin sitten minäkin aloitan. Auttaisiko se myös vakavaa sairautta sairastavan lapsen paranemiseen? Jos takuulla auttaa, riitely alkaa justiin. Jos, kuten olen ajatellut, kokenut ja nähnyt, ei auta, niin ei auta kuin tahtoon tyytyminen. Tosin, kaikki mahdollinen täytyy tehdä, kaikki kivet käännettävä, mutta vihata ja uhota?


    • näin on

      suomessa terveyden huolto on monesti todella huonoa kun ei välitetä sairaista ihmisistä ja monet tekee sitä vaan rahasta ja paskaakaan välittävät potilaista ja niiten hyvinvoinista.

      monesti niillä ei ole mitään vastuuta näissä valtion ja kunnallisissa sairaaloissa ja kovia palkankorotuksia tulee siihen työn määrään ja vastuuseen.

      Olen sitä mieltä että sairaalat pitäisi kilpailuttaa yksityiselle sektorille kun monesti hoito on parempaa ja vastuulisempaa.

      • EL.a . K:IM

        näin on

        EI.

        Se kilpailuttaminen yksityiselle sektorille laskee hoidon tasoa, ja ammattitaitoa.

        Mä olen tapaillut aika montaa hoitoalan ammattilaista.

        Ja yleisesti on tiedossa, että julkisella puolella on pätevämmät lääkärit.


    • kohta 50v

      Syvin osanottoni Sinulle LESKIÄITI- Elämä on julmaa - me ei pystytä sitä ymmärtämääm / hyväksymään.Sinulla on oikeus raivota,syyttää,hakea oikeutta,itkeä,pyytää/hakea apua.Suosittelen kuitenkin ottamaan yhteyttä sairaalan potilasasiamiheen,joka osaa auttaa Sinua tekemään potilasvahinko-ilmoituksen ym.asiaan kuluvat paperit.Tod.näk.Sinä et jaksa yksin.Paljon voimia Sinulle ja lähiympäristölle.
      Muista kuitenkin,että elää ei voi muuten,kuin elämällä.

    • huh-

      Onko tapahtunut hoitovirhe? Ja mistä syystä? Eikö joku voisi tutkia asian kuitenkin. Ei ole oikein, että tuosta vaan noin käy. Jos tekee leikkauksia, pitää olla tietoa riittävästi, ettei nirhaisen väärään paikkaan. Missä siis vika.

    • Vaikka vainajaa ei saa enää henkiin, voisi olla hyvä keskustella miehesi leikanneen lääkärin kanssa siitä, mikä hänen mielestään meni pieleen ja miksi. Potilaan kuolema on yleensä raskas menetys myös lääkärille. Lääkärin tapaaminen ja se, että joku ottaa vastuun tapahtuneesta, voisi edesauttaa surutyösi tekemistä. Koska miehesi kuoli toimenpiteen aiheuttamaan komplikaatioon, kuolinsyyn selvittämiseksi lienee tehty tai tehdään oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus. Jos kuolinsyyksi todetaan hoitovirhe ja hoitotaho ei ota vastuuta tapahtuneesta, voit tehdä rikosilmoituksen mahdollisesta kuolemantuottamuksesta. Koska oikeusprosessit ovat aina raskaita, hoitotahon kanssa korvauksista neuvotteleminen lienee ensisijaista.
      Kaikilla lääkäreillä on vastuuvakuutus hoitovahinkojen varalle.
      Voimia ja jaksamista sinulle vaikeassa elämäntilanteessasi. Olosi helpottamiseksi yritä mahduttaa päiviisi niitä asioita, joista olet aikaisemmin tuntenut mielihyvää. Jos voimat eivät riitä töiden jatkamiseen, sinulla on mahdollisuus saada sairauslomaa työterveyshuollosta tai tk:sta.

      • eräs.

        Itse en voisi keskustella kuoleman aiheuttaneen kanssa ollenkaan, jos olisi omainen kuollut. Minusta se on niin järkyttävä virhe, oli sitten tietämättömyys tai vahinko tai joku muu syynä.


    • Selän vamma!!

      Just tuon takia en uskalla mennä leikkaukseen. Minulla olisi edessä selän jäykistys leikkaus mutta en uskalla mennä koska siinä on halvaantumis riski ja nyt sit tuntuu et jäisin sille tielle!! Voimia sinulle sureva!!!

    • Surun pyyhin silmist

      Otan osaa suruusi.
      En vaan voi olla ihmettelemättä täällä (kin) muutamia kommentteja .
      Miksi kaikki asiat täytyy vääntää inhottaviksi ja ilkeiksi,pistäkääpä omalle kohdalle
      se ,että rakkain ihminen kuolee.
      Empatia ja lähimmäisistä välittäminen ei näköjään sovi kaikille.

      Jokainen voisi ajatella omalta kohdaltaan miltä tuntuu ,kun lähin rakas ihminen ei olisikaan siinä vieressä.

    • 3 LAPSEN ÄITI ROISTA

      voimia sinulle!!
      En voi muuta sanoa että sinulla on kultainen sydän jos et tunne vihaa leikkaavaa lääkäriä kohtaan joka teki virheen. Toivottavasti sinulla on ihmisiä jotka tukevat ja rakastavat sinua kaiken pahan keskellä. Tiedän ihmisiä jotka eivät vaan osaa itkiä uskoisin että jos vaan annat ajan kulua niin kaikki helpotta

      rahallisesti jos on tiukkaa niin koita hakea kirkosta apua lesken eläke ei nimittäin ole kummonen. VOIMIA

    • Osaanotto

      Lisää ulkomaalaisia "lääkäreitä" ja lopputuloksia saadaan lukea useammin.
      Tämä kannanotto ei tuo läheisiäsi takaisin, mutta toivottavasti jatkossa samantyyppisiä välinpittämättömyydestä johtuvia hoitovirheitä ei sattuisi.

      Voimia ja jaksamista. Selvitä, olisiko jossain läheistensä menettäneiden tukiryhmiä. Sieltä saattaisit saada tukea ja apua arjen pyörittämiseen.

    • yks vainen

      kylllä sun pitää vaatia ja kuuluu saada kuolemantuottamisesta ja pahasta hoitovirheestä korvaus ja paljon muutakin tukia ja apuja elämän eteenpäin menoon nyt ehdottomasti
      Lääkäri on vastuussa teoistaan ja sairaalakin osaltaan Korvaus on tultava ja varmasti voit vaatia ainakin montasataatuhatta

      • Hohhoijatihoijaa

        Mistä sinä tiedät, että kyse on hoitovirheestä? Onko kaikki kuolemat hoitovirheitä?


      • onkokukaankotona
        Hohhoijatihoijaa kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, että kyse on hoitovirheestä? Onko kaikki kuolemat hoitovirheitä?

        HALOO!!!!!! Ei välilevyn leikkauksessa kuulu vuotaa kuiviin!!!!


      • Leskiäiti <3
        Hohhoijatihoijaa kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, että kyse on hoitovirheestä? Onko kaikki kuolemat hoitovirheitä?

        "Hohhoijatihoijaa"....kyse ON hoitovirheestä koska silloinen päivystävä lääkäri sanoi minulle puhelimessa että kyse on selkeästä hoitovirheestä ja HÄN teki ilmoituksen poliisille potilas vahingosta.
        Samoin anestesia lääkäri jolta sain kuulla miheni menehtyneen, kertoi minulle puhelimessa leikkauksen kulusta ja sanoi että "jostain syystä leikkauksen yhteydessä on käynyt sellainen VAHINKO että isoon verisuoneen on tullut kaksi isoa reikää..." Olen jutelut myös leikanneen lääkärin kanssa joka kertoi minulle leikkauksen kulusta, ja sanoi että hän on myös järkyttynyt tapahtuneesta (hän oli saanut vasta maanantaina töihin tultuaan tietää että potilas oli kuollut,hän leikkasi mieheni siis perjantaina) että leikkaus meni hänen mielestään ihan hyvin eikä mitään kummallista ollut nähtävissä suljettaessa. Mutta hän myös myönsi että on saattanut vahingossa toki instrumentti nirhaista verisuoneen, joka sitten on revennyt kun mieheni on alkanut heräilemään ja verenpaine on noussut. Kyllähän mä tiedän ettei lääkäri varmasti ole tahallaan iestäni tappanut, mutta se että vahinko tapahtui ja mä menetin rakkaani, se on kuitenkin tosiasia :(

        Kaikki kuollemat ei ole hoitovirheitä, mutta mieheni kuolema selkeästi oli.


    • uusi yritys

      Mene uudelleen juttelemaan jonkun lääkärin tai psykologin kanssa. Työterveyslääkärikin käy.
      Vaikuttaa siltä, että tarvitset ystävien lisäksi ammattilaisten apua. Se ensimmäisenä eteesi tullut sairaanhoitaja ei ollut tilanteen tasalla tai sinä olit silloin vielä niin sokissa, että hän sai väärän vaikutelman.

      Yksi juttelukerta ei aina riitä.

    • syvä osanottoni sinulle!

    • Insider

      Lukekaa esim. 10.9. Aamulehden pääkirjoituksesta "Hoito voi tappaa", niin saatte tietää, että sairaaloissa tehdään hoitovirheitä käsittämättömät miljardin euron edestä vuodessa. Erehdysten tai unohdusten takia kuolee 700-1000 potilasta. Ts. joka tuhannes potilas kuolee joka vuosi hoitovirheen takia! Se on järkyttävä luku sanoi tutkimuksen tehnyt emeritusprofessori Amos Pasternak. Hoitovirheitä ei kehdata tilastoida?
      Korvausten hakeminen on harvinaista ja saadut korvaukset olemattomia, vain 30 milj. e per vuosi.
      Sairaalabakteereja ei ole saatu kuriin. Ehkä pääsyynä on huono hoitajien käsihygienia ja (ulkoistettu?) siivous, jota tehdään mm. TAYsissa maahanmuuttajilla.
      Viimeisin ilmi tullut skandaali on Treen sairaanhoitopiirin ym. tilaama vakavia virheitä sisältävä "potilastietojärjestelmä". Eipä ATK-reseptitkään ole luotettavia?

    • tanja233

      voimia sinulle hän oli ihana ihminen ja huumorin tajuinen onneksi sinulla on lastesi tiki olet rukouksissani

    • voimia!

      Jake_45 Kenestä lääkäristä puhut..?
      mutta aloittajalle osanotot, aivan kauhea tarina.. :(
      pieni pätkä Kaija Koota suureen suruusi, auttaa ainakin minua tämä..

      "jos sua ei ois ollut
      niin olisin keksinyt sut
      ois susta samanlainen tullut
      mitään en ois muuttanut

      ohikulkijat luulee
      minun seinille puhuvan
      tyhjyyteen he sanovan mun kuulee
      sua aina rakastan

      tahdon susta kiinni pitää
      vaikken sua oikeasti enää nää"

      • Leskiäiti <3

        "Voimia"...kiitos osaanotosta ja ihanista laulun sanoista


    • Kaikella kunnioituksella menetystäsi kohtaan, mutta terapia tässä tilanteessa varmaan olisi parempi kuin avautuminen täällä? Mutta jos sympatiaa haet, niin niillekkin on omat ryhmät, Kaikki meistä virheitä tekee, mutta noi kirurgien virheet näkyy heti tilastoissa. Jos oma läheinen kuolisi, niin en olisi siitä kirjoittamassa suomi24:ssa, mutta kukin tavallaan ja voimia!

      • Ylläpito on syvältä

        ?????????????????????????????????????? Tämän palstan, jossa kirjoitus on, nimi on "Kuolema ja suru" ja aiheena "Keskustele kuolemasta ja surutyöstä. Miten auttaa menetyksen kokenutta?"

        Mitä muuta tämä sinusta on kuin vertaistukiryhmä??

        Suomi 24:n ylläpito tekee todellisen karhunpalveluksen nostamalla näitä hyvin rajattujen aiheiden palstojen postauksia etusivulle kaikkien räävittäviksi ja pilkattaviksi. Tämäkin aloitus olisi ollut paljon hyödyllisempi aloittajalle jos se olisi saanut olla rauhassa hiljaisuudessa siellä omalla palstallaan. Näin kaikki vastaajat olisivat olleet niitä, joita asia omakohtaisesti koskettaa (koska eihän kukaan mene "Kuolema ja suru" -palstalle jos ei ole juuri sillä hetkellä kiinnostusta asiaan).

        Sen sijaan nyt kun tänne on linkki etusivulta, tämä houkuttaa kaiken maailman latvalahoja kusipäitä. Kyllä harmittaa aloittajan puolesta.


      • Leskiäiti <3

        "khgchvgjvjk"...Kaikella kunnioituksella kiitos kommentistasi. Oletko sattunut ollenkaan huomaamaan ett'ä mikä palsta tämä on? "Kuolema ja suru" Siksi tämä palsta on että tänne voi kirjoittaa,. En hae täältä sympatiaa, vaan tämä kirjoittaminen on eräänlaista terapiaa. Samalla kun tänne kirjoittaa voi lukea sellaisten ihmisten kommentteja jotka mahdollisesti ovat kokeneen samanlaisen menetyksen. Tiedän etten ole ainoa.

        Toivon ettei sinulta kuole läheistä...ja kuten sanoit, kukin tavallaan...


      • Leskiäiti <3
        Ylläpito on syvältä kirjoitti:

        ?????????????????????????????????????? Tämän palstan, jossa kirjoitus on, nimi on "Kuolema ja suru" ja aiheena "Keskustele kuolemasta ja surutyöstä. Miten auttaa menetyksen kokenutta?"

        Mitä muuta tämä sinusta on kuin vertaistukiryhmä??

        Suomi 24:n ylläpito tekee todellisen karhunpalveluksen nostamalla näitä hyvin rajattujen aiheiden palstojen postauksia etusivulle kaikkien räävittäviksi ja pilkattaviksi. Tämäkin aloitus olisi ollut paljon hyödyllisempi aloittajalle jos se olisi saanut olla rauhassa hiljaisuudessa siellä omalla palstallaan. Näin kaikki vastaajat olisivat olleet niitä, joita asia omakohtaisesti koskettaa (koska eihän kukaan mene "Kuolema ja suru" -palstalle jos ei ole juuri sillä hetkellä kiinnostusta asiaan).

        Sen sijaan nyt kun tänne on linkki etusivulta, tämä houkuttaa kaiken maailman latvalahoja kusipäitä. Kyllä harmittaa aloittajan puolesta.

        "Ylläpito on syvältä"...olen kanssasi samaa mieltä täysin.


      • Anonyymi
        Leskiäiti <3 kirjoitti:

        "Ylläpito on syvältä"...olen kanssasi samaa mieltä täysin.

        Onko se sinulta pois jos Suomi 24 antaa mahdollisuuden kansalaisten keskustella keskenänsä kokemistaan asioista. 24 h valvoo keskusteluita, jos keskustelut ovat epäasiallisia ja lainvastaisia keskusteluita. Poistaa tarvittaessa kyseiset keskustelut. Ei sinun tarvitse näitä valvoa!


    • Elämää?

      Jumala antaa ja jumala ottaa! Voimia

    • marhok

      Voimia sinulle, tiedän tuskan mitä on menettään läheinen,.. tosin eri tavalla, mut ikävä on kuitenkin..

      • EL.a . K:IM

        marhok

        Kyllä sen läheisesi sijainti tiedetään tarkkaan.

        Ikävä tietysti on.

        Mutta ehkä se saa luvan tulla tsiigaa sua.

        Mutta siinä on omat riskinsä.

        Ikäväsi saattaisi vain kasvaa siitä lisää.

        Mutta jos et ehtinyt hyvästejä sanoa, niin mä voin kysellä sille aikaa siihen.


    • EL.a .K.IM

      Leski äiti

    • Wekkuli2011

      R.I.P Puolet tuloista !!!

    • Hei..

      ..kaikki hoituu..raha-asitkin.. koeta jaksaa. Joskus vielä muistat tätä aikaa, että silloin oli kovaa..Ollaan sun kanssa..!

    • Raimo!0

      Jaksamista elämä kantaa kuitenkin

    • valilevyt

      Missä sairaalassa tämä leikkaus tehtiin?
      Ihmisten pitäisi tajuta, että kaikissa sairaaloissa ei ole ammattitaitoista henkilökuntaa.

      Maakunnissa ortopedisia leikkauksia tekevät myös muut kuin ortopedit, koska ortopedeista on pulaa. Se, että on lääkäri, ei tarkoita, että osaa kaiken lääketieteeseen liittyvän.

      Voi kuulostaa kornilta, mutta esim. korvalääkäri ei osaa tehdä selkäleikkausta.

      Osanottoni.

    • huh,huh

      Kyllä taas moni ääliö lähti mukaan tuhon aloitus provoon.

      Hehhheeehheeeeee....

      Jos tuollainen tosiaan tapahtuu niin ei siitä nyt kukaan täys järkinen tänne kirjoita.

      Voi hyvää päivää......

      • heikku31

        vittu sä oot idiootti!!!!!!!!!!!!!!miks vitussa kirjoitat tänne kun suusi suoltaa tuollaista paskaa!!!!kato peiliin kusipää!!miten sä kestät itseäsi??ikä on varmaan 15v!!!!


    • voimat loppu minulta

      olisi hyvä jos kävisit,lääkärissä ja hakisit sairaslomaa,kannattaa ottaa asiamies eim tuomari koska on tapahtunut pahin mahdollinen,eli hoitovirhe,tee ptilas asimiehen kanssa kantelu valitus tulet varmasti saamaan taloudellista apua,asiaan .mutta ei se läheistä tuo takaisin.voimia jaksamiseen sinulle taivaan isän siunausta.

    • Hyppää pois.

      Oikein hyvä provo.

    • Myös Vaimo -80

      Osanottoni erittäin raskaassa elämäntilanteessasi! Tunnen suunnatonta myötuntoa ja epäoikeudenmukaisuutta tilanteesi johdosta. Miksi noin suuret asiat sallitaan tapahtuviksi yhdelle ihmislle? Olet rohkea kun kirjoitat täällä asiasta, vaikka näillä palstoilla hyvin harvoin saa ihan oikeasti myötätuntoisia ja viisaita kommentteja. Toivottavasti typerät kommentit täällä osaat suodattaa, ja lukea näistä viesteistä niiden ihmisten viestit, jotka varmasti oikeassa elämässä tulisivat sinua halaamaan ja sanomaan kuinka pahoillaan he puolestasi ovat. Ja auttaisivat puheillaan sen minkä pystyvät.

      Olet kokenut niin suuren järkytyksen jo toistamiseen lyhyen ajan sisällä, että suru on varmasti päällimmäinen asia. Sairaslomaa saisit ihan varmasti pidemmänkin aikaa, että ehdit surra rauhassa, vailla painetta toimia "normaalisti" niinkuin töelämässä mukana oleminen vaatii.

      Vaali muistoja, sure ja rukoile voimia. Joskus tuntuu, ettei voi käsittää sitä miksi meitä ohjaillaan täällä pallon päällä näin, miksi tapahtuu asioita joita ei vain jaksaisi enää kantaa.

      Toivon sinulle voimia sekä sitä että elämä tuo tiellesi myös sellaisia asioita jotka alkavat eheyttää oloasi, sekä uskoasi ja mahdollisuuttasi elää rauhallisena tulevaisuudessa. Olet ajatuksissa, laitan pyynnön puolestasi menemään yläkerran herralle. Ajan kanssa, pienin askelin. Voimia tiellesi.

      T. Myös Vaimo -80

      • Leskiäiti <3

        "Myös Vaimo -80"...Kiitos ihanasta viestistäsi. Joo, en mä jaksa välittää kauheesti typeristä kommenteista. MUtta on ihana lukea sinun ja kaltaistesi kommentteja.
        Taivaan Isä on auttanut tähänpäivään asti ja uskon että Hän auttaa eteenkin päin.

        Kiitos paljon viestistäsi ja myötätunnostasi


    • Heikku31

      Voimia sulle!itsellänikin on ollut ollut helvetillinen viikko takana..viikko sitten lauantaina ´kun menin röökille pihalle joskus kymmenen aikaan illalla niin joku hullu hyökkäsi puukon kanssa päälle..ei onneksi käynyt kovin pahasti..käteen tuli haava ei onneksi paha saatiin liimattua sairaalassa kiinni,,mutta henkiset traumat sitäkin suuremmat..en uskolla mennä yksin illalla pimeällä ulos joudun syömään unilääkkeitä..ja kaiken lisäksi menetin rakkan ihmisen mummini 1.10.2011 klo.12.30..tosi kova isku kun olen aina ollut ns."mummin tyttö"...voimia sulle ja mieti että miehesi lapsesi on nyt tähtenä taivaalla,aina iltaisin näet heidät,he katsovat sinua ja toivovat sinulle kaikkea hyvää ja rakastavat sinua ikuisesti...koita jaksaa

      • heikku31

        siis rakkaan..kun näitä ilkkujia riittää kirjoitusvirheistä...:(


      • Leskiäiti <3

        "Heikku31" Kiitos ja voimia myös sinulle ja parempaa syksyn jatkoa


    • dadada

      Hippokrates totesi jo aikoinaan, että hyvin harvoin voidaan parantaa, usein voidaan auttaa, mutta aina voidaan lohduttaa.

      • Anonyymi

        EIKÖS LÄÄKETIEDE OLE JUURI SITÄ VARTEN, ETTÄ IHMISIÄ AUTETAAN JA PARANNETAAN PAREMEMPAAN ELÄMÄNLAATUUN?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EIKÖS LÄÄKETIEDE OLE JUURI SITÄ VARTEN, ETTÄ IHMISIÄ AUTETAAN JA PARANNETAAN PAREMEMPAAN ELÄMÄNLAATUUN?

        EIKÖS LÄÄKETIEDE OLE JUURI SITÄ VARTEN, ETTÄ IHMISIÄ AUTETAAN JA PARANNETAAN PAREMPAAN ELÄMÄNLAATUUN?


    • äiti 55 v

      Ihan järkyttävää. Itselläkin on leikkaus edessä. Hoitovirhe - yhteys potilasasiamieheen ja sitä kautta vireille valitus. Huolimattomuudesta on lääkäreitäkin rokotettava ! Työntekijöitä kun joka lähtöön myös lääkäreissä.

      Ja varsinkin leikkaavien lääkärit ennen operaatioita puhallustestiin ja varmistus, ettei ole iltamyöhään oltu "juhlimassa".

      • 15+13

        Tapahtui joitain vuosia sitten Raa*** sairaalassa. Kävin päiväkirurgisessa operaatiossa, jossa minulta leikattiin hyvälaatuinen rasvapahkura päästä. Siinä leikkaava kandi jutteli samalla naispuolisen hoitajan kanssa edellisillan ravintolareissusta...ei ollut oikein kuulemma sormissa voimia juhlinnan jälkeen...


    • Saikkari

      Tämä on täysin väärä paikka käydä raskasta suruaikaa läpi. Varmasti saat täältä kyllä hyvää tukeakin mutta myös ihan vääränlaista. Osanottoni ja voimia. Hae vielä apua ja tukea muualta.

    • 9+6

      Täällä on meitä aidosti välittäviä ihmisiä ja aina valmiita auttamaan...

    • Esko S

      Halaus sinulle. Silti leikkaus on aina vaaranpaikka, siinä on jokakerran riski. Rutiininomaista leikkausta ei olekaan.

    • Reppaa

      Tiedän miltä menetykset tuntuu, en minäkään tuntenut vihaa kun tiesin etten läheisiäni saa takaisin. Mies sydäniftakti ja tytäreni 9v myöhemmin isän jälkeen, suuressa auto onnettomuudessa. Se jouhtui kuljettajan nukahtamisesta työmatkalla ja vei mennessään kolme työkaveriaa. Ei heitä vihammalla saa takaisin.
      Olen menossa selkäleikkaukseen ja kyllä nyt alkoi pelottaan tuleva.
      Näköjää siellä on tunaroitu kohtalookkaalla tavalla.
      Uskallatko kertoa missä sairaalassa leikkattiin.

      • Leskiäiti <3

        "Reppaa"...Joo, ei se viha mitään auta, syö vaan itseä sisältä päin ja vie lopunkin elämänhalun. Otan osaa sinun menetyksiisi


    • Jeesustelija

      Kyllä jengi näköjään kaikkea uskoo. Aloittajan kirjoitus kertoo selvästä feikistä. Jos kuolee leikkauspöydälle 2 kk sitten, niin ei taatusti ole vielä tehty kuolinsyytutkintaa. Kuolinsyytutkintaa on kuukausien jonot .....ja kuten joku kirjoittikin niin ei tänne sitä tulla itkemään heti. Ei hyvää päivää ihmisten provoilulla.

      • Feikki tai sitten ei

        Mistä sait tuon 2 kk? Aloittajan mies kuoli 2. syyskuuta 2011. Onko sinulla käytössä jotenkin erilainen kalenteri?

        Ja leikkaava lääkäri on jo myöntänyt että leikkausvirhe on tapahtunut. Ja jos ihminen vuotaa kuiviin leikkauksen jälkeen, niin onhan se selvää että JOSSAIN kohtaa on tapahtunut virhe, jo ennen virallista kuolinsyytutkintaa.

        "..ja kuten joku kirjoittikin niin ei tänne sitä tulla itkemään heti"

        Palstan nimi on Kuolema ja suru, ja sen on tarkoitus tarjota vertaistukea läheisensä menettäneille. Miksi sinusta on niin vaikea ymmärtää, että ihminen suuressa surussaan voisi haluta jakaa tuntojaan myös vieraiden kanssa?

        Jos sinusta ainoastaan tuttujen kanssa voi puhua mistään tärkeistä asioista, niin miksi netissä on tuhansia erittäin hyvin menestyviä vertaistukiryhmiä?

        En sano että aloittajan viesti 100 % varmasti ei ole provo, koska sitä ei pysty kukaan täällä tietämään, mutta en myöskään näe yhtään selvää syytä, miks se olisi.


      • eifeikkiäeifeikkiä

        Satunpahan tietämään että aloittajan kirjoitus on täysin totta.


      • Leskiäiti <3

        "Jeesustelija"...tottakai tehdään kuolemansyyntutkinta. Mene nyt vähän ottamaan ensin asioista selvää ennenkuin kirjottelet tänne. Miehelleni olisi muuten tehty lääketieteellinen ruumiinavaus Jorvissa, mutta nyt kun lääkäri teki ilmoituksen poliisille hoitovirheestä/potilasvahingosta niin tehtiin OIKEUSLÄÄKETIETEELLINEN ruumiinavaus oikeustieteenlaitoksella. Ja kyllä se tehtiin viikko mieheni kulemasta...tosin ruumiinavauspöytäkirjaa eli sitä lausuntoa emme ole vielä saneet, ja sitä juuri tutkivalta poliisilta kyselin niin hän lupasi heti toimittaa sen mulle kun saa sen itse. Tässä tapauksessa ei pitäisi mennä hirveen kauaa kun sen saa, poikani laustoa odotettiin yli vuosi.

        Ja minähän itken mieheni kuolemaa siellä missä haluan...tää on kuolema ja suru palsta joten jos ei ole kuolemasta kyse itselläsi niin voit sitten varmaan poistua palstalta.

        Sairaita on ihmiset jos tulee tänne kirjoottelemaan jotain feikki juttuja. Itselleni ja perheelleni kuolema ei ole todellakaan mikään feikki!!!


      • Anonyymi

        Lääketieteellisiä ruumiinavauksia tehdään viidessä yliopistollisessa sairaalassa, Turussa, Tampereella, Oulussa ja Helsingissä. THL: llä on oma lääketieteellinen ruumiinavauslaitos, riippuen tapauksesta. Kuka alkaisi tänne 24 h huvikseen provoilemaan.


    • kaiken kokenut

      Osanottoni! Olen kokenut saman 3v 5kk sitten, mieheni oli 52v ja selkäleikkaus tehtiin Oys:ssä ja lyhkileikkauksena. Sepelvaltimotauti oli paha ja sydäntä ei tutkittu ennen toimenpidettä kun anestesialääkäri ei muista, kun ei kirjattu papereihin ylös, että mieheni mainitsi ennen toimenpidetä kun nitrokaan ei auta kipuun. Leikkaus tehtiin kesti kolme tuntia ja heräämöön tuonnin jälkeen hengitys oli alkanut vinkua ja verenpaine ja happiarvot laskemaan ja tunti elvytettiin tuloksetta.Todellista kuolinsyytä en ole vieläkään saanut tietää kun virheitä on tehty toimenpiteen aikana mutta anestesiakaavake on puutteellinen.Valvira sanoo vain että toisinkin toimien hän olisi kuollut...tähän on pitänyt tyytyä eikä mitään korvauksia ei ole maksettu.

      • Leskiäiti<3

        "Kaiken kokenut"...kamalaa :( Otan osaa...tällasia asioita ei pitäisi tapahtua, mutta näköjään niitä vaan tapahtuu :( Se on niin surullista. Miten sinä olet selvinnyt miehesi kuolemasta...sekin tuli kuitenkin ilmeisesti sinullekin ihan puuntakaa?? Onko mennyt kauan asian hyväksymiseen, vai oletko vieläkään pystynyt hyväksymään tapahtunutta?


    • Aija-Maija

      Rakas leski, äiti

      Vipitön osanottoni, olet joutunut kohtaaman todlla raskaita asioita! Ja lisäksi vielä ymmärryksen puutetta ns. asiantuntijoiden taholta. Olen ihan sanaton!
      Miehesi menetyksestä on vielä niin vähän aikaa, ettet pystykään tuntemaan mitään. Se on normaalia. Tunteet tulevat aikanaan, älä huolehdi tästä. Toivon, että sinulla on joku läheinen ihminen jonka kanssa voit puhua, ettet ole yksin!
      Keskity hoitamaan asioita (hautajaiset, hautakivi yms.). Muista myös tehdä valitus hoitovirheestä! Rahallinen korvaus tulisi olla vähintään se, mitä miehesi olisi tienannut työvuosiensa ajan.
      Sinulla on vaikeaa, mutta kesity hoitamaan käytännön asioita. Tekeminen on osaltaan myös "terapiaa".
      Kerrothan kuulumiasi! Voimia sinulle!!

    • leskisisar

      Hyvä ihminen!
      Otan osaa. Minunkin mieheni kuoli hoitovirheeseen. Perusterve mies oli kirusgisessa toimenpiteessä ja leikkauksen jälkeen kameravalvotussa päivystyksen huoneessa. Kipulääke suoneen aihetti kait oksennuskohtauksen ja siihen hän tukehtui kun ei saanut apua. Oikeustieteellisessä ruumiinavauksessa
      kuolinsyy oli hapen puute. Ensimmäisen vuoden olin sokissa enkä pystynyt edes
      itkemään. Vain käytännön toimet pakottivat toimimaan ja huoli siitä että pärjään.
      Onneksi on ystäviä, jotka tukivat.Nyt melkein kolmen vuoden kuluttua olen syvän
      surun ja kaipauksen vallassa. Ikävä on.Ja yhä teen haikeaa surutyötä ja itkeskelenkin yksin ollessani. Olen lukenut lehdestä, että Suomessa tulee noin
      1000 hoitovirhettä vuodessa ja että noin joka tuhannes johtaa kuolemaan.
      Ikävää olle sen tuhannes ja hänen läheisensä.En anna anteeksi koskaan tapahtunutta, mutta en halua täyttää itseäni vihalla ja katkeruudella. Yritän vain
      oppia elämään asian kanssa ja olla hyvä isoäiti lapsenlapsilleni, jotka hekin
      kovasti kaipaavat isoisäänsä.
      En ihmettele vaikka et pystykään itkemään. En minäkään pystynyt kuten kerroin.
      Mutta ajanoloon suru lähtee purkautumaan.
      Ajattelen sinua osaaottaen
      leskisisaresi

      • äiti myös...

        Hyvä leskisisar:

        Valitettavasti tuo anteeksiantamattomuus ei auta sinua yhtään, koska juuri se katkeroittaa ihmistä ja voi aiheuttaa ajan kanssa ihan fyysisiä sairauksia. eli kyllä sinä ajan kanssa täytät itsesi katkeruudella, jos et kykene antamaan anteeksi. anteeksianto ei auta sitä toista osapuolta yhtään, mutta hyvin paljon sinua itseäsi.

        Voimia ja siunausta aloittelijalle ja myös sinulle, leskisisar!


      • Leskiäiti <3

        "Leskisisar"...Kiitos viestistä ja osaanotosta. Minäkin otan osaa menetykseesi :( Tuntui pahalta lukea viestiäsi siinämielessä että todellakin tiedän miltä tuntuu kun saa vielstin että puoliso onkin menehtynyt eikä siis tulekkaan kotiin. Halaus minulta sinulle. Voimia ja jaksamista surun keskellä. Mä olen vielä TÄMÄN surun kanssa alkutaipaleella, ja kai aika alkutaipaleella vielä pojankin suremisessa. Taidan olla tarkemmin ajateltuna vielä aika pihalla kaikesta. Koitan tänne kirjoittamalla vähän selvittää päätäni ja selkeyttää ajatuksiani.

        Jokainen kuolemaan tai vammautumiseen johtanut hoitovirhe on liikaa...enkä millään jaksa ymmärtää tätä asiaa :(

        Voimia


    • Jari__

      I could only say sorry and be emphatic to your sorrows.
      May the only way be better is to hold the medical equipe responsible, as for this not to happen to other people.

    • Plrtnl

      Miksi puhut heti rahasta aloittaja? Todella surullinen tapaus, mut miks heti raha mielessä?

      • no_money

        No, joillekin RAHA vaan tulee ekaksi mieleen :)


    • Hei tiedän miltä sinusta tuntuu te olette aina oleet minulle tärkeitä ystäviä ja se oli kova paikka minulle kun teijän poika kuoli jonka kanssa seurustelin,en osaa vieläkään ajatella että jotain tälläistä on tapahtunut voi teille ja jaksamisia.olette rukouksissani aina

    • skwaria

      Meille kävi suurin piirtein samalla tavalla.
      Mieheni oli 58-vuotias mennessään sappi - haimatie tähystykseen,(rutiini koe) ja siinä kävi vahinko, jonka seurauksena hän sai massiivisen verenvuodon eikä hän selvinnyt hengissä.
      Tuttu tunne tuo kertomasi vihattomuus ja pään pysähtyneisyys, sillä koin totaalisesti sen saman.

      Ihmettelen sitä sairaanhoitajaa, pitäisihän hänen ymmärtää, ettet ole vielä edes tajunnut tapahtunutta, ja että aivosi suojelevat sinua shokilta, sillä ethän ole ehtinyt edes sisäistää puolisosi kuolemaa.

      Minullekin sanottiin että olisit edes vihainen, mutta ajattelin samoin kuin sinä ”mitä se hyödyttäisi”, enkä edes jaksanut, ei ollut voimia vihaan.
      Kun sitten jossain vaiheessa tuska vähitellen lähti purkautumaan, huusin kuin elukka nurkasta nurkkaan kulkien ja olen todella kiitollinen että olin silloin yksin, sillä sain purkaa sen alun rauhassa. Siitä se vähitellen lähti, pala palalta asian käsitteleminen. Minulla oli tunne että elämä loppui mieheni kuolemaan, mutta nyt muutamien vuosien jälkeen, olen löytänyt jonkinlaisen tasapainon ja jopa opin taas nauramaan.
      Jokaisella on oma tahti ja oma tapa selviytyä tilanteesta. Toiset haluavat olla ihmisten kanssa ja käsitellä asiaa. Minä halusin olla yksin ja käydä kaikki omaan tahtiin läpi, kiirehtimättä. Siitä sitten vähitellen oven ulkopuoliseen elämään mukaan. Jokaisen tapaa täytyy kunnioittaa. Onhan toki niitä aikoja, jolloin taas iskee suuri ikävä ja se tunne että tämä on niin väärin, mutta ne eivät enää kestä päivätolkulla.
      Kaipaan miestäni ja muistelen yhteistä aikaa ja olen onnellinen siitä, että saimme viettää niin suuren osan elämästäni yhdessä. Suru on muuttanut muotoaan, se on hellempää.
      Minun mielestäni ei ole olemassa sellaista kuin surutyö, suruaika, (kuka lie keksinyt), on vaan suru.

      On ollut ihanaa näin jälkeenpäin huomata, että minulla on ollut ihmisiä, jotka ovat välimatkan päästä seuranneet että selviän tilanteesta. He tiesivät millainen olen ja miten minä haluan asiat tehdä. He välittävät.

      Raha-asioita en edes ajatellut, en jaksanut, enkä ollut edes kiinnostunut, eikä minulla ollutkaan kuin muutama lantti. Jotenkin sain kuitenkin kaikki maksettua sitä mukaa kuin laskut tulivat.
      Kelalla virkailija laittoi perhe-eläkkeen hakuun ja opasti mitä minun on tehtävä. Hän huomasi ettei aivoni pelanneet, niinpä hän teki kaiken puolestani. Olen tosi kiitollinen. Minulla oli tosi hyvä tuuri siinä, että kaikki viranomaiset joiden kanssa asioin, olivat tosi avuliaita, niin että sain asiat järjestykseen, vaikka en itse osannut mitään. Niin että jätä sinäkin taloudellinen puoli tähän hätään ja yritä hoitaa sinua itseäsi, sillä se on ihan oikeasti kaikkein tärkeintä.

      Kovasti voimia ja jaksamista sinulle, sillä tiedän että sinä nyt niitä tarvitset.
      Ota asia kerrallaan, sillä eihän sitä muuten jaksa.

      • Leskiäiti <3

        "Skwaria"...Järkyttyneenä luin tarinaasi...En tiedä mitä sanoa. Otan osaa menetykseesi


    • Hyvä leskiäiti,
      potilasvahinkoilmoitusta ei tehdä poliisille, vaan Potilasvakuutuskeskukseen. Yleensä ilmoituksen tekee potilas, jos on hengissä, tai omaiset, harvoin kukaan sairaalan työntekijä, varsinkaan päivystävä lääkäri. Sinun kannattanee tarkistaa Potilasvakuutuskeskuksesta tai sairaalasta, onko potilasvahinkoilmoitusta tässä tapauksessa lainkaan tehty. Potilasvahinkoilmoituslomakkeen saat tulostettua Potilasvakuutuskeskuksen nettisivuilta ja voit täyttää sen itse.
      Kovin yleistä ei ole, että päivystävä lääkäri tekisi poliisille ilmoituksen kollegansa tekemästä mahdollisesta hoitovirheestä, joten ehkäpä poliisiltakin kannattaa tarkistaa, onko sinne tehty ilmoitusta.

      Sinulla on oikeus sairauspäivärahaan lähiomaisen äkillisen kuoleman aiheuttaman psyykkisen trauman takia, jos työssä käynti tuntuu ylivoimaiselta. Jos yleislääkäri ei tiedä SVA-todistukseen vaadittavaa oikeaa diagnoosia, kannattaa käydä psykiatrin vastaanotolla työkyvyn arvioinnissa. Lähiomaisen kuoleman laukaiseman surun lisäksi sinulla on rasitustekijöinä erilaiset käytännön asioiden järjestelyt ja huoli toimeentulosta ja nämäkin stressitekijät kuluttavat voimavarojasi. Tällaisissa tilanteissa sairausloman perusteena käytetään sopeutumishäiriö diagnoosia, joka on riittävä peruste palkalliselle työstä poissaololle ja Kelalla sairauspäivärahan myöntämiseen, jos et saa sairausajaltasi palkkaa.

      • Leskiäiti <3

        "pinja222"....Joo tiedän. mutta lääkäri teki ilmoituksen potilavahingosta poliisille joten kaikkia niitä papereita mitä mun pitää saada mun pitää pyytää siltä tutkivalta poliisilta.
        Se poliisi on itse soittanut mulle ja kysellyt että mitä sairaalasta kukakin oli mulle kertonut tapahtuneesta.

        Sain sairaalasta ne potilasvahinko ilmoitus kaavakkeet kun kävin hakemassa mieheni vaatteet sieltä, ja potilasasiamieheltä sitten kysyn neuvoa niiden täyttämisessä.

        Olen laittanut kelalle sairaspäivärahahakemuksen, koska palkkaa en enään saa. Työpaikka ei hyväksy lääkärin laittamaa "vakava stressireaksti" diaknoosia, olisi pitänyt kuulema olla masennus diaknoosilla. No, samapa tuo. Ei jaksa sellasia miettiä enään. Saan siten joskus sairaspäivärahaa, joten eiköhän se siitä sitten. Pää asia että katto pysyis pään päällä, muusta ei niin väliä.


    • rosa-m

      Minun sukulaiselleni kävi samoin. Hän oli normaalissa tähystyksessä, kun kirurgi vai mikä lääkäri ikinä onkaan, puhkaisi tähystyslaitteella sukulaiseni paksusuoleen 20 cm pituisen viillon. Hetken päästä sukulaiseni menetti tajunsa, ja hänet vietiin tehohoitoon. Hän on vieläkin siellä, tapauksesta on yli muutama viikko.
      Sukulaiseni vaimo meni puhumaan tapahtuneesta lääkärin kanssa, joka sanoi että tuskin on enää mitään tehtävissä ja että tällaista sattuu. Ikävää.

      Sinä menetit rakkaan, rakkaan ihmisen, minäkin olen menettänyt monta tärkeää ihmistä, mutta en väitä ymmärtäväni sinua koska tarinasi on rankempi kuin minun. Itke jos itkettää, älä itke jos ei itketä. Kaikki tunteet on sallittuja sinulle, kaikelle on aikansa. Tukea sinulle, rukoilen tänään illalla sinun ja edeltä kotiin menneiden rakkaittesi puolesta. Voimia sinulle.

      • Leskiäiti <3

        Kiitos "Rosa-m"


    • Lähes sama kohtalo..

      Lämmin Osanotto, enkeleitä ja voimia elämääsi!!!!

    • Tuiskula

      Asiaa ei kannata jättää silleen oman voimattovuuden vuoksi. Apu tulevaisuuteen, edes osittain löytyy taloudellisesta helpotuksesta, joka sinulle varmaan joudutaan hoitovirheen vuoksi maksamaan.
      Eli, älä hyväksy valittamatta hoitovirhettä, tee valitus, vie asiaa eteenpäin, ja esitä vaateet menetyksistäsi. Henkistä kärsimystä ei raha korvaa, mutta helpottaa se sitä toista puolta, jotta jaksat hoitaa itseäsi paremmin. Jaksamista sinulle.

    • InhimillinenErhehdys

      Kehtaako ko. kirurgi viellä kiistää mokanneensa? Vai luuleeko että, asia on sillä
      selvä jos potilasvahinko vakuutus korvaa?
      Lääkäreillä on harvoinmiten moraalia taikka nöyryyttä tunnusta tehneensä selkeitä virheitä työssään.

    • xd

      Lässyti lää ja voi hyvää päivää.

      On tässä itselläkin ollut kuoleman tapauksia hyvinkin läheltä,enkä sääli pisteitä täältä kalastele.

      Olen purkanut ja jakanut suruni ilman Suomi24 foorumia.

      Pahimmat urpot,kun näkee että nainen kyseessä,niin heti ollaan numeroita tyrkyttämässä,muka juttu kaverin puitteissa.

      Tosi asiassa yritetään päästä hameen alle vaan.

      Vetäkää hanskaan.



      Haloooooooooo

    • nomorecasulties

      Kannatan sosialismia mutta Ruotsissa tutkittiin ja julkaistiin vuonna 1996 TV 4 .n uutisissa se tosiasia että toisissa keskusairaaloissa tulee tuplasti ruumiita kuin toisissa. Yleiset sairaalat sopivat köihille ja B-kansalaisille . Jos Teillä on rahaa ninn menkää aina kun on mahdollista ykstyissairaaloihin, heillä on mainen menetettävänä, mutta julkiset sairaalat tuottavat ruumiita liukuhihnalta koska " virheitä" sattuu !! Kapitalismin paras puoli, tai yksi niistä ovat yksityissairaalat, tosin rahaa pitää olla enemmän kuin vastaavaan operaation julkisissa sairaaloissa !! Tosi on !!

      • daadasddasads

        Niin ettäkö hyvä juttu että rikkaat elää ja köyhät käytännössä kuolee?

        Kapitalismi on perseestä.


      • Anonyymi

        Yksityisillä ei varaa mokata, koska potilaat maksavat itse saamistaan hoidoistaan vakuutuksien kautta. Menee maine, jos tekevät hoitovirheitä, koska potilailla on vakuutus. Julkisella puolella lääkäreiden ei tarvitse kantaa vastuita tekemisistään. Tietävät, etteivät joudu vastuuseen hoitovirheistään. Potilasvakuutus korvaa vain murto-osan hoitovirheistä. Lääkärit eivät ole ottaneet vasta vakuutuksia vakuutusyhtiöstä jos tekee hoitovirheitä. Työnantajan tulee vakuuttaa työntekijänsä. Minulla oli erikseen vakuutus vakuutusyhtiön kautta jos olisin tehnyt hoitovirheen hoitajana. Maksoin 42 vuotta vakuuksista vakuutusyhtiöön. En tehnyt yhtään hoitovirhettä urani aikana. Ihmettelen, miksi tehdään nykypäivänä niin paljon hoitovirheitä, jopa 1000 hoitovirheestä vuodessa. Teknologia on tullut lääketieteen avuksi, silti tehdään hoitovirheitä. Onko holtittomuutta ja piittaamattomuutta potilaita Kohtaan?


    • Ällistynyt

      missä sairaalassa tällainen hoitovirhe pääsi tapahtumaan?

    • ----mies-20v

      Otan osaa. :(

      Että pitää niinkin "yksinkertaisessa" leikkauksessa tapahtui näin kohtalokas virhe :(

    • jonnne21

      Osan ottoni!
      Olisi kiva tietää missä sairaalassa virhe kävi kun olen itse menossa samaan leikkaukseen.

      • järkeäkehiin

        Ottakaa tuomitsijat huomioon se, että lääkäri tai kukaan ammattilainen ei tee virheitä tarkoituksella ja tahallaan. Lääkäri, kirurgi tms ei ole jumala, eikä edes Jumalasta seuraava.
        Kaikille voi sattua virheitä( kaikissa ammateissa) ja tulee epäonnistuminen jostain syystä. Ei ole olemassa edes rutiinileikkausta tai vaaratonta leikkausta, varsinkin kun/jos nukutetaan se on aina riski ja ja monet leikkaustoimenpiteet ovat tosi vaativia, kun käsitellään verisuonia, hermoja jne...
        Muistan kun maailmankuulu neurokirurgi Juha Hernesniemi tunnusti tv :s ( tais olla inhimillinen tekijä ohjelma) että on vaan välillä todettava , että ei toimenpide ei onnistunut.


      • Miksihalutaan
        järkeäkehiin kirjoitti:

        Ottakaa tuomitsijat huomioon se, että lääkäri tai kukaan ammattilainen ei tee virheitä tarkoituksella ja tahallaan. Lääkäri, kirurgi tms ei ole jumala, eikä edes Jumalasta seuraava.
        Kaikille voi sattua virheitä( kaikissa ammateissa) ja tulee epäonnistuminen jostain syystä. Ei ole olemassa edes rutiinileikkausta tai vaaratonta leikkausta, varsinkin kun/jos nukutetaan se on aina riski ja ja monet leikkaustoimenpiteet ovat tosi vaativia, kun käsitellään verisuonia, hermoja jne...
        Muistan kun maailmankuulu neurokirurgi Juha Hernesniemi tunnusti tv :s ( tais olla inhimillinen tekijä ohjelma) että on vaan välillä todettava , että ei toimenpide ei onnistunut.

        > Lääkäri, kirurgi tms ei ole jumala, eikä edes Jumalasta seuraava....

        Miksi sitten haluavat esiintyä jumalana, jopa yli sellaisena, kun tumpeloinnin sattuessa halutaan esiintyä ihan tavallisina, jopa virheidenkin tekijänä?


      • järkeäkehiin

        Olen ymmälläni, kun en tunnista tuollaista mitä tuot esiin? Eli lääkärit haluavat haluavat esiintyä jumalana jne? Olen itse pitkän linjan hoito-alan ammattilainen ( en lääkäri) ja nähnyt, kokenut ja kuullut pitkän elämätyön ohella kaikenlaista.
        Itseäni on leikattu monet kerrat ja olen aina valmistautunut operaatioihin siten, etten voi olla varma heräänkö ja kirjoittanut jälkipolville kirjeen, jonka avaavat jos käy huonosti. Kaiken varalta.
        Järkeilen niin, että suhteellisesti virheitä ja kohtalokkaita virheitä sattuu kuitenkin prosentuaalisesti vähän ottaen huomioon kokonaislukumäärät, mitä leikkauksia ym tehdään vuosittain ja valta-osa potilaista ymmärtää asian.
        Kukaan ei tumpeloi tahallaan, siitä olen varma ja potilaan menehtyminen voi olla useista tekijöistä kiinni, ei yksin leikkaavan kirurgin tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.
        Osanottoni teille, jotka olette menettäneet läheisenne hoitovirheen seurauksena.


      • Anonyymi
        Miksihalutaan kirjoitti:

        > Lääkäri, kirurgi tms ei ole jumala, eikä edes Jumalasta seuraava....

        Miksi sitten haluavat esiintyä jumalana, jopa yli sellaisena, kun tumpeloinnin sattuessa halutaan esiintyä ihan tavallisina, jopa virheidenkin tekijänä?

        2022 potilasvakuutuksen tehtiin 9000 valitusta. Onko lääkäreiden asenteissa, ammattitaidottomuudessa vika vai systemaattisessa työn suunnittelussa vika? " Lääkäri Arstila sanoi aikoinaan, että juoskaa karkuun nykypäivän lääkäreitä, ovat ammattitaidottomia. " Vika on nuorien lääkäreiden asenteissa ja vastuullisuudesta toimia lääkärinä. Nykypäivän lääkärit ovat rahakirstun vartioita ja oman kukkaronsa täydentäjiä. Univormu on paras piilopaikka johon on hyvä kätkeytyä ja paeta vastuita. Missä on lääkäreiden työmoraali nykypäivänä? 1990 - luvulla alkoi olla holtittomuutta terveydenhuollon ammattilaisten asenteissa. Ei arvosteta ihmisyyttä ja omaa ammattiaan.


    • mummo43

      Voi otan syvästi osaa suruusi.

    • Oikeinnäin

      Kanatta tehdä kantelua tai poliisitutkintapyyntöä. Rikolliset(kuolema tuottamus) on rengastettava.

    • Näinoikein

      Rikolliset(kuolema tuottamus) on rengastettava. Kanatta tehdä kantelua tai poliisitutkintapyyntöä.

    • voihyvinsinä

      Rikolliset(törkeä kuolemantuottamus) on rangaistava. Kanatta tehdä kantelua tai poliisitutkintapyyntöä.

    • Anonyymi

      otan osaa suruusi tiedän tunteesi ku oma isäni menehtyi 22.9.20 sai aivoinfarktin ja ensihoitajat tulivat hakemaan ja ambulanssiin menossa nii pudottivat isäni lattialle ja huomasin et paarien vyö ei ollut kiinni ja isä kolahti lattialle kasvot edellä ja siitä kun huomautin et nyt kävi paha moka nii heidän vastaus et älä sekaannu heidän työhön ja siitä noin 2 tuntia isä menehtyi ja ku olen kysyny lääkäreiltä nii mitään sellasta ei ole mukamas käynyt vaikka meitä oli monta näkemässä et näinkö yritetään päästä vastuusta ja kävin isää katsomas ruumishuoneella niin toinen puoli naamasta ihan ruhjeilla ja nenä oli ihan vinossa nii tässä tapellu lääkärin kanssa et kuka ottaa vastuun pudottamisesta

    • Anonyymi

      Mieheni putosi katolta alas loukaten oikean jalkansa marraskuussa 2008. Mieheni soitti minulle ja kertoi, että oli pudonnut katolta alas. Olin iltavuorossa, joten hän joutui turvautumaan naapurin apuun. Naapuri vei hänet Malmin sairaalaan. Lääkäri kirjoitti lähetteen röntgeniin. Röntgenkuvissa ei todettu kyseistä murtumaa. Lääkäri lähetti potilaan kotiin. Ei kirjoittanut edes särkylääke reseptiä. Kehoitti varaamaan jalkaan täydellä painollaan. Minä olin toista mieltä ja olin varannut työpaikaltani fysioterapian kautta kyynärsauvat. Ohjeistin ja kielsin miestäni varaamassa oikeaan jalkaansa. Hain myös pyörätuolin hänelle. Epäilin murtumaa heti jo alussa, siksi kielsin varaamasta. Jalka oli turvonnut ja särki. Vein mieheni uudestaan Malmin sairaalan tk-päivystykseen viikon kuluttua tapaturmasta. Lääkäri oli ylimielinen ja ehdotteli kihtiruokavsaliota. Pyysin potilaan puolesta lähetettä sairaalan kirurgipäivystykseen. Sen sijaan Lääkäri antoi lähetteen ultratutkimukseen viikon päähän. Potilas kävi ultrassa. Ei todettu murtumaa. Kehotti menemään terveyskeskukseen. Terveyskeskus lääkäri kirjoitti särkylääke reseptin ja lähetti potilaan kotiin. Vein mieheni uudelleen terveyskeskukseen ja vaadin lähetteen Töölöön sairaalan kirurgipäivystykseen, vasta Töölöön sairaalassa jalka tt-kuvattiin ja todettiin hyvätasoiseksi telaluun murtumaksi tammikuussa 2009. Sanoin lääkärille näytä kuvat minulle. Kysyin lääkäriltä miksi he eivät nähneet Malmin sairaallassa kyseistä murtumaa röntgenkuvista, jotka ottivat marraskuussa? Lääkäri totesi, että jälleen ammattitaidottomat ovat asialla ja kehoitti hakemaan aiheutuneesta hoitovirheestä korvauksia potilasvakuutuksen kautta. Tein valituksen mieheni puolesta hänen valtuuttamana. Olen käynyt potilasasiamiehen koulutuksen amk. Mieheni sai korvauksia potilasvakuutuksen kautta 2000e toukokuussa 2009. Antamani selvitys meni Hussiin opeusasiana. Perustelin, että Jalka olisi pitänyt heti magneettikuvata ja jättää välivaiheet pois. Mieheni sai varata jalkaansa osapainolla maaliskuun alkupuolella. Toipuminen meni pitkään. Mieheni sairastui toukokuussa 2009 leukemiaan.

      • Anonyymi

        Jos röntgenkuvissa tai myöskään ultrassa nähdä murtumaa (telaluun murtuma voi olla vaikeaa havaita), julkisella puolella ei magneettitutkimukseen "tuhlata" koska sille ei ole havaittu tarvetta. Tuossa ei kuitenkaan ole toimittu huolellisesti kun turvotus ja kivut ovat jatkuneet, sen vuoksi on todettu hoitovirhe josta saatu taulukon mukainen korvaus.


    • Anonyymi

      Jokaisen on elätettävä itse itsensä. Ei siinä kuolemat paljon paina. Nyt ryhtiliike päälle ja töihin.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat kommentillasi? Jokaisen on elätettävä itse itsensä. Ei siinä kuolemat paljon paina. Nyt ryhtiliike päälle ja töihin. Olet jotenkin pois raiteiltasi? Ei pahalla. Oletko lekuri? Neuvoksi: Toisen, toisten housuihin voi hypätä, mut sinne ei tarvitse jäädä. Mut se vastuun kantaminen omista tekemisistään. Työ pitää tehdä niin hyvin et se kelpaa Jumalalle, näin meitä opetti miessairaanhoitaja opettaja ennen valmistumista hoitajiksi 1980. Siitä ainakin minä olen pitänyt kiinni. Yhtään hoitovirhettä en ole tehnyt urani aikana. Jäin eläkkeelle 68 v 2020.


    • Anonyymi

      ILTA- SANOMAT 24.3.2023. Leikkauksessa, joissa tehdään eniten hoitovirheitä: kliiniset tutkimukset tai hoitotoimenpiteet, muut leikkaus- tai anestesiatoimenpiteet, tuki- ja liikuntaelinten leikkaustoimenpiteet, hammashoito ja muut toimenpiteet. Terveyden ja sairaanhoitoon liittyy aina riskejä, ja virheitä sattuu kaikille, mutta virheistä voi ja pitää ottaa opiksi. Viime vuonna käsitellyistä ilmoituksista 2022 ,24 % eli lähes neljännes johti korvauksiin, potilasvahinkoilmoituksen voi tehdä kuka tansa aina, kun epäilee että hoidosta on aiheutunut jotakin vahinkoa. Kysymys joutuukoo Potilas mustalle listalle Abottiin, jos tekee valituksen potilasvahinkovakuutukseen? Moni jättää tekemättä, jottei joudu kaltoinkohtelun kohteeksi.

    • Anonyymi

      JURISTIT VIEVÄT RAHAT, Mut lääkärit vievät rahat, terveyden jopa hengen ammattitaidottomuudessaan. On sellaisia lääkäreitä, jotka ovat olevinansa joka alan asiantuntijoita. Olen sitä mieltä, että ammattitaidottomilta lääkäreiltä pitäisi viedä luvat pois määrätyksi ajaksi, päivittämään ammattiaan. Psykologiset testit lääkäreille, jotta karsiutuisi pois sopimattomat lääkärit/ opiskelijat! Kukaan ei kyseenalaista lääkäreiden mielenterveyttä. Mutta he saavat leimata toisia ihmisiä mielenterveysongelmaisiksi. Katsokoon peiliin, et miten itse käyttäytyy potilaitaan kohtaan. Lääkäreiden asenne ja vuorovaikuttaminen potilaisiin nähden. Lääkäreiden koulutukseen ei ilmeisesti kuulu vuorovaikuttaminen ja potilaan kuunteleminen. Hoitajien koulutukseen kuuluu vuorovaikuttaminen potilaiden kanssa.

    • Anonyymi

      Aivovammojen hoitaminen ja kuntoutus on Suomessa vielä lasten kengissä. Tavallaan se on hoitovirhe, kun jätetään aivommapotilas heitteille, jätetään taistelemaan yksin byrokratiaa vastaan. Kelan lääkärit ovat avainasemassa aivovammapotilaan kuntousasioissa, joko myöntällä kuntoutuksen tai eväämällä kuntoutuksen. Aivovammat eivät välttämättä näy päällepäin. Aivovammapotilaan kuntouttamiseen tarvitaan moniammatillinen työryhmä. Neurolääkäri, neuropsykologi, fysioterabiakuntoutusta, geronomi -sosiaalihoitaja/ Kelan oma kuntoutusasiantuntijat. Tuskinpa Kelalla on resursseja ja osaamista tältä saralta. Moni aivovammapotilas jää ilman lakisääteistä kuntoutusta. Kelalle viesti, että kouluttakaa asiantuntijoita aivovammapotilaan kuntouttamiseen varhaisessa vaiheessa. Aivovammapotilas tarvitsee kuntoutumiseensa moniammatillista osaamista. Olen työskennellyt aivovammapotilaiden parissa. Hoitovirhe on kysymyksessä, jos jätetään heitteille ja hoitamatta Potilas. T. PML

    • Anonyymi

      Anonyymi kysyi, että tehdäänkö julkisella puolella enemmän hoitovirheitä? Tyttärelleni on tehty julkisella puolella kuusi hoitovirhettä Husissa. Olisimme voineet tehdä hoitovirheistä ilmoitukset potilasvakutukseen. Tapaus1) vatsaonteloon oli vuotanut verta, ei määrätty verikokeita, vaan tyttäreni passitettiin kotiin. Tyttäreni hakeutui seuraavana päivänä uudelleen sairaalaan. Vatsaonteloon oli jo vuotanut 2 l verta. Leikkauksen yhteydessä sai bakteeri - infektion epäpefisistä leikkausistrumentista. Näin Lääkäri totesi. Tapaus 2) Tyttäreni sai verensiirron ja verensiirron jälkeen lähettiin kotiin samana päivänä. Vein Tyttäreni takaisin sairaalaan ja tehtiin uusinta leikkaus. Koko sairaalarumpa kesti kolmeviikkoa. Tyttärelleni kehittyi tällöin veritulppa jalkaan, jonka huomasin ja ilmoitin asiasta hoitajalle. Hoitaja oli närkästynyt. Yksityisellä puolella ei tehdä siinä mittakaavassa hoitovirheitä kuin tehdään julkisella puolella. Kätilöopiston sairaala ei ole enää toiminnassa. Haartmannissa tehtiin ensimmäinen moka. Hussi huussista alas! Kyllä vastuu kuluu sairaalan johdolle, että potilaat saavat turvallista hyvää hoitoa. Tyttäreni henki oli hiuskarvan varassa lääkäreiden tumpeloinnin vuoksi. Heiltä puuttui systemaattinen johdonmukainen työskentely.

    • Anonyymi

      Lohdutus
      Ihminen kuluttaa elämänsä, aikaansa pohtimalla menneitä, tuskailemalla nykyhetkeä ja pelkäämällä tulevaisuutta. Elä päivä kerrallansa, sillä huomisesta et tiedä, hyvä näin! Nauti nyt pienistä onnenpipanoista, joita kohdata saat. Luonto meille antaa voimaa, sillä se aina kukoistaa Luojan tahdosta, voimasta ja hyvyydestä saamme nauttia elämästä! Miksi pohtia tulevaa, sillä kaikki selkiytyy aikanaan täällä päällä maan. T. PML

    • Anonyymi

      1 asia pitää muistaa Ihmisen elinpäivät on jo syntymähetkellä märtty milloin kuolemme.osan otot.

    • Anonyymi

      Voiko pitää paikkansa, että VALVIRAN PÄÄTÖKSET tehdään pelkästään ilmoitusten perusteella, eikä asianomaista haluta henkilökohtaisesti tavata ja kuulla asiassaan lainkaan?

    • Anonyymi

      Julkinen terveydenhoito on vitsi. Terveyskeskuspalvelut on ajattu alas. Lääkärin vastaanotolle et pääse. Sairaanhoitaja on lääkärin sihteeri, hän infoaa lääkäriä. Lääkäri määrää laboratoriokokeet potilasta näkemättä ja lääkityksen. Joko soitat kokeiden tuloksista sairaanhoitajalle tai asioit Maisan kautta. Jos et käytä verkkopankkitunnuksia, niin olet yhteydessä jälleen sairaanhoitajaan. Tälläiseksi se on mennyt tämä julkinen terveydenhuolto. Ajetaan ihmiset ottamaan vakuutukset ja hakeutumaan yksityiselle puolelle saamaan hoitoa. Jenkkityyli. Köyhät jäävät ilman hoitoa. Eikö tämä ole sitä ariarvoisuutta. Hoitovirhe on kyseessä kun ei saa asianmukaista terveydenhoitoa tässä maassa. Korkeita veroja saat maksaa, mutta palveluita et edes oman terveytensä hoitamiseen. Ei ole enää kansanparantajia, siksi moni hakee apua luonnonlääkinnästä. Terveyskaupat/ fytonomit tietävät luontaistuotteista, mutta lääketeollisuus ja lääkärit vainoavat luontaistuotteiden myyjiä/ kauppoja. Saksassa luontaistuotteet ovat myös käypä hoito muoto koululääketieteen kanssa.

      • Anonyymi

        Julkinen terveydenhoito on vitsi! Terveyskeskuspalvelut on ajettu alas. Lääkärin vastaanotolle et pääse. Sairaanhoitaja on lääkärin sihteeri, hän infoaa lääkäriä. Lääkäri määrä laboratoriokokeet potilasta näkemättä ja lääkityksen. Joko soitat kokeiden tuloksista Sairaanhoitajalle tai asioit Maisan kautta. Jos et käytä verkkopankkitunnuksia, niin olet yhteydessä jälleen sairaanhoitajaan. Tälläiseksi se on mennyt tämä Julkinen terveydenhuolto. Ajetaan ihminen ottamaan vakuutukset ja hakeutumaan yksityiselle puolelle saamaan hoitoa. Jenkkityyli. Köyhät jäävät ilman hoitoa. Eikös tämä ole sitä eriarvoisuutta? Hoitovirhe on kyseessä, kun ei saa asianmukaista terveydenhoitoa tässä maassa. Korkeita veroja saat maksaa, mutta palveluita et saa edes oman terveytensä hoitamiseen. Ei ole enää kansanparantajia, siksi moni hakee apua luonnonlääkinnästä. Terveyskaupat/ fytonomit tietävät luonnonlääkinnästä/ luontaistuotteista, mutta lääketeollisuus ja lääkärit vainoavat luontaistuotteiden myyjiä/ kauppoja. Saksassa luontaistuotteet/ luonnonlääkintä ovat käypä hoitomuoto yhdessä koululääketieteen kanssa.


    • Anonyymi

      Mistä johtuu lääkäripula julkisella puolella, että hoitajat joutuvat arvioimaan potilaan tilan lääkäreiden puolesta? Aikaisempina vuosina oli akuutitajat ja pääsi lääkärin vastaanotolle samana päivänä. Nyt et pääse enää! Ei terveyskeskuspäivystyksissäkään et näe lääkäriä, vaan sairaanhoitaja infooaa potilasta. Lääkäri korkeintaan katsoo labratulokset. Kohta sairaanhoitajat tekevät lääkäreille kuuluvat kliiniset työt esim. Ompelemisen jne. Laitetaan kaikille potilaille vaan DNR - päätös ja hullunpaperit, niin ei tarvitse hoitaa ketään julkisella puolella ! Ruumisarkkuvirmat saavat töitä. Missä ovat ne kaikki koulutetut lääkärit, yksityisellä puolellako paremmilla työehtosopimuksillako? Poliitikot ovat ajaneet markkinaehtoisesti julkista terveydenhuoltoalaa alas!

    • Anonyymi

      Malmin sairaalan tk- päivystyksessä 2003 tyttärelleni lääkäri teki hoidonarviointi virheen. Vein Tyttäreni tk- päivystykseen angiinaoireilun vuoksi. Sanoin lääkärille, että paise on puhjennut nielussa, koska haju paljasti sen. Lääkäri sanoi, ettei todennut paisetta nielussa. Kirjoitti lähetteen laboratorioon. Tyttäreltäni otettiin verikokeet. Lääkäri lähetti tyttäreni kotiin. Lääkäri lähti kotiin koska hänen työpäivänsä oli päättynyt, Lääkäri ei ollut infonnut tuloksia seuraavalle lääkärille. Laboratoriohoitaja soitti minulle, että CRP on 300, heti sairaalaan. Vein Tyttäreni takaisin Malmin sairaalaan kirurgipäivystykseen, josta hänet siirrettiin korvaklinikalle. Hänet leikattiin, keuhkoissa oli märkää eli paise oli puhjennut ja märkä oli vuotanut keuhkoihin. Hänet oli elvytetty leikkaustoimenpiteen aikana. Jos laboratoriohoitaja ei olisi huomannut, että CRP: tä, niin Tyttäreni olisi kuollut kotiimme. Lääkäri sai huomautuksen siitä, että potilaan tila olisi pitänyt tarkistaa ennen kotiutusta. Eli tarkistaa labratutkimukset ( verikokeet/ tulokset).

    • Anonyymi

      Lääkärit pilasivat pienen tytön elämän välinpitämättömyydellään. 1994 tyttäreni joutui toisen tytön pahoinpitelemäksi. Toinen tyttö työnsi tahallisesti tyttäreni kiipeilytelineeltä pää edellä alas. Pudotus oli noin metrin verran. Tyttäreni vammautui. Päävamma -,niska ja selkävamma. Lääkärit pimittivät tiedot 20 vuotta, sensijaa lääkärit määräsivät pienelle tytölle epilepsialääkkeet ja unilääkkeet. Nenän verenvuotoon ei puututtu. Tytön nenästä vuoti verta kolmen kuukauden ajan. Tytöllä oli ollut lukinkalvoalainen pieni vuoto. Pää kuvattiin vasta kolmen kuukauden kuluttua pudotuksesta. Lääkärit pimittivät diagnoosia. Tyttäreni hoitovirheitä tehtiin julkisella puolella. Tyttäreni selkää eivät kuvanneet. Vasta yksityisellä puolella on tullut esiin kyseiset vammat kuvantamisen yhteydessä. Tyttäreni on invaliidi lääkäreiden heitteille jätön vuoksi. Tyttäreni ei ole saanut myöskään Kelan kuntoutusta vammoihinsa. Pudottaja pääsi kuin koira veräjästä. Pudottajaa suojeltiin viranomaistaholta, Lääkärit ja sosiaaliviranomaiset mm. Pudottaja tytön perhe oli sosiaaliviranomaisten asiakkaita, siksi suojeltiin. On mennyt luotto tähän suomalaiseen oikeusjärjestelmään. Laki ei näytä olevan sama kaikille.

    • Anonyymi

      Kouvolaan valmistui oma sairaairaala. Kusaan sairaala on huonossa maineessa, siellä tehdään musta tuntuu hoidon arviointeja. Vääriä niegnosointeja. Tätä kyllä tapahtuu myös pääkaupunkiseudullakin. Missä on ne ammattitaitoiset lääkärit? Seniorin pitäisi valvoa junioria niinkuin ennenvanhaan tehtiin. Nykyää terveydenhoito on liukunauhatyöskentelyä. Vastuunkantaminen lähtee omista asenteista ja työmoraalista.

    • Anonyymi

      Kouvolaan valmistui oma sairaala. Kuusaan sairaala on huonossa maineessa, siellä tehdään mustatuntuu hoidon arviointeja. Vääriä diagnosointeja ja oikeat hoidot viivästyvät. Tätä kyllä tapahtuu pääkaupunki seudullakin. Missä ovat ne ammattitaitoiset lääkärit? Seniorin pitäisi valvoa junioria, niinkuin ennenvanhaan tehtiin. Nykyään terveydenhoito on liukunauhatyöskentelyä. Vastuunkantaminen lähtee omista asenteista ja työmoraalista.

      • Anonyymi

        Kuusaan sairaalassa tehtiin väärä diagnoosi ja potilas leikattiin turhaan, viaton umpisuoli leikattiin. Potilaalla oli ollut korkea kuume selkäkipuineen. Potilas siirrettiin Meilahteen leikattavaksi. Potilaala oli munuaisaltaan tulehdus, joka hoidettiin sittemmin antibiootein. Meilahden lääkäri uskoi Kuusaan lääkärin antamaan diagnoosiin, ennemmin kuin olisi tarkistanut, että diagnoosi olisi oikea. Omaista ei uskottu, vaikka oli aikaisemmat tiedot heidän käytettävissään. Olisi voitu tehdä kantelu potilaan saamastaan hoidosta.


    • Anonyymi

      Päivi Räsänen luennoi taannoin, että Hollanissa ajetaan eutanasialakia, joka on tulossa myös Suomeen. Kaikki 75 - vuotiaat ikäihmiset murhataan Midatsonalilla hengitystä lamaavalla lääkeruiskulla. Syynä on, että ikäihmiset ovat kyllästyneitä elämäänsä. Jos tällainen laki menee läpi Suomessa, niin sitten aletaan murhaamaan vammaisia, köyhiä ja yhteiskunnan hylkiöitä jne. Rasismi nousee uudestaan pinnalle. Rasismia, historia toistaa aikaansa. Natsismia, natsit tappoivat juutalaisia ja muita etnisiin ryhmiin kuuluvia ihmisiä. " Hitleri sanoi eläissään, että me tulemme 100 - vuoden päästä uudestaan valtaan! " Nyt jo murhataan vanhuksia suomalaisissa sairaaloissa ja vanhusten hoitolaitoksissa ylilääkinnän kautta. Omaisia ei huoleta vanhusten hoito ja huolenpito, eivät kyseenalaista käypää hoitosuosituksia mm. Ikäihmisen ylilääkitsemistä. Lääkeyhtiöt, vakuutusyhtiöt ja eläkelaitokset ovat tässä mukana, koska halutaan päästä eroon suurista ikäluokista. Että jäävä varallisuusosa jää seuraaville sukupolville. ( Varallisuus). Suurilla ikäihmisille on vielä omaisuutta, joka pitää nyt nyhvätä Suomen valtiolle. Etenkin murhalistalla ovat ne ikäihmiset, joilla ei ole omaisia ( perillisiä ). Elätettäviä riittää tässä mm. maassa ja Suomen valtio on velkaantunut.

      • Anonyymi

        Korjaan; Suurilla ikäluokilla on vielä omaisuutta, joka pitää nyhvätä Suomen valtiolle. Elätettäviä riittää tässä maassa ja Suomen Valtio on velkaantunut.


    • Anonyymi

      Virheitä, virheitä...(?)
      1. Sappirakon poisto - sisäinen vuoto heti leikkauksen jälkeen
      2. Umpilisäkkeen poisto - verenmyrkytys ja vatsakalvon tulehdus
      3. Vatsan alueen leikkaus - sairaalabakteeri
      4. Maksan koepala - sisäinen vuoto heti toimenpiteen jälkeen
      5. Selkäleikkaus - sisäinen nestekertymä, (vuoto) heti leikkauksen jälkeen

      Kyllä yhden ihmisen kohdalle mahtuu...mitähän seuraavaksi...
      Outoa olisi, jos jokin menisi ihan ok.

      • Anonyymi

        Älykäs kirjoitus. Se on juuri näin. THL hiljenee ja suojelee rikollisia virkamiehiä, lääkäreitä. Ammattitaidottomia lääkäreitä. Verivelkaisuus ! Vastuullisuus omaa ammattiaan kohtaan. Hoitajatkin ovat vastuullisia omaa ammattiaan kohtaan.


    • Anonyymi

      Ensiapu käyttää priorisointilistoja ellette tienneet. Rasismia on etsittävä ihan jostain muualta.

      • Anonyymi

        On tuo tullut huomattua, että priorisointi kukoistaa.
        Ensiavussa ei katsota kansallisuutta tai synnyinmaata, siellä enemmänkin priorisoidaan taustatietojen perusteella, mitä ne tohtorit sieltä koneeltaan lukevat.
        Potilaat henkilökunnan valinnan mukaan tärkeysjärjestykseen, ilman mitään samanarvoisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuo tullut huomattua, että priorisointi kukoistaa.
        Ensiavussa ei katsota kansallisuutta tai synnyinmaata, siellä enemmänkin priorisoidaan taustatietojen perusteella, mitä ne tohtorit sieltä koneeltaan lukevat.
        Potilaat henkilökunnan valinnan mukaan tärkeysjärjestykseen, ilman mitään samanarvoisuutta.

        Missä on oikeudenmukaisuus ja tasa- arvoisuus ? Potilaat olkaa varovaisia, että mitä kerrotte näille psykopaateille! Kirjaavat ylös kaiken mitä kerrotte ja värittävät lisää mielikuvituksensa mukaisesti. Muistakaa terv. huollon psykopaatit, että kirjaamisenne ovat totuuden mukaisia. Laki määrittelee sen !!!!!!! Tämä on peliä. Kiero maailma!!! Tyhmä menee ansaan. Viisas vaikenee oikealla hetkellä. Lukekaa heitä kuin avointa kirjaa.


      • Anonyymi

        Se on jo tullut nähtyä 2000 - luvulta asti priorisointina ja potilaiden heitteille jättönä hoitovirheinensä.
        Poliittista peliä. Terveydenhuolto Suomessa on syvältä!


    • Anonyymi

      Syntyvyys on alhainen Suomessa. Nyt nyhvätään Suomen valtion kassaan rahaa suurilta ikäluokilta jotka syntyivät sodan jälkeen, joilla ei ole perillisiä. Ja heiltä on jäänyt omaisuutta ilman perillisiä. Synnytystys koneistoa haetaan ylirajojen , jotta saataisiin paikattua aukko, taloudellinen vaje maahanmuuton kautta. Tulevat veronmaksajat, mutta se tuotto uusina veronmaksajina kestää . Paskat on jo housussa päättäjät!!!! Olisitte heränneet jo aikaisemmin vallitsevaan ongelmaan.

    • Anonyymi

      Vanhukset ovat käveleviä lääkekaappeja. Vanhuksemme kärsivät liiasta lääkitsemisestä. Meillä vaietaan vanhuksiemme ylilääkinnästä ja huumeongelmasta. Kovat opiaatit kipulääkkeet joita käytetään herkästi ikäihmisen lääkitsemiseksi, vaikka varmuuden vuoksi esim. Lääkkeiden sivuvaikutuksena on vatsa-, suolistovaivoja. Tähän taas Lääkäri määrää taas oireen mukaisen lääkkeen, vatsansuojalääkkeen. Mummo tai papparainen on kohta kävelevä lääkekaappi. Sit nää psyykke-, rauhoittavat lääkkeet. Ei tarvi ihmetellä, jos mummeli ja papparainen on sekava ja tokkurainen ja kaatuilevainen. Katkaisee kaatuessaan reisiluun kaulan. Sen leikkaaminen tulee kalliiksi ja on kivulias leikkaustoimenpide, joka vie hauraan ikävanhuksen hautaan. Laitostuessaan vanhukset tulevat passiiviseksi liikkujaksi. Hoitajilla ei ole aikaa kuntouttaa heitä ja täten vanhuksen toimintakyky alenee ja lisänä on vielä ylilääkitseminen varmuuden vuoksi.

    • Anonyymi

      Eutanasia on ollut julkisena keskusteluna viimeaikoina. 70 % nuorista lääkäreistä ķannattaa eutanasiaa. Lääkäriliitto ei vielä hyväksy eutanasiaa. Passiivista eutanasiaa on ilmennyt hoivakodeissa ja kotisairaaloissa mm. Ylilääkinnän kautta. Vanhuksille annetaan voimakkaita huumaavia kipulääkkeitä, kipulaastareita mm. Norspankipulaastareita morfiinijohdannaisia kipulääkkeitä, jotka rasittavat sydäntä. Josta seuraa lääkerippuvuutta. Kipupumput kotisairaalan kautta, jos potilaalla on hoitosuhde kotisairaalan. Kipupumpun lääkitys: serenase, oxsanest ja Midatsanoli. Midatsanoli on hengitystä lamaava lääke, oxsanest on voimakaskipulääke ja Serenase on rauhoittavalääke. Serenase ja Oxanest on yleisemmin käytetty lääke. Yleensä jos aloitetaan tällainen lääkitys, niin Potilas ei ole pitkäikäinen. Se on saattohoidon loppuvaiheen lääkitys.

      • Anonyymi

        Serenase on aivan hillitön myrkky mikä tekee henkilön loppuelämästä täyttä helvettiä.


    • Anonyymi

      Kuka lääkäreistä ottaa pyövelin roolin ja alkaa murhaamaan ihmisiä ( potilaita)? Pitää olla kyynistynyt omaa ammattiaan kohtaan. Maailma kyynistyy ja raaistuu. Ihmiset menevät yhä pidemmälle omassa pahuudessaan, jotta tulevat tuomituksi omista teoistaan. Sillä murhaajat eivät pääse Jumalan valtakuntaan.

      • Anonyymi

        Eutanasiaa ei saa kuin kovissa kärsimyksissä oleva muutenkin kuoleva.


    • Anonyymi

      Kiitos ystävä kallis - kirjoituksesta Woima olkoon kanssasi 🙏

    • Anonyymi

      Järkytyin kohtaloista, joista luin tässäkin ketjussa.
      Voimia ja lämpimiä halauksia kaikille läheisensä menettäneille toivottaa
      surun läpi kulkeva, joka miettii lohduttomana pääsenköhän koskaan läpi
      vai jäänkö tähän suruun.

    • Anonyymi

      Elämä on pelkkää pimeyttä ja epätoivoa enää.

    • Anonyymi

      Kotisairaalahoito ja eutanasia kulkevatko käsikädessä, kun eutanasia laki astuu voimaan Suomessa? Kotiinko tullaan eutanisoimaan ikäihminen, josta ei joudu terveydenhoidonammattilaiset vastuuseen, koska ole todisteita eutaniasoinnista. Nyt vallitsee passiivista eutanasiaa. Entä tilastointi mihin tilastoihin se viilataan. Julmaksi on mennyt tämä Suomen terveydenhuolto, kun ikä- ihmiset jätetään heitteille. Vanhustenhuollosta vähennetään hoitopaikkoja ja huonokuntoiset vanhukset sinnittelevät kotonansa.

    • Anonyymi

      Hallituksen oma versio eutanasiasta on jättää hoitamatta tai tappaa
      köyhät nälkään.

    • Anonyymi

      Saa sitä tarkkaan puntaroida noita operaatioita kun riski on aina olemassa, inhimillinen tahi muu, elimistön oma reaktio. Raihnainen elämä on kuitenkin elossa oloa. Saati ettei selkäänsä joutavalla hajota. Elämä on lyhyt ja sattumanvarainen piipahdus.

      • Anonyymi

        Hollanissa saa jo masennuksen kautta eutanasian. Suomalaiset ovat tunnetusti masentunutta kansaa. Eli kaikkiko eutaniasoitaisi tämän vuoksi, jos laki astuisi voimaan Suomessa. Tuleeko psykiatria-, lääkärit eutaniasoimaan masennusoireiset vai annetaanko lahtaaminen sairaanhoitajien tehtäväsi? Siis psykopaattien tehtäväksi valtiovallan siunaamana eutaniasoiminen. Hurjaksi ja raadolliseksi on mennyt tämä maailma. Natsismia kaikessa koreudessaan. "Hitleri sanoi, että sadan vuodenpäästä tulemme uudestaan, mutta toisessa muodossa". Nyt on myrkkyruiskut jolla voidaan päättää ihmiselämä. Veitsissä on tehty eutanasiakapseli eli sukkula ja Potilas voi itse ohjelmoida oman eutanasiansa ja täten murhaa itse itsensä ja terveydenhoitoammattilaiset pesevät tästä kätensä. Että näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hollanissa saa jo masennuksen kautta eutanasian. Suomalaiset ovat tunnetusti masentunutta kansaa. Eli kaikkiko eutaniasoitaisi tämän vuoksi, jos laki astuisi voimaan Suomessa. Tuleeko psykiatria-, lääkärit eutaniasoimaan masennusoireiset vai annetaanko lahtaaminen sairaanhoitajien tehtäväsi? Siis psykopaattien tehtäväksi valtiovallan siunaamana eutaniasoiminen. Hurjaksi ja raadolliseksi on mennyt tämä maailma. Natsismia kaikessa koreudessaan. "Hitleri sanoi, että sadan vuodenpäästä tulemme uudestaan, mutta toisessa muodossa". Nyt on myrkkyruiskut jolla voidaan päättää ihmiselämä. Veitsissä on tehty eutanasiakapseli eli sukkula ja Potilas voi itse ohjelmoida oman eutanasiansa ja täten murhaa itse itsensä ja terveydenhoitoammattilaiset pesevät tästä kätensä. Että näin!

        No ainakin ruumisarkkuliikkeillä olisi juhlat pystyssä.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe