Onko kenelläkään naisista kokemusta vuokra-aviomiespalveluista yms., joista miehen saa palkkaa vastaan tekemään kotiin pientä raksahommaa, joka ainakin suhteellisen pienelle naisihmiselle tuottaa päänvaivaa. Akkuporakoneessa olen löytänyt voittajani (6-0).... Kivesmiehiä kyllä löytyy, mutta tuntuisi hassulta tilata kirvesmies poraamaan reikiä seinään, kantamaan painavimman maton matontamppaustelineelle yms... Aika paljon asioita on vaan tullut opeteltua mm. lavuaarin vaihto (ei kestänyt muuten kauan... eikä mennyt hermokaan...) ja paljon on saanut apua sukulaisilta, mutta osa jää vaan tekemättä.
Jos jollain on suosituksia, laittakaa tietoa mistä palvelun löytää. Ketään ihan kahjoa ei haluaisi kotiinsa päästää, mutta tuskin kahjon liiketoiminta kauan pysyy pystyssä. Alue on pks.
Kysymys naisille "miesten" hommista
16
170
Vastaukset
- ks.tekstin
neljäs rivi , neljäs sana
ps. asiallisiakin vastaksia voit periaatteessa saada - Ei palvella
Feminismin aikana nainen on hyvä ja poraa reikänsä ja kantaa mattonsa ihan itse vaan. Jos ei taidot ja voimat riitä, se on voi voi.
- aarporaaja
Mene salille ja poraile vähän harjoituskappaleita laudantynkään, kyllä se siitä. Näin tasa-arvon aikana.
- ENFP-nainen
Käyn salilla, saan kyllä lautaan reiän.
Ja näin tasa-arvon aikana, olen kyllä opetellut aika monta juttua itse. Vaikka en tietysti työnlaatuni voi olla hieman sekundaa... Kaikkeen ei vaan pysty ja ystävien miehiä, työkaverimiehiä (kotiini en niitä ole tosin ole roudannut) ja sukulaisia en viitsi kohtuuttomasti vaivata. Mielutein käytän käteistä ja tekijää jonka joku on kokemut toimivaksi ratkaisuksi.
BTW: Itseasiassa parhainta tasa-arvoa (parisuhteessa) on se, että kumpikin tekee eniten mieleisiä hommia ja mitä osaa paremmin.... jos on suhteeton, tekee mitä pystyy ja sen jälkeen käyttää käteistä.
- nainen minäkin
Ootkos ihan varma että sulla on oikeat vehkeet siihen poraamiseen? Eli kunnollinen ISKUpora ja oikeanlaiset terät. Nämä nimittäin tarviit jos normi betoniseinään haluat reikää. Ei jollain pienitehoisella halpis akkuporalla tee juuri muuta kuin väännä ruuveja.
- werwerewr
Jaa-a... en ole alkuperäinen, mutta ISKUporakone voittaa kyllä kaltaiseni hippiäisen mennen tullen. Oma massa ei yksinkertaisesti riitä pitämään poraa paikallaan betoniseinää poratessa, varsinkin, jos porattava reikä sijaitsee korkealla.
Akkuporakone ja sille sopivat seinät erikseen. - nainen...
werwerewr kirjoitti:
Jaa-a... en ole alkuperäinen, mutta ISKUporakone voittaa kyllä kaltaiseni hippiäisen mennen tullen. Oma massa ei yksinkertaisesti riitä pitämään poraa paikallaan betoniseinää poratessa, varsinkin, jos porattava reikä sijaitsee korkealla.
Akkuporakone ja sille sopivat seinät erikseen.Aika heikko hippiäinen olet sitten, ku iteltäkin alle 50 kg painavana on onnistunut poraaminen. Tekniikkalaji.
- ENFP-nainen
werwerewr kirjoitti:
Akkuporakone ja sille sopivat seinät erikseen.Nimen omaan näin: pora ei pysy paikalla kun pora on hartialinjan yläpuolella (vaikka tikkaat käytössä). Yhdelle taulun ruuville (sen verran raskas ettei taulukonkun kantavuus riitä) porasin itse reiän. Kolosta tuli suultaan 1x1cm kokoinen kaartio ja hommaan meni 45 min. Periksi en anna :-) Taulu roikkuu nyt seinällä, mutta en viitsi kerto miten...
Pehmeämmän materiaaalin poraaminen onnistuu paremmin, tosin en ole siinäkään vielä ihan pro.
Laadukas akkuporakone on lainassa ja betoniterät hankittu. Betoni on vaan tosi kovaa, mieskin saa painaa poraa koko painollaan. ENFP-nainen kirjoitti:
Nimen omaan näin: pora ei pysy paikalla kun pora on hartialinjan yläpuolella (vaikka tikkaat käytössä). Yhdelle taulun ruuville (sen verran raskas ettei taulukonkun kantavuus riitä) porasin itse reiän. Kolosta tuli suultaan 1x1cm kokoinen kaartio ja hommaan meni 45 min. Periksi en anna :-) Taulu roikkuu nyt seinällä, mutta en viitsi kerto miten...
Pehmeämmän materiaaalin poraaminen onnistuu paremmin, tosin en ole siinäkään vielä ihan pro.
Laadukas akkuporakone on lainassa ja betoniterät hankittu. Betoni on vaan tosi kovaa, mieskin saa painaa poraa koko painollaan.Voisiko tässä tapauksessa ajatella myös toista vaihtoehtoa, eli heittää pois isot matot ja taulut, jos ne ovat liian vaivalloisia?
Itselläni oli vanhassa asunnossani noin 10 neliömetrin matto, ja se oli hankala. Kun muutin uuteen asuntooni, leikkasin sen rievuiksi, ja heitin roskikseen. En ole katunut. Ei olohuoneessa välttämättä tarvitse olla mattoa. Keittiössä ja eteissä ovat oikeastaan ne ainoat välttämättömät paikat, missä tarvitsee olla matot, jos on parkettilattia. Matoitta oleminen helpottaa myös siivoamista.
Muutenkaan en itse pitäisi taluja, jotka ovat niin isoja, ettei niitä saa helposti seinälle. Äänieristys on muutenkin niin heikkoa kerrostaloissa, etten lähtisi porailemaan mitään suurempia reikiä betoniseiniin. Seinät saattavat naapuriin olla vain 15 cm paksuja. Uudemmissa pitäisi olla 18-20 cm, mutta sisäiset väliseinät ovat kipsilevyä. Huomasin että se tulee ongelmaksi, jos haluaa hyllyjä esim. komeroon, jossa toinen seinä on vaikka kipsiä, kipsiseinä ei kestä hyllyjä yhtä hyvin kuin betoniseinä.- ghjghjghj
ENFP-nainen kirjoitti:
Nimen omaan näin: pora ei pysy paikalla kun pora on hartialinjan yläpuolella (vaikka tikkaat käytössä). Yhdelle taulun ruuville (sen verran raskas ettei taulukonkun kantavuus riitä) porasin itse reiän. Kolosta tuli suultaan 1x1cm kokoinen kaartio ja hommaan meni 45 min. Periksi en anna :-) Taulu roikkuu nyt seinällä, mutta en viitsi kerto miten...
Laadukas akkuporakone on lainassa ja betoniterät hankittu. Betoni on vaan tosi kovaa, mieskin saa painaa poraa koko painollaan."Taulu roikkuu nyt seinällä, mutta en viitsi kerto miten"
Veikkaan että se pora jäi sinne reikään kiinni ja nyt se taulu roikkuu siitä terästä.
Naiset - ENFP-nainen
m36-intj kirjoitti:
Voisiko tässä tapauksessa ajatella myös toista vaihtoehtoa, eli heittää pois isot matot ja taulut, jos ne ovat liian vaivalloisia?
Itselläni oli vanhassa asunnossani noin 10 neliömetrin matto, ja se oli hankala. Kun muutin uuteen asuntooni, leikkasin sen rievuiksi, ja heitin roskikseen. En ole katunut. Ei olohuoneessa välttämättä tarvitse olla mattoa. Keittiössä ja eteissä ovat oikeastaan ne ainoat välttämättömät paikat, missä tarvitsee olla matot, jos on parkettilattia. Matoitta oleminen helpottaa myös siivoamista.
Muutenkaan en itse pitäisi taluja, jotka ovat niin isoja, ettei niitä saa helposti seinälle. Äänieristys on muutenkin niin heikkoa kerrostaloissa, etten lähtisi porailemaan mitään suurempia reikiä betoniseiniin. Seinät saattavat naapuriin olla vain 15 cm paksuja. Uudemmissa pitäisi olla 18-20 cm, mutta sisäiset väliseinät ovat kipsilevyä. Huomasin että se tulee ongelmaksi, jos haluaa hyllyjä esim. komeroon, jossa toinen seinä on vaikka kipsiä, kipsiseinä ei kestä hyllyjä yhtä hyvin kuin betoniseinä.Asunnossa on kolme sivua ulos ja neljäs sivukin on yhteistilaan/rappuuun yhtä mh seinää lukuunottamatta. Sekin seinä on luonnollisesti kantava ja sitä samaa pirun kovaa betonia. En siis saa saa porattua reikää lähellekään naapuria :-) Seinän poraus ei onnistu myöskään vanhemmalta mieheltä (on testattu).
Painavia taulua on vain yksi ja muutekin taulut löytäneet paikkansa. Varsinainen ongelma on "kalusteen" kiinnitys, jossa pitäisi porata 10 reikää. Huoh! Eli kyseessä on onneksi kerta juttu.
Jos poraan itse ja onnistun muuttamaan 1x1cm kantaiset kaartiot siistiksi reiksi ja siltikin oma ajanmenetys 10x45min maksaa enemmän kuin vuokra-aviomies/timpuri, joka tekee asian laadukkaasti ja nopeammin. Eli ei tarvitse paljon miettiä kumpi on järkevämpää. - ENFP-nainen
ghjghjghj kirjoitti:
"Taulu roikkuu nyt seinällä, mutta en viitsi kerto miten"
Veikkaan että se pora jäi sinne reikään kiinni ja nyt se taulu roikkuu siitä terästä.
NaisetEn kerro ;-) Olen kekseliäämpi kuin arvaat :-)
- :p
Kivesmiehiä löytyy. :p
- noknak-i
Googleta sanoilla "aviomiespalvelu helsinki", niin löydät vaihtoehtoja ei ehkä KIVES-miehen hommiin, mutta kodin pikkuremppoihin yms. Kokeile yhtä palvelua pikkuhommaan ja jos homma ei suju, niin vaihda seuraavaan. Sillä tavalla saat selvitettyä, että miten homma toimii. Sitä paitsi mainitsemasi hommat ovat sellaisia, että eihän remonttimies voi niitä yksinään tehdä, vaan kyllähän sinun täytyy olla näyttämässä, että mihin kohtaan seinää pitää reikä porata ja mikä matto pitää ulos kantaa, joten siinä mielessä ei tarvitse pelätä, että omaisuus kannetaan ulos hämärämiehen toimesta.
- eipä ole.
Miten et poraa osaa käyttää, ihan helppoa. Taidat olla vähän käsi :)
Minun kuuskymppiset naapurinikin jaksaa kaikki mattonsa kantaa telineelle, sun pitää mennä kuntosalille. Tietsikan asennuksissa oon tarvinnut apua, mutta siinä on jeesannut yks mun kaveri, joka niitä hommikseen tekee, joka muuten on nainen. Muutossa oli mies auttamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151449- 961286
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41088Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171076Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.61852- 32840
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37778Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii45770