Tuli vain mieleen tällainen asia kun satuin lukemaan tuolta Parisuhde palstalta erään kirjoituksen, missä mies moitti tyttöystäväänsä tyhmäksi kun ei edes tiennyt milloin Suomi itsenäistyi. Olen kyllä samaa mieltä tässä, jokaisen suomalaisen yleissivistykseen kuuluu tietää kyseinen asia.
Mutta siis miehet, onko teille lainkaan tärkeää naisen älykkyys ja yleistieto eri asioista? En nyt tarkoita niinkään koulutusta vaan yleistä kiinnostusta ympärillä tapahtuviin asioihin ja elämään yleensä. Tuntuu vain, että miehille on tärkeää ainoastaan naisen ulkonäkö. Vaikka päässä olisi sahajauhoa, mutta kunhan näyttää ulkoisesti hyvältä niin ei haittaa. Onko asia todella näin miehet? Arvostatteko naisen älykkyyttä?
Arvostaako miehet älykästä naista?
73
1012
Vastaukset
- yks typerä mies
Arvostaisin mutta tähän liittyy oikeastaan useita asioita, jotka tuossa "älykkyydessä" ärsyttää:
1) Nainen joka kertoo että miehille vain ulkonäkö painaa ja älykkyys ei merkitse mitään on joko pyöreä tai ylipainoinen. En minä tiedä, mutta mielestäni on älykkyyden osoitus myös että pitää kehostaan huolta. Joskus rasittaa kun naisella aivan takuuvarmasti olisi kysyntää jos vain saisi edes vähän hoikennettua itseään eikä vain valittaisi miten pinnallisia miehet ovat jotka etsii jotain missivartaloisia blondibimboja.
Ei etsitä, mutta miksi ottaa pyöreää älykästä naista jos tykkää vähemmän pyöreästä?
2) Nainen kuvittelee että koulutus määrittelee älykkyyden määrän ja/tai älykkyydellä ei ole naiselle miehessä muuta merkitystä kuin se että liittyykö se kunnianhimoon siten että mies pyrkii menestymään.
Oikeasti tulee tällaisesta naisesta todella vajakki olo joka painottaa koulutusta. Joo, en ole akateeminen joka tekee minusta tietysti heti kateellisen teille " älykkäille" akateemikoille, mutta hyvä jumala sentään älkää kuvitelko että se menee noin että koulutus on yhtä kuin äly.
3) Nainen ajattelee että hän on kovinkin älykäs joka asiassa ja on todellisuudessa aivan yhtä ärsyttävä kuin joku varhaisnuori tietoviisas pikkupoika joka siteeraa jotain "suuria ajattelijoita" ja niiden sana on laki. Älykkyytteen myös kuuluu se että osaa vapaasti ajatella asioista, mutta myöskin se että on olemassa tiettyjä tosiasioita jotka eivät vain ole "Mielipiteitä".
On raastavaa naisen kanssa väitellä jostain jossa naisen mielipide on se ainoa oikea tai sitten että jokaisella on oma mielipide johonkin joka nyt vain on tosiasia.
4) Vaikka nainen olisi kuinka älykäs noin muuten niin se ei tarkoita että olisit niin hemmetin fiksu niissä tunnepuolen asioissa sekä aina tietäisit enemmän kuin mies ihmissuhteista. On tullut huomattua että naiset arvioivat oman älynsä nosisa asioissa aina miestä korkeammalle.
Toisin sanottuna jos nainen kokee itsensä vähän"tyhmäksi" ja tunne-elämä on pikkaisen sekaisin niin häntä voi sentään yrittää hieman kontrolloida siten että elämä on tasaista ,mutta jos nainen kuvittelee olevansa älykäs ja tunne-elämän on sekaisin niin nainen usein on täysin sietämätön koska hänhän tietää kaiken miten suhteessa tulisi menetellä kun on niin "älykäs" vaikka tunne-elämä on sekaisin kuin teinillä.
Uskon että näiden pohjalta mies arvostaa naisen älykkyyttä jos sen tarkoitus ei ole kyseenalaistaa, haastaa jne. miehen asemaa sekä laittaa sen jonkinlaiseen kilpailuun miehen kanssa tai että älykkyyden korostaminen johtaa naisen itsensä ihailuun.
Lisäksi kyllä miehille se ulkonäkökin painaa. En ole vielä tavannut naista jolle ulkonäkö ei painaisi olipa kuinka älykäs tahansa ellei naisella ole todellinen epävarmuus oman ulkonäkönsä suhteen ja aika usein nimenomaan ylipainoi/pyöreys näyttelee suurta roolia noissa tapauksissa.
Itse kuulun niihin miehiin joille kelpaa kyllä älykäs, mutta vähemmän ulkonäöllisesti häikäisevä nainen jos vain nuo ylemmät asiat ovat reilassa ja nainen on normaalipainoinen.
Nykyisellään taidan etsiä enemmänkin luonteeltaan "helppoa" naista (mukava, tunneälyinen jne.) kuin erityisen älykästä koska olen huomannut noita ongelmia "älykkäiden" kanssa tai jotka korostavat omaa älyään.
En tiedä sitten mihin päädyn koska eräs nainen joka tapasin tässä hiljattain on kyllä mukava jne. ja itseasiassa hyvin nättikin, mutta se mikä hänessä häiritsi on se että koulutuksesta huolimatta vaikuttaa aika yksinkertaiselta. Osa jutuistani näyttää menevän täysin ohi hilseen ja epäilen että suhde ei todennäköisesti onnistuisi. - pave faijanen
Älykkyys on ihan hyvä asia, mutta huumorintaju ja mukavuus ovat tärkeämpiä. Kuiva oman älykkyytensä esittelijä ei niin kiinnosta.
- kynnyspointti
Arvostan kyllä naisten älykkyyttä, mutta siinä määrin että osaa levittää jalkansa ja kertoa tulevalle miehelle sen että kenelle on levittänyt säärensä?
- vaginan leveys.- siksi palstalla :D
Tarvitset älyä, koska olet itse yksinkertainen. Mutta kuka huolisi?
- Mustispeppers
Mun liki 40 vuotinen kokomus on, että mitä "blondimpi" nainen on, sitä enemmän vetoaa miehiin. Miehet ei kai tykkää, jos nainen on älykkäämpi kuin hän itse.
- Arvostaa ja etsii
sekä toivoo löytävänsä
Älykäs nainen on siunaukseksi miehelle. Mutta itseään älykkäänä pitävä, mutta tyhmä nainen on ilmestyskirjan pedosta seuraava.
Kunhan muistaa, että älykkyyttäkin on monenlaista eikä kirjaviisaus kerro älykkyydestä yhtikäs mitään. Ennemminkin ahkeruudesta ja hyvästä muistista.
Tosin olen huomannut, että naisten on vaikeaa arvostaa itseään tyhmempää miestä. Miehet sen sijaan arvostavat enemmän empaattista luonnetta, huumoria ja ulkonäköä. Harvalle miehelle on tärkeää, että naisen äly on veitsen terävä ja että nainen on turhan tiedon mestari.- 7j67765j7
"Älykäs nainen on siunaukseksi miehelle. Mutta itseään älykkäänä pitävä, mutta tyhmä nainen on ilmestyskirjan pedosta seuraava."
Kyllä. Älykäs nainen ei korosta omaa älykkyyttään, eikä hänen tarvitse todistella olevansa älykäs.
Totta kai älykkyyttä arvostetaan. Ei välttämättä kaikki miehet, mutta kyllä minä ainakin toivoisin älykästä tyttöystävää. Mutta on muistettava, niin kuin ulkonäönkin kanssa, ei älykkyys yksinään ole riittävä kannatin suhteelle - se ei korvaa kirpeää luonnetta eikä sitä, jos mies kokee ulkonäön luotaantyöntäväksi.
En nyt ala saivartelemaan siitä, mikä lasketaan älykkyydeksi. Itsestäänselvä lienee myös kysymys siitä, jos toinen kuvittelee olevansa kovinkin älykäs, ja käyttäytyy sen vuoksi kuin diiva. Ainakin tiedän joitain naisia, joille on kovin noussut nuppiin rusinapullafeminismi, jonka varjolla esitetään kovia vaatimuksia ympäristölle ja ollaan olevinaan niin upeita ja vahvoja. Se ei viehätä.- En arvosta
Joo ei naisen yläpään sisäpuolella ole niin väliä, oikeastaan parempikin kun on vähän vajaa, levittää vaan eikä turhia filosofoi.
Ja harva teini nyt onkaan mikään ruudinkeksijä. Älykkäät ämmät ovat yleensä kiihkofeminismin läpitunkemia tanakampia yliopistotanttoja, jotka eivät pahemmin mulkkua kohota. - Lika barn läka bäst
Älykkäät ihmiset hakeutuvat usein muiden älykkäiden ihmisten seuraan. Aivojen aktiivinen käyttely on harrastus (tai työ) siinä missä moottorien rassailukin, ja hyvä niin. Samoista asioista kiinnostuneet ihmiset viihtyvät keskenään.
Lelut ovat sitten erikseen. Sänkyyn ja kavereille näytettäväksi voi viedä toyboyn tai barbinuken, mutta kun pitää viettää pitempiä aikoja keskenään seurustellen, voi tehdä mieli muutakin.- vale-läkare
m36-intj kirjoitti:
"Lika barn leka bäst"
"- Lekare on eri asia kuin läkare".
- Lika barn läka bäst
m36-intj kirjoitti:
"Lika barn leka bäst"
Jep, näppäilyvirheitä sattuu. Kuinka onnelliseksi tein sinut? ;)
- one day
Lika barn läka bäst kirjoitti:
Jep, näppäilyvirheitä sattuu. Kuinka onnelliseksi tein sinut? ;)
ja vieläkin meni väärin ;)
one day kirjoitti:
ja vieläkin meni väärin ;)
Niin. Kukaan teistä ei varmaan osaa ruotsia kovinkaan hyvin. Kyllä tuo pistää silmään, kun ruotsinkieli sattuu olemaan äidinkieleni.
- Järki Q.
Smart people smart each other..viisastelua..tämä oli viisastelua...
- sdfghjklöååååååååååå
Kyllä se hyvin pitkälle niin on, että miehelle naisessa merkitsee vain ulkonäkö. Tätä älyä aina sotketaan näihin p/s-asioihin, vaikka ei sillä paljon käyttöä tämän lajin jutuissa ole. Ei ne nussimiset näes ole mitään älyä vaativia hommia, vaan siihen kykenee vaikka idiootti.
Surusteluissa tai sosiaalisissa kuvioissa oveluutta vähän tarvitaan, mutta ei mitään erityistä älyä niissäkään menestymiseen tarvita, sillä näissäkin se nonverbaalinen puoli näyttelee kuitenkin niin suurta osaa.
Älykkyydestä ei muuten niin paljon todista vielä sekään josko on kiinnostunut ja haluaa ja osaa keskustella vaikkapa talouspolitiikasta tai taiteista tai mistä tahansa kulttuuriin liittyvästä asiasta. Siitä tämä kyllä todistaa että ei ole aivan idiootti, sillä tuskin idiootti tällaisista asioista alkuunkaan kiinnostuu.
Huippuälykäs voi taasen olla kiinnostunut vaikkapa vaan esim. jostain erityisjutusta ja ei välttämättä edes paljon mistään muusta.
Mutta kyllä minä uskon että pääsääntöisesti älykäs haluaa ja päätyy älyään ainakin johonkin myös käyttämäänkin. Ja kyllä kait tämä asia sitten jollain tavalla uloskin näkyy, jos sitä vaan osaa oikein tulkita. - Ei oikeasti arvosta
Yleistieto tietty helpottaa keskusteluja... Mutta ei kyllä kuvaa älykkyyttä vielä.
Ei, miehet eivät oikeasti arvosta älykästä naista. Suurin osa. Se hyvin pieni prosentti kyllä, ketkä itse ovat älykkäitä. He yrittävät leimata naiset lopulta kylmäksi, kuivaksi, vihaiseksi, jopa feministiksi jos muu ei auta, ja ties miksi, lyntätä ja saada tuntemaan jonkin sortin häpeää. Mies joka on tyhmä/tyhmempi ei sitä koskaan myönnä, vaan alkaa korostamaan ennemmin vaikka että hän itse on vaikka ihmisyyden puolella ja analyyttinen ajattelu on epäinhimillistä tai jotain, mitä tahansa, mutta ei todellakaan arvosta sitä, että ei vitsi, toi oikeesti on älykäs. Jos tulee keskustelu, missä nainen kertoo oman teoriansa ja mies ei sitä ymmärrä, nainen on heti "oman älykkyytensä esittelijä" ja tottakai kuiva ja tylsä, koska mies ei häntä ymmärrä. Ne puheenaiheet joita mies ymmärtää, joista hän tietää ja joissa hän itse pääsee pätemään (jopa) ovat hauskoja, viihdyttäviä ja mielenkiintoisia ja hän tietenkin opettaa naista.
Kyllä, sahajauhokin on parempi. Älykästä ei auta edes ulkonäkö, hän saa aivan rauhassa olla tajuttoman kaunis vaikka, kauniita löytyy tyhmistäkin. Tavis on kaikkein paras tietenkin, mutta mies ottaa sitten ennemmin tyhmän.
On hassua, että siinä kun naiset ovat tavattoman ylpeitä älykkäästä puolisostaan, vaikka tämä olisi totaalinen tavis (kyllä meidän mies tietää!), miehet eivät tähän pysty.
Yleistiedossa mies arvostaa jälleen itseään, että pääsee opettamaan. Jos nainen tietää mitään muuta kuin koulutiedon, hän yrittää päteä. Miehen pitää saada tietää ja päteä kyllä. Joten tuo tyttöystävä saisi tietää itsenäisyyspäivän mutta siihen se tietämyksen pitäisi päättyä, sitten hän voisi kysellä mieheltä lisää.
Näin se menee siis käytännössä. Tosin todella älykästä ihmistä yleensä ei arvosta kyllä naisetkaan. Siinä vaiheessa kun ihminen alkaa olla siellä nerouden rajamailla, on helppoa syrjiä, lyntätä, haukkua ja kaikilla tavoin sitä tehdäänkin, koska ajatusmaailmat alkaa eroamaan. Tavis ei tajua, mitä helvettiä tuo jauhaa, joten tyhmähän se on, ja ainakin yrittää olla jotain, ja taviksen mielipiteet ovat aina kiinnostavampia, oikeassa ja hän ei päde: oli nainen tai mies kyseessä. Naisia ärsyttää etenkin, jos joku nainen on kaunis ja älykäs. Silloin on varma tie työpaikkakiusatuksi. Joten ei ne naiset tässä asiassa sen parempia ole.
Kaikkein säälittävintä on se, että se joka on älykäs näkee kyllä miksi näin käy, mutta ne kiusaajat/leimaajat/epävarmat eivät nää, vaan luulevat olevansa oikeasti jotenkin erikoisen... jotain.
Sen joka on oikeasti älykäs, pitää koko elämänsä esittää tyhmempää, olla varovainen, ilmaista itseään varovaisesti, joustaa, ymmärtää muita jne. jne. jos aikoo tulla toimeen ihmisten kanssa, jotka eivät edes yritä ymmärtää tai suvaita häntä, jos hän ei näin tee. Nerot ovat kivoja ainoastaan legendoina ja historian kirjoissa. Sitten voidaan lukea kokeisiin ja päteä itsekin, mutta oikeassa elämässä... Eri juttu. Koskien myös suhteita. Ainakin naisen kohdalla. Mies saattaa päästä helpommalla.- pave faijanen
Kun nyt tuli niin monta viittausta mun postaukseen, niin pakko kirjoittaa vähän lisää.
Jos nainen on älykäs, ja osaa keskustella ja väitellä perustelemalla järkevästi ja lukittumatta siihen omaan kantaansa, niin keskustelu voi olla hyvinkin mielenkiintoista. Tällaisia naisia kuitenkin tapaa hyvin harvoin, vaikka olen opiskellut parissa tiedekunnassa, joihin on Suomen melkeinpä vaikeinta päästä sisään.
Lisäksi, vapaa-ajalla mua kiinnostaa enemmän viihtyminen ja yhteys ihmisten kanssa kuin asioista vääntäminen.
Tunnistan kyllä sen, että on paljon miehiä, jotka jauhavat typeriä mielipiteitään maksimaalisen kovalla äänellä, ja dissaavat kaikkia ihmisiä jotka saattavat hoksata jonkun asian paremmin kuin he. Eli ymmärrän mistä tuo asenteesi varmaankin lähtee.
Se ei kuitenkaan tarkoita, että arvostaisin sitä kuivaa älyn esittelijää enemmän kuin taitavaa keskustelijaa, joka on leikkimielinen ja viihdyttävä. - Mun isä on parempi..
Siis lyhyesti sanottuna tahdot että sinua pidetään esimerkiksi miehen puolelta häntä itseään älykkäämpänä "nerona"?
Joo, voin nähdä minkä takia suhde sinuun ei ole kovin kiinnostava.
"He yrittävät leimata naiset lopulta kylmäksi, kuivaksi, vihaiseksi, jopa feministiksi jos muu ei auta, ja ties miksi, lyntätä ja saada tuntemaan jonkin sortin häpeää."
Kyllä tuossa suhteessa osa älykkö naisista on anteeksi vain hemmetin kuivia "valistajia". Lisäksi jos siinä yhdistyy kuvitelmat että ollaan älykkäitä vaikkei ihan niin mahdottomasti ollakaan niin pikkaisen väsyttää.
Olen oikeasti ihan tarpeeksi tavannut nokka pystyssä kulkevia omalla älyllään brassailevia naisia jotka ihme ja kumma todellakin haluavat ajatella olevansa jotenkin todella erikoisia muihin verrattuna juuri tällä osa-alueella.
En minä tiedä, mutta aivan yhtä rasittavaa kuin nainen joka ajattelee olevansa niin hemmetin kaunis että ei ole toisten tasolla.
Omahyväisyys on se sana jota tässä haen.
Mitä tulee älykkyyteen ja tietoon niin en minä ainakaan kaipaa naista joka kyselee joka asiaa minulta ja minun pitää luennoida asiasta naiselle. Ei minulla ole mitään tarvetta päteä tiedoilla tai teorioilla.
Sitten on nämä naiset jotka lukevat yliopistosssa jne. vastaavassa lähinnä omaa alaa ja sitten ajattelevat olevansa maailman älykkäimpiä ihmisiä.
Miksi minun pitäisi tunnistaa sellainen "älykkääksi" sekä ylpeillä sellaisesta kumppanina?
Joo, mun naisystävä osaa lukea kirjoja ja muistaa asioita hyvin. Se on oikea kympin tyttö!
Tulee mieleen että isältä saadut kehut eivät riitä vaan tarvitaan vielä poikaystävän/miehen taputuksia että nyt on varmasti älykäs nainen kyseessä. - Morgonmål
"Sen joka on oikeasti älykäs, pitää koko elämänsä esittää tyhmempää, olla varovainen, ilmaista itseään varovaisesti, joustaa, ymmärtää muita jne. jne. jos aikoo tulla toimeen ihmisten kanssa, jotka eivät edes yritä ymmärtää tai suvaita häntä, jos hän ei näin tee."
Tuossa on kyllä vinha perä. Miehelle joka kokee pärjäävänsä sanailussa, pärjäävänsä fyysisesti tai ainakin pääsevänsä tarvittaessa karkuun tilanne on sellainen, että voi sanoa aika suoraan mielipiteensä. Naisista voi tuntua vähän erilaiselta. - elävätlegendat
Sen joka on oikeasti älykäs, pitää koko elämänsä esittää tyhmempää, olla varovainen, ilmaista itseään varovaisesti, joustaa, ymmärtää muita jne. jne. jos aikoo tulla toimeen ihmisten kanssa, jotka eivät edes yritä ymmärtää tai suvaita häntä, jos hän ei näin tee. Nerot ovat kivoja ainoastaan legendoina ja historian kirjoissa. Sitten voidaan lukea kokeisiin ja päteä itsekin, mutta oikeassa elämässä... Eri juttu. Koskien myös suhteita. Ainakin naisen kohdalla. Mies saattaa päästä helpommalla."
Kukaan ei ole maailmassa niin viisas kuin ensimmäisen vuoden yliopisto opiskelija. Nerouden rajoilla olevat ihmiset voi laskea Suomessa sormillaan. Minä luulen että näihin historian legendoihin olisi tuskin tehty vaikutusta Mensan testistä läpi pääsemällä. - Mies24v
Olisi mukava joskus tietää minkälainen otos populaatiosta on käsitelty näiden yleistyksien pohjaksi. Miehet sitä ja miehet tätä, jos jotain muuta on niin se kuuluu sitten sinne prosentin poikkeamaan. Vahvasti epäilen että niin suurta otosta pääsee yksittäinen palstalla olija käsittelemään että voisi tyhjentävästi kuvata "suurta osaa" toisen sukupuolen edustajista. Sama pätee toki toisin päin.
Omat kokemukset kannattaisi esittää juuri sellaisina, omina kokemuksina sen suurempia yleistyksiä niiden pohjalta laukomatta. Kahta samanlaista ihmistä on jo vaikea löytää, saati sitten satoja, tuhansia tai satoja tuhansia. - -------------
Mies24v kirjoitti:
Olisi mukava joskus tietää minkälainen otos populaatiosta on käsitelty näiden yleistyksien pohjaksi. Miehet sitä ja miehet tätä, jos jotain muuta on niin se kuuluu sitten sinne prosentin poikkeamaan. Vahvasti epäilen että niin suurta otosta pääsee yksittäinen palstalla olija käsittelemään että voisi tyhjentävästi kuvata "suurta osaa" toisen sukupuolen edustajista. Sama pätee toki toisin päin.
Omat kokemukset kannattaisi esittää juuri sellaisina, omina kokemuksina sen suurempia yleistyksiä niiden pohjalta laukomatta. Kahta samanlaista ihmistä on jo vaikea löytää, saati sitten satoja, tuhansia tai satoja tuhansia.Kyllä ihmisille tulee jo arkikokemuksestakin hyvin tarkkaa kuvaa siitä, millainen on tyypillinen vastakkaisen sukupuolen edustaja ja mitä eroja sukupuolten välillä tyypillisesti on. En voi tajuta teitä jotka yritätte kieltää tämän tosiasian. Harmittaako noin kovasti ettet olekkaan niin yksilöllinen kuin ajattelet olevasi?
- uuuuulalaa
------------- kirjoitti:
Kyllä ihmisille tulee jo arkikokemuksestakin hyvin tarkkaa kuvaa siitä, millainen on tyypillinen vastakkaisen sukupuolen edustaja ja mitä eroja sukupuolten välillä tyypillisesti on. En voi tajuta teitä jotka yritätte kieltää tämän tosiasian. Harmittaako noin kovasti ettet olekkaan niin yksilöllinen kuin ajattelet olevasi?
Samaa mieltä arkikokemuksesta, varsinkin ihmisillä, jotka tuntevat monenlaisia ihmisiä. Täällä palstalla tuntuu, että esiintymismääriä joko suurennellaan melkein kaikkiin, tai sitten kutistetaan 1 %:iin...
- Mies24v
------------- kirjoitti:
Kyllä ihmisille tulee jo arkikokemuksestakin hyvin tarkkaa kuvaa siitä, millainen on tyypillinen vastakkaisen sukupuolen edustaja ja mitä eroja sukupuolten välillä tyypillisesti on. En voi tajuta teitä jotka yritätte kieltää tämän tosiasian. Harmittaako noin kovasti ettet olekkaan niin yksilöllinen kuin ajattelet olevasi?
Se mikä asiassa harmittaa on se, että nekin meistä, jotka emme ole "tyypillisiä" sukupuoltemme edustajia kärsivät näistä "tyypillisten" ominaisuuksien aikaansaamista ennakkoluuloista. Valitettavaa, mutta totta. Toiset hyväksyvät itsensä leimaamisen muiden ihmisten aikansaannosten perusteella, mutta henkilökohtaisesti en kuulu tähän joukkoon. Ja mitä yksilöllisyyteen tulee, niin yksilöllisiähän me olemme kaikki, halusimme tai emme.
- Jhonny E.P
Älykkyys naisessa on hyvä, jos nainen omaa aimo annoksen nöyryyttä. älykäs ja ylpeä nainen paha..hyvin paha.
- Totuuden Torvi
En ole koskaan törmännyt älykkääseen naiseen niin vaikea sanoa.
- sikaniska77
Ei kaikki miehet arvosta, enkä itsekään kaikkia älykkäitä naisia.
- Juu juu juuuu
Juu, kunhan se ei aiheuta sellaista jatkuvaa itsensä korostamista ja pätemistä. On mukavempi keskustella ihmisten kanssa, jotka tietävät asioista paljon. Ei tarvitse selittää kaikkea koko ajan ja toisaalta oppii itse samalla.
Tärkeintä on kuitenkin sellainen "terävä pää", joka tulee esille mm. nopeana reagointina asioihin ja oivaltamiskykynä. Itse pidän asiapitoisten keskusteluiden lisäksi huumoripitoisesta sanailusta, eli ns. hyvästä läpästä ja siitä menee ilo, jos toinen ottaa kaiken liian tosissaan tai ei tajua pointtia. - Älyhoi !
Kuka sen älykkyyden määrittelee ja moniko kieltää olevansa muuta, kuin älykäs.
Tuntuuu, kuin olisi enempi "älyttömiä" naillä palstoilla, mutta luulee itsestään enempi.
Onhan onneksi hyviä vastauksia miehiltä kysymykseesi.. - pitääollakaikkea
Arvostan, ainakaan tyhmä ei missään tapauksessa saa olla. Mielellään fiksu, nokkela nainen. Mutta ei saa olla rumakaan.
"Arvostatteko naisen älykkyyttä? "
Tottakai. Mutta sen pitää olla Mensa-tasoista tai vastaavaa. Myös mielellään teknistieteellinen tai matemaattis-luonnontieteellinen loppututkinto tai pari. En vaadi niin paljon - esim. tämän palstan ökyrikas ja tutkija "mies kommentoi" sanoi tarkistavansa deittiehdokkaansa julkaisut, ja pitäisi löytyä kuulemma mielellään pari sataa julkaisua, myös Naturessa ja Science-lehdessä.
Vähemmälläkin saattaa pärjätä, riippuu vähän naisesta. INTJ-luonteista olen esim. aina kiinnostunut, ja niitä löytyy naisistakin, mutta ne ovat harvinaisia. Olen huomannut että INTJ-naiset ovat tyypillisen älykkäitä, ja jaloja luonteita.- Höh?
Pari sataa? Kuinka monella suomalaisella tutkijalla ylipäätäänkään on noin monta julkaisua ko lehdissä, saati sitten vielä lisääntymisiässä olevalla naisella?!
- OlenTYhMa
Voihan perse, vaikka olisi kuinka akaateemisesti koulutettu jne voi olla helvetin tyhmä saapas.Älykkyys ei ole kirjaviisautta tms vaan elämäntaitoa tilanteessa kuin tilanteessa ja paikassa kuin paikassa.
- kiitos
Voisiko aloittaja ystävällisesti kertomaan minkälaista älykkyyttä tarkoittaa
1 Kielellinen älykkyys
2 Matemaattis-looginen älykkyys
3 Musiikillinen älykkyys
4 Avaruudellinen ja visuaalinen älykkyys
5 Liikunnallinen älykkyys
6 Intrapsyykkinen älykkyys
7 Interpsyykkinen älykkyys - Aivan sama s€
Nainen saa olla tyhmä kuin saapas, kunhan on kaunis ja mukava. Mitä koulutetumpi nainen, sen kovemmat vaatimukset ja kotkotukset kaiken suhteen. Kiltin ja yksinkertaisen naisen kanssa on tuhannesti helpompi elää.
- sillitrooli
Arvostan naisessa kaikenlaista älykkyyttä, luovuutta, henkevyyttä, syvällisyyttä. Yleensä ihastunkin naiseen vasta sitten, kun olen kuullut hänen ajatuksiaan ja jutellut hänen kanssaan.
Naisen näkökulmasta katsottuna, löytyy miehiä jotka arvostaa naisessa älykkyyttä (mitä he sitten älykkäänä pitävätkin) ja on miehiä jolle naisen ajatuksilla ei ole mitään väliä. Eli kaikki muu, kun pääkopan sisältö merkkaa. :-)
Onnekseni en ole jälkimmäisiin liian usein törmännyt. Nainenkaan kun ei älyttömällä miehellä tee yhtikäs mitään. ;-)- Sinkkumies 44
Kyllähän minä älykkyyttä naisessa arvostan. Sillä vain ei ole noiden älykkäiden naisten kannalta mitään merkitystä. Eikä minunkaan kannalta.
- asdaedwe
Minä arvostan ensisijaisesti älykkäitä ihmisiä. Omaperäisiä ajatuksia, uusia kulmia ja luovaa huumoria keskusteluihin tuovat ihmiset ovat mieleeni, olivat he sitten mitä sukupuolta tahansa.
Kuka nyt haluaa kuunnella kotonaan jotain älyttömiä kotkotuksia, kun se eläminen on enimmäkseen ihan jotain muuta kuin tissin puristelua ja petihommia? - joo, arvostaa
Kunhan nyt ensiksi kohtaa sellaisen. Sitä odotellessa...
- Tietysti
Arvostan naisen älykkyyttä, viisautta ja kiinnostusta eri asioihin. Hyvä ulkonäko tietysti miellyttää silmiäni, mutta se ei todellakaan ole ainoa asia mikä naisesta tekee kiinnostavan.
- Jaska'
Ehdottomasti arvostan. Älykkäillä naisilla on yleensä hyvä huumorintaju.
Oon todennu, ettei bimbojen kans kauheesti saa syvyyttä juttuihin.
Mut toisaalta kirjaoppineet on sitten ihan perseestä, on niin monenlaista älykkyyttä olemassa. - Ei oikeastaan
Naiset yleensäkin ovat turhankin paljon kiinnostuneita kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. Varsinkin nuoret naiset. Omaan mielenkiinnonpiiriin kuuluva asia ja syvällinen ymmärtämys siitä riittäisi ainakin minulle, eikä mikään nippelitieto jolla näsäviisastella ja päteä joka käänteessä motiivina juurikin tuo naisen älykkyys.
Kyllä nainen on haluttavimmillaan, parhaimmillaan (ja pehmeimmillään) jos hän on kiinnostunut perinteisistä naisten askareista kuten kodinhoidosta, ruoanlaitosta, käsitöistä ja lastenkasvatuksesta. Jos on päivän ollut (ja joutunut olemaan) töissä niin kyllä sitä arvostaa em. taitoja paljon enemmän, kuin jos nainen alkaa tenttamaan mikä on Ugandan pinta-ala tjn.
Älykkyys on kova laji ja oikeasti älykkäät ihmiset eivät tunne tarvetta päteä omallaan, vaan tekevät asioita joista ovat kiinnostuneita ja josta tietävät omaavansa jonkin radikaalin maailmaamuuttavan näkemyksen. Kuuluisina malliesimerkkeinä vaikkapa herra Einstein, joka tunnollisesti raapusti yhtälöjään paperille kunnes sai ne täsmäämään ja rouva Curie joka uutterasti hämmensi uraanimalmi-pataansa kunnes löysi hakemansa.
Harva asia ja henkilö muuttanee enää maailmaa (jos ei nyt joku täällä tiedä ratkaisua painovoiman poistoon (painovoima tosin on tarpeellinen ihmiskeholle) tai teleportaation toteuttamiseen), joten miksi ei keskittyä seksiin, tuohon Luojan suomaan naisen ja miehen väliseen aktiiviteettiin? Sen täydellisesti tyydyttävä suorittaminenkin kun vaatii älykkyyttä.
Vai onkohan naisten agenda älykkyyttä koskien juuri täydellisen orgasmin kokeminen? Sekä henkisen että fyysisen. Eat the cake and save the cake?- yh
minä siivosin tiskasin hoidin kotia ja lapsia 5 vuotta, mutta en kelvannu ukko istu baarissa kaiket illat, ja joi rahat, meninkin sitten töihin ja otin eron, se oli elämäni paras päätös
- YTM
Älykkyys on yhteensopivuusasia. Älykkäät miehet pitävät älykkäistä naisista, kun taas vähemmän älykkäitä miehiä naisen älykkyys ällöttää (ja joskus pelottaa).
- hirveät naiset
Älykkyyskin on niin monin tavoin miellettävä asia. Älykäs ihminen ei ole aina fiksu ja hyvinkäyttäytyvä. Mielestäni naiset, jotka tuovat liian voimakkaasti esiin mielipiteitään ja samalla älyllistä "ylivertaisuuttaan" ovat tietyllä tavaa usein henkisesti vastenmielisiä. Sanokaa nyt vaikka sovinistiksi, mutta sellainen käytös ei ole naisellista. Kyseessä on pikemminkin mies naisen ruumiissa. En pelkää älykkäitä naisia, mutta mielestäni on naisellista osata käyttää sitä älyä oikeissa tilanteissa. Kaikista puistattavampia ovat naiset, joilla on joku hyvin mustavalkoinen käsitys jostain asiasta. Sellaisten kanssa on turha keskustella mistään eikä se kannatakaan, koska he vain kuvittelevat olevansa kaikessa oikeassa.
- Suoraan sanoen
Tällaisella anonyymipalstalla voin nyt sanoa ihan avoimesti etten piittaa paskaakaan naisen yläpään sisällöstä. Naisessa minua lähinnä kiinnostaa tämä reikäosasto. Tietenkään tätä ei voi päin naamaa sanoa, jos haluaa päästä itse alapääasian kimppuun, vaan pitää muodon vuoksi esittää olevansa kiinnostunut myös naisen "mielipiteistä" ja muusta roskasta
- reikä reikä seiska
Ketä kiinnostaa, mikä sua kiinnostaa?
Tuskin sulla on "mielipiteitä" alkuunkaan, hikoilet ja mielistelet vaan siinä kun ajattelet p*llukarvaa ja toisin kuin luulet, muut ihmiset kyllä lukevat yksinkertaisuutesi. Se jää huomaamatta korkeintaan itseltäsi.
- yleinen harhaluulo
"En minä tiedä, mutta mielestäni on älykkyyden osoitus myös että pitää kehostaan huolta."
Ei älykkyyden, vaan järkevyyden. Kaksi aivan eri asiaa. - älyn muodot
Naisellinen äly on tunneälyä, empaattisuutta ja sisäistä tarvetta pitää jälkeläiset terveinä ja hyvinvoivina.
Miesmäinen äly on rationaalisuutta ja loogista päättelykykyä.
Kaksi eri asiaa, joilla molemmilla on tässä maailmassa oma tarkoituksensa.- eräs pohtiva
Entä jos nuo kaksi yhdistyvät samassa ihmisessä?
- näin...
eräs pohtiva kirjoitti:
Entä jos nuo kaksi yhdistyvät samassa ihmisessä?
Kyseessä on hermafrodiitti.
- Romukauppias
Naisellinen tyhmyys on seurata omia tunteitaan vaikka mikä olisi
Miehellinen tyhmyyson seurata omia periaatteitaan vaikka mikä olisi.
Nyt yritän miettiä kumppa tyhmyyttä sinä edustat koska olen varma viestiisi perustaen että jompikumpi noista voimista on sinussa vahva, young grasshopper. - reikä reikä seiska
Romukauppias kirjoitti:
Naisellinen tyhmyys on seurata omia tunteitaan vaikka mikä olisi
Miehellinen tyhmyyson seurata omia periaatteitaan vaikka mikä olisi.
Nyt yritän miettiä kumppa tyhmyyttä sinä edustat koska olen varma viestiisi perustaen että jompikumpi noista voimista on sinussa vahva, young grasshopper.Nohnoh, aivan samoin mies seuraa "tunteitaan" eli himojaan, eikä lakkaa yrittämästä kaikkein kauneimpia naisia, joita ei saa.
2
Arvostan älykkyyttä. Tykkään itsekin seurata mitä maailmalla tapahtuu ja ottaa selvää tuntemattomista asioista. Mutta paljon tärkeämpää on kemioiden yhteensopivuus. Onhan se aika harmillista, jos nainen on tiettyä mieltä asiasta, minä toista mieltä ja oman näkemykseni perusteena on alan asiantuntijoiden mielipide tai julkaistu artikkeli. Kompromissien tekeminen ristiriitatilanteissa on kanssa oma taiteenlajinsa.
- rakastan-vaimoani
Toisen kunnioittamiseen kuuluu myös suoda hänelle oikeus mielipiteeseensä vaikka se olisi sinun professoriesi todistamisten vastakohta.
En ole sinkku mutta mielenkiinnolla joskus luen näitä juttuja. Enkä ihmettele miksi jotkut pysyvät haluistaan huolimatta sinkkuina. Samalla saa vihjeitä miksi arvostaa omaa puolisoaan, ja miksi hän osoittaa rakastavansa ja arvostavansa minua. Aina sitä ei osaa pukea sanoiksi, mutta nämä sinkkujen kertomukset antaa joillekin asioille verbaalisenkin sisällön. Kiitos siitä.
Tällaisessa mielipide-asiassa toisen voi antaa pitää mielipiteensä, ja minä pidän omani. Jos puolisoni mielipide perustuukiin mielestäni huuhaaseen, on se hänessä vain ihana piirre. rakastan-vaimoani kirjoitti:
Toisen kunnioittamiseen kuuluu myös suoda hänelle oikeus mielipiteeseensä vaikka se olisi sinun professoriesi todistamisten vastakohta.
En ole sinkku mutta mielenkiinnolla joskus luen näitä juttuja. Enkä ihmettele miksi jotkut pysyvät haluistaan huolimatta sinkkuina. Samalla saa vihjeitä miksi arvostaa omaa puolisoaan, ja miksi hän osoittaa rakastavansa ja arvostavansa minua. Aina sitä ei osaa pukea sanoiksi, mutta nämä sinkkujen kertomukset antaa joillekin asioille verbaalisenkin sisällön. Kiitos siitä.
Tällaisessa mielipide-asiassa toisen voi antaa pitää mielipiteensä, ja minä pidän omani. Jos puolisoni mielipide perustuukiin mielestäni huuhaaseen, on se hänessä vain ihana piirre."Toisen kunnioittamiseen kuuluu myös suoda hänelle oikeus mielipiteeseensä vaikka se olisi sinun professoriesi todistamisten vastakohta."
Ihan totta tuokin. Tilanteesta riippuen pitää miettiä, mihin suuntaan keskustelua kannattaa edetä. Joustavuus on kanssa tärkeää. Viimeksi kaverin kanssa keskustellessa totesin erään proffan olevan asiasta tätä mieltä. Kaverini sanoi, että tilanne on tietyssä suhteessa poikkeava kuin artikkelin tilanne ja totesin hänen olevan ihan oikessa.
Ja kaikkia keskusteluni tai mielipiteeni ei tietenkään miellytä, mutta eipä mun tarvitsekaan olla kaikkien kaveri.
- Romukauppias
Minusta tuntuu ja ajattelen niin että henkilö joka kirjoittaa nimimerkikseen "intelligent" pisteen kera ei ehkä ole miettinyt asiaa loppuun saakka.
Henkilö joka korostaa älyään ei ole mielestäni kovin viehättävä.
Turhan paljon tavannut muka-fiksuja naisia, joiden ongelma on siinä että oikeasti kuvittelevat olevansa älykkäitä ja nokkelia.
Kun ihminen ei pysy skeptisenä myös omille ajatuksilleen että myös "älyllisten auktoriteettien" (eri alojen "asiantuntijat", pforessorit jne. "gurut") niin lopputulos on aika huono.
Samaa koskee pätemistä muissa asioissa joten kyse ei ole pelkästään siis älystä vaan kaikesta jossa ihminen ajattelee olevansa hyvä ja korostaa sitä tai se asenne miten nainen suhtautuu tuohon ominaisuuteeensa näkyy kauas.
Älykkyyttä on myös erilaista.
Esimerkiksi osalla on hyvä muisti ja toisaalta osalla mm. hyvät "hoksottimet".
Samoin tuo liittyy huumorintajuun koska mikään ei ota aivoon kuin se että vitsit joutuu selittämään naiselle uudestaan.
Toisaalta jos nainen ei ymmärrä joskus "tyhmää" huumoria vaan alkaa siinä esittää "parempaa" (en puhu mistään alapää huumorista) niin se on uskomattoman rasittavaa.
Joillekin älykkäille naisille voisi sanoa että "relaa nyt vähän, ei se äly ole niin vakava asia".
Mikä ei tarkoita että jokainen jutuille hihittelevä bimboblondi olisi mieleeni. - mietelmä.
Olen nainen, mutta luulen, että mies arvostaa eniten ihan vain naisen sosiaalista älyä, eli samoja asioita joita nainenkin arvostaa miehessä. Lisäksi kai samansuuntainen arvomaailma ja harrastukset ja kiinnostuksen kohteet ja joillekin kai tulotasokin (tms.?) merkkaa pariutumisessa paljonkin. Itse en tiedä, kenelle ja millaisille miehille kelpaisin, kun en aikoihin ole sitä asiaa testauttanut, mutta varmaan hyvin monet miehet pitävät hyvällä itsetunnolla varustetuista älykkäistä naisista. Mulla ongelma miesten kanssa on ollut usein se, että olen älykäs ja riittävän hyvän näköinen ( ainakin niin mulle aina sanotaan), mutta en lopulta osaa löytää oikeita miehiä. Naiselle hyvä on mies, joka on riittävän vastakohtainen, että pariskunnan persoonat täydentävät toisiaan, mutta riittävän samanlainen, että elämässä on iloa ja parisuhteessa turva.
Mä ainakin kaipaisin mieheltä turvaa ja turvallisuutta, eli sellainen mies joka ei minulle koskaan sopisi, olisi mies joka vaatisi minua olemaan äitinsä tai mies, jollaiseen en luottaisi.
Mitä olen onnellisesti pariutuneita rakkaita ystäviäni seurannut, niin niissä parisuhteissa ja liitoissa onni on siinä, että he antavat kumppaninsa olla oma itsensä. Lisäksi rakastavalle naiselle ei ole vaikeutta tehdä miehelleen ruokaa, koskaan.;) Yksi elämän tosiasioista, sekin.
Toivottavasti et mieltäsi pahoita, kun nainen vastasin. Sattui vain tuo avauksesi silmiini ja minulla oli siihen ajatus. Mitä ihmissuhteisiin tulee, niin monet suhteet alkavat kaveripohjalta. Itse ainakin luopunut jo aikoja sitten ajatuksesta, että jossakin joku "prinssi" ratsastaisi vastaani, vaikka ja jos joskus menen naimisiin, se mies on sitten ( vertauskuvallisesti ilmaisten) prinssi, minulle.;)
Älykkyydellä kilpailu olisi turhaa ihmissuhteissa. Itse koen itseni aina sosiaaliseti tyhmäksi, joten ei yleissivistyksestäni minulle suurta hyötyä koskaan rakkaussuhteissani ole ollut, joskin kaikessa muussa elämässäni kyllä ja lisäkään sitä lajia ( sivistystä) ei koskaan ole pahitteeksi. - superficial_man
Ei tarvitse olla hirveän älykäs. Valitettavasti ulkonäöllä on paljon enemmän väliä.
- Nero McLightning
Arvostaa, mutta naiset ei arvosta älykästä miestä.
- mikkelsson
Arvostan sitä, että naisella on älyä suurin piirtein yhtä paljon kuin itselläni. Silloin tulee parhaiten juttuun, jos muut asiat pysyvät samana.
- ............
Arvostan, mikäli käyttää sitä oikein, eikä pikkunäppärään sarkastiseen vittuiluun, kuten suomalaisilla on tapana.
- Rentous ratkaisee
Joskus käy niin, että ihan simppeli tieto takertuu kurkkuun ja unohtuu hetkellisesti. Varsinkin jos jollain tapaa kokee itsensä painostetuksi, että pitäisi tietää joku perusfakta, niin voi tulla black out. Normaalina, täysin rentona ei olis mitään probleemaa. Eli joissain olosuhteissa jännitys voi vaikuttaa. Rakkaus ei kuitenkaan loppupeleissä perustu siihen, mitä sattuu tietämään vaan muuhun kokonaisvaltaisempaan voimaan, onneksi. Mutta tietty tämmöisestä pienestäkin asiasta voi saada eron aikaiseksi, jos niin todella haluaa.
- ........
Älykkäät miehet luonnollisesti arvostavat. Tyhmät eivät tietenkään, koska eivät huomaa koko asiaa.
- skdfhsk
Minua on sanottu useaan otteeseen älykkääksi pitkien keskustelujen päätteeksi, olen 23 v. nainen. Todellisuudessa pohdiskelen vain turhankin monimutkaisesti asioita, ihmisiä ja yhteiskunnan rakennetta, en niinkään paahda nettiä ja oppikirjoja läpi, yliopistossa bilsan alalla menestyn ihan kohtuullisesti mutta olen välillä niin pihalla taas, että hävettää. Hyvin nopeaälyiset ihmiset pelottavat minua, minulla on huono muisti, olen hajamielinen ja huono keskittymään puhuttuun asiaan. Joten näillä perusteilla pidän itseäni oikeasti jokseenkin tyhmänä sekä henkisesti kömpelönä, myös sosiaalisesti kömpelö olen. Kuitenkin pystyn käymään pohdiskelevia keskusteluja ihmisten kanssa, pysyn aika hyvin mukana kun joku alkaa avaamaan tätä ajatusmaailmaansa ja pitää esimerkiksi ajatella jotakin identiteettinsä kehitystä. Olen kuulemma "niitä harvoja jotka ymmärtävät", moneenkin otteeseen näin käynyt. Tjaa-ah, tiedäpä tuosta. Mutta mikä on kellekin sitten älykkyyttä.
Kirjoitan paljon, piirrän, keksin paljon kaikenlaista uutta ja rakastan syvällisiä keskusteluja, olen kiinnostunut ihmisten käytöksestä ja ilmiöistä, mutta en koskaan kyllä haluaisin itseäni älykkääksi sanoa. Jotenka tämmösiä omituisiakin tapauksia on olemassa, tyhmiä tyyppejä jotka tykkää syvällisistä keskusteluista.- vaimomateriaalia:3
Juuri tuollainen on nainen parhaimmillaan. Ajatteleva ja sopivan nöyrällä asenteella liikenteessä, muttei kuitenkaan mikään robotti.
Valitettavan vaikeaa tälläisiä luonteita on vaan löytää mistään :/ - Suden hetki
Tuo voisi olla minun kirjoittamaani tekstiä muuttaen vain sen, että en yrityksestä huolimatta päässyt sitä biologiaa opiskelemaan. Niin ja olen mies (ja vuoden vanhempi).
Arkana ja vetäytyvänä törmäsin aikanaan myös samanlaiseen naiseen, jonka herkkä sielunmaisema kiinnosti. Hän on varmasti monelle unelmatyttö. Naisellinen, kaunis, tunteikas, huumorintajuinen, taiteellisesti lahjakas, lapsirakas ja huolehtiva... listasta tulisi loputon. Silti ajaudumme riitoihin liian usein, kun jokin sanomani törmää hänen käsitykseensä ja joudun selittelemään kantaani selväksi pitkät illat. Sosiaalinen kömpelyyteni saattaa olla myös syy, kun en osaa aina asiaa ehkä toiselle sopivalla tavalla ilmaista. Kuitenkin aina illan viimeisinä hetkinä yksinään mietin, jos olisi joku, joka ymmärtäisi sanomani, ja osaisi asiaa kantaa eteenpäin myös omilla näkemyksillään.
En silti uskalla irtaantua. Minulle niin tärkeä turvallisuuden tunne täyttyy tämän tytön kohdalla. Ehkä löydän joskus ystävän, jonka kanssa voi jutella hieman syvällisemmin. Sellaistakaan kun ei ole...
- julius heessar
en arvosta
- satuolento1
Enpä kuule ole tähän ikään vielä älykästä ja yleissivistynyttä naista tavannut =D
Saattaisin arvostaa jos sellaisen löytäisin..edes sellaisen joka pääsee pätemään ohitseni millä scenellä tahansa..Älykäs nainen on vähän ku joulupukki
sitä haluaa uskoa, mutta paraskin Mensalainen on valovuosien päästä
älykkäästä naisesta..Järjestä nyt puhumattakaan..Hanki
jostain järkevä/älykäs nainen niin vien sen vihille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 693034
- 432963
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle502302Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3401966- 1401739
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161565Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71368Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101227- 421146
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661106