Ottaako miehet helposti sellaista naista jolla on vahaisempi koulutus kuin itsellaan? Onko silla valia jos muuten kaikki sujuu, keskustelua myoten? Kyse ei siis ole tohtorista ja siivoojasta, vaan eri koulutuksen asteesta.
Miehella korkeampi koulutus
15
157
Vastaukset
Ainakaan minulle koulutuksella ei ole pienintäkään merkitystä. Jonkinlainen yhteinen sävel olisi hyvä löytyä, ja olen huomannut että sama koulutustaso ei sitä takaa.
- Akateemisuus
Olen samaa mielta, alykkyytta ei mitata koulutuksen maaralla. Mutta jos mies on itse hyvin korkeasti koulutettu, kunnianhimoinen ja hyvin tienaava, niin odottaakohan han samaa myos naiseltaan?
- djfghdjgdfk
Akateemisuus kirjoitti:
Olen samaa mielta, alykkyytta ei mitata koulutuksen maaralla. Mutta jos mies on itse hyvin korkeasti koulutettu, kunnianhimoinen ja hyvin tienaava, niin odottaakohan han samaa myos naiseltaan?
Ei yleensä. Ei mies hae naiselta statusta.
En usko, että koulutuksella on miehen parinvalinnassa tasan mitään merkitystä. Ainoastaan tällä palstalla asia on tullut esiin muutaman provokirjoituksen muodossa, joille en laskisi suurta painoarvoa. Kuten edellä todettiinkin, koulutus ei kerro henkisistä ominaisuuksista yhtään mitään.
Ei pidä paikkaansa. Taviksille koulutuksella ei ehkä ole väliä, mutta muuten kyllä koulutus kertoo keskimäärin henkisistä ominaisuuksista, eli mm. älykkyysosamäärästä. Maisterin tutkinto on kuitenkin vielä taviksen tutkinto, keskimääräinen älykkyysosamäärä on maistereilla n. 115, mikä on kuitenkin kaukana Mensa-tasosta.
Tohtoreilla ja professoreilla rupeaa kuitenkin olemaan Mensa-tason älykkyyttä keskimäärin. Riippuu myös alasta, esim, kovissa tieteissä, kuten fysiikassa ja matematiikassa, kaikki tohtorit ovat keskimäärin Mensa-tasoisia, eli ÄO > 130. Hömppätieteissä voi tuosta ottaa pois 10 pistettä.
Mensa-tason älykkyyttä voi tietysti olla ilman koulutustakin, mutta korkein mahdollinen koulutus kertoo siitä varmimmin.- tuota..
m36-intj kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Taviksille koulutuksella ei ehkä ole väliä, mutta muuten kyllä koulutus kertoo keskimäärin henkisistä ominaisuuksista, eli mm. älykkyysosamäärästä. Maisterin tutkinto on kuitenkin vielä taviksen tutkinto, keskimääräinen älykkyysosamäärä on maistereilla n. 115, mikä on kuitenkin kaukana Mensa-tasosta.
Tohtoreilla ja professoreilla rupeaa kuitenkin olemaan Mensa-tason älykkyyttä keskimäärin. Riippuu myös alasta, esim, kovissa tieteissä, kuten fysiikassa ja matematiikassa, kaikki tohtorit ovat keskimäärin Mensa-tasoisia, eli ÄO > 130. Hömppätieteissä voi tuosta ottaa pois 10 pistettä.
Mensa-tason älykkyyttä voi tietysti olla ilman koulutustakin, mutta korkein mahdollinen koulutus kertoo siitä varmimmin.En ole havainnut kaikilla tohtoreilla olevan mitään mensa tasoa. Professori on nimike yliopistossa, eikä sekään takaa mitään. Ihmiset ovat älykkäitä eri osa-alueilla, ja jokainen voi kehittää omia osa-alueitaan jos haluaa. Ja on aikaa siihen.
tuota.. kirjoitti:
En ole havainnut kaikilla tohtoreilla olevan mitään mensa tasoa. Professori on nimike yliopistossa, eikä sekään takaa mitään. Ihmiset ovat älykkäitä eri osa-alueilla, ja jokainen voi kehittää omia osa-alueitaan jos haluaa. Ja on aikaa siihen.
"En ole havainnut kaikilla tohtoreilla olevan mitään mensa tasoa"
En minäkään. Kyse olikin keskimääräisestä älykkyydestä. Professorin virkaan valitaan usein se pätevin tohtori.- sir_von_baughen
m36-intj kirjoitti:
Mensa-tason älykkyyttä voi tietysti olla ilman koulutustakin, mutta korkein mahdollinen koulutus kertoo siitä varmimmin."Ei pidä paikkaansa. Taviksille koulutuksella ei ehkä ole väliä, mutta muuten kyllä koulutus kertoo keskimäärin henkisistä ominaisuuksista, eli mm. älykkyysosamäärästä."
Siis,onko mielestäsi kirjallisen viisauden lukeminen ja ymmärtäminen henkinen ominaisuus..Nyt taidat puhua termeillä joista et itsekkään taida ymmärtää mitään.
Tuo mistä sinä puhut on puhtaasti asioiden rationaalista jäsentämistä ja ymmärtämistä,eli meidän tieteissä ÄÖ.
Henkisyyttä voi olla sitten esim. toisen ihmisten lähelle pääsemistä henkisellä tasolla.Tällä ei ole mitään tekemistä ÄÖ,tai minkään koulutuksen kanssa.Tämä on enemmän ihmistyyppi ja luonnekysymys.Sitä saa olla miten tahansa mensan jäsen mutta ei se tarkoita että hallitsee parisuhdetta taikka tms. yhtään sen paremmin.
Ja mitenkä niin koulutustasolla on väliä parisuhteessa.Luuletko,että joku mensan tason professori on niin paljon kehittyneempi yksilö ettei voi esim.pelkän lukion/amiksen käyneen kanssa löytää yhteistä säveltä elämässä.
Tämä kertoo vain sinun omasta kapeasta näkemyksestä parisuhteesta ja mille se tulee perustaa.
- 89l2.ös
Riippuu tietenkin ihmisistä. Joillekin sillä on suurta arvoa, toisille ei yhtään. Joskus ihminen saattaa hakea esimerkiksi puolisoa sukua jatkamaan tai vaikkapa hoitamaan kumppaniksi suvun omaisuutta, maatilaa jne. Silloin saatetaan katsoa sellaista, josta olisi aineista myös älyllisesti ja ulkonäön perusteella siirtämään sukua menestyksekkäästi eteenpäin
- ehkä näin
Riippuu motiiveista. Jos haluaa kotitalouskoneen tms. niin alhaisemmin koulutettu on helpommin siihen sidottavissa. Korkeammin koulutettua hakevat taas miehet, jotka haluavat itselleen tasavertaista kumppania.
Kait.- hmm.
Ei tasavertaisuus ole siitä kiinni. Ellei kilpaile rahasta, mikä on varsin älytöntä.
Eivät. Onneksi naiset eivät katso koulutusta.
Paska... Alotus, joko provoksi tai rehelliseksi.- ghjghjghj
Kuppikoko ratkaisee. Ja tietysti muut naiselliset ominaisuudet...
- 10+9
Miehet ei ole niin pinnallisia kuin naiset, että valikoi kumppanin kuolutuksen tai tulojen perusteella.
- Akkateeminen
Ottaako miehet helposti sellaista naista jolla on vahaisempi koulutus kuin itsellaan?
Ei
Onko silla valia jos muuten kaikki sujuu, keskustelua myoten?
No jos kaikki sujuu niin eihän sillä sitten ole väliä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 693034
- 432963
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle502302Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3401966- 1401739
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161565Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71368Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101227- 421146
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661106