Lemmikin vaikutus yksinäisyyteen

aina sama virsi

Lopettakaa itkeminen yksinäisyydestänne ja hankkikaa lemmikki, mieluummin koira. Ihminen on huono ystävä.

9

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk

      OLEM ALLERGINEN

    • 6+14

      No ei todellakaan pidä hankkia lemmikkiä vain tuosta syystä. Koiraan sitoudutaan jopa 15 vuodeksi, siinä ajassa ehtii elämäntilanne muuttua moneen kertaan.

    • ...

      Entä jos ei tykkää eläimistä.

    • Ei se lemmikki osaa puhua sekä tarvittaessa antaa neuvoa jne.. Lisäksi itsestään se ei osaa pitää huolta, lemmikkiä kun pitää hoitaa ja ruokkia.

      Hyvä ajatus sinänsä mut huono noiden asioiden takia.

    • mielenmusta aukko

      Elukanpito käy masentuneelle raskaaksi. Ei jaksa. Enää.

    • mies23v..

      Kannattaa harkita tarkasti masentuneella yksinäisellä ei aina voimat riitä edes itsensä hoitamiseen saati sitten lemmikin. Itsekkin tykkäisin koirasta mutta olen masentunut, alkoholisti, yksinäinen moniongelmainen ihminen, en kertakaikkiaan pysty antamaan hyvää kotia lemmikille. Välillä en pysty päiväkausiin menemään ulos, milloin makaan lattialla sammuneena paskat housussa. Oma elämä jo tuhottu en tuhoa kenenkään muun enään, en edes eläimen

      • ...

        mies23v.. "Oma elämä jo tuhottu"

        Sanoisin, että elämäsi on aika huonossa jamassa, mutta ei kai se nyt ihan tuhottu sentään ole. Olet noin nuorikin vielä. Oletko miettinyt menemistä AA-ryhmään, jotta pääsisit alkon käytöstä eroon? Elämäsi voisi kääntyä vielä parempaan suuntaan.


    • ...

      Koira ei välttämättä sovellu lemmikiksi kaikille. Koiraa täytyy kouluttaa pienestä lähtien ja kaikilla ei näytä olevan intoa kouluttamiseen tai tietoa kouluttamisen tärkeydestä. Kouluttamatta jätetty koira voi käydä vaaralliseksi omistajalleen ja naapureille ynnä muille, jotka lähistölle sattuvat tulemaan.
      Kannattaa harkita tarkkaan, sovinko varmasti koiran omistajaksi.

      Koiran sijasta voisi ottaa vaikka kissan.

    • tuula-neiti

      En voi ottaa allergioiden vuoksi mitään elikoita, kissan ottaisin jos olisi mahdollista koska pelkään koiria kuollakseni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      73
      1786
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1176
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1064
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      950
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      876
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      261
      822
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      789
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      61
      758
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      210
      739
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      736
    Aihe