Ehkäisykapseli

ELi siis haluaisin tietää että onko jollekkin käynyt niin että on tullut raskaaksi kapselin kanssa? Ja vaikuttaako paino miten paljon kapselin tehoon? Itselläni ollut kapseli noin vuoden, mutta on alkanut mietityttämään että onko kapselin teho heikentynyt koska painoa on vuoden aikana kertynyt melkein 10 kiloa?

8

1197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Kyllä varmasti jotkut ovat raskautuneet implantin kanssa, ei sille luvata mitään 100%:sta varmuutta-

      Et kerro BMI:si.

    • afasdfasdf

      Ei ole heikentynyt painon vuoksi. Itselläni on implantaatti, ja se neuvolan terkkari (aika lähellä eläkeikää) sanoi ettei hänen urallaan ole yksikään implantaatin ottanut tullut raskaaksi. Ehkäisyteho on samaa luokkaa muun hormonaalisen ehkäisyn kanssa, eli varmasti joku on raskaaksi tullut, mutta harvinaista se on.

    • s176

      Olen harkinnut implantaatin ottamista, sillä minulle ovat minipillerit sopineet ja elämäntilanne on tällä hetkellä aika liikkuvainen (matkustelua työn ja opintojen perässä...) Alkaako ehkäisyteho heti asentamisen jälkeen vai pitääkö käyttää tuplaehkäisyä?

    • .....

      Mielestäni ehkäisyn pitäisi alkaa heti, itse en muistaakseni käyttänyt tuplaehkäisyä. Mutta kyllä siinä laiton ohessa ohjeistetaan että miten alkaa vaikuttaa.

    • Lady"Old"

      Hakukoneella löytyy pakkausselostuksia, ja ne vastaavat jo moneen kysymykseen.

      http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/5/301155.pdf

      Eli asennusajankohta riippuu edeltävästä ehkäisystä. Ilman ehkäisyä sama kuin kierukalla, eli vuodon alussa.

      Kapseleiden varmuutta varmasti lisää se, ettei itse voi unohtaa ja käyttää väärin. Toisin kuin pillereitä.

    • Ei pitäisi tulla. Kun kapselin laittaa, menee 10min. Jonka jälkeen vapautuu lääkeaine ja sitten se vaikutta pari tuntia.

    • asdasdasddasdasds

      Nuorisoneuvolassa minulle sanottiin painorajan kapseliin olevan 70kg, eli sen jälkeen teho on heikompi. En tiedä pitääkö se paikkansa, kyseinen lääkäri oli muutenkin hieman... onneton. Itse syön yhdistelmäehkäisyä.

      • goudaaja

        Minä otin kapselin noin 90 kg:n painoisena eikä mulle sanottu mitään tuollaista, painosta ei puhuttu laisinkaan. Enkä tullut raskaaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2200
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      84
      1862
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1399
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1378
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      270
      927
    6. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      800
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      775
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      46
      726
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      715
    10. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      57
      714
    Aihe