Äitini haudattiin ilman lupaani

mies ymmällään

Miten voi olla mahdollista et kun äitini kuoli ja mulle ei siitä ilmoitettu mitään vaikka olen äitini ainoo lapsi. Sanoin mun veljelle ei ilmoitettu mitään. Emme olleet äidin kanssa viime vuosina tekemisissä silleen. Joskus nähtiin kaupungilla. Äidilläni oli vuosia alkoholi ongelma ja asui tuki asunnossa

Äidin poikaystävä oli lisäksi haudannut äitini yksinään. Olen jo itse 36 vuotias ja veljeni pari vuotta vanhempi. Olen saanut jos jonkinlaista sekavaa selitystä sairaalasta ja soskun tädeiltä. Olen myös poliisille tehnyt tutkinta pyynnön äitini miehestä. Ilmeisesti se on kavaltanut äitini rahat ja ostanut kesämökin niillä rahoilla. Eikö niinku äidin lapsille ilmoiteta mitään jos äiti kuolee.??

165

9012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leskiäiti <3

      Hmmm...miten niin olet AINOO lapsi, mutta sun VELJELLEKKÄÄN ei ilmotettu mitään???
      Ethän sä sitten ole ainoo lapsi jos sulla on velikin...ja jos veli ei ole sun äidin lapsi, niin ei kai ne hänelle ilmotakkaan mitään.

      Mutta joo, se on merkillistä ettei lapselle ilmoiteta äidin kuolemaa. Tosin jos ei mistään ole saaneet sun numeroa tai mitään jos et kerta ole ollut yhteyksissä äitiisi.

      Niin, ja otan osaa äitisi pois menon johdosta. Toivottavasti asiat selvii...vaikka et uudestaan voikkaan äitiäsi haudata.

      • Asiaa seurannut

        Jos äitisi kuoli hoitolaitoksessa, tieto menee henkilölle, jonka hän on ilmoittanut lähimmäksi omaisekseen. Hautaaminen onnistuu kyllä vaikka lapsilta varkain.
        Jos hautaamista varten tarvittava lupa löytyy, niin ei hautaustoimista tai seurakunta ala tarkistamaan, että onhan kaikilla sukulaisilla tieto kuolemasta ja siunauksen ajankohdasta.
        Kun perunkirjoitusta aletaan tekemään, niin sitten kaivetaan kaikki perilliset esiin.
        Jos olet tosiaan ainoa lapsi eikä esim testamenttia ole, niin se perikunta olet sinä ja äitisi mahdollinen aviomies ja allekirjoitukset tarvitaan. Saattaahan ne olla väärennettyjäkin, mutta silloin on perukirjan tekijällä pää pölkyllä.
        Taitaa olla keksitty provo tuo aloitus. Mättää niin monessa paikassa Ainoa lapsi ja kuitenkin veli ja mitä ne sossun tädit tähän liittyy. Sossu sekaantuu kuolemantapauksiin vain silloin, kun annetaan avustusta hautauskuluihin ja jos on ollut kesämökkirahat, niin ............


      • Rahat ei kuulu sulle

        Ooks sä vähä pipipää?


      • epäselväsukulaisuus

        No voihan kirjoittaja olla äidin ainoa lapsi, jolla on veli isän ja toisen naisen kanssa! Sitä tarina ei kerro...


      • haudal oon käynyt
        Asiaa seurannut kirjoitti:

        Jos äitisi kuoli hoitolaitoksessa, tieto menee henkilölle, jonka hän on ilmoittanut lähimmäksi omaisekseen. Hautaaminen onnistuu kyllä vaikka lapsilta varkain.
        Jos hautaamista varten tarvittava lupa löytyy, niin ei hautaustoimista tai seurakunta ala tarkistamaan, että onhan kaikilla sukulaisilla tieto kuolemasta ja siunauksen ajankohdasta.
        Kun perunkirjoitusta aletaan tekemään, niin sitten kaivetaan kaikki perilliset esiin.
        Jos olet tosiaan ainoa lapsi eikä esim testamenttia ole, niin se perikunta olet sinä ja äitisi mahdollinen aviomies ja allekirjoitukset tarvitaan. Saattaahan ne olla väärennettyjäkin, mutta silloin on perukirjan tekijällä pää pölkyllä.
        Taitaa olla keksitty provo tuo aloitus. Mättää niin monessa paikassa Ainoa lapsi ja kuitenkin veli ja mitä ne sossun tädit tähän liittyy. Sossu sekaantuu kuolemantapauksiin vain silloin, kun annetaan avustusta hautauskuluihin ja jos on ollut kesämökkirahat, niin ............

        Ei ole aloitus tämän päivän tosijuttu ja ainahan niillä alkoholisteilla on suuret "säästöt" ja ainakin perinnöt jaettavaksi. Kuolemasta ja hautauksesta ei tarvitse ilmoittaa. Perunkirjoituksesta sitten tulee ilmoitus. Jos sossun kanssa on oltu tekemisissä, niin se on maksanut hautauskulut. Ei ihmisten kuolemat ja hautaamiset muuten kuulu mitenkään sossulle. Kelalle on syytä ilmoittaa, että tukien ja eläkkeen maksaminen katkaistaan jos ei halua joutua mahdollisesti takaisin maksamaan.

        Minun isäni kylläkin haudattiin tietämättäni jo yli 40v sitten enkä saanut kutsua tai tietoa perunkirjoituksesta. Äitini piti minut pimennossa asioista vaikka oli eronnut isästäni, mutta olin vielä alaikäinen, vaikka en enää kotona asunutkaan. Kylhän se harmitti, kun mutsi oli muutenkin pitänyt minut isän puoleisesta suvusta erossa enkä päässyt tapamaan tai tutustumaan heihin. Olen korjannut asian sitten myöhemmin, vaikka ei se ole sama, kuin tuntea sukulaisensa lapsesta asti. Eli voisihan tuollainen tottakin olla, mutta täysi-ikäisten ihmisten kohdalla ei.


      • Tiedoksi vaan!!!!
        haudal oon käynyt kirjoitti:

        Ei ole aloitus tämän päivän tosijuttu ja ainahan niillä alkoholisteilla on suuret "säästöt" ja ainakin perinnöt jaettavaksi. Kuolemasta ja hautauksesta ei tarvitse ilmoittaa. Perunkirjoituksesta sitten tulee ilmoitus. Jos sossun kanssa on oltu tekemisissä, niin se on maksanut hautauskulut. Ei ihmisten kuolemat ja hautaamiset muuten kuulu mitenkään sossulle. Kelalle on syytä ilmoittaa, että tukien ja eläkkeen maksaminen katkaistaan jos ei halua joutua mahdollisesti takaisin maksamaan.

        Minun isäni kylläkin haudattiin tietämättäni jo yli 40v sitten enkä saanut kutsua tai tietoa perunkirjoituksesta. Äitini piti minut pimennossa asioista vaikka oli eronnut isästäni, mutta olin vielä alaikäinen, vaikka en enää kotona asunutkaan. Kylhän se harmitti, kun mutsi oli muutenkin pitänyt minut isän puoleisesta suvusta erossa enkä päässyt tapamaan tai tutustumaan heihin. Olen korjannut asian sitten myöhemmin, vaikka ei se ole sama, kuin tuntea sukulaisensa lapsesta asti. Eli voisihan tuollainen tottakin olla, mutta täysi-ikäisten ihmisten kohdalla ei.

        Olet muuten väärässä. Tiedän useamman alkoholiin kuolleen (en kerro mistä tiedän...) joilla on ollut aika mukavasti sitä realisoitavaa omaisuutta. Ovathan he joskus osa töitäkin tehneet ja jotkut olleen aika korkeissa viroissa ja toimissakin.Niistä on olemassa osalla aika kivan isot eläkkeet.

        Ei se omaisuus aina tarkoita sillkaa rahaa tai helposti pantattavia koruja tms.
        Se voi olla perittyä metsää tai muuta vastaavaa.Itse hankittua omaisuutta talo ja tavarat.
        Älä nyt hyvä ihminen kuvittele että kaikki alkoholistit ovat pultsaritasolla. Eivät suinkaan ole.

        ja sitäkin on paljonkin että ne juomakaverit ovat jossain vaiheessa suostutelleet yksinäisen juomarin jolla on omaisuutta tekemään testamentin hyväkseen.Ja kaikkihan eivät ole rehellisiä ihmisiä.On voitu pyytää toista myymään sitä omaisuuttaan ja sitten viety varat. Voi kuule kyllä hyvinkin voisi olla "tämän päivän tosijuttu"!

        Ja ihan tiedoksesi vaan ei tarvitse ilmoittaa sen enempiä sossuun kun KELA;llekaan kenenkään kuolemasta.Se tieto välittyy näille viranomaisille aivan automattisesti väestötietorekisterin kautta.
        Suomessa ketään ei haudata ainakaan hautausmaalle ilman että vainajan on lääkäri todennut kuolleeksi ja poliisit kotonaan kuolleen kuoleman luonnolliseksi todenneet.Hautaukseen tarvitaan hautauslupa.Ja jos ihminen on lähiomaisekseen ilmoittanut sen asuin kumppanin tai kenet nyt itse on halunnut silloin siihen ihmiseen ollaan yhteydessä ja hänen huolekseen jää sitten joko kertoa tai olla kertomatta muille omaisille asiasta.

        Ja mitä tulee perunkirjoitukseen niin perunkirjoittajan yksi toimenkuva on selvittää ne perilliset.Eli vaikka olit alaikäinen isäsi kuollessa silti olit rintaperillinen ja sinulle oli määrätty nk. "uskottumies" jonka tehtävänä oli hoitaa perimääsi osuutta ja jos olit ainoa lapsi perit yksin kaiken. Siihen hetkeen asti kun tulit täysi-ikäiseksi.
        Jos et ole lainmukaista perunkirjaa itsellesi saanut kannattaisi niiltä sukulaisilta kysellä mihin sinun lakiosuutesi hävisi?


      • alkomamies
        Tiedoksi vaan!!!! kirjoitti:

        Olet muuten väärässä. Tiedän useamman alkoholiin kuolleen (en kerro mistä tiedän...) joilla on ollut aika mukavasti sitä realisoitavaa omaisuutta. Ovathan he joskus osa töitäkin tehneet ja jotkut olleen aika korkeissa viroissa ja toimissakin.Niistä on olemassa osalla aika kivan isot eläkkeet.

        Ei se omaisuus aina tarkoita sillkaa rahaa tai helposti pantattavia koruja tms.
        Se voi olla perittyä metsää tai muuta vastaavaa.Itse hankittua omaisuutta talo ja tavarat.
        Älä nyt hyvä ihminen kuvittele että kaikki alkoholistit ovat pultsaritasolla. Eivät suinkaan ole.

        ja sitäkin on paljonkin että ne juomakaverit ovat jossain vaiheessa suostutelleet yksinäisen juomarin jolla on omaisuutta tekemään testamentin hyväkseen.Ja kaikkihan eivät ole rehellisiä ihmisiä.On voitu pyytää toista myymään sitä omaisuuttaan ja sitten viety varat. Voi kuule kyllä hyvinkin voisi olla "tämän päivän tosijuttu"!

        Ja ihan tiedoksesi vaan ei tarvitse ilmoittaa sen enempiä sossuun kun KELA;llekaan kenenkään kuolemasta.Se tieto välittyy näille viranomaisille aivan automattisesti väestötietorekisterin kautta.
        Suomessa ketään ei haudata ainakaan hautausmaalle ilman että vainajan on lääkäri todennut kuolleeksi ja poliisit kotonaan kuolleen kuoleman luonnolliseksi todenneet.Hautaukseen tarvitaan hautauslupa.Ja jos ihminen on lähiomaisekseen ilmoittanut sen asuin kumppanin tai kenet nyt itse on halunnut silloin siihen ihmiseen ollaan yhteydessä ja hänen huolekseen jää sitten joko kertoa tai olla kertomatta muille omaisille asiasta.

        Ja mitä tulee perunkirjoitukseen niin perunkirjoittajan yksi toimenkuva on selvittää ne perilliset.Eli vaikka olit alaikäinen isäsi kuollessa silti olit rintaperillinen ja sinulle oli määrätty nk. "uskottumies" jonka tehtävänä oli hoitaa perimääsi osuutta ja jos olit ainoa lapsi perit yksin kaiken. Siihen hetkeen asti kun tulit täysi-ikäiseksi.
        Jos et ole lainmukaista perunkirjaa itsellesi saanut kannattaisi niiltä sukulaisilta kysellä mihin sinun lakiosuutesi hävisi?

        Todella tyhmää olettaa että kaikki alkoholistit ovat kadulla asuvia pennittömiä pultsareita.


      • No tiedoksi vaan!
        alkomamies kirjoitti:

        Todella tyhmää olettaa että kaikki alkoholistit ovat kadulla asuvia pennittömiä pultsareita.

        No näinhän minä en oletakaan vaan tuo nimimerkki "haudal oon käynyt" joka kertoi isänsä 40v sitten tapahtuneesta kuolemasta.
        Minä TIEDÄN ettei todellakaan ole näin kaikkien alkoholistien kanssa että olisivat ihan pultsari asteella.

        Paljon löytyy alkoholisteja ihan korkealtakin sosiaalisessa arvoasteikossa. He vain eivät ole niin näkyviä kun nämä laitapuolen kulkijat.Kun on rahaa voi kännätä "sivistyneesti" :/
        Paljon löytyy päihdeongelmaisia jotka käyvät töissäkin kunnes homma lipeää hanskasta totaalisesti.


      • ELLA SOFIA
        Tiedoksi vaan!!!! kirjoitti:

        Olet muuten väärässä. Tiedän useamman alkoholiin kuolleen (en kerro mistä tiedän...) joilla on ollut aika mukavasti sitä realisoitavaa omaisuutta. Ovathan he joskus osa töitäkin tehneet ja jotkut olleen aika korkeissa viroissa ja toimissakin.Niistä on olemassa osalla aika kivan isot eläkkeet.

        Ei se omaisuus aina tarkoita sillkaa rahaa tai helposti pantattavia koruja tms.
        Se voi olla perittyä metsää tai muuta vastaavaa.Itse hankittua omaisuutta talo ja tavarat.
        Älä nyt hyvä ihminen kuvittele että kaikki alkoholistit ovat pultsaritasolla. Eivät suinkaan ole.

        ja sitäkin on paljonkin että ne juomakaverit ovat jossain vaiheessa suostutelleet yksinäisen juomarin jolla on omaisuutta tekemään testamentin hyväkseen.Ja kaikkihan eivät ole rehellisiä ihmisiä.On voitu pyytää toista myymään sitä omaisuuttaan ja sitten viety varat. Voi kuule kyllä hyvinkin voisi olla "tämän päivän tosijuttu"!

        Ja ihan tiedoksesi vaan ei tarvitse ilmoittaa sen enempiä sossuun kun KELA;llekaan kenenkään kuolemasta.Se tieto välittyy näille viranomaisille aivan automattisesti väestötietorekisterin kautta.
        Suomessa ketään ei haudata ainakaan hautausmaalle ilman että vainajan on lääkäri todennut kuolleeksi ja poliisit kotonaan kuolleen kuoleman luonnolliseksi todenneet.Hautaukseen tarvitaan hautauslupa.Ja jos ihminen on lähiomaisekseen ilmoittanut sen asuin kumppanin tai kenet nyt itse on halunnut silloin siihen ihmiseen ollaan yhteydessä ja hänen huolekseen jää sitten joko kertoa tai olla kertomatta muille omaisille asiasta.

        Ja mitä tulee perunkirjoitukseen niin perunkirjoittajan yksi toimenkuva on selvittää ne perilliset.Eli vaikka olit alaikäinen isäsi kuollessa silti olit rintaperillinen ja sinulle oli määrätty nk. "uskottumies" jonka tehtävänä oli hoitaa perimääsi osuutta ja jos olit ainoa lapsi perit yksin kaiken. Siihen hetkeen asti kun tulit täysi-ikäiseksi.
        Jos et ole lainmukaista perunkirjaa itsellesi saanut kannattaisi niiltä sukulaisilta kysellä mihin sinun lakiosuutesi hävisi?

        sisareni pojan isä kuoli, ja poika sai perintöä pohjola vakuutusyhtiön kautta hänen äitinsä ja pojan isä eivät asuneet yhdessä,ja pojan perintörahat 30,000mk, eli 5000 euroa vakuutusyhtiö siirsi hänen äitinsä tilille.Äiti kavalsi kaikki rahat, nyt poika on 27-vuotias, ja liian kilttinä ei ole tehnyt asialle mitään ja koska hän on asianomistaja,kukaan muukaan ei ole voinut asialle mitään.Voi olla että kun asiasta on kulunut ainakin 18-vuotta,kukaan ei voi mitään! Hänen äitinsä ei ole koskaan oppinut käyttämään rahaa! Vielä nytkin hän vippaa pojaltaan! Koska edesmenneet vanhemmat ja minä emme enää pysty vippaamaan.Minä olen lainannut hänelle 7000 euroa vuosien varrella,koska lapset opiskeli ja äidillä ei ollut koskaan rahaa, eikä luottotiedot kunnossa ja näin minä jouduin takaajan asemaa.Asennoidun siihen että en kenties koskaan saa rahojani, jos lapset eivät vapaa-ehtoisesti ala maksamaa.


      • 1+1=3

        Otan osaa suruusi,
        ainoana lapsena (jolla on velikin?), olet kiinnostut äidistäsi vasta tämän kuoltua?


      • Leskiäiti <3
        epäselväsukulaisuus kirjoitti:

        No voihan kirjoittaja olla äidin ainoa lapsi, jolla on veli isän ja toisen naisen kanssa! Sitä tarina ei kerro...

        "epäselväsukulaisuus" niinpä...aloittajahan kertoi olevansa ainoa lapsi...mutta että VELJELLEKKÄÄN ei kerrottu. No, jos veli on isän puolelta niin miksi hänelle ilmoittaisivatkaan tämän aloittajan äidin kuolemasta jos eivät ole verisukulaisia....näistä aloittaja ei kertonut...ehkä se johtuu siitä (ettei kertonut) että se ei ollut se pointti tossa koko asassa :) Tiedä häntä...


      • Anonyymi
        Asiaa seurannut kirjoitti:

        Jos äitisi kuoli hoitolaitoksessa, tieto menee henkilölle, jonka hän on ilmoittanut lähimmäksi omaisekseen. Hautaaminen onnistuu kyllä vaikka lapsilta varkain.
        Jos hautaamista varten tarvittava lupa löytyy, niin ei hautaustoimista tai seurakunta ala tarkistamaan, että onhan kaikilla sukulaisilla tieto kuolemasta ja siunauksen ajankohdasta.
        Kun perunkirjoitusta aletaan tekemään, niin sitten kaivetaan kaikki perilliset esiin.
        Jos olet tosiaan ainoa lapsi eikä esim testamenttia ole, niin se perikunta olet sinä ja äitisi mahdollinen aviomies ja allekirjoitukset tarvitaan. Saattaahan ne olla väärennettyjäkin, mutta silloin on perukirjan tekijällä pää pölkyllä.
        Taitaa olla keksitty provo tuo aloitus. Mättää niin monessa paikassa Ainoa lapsi ja kuitenkin veli ja mitä ne sossun tädit tähän liittyy. Sossu sekaantuu kuolemantapauksiin vain silloin, kun annetaan avustusta hautauskuluihin ja jos on ollut kesämökkirahat, niin ............

        Ei ainutta lasta voi edes sulkea pois perinnöstä edes testamentillakaan , sillä lapsella on silti oikeus periä omat vanhempansa ainakin näin on ollut, mutta en tiedä onko niitä,lakeja muuteltu jotenkin .


      • Anonyymi
        Asiaa seurannut kirjoitti:

        Jos äitisi kuoli hoitolaitoksessa, tieto menee henkilölle, jonka hän on ilmoittanut lähimmäksi omaisekseen. Hautaaminen onnistuu kyllä vaikka lapsilta varkain.
        Jos hautaamista varten tarvittava lupa löytyy, niin ei hautaustoimista tai seurakunta ala tarkistamaan, että onhan kaikilla sukulaisilla tieto kuolemasta ja siunauksen ajankohdasta.
        Kun perunkirjoitusta aletaan tekemään, niin sitten kaivetaan kaikki perilliset esiin.
        Jos olet tosiaan ainoa lapsi eikä esim testamenttia ole, niin se perikunta olet sinä ja äitisi mahdollinen aviomies ja allekirjoitukset tarvitaan. Saattaahan ne olla väärennettyjäkin, mutta silloin on perukirjan tekijällä pää pölkyllä.
        Taitaa olla keksitty provo tuo aloitus. Mättää niin monessa paikassa Ainoa lapsi ja kuitenkin veli ja mitä ne sossun tädit tähän liittyy. Sossu sekaantuu kuolemantapauksiin vain silloin, kun annetaan avustusta hautauskuluihin ja jos on ollut kesämökkirahat, niin ............

        Sitäkin ajattelin että ihminen jolla on alkoholi ongelmia niin ei kai siinä mitkään rahat riitä
        Perintöihin


      • Anonyymi

        Mitä oikeastaan tarkoitat noilla isoilla kirjaimilla painostamista . Minullakin on veli mutta meillä ei ole sama äiti . Joten perhesuhteista on monenlaisia . Ei kannata tarttua pikku seikkaan


      • Anonyymi
        alkomamies kirjoitti:

        Todella tyhmää olettaa että kaikki alkoholistit ovat kadulla asuvia pennittömiä pultsareita.

        Kuka on sanonut että oli kadulla, mutta totuus on vaan usein niin että se rikaksin on hyvä laittamaan kaikki rahansa viinaan kun on tarpeeksi janoinen .
        Joten jokainen tapaus on eri lainen joillekkin rahakkaille on se toinen osapuoli luåaittanut määrä rahat mitä hän voi käyttää kuukaudessa viinaan . Joten taouksia on monia niin kun ihmisiäkin


      • Anonyymi
        No tiedoksi vaan! kirjoitti:

        No näinhän minä en oletakaan vaan tuo nimimerkki "haudal oon käynyt" joka kertoi isänsä 40v sitten tapahtuneesta kuolemasta.
        Minä TIEDÄN ettei todellakaan ole näin kaikkien alkoholistien kanssa että olisivat ihan pultsari asteella.

        Paljon löytyy alkoholisteja ihan korkealtakin sosiaalisessa arvoasteikossa. He vain eivät ole niin näkyviä kun nämä laitapuolen kulkijat.Kun on rahaa voi kännätä "sivistyneesti" :/
        Paljon löytyy päihdeongelmaisia jotka käyvät töissäkin kunnes homma lipeää hanskasta totaalisesti.

        Minulla oli kerran työkaveri josta en ikinä olisi uskonut että hän oli alkoholisti , teki työnsä kunnolla ja ajeli 10 km pituisen työmatkansa juovuksissa. Töissä oli ollut vaatekaapissa aina pullo mukana .ja lopulta joutui ratsiaan ja asia tuli pinnalle, ja hän kertoi paikallis lehdessä tarinaansa . Me muut oltiin ällikällä lyötyjä asiasta, kukaan ei ollut kasannut arvata hänestä mitään alkoholismin merkkejä .


      • Anonyymi
        1+1=3 kirjoitti:

        Otan osaa suruusi,
        ainoana lapsena (jolla on velikin?), olet kiinnostut äidistäsi vasta tämän kuoltua?

        Olisko ollut ettei äiti ollut kiinnostunut lapsestaan juomisen lomassa . Joten älä syyttele. Perunkirjoituksissa on oman lapsen saatava olla mukana .
        Ja äidin ainoa lapsi voi kyllä olla jos on veli isän uudesta avioliitosta toisen kanssa niin veljelle ei tartte edes ilmoittaa koko asiaa mitenkään


    • ikävä juttu

      sOnko niin että tämä äidin miesystävä on katsottu lähimmäski omaiseksi ja sitten asia jätetään hänen vastuulleen kenelle ilmoittaa? Jos tätmä hekilö on äidin papereissa mainittu lähimmäsi omaiseksi ja asian on äiti joskus itse ilmoittanut. Kun kuolee niin ei aina ilmoiteta kaikille yhteikunnan taholta vaan asia jää lähimmän omaisen harkintaan.

      • 5 + 12

        Ei se nyt ihan noin voi mennä. Viimeistään perunkirjoituksesta on pakko ilmoittaa ainakin lapsille jotka ovat perikunnan jäseniä. Lapsi perii ensisijaisesti äitinsä, ellei äiti ole testamentilla määrännyt toisin.

        Ihan täysin ei lastaan voi ohittaa edes testamentilla, vaan lapselle kuuluu vähintäänkin lakiosa, joka on 20 % vainajalta jääneen omaisuuden arvosta.

        On outoa, miten perunkirjoitus on pystytty pitämään ilman vainajan lasten läsnäoloa tai heidän allekirjoittamiaan valtakirjoja.

        Sinulla on oikeus moittia suoritettua perunkirjoitusta ja perinnönjakoa.

        Lapsensa voi jättää perinnöttä, jos siihen on hyvin perusteltu syy.


      • Hömppätihei
        5 + 12 kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin voi mennä. Viimeistään perunkirjoituksesta on pakko ilmoittaa ainakin lapsille jotka ovat perikunnan jäseniä. Lapsi perii ensisijaisesti äitinsä, ellei äiti ole testamentilla määrännyt toisin.

        Ihan täysin ei lastaan voi ohittaa edes testamentilla, vaan lapselle kuuluu vähintäänkin lakiosa, joka on 20 % vainajalta jääneen omaisuuden arvosta.

        On outoa, miten perunkirjoitus on pystytty pitämään ilman vainajan lasten läsnäoloa tai heidän allekirjoittamiaan valtakirjoja.

        Sinulla on oikeus moittia suoritettua perunkirjoitusta ja perinnönjakoa.

        Lapsensa voi jättää perinnöttä, jos siihen on hyvin perusteltu syy.

        Mistä tuo 20% tuli. Lakiosa on puolet perinnöstä jaettuna lasten määrällä.
        1 lapsi = 50%
        2 lasta = 25%
        3 lasta = 16,6666%

        Näin ikkään.


      • Perintöä olis
        Hömppätihei kirjoitti:

        Mistä tuo 20% tuli. Lakiosa on puolet perinnöstä jaettuna lasten määrällä.
        1 lapsi = 50%
        2 lasta = 25%
        3 lasta = 16,6666%

        Näin ikkään.

        Mihin se toinen puoli perinnöstä menee, jos ainoa lapsi saa vain puolet?


      • perinnöt jakoon
        Perintöä olis kirjoitti:

        Mihin se toinen puoli perinnöstä menee, jos ainoa lapsi saa vain puolet?

        Se toinen puoli on mahdollisesti testamentattu kodittomien kissojen yhdistykselle. Näin ollen ainoa lapsi perii tyhjästä alkkiksen jättämästä pesästä 50% muuten, ilman testamenttia, kaikki paskaset lumput ja tyhjät putelit ja tölkit sata prosenttisesti.


      • Näin se vaan on!

        Kyllä se voi olla vainajan miesystävä jos vainaja on esim. sairaalaan tai muulle taholle jossain vaiheessa hänet ilmoittanut lähiomaisekseen.

        Minun sisareni joka menehtyi viime vuonna sairauteen ei ollut naimisissa ja oli lapseton eikä edes asunut miesystävänsä kanssa virallisesti yhdessä oli ilmoittanut lähiomaisekseen tuon miesystävänsä vaikka meitä sisaruksia oli useampi ja äitikin vielä elossa.

        Kaikki sairauteen liittyvät asiat menivät siis tuon miehen kautta (sairaala infosi häntä sisareni tilan muutoksista tms.) ja hänen kanssaan järjestelin sisareni hautajaisia hautaustoimistossa.Ainoa paikka jonne tuo mies ei voinut tulla tai osallistua oli perunkirjoitus jossa olivat läsnä vain me sisarukset ja äitini sekä isäpuolemme joka oli toinen uskottumies perunkirjoittajan liäksi.


      • Anonyymi
        Hömppätihei kirjoitti:

        Mistä tuo 20% tuli. Lakiosa on puolet perinnöstä jaettuna lasten määrällä.
        1 lapsi = 50%
        2 lasta = 25%
        3 lasta = 16,6666%

        Näin ikkään.

        Ihan niin lapsia ei voi sivuuttaa pois perinnöstä


    • J K

      VAI NIIN

    • Perintöäkö vonkaat?

      >Äidilläni oli vuosia alkoholi ongelma ja asui tuki asunnossa......... Ilmeisesti se on kavaltanut äitini rahat ja ostanut kesämökin niillä rahoilla.<

      Järki käteen, mies! Vaikea uskoa, että tukiasunnossa asuneelta alkoholiongelmaiselta olisi jäänyt mitään perittävää. Mahdollisesti äitisi on haudattukin yhteiskunnan kustannuksella, näinhän usein alkoholistien kohdalla tapahtuu.

    • kyllästyny näihin

      "olen äitini ainoo lapsi. Sanoin mun veljelle ei ilmoitettu mitään"
      Trololollollollollooooo.... Jäikö aamulääke ottamatta ? Iltalääke myös ? Muuten vaan pitkä aika ? Ylläpidolla tylsää ? Voisiko vähän katsoo millaisia aloituksia pääsee läpi / tänne laitetaan ??

      • kjhkjhkhzckhcz

        Onpas täällä yksinkertaista porukkaa. Eihän aloittaja puhut että olisi ainut lapsi, vaan äitinsä ainut lapsi.


      • oikolukuongelmia ?
        kjhkjhkhzckhcz kirjoitti:

        Onpas täällä yksinkertaista porukkaa. Eihän aloittaja puhut että olisi ainut lapsi, vaan äitinsä ainut lapsi.

        Joo mutta mitä sen veljelle ilmoitettaisiin äitinsä kuolemasta, jos ei se ole veljensäkin äiti !! HALOO miten yksinkertaista porukkaa...


      • 1+1=3
        oikolukuongelmia ? kirjoitti:

        Joo mutta mitä sen veljelle ilmoitettaisiin äitinsä kuolemasta, jos ei se ole veljensäkin äiti !! HALOO miten yksinkertaista porukkaa...

        Sosiaalihuollon ja kansaneläkelaitoksen elättämillä ihmisillä on taipumusta tehdä lapsia, joiden vanhemmista ei ole varmaa tietoa....


      • Anonyymi
        oikolukuongelmia ? kirjoitti:

        Joo mutta mitä sen veljelle ilmoitettaisiin äitinsä kuolemasta, jos ei se ole veljensäkin äiti !! HALOO miten yksinkertaista porukkaa...

        Aina jos joku on määrätty asioita hoitaa tulee sen ilmoittaa kuolemasta eteen päin.


      • Anonyymi

        Kuuleppa minäkin olen äitini ainoa lapsi ja minulla on silti veli, siis isän uudesta avioliitosta siis meillä ei ole sama äiti mutta isä on yhteinen


    • ainok.

      Taas ihan huuhaa kirjoitus,,huomatkaa ainakin kaksi seikkaa miksi.

      1:Jos ihminen on alkoholisoitunut hän juo kaikki rahansa ja siksi saattaa joutua tukiasuntoon.

      2:Ja kun ihminen on juonut kaikki rahansa ,mistä kummasta hänellä muka on omaisuutta ja säästöjä,että perintörahoilla voi ostaa kesämokin.?

      HEI HALOO!!!!

      • Entäs se veli ?

        Kirjoittaja on äitinsä ainoa lapsi, silti hänen veljellekään -äitinsä toiselle lapselle, koska heitä on kaksi- ei ollut ilmoitettu mitään...


    • mummeli

      Vanha sanonta "kyllä piru periät tuo kun jumala hengen ottaa" .

      • mummeli 2

        kyllä,aivan totta!


      • 15+11

        Hieno sanonta, en ole kuullut aikaisemmin. Näinhän se on.


    • elävänäetvälittänyt

      No ei tarvitse; tämä on mielipide ei lakitietoa ... ette ole halunneet olla äitinne kanssa tekemisissä, koska hän alkoholisti ... mitä tekikö kyseinen asia hänestä huonon ilhmisen; olisiko ollut parempi äiti valtiovirkanaisena, paskanpuhujana.

      Nyt äiti kiinnostaa, kun ei saatu perintörahoja. Ihmetyttää alkholisti asuu tukiasunnossa ja niin paljon rahaa?

      Olet huonoja lapsia ette ansaitse perinnöstä paskaakaan ... ovat olleet äitisi rahoja ja hän on saannut käyttää ne niinkuin hän itse haluaa

      • crfonjc2päåedlx

        No kutsu perunkirjoitukseen on lain määräämä riippumatta siitä , onko lapsi hyvä vai ei.


      • 357u34
        crfonjc2päåedlx kirjoitti:

        No kutsu perunkirjoitukseen on lain määräämä riippumatta siitä , onko lapsi hyvä vai ei.

        Jep. Ja jos perunkirjoittaja ei ole hoitanut hommiaan voi jälkikäteen vaatia perinnönjaon mitätöintiä


      • voikunolettyhmä
        crfonjc2päåedlx kirjoitti:

        No kutsu perunkirjoitukseen on lain määräämä riippumatta siitä , onko lapsi hyvä vai ei.

        Ihan niinkuin en olisi tiennyt olen jopa saanut kutsut tätien setien; joilla ei jälkikasvua; perinnönjako tilaisuuteen ... oletettavasti kirjoituksen aloittanut henkilökin on saanut ... heittänyt roskiin, kun ei ole välittänyt ... kas mutsi delas so what! ... nyt pongahti mieleen olisko ollut rahaa jaossa. Hautajaisiin ei tarvitse kutsua ketään !


      • Anonyymi

        Katsos jos ei näillä lapsilla ollut sama äiti , meneekö,jakeluun siis sisuusuhde voi tulla niin että ainoastaan isä on yhteinen . Tonttu


    • Eriikkamari

      Provo. Ainut lapsi, jolla on veli.Jaaaaa.

      • ainok.

        Niin aika ihmeellistä.


      • Anonyymi

        Minäkin olin äitini ainut lapsi ja silti minulla on veli isäni uudesta avioliitosta toisen naisen kanssa . Joten missä näet provoilua . Vai oletko niin yksinkertainen ettet ymmärrä että perhesuhteita on monenlaisia .
        On tyhmää kansaa


    • orpoperu

      Tuo vielä mitään. Minulla on kolme äitiä ja kahdeksan isää vaikka olenkin täysorpo ja pidän serkkujani veljinäni. Lisäksi kaikki kaksitoista serkkupuoltani jotka eivät vielä ole kuolleita kuin osaksi ovat perunkirjoittajia.

    • oikea päätös

      Jos olet kiinnostunut äidistä vasta sillon kun tehdään perinnöjakoo huh huh tarvis mennä itteensä ja katsoo peiliin

      • Anonyymi

        Miksi sinä yleensä vaivaudut kirjoittamaan asiaasi. Mistä sinä tiedät mitä alkoholinkäyttö on aiheuttanut siltä taholta tämän ihmisen elämään , kaikki tietää miten viinan käyttö rikkoo perheitä .
        Jos äiti juo koko ajan niin miten pidät hyvät välit jos tunnet että äiti on valinnut viinan elämäänsä eikä pitänyt itse yhteyksiä lapseensa


    • pelkkää peetä

      Näitä riittää.Ei kannata ottaa keksittyjä aloituksia tosissaan.

    • 5+1

      Ehkäpä oli äitisi tahto, ettei sinulle ilmoiteta.

    • hohhoijakkaa

      Perunkirjoitukseen kaivellaan vainajan tiedot 15 vuotiaasta eteenpäin. Varmasti olet veljinesi ollut virkatodistuksessa mukana. Kai sullakin jonkinlainen virallinen osoite on ja jossain olet kirjoillla? Jos omaiset eivät kysele perään, ja joku huolehtii, niin ei sossujen ja muiden resurssit riitä etsimään välinpitämättömiä sukulaisia. Ja millaisiahan varoja tukiasunnossa asuvalla alkoholistilla enää on?

      • Anonyymi

        Jos tämä veli on ainoastaa veli isän ja isän uuden naisen lapsi niin hänelle ei ilmoiteta mitään koska ei ole edes sukua vainajalle


    • sdfgdsgfd

      Suomi24:n provot muuttuvat vaan yhä läpinäkyvimmiksi.

    • Typerät kirjoitukset

      Nämä typerät kirjoitukset pilaavat koko sivuston. Miten tälläistä soopaa päästetään läpi. Luulisi kaikkien sen verran perintokaaren laista ymmärtävän et noin ei vain voi käydä.

    • ainok.

      Ottakaa nyt äkkiä pois tämä "Äitini haudattiin ilman lupaani"-otsikolla oleva
      alustus kirjoitus..

      Ärsyttävän typerä,,,tosiaan AINUT LAPSI JOLLA ON VELI...

      JA JUOPOLTA EI JÄÄ PERINTÖÄ JOLLA OSTETAAN KESÄMÖKKEJÄ..

      HYVÄNEN AIKA MIHIN TÄMÄ SIVUSTO ON MENNYT ...HUONONTUNUT..

      • >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

        Tunnen monta juoppoa, jotka eivät ole juoneet taloansa. Juoppoja on monta eriasteista, mutta pultsareita ainoastaan yhdenlaisia.


      • Anonyymi

        Miksi takerrut tuohan ainut lapsi jolla on veli . Kuuleppa minullakin on veli isäni uudesta avioliitosta Mutta meillä ei ole sama äiti. Siis tässä tapauksessa veljellä ei ole vainajaan mitään sukusiteitä . Kirjoittele siinä vaan kovasti isoilla kirjaimilla kun et muutakaan osaa .


    • kate0000

      HITTO TÄLLAISIA HUMPUUKI KIRJOITUKSIA. JOKU PUHUU NÄITÄ SITTEN OIKEINA TARINOINA.
      TUO YHTÄLÖ EI VOI OLLA MITENKÄÄN TOTTA.
      KANNATTAIS HIUKAN TASOA NOSTAA ETTEI TARVI VAIHTAA SIVUSTOA.

    • etsellaista

      Olisiko äitisi sitten pitänyt jättää hautaamatta??

      Mitä se sinulle kuuluu minne ja milloin haudattu koska et ole välittänyt pitää häneen yhteyttä mokoman alkoholiongelman takia!!

      • entinen tytär

        Jospa se menisikin niin. Oma isäni kuoli aikoinaan ja minun oli pakko hoitaa hautajaiset vaikken ollut missään tekemisissä kymmeniin vuosiin.
        Kerran vaan tuli puhelinsoitto että vainaja olisi saatava pois terveyskeskuksesta. En ollut kuullut isästäni yli 20 vuoteen. En tiedä mistä numeroni oli löytynyt. On salainen eikä sitä saa numerotiedustelusta.
        Siinäpä hoidin hautajaiset ja perunkirjoitukset. Olisin toivonut ettei asia minulle kuulu. Isäni ei välittänyt minusta eläessään mutta viimeinen palvelus oli minun kuitenkin tehtävä.


      • entinen tytär kirjoitti:

        Jospa se menisikin niin. Oma isäni kuoli aikoinaan ja minun oli pakko hoitaa hautajaiset vaikken ollut missään tekemisissä kymmeniin vuosiin.
        Kerran vaan tuli puhelinsoitto että vainaja olisi saatava pois terveyskeskuksesta. En ollut kuullut isästäni yli 20 vuoteen. En tiedä mistä numeroni oli löytynyt. On salainen eikä sitä saa numerotiedustelusta.
        Siinäpä hoidin hautajaiset ja perunkirjoitukset. Olisin toivonut ettei asia minulle kuulu. Isäni ei välittänyt minusta eläessään mutta viimeinen palvelus oli minun kuitenkin tehtävä.

        Kuolemantapauksissa viranomaisilla on oikeus kaivaa puhelinnumero vaikka sun perseestä.


      • entinen tytär
        ilari85 kirjoitti:

        Kuolemantapauksissa viranomaisilla on oikeus kaivaa puhelinnumero vaikka sun perseestä.

        Minua ei oltu ilmoitettu lähimmäksi omaiseksi ja minulla on kaksi veljeä. Eipä viranomaiset heihin ottaneet yhteyttä. Ehkä he omasta perseestä sen numeron kaivoivat.
        Vastasin edeltävään kysymykseen missä sanottiin että lapsille ei kuulu minne vanhemmat on haudattu jos yhteyksiä ei vanhempiin ole ollut. Tuntuihan tuo kuuluvan. Olisin tietysti voinut kieltäytyä koko hommasta. Mikään laki ei pakota juuri lapsia hoitamaan hommaa.


      • entinen tytär kirjoitti:

        Minua ei oltu ilmoitettu lähimmäksi omaiseksi ja minulla on kaksi veljeä. Eipä viranomaiset heihin ottaneet yhteyttä. Ehkä he omasta perseestä sen numeron kaivoivat.
        Vastasin edeltävään kysymykseen missä sanottiin että lapsille ei kuulu minne vanhemmat on haudattu jos yhteyksiä ei vanhempiin ole ollut. Tuntuihan tuo kuuluvan. Olisin tietysti voinut kieltäytyä koko hommasta. Mikään laki ei pakota juuri lapsia hoitamaan hommaa.

        Jos ketään ei ole ilmoitettu lähimmäksi omaiseksi, ottavat he yhteyttä lähimpään sukulaiseen, ja sinä nyt vaan satuit olemaan se, jonka saivat ensimmäiseksi kiinni.


      • asiaa seurannut
        entinen tytär kirjoitti:

        Jospa se menisikin niin. Oma isäni kuoli aikoinaan ja minun oli pakko hoitaa hautajaiset vaikken ollut missään tekemisissä kymmeniin vuosiin.
        Kerran vaan tuli puhelinsoitto että vainaja olisi saatava pois terveyskeskuksesta. En ollut kuullut isästäni yli 20 vuoteen. En tiedä mistä numeroni oli löytynyt. On salainen eikä sitä saa numerotiedustelusta.
        Siinäpä hoidin hautajaiset ja perunkirjoitukset. Olisin toivonut ettei asia minulle kuulu. Isäni ei välittänyt minusta eläessään mutta viimeinen palvelus oli minun kuitenkin tehtävä.

        Kenekään ei ole pakko haudata sukulaisiaan. Tuollaiseen soittoon voi ilmoittaa ettei halua olla missään tekemisissä vainajan kanssa. Hoitolaitos laittaa sitten kunnan sossutädit/setät asialle ja homma hoituu sitä kautta. Ottavat kyllä rahansa pois jos vainajalta jäi omaisuutta. Jos vainaja oli varaton niin omaisia ei laskuteta.
        Hoidit kuitenkin isäsi hautaan, hienosti tehty.


      • Anonyymi
        entinen tytär kirjoitti:

        Jospa se menisikin niin. Oma isäni kuoli aikoinaan ja minun oli pakko hoitaa hautajaiset vaikken ollut missään tekemisissä kymmeniin vuosiin.
        Kerran vaan tuli puhelinsoitto että vainaja olisi saatava pois terveyskeskuksesta. En ollut kuullut isästäni yli 20 vuoteen. En tiedä mistä numeroni oli löytynyt. On salainen eikä sitä saa numerotiedustelusta.
        Siinäpä hoidin hautajaiset ja perunkirjoitukset. Olisin toivonut ettei asia minulle kuulu. Isäni ei välittänyt minusta eläessään mutta viimeinen palvelus oli minun kuitenkin tehtävä.

        Niin se vain menee, että kaikille lapsille pitää ilmoittaa oman vanhemman kuolemasta. Oli välit millaiset tahansa.


      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät kenenkään yksityisiä asioita. Ei kuule lapsen ole koskaan hyvä olla jos äiti juo.joten älä vedä vääriä johto päätöksiä?
        Kukaan joka ei itse ole kokenut alkoholistin elämään ei tiedä miten lasten elämä on sellaisen vanhemman kanssa . Joten paras kun et voi tietää, mitä se on niin et kirjoittele .


      • Anonyymi
        entinen tytär kirjoitti:

        Jospa se menisikin niin. Oma isäni kuoli aikoinaan ja minun oli pakko hoitaa hautajaiset vaikken ollut missään tekemisissä kymmeniin vuosiin.
        Kerran vaan tuli puhelinsoitto että vainaja olisi saatava pois terveyskeskuksesta. En ollut kuullut isästäni yli 20 vuoteen. En tiedä mistä numeroni oli löytynyt. On salainen eikä sitä saa numerotiedustelusta.
        Siinäpä hoidin hautajaiset ja perunkirjoitukset. Olisin toivonut ettei asia minulle kuulu. Isäni ei välittänyt minusta eläessään mutta viimeinen palvelus oli minun kuitenkin tehtävä.

        Minäkin tiedön tapauksen jossa eräs nainen joutui hoitelemaan hautajaiset vaikka hänen isänsä oli jättänyt perheen silloin kun hän oli lapsi. Se on väärin minun mielestäni että mies oli itse päättänyt ettei ollut missään yhteydessä tyttäreensä kymmeniin vuosiin ja hän ainoasta lapsena. Joutui kustantamaan miehen hautaan .
        Eikä siinä tapauksessa ollut edes mitään perimistä .


    • zz

      joopajoo, taitaa toi olla prova....että saadaa ihmiest vastamaan tänne :(

    • äitinsä tytär

      Kyllä minä nyt katsoisin ensimmäisenä sinne peiliin ja miettisin, miten et sen vertaa välittänyt äidistäsi hänen eläessään, että olisit perillä hänen asioistaan. Miten hänestä nyt tulee kiinnostava, kun häntä ei enää ole. Vai etkö olekaan kiinnostunut hänestä itsestään, vaan siitä mitä häneltä jäi. Häpeäisit!

      • välinpitämätön

        Kaikki lapsia synnyttäneet ei vaan ole sen arvoisia, että lasten pitäisi heitä hyysätä oman pahan olon ja mielenterveyden hinnalla. Jokainen taaplaa tyylillään, eikä kukaan täällä ole arvostelemaan sitä, miksi joku ei ole pitänyt yhteyttä vanhempiinsa.
        Äitiään ei tarvitse rakastaa siksi, että tämä on äiti. Äidinkin pitää ansaita arvostuksensa ja välittämisensä.
        Itse en ole ollut kohta neljään vuoteen tekemisissä minut synnyttäneen naisen kanssa, eikä voisi vähempää kiinnostaa hänen vointinsa tai kuolemansa.
        Jos äiti ei välitä, miksi minäkään välittäisin??? Rajansa se on kerjätessäkin, tässä tapauksessa minä olen elämäni ajan kerjännyt häneltä huomiota ja rakkautta, lukuunottamatta viimeistä neljää vuotta.


    • Ihme ja kumma

      Olisko kannattanut pitää yhteyttä äitiin tämän eläessä - alkoholisoitumisesta huolimatta.... Nyt - kuoleman jälkeen kyllä perintö kiinnostaa. Uskomatonta.

      • Anonyymi

        Alkoholistin kanssa on joskus vaikea pysyä väleissä. Riitaisia kun ovat.


      • Anonyymi

        En itse pitäisi yhteyksiä ihmiseen joka juominen on aiheuttanut hönelle ainoastaan tuskaa


    • ÄLLITÄLLI

      "Miten voi olla mahdollista et kun äitini kuoli ja mulle ei siitä ilmoitettu mitään vaikka olen äitini ainoo lapsi. Sanoin mun veljelle ei ilmoitettu mitään"
      No joo, AINOALLA LAPSELLA ON VELI. Löytyykö muita hyviä juttuja?

      • Anonyymi

        Miten yksinkertainen olet oikeastaan , eikö missäään kellot soi ????


    • Että tälleen..

      Kun ihminen kuolee perunkirjoitus on pidettävä saadetyn ajan sisällä.
      Kun perunkirjoittaja pyytää/ hakee vainajan syntymätodistuken / virkatodistuksen niin siinä todistuksessa käy julki vainajan tiedot: lapset, montako avioliittoa ollut, puolisoiden nimet jne..
      Perunkirjoituksesta tulee tieto sen mukaan jokaiselle läheiselle..periikö ne mitään vai ei, perunkirjoitus on pakko pitää.
      Testamentillä omaisuutensa voi antaa kenelle haluaa mutta rintaperilliset saavat lakiosansa kuitenkin.
      TÄSSÄ PIKKU VINKKI:
      Miten lakiosan määrä lasketaan?
      Lakiosa on puolet lakimääräisen perimisjärjestyksen mukaan tulevan perintöosan arvosta. Lakimääräinen perimisjärjestys lähtee siitä, että kukin samassa sukulaisuussuhteessa vainajaan oleva saa samansuuruisen suhteellisen osuuden jäämistöstä. Esimerkiksi viidestä lapsesta kukin saa 1/5 jäämistöstä. Lakiosa on tällöin tästä puolet eli 1/10 jäämistöstä.
      ***********************************************************************************
      Näin siis laki sanoo, vaikkei vainajalta olis jäänyt senttiäkään rahaa tai muuta omaisuutta perunkirjoitus on pidettävä ja tiedon perunkirjoituksesta saa jokainen perillinen vaikka asuis ulkomailla.

      Jokainen ihminen kuitenkin voi määrätä millaiset hautajaiset haluaa
      ( eläessään jo) jos ei suku pidä yhteyttä niin heidät voi vainajan läheinen sivuuttaa hautajaisia järjestettäessä, perunkirjoitukseen kuitenkin jokainen rintaperillinen tai lähisukulainen saa kutsun/ yhteydenoton.

    • mummo

      Ikävä kirjoittaa, mutta ota niin kuin asia on: ellet ole välittänyt äidistäsi vuosiin, miksi nyt pyrit hänen perinnölleen?
      Ja myös : äitisi "poikaystävä" on ilmeisesti ollut hänen lähin omaisensa ja tukensa sekä ehkä tukenut häntä myös taloudellisesti. Jos äidilläsi olisi ollut teille jaettavaa ja halua siihen hän olisi voinut eläessään tehdä testamentin tai luovutta teille jotain, kunhan vain olisitte olleet yhteydessä häneen. Turha haikailla maahan läikkyneen maidon perään. Toivottavasti Sinulla ei ole lapsia, jotka puolestaan unohtavat Sinut kunnes perinnönjaon aika tulee. Häpeä!
      Mummo

    • oliko laillista?

      ei saa, ei tullu mitään tietoa perunkirjoituksesta, vaikka jälkeenpäin kuulin, ettei olis ollu perittävääkään, vaan velkaa ja siksi ei muka ilmoitettu mitään..

      • mixisipäniin

        Nimimerkille; oliko laillista?
        Perunkirjoituksesta lähetetään kutsu/ilmoitus aina, vaikka vainajalla ei olisi muuta kuin velkaa.
        Laki vaatii niin.
        Itselläni juuri tuore tapaus läheltä, kun lähioimaisen puoliso kuoli ja hänellä oli vain velkaa.
        Entisestä suhteesta oleville lapsille meni asiasta tieto ja kun olivat alaikäisiä, heillä oli uskottu mies asiaa hoitamassa.


    • haista paska

      sä oot niin vitun homo saatana et ei se viittny kertoo tollaselle runkku swedu pelleelle mitää alko ryyppäämäänki koska sai niin vitun pellen lapsen

    • yksi omainen

      jos äitisi ei ole antanut teidän tietoja omaistietoihin, omaisena on ehkä ollut vain ko. miesystävä äitinne omasta pyynnöstä, tuolloin sairaalalla ei ole mahdollisuutta ilmoittaa muille. Toisaalta miksi ette ole pitäneet yhteyttä, oliko äitinne oma tahto että miesystävä saa kaiken, jos ette ole olleet kiinnostuneita äitinne voinnista hänen eläessään?

    • pennitönperillinen

      En usko, että aloitus on mikään provoa vaan paremminkin blondiaineistoa. Oletan niin että tuossa on käynyt niin, että äiti on ollut ihan sossun kanta-asiakas ja hautajaisetkin ovat olleet sossunrahoilla? Todennäköisesti ei hänen kaverinsakkaan ole sen parempi ja ei ehkä ole enää montaakaan aivosolua jäljellä joten siitä johtuen ei lasta ole kutsuttu hautajaisiin? Varmaan perunkirjoituksiin kutsutaan, mutta turha sieltä on odottaa yhtään mitään. Korkeintaan luetaan velkojien saatavista, mutta onneksi perillinen ei niitä joudu maksamaan.

    • sivuilija.

      No tuo veli jupakka tulee varmaan isän puolelta. Eli Olen sitä mieltä ,että lapsen on saatava tieto aina ,oli välit vanhempaansa minkälaiset hyvänsä. Turhaa syyllistää lasta vanhempinen omista tekemistään virheistään. Rahoja ei varmaan ole ollut . Miesystävä on ollut omavarainen ,joka on voinut kustantaa myös äitisi hautajaiskulut ,sekin vaihtelee. Kuitenkin olet tietoinen äitisi hautapaikasta ,joten tärkeintä on että paikka mihin voit viedä kukkia.

    • reaka

      Jos tuohon aloitukseen on luottamista eikä ole tuulesta temmattu niin äitisi miesystävä on tehnyt ensinnäkin vakavan rikoksen. Toiminta täyttyy kirkkaasti petoksen, kavalluksen tunnusmerkistöt. perintä perintäpetos on vakava asia ja siitä joutuu pahimmillaan linnaan. Talousrikollisuus on ankarasti tuomittavaa suomessa.

      Sinulla pitäisi olla ensisijainen oikeus äitisi perintöön (perunkirjaan) sekä saada tietää äitisi kuolemasti heti tämän kuoltua. Äitisi miesystävä on polannut petoksella rahat ja omaisuuden itselleen likaisella pelillä pitämällä sinut tietämättömänä asioista. Uskoisin että äitisi miesystävä on alkoholisti ja täysin moraaliton. Nimittäin tämä sama kuvio toistuu hyvin usein. Et ole ainoa. Lisää tulee vastaavia tapauksia kaiken aikaa. Perunkirjoituksessa tulee olla asianajaja joka selvittää kaikki perilliset ja laatii perunkirjan asianmukaisesti koska muutoin homma menee likaiseksi kuten tuo sinun tapauksesi sen osoittaa.

      Sinuna hankkisin oikeusaputoimistosta asianajajan mitä pikimmin. He hoitavat asiaasi ja selvittävät sen. Jos jäät tuossa asiassa loppujen lopuksi puille paljaille, sinuna tekisin ilmoituksen myös verottajalle. Verottaja puuttuu omaisuusrikoksiin hanakasti ja tekee yhteistyötä poliisin kanssa.

    • jusa

      Mikäli nyt oikein muistan, niin pankista ei saanut rahoja ennen kuin perunkirjoitus oli tehty ja he lisäksi halusivat tämän "katkeamattoman ketjun virkatodistuksia siitä hetkestä alkaen kun vainaja on ollut 15 vuotias". Ensin perunkirjassa todistetaan, että kaikki lapset on merkittynä ja pankki vielä erikseen halusi tuon tarkastaa.

      Melko vaikeaa olisi ollut huijata väärentämättä virkatodistuksia.

    • muisti on valikoiva

      Nyt sinä kirjoitat omiasi. Perukirja ei ole edes laillinen ilman asianomaisten allekirjoituksesta. Se on eri asia, jos olet luullut, että äidillesi on jäänyt vain velkaa, kun hän ryypännyt ja sen tähden olet luistanut ja ilmoittanut, että et halua olla asian kanssa missään tekemisissä.

    • gb efgbyj

      Siinä taas nähdään varsinainen "lapsi".. Ei olla äidin kanssa missään tekemisissä kun äiti on alkoholisti ja kaipaisi lastena tukea aj apua ongelmiinsa..
      Mutta kun kuolema koittaa niin jo ollaan perinnön perään itkemässä.

      • Anonyymi

        Tai että äiti ei halunnut olla lapsensa kanssa tekemisissä


    • Tollot!!!!!!!!!!!!!!

      Minkälainen narsisti näit keskusteluja oikein availee täällä? Oikeesti olis edes itselleen rehellinen. Täällä kaikki jutut täysin höpö höpö juttuja ja itse oon ainakin jo kauan tiennyt että suurin osa täysin tuulesta temmattuja. Miksi ihmiset siis oikeesti uskovat näitä? JOS omainen kuolee niin KYLLÄ se lähiomainen aina kaivetaan esille. Vittu et mulla leipoo kiinni. Mä voin alkaa kertoilee teille satuja jos maksatte mulle siitä? ok? Nyt ihmiset VIRTA päälle!!!!!!!!!

    • pesänhoitaja ittekki

      Perikunta ja perikunnan valitsema pesänhoitajan on huolehdittava uskotun miehen kanssa siitä, että kuolemaan liittyvät asiat hoidetaan Lain ja Asetusten mukaisesti.
      Kyseeessä voi olla petoksellinen toiminta tai pesän kavallus, jos ilmoitusvelvollisuus on laiminlyöty. Kannattaisi konsultoida Poliisia. He neuvovat miten edetä.Rikosilmoitus kannattasi tehdä. Myös verotoimistoon kannattaa poiketa. Sieltä TÄYTYY löytyä pesänjakoa koskevat asiakirjat, jos omaisuutta on ollut niin paljon että rakennuksia ostellaan.
      Ilmeisesti et ole saanut edes jakokirjaa...

      Lue tämä>>>


      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1965/19650040

    • LukekaaIHMEESSÄ!

      KYSSÄRI!!!!!
      Oletko siis ainut lapsi vaiii....?

      • Anonyymi

        Saattaaa olla ainut, jos isällä on lapsi toisen naisen kanssa, siis velipuoli jota silti sanotaan veljeksi. Silloin tällä veljellä ei ole sukulaisuutta vainajaan
        Tomppeli


    • perintö0

      tuli velipoika niin mieleen se kun oli niin hyvä ettei voinnut vanhempiaan tervehtiäkkään elossa ollessa nyt kun toisen kuolemasta yli 40v toisen 20v.kyllä haudalla hyppää ja on niin luvattu perintöä jopa maatila mutta kun oli nuo siskot hän ei voinnut ottaa- kaikki olis rihkamatkin kuulunut ,perunkirjan jälkeen velkaa kummallakin vaikka toisille jakaa.isän velat porukalla maksettiin äitin velat ja vekselit jäi maksamatta, hautajaiskusannukset porukalla maksettiin.kukat vien haudalle mutta sain tarpeeksi elossa ollessa tokko ne tuntee enään vaikka märisisin ,muista eläessä .vaikka olis juoppo.olisit nähnyt rahat ja omaisuuden.jospa miehelle jää rahaa kun yksin on

    • neljän äitee

      Miten voit olla äitisi ainut lapsi jos sinulla on veli ? Meinaatko todella että alkoholistilta, joka asuu tukiasunnossa jää edes mitään perintöä ? Ja miksi ylipäätään mitään perintöä kukaan odottaa, ihmiseltä jonka kanssa ei ole ollut missään tekemisissä ?

      • :D

        Tuleehan näitä "amerikan" perintöjäkin silloin tällöin. Löytyy sukulaisia joita ei tiennyt olevan olemassakaan eli ei ole ollut missään tekemisissä.


      • Anonyymi

        Typerys ,


    • irsku

      Nyt valitettavasti sulla ei o äitiä eikä perintoä jä sinulla ei ollut äitiä koska sä unohdit hänet kuin hän oli vielä elossa. IHMINEN, jos sä olet viisas, älä säästä semmosille pennuille mitään, tuhlaa ite .

    • eirahaa

      Ainoo lapsi ja velikin on.. no joo...
      Miksi ei sulle ilmoitettu....Miksi et pitänyt äitiisi yhteyttä kun hän eli, eli siis häpesit häntä etkä pitänyt äitiäsi sen arvoisena että olisi joskus käynyt hänen luonaan...ihminen se on alkoholistikin. Äidilläsi oli miesystävä, joka piti hänestä huolta ja oli hänen ainoa läheisensä ja omaisensa.Sairaalasta yms. laitoksista kuolemasta ilmoitetaan sille , jonka vainaja eläessään on nimennyt lähimmäksi omaiseksi. Sitten se onkin tämän ilmoituksen saajan asia katsoa kelle ilmoittaa. Mielestäni tämä mies teki oikein kun hautasi hänelle rakkaan ihmisen ilman teitä, haaskalintuja. Kun ette äidistä muutenkaan välittäneet, ei tarvi mennä haudalle tekoitkemään ja perintöä oottelemaan. Jos sellaista nyt oikeesti onkaan.Ei mies äitisi rahoja ole kavaltanut, jos heillä on ollut yhteinen tili, nyt kyllä jäät näppejäsi nuolemaan.Turhaan olet poliisia vaivannut asialla, ei ne sun äitiäsi henkiin herätä eikä rahoja sulle anna. Ne kuuluu sille miehelle ja hyvä että osti kesämökin. Voimia tälle miehelle ja sulle naurut...

      • Jompsukka

        Ajattelin vaan, että sattuukohan sinun lähipiirissäsi olemaan yhtään alkoholistia. Minun lähipiirissä sattuu olemaan valitettavasti. Ei sitä lasta tarvitse aina syyllistää siitä asiasta. Lapsi ei varmasti ole itselleen alkoholisti vanhempaa toivonut.

        Tiedätkö sattumalta yhtää minkälaisia alkoholistit on??? Ne syyllistävät koko ajan toisia ihmisiä omista jutuistaan. Ovat todella itsekkäitä. Tämä minun lähipiiriini kuuluva alkoholisti valittaa, kun en aina jaksa moneksi päiväksi tulla kuuntelemaan hänen juttujaan. Tietäisitpä kuinka rasittavia noi jutut voi olla.

        Olkoon trolli tai ei, mutta vastailin nyt kuitenkin. En toki voi aloittajan puolesta puhua, kun en tiedä minkälainen heidän tilanne on ollut. Silti sillä alkoholistillakin on joku vastuu siitä elämästään ja siitä jaksetaanko hänen juttujaan kuunnella. Enkä halua 6-vuotiasta lastani altistaa näille jutuille ja tapahtumille, kun ei yhtään ajatella, että lapsi on kylässä. Vietetään sitä samaa elämää oli siinä lapsi mukana tai ei. Harvoin kunnon alkoholisti edes tajuaa tilannettaan tai ei halua sitä myöntää.

        Alkoholisti on ihminen siinä, kuin kuka tahansa muukin ihminen sen tiedän. Minulla on silti myös oikeus suojella omaa lastani. Alkoholisti ei valitettavasti kykene ajattelemaan, kuin itseään. Se joka muuta väittää ei ole kunnon alkoholistia ikinä tavannutkaan.

        Itseään saa myös minun mielestäni suojella. Ei ole pakko jaksaa katsella sitä kaljan, viinan yms. kittaamista, jos ei halua/jaksa. Eikä myöskään ole montaa päivää pakko jaksaa kuunnella siitä juomisesta seuraavia valitusvirsiä, kuinka mitään ei taas osannut tälläkään kertaa tehdä oikein. Se on todella raskasta. Käyn kyllä tätä alkoholistia katsomassa tasaisin väliajoin, mutta kauan en häntä jaksa kuunnella. Tämä alkoholisti kuuluu ihan sukuun. Sen enempää en valoita mitä sukua hän minulle on.


    • Paskakuskinakin ollu

      Taas tämä provogeneraattori jauhaa paskaa. Pitää jotenkin saada klikkauksia palstalle... Ilmankos palstat ovat täynnä pelkkää paskaa!

    • Tiivi

      Perunkirjoitus tehdään aina (ainakin pitäisi tehdä) ja siinä tulevat esiin niin siviilisääty kun lapsetkin. Ja ilmoitus lähtee vaikka kirjattu henkilö asuisi kaukanakin eikä olisi tavannut nyt edesmennyttä. Pirautappa oikeusapu toimistoon ja kysy sieltämiten näin on päässyt tapahtumaan.

    • ratu

      Miten sinä hyvä tyttö voit olla ainoa lapsi, jos sulla kerran on veli?

      • "serkku"

        Tänäpäivänä kaikki on mahdollista.
        "Serkkuni" sai biologisen äidin kuoltua kutsun perunkirjoitukseen.Siellä hän sai vasta tietää hänellä olevan 4 kpl 1/2 sisarusta.
        Oli itse adoptoitu vauvana.
        Sukuselvitys pitää tosiaan olla, mistä kaikki lapset selviää?


      • Anonyymi

        Minäkin olen äitini ainoa lapsi, ja silti minullakin on veli. Isän uuden vaimon kanssa,joka on
        Veljeni äiti


    • elää elääkseen

      On paljon lapsia jotka ei käy vanhempia katsomassa vuosiin.Vaikka ei olisi alkoholiongelmia..Käykää silloin kun äiti tai isä elää eikä vain kuoltua perintö mielessä -

    • dingdong witch is go

      Aijaha, elävänä ei kiinnostanut tavata mutta kun rahat on "kavallettu" niin alkaa kiinnostamaan? Opettele yhdyssanoja. Miten äidin poikaystävä pystyi hautaamaan äitisi yksinään? Eiks se pidä haudata kuitenkin hautausmaalle ja nehän kaivaa haudan ja tuskin tuo yksin sitä arkkua on laskenut multiin. Vähän haiskahtaa sun juttus, olet äitisi ainoa lapsi mutta veljellesi ei ilmoitettu mitään? Oletkohan ihan täysjärkinen funtsimaan ko. asiaa?

    • Miiri

      Poikaystävä (tai avomies) ei ole mikään lähiomainen, joten asiassa on menetelty virheelliisesti. Omaisia ovat aviopuoliso, rekisteröidyn parisuhteen kumppani, lapset, vanhemmat, sisarukset ja isovanhemmat.

      Kuinka kauan kuolemasta on? Onko perunkirjoitus vielä tekemättä? Kenen halussa äitisi kuolinpesä on? Sinulla ja velipuolellasi, jos hänkin on yhteisen isänne jälkeen pesän osakas, on oikeus ja velvollisuus osallistua perunkirjoitukseen tai lähettää uskottu mies toimitukseen etujanne valvomaan.

      Jos äidilläsi ei ole testamenttia, sinä perit kaiken äitisi omaisuuden. Jos taas äitisi hallinnoi isänne jakamatonta kuolinpesää, velipuoli perii isänne perinnöstä puolet.

      On hyvä, että olet ilmoittanut asiasta poliisille. Hautausasiassa ainakin on menetelty laittomasti. Kyllä Suomessa aina ihmisiin yhteyden saa. Ei täällä kukaan voi kadota minnekään, vaikka omaisiinsa ei juuri olisi yhteyttä pitänytkään.

      • 8+11

        Käsittääkseni jokainen täysi-ikäinen kansalainen saa vapaasti itse päättää, kuka on lähin omainen ja kuka ei. Sitä ei määrää sukulaisuus.


      • Asiaa seurannut

        Kyllä se avomies/poikaystävä on silloin omainen jos potilas itse ilmoittaa hänet lähimmäksi omaisekseen. Olen nähnyt henkilötietokaavakkeen, jossa lähin omainen on ystävä. Sitten homma menee kinkkiseksi, jos ketään ei ole nimetty lähimmäksi tai se joskun lähimmäksi merkitty onkin jo aiemmin kuollut eikä uutta omaista ole nimetty. Kyllä noita on nähty ja kumma että kun alkaa viimeiset henkäykset tulemaan, niin niitä "rakkaita" sukulaisia löytyy, vaikka aiemmin ainoat omaiset ovat olleet viranomaiset.
        Kuolema saa kummia reaktioita aikaan, eikä valitettavasti aina se reaktio ole suru. Hyvä että vainaja on ehtinyt kylmetä, kun jo ensimmäiset vaatimukset kuolintodistuksesta tulevat "asioiden järjestelyyn" Kun selviää että pankki jäädyttää tilin kuolemantapauksen yhteydessä, ei sillä todistuksella sitten enää olekaan kiire.
        Tuossa hautauksessa ei ymmärtääkseni lakeja ole rikottu, hyviä tapoja (tapauksesta riippuen) ehkä. .


      • Anonyymi
        8+11 kirjoitti:

        Käsittääkseni jokainen täysi-ikäinen kansalainen saa vapaasti itse päättää, kuka on lähin omainen ja kuka ei. Sitä ei määrää sukulaisuus.

        Lapset ovat rinta perillisiä aina, joten ei heiltä voi ottaaa heidän osuuttaan


      • Anonyymi
        Asiaa seurannut kirjoitti:

        Kyllä se avomies/poikaystävä on silloin omainen jos potilas itse ilmoittaa hänet lähimmäksi omaisekseen. Olen nähnyt henkilötietokaavakkeen, jossa lähin omainen on ystävä. Sitten homma menee kinkkiseksi, jos ketään ei ole nimetty lähimmäksi tai se joskun lähimmäksi merkitty onkin jo aiemmin kuollut eikä uutta omaista ole nimetty. Kyllä noita on nähty ja kumma että kun alkaa viimeiset henkäykset tulemaan, niin niitä "rakkaita" sukulaisia löytyy, vaikka aiemmin ainoat omaiset ovat olleet viranomaiset.
        Kuolema saa kummia reaktioita aikaan, eikä valitettavasti aina se reaktio ole suru. Hyvä että vainaja on ehtinyt kylmetä, kun jo ensimmäiset vaatimukset kuolintodistuksesta tulevat "asioiden järjestelyyn" Kun selviää että pankki jäädyttää tilin kuolemantapauksen yhteydessä, ei sillä todistuksella sitten enää olekaan kiire.
        Tuossa hautauksessa ei ymmärtääkseni lakeja ole rikottu, hyviä tapoja (tapauksesta riippuen) ehkä. .

        Laki on laki joten mitä iniset. Jos joku lapsia on joutunut sijaiskotiin äidin juoppouden vuoksi niin syyteletkö lasta ettei ole yhteyden pitoa?
        Niin ei ole muuta kun oikeus saada perintö
        Juoppo itse on syypää siihen välirikkoon, jos hommaa lapsia, niiin silloin ei juoda


      • Anonyymi

        Ei testamentillakaan voi onas lastaan kirjoittaa ILOs perinnöstä lakiosuus on aina olemassa omalle rintaperilliselle
        Liten niin jakamatonta pesää, äidillähän oli Isi Mies asumassa hånen kanssaaan


      • Anonyymi
        8+11 kirjoitti:

        Käsittääkseni jokainen täysi-ikäinen kansalainen saa vapaasti itse päättää, kuka on lähin omainen ja kuka ei. Sitä ei määrää sukulaisuus.

        Mini-laptop on paras stäva papreissa omaisena


      • Anonyymi
        Asiaa seurannut kirjoitti:

        Kyllä se avomies/poikaystävä on silloin omainen jos potilas itse ilmoittaa hänet lähimmäksi omaisekseen. Olen nähnyt henkilötietokaavakkeen, jossa lähin omainen on ystävä. Sitten homma menee kinkkiseksi, jos ketään ei ole nimetty lähimmäksi tai se joskun lähimmäksi merkitty onkin jo aiemmin kuollut eikä uutta omaista ole nimetty. Kyllä noita on nähty ja kumma että kun alkaa viimeiset henkäykset tulemaan, niin niitä "rakkaita" sukulaisia löytyy, vaikka aiemmin ainoat omaiset ovat olleet viranomaiset.
        Kuolema saa kummia reaktioita aikaan, eikä valitettavasti aina se reaktio ole suru. Hyvä että vainaja on ehtinyt kylmetä, kun jo ensimmäiset vaatimukset kuolintodistuksesta tulevat "asioiden järjestelyyn" Kun selviää että pankki jäädyttää tilin kuolemantapauksen yhteydessä, ei sillä todistuksella sitten enää olekaan kiire.
        Tuossa hautauksessa ei ymmärtääkseni lakeja ole rikottu, hyviä tapoja (tapauksesta riippuen) ehkä. .

        Miten oikein ajattelet hänellä on oikeus lapsuuden ajoilta tavaroiihin
        Ilmeisesti rahaa ei edes ole kysymyksessä koska sosiaali on asioissa mukana.
        Jokin kaunis tavara joka on menyn äidin suvussa mukana valokuvat tästä lapsiesta pienenä Jne.
        Joten ei tartte ihmisten edes selitellä mitään kun ei tiedetä asiasta mitään


    • monta kysymystä

      Minkä vuoksi sinulle olisi pitänyt ilmoittaa jos et ollut missään tekemisissä äitisi kanssa. Ehkä hän on kieltänyt ilmoittamasta, kun et muutenkaan välittänyt. Mitä teet perinnöllä kun et tehnyt mitään imiselläkään?
      Mietin usein mikä tekee ihmisestä kiinnostavan sen jälkeen kun hän on kuollut, vaikkei hänen eläessään olis ollut millään tavalla kiinnostava. Jos et kerta tiedä onko äidilläsi mitään omaisuutta niin mitä tekemistä sinulla on sen asian kanssa, nyt?

      • Anonyymi

        Jos ei äiti itse halunnut lastaan elämäönsä oli se viina tärkempää
        Kuka jaksaa pitää yhteyksiä alkoholistin .
        Lapset häpee alkoholisteja,


      • Anonyymi

        Mista sina tiedät miten paljon hän välitti?
        Olisko ehkä mahdollisuus ettei viinaan menevä äiti välittänyt lapsestaan
        Ei pitäisi syyllistää ketään koska ei näytetä edes tietävän miten alkoholisti vanhempi laittaa pullon lapsen edelle.
        Joten se voi olla yhtä hyvin äiti joka ei halunnut tavata lastaan
        Millaisia ihmisiä täällä palstalla oikein majailee vai onko kaikilla viina ongelmia kun ollasn niin kovasti
        Säälimässä juoppoa. Itse en sääli olen nähnyt elämässä miten viinan käyttö rikkoo suhteita ja jättää jälkeensä rikkinäisiä lapsia


    • kannattaa perata

      "LÄhiomainen" on se, jonka henkilö lähiomaisekseen sairaalan papereihin ilmoittaa!!!

      Esim. itse olen eronnut mutta edelleen olen lähiomainen ex-miehelle ja päin vastoin, koska käytännössä kuitenkin huolehdimme edelleen toistemme asioita.

      Alkuperäisen kirjoittajan tulee ottaa yhteyttä oikeusapuun tai mikäli hyvätuloinen, asianajajaan ja ryhtyä penkomaan miten asiat menivät.
      Hänen olisi pitänyt saada kutsu perunkirjoitukseen, eikä perunkirjoitusta olisi voitu pitää ilman hänen läsnäoloaan tai valtuutusta. Jossain on mennyt metsään.

      Mitä tulee "olen äitini ainoa lapsi" ja "veljeni" juttuun, eikö teille mene jo kaaliin että velipuolia voi olla.

      • Anonyymi

        Ei Kai pöljät niin pitkälle osaa ajatella


    • elämäon historia

      moni miettii vaan perintöä ja puhuu siitä ihanko se joku elämä sit olis.Se ihminen ollut tärkein historioineen olen sitä mieltä!Jos mun äiti olis ollut mitä tahaan olisin siihen pitänyt yhteyden vaikka olis ollu juoppo mikä tahaan kadotamatta sitä.
      Äitisi on laitanut tosiaan poikaystävänsä läheisekseen eikä ihme..jos he ovat yhdessä rakentaneet omaisuuttaan!!?!kotiaan.. haluaakin varmaan antaa toiselle kaiken siitäkin syystä.

      Miten lie sitten lakiosuuden, voisko siitä alkaa tapella otappa selvää...Ellei äistisi ole tehnyt testamenttia myynyt omaisuuttan ennen kuolemansa ja dokumentit on olemassa???kannattaa tivata ne esille ...

      ''äiti maailman tärkein ihminen'', meni pois,vei paljon mukanaan pahaaoloa ja tuskaa,elämänsä..aina pitäs pitää huolta läheisestään tuntea hänen oli mitä tahaan..Juoppokin ja köyhä luuseri hänelläkin on elämäntarina kerrottavanaan.On ilo tuntea ihminen eikä häpeillä taustoja.Hänen valintansa tässä pinnallisessa maailmassa.Pitää arvostaa sitä.Jokin syyhän aina on miks,i elämästä tulee mitä tulee.
      Osan ottoni äitisi pois menon johdosta!! minulla ainakin on ikuinen ikävä omaa äitiäni... se ei katoa koskaan.Perheen historia on sinunkin historiaa.

      • Anonyymi

        Ei ole lapsen sy että juomisen vuoksi hånet hylätään
        Eikä myöskään velvollisius hoidella juoppoa ihmistä .
        Silloin kun hommaa lapsia on velvollisuus hoitaa heistä terveitä aikuisia
        Viina jos on ainoa mistä ihminen välittää niin ei ole helppo olla sellaisen lapsi .
        Joten mistä oikein ajatus että lapsi olisi syypää välirikkoon, varmast joku alkis täällä sen kirjoitti.
        Ei ole lapsen syy että vanhempi juo
        Ja kuka vanhempi toivoo että hänen lapsensa pitäisi heitä hoidella, lapsen oikeus on saada elände normaalia aikuisen elämää. Kukaan ei pakota ketään juomaan


    • Katja.V

      Suomessa on laki ja siittä huolimatta millaiset välit vainajalla ja sukulaisilla on niin täällä peritään kuoleman jälkeen. ei se teiltä keltään pois ole jos toinen kyselee perintöasioista ja totta, asiaa voisi kysellä muualta kuin täältä mutta tuskin sekään nyt teidän kenenkään päivää pilaa. lapsoset vois mennä kotiinsa kasvaan ja jättää teille viaton ihminen haukkumatta, myös tuo yks mummo, vanhan kansan ihminen, jonka aikana ne juopot asusteli samassa pirtissä muun pesueen kanssa, voi jos oot katkeroitunut, mut älä tule tänne väittään että kenenkään tarviis hävetä jos ei oo juoppoa sukulaista halunnut tuntea ja elämässään pitää. jokainen päättää elämästään ja suhteistaan itse, täällä sitä ei ylitietävät valitettavasti tee. asiat eivät ole mustavalkoisia. jos teillä on neuvoa toista fiksusti, niin antakaa neuvoja, jos ei mitään rakentavaa synny niin pitäkää huoli omista asioistanne ja menkää vääntämään niiden oikeiden juoppojen kanssa. pirulauta kun ei osata tuijottaa kuin omaan napaan jos toinen kysyy jotain hälle kuuluvaa. jotenkin tuntuu että suurin osa näistä kirjoittajista on varmaan sen äites perinnön kavaltanut kun noin sekopäistä tekstiä ja arvostelua kehtaavat ventovieraalle laittaa. sairasta porukkaa. hyvä että völiin mahtui ees muutama ihmisen kirjoittama kommentti. ja hei pysykää asiassa, älkää arvostelko.

    • rahaa,rahaa,rahaa

      On omallekin kohdalle tullut, että pienen pojan isän perunkirjoitus hoidettiin ilman virkatodistusta ja siis lainvastaisesti. Ei vain ollut saapavarren mittaiselle poikaselle puolustajaa, kun paikkakunnan valkokaulusherrat junailivat asioita omankädenoikeudella.
      -
      Mitä aloitukseen tulee, joskus on niin, että lapset eivät syystä tai toisesta ole, eivätkä edes halua olla missään tekemisissä isänsä tai äitinsä kanssa.
      Ei "ole aikaa", tms. Yleensä siinä vaiheessa, kun tulee perunkirjoitus, jos pesässä on jotain jaettavaa, silloin kaikilla "on aikaa".
      Jos on perintöä jäänyt vainajalta, silloin muistetaan isä tai äiti , jota eläissään ei ole edes haluttu muistaa.
      Hyvää kesän jatkoa.

      • ei oo tietoo...

        Eikö tuotakin tapahdu
        että jos syvä vajaakuntoisuus
        haittaa jonku yksilön elämää ja asiat jää hoitamatta,
        kunta voi ottaa omaisuuden haltuunsa
        ja ihminen lähtee noiden yhteiskunnan tukitoimien varaan elämään.

        Kai totakin tapahtuu nykyajan markkinataloudessa, että varat/omaisuus vaan siirtyy
        jonkun toisen omaisuudeksi.

        Kun ei ole tietoinen kaikista lainpykälistä ja tosi nihkeästi mitään etukäteistietoa mistään saakaan, niin useimmiten sitä ihminen on vaan menettäjä kuin mikään voittaja.


      • Anonyymi

        Tuota samaa siinä huudellaan , kun lapsen vanhempi kuolee niin hänellä on lupa Saade tietää se.
        Ja myös periä siihen on laki olemassa


    • höpötät nyt

      Miten sinä olet äitisi ainoa lapsi jos sinulla on veli, jolle ei myöskään ilmoitettu mitään? Huono provo.

      • EIKS NIIN

        ISÄ YHTEINEN ÄITI ERI


    • Katja.V

      no tuossa oli enemmänkin siittä kyse että eikö meillä jokaisella ole oikeus hyvästellä vainaja ja sukulainen ja saada siittä tieto. tuskin se kuolemansa jälkeen enää ryyppää ja monilla on hyvät lapsuudenmuistot näistä jotka sitten myöhemmin alkoholisoituvat. jokaisella on oikeus surra ja kyllä tuo raha valitettavasti kuvioon kuuluu ja meillä jokaisella on oikeus periä omamme, oli summa iso tai pieni. täällä smat oikeudet, lait ja velvollisuudet kaikilla. ei tarkoita sitä että rahan perässä juoksis pelkästään. onhan tuo loukkaavaa jos joku päättää toisten puolesta että sulla nyt ei äitiä ollut ja äitilläs ei tytärtä. miten se tältä mieheltä pois on jos omaisille muillekkin ilmoittaa. tää on semmoinen minä minä yhteiskunta nykyään ja ainut susi tossakin tilanteessa oli tää ukko jolta ei löytynyt inhimillisyyttä aatella muita, ihan turha siis tytärtä pelkästään syytellä välinpitämättömyydestä kun tässäkin tapauksessa sitä oli sekä äidin mies että tytär. kukaan ei voi loputtomiin alkoholistisukulaista hyysätä, pahimmassa tapauksessa sitä menee omakin elämä pilalle. alkoholisti tarvii sairauteensa aina lääkärin ammattiapua, sukulaiset ei tuolta asialta voi parantaa. ei täällä eletä kuin jossain rättipääkansojen keskellä. täällä on laki just sen vuoks ettei jokainen voi vaan itseään aatella näissä. ja ne jotka kirjoittavat vaan rahasta tässä asiassa ovat itse sen puutteessa ja susia, asiassa oli muutakin mut kun ei siinä asiassa pysytä. toivottavasti teille kaikille jätetään äidin kuolemasta ilmoittamatta vain koska olette sen jonkun mielestä ansainneet. äiti on kuitenkin äiti, olosuhteista huolimatta ja teidät jokaisen tänne maailmaan puskenut, eikö edes siittä saa olla kiitollinen ja jäähyväiset jättää. hävetkää rahasta puhujat ja ne jotka sitä toisille ei suo!!! kasvakaa edelleen aikuisiks minä minä ihmiset!

      • Katja.V

        Lukekaa otsikko ja antakaa painoarvo sille!!!!!!!!! tuo raha on vaan sivuseikka liittyen asiaan, ja perintö voi olla muutakin kuin rahaa, esim. äidin säilyttämiä lapsuudenmuistoja ym ym. ootte todella typeriä, tommosten ääliöitten kanssa pitäis sit yrittää elää. no niin raha raha raha, kun ei tekstissä muuta muka lue. ja hei mä olen isäni ainut laps ja mulla on sekä sisko että veli. kyllä on maailma yksinkertaisesti aattelevia täynnä. tommoset sivistymättömät vois perustaa ihan oman kansan, sori nyt mut ei voi olla oikeesti noin tyhmiä ihmisiä, tai sit mä oon tosi väärässä paikassa täällä ja niin oli tuo kirjoittakin =)


      • Anonyymi
        Katja.V kirjoitti:

        Lukekaa otsikko ja antakaa painoarvo sille!!!!!!!!! tuo raha on vaan sivuseikka liittyen asiaan, ja perintö voi olla muutakin kuin rahaa, esim. äidin säilyttämiä lapsuudenmuistoja ym ym. ootte todella typeriä, tommosten ääliöitten kanssa pitäis sit yrittää elää. no niin raha raha raha, kun ei tekstissä muuta muka lue. ja hei mä olen isäni ainut laps ja mulla on sekä sisko että veli. kyllä on maailma yksinkertaisesti aattelevia täynnä. tommoset sivistymättömät vois perustaa ihan oman kansan, sori nyt mut ei voi olla oikeesti noin tyhmiä ihmisiä, tai sit mä oon tosi väärässä paikassa täällä ja niin oli tuo kirjoittakin =)

        Ivan nionde varsinkin näillä palstoilla yksinkertaisuus vaikutraa plebsen yleistä


    • retkuja887

      kertoo paljon luonteesta jos ei halua tavata omaa äitiään joka on sairastunut alkoholismiin, perinnön jako kyllä kiinnostais

      • katri

        mä ainakin paljoon mielummin huolehdin omista lapsistani kuin juoposta sukulaisestani, kyllä niistä vanhemmista huolta pidetään sit kun oikeesti sitä apua tarviivat vanhempana. juopoista ei voi kukaan huolehtia, sorke vaan, ei ainakaan loputtomiin. jos äite ei aattele lastaan ja lasten lastaan vaan ryyppää niin ei kai sitä anteeks aneeta, jos ei osaa olla mummo lapselle niin mitä helvet..... sitä rupee äiteensä kiitokses siittä hoitaan. ei se kasvatusvastuu siihen lopu että lapsesta tulee aikuinen ja sit äiskä voi juopotella, toi alkoholisoituminen on äärimmäisen loukkaavaa ja siihen haetaan apua jos juominen ei kiinnosta enää, ja vasta sit sovitaan asiat sukulaisten kanssa kun känni jää pois. pahvit!


      • Jouko

        opettele lukemaan, hälle ei ilmoitettu että äiti haudataan, muut asiat liityy tuohon kuolemaan, tottakai. sinä se rahaa aattelet kun sen rivien välistä vain sen huomasit.


      • Jouko
        Jouko kirjoitti:

        opettele lukemaan, hälle ei ilmoitettu että äiti haudataan, muut asiat liityy tuohon kuolemaan, tottakai. sinä se rahaa aattelet kun sen rivien välistä vain sen huomasit.

        ja tää olis iis tolle retkujalle..


      • Väärä johtopäätös?

        Mistä tiedät että hän ei halunnut tavata omaa äitiään? Entä jos se olikin äiti joka ei halunnut tavata poikaansa?


    • anonyymikirjoittajax

      Minun ukkini haudattiin meidän siitä tietämättä myöskin ja vieläpä väärään paikkaan. Hänen ex-vaimonsa ei välittänyt ukkini testamentista tiituuta. Hautaamisen jälkeen saatiin vasta viestiä... Hauta on miltei toisella puolella Suomea, joten eipä olla päästy katsomaan sitä, lapset ja lasten lapset. Tosi kurjaa, kun vainajan viimeistä tahtoa hautapaikasta ei kunnioitettu!

      • Anonyymi

        Minin ukkini oli ollut kuolleena jo publik vuotta enen kun minä sen sain tietää vaikka Olin hänen ensimmäinen lapsenlapsensa
        Olin muuttanut muualle mutta kulan ei spottandet ja ilmoittanut minuskler vaikka koko suvulla oli puhelin numero.
        Siis en edes tiedä missä hän on haudattuna edes
        Häneltä jäi minunkin tavaroita hänen asuntoon esim ihan uusi matkalaukku koka olika nahkaa ja hyvin kallis
        Ja muita Pikku esineitä.
        Muut perivät ne minunkin tavarani.
        Että hieman sapetti silloin
        Kaippa tarvitsivat minunkin tavarani
        Joten Olin ainoa joka ukista välitti muut eivät häntä käyneet katsomassa edes . Koska oli oli alkoholisti ja aina kiltti minua kohtaan


    • mattimeikäläinen vaa

      jeps, aina kun yksittäinen ihminen päättää näinkin isoista asioista koko suvun puolesta niin se jättää haavat kaikkiin muihin. vainajat haluavat varmaan että kaikkia ajatellaan mut sit nää yksittäiset diktaattorit vaan luulee olevansa niin paljon parempia ihmisiä, narsisteja, minä minä. ne on just niitä korppikotkia ja eivät ees vaivaidu muita ajatteleen. toi tekopyhä, erästä kirjoittaa lainaten, osu aika hyvin.

      • Realiteetit

        Vainajat varmasti miettivät kuolemansa jälkeen, kuinka paljon ennakkoperintöä tuollekin lapselle tuli annettua, vaikkei se sikiö ikinä käynyt edes kylässä.
        Onneksi testementissa tein sen perinnöttömäksi...


      • vainaja
        Realiteetit kirjoitti:

        Vainajat varmasti miettivät kuolemansa jälkeen, kuinka paljon ennakkoperintöä tuollekin lapselle tuli annettua, vaikkei se sikiö ikinä käynyt edes kylässä.
        Onneksi testementissa tein sen perinnöttömäksi...

        Vainajat varmasti paljonkin miettivät ja pohtivat, varsinkin kuolemansa jälkeen...


      • Anonyymi
        Realiteetit kirjoitti:

        Vainajat varmasti miettivät kuolemansa jälkeen, kuinka paljon ennakkoperintöä tuollekin lapselle tuli annettua, vaikkei se sikiö ikinä käynyt edes kylässä.
        Onneksi testementissa tein sen perinnöttömäksi...

        Ei lasta voi tehdä perinnöttömäksi hänellä on rinta perillisenä aina lake osuus jota ei testamenttikaan kumoa


    • -.-
    • raakkuna1

      Olen tunnettu selvänäkijä, ja haluan rohkaista sinua ja veljeäsi tässä tilanteessa. Ja uskon että voit luottaa veljeesi jatkossakin, sillä hän on aivan samanlainen orpo kuin sinäkin, joten tukekaa toinen toisianne, ja luottakaa taivaan lakiin, niin kaikki järjestyy kuitenkin kohtuudella. Olet siis joutunut rikoksen ja petoksen uhriksi, ja poliisit eivät välitä hoitaa tuollaisia tapauksia. Olen pahoillani sinun ja veljesi puolesta, mutta ole luottavainen elämään, kyllä kaikki järjestyy kohdallanne kuitenkin riittävässä määrin.

      Ja äidin poikaystävä on syyllistynyt pahaan rikokseen, josta seuraa rangaistus, vaikka oikeustoimia ei koskaan saada aikaiseksi.

      • Anonyymi

        No sen nyt osaa Samoa vaikka ei olisi edes ennustajana itseäön tituleerannut ja jos ei veli ole tv-människorna kuollern äidin lapsi niin Händelkomposition ei ole mitään tekemistä perinnön Kanssa
        Jos ei näillä Ole muta kun isä yhteinen .näin on näppäimet


    • Uskomaton juttu...

      Kyllähän sulle lain myöntämä perintöosuus kuuluu. Ei muuta kuin vankilaan vaan se kavaltamies ja sulle se mikä sulle kuuluu!

      PS. Osan ottoni äitisi kuoleman ja alkoholiongelman johdosta... Oma isäni on alkoholisti ja tiedän, että se on aika v-mäinen juttu...

      • ite oot uskomaton

        Ai jaa, vankilaan mies joka on elänyt vierellä ja hoivannut alkoholistikumppaniaan ja perintö retkulle joka on viis välittänyt äidistään? Jo on maailmankirjat sekaisin.


      • Anonyymi
        ite oot uskomaton kirjoitti:

        Ai jaa, vankilaan mies joka on elänyt vierellä ja hoivannut alkoholistikumppaniaan ja perintö retkulle joka on viis välittänyt äidistään? Jo on maailmankirjat sekaisin.

        Ei todellakaan kukasn voi Samoa tästä ssiasta mitään kun ei tiedö ministär mitään .
        Kub sosiaali on adioissa mukana niin asiat satsa olla miten tahansa
        Ja jos sosiasli Edin maldas tänk aikuisen lapsen elatukset niin mahdollinen perintä menet sinne


    • Jälkikatumustako?

      Sekopää taitaa olla tuo kirjoittaja tai persaukinen huumeiden/ alkoholin käyttäjä.
      On se kumma, miten ihmisestä, joka ei eläessään ja juodessaan mitään merkinnyt, noin sitten kuoleman jälkeen kiinnostaa. Tuskin olisit mitään tehnyt edes hautajaisten hyväksi. nyt sitten poraat kun epäilet josko olis ropo jääny sullekin. YÄK

    • satutätikö?

      Perunkirjoituksia ei tehdä ilman virkatodistusta, josta selviää vainajan mahdolliset perilliset. Äitisi puoliso ei näin ollen olisi voinut kavaltaa omaisuutta ilman, että te ette olisi saaneet lakiosuutta. Tarina ei siis ole uskottava. Tuskin alkoholistilla oli edes omaisuutta kesämökin hintojen vertaa.

      • Anonyymi

        Jos ei ollut mitten omaisuutta edes


    • mk

      AIka vaikea niitä rahoja on kavaltaa koska kuolleen henkilön tilit suljetaan ja niiltä ei saa rahaa sitten vasta kun perunkirjoitus on tehty ja sitä ei voi ilman rintaperillisiä tehdä että silleen. Hae se äitisi miesystävän omaisuus hukkaamiskieltoon niin voit saada jotain kun selvitetään äitisi omaisuus hänene kuollessaan.

    • klopzi

      Äitiä et tarvinut, mutt äidin omaisuus kelpaa? Ja saatana...

    • K*

      Kai se äiti jokaiselle kelpaa, mut tälä viinaan menevä äiti valitsi alkoholin. nää on valintakysymksiä, ei ollut tyttären tai veljen valinnasta alunperin kyse, heidän valintansa tuli sen jälkeen kun äiti valitsi alkoholin. se on raaka maailma se ja siin ei pärjää jos ei itsekkin juo alvariinsa. toiseks, alkoholistit käyttää hyväkseen lähimmäisiään, osa sairautta.. siitä vaan heidän maailmaan kun on kanttia äitee puolustella. ainut hyvä asia hänen kuolemassaan oli se että sisimmissään rakasti kaikkia lapsiaan ja tää ressu ukkonsa ei sitä vaan ymmärtänyt ja tominut inhimillisesti. tää ukko olis voinut tilanteen hoitaa niin ettei kellekkään jää ylimääräistä hampaankoloon ja tätä kirjoitteluakaan ei olis syntynyt. tekopyhä mies oli vaikka olis voinut vaikuttaa, ei olis hältä pois ollut, mut taitaa omatunto huutaa loppuikänsä, tosin toisilla ei sellaista oo.

    • Heiniis

      Perunkirjoitus on kaikille pakollinen ja siihen kutsutaan ihan saletisti jokainen rintaperillinen ja puoliso ja jos on testamentti myös siihen kuuluvat henkilöt
      Suomen Laki määrää näin . Se onko sairaalassa mitä tahansa ilmoittanut omaiseksi lähiomaiseksi sillä ei ole merkitystä . Lapsille ilmoitetaan aina ja kutsutaan perunkirjoitustilaisuuteen ja se tarkoittaa että siinä jaetaan kaikki
      rintaperilliset saa jokainen yhtäsuurenosan ja jos on aviopuoliso hän saa puolet elikä rintaperilliset saa puolet perinnöstä joka siis jakautuu niin moneen yhtäsuureen osaan kuin on lapsia ja toiseen puolen he saa sitten kun se toinen puoliso kuolee siihen asti hän voi omistaa täysin puolet vain .
      Perinnönjakoa vaikka vain yksikin haluaa on se tehtävä sitä ei voi estää ja jälkikäteenhän voi nostaa metelin rikosilmoitus jos on väärin tehty
      Jotain outoa tuossa aloittajan kirjotuksessa on sillä Suomen Laki on selkeä ja määrittää selkeästi ja toiminta on takuulla aina oikein ei voi ohittaa lapsia koskaan he perii aina vanhemmat .

      • O - O

        Ei aviomies mitään peri! Ellei avioehtoa ole aviomies saa puolet yhteisestä omaisuudesta.

        Lapset saavat aina testamentatustakin omaisuudesta lakiosansa, eli puolet perinnön arvosta, ellei voida osoittaa joitain törkeitä tekoja, jotka oikeuttavat vanhemman jättämään lapsensa täysin perinnönjaon ulkopuolelle.


      • likamies
        O - O kirjoitti:

        Ei aviomies mitään peri! Ellei avioehtoa ole aviomies saa puolet yhteisestä omaisuudesta.

        Lapset saavat aina testamentatustakin omaisuudesta lakiosansa, eli puolet perinnön arvosta, ellei voida osoittaa joitain törkeitä tekoja, jotka oikeuttavat vanhemman jättämään lapsensa täysin perinnönjaon ulkopuolelle.

        Tässä tapauksessa törkeäksi teoksi voidaan laskea ettei ole pitänyt äitiinsä yhteyttä. Näitä on ollut ennenkin ja tulee aina olemaan.


    • no ooppas hyvin ollu tietonen äitisi tilasta.oisko kannattanu käydä katsomassa!

    • Kuvotusta tuntien

      Toivon, että ryhdyt käräjöimään asiassa ja menetät paaaaaljon rahaa! Se olisi oikein sinulle.

      Et ole välittänyt äidistäsi, mutta perintöä himoitset. YÖK!

      Onneksi äidilläsi oli ystävä rinnallaan loppuun asti.

    • Kuinka näin?

      Perukirjoitus pidetään aina kuoleman jälkeen ja teidän kannataisi ottaa asianajajaan yhteyttä t. oikeusavustajaan. Suomen lakien mukaan lapset ovat rintaperillisiä ja teidän kuuluu saada oma perintöosuus ja sitten kokonaan jois äidilläsi ei ollut testamenttia. Vaikka oli tehnyt testamentin niin teille kuluu lakiosuus kaikesta. Jos asunto on myyty alkakaa selvittää asiaa. Sen voi purkaa jos on tapahtunut rikos. Myös rikospoliisiin kannaattaa ottaa yhteys jos ei ole teitä kutsuttu perukirjoitustilaisuuteen. 20.000 asti on perintö verovapaata kun on rintaperillinen. Kuinka tuo on mahdollista että näin on käynyt? Ihmettelevä?

    • 5krt äiti

      No niinhän se menee, että vuosikausia olet jättänyt pitämättä yhteyttä äitiisi joka oli "alkoholisoitunut", mikä ihmeen syy se sitten onkin olla pitämättä yhteyttä? Mutta nyt äitisi on kuollut, siitä olen pahoillani, niin sinulle nousi kauhea hätä, että se mökki olisikin ostettu äitisi rahoilla. Minulle tuli tunne, että hätä tulikin äitisi "omaisuudesta" eikä niinkään äidistäsi.
      Itse äitinä mietin, että jos minun lapseni jättäisivät pitämättä yhteyttä niin haluaisinko edes heille ilmoitettavan jos kuolisin. Todennäköisesti en. Ja joka kerran kun käyn lekurilla niin tiedot tarkastetaan eli siis lähiomaisen numero ja osoitetiedot. Äitisi on tod.näk ilmoittanut poikaystävänsä lähiomaisekseen enkä kyllä yhtään ihmettele...

      • Quanttum

        SUORA LAINAUS HAUTAUSTOIMILAISTA:
        23 § Hautausjärjestelyt
        Jollei vainaja ole eläessään nimenomaisesti toivonut tietyn henkilön huolehtivan hautaamiseen, tuhkaamiseen ja tuhkan käsittelyyn liittyvistä järjestelyistä, voivat järjestelyistä huolehtia vainajan eloonjäänyt puoliso tai kuolinhetkellä vainajan kanssa avioliitonomaisissa olosuhteissa yhteisessä taloudessa jatkuvasti elänyt henkilö sekä lähimmät perilliset.

        **********
        ELI: Mitään rikosta ei siinä ole tapahtunut että hautajaisiin ei ole kutsuttu. Avopuoliso on aivan pätevä hoitamaan hautauksen. Erimielisyyksistä sitten voi mennä käräjille kyllä.

        PERUNKIRJOITUS ei ole sama kun perinnönjako.
        Toki perunkirjoitukseenkin on kutsuttava kaikki perilliset,
        mutta oli he paikalla tai ei, ilman kaikkien kuolinpesän osakkaiden allekirjoituksia valtakirjaan tai perinnönjakokirjaan ei kukaan voi päästä pankkiin nostamaan rahoja tai siirtämään mitöän muutakaan omaisuutta nimiinsä. Jos näin on käynyt niin pankkia voi sitten syyttää.
        Vaan tapahtuiko tuo kesömökin "kavallus" jo äidin elinaikana?


    • Hautalyhty

      Koko kirjoituksen aloitus on niin outo, että onkohan asiat aivan näin.

      Toisaalta sinä paljastat tuon oman ahneutesi, kun alat kysellät perinnön perään. Olisit edes äitisi elinaikana pitänyt yhteyttä häneen ! Kuulut juuri siihen pirun joukkoon, joka sitten alkaa laahata sinne haudalle kukkasta ja kynttilää, kuin olisit menettänyt jonkun suurenkin pyhimyksen ja läheisen ihmisen.

      Sama tilanne on monella muullakin ihmisellä. Vanhuksen elinaikana tuskin käydään vanhusta katsomassa tai auttamassa hänen kotonaan taikka hoitolaitoksessa. Mutta kun mummo tai pappa kuolla kupsahtaa, niin hyeenan lailla ollaan väijymässä perintöä. Hyi, Hyi !

      Kuoleman jälkeen juostaan hautausmaalla yhden vuoden aikana enemmän kuin 10 viimeisen elinvuoden aikana oli käyty tätä vainajaa katsomassa. Siinä sitten vielä esitetään lähipiirille, miten läheinen ja tärkeä tämä omainen olikaan, jotta saadaan itselle ja muille jotenkin luotua kuva, että perintörahat tulivat juuri oikeaan osoitteeseen.

    • Anonyymi

      Ei minun isäni kuolemastakaan ilmoitettu minulle vaikka välit olivat hyvät. Sisko suhmuroi kaiken itselleen. Tuohon pitää saada jokin laki.

    • Anonyymi

      Ei kai rintaperillisiä voi jättää ilman perintöä koskaan senhän sanoo jo lakikin . Joten sosiaalin ja poliisin on kyettävä selittämään miksi sinulle ei ole ilmoitettu asiaa,
      Josmolit äitisimainut lapsi niin velipolelle ei ole liioin pakko ilmoittaa jos teillä ei ole sama äiti edes , siis miksi hänelle olisi ilmoitettava.
      Mutta töytyy olla painava syy siihen ettei sinulle ole ilmoitettu mitään , lain mukaan olet rintaperillinen äitisi omaisuudesta, jos hänellä oli omaisuutta edes . Joten kyllä sinun on saatava selville miks sinulle ei ilmoitettu hänen kuolemaansa . Voi olla äitisimoma toivomus ettei hänen hautajaisiin tule ne jotka eivät elämässäkään olleet häntä tervehtimässä , joten vaadi vastaus asiaasi .

      • Anonyymi

        Laittaa ajattelemaan että jollakin on ”huoltaja” joka hoitelee asioita
        Tai sitten petos jotenkin , kaippa se selviää lopulta tämäkin asia
        Ilman että kaiken maailman tontut spekulerraa asiaa mistä eivät ymmärrä mitään
        Jos tälläidet kommentoijat saisivat määrätä maailmassa niin sjatuskin hirvittää


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      302
      1848
    2. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      110
      1715
    3. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      31
      1527
    4. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      63
      1484
    5. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      56
      1362
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      68
      1252
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      88
      1016
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      19
      971
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      22
      962
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      100
      928
    Aihe