Keinosydän pitää potilaan hengissä ilman pulssia

Kati Etsiii

13

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apo-Calypso

"Mites tuollainen ihminen ajattelee sydämellään, kun ei sitä edes ole. "

Johtunee siitä, että näiden tyhjäpäisten plussamerkinpalvojien ainoa ajatteluelin on heidän peräsuolensa, josta he sitten turskauttavat "aivolierujansa" koko kansan ihmeteltäviksi ja naurettavaksi.

Esimerkkinä nimimerkin "Anni Huttila" unohtumaton aivolieru:
      "Miltei kaikilla eläimillä on häntä, apinoilla on häntä. Jos ihmiset ovat kehittyneet apinoista, niin miksi ihmisillä ei ole häntää?"

Tämänkaltainen "ajattelu" voi olla peräisin ainoastaan kretardien ainoasta "ajatteluelimestä", peräsuolesta, ei siinä sydämiä, saati aivoja tarvita.

• Raamatussa on kaikkien aivopierujen äiti:

"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija." (Hepr. 4:12)

Sydämen ajatukset ja aivoitukset? Mitenkä käy kun ihmiselle tehdään sydämensiirto? Siirtyvätkö myös sydämen aivoitukset?

• joo-o

Jossain amerikkalaisessa hömppäohjelmassa haastateltiin kerran tyyppiä, joka uskoi saaneensa sydämenluovuttajan luonteenpiirteitä. Hänen persoonallisuutensa oli kuulemma muuttunut siirron jälkeen.

• Uskovainen Uskis
        joo-o kirjoitti:

Jossain amerikkalaisessa hömppäohjelmassa haastateltiin kerran tyyppiä, joka uskoi saaneensa sydämenluovuttajan luonteenpiirteitä. Hänen persoonallisuutensa oli kuulemma muuttunut siirron jälkeen.

Itsekin oon lukenut vastaavanlaisista tapauksista netissä. Joku muuttui lesboksi sydämensiirron jälkeen, todistaen&vahvistaen siis jälleen yhden ikivuosia vanhan Raamatullisen totuuden.

• !! !!
        Uskovainen Uskis kirjoitti:

Itsekin oon lukenut vastaavanlaisista tapauksista netissä. Joku muuttui lesboksi sydämensiirron jälkeen, todistaen&vahvistaen siis jälleen yhden ikivuosia vanhan Raamatullisen totuuden.

Hähää! Noitiin peikkoihin ja ufoihin silmät soikeina uskoja uskoi tietenkin nämäkin.

• Oletteko nyt ihan tosissanne!? :D

Hepr. 4:12 kohdassa sydän tarkoittaa ihmisen mieltä tai psyykettä tms. mitä voi ajatuksiksi, mielipiteiksi, persoonallisuudeksi jne sanoa nykypäivänä. Tällaisissa kohdissa täytyy muistaa, että nykyinen yhteiskunta ja sen määrittelyt eivät aina vastaa Raamatussa käytettyjä nimityksiä.

"Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset." (Matt 15:19)

Kai nyt kaikki sen tajuavat, ettei se lihas, jota sydämeksi nykyään sanotaan, ole ajatusten "lähde"? Miten tyhminä kristittyjä oikein pidetään, jos näinkin yksinkertaisesta asiasta jaksetaan väitellä? Ennemminkin tämä todistaa jumalattomien tyhmyydestä ja tietämättömyydestä Raamattua kohtaan. Ottaisitte selvää edes vähäsen.

• >Kai nyt kaikki sen tajuavat, ettei se lihas, jota sydämeksi nykyään sanotaan, ole ajatusten "lähde"?

Raamatun kirjoittaja ei tätä kuitenkaan tajunnut, vaikka oli yhteydessä itseensä Jahveen.

Jahvekaan ei vissiin tiennyt asian oikeaa laitaa. Miksipä hän muuten olisi Sanassaan sydämestä höperehtinyt.

• "Ottaisitte selvää edes vähäsen. "

Eli Jeesuksen ylösnousemus, Marian neitsyys jne. ovat vain pelkkää vertauskuvaa ja koko höpinä pelastuksesta on on myös pelkkää kielikuvaa?

• Uskovainen Uskis

Minä se olen puhuu omiaan. Sydämestään, kuten Jeesuskin sanoi lähtevät ihmistenkin syvimmät ajatukset ja mietteet, tunteet.

• Apo-Calypso
        Uskovainen Uskis kirjoitti:

Minä se olen puhuu omiaan. Sydämestään, kuten Jeesuskin sanoi lähtevät ihmistenkin syvimmät ajatukset ja mietteet, tunteet.

Sinun kohdallasi nuo lähtevät peräsuolestasi.

• mdma

"Hepr. 4:12 kohdassa sydän tarkoittaa ihmisen mieltä tai psyykettä tms"

Jos sydän tarkoittaa raamatussa jotain muuta kuin sitä elintä eikö silloin moni muukin asia siellä kuten kertaluominen ja vedenpaisumus voi tarkoittaa jotain muuta?

• No eiköstä näin luulisi just olevan ja joka ainoan käsittävän, että näin on. Tulee vähän puhuttelevampikin koko opuksesta. Esimerkiksi paratiisista karkottaminen kun luulee tietävänsä "hyvän" ja "pahan" tiedon. Sitähän nämä kreationistit monet näyttäisivat hiessä päin tekevän.

• "Kai nyt kaikki sen tajuavat, ettei se lihas, jota sydämeksi nykyään sanotaan, ole ajatusten "lähde"? Miten tyhminä kristittyjä oikein pidetään, jos näinkin yksinkertaisesta asiasta jaksetaan väitellä?"

Kokolailla tyhminä, vaikka siitäkin voi parantua, kuten minunkin esimerkkini osoittaa.

Antiikin ajan ihmiset pitivät sydäntä kaikkien halujen ja ajattelun lähtökohtana koska jo tuolloin oli jonkinlainen käsitys sydämen keskeisestä asemasta ihmisruumiissa. Tästä johtuu tuo hassu perimä "sydämen ajatuksista". Sekin on osoitu siitä, että Raamatun ajan ihmisten maailmankuva monilta osin perustui luuloihin, joilla ei ollut todellisuuspohjaa.

Monet tällaiset luulot ovat eräiden raamatussakin kuvattujen tapahtumien taustalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3135
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1265
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1145
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      981
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      70
      969
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      917
    7. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      171
      899
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      891
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      860
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      794
    Aihe