Saako yksinäinen lahjoja

yksinäinen mies..

Vai ostatteko lahjat itse? En minä ainakaan saa mitään lahjoja.

53

1534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • postipaketti...

Ostatko sinä itse lahjoja kenellekään muulle? Jos itse ostaa lahjoja toisille niin usein nämä toiset ostavat lahjoja sille jolta niitä itsekin saavat. Ei välttämättä aina rakkaudesta tai lahjan antamisen halusta, vaan kiitollisuudenvelasta.

Minä sain sisareltani postitse paketin jota en olisi halunnut. En tajunnut ajoissa kieltää pakettien laittamista. Sain äidiltäni rahaa, joka oli tarpeeseen mutta se saa aikaan syyllisyyden tunteen. Olen lähettänyt sisarelleni joulupaketin ja myös vanhemmilleni postitse. Ensi jouluna, jos elän, aion ilmoittaa sisarelleni hyvissä ajoin että en halua paketteja, mielestäni aikuiset eivät niitä tarvitse.

• mimmimuija

Kaikki yksin joulua viettävät, älkää suotta tunteko oloanne huonoksi yksinäisyyden takia. Se on niin sattumankauppaa, kenelle on suotu sukua ja ystäviä ja kenelle ei ole osunut ketään kohdalle. Kuka osaa uusia tuttuja hankkia ja kenelle se on vaikeampaa. Lämmintä ja rauhallista joulun aikaa teille, älkää kasatko turhia paineita sosiaalisen elämän suhteen. Joillekin ne pakkoyhteisölliset kuviot voi olla suurta tuskaa ja onkin lopulta hyvin onnellinen päästyään taas turvaan omaan kotikoloon. Me ollaan kaikki erilaisia ja hyvä niin.

• joyofgiving

No tänä jouluna en saanut yhtään lahjaa pakettina, että avata olisi saanut. Esimieheltä sain viinipullon ja äiti tavatessa osti mulle jotain ja minä hänelle. Ylipäänsä saanut vain äidiltä, vaikka itse ostanut lahjat vanhempien lisäksi koko veljen perheelle ja isovanhemmille. Tänä vuonna en itse ostanut veljelle ja sen vaimolle, koska eivät osta minullekaan mitään. Antamisenilonhan pitäisi riittää, mutta koska en koe heille antamisessa mitään iloa niin olkoot ilman. Hähä.

• Tyhjää..

Tosiaan tajuan että en koe antamisen iloa kun pitäisi antaa lahja "ystävälle" jota ei enää käy. Jollukorttejakaan ei ole kiva laittaa kun ei itse saa sellaisia. Olen tullut siihen tulokseen että lopetan yhteyden pidon ihmisiin, joilta en saa vastavuoroisesti huomiota. Miksi laittaa kummilapsen perheelle kortti kun sieltä ei tule korttia? Miksi huomioida heitä ollenkaan kun eivät käy? Odottivat että tulisin rippijuhlaan, vaikkeivat itse pitäneet yhteyttä. Miksi teeskennellä yhteyttä ja tunteita joita ei ole? Tavan ja muodon vuoksi.

• mummo

No en saa minäkään lahjoja,oikeestaan koskaan....mun synttäreitä ei muisteta,ei vaikka täyttäisin täysiä kymmeniä,jouluna eikä muulloinkaan tarvi lahjapaketteja aukoa.
      Minulla on tytär,jo aikuinen ja kolme lapsenlasta,nekin jo teinejä.Aina olen muistanut kaikkien synttärit,joulut ym.juhlapäivänsä ja antanut lahjoja...ihan joka vuosi...aina ei kuule edes sitä Kiitos-sanaa.
      Niin antamisenilohan se pitäis mullekkin riittää,mut en minäkään koe siitä niin iloa,joten heitänpä pois.Laittelen vaan itselle tästälähtien.

• Mummo jo ......

Hei sinulle nimimerkki mummo ! Minäkin olen jo mummo ja minulla on tytär jolla on kolme lasta . --- Kuule nykyään on kiireistä elämä että lapset ja lastenlapset ei ehdi muistaa meitä mummoja tarpeeksi usein ! Haluaisitko Sinä kirjoitella kanssani ? Minä asun yksin ja haluaisin kirjoitella kanssasi ! Ehkä me asumme kaukana toisistamme että ei voida tavata . TOIVOTAN SINULLE JA MUILLEKKIN YKSINÄISILLE IHMISILLE HYVÄÄ JOULUA !

• yksinäinen nainen

Parhaat lahjat saa kun itse ostaa ! Ostin itselleni lahjaksi yhden kirjan jonka aion lukea nyt joulun aikaan . Ostin myös kultaisen kaulaketjun itselleni .

• ylimainostettu juhla

En tiedä, miksi niitä lahjoja pitäisi antaa tai saada?
        Lapseni ovat jo aikuisia, heille laitoin tilille vähän rahaa. Asuvat kaukana, molemmat näin viimeksi marraskuussa.
        Työpaikalta sain kahvimukin ja suklaata, ystävältä villasukat, itselleni ja kotieläimille ostin ruokaa ja amarylliksen.
        Tämä on oikein hyvä joulu, yksin rauhassa, ei mitään hässäkkää.

• jabba gangsta

Minäkin ostin kultaisen kaulakiikun. Lähdetään tyylillä, jos lähdetään ollenkaan.

• Eeva6

Niin eihän kaikki edes vietä joulua ! Miksi tämä päivä pitäisi olla erinlainen kuin muut päivät ? Minusta jokainen voi valita itse miten viettää jouluaaton tai joulupyhät ! Olen myös mummo jo . Minulla on kaksi lasta , tyttö ja poika . Molemmat aikuisia . Tytär perheineen matkusti ulkomaille jouluksi . Poika kävi luonani jouluaattona ja söimme yhdessä jouluruokaa . Joululahjoja sain tytön perheeltä sekä myös pojaltani . Ostin itse myös kaikille joululahjoja . --- Aattoiltaa vietän yksin mutta en tunne itseäni yksinäiseksi . Katson tv,stä jouluohjelmaa ja nautin yksinolosta . --- Toivotan kaikille HYVÄÄ JOULUNAIKAA !

• s24 kielipoliisi

Se on erilainen, ei erinlainen. Välimerkkien molemmille puolille ei tule välilyöntiä Huomaa myös sanojen lyhentäminen, ei tv,stä, vaan tv:stä.

• Eeva6
        s24 kielipoliisi kirjoitti:

Se on erilainen, ei erinlainen. Välimerkkien molemmille puolille ei tule välilyöntiä Huomaa myös sanojen lyhentäminen, ei tv,stä, vaan tv:stä.

Kielipoliisille ! Anteeksi että kirjoitan väärin suomenkieltä ! En asu Suomessa . Olen jo 45 vuotta sitten muuttanut Suomesta ulkomaille ! Kuitenkin tykkään että osaan vielä aika hyvin suomea , vai mitä ?

• Rilääx hei :)
        Eeva6 kirjoitti:

Kielipoliisille ! Anteeksi että kirjoitan väärin suomenkieltä ! En asu Suomessa . Olen jo 45 vuotta sitten muuttanut Suomesta ulkomaille ! Kuitenkin tykkään että osaan vielä aika hyvin suomea , vai mitä ?

Itse asun myös ulkomailla. Kotimaan kieli ei vielä 10 vuoden jälkeen tunnu hankalalta kun olen sitä aina hyvin osannut. Siitä huolimatta olen aina ja yhäkin kirjoittanut murrekieltä ja puhekieltä, jossa erinlainen ei ole edes mikään outous.. kyllä tuo syyttä suotta nipotus on paljon merkillisempää, kun sanan kuitenkin osaa lukea ja ilmeisimmin ymmärtää (tai voihan se joillekin vaikeuksia tuottaa ;).

• pjaskapuhetta
        Eeva6 kirjoitti:

Missään maassa ei laiteta välilyöntiä välimerkkien molemmille puolille tia käytetä pilkkua sanojen lyhentämiseen.. myönnä tyhmyytesi äläkä esitä!

• kilipoliisi
        pjaskapuhetta kirjoitti:

Missään maassa ei laiteta välilyöntiä välimerkkien molemmille puolille tia käytetä pilkkua sanojen lyhentämiseen.. myönnä tyhmyytesi äläkä esitä!

Te kielipoliisit tässä itsestänne tolvanoita teitte!

• ei tarte

Joo. olin joulun yksin, aina ennen olen viettänyt parisuhde jouluja vanhempien maapaikassa.

Nyt olin joulun parittomana, parillisten joulussa, saunaankin päädyin yksin.

Onneksi perinteisesti emme ole ostaneet lahjoja parejen ulkopuolelle, en siis ostanut tai saanutkaan lahjaa.

Ostin itseleni perinteisen lahjan, olen jo vuosia ostanut joka joulu sellaisen itselleni "tekninen kuluva työkalu" liittyy yhteen hattastukseeni. noin 5€ maksoi.

Käytännössä minulle ei aikusiässä ole voinut ostaa käytännön lahjoja, koska ostan itse jos haluan / tarvitsen jotakin.

Tää oli aivan hanurista. Ensijouluna vaikka maksullinen mukaan joulunviettoon, yksin en lähde.

• humpaton joulu

Saman asian olen huomannut, että turha mennä parillisten sekaan. Yksin saa olla pyytämättäkin siellä. Helpompaa on paketoida pullo aamulla sanomalehteen ja illalla ilahtua kovasta lahjasta kuusen alla. Siteeraan "ei tartte": Tää oli aivan hanurista. Ensijouluna vaikka maksullinen mukaan joulunviettoon, yksin en lähde.

• Äiti ja tytärkin

Vanha isäni joutui joulun alla sairaalaan..joten äiti haettiin meille syömään ja iltaa viettämään...poikani vei kotiin kun halusi omaan kotiin ...ja kävi veljellään joka sairaan sukulaisen takia ei pääse kodistaan ...vaan auttaa kotona ..lahjat vei sinnekin minulta...minä tällä kertaa ihan kotona ...tavallisesti kaikki on oltu vanhemmilla...nyt tuli erilainen joulu...isä kuitenkin toipumassa mutta vielä valvonnassa.....että tässä ei oikein oo joulumieltä,,,,,olen äiti mutten mummo eli lapsilleni ja vanhemmille lahjat ostan...jotain pientä saankin vaikken toivo...minusta jo yhdessä olo on suurta juhlaa....iloa ja joulun tuntua nyt tuli surullinen joulu.VÄLITETÄÄN YSTÄVISTÄ PERHEESTÄ!

• sillaitäätaasmän

Kait tää on yksinäisten miesten murhe: Ketään ei tullut,lahjukset eivät osanneet ittestään perille,kiitos kysymästä.Viimein olen tajunnut kaiken median sinkkuhehkutuksen jälkeen,että on SINKKUJEN ELIITTI ja sit ollaan me MUUT,kaatopaikalle joutavat ja mitä kysymykseen tulee,ostinko itelle Joululahjuksen: No tanatu, ostin :) ja hymyilyttää vieläkin,vaikka on jo eka joulupäivä.

• mummo

Huomenta vaan kaikille tasapuolisesti! :)
      No niin aatosta ollaan ohi päästy,miten meillä kaikilla nyt menee?
      Nimim.Mummo jo......mikä ettei,olisihan se kiva vaihtaa ajatuksia.
      Onneksi on ilma lauhtunut,viitsii lähteä uloskin.
      Mukavaa tätä päivää ja voikaa hyvin.

• Mummo jo

Hei mummo ! Miten me saadaan yhteyttä toisiimme ? Minulla on s-posti mutta kun siinä on minun nimi niin en voi sitä tänne kirjoittaa ! Miten sinun s-postiosoite voitko kirjoittaa sen tänne ?

• mummo jo
        Mummo jo kirjoitti:

Hei mummo ! Miten me saadaan yhteyttä toisiimme ? Minulla on s-posti mutta kun siinä on minun nimi niin en voi sitä tänne kirjoittaa ! Miten sinun s-postiosoite voitko kirjoittaa sen tänne ?

Kirjoitan nyt uudestaan Sinulle mummo ! Kuule voit kirjoittaa minulle Suomi 24 Treffit nimim. miriamh ! --- Saa nähä sitten kirjoittaako muutkin täältä minulle .

• a18plus6

Sovin vuosia sitten veljieni kanssa, ettemme enää tuhlaa rahaa lahjoihin. Käymme yhdessä viemässä kynttilät isän ja isovanhempien haudoille, ja syömme jouluaterian äitimme luona. Maailmassa on muutenkin niin paljon krääsää, että emme pidä enää järkevänä lisätä sitä tämän mammonan palvomisjuhlan takia.

En luonnollisesti ostanut itsellenikään lahjoja. Jos tarvitsen jotain, sen ostan, oli sitten joulu tahi ei. Nyt ei ole ollut tarvetta millekään, joten mitäpä sitä turhaan rahaa tuhlaamaan.

• ähäkutti

No Hei!
        Sä oot a18plus6 Neitsyt tähtimerkiltäsi,ne on tunnetusti pihejä rahan suhteen. :D

• a18plus6
        ähäkutti kirjoitti:

No Hei!
        Sä oot a18plus6 Neitsyt tähtimerkiltäsi,ne on tunnetusti pihejä rahan suhteen. :D

Myönnän tämän auliisti - olen siinä mielessä juuri tähtimerkkini mukainen että olen _todella_ pihi :P

• nouseva majava
        ähäkutti kirjoitti:

No Hei!

Aivan varmasti, kuten muutkin tähtimerkit.

• emilie7654

Itse oon huomannu et ostelen aika paljon, kaikenmaailman vaatteita ja sen sellasta. Niistä tulee vähäks aikaa hyvä fiilis ja näin mut se menee sit pois ku huomaa et ei ympärillä oo ketään ja sit vaivutaan synkkyyteen josta oikeasti haluaisin jo pois. Teen lupauksen vuoden aattona mut saa nähä pidänkö sen.

Hyvää joulua ja uutta vuotta 2013

• En saanut lahjoja, ja jos totta puhutaan, en välttämättä niitä haluaisikaan. Joskus huomasin, että elämä on helpompaa, mitä vähemmän roinaa pyörii nurkissa.

• a18plus6

Toden totta. Helppouden huomaa kun pyrkii pääsemään eroon tavarasta, jonka viemää tilaa tarvitsee toiselle tavaralle.

Mitä vähemmän roinaa, sen helpompi on hengittää. Tämä ajatustapa saisi yleistyä länsimaissa laajemminkin, jäisi tulevillekin sukupolville luonnonvaroja.

• nainen 44

ostin itselleni sukat, suklaata ja dvd elokuvan.

• yksinäinen..

Olen ostanut vaikka mitä itselle. Paljon uusia vaatteita. Muutama pleikkari 3 peli, hyvää ruokaa ja alkoholia. Rahaa meni joku 700 euroo.

• hoplaatisuklaati

Meinaan ostaa lomaosakkeen epsanjasta. :D hyvää joulua minulle.

• 1252

Ostin alkosta 2 pulloa kossua itselleni Joulun iloksi.

• ....................

Ei ole rahaa ostaa mitään, saa miettiä miten selviää loppukuukauden

• Nainen 41

Ostin lahjaksi itselleni uudet talvilenkkarit.

Sisareni koko perheelle ostin lahjat. Lahjat kelpasivat, mutta minua he eivät halunneet kutsua Jouluna luokseen.

• En saa, en osta, eikä kiinnosta joulu muutenkaan.

Ei muutenkaan ole juurikaan lahjoja mihinkään asiaan.

• väsyttää

Kotiväeltä tuli suklaata, suihkugeeliä ym. kivaa pikkutavaraa. Rahaakin tuli kuten joka joulu vaikka käyn töissä ja tulen taloudellisesti toimeen mainiosti. No, ne fyffet menee säästöön. Äidille joulukukka ja kortti, kuten aina. Ainoalta ystävältäni sain DVD:n. Hassua muuten, että myös hän sai DVD:n minulta. Onneksi ei sentään samaa levyä :D Veljen seurassa olin aamun pikkutunneille asti lautapelejä pelaten. Ihan kiva joulu oli.

Kirjoittelen parasta aikaa Suomi24-treffeillä erään naisen kanssa. Katsotaan jos häntä saisi vaikka tavata uuden vuoden kynnyksellä. Uudet ihmiset olisivat todellakin tervetulleita elämääni...

• gfgdfgdf

En halua olla ilonpilaaja, mutta treffeihin saattaa pettyä. Voit odottaa kaunotarta ja saatkin jotain muuta. Monet ovat pettyneet treffikumppaniin.

• väsyttää
        gfgdfgdf kirjoitti:

En halua olla ilonpilaaja, mutta treffeihin saattaa pettyä. Voit odottaa kaunotarta ja saatkin jotain muuta. Monet ovat pettyneet treffikumppaniin.

Paitsi jos menee tapaamiseen ilman kummempia odotuksia, kuten minä. Olen tavannut useitakin naisia netin kautta vuosien saatossa ja oppinut sen, että kaikki menee paremmin kun ei ole mitään odotuksia. Ihan mukavia tapaamisia on ollut vaikkei mitään pysyvää ole kehittynytkään.

• ei väsytä vielä
        väsyttää kirjoitti:

Paitsi jos menee tapaamiseen ilman kummempia odotuksia, kuten minä. Olen tavannut useitakin naisia netin kautta vuosien saatossa ja oppinut sen, että kaikki menee paremmin kun ei ole mitään odotuksia. Ihan mukavia tapaamisia on ollut vaikkei mitään pysyvää ole kehittynytkään.

Juuri siksi sinulla ei ole noista mitään pysyvää kehittynyt, kun olet lähtenyt ilman mitään ennakko-odotuksia ja haluja. Noin viestii helposti toiselle, ettei ole kiinnostunut.

• väsyttää
        ei väsytä vielä kirjoitti:

Juuri siksi sinulla ei ole noista mitään pysyvää kehittynyt, kun olet lähtenyt ilman mitään ennakko-odotuksia ja haluja. Noin viestii helposti toiselle, ettei ole kiinnostunut.

Ennakko-odotukset ja -halut ovat kaksi täysin eri asiaa. En sanonut, etten haluaisi tapaamiselta mitään. Totta kai haluaisin, että siellä odottaisi "se oikea". En vaan kuitenkaan sokeasti luule siihen, kuten joskus tein. Neutraalilla asenteella välttää ikävämmän pettymyksen, muttei kuitenkaan estä syvällisemmän suhteen muodostumista. Liiat odotukset vain pilaavat tuttavuuden helposti (kokemusta on).

• tosi yksin kaksin

Hei mummot!
      Tehkää itsellenne viestejänne varten sähköposti, joka ei ole kenenkään nimellä. Sinne voitte kirjoitella eikä kukaan tiedä, kenen sähköposti on!

Melko yksinäinen Joulu on minullakin ollut. Ihanaa, kun Joulu on pian ohi. Olen miehen kanssa sopinut, ettemme lahjo toisiamme millään lailla. jAsia on oikeastaan miehen päätös. Koskaan ei tule lahjoja, eikä mitään muutakaan yllätyksellistä ja mukavaa.
      Lapseltani ja lapsenlapsiltani sain pienen, mutta kivan paketin postissa. Olin lähettänyt sinne ison ja lämpöisen paketin itse valmistamiani lahjoja. Asuvat kaukana, joten emme voi tavata.

On ollut tosi ikävä ja yksinäinen Joulu. Mies istuu vain tietokoneella, minkä nyt ruokapöytään tulee, aivan kuten joka päivä muulloinkin.

Ihanaa kun arki tulee! Voin lähteä harrastuksiin ja saan tavata toisiakin ihmisiä. Ja kenties katselemaan toista miestä, sillä ei kukaan viihdy ihmisen kanssa, joka istuu päivät pitkät tietokoneella, eikä kuule eikä näe mitään. Jos puhun hänelle, niin hän murahtaa vastaukseksi, ikäänkuin myöntäen, vaikka ei mitään ole koskaan kuullutkaan.
      Olen päättänyt ottaa toisen miehen ennemmin tai myöhemmin, vaikka eläkkeellä jo olemmekin. Nykyinen mieheni ei ole lasten isä, joten ei mitään estettä kumppanin vaihtoon.
      Ihana elämä odottaa ja otan vastaan, mitä mukavaa elämä ehkä vielä minulle suo.

• tosi yksin kaksin

Lisään tuohon edelliseen! Treffipalstoilta löysin tämän "mukavan" miehen, joten olkaapa toiset varovaisia, ettei tule näin suurta pettymystä!

• mummo
        tosi yksin kaksin kirjoitti:

Lisään tuohon edelliseen! Treffipalstoilta löysin tämän "mukavan" miehen, joten olkaapa toiset varovaisia, ettei tule näin suurta pettymystä!

No just! Treffipalstoilta löytyy just noita miehiä,jotka oottaa vaan passamista ja se tietysti "vaimokkeen" tehtävä heidän mielestään.
        Omaa kokemusta ei ole,mutta olen kuunnellut ystäviäni,jotka löytäneet sen miehen kyseisestä paikasta.
        Joskus muutamilla treffeillä kävin,mut totesin jopa 10v nuorempien miesten jo olevan jotenkin "iltajunilla",totisia ja kaavoihinsa kangistuneita,ei mitään iloa silmissä olevia,suorastaan pystyyn kuolleita.Kuka sellaista jaksaa..en minä ainakaan!
        Tykkään elää ja mennä harrastuksissani,kissa kaverina :)
        Nimim.tosi yksin kaksin,jaksamista Sinulle ja iloisia päiviä.

• on se nähty joo

Ei tarvii valita kumppanikseen niiä täydellisiä miehiä joilla ei ole kuitenkaan mitään tapoja eivätkä osaa naisia kohdella. joku tavis olis varmasti parempi mies jotka ottais naisen huomioon.

• tosi yksin kaksin

Kiitos, kyllä tässä jaksamista onkin. Päivä päivältä on olo yhä raskaampi. Ei tällaista jaksa loputtomiin.

Treffipalstoilta en koskaan enää miestä etsi.
      Alussa näytellään ja kerrotaan vaikka mitä, mutta arjessa totuus paiskautuu silmille melko raa'alla tavalla. Pudotus on kova. Sydämessä on koko ajan hyvin tyhjä ja ahdistunut tunne.

Olet aivan oikeassa. Nörtit ovat pystyynkuolleita, olipa asema ja koulutus vaikka kuinka hyvä. Se on nyt koettu.

Minäkin rakastan elävää elämää, enkä todellakaan tahtoisi olla kuin pystyyn kuollut. Jokaisen elämä on tärkeä! Miksi joillakin olisi oikeus pistää toinen samaan hautaan, missä itse elää.

Hyvää Uutta Vuotta sinulle "mummo" ja toisillekin. Toivottavasti kaikki yksinäiset kirjoittelemme vuoden päästä tänne iloisemmissa merkeissä.

• mummo

Kiitos samoin,Hyvää Uutta Vuotta myös Sinulle. :)
        Kyllähän se jo kevättä kohti mennessä mieli piristyy.:)

• nörttikuningas

Tietotekniikka on tulevaisuus.

• yxin1

sitä vaan että VAIN toivo pitää jonkinlaisen elämänuskon --- toivo toivo toivo.

• mörkö metsästä

Voipi olla, mutta elämää ei ole tuijottaa vain koneen ruutuun. Kuollut sellainen ihminen on jo eläessään.
      Jos asuu yksin ja on siten päättänyt elää edelleenkin, niin oma on asiansa. Mutta sellaisen ihmisen ei tule etsiä kumppania elävistä ihmisistä. Tpoinen nörtti olisi tietenkin hänelle omiaan.

• pysy metsässä

Sinäkö päätät mikä on elämää ja mikä ei?

• solonely

Hieno ja tärkeä avaus yksinäiseltä mieheltä. Et ole ainoa yksinäinen. Minäkin olen. huomasin taanoin eränä jouluna kuinka surullisen tyhjää on kun kuusen alla ei ole mitään,eikä kukaan ole muistanut. Joten aloin sitten itse muistamaan itseäni. Ostelen jo tammikuun alussa alesta kivoja leffoja ym. ja paketoin ne heti piiloon odottamaan tulevaa joulua. Sitten vain lahjat kuusen alle kera parin joulukortin ja voi kuinka kivaa onkin sitten kun joku eli se joulupukki onkin muistanut minuakin.
      Kyllä, piristää kummasti joulumieltä varsinkin kun muuten olen jouluihminen.
      Kokeilkaa itse. Tietysti jonkun mielestä tämäkin on säälittävää,mutta minkäs yksinäinen ja hylätty voi. Voimia ja hyvää uutta vuotta kaikille täysyksinäisille.
      Tulkaa vaika senatintorin uuden vuoden vastaanottoon,niin olemme sitten ainakin hengessä yhdessä:).

• matias***

mihin tarvitsen lahjoja kun olen muutenkin lahjakas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      62
      4794
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      252
      3623
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      263
      3337
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      112
      3263
    5. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      33
      2366
    6. 101
      1558
    7. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      122
      1451
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      171
      1216
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      77
      1104
    10. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      34
      1011
    Aihe