MIes kysyi

ymmällään

Mies kysyi enkö ole hyväksynyt pieniä rintojani noin vain ilman mitään hienotunteisuutta? Miksi? Ilkeyttäänkö piikitelläkseen? Pitäisikö jättää mies jos on vain katellinen tms. jostain muusta asiasta?

56

325

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertokaa pliis

      voitteko kiltit vastata minulle miksi miehenä kysyisi kesken ulkonäkökriisin jotain tuollaista?

    • Moni on kovin ajattelematon. Tuskin tahallaan ilkeä. Ajatteli viestinsä olevan, että hän kyllä hyväksyy mut ei menny ihan nappiin. Koulutettavaa riittää, jaksatko alkaa sellaseen?

      • ap.

        en tiedä. tämä ei ole ainoa asia missä kohtaa mies on töksäyttänyt. Olen myös erittäin lyhyt tai no sanotaan että pienikokoinen mutta kuitenkin kaunis ja miesten mieleen (yleensä) ja kun eräs vieraamme kutsui vinoili minulle lyhyydestäni ja sanoin siitä jälkeenpäin miehelle, että en oikein pitänyt siitä, mies alkoi hulluna puolustella tätä sanojaa ja sanoi että mm. että ei kukaan tahallaan tai kiusallaan sanoisi, ja sanoi että ehkä sanoja tunsi ylpeyttä omasta pituudestaan. Siinä sitten keskustellessamme asiasta mies vielä töksäytti yhtäkkiä, että"etkö ole hyväksynyt itseäsi" joka nosti karvani pystyyn kun siilillä, olinhan avautunut juuri minua satuttaneesta kommentoinnista miehelle. Kyselin siinä sitten että hyväksynyt "millaisena"? ja miksi kyselet asiaa noin suoraan jos tiedät sen olevan minulle heikko paikka.?Sanoa näpäytin kuitenkin että kyllä mä itse hyväksyn ja tykkään itsestäni mutta muut ilmeisesti eivät kun kommentoivat. Kun sitten koetin kysyä tätä asiaa mies karjui minulle että minkä helvetin hän voi sille että olen lyhyt??!!
        Pahoitin tästäkin mieleni todella paljon, kun ilmeisesti miehen mielestä mun olisi hyväksyttävä itseni jotenkin "huonompana" kui paremmat ja pidemmät...??
        MIes kyllä korjaili puheitaan myöhemmin ja väitti ettei koollani ole väliä, mutta tässä vain yksi lisäesimerkki miten hämilläni olen miehen sanoista.
        Mielipiteitä?


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        en tiedä. tämä ei ole ainoa asia missä kohtaa mies on töksäyttänyt. Olen myös erittäin lyhyt tai no sanotaan että pienikokoinen mutta kuitenkin kaunis ja miesten mieleen (yleensä) ja kun eräs vieraamme kutsui vinoili minulle lyhyydestäni ja sanoin siitä jälkeenpäin miehelle, että en oikein pitänyt siitä, mies alkoi hulluna puolustella tätä sanojaa ja sanoi että mm. että ei kukaan tahallaan tai kiusallaan sanoisi, ja sanoi että ehkä sanoja tunsi ylpeyttä omasta pituudestaan. Siinä sitten keskustellessamme asiasta mies vielä töksäytti yhtäkkiä, että"etkö ole hyväksynyt itseäsi" joka nosti karvani pystyyn kun siilillä, olinhan avautunut juuri minua satuttaneesta kommentoinnista miehelle. Kyselin siinä sitten että hyväksynyt "millaisena"? ja miksi kyselet asiaa noin suoraan jos tiedät sen olevan minulle heikko paikka.?Sanoa näpäytin kuitenkin että kyllä mä itse hyväksyn ja tykkään itsestäni mutta muut ilmeisesti eivät kun kommentoivat. Kun sitten koetin kysyä tätä asiaa mies karjui minulle että minkä helvetin hän voi sille että olen lyhyt??!!
        Pahoitin tästäkin mieleni todella paljon, kun ilmeisesti miehen mielestä mun olisi hyväksyttävä itseni jotenkin "huonompana" kui paremmat ja pidemmät...??
        MIes kyllä korjaili puheitaan myöhemmin ja väitti ettei koollani ole väliä, mutta tässä vain yksi lisäesimerkki miten hämilläni olen miehen sanoista.
        Mielipiteitä?

        Voitteko vastata miksi mies toimi näin..


      • ap. kirjoitti:

        Voitteko vastata miksi mies toimi näin..

        Jos nyt nätisti sanoo niin toi mies vaikuttaa olevan tunneälytön ja sosiaalisesti pökkelö. Ei osaa asettua toisen asemaan juttujensa kanssa. Vieläkin luulen ettei varsinaisesti tarkota pahaa, mut ei vaan oivalla että tollasten kommenttien kuuleminen ei tunnu kivalta. Eikä oivalla, että asiat joihin ei voi vaikuttaa, on muutenkin ihan hyödyttömiä kommentoitavia. Noita tulee vielä lisää, kannattaa miettiä onko sen arvonen ihminen, että kannattaa jäädä odottelemaan...


      • kröhöm,
        ap. kirjoitti:

        en tiedä. tämä ei ole ainoa asia missä kohtaa mies on töksäyttänyt. Olen myös erittäin lyhyt tai no sanotaan että pienikokoinen mutta kuitenkin kaunis ja miesten mieleen (yleensä) ja kun eräs vieraamme kutsui vinoili minulle lyhyydestäni ja sanoin siitä jälkeenpäin miehelle, että en oikein pitänyt siitä, mies alkoi hulluna puolustella tätä sanojaa ja sanoi että mm. että ei kukaan tahallaan tai kiusallaan sanoisi, ja sanoi että ehkä sanoja tunsi ylpeyttä omasta pituudestaan. Siinä sitten keskustellessamme asiasta mies vielä töksäytti yhtäkkiä, että"etkö ole hyväksynyt itseäsi" joka nosti karvani pystyyn kun siilillä, olinhan avautunut juuri minua satuttaneesta kommentoinnista miehelle. Kyselin siinä sitten että hyväksynyt "millaisena"? ja miksi kyselet asiaa noin suoraan jos tiedät sen olevan minulle heikko paikka.?Sanoa näpäytin kuitenkin että kyllä mä itse hyväksyn ja tykkään itsestäni mutta muut ilmeisesti eivät kun kommentoivat. Kun sitten koetin kysyä tätä asiaa mies karjui minulle että minkä helvetin hän voi sille että olen lyhyt??!!
        Pahoitin tästäkin mieleni todella paljon, kun ilmeisesti miehen mielestä mun olisi hyväksyttävä itseni jotenkin "huonompana" kui paremmat ja pidemmät...??
        MIes kyllä korjaili puheitaan myöhemmin ja väitti ettei koollani ole väliä, mutta tässä vain yksi lisäesimerkki miten hämilläni olen miehen sanoista.
        Mielipiteitä?

        sulla onselkeästi ongelmia tuossa itsesi hyväksymisessä. Olet herkkähipiäinen. Et pysty keskustelemaan asiasta. Tulkitset toisen sanomiset hyvin herkästi loukkaukseksi itseäsi kohtaan. Olet vaikea ihminen kumppaniksi tuossa henkisessä kunnossa. Ehkä sun pitäisi etsiä sellainen mies, joka osaa ottaa tämän heikkoutesi huomioon.


      • ap.
        bravo.bravi kirjoitti:

        Jos nyt nätisti sanoo niin toi mies vaikuttaa olevan tunneälytön ja sosiaalisesti pökkelö. Ei osaa asettua toisen asemaan juttujensa kanssa. Vieläkin luulen ettei varsinaisesti tarkota pahaa, mut ei vaan oivalla että tollasten kommenttien kuuleminen ei tunnu kivalta. Eikä oivalla, että asiat joihin ei voi vaikuttaa, on muutenkin ihan hyödyttömiä kommentoitavia. Noita tulee vielä lisää, kannattaa miettiä onko sen arvonen ihminen, että kannattaa jäädä odottelemaan...

        Mies tietää miltä ulkonäön kommentointi tuntuu koska silloin kun hän oli lihava häntä haukuttiin ja on kertonut itsetuntonsa olleen silloin huono.


      • ap.
        bravo.bravi kirjoitti:

        Jos nyt nätisti sanoo niin toi mies vaikuttaa olevan tunneälytön ja sosiaalisesti pökkelö. Ei osaa asettua toisen asemaan juttujensa kanssa. Vieläkin luulen ettei varsinaisesti tarkota pahaa, mut ei vaan oivalla että tollasten kommenttien kuuleminen ei tunnu kivalta. Eikä oivalla, että asiat joihin ei voi vaikuttaa, on muutenkin ihan hyödyttömiä kommentoitavia. Noita tulee vielä lisää, kannattaa miettiä onko sen arvonen ihminen, että kannattaa jäädä odottelemaan...

        Sano vain suoraan ja rumasti.


      • ap.
        kröhöm, kirjoitti:

        sulla onselkeästi ongelmia tuossa itsesi hyväksymisessä. Olet herkkähipiäinen. Et pysty keskustelemaan asiasta. Tulkitset toisen sanomiset hyvin herkästi loukkaukseksi itseäsi kohtaan. Olet vaikea ihminen kumppaniksi tuossa henkisessä kunnossa. Ehkä sun pitäisi etsiä sellainen mies, joka osaa ottaa tämän heikkoutesi huomioon.

        Pituuttani ivasi hänelle läheinen ihminen joka ylpeänä kehui miten paljon pidempi on minusta ivaavaan sävyyn,olisikun vielä ensimäinen kerta mutta eipä ole. Mies sanoi että muutkin kyllä ihmettelevät varmasti lyhyyttäni,sattui aivan helvetisti,kuin mun olis pitänyt jotenkin hävetä itseäni,vaikka en usko että kaikkien mielestä olen mitenkään hämmästyttävän erilainen tai että kaikki vastaantulijat sitä jäisivät oikein uhmettelemällä ihmettelemään. Et ehkä ymmärrä mutta minulle jäi olo kuin sanominen olisi oikeutettua, tai että olen jotenkin tosi friikki,vaikka aiemmin olun aiunä uskossa että kaikki eivät kiinnutä huomiota ulkonäkööni vaan olen normaali. Miehen kommentti muutti tämän ja aloin epäillä itseäni.


      • ap. kirjoitti:

        Sano vain suoraan ja rumasti.

        Sama mielipide kuten tähänkin asti. Ei se paljoa maksaisi vaivaa olla pikkusen huomaavainen toisia kohtaan. Varsinkin jos on hyvinkin henkilökohtainen suhde kyseessä.


      • tosiasia kuitenkin o
        ap. kirjoitti:

        Pituuttani ivasi hänelle läheinen ihminen joka ylpeänä kehui miten paljon pidempi on minusta ivaavaan sävyyn,olisikun vielä ensimäinen kerta mutta eipä ole. Mies sanoi että muutkin kyllä ihmettelevät varmasti lyhyyttäni,sattui aivan helvetisti,kuin mun olis pitänyt jotenkin hävetä itseäni,vaikka en usko että kaikkien mielestä olen mitenkään hämmästyttävän erilainen tai että kaikki vastaantulijat sitä jäisivät oikein uhmettelemällä ihmettelemään. Et ehkä ymmärrä mutta minulle jäi olo kuin sanominen olisi oikeutettua, tai että olen jotenkin tosi friikki,vaikka aiemmin olun aiunä uskossa että kaikki eivät kiinnutä huomiota ulkonäkööni vaan olen normaali. Miehen kommentti muutti tämän ja aloin epäillä itseäni.

        että SINÄ OLET LYHYT!

        Sun mielestä tämän pitäisi olla asia, josta ollaan hiljaa ja sitä ei saa mainita missään yhteydessä. KErro tämä selkeästi läheisillesi ja käske heidän kertoa se ystävilleen, että sinun seurassasi sinun pituudestasi ei saa tehdä minkäänlaista huomiota. Tulee myös välttää tietynlaisia ilmauksia, kuten pätkä tai tappi, vaikka ne olisivat ihan eri asiayhteyksissä. Toistenkaan pituuksista ei sovi puhua. Eikä rintojen koostakaan saa sanoa sanaakaan.

        Ja sinulla on hyvä olla!


      • pitäskö hävetä
        tosiasia kuitenkin o kirjoitti:

        että SINÄ OLET LYHYT!

        Sun mielestä tämän pitäisi olla asia, josta ollaan hiljaa ja sitä ei saa mainita missään yhteydessä. KErro tämä selkeästi läheisillesi ja käske heidän kertoa se ystävilleen, että sinun seurassasi sinun pituudestasi ei saa tehdä minkäänlaista huomiota. Tulee myös välttää tietynlaisia ilmauksia, kuten pätkä tai tappi, vaikka ne olisivat ihan eri asiayhteyksissä. Toistenkaan pituuksista ei sovi puhua. Eikä rintojen koostakaan saa sanoa sanaakaan.

        Ja sinulla on hyvä olla!

        Pidätkö itse nälvimisestä tai naisen ulkonäön nälvimistä imartelevana tai fiksuna.


      • ootpa hauska
        tosiasia kuitenkin o kirjoitti:

        että SINÄ OLET LYHYT!

        Sun mielestä tämän pitäisi olla asia, josta ollaan hiljaa ja sitä ei saa mainita missään yhteydessä. KErro tämä selkeästi läheisillesi ja käske heidän kertoa se ystävilleen, että sinun seurassasi sinun pituudestasi ei saa tehdä minkäänlaista huomiota. Tulee myös välttää tietynlaisia ilmauksia, kuten pätkä tai tappi, vaikka ne olisivat ihan eri asiayhteyksissä. Toistenkaan pituuksista ei sovi puhua. Eikä rintojen koostakaan saa sanoa sanaakaan.

        Ja sinulla on hyvä olla!

        Kukaan tuskin pitää ulkonäköönsä kohdistuvista kommenteista ellei kehuja.


      • niin,
        ootpa hauska kirjoitti:

        Kukaan tuskin pitää ulkonäköönsä kohdistuvista kommenteista ellei kehuja.

        Kerro niille suoraan että et enää ikinä halua kuulla sanaakaan pituudestasi.. sillähän ongelmasi on ratkaistu. Mistä ei puhuta, sitä ei ole olemassa.


      • ap.
        niin, kirjoitti:

        Kerro niille suoraan että et enää ikinä halua kuulla sanaakaan pituudestasi.. sillähän ongelmasi on ratkaistu. Mistä ei puhuta, sitä ei ole olemassa.

        Haluaisitko itse olla lyhyempi vai muka olet suotta noin epäempaattinen?Tuskin kaikille voi sanoa etukäteen,vaikka siurin osa tietää loukkaavansa,kuten sinäkin sitä yrität koko ajan.


      • vinkki pirkka
        tosiasia kuitenkin o kirjoitti:

        että SINÄ OLET LYHYT!

        Sun mielestä tämän pitäisi olla asia, josta ollaan hiljaa ja sitä ei saa mainita missään yhteydessä. KErro tämä selkeästi läheisillesi ja käske heidän kertoa se ystävilleen, että sinun seurassasi sinun pituudestasi ei saa tehdä minkäänlaista huomiota. Tulee myös välttää tietynlaisia ilmauksia, kuten pätkä tai tappi, vaikka ne olisivat ihan eri asiayhteyksissä. Toistenkaan pituuksista ei sovi puhua. Eikä rintojen koostakaan saa sanoa sanaakaan.

        Ja sinulla on hyvä olla!

        Ihmetyttää miksi sinulla olisi tarve kutsua toista lyhyeksi? Tai ylipäätään nimittää miksikään. Etkö osaa esimerkiksi keskustella mistään aiheesta ihmisten ominaisuuksien tarkkailusta puhumisen sijaan?

        Opettelisit vaikka jonkun vieraan kielen taidon (mandariinikiina on nyt pinnalla!) ja saisit sillä positiivista huomiota ja arvostusta. Luultavasti seurassa on parempi ilmapiiri jos keskustellaan jostain kehittävästä ja positiivisesta. Olisi hyvä opetella puhumaan ja ajattelemaan kanssaihmisistä hyvää jos haluaa menestyä jossain.


      • yskälääkäri
        kröhöm, kirjoitti:

        sulla onselkeästi ongelmia tuossa itsesi hyväksymisessä. Olet herkkähipiäinen. Et pysty keskustelemaan asiasta. Tulkitset toisen sanomiset hyvin herkästi loukkaukseksi itseäsi kohtaan. Olet vaikea ihminen kumppaniksi tuossa henkisessä kunnossa. Ehkä sun pitäisi etsiä sellainen mies, joka osaa ottaa tämän heikkoutesi huomioon.

        Eikö kumppanuuteen ja tasapainoiseen ja hyvinvoivaan parisuhteeseen kuulu toisen tukeminen myös heikoilla hetkilläJos toisen ihmisen kohtaaminen kaikkine puolineen (jokaisella on heikko ja kova puolensa, ellet ole sitä vieä hoksannut) on jotenkin vaikeaa, kannattaisi käydä puhumassa jossain tai siirtyä vaikka ihmisten kanssa seurustelun sijaan tekemään töitä esimerkiksi eläintenhoitamisen parissa. Eläimet ovat yksinkertaisempia, verrattuna "naisrotuun", jonka edustajista useimmat ovat monikerroksisia ja heistä kaikista parhaimmat pitkälle vietyjen ajatusten ja jalostuneiden tunteiden tulkkeja. Ei sellaisesta alkeellisemmalle sosiaaliselle tasolle jäänyt taida tässä elämässä päästä kovinkaan hyvin jyvälle, ja se on harmi, otten huomioon miten paljon annettavaa monilla on kun pääsee paremmin jyvälle! Ehkä sinäkin pääset joskus vielä seurustelun makuun. Ei sitä kannata pelätä ;))


      • nokun,
        vinkki pirkka kirjoitti:

        Ihmetyttää miksi sinulla olisi tarve kutsua toista lyhyeksi? Tai ylipäätään nimittää miksikään. Etkö osaa esimerkiksi keskustella mistään aiheesta ihmisten ominaisuuksien tarkkailusta puhumisen sijaan?

        Opettelisit vaikka jonkun vieraan kielen taidon (mandariinikiina on nyt pinnalla!) ja saisit sillä positiivista huomiota ja arvostusta. Luultavasti seurassa on parempi ilmapiiri jos keskustellaan jostain kehittävästä ja positiivisesta. Olisi hyvä opetella puhumaan ja ajattelemaan kanssaihmisistä hyvää jos haluaa menestyä jossain.

        hän on lyhyt.


      • oikein..
        yskälääkäri kirjoitti:

        Eikö kumppanuuteen ja tasapainoiseen ja hyvinvoivaan parisuhteeseen kuulu toisen tukeminen myös heikoilla hetkilläJos toisen ihmisen kohtaaminen kaikkine puolineen (jokaisella on heikko ja kova puolensa, ellet ole sitä vieä hoksannut) on jotenkin vaikeaa, kannattaisi käydä puhumassa jossain tai siirtyä vaikka ihmisten kanssa seurustelun sijaan tekemään töitä esimerkiksi eläintenhoitamisen parissa. Eläimet ovat yksinkertaisempia, verrattuna "naisrotuun", jonka edustajista useimmat ovat monikerroksisia ja heistä kaikista parhaimmat pitkälle vietyjen ajatusten ja jalostuneiden tunteiden tulkkeja. Ei sellaisesta alkeellisemmalle sosiaaliselle tasolle jäänyt taida tässä elämässä päästä kovinkaan hyvin jyvälle, ja se on harmi, otten huomioon miten paljon annettavaa monilla on kun pääsee paremmin jyvälle! Ehkä sinäkin pääset joskus vielä seurustelun makuun. Ei sitä kannata pelätä ;))

        erinomaisia neuvoja tässä aloittajalle!


      • niin,
        ap. kirjoitti:

        Haluaisitko itse olla lyhyempi vai muka olet suotta noin epäempaattinen?Tuskin kaikille voi sanoa etukäteen,vaikka siurin osa tietää loukkaavansa,kuten sinäkin sitä yrität koko ajan.

        haluan vain herätellä sinua näkemään tilanteesi kärjistämällä ja provosoimalla. Pelkkä päänsilitys kun ei läheskään aina auta.


    • -Palstan Miehet-

      Meille saattaisi tulla sellainen olo, että kaikki ei ole vintillä ihan oikeassa järjestyksessä, jos nainen puhuisi koko ajan rinnoistaan tai jos hän selvästi häpeilisi niitä. Silti. Aika karkeaa ottaa se puheeksi töksäyttäen noin. Mutta toisaalta ei hän sillä varmaan pahaa tarkoittanut. Jos hän yhtään ymmärtää käytöksensä päälle, voi olla, että häntä hävettää melkoisesti se, että tuli töksäyttäneeksi sen noin.

      Joskus me voidaan olla mielestämme nokkelia. Jamonesti sen jälkeen me voimme joutua melkoiseen liriin. Vaikkapa harmitoman heiton takia väärinymmärrys, oikeasti tai tahallaan väärinymmärrettynä, jonka jälkeen muutama kierros selityksiä, ja tilanteesta enää voi päästä ulos ilman nyljetyksitulemista.

      Naiset ovat petoja. Miehet ovat nokkelia.

      • -Palstan Miehet-

        Koska meillä on taas tunne nyljetyksitulemisesta, yritämme tässä selittää tuota ensimmäistä lausetta. Lause kuvaa yleisesti suhtautumistamme koskien naishenkilöitä. Se ei ollut tarkoitettu keskustelun avaajalle, ainakaan väitteeksi, että hän olisi toiminut noin.

        Seuraava lause karkeudesta on jo hänelle tarkoitettu, mielipiteemme koskien miehen käytöstä, ja siitä eteenpäin.


    • Voi päivää

      Ihanko sä tosissas seurustelet ja hengailet tuollaisten ihmisten kanssa?

      Missä ovat käytöstavat? Nuo ovat luolamiesten ja lasten puheita.
      Kuulostaa tahalliselta tölvinnältä. Joistain nuorista miehistä on hauskaa kun voi/ uskaltaa loukata kaunista naista. Heitä voi kaduttaa se myöhemmin/ tai sitten ei.

      Mitä kauniimpi nainen, sen varmemmin joku nössö tulee kokeilemaan miten paljon ja kenen kaikkien kuullen hän pystyy/ voi tylyttää naista. Niillä ei ole käytöstapoja koska heille ei ole niit koskaan opetettu, eivätkä he itse kykene tai halua ajatella mikä on sopivaa ja mikä ei. He esiintyvät toisilleen, toisille miehille näillä manöövereillään. Ei heitä kiinnosta loukkaako se sinua.

      Vrt. miten kivaa pienistä pojista on nyppiä siivet kärpäseltä tai perhoselta. Se on poikain luonto, jonka sinä hyvksyt tai sitten et. Sinkkujen määrä suomessa kertoo osaltaan että jonkun mittari on täyttynyt.

      Tuollaista se on elo kesken kasvuisten kanssa. Jotkut aikuistuvat, jotkut eivät.
      Suosittelen että opettelet puolustautumaan. Näpäytä taikaisin, älä kerro niille ihan kaikkea henkilökohtaista jolla ne voivat loukata sinua. Valitse ja katso kriittisesti, ketä päästät lähellesi. Komea ja ilkeä ei ole vaivan arvoinen. Valtise ne jotka eivät lyttää sinua. Ne jotka arvostat muitakin kuin itseään.

      Pitääkö sinun opettaa niille käytöstapoja? No....mieti onko se edes mahdollista. Se on nimittäin aika loputon turnee ja kuluttaa opettajaansa.

      Pidä selkä suorassa, älä kyyristele, älä alistu, tunne arvosi. Mä suhtaudun tuollaisiin suoriin lapsen omaisiin uteluihin, kuten lapsi kysyisi ne. Ja se kertoo kysyjästään aika paljon. Älä provosoidu vaan pysy sen kysymyksen ulkopuolella, hän näyttää sillä omaa maailmaansa.

      • ap.

        Niin, en oikein pääse yli miehen sanoista edelleenkään, ja tuntuu että ilmeisesti häneltä on turha odottaa minkäänlaista tukea tai iloa,päinvastoin pelko siitä että tapaus toistuu jossain muussa tilanteessa on suuri, jos olisin herkkähipiäinen varmaan kuolisin häpeästä, sillä niin pahalta se kaikki tuntui. Ei mies ole tunnepuolella vammainen,kaipaa kyllä itselleen tukea esim pahaan oloonsa,ja kertoo että hänellä itsellään on ollut itsetunto-ongelmia mm. painonsa kanssa ja on ulkonäkökeskeinen, sen verran olen häntä oppinut tuntemaan.Mä en vain ilmeisesti ole niin ihana tai tärkeä saati kaunis että voisi yrittää auttaa mua pahassa paikassa eikä pahentaa oloani ja itsetuntoani.


      • aivan oikein,
        ap. kirjoitti:

        Niin, en oikein pääse yli miehen sanoista edelleenkään, ja tuntuu että ilmeisesti häneltä on turha odottaa minkäänlaista tukea tai iloa,päinvastoin pelko siitä että tapaus toistuu jossain muussa tilanteessa on suuri, jos olisin herkkähipiäinen varmaan kuolisin häpeästä, sillä niin pahalta se kaikki tuntui. Ei mies ole tunnepuolella vammainen,kaipaa kyllä itselleen tukea esim pahaan oloonsa,ja kertoo että hänellä itsellään on ollut itsetunto-ongelmia mm. painonsa kanssa ja on ulkonäkökeskeinen, sen verran olen häntä oppinut tuntemaan.Mä en vain ilmeisesti ole niin ihana tai tärkeä saati kaunis että voisi yrittää auttaa mua pahassa paikassa eikä pahentaa oloani ja itsetuntoani.

        Et ole tarpeeksi ihana etkä kaunis etkä tärkeä, että miesystäväsi haluaisi sinua auttaa.


      • ap.
        aivan oikein, kirjoitti:

        Et ole tarpeeksi ihana etkä kaunis etkä tärkeä, että miesystäväsi haluaisi sinua auttaa.

        Sitähän tässä juuri mietin miten nämä meni,ja mitä mikäkin tarkoittaa.En voi pakottaa ketään pitämään tai rakastamaan minua oikein.


    • no...

      miten se kysyttäisiin hienotunteisesti?

    • Tässä ihmisen ulkomuotoon keskittyneessä maailmassa tuo periaatteessa on täysin normaali kysymys.

      Mies on melko varmasti rinta-addikti, joka sanoo "Päi-" rinnoille ja "-vää" silmille.

      Hänen mielestä olisit täydellinen pakkaus, mikäli sinulla olisi suuret rinnat.

      Mies siis kuuluu "Sanon suoraan mitä ajattelen" joukkoon. Se taas ei ole sinun vikasi

      • runontajalle

        mitä olet mieltä pidemmästä tekstipätkästä eli toisista miehen sanoista?


      • runontajalle kirjoitti:

        mitä olet mieltä pidemmästä tekstipätkästä eli toisista miehen sanoista?

        Kun summaa (1) 31.10.2013 01:53 ja (2) 3.11.2013 02:22 ja (3) 3.11.2013 02:19 kirjoituksesi
        Saa hyvin kuvan, millainen mies on kyseessä.

        (1) ensinnäkin, vaikka miehen hyvä kaveri olisi vinoillut pituudestasi, ei ole hänen tehtävänsä puolustella ja toisekseen "tahallinen" tapahtui. Kertoo hyvin ettei mies juurikaan sinua arvosta. Saati sitten karjuminen.

        (2) Moni lihava tulee kouluaikana kiusatuksi ja joskus työelämässä. Lohdutit häntä heikkouden hetkinä, hienoa sinulta. Huono puoli on siinä, että hän on täysin unohtanut antamasi tuen ja lohdun.
        Joskus kiusatusta tulee kiusaaja ja tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että niin on käynyt.

        (3) Mies ei ole tunnevammainen? puhumme oletettavasti samasta henkilöstä joka arvosteli rintojasi?
        Kyllä hän on tunnevammainen, lyhyesti pähkinänkuoressa "Kyseinen mies kerjää ymmärrystä ja lohtua kun hänellä menee huonosti. Mutta ystävän tai tuttavan kaivatessa lohtua ja tukea, hän ei sitä anna, vaan syylistää"


      • ap.
        runontaja kirjoitti:

        Kun summaa (1) 31.10.2013 01:53 ja (2) 3.11.2013 02:22 ja (3) 3.11.2013 02:19 kirjoituksesi
        Saa hyvin kuvan, millainen mies on kyseessä.

        (1) ensinnäkin, vaikka miehen hyvä kaveri olisi vinoillut pituudestasi, ei ole hänen tehtävänsä puolustella ja toisekseen "tahallinen" tapahtui. Kertoo hyvin ettei mies juurikaan sinua arvosta. Saati sitten karjuminen.

        (2) Moni lihava tulee kouluaikana kiusatuksi ja joskus työelämässä. Lohdutit häntä heikkouden hetkinä, hienoa sinulta. Huono puoli on siinä, että hän on täysin unohtanut antamasi tuen ja lohdun.
        Joskus kiusatusta tulee kiusaaja ja tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että niin on käynyt.

        (3) Mies ei ole tunnevammainen? puhumme oletettavasti samasta henkilöstä joka arvosteli rintojasi?
        Kyllä hän on tunnevammainen, lyhyesti pähkinänkuoressa "Kyseinen mies kerjää ymmärrystä ja lohtua kun hänellä menee huonosti. Mutta ystävän tai tuttavan kaivatessa lohtua ja tukea, hän ei sitä anna, vaan syylistää"

        Ilmeisesti hän on kyllästynyt minun tyyppiseen naiseen, eikä mielellään käsittelis mielellään mitään vähänkään syvempää (kuten NYT vaikka tätä) mun kanssa,vaikka tiedän hänen juttelevan syvällisiä muutamien muiden kanssa.Ei todella pystynyt samaan minulle vaikeassa paikassa,vaan torjui,kielsi,syyllisti ja huusi pois oman vastuunsa asian selvittämisessä eikä tosissaan välittänyt tunteistani yhtään enempää kuin jonkun ei niin tärkeän tuttavan.En mielelläni just lähtis tekemään näitä yleistyksiä miesten ja naisten ominaisuuksista,vaan väitän että jos haluaa ymmärtää toista,toimii sen mukaan ja jos taas ei,torjuu,välttelee,vähättelee tai jopa loukkaa tarvittaessa,koska ei koe tarvetta tai halua toisen ymmärtämiseen tai tukemiseen.Ehkä miehet ovat näissä kovempia ja suorempia kun taas nainen olisi edes esittänyt edessäpäin ja kehunut pahan olon vastapuolelta vaikka hampaat irvessä ja pitänyt enemmät kommentit itsellään ja ladannut ne takanapäin jollekin kaverilleen.


      • ap.
        ap. kirjoitti:

        Ilmeisesti hän on kyllästynyt minun tyyppiseen naiseen, eikä mielellään käsittelis mielellään mitään vähänkään syvempää (kuten NYT vaikka tätä) mun kanssa,vaikka tiedän hänen juttelevan syvällisiä muutamien muiden kanssa.Ei todella pystynyt samaan minulle vaikeassa paikassa,vaan torjui,kielsi,syyllisti ja huusi pois oman vastuunsa asian selvittämisessä eikä tosissaan välittänyt tunteistani yhtään enempää kuin jonkun ei niin tärkeän tuttavan.En mielelläni just lähtis tekemään näitä yleistyksiä miesten ja naisten ominaisuuksista,vaan väitän että jos haluaa ymmärtää toista,toimii sen mukaan ja jos taas ei,torjuu,välttelee,vähättelee tai jopa loukkaa tarvittaessa,koska ei koe tarvetta tai halua toisen ymmärtämiseen tai tukemiseen.Ehkä miehet ovat näissä kovempia ja suorempia kun taas nainen olisi edes esittänyt edessäpäin ja kehunut pahan olon vastapuolelta vaikka hampaat irvessä ja pitänyt enemmät kommentit itsellään ja ladannut ne takanapäin jollekin kaverilleen.

        Olin oikeassa,valitettavasti.En ymmärrä miten pystyin edes kuuntelemaan niin tyynenä kaikki samat asiat uudelleen kun tyyppi edelleen kyseenalaistaa loukkaantumiseni,väitti jopa että muut eivät koskaan ikinä mollaa pituudesta tai muusta johon eivoi vaikuttaa.Lopuksi mylnsi että kommentit oli tarkoitettu loukkauksiksi.


    • En kyllä ymmärrä, minkä virheen mies nyt on tehnyt jos on kysäissyt tuohon tapaan. Sinä olet siinä vaahdonnut ja se on ihan asiallisesti tehnyt myös numeron asiallisesta aiheesta, etkä tosiaan ole itseäsi hyväksynyt, aikuisella iällä sellainen on tapana... Miksi muuten aloitat puhumalla rinnoistasi ja sitten kerrot jotain muuta? Saitko hienosti jännitettä provollasi?

      Joo, jätä vaan, ansaitsee paremmin itsensä kanssa toimeentulevan naisen.

      • ap.

        Ginnanon Girl luitko toisen pitkän kirjoitukseni lyhyyden ivaamisesta ja miten siinä kävi.mulla menee helposti usko iteeni jos joku ivaa,en tiedä oletko joutunut kokemaan samaa?en toivois kenellekään lyhtelle samankaltaisia itsetunnon latistavia komnentteja mitä itse ilen saanut kuulla,ja etenkään niin että joku pidenpi kehuu miten parempi ja pidempi hän on muhun verrattuna..


      • ap. kirjoitti:

        Ginnanon Girl luitko toisen pitkän kirjoitukseni lyhyyden ivaamisesta ja miten siinä kävi.mulla menee helposti usko iteeni jos joku ivaa,en tiedä oletko joutunut kokemaan samaa?en toivois kenellekään lyhtelle samankaltaisia itsetunnon latistavia komnentteja mitä itse ilen saanut kuulla,ja etenkään niin että joku pidenpi kehuu miten parempi ja pidempi hän on muhun verrattuna..

        Nonniin... Luin minä sun jutut. Jos sua yhtään helpottaa, olen itse miettinyt, miksen voinut kasvaa lyhyemmäksi, kun korkokenkiä rakastavana naisena koen oloni joskus hieman liian korkeaksi. Valtaosa naisia on lyhyempiä. Niin että antaisit olla ja hyväksy nyt herranjumala itsesi pienenä naisena, joka olet. Jos olet kokenut ymmärtämättömyyttä miehesi taholta, yritä jutella sen kanssa vielä ja kerro, että pahoitit mielesi, mutta sellainen mielesi pahoittaja sinä olet. Se ei ole miehesi vika. Ihmiset reagoi eri tavoin heille ulkonäöstä ja muustakin lausuttuihin kommentteihin, toiset ei tykkää vaikka kehuisit. Minkäs teet. Jos se miehesi nimenomaan rakastaa sinua, sellaisena kuin olet, eikä edes miettinyt, yritti rauhoitella vain. Anna olla...


      • ap.
        Cinnamon.Girl kirjoitti:

        Nonniin... Luin minä sun jutut. Jos sua yhtään helpottaa, olen itse miettinyt, miksen voinut kasvaa lyhyemmäksi, kun korkokenkiä rakastavana naisena koen oloni joskus hieman liian korkeaksi. Valtaosa naisia on lyhyempiä. Niin että antaisit olla ja hyväksy nyt herranjumala itsesi pienenä naisena, joka olet. Jos olet kokenut ymmärtämättömyyttä miehesi taholta, yritä jutella sen kanssa vielä ja kerro, että pahoitit mielesi, mutta sellainen mielesi pahoittaja sinä olet. Se ei ole miehesi vika. Ihmiset reagoi eri tavoin heille ulkonäöstä ja muustakin lausuttuihin kommentteihin, toiset ei tykkää vaikka kehuisit. Minkäs teet. Jos se miehesi nimenomaan rakastaa sinua, sellaisena kuin olet, eikä edes miettinyt, yritti rauhoitella vain. Anna olla...

        Kiitos vastauksestasi. Mutta: se sattuu kun joku ivaa,joka kerta. Ja se että mues ensin vähätteli ettei kukaan tuollaista sano,puolusti sanojaa ettei tarkoittanut pahaa(varmaan iva sellaiseksi kuitenkin lasketaan ja sanoja kommentoi itseään ylpeänä paremmaksi ja vertasi muhun ja tätä myös itte Mies ounasteli että sanoja oli ylpeä omasta pituudestaan),joten eikö se jo riitä että aivan varmasti kyka tahansa olisi tuntenut että sai ämpärillusen kakkaa nuskaansa. Sitten seuraavaksi mies väitti että varmasti muutkin ihmiset ihmettelevät kokoani (en oikein tätä edes usko) ja viimeiseksi mies huusi että minkä hän voi että olen lyhyt puolustuksena aiempiin kommentteihinsa ja lisäkdi että pitäisikö hänen painaa paita ettei minua saisi kiusata ja jätti minut pahan oloni kanssa yksin.Täydellinen suoritus ottaen humioon kaavan:kieltäminen,kiusaajan puolustelu,yleistys,pieni lisäkiusa,ongelman siirto mulle ja lipun teilaus.Tällaiselle ihnmiselle tuskin kannattaa avautua vastedes mistään.Tiedän sen verran että mies oli kirjoitellut eksälleen jo suhteen päättymisen jälkeen vähän samaan malliin kuulema kiusallaan ( eksää oli lapsena seksuaalisesti hyväkdikäytetty) että oliko jotain mitä tämä olisi halunnut kertoa mutta ei uskaltanut ja että miksei voinut avautua hänelle.Mies sanoi tahalleen kirjoittaneensa nämä asiat koska oli kuullut tytön kaverilta ja halunnut näpäyttää että tiesi kyllä koko ajan.Uskon että eksästä saattoi tuntua häpeälliseltä ja sitä mies juuri halusikin.


      • ap. kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Mutta: se sattuu kun joku ivaa,joka kerta. Ja se että mues ensin vähätteli ettei kukaan tuollaista sano,puolusti sanojaa ettei tarkoittanut pahaa(varmaan iva sellaiseksi kuitenkin lasketaan ja sanoja kommentoi itseään ylpeänä paremmaksi ja vertasi muhun ja tätä myös itte Mies ounasteli että sanoja oli ylpeä omasta pituudestaan),joten eikö se jo riitä että aivan varmasti kyka tahansa olisi tuntenut että sai ämpärillusen kakkaa nuskaansa. Sitten seuraavaksi mies väitti että varmasti muutkin ihmiset ihmettelevät kokoani (en oikein tätä edes usko) ja viimeiseksi mies huusi että minkä hän voi että olen lyhyt puolustuksena aiempiin kommentteihinsa ja lisäkdi että pitäisikö hänen painaa paita ettei minua saisi kiusata ja jätti minut pahan oloni kanssa yksin.Täydellinen suoritus ottaen humioon kaavan:kieltäminen,kiusaajan puolustelu,yleistys,pieni lisäkiusa,ongelman siirto mulle ja lipun teilaus.Tällaiselle ihnmiselle tuskin kannattaa avautua vastedes mistään.Tiedän sen verran että mies oli kirjoitellut eksälleen jo suhteen päättymisen jälkeen vähän samaan malliin kuulema kiusallaan ( eksää oli lapsena seksuaalisesti hyväkdikäytetty) että oliko jotain mitä tämä olisi halunnut kertoa mutta ei uskaltanut ja että miksei voinut avautua hänelle.Mies sanoi tahalleen kirjoittaneensa nämä asiat koska oli kuullut tytön kaverilta ja halunnut näpäyttää että tiesi kyllä koko ajan.Uskon että eksästä saattoi tuntua häpeälliseltä ja sitä mies juuri halusikin.

        Syllistävää käytöstä mieheltä, kannattaa välttää hänen seuraansa


    • Onneton yritys

      Jaaha taas näitä femakon keksimiä tarinoita. Menisit jo pois.

      • ap.

        Tässä lähinnä puin omia ongelmiani voi anteeksi että häiritsen sinua kriisilläni.Ihminen se minäkin vaivain olen.


    • Ilman tietämättä mitään tapauksesta muuten, tuossa kiinnittää huomiota pari seikkaa: "hyväksynyt", eli mitä mies sillä tarkoittaa? Ovatko pienet rinnat siis hänen mielestään jotain, mikä pitää hyväksyä? Jos näin on, miksi hän haluaa sen vielä sinulle tuoda esille? Seikka, johon et juurikaan voi vaikuttaa? Vähän sama kuin kysyisi vaikka mieheltä joka on xxxcm pitkä, että oletko hyväksynyt lyhyytesi? Halutaan tiedottaa, että xxx cm on lyhyt ja että siinä on joku ongelma, mikä pitää hyväksyä. Miksi tällaisia asioita halutaan toisella tiedottaa? Ei tule muuta mieleen kuin, että halutaan pahoittaa toisen mieli/saada epävarmaksi viehättävyydestä/antaa ymmärtää, että kaikki ajattelisivat samoin (vaikka näinhän ei koskaan ole, ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä, niin rintojen kuin pituudenkin kuin painonkin suhteen) Jos on siis vaikka niin, että miehesi on aikanaan kolauttanut itsetuntonsa, koska on ollut ylipainoinen ja siitä on nimitelty eikä vieläkään ole päässyt yli siitä. Nyt hän (ehkä alitajuisesti) haluaa saada sinunkin itsetuntosi samalle (alhaiselle) tasolle, että olisitte ikään kuin yhdenvertaiset, toisillenne sopivat? Mikä on minusta aika nurinkurista ajattelua kyllä. Parempi olisi nostaa molempien itsetuntoa.

      Asia kääntyy kuitenkin toisin, jos sinä olet alkanut ensin puhua rinnoistasi ja niiden pienuudesta tms. Silloin nuo miehen kysymykset ovat ihan ymmärrettäviä eikä niissä välttämättä ole mitään ilkeää. Ne ovat vain toteamuksia/huolestuneisuutta/ ajatuksien herättämistä. Silloin välttääksesi tällaisia miehen kysymyksiä, sinun on vain lakattava pohdiskelemasta (ääneen) rintojasi tai pienuuttasi.

      • ap.

        Sitä mietin itsekin ja tuli oli että pitäis hyväksyä itseni huonompana ja epäviehättävänä. Tuo lyhyysasia on vähän samanlainen,missä kohtaa hän pudotti mut taas huutaessaan,ikäänkuin tosiaan hänkin toivois että olen pitkä enkä joku huono lyhyt.


      • toinen näkökulma
        ap. kirjoitti:

        Sitä mietin itsekin ja tuli oli että pitäis hyväksyä itseni huonompana ja epäviehättävänä. Tuo lyhyysasia on vähän samanlainen,missä kohtaa hän pudotti mut taas huutaessaan,ikäänkuin tosiaan hänkin toivois että olen pitkä enkä joku huono lyhyt.

        "Huono lyhyt".


      • ap.
        toinen näkökulma kirjoitti:

        "Huono lyhyt".

        Eipä se paljon siinä tilanteessa lohduta jos tuttavan nälvinnän jälkeeen oma seurustelukumppani yhtyy laulukuoroon.Yritti saada varmaan joo...minusta alkaa tuntua että miehelle itselleen taitaa olla kova paikka ulkonäköni,miksi muuten kaikki tuo soppa ja kysymykset.Pidän tästä lähtien miestäni mulkvistina joka vähät piittaa tunteistani ja loukkaa tosiaan tilanteen tullen kierosti tahallaaan.


      • stereotypia
        toinen näkökulma kirjoitti:

        "Huono lyhyt".

        "Lyhyt nainen ei voi olla pitkä nainen, eikä saada pituutuuteen liittyvää ihailua osakseen (mitä se sitten muka olisikaan, koska sillä ei ole siinä vaiheessa merkitystä, vaan naisen luonne ratkaisee )."

        Käsitys on enempi yhteiskunnallisesti syntynyt stereotypia, geeneistä tai ravinnon laadusta (vrt. isompi lapsi on paremmin syönyt) esim. pula-aikana.

        Lyhyitä naisia ihaillaan ulkonäkönsä vuoksi yhtälailla. Mielenkiintoista että väität että lyhyitä naisia kohtaan on vain jotain abnormaaleja "addiktioita" mutta lyhyt ei voi saada ihailua varrestaan enemmän kuin joku vieressä seisova pitkä.


    • ratkaisu:

      Laita kuva tisseistäsi, niin mietitään yhdessä.

    • Jos ihan tarkkoja ollaan, niin oletko ihan varma, että miehen kysymys sisälsi sanan "pieniä"?

    • nimenomaan tahallaan

      Kyllä. Tajua. Meitä luonnehäiriöisiä on paljon.

    • 10+9

      Käykääpäs lukemassa tämä sama provo. "Naisen logiikka:sta", sama tarina hiukan eri mausteilla.
      Pyytää siellä sekä miehiä et naisia ottamaan kantaa asiaan.
      Yhtään ainutta ajatusta ei edes pohdi ja miehet, jotka ottaa kantaa, hän vielä haukkuu. Sen paremmin ei keskustelu suju naistenkaan kanssa. Joko on provo tai sit oikeesti tarvitsis ammattiapua!

      • hae jo huomenna

        Naisista en tiedä mutta sulle suosittelen enemmän pakkpmielteisen palstailusi hallintaan saamiseksi apua.


    • höh harmi

      Minkä ikäinen miehes on,onko koneella istuva epäsosiaalinen,voi vaikuttaa.jos tuollaista kehtaa sanoa kun pikkasen hihat palaa, voit varustautua että sieltä tulee räkänokkamaisesti lokaa useamminkin kun miehellä epämukava tilanne.kannattaa hyväksyä tosiasiat ja opetella nälväsee takasin,ehkä sillon näkee mihin pattitilanteeseen tuolla vaan joutuu.on se ikävää jos kattoo oikeudekseen paskan lätkäsemisen naamaan,kun ärsyttää.voit katsella kypsempää tai kypsemmin naisia kohtelevaa,sosiaalisesti älykkäämpää jos loukkaukset jatkuvat

    • ___?

      Ei se mitän kysyn, sormel vaan koitti!

    • ap.

      Juteltuani miehen kanssa tämä myönsi että sanoo kaiken periaatteessa tahallaan.En kyllä ymmärrä miksi,ehkä jatkan selvittämistä,en ymmärrä kyl yhtään niistä moinen ilkeys johtas juurensa ja vielä ulkonäöstä kyse,ohhoh.Mies sanoo että olen hänen mieleen mutta halusi loukata.Outoa.

      • määmy

        Hää tietää, mitä enemmä hää siu loukkaa, sit eneemmän ajatukses o kii hänes ja mitä enemmä oot kii hänes kaik tärkee poistuu ympäriltäs.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      106
      1590
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1062
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1049
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      153
      839
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      752
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      719
    7. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      34
      644
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      640
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      620
    Aihe