Satuin syntymään uskovaiseen kotiin, mutta viime syksynä luovuin lopultakin uskonnosta ja Jumalasta. Kristinuskon (juutalaisuuden&islamin) jumalahan on vain patriarkaalisen yhteiskunnan väline kontrolloida ja hallita jäseniään - tuntui erittäin vapauttavalta tajuta tuo. Aikaisemmin en ollut edes tajunnut, kuinka rajoitettuun elämään olin kasvanut.
Haluan vain kiittää tämän palstan ateistija. Täällä lukemani viestit ovat auttaneet minua tulemaan järkiini.
Uskonnosta vapautunut
42
153
Vastaukset
- Onnea!
Mukava kuulla näitä hyvin päättyviä tarinoita. Tervetuloa avoimen mielen ja oman vastuun kantamisen maailmaan :)
- Jeesus ei oo uskonto
" Mukava kuulla näitä hyvin päättyviä tarinoita. Tervetuloa avoimen mielen ja oman vastuun kantamisen maailmaan :) "
- kiitosta, vaikka en ole aloittaja, jolle vastasit.
Voin olla täysin avoin ja vastuuni kanna, samalla Jeesuksen oma. :)
Mitään parempaa ei ole, kuin olla iankaikkisen elämän perillinen ja olla uskonnosta vapaa. - Uskonnoton
Jeesus ei oo uskonto kirjoitti:
" Mukava kuulla näitä hyvin päättyviä tarinoita. Tervetuloa avoimen mielen ja oman vastuun kantamisen maailmaan :) "
- kiitosta, vaikka en ole aloittaja, jolle vastasit.
Voin olla täysin avoin ja vastuuni kanna, samalla Jeesuksen oma. :)
Mitään parempaa ei ole, kuin olla iankaikkisen elämän perillinen ja olla uskonnosta vapaa.Ja sinäkö siis kyselyissä ja tilastoissa ruksaat itsesi kohtaan "uskonnoton"?
Etkä siis laita ruksia kohtaan kristitty?
Täällä aikaisemmin olleessa ketjussa jossa listattiin hihhuleiden typerimpiä väitteitä ikinä, tuli juuri tuo että "Jeesus/kristinusko ei ole mikään uskonto" heti ensimmäiseksi ja sai oikein kunniamaininnan äärimmäisenä typeryytenä. - turhuus pois
Uskonnoton kirjoitti:
Ja sinäkö siis kyselyissä ja tilastoissa ruksaat itsesi kohtaan "uskonnoton"?
Etkä siis laita ruksia kohtaan kristitty?
Täällä aikaisemmin olleessa ketjussa jossa listattiin hihhuleiden typerimpiä väitteitä ikinä, tuli juuri tuo että "Jeesus/kristinusko ei ole mikään uskonto" heti ensimmäiseksi ja sai oikein kunniamaininnan äärimmäisenä typeryytenä." Täällä aikaisemmin olleessa ketjussa jossa listattiin hihhuleiden typerimpiä väitteitä ikinä, tuli juuri tuo että "Jeesus/kristinusko ei ole mikään uskonto" heti ensimmäiseksi ja sai oikein kunniamaininnan äärimmäisenä typeryytenä. "
- kun ette ymmärrä uskonnon ja uskon eroa, kaikenlainen keskustelu on turhaa. - Lyhyet jäljet
turhuus pois kirjoitti:
" Täällä aikaisemmin olleessa ketjussa jossa listattiin hihhuleiden typerimpiä väitteitä ikinä, tuli juuri tuo että "Jeesus/kristinusko ei ole mikään uskonto" heti ensimmäiseksi ja sai oikein kunniamaininnan äärimmäisenä typeryytenä. "
- kun ette ymmärrä uskonnon ja uskon eroa, kaikenlainen keskustelu on turhaa.Sinä uskot Jeesukseen ja se on kristinuskoa, se on juuri se kristinuskon ydin josta koko uskonto (Christ / Christian) on saanut nimensä. Sinä olet siis uskova kristitty. Naurettavan typerä selittely siitä että uskosi kristukseen ei olisi kristinuskoa jossa nimenomaan uskotaan Kristukseen on typeryyden ylin huipentuma.
Ja satanen vetoa että sinä et ruksaa missään kyselyssä kohtaa "uskonnoton" vaan ruksaat aina sen kohdan "kristitty". Tiedät tämän itsekin joten ihan turhaan selittelet ja valehtelet epätoivoisesti.
- aloittaja1
Kiitos! On tosiaankin mukava olla oman elämänsä seppä. South Parkin Jeesus-kohtauksetkin naurattavat nykyään enemmän.
- sanojen yläpuolella
"On tosiaankin mukava olla oman elämänsä seppä."
Muista kuitenkin, että niin krisupalstalla kuin täällä palstalla käy liikenne molempiin suuntiin. Muutama rutinoitunut ateisti miettii ihan tosissaan uskoa Jeesukseen tai sitten uskon perusteita, muttei uskalla vaan täällä suoraan sitä esille tuoda, mikä on ihan ymmärrettävää, ja toisaalla taas tarpeekseen muotojumalisuudesta saaneet krisut ottavat etäisyyttä vain ulkoiseksi muuttuneesta uskonnosta.
Pointti siis on siis se että mikä ei tyydytä ihmisen sisäistä nälkää, ajaa väkisten hakemaan tyydytystä muualta. Saatat saada sisimpääsi kehoituksen myöhemmin kun olet päässyt riittävän etäälle muotojumalisuuden ulkokultaisuudesta. Hyvää jatkoa.
Tervetuloa kerhoon ja tervetuloa todelliseen elämään ja realismiin.
Nyt se varsinaisesti alkaa kun alat ottaa itse vastuun.- Vas Tuunkantaja
" Tervetuloa kerhoon ja tervetuloa todelliseen elämään ja realismiin.
Nyt se varsinaisesti alkaa kun alat ottaa itse vastuun. "
- on hienoa olla Jeesuksen Kristuksen oma ja olla todellisen Elämän Antajan oma.
Vastuuta meillä uskovilla on enemmän, kuin ateisteilla.
Me vastaamme kaikesta tekemisistämme Jumalan ja ihmisten edessä, toisin, kuin uskottomat. Vas Tuunkantaja kirjoitti:
- on hienoa olla Jeesuksen Kristuksen oma ja olla todellisen Elämän Antajan oma.
Me vastaamme kaikesta tekemisistämme Jumalan ja ihmisten edessä, toisin, kuin uskottomat."Me vastaamme kaikesta tekemisistämme Jumalan ja ihmisten edessä, toisin, kuin uskottomat."
Me "uskottomat" emme vieritä syytä pahasta sielunviholliselle vaan kannamme vastuun itse.- Ansionsa mukaan
Vas Tuunkantaja kirjoitti:
Me vastaamme kaikesta tekemisistämme Jumalan ja ihmisten edessä, toisin, kuin uskottomat.Ja tehän ette vastaa yhtään mistään, vaan jumalanne vapauttaa teidät kaikesta vastuusta. Voitte rauhassa ryöstää ja murhata kuten uskonveljesi Late Johansson, kunhan sitten vain tulette uskoon ja taivaspaikka odottaa. Ei mitään väliä sillä että on moninkertainen murhamies ja rikollisliigan pomo, kun vain on se usko.
- Käs Kässäävä
exhellari86 kirjoitti:
"Me vastaamme kaikesta tekemisistämme Jumalan ja ihmisten edessä, toisin, kuin uskottomat."
Me "uskottomat" emme vieritä syytä pahasta sielunviholliselle vaan kannamme vastuun itse." Me "uskottomat" emme vieritä syytä pahasta sielunviholliselle vaan kannamme vastuun itse. "
- ei sitä vieritä usovatkaan. Kannamme vastuun itse.
ette vaan näy kässäävän koko asiaa. :( - Per Illäasioista
Ansionsa mukaan kirjoitti:
Ja tehän ette vastaa yhtään mistään, vaan jumalanne vapauttaa teidät kaikesta vastuusta. Voitte rauhassa ryöstää ja murhata kuten uskonveljesi Late Johansson, kunhan sitten vain tulette uskoon ja taivaspaikka odottaa. Ei mitään väliä sillä että on moninkertainen murhamies ja rikollisliigan pomo, kun vain on se usko.
" Ja tehän ette vastaa yhtään mistään, vaan jumalanne vapauttaa teidät kaikesta vastuusta. Voitte rauhassa ryöstää ja murhata kuten uskonveljesi Late Johansson, kunhan sitten vain tulette uskoon ja taivaspaikka odottaa. Ei mitään väliä sillä että on moninkertainen murhamies ja rikollisliigan pomo, kun vain on se usko. "
- olipa murhaaja, tai ei, parannus synneistä (kapinasta) vie Jumalan yhteyteen.
Toki maallinen rangaistus tulee murhaajien kärsiä.
Te ette ole perillä asioista - häh mitä?
Käs Kässäävä kirjoitti:
" Me "uskottomat" emme vieritä syytä pahasta sielunviholliselle vaan kannamme vastuun itse. "
- ei sitä vieritä usovatkaan. Kannamme vastuun itse.
ette vaan näy kässäävän koko asiaa. :(Mut eikö Jesse anna sun synnit anteeksi? Siis se kantaa sun synnit (eli vastuun)??
- Ansionsa mukaan
Per Illäasioista kirjoitti:
" Ja tehän ette vastaa yhtään mistään, vaan jumalanne vapauttaa teidät kaikesta vastuusta. Voitte rauhassa ryöstää ja murhata kuten uskonveljesi Late Johansson, kunhan sitten vain tulette uskoon ja taivaspaikka odottaa. Ei mitään väliä sillä että on moninkertainen murhamies ja rikollisliigan pomo, kun vain on se usko. "
- olipa murhaaja, tai ei, parannus synneistä (kapinasta) vie Jumalan yhteyteen.
Toki maallinen rangaistus tulee murhaajien kärsiä.
Te ette ole perillä asioistaEli aivan kuten todisti t- te ette ole vastuussa yhtään mistään ja se uskonne vapauttaa teidät kaikesta. Ei mitään väliä vaikka olisit kaapannut, kiduttanut ja raiskannut lapsia kellarissasi, kun vain tulet oikeaan uskoon ja teoillasi ei enää olekaan mitään väliä.
Kammottava moraalin irvikuva tuollainen, jossa murhaajat ja raiskaajat ja kiduttajat eivät joudu mihinkään vastuuseen teoistaan.
- Meitä on monia!
Voit omalta osaltasi auttaa muita, kun kerrot onnellista tarinaasi eteenpäin. Suomessakin on monia, jotka miettivät yhä niitä asioita, joista sinä olet nyt selvinnyt. Anna heidän kuulla, miten sinä pääsit uskosta eroon ja kerro heille, miten paljon helpompi sinun on nyt elää.
Ollos hyvä!
Kiva että kirjoituksista on ollut hyötyä. :)- Kristus Pelastaa
RE:
hupajus
2.2.2014 17:52
- hyvä, että uskonnosta papauduist.
Jeesus Kristus pelastaa ja ei ole uskonto. :)- miten se meni?
Pelastaako? Miltä? Itseltään?
Pelastaako mafiapäällikkö sinut itseltään, jos sinä et pakota häntä ampumaan sinua? - et tajuu
miten se meni? kirjoitti:
Pelastaako? Miltä? Itseltään?
Pelastaako mafiapäällikkö sinut itseltään, jos sinä et pakota häntä ampumaan sinua?" Pelastaako? Miltä? Itseltään? "
- turmiolta
" Pelastaako mafiapäällikkö sinut itseltään, jos sinä et pakota häntä ampumaan sinua? "
- Mafiapäälliköistä en tiedä, Jeesus pelastaa saastutuksilta. - aloittaja1
En koskaan väittänyt, että Jeesus olisi uskonto. Siksi aloituksessani kirjoitinkin, että olen vapautunut uskonnosta JA Jumalasta.
- näin se menee
et tajuu kirjoitti:
" Pelastaako? Miltä? Itseltään? "
- turmiolta
" Pelastaako mafiapäällikkö sinut itseltään, jos sinä et pakota häntä ampumaan sinua? "
- Mafiapäälliköistä en tiedä, Jeesus pelastaa saastutuksilta.Mikä sen turmion aiheuttaa? Minun mielestäni turmion syyhyn pitää puuttua aivan itse eikä turvautua jonkun mielikuvituskaverin apuun.
Saasteiden torjunta on toinen juttu. Siihen auttavat käytännön toimet saasteiden tuottajamaissa. - atte boi
aloittaja1 kirjoitti:
En koskaan väittänyt, että Jeesus olisi uskonto. Siksi aloituksessani kirjoitinkin, että olen vapautunut uskonnosta JA Jumalasta.
Tyttäreni alkoi kolmannella luokalla ollessaan kyselemään minun mielipiteitäni noista uskon asioista, mistä koulussa puhuttiin. Pyysin häntä hakemaan lainastosta Erik Von Däniken kirjan, "Olivatko jumalat astronautteja" ja tekemään oman näkemyksen asioista. On näköjään tehnyt.
- uske boy
atte boi kirjoitti:
Tyttäreni alkoi kolmannella luokalla ollessaan kyselemään minun mielipiteitäni noista uskon asioista, mistä koulussa puhuttiin. Pyysin häntä hakemaan lainastosta Erik Von Däniken kirjan, "Olivatko jumalat astronautteja" ja tekemään oman näkemyksen asioista. On näköjään tehnyt.
Voi sinua ja tytärtäsi, nuohan ovat murrosikäisille suunnattuja opuksia, muistan miten itse aikoinani lueskelin Dänikenit läpi ja upposi kuin häkä. Muttei enää aikuisiällä uppoa. Jos jotkut niin Dänikenin kirjat ovat täyttä huuhaata. Valinta on sinun, siitä vaan jos haluat sotkea tyttäresi ja omankin pääsi.
- non religious
uske boy kirjoitti:
Voi sinua ja tytärtäsi, nuohan ovat murrosikäisille suunnattuja opuksia, muistan miten itse aikoinani lueskelin Dänikenit läpi ja upposi kuin häkä. Muttei enää aikuisiällä uppoa. Jos jotkut niin Dänikenin kirjat ovat täyttä huuhaata. Valinta on sinun, siitä vaan jos haluat sotkea tyttäresi ja omankin pääsi.
Aika typerää syyllistämistä. Ootko miettinyt sitä, miten paljon uskisperheissä työnnetään jeesusta ja jumalaa valmiiks pureskeltuina lapsille? Se jos mikä on maailmankuvan ahtauttamista - kohteena viattomat lapset.
- uske boy
non religious kirjoitti:
Aika typerää syyllistämistä. Ootko miettinyt sitä, miten paljon uskisperheissä työnnetään jeesusta ja jumalaa valmiiks pureskeltuina lapsille? Se jos mikä on maailmankuvan ahtauttamista - kohteena viattomat lapset.
Onko Dänikenistä suorat sanat sanominen syyllistämistä? Jos näin luulet niin olet harhassa pahemman kerran. Todellinen usko on jotain paljon suurempaa kuin hihhulien keksimät ufot ja muilta planeetoilta muka tänne tulleet vierailijat. Ja todellinen usko ei työnnä Jeesusta ja Jumalaa valmiiksi pureskeltuna kenellekään. Jos kuvittelet tällaisella toiminnalla päästävän pysyvään uskoon, niin pieleen meni taas. Maailmankuvaa ei tietenkään pidä ahtauttaa, koskaan, mihinkään suuntaan.
- non religious
uske boy kirjoitti:
Onko Dänikenistä suorat sanat sanominen syyllistämistä? Jos näin luulet niin olet harhassa pahemman kerran. Todellinen usko on jotain paljon suurempaa kuin hihhulien keksimät ufot ja muilta planeetoilta muka tänne tulleet vierailijat. Ja todellinen usko ei työnnä Jeesusta ja Jumalaa valmiiksi pureskeltuna kenellekään. Jos kuvittelet tällaisella toiminnalla päästävän pysyvään uskoon, niin pieleen meni taas. Maailmankuvaa ei tietenkään pidä ahtauttaa, koskaan, mihinkään suuntaan.
Kirjoitit "Valinta on sinun, siitä vaan jos haluat sotkea tyttäresi ja omankin pääsi". Eikö se ole syyllistämistä?
- uske boi
non religious kirjoitti:
Kirjoitit "Valinta on sinun, siitä vaan jos haluat sotkea tyttäresi ja omankin pääsi". Eikö se ole syyllistämistä?
No voi hellanlettas, eikö tämä nyt ole kaikille selvää, ateisteillekin, että Däniken on täyttä huuhaata?
- non religious
uske boi kirjoitti:
No voi hellanlettas, eikö tämä nyt ole kaikille selvää, ateisteillekin, että Däniken on täyttä huuhaata?
:) tyypillinen uskis. Ei kestä omaan itseensä ja ajattelutapaan ja möläytyksiin kohdistuvaa kritiikkiä vaan vaihtaa puheenaihetta. Jatka vaan :)
Hellanlettas sullekin :) - uske boi
non religious kirjoitti:
:) tyypillinen uskis. Ei kestä omaan itseensä ja ajattelutapaan ja möläytyksiin kohdistuvaa kritiikkiä vaan vaihtaa puheenaihetta. Jatka vaan :)
Hellanlettas sullekin :)Sinunhan ajattelutavasta ja möläytyksestä tässä oli kyse;) jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ymmärtää että Dänikenin hörhöilyjä ei kukaan nykyään ota vakavasti;)))
- non religious
uske boi kirjoitti:
Sinunhan ajattelutavasta ja möläytyksestä tässä oli kyse;) jokainen omilla aivoillaan ajatteleva ymmärtää että Dänikenin hörhöilyjä ei kukaan nykyään ota vakavasti;)))
Noin juuri, hieno homma. Alun perin sä et siis vastannut atte boille. Etpä tietenkään. Aina joku muu on syyllinen kuin uskis :)
Jos hoksasit, niin en ole vielä sanonu mitään mielipidettä ko. kirjailijasta :) - uske boi
non religious kirjoitti:
Noin juuri, hieno homma. Alun perin sä et siis vastannut atte boille. Etpä tietenkään. Aina joku muu on syyllinen kuin uskis :)
Jos hoksasit, niin en ole vielä sanonu mitään mielipidettä ko. kirjailijasta :)Et sanonut mutta tekosi oli typerääkin typerämpi, annat siis harhaista kirjallisuutta tyttärellesi ja vieläpä hyväksyt tämän asian;))) ja tällaisissa roskajutuissa teidän attejen ajatusmaailmat sitten on sidottu kiinni, kun ette paremmasta ymmärrä;)voi teitä.
- non religious
uske boi kirjoitti:
Et sanonut mutta tekosi oli typerääkin typerämpi, annat siis harhaista kirjallisuutta tyttärellesi ja vieläpä hyväksyt tämän asian;))) ja tällaisissa roskajutuissa teidän attejen ajatusmaailmat sitten on sidottu kiinni, kun ette paremmasta ymmärrä;)voi teitä.
MIKSI syytät minua jostain, mitä en ole tehnyt?
En mä ole antanut tyttärelleni ko. kirjailijan teoksia. Ei mulla edes ole tytärtä.
En ole myöskään sanonu mitään ko. kirjailijan hyväksymisestä, en ole sanonu vieläkään mitään hänestä.
Etkö ymmärrä lainkaan, mitä olen kirjottanu?
Sä taidat itse olla harhainen mutta käännät syyn muihin. - uske boi
non religious kirjoitti:
MIKSI syytät minua jostain, mitä en ole tehnyt?
En mä ole antanut tyttärelleni ko. kirjailijan teoksia. Ei mulla edes ole tytärtä.
En ole myöskään sanonu mitään ko. kirjailijan hyväksymisestä, en ole sanonu vieläkään mitään hänestä.
Etkö ymmärrä lainkaan, mitä olen kirjottanu?
Sä taidat itse olla harhainen mutta käännät syyn muihin.Siis jätit keskusteluketjun?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12032859#comment-65998093-view - uske boi
uske boi kirjoitti:
Siis jätit keskusteluketjun?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12032859#comment-65998093-viewEt siis ole atte boi, joka vaihtoi nikkiä?
- non religious
uske boi kirjoitti:
Et siis ole atte boi, joka vaihtoi nikkiä?
Ai mä jätin? Kysyin sulta jotain klo 13:47 ja sä laitoit vasta klo 14:51 viestin, jossa syytit mua keskusteluketjusta lähtemisellä.
Jep, lopetan tähän, löysin älykkäämpää keskusteluseuraa :D
En viitti enempää lukea sun viestejä.
Mun puolesta voit jatkaa täällä parjaamista niin kauan ku haluat, senhän sä parhaiten osaat. - uske boi
non religious kirjoitti:
Ai mä jätin? Kysyin sulta jotain klo 13:47 ja sä laitoit vasta klo 14:51 viestin, jossa syytit mua keskusteluketjusta lähtemisellä.
Jep, lopetan tähän, löysin älykkäämpää keskusteluseuraa :D
En viitti enempää lukea sun viestejä.
Mun puolesta voit jatkaa täällä parjaamista niin kauan ku haluat, senhän sä parhaiten osaat.Ota teistä ateista selvää, vaihdatte lennosta nikkejä ja työnnytte toisten aloittamiin keskusteluketjuihin. Jos et ole atte boi, niin olkoon sitten.
- Usko rajoittaa
uske boy kirjoitti:
"Maailmankuvaa ei tietenkään pidä ahtauttaa, koskaan, mihinkään suuntaan."
Tunnustamalla yhtä uskoa kavennat maailmankuvaasi. Siitä tulee tuon uskon sanelema. Saatat alkaa perustamaan moraalisetkin päätöksesi uskon sanelemiin "ikuisiin totuuksiin" sen sijaan, että pohtisit asioita itse ja tilannekohtaisesti. - uske boy
Usko rajoittaa kirjoitti:
"Maailmankuvaa ei tietenkään pidä ahtauttaa, koskaan, mihinkään suuntaan."
Tunnustamalla yhtä uskoa kavennat maailmankuvaasi. Siitä tulee tuon uskon sanelema. Saatat alkaa perustamaan moraalisetkin päätöksesi uskon sanelemiin "ikuisiin totuuksiin" sen sijaan, että pohtisit asioita itse ja tilannekohtaisesti."Saatat alkaa perustamaan moraalisetkin päätöksesi uskon sanelemiin "ikuisiin totuuksiin" sen sijaan, että pohtisit asioita itse ja tilannekohtaisesti."
Saatan, mutten sitä tee.
- aloittaja1
No sehän kiva.
- xvczcvxcv
Hyvä juttu. Ei kannata hukata aikaa Valheen kanssa.
- Uskonto vaarallista
Hieno homma. Myös uskontojen uhrien tuki ry auttaa irtaantumisessa vahingoittavasta uskonnosta.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/
Jokaisella on mahdollisuus saada onneksi tällä nettikaudella apua uskonnosta irtaantumiseen ja jo kotona alkaneeseen henkiseen väkivaltaan, mitä uskonnollisissa kodeissa harjoitetaan puolustuskyvyttömiä lapsia kohtaan. Eikä se rajoitu henkiseen väkivaltaan vaan lapsia hakataan jeesuksen ja muiden mielikuvitusolentojen nimeen ja käytetään seksuaalisesti hyväksi. Tässä toiminnassa toimii uskonlahkon oma omerta, vaikenemisen laki jolla suojellaan raiskaajia ja hyväksikäyttäjiä eikä suojella uhria.
http://blogit.iltalehti.fi/teuvo-peltoniemi/2011/05/19/insesti-jo-vuosikymmenia-sitten-lestadiolaisten-yhteinen-salaisuus-2/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Seksuaalisen_hyväksikäytön_tapaukset_katolisessa_kirkossa
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/240990-lahkosta-eronnut-”hengellinen-vakivalta-alkaa-jo-vauvaiassa”
http://www.hymy.fi/uutiset/lauran-18-sijaisperhe-kohteli-hanta-jarkyttavalla-tavalla-karajaoikeus-tuomitsi-vankeuteen
Lestadiolainen eläkeläismies ahdisteli 13-vuotiasta tyttöä
Juttu: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4811
IL: Lestadiolainen johtohahmo vangittu hyväksikäytöstä
Juttu: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4682
Lasta hyväksikäyttänyt palasi saarnapönttöön
Juttu: http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4637
Seksiskandaalista tuomio - pappi menetti oikeutensa
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=3197
Seurakunnan kuoronjohtaja kopeloi tytärtään
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=2823
Pastoria epäillään lasten HYVÄKSIKÄYTÖSTÄ
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=2845
Saarnaajalle kova tuomio insestistä!
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=3050
Lasten nettikirkon sivulla seksuaalista häirintää
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=3422
Lestadiolaissaarnaajan uhri
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4163
Kirkossa ja herätysliikkeissä kymmenittäin pedofiilien uhreja
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4341
HS: "Epäiltyjen joukossa on joitakin pappeja"
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4364
Tunnustus lestadiolaisyhteisön pedofiili uutisoinnista...
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4372
Syyttäjä: Lestadiolaisten pedofiilitapaus selvitettävä
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4376
Lehti: Suomessa ainakin kahdeksan pedofiilipappia
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4388
IL: Kirkolle sataa ilmoituksia hyväksikäytöistä
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4392
Kirkon pedofiliakohu: 38 uutta tapausta!
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4395
Kriminaalipsykologi: Auktoriteettiusko altistaa pedofilialle
Juttu: http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=4410
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu842129Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4252017Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771392Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101390- 671283
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071025Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun81992Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266987Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut255978- 131888