SaulusMedia: Usko-Evoluutio-Tiede-Ateismi osa1: Tapio Puolimatka
Video on nyt katseltavissa Saulus-Lähetyksen kotisivuilla.
Video löytää heti etusivulta. Kannattaa katsoa jos vähänkään aihe kiinnostaa, mielenkiintoinen video.
http://www.sauluslahetys.com
Usko-Evoluutio-Tiede-Ateismi osa1 Katseltavissa
18
117
Vastaukset
- videon katsonut
Kiitos hyvin toteututetusta videosta, oli mieltä arvartavaa kuunneltavaa.
- A.- Teisti
Mieltä avartavaa?! :)
Suurimman osan ajasta se oli lähinnä noloa venkoilua ja vääristelyä...
Tuota kuunnellessa voi ihan kuvitella, miten silmälaput entisestään kaventavat asioiden todellisen ymmärtämisen näkökenttää.
Aihe toki kiinnostaa, mutta kun kukaan ei ole väkevästi tai edes miedosti todistanut että Puolimatkalla olisi tässä jotain oikeasti uutta sanottavaa entistensä lisäksi, jätän väliin ja käytän tieteellisiä lähteitä.
- pilli
Älä selitä........ vaan kato video ja itke sitte
pilli kirjoitti:
Älä selitä........ vaan kato video ja itke sitte
Ei siinä ole mitään itkemistä että Puolimatka on höyrähtänyt, ellei sitten Tapsalla itsellään.
Kyllä Suomenkin kokoiseen maahan pari kretuproffaa mahtuu – ilman että asia loppupeleissä kiinnostaa juuri ketään.
Tuhlasin aikoinani jo monta iltaa elämästäni lukiessani Puolimatkan kirjan Usko, tiede ja evoluutio.
Kirja oli täyttä sontaa: tuttujen kretuteemojen kierrätystä, virheargumenttien toistelua ja sitten saman sanomista vielä muutamaan kertaan toisin sanoin.
Video jää jo väliin; Puolimatka on kreationistien hypettämä typerys, joka on evoluutioon liittyen suorastaan täysnolla.- A. Teisti
Katsoin kuin katsoinkin videon läpi...
Enkä voi muuta sanoa kuin että enpä ole pitkiin aikoihin nähnyt yhtä paljon typeryyttä, vääristelyä ja pelkkää p*sk** saatua sisällytettyä alle puoleen tuntiin...
Voiko joku ihan oikeasti ottaa tällaisen potaskan todesta?! Pelottavaa...- etsivä löytää
Huumori miehiäkö? ;)
Itsekkin katsoin videon läpi ja oli ihan eri tunnelmat. Minusta Puolimatka hyvin asiallisesti esitti asiansa ja toi ne selkeästi esiin.
Nyt täytyy muistaa että Puolimatka ei tuonnut asioita esiin ateismi uskonnon kautta, vaan tieteen, vaikkakin lainasi hyvin asiallisesti muutaman tunnetun ateistin tekemiä havaintoja.
Hyvä video kaikenkaikkiaan ja plussat sille! - pulttiboisvapise
etsivä löytää kirjoitti:
Huumori miehiäkö? ;)
Itsekkin katsoin videon läpi ja oli ihan eri tunnelmat. Minusta Puolimatka hyvin asiallisesti esitti asiansa ja toi ne selkeästi esiin.
Nyt täytyy muistaa että Puolimatka ei tuonnut asioita esiin ateismi uskonnon kautta, vaan tieteen, vaikkakin lainasi hyvin asiallisesti muutaman tunnetun ateistin tekemiä havaintoja.
Hyvä video kaikenkaikkiaan ja plussat sille!En pystynyt katsomaan kuin puoleenväliin, alkoi naurattamaan ja myötähäpeä kasvoi liian suureksi.
Mutta hei, katsoin myös alieneiden kaappauksen kohteeksi joutuneiden ihmisten kertomuksia ja ne ei olleet läheskään yhtä viihdyttäviä joten propsit siitä torpalle ja kumppaneille. :D etsivä löytää kirjoitti:
Huumori miehiäkö? ;)
Hyvä video kaikenkaikkiaan ja plussat sille!>Minusta Puolimatka hyvin asiallisesti esitti asiansa ja toi ne selkeästi esiin.
Tuo on täysin mahdollista myös silkan roskan tapauksessa etenkin jos kuulijalla on päässään samanlaiset lasit kuin julistajallakin.
>Nyt täytyy muistaa että Puolimatka ei tuonnut asioita esiin ateismi uskonnon kautta
Samma på finska?- :-D
pulttiboisvapise kirjoitti:
En pystynyt katsomaan kuin puoleenväliin, alkoi naurattamaan ja myötähäpeä kasvoi liian suureksi.
Mutta hei, katsoin myös alieneiden kaappauksen kohteeksi joutuneiden ihmisten kertomuksia ja ne ei olleet läheskään yhtä viihdyttäviä joten propsit siitä torpalle ja kumppaneille. :D:-)
- A. Teisti
etsivä löytää kirjoitti:
Huumori miehiäkö? ;)
Hyvä video kaikenkaikkiaan ja plussat sille!"Huumori miehiäkö? ;)"
Kyllä minua aina hyvä huumori huvittaa, mutta tuo video...
Esiintyminen oli kyllä päällepäin asialliselta kuulostavaa, mutta sisältö oli täyttä höttöä, jota ei voi ottaa todesta, jos vähänkin on perillä asioista. Esityksen agenda paistoi läpi alusta lähtien ja varsin huvittavaa oli, että Puolimatka koko ajan syyllistyy siihen, mistä evoluutiotiedemiehiä (ja siinä sivussa ateistejakin) syyttää. - pullaposki
A. Teisti kirjoitti:
"Huumori miehiäkö? ;)"
Kyllä minua aina hyvä huumori huvittaa, mutta tuo video...
Esiintyminen oli kyllä päällepäin asialliselta kuulostavaa, mutta sisältö oli täyttä höttöä, jota ei voi ottaa todesta, jos vähänkin on perillä asioista. Esityksen agenda paistoi läpi alusta lähtien ja varsin huvittavaa oli, että Puolimatka koko ajan syyllistyy siihen, mistä evoluutiotiedemiehiä (ja siinä sivussa ateistejakin) syyttää.Puolimatka syyllistyy siis mihin?
- A. Teisti
pullaposki kirjoitti:
Puolimatka syyllistyy siis mihin?
Puolimatka syyttää luonnontieteilijöitä materialistis-naturalistisista ennakko- ja taustaoletuksista, vaikka itse yrittää ujuttaa uskon, uskonnon ja Jumalan tieteentekemisen taustalle. Ja ainoa todellinen syy tälle on hänen oma uskonnollinen agendansa, koska "onhan itsestään selvää", että Jumala on olemassa. Jokainen joka on vähänkin kriittinen havaitsee tämän, koska se paistaa läpi lähes joka kohdasta.
Puolimatkan mielestä tiedemies ei pysty tekemään "oikeaa tiedettä", jos hänellä ei koko ajan ole Jumala mielessä... - pullaposki
A. Teisti kirjoitti:
Puolimatka syyttää luonnontieteilijöitä materialistis-naturalistisista ennakko- ja taustaoletuksista, vaikka itse yrittää ujuttaa uskon, uskonnon ja Jumalan tieteentekemisen taustalle. Ja ainoa todellinen syy tälle on hänen oma uskonnollinen agendansa, koska "onhan itsestään selvää", että Jumala on olemassa. Jokainen joka on vähänkin kriittinen havaitsee tämän, koska se paistaa läpi lähes joka kohdasta.
Puolimatkan mielestä tiedemies ei pysty tekemään "oikeaa tiedettä", jos hänellä ei koko ajan ole Jumala mielessä...Miksi yleistät luonnontieteilijät naturalisteiksi? Väitätkö todella ettei luonnontiedettä voi tehdä muut kuin naturalistit?
Jos näin on niin sinä itse sanot ettei tiedemies pysty tekemään "oikeaa tiedettä" jos hän ei ole mieletään naturalisti... Sinä itse todistat Puolimatkan väitteen todeksi omilla mielipiteilläsi. Tämä jos mikä on huvittavaa. - A. Teisti
pullaposki kirjoitti:
Miksi yleistät luonnontieteilijät naturalisteiksi? Väitätkö todella ettei luonnontiedettä voi tehdä muut kuin naturalistit?
Jos näin on niin sinä itse sanot ettei tiedemies pysty tekemään "oikeaa tiedettä" jos hän ei ole mieletään naturalisti... Sinä itse todistat Puolimatkan väitteen todeksi omilla mielipiteilläsi. Tämä jos mikä on huvittavaa.En minä ole sanonut luonnontieteilijöitä naturalisteiksi... :)
Naturalistinen ennakko-oletuskin on ihan eri asia... - tieteenharrastaja
pullaposki kirjoitti:
Miksi yleistät luonnontieteilijät naturalisteiksi? Väitätkö todella ettei luonnontiedettä voi tehdä muut kuin naturalistit?
Jos näin on niin sinä itse sanot ettei tiedemies pysty tekemään "oikeaa tiedettä" jos hän ei ole mieletään naturalisti... Sinä itse todistat Puolimatkan väitteen todeksi omilla mielipiteilläsi. Tämä jos mikä on huvittavaa.Sekoitat taas tuossa - ehkä tahallasi - toisiinsa naturalistisen maailmankatsomuksen ja luonnontieteen naturalistisen metodin.
Fundiskreationistinenkin tieteilijä pystyy tekemään "oikeaa tiedettä", jos pitää oman maailmankatsomuksensa työstään erillään. Näin onkin vaikkapa palstalla monesti nimeltä mainitun suomalaisen biokemiston kohdalla.
- kvasi2
Katsoin videon. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä mieltä Puolimatka on eri kvaliteettien kuten värien olemuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532325Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖271354Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut871106Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt551062Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me1741026Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.12941- 88914
- 68903
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22843Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10833