Voiko olla mahdollista? Päädyin yhteen narsistin kanssa,silloin olin heikko ja kiltti kuin mikä.Erosimme ja tajusin tästä ihmisestä kaiken.Nyt huomaan,että olen itse muuttunut hyvin paljon narsistin oloiseksi ihmiseksi.
Narsisti muuttanut minustakin narsistin?
15
391
Vastaukset
- narkutellaan taas
Sairas sairastuttaa. Siksi vatsatautisetkin eristetään, ettei se tartu.
Narsismi on kuitenkin sairaus, että kyllä ihmiset siitä oirehtivat. Sinä toivut. - Iina0307
Fyysiset oireet vähenevät ja muutenkin tunnet itsesi terveemmäksi, mutta tiettyjä piirteitä narsisti on pystynyt jättämään luonteesi. Minulla ainakin hävisi luottamus toisiin ihmisiin.
- eräsuhri
Kyllä se niin on että nsrsistin kanssa elänyt on muuttunut ihminen. Vaikka ero onkin totta niin henkiset haavat eivät parane ehkä koskaan.
Avoimuus on poissa, ennen minua pystyi lukemaan kuin avointa kirjaa (exän sanat)
Luonteeltani olin ennen: iloinen, leikkisä kaikki järjestyy ajattelutavalla varustettu ihminen. Nyt olen kyyninen, en liioin laske leikkiä, en naura, hermostun helposti, sulkeutunut. - piipp
En minäkään koe enää olevani oma itseni, vaikka uskon että takaisin siihen kuka olen pääsen taas, kuitenkin luottamukseni menettäneenä... Voit päästä eroon siitä katkeruudesta, vihasta ja ehkä itsekkyydestäkin mitä narsisti tai narsistit on suhun astuttanut. Yritä muistella aikoja jolloin olit oma itsesi. Minua se helpottaa koska muistan taas millainen ihminen oikeasti olen ja näin pyrin koko ajan tasapainottamaan ja tervehdyttämään itseäni... Luottamus ihmisiin ja ihmiskuntaan on tosiaan mennyt mutta aina ajoittain joku asia tuo sitä uskoa takaisin. Jos ihminen haluaa eheytyä ja toipua niin kyllä se on mahdollista, kyllä hän varmasti toipuu vaikka ammattiapua esim. terapiaa voi tarvita.. Itse olen myös narsistisen vanhemman lapsi joten traumat ovat syviä mutta silti haluan uskoa että jonain päivänä olen taas se kuka oikeasti olen.. tai tulen siksi ihmiseksi joksi minut on tarkoitettu.
- fleas
Älä huoli et ole narsisti mutta huonot tavat kyllä tartttuvat. Itsellekin käynyt noin. Niistä pääsee onneksi eroon.
http://www.lightshouse.org/fleas-fleas-fleas.html - 5+14
Kyllä,luottamus hävinnyt kokonaan.Jopa niitä hyviäkin ystäviä ja perheenjäseniä kohtaan.Siksi koenkin,että mulla ei hyviä ystäviä enää olekkaan sillä en luota enää keneenkään.Faktahan se vaan on,ettei keneenkään tule 100% luottaa.
Olen myös huomannut valehtelevani melkein kaikille.Ennen puhuin aina totta.Olen huomannut,että totuuden kertominen joka kerta on silkkaa hölmöyttä.Jokainen valehtelee ja vääristelee asioita aina välillä.Tai ainakin jokainen joka on vähääkään fiksu.
"Nyt olen kyyninen, en liioin laske leikkiä, en naura, hermostun helposti, sulkeutunut. "
Kyllä,samaa voin sanoa itsestänikin.
On tämä jotain hyvääkin tuonut tullessaan.Olen oppinut rakastamaan itseäni enemmän kuin ketään tai mitään muuta tässä maailmassa.Olen oppinut arvostamaan itseäni.Olen oppinut pitämään puoleni.Olen vahvempi ja fiksumpi kuin koskaan ennen.
Välillä on tosin tukahduttavan raskasta,kun näkee kaikki muut ihmiset niin tyhminä,että ei ole tosikaan.Mun täytyy ehkä harjoitella vielä tätä hymyilyä muille vaikka todellisuudessa tekis mieli ampua aivot pellolle.Mielistely on hieno taito,eikä sitä ihan kaikki osaa.
Lopuksi tahdon kertoa,että mä en halua enää edes muuttua takaisin siksi mikä mä olen joskus ollut.Se ihmine oli heikko ja hauras.Nyt mä olen vahva ja fiksu,ketä kukaan ei enää koskaan tule tallomaan.
Kiitos siis sinulle rakas ex narsisti mieheni,koulutit minusta paljon paremman ihmisen,kun mitä joskus olin :)- MrJuha82
Niin, hän tavallaan muutti sua, mutta onko parempi olla narsisti kuten nyt epäilet ittesi olevan vai oisko kuitenki parempi olla normi-ihminen?
En tarkoita nyt mitään yliherkkää ihmistä, joka ei kestä mitään kolhuja.
Se on sinällään sääli, kun lukee noita kommenttejasi pitkin tätä mestaa, joissa paljon kyynisyyttä ja sarkasmin sävyä.
Pidät meitä sitten tyhminä?
Kyllähän tyhmäki tajuaa, ja normaalisti tunteva ihminen, että välillä niitä ei oo mukava lukea vaan täytyy tulla pätemään sulle hieman.
Näin. =) ei pahalla.
Tarkennusta vielä tilaasi, voisitko jotenki "kikkailla", että et olisi niin paha, vaikka olet vahva tällä hetkellä, mutta et käyttäisi nyt vahvaa luonnettasi muita ihmisiä vastana siten, että kiusaat?
Voisit esim elää kuten muutki kiusaamatta ketään jne.
En mä itekään oo enään hirveen herkkä tyyppi, jollainen olin nuorena, mutta kyllä mä omasta mielestäni tajuan, mitä on naljailu, eikä sellaista normaali ihminen tule koskaan hyväksymään.
En mä siitä sillai herkisty, masennu mut hieman ottaa päähän ne sun jotkut äksyilyt ja sarkastiset kommentit, joissa oot suhteellisen tyly.
Mutta et oo kaikissa kommenteissasi sarkastinen, äksyilevä tai tyly.
Huomaa tämä.
Kehitä vielä itseäsi, älä mee pahuuden polulle.
Ihminen voi olla hyvä tyyppi vaikka onkin vahvaluonteinen.
Riski on aina toki siihen, että alkaa omaa vahvaa luonnettaan käyttää toisten kiusaamiseen. - kyllä vain
Sairaalla tavalla hyvä kirjoitus. Itse olen aina ollut jokseenkin kyyninen ja hieman sulkeutunut, mutta oma narsistitapaus toi tilanteeseen enemmän tai vähemmän merkittävän muutoksen. Kyyninen olen edelleen, mutta ihmistuntemukseni ja taitoni ovat parantuneet huomattavasti, ainakin ulkoisesti. Myös perfektionistisempi puoli minusta on tullut esiin, aina on varaa tehdä asiat paremmin tai nopeammin.
En tiedä olenko vahvistunut vai vain "kovettunut" henkisesti, mutta ainakin ajatusmaailma on "kovettunut". Entinen tilanteesta vetäytyminen ja ylpeyden nieleminen on muuttunut ainakin osittaiseksi suorasanaiseksi tilanteen kohtaamiseksi, välillä uhmakkaastikin.
Aina olen ollut "mielistelijä" tyyppiä, mutta nykyään enemmän toista henkilöä "peilaten" eli tutkien toisen mieltymyksiä ja yleistä luonnetta ja antamalla tälle "vastinkappaleensa" kuten oma narsisti teki minulle.
Itsekin olen tullut tietoisemmaksi omista rajoista, mitä minulle voi tehdä ja mitä ei voi. En ole enää se sama sätkynukke mitä sai hyppyyttää mielensä mukaan.
Nyt se mikä tässä kuitenkin on kaikki jännittävintä on se, että kaikesta paskasta mitä tältä henkilöltä niskaan sain, niin siitä huolimatta koen miltein helvetillistä kaipuuta samaan vanhaan. Niin sairasta kuin se olikin niin koskaan en ole tuntenut olevani yhtä elossa kuin tämän kanssa, joka opetti niin paljon niin itsestäni kuin muistakin ihmisistä. Tämä henkilö veti henkisellä väkivallalla alimpaan helvettiin ja toisella hetkellä nosti ylimpään taivaaseen. Samaa voinee verrata huumeaddikteihin, vieroitusoireiden iskiessä on pakko saada lisää.
Kyllähän tämä hieman meinaa kyrsiä, kun olen melko varma, että samaa tunnetta en tule enää koskaan enkä mistään saamaan kuin tästä henkilöstä, tämän läsnäolosta, tämän sanoista ja yleisestä olemuksesta. Henkilökohtainen helvetti se on tämäkin...
- 5+14
Mistäköhän mun kommenteista puhut kun ihan monikossa puhut? Enkä mä missään vaiheessa ole sanonut ketään kiusaavani.Sellaista en ikinä alentuis harrastamaan.
Sanoin vain,että rakastan itseäni enemmän kuin ketään tai mitään muuta,ja etten aijo antaa kenenkään enää hyppiä nenilleni.Sanoin olevani fiksu,ja monien muiden ihmisten paljon tyhmempiä.En voi sille mitään,mutta se nyt vain on totuus.
Toin ehkä itseni hieman väärin esille.En ole narsisti,mutta olen lähempänä narsistia kuin mitä olen ennen ollut.Olen vain oppinut rakastamaan itseäni.Eikä siinä ole mitään väärää."En ole narsisti,mutta olen lähempänä narsistia kuin mitä olen ennen ollut.Olen vain oppinut rakastamaan itseäni.Eikä siinä ole mitään väärää. "
Niin itsensä rakastamisessa ei ole mitään väärää, mutta mietis vielä mikä on tervettä ja mikä sairasta narsismia...
"Terveessä narsismissa itsensä rakastaminen ei tapahdu muiden ihmisten kustannuksella tai heitä väheksyen"
"Narsisti tuntee vahvuutensa ja heikkoutensa, eikä hänellä ole tarvetta korostaa itseään tai kykyjään eikä nujertaa toisia"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi- MrJuha82
Sä haukuit kerran meitä luusereiksi, jotka on poissa työelämästä.
Emme ole luusereita.
Se oli ilkeästi sanottu.
Kaikki ei kykene töihin, ja tekeekö se meistä heti luusereita???
Satun olemaan herkkätunteinen,mutten silti pahoita mieltäni siten, että menisin masentuneeksi.
En vain pidä sanasta luuseri meijän kohdalla. MrJuha82 kirjoitti:
Sä haukuit kerran meitä luusereiksi, jotka on poissa työelämästä.
Emme ole luusereita.
Se oli ilkeästi sanottu.
Kaikki ei kykene töihin, ja tekeekö se meistä heti luusereita???
Satun olemaan herkkätunteinen,mutten silti pahoita mieltäni siten, että menisin masentuneeksi.
En vain pidä sanasta luuseri meijän kohdalla."En vain pidä sanasta luuseri meijän kohdalla"
Niin asioihin on monenlaisia näkökulmia ja mielipiteitä riippuen ihmisestä... itse en edes usko, että "täysin tervettä/rikkumatonta" ihmismieltä on olemassakaan, kaikilla on enemmän tai vähemmän häiriöitä joissain tilanteissa/elämänvaiheissa...
Mitä tulee mainitsemaasi työelämään, niin onhan se nykyään aikas kaaottista, työtä pitäisi kaikkien tehdä, toisaalta työtä ei ole edes kaikille halukkaille ja mikä lasketaan työksi, sekö vain mistä maksetaan palkkaa...
Mutta joo, tuostakin aiheesta työelämä piisaisi kyllä juttua, mutta tässä yksi hiljattain lukemani artikkeli tähän esille ottamaasi aiheeseen liittyen...
"Esimerkiksi hyvin herkät ihmiset eivät kykene toimimaan nykytyöelämän pyörityksessä ilman mielen näkyvää oirehdintaa. Tästä seuraa tulkinta ihmisen yliherkkyydestä ja siitä, että ihminen on ongelmallinen, kun ei pärjää. Mutta ei kai ole tervettä selvitä oireitta epäinhimillisissä olosuhteissa, eikö silloin juuri ole tervettä mennä rikki."
http://maanhalla.wordpress.com/2012/06/11/sarkyminen-on-kaunista-yksi-nakokulma-mielenongelmiin/
- menneen vankitar
ehkä myös elämä ennen narsistia oli helppoa ja kivempaa,pahaa maailmaa et liiemmin tavannut? narsistit ovat hyviä opettejia ihmis-suhteissa ja ihmistuntijajoiksi opettemaan.elämä on oikeasti kovaa ja kylmää kyytiä useimmiten ,ja tilanteet ja ihmisiä tulee ja menee.ei tarvitse edes narskua kohdata kun kyynisyyden aistii ja uteliaisuuden joistakin ja lörpöttelijän.Luotan aniharvaan ja niitä on liian vähän ,syynä v-mäiset tapahtumat yleensäkin ja elämän kovuus.Luottamus täytyy ansaita ja ilokseni minuun luottaa aika useakin henkilö...vaikken itse aina luota.Olen oppinut olemaan saippuapala tutuille,en kerro pahemmin mitään kysymyksiin,puhun vain aniharvoille ja se riittää.ei tartte edes narsisita tavata elämässä kun huomaa miten ihmiset ovat kovia ja ei voi luottaa,utelaiaat ja juoruilevia.pitää olle kuori ja se ei saa koveta liikaa ,mulle kävi niin ,herkkikselle ja oma sisin on herkkä jota en pahemmin näytä kellekään.
- klöklölölklölölölölk
"ei tarvitse edes narskua kohdata kun kyynisyyden aistii ja uteliaisuuden joistakin ja lörpöttelijän"
Niinhän se on, että tiettyjä itsekkyydestä kumpuavia ominaisuuksia on paljon olemassa ihan p-häiriöttömissä henkilöissä. Esimerkiksi tämä mainio pätkä toisesta keskustelusta, tuo kyllä mieleen henkilöitä, jotka tuskin ovat p-häiriöisiä, mutta jotka totisesti tulevat omaan mieleen heti ensimmäisenä kun tuonkin lukee. Terveetkin ihmiset ovat vähän kypsempiä tai vähän kypsymättömämpiä jossain elämänsä vaiheessa.
"kuvittelee sanansa olevan laki sekä tietävänsä kaiken ja kaiken jonka hän miettii tai sanoo, olevan puhdas fakta ilman minkäänlaisia keskusteluja asioista, jos sinä kerrot totuuden, [......] hyökkää päälle väittelemään, hän ei tee sitä todellisuudessa siksi että asiat riitelevät, vain siksi että ihmiset riitelevät"
- jih
100 varmasti narsistin puoliso muuttuu narsistiksi; luepa palstan kostonhimoisia ex-puolisoita = narsku kostonhimon vallassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041076
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt581025Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103591Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89581- 78551
- 53547
- 39528