Paavalista jauhaminen

Susi76

Tässä Foorumissa näyttää enemmän olevan kysymys uskooko Paavaliin kuin Raamattuun ja Jeesukseen. Paavali ei kertaakaan julistanut että häneen uskovat pelastuisi vaan että ne Pelastuu jotka ottaa Evankeliumin vastaan ja uskoo sen.

5

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susi76

Kelpasihan tämä nuolaisu sinulle Teuvo? Lurps lurps

• Oiva neuvo

Koetahan työstää ongelmiasi.

• Susi76
        Oiva neuvo kirjoitti:

Koetahan työstää ongelmiasi.

Tähän Foorumiin on ainakin kerääntynyt jollain tavalla Henkisesti heikompi aines osa. Katsotaan onko vuoden päästä sama tilanne.

• Täytyy sanoa, etten ole seurannut niin aktiivisesti tätä foorumia, että hahmottaisin mistä tässä on oikein kyse. Kerron hieman ajatuksiani silti. Tarkoitus ei ole provosoida.

Toki Paavalia ei ole ristiinnaulittu kenenkään puolesta eikä hänen nimeensä kasteta kristittyjä (1. Kor. 1:13). Hän oli syntinen ihminen, joka häpesi syvästi menneisyyttään. Kuitenkin Paavali kirjoitti suuren osan Uutta testamenttia. Hänellä oli tietoisuus siitä, että Jeesus kutsui hänet erityisellä tavalla seuraajakseen ja lähettilääkseen (kr. apostolos).

Minusta ei ole syytä asettaa Jeesusta ja Paavalia, Herraa ja Herran palvelijaa/orjaa (kr. doulos) vastakkain. Paavali tulkitsee kirjeissään mm. sitä, mitä Jeesuksen kuolema ristillä ja ylösnousemus merkitsevät. Jo varhaiset kristityt kokivat, että Paavalin kirjeillä on erityistä arvovaltaa (2. Piet. 3:15-16).

Paavali antaa kirjeissään mm. seuraavia ohjeita:

1. Kor. 4:16: "Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani."
      1. Kor. 11:1: "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja. "
      Fil. 3:17: "Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana."

Paavali oli ihminen, ei enempää. Hän itse sanoi: "Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki [toiset apostolit] minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani." (1. Kor. 15:10).

• kjhgfd

Paavali oli saatanaa palveleva rikollinen (piste)

Kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä.
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia
        Kristilliset = Jeesuksen seurakuntalaisia opetuslapsineen

kristityt:
        Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava mies:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

HUOM! Raamatun Paavali ei ilmoittanut eroa saatanasta saaneensa joten siitä voitte vetää totuuden tai uskonne selvyyden erot asian suhteen.
        Ei ole merkitystä sillä, että pyysikö Paavali eroa uskoon tulemista ennen tai jälkeen sillä usko on saatanaa tai/ja saatanaa palvelevaa herraa jumalalaksi uskomista. (tutki mm paavalilais-luterilaisuuden katekismuksen ensimmäinen käsky jossa kielletään palvelemasta Jumalaa ja Jeesusta)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      377
      40059
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      115
      8502
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      5960
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      22
      4538
    5. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3845
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3572
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      74
      3131
    8. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      32
      2828
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2428
    10. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      19
      2252
    Aihe