Onko Venäjä investoinut jo liikaa Ukrainan kriisiin?

Itä vs. Länsi

Venäjä on eri lähteiden mukaan satsannut Itä-Ukrainan kriisiin jo melkoisesti. Venäjällä täytyy olla tässä tarkoitusperässä joku merkittävä tavoite. Miksi muuten, pelkästään periaatten ja näyttämisen vuoksi tuhlaisi kalliita, kaikkein modenrneimpia sotakalustojaan sinne? Jos kysymys olisi vain näyttämisen halusta ja ilkeilystä, siellä olisi vanhentuneet, muutenkin uusimista kaipaavat kalustot "hävitettävänä". Nyt siellä on parasta, mitä rahalla saa.

Venäjä on ehkä huomannut jo uhkayrityksensä riskit, mutta kannattaako sen enää vetäytyä, kun hankkeeseen on investoitu jo merkittävästi? Kannattaako Venäjän enää odottaa muuta kuin hyvää syytä aloittaa täysimittainen sota Ukrainaa vastaan? Länsi katsoo vielä sivusta huolestuneena ja yrittää pakotteilla hillitä Venäjän toimia. Se on turhaa. Venäjä on periaatteessa niin omavarainen, että se tulee erittäin hyvin toimeen ilman kauppakumppaneitaankin pitkän ajan.

Putin tekee itsestään Venäjällä kansan petturin ja hirvittävän tuhlarin, jos Ukrainaa ei saada Venäjän haltuun. Hän on muutenkin heikossa taloustilanteessa investoinut kriisiin hirvittävät summat ja sitä kansa tuskin tulee sietämään, jos lopputulos on sama, kuin ennen kriisiä. Selittelyt Venäjän etupiirin puolustamisesta tuskin menee läpi. Jos Venäjä ei saa Ukrainaa, se on venäläisten silmissä samaa, kuin Ukrainan voitto. Putinilla ei ole siihen enää varaa.

Johtopäätös: 3. maailmansota on ehkä juuri alkanut.

5

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fire or water?
    • fly under the radar

      Venäjällä täytyy olla tässä tarkoitusperässä joku merkittävä tavoite.

      Vastaus: Venäjä ei yksinkertaisesti halua että Ukrainasta tulee NATO jäsen.

      Ja muuten vaan, koko AP kirjoitus on nk hillitty trollaus.

      • Itä vs. Länsi

        Ukrainalla ei taida olla asiaa Naton jäseneksi pitkään aikaan, vaikka sota loppuisi piankin. Maa on sen verran sekaisin ilman sotaakin, että Nato ei senkään vuoksi huoli sitä täysjäseneksi. Joku Suomen tyyppinen kumppanuussopimus on mahdollista, mutta sillä ei Venäjälle ole todellista merkitystä. Kysymys on kartasta. Katsokaa karttaa, miten Ukraina sijoittuu, se on hyvin tärkeä alue Venäjälle. Periaatteessa olisi Suomenlahden rannikotkin, mutta siihen Karhu ei (vielä) uskalla härppiä. Se olisi länsivalloille liikaa.


      • Nex and next
        Itä vs. Länsi kirjoitti:

        Ukrainalla ei taida olla asiaa Naton jäseneksi pitkään aikaan, vaikka sota loppuisi piankin. Maa on sen verran sekaisin ilman sotaakin, että Nato ei senkään vuoksi huoli sitä täysjäseneksi. Joku Suomen tyyppinen kumppanuussopimus on mahdollista, mutta sillä ei Venäjälle ole todellista merkitystä. Kysymys on kartasta. Katsokaa karttaa, miten Ukraina sijoittuu, se on hyvin tärkeä alue Venäjälle. Periaatteessa olisi Suomenlahden rannikotkin, mutta siihen Karhu ei (vielä) uskalla härppiä. Se olisi länsivalloille liikaa.

        Niin, ensin Ukraina ja jos länsi ei juuri mitään tee niin mikä maa on seuraavana listalla?

        Putin haisee fasistilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe