yleensä on ajatus että jos ydinsota syttyisi niin se tuhoaisi ihmiset ja elämän maapallolla.
mutta onko näin? ohjuksethan on suunnattu kaupunkeihin ja niistäkään tuskin kuin murto-osaan.
useisiin maihin tuskin tulisi yhtäkään ydinohjusta.
meriä 70%maapallon pinta-alasta sinnekkään ei yhtään ohjusta.
haja-asutus ja erämaat ei pommitusta.
eli ydinräjähdysten määrä pinta-alasta olisi hyvin minimaalinen. toki suurkaupungeissa tuhot ja uhrien määrä olisi hurjia mutta tuskin läheskään kaikki ihmiset maailmassa kerralla kuolisivat?
tietysti säteily ja laskeumat tulisivat mutta kauanko ne kestäisivät?
onhan Hiroshimassakin täysi elämänmenoja päällä ja Tshernobylissä luonto voi ihan hyvin.
eli mitäs mieltä olette??
ydinsodan
6
121
Vastaukset
Nykyisin pieninmätkin ydinkärjet ovat 10* tuhovoimaisenpia kuin Hiroshiman pommi. Suurimmat ovat 1000* tehovoimaisenpia.
Jos ydinsodassa ammuttaisiin vaikkapa 1/3 ydinaseista koituis maapallolle luultavimmin ydintalvi ilmakehään nousseen epäpuhtauden vuoksi. Ravinnonsaanti loppuisi ja ihmisten elinmahdollisuudet kävisivät vähiin.
Eli jos ei säteily tappaisi niin luultavasti kylmyys ja nälkä.
Osa eliöistä säilyisi varmasti.- Me Again
"Jos ydinsodassa ammuttaisiin vaikkapa 1/3 ydinaseista koituis maapallolle luultavimmin ydintalvi ilmakehään nousseen epäpuhtauden vuoksi."
Se riippuisi suuresti siitä millä korkeudella aseet on räjäytetty. Pintaräjäytykset esmes toisivat hyvin voimakkaan laskeuman ja mahdollisesti myös havaittavan ilmaston kylmenemisen.
Jep.
Siviilikohteet tuhotaan ~1km korkeudessa tapahtuvilla räjäytyksillä ja sotilaskohteiden bunkkerit maassa tapahtuvin räjäytyksin.- pölyhiukkanen
nousisiko niin paljon pölyä ja miksi se siellä niin kauan pysyisi ettei aurinko voisi lämmittää? joku teoriako vain?
ennen irakin sotia muistaakseni puhuttiin että jos öljykentät palavat tulee niin paljon savua että auringon valo ei pääse maahan.. no kentät paloivat aurinko paistoi - Me Again
pölyhiukkanen kirjoitti:
nousisiko niin paljon pölyä ja miksi se siellä niin kauan pysyisi ettei aurinko voisi lämmittää? joku teoriako vain?
ennen irakin sotia muistaakseni puhuttiin että jos öljykentät palavat tulee niin paljon savua että auringon valo ei pääse maahan.. no kentät paloivat aurinko paistoiIlmiölle on historiallisia edeltäjiä. Krakataun purkaus 1800-luvulla esimerkiksi tuotti useaksi vuodeksi erikoisia ilmastollisia ja optisia vaikutuksia.
- Ssjossain
Ja wikipedia:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ydintalvi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683