Onko muilla ahdistuneilla ja/tai panikoivilla etenkin aamulla sellaista oiretta että syke nousee ja joskus sydän oikeen hakkaa ihan pienessäkin rasituksessa. Samalla myös on jotenkin vaikea hengittää normaalisti, ja ilmeisesti just väärästä hengityksestä, sydän hakkaa. Päivän edetessä oireet vähenee. Kertokaa kokemuksia ja vinkkejä miten pääsen eroon tuosta vaivasta.
Muilla samaa oiretta???
5
<50
Vastaukset
- niin luulisin
Unen aikana roppa on levossa ja ei oikein saa otetta mielen panikoimisesta ja ehdi sopeutua.
Kun itselläkin oli tuota häiriötä 3-vuorotyötä tehdessä ja kerrostaloyksiössä asuessa. Arvelin sen olevan tressistä johtuvaa sydämen rytmihäiriötä.
Etenkin yölöysin jälkeen herättyä sydän pärähti korkeille kierrosluvuille.
Ihme kyllä sydämen toiminta kummasti rauhoittui kun pääsin asumaan ystävättäreni saunamökkiin, ikäänkuin hyvänhaltijan omistajan tontille.
Vaiva uusiutui monia vuosia myöhemmin. Asuin omassa mökissä. Kaiken piti olla OK. Kuitenkin nukahtamisvaiheessa illalla alkoi esiintymään outoja asioita.
Heräsin siihen, että olin putoamassa alas pohjattomaan tyhjyyteen. Pelon kouraisut sydänalassa saivat sydämen hakkaamaan hullun lailla.
Tulkitsin tämän amatöörinä aivolohkojen heikkona yhteenkoplausvaiheena. Siinä itä on vertauskuvallisesti hyvin kaukana lännestä.
Tämän suositeltiin meditointia. Ihme kyllä se toimi. Toimii vieläkin.
Oli kolmaskin kriisivaihe; Nukahtamisvaiheessa heräsin siihen, että ympärilläni oli värikkäiden ja kauhistuttavien, satojen irvistelevien "pirunkasvojen" piiri.
Nämä tulkitsin parapsykologisia asioita hallitsevan naisihmisen lähettämiksi.
Päräytin mielen-näytille kirkkaan auringon helteistä porotusta. Inhat "pirunkasvot" häipyivät pimeään. Ovat siellä pysyneetkin toistaiseksi.
- hermoilija
Täällä yks jolla sama vaiva...erittäin inhottavaa ja joka aamu herää kamalaan ahdistukseen ja korkeaan sykkeeseen, rauhottuu päivän mittaan mutta nyt olen alkanu pelkäämään aamuja ja sehän vaa pahentaa oireilua. En oo keksiny mitään kikkaa miten sen sais kytkettyy pois. Todettu ahdistuneisuushäiriö..lääke on mutta ei oo täysin vielä purru oireisiin. Terapiaan onneks menossa jos se vähän auttais :) ja tosiaan mua on tutkittu, eli laajat verikokeet, virtsakokeet ja 24h holteri eikä mitään poikkeavaa löytyny. Taitaa vaan päässä olla häikkää. Syötkö jotain mielialalääkkeitä vaivaan ja onko tutkittu laajemmin?
- Yksitoista
Minulla oli tuo sama, ja koko joukko muita lisäksi. Pääsin niistä "eroon" lakkaamalla uskomasta psykosomatiikkaan. Nyt minulla sydän hakkaa aamulla, ja kädet vapisee, mutta siinähän hakkaavat ja vapisevat, ei se ole minun ongelma. Ei kuulu minulle.
- oiskotätä
Olette sairastuneet huonosta sisäilmasta. Luultavasti oleskelette koneellisesti tuulettuvassa huoneistossa tai hometalossa. Elimistön hengitysmekanismi on alkanut reagoimaan niin, että yöllä hengitys ei kulje kunnolla ja elimistö turtuu väärällä tavalla. Aamulla kestää pitkään ennenkuin keho pääsee käyntiin kunnolla, siitä nuo aamututemukset. Tiedän omasta kokemuksesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2329856
- 1236761
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h486304- 794837
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324530- 353632
- 613234
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na283095Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta253088Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue263033