Siis Jumalalla on myös nimi, alkuperäisissä kirjoituksissa se löytyy yli 7000 kertaa.
Ihan turha on sitten alkaa väittämään muuta, piste
Jumalan nimi löytyy myös KR 1933
12
138
Vastaukset
- Tästä
Nimi löytyy.
http://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksiä/jumalan-nimi/Ei löydy mistään KR33/38 Raamatusta ja mistään alkukielisistä ei löydy JHVH Uudesta Testamentistä vain ja ainoastaan se on lisätty u.m väännökseen
- GVI,arto !!
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Ei löydy mistään KR33/38 Raamatusta ja mistään alkukielisistä ei löydy JHVH Uudesta Testamentistä vain ja ainoastaan se on lisätty u.m väännökseen
totuusvoittaaaina9.11.2014 23:38
---- mistään alkukielisistä ei löydy JHVH ----
johan pomppas, vai ei JHVH löydy?
mitä sää Tottis oikein nappailet iltatees seassa?
se _JHVH___ onkäännetty nimeksi JAHVE==>>
Tietoja 7 tuloksesta (0,12 sekunnissa)
Toinen Mooseksen kirja 3 luku
"Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on ...
www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.3.html
Toinen Mooseksen kirja 6 luku
2 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen Jahve, Herra. 3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta ...
www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.6.html
Toinen Mooseksen kirja 15 luku
hän pelasti minut. Hän on minun Jumalani, häntä minä ylistän, minun isieni Jumala, hänen kunniaansa minä laulan. 3 Herra on soturi, Jahve on hänen nimensä.
www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.15.html
Jesajan kirja 42 luku
8 Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville. 9 Näettekö: minkä ...
www.evl.fi/raamattu/1992/Jes.42.html
Toinen Mooseksen kirja 34 luku
5 Herra laskeutui alas verhoutuneena pilveen, tuli Mooseksen luo ja lausui nimen Jahve. 6 Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: " Herra, ...
www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.34.html
Toinen Mooseksen kirja 33 luku
Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve*. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet ...
www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.33.html
Kolmas Mooseksen kirja 11 luku
Raamatun uusi (1992) suomennos HTML-muodossa.
www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.11.html - Lasit hukassa?
GVI,arto !! kirjoitti:
"Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on ...
2 Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen Jahve, Herra. 3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta ...
hän pelasti minut. Hän on minun Jumalani, häntä minä ylistän, minun isieni Jumala, hänen kunniaansa minä laulan. 3 Herra on soturi, Jahve on hänen nimensä.
Jesajan kirja 42 luku
8 Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville. 9 Näettekö: minkä ...
5 Herra laskeutui alas verhoutuneena pilveen, tuli Mooseksen luo ja lausui nimen Jahve. 6 Sitten Herra kulki hänen editseen ja sanoi hänen kuultensa: " Herra, ...
Herra sanoi: "Minä annan kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen Jahve*. Minä annan anteeksi kenelle tahdon ja armahdan kenet ...
www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.11.htmlEtkö sinä vatipää tampio osaa lukea? Arto puhuu uudesta testamentista.
GVI,arto !! kirjoitti:
Jesajan kirja 42 luku
www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.11.htmlKR92 on laitettu Vanhaan Testamenttiin nimi Jahve, vaikka mitään varmuutta nimen oikeellisuudesta ei ole. Uudessa Testamentissa ei esiinny kuin jehovan todistajien u.m käännöksessä. Mutta on KR92 laittanut todella kukkasen 5MOOS.32:8 Että kaikkille kansoille on Jumala tehnyt oman jumalan
- ???
Laitatko tarkan kohdan mistä Jumalan nimi on luettavissa KR 1933:ssa. En ole löytänyt. 1992 käännöksessä on Jahve muutaman kerran.
- lukekaa sanaa aina
Minäkin tarkoitin KR 1992, että aloitukseen tuli väärin.
- JHVH, ei muuta
Jumalan nimi on vanhimmissa teksteissä neljä heprean konsonanttia, joita vastaa meikäläisissä aakkosissa JHVH. Se on aika mahdoton ääntää ilman vokaaleja. Ongelmana on se, että oikeita vokaaleja ei ole tiedossa. Moni on aikojen saatossa yrittänyt "ennallistaa" nimeä lisäilemällä vokaaleja heprean kieliopin mukaan, mutta se ei ole aivan yksinkertaista. Konsonantit ovat sellaiset, että ne eivät oikeastaan heprean kieliopin mukaan voi olla tuossa järjestyksessä. Nimi ei siis mitä todennäköisimmin ole alun perin hepreaa. Siksi heprean kielioppi ei siihen toimi ja nimi voi olla todelliselta ääntämykseltään käytännössä mitä vain. Jeesus antoikin meille mallin puhutella Jumalaa näin: "Isä meidän, joka olet taivaissa".
- Hoipoti
Joo, taivaan Isä on hyvä. Paavali puhui Jumalasta. Ei saa mennä tärkeysjärjestys lahkoon, sillä kristinopissa tärkeintä on Raamatun mukaan lähimmäisen rakkaus, Jumala on rakkaus
- Pii on 3.0
" alkuperäisissä kirjoituksissa ..."...
kerropa mistä nämä alkuperäiset kirjoitukset ovat , jos löytyy , tulet maailmankuuluksi samantien , - pätevä kirjoittaja
Salmit ja Jobin kirja, kääntänyt Aapeli Saarisalo:
Tässä käännöksessä käytetään kauttaaltaan nimeä Jahve
miksi? - Käännös
Jumalan nimi on vuoden 1642 suomenkielisessä kirkkoraamatussa 2. Mooseksen kirjan 4:21:n selityksessä muodossa ”Iehovah”,...
...ja vuoden 1685 kirkkoraamatussa 2. Mooseksen kirjan 6:1:n reunahuomautuksessa muodossa ”Jehovah”,...
...vuoden 1913 väliaikaisessa raamatunkäännöksessä 2. Mooseksen kirjan 6:3:ssa muodossa ”Jehovah”...
...ja vuoden 1992 kirkkoraamatussa seitsemän kertaa muodossa ”Jahve”.
Ks. esim. Googlen haulla: ”iehova” / ”kuvat aiheesta iehova”
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833278
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342615- 612248
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.702209Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512161Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191917- 611884
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191763- 861622