"Lopun aika ja Jeesuksen paluu"

Tuomiolla

Suuren torven soidessa hän lähettää..
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani ei katoa..
Toinen otetaan, toinen jätetään...

Julkaistu 28.9.2014
Leipäsunnuntai
Osmo Väätäinen

https://www.youtube.com/watch?v=92-KIYQo-bo

35

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todella asiallista

Puhuu oikeista ja vääristä profeetoista ja mistä ne erottaa.

Yllättävän hyvää, profetallista sanaa, ilman liberaaleja oppeja.
      Nyt kyllä suosittelen kaikille kuuntelua, riippumatta srk.sta tai uskonsuuntauksesta.
      Kertokaa, jos löydätte jotakin epäraamatullista puheesta.

• Tästä puhuu

1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

• Loppu
        Tästä puhuu kirjoitti:

1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
        2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
        16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
        17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
        18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
        33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
        34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
        35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
        36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
        39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
        40 Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        41 Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
        42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
        43 Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
        44 Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.

• Hyväpuhe

Kun stana paljastetaan, se alkaa itkeä ja puhua rakkaudesta, kertoo puhuja ja jatkaa, että antikristus on todella miellyttävä, oikein hyvä ihminen, joka siten eksyttää jos mahdollista, valitutkin.

• ...

...

• Ps.119:90.

"Taivas ja maa katoavat", Mitä sanoo Raamattu. Ps.104:5. Sinä asetit maan perustuksillensa, niin että se pysyy horjumatta iankaikkisesti. Saarn.1:5. Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee mutta maa pysyy iäti.

• ...

...

• 6789
        ... kirjoitti:

...

iii9989

• Tulkinta: Vanha maa poistuu ja luodaan uusi ikuinen maa.

2Piet. 3:13
        Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

Jes. 65:17
        Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;

Ilm. 21:1
        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Jes. 66:22
        Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.

• ...
        yurki1000js kirjoitti:

Tulkinta: Vanha maa poistuu ja luodaan uusi ikuinen maa.

Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.

Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.

....

• ...
        yurki1000js kirjoitti:

Tulkinta: Vanha maa poistuu ja luodaan uusi ikuinen maa.

...

• Sepä se

Mutta se Raamatun kokonaisuus?

• ...

...

• Niinpä niin

Loppua odotellessa kuuntelemme Raamatullisia profetioita.

• ???

???

• +++

• Amen

Todella hyvä esitelmä. Profetiaa.

• :::

:::

• Hyvä opetus

Kiitos aloitukselle.

• Kuuntelehan

j2hptw

• uuuu

uuuu

• Minäkin

Suosittelen.

• Opetusta

Todella mielenkiintoista.

• Kiitos Herralle

111 on jo tutustunut opetukseen.

• Kuulemme

Kerrankin oikeaa sanaa.

• 8088

9880

• Amen!
    • Ihmettä minusta

Moniko aloitus on saanut 10p. ja 126 lukijaa, mutta palstalaisia ei kiinnoista asiallinen selitys Raamatusta. pappi selittää ilmestyskirjaa. Täällä maallikot luulee olevansa viisaampia.
      ulkopuoliset kiinnostuvat kuitenkin.

• Tietty

Tarkoitan uskovaisten linkkiä.

• Westsider-

Paras avaus aikoihin, ilman harhoja salaisesta tempauksesta, jota Raamattu ei tunne.
      Siinä samassa yhdessä tempauksessa nousee niin ympärileikatut kuin ei ympärileikatut, He ovat ne viisi viisasta neitsyttä. Ne toiset viisi (tyhmää) saavat vain kuulla: "minä en tunne teitä" Heiltä puuttui uudestisyntymässä saatu Pyhän Hengen sinetti, joka on Jumalan omaisuuden vakuutena lunastuksen päivää varten.

• Tempaus jakaa kansaa ja tulee jakamaan kansaa. Toiset otetaan ja toiset jätetään. Olen morsian. Odotan Sulhoa. Toiset odottavat Antikristusta. Tempaus ei vaikuta kovin salaiselta.
        https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8

• Jyrki...
        yurki1000js kirjoitti:

Tempaus jakaa kansaa ja tulee jakamaan kansaa. Toiset otetaan ja toiset jätetään. Olen morsian. Odotan Sulhoa. Toiset odottavat Antikristusta. Tempaus ei vaikuta kovin salaiselta.
        https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8

Mutta katsoitko videon?

• serafiina3

Kuuntelin tämän saarnan eilen ja on kyllä hyvää asiaa juuri tähän hetkeen meille kaikille jotta pysymme hereillä näinä vaikeina aikoina. Ja kun ajat tästä vielä kovenevat tulevaisuudessa.

• Suosittelenkin

Kannatti kuunnella todellakin.

• Huom!

Tämä on aina piilossa oleva ketju näköjään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      617
      2340
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      27
      1166
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1128
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      9
      1008
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      92
      916
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      875
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      91
      787
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      731
    10. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      29
      603
    Aihe