Toiselta palstalta pieniä otteita kesäjuhlien aiheuttamasta suuttumuksesta:
"Reilun tuhannen hengen liiton johto juhli hotellissa niin, että loppulaskuksi tuli muhkeat 20 441,09 euroa. Summa on käsittämättömän suuri."
"Liiton talous on kuralla ja tilinpäätös jää luultavasti tappiolliseksi. Seuraavina vuosina uskolliset rivijäsenet saavat maksaa tämän hömpöttelyn takia syntyneen vajeen."
"Rivijäseniä voi mielestäni pitää uskonnon uhreihin verrattavina ihmisinä. Vapaa-ajattelijain Liitto on kuin pieni ja ongelmallinen uskonyhteisö."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13230807
Pitäisi järjestää jotain tukea ihmisille, että eroaisivat vapariyhdistyksestä. Ei tämmöinen hyväksikäyttö saa enää jatkua.
Vaparien juhlinnan kustannukset herättävät närää
87
94
Vastaukset
- Humanisti-vapari
Liittokokouksessa oli läsnä liiton jäsenyhdistysten edustajia eri puolilta Suomea Luoteis-Lappia, Kainuuta, Lappeenrantaa, Turkua ja Poria myöten.Liittokokous pidetään kolmen vuoden välein, ja siinä vasta valitaan liiton johto.
Kaksipäiväisen kokouksen ensimmäisen kokouspäivän iltana oli illallinen, mutta siihen ei sisältynyt alkoholitarjoilua, siis ei myöskään monissa muissa yhteyksissä illallisiin sisältyvää kahta kaatoa viiniä/olutta. Kumpanakin kokouspäivänä oli normaali lounastarjoilu.
Kaikki edustajat ja kokousvirkailijat yöpyivät kokoushotellissa. Näin majoituspaikalle menoon ei kulunut aikaa. Se mahdollisti myös eri puolilta maata saapuneiden vapaa-ajattelijain keskustelut ja toisiinsa tutustumisen.
Kokousedustajien matkakustannukset muodostavat huomattavan kuluerän kokouskustannuksiin.- Humanisti-vapari
Siis muissa kuin vapaa-jattelijain liiton yhteyksissä illallisilla on varsin usein ruokajuomavaihtoehtoina veden lisäksi viini/olut. Sen sijaan esim. liiton toimintaseminaarissa 2013 ei alkoholitarjoilua ruokailuissa ei ollut.
Kuitenkin liiton 70-vuotisjuhlaillallisella Käpylän työväentalolla oli ruokajuomana myös viimi/olut. Miten menetellään 75-vuotisjuhlasa, jää nähtäväksi. - Rahan tuhlausta
Miksi kokousedustajien matkat maksettiin, eikö jokaisen tulisi maksaa omat kustannuksensa?
- eroa vapareista
Humanisti-vapari kirjoitti:
Siis muissa kuin vapaa-jattelijain liiton yhteyksissä illallisilla on varsin usein ruokajuomavaihtoehtoina veden lisäksi viini/olut. Sen sijaan esim. liiton toimintaseminaarissa 2013 ei alkoholitarjoilua ruokailuissa ei ollut.
Kuitenkin liiton 70-vuotisjuhlaillallisella Käpylän työväentalolla oli ruokajuomana myös viimi/olut. Miten menetellään 75-vuotisjuhlasa, jää nähtäväksi.70-luvulla taistolaisten bileissä oli aina vodkaa eikä tarvinnut maksaa.
Mutta on noin pienen poppoon kokouskuluiksi aivan järjetön summa! - eroa vapareista
Rahan tuhlausta kirjoitti:
Miksi kokousedustajien matkat maksettiin, eikö jokaisen tulisi maksaa omat kustannuksensa?
Juuri näin. Nyt nuo kustannukset menevät niiden kukkarosta, joita ei juhliin lainkaan huolittu! Ja silti on vielä budjettivaje täytettävänä. Arvatkaa vaan keiden pussista sekin otetaan?
- Humanisti-vapari
Koska eri yhdistysten edustajien matkakulut kokouspaikalla ovat hyvin erilaisia.Esimerkiksi tamperelaisten edustajien matkakulut olivat varsin pieniä Luoteis-Lapin tai Rovaniemen tai Kemin tai Kainuun yhdistysten edustajien matkakuluihin verrattuna. Liitto tukee näin jäsenjärjestöen jäsenten yhdenvertaisuutta.
Ei. Tällöin eri puolilla maata asuvat liittokokousedustajat olisivat täysin eri asemassa. Minä pääsin liittokokoukseen polkupyörällä, mutta aika monen matka kulutti monta euroa. Suomi on suuri maa.
- eroa vapareista
Koska eri yhdistysten edustajien matkakulut kokouspaikalla ovat hyvin erilaisia.Esimerkiksi tamperelaisten edustajien matkakulut olivat varsin pieniä Luoteis-Lapin tai Rovaniemen tai Kemin tai Kainuun yhdistysten edustajien matkakuluihin verrattuna. Liitto tukee näin jäsenjärjestöen jäsenten yhdenvertaisuutta.
Juhlimaan tulleet voisivat tasapuolisesti jakaa kaikkien matkakulut sen sijaan, että rahat otetaan niiden kukarosta, joita ei juhliin edes huolita.
- Humaniti-vapari
eroa vapareista kirjoitti:
Juuri näin. Nyt nuo kustannukset menevät niiden kukkarosta, joita ei juhliin lainkaan huolittu! Ja silti on vielä budjettivaje täytettävänä. Arvatkaa vaan keiden pussista sekin otetaan?
Littomaksu on myös tänä vuonna 10 euroa yhdistyksen henkilöjäsentä kohti. Se on ollut aiemmin suurempi euromäärä. Liitolla on liittomaksujen ja pienen valtiontuen lisäksi jonkin verran myös muita tuloja.
Liiton toiminnan valtakunnallisesta luonteesta huolehtiminen on tärkeää. Tavoitteidemme toteutumisa jatellen pitää muisaa, että kansanedustajat valitaan vaalipiireistään eri puolilta Suomesa. - eroa vapareista
jori.mantysalo kirjoitti:
Ei. Tällöin eri puolilla maata asuvat liittokokousedustajat olisivat täysin eri asemassa. Minä pääsin liittokokoukseen polkupyörällä, mutta aika monen matka kulutti monta euroa. Suomi on suuri maa.
Ratkaisu olisi ihan selvä, kuten edellä kirjoitin.
- Humanisti-vapari
Juhlimaan tulleet voisivat tasapuolisesti jakaa kaikkien matkakulut sen sijaan, että rahat otetaan niiden kukarosta, joita ei juhliin edes huolita.
Liittokokous on sääntömääräinen ja valtakunnallisen liiton järjestödemokratian kannalta äärimmäisen tärkeä kokous eikä mikään juhla.
- Humanisti-vapari
Kokousedustajat siis uhrasivat kaksi kokonaista päivää (ja ehkä kaksi yöjunamatkaa päälle) kesäkuun puolivälissä, jolloin olisi voinut olla jotain muutakin tekemistä kuin istua hotellin seinien sisällä. Ei olisi tietenkään ollut kohtuullista vaatia heitä maksmaan henkilökohtaisesti koko joukon matkakulut.
Mutta eihän tuon kiusanhengen tarkoitus olekaan liiton kehittäminen, vaan liiton toiminnan häiritseminen ja vahingoittaminen. - eroa vapareista
Humaniti-vapari kirjoitti:
Littomaksu on myös tänä vuonna 10 euroa yhdistyksen henkilöjäsentä kohti. Se on ollut aiemmin suurempi euromäärä. Liitolla on liittomaksujen ja pienen valtiontuen lisäksi jonkin verran myös muita tuloja.
Liiton toiminnan valtakunnallisesta luonteesta huolehtiminen on tärkeää. Tavoitteidemme toteutumisa jatellen pitää muisaa, että kansanedustajat valitaan vaalipiireistään eri puolilta Suomesa.Kuka maksaa, kun liitto menee miinukselle. Johto ei ainakaan. Joko rivijäsenet tai sitten tappiot sosialisoidaan valtiolle. Ehkä molemmat niin tulee siinä sivussa pikkuisen hynää johdon uusiin juhliin.
Eikä ne mitään kansanedustajia ole! Taitaa taas vanha taistolaismeininki nostaa päätä. Mitätön vähemmistö ryhtyy muka kansanedustajiksi. Jo on taas aikoihin eletty!!!! - eroa vapareista
Kokousedustajat siis uhrasivat kaksi kokonaista päivää (ja ehkä kaksi yöjunamatkaa päälle) kesäkuun puolivälissä, jolloin olisi voinut olla jotain muutakin tekemistä kuin istua hotellin seinien sisällä. Ei olisi tietenkään ollut kohtuullista vaatia heitä maksmaan henkilökohtaisesti koko joukon matkakulut.
Mutta eihän tuon kiusanhengen tarkoitus olekaan liiton kehittäminen, vaan liiton toiminnan häiritseminen ja vahingoittaminen.Kyllä siellä juhlittiin. Sellainen viesti on osallistujilta tullut.
Jos minä matkustajan johonkin omaan harrastukseeni, minä maksan itse matkani. Miksei se sovi vaparieliitille? eroa vapareista kirjoitti:
Kyllä siellä juhlittiin. Sellainen viesti on osallistujilta tullut.
Jos minä matkustajan johonkin omaan harrastukseeni, minä maksan itse matkani. Miksei se sovi vaparieliitille?Oletko myös sitä mieltä, että evlut kirkolliskokoukseen osallistuvien tulee itse maksaa matkansa Turkuun?
Kuka maksaa, kun liitto menee miinukselle. Johto ei ainakaan. Joko rivijäsenet tai sitten tappiot sosialisoidaan valtiolle. Ehkä molemmat niin tulee siinä sivussa pikkuisen hynää johdon uusiin juhliin.
Eikä ne mitään kansanedustajia ole! Taitaa taas vanha taistolaismeininki nostaa päätä. Mitätön vähemmistö ryhtyy muka kansanedustajiksi. Jo on taas aikoihin eletty!!!!Liiton tuloista suurin erä muuten ei ole valtiontuki. Eikä se ole jäsenmaksukaan.
Humanisti-vapari ei väittänyt va-aktiivien olevan kansanedustajia, vaan että kansanedustajat valitaan eri puolilta maata. Ja siitä sentään edes suomi24:lla aletaan kinaamaan.- eroa vapareista
Oletko myös sitä mieltä, että evlut kirkolliskokoukseen osallistuvien tulee itse maksaa matkansa Turkuun?
Kirkostako vaparit ottaa mallia!!!???
Kirkostako vaparit ottaa mallia!!!???
Vastaisitko kysymykseen.
- eroa vapareista
Vastaisitko kysymykseen.
Vastaa sinä. Vapareistahan täällä puhutaan! Pysy aiheessa.
Haluan tietää ovatko esitetyt argumentit aitoja. Kuvitteellinen esimerkki epäaidosta argumentista:
"Karisma on va-liiton puheenjohtajaksi liian nuori. Valitaan sen sijaan Mäntysalo."
Argumentti ei ole aito, koska minähän olen Petriä nuorempi. Jos argumentti "maksan itse matkani" on aito, pitäisi sen esittäjän kritisoida vastaavasti myös evlut kirkolliskokouksen matkakuluja.- eroa vapareista
Haluan tietää ovatko esitetyt argumentit aitoja. Kuvitteellinen esimerkki epäaidosta argumentista:
"Karisma on va-liiton puheenjohtajaksi liian nuori. Valitaan sen sijaan Mäntysalo."
Argumentti ei ole aito, koska minähän olen Petriä nuorempi. Jos argumentti "maksan itse matkani" on aito, pitäisi sen esittäjän kritisoida vastaavasti myös evlut kirkolliskokouksen matkakuluja.Minä maksan vapaa-ajan matkani, joten kommentti on täysin aito. En aio keskustella kanssasi kirkon menoista eikä se mielestäni edes kuulu tälle palstalle. Kirkosta kiinnostuneet varmaan keskustelevat kirkkopalstoilla. Mene sinne keskustelemaan. Ihme luotsi olet! Haluat vain hämmentää keskustelua, ettet joutuisi vastaamaan siihen, miksi kokoustelijat eivät voisi tasata kuluja.
- eroa vapareista
Liiton tuloista suurin erä muuten ei ole valtiontuki. Eikä se ole jäsenmaksukaan.
Humanisti-vapari ei väittänyt va-aktiivien olevan kansanedustajia, vaan että kansanedustajat valitaan eri puolilta maata. Ja siitä sentään edes suomi24:lla aletaan kinaamaan.Aiemmin on puhuttu kokousedustajista. Onko Humanisti-vapari vodkapäissään, kun rupeaa yhtäkkiä puhumaan kansaedustajista? Miten nämä voivat mennä hänen päässään näin sekaisin?
Minä maksan vapaa-ajan matkani, joten kommentti on täysin aito. En aio keskustella kanssasi kirkon menoista eikä se mielestäni edes kuulu tälle palstalle. Kirkosta kiinnostuneet varmaan keskustelevat kirkkopalstoilla. Mene sinne keskustelemaan. Ihme luotsi olet! Haluat vain hämmentää keskustelua, ettet joutuisi vastaamaan siihen, miksi kokoustelijat eivät voisi tasata kuluja.
Missä järjestöissä sitten toimit, ja kuinka kaunana kotoasi niiden kokouksissa olet ollut?
Jos liitto ei maksaisi matkakuluja, niin siitähän vasta valitusta saataisiinkin aikaiseksi: Tampereella pitävät kokouksen, itse menevät pyörällä tai ostavat korkeintaan bussilipun, ja muut joutuvat maksamaan junalla tai ties vaikka lentokoneella saapumisen. Varmaan eivät yhtään ajattele, että joku voi olla vähemmissä varoissa.- eroa vapareista
Missä järjestöissä sitten toimit, ja kuinka kaunana kotoasi niiden kokouksissa olet ollut?
Jos liitto ei maksaisi matkakuluja, niin siitähän vasta valitusta saataisiinkin aikaiseksi: Tampereella pitävät kokouksen, itse menevät pyörällä tai ostavat korkeintaan bussilipun, ja muut joutuvat maksamaan junalla tai ties vaikka lentokoneella saapumisen. Varmaan eivät yhtään ajattele, että joku voi olla vähemmissä varoissa.Huomaisitko, että ehdotin kulujen tasaamista. Kaikkien matkalaskut könttään, jaetaan nuppiluvulla ja siinä se. Ei kelpaa vai? Arvasin.
Huomaisitko, että ehdotin kulujen tasaamista. Kaikkien matkalaskut könttään, jaetaan nuppiluvulla ja siinä se. Ei kelpaa vai? Arvasin.
Toki reilumpaa tuo olisi kuin kaikkien maksaa oma matkansa. Mutta edelleen, silloin mahdollisesti vain rikkaammilla jäsenillä olisi mahdollisuus osallistua kokoukseen.
Edelleen näen järkevimpänä sen, että liitto hankkii rahaa erikseen ja kokouskulut liitto maksaa. Toki kokouspaikan hintaa voi kritisoida. Parhaiten kritiikki menee perille, kun sen sanoo soppakauha kädessä ja ilmoittaa olevansa vapaaehtoinen järjestämään kokouspaikan...- Rahahanat kiinni
Toki reilumpaa tuo olisi kuin kaikkien maksaa oma matkansa. Mutta edelleen, silloin mahdollisesti vain rikkaammilla jäsenillä olisi mahdollisuus osallistua kokoukseen.
Edelleen näen järkevimpänä sen, että liitto hankkii rahaa erikseen ja kokouskulut liitto maksaa. Toki kokouspaikan hintaa voi kritisoida. Parhaiten kritiikki menee perille, kun sen sanoo soppakauha kädessä ja ilmoittaa olevansa vapaaehtoinen järjestämään kokouspaikan...Henkilöt, jotka kantavat vastuuta liitossa ja ovat liiton kokouksissa, eivät näköjään halua itse ottaa soppakauhaa käteen. Mieluummin hotellipöydissä. Erittäin kuvaavaa tilanteelle, mutta siihen voi tulla muutos valtionapujen vääjäämättömän poistumisen muodossa.
Rahahanat kiinni kirjoitti:
Henkilöt, jotka kantavat vastuuta liitossa ja ovat liiton kokouksissa, eivät näköjään halua itse ottaa soppakauhaa käteen. Mieluummin hotellipöydissä. Erittäin kuvaavaa tilanteelle, mutta siihen voi tulla muutos valtionapujen vääjäämättömän poistumisen muodossa.
On varmasti kaikkien kannalta parasta, että minut ja soppakauha pidetään turvallisen välimatkan päässä toisistaan. :=)
Jos on vapaaehtoisia tekijöitä niin sitten on. Jos ei ole, niin palvelu ostetaan. Minä teen vapaaehtoisena esimerkiksi vaalikoneen, koska sen osaan.- Rahahanat kiinni
On varmasti kaikkien kannalta parasta, että minut ja soppakauha pidetään turvallisen välimatkan päässä toisistaan. :=)
Jos on vapaaehtoisia tekijöitä niin sitten on. Jos ei ole, niin palvelu ostetaan. Minä teen vapaaehtoisena esimerkiksi vaalikoneen, koska sen osaan.Kukaan vapari ei osaa hämmentää soppakauhaa?
Kukaan vapari ei osaa hämmentää soppakauhaa?
Vaimoni osaa. Hänellä oli viime liittokokouksessa jo muuta puuhaa järjestelyissä.
Kai näitä muitakin on. Yritäpä siis innostaa yhä useampia vapaa-ajattelijoita toimimaan yhteisen aatteen puolesta!- Rahahanat kiinni
Vaimoni osaa. Hänellä oli viime liittokokouksessa jo muuta puuhaa järjestelyissä.
Kai näitä muitakin on. Yritäpä siis innostaa yhä useampia vapaa-ajattelijoita toimimaan yhteisen aatteen puolesta!Siis edellytykset on säästää kuluissa, mutta koska valtio maksaa, te juhlitte herroiksi hotelleissa.
Siis edellytykset on säästää kuluissa, mutta koska valtio maksaa, te juhlitte herroiksi hotelleissa.
Ymmärrät varmasti, että kaupallinen yritys joko tekee työn itse tai ostaa, ja valinta on puhtaasti taloudellinen. Jos vaihtoehtona on ostaa 100 euron palvelu tai käyttää siihen 4 tuntia aikaa työntekijältä, jonka palkka on 30 euroa tunti, on valinta selvä.
Va-liiton "tuote" ei tietenkään ole rahassa mitattavissa. Mutta sama logiikka siinäkin pätee. Jos minä tekisin soppaa, en voisi kirjoittaa lehdistötiedotetta. On järkevää miettiä mitä taitoja aktiiveilta löytyy, mitä he ovat halukkaita tekemään ja tämän jälkeen miten paljon heillä on aikaa ja miten se aika kannattaa käyttää.
Sinunhan tulisi toivoa, että järkeilemme tämän väärin. Jos kerran liiton tavoitteita et kannata, niin kai toivot liiton käyttävän rahansa johonkin, mikä ei edistä niitä parhaalla mahdollisella tavalla?- Rahahanat kiinni
Ymmärrät varmasti, että kaupallinen yritys joko tekee työn itse tai ostaa, ja valinta on puhtaasti taloudellinen. Jos vaihtoehtona on ostaa 100 euron palvelu tai käyttää siihen 4 tuntia aikaa työntekijältä, jonka palkka on 30 euroa tunti, on valinta selvä.
Va-liiton "tuote" ei tietenkään ole rahassa mitattavissa. Mutta sama logiikka siinäkin pätee. Jos minä tekisin soppaa, en voisi kirjoittaa lehdistötiedotetta. On järkevää miettiä mitä taitoja aktiiveilta löytyy, mitä he ovat halukkaita tekemään ja tämän jälkeen miten paljon heillä on aikaa ja miten se aika kannattaa käyttää.
Sinunhan tulisi toivoa, että järkeilemme tämän väärin. Jos kerran liiton tavoitteita et kannata, niin kai toivot liiton käyttävän rahansa johonkin, mikä ei edistä niitä parhaalla mahdollisella tavalla?"kai toivot liiton käyttävän rahansa johonkin, mikä ei edistä niitä parhaalla mahdollisella tavalla?"
Kuule, toivon, että ette käytä valtion varoja hölmöilyynne. - eroa vapareista
"kai toivot liiton käyttävän rahansa johonkin, mikä ei edistä niitä parhaalla mahdollisella tavalla?"
Kuule, toivon, että ette käytä valtion varoja hölmöilyynne.Toivon ettei jäsenten rahoja käytetä hölmöilyyn.
Toivon ettei jäsenten rahoja käytetä hölmöilyyn.
Mitä mieltä olet va-liitoin tavoiiteista? Siis tavoitteleeko va-liitto huonoja asioita, vai huonolla tavalla oikeita asioita?
Kirkollisveron kanto pois. ET-opetus vapaaksi. Hautausmaat kunnallisiksi. Vihkimisoikeus joko muillekin katsomusryhmille tai pois uskontokunnilta. Jne jne.- eroa vapareista
Mitä mieltä olet va-liitoin tavoiiteista? Siis tavoitteleeko va-liitto huonoja asioita, vai huonolla tavalla oikeita asioita?
Kirkollisveron kanto pois. ET-opetus vapaaksi. Hautausmaat kunnallisiksi. Vihkimisoikeus joko muillekin katsomusryhmille tai pois uskontokunnilta. Jne jne.Tavoitteilla ei ole väliä, kun toiminta on käytännössä huijaamista.
Tavoitteilla ei ole väliä, kun toiminta on käytännössä huijaamista.
Jos tavoitteet ovat hyvät ja liitto huono, niin sittenhän pitää etsiä joku toinen vaihtoehto, tai perustaa uusi järjestö.
Eli mitä mieltä olet tavoitteista?- Jappervokki
Ratkaisu olisi ihan selvä, kuten edellä kirjoitin.
Selvä, muttei oikeudenmukainen eikä tasapuolinen. Jos kaikki liittokokoukseen osallistuvat tasaisivat matka-, ruokailu- ja majoituskulunsa, niin se johtaisi siihen, että kokoukseen lähtisi vain vakavaraisia henkilöitä. Yhdistysten hallituksiin ei hakeutuisi vähävaraisia, vaan yhdistykset elitisoituisivat. Jokin toinen yhdistys voisi pitää tällaista kehitystä toivottavana, mutta vapaa-ajattelijayhdistykset eivät. Elitistit hakeutukoot muihin yhdistyksiin.
- Rahahanat kiinni
Jappervokki kirjoitti:
Selvä, muttei oikeudenmukainen eikä tasapuolinen. Jos kaikki liittokokoukseen osallistuvat tasaisivat matka-, ruokailu- ja majoituskulunsa, niin se johtaisi siihen, että kokoukseen lähtisi vain vakavaraisia henkilöitä. Yhdistysten hallituksiin ei hakeutuisi vähävaraisia, vaan yhdistykset elitisoituisivat. Jokin toinen yhdistys voisi pitää tällaista kehitystä toivottavana, mutta vapaa-ajattelijayhdistykset eivät. Elitistit hakeutukoot muihin yhdistyksiin.
Rikkaammat voivat tukea köyhempiä. Kysymys on ihmisten omasta harrastuksesta. Se ei voi lähtökohtaisesti olla yhteiskunnan rahojen varassa. Miksei sitten maksettaisi vaikka jumppatunteja verovaroista? Olisihan se vaparitoimintaa hyödyllisempääkin, sillä kansanterveys on yhteiskunnallinen kysymys mitä suurimmassa määrin. Ihmiset kuitenkin maksavat jumppatuntinsa itse. Miksi vaparit eivät voi?
- anti-piispa
Rikkaammat voivat tukea köyhempiä. Kysymys on ihmisten omasta harrastuksesta. Se ei voi lähtökohtaisesti olla yhteiskunnan rahojen varassa. Miksei sitten maksettaisi vaikka jumppatunteja verovaroista? Olisihan se vaparitoimintaa hyödyllisempääkin, sillä kansanterveys on yhteiskunnallinen kysymys mitä suurimmassa määrin. Ihmiset kuitenkin maksavat jumppatuntinsa itse. Miksi vaparit eivät voi?
Kas rahahanaseni, jäsenmaksun maksamalla jokainen jäsen omalta vaatimattomalta osaltaan tukee kokousedustajien matkakustannuksia tasapuolisesti näiden matkan pituudesta riippumatta. Ihan samalla tavalla kuin missä tahansa muussakin yhdistyksessä tai järjestössä. Tämä kun mahdollistaa sen, että omasta ja edustajn varallisuudesta riippumatta kukin jäsenyhdistys voi lähettää oman edustajansa liittokokoukseen.
On hienoa, että niin moni kuitenkin haluaa käyttää omaa aikaansa yhteisten asioiden edistämiseen ilman erillistä palkkiota.
Jos vastustat kaikkien järjestöjen liittokokousmatkakorvausten maksamista, voinet avata logiikkaasi tällaisen ajatuksen taustalla enemmänkin. On täysin nolla-argumentti vastustaa vain vapaa-ajattelijoita tässä(kään) asiassa, koska käytäntö on yleinen eikä eristettävissä vain yhteen toimijaan. Voit toki käyttää va-liittoa esimerkkinä, mutta argumenttien pitäisi olla yleistettävissä kaikkiin muihinkin samalla tavalla toimiviin. Valtiontuen vastaanottaminenkaan ei riitä perusteluksi, kas kun tukea saavat monet muutkin. - Rahahanat kiinni
anti-piispa kirjoitti:
Kas rahahanaseni, jäsenmaksun maksamalla jokainen jäsen omalta vaatimattomalta osaltaan tukee kokousedustajien matkakustannuksia tasapuolisesti näiden matkan pituudesta riippumatta. Ihan samalla tavalla kuin missä tahansa muussakin yhdistyksessä tai järjestössä. Tämä kun mahdollistaa sen, että omasta ja edustajn varallisuudesta riippumatta kukin jäsenyhdistys voi lähettää oman edustajansa liittokokoukseen.
On hienoa, että niin moni kuitenkin haluaa käyttää omaa aikaansa yhteisten asioiden edistämiseen ilman erillistä palkkiota.
Jos vastustat kaikkien järjestöjen liittokokousmatkakorvausten maksamista, voinet avata logiikkaasi tällaisen ajatuksen taustalla enemmänkin. On täysin nolla-argumentti vastustaa vain vapaa-ajattelijoita tässä(kään) asiassa, koska käytäntö on yleinen eikä eristettävissä vain yhteen toimijaan. Voit toki käyttää va-liittoa esimerkkinä, mutta argumenttien pitäisi olla yleistettävissä kaikkiin muihinkin samalla tavalla toimiviin. Valtiontuen vastaanottaminenkaan ei riitä perusteluksi, kas kun tukea saavat monet muutkin.Eli myös jumppatunnit pitäisi maksaa verovaroista? Ja shakkikerho?
- anti-piispa
Eli myös jumppatunnit pitäisi maksaa verovaroista? Ja shakkikerho?
Ei.
Sen sijaan, jos on esimerkiksi alueellisten jäsenyhdistysten muodostama shakkiliitto/jumppaliitto, jonka toimintaa valtio jollain avustuksella tukee, niin tällaisen liiton liittokokousedustajien kokousmatkakulujen korvaus liiton kokonaisvaroista, joista em. valtiontuki on osa, olisi ihan ok. Käsittääkseni sinun mielestäsi tällainen taas ei olisi sopivaa. - Rahahanat kiinni
Jos tavoitteet ovat hyvät ja liitto huono, niin sittenhän pitää etsiä joku toinen vaihtoehto, tai perustaa uusi järjestö.
Eli mitä mieltä olet tavoitteista?Näitä vaihtoehtojärjestöjä on jo. Ne ovat kritiikki vapareille. Aiheestakin.
Näitä vaihtoehtojärjestöjä on jo. Ne ovat kritiikki vapareille. Aiheestakin.
Kannatatko näiden vaihtoehtojärjestöjen (PAT?) tavoitteita?
"Vastaa sinä. Vapareistahan täällä puhutaan! Pysy aiheessa."
Kyllä tähän keskusteluun olisi hyvä saada vertailukohtaa niin katsotaan miten vaparit "törsää". Laita vaan evl käytännöt tänne niin katsotaan... :)
- eroa vapareista
Yli 20000 euron kestit....
- helppo ratkaisu
Jätä jäsenyys, niin et joudu osalliseksi piskuisen yhdistyksen leveilyyn ja rahojen tuhlaamiseen.
- helppo ratkaisu
lisään vielä, että osoittaa erittäin huonoa harkintakykyä yhdistykseltä tuollainen rahankäyttö. Maassa on lama ja VA-yhdistys käyttää tolkuttoman summan omaan juhlimiseensa.
Kukaan täysjärkinen ei halua tukea tuollaista rahantuhlaamista.
Sivuhuomiona, aloitusviestin linkkiä seuraamalla päätyy sivulle, jonka mukaan "Liittokokouskuluja ei ole jaksotettu, joten ne kohdistuvat kokonaisuudessaan liittokokousvuodelle."
Tämä, eli siis ns. vapaat varaukset, on kirjanpidossa jo monia vuosia sitten kielletty. Jos ja kun liittokokousvuotena rahaa kuluu enemmän kuin kokousten väliin jäävänä vuotena, sen pitää nykyään näkyä suoraan tilinpäätöksessäkin.- eroa vapareista
Viime vuonna oli tosi kallis seminaari helsinkiläisessä loistohotellissa. Näitä kokouskuluja tulee hirveinä satseina joka ikiselle vuodelle.
- Rahahanat kiinni
Viime vuonna oli tosi kallis seminaari helsinkiläisessä loistohotellissa. Näitä kokouskuluja tulee hirveinä satseina joka ikiselle vuodelle.
Huhut kertovat, että ensi vuonna juhlitaan Seinäjoella hotellissa. Pitääkö paikkansa?
Huhut kertovat, että ensi vuonna juhlitaan Seinäjoella hotellissa. Pitääkö paikkansa?
?? Kotkassa on sovittu seminaari toukokuulle. Seinäjoesta ei ole minulla tietoa.
Mistä tieto, mitään tarkempaa selitystä mitä on tarkoitus tehdä? Sinun sanomanasi "juhlitaan" kun voi tarkoittaa esimerkiksi vuosikokousta.- Rahahanat kiinni
?? Kotkassa on sovittu seminaari toukokuulle. Seinäjoesta ei ole minulla tietoa.
Mistä tieto, mitään tarkempaa selitystä mitä on tarkoitus tehdä? Sinun sanomanasi "juhlitaan" kun voi tarkoittaa esimerkiksi vuosikokousta.Jossain hotellissa Kotkassa? Paljonko on budjetti. Onko sinut lempattu Seinäjoen juhlinnasta ulos?
Jossain hotellissa Kotkassa? Paljonko on budjetti. Onko sinut lempattu Seinäjoen juhlinnasta ulos?
Mahtanen epäillä, että minua olisi "lempattu". Mikä kokous, seminaari tms. siellä on? Jos esimerkiksi palaveri hautausmaita omistavien yhdistysten kesken, niin sitten en ole paikalla.
Kotkan budjetista ei tietoa, ei varmaan näykään talousarviossa omana momenttinaan. Toisaalta, mitä sen selvittäminen ja kertominen sinulle vaikuttaisi? Pitopaikasta ei ole tietoa; perinteisesti Kotka ja Kemi ovat olleet paikkoja joissa on omaa väkeä kauhanvarteen, mutta nykytilanteesta en tiedä. Omistamansa saarenhan Kotkan VA myi jokin aika sitten.- Hyhhyhhuijaaa
Mahtanen epäillä, että minua olisi "lempattu". Mikä kokous, seminaari tms. siellä on? Jos esimerkiksi palaveri hautausmaita omistavien yhdistysten kesken, niin sitten en ole paikalla.
Kotkan budjetista ei tietoa, ei varmaan näykään talousarviossa omana momenttinaan. Toisaalta, mitä sen selvittäminen ja kertominen sinulle vaikuttaisi? Pitopaikasta ei ole tietoa; perinteisesti Kotka ja Kemi ovat olleet paikkoja joissa on omaa väkeä kauhanvarteen, mutta nykytilanteesta en tiedä. Omistamansa saarenhan Kotkan VA myi jokin aika sitten.Saarta ei ole myyty, eikä ole välttämättä paras idea, että järjestävän seuran aktiivit olisivat kauhan varressa silloin kun muut keskittyvät koulutus- ja kehitämispäivien varsinaiseen asiaan.
Koulutushotelli liiton valtakunnallisen toimintaseminaarin pitopaikkana ei ole milläin lailla kyseenalainen paikka - eikä varsinkaan sen takia, että joku mollitrolli käy täällä morkkaamassa liittoamme myöhöisen lauantai-illan "merkkauskierrokellan", jolla nostaa useita omia mutaketjujaan esille. Hyhhyhhuijaaa kirjoitti:
Saarta ei ole myyty, eikä ole välttämättä paras idea, että järjestävän seuran aktiivit olisivat kauhan varressa silloin kun muut keskittyvät koulutus- ja kehitämispäivien varsinaiseen asiaan.
Koulutushotelli liiton valtakunnallisen toimintaseminaarin pitopaikkana ei ole milläin lailla kyseenalainen paikka - eikä varsinkaan sen takia, että joku mollitrolli käy täällä morkkaamassa liittoamme myöhöisen lauantai-illan "merkkauskierrokellan", jolla nostaa useita omia mutaketjujaan esille.Riippuu siitä, paljonko niitä aktiiveja on ja mistä aiheista ollaan koolla. Parempi minun on keitellä kahvia kun keskustellaan hautausmaista, mutta joku muu keittäköön jos keskustellaan liiton tietotekniikasta.
Saarijutussa olen sitten ollut väärässä. Kuvittelin että se myytiin jo jokusia vuosia sitten. En ole siellä koskaan käynyt - liekö toukokuussa tilaisuus? No, kotkalaiset osaavat järjestää eikä minun tarvitse murehtia siitä. Mikä on hyvä, käytännön organisointi kun minun tekemänäni... No, suomi24:lla on varmaan joku tragikomedia-palsta sitä varten.Rahahanat kiinni kirjoitti:
Jossain hotellissa Kotkassa? Paljonko on budjetti. Onko sinut lempattu Seinäjoen juhlinnasta ulos?
Laitas nyt se lähde Seinäjoen "juhlista" ku kerra niin väitit???
- Rahahanat.kiinni
code_red kirjoitti:
Laitas nyt se lähde Seinäjoen "juhlista" ku kerra niin väitit???
Kyllä vaikuttaa siltä, että huhut Seinäjoen kokouksesta ovat katteettomia. Juuri kysyin, olisiko siitä lähdettä tms. En tiedä, miksi Jori ja muut valehtelisivat, jos siellä on kokous. Eli väärä huhu taitaa olla. Näin ne asiat ja huhut selviävät, kun keskustellaan. Ei keskusteluun tarvitse suhtautua noin vihamielisesti.
- arviointikykytarpeenteil
Yli 20.000 euroa. Ihan törkeää tuhlausta. Kesäjuhlat hah!
Muut nykyään säästävät, mutta vaparit ovat päässeet makean, leveän elämän makuun.- Vihainen.veronmaksaja
Näihin kustannuksiin osallistuu jokainen veronmaksajakin.
- ihanko-oikeasti
Vihainen.veronmaksaja kirjoitti:
HÄH! Meneekö tämä verovaroista muka? Miksi?? Nyt voisi joku vapaa-ajattelija vähän selventää, kiitos.
- anti-piispa
Vihainen.veronmaksaja kirjoitti:
Sellaista se on länsimaisessa demokratissa. Verovaroja käytetään yhteiseen hyvään, myös sellaisiin hyväksi katsottuihin kohteisiin jotka eivät jokaikistä veronmaksaa miellytäkään. Ei sellaista verovarojen käyttökohdetta olekaan, joka ihan varmasti ja varauksetta jokaisat miellyttäisi.
Vapaa-ajattelijoita tuetaan, koska toiminta lienee katsottu arvokkaaksi. Jos on jotain valittamista, ei se netissä mussuttamalla ainakaan muuksi muutu. - ihanko-oikeasti
anti-piispa kirjoitti:
Sellaista se on länsimaisessa demokratissa. Verovaroja käytetään yhteiseen hyvään, myös sellaisiin hyväksi katsottuihin kohteisiin jotka eivät jokaikistä veronmaksaa miellytäkään. Ei sellaista verovarojen käyttökohdetta olekaan, joka ihan varmasti ja varauksetta jokaisat miellyttäisi.
Vapaa-ajattelijoita tuetaan, koska toiminta lienee katsottu arvokkaaksi. Jos on jotain valittamista, ei se netissä mussuttamalla ainakaan muuksi muutu.Ei se minusta mitään yhteistä hyvää ole, että 20000 upotetaan juhlintaan.
ihanko-oikeasti kirjoitti:
Ei se minusta mitään yhteistä hyvää ole, että 20000 upotetaan juhlintaan.
Jos ne olikin VA-liiton omista tuloista??? En minäkään tykkää että evl rakentaa papeille miljoonataloja yhteisöverosta :)
- tuleeks.vastausta
code_red kirjoitti:
Jos ne olikin VA-liiton omista tuloista??? En minäkään tykkää että evl rakentaa papeille miljoonataloja yhteisöverosta :)
Vaparit saavat nyt kyllä kertoa, mistä rahasta nuo juhlat on maksettu. Kaksi kysymystä:
1) onko laitettu valtion rahaa juhliin?
2) joko a) jos on, paljonko? tai b) jos ei, mihin valtion rahat on pantu? tuleeks.vastausta kirjoitti:
Vaparit saavat nyt kyllä kertoa, mistä rahasta nuo juhlat on maksettu. Kaksi kysymystä:
1) onko laitettu valtion rahaa juhliin?
2) joko a) jos on, paljonko? tai b) jos ei, mihin valtion rahat on pantu?"Vaparit saavat nyt kyllä kertoa, mistä rahasta nuo juhlat on maksettu."
En ole vapari joten VA-liitto saa itse päättää mihin vastaa ja mihin ei :) Oksettaa vaa teidän mustamaalaus ja vääristely. Omalta osaltanne ette ole vastanneet yhteenkään kysymykseen.- tuleeks.vastausta
code_red kirjoitti:
"Vaparit saavat nyt kyllä kertoa, mistä rahasta nuo juhlat on maksettu."
En ole vapari joten VA-liitto saa itse päättää mihin vastaa ja mihin ei :) Oksettaa vaa teidän mustamaalaus ja vääristely. Omalta osaltanne ette ole vastanneet yhteenkään kysymykseen.Mitä mustamaalausta siinä on, että veronmaksaja kysyy sen perään, miten veronmaksajien rahoja törsätään?
tuleeks.vastausta kirjoitti:
Mitä mustamaalausta siinä on, että veronmaksaja kysyy sen perään, miten veronmaksajien rahoja törsätään?
"Mitä mustamaalausta siinä on, että veronmaksaja kysyy sen perään, miten veronmaksajien rahoja törsätään?"
Jeps. Sitä varten on ihan virallisetkin kanavat kuen kirjanpito ja vuosikertomukset, ja jos epäilet jotain laitonta, niin siitä vaan tekemään ilmoitus poliisille. Teidän kysymyksiin on kärsivällisesti vastattu näilläkin palstoilla varmaan 1000 kertaa mutta jatkatte epämääräisten syytösten esittämistä. Toi on ala-arvoista.
Kysyn vaan, oletteko "yhtä tarkkaan" perehtynyt esim.Rukousysstävät touhuihin, ainiin sitähän tutkitaan jo.
Itse en näe teidän viesteissä mitään muuta, kun yrittää mustamaalata VA-liito!!!! Yhtään faktaa "juhlimisesta ja lomista" ette ole esittäneet.- Rahahanat.kiinni
code_red kirjoitti:
"Mitä mustamaalausta siinä on, että veronmaksaja kysyy sen perään, miten veronmaksajien rahoja törsätään?"
Jeps. Sitä varten on ihan virallisetkin kanavat kuen kirjanpito ja vuosikertomukset, ja jos epäilet jotain laitonta, niin siitä vaan tekemään ilmoitus poliisille. Teidän kysymyksiin on kärsivällisesti vastattu näilläkin palstoilla varmaan 1000 kertaa mutta jatkatte epämääräisten syytösten esittämistä. Toi on ala-arvoista.
Kysyn vaan, oletteko "yhtä tarkkaan" perehtynyt esim.Rukousysstävät touhuihin, ainiin sitähän tutkitaan jo.
Itse en näe teidän viesteissä mitään muuta, kun yrittää mustamaalata VA-liito!!!! Yhtään faktaa "juhlimisesta ja lomista" ette ole esittäneet.Kelasin ketjun nopeasti läpi, mutten huomannut lomista mitään. Juhlimisesta kyllä puhuttuun. Aloituksessa on linkki ja siellä tiedot perustuvat ilmeisesti viralliseen tilinpäätökseen eli yli 20 000 lasku yhdestä kokouksesta noin pienessä yhdistyksessä ei voi tarkoittaa muuta kuin railakasta juhlintaa.
Rahahanat.kiinni kirjoitti:
Kelasin ketjun nopeasti läpi, mutten huomannut lomista mitään. Juhlimisesta kyllä puhuttuun. Aloituksessa on linkki ja siellä tiedot perustuvat ilmeisesti viralliseen tilinpäätökseen eli yli 20 000 lasku yhdestä kokouksesta noin pienessä yhdistyksessä ei voi tarkoittaa muuta kuin railakasta juhlintaa.
"pienessä yhdistyksessä ei voi tarkoittaa muuta kuin railakasta juhlintaa."
Se on sun mielipide. Edelleen, ota yhteyttä viranomaisiin, jos epäilet jotain laitonta.- Rahahanat.kiinni
code_red kirjoitti:
"pienessä yhdistyksessä ei voi tarkoittaa muuta kuin railakasta juhlintaa."
Se on sun mielipide. Edelleen, ota yhteyttä viranomaisiin, jos epäilet jotain laitonta.Olenko epäillyt, että tässä olisi tapahtunut jotain laitonta? Minusta on vain moraalitonta, että valtion huomattavaa tukea nauttiva pikku yhdistys törsää tuommoiset määrät rahaa yksillä juhlilla.
- anti-piispa
Olenko epäillyt, että tässä olisi tapahtunut jotain laitonta? Minusta on vain moraalitonta, että valtion huomattavaa tukea nauttiva pikku yhdistys törsää tuommoiset määrät rahaa yksillä juhlilla.
Mutta kun ko. yhdityksellä on muitakin tulonlähteitä.
Jos olisit jäsen, ymmärtäisin että kiukuttelet sisäisestä rahankäytöstä, mutta ulkopuolisena asian ei pitäisi sinua millään tavalla liikuttaa. Ei edes veronmaksajana, koska valtion tuki ei ole ainoa, eikä edes suurin tulonlähde va-liitolle. Valtion rahoista huolta kantavana olisi paljon isompiakin kohteita, joista murehtia ja joilla oikeasti olisi vaikutusta valtion budjettiin.´
En minä ainakaan jaksa huolehtia siitä, mihin marttaliitto rahansa käyttää, koska en ole jäsen. Jos marttojen toiminta muuten minua ärsyttäisi ja vastustaisin sitä, saattaisn hyökkäillä heitä vastaan vaikkapa kehittelemällä epämääräisiä epäilyjä rahankäytöstä, jos en suoraan kehtaisi heidän tavoitteitaan arvostella. Mikähän lie sinun todellinen huolenaiheesi vapaa-ajattelun menestyksessä? - Huhhahheijaaaa
ihanko-oikeasti kirjoitti:
Ei se minusta mitään yhteistä hyvää ole, että 20000 upotetaan juhlintaan.
Sääntömääräinen liittokokous ei ole mitään "juhlintaa". Matkat maksetaan niin Luoteis-lapista, Kainuusta kuin Imatraltakin... Majoitus tietenkin.. Lounas, kahvit, illallinen (ilman alkoholitarjoilua) ja lähtöpäivän lounas ja kahvit... Ihmiset käyttivät kesäkuisen viikonlopun hyvän asian puolesta. Edustavat yhdistystensä jäsenten valitsemina yhdistystään ja sen väkeä... Ja tekevät vapaaehtoistyötä yhdistyksissään ja liiton projekteissa ja hallinnossa.
- Rahahanat.kiinni
Huhhahheijaaaa kirjoitti:
Sääntömääräinen liittokokous ei ole mitään "juhlintaa". Matkat maksetaan niin Luoteis-lapista, Kainuusta kuin Imatraltakin... Majoitus tietenkin.. Lounas, kahvit, illallinen (ilman alkoholitarjoilua) ja lähtöpäivän lounas ja kahvit... Ihmiset käyttivät kesäkuisen viikonlopun hyvän asian puolesta. Edustavat yhdistystensä jäsenten valitsemina yhdistystään ja sen väkeä... Ja tekevät vapaaehtoistyötä yhdistyksissään ja liiton projekteissa ja hallinnossa.
20000! Voisiko harkita jotain järkeistämistä?
- Rahahanat.kiinni
Huhhahheijaaaa kirjoitti:
Eikö kunkin kuulu itse kustantaa harrastuksensa? Miksi vapariharrastus pitää kustantaa valtion varoista? Ja eikö 20000 ole hiukka liikaa? Voisiko edes harkita jonkinlaista järkeistämistä noissa kuluissa. Siis edes semmoista; valtiontuen poistonhan te tyrmäätte, mutta edes pientä vastuullisuutta?
Eikö kunkin kuulu itse kustantaa harrastuksensa? Miksi vapariharrastus pitää kustantaa valtion varoista? Ja eikö 20000 ole hiukka liikaa? Voisiko edes harkita jonkinlaista järkeistämistä noissa kuluissa. Siis edes semmoista; valtiontuen poistonhan te tyrmäätte, mutta edes pientä vastuullisuutta?
Et muuten ollut tuota mieltä, vaan mielestäsi Savon kielen seuran Aakusti-lehti ansaitsee edelleen tukensa.
Voi tietysti olla montaa mieltä onko se hyvä, mutta tosiasia on, että tässä maassa valtion rahaa kulkee todella monenlaiseen toimintaan. Euromääräisesti toki summat ovat pieniä osia valtion budjetista. Valitettavasti Rahahanat.kiinni ei ole koskaan laajemmin avannut talousajatteluaan.- Rahahanat.kiinni
Et muuten ollut tuota mieltä, vaan mielestäsi Savon kielen seuran Aakusti-lehti ansaitsee edelleen tukensa.
Voi tietysti olla montaa mieltä onko se hyvä, mutta tosiasia on, että tässä maassa valtion rahaa kulkee todella monenlaiseen toimintaan. Euromääräisesti toki summat ovat pieniä osia valtion budjetista. Valitettavasti Rahahanat.kiinni ei ole koskaan laajemmin avannut talousajatteluaan.Eikö sinustakin ole kohtuutonta, että teidän pikkurunen liittonne järjestää YLI 20000 EUROLLA kokouksen? Tuo kyllä kyseenalaistaa sen, että tarvitsetteko te valtion tukea lainkaan.
- faktaa
Eikö sinustakin ole kohtuutonta, että teidän pikkurunen liittonne järjestää YLI 20000 EUROLLA kokouksen? Tuo kyllä kyseenalaistaa sen, että tarvitsetteko te valtion tukea lainkaan.
Vastausksena Jorilta on hiljaisuus. Paljon puhuva hiljaisuus.
- Humanisti-vapari
Eikö sinustakin ole kohtuutonta, että teidän pikkurunen liittonne järjestää YLI 20000 EUROLLA kokouksen? Tuo kyllä kyseenalaistaa sen, että tarvitsetteko te valtion tukea lainkaan.
Kyse oli kolmen vuoden välein pidettävästä liittokokouksesta. Kustannuksia jaetaan kolmelle vuodelle. Ja on ihan oikein, että yhdistyksen kokouksissa valittujen edustajien matkakulut maksetaan, kun yhdistyksiä on Luoteis-Lapista Imatralle ja Kainuusta Turkuun...
Kyse ei ole harrastusjärjestöstä, vaan uskonnottomien ja uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomien ihmisoikeuksien ja kulttuuripalvelujen edistämisestä. Uskonnottomien ihmisten määrä lisääntyy koko ajan. Ja 15-29-vuotiaista jo yli puolet ilmoittaa olevansa "ei-uskonnolisia" ja neljännes "uskonnollisia" (Nuorisobarometri2014). - Rahahanat.kiinni
Kyse oli kolmen vuoden välein pidettävästä liittokokouksesta. Kustannuksia jaetaan kolmelle vuodelle. Ja on ihan oikein, että yhdistyksen kokouksissa valittujen edustajien matkakulut maksetaan, kun yhdistyksiä on Luoteis-Lapista Imatralle ja Kainuusta Turkuun...
Kyse ei ole harrastusjärjestöstä, vaan uskonnottomien ja uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomien ihmisoikeuksien ja kulttuuripalvelujen edistämisestä. Uskonnottomien ihmisten määrä lisääntyy koko ajan. Ja 15-29-vuotiaista jo yli puolet ilmoittaa olevansa "ei-uskonnolisia" ja neljännes "uskonnollisia" (Nuorisobarometri2014)."Kustannuksia jaetaan kolmelle vuodelle."
Miksi pitää juhlia niin railakkaasti, että noin monelta vuodelta pitää rahaa kerätä? Kohtuus on kaukana, varsinkin pienjärjestöltä, johon kuuluu mustavalkoisesti ajattelevia ääriateisteja. Uskonnottomien etuja tuommoinen järjestö ehkäisee luomalla tylyä ja suvaitsematonta kuvaa uskonnottomuudesta. Rahahanat.kiinni kirjoitti:
"Kustannuksia jaetaan kolmelle vuodelle."
Miksi pitää juhlia niin railakkaasti, että noin monelta vuodelta pitää rahaa kerätä? Kohtuus on kaukana, varsinkin pienjärjestöltä, johon kuuluu mustavalkoisesti ajattelevia ääriateisteja. Uskonnottomien etuja tuommoinen järjestö ehkäisee luomalla tylyä ja suvaitsematonta kuvaa uskonnottomuudesta.Ahaa, siis Protu toimii paremmin kuin va-liitto, kun sillä on koko järjestön vuosikokous joka vuosi eikä joka kolmas vuosi.
Mielenkiintoisen paljon löytyy kyllä vikaa va-liitosta, voi että. Mutta tehdäänkö niin, että toimit konsulttina. Kerropa meille sellainen liiton organisaatiomalli, jonka mukaan toimien liitto voi toimia ilman että löydät valittamista. Miten usein liittokokous, entä hallituksen ja valtuuston (jos sellainen on) suhde...?- Rahahanat.kiinni
Ahaa, siis Protu toimii paremmin kuin va-liitto, kun sillä on koko järjestön vuosikokous joka vuosi eikä joka kolmas vuosi.
Mielenkiintoisen paljon löytyy kyllä vikaa va-liitosta, voi että. Mutta tehdäänkö niin, että toimit konsulttina. Kerropa meille sellainen liiton organisaatiomalli, jonka mukaan toimien liitto voi toimia ilman että löydät valittamista. Miten usein liittokokous, entä hallituksen ja valtuuston (jos sellainen on) suhde...?Olet ymmärtänyt väärin. En kritisoinut organisaatiota (vaikka sitäkin voisi tarkastella kriittisesti), vaan mielettömän summan tuhlaamista yhteen kokoukseen.
Olet ymmärtänyt väärin. En kritisoinut organisaatiota (vaikka sitäkin voisi tarkastella kriittisesti), vaan mielettömän summan tuhlaamista yhteen kokoukseen.
No tarkastelehan organisaatiota kriittisesti. Tai älä suotta, vaan kerro saman tien se hyvä ja oikea organisaatiorakenne. Se, jollaisesta et löytäisi kriittistä huomautettavaa.
- Rahahanat.kiinni
No tarkastelehan organisaatiota kriittisesti. Tai älä suotta, vaan kerro saman tien se hyvä ja oikea organisaatiorakenne. Se, jollaisesta et löytäisi kriittistä huomautettavaa.
Jospa nyt keskitytään vain siihen, että onko mitenkään perusteltavissa yli 20000 euron kulut pikkupuljun kokouksesta.
- Rahahanat.kiinni
Jospa nyt keskitytään vain siihen, että onko mitenkään perusteltavissa yli 20000 euron kulut pikkupuljun kokouksesta.
Luonnollisesti tähän ei tule vastausta.
Luonnollisesti tähän ei tule vastausta.
Monessako ketjussa tuosta pitäisi keskustella? Rainbowshy jo kyseli mitä sinä juhlinnalla tarkoitat, mutta eihän siihen vastausta tullut.
- kallista.on
Monessako ketjussa tuosta pitäisi keskustella? Rainbowshy jo kyseli mitä sinä juhlinnalla tarkoitat, mutta eihän siihen vastausta tullut.
Ei vastata siihen, miten noin mieletön tuhlaus on mahdollista. Aivan holtitonta tuo vaparien kokoustelu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894190
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032353Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?322282Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962084Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281887- 311860
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91567- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881350- 751194