Raamattu kehottaa tappamiseen

DRHouse

Mooses näki, että kansa oli villiintynyt. Aaron oli päästänyt sen valloilleen ja antanut vihollisille aiheen vahingoniloon. 26 Mooses asettui leirin portille seisomaan ja sanoi: "Kaikki, jotka ovat Herran puolella, tulkoot tänne." Hänen luokseen kokoontuivat kaikki Leevin heimoon kuuluvat. 27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Silloin isäntä meni ulos miesten luo ja sanoi: "Älkää, hyvät miehet, tehkö sellaista pahaa tekoa, mieshän on minun vieraani. Älkää tehkö mitään niin hirveätä! 24 Kuulkaa, täällä on minun tyttäreni, joka on vielä neitsyt. Täällä on myös sen miehen sivuvaimo. Minä tuon heidät teille. Voitte tehdä heille mitä haluatte, vaikka raiskata heidät, mutta tälle miehelle älkää tehkö mitään niin hirveätä!"

"Vie rienaaja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat hänen sanansa, pankoot kätensä hänen päänsä päälle. Sitten kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. 15 Sano israelilaisille: Jokaisen, joka herjaa Jumalaansa, on kannettava vastuu synnistään. 16 Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi, olipa hän maahan muuttanut siirtolainen tai syntyperäinen israelilainen. Hänet surmattakoon, koska hän on pilkannut Herran nimeä.

Voitte ostaa orjiksenne myös keskuuteenne asettuneita muukalaisia samoin kuin heidän perheenjäseniään, vaikka nämä olisivatkin teidän maassanne syntyneitä. Heitä voitte pitää pysyvänä omaisuutenanne, 46 ja voitte myös antaa heidät perintönä lapsillenne, jotka samoin saavat pitää heidät orjinaan. Heidät voitte aina pitää orjinanne, mutta toisianne, muita israelilaisia, te ette saa panna orjantyöhön.

Silloin israelilaiset antoivat Herralle lupauksen: "Jos annat sen kansan meidän käsiimme, niin me julistamme heidän kaupunkinsa sinulle kuuluvaksi uhriksi ja tuhoamme ne." 3 [i] Herra kuuli israelilaisten pyynnön ja antoi kanaanilaiset heidän käsiinsä. Niin israelilaiset julistivat heidät Herralle kuuluvaksi uhriksi ja tuhosivat kaupungit asukkaineen. Siitä paikka sai nimen Horma.*

Sotajoukko hyökkäsi Midianin maahan noudattaen käskyä, jonka Herra oli Moosekselle antanut, ja tappoi kaikki miehet. 8 Surmattujen joukossa olivat midianilaisten viisi kuningasta, Evi, Rekem, Sur, Hur ja Reba. Israelilaiset löivät kuoliaaksi myös Bileamin, Beorin pojan. 9 He ottivat vangiksi naiset ja lapset ja saivat ryöstösaaliiksi midianilaisten kaikki juhdat, kaiken karjan ja muun omaisuuden. 10 He polttivat midianilaisten asuttamat kylät ja heidän leiripaikkansa, 11 ottivat mukaansa kaiken keräämänsä saaliin, niin ihmiset kuin eläimetkin, 12 ja toivat vankinsa ja muun saaliin Mooseksen, pappi Eleasarin ja Israelin kansan eteen leiriin, joka oli Moabin tasangolla Jordanin varrella vastapäätä Jerikoa. 13 Mooses, pappi Eleasar ja kansan päämiehet lähtivät leirin ulkopuolelle heitä vastaan.

14 Mooses vihastui sotajoukon johtajiksi määrätyille tuhannen miehen ja sadan miehen päälliköille, kun he palasivat sotaretkeltä, 15 ja sanoi heille: "Oletteko jättäneet henkiin kaikki naiset? 16 Juuri nuo naiset tekivät Bileamin neuvon mukaan ja saivat israelilaiset luopumaan Herrasta ja antautumaan Baal-Peorin palvojiksi. Sen tähden Herran kansaa kohtasi vitsaus. 17 Tappakaa siis lapsista kaikki pojat ja tappakaa myös jokainen nainen, joka on maannut miehen kanssa. 18 Mutta tytöt, jotka eivät ole maanneet miehen kanssa, saatte ottaa itsellenne.

Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

21. Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

35. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;

36. ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.

37. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 30 Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.

"Kirottu olkoon jokainen, joka suorittaa veltosti Herran antaman tehtävän! Kirottu olkoon se, joka ei miekallaan vuodata verta!"

Rauhan uskonto ja humanismin alkulähde joopa joo... Ja tuossa on vain pieni murto-osa raamatun väkivaltaihannoinnista ja murhaan yllyttämisestä.

160

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoplaaaa

Uskikset vastaavat, että tuohan on vanhaa testamenttia, ei koske kristittyjä. Jotkut vastaavat, että tuo kuvaa vain vanhan testamentin ajajn yhteiskuntaa ja Jumala on rakkaus. Mutta pahin väkivallan ja kidutuksen ihannoija oli uuden testamentin Jeesus. Hän kun kannatti ikuista kidutusrangaistusta pelkästä epäuskosta. (skeptisyydestä)

• DRHouse

On siinä lainaus jeesukseltakin. Kummasti vaan väkivaltaisuus ei ole hepun puheista vähentynyt...

• DRHouse

Juu-u. Itse ensin laittoi käärmeen paratiisiin vaikka tiesi etukäteen mitä tapahtuu... Ja sitten narsistisesti ja tarpeettomasti uhraa poikansa vaikka simppeli anteeksiantaminenkin olisi riittänyt. Varsinkin kun koko tapahtuma oli jumalan omaa syytä. Eikä se hyvyys pahemmin paista siitä että jumala haluaa tuhota kokonaisia kansoja...

• älä.usko.sitä

Saatanalla on tapana syyttää Jumalaa omista teoistaan.

• hoplaaaa

Tuotaa... Siis kaikki vanhan testamentin julmuudet, joihin käskijäksi on Raamatussa kerrottu Jumala, ovatkin Saatanan käskemiä? Raamatussa on virheitä, siinä kohtaa, missä lukee "Jumala käski" pitäisi oikeastaan lukea "Saatana käski" No tämä selittää kaiken:D

• älä.usko.sitä

Tarkennan: Jumala on Saatana.

• uskonratkaisu1111111111

Amen!

• VarmaTieto
        älä.usko.sitä kirjoitti:

Tarkennan: Jumala on Saatana.

Mitäs se vihtahousun juoksuttama väärämielinen siinä höpäjää. Vihtahousu ei tykkää Ilmestyskirjan yhdestä jakeesta. Nyt on kiire eksyttää raamatullisia uudestisyntyneitä uskovia vihtahousun AJAN KÄYDESSÄ KOKO AJAN VÄHEMMÄKSI, kurkkaapa uudestaan se Ilm. 20:10.

"Raamattu kehottaa tappamiseen"

Jos Raamattu kehottaa sua tappamaan, niin ootko miettinyt että ehkä luet sitä väärin? Oisko se mitenkään mahdollista että oisit ehkä tehnyt joitakin virheitä tässä asiassa?

Heitä Raamattus otis roskii, niin loppuu Internetin roskaaminen, pallihien nuuskiminen ja sodat.

• DRHouse

Ei ole ei. Suoraan siellä käsketään kivittämään ihmisiä:

"Vie rienaaja leirin ulkopuolelle, ja kaikki, jotka kuulivat hänen sanansa, pankoot kätensä hänen päänsä päälle. Sitten kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. 15 Sano israelilaisille: Jokaisen, joka herjaa Jumalaansa, on kannettava vastuu synnistään. 16 Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi, olipa hän maahan muuttanut siirtolainen tai syntyperäinen israelilainen. Hänet surmattakoon, koska hän on pilkannut Herran nimeä.

17 "Jos joku surmaa ihmisen, hänet on surmattava. 18 Joka tappaa toiselle kuuluvan karjaeläimen, korvatkoon sen antamalla eläimen eläimestä. 19 Jos joku teistä tuottaa toiselle vamman, häntä itseään kohdeltakoon samoin: 20 murtuma murtumasta, silmä silmästä, hammas hampaasta. Hän itse saakoon saman vamman, jonka hän toiselle aiheutti. 21 Joka tappaa eläimen, korvatkoon sen, mutta se, joka tappaa ihmisen, surmattakoon. 22 Sama laki koskee teitä kaikkia, niin siirtolaisia kuin syntyperäisiä israelilaisia, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne."

"Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan. 10 Jos mies tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, molemmat avionrikkojat, sekä mies että nainen, on surmattava.

Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa."

Teroittakaa israelilaisten mieliin, että heidän on varottava epäpuhtautta, sillä jos he epäpuhtaudellaan saastuttavat minun pyhäkköni, joka on heidän keskellään, heidän on kuoltava."

"Hävittäkää korkeilta vuorilta, kukkuloilta ja lehtevien puiden alta perin pohjin kaikki ne paikat, joissa teidän tuhoamanne kansat ovat palvoneet jumaliaan. 3 Repikää maahan niiden alttarit, murskatkaa kivipatsaat, polttakaa asera-paalut, lyökää palasiksi kaikki jumalien kuvat. Tuhotkaa noiden kansojen jumalat, niin että niiden nimetkin unohtuvat.

Mutta teitä yllyttänyt profeetta tai unennäkijä on surmattava, koska hän houkutteli teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka on tuonut teidät pois Egyptistä ja lunastanut teidät vapaiksi tuosta orjuuden maasta; se mies viekoitteli teitä kääntymään pois siltä tieltä, jota Herra on käskenyt teidän kulkea. Hävittäkää paha keskuudestanne.

"Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, 14 on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia, 15 tutkikaa asiaa ja selvittäkää se tarkoin. Jos käy ilmi, että sellainen iljettävä teko todella on tapahtunut, 16 teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.

"Vaikka veljesi, oman äitisi poika, sinun oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet, 8 niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana, 9 älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, 10 vaan surmaa hänet. Heitä itse ensimmäinen kivi, ja sinun perässäsi tulkoot kaikki muut.

Ja tätä jatkuu melkosen kauan... Kaikki lainaukset ovat protestanttisesta raamatusta kerätty.

DRHouse kirjoitti:

Ei ole ei. Suoraan siellä käsketään kivittämään ihmisiä:

17 "Jos joku surmaa ihmisen, hänet on surmattava. 18 Joka tappaa toiselle kuuluvan karjaeläimen, korvatkoon sen antamalla eläimen eläimestä. 19 Jos joku teistä tuottaa toiselle vamman, häntä itseään kohdeltakoon samoin: 20 murtuma murtumasta, silmä silmästä, hammas hampaasta. Hän itse saakoon saman vamman, jonka hän toiselle aiheutti. 21 Joka tappaa eläimen, korvatkoon sen, mutta se, joka tappaa ihmisen, surmattakoon. 22 Sama laki koskee teitä kaikkia, niin siirtolaisia kuin syntyperäisiä israelilaisia, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne."

"Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan. 10 Jos mies tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, molemmat avionrikkojat, sekä mies että nainen, on surmattava.

Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa."

Teroittakaa israelilaisten mieliin, että heidän on varottava epäpuhtautta, sillä jos he epäpuhtaudellaan saastuttavat minun pyhäkköni, joka on heidän keskellään, heidän on kuoltava."

"Hävittäkää korkeilta vuorilta, kukkuloilta ja lehtevien puiden alta perin pohjin kaikki ne paikat, joissa teidän tuhoamanne kansat ovat palvoneet jumaliaan. 3 Repikää maahan niiden alttarit, murskatkaa kivipatsaat, polttakaa asera-paalut, lyökää palasiksi kaikki jumalien kuvat. Tuhotkaa noiden kansojen jumalat, niin että niiden nimetkin unohtuvat.

Mutta teitä yllyttänyt profeetta tai unennäkijä on surmattava, koska hän houkutteli teitä luopumaan Herrasta, Jumalastanne, joka on tuonut teidät pois Egyptistä ja lunastanut teidät vapaiksi tuosta orjuuden maasta; se mies viekoitteli teitä kääntymään pois siltä tieltä, jota Herra on käskenyt teidän kulkea. Hävittäkää paha keskuudestanne.

"Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, 14 on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia, 15 tutkikaa asiaa ja selvittäkää se tarkoin. Jos käy ilmi, että sellainen iljettävä teko todella on tapahtunut, 16 teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.

"Vaikka veljesi, oman äitisi poika, sinun oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet, 8 niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana, 9 älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, 10 vaan surmaa hänet. Heitä itse ensimmäinen kivi, ja sinun perässäsi tulkoot kaikki muut.

Ja tätä jatkuu melkosen kauan... Kaikki lainaukset ovat protestanttisesta raamatusta kerätty.

joo tosi ikävää on, mutta niin se vaan on.

• DRHouse
        uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:

joo tosi ikävää on, mutta niin se vaan on.

Eli raamattu kehoittaa tappamiseen ihan suoraan. On se kummallista miten meidän ateistien pitää valistaa uskovaisia teidän omasta uskostanne...

• Olen aiemminkin täällä kertonut, että minulla oli ennen uskoontuloani noin 15 vuoden kausi, jolloin riehuin vähän väliä Jumalalle näiden vanhan testamentin kummalliselta tuntuvien käskyjen takia. Kielenkäyttöni oli monin verroin pahempaa kuin täällä lukemani ateistien tekstit yhteensä. Eikä näitä kohtia edelleenkään kovin mukava ole lukea, aina ne vavahduttavat.

Ehkä me 2000-luvun suomalaiset emme kuitenkaan pysty joka kohdassa ymmärtämään, millainen oikeuskäytäntö on ollut kokonaan toisessa kulttuurissa yli 3000 vuotta sitten. Eihän siitä ole vielä sataakaan vuotta, kun kuolemanrangaistus oli käytössä Suomessakin... Ehkä Jumala koki, israelilaisten uppiniskaisuuden tietäessään, että esim. vieraiden jumalien palvojia piti rangaista kovimmalla mahdollisella tavalla, pelotteeksi israelilaisille, etteivät he aloittaisi / jatkaisi epäjumalienpalvontaa.

Onneksi on Jeesus.

• satujeesus

5. Moos. 23:1 "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan."

Raamatussa seikkailee paimentolaismiehen palleista sairaalloisen kiinnostunut jumalaolento. Käsi sai olla poikki, tai jalka mutta jos palleja ei ollut .. ei ollut myöskään asiaa tämän jumalaolennon temppeliin.

Vähä-älyisin idioottikin tajuaa että tämän pallisäännön keksi paimentolaismies eikä mikään ikuinen jumalaolento :D

• satujeesus kirjoitti:

5. Moos. 23:1 "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan."

Raamatussa seikkailee paimentolaismiehen palleista sairaalloisen kiinnostunut jumalaolento. Käsi sai olla poikki, tai jalka mutta jos palleja ei ollut .. ei ollut myöskään asiaa tämän jumalaolennon temppeliin.

Vähä-älyisin idioottikin tajuaa että tämän pallisäännön keksi paimentolaismies eikä mikään ikuinen jumalaolento :D

Oman, vielä viisi vuotta sitten karjumani mielipiteen "Vanha testamentti pitäisi leikata irti Raamatusta" muistaen rohkenen kysyä, että olisiko sinun helpompi uskoa Jumalaan (ja Jeesukseen), jos olisi vain Uusi testamentti?

• satujeesus

"että olisiko sinun helpompi uskoa Jumalaan"

Ei tietenkään. Uusi testamentti on toki sivistyneemmin kirjoitettu mutta yhtään todellisempaa se ei siitä tee kuin koraani, vedat, kalevala tai mikään muukaan
        mytologinen teosta. On täyttä typeryyttä uskoa johonkin näkymättömään olentoon joidenkin tuhansia vuosia sitten eläneiden ihmisten tarinoiden perusteella.

Vanha testamentti osoittaa täysin kiistattomasti sen että tätä raamatun jumalaolentoa ei ole oikeasti olemassa. On täysin päivänselvää että kaikki nämä lihauhreilla mässäilyt tai naisen kivittäminen vain ja ainoastaan siitä syystä että verta ei näkynyt ensimmäisenä yönä on paimentolaismiehen keksimää, ei minkään jumalaolennon.

• Oikeuskäytäntö on vaihdellut ja vaihtelee suuresti ajasta ja kulttuurista toiseen. Tässä kuitenkin on kyse olennosta, jonka pitäisi olla oikeudenmukainen, rakastava ja hyvä. Jos tällaisen olennon oikeuskäytännössä voidaan keksiä syy, jossa lapsia myöten kokonaisen kansan silmitön murhaaminen on oikeutettua, niin hiljaiseksi vetää. Ja niinhän se Raamatun mukaan on. Itsehän hän vieläpä hukutti tarinoissa koko maailman lukuunottamatta kourallista ihmisiä ja eläimiä.

Koetko sinä oikeasti, että uskonnonvapaus ja toisen jumalan valitseminen oikeuttaa murhaan? Että pelotteeksi murhataan kaikki 'vääräuskoiset', niin sitten on hyvä, pysyvätpä jäljellä olevat oikean uskonnon piirissä?

Onneksi on Jeesus - niin, ettei tämä sama armollinen Jumala ihan jokaiseen luomaansa siirrä sitä rangaistustaan ns. ajasta ikuisuuteen. Siinä, missä aiemmin riitti vain kuolema, kidutetaan nyt ikuisesti.

• TheUrbanLegends kirjoitti:

Oikeuskäytäntö on vaihdellut ja vaihtelee suuresti ajasta ja kulttuurista toiseen. Tässä kuitenkin on kyse olennosta, jonka pitäisi olla oikeudenmukainen, rakastava ja hyvä. Jos tällaisen olennon oikeuskäytännössä voidaan keksiä syy, jossa lapsia myöten kokonaisen kansan silmitön murhaaminen on oikeutettua, niin hiljaiseksi vetää. Ja niinhän se Raamatun mukaan on. Itsehän hän vieläpä hukutti tarinoissa koko maailman lukuunottamatta kourallista ihmisiä ja eläimiä.

Koetko sinä oikeasti, että uskonnonvapaus ja toisen jumalan valitseminen oikeuttaa murhaan? Että pelotteeksi murhataan kaikki 'vääräuskoiset', niin sitten on hyvä, pysyvätpä jäljellä olevat oikean uskonnon piirissä?

Onneksi on Jeesus - niin, ettei tämä sama armollinen Jumala ihan jokaiseen luomaansa siirrä sitä rangaistustaan ns. ajasta ikuisuuteen. Siinä, missä aiemmin riitti vain kuolema, kidutetaan nyt ikuisesti.

Vaikeahan tässä on pienen ihmisen ymmärtää kaikkia Jumalan tarkoitusperiä. Ehkä niihin kaikkiin saa kerran vastauksen...

Ja ovatko helvetin kärsimykset sitten ikuiset? Niin moni Raamatunpaikka tukee tätä käsitystä (mm. Matt. 25:31-46, Mark. 9:42-48) etten minä ainakaan tohdi suositella ketään ottamaan sitä riskiä, että voisi sinne joutua.

• satujeesus

"8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle"

Tällaisen tulijärven tämä palvomasi jumalaolento on luonut. Huomaatko että sinne joutuvat myös noidat? Aivan tämä raamatun jumalaolento todellakin kuvitteli noitia olevan olemassa :D

Jokainen ymmärtää että tällaisen sadistisen rangaistuksen keksinyt jumala joka vielä kaiken lisäksi uskoo noitiin on aivan selvästi paimentolaismiehen keksimä.

"etten minä ainakaan tohdi suositella ketään ottamaan sitä riskiä, että voisi sinne joutua"

Otat muuten riskin joutumalla Allahin helvettiin koska olet hylännyt koraanin? Kannattaako sinun todellakin ottaa tämä riski? Eikö nyt kannata ottaa se koraani käteen :)

• Tipale kirjoitti:

Vaikeahan tässä on pienen ihmisen ymmärtää kaikkia Jumalan tarkoitusperiä. Ehkä niihin kaikkiin saa kerran vastauksen...

Ja ovatko helvetin kärsimykset sitten ikuiset? Niin moni Raamatunpaikka tukee tätä käsitystä (mm. Matt. 25:31-46, Mark. 9:42-48) etten minä ainakaan tohdi suositella ketään ottamaan sitä riskiä, että voisi sinne joutua.

"Vaikeahan tässä on pienen ihmisen ymmärtää kaikkia Jumalan tarkoitusperiä."

Helppoahan se on kiertää hankalat kysymyksen tuolla tavoin.

• Tipale kirjoitti:

Kysyin mielipidettäsi. En sitä, mahdatko tietää Jumalasi ajatukset ja motiivit.

• kjhytrertyuio
        TheUrbanLegends kirjoitti:

Kysyin mielipidettäsi. En sitä, mahdatko tietää Jumalasi ajatukset ja motiivit.

Mitä!

• 12_13

Aloitus saattoi olla ehkä huonoin copypastetus pitkiin aikoihn. Suosittelen jokaista lukemaan itse Raamatun ja ajattelemaan itse. Jos tuntuu vaikealta ymmärtää, Jumala on luvannut viisautta sitä pyytäville.

• DRHouse

Taisi kolahtaa kunnolla kun noin jurppii...

• jumala.tappaa

Raamattu on uskovaisten väkivaltaviihdettä. Erikoista Raamatun hahmoille on, että ne pomppivat eloon kuoltuaan samaan tapaan kuin näyttelijät roolisuorituksensa jälkeen. Harmi, etteivät Raamatun kirjoittaneet kamelikuskit keksineet konepistoolia. Olisi hauska lukea, kuinka David nujersi Goljatin Kalashnikovilla.

Eikö oo parempi lukea väkivaltaviihdettä ku kohdella itseään väkivaltaisesti. Moni tuntuu käyttävän itseensä henkistä ja myös fyysistä väkivaltaa, esim. hyväksymään oman masentuneisuutensa, käyttämällä päihteitä, lihottamalla itseään, tekemällä seksuaalisyntejä sukupuolitautien toivossa...Lista on loputon..

Parempi on nauttia Jeesuksen verta kuin omaansa.

"Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön. "

• jumala.tappaa

Eikö oo parempi lukea väkivaltaviihdettä ku kohdella itseään väkivaltaisesti. Moni tuntuu käyttävän itseensä henkistä ja myös fyysistä väkivaltaa, esim. hyväksymään oman masentuneisuutensa, käyttämällä päihteitä, lihottamalla itseään, tekemällä seksuaalisyntejä sukupuolitautien toivossa...Lista on loputon..

Parempi on nauttia Jeesuksen verta kuin omaansa.

"Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön. "

Vampyyrit juovat ihmisverta ja kannibaalit syövät ihmislihaa.
        Sitten kylläisinä on hauska tuomita muita kuviteltuun helvettiin.
        Sellaista on uskovaisten väkivalta.

jumala.tappaa kirjoitti:

Vampyyrit juovat ihmisverta ja kannibaalit syövät ihmislihaa.
        Sitten kylläisinä on hauska tuomita muita kuviteltuun helvettiin.
        Sellaista on uskovaisten väkivalta.

entä sitten? Olet nyt siis tehnyt vuosisadan löydön ja onnistunut kartoittamaan uskovaisen psyyken oleellisimmat kohdat? mitä aiot seuraavaksi? Tällainen olen. Nautin väkivallasta. Entä sitten? Mitä se mihinkään liittyy? Ainakin pelastun.

• DRHouse

entä sitten? Olet nyt siis tehnyt vuosisadan löydön ja onnistunut kartoittamaan uskovaisen psyyken oleellisimmat kohdat? mitä aiot seuraavaksi? Tällainen olen. Nautin väkivallasta. Entä sitten? Mitä se mihinkään liittyy? Ainakin pelastun.

Noo, sitä se vähän liittyy jos harjoitat sitä väkivaltaa muita kohtaan. Sellaistahan uskovaiset ovat tupanneet tehdä...

DRHouse kirjoitti:

Noo, sitä se vähän liittyy jos harjoitat sitä väkivaltaa muita kohtaan. Sellaistahan uskovaiset ovat tupanneet tehdä...

no harjoitanko?

• miksi.valehtelet
        DRHouse kirjoitti:

Älä kirjoita roskaa. Todella uskovaiset syyllistyvät erittäin vähän väkivaltaan. Pohjanmaan uskonnollisilla alueilla rikoksia tapahtuu vähemmän kuin muualla.

Sen sijaa "vapaamielinen" Helsinki on rikosten ja mielisairauksien kehto.

• DRHouse
        miksi.valehtelet kirjoitti:

Älä kirjoita roskaa. Todella uskovaiset syyllistyvät erittäin vähän väkivaltaan. Pohjanmaan uskonnollisilla alueilla rikoksia tapahtuu vähemmän kuin muualla.

Sen sijaa "vapaamielinen" Helsinki on rikosten ja mielisairauksien kehto.

Jaa. Miksi sitten uskovat istuvat linnassa?

http://www.patheos.com/blogs/friendlyatheist/2013/07/16/what-percentage-of-prisoners-are-atheists-its-a-lot-smaller-than-we-ever-imagined/

Ateisteja näkyy olevan ihan 0.2 prosenttia koko populaatiosta. Eikä unohdeta sitä hauskaa seikkaa miten uskovaiset ovat harrastelleet kansanmurhia läpi historian. löytyy natseja (kielsivät muuten ateismin lailla...), konkistadoreja, inkvisiittoreita, ristiretkeläisiä ja muita mukavia murhaajia niin että varttimiljardi ei uhrimaarään riittäne... Ja he kaikki kokivat olevansa oikeita uskovaisia.

• DRHouse

no harjoitanko?

Mistä minä tietäisin?

DRHouse kirjoitti:

Mistä minä tietäisin?

eli huolesi on ollut ihan turha. Onko helpottavaa huomata että on ollut ihan turhaan huolissaan?

• hattiwatt1

eli huolesi on ollut ihan turha. Onko helpottavaa huomata että on ollut ihan turhaan huolissaan?

Emme edelleenkään tiedä oletko harjoittanut väkivaltaa muita kohtaan luulen sen olevan jonkun jumalaolennon tahto.

• uskonratkaisu111111111
        hattiwatt1 kirjoitti:

Emme edelleenkään tiedä oletko harjoittanut väkivaltaa muita kohtaan luulen sen olevan jonkun jumalaolennon tahto.

nimeomaan luulet. luulo ei ole tiedon väärti.

• jumala.tappaa

"Ainakin pelastun."

Pelastut miltä? Luulosi ei tee sinusta ikuista.

jumala.tappaa kirjoitti:

"Ainakin pelastun."

Pelastut miltä? Luulosi ei tee sinusta ikuista.

olenko väittänyt? olet epälooginen.

• DRHouse

Sinun oma sanasi ei ihan vakuuta.

DRHouse kirjoitti:

Sinun oma sanasi ei ihan vakuuta.

Sun täytyy oppia luottamaan ihmisiin. Sun täytyy pystyä antamaan anteeks ja unohtaa menneet vastoinkäymiset. Ymmärrän, että se on vaikeaa omin voimin, mutta tavalla tai toisella sun täytyy.

• jokseenkinabsurdia

Uskovilla on aina tällainen omahyväinen ja holhoava asenne muihin ihmisiin.

jokseenkinabsurdia kirjoitti:

Uskovilla on aina tällainen omahyväinen ja holhoava asenne muihin ihmisiin.

Sinunko mielestäsi ei ole syytä luottaa ihmisiin? Ja jos joku ei luota, niin eikö lähimmäisenrakkauden nimissä ole aiheellista kehottaa häntä luottamaan?

• jokseenkinabsurdia

Minä luotan niihin ihmisiin, jotka tunnen, ja joiden vaikuttimet tunnen. En luota uskovaisiin ihmisiin,koska he ovat niin uskonsa sekoittamia.

• DRHouse

Sun täytyy oppia luottamaan ihmisiin. Sun täytyy pystyä antamaan anteeks ja unohtaa menneet vastoinkäymiset. Ymmärrän, että se on vaikeaa omin voimin, mutta tavalla tai toisella sun täytyy.

En tunne sinua. Voithan olla vaikka minkälainen kriminaali. Siksipä sinuun ei ole syytä luottaa.

DRHouse kirjoitti:

En tunne sinua. Voithan olla vaikka minkälainen kriminaali. Siksipä sinuun ei ole syytä luottaa.

Sun ihmiskuva vaikuttaa jotenkin todella synkältä. Sun kannattaa oppia luottamaan myös muihin ihmisiin kuin niihin jotka jo entuudestaan tunnet. Se varmasti on vaikeaa mutta ei oo mitään syytä pelätä.

Minä luotan niihin ihmisiin, jotka tunnen, ja joiden vaikuttimet tunnen. En luota uskovaisiin ihmisiin,koska he ovat niin uskonsa sekoittamia.

Miksi se, että olen uskoni sekoittama, ilmenee minussa? Mitä pelkäät?

• DRHouse

Sun ihmiskuva vaikuttaa jotenkin todella synkältä. Sun kannattaa oppia luottamaan myös muihin ihmisiin kuin niihin jotka jo entuudestaan tunnet. Se varmasti on vaikeaa mutta ei oo mitään syytä pelätä.

Tiesithän että jokainen vastaantulija on potentiaalinen sarjamurhaaja? Ja tämä ei ole minun ihmiskuvani vaan FBIn profilointiyksikön...

DRHouse kirjoitti:

Tiesithän että jokainen vastaantulija on potentiaalinen sarjamurhaaja? Ja tämä ei ole minun ihmiskuvani vaan FBIn profilointiyksikön...

Sinulla on siis sama näkökulma elämiseen kuin FBI:llä? Todella omituista. Mitä jos vain alkaisit elää tätä elämää etkä jotain tuollaista draamaa? Voisi tehdä hyvää sinulle.

• jokseenkinabsurdia

Minulla ei ole mitään pelättävää. Minä elän tässä reaalimaailmassa. jo sinänsä se, että ihminen uskoo olemattomiin, tekee hänestä minun silmissäni arveluttavan olennon. En voi ikinä luottaa uskovaan henkilöön.

Minulla ei ole mitään pelättävää. Minä elän tässä reaalimaailmassa. jo sinänsä se, että ihminen uskoo olemattomiin, tekee hänestä minun silmissäni arveluttavan olennon. En voi ikinä luottaa uskovaan henkilöön.

Tiedätkö mitä epäluottamuksesi paljastaa sinusta? Kaikki epäluottamus ihmisiä kohtaan kumpuaa hylkäämiskompleksista ja se puolestaan johtuu aina pettämiskompleksista. Ja pettämiskompleksiin ihminen voi sairastua vain jos masturboi säännöllisesti, käyttää puolisoaan seksuaalisesti hyväksi(kohdellen muuten rakkaudettomasti), elää homoseksuaalisessa parisuhteessa tai tekee petoksellisia homoseksuaalisia tekoja. Epäluottamuksesi siis ketä tahansa ihmisryhmään kohtaan paljastaa sinusta arkaluontoisia asioita sellaiselle, jolla on ymmärrys. Ihan kaikille ei siis kannata sitä paljastaa.

Samalla epäluottamuksesi toki tulee paljastaneeksi monia muitakin asioita. Olet pelokas, heikkoluontoinen, itsekeskeinen ja turhamainen. Mutta Jeesus näkee sun epätäydellisyytes ja rakastaa sua siitä huolimatta.

• jokseenkinabsurdia

Epäluottamukseni kohdistuu vain yhteen ryhmään:uskoviin ihmisiin. Sinä projosoit omat luonteenpiirteesi minuun ja muihin ihmisiin. uskovilta puuttuu täysin empatia ja lähimmäisen rakkaus. Ja sinä vielä kuvittelet pelastuvasi. Niin täynnä olet itseäsi.

Epäluottamukseni kohdistuu vain yhteen ryhmään:uskoviin ihmisiin. Sinä projosoit omat luonteenpiirteesi minuun ja muihin ihmisiin. uskovilta puuttuu täysin empatia ja lähimmäisen rakkaus. Ja sinä vielä kuvittelet pelastuvasi. Niin täynnä olet itseäsi.

Olenko ansainnut epäluottamuksesi? En ole, joten se kumpuaa sinusta itsestäsi. Jos olisin sen ansainnut, se kumpuasi maailmasta. Nyt se kumpuaa ainoastaan sinusta ja sinun omista teoistasi ja ajatuksistasi.

• jokseenkinabsurdia

Anna jo olla. Joka kerta nostat itseäsi jalustalle muka hyvänä ihmisenä. On helpompi aina kuvitella että vika on muissa ihmisissä.

Anna jo olla. Joka kerta nostat itseäsi jalustalle muka hyvänä ihmisenä. On helpompi aina kuvitella että vika on muissa ihmisissä.

Toi ei kyllä pidä paikkaansa yhtään.

• DRHouse

Sinulla on siis sama näkökulma elämiseen kuin FBI:llä? Todella omituista. Mitä jos vain alkaisit elää tätä elämää etkä jotain tuollaista draamaa? Voisi tehdä hyvää sinulle.

No, miksipä minulla pitäisi olla eri näkökulma kuin ihmisen käytöksen asiantuntijoilla?

DRHouse kirjoitti:

No, miksipä minulla pitäisi olla eri näkökulma kuin ihmisen käytöksen asiantuntijoilla?

Siksi, että sun tehtäväs on elää, heidän tehtävänsä on tutkia. Kun FBI:n asiantuntija menee kotiin viettämään aikaa perheensä kanssa, niin hän jättää työssä käyttämänsä näkökulman sinne työpaikalle. Älä sotke keskenään työtä ja elämää.

• DRHouse

Siksi, että sun tehtäväs on elää, heidän tehtävänsä on tutkia. Kun FBI:n asiantuntija menee kotiin viettämään aikaa perheensä kanssa, niin hän jättää työssä käyttämänsä näkökulman sinne työpaikalle. Älä sotke keskenään työtä ja elämää.

Juu, ei muuten jätä. Jokainen poliisi, palomies,lääkäri tai hoitaja on ammatissaan 24/7/365. Tuohan on ihan perustietoa. Eikä se psykologinen faktatieto siitä katoa vaikka he vapaalla ovatkin.

DRHouse kirjoitti:

Juu, ei muuten jätä. Jokainen poliisi, palomies,lääkäri tai hoitaja on ammatissaan 24/7/365. Tuohan on ihan perustietoa. Eikä se psykologinen faktatieto siitä katoa vaikka he vapaalla ovatkin.

Vaihdoit nyt keskustelun näkökulman. Unohditko mistä aikaisemmin puhuimme?Jos et muista, niin lähestyimme tätä asiaa luottamuksen näkökulmasta. Mainitsemasi esimerkit ovat sikäli jokseenkin ontuvia.

• DRHouse

Vaihdoit nyt keskustelun näkökulman. Unohditko mistä aikaisemmin puhuimme?Jos et muista, niin lähestyimme tätä asiaa luottamuksen näkökulmasta. Mainitsemasi esimerkit ovat sikäli jokseenkin ontuvia.

Miksi minun tulisi luottaa sinuun, täysin tuntemattomaan ihmiseen? En neä siihen lainkaan syytä.

DRHouse kirjoitti:

Miksi minun tulisi luottaa sinuun, täysin tuntemattomaan ihmiseen? En neä siihen lainkaan syytä.

Koska jos et luota muihin ihmisiin, et voi luottaa itseesikään. Et voi tietää millaisena heräät kun menet nukkumaan. Itseensä luottaminen on erittäin tärkeää, eikä se ole lainkaan mahdollista, jos ei luota lähtökohtaisesti jokaiseen vastaantulijaan.

• iukugg

Koska jos et luota muihin ihmisiin, et voi luottaa itseesikään. Et voi tietää millaisena heräät kun menet nukkumaan. Itseensä luottaminen on erittäin tärkeää, eikä se ole lainkaan mahdollista, jos ei luota lähtökohtaisesti jokaiseen vastaantulijaan.

>>Koska jos et luota muihin ihmisiin, et voi luottaa itseesikään.>>

Olipas aivopieru taas. Tietysti voin luottaa itseeni, vaikka en luota jokaiseen ihmiseen maailmassa.

iukugg kirjoitti:

Olipas aivopieru taas. Tietysti voin luottaa itseeni, vaikka en luota jokaiseen ihmiseen maailmassa.

Et tietenkään voi luottaa itseesi ilman sitä. Et edes tiedä mitä todellinen luottamus on ennen kuin luotat lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen. Kokeile itse, niin huomaat eron.

• iukugg

Et tietenkään voi luottaa itseesi ilman sitä. Et edes tiedä mitä todellinen luottamus on ennen kuin luotat lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen. Kokeile itse, niin huomaat eron.

Herran tähden taas mitä soopaa suollat. Ei itseluottamuksella ole mitään tekemistä sen kanssa mitä ajattelen kustakin toisesta ihmisestä. Jos joku toistuvasti pettää luottamukseni niin hän ei ole enää luottamuksen arvoinen. Jos silti luottaisin häneen, sitä kutsuttaisiin typeryydeksi, eikä minulla ole aikomusta sellaiseksi ryhtyä. Jos sinun itseesi luottaminen edellyttää typeryyttä, niin se on oma tappiosi. Jokainen henkilö joka pettää luottamuksesi on todiste, että luottamuksesi oli väärin kohdistettu. Mitään hyvää ja hyödyllistä ei seuraa siitä, että luotat samaan luottamuksenpettäjään jatkuvasti – ihmisiä vangitaan sen takia ettei heihin luoteta olevan tekemättä samoin mitä ovat jo tehneet. Sokean luoton hedelmät ovat omassa päässäsi kuten sokean uskosikin: jumala ei ole todellinen, vaikka siihen uskot; eikä henkilö ole luotettava, vaikka häneen luotat. Et voi väittää etteikö kukaan olisi elämässäsi pettänyt luottamustasi. Emme kävisi tätä keskustelua, jos koko ihmisen historian ajan kukaan ei olisi kenenkään luottamusta pettänyt – luottamus ja epäluottamus ei edes kuuluisi sanavarastoomme. Miten voisit luottaa omaanarviointi kykyysi itsestäsi, kun luottamuksesi on todistetusti ollut väärässä muihin kohdistettuna. Jos niin teet niin käytät viallista metodia itseesi.

iukugg kirjoitti:

Herran tähden taas mitä soopaa suollat. Ei itseluottamuksella ole mitään tekemistä sen kanssa mitä ajattelen kustakin toisesta ihmisestä. Jos joku toistuvasti pettää luottamukseni niin hän ei ole enää luottamuksen arvoinen. Jos silti luottaisin häneen, sitä kutsuttaisiin typeryydeksi, eikä minulla ole aikomusta sellaiseksi ryhtyä. Jos sinun itseesi luottaminen edellyttää typeryyttä, niin se on oma tappiosi. Jokainen henkilö joka pettää luottamuksesi on todiste, että luottamuksesi oli väärin kohdistettu. Mitään hyvää ja hyödyllistä ei seuraa siitä, että luotat samaan luottamuksenpettäjään jatkuvasti – ihmisiä vangitaan sen takia ettei heihin luoteta olevan tekemättä samoin mitä ovat jo tehneet. Sokean luoton hedelmät ovat omassa päässäsi kuten sokean uskosikin: jumala ei ole todellinen, vaikka siihen uskot; eikä henkilö ole luotettava, vaikka häneen luotat. Et voi väittää etteikö kukaan olisi elämässäsi pettänyt luottamustasi. Emme kävisi tätä keskustelua, jos koko ihmisen historian ajan kukaan ei olisi kenenkään luottamusta pettänyt – luottamus ja epäluottamus ei edes kuuluisi sanavarastoomme. Miten voisit luottaa omaanarviointi kykyysi itsestäsi, kun luottamuksesi on todistetusti ollut väärässä muihin kohdistettuna. Jos niin teet niin käytät viallista metodia itseesi.

"Jos joku toistuvasti pettää luottamukseni niin hän ei ole enää luottamuksen arvoinen. "

Kun ottaa huomioon, että olen lukuisia kertoja maininnut sanan "lähtökohtainen", ja sinä sanot tuon, niin et ole joko lukenut mitä olen kirjoittanut tai sitten et vain kykene ymmärtämään lukemaasi. Miten voi olla mahdollista, että olet noin tyhmä, että olet sivuuttanut sen sanan jokaisella kerralla.

-"Itseensä luottaminen on erittäin tärkeää, eikä se ole lainkaan mahdollista, jos ei luota lähtökohtaisesti jokaiseen vastaantulijaan"

-"Et edes tiedä mitä todellinen luottamus on ennen kuin luotat lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen."

Älä siis sotkeennu keskusteluihin, joihin työmuistisi kapasiteetti ei riitä.

• iukugg

"Jos joku toistuvasti pettää luottamukseni niin hän ei ole enää luottamuksen arvoinen. "

Kun ottaa huomioon, että olen lukuisia kertoja maininnut sanan "lähtökohtainen", ja sinä sanot tuon, niin et ole joko lukenut mitä olen kirjoittanut tai sitten et vain kykene ymmärtämään lukemaasi. Miten voi olla mahdollista, että olet noin tyhmä, että olet sivuuttanut sen sanan jokaisella kerralla.

-"Itseensä luottaminen on erittäin tärkeää, eikä se ole lainkaan mahdollista, jos ei luota lähtökohtaisesti jokaiseen vastaantulijaan"

-"Et edes tiedä mitä todellinen luottamus on ennen kuin luotat lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen."

Okei, vaikka niin. Luotat siis lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen ja jotkut heistä pettävät luottamuksesi. Olet siis ollut luottamisessasi väärässä. Mitä hemmetin johtopäätöksiä tästä ja mistään ulkoisesta luottamisesta voisi tai pitäisi vetää itseensä luottamiseen? Täten kuten asiat ovat, niin olet myös väärässä joissakin asioissa mihin luotat itsessäsi. Täydellisesti itseensä luottava on ylimielinen idiootti. Omituinen käsitys, että oma mielipide ja tunne jostakin tekee asioista sellaisia. Uskovaisen itsekeskeistä itsensä jalustalle nostamista. Suoranaista naiiviuta luottaa sokeasti jokaiseen. Miten edes voit olla ostamatta jokaista mainostettua tuotetta.

• iukugg

Laitako tonnin tililleni? Maksan ylihuomenna takaisin. Jos et, niin ilmeisesti et luota itseesi.

iukugg kirjoitti:

Okei, vaikka niin. Luotat siis lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen ja jotkut heistä pettävät luottamuksesi. Olet siis ollut luottamisessasi väärässä. Mitä hemmetin johtopäätöksiä tästä ja mistään ulkoisesta luottamisesta voisi tai pitäisi vetää itseensä luottamiseen? Täten kuten asiat ovat, niin olet myös väärässä joissakin asioissa mihin luotat itsessäsi. Täydellisesti itseensä luottava on ylimielinen idiootti. Omituinen käsitys, että oma mielipide ja tunne jostakin tekee asioista sellaisia. Uskovaisen itsekeskeistä itsensä jalustalle nostamista. Suoranaista naiiviuta luottaa sokeasti jokaiseen. Miten edes voit olla ostamatta jokaista mainostettua tuotetta.

"Olet siis ollut luottamisessasi väärässä."

Sillä ei ole mitään merkitystä onko ollut väärässä vai ei. Epäluottamus on pelkoa ja se on syntiä. Teet syntiä jos et luota lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen. Ja silloin et voi pelastua.

Ja voin sanoa, että suhun mun on jokseeksin vaikea luottaa koska oot mm. kiroilemalla ja tuomitsevalla asenteella osottanut että sulla ei oo kaikki hyvin. En voi tietenkään kieltäytyä jos äkisti tarvitset rahallista apua. Voinko auttaa jotenkin muutenkin? Ja voin suositella sulle ensisijasesti kääntymistä jonkun rahoituslaitoksen puoleen, koska parissa päivässä korotkin pysyy vielä aika hyvin kurissa. Nykyään itselläni ainakin on sellainen tilanne, että aikalailla kaikki rahat mitkä tulee, menee suoraveloituksella eteenpäin, joten paljon ei jää ylimääräistä säästöön, mutta jos sulla on luottotiedot menneet, niin eiköhän me jotakin kuitenkin keksitä.

• iukugg

Sillä ei ole mitään merkitystä onko ollut väärässä vai ei. Epäluottamus on pelkoa ja se on syntiä. Teet syntiä jos et luota lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen. Ja silloin et voi pelastua.

Ja voin sanoa, että suhun mun on jokseeksin vaikea luottaa koska oot mm. kiroilemalla ja tuomitsevalla asenteella osottanut että sulla ei oo kaikki hyvin. En voi tietenkään kieltäytyä jos äkisti tarvitset rahallista apua. Voinko auttaa jotenkin muutenkin? Ja voin suositella sulle ensisijasesti kääntymistä jonkun rahoituslaitoksen puoleen, koska parissa päivässä korotkin pysyy vielä aika hyvin kurissa. Nykyään itselläni ainakin on sellainen tilanne, että aikalailla kaikki rahat mitkä tulee, menee suoraveloituksella eteenpäin, joten paljon ei jää ylimääräistä säästöön, mutta jos sulla on luottotiedot menneet, niin eiköhän me jotakin kuitenkin keksitä.

>>Sillä ei ole mitään merkitystä onko ollut väärässä vai ei.>>

Kyllä sillä on. Ei mitään järkeä käyttää toimimatonta keinoa.

>>Epäluottamus on pelkoa ja se on syntiä. Teet syntiä jos et luota lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen. Ja silloin et voi pelastua.>>

Eli pelkkää höpöhöpöä, eikä mitään järjellistä ollut tämänkään ajatuksesi taustalla.

• iukugg

Minä en ole luottamuksellasi luotettava henkilö, eikä jumalasi ole uskollasi olemassaoleva.

• iukugg

Kerroppa vajakki vielä lyhyesti ja selkeästi miten epäluottamukseni jotain henkilöä kohtaan vaikuttaa luottamukseeni itseäni koskien.

iukugg kirjoitti:

>>Sillä ei ole mitään merkitystä onko ollut väärässä vai ei.>>

Kyllä sillä on. Ei mitään järkeä käyttää toimimatonta keinoa.

>>Epäluottamus on pelkoa ja se on syntiä. Teet syntiä jos et luota lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen. Ja silloin et voi pelastua.>>

Eli pelkkää höpöhöpöä, eikä mitään järjellistä ollut tämänkään ajatuksesi taustalla.

"Kyllä sillä on. Ei mitään järkeä käyttää toimimatonta keinoa."

Raamattu ei käske tekemään asioita, jotka vakuuttavat itsemme omasta erinomaisuudestamme vaan se käskee tekemään asioita, jotka pelastavat meidät ajasta iankaikkisuuteen.

iukugg kirjoitti:

Kerroppa vajakki vielä lyhyesti ja selkeästi miten epäluottamukseni jotain henkilöä kohtaan vaikuttaa luottamukseeni itseäni koskien.

Älä nimittele mua. Toi on todella järkyttävää miten kohtelet muita.

"miten epäluottamukseni jotain henkilöä kohtaan vaikuttaa luottamukseeni itseäni koskien."

Sä oot ihminen ihan niin kuin kaikki muutkin ihmiset. Jos et luota ihmisen ideaan(lähtökohtainen luottamus), jonka yksilöolio olet, niin miten voit luottaa itseesi? Voit luottaa itseesi yksilöoliona vain luottamalla ihmisen ideaan. Muutenhan toimisit epäloogisesti.

• iukugg

Älä nimittele mua. Toi on todella järkyttävää miten kohtelet muita.

"miten epäluottamukseni jotain henkilöä kohtaan vaikuttaa luottamukseeni itseäni koskien."

Sä oot ihminen ihan niin kuin kaikki muutkin ihmiset. Jos et luota ihmisen ideaan(lähtökohtainen luottamus), jonka yksilöolio olet, niin miten voit luottaa itseesi? Voit luottaa itseesi yksilöoliona vain luottamalla ihmisen ideaan. Muutenhan toimisit epäloogisesti.

Roudin tuota, mutta tulin toisiin ajatuksiin, ettei ole sen arvoista. Jos jatkat niin koeta jotain tolkullista, tuo ei sellaista ollut.

iukugg kirjoitti:

Roudin tuota, mutta tulin toisiin ajatuksiin, ettei ole sen arvoista. Jos jatkat niin koeta jotain tolkullista, tuo ei sellaista ollut.

Tämä on filosofiaa. Lähtökohtaisesti yksilöoliota tulee arvioida sen perusteella mitä ne edustavat. Vasta tarkempi tieto jokaisen yksilöolion erityisluonteesta antaa järjellisesti kestävän perusteen poiketa ko. säännöstä.

• iukugg

Tämä on filosofiaa. Lähtökohtaisesti yksilöoliota tulee arvioida sen perusteella mitä ne edustavat. Vasta tarkempi tieto jokaisen yksilöolion erityisluonteesta antaa järjellisesti kestävän perusteen poiketa ko. säännöstä.

Olen mikä koen olevani, eikä sillä ole mitään tekemistä luotanko toiseen ihmiseen vai en. Tämä on se olemassaolon muoto mikä on, jossa teemme arvioita toisen olion luotettavuudesta, ja josta emme voi irtautua. Se mikä tunnen olevani, eli tietoisuus, ei mitenkään muutu, jos päätän luottaa toisiin sokeasti tai en. Se on se väitteesi, jota et kykene näyttämään todeksi. Joten lopeta paskanjauhanta ja puhu selkein sanoin ja lausein osoitus väitteesi todenperäisyydestä.

>>Lähtökohtaisesti yksilöoliota tulee arvioida sen perusteella mitä ne edustavat.>>

Ihminen ei ole lähtökohtaisesti luotettava.

iukugg kirjoitti:

Olen mikä koen olevani, eikä sillä ole mitään tekemistä luotanko toiseen ihmiseen vai en. Tämä on se olemassaolon muoto mikä on, jossa teemme arvioita toisen olion luotettavuudesta, ja josta emme voi irtautua. Se mikä tunnen olevani, eli tietoisuus, ei mitenkään muutu, jos päätän luottaa toisiin sokeasti tai en. Se on se väitteesi, jota et kykene näyttämään todeksi. Joten lopeta paskanjauhanta ja puhu selkein sanoin ja lausein osoitus väitteesi todenperäisyydestä.

>>Lähtökohtaisesti yksilöoliota tulee arvioida sen perusteella mitä ne edustavat.>>

Ihminen ei ole lähtökohtaisesti luotettava.

"Ihminen ei ole lähtökohtaisesti luotettava."

On ikävä huomata, ettet voi luottaa itseesi. Miten sinuun voisi kukaan luottaa, jos et itsekään luota itseesi? Ei kannata välttämättä ensimmäisenä asiana kertoa, ettei luota itseensä, koska suurin osa ihmisistä tulkitsee sen siten ettei sinuun ole luottaminen. Ole siunattu.

• iukugg

"Ihminen ei ole lähtökohtaisesti luotettava."

On ikävä huomata, ettet voi luottaa itseesi. Miten sinuun voisi kukaan luottaa, jos et itsekään luota itseesi? Ei kannata välttämättä ensimmäisenä asiana kertoa, ettei luota itseensä, koska suurin osa ihmisistä tulkitsee sen siten ettei sinuun ole luottaminen. Ole siunattu.

Et ole vajakki näyttänyt tuollaista toteen! Väitteesi on täysin vailla pohjaa. Luottamattomuus toisiin ei johda siihen ettenkö luottaisi itseeni. Lakkaa höpisemästä typeryyksiäsi mitä et kykene osoittamaan todeksi idiootti.

iukugg kirjoitti:

Et ole vajakki näyttänyt tuollaista toteen! Väitteesi on täysin vailla pohjaa. Luottamattomuus toisiin ei johda siihen ettenkö luottaisi itseeni. Lakkaa höpisemästä typeryyksiäsi mitä et kykene osoittamaan todeksi idiootti.

"Et ole vajakki näyttänyt tuollaista toteen!"

Juurihan itse näytit sen toteen sanomalla: "Ihminen ei ole lähtökohtaisesti luotettava." Kai sinäkin nyt ihminen olet?

• iukugg

"Et ole vajakki näyttänyt tuollaista toteen!"

Juurihan itse näytit sen toteen sanomalla: "Ihminen ei ole lähtökohtaisesti luotettava." Kai sinäkin nyt ihminen olet?

En kai minä nyt tietoisesti itselleni valehtele tai edes pysty sellaiseen, herran tähden sentään kanssasi vajakki. Eikä se siitä miksikään muutu, vaikka en täydellsesti luota jokaiseen ihmiseen.

Väite:

- Sinulla ei ole huumorintajua, koska et naura jokaiselle vitsille. Pitää yhtä hemmetin paljon paikkansa kuin väittämäsi ja on typeryydessään samaa luokkaa.

iukugg kirjoitti:

En kai minä nyt tietoisesti itselleni valehtele tai edes pysty sellaiseen, herran tähden sentään kanssasi vajakki. Eikä se siitä miksikään muutu, vaikka en täydellsesti luota jokaiseen ihmiseen.

Väite:

- Sinulla ei ole huumorintajua, koska et naura jokaiselle vitsille. Pitää yhtä hemmetin paljon paikkansa kuin väittämäsi ja on typeryydessään samaa luokkaa.

"Sinulla ei ole huumorintajua, koska et naura jokaiselle vitsille. Pitää yhtä hemmetin paljon paikkansa kuin väittämäsi"

Vaihdoit tässä nyt mielivaltaisesti idean ja yksilöolion päittäin. Minähän väitin, että jos sinulla ei ole huumorintajua, et naura vitseille sinänsä. En väittänyt että jos et naura vitseille sinänsä, sinulla ei ole huumorintajua.

Kannattaa ihan oikeasti lukea hieman filosofiaa ennen kuin tarttuu Raamattuun. Eikä se muutenkaan ole pahitteeksi. Ole siunattu!

• iukugg

"Sinulla ei ole huumorintajua, koska et naura jokaiselle vitsille. Pitää yhtä hemmetin paljon paikkansa kuin väittämäsi"

Vaihdoit tässä nyt mielivaltaisesti idean ja yksilöolion päittäin. Minähän väitin, että jos sinulla ei ole huumorintajua, et naura vitseille sinänsä. En väittänyt että jos et naura vitseille sinänsä, sinulla ei ole huumorintajua.

Kannattaa ihan oikeasti lukea hieman filosofiaa ennen kuin tarttuu Raamattuun. Eikä se muutenkaan ole pahitteeksi. Ole siunattu!

>>Koska jos et luota muihin ihmisiin, et voi luottaa itseesikään. Et voi tietää millaisena heräät kun menet nukkumaan. Itseensä luottaminen on erittäin tärkeää, eikä se ole lainkaan mahdollista, jos ei luota lähtökohtaisesti jokaiseen vastaantulijaan.>>

=
        Jos et pidä toisten vitsejä hauskoina, sinulla ei ole huumorintajua. Huumorintaju on erittäin tärkeää, eikä sinulla voi sellaista olla, jos et pidä jokaista vitsiä hauskana.

>>Et edes tiedä mitä todellinen luottamus on ennen kuin luotat lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen.>>

Et edes tiedä mitä todellinen huumorintaju on ennen kuin naurat jokaisen jokaiselle vitsille.
        Älä sinä vajakki ole tieävinäsi filosiasta yhtään mitään. Antisi on jo nähty.

• iukugg

Tai unohda, vaikka tekemäni vertaus, ja osoita väitteesi alkuperäisen totuudellisuus tai pidä turpasi kiinni aiheesta!

iukugg kirjoitti:

>>Koska jos et luota muihin ihmisiin, et voi luottaa itseesikään. Et voi tietää millaisena heräät kun menet nukkumaan. Itseensä luottaminen on erittäin tärkeää, eikä se ole lainkaan mahdollista, jos ei luota lähtökohtaisesti jokaiseen vastaantulijaan.>>

=
        Jos et pidä toisten vitsejä hauskoina, sinulla ei ole huumorintajua. Huumorintaju on erittäin tärkeää, eikä sinulla voi sellaista olla, jos et pidä jokaista vitsiä hauskana.

>>Et edes tiedä mitä todellinen luottamus on ennen kuin luotat lähtökohtaisesti jokaiseen ihmiseen.>>

Et edes tiedä mitä todellinen huumorintaju on ennen kuin naurat jokaisen jokaiselle vitsille.
        Älä sinä vajakki ole tieävinäsi filosiasta yhtään mitään. Antisi on jo nähty.

Vertauksesi ei ole hyvä. Eikä kyse ole nyt ainoastaan siitä, että sotket keskenään induktion ja deduktion vaan myös siitä, ettet käsitä ihmisen ideaa. Siihen kuuluu sekä sinä että muut ihmiset. Jos sanot, ettet pidä jokaista ihmistä lähtökohtaisesti luotettavana, niin tietysti se viittaa myös sinuun itseesi. Jos sanot, että pidät jokaista ihmistä lähtökohtaisesti huumorintajuisena, niin sekin viittaa sinuun itseesi.

Vertauksesi ei ole hyvä. Eikä kyse ole nyt ainoastaan siitä, että sotket keskenään induktion ja deduktion vaan myös siitä, ettet käsitä ihmisen ideaa. Siihen kuuluu sekä sinä että muut ihmiset. Jos sanot, ettet pidä jokaista ihmistä lähtökohtaisesti luotettavana, niin tietysti se viittaa myös sinuun itseesi. Jos sanot, että pidät jokaista ihmistä lähtökohtaisesti huumorintajuisena, niin sekin viittaa sinuun itseesi.

ymmärrätkö, että pääsisit tästä pinteestä kun myöntäisit sen, mitä et itse vielä edes tajua? Se on, ettet luota itseesi lähtökohtaisesti vaan olet kokemuksen kautta havainnut itsesi luotettavaksi. Mutta ymmärrät varmasti kuinka hullulta se saa sinut kuulostamaan. Ikään kuin et oikeasti tuntisi itseäsi vaan ainoastaan kokemuksen kautta olet havainnut itsesi luotettavaksi. Saat toki uskoa, niin mutta et anna sillä itsestäsi kovin tasapainoista kuvaa.

• iukugg

Sanoin ettei ihmiset ole lähtökohtaisesti luotettavia, ellei luottoa ihmisen itsekkyyteen lasketa luottamukseksi – vauva on ihminen ja ennenkaikkea itsekäs. Minä en ole absoluuttisen luotettava muita kohtaan. Se EI tarkoita, ettenkö olisi itselleni rehellinen eli luotettava, koska se ainoa mitä voin itselleni olla. Sinä väität etten niin voisi olla ulkoisista seikoista johtuen. Mitään näyttöä et kykene tarjoamaan asiasta, etkä siitä, että voisin itselleni tietoisesti valehdella eli olla epäluotettava. Typeryytesi ja siitä johtuva ärtymykseni on jo melkein käsinkosketeltavaa, taas kerran.

• iukugg

Kerro vajakki esimerkki siitä, kun olet valehdellut itsellesi tietoisesti ja uskonut sen.

iukugg kirjoitti:

Sanoin ettei ihmiset ole lähtökohtaisesti luotettavia, ellei luottoa ihmisen itsekkyyteen lasketa luottamukseksi – vauva on ihminen ja ennenkaikkea itsekäs. Minä en ole absoluuttisen luotettava muita kohtaan. Se EI tarkoita, ettenkö olisi itselleni rehellinen eli luotettava, koska se ainoa mitä voin itselleni olla. Sinä väität etten niin voisi olla ulkoisista seikoista johtuen. Mitään näyttöä et kykene tarjoamaan asiasta, etkä siitä, että voisin itselleni tietoisesti valehdella eli olla epäluotettava. Typeryytesi ja siitä johtuva ärtymykseni on jo melkein käsinkosketeltavaa, taas kerran.

Oletko siis luotettavampi kuin muut ihmiset vai vähemmän luotettava? Vastaa.

• iukugg

Oletko siis luotettavampi kuin muut ihmiset vai vähemmän luotettava? Vastaa.

Merkityksetöntä. Näytä esimerkki missä olet valehdellut itsellesi onnistuneesti. Muille voit valehdella, itsellesi et. Tuo asetelma ei muutu miksikään – luotat sokeasti kaikkiin tai et.

iukugg kirjoitti:

Merkityksetöntä. Näytä esimerkki missä olet valehdellut itsellesi onnistuneesti. Muille voit valehdella, itsellesi et. Tuo asetelma ei muutu miksikään – luotat sokeasti kaikkiin tai et.

Tietysti luotan lähtökohtaisesti sokeasti kaikkiin. Luulisi, että se on jo tullut selväksi.

Ei ole merkityksetöntä, oletko luotettavampi kuin muut vai vähemmän luotettava. Et vain näe vielä sen merkitystä.

• iukugg

Tietysti luotan lähtökohtaisesti sokeasti kaikkiin. Luulisi, että se on jo tullut selväksi.

Ei ole merkityksetöntä, oletko luotettavampi kuin muut vai vähemmän luotettava. Et vain näe vielä sen merkitystä.

>>Ei ole merkityksetöntä, oletko luotettavampi kuin muut vai vähemmän luotettava. Et vain näe vielä sen merkitystä.>>

Sillä ei ole mitään vaikutusta siihen olenko tai kuinka luotettava olen itselleni, koska on mahdotonta valehdella itselleen. Se tosiasia vie pohjan typerältä väitteeltäsi, joten voit jo pitää turpasi tukossa, kun et pysty näyttämään itselleen valehtelua todeksi.

iukugg kirjoitti:

>>Ei ole merkityksetöntä, oletko luotettavampi kuin muut vai vähemmän luotettava. Et vain näe vielä sen merkitystä.>>

Sillä ei ole mitään vaikutusta siihen olenko tai kuinka luotettava olen itselleni, koska on mahdotonta valehdella itselleen. Se tosiasia vie pohjan typerältä väitteeltäsi, joten voit jo pitää turpasi tukossa, kun et pysty näyttämään itselleen valehtelua todeksi.

Miten ylipäätään voisit valehdella itsellesi sellaisesta asiasta jota et tiedä? Kuten alussa sanoin, et voi tietää millaisena heräät kun menet nukkumaan.

• iukugg

Miten ylipäätään voisit valehdella itsellesi sellaisesta asiasta jota et tiedä? Kuten alussa sanoin, et voi tietää millaisena heräät kun menet nukkumaan.

>>Miten ylipäätään voisit valehdella itsellesi sellaisesta asiasta jota et tiedä? >>

Ihme sönkötystä taas. Tiedät tai et tiedä, valehtelemaan et itsellesi pysty. Ei valehteleminen ole asioiden tietämättömyyttä.

>>Kuten alussa sanoin, et voi tietää millaisena heräät kun menet nukkumaan.>>

Et voikaan, eikä se muutu pätkääkään, jos luotat jokaiseen ihmiseen tai et, herran tähden sentään.

iukugg kirjoitti:

>>Miten ylipäätään voisit valehdella itsellesi sellaisesta asiasta jota et tiedä? >>

Ihme sönkötystä taas. Tiedät tai et tiedä, valehtelemaan et itsellesi pysty. Ei valehteleminen ole asioiden tietämättömyyttä.

>>Kuten alussa sanoin, et voi tietää millaisena heräät kun menet nukkumaan.>>

Et voikaan, eikä se muutu pätkääkään, jos luotat jokaiseen ihmiseen tai et, herran tähden sentään.

Miten siis voit luottaa itseesi kokemuksen perusteella, jos et tiedä millaisena heräät kun menet nukkumaan?

• iukugg

Miten siis voit luottaa itseesi kokemuksen perusteella, jos et tiedä millaisena heräät kun menet nukkumaan?

Tuolla ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa. Tietenkään en voi täysin tietää heräänkö edes huomenna. Uskon herääväni, koska en ole sairas ja olen tähänkin asti herännyt. Se on täysin rehellisesti tehty oletus; mitään epäluottamusta ei sen tekemiseen kuulu.

iukugg kirjoitti:

Tuolla ei ole mitään tekemistä aiheen kanssa. Tietenkään en voi täysin tietää heräänkö edes huomenna. Uskon herääväni, koska en ole sairas ja olen tähänkin asti herännyt. Se on täysin rehellisesti tehty oletus; mitään epäluottamusta ei sen tekemiseen kuulu.

Noniin. Luotat siis itseesi täysin perusteitta. Et edes tiedä heräätkö huomenna ja silti kuvittelet herääväsi luotettavana, jos heräät. Keksit siis mielikuvituksestasi, että sinä kyllä heräät luotettavana, mutta muut ihmiset eivät? Uskotko muihinkin satuihin?

• iukugg

Noniin. Luotat siis itseesi täysin perusteitta. Et edes tiedä heräätkö huomenna ja silti kuvittelet herääväsi luotettavana, jos heräät. Keksit siis mielikuvituksestasi, että sinä kyllä heräät luotettavana, mutta muut ihmiset eivät? Uskotko muihinkin satuihin?

Mitä ihmettä oikein taas sönkötät vajakki. Minä päätän olenko jossain asiassa luotettava muita kohtaan vai en. En valehtele sen takia että olen epäluotettava, vaan valehtelen koska päätän valehdella ja se tekee minusta epäluotettavan toisten silmissä. Herran tähden mitä typeryyttä taas esität.

Mitä helvettiä kirjoittamallasi on tekemistä sen kanssa pidänkö muita ihmisiä luotettavana? Mikä hitto siinä aamussa muka olisi erilaista?

Minkä hemmetin takia veivaat tätä paskaa lisää, kun sinulla ei pätkääkään ole näyttöä alkuperäisen väitteesi pohjalla? Ei asiasi oikeksi muutu näillä turhanpäiväisillä jorinoilla – yhtä hemmetin väärässä olet kuin aloittaessa, eikä se ilman näyttöjä ja lisäämällä paskan jauhantaa miksikään siitä muutu.

iukugg kirjoitti:

Mitä ihmettä oikein taas sönkötät vajakki. Minä päätän olenko jossain asiassa luotettava muita kohtaan vai en. En valehtele sen takia että olen epäluotettava, vaan valehtelen koska päätän valehdella ja se tekee minusta epäluotettavan toisten silmissä. Herran tähden mitä typeryyttä taas esität.

Mitä helvettiä kirjoittamallasi on tekemistä sen kanssa pidänkö muita ihmisiä luotettavana? Mikä hitto siinä aamussa muka olisi erilaista?

Minkä hemmetin takia veivaat tätä paskaa lisää, kun sinulla ei pätkääkään ole näyttöä alkuperäisen väitteesi pohjalla? Ei asiasi oikeksi muutu näillä turhanpäiväisillä jorinoilla – yhtä hemmetin väärässä olet kuin aloittaessa, eikä se ilman näyttöjä ja lisäämällä paskan jauhantaa miksikään siitä muutu.

Ole rauhassa ja lopeta tuo kiroilu ja solvaaminen.

"Mikä hitto siinä aamussa muka olisi erilaista?"

Osaatko sanoa, millainen ihminen olet viiden minuutin päästä? Voitko varmuudella sanoa, etteikö sydämesi olisi muuttunut tuossa ajassa murhaajan sydämeksi sinun tietämättäsi?

• iukugg

Jos tiedän etten tiedä jotain asiaa, niin se on aivan hemmetin LUOTETTAVA tieto itselleni!

• iukugg

Ole rauhassa ja lopeta tuo kiroilu ja solvaaminen.

"Mikä hitto siinä aamussa muka olisi erilaista?"

Osaatko sanoa, millainen ihminen olet viiden minuutin päästä? Voitko varmuudella sanoa, etteikö sydämesi olisi muuttunut tuossa ajassa murhaajan sydämeksi sinun tietämättäsi?

En tiedä ja se on täysin luotettava tieto.

iukugg kirjoitti:

En tiedä ja se on täysin luotettava tieto.

Noniin, eli luotat itseesi täysin perusteettomasti. Et edes tiedä millainen sinusta tulee minuutin päästä ja silti annat itsesi kävellä lähellä lastentarhoja. Eikö ole aika edesvastuutonta? Annat murhaajan tehdä työnsä.

• iukugg

Noniin, eli luotat itseesi täysin perusteettomasti. Et edes tiedä millainen sinusta tulee minuutin päästä ja silti annat itsesi kävellä lähellä lastentarhoja. Eikö ole aika edesvastuutonta? Annat murhaajan tehdä työnsä.

Ei vitun vajakki. Se mitä koen tietoisuudessani on täysin luotettavaa itselleni. En voi valehdella itselleni mitä tunnen, tiedän, ajattelen yms. En tiedä tulevaisuutta ja se täysin rehellinen tieto mielessäni.

>>En tiedä ja se on täysin luotettava tieto.>>

Mitenkä tietämättömyyteni jostain asiasta olisi epäluotettavaa omassa päässäsi? Valehtelenko itselleni etten tiedä, vaikka oikeasti jotenkin tietäisinkin?

>> Et edes tiedä millainen sinusta tulee minuutin päästä >>

Mitenkä hitossa tässä olen epäluotettava itselleni??? En tiedä jotain, niin en helvetti sitten tiedä. En valehtele itselleni tetäväni jotain.

iukugg kirjoitti:

Ei vitun vajakki. Se mitä koen tietoisuudessani on täysin luotettavaa itselleni. En voi valehdella itselleni mitä tunnen, tiedän, ajattelen yms. En tiedä tulevaisuutta ja se täysin rehellinen tieto mielessäni.

>>En tiedä ja se on täysin luotettava tieto.>>

Mitenkä tietämättömyyteni jostain asiasta olisi epäluotettavaa omassa päässäsi? Valehtelenko itselleni etten tiedä, vaikka oikeasti jotenkin tietäisinkin?

>> Et edes tiedä millainen sinusta tulee minuutin päästä >>

Mitenkä hitossa tässä olen epäluotettava itselleni??? En tiedä jotain, niin en helvetti sitten tiedä. En valehtele itselleni tetäväni jotain.

"Mitenkä hitossa tässä olen epäluotettava itselleni."

Ei ole kysymys nyt siitä oletko epäluotettava itsellesi, vaan että oletko epäluotettava objektiivisesti katsottuna. Jos et tiedä mitä minuutin päästä saatat tehdä, niin tottakai sinä olet todella epäluotettava ja vaarallinen henkilö enkä yhtään ihmettele jos sinun on vaikeaa luottaa muihin ihmisiin. Näet heidät samanlaisina arvaamattomina olentoina kuin millaisena näet itsesi.

• iukugg

"Mitenkä hitossa tässä olen epäluotettava itselleni."

Ei ole kysymys nyt siitä oletko epäluotettava itsellesi, vaan että oletko epäluotettava objektiivisesti katsottuna. Jos et tiedä mitä minuutin päästä saatat tehdä, niin tottakai sinä olet todella epäluotettava ja vaarallinen henkilö enkä yhtään ihmettele jos sinun on vaikeaa luottaa muihin ihmisiin. Näet heidät samanlaisina arvaamattomina olentoina kuin millaisena näet itsesi.

Valehteletkin vielä typeryytesi lisäksi. Tästä on kysymys:

Luottamiseni muihin ihmisiin asioissa, ei vaikuta pätkääkään omien tuntemuksieni luotettavuuteen. Jos olen iloinen, niin hemmetin perse silloin olen iloinen, täysin niin luotettavsti kuin mikään on mahdollista.

iukugg kirjoitti:

Valehteletkin vielä typeryytesi lisäksi. Tästä on kysymys:

Luottamiseni muihin ihmisiin asioissa, ei vaikuta pätkääkään omien tuntemuksieni luotettavuuteen. Jos olen iloinen, niin hemmetin perse silloin olen iloinen, täysin niin luotettavsti kuin mikään on mahdollista.

Myönnät siis, että saatat tappaa minä hetkenä hyvänsä. Etkö tunne itseäsi sen vertaa?

• iukugg

Myönnät siis, että saatat tappaa minä hetkenä hyvänsä. Etkö tunne itseäsi sen vertaa?

Älä vaihda aihetta valehteleva vajakki. Jos tällaisena säilyn, ilman mielenterveysongelmia tai muuta vastaavaa, niin en ole tappamassa ketään.

Olet kyllä aivan täys persereikä. Aioitko osoittaa jotain väitteesi tueksi vai et??? Kiemurtelusi on kestänyt tunti tolkulla jo.

Antaa tulla sitten jo.

iukugg kirjoitti:

Älä vaihda aihetta valehteleva vajakki. Jos tällaisena säilyn, ilman mielenterveysongelmia tai muuta vastaavaa, niin en ole tappamassa ketään.

Olet kyllä aivan täys persereikä. Aioitko osoittaa jotain väitteesi tueksi vai et??? Kiemurtelusi on kestänyt tunti tolkulla jo.

Antaa tulla sitten jo.

Noniin. Et siis luota itseesi. Todella ikävää. Sun kannattais opetella luottamaan. Se ois hyväks sulle itselles.

"Antaa tulla sitten jo."

Vastasin jo tuohon ajat sitten. On loogisesti mahdotonta väittää olevansa, että luottaa lähtökohtaisesti itseensä mutta ettei luota lähtökohtaisesti ihmisiin yleisesti.

Mutta nythän kysymys ei ole enää ajankohtainen, kun ilmaisit jo ettet luota lähtökohtaisesti edes itseesi vaan joudut joka aamu peilin edessä kysymään "olenko edelleen terve vai olenko tullut hulluksi?"

• iukugg

Noniin. Et siis luota itseesi. Todella ikävää. Sun kannattais opetella luottamaan. Se ois hyväks sulle itselles.

"Antaa tulla sitten jo."

Vastasin jo tuohon ajat sitten. On loogisesti mahdotonta väittää olevansa, että luottaa lähtökohtaisesti itseensä mutta ettei luota lähtökohtaisesti ihmisiin yleisesti.

Mutta nythän kysymys ei ole enää ajankohtainen, kun ilmaisit jo ettet luota lähtökohtaisesti edes itseesi vaan joudut joka aamu peilin edessä kysymään "olenko edelleen terve vai olenko tullut hulluksi?"

Ei vittu olet idiootti.

Tietämättömyys tulevaisuudesta ei ole epäluottamusta. Se on fakta jokaisen kohdalla. Se ei ole mikään epäluottamuksen ilmentymä itseä kohtaan. Tajuako sinä tämän? Luottaminen ei ole tietoa, eikä se luo tietoa.

>>On loogisesti mahdotonta väittää olevansa, että luottaa lähtökohtaisesti itseensä mutta ettei luota lähtökohtaisesti ihmisiin yleisesti.>>

Ei tuossa ole edelleenkään järjen hiventäkään.

Näytä se hemmetin esimerkki epäluottamuksesta mihinkään mikä päähäsi pälkähtää. Epäluottamus jonkin asia tapahtumiseen on tunne epäluottamisesta, mutta se tunne on sinulla täysin luotettavasti. Et ole itsellesi valehdellen sitä luonut, eikä se voisi olla sellaisenaan olemassa epärehellistä tietä.

Nyt on taas mennyt liikaa aikaa tuollaiseen tolvanaan. Kutsun sinua tästä lähin valehtelevaksi vajakiksi – olet sen ansainnut.

iukugg kirjoitti:

Ei vittu olet idiootti.

Tietämättömyys tulevaisuudesta ei ole epäluottamusta. Se on fakta jokaisen kohdalla. Se ei ole mikään epäluottamuksen ilmentymä itseä kohtaan. Tajuako sinä tämän? Luottaminen ei ole tietoa, eikä se luo tietoa.

>>On loogisesti mahdotonta väittää olevansa, että luottaa lähtökohtaisesti itseensä mutta ettei luota lähtökohtaisesti ihmisiin yleisesti.>>

Ei tuossa ole edelleenkään järjen hiventäkään.

Näytä se hemmetin esimerkki epäluottamuksesta mihinkään mikä päähäsi pälkähtää. Epäluottamus jonkin asia tapahtumiseen on tunne epäluottamisesta, mutta se tunne on sinulla täysin luotettavasti. Et ole itsellesi valehdellen sitä luonut, eikä se voisi olla sellaisenaan olemassa epärehellistä tietä.

Nyt on taas mennyt liikaa aikaa tuollaiseen tolvanaan. Kutsun sinua tästä lähin valehtelevaksi vajakiksi – olet sen ansainnut.

"Tietämättömyys tulevaisuudesta ei ole epäluottamusta."

Eli luottamuksesi perustuu johonkin muuhun kuin tietoon? Olisiko niin että se perustuu ihan puhtaasti tahtoon luottaa itseensä? Jos niin on, niin miksi tahdot luottaa vain itseesi? Mikset tahdo luottaa kaikkiin ihmisiin? Olet tässä asiassa ollut koko keskustelun ajan epälooginen. Huomaa ettet eroa muista ihmisistä tässä asiassa. Olet samasta puusta veistetty. Sinua on ehkä ihmiset kohdelleet kaltoin mutta nyt on aika antaa anteeksi ja alkaa luottamaan. Ole siunattu! Jeesus rakastaa sinua.

• iukugg

Eli luottamuksesi perustuu johonkin muuhun kuin tietoon? Olisiko niin että se perustuu ihan puhtaasti tahtoon luottaa itseensä? Jos niin on, niin miksi tahdot luottaa vain itseesi? Mikset tahdo luottaa kaikkiin ihmisiin? Olet tässä asiassa ollut koko keskustelun ajan epälooginen. Huomaa ettet eroa muista ihmisistä tässä asiassa. Olet samasta puusta veistetty. Sinua on ehkä ihmiset kohdelleet kaltoin mutta nyt on aika antaa anteeksi ja alkaa luottamaan. Ole siunattu! Jeesus rakastaa sinua.

Koska jokainen minulle tuleva tunne ja ajatus on täysin rehellinen. En pysty mitään sellaista valheellisesti itselleni luomaan ja esittämään. Toiselle ihmiselle voin valehdella joka kerta kun suuni avaan, eikä toinen ihminen tämän saman kyvyn takia ole automaattisesti luotettava. Jos niin kuvittelee on typerys. Käsitä tämä ero jo pikku hiljaa. Se että herään aamulla on perusteltu uskomus, ei tieto. Tietenkään luottamus ei ole tietoa, muuten sitä sanottaisiin tiedoksi. Ei tarvisi miettiä onko joku jossain asiassa luottamuksen väärti, koska tietäisin hänen olevan tai ei. Mutta itseään ei voi huijata, joten ihminen on itselleen luotettava. Minkään mieleen tulevan ajatuksen tarkoitus ei ole huojata tietoisuutta eli itseä.

• iukugg

>>Sinua on ehkä ihmiset kohdelleet kaltoin mutta nyt on aika antaa anteeksi ja alkaa luottamaan.>>

Sinäkään et jätä oviasi auki, kun lähdet ulos, koska et luota muihin ihmisiin. Voit typeryydestäsi johtuen jättää arvailut muista ihmisistä väliin.

• Kaikkionvaarallisia

Tiedätkö mitä epäluottamuksesi paljastaa sinusta? Kaikki epäluottamus ihmisiä kohtaan kumpuaa hylkäämiskompleksista ja se puolestaan johtuu aina pettämiskompleksista. Ja pettämiskompleksiin ihminen voi sairastua vain jos masturboi säännöllisesti, käyttää puolisoaan seksuaalisesti hyväksi(kohdellen muuten rakkaudettomasti), elää homoseksuaalisessa parisuhteessa tai tekee petoksellisia homoseksuaalisia tekoja. Epäluottamuksesi siis ketä tahansa ihmisryhmään kohtaan paljastaa sinusta arkaluontoisia asioita sellaiselle, jolla on ymmärrys. Ihan kaikille ei siis kannata sitä paljastaa.

Samalla epäluottamuksesi toki tulee paljastaneeksi monia muitakin asioita. Olet pelokas, heikkoluontoinen, itsekeskeinen ja turhamainen. Mutta Jeesus näkee sun epätäydellisyytes ja rakastaa sua siitä huolimatta.

Anteeksi mutta mitä helvettiä se että masturboi ei liity VITTU mitenkään pettämisenpelkoon eikä myöskään mihinkään noista muista asioista paitsi ehkä puolison väkivaltainen kohtelu.

Anyways ei ole mitään perustaa olla luottamatta ihmiseen, koska hän uskoo on homo jne. Epäluottamuksen aihe saisi MINUN mielestäni olla vain se tosiasia, että kaikki ovat ihmisiä ja ihmiset voivat olla mitä tahansa kasvatuksesta ja geeneistä riippuen.

• doctor_mouselle
        DRHouse kirjoitti:

Jaa. Miksi sitten uskovat istuvat linnassa?

http://www.patheos.com/blogs/friendlyatheist/2013/07/16/what-percentage-of-prisoners-are-atheists-its-a-lot-smaller-than-we-ever-imagined/

Ateisteja näkyy olevan ihan 0.2 prosenttia koko populaatiosta. Eikä unohdeta sitä hauskaa seikkaa miten uskovaiset ovat harrastelleet kansanmurhia läpi historian. löytyy natseja (kielsivät muuten ateismin lailla...), konkistadoreja, inkvisiittoreita, ristiretkeläisiä ja muita mukavia murhaajia niin että varttimiljardi ei uhrimaarään riittäne... Ja he kaikki kokivat olevansa oikeita uskovaisia.

"Ateisteja näkyy olevan ihan 0.2 prosenttia koko populaatiosta."

Niin, Yhdysvalloissa. Miksi et ottanut esimerkiksi Stalinin gulageja, niissäkin suurin osa tuomituista olivat uskonnollisia ihmisiä, valtaosa varmaankin kristittyjä?

Jos puhumme oikeasti tämän päivän Suomesta, niin vankilassa olevista kristityistä merkittävä osa on kääntynyt siellä ollessaan ja monelle se on tie ulos päihteiden ja rikosten kierteestä.

"Eikä unohdeta sitä hauskaa seikkaa miten uskovaiset ovat harrastelleet kansanmurhia läpi historian. löytyy natseja (kielsivät muuten ateismin lailla...), konkistadoreja, inkvisiittoreita, ristiretkeläisiä ja muita mukavia murhaajia niin että varttimiljardi ei uhrimaarään riittäne... Ja he kaikki kokivat olevansa oikeita uskovaisia."

Eikä sitäkään, että kommunistit oikeuttivat uskonnollisiin kohdistamiaan julmuuksia juuri noilla höpinöillä. Yleistäminen on siitä kivaa, että pääsee kerrankin oikein kunnolla syyttömien kimppuun ja se vasta tuntuu kovalle.

Kaikkionvaarallisia kirjoitti:

Anteeksi mutta mitä helvettiä se että masturboi ei liity VITTU mitenkään pettämisenpelkoon eikä myöskään mihinkään noista muista asioista paitsi ehkä puolison väkivaltainen kohtelu.

Anyways ei ole mitään perustaa olla luottamatta ihmiseen, koska hän uskoo on homo jne. Epäluottamuksen aihe saisi MINUN mielestäni olla vain se tosiasia, että kaikki ovat ihmisiä ja ihmiset voivat olla mitä tahansa kasvatuksesta ja geeneistä riippuen.

Luotatko itseesi lähtökohtaisesti?

• iukugg

Luotatko itseesi lähtökohtaisesti?

Kerro esimerkki kun olet onnistuneesti valehdellut itsellesi. Kun et siihen pysty, niin olet täysin rehellinen itsellesi.

iukugg kirjoitti:

Kerro esimerkki kun olet onnistuneesti valehdellut itsellesi. Kun et siihen pysty, niin olet täysin rehellinen itsellesi.

Tai sitten täysin pihalla aivan kaikesta. Sekin mahdollisuus on otettava huomioon.

• iukugg

Tai sitten täysin pihalla aivan kaikesta. Sekin mahdollisuus on otettava huomioon.

Ei kysymys ole siitä onko tietosi oikea vai ei, vaan siitä voitko luottaa itseesi. Itse et voi itsellesi valehdella, niin silloin olet luotettava.

iukugg kirjoitti:

Ei kysymys ole siitä onko tietosi oikea vai ei, vaan siitä voitko luottaa itseesi. Itse et voi itsellesi valehdella, niin silloin olet luotettava.

Jos on mahdollisuus, että tietosi on väärä, niin et voi KOKEMUKSEN perusteella luottaa itseesi vaan ainoastaan LÄHTÖKOHTAISESTI: ) Luottamuksesi itseesi perustuu silloin tahtoon, ei kokemukseen.

Kysyn siis taas, miksi tahdot luottaa vain itseesi muttet muihin ihmisiin? Oletko parempi kuin muut? perustele.

• iukugg

Jos on mahdollisuus, että tietosi on väärä, niin et voi KOKEMUKSEN perusteella luottaa itseesi vaan ainoastaan LÄHTÖKOHTAISESTI: ) Luottamuksesi itseesi perustuu silloin tahtoon, ei kokemukseen.

Kysyn siis taas, miksi tahdot luottaa vain itseesi muttet muihin ihmisiin? Oletko parempi kuin muut? perustele.

Mitään ei voi tietää varmaksi kuin oma olemassaolo. Sellaisen vaatiminen keneltäkään on järjetöntä.

• iukugg

>>Kysyn siis taas, miksi tahdot luottaa vain itseesi muttet muihin ihmisiin? >>

Edelleen itselleen ei pysty valehtelemaan, toisille pystyy. Minä voin valehdella sinulle, niin on syytä olettaa, että sinäkin saatat tehdä minulle niin.

• iukugg

Etkö vajakki edes lue mitä juuri sinulle kirjoitin:

>>Ei kysymys ole siitä onko tietosi oikea vai ei, vaan siitä voitko luottaa itseesi. >>

• iukugg

Jos jokin tietoni on väärä, ei se tarkoita minun valehdelleen itselleni. Muut ihmiset voivat minulle niin tehdä jolloin paljastuvat epäluotettaviksi.

iukugg kirjoitti:

>>Kysyn siis taas, miksi tahdot luottaa vain itseesi muttet muihin ihmisiin? >>

Edelleen itselleen ei pysty valehtelemaan, toisille pystyy. Minä voin valehdella sinulle, niin on syytä olettaa, että sinäkin saatat tehdä minulle niin.

Eli oletat kaikkien olevan valehtelijoita, siksi että sinä itse olet sellainen? Siinähän se tuli se syy, että miksi et voi lähtökohtaisesti luottaa muihin ihmisiin. Lopeta itse valehtelu, niin alat luottamaan muihinkin.

• iukugg

Eli oletat kaikkien olevan valehtelijoita, siksi että sinä itse olet sellainen? Siinähän se tuli se syy, että miksi et voi lähtökohtaisesti luottaa muihin ihmisiin. Lopeta itse valehtelu, niin alat luottamaan muihinkin.

En oleta. Se nyt vain silkkaa typeryyttä pitää jokaista joka asiassa luotettavana. Sinä itsekin lukitset lähtiessä kotisi, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa voitko luottaa itseesi vai et.

Olen monta kertaa pyytänyt kertomaan esimerkin missä olet onnistuneesti valehdellut ja huijannut itseäsi. Sellaista ei vaan kuulu ja silti jatkat paskan jauhamista.

iukugg kirjoitti:

En oleta. Se nyt vain silkkaa typeryyttä pitää jokaista joka asiassa luotettavana. Sinä itsekin lukitset lähtiessä kotisi, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa voitko luottaa itseesi vai et.

Olen monta kertaa pyytänyt kertomaan esimerkin missä olet onnistuneesti valehdellut ja huijannut itseäsi. Sellaista ei vaan kuulu ja silti jatkat paskan jauhamista.

"En oleta."

"Minä voin valehdella sinulle, niin on syytä olettaa, että sinäkin saatat tehdä minulle niin."

Miten niin et oleta, tuossahan nimenomaan tunnustat, että sinä olet valehtelija ja että sen perusteella kaikki muutkin ovat valehtelijoita.

• iukugg

"En oleta."

"Minä voin valehdella sinulle, niin on syytä olettaa, että sinäkin saatat tehdä minulle niin."

Miten niin et oleta, tuossahan nimenomaan tunnustat, että sinä olet valehtelija ja että sen perusteella kaikki muutkin ovat valehtelijoita.

En oleta kaikkien olevan valehtelijoita kuten väitit! Jos joku valehtelee kerran ei tarkoita hänen valehtelevan aina joka tilanteessa. Sinäkin olet valehdellut. Miksi hemmetissä jatkan tätä keskustelua tuollaisen idiootin kanssa.

Voitko vajakki pitää turpasi jo tukossa, kun et pysty asiasi pointtia esittämään todeksi!!!!!!!

iukugg kirjoitti:

En oleta kaikkien olevan valehtelijoita kuten väitit! Jos joku valehtelee kerran ei tarkoita hänen valehtelevan aina joka tilanteessa. Sinäkin olet valehdellut. Miksi hemmetissä jatkan tätä keskustelua tuollaisen idiootin kanssa.

Voitko vajakki pitää turpasi jo tukossa, kun et pysty asiasi pointtia esittämään todeksi!!!!!!!

Vain valehtelija valehtelee. Jos joku valehtelee kerran, Hän on valehtelija kunnes tekee PARANNUKSEN.

• iukugg

Vain valehtelija valehtelee. Jos joku valehtelee kerran, Hän on valehtelija kunnes tekee PARANNUKSEN.

Voitko vajakki pitää turpasi jo tukossa, kun et pysty asiasi pointtia esittämään todeksi!

iukugg kirjoitti:

Voitko vajakki pitää turpasi jo tukossa, kun et pysty asiasi pointtia esittämään todeksi!

Älä nimittele mua vajakiksi. Ole rauhassa ja siunattu! Jeesus olkoon sun kanssa: )

Jumala ei pelasta, ellei nenukista löydy pallihikee

• ttkkl

Jumala antoi Mooseksen kautta Kymmenen käskysanan Lain, jossa viides käsky on:Älä Tapa

• DRHouse

Ja samalla muutaman sata käskyä jossa sanotaan että tietyt ihmiset tulee tappaa. Luepa kolmannesta ja viidennestä mooseksen kirjasta. Tuo älä tapa-käsky muuten koskee vain israelilaisia.

• Ja sitten heti alkoi itse sitä käskyä rikkoa. Hieno esimerkki. Eikö?

• Aloittaja menee harhaan ja väärään tulkintaan, koska hän ei osaa eikä haluakaan ottaa huomioon Raamattua kokonaisuutena, eikä ymmärrä siten myöskään alla olevaa jakoa.

1. Osa Raamatun ohjeista on tarkoitettu vain israelilaisille ja juutalaisille.

2. Osa on tarkoitettu vain kristityille

3. Osa tarkoitettu ei-uskossa oleville

4. Osa tarkoitettu kaikille

5. Osa tarkoitettu olemaan voimassa vain tietyn ajanjakson

6. Osa tarkoitettu olemaan voimassa aina

7. Osa tarkoitettu koskemaan tulevaisuutta

8. Osa on ilmoitettu vertauskuvina tai Raamatun ajan kielikuvina

9. Osa on tarkoitettu vain tiettyyn kulttuuriin.

On myös otettava huomioon, että ateismiin ei kuulu mitään moraalisääntöjä, jotka kieltäisivät sodat tai tappamisen. Ateismista käsin ei voida edes johtaa mitään moraalisääntöjä, sillä jos ei ole Jumalaa, silloin ei ole olemassa moraaliakaan.

• DRHouse

Nii-in. Se että jumalasi käskee suoraan murhaamaan raamatun mukaan on hyvä esimerkki moraalista ja jeesus sanoo:

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

35. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;

37. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

Nämähän eivät ollenkaan jaotteluasi romahduta... Moraliin puolestaan ei jumalaa tarvita. Moraalifilosofia on olemassa, ja siitä jumala puuttuu...

DRHouse kirjoitti:

Nii-in. Se että jumalasi käskee suoraan murhaamaan raamatun mukaan on hyvä esimerkki moraalista ja jeesus sanoo:

Nämähän eivät ollenkaan jaotteluasi romahduta... Moraliin puolestaan ei jumalaa tarvita. Moraalifilosofia on olemassa, ja siitä jumala puuttuu...

Sellaset ihmiset kyllä tiedetään jotka rakastaa perhettään enemmän kuin Jeesusta. Jatkuvasti pelon riivaamia ja hermot niin kireällä, että otsasuoni pullottaa. Jokainen joka rakastaa perhettään enemmän kuin Jeesusta on murhaaja ajatuksiltaan.

• DRHouse

Sellaset ihmiset kyllä tiedetään jotka rakastaa perhettään enemmän kuin Jeesusta. Jatkuvasti pelon riivaamia ja hermot niin kireällä, että otsasuoni pullottaa. Jokainen joka rakastaa perhettään enemmän kuin Jeesusta on murhaaja ajatuksiltaan.

Eli siis 99 prosenttia ihmisistä...

DRHouse kirjoitti:

Eli siis 99 prosenttia ihmisistä...

Sanoisin, että 80% on lähempänä totuutta, mutta totta on, että moni joutuu ihan sen takia kadotukseen, että on liiaksi sitonut elämänsä omiin läheisiinsä. On ikään kuin rakentanut heistä suojamuurin vastoinkäymisiä kohtaa. Sodissa käytetään monesti naisia ja lapsia ihmiskilpinä. Moni tuntuu kuvittelevan, että perheellä on juuri sellainen funktio, ja sen takia he ovat palkkansa ansainneet. Jeesus ei hyväksy ihmisten hyväksikäyttöä. Se koskee perheenjäseniä ihan samalla tavoin kuin vaikkapa seksin ostamista.

• jokseenkinabsurdia

Kyllä sinulla on jutut. Alkaa tuntua siltä että sinulla ei ole kaikki ruuvit tallella.

• > Aloittaja menee harhaan ja väärään tulkintaan, koska hän ei osaa eikä haluakaan ottaa huomioon Raamattua kokonaisuutena, eikä ymmärrä siten myöskään alla olevaa jakoa. <

Milloin aiot vasta kysymykseen joka on esitetty lukuisia kertoja: mitkä Raamatun käskyt sinun tulkintasi mukaan on tarkoitettu noudatettavaksi myös Länsi- ja Pohjois-Euroopassa 2010-luvulla ja mitkä ei?

naapurin.kissa kirjoitti:

> Aloittaja menee harhaan ja väärään tulkintaan, koska hän ei osaa eikä haluakaan ottaa huomioon Raamattua kokonaisuutena, eikä ymmärrä siten myöskään alla olevaa jakoa. <

Milloin aiot vasta kysymykseen joka on esitetty lukuisia kertoja: mitkä Raamatun käskyt sinun tulkintasi mukaan on tarkoitettu noudatettavaksi myös Länsi- ja Pohjois-Euroopassa 2010-luvulla ja mitkä ei?

"mitkä Raamatun käskyt"

Mitä puhut käskyistä? Raamattu ei ole mikään lakikirja. Se on ihan ensimmäinen asia mikä sinun täytyy oppia. Jutellaan sitten lisää. On valhetta väittää sitä lakikirjaksi, ja sen sinäkin tiedät sydämessäsi. Et ole itse valheen ruhtinas mutta valehtelet silti.

Tiedätkö edes kuka on valheen isä? Se on perkele. Älä anna perkeleen käyttää sinua. Ole oma itsesi. Ole totuudellinen. Siunausta!

• JuhanNussima

"mitkä Raamatun käskyt"

Mitä puhut käskyistä? Raamattu ei ole mikään lakikirja. Se on ihan ensimmäinen asia mikä sinun täytyy oppia. Jutellaan sitten lisää. On valhetta väittää sitä lakikirjaksi, ja sen sinäkin tiedät sydämessäsi. Et ole itse valheen ruhtinas mutta valehtelet silti.

Tiedätkö edes kuka on valheen isä? Se on perkele. Älä anna perkeleen käyttää sinua. Ole oma itsesi. Ole totuudellinen. Siunausta!

Persoonallisuushäiriöinen opettaa.

JuhanNussima kirjoitti:

Jumala voi käyttää myös persoonallisuushäiriöistä. Ei se silti tarkoita, että jokaisesta, joka tulee uskoon tarvitsee persoonallisuushäiriöinen tulla.

• ateistinen.harrastus
        JuhanNussima kirjoitti:

Pidätkö tarkkaakin kirjanpitoa muiden nussimisista?

• ei_uskovainen

Jumala antoi käskyn; ÄLÄ TAPA. Ei sitä käskyä voi pakanalliset kommarit ja islamin puolustelijat muuttaa. -70 luvulla kommunismi nosti hurjasti päätään suomessa ja kaikki mikä liittyi kristinuskoon oli väärin heidän mielestään. Sama peli jatkuu edelleen, eli aivottomien perintö elää. Koittakaa pysy asiassa. Kristinusko ei salli
      tappamista. Jeesu käskee rakastamaan vihollistakin ja kääntämään toisenkin posken.
      Siis lukekaa raamattua. Mikäli osaatte lukea.

• DRHouse

Raamatussahan nuokin käskyt lukevat samoin nämä:

"Vaikka veljesi, oman äitisi poika, sinun oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia, joita sinä ja sinun esi-isäsi ette ole entuudestaan tunteneet, 8 niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne maan äärestä toiseen, lähellä tai kaukana, 9 älä suostu hänen ehdotukseensa äläkä kuuntele häntä. Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, 10 vaan surmaa hänet.

"Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, 14 on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia, 15 tutkikaa asiaa ja selvittäkää se tarkoin. Jos käy ilmi, että sellainen iljettävä teko todella on tapahtunut, 16 teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa. 17 Kaikki sieltä saatu saalis on koottava keskelle toria. Sitten koko kaupunki samoin kuin kaikki saalis on poltettava kokonaisuhrina Herralle, teidän Jumalallenne. Sellainen kaupunki pysyköön ikuisesti rauniokasana; sitä ei saa enää koskaan rakentaa uudestaan.

"Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, 19 heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille 20 ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' 21 Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä.

Jos taas miehen esittämä väite pitää paikkansa eikä voida näyttää toteen, että tyttö oli koskematon, 21 vanhimpien tulee viedä tyttö isänsä talon ovelle ja kaupungin miesten on kivitettävä hänet hengiltä; hän on harjoittanut haureutta ja tuottanut häpeää isänsä talolle ja koko Israelille. Hävittäkää paha keskuudestanne.

22 "Jos mies tavataan makaamasta toisen miehen vaimon kanssa, molemmat on surmattava, sekä nainen että mies, joka hänen kanssaan makasi. Hävittäkää paha keskuudestanne.

23 "Jos mies makaa toiselle miehelle kihlatun koskemattoman tytön ja tämä tapahtuu kaupungissa, 24 molemmat on vietävä kaupungin portille ja kivitettävä kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua, ja mies siksi, että hän häpäisi toiselle vaimoksi luvatun tytön. Hävittäkää paha keskuudestanne.

Tarkista vaikka sieltä raamatusta. Jeesus puolestaan sanoi näin:

Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 30 Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.

Mielenkiintoista miten minä ateistina tunne raamatun sinua paremmin...

• Nyt hieman lainauslouhintaa ja rusinanpoimintaa hihhulityyliin. Raamatussa Jeesus sanoo: "Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen -- tuokaa heidät tänne ja teloittakaa heidät minun edessäni." Luukas 19 ja jotain.

Hieman vakavammin sanottuna niin Uusi testamentti uhkaa tappamisella Ilmestyskirjan muodossa - laiton uhkaus olisi kai oikea juridinen termi. Taitaa itseasiassa jo Pietarin 2. kirje sisältää uhkailua. Samaa uhkailuahan nämä hihhulipapukaijat toistelevat täälläkin.

• akemakeperajamäh

Jahas, hienoa kun nykymaailmassa meillä on kuitenkin ateistit, jotka kykenevät ylitsepursuavasti rakastamaan lähimm..., siis kanssaih..., älyllis..., noh, ainakin omaa järkeään, täh?Vai kykenevätkö, täh?

• akemakeperajamäh

KanssaKristityt jättävät laitanaan ajattelun Jumalan vaivaksi...., Lestadiolaiset naimiseen keskittyvät...,käyttävätkö edes housuja, täh?

Ateisteilla ei ole sota...,ongelmia kuten uskovaisilla, ok!

• hämääjaperkaa
        akemakeperajamäh kirjoitti:

KanssaKristityt jättävät laitanaan ajattelun Jumalan vaivaksi...., Lestadiolaiset naimiseen keskittyvät...,käyttävätkö edes housuja, täh?

Ateisteilla ei ole sota...,ongelmia kuten uskovaisilla, ok!

Ensimmäinen on aina originaali, sinä olet jäännöserä.

• hämääjaperkaa

Lestadiolaiset on aina hyväksikäytettyjä jätteitä, meinaan.

• Aloittaja.valehtelee

Raamattu ei kehoita ketään tappamaan, se on suuri valhe. Älä kerro Raamatusta mitään jos et kykene sitä selittämään oikein. Raamatun lopussa on vakava varoitus ihmisille jotka vääntää Sanaa ymmärtämään väärällä tavalla. Raamattu sanoo myös sen, että ei kaikista ole opettajiksi. Aivan varmasti, nuokin sieltä löytyy. Lue, etsi ja ymmärrä Raamatun sanoma niin kuin se on ihmisille tarkoitettu kuultavaksi. On hengellisesti kuuroja jotka ei kuule oikein, on hengellisesti sokeita jotka ei näe oikein.
      VanhaTestamentti kertoo Raamatun aikaisista ihmisistä miten he toimi erilaisissa tilanteissa. Sieltä ei kukaan voi oppia ottaa tappaakseen. Harhaoppinen sen tekee.
      Vielä tänäkin päivänä ihmiset voi toimia väärin tai oikein.
      UusiTestamentti tuo armon ja sovituksen sanan ihmisille ja tappaminen ei koskaan kuulu Raamatun kehoituksiin. Lue ensin kirja ajatuksella ja ymmärrä oikein ennen kuin sanalla sivallat. Ei se sinua auta jos vihaat uskovia ihmisiä, perustat käsityksesi omille harhaan johtaville opeillesi ja luet kuin piru Raamatun Sanaa. Se on tarkoituksellista sanan vääristelyä uskovia vastaan. Miksi heitä vihaat? Uskovat tietää että Sana kääntyy sinua itseäsi vastaan.

• totuustässä

Uskonto on usein pahasta.

• susijukkanen

Raamattu ei kehota missään kohtaa tappaamaan! Raamattu koostuu kahdesta eri osasta. Vanhatestamentti on Israelin kansan historian kirjoitusta ja Uusitestamentti on opetusta ihmisen toimiksi. Missään kohden ei opeteta tappamaan!

• ttkkl

Raamatussa on päällimäisenä Kymmenen Käskysanan Laki, joka kieltää tappamisen!

• joneskirjoittaa
      • alfa123om

Niin mikäli Bhagavatam pitää paikkansa niin arjalaiset tai kaldealaiset ovat todellakin tärkeä tekijä uskontojen suhteen. Mikäli oikein ymmärrän Bhagavatamia niin he ratkaisevat tulevaisuudessa Kronoksen arvoituksen, aikamatkailun yms.

On olemassa monia taivaita, mutta tuo arjalaisten tai kaldealaisten IKIAIKA tai IKITAIVAS hallitsee kaikkia aikoja ja uskontoja melko paljon. Esim. Väinämöistä kutsuttiin IKIAIKAISEKSI tietäjäksi. Kristillinen kolmas taivas on melkoinen tekijä sekin, mutta tuskin voi paljoa IKIAIKAA voittaa missään.

Paavali kylvi (juutalainen), Apollos kasteli (arjalainen?), mutta Jumala antoi kasvun.

• STopelius

Ei pitäisi ottaa oppia vanhoista saduista, Topelius ja Anderssen ovat sitäpaitsi parempia näissä kirjailuhommissaan. Väkivaltaa jos kannattaa joku kirja, niin roviolle joutaisi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      225
      1968
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      55
      1237
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1065
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      854
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe