Mikä kaduttaa?

Katumusharjoitus

Mikä tekemäsi tai tekemättä jättämisesi kaduttaa eniten? Voiko asian vielä korjata?

40

238

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atännä

Olis pitänyt siivota eilen vähän enemmän. Tänään en enää jaksa.
      Opiskelut junnaa. Loppuviikosta koitan korjata tilannetta.

• atännä

Ai niin. Olen myös syönyt ihan liikaa karkkia, leivoksia, suklaata ja roskaruokaa viime aikoina. Ei voi korjata millään.

• atännä

Montakos Ave Mariaa noilla napsahtaa?

• atännä kirjoitti:

Montakos Ave Mariaa noilla napsahtaa?

Hyvä kysymys. Montaako kaloria vastaa yksi Ave Maria? En löytänyt Maolin taulukkokirjasta enkä löydä raamattua.

• atännä kirjoitti:

Ai niin. Olen myös syönyt ihan liikaa karkkia, leivoksia, suklaata ja roskaruokaa viime aikoina. Ei voi korjata millään.

Kuulostaa ihan meikäläisen syömisiltä. Kertyykö sulle läskiä herkuttelusta? Mulle ei onneksi kerry, vaikka mitä söisin

• Ikis__M

• Ikis__M

• Ikis__M
        scrg kirjoitti:

Löysit viimein kuvan atännän kuuluisasta takapuolesta. Siinähän se on levyyn piirrettynä?

Siinäköhän se tosiaan on, ei paha.

• atännä
        pujottelija kirjoitti:

Kuulostaa ihan meikäläisen syömisiltä. Kertyykö sulle läskiä herkuttelusta? Mulle ei onneksi kerry, vaikka mitä söisin

Normaalisti tiputan pari kiloa liikunnalla, mutta nyt mulla oli jalassa hankala haava pitkän aikaa auki enkä ole siksi päässyt uimahalliin kaloreita polttelemaan.
        Herkuttelusta ei sinänsä kerry, mutta jos päivän kalorit alkaa olemaan jatkuvasti siinä 5000 - 7000, niin alkaa hissukseen paino nousemaan, eikä kaikki ole nestettä. Kun liikkuu paljon, saa syödäkin ihan kunnolla.

Riippuu ihan treenitavoitteista, mitä sopii painaa. Kehonpainotreeneissä on hyötyä keveydestä, kun taas läski on voimaa kun nostaa rautaa ;) Ihan sama sinänsä, kunhan mahdun samoihin vaatteisiin.

• että.silleen
        atännä kirjoitti:

Normaalisti tiputan pari kiloa liikunnalla, mutta nyt mulla oli jalassa hankala haava pitkän aikaa auki enkä ole siksi päässyt uimahalliin kaloreita polttelemaan.
        Herkuttelusta ei sinänsä kerry, mutta jos päivän kalorit alkaa olemaan jatkuvasti siinä 5000 - 7000, niin alkaa hissukseen paino nousemaan, eikä kaikki ole nestettä. Kun liikkuu paljon, saa syödäkin ihan kunnolla.

Riippuu ihan treenitavoitteista, mitä sopii painaa. Kehonpainotreeneissä on hyötyä keveydestä, kun taas läski on voimaa kun nostaa rautaa ;) Ihan sama sinänsä, kunhan mahdun samoihin vaatteisiin.

Herranjumala! Mitä sinä teet työksesi? Vedät tukkirekeä metsässä vai?
        Minä syön n.2000 kaloria ehkä keskimäärin päivässä ja teen hoitotyötä!
        Ei sekään ole ihan kevyttä työtä aina.
        3000 kaloria saan päivässä syötyä jos syön suklaata: haukkaamalla suoraan levystä!
        Syön kyllä läskisoosiakin muusin kera joskus kylässä, mut en sitäkään mitään tollaisia kalorimääriä pysty nielemään päivässä.

Kohta pääsen kärkkymään illallista, siskonmakkara soppaa ja ½ uunibanaania ruokalusikallisella jäätelöä: on jälkiruuaksi. Lounaalla kun ei ollut jälkiruokaa!

• aikuntekeehyvää
        scrg kirjoitti:

Löysit viimein kuvan atännän kuuluisasta takapuolesta. Siinähän se on levyyn piirrettynä?

Homoperse työntyy toisen persereikään. Ooohhhnautinnollista uuuhh.oihh. Työnä,työnnä työnnävielä .

• atännä
        että.silleen kirjoitti:

Herranjumala! Mitä sinä teet työksesi? Vedät tukkirekeä metsässä vai?
        Minä syön n.2000 kaloria ehkä keskimäärin päivässä ja teen hoitotyötä!
        Ei sekään ole ihan kevyttä työtä aina.
        3000 kaloria saan päivässä syötyä jos syön suklaata: haukkaamalla suoraan levystä!
        Syön kyllä läskisoosiakin muusin kera joskus kylässä, mut en sitäkään mitään tollaisia kalorimääriä pysty nielemään päivässä.

Kohta pääsen kärkkymään illallista, siskonmakkara soppaa ja ½ uunibanaania ruokalusikallisella jäätelöä: on jälkiruuaksi. Lounaalla kun ei ollut jälkiruokaa!

Heh :) En sentään, mutta taidan olla aika reipas joka hommassa ja lihaskin kuluttaa. Saan tosiaan syödä paljon ja kyllä mun syömisiä kauhistellaan tavispiireissä :). Sellainen n. 3500-4000 kcal on aika hyvä määrä mulle näillä aktiviteeteilla. Mulla menee 200 g suklaalevy vartissa, jos sorrun sellaisen ostamaan :-/

• atännä kirjoitti:

Heh :) En sentään, mutta taidan olla aika reipas joka hommassa ja lihaskin kuluttaa. Saan tosiaan syödä paljon ja kyllä mun syömisiä kauhistellaan tavispiireissä :). Sellainen n. 3500-4000 kcal on aika hyvä määrä mulle näillä aktiviteeteilla. Mulla menee 200 g suklaalevy vartissa, jos sorrun sellaisen ostamaan :-/

Kyllähän fakta on, et jos 160cm nelikymppinen muija ottaa jatkuvasti sisään noita kalorimääriä, niin sitä läskiä nyt vaan täytyy kertyä ja paljon.
        Edeleen epäilen vahvasti, et terästät aamupalaasi steroideilla, joten sillonhan se aineen vaihdunta voikin hyvin olla tuota luokkaa.

• atännä
        CamelBoots kirjoitti:

Kyllähän fakta on, et jos 160cm nelikymppinen muija ottaa jatkuvasti sisään noita kalorimääriä, niin sitä läskiä nyt vaan täytyy kertyä ja paljon.
        Edeleen epäilen vahvasti, et terästät aamupalaasi steroideilla, joten sillonhan se aineen vaihdunta voikin hyvin olla tuota luokkaa.

En todellakaan käytä douppeja. Pelkällä ulkonäköön keskittyvällä kuntosalitreenillä ei kaloreita saa juuri uppoamaan. Jos siis itseesi vertaat mun syömisiäni.
        Mun pitää sitten vaan odotella, että se läski alkaa kunnolla kertymään :D
        Pahimmillani söin aikoinani 7000 kcal päivässä vuoden ajan, kun tein oikeasti raskasta työtä pitkää päivää (ei ollut kaukana siitä tukkireen vetämisestä ;)). Paino pysyi 55-57 kg. Siinä sulle faktaa ;) Mutta luulisi sun tietävän, että kropat toimii todellakin yksilöllisesti ja sillä mitä syö, on iso merkitys kalorimääristä riippumatta. Vai uskotko itse kaloriteoriaan?

• atännä kirjoitti:

En todellakaan käytä douppeja. Pelkällä ulkonäköön keskittyvällä kuntosalitreenillä ei kaloreita saa juuri uppoamaan. Jos siis itseesi vertaat mun syömisiäni.
        Mun pitää sitten vaan odotella, että se läski alkaa kunnolla kertymään :D
        Pahimmillani söin aikoinani 7000 kcal päivässä vuoden ajan, kun tein oikeasti raskasta työtä pitkää päivää (ei ollut kaukana siitä tukkireen vetämisestä ;)). Paino pysyi 55-57 kg. Siinä sulle faktaa ;) Mutta luulisi sun tietävän, että kropat toimii todellakin yksilöllisesti ja sillä mitä syö, on iso merkitys kalorimääristä riippumatta. Vai uskotko itse kaloriteoriaan?

No kyllä se vaikuttaa paljon, et mitä syö, ei pelkästään kalorimäärät.
        Mutta nuo sinun kalorimäärät on olleet samoja mitä Mikä Myllylällä kovilla harjoitus kausilla oli mikäli oikeen muistan ja hän kumminkin oli mies ja treenit jotain ihan muuta kuin tavantallaajilla...
        En tiedä mistä helvetistä tuon 7000kcaloria edes saa kasaan, se on niin helvetin paljon. Sulla on joku imeytymishäiriö selkeesti, taikka sitten kirjottelet kieliposkessa näitä juttuja aina välillä. Tuskin kaikki doubit vetävät toistasataa kiloiset ammattibodaritkaan bulkki kaudella vetää noita kaloreita koneeseen puhumattakaan, että vuosi putkeen ja siellä nyt kirjoittelee kumminkin pikkuinen 60kg tytteli:D

• CamelBoots kirjoitti:

Mutta nuo sinun kalorimäärät on olleet samoja mitä Mikä Myllylällä kovilla harjoitus kausilla oli mikäli oikeen muistan ja hän kumminkin oli mies ja treenit jotain ihan muuta kuin tavantallaajilla...
        En tiedä mistä helvetistä tuon 7000kcaloria edes saa kasaan, se on niin helvetin paljon. Sulla on joku imeytymishäiriö selkeesti, taikka sitten kirjottelet kieliposkessa näitä juttuja aina välillä. Tuskin kaikki doubit vetävät toistasataa kiloiset ammattibodaritkaan bulkki kaudella vetää noita kaloreita koneeseen puhumattakaan, että vuosi putkeen ja siellä nyt kirjoittelee kumminkin pikkuinen 60kg tytteli:D

Itse 80kg liikunnallisena miehenä syön arviolta/näppituntumalta jotain tyyliin 2500kcaloria päivässä, joskaan en ole koskaan mittaillut mitä tulee tarkalleen, koska ei ole niin ihmeemmin asia kiinnostanut.

• CamelBoots kirjoitti:

Itse 80kg liikunnallisena miehenä syön arviolta/näppituntumalta jotain tyyliin 2500kcaloria päivässä, joskaan en ole koskaan mittaillut mitä tulee tarkalleen, koska ei ole niin ihmeemmin asia kiinnostanut.

No nyt otin ja laskin kun löyty netistä ohjelma ja tänään esim. tulee n.3000kcaloria, mikä on minulle hyvin tyypillinen määrä näin viikolla päivässä.
        Tällä määrällä se paino pysyy -0

• 12121212
        CamelBoots kirjoitti:

Tiedän yhden ihmisen jolla on imeytymishäiriö, vakavan sairauden (kystinen fibroosi) takia keho ei sulata oikeastaan ollenkaan rasvaa. Kuulemma syö n. 4 000 kcal/päivä. Hoikahko naisihminen kyseessä.

Käsitykseni ätännän ulkonäöstä tällä perusteella:

http://worth1000.s3.amazonaws.com/submissions/555000/555128_60be_1024x2000.jpg

• 12121212

• atännä
        CamelBoots kirjoitti:

No nyt otin ja laskin kun löyty netistä ohjelma ja tänään esim. tulee n.3000kcaloria, mikä on minulle hyvin tyypillinen määrä näin viikolla päivässä.
        Tällä määrällä se paino pysyy -0

Ei saakeli, ei kukaan mies voi tulla toimeen 3000 kcal päivässä, jos treenaa tuloksellisesti! Mun kaverini (mies) painaa tuon saman 80 kg ja syö paljon, paljon enemmän kuin minä. Ei punttaa, vaan harrastaa kestävyyslajeja. Siis juoksee maratoneja ja hiihtää, lujaa! Kroppa on kyllä kunnossa, ei ole mikään jänneviritys vaan lihasta löytyy (uuh, mitkä reidet..;)). Pituus vihellyksen alle 180 cm.

Siksi sinä et palaudu jalkatreeneistä etkä saa lihasmassaa, kun syöt noin huonosti! Tuo niukka syöminen on ihan tyypillistä ulkonäkökeskeisille punttityypeille. Samaan saa puuttua muissakin treeneissä, kun etenkin nuoret naiset syövät liian vähän. Sitten ihmettelevät kun tulokset ei kehity tarpeeksi eikä läski lähde. Ei kai lähde, jos kropan pitää tiristää ruuasta jokaikinen kalori talteen, kun syömiset kertovat sille nälänhädästä.

Mun kroppa tietää, että safkaa tulee, eikä kaikkea tarvitse varastoida. Sillä on varaa valita parhaat palat rakennusaineiksi ;) Eikä multa mene yöunet, jos välillä on pari kiloa varastoakin. Treenin kannalta saattaa olla hyväksikin.

Kerrot olevasi liikunnallinen, mutta bodarit harvoin harrastavat enää mitään tiukkaa aerobista tai intervallitreenejä. Nehän syövät lihasta. Liikunnallisuuskin on suhteellista. Eihän se tunti-pari liikuntaa päivässä kokonaisuutta ratkaise syömistenkään kanssa, vaan kaikki se muu aika, 22 tuntia vuorokaudessa. Jos siitä nukkuu 8, niin jää 16 tehokasta tuntia jäljelle. Joku vahtaa telkkaa, toinen tetsaa senkin ajan metsässä 20 kilon reppu selässä umpihangessa. Yksi istuu 8 tunnin työpäivän, toinen vetää 14 tunnin päivää keskitason sykkeillä suurimman osan aikaa.
        Enkä voi lukea itseäni ihan "tavantallaajaksi" liikunnan saralla. Mun safkat on ihan mallillaan mun kulutukseeni ja tavoitteisiin nähden.

• atännä
        12121212 kirjoitti:

Tuosta hieman vertailupohjaa:

http://www.valkeakoskensanomat.fi/Ajankohta/1194955033270/artikkeli/tarttilan harka tankkaa jopa 6 500 kaloria paivassa.html

Bull Mentula = 180cm/140kg.

Mentula kasvattaa lihasta. Vetää muutaman tunnin päivässä kovaa lihastreeniä, mutta makaa (no, ottaa tosi lunkisti) loppuajan, jotta se lihas saa kasvaa rauhassa eikä aerobiset polta tuloksia pois. Safkat ja treenit on aivan erilaiset, mitä esim. kestävyyslajien harrastajilla. Energiaa kuluu kumpaankin.

• Äsken laittamani veto kaduttaa, 80€ hävisin

• i.feel

Raha on niin suhteellista, itse hävisin kerran 2300€ vedon, se kadutti.

• Kilttiatm

Kaduttaa olla näin ruma

• Muutamat päätökset liittyen parisuhteisiin.
      Ihan aluks haluaisin palata ihan ala-asteen kuudennelle ja kun sain sen ensimmäisen rakkauskirjeen yhdeltä tytöltä, joka oli minuun ihastunut. Tunne oli molemminpuoleinen tuolloin, mutta olin niin ujo etten koskaan laittanut jo kirjoittamaani vastauskirjettä hänen pulpettiinsa.. Jo tuolloin minusta oli mahdollista tulla "normaali" ihminen ja saada kasvaa rauhassa seurusteluun, niin kuin oikeen onkin. Nyt kun tietää kaikki ne elämän käännekohdat mitä on ollut, niin osaisi toimia toisin eräissä asioissa. Mikä se elämä sitten olisi tällä hetkellä erilaisilla valinnoilla, niin kukatietää vaikka asiat olisivat jopa huonomminkin, ei voi tietää.
      Ehkä onneni odottaa vielä jossain ja sitten tuntuisikin, että näin sen pitikin lopulta mennä.

• Kaduttaa, että olen sallinut ihmisten kävellä ylitseni ja muutoinkin olla ilkeitä minua tai lähimmäisiäni kohtaan.

• vbhjij4

Mitkä kaduttaa?
      Olen ollut liian vaatimaton ja hiljainen, kosketellut avuttomia ihmisiä, kohdellut paria ihmista todella huonosti(osittain tietämättäni). siinä alkuun

• älä_tuhoa

"kosketellut avuttomia ihmisiä" "kohdellut paria ihmista todella huonosti(osittain tietämättäni)"

Huh, nyt meni kylmät väreet.. Et kai ole hoitotyössä? vammaisia? nuoria? sairaita? teetkö tällaista säännöllisesti? Liittyvätkö nuo kaksi lausetta samoihin ihmisiin?

• vbhjij4

En ole hoitotyössä, enkä ikinä ole. Ei liity toisiinsa.
        Ei vammaisia, nuoria tai sairaita.
        En tee säännöllisesti. Kadun, enkä toista ikinä.

• Ne sadat, ehkä tuhannet alotteet, jotka ovat jääneet tekemättä. Eilenkin baarissa nuori kaunis tyttä käveli vähän väliä ohitseni ja joka kerta vilkaisi minua silmiin.

• Noup.. Elän omannäköistäni elämää ja jos haluan tehä jotain toisin, niin sitten vaan teen, elikkä näin nuorena miehenä sitä ehtii kyllä tehä kaikenlaista kivaa vielä moneenkin kertaan ja monella eri tavalla.

• piipahtajakävi

Tehty mikä tehty. Ei kannata surra kaatunutta maitoa. Nyt on aika lopettaa..heippa, elämää siivosti jos haluatte, uskallatte tai voitte :)

• helmiä.sioille

Kaduttaa kun en ole löytänyt Feminismiä... :(

• Onko tulva vienyt feminismin mennessään?

• eisetähänliity

Ei mulla niin tähän muuta sanottavaa, mutta ihan helvetin typeriä ja vastenmielisiä olette.

• Yleensä mun katumukseni liitty aina tavalla tai toisella ihmissuhteisiin, niiden ylläpitämiseen fiksusti tai niiden lopettamiseen. Toisaalta mä olen aika itsekriittinen ihminen muutenkin, soimaan helposti itseäni asioissakin joille en olisi kertakaikkiaan mahtanut yhtään mitään millään ponnistelulla. Tämän asian myöntäminen ei ole aina ollut ihan helppoa.

• kokemattomuus

Liian vähän kokemuksia naisten kanssa nuorena.

• surkeanainen34v

Minua kaduttaa lähinnä se miten huonosti olen itseäni aina kohdellut. Muita en ole koskaan loukannut, enkä satuttanut, sen asian suhteen olen ollut todella ylivarovainen. Minulla on äärimmäisen korkea moraali ja arvostus muita ihmisiä kohtaan, mutta itseäni en ole koskaan oppinut vaalimaan. Olen pilannut terveyteni elämällä hyvin epäterveellisesti ja se jatkuu vaan edelleen, vaikka joitain pieniä muutoksia olenkin saanut aikaan. En tajua miksi vähättelen itseäni, enkä osaa huolehtia itsestäni? Mistä tällainen itseinho oikein kumpuaa? Huolehdin hirveästi läheisteni terveydestä, erityisesti äitini, mutta omalla voinnillani ei ole väliä. Juopottelen, röökaan ja syön huonosti ja tiedän, että jossain kohtaa se lopullinen stoppi tulee ja silloin on kaikki myöhäistä.. Peilistä katsoo väsynyt, harmaa turvonnut ylipainoinen ruma ämmä. Ikäistään paljon vanhemman ja luovuttaneen näköinen. Seurustelu on täysin pois suljettua, en koe itseäni ollenkaan rakastettavana vaan ällöttävänä ja säälittävänä.

• flowersreally

Liiallinen murehtiminen kaduttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      42
      5915
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      35
      3668
    3. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      60
      3518
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      507
      3043
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      231
      2220
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      158
      2090
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      52
      2042
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1697
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1371
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1333
    Aihe