Toyotan hybridi on kestävä ja luotettava auto

Hybridionkestävin

Toyotan hybridit ovat osoittaneet lähes parinkymmenen vuoden käyttökokemuksen perusteella eritäin kestäviksi autoiksi. Mm. Helsingin Sanomien ja Kaasujalka-lehden koeajot kahdeksan ja kuusi vuotiailla hybrideillä kertovat hybridien kestävyydestä.

"Mitään resonointeja tai ylimääräisiä helinöitä ei kuulunut. Prius tuntuu olevan kahden vuotta vanhanakin vankka peli ja työjuhta, ihan kuten Toyotat yleensäkin."

http://kaasujalka.fi/press/2016/07/08/koeajo-kaytetty-toyota-prius-varma-peli-8-vuotiaanakin/

"Koeajoautolla taitetut 210 000 kilometriä eivät juuri tunnu ajossa. Toyota on selvästi ottanut Priuksen suunnittelussa varman päälle. Sen alusta on teknisesti yksinkertainen ja toimiva. Hybridin ympärille on rakennettu auto, joka toimii idioottivarmasti. Näin Toyotan imagolle tärkeä ekoauto ei kompastu ainakaan teknisiin murheisiin."

http://www.hs.fi/autot/a1382678837713

Tässä on esimerkiksi Toyotan Prius ykkösenä seitsemän vuotta vanhoissa autoissa:

https://www.a-katsastus.fi/documents/10180/341797/A-Katsastus-vikatilastot-2015-07-vuotta-vanhat-2008-kayttoonotetut.pdf/b341f6d7-92c1-40f1-a985-c324675bf8af

VUODEN 2015 LOPUSSA HYBRIDEJÄ OLI REKISTERÖITY SUIOMESSA YLI 15.000 AUTOA.

Käytin omaa hybridiäni perjantaina katsastuksessa. Katsastusmies väitti, että juuri hybridit auttavat Toyotaa nousemaan viattomuudessa katsastustilastojen kärkeen, vaikka kaikki Toyotat muutenkin ovat aika viattomia. Touon väitteen vuoksi perkasin vähän nettiä.

34

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.tunnu.missään

      Kyllä ainakin Prius-taksin takapenkillä jokainen kaivonkansi ja kuoppa tuntuu suoraan matkustajan persuksissa ja rengasmelu estää juttelun kuskin kanssa.

      • Lienee_parempi

        että annat kuskille työrauhan. Harvoin hänkään matkustajaansa häiritsee.


      • eivät.häiritse
        Lienee_parempi kirjoitti:

        että annat kuskille työrauhan. Harvoin hänkään matkustajaansa häiritsee.

        Eivät osaa Priuskuskit nykyisin edes puhua kunnolla suomea, reitinkin joutuvat katsomaan navigaattorista, kun asiakas on ensin kirjoittanut osoitteen paperille.


      • Soutpaw

        Istu etupenkille, niin keskustelu sujuu paremmin. Ei takapenkille keskustelu ole kuskistakaan mukavaa. Ei se ole autonmerkistä kiinni.


      • Anonyymi
        Soutpaw kirjoitti:

        Istu etupenkille, niin keskustelu sujuu paremmin. Ei takapenkille keskustelu ole kuskistakaan mukavaa. Ei se ole autonmerkistä kiinni.

        Kai sää nyt sen verran osaat englantia että saat taksin tilattua ja maksettua. Härregud mikä nuija.


    • Miljjonkilometriä
      • Tero.on.viisas

        Ihme vehkeitä nuo Tojot, kun sähkömoottori jarruttaa. Muissa hybrideissä se on kyllä generaattori, joka jarruttaa.


      • Tarkistahan_poju
        Tero.on.viisas kirjoitti:

        Ihme vehkeitä nuo Tojot, kun sähkömoottori jarruttaa. Muissa hybrideissä se on kyllä generaattori, joka jarruttaa.

        vielä tietosi ettet nolaa itseäsi enää enempää.


      • Tero.on.viisas
        Tarkistahan_poju kirjoitti:

        vielä tietosi ettet nolaa itseäsi enää enempää.

        Et taida tietää, kumpi muuttaa liike-energian sähköksi, sähkömoottori vai sähkögeneraattori ja miten sähkömoottorista saadaan sähkögeneraattori.


      • Anonyymi
        Tero.on.viisas kirjoitti:

        Ihme vehkeitä nuo Tojot, kun sähkömoottori jarruttaa. Muissa hybrideissä se on kyllä generaattori, joka jarruttaa.

        "Ihme vehkeitä nuo Tojot, kun sähkömoottori jarruttaa. Muissa hybrideissä se on kyllä generaattori, joka jarruttaa".

        Näinkö ne on sulle koulussa opettaneet?

        Kyllä se on hybridistä se yksi ja sama sähkömoottori joka siellä pyörittää pyöriä ja kun helläät kaasua niin se alkaa toimimaan generaattorina ja lataa akkuja.


    • Kinneri_se_on

      Se silitysraudan näköinen tojo? Sallikaa nyt oikein päästää röhönaurut. Kerran erehdyin kyytiin (taksi). En erehdy toista kertaa. Halppis kippa surkeilla penkeillä ja onnettomalla mukavuustasolla. Se on vaan tojota.

      • tulossaon

        Terveisiä vaan sinne asiakkaista tyhjään vokkeloiden myyntihalliin. Tuomiopäivä on lähellä.


    • Kldcshlisdchls

      Wokki mikä wokki. Sopulikansan bulkkituotteeseen.

    • dsdfdsfadf

      Sekä yritykset että yksityiset korvavata nyt dieselautot hybrideillä.

    • Cccu

      On noita pari ollut.Normaalihuollot ja kovaa ajoa.

    • Arvottomia

      Yrityksey ovat vaihtaneet dieselautohankinnat hybridihankinnoiksi kun dieselit ovat joutumassa kaikkialla euroopassa kielletyiksi ja menettämässä arvonsa täysin.

    • Taksitietää

      Jutelkaapa taksimiehen kanssa, joka ajaa hybridillä niin saat oikeaa tietoa kestävyydestä ja kuluista. Ymmärrät mikis hybridit lisääntyvät vauhdilla taksiautoina.

    • dfdsfsdfasd

      Hybridit ovat nostaneet Toyotat kaikissa viattomuus tilaistoissa ykköseksi.

    • SiinäSyyt

      Lähes kaikki Toyotat ostetaan hybrideinä siksi, että:

      1. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin bensiini- ja dieselmoottorilla.

      http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/

      2. Toyotan hybridien luotettavuus on nostanut ne katsastustilastojen ja talviautotestien kärkeen.

      Toyota Prius osallistui ensimmäisenä hybridiautona Tekniikan Maailman (4/2010) Vuoden talviauto –vertailuun, se sai heti koko testin parhaat pisteet ja erityisesti auton tehokasta lämmityslaitetta kehuttiin. Vuonna 2011 Toyota Auris Hybrid kuului taas talviautojen kärkikolmikkoon (TM 4/2011). Vuonna 2013 Aurisin sijoituttua vertailun (TM 4/2013) kakkoseksi Tekniikan Maailman kanta oli selvä: ”hybridien talviominaisuuksien oivallisuus tuli taas kerran todistettua”. Toyota-hybridi on loistava ja lämmin talviauto.
      .

      • 234234

        Ei pidä paikkaansa. Ne ostetaan hybridinä koska käytännössä juuri muuta ei ole tarjolla.
        On niissä etunsakin ja Tojo on tehnyt luotettavan voimapaketin mutta se nyt ei niin kään ole se syy.


      • ÄläValehtele
        234234 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Ne ostetaan hybridinä koska käytännössä juuri muuta ei ole tarjolla.
        On niissä etunsakin ja Tojo on tehnyt luotettavan voimapaketin mutta se nyt ei niin kään ole se syy.

        Älä valehtele.

        Kaikki ovat olleet tarjolla muinakin versioina, mutta ihmiset eivät ole ostaneet niitä, koska tietävät ,että hybridi on kestävin. Siksi pian enää Aigoa saa pelkällä polttomottorilla varustettuna. Edelleenkin saatavana oleva Avensiskaa ei ole hybridi.


    • SiinäSyy

      Ei ne Toyotan automallit muuttuisi ripeään tahtiin hybrideiksi, jos ihmiset eivät ostaisi niitä.
      Toytalla on muutoksessa suorastaan kiire kun kysyntä on kovaa. Jos mallin kymmenenstä autosta kahdeksan ostetaan hybridinä niin pelkällä polttomottorilla varustettuja autoja ei kannata enää myydä. Siksi pain kaikki Toytan mallit on saatavana vain hybridinä. Kysyntä ratkaisee ja rekisteröinnit nousevat.

    • Eiooniikuennen

      Kyllä ihan bensakoneitaki toyotaan vielä saa ja joka malliin.ei vaan tuoda suomeen..ja uudesta corollasta on ladattava malli mutta sitäkään ei tänne tuoda..
      Ja lexuksissaki V8 koneita ja turbo yms mutta ei vaan täällä näy..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nykyiset ja ihan lähitulevaisuudessa tulevat sähköautot sopivat vain lähiliikenteeseen ja koska lataus on edelleen älyttömän hidasta ja noita nopeampia latausmahdollisuuksia todella onnettoman vähän, niin kusiset on paikat jos autolla lähtee pidemmälle taipaleelle ja joutuu suunnittelemaan reitit tarkasti etukäteen latausmahdollisuuksien mukaan ja piru on irti jos joku ehti laittaa autonsa juuri töpseliin kun saavut hiipuneella autolla latausjonoon ja odottelet sen tunnin extraa jossain ABC:n paratiisissa huippulounaan ja todella viihtyisässä ympäristössä litkien laatukahvia ämpäritolkulla.
        Ruotsissa sähköautoilijat alkavat jo nousta protestiin kun luvattuja latauspisteitä ei vaan ilmesty ja ajot jää tekemättä. Ruotsi n sentää varakas maa ja viherasioissa meitä edellä valovuoden ja noin on päässyt käymään.


    • Anonyymi

      Toyotan säästökampanjat ja alihankkijoitten kiritys tuottaa tulosta kassaan, mutta valitettavasti se on kääntäen pois suoraan Toyotan omistajilta jotka ovat erehtyneet hankkimaan uuden Toyotan 2010 jälkeen. Tuon jälkeen tehdyt autot ovat älyttömiä ruostumaan ja ihan kaikessa ollaan säästetty niin paljon kuin mahdollista. Jo nyt hybridejä syttyy palamaa ladatessa ja esiin on tullut vasta alkusoitto kunhan nämä uusimmat entisestään kevennetyt sähköosat ja johtimet hehkuu ja poikii.
      Tällä hetkellä taitaa olla viisainta hankkia uusi VW, koska männä vuosien kohujen jälkeen tuskin uskaltavat enää tehdä huijausohjelmia ja laatuun ollaan taatusti panostettu maineen nimissä. Näin on tapana tehdä, kuten niin mnet merkit ovat tehneet kyykyn jälkeen, kuten mm. Opel, Renault jne... Koska Toyotalla tajutaan, että nyt ollaan jo kuilun partaalla kun tuo ruostuminen ja muut ongelmat tulee suuren yleisön tietoisuuteen?

    • Anonyymi

      "Mitään resonointeja tai ylimääräisiä helinöitä ei kuulunut. Prius tuntuu olevan kahden vuotta vanhanakin vankka peli ja työjuhta"
      MAHTAVAA.

    • Anonyymi

      Kuka haluaa ostaa 10 vuotiaan hybridin?

      • Anonyymi

        Minulla on noin 10-vuotias hybridi joka on täysin ongelmaton ja jopa akut ovat vielä täydessä käyttökunnossa testinkin mukaan.
        GS450h


      • Anonyymi

        Monikin haluaa, sillä edellytyksellä ettei kysymyksessä ole Vw-hybridi. Onneksi huijausmallit olivat ja ovat yhä myyntikiellossa eikä uusia ole vielä juuri missään. Toisaalta, ihmiset lienevät jo oppineet muutenkin että mihin merkkiin ei kannata kajota mikäli haluaa stressittömän elämän.


      • Anonyymi

        Toyotan hybridien luotettavuus on nostanut ne katsastustilastojen ja talviautotestien kärkeen.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridi on kestävävin ja luotettavin auto.

      • Anonyymi

        On kyllä ollut luja ja lämmin auto kun vertaa edelliseen..opel


    • Anonyymi

      Saako corollan nelivetona?
      Hybridin

      Jussi.h

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe