Millä menetelmällä kahvinkeittimen vesi nousee ylös?
Lämmitysvastushan keittimessä on veden lämmittämistä varten, mutta minkään pumpun ääntä ei keittimen sisältä kuuluu.
Kahvinkeittimen vedennostopumppu, siis sen puute
5
1105
Vastaukset
- nimimerkki.toinen
Kyllä se porina nimenomaan kuuluu keittimen pumpusta.
Kun sähkövastuksella vettä keitetään U-muotoisen putken toisessa haarassa, niin höyry nousee ylös ja toisesta haarasta valuu vettä tilalle.- miettijä
Kummassa haarassa se vastus on? Onko olemassa jotain maksimia nostokorkeudelle?
Hankala kyllä käsittää miksi noin tapahtuisi. Luulisi maan vetovoiman vaikuttavan putken molempiin puoliin vastaavalla tavalla, eli että vesi pysyisi putken pohjalla.
Vai johtuuko nouseminen veden lämpötilan noususta? Lämminvesihän taitaa pyrkiä ylöspäin. - yksinkertaista_ja_toimiv
On siellä vesipuolella myös takaiskuventtiili. Höyryn paine sitä vettä työntää, se toimii sykleissä ottaen aina uuden vesisatsin käsittelyyn.
- idyugysugkyhs
Ei ple pumppua kuten yksinkertaista _ja_toimivaa kertoo. vesi valuu putkeen samaan tasoon kuin säiliössä, mutta kun vastus kuumentaa vettä se laajenee ja lopultaan kiehuu vastuksen kohdalla, ja se höyrykuplat työntää vettä eteenpäin. Takaisku estää veden liikkumisen takaisin säiliöön pain. kun vesi määrä/ paine laskee putkessä niin putkeen virtaa uutta vettä säiöstä joka alkaa kuumentua.
Paine ei voi nousta kovinkaan korkeaksi koska kuplat tulisi vesimassan läpi putkessä, putken pienuus auttaa veden nostamisessa. mutta metri lienee jo maksimi. sen jälkeen tulisi pelkkää höytyä läpi ja satunnaisia pisaroita. Se vesi nousee siksi, että vesisäiliön alapuolella on ilmatasku, jota lämmitettäessä syntyy paine-ero sen ja huone-ilman välillä. Tämän paineen aiheuttama voima (ja kapillaari-ilmiö) nostavat veden...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853557
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)803236Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683062On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702720Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442222- 651802
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261761- 351735
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601658