Raamatun jumala kertoo selkeästi olevansa kaiken pahan alku:
"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan" rakkautta?
"Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa" rakkautta?
"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias" rakkautta?
" Hän sanoo, että ketkä uskovat ja kastetaan, pelastuvat, muut tuomitaan kadotukseen" rakkautta?
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." rakkautta?
Näin selkeästi Jumala todistaa olevansa paha.
Mitä tekevät kiihkouskovaiset? Saatana on keksitty syntipukiksi ettei omista teoista tarvitse ottaa vastuuta.
Mitä muuta? Kiihkouskovaiset tälläkin palstalla tuomitsevat ja haukkuvat jne. kaikkia muita eri tavalla ajattelevia, aivan kuten "hyvä" jumalansa.
Uskikset valehtelevat ja huijaavat jumalastaan, levittävät jumalansa "hyvää" sanomaa ja oikeasti ovat lampaita suden vaatteissa-> jos et usko meidän Jumalaan, sinut tuomitaan kadotukseen ja tapetaan, isis joukot toteuttavat juuri jälkimmäistä.
Lähes samoin toimivat tänne kirjoittelevat uskiksetkin,
Ei enää ole iso askel samoihin tekoihin, jos vaan joku suuri hengellinen johtaja saa suuren näyn ja käskee "jumalan nimeen" tappamaan.
Jumala kertoo olevansa paha
60
454
Vastaukset
- saatanan_hyvä
Ja kaikki tämä uskisten "hyvyys",joka on naamioitua pahuutta, vain ja ainoastaan oman herkkäuskoisuuden takia, satukirjoituksien takia ollaan valmiita tekemään kaikkea järjettömyyttä.
- jumala.on.potaskaa
Onneksi Jumalaa ei oikeasti ole.
- jumalsatua
...ja eipä ole sitä saatanaakaan.
Yksikään aloittajan viittaama raamatunkohta ei kerro, että Jumala olisi paha, vaan kyseiset kohdat todistavat Jumalan oikeudenmukaisuudesta, vaikka ateistit eivät sitä ymmärrä.
Ja tämäkin on tietysti väärin uskottu - eiks nii
4.Psalmi
1. Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa.
5Moos. 32:35 Minun on kosto ja rankaiseminen, säästetty siksi ajaksi, jolloin heidän jalkansa horjuu. Sillä heidän onnettomuutensa päivä on lähellä, ja mikä heitä odottaa, se tulee rientäen.
Jer. 51:56 Sillä hävittäjä käy Baabelin kimppuun, ja sen sankarit vangitaan, heidän jousensa murretaan; sillä Herra on koston Jumala: hän maksaa tarkoin.
Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra.
2.Olet moraalisesti sairas sekopää, jonka mielestä kansanmurhat, muutamaa lukuunottamatta kaikkien ihmisten ja eläinten hukuttaminen tulvalla, omien lähisukulaistenkin tappaminen jne. on oikeudenmukaisuutta.
Toivottavasti noin kieroutuneen moraalin omaava ei ole missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa, koska kaikkihan siinä ovat vaarassa.- Mark.luuvitonen
Se on oikein, että sinäkin kuolet kuollessasi, vaikka muuta luulisit.
- saatanan_hyvä
mark5.n moraali on selvästi lähtöisin jumalasta, on sairasta ja kieroutunutta "hyvyydeksi" naamioitua pahuutta.
- Järkiteoloogi
utti kirjoitti:
Olet moraalisesti sairas sekopää, jonka mielestä kansanmurhat, muutamaa lukuunottamatta kaikkien ihmisten ja eläinten hukuttaminen tulvalla, omien lähisukulaistenkin tappaminen jne. on oikeudenmukaisuutta.
Toivottavasti noin kieroutuneen moraalin omaava ei ole missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa, koska kaikkihan siinä ovat vaarassa.Kyllä raamattu uskovat pitäs pidättää, ennen kuin he ryhtyvät uskonsa mukaisiin tekoihin. Tai pitäskö heidät sitten eliminoida jotenkin pois yhteiskunnasta työ laitoksiin tai tälläisiin vastaaviin. Tai perustaa sitten niille se valtakunta jota ne on aina puhuneet ja ajaa ne sinne Israeliin josta ne puhuvat omana pyhänä maanaan, eläkööt siellä uskoaan todeksi. Heillä ei olisi siellä aseita ja heitä valvottaisiin, ettei kukaan pääsis sieltä Israelista sitten pois. Uskoisin kuitenki, että tälläinen ratkaisu olisi monen uskovan mieleinen ratkaisu.
"Yksikään aloittajan viittaama raamatunkohta ei kerro, että Jumala olisi paha, vaan kyseiset kohdat todistavat Jumalan oikeudenmukaisuudesta, vaikka ateistit eivät sitä ymmärrä. "
esinahkoja keräävät juutalaiset ovat hyviä pommittaessaan vääräuskoisia?saatanan_hyvä kirjoitti:
mark5.n moraali on selvästi lähtöisin jumalasta, on sairasta ja kieroutunutta "hyvyydeksi" naamioitua pahuutta.
"mark5.n moraali on selvästi lähtöisin jumalasta, on sairasta ja kieroutunutta "hyvyydeksi" naamioitua pahuutta. "
MarkyMarks liennee vääräuskoisena juutalaisena melkein kivitetty.
nyt löytänyt itsensä toisen kerran ja alkanut näsäviisaaksi kretuksi.
onkohan MarkyMarkin vempaimessa vielä nahat liikkuvat....
- 12___13
“Raamatun jumala kertoo selkeästi olevansa kaiken pahan alku:”
Raamatun perusteella Jeesus ei ole se yksi ja ainoa tosi Jumala.
http://www.kolumbus.fi/r.berg/kuka_Jeesus_on.html
"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan" rakkautta?
Ja se miekka on Jumalan sana ja totuus. Jumalan sana tai totuus ei ole paha.
"Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa" rakkautta?
Totuuden tuomien esiin on rakkautta, vaikka se saakin monet ihmiset raivon valtaan.
"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias" rakkautta?
Ei voi olla totuuden lähettiläs, jos on kiintynyt enemmän maalliseen kuin totuuteen. Jeesus kuitenkin opetti rakastamaan jopa vihollisiaan, joten ehkä sinä nyt ymmärrät hiukan väärin tätä.
" Hän sanoo, että ketkä uskovat ja kastetaan, pelastuvat, muut tuomitaan kadotukseen" rakkautta?
Ikuinen elämä on vanhurskaille. Epävanhurskaat tekisivät ikuisesta elämästä ikuisen kärsimyksen kaikille. Vähän samoin kuin tästä maailmasta on tehty monille kärsimys. Mielestäni on hyvä, että Jumala antaa vain vanhurskaille ikuisen elämän.
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." rakkautta?
Pahuuden hävittäminen on mielestäni hyvä.- saatanan_hyvä
"Ja se miekka on Jumalan sana ja totuus. Jumalan sana tai totuus ei ole paha."
Miekka on miekka eikä muuta. Miekalla tapetaan.
"Totuuden tuomien esiin on rakkautta, vaikka se saakin monet ihmiset raivon valtaan."
Ihmisten välinen rehellisyys on täysin eri asia kuin jumalasi käsky riidellä kaikkien kanssa. Jumalasi on sodan ja riitojen jumala.
"Ei voi olla totuuden lähettiläs, jos on kiintynyt enemmän maalliseen ..."
On täysin eri asia elää tässä maailmassa ilman köyhyyttä ja auttaa köyhiä "maallisesti" kuin olla rakastamatta lähimpiään. Jumalasi käsky on sairas, Jumalasi on sodan jumala ja perheiden rikkomisen jumala.
Ikuinen elämä on jumalasi sairas ja narsistinen keksintö. Jumalasi on sairas ja narsistinen vaatimuksineen.
Jumalasi hyvyys on naamioitua pahuutta, joka aivan oikein pitää hävittää.
Jumala pitää tappaa ja uskisten sairaat selitykset, että jumalan harrastama tappaminen ja julmuudet ovat oikeudenmukaisuutta - saatanan_hyvä
"Mielestäni on hyvä, että Jumala antaa vain vanhurskaille ikuisen elämän"
Vai olet jumalasi kanssa samaa mieltä? Ei ole yllätys,että yrität esittää viisasta ja jumalallesi kelpaavaa. Sokea uskosi ja pelkosi kadotuksesta selvästi sumentavat ajattelusi->hyväksyt ilman mitään kritiikkiä jumalasi julmuudet. Selittelet jumalasi murhia rakkauden teoiksi,sairasta. - 12___13
"Vai olet jumalasi kanssa samaa mieltä? Ei ole yllätys,että yrität esittää viisasta ja jumalallesi kelpaavaa. Sokea uskosi ja pelkosi kadotuksesta selvästi sumentavat ajattelusi->hyväksyt ilman mitään kritiikkiä jumalasi julmuudet. Selittelet jumalasi murhia rakkauden teoiksi,sairasta."
Minä en pelkää kuolemaa tai helvettiä. Eikä sillä ole merkitystä olenko Jumalalle kelpaava. Totuus on se, jota haluan täällä puolustaa ihan ilmaiseksi. Ja totuus on se, että on parempi, ettei epävanhurskaat elä ikuisesti, koska he tekisivät siitä ikuisen kärsimyksen muille.
Tiedän Jumalan olevan hyvä ja täydellinen, jos Hän lähettää minut helvettiin, se on hyvä. Ikuinen elämä on vanhurskaille, jos en ole vanhurskas, toivon, etten ikinä pääse ikuiseen elämään, koska silloin aiheuttaisin vain kärsimystä muille. :) >Pahuuden hävittäminen on mielestäni hyvä.
Pahuus = ei usko raamatun sanaan kirjoittajan edellyttämällä tavalla.12___13 kirjoitti:
"Vai olet jumalasi kanssa samaa mieltä? Ei ole yllätys,että yrität esittää viisasta ja jumalallesi kelpaavaa. Sokea uskosi ja pelkosi kadotuksesta selvästi sumentavat ajattelusi->hyväksyt ilman mitään kritiikkiä jumalasi julmuudet. Selittelet jumalasi murhia rakkauden teoiksi,sairasta."
Minä en pelkää kuolemaa tai helvettiä. Eikä sillä ole merkitystä olenko Jumalalle kelpaava. Totuus on se, jota haluan täällä puolustaa ihan ilmaiseksi. Ja totuus on se, että on parempi, ettei epävanhurskaat elä ikuisesti, koska he tekisivät siitä ikuisen kärsimyksen muille.
Tiedän Jumalan olevan hyvä ja täydellinen, jos Hän lähettää minut helvettiin, se on hyvä. Ikuinen elämä on vanhurskaille, jos en ole vanhurskas, toivon, etten ikinä pääse ikuiseen elämään, koska silloin aiheuttaisin vain kärsimystä muille. :)>jos en ole vanhurskas, toivon, etten ikinä pääse ikuiseen elämään, koska silloin aiheuttaisin vain kärsimystä muille. :)
Etkö usko, että Jumala pystyy tuosta vain muuttamaan kenet tahansa millaiseksi tahansa jos haluaa? Tai pitämään Taivaan ylipäätään kärsimyksettömänä paikkana, olipa siellä keitä tahansa? Onko Jumala sinusta joku vain-melkein-kaikkivaltias?- saatanan_hyvä
12___13 kirjoitti:
Tiedän Jumalan olevan hyvä ja täydellinen, jos Hän lähettää minut helvettiin, se on hyvä. Ikuinen elämä on vanhurskaille, jos en ole vanhurskas, toivon, etten ikinä pääse ikuiseen elämään, koska silloin aiheuttaisin vain kärsimystä muille. :)Jumalasi on kirjoittamasi perusteella todella outo: kaikkivaltias, silti ei tee mitään hyvää ihmisen hyväksi; pelaa likaista peliään ihmisillä ja mielensä mukaan heittelee ihmisiä kadotukseen ja taivaaseen vaikka voisi kaikkivoipaisuudessaan muuttaa kaikki ihmiset sellaiseksi kuin haluaa; näyttäytyy olemattomana, näkymättömänä, mykkänä ja mitään tekemättömänä ihmiselle vaikka voisi kaikkivoipaisuudessaan tosta noin vain saada kaikki tietoisiksi itsestään.
Millaista sadistia sinä oikein palvot? - jumalharhaa
12___13 kirjoitti:
Tiedän Jumalan olevan hyvä ja täydellinen, jos Hän lähettää minut helvettiin, se on hyvä. Ikuinen elämä on vanhurskaille, jos en ole vanhurskas, toivon, etten ikinä pääse ikuiseen elämään, koska silloin aiheuttaisin vain kärsimystä muille. :)"Totuus on se, jota haluan täällä puolustaa ihan ilmaiseksi"
Ja sinäkö muka tiedät Totuuden ja olet suuri totuuden tuntija niin,että pystyt täällä kaikkia muita neuvomaan miten elää? Herää harhoistasi.
- onnellinenloppu
Teistit hei, koska on maanjäristyksiä, sairauksia, murhia ja muuta harmia niin se selkeästi todistaa Jumalanne olevan paha.
Hyvä Jumala ei sallisi miljoonien lastensa hautautua kotinsa alle kun maa järisee.
Hyvä Jumala ei sallisi miljardien lasten kuolla ripuliin.
Hyvä Jumala ei sallisi mielipuolen ampua lapsia koulussa.
Paha Jumala sallii kärsimyksen tässä lyhyessä surkeassa elämässä. Entäpä jos paha Jumala odottaa kuolemaanne kiduttaakseen vielä lisää ikuisessa piinassa?
Entäpä jos paha Jumala on juuri sellainen kun se kuvataan Vanhassa testamentissa?
Entäpä jos ei ole onnellista loppua pahan Jumalan leikkikaluna?- wind-
Jumala on täysi suvereeni ja absoluutti ja se mitä koemme tässä maallisessa elämässä on vain mikrotason ongelma. Elämän ja hengen kirjo on rajaton, siksi syyttömiä menehtyneitä ei voi laittaa kuin maalliseen hautaan. Jos ajatteelisimme ikuisuutta, niin siinä maanjäristys tai terrorismin turhat uhrit pitäisi puntaroida oikeassa mittakaavassa, koska Jumala on rakkaus. Mitä näemme maallisessa on vain pieni osa Jumalan todellisuutta.
- q.v
wind- kirjoitti:
Jumala on täysi suvereeni ja absoluutti ja se mitä koemme tässä maallisessa elämässä on vain mikrotason ongelma. Elämän ja hengen kirjo on rajaton, siksi syyttömiä menehtyneitä ei voi laittaa kuin maalliseen hautaan. Jos ajatteelisimme ikuisuutta, niin siinä maanjäristys tai terrorismin turhat uhrit pitäisi puntaroida oikeassa mittakaavassa, koska Jumala on rakkaus. Mitä näemme maallisessa on vain pieni osa Jumalan todellisuutta.
Tänä päivänäkin maailmassa 9 miljoonaa lasta kuolee ennen kun ehtii täyttää 5 vuotta. Joka tunti kuolee 1000 lasta. Se tarkoittaa, että 17 pientä lasta kuolee joka minuutti.
Carl Haub on väestötieteilijä, jonka mukaan maailmaan on kaiken kaikkiaan syntynyt 100 miljardia ihmistä.
http://www.prb.org/Publications/Articles/2002/HowManyPeopleHaveEverLivedonEarth.aspx
Kuinka moni ihmisistä, jotka ovat syntyneet, kuolivat lapsena?
Selvennetään nyt, että olet lapsi siihen saakka kunnes sinulle syntyy kristittyjen rakastama "vapaa tahto" - mikä se sitten lieneekään - Mutta kyseessä ovat siis ne, jotka ovat kuolleet ennen varhaisteini-ikää.
Lapsikuolleisuutta on tutkittu mm. brittien toimesta Intiassa 1900-luvulla ja tutkimukset osoittavat, että noin 50% väestöstä on kuollut lapsena.
Eli puhutaan 50 miljardista ihmisestä, jotka ovat kuolleet lapsena. Ajattele, 50 miljardia lasta, valtava luku. Sitten on lisäksi keskemenot, joita on noin 1/3 raskauksista. Tämä tarkoittaa vähintään 100 miljardia keskenmenoa, ehkä 300 miljardia keskenmenoa kaikkiaan.
Jumala ei välitä paskaakaan ihmiskunnasta, jos uskot Jumalaan.
Yksi Jumala loi maailman paikaksi ihmisille, joka on surmanloukku täynnä tauteja. Taudit ovat vastuussa lähes kaikista kuolemista, tämä kaikki on Jumalan suunnitelmaa?
Tsunamit ja Holokaustit ovat kauheita tapahtumia mutta historiallisesti ne ovat mitättömiä pikkutekijöitä ihmisten kuolemaan.
Kauheaa, eikö totta?
Siinä mittakaavaa mitä paha Jumala on sallinut tapahtuvan.. - q.v
q.v kirjoitti:
Tänä päivänäkin maailmassa 9 miljoonaa lasta kuolee ennen kun ehtii täyttää 5 vuotta. Joka tunti kuolee 1000 lasta. Se tarkoittaa, että 17 pientä lasta kuolee joka minuutti.
Carl Haub on väestötieteilijä, jonka mukaan maailmaan on kaiken kaikkiaan syntynyt 100 miljardia ihmistä.
http://www.prb.org/Publications/Articles/2002/HowManyPeopleHaveEverLivedonEarth.aspx
Selvennetään nyt, että olet lapsi siihen saakka kunnes sinulle syntyy kristittyjen rakastama "vapaa tahto" - mikä se sitten lieneekään - Mutta kyseessä ovat siis ne, jotka ovat kuolleet ennen varhaisteini-ikää.
Lapsikuolleisuutta on tutkittu mm. brittien toimesta Intiassa 1900-luvulla ja tutkimukset osoittavat, että noin 50% väestöstä on kuollut lapsena.
Eli puhutaan 50 miljardista ihmisestä, jotka ovat kuolleet lapsena. Ajattele, 50 miljardia lasta, valtava luku. Sitten on lisäksi keskemenot, joita on noin 1/3 raskauksista. Tämä tarkoittaa vähintään 100 miljardia keskenmenoa, ehkä 300 miljardia keskenmenoa kaikkiaan.
Yksi Jumala loi maailman paikaksi ihmisille, joka on surmanloukku täynnä tauteja. Taudit ovat vastuussa lähes kaikista kuolemista, tämä kaikki on Jumalan suunnitelmaa?
Tsunamit ja Holokaustit ovat kauheita tapahtumia mutta historiallisesti ne ovat mitättömiä pikkutekijöitä ihmisten kuolemaan.
Kauheaa, eikö totta?
Siinä mittakaavaa mitä paha Jumala on sallinut tapahtuvan..Hyviä uutisia.
Tarkastin faktani ja pahan Jumalan sallimat teot ovat laskussa.
Kiitos tieteen lasten kuolemat ovat edelleen vähenemässä!
http://www.who.int/gho/child_health/mortality/mortality_under_five_text/en/
Under-five mortality
Situation
5.9 million children under age five died in 2015, 16 000 every day.
Jumala sallii enää 11 lapsen kuolevan joka minuutti.
Jos sinulla meni 10 sekuntia lukea tämä kirjoitus niin siinä ajassa kuoli kaksi pientä lasta. - saatanan_hyvä
wind- kirjoitti:
Vai on mikrotason ongelmia jumalalle ihminen ja ihmisten elämä? Todella outoa tulkintaa ja selittelyä.
Jos se jumalasi teki kuten väitetään, loi ihmisen jne olisi todella ihmeellistä "rakkautta" sitten hylätä oma kuvansa oman onnensa nojaan pienelle maapallolle.
Oletpa suuri jumalan tuntija, kun noita arvioitasi heittelet totuuksina. Mielikuvituksesi jumalastasi on sairasta harhaluuloasi, ei mitään muuta.
"puntaroida oikeassa mittakaavassa, koska jumala on rakkaus". Täysin sekopäistä ja sairasta kirjoittelua, tappamisen ihannointia. - nää-on_näitä
q.v kirjoitti:
Kauheaa, eikö totta?
Siinä mittakaavaa mitä paha Jumala on sallinut tapahtuvan..Miten sinä opettaisit noiden lasten vanhemmille, mitä on synnyttää lapsia sellaisiin olosuhteisiin ja mitä ne lapsena kuolleet ovat halunneet kokea ja ilmentää kun ovat tänne päättäneen syntyä.
Kuinkahan moni nuorena poistunut nytkin seuraa näitä mielipiteitä, ja on kiitollinen että nykyisin elossa olevat ehkä hiukan enemmän jakavat omasta "hyvästään"
Entä onko näissä nuorena nukkuneissa paljonkin niitä joille aiemmin on pelkkä itsekkyys ollut elämän päämäärä.
Riittääkö se että tällaiset puheet kuitataan hullujen höpinäksi
En odota vastausta, jokainen kuitenkin kokee oman elämänsä tarkoituksen itse.
Itse kullakin on oma lukujärjestyksensä Opiskeluaan voi lykätä mutta joka hetki on valittava, tehtävä päätös teenkö niin vai näin - nää_on_näitä
nää-on_näitä kirjoitti:
Miten sinä opettaisit noiden lasten vanhemmille, mitä on synnyttää lapsia sellaisiin olosuhteisiin ja mitä ne lapsena kuolleet ovat halunneet kokea ja ilmentää kun ovat tänne päättäneen syntyä.
Kuinkahan moni nuorena poistunut nytkin seuraa näitä mielipiteitä, ja on kiitollinen että nykyisin elossa olevat ehkä hiukan enemmän jakavat omasta "hyvästään"
Entä onko näissä nuorena nukkuneissa paljonkin niitä joille aiemmin on pelkkä itsekkyys ollut elämän päämäärä.
Itse kullakin on oma lukujärjestyksensä Opiskeluaan voi lykätä mutta joka hetki on valittava, tehtävä päätös teenkö niin vai näinEsimerkiksi päätös onko Jumalan syy että koen maailman tällaisena
- outoa_selittelyä
nää-on_näitä kirjoitti:
Miten sinä opettaisit noiden lasten vanhemmille, mitä on synnyttää lapsia sellaisiin olosuhteisiin ja mitä ne lapsena kuolleet ovat halunneet kokea ja ilmentää kun ovat tänne päättäneen syntyä.
Itse kullakin on oma lukujärjestyksensä Opiskeluaan voi lykätä mutta joka hetki on valittava, tehtävä päätös teenkö niin vai näin"Entä onko näissä nuorena nukkuneissa paljonkin niitä joille aiemmin on pelkkä itsekkyys ollut elämän päämäärä"
Mitä sinä tällä tarkoitat? Väitätkö,että on nuoren oma syy kun sattuu kuolemaan, ja jumala on nuoren itsekkyydestä rangaissut kuolemalla? Vai mitä ihmettä tuolla tarkoitat. - q.v
Onko Jumalasi kaikkivaltias, kaikkitietävä ja hyvä?
Jos vastasit kaikkiin kyllä niin sinulla on ongelma. - newsmag
wind- kirjoitti:
YHWH oli alkuaan midianilaisten sodan jumala ja se näkyy Tanakin sotaisissa teksteissä. Myöhemmin jumalasta on käytetty muitakin nimiä: El, Elohim, Adonai, Herra Sebaot. Viimeinen oli jumala sotajoukkojensa johtajan ominaisuudessa. Adonai viittaa helleenistä alkuperää olevaan Adonis-Astarte hedelmällisyyskulttiin, joka oli alueella valtavan suosittu uskonto. El oli kanaanilaisten pääjumala, mutta nimeä on usein käytetty synonyyminä Baalille. Lähes kaikilla kaupungeilla oli oma lapsiuhreja vaativa Baal-jumalansa.
Kulttuurihistoriallisesti noin. YHWH vakiintui pääjumalaksi n. 600 eKr. juutalaisten Babylonissa viettämän maanpakolaisuusajan jälkeen. Silloin zarahustralaisuudesta omaksuttiin juutalaisuuteen monoteismi sekäopit enkeleistä ja demoneista. Zarahustralaisuudessa oli tietenkin kaksi jumalaa, hyvä ja paha. Ahura Mazda ja Angra Mainyu. Monet muutkin opit omaksuttiin babylonialaisilta, kuten lait ja oppi vedenpaisumuksesta. Zarahustralaisuus vaikutti myös mithralaisuuteen, joka myös vaikutti juutalaisten uskontoon.
Essealaiset omaksuivat askeesin ja pidättyvyyden, joukon uusplatonistisia ajatuksia ja mm. kasteen "puhdistavana" uskonnollisena rituaalina babylonialaisilta. Farisealaiset noudattivat sanatarkasti kirjaa, eli Tanakia (Vanhaa testamenttia) ja saddukealaiset olivat yläluokka ja Jerusalemin temppelin pappeja, jotka eivät uskoneet mihinkään yliluonnolliseen - saati kuolemanjälkeiseen elämään. Jeesus - jos häntä oli - oli todennäköisimmin essealainen nasarealaislahkoon kuulunut opettaja. Essealaisten ja saddukealaisten välit olivat kireät, joten sekin selittäisi miksi neuvosto halusi tuomita Jeesuksen.
Kiinnostavaa mytologiaa ja kulttuurihistoriaa, mutta jumala on vain ihmisten luoma konstruktio. Kristinuskon jumala ja opit ovat lainausta aiemmista uskonnoista ja opeista. Jopa kristilliset pyhät on varastettu pakanoilta tai muilta uskonnoilta. Sitä on levitetty pelolla, tulella ja miekalla - myös Suomeen. Se ei ole nyt, eikä koskaan ollutkaan rakkauden ja armon uskonto, vaan väkivaltaa ja kärsimystä lietsova sairas kultti. Inkvisition tavat tappaa hitaasti ja tuottaa mahdollisimman suurta kärsimystä saavat jopa isis-teloittajien toimet näyttämään lapselliselta puuhastelulta - ja ne ovat järkyttäviä osoituksia uskontojen väkivaltaisuudesta.
Sinänsä mielenkiintoista, että Jeesuksella on paikkansa lopullisessa taistelussa, jossa Jeesus tappaa muslimien "antikristusta" vastaavan tyypin. Kyllä. Abrahamilaiset uskonnot ovat samaa alkuperää ja Koraani on pitkälti lainattu ja jatkettu Raamatusta. - nää_on_näitä
outoa_selittelyä kirjoitti:
"Entä onko näissä nuorena nukkuneissa paljonkin niitä joille aiemmin on pelkkä itsekkyys ollut elämän päämäärä"
Mitä sinä tällä tarkoitat? Väitätkö,että on nuoren oma syy kun sattuu kuolemaan, ja jumala on nuoren itsekkyydestä rangaissut kuolemalla? Vai mitä ihmettä tuolla tarkoitat.Kokemukseni mukaisesti koen että elämäni on ikuista ja olen elänyt monia elämiä, monin eri tavoin ja olen tässä jälleen etsimässä polkua kotiin kuten Tuhlaajapoika.
Mona aikaisempina kertoina olen elänyt aina hyvin erilaisissa maailmantilanteissa. Kaikki ovat olleet mahdollisuuksia minun parhaakseni. Näin ajattelen myös teistä kaikista, myös niistä jotka kärsivät.
Itsekäs käyttäytyminen antaa opettajalleen kokemuksen itsekkäästä käyttäytymisestä. Se on reilua ainakin minusta, joskus vasta myöhemmässä elämässä.
Hyvin tärkeä näyttää olevan syntyä välillä rintaman toiselle puolelle jota oppisimme sodan mielettömyyden. Samalla opetamme "rakkaitamme" nää_on_näitä kirjoitti:
Esimerkiksi päätös onko Jumalan syy että koen maailman tällaisena
Ihminen on lajina ominaisuuksineen täsmälleen ja sataprosenttisesti sellainen kuin Jumala haluaa, jos Jumala on kaikkivaltias ja ihmisen luonut.
Mikään muu ei ole loogisesti mahdollista.
Ei ole mahdollista, että ihmisen laji olisi vain puoliksi tai melkein sellainen kuin Jumala tahtoo, koska Jumalalla ei voi olla mitään ulkoa asetettuja rajoitteita tahtonsa toteuttamisessa.
- uskon_sairauta
Kaikki tuo kristinuskon historia kertoo paitsi väkivallasta ja myös siitä, kuinka ihminen on kykenevä äärimmäiseen julmuuteen, valehteluun ja huijaukseen jumalasta, ja on valmis tekemään sokean uskonsa ja sairaan jumalkuvansa takia mitä tahansa järjettömyyttä.
Uskonnot ja jumala(t) ovat maailman syöpä.- harhaluuloista
Uskonnollinen harhaluulo on oikeasti sellainen mielentauti, että se voi kehittyä psykoosiksi tai skitsofreniaksi, jumalusko on sairautta.
- nää_on_näitä
Olisiko mahdollista ajatella että uskonnot on ihmisten tekemiä, Luoja on luonut ihmisen tietoisuuden,. Käsitys uskonnosta/uskottomuudesta on sinun (jokaisen) itse tekemä, ei Luojan luoma.
Joten ketä oikeesti syytän kun syytelen, omaa käsitystäni tietenkin.
Voitaisiko aloitta alusta. Rakasta lähimäistäsi niin kuin ITSEÄSI joten lopetan itseni = omien kuvitelmieni uskovaisista = syyllistämisen.
Aloitus
Rakasta itseäsi jolloin myönnät että hän ei ole sinulle rakkaampi, kuin sinä itse.
jos mahdollista lue vielä kerran.
>"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä ENEMMÄN kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias<
ja edelleen
< Mitä tekevät kiihkouskovaiset? Saatana on keksitty syntipukiksi ettei omista teoista tarvitse ottaa vastuuta.
Mitä muuta? Kiihkouskovaiset tälläkin palstalla tuomitsevat ja haukkuvat jne. kaikkia muita eri tavalla ajattelevia, aivan kuten "hyvä" jumalansa.
Uskikset valehtelevat ja huijaavat jumalastaan, levittävät jumalansa "hyvää" sanomaa ja oikeasti ovat lampaita suden vaatteissa-> jos et usko meidän Jumalaan, sinut tuomitaan kadotukseen ja tapetaan, isis joukot toteuttavat juuri jälkimmäistä.<
Juuri näin teksti todistaa totta joka sanallaan.
Jokainen tuomitsee jonkun itsensä ULKOPUOLELTA enemmän ja pahemaksi kuin mitään ikinä.(Joskus paremmaksi joka on yhtä väärin)
Kun kukaan ei ole mitään enempää kuin toinenkaan (sisar veli äiti isä ei ole minua parempi ei rakkaampi ei pahempi)
Tasaveroisuutta Jeesus opetti, ei Rakkauden säännöstelyä eikä mittaamista. Se mikä on Jumalan luomaa on samanarvoista näin minä tämän ymmärrän.
Siinä missä näet eriarvoisuutta, siinä et katso et näe sitä minkä Jumala loi - q.v
nää_on_näitä kirjoitti:
Olisiko mahdollista ajatella että uskonnot on ihmisten tekemiä, Luoja on luonut ihmisen tietoisuuden,. Käsitys uskonnosta/uskottomuudesta on sinun (jokaisen) itse tekemä, ei Luojan luoma.
Joten ketä oikeesti syytän kun syytelen, omaa käsitystäni tietenkin.
Voitaisiko aloitta alusta. Rakasta lähimäistäsi niin kuin ITSEÄSI joten lopetan itseni = omien kuvitelmieni uskovaisista = syyllistämisen.
Aloitus
Rakasta itseäsi jolloin myönnät että hän ei ole sinulle rakkaampi, kuin sinä itse.
jos mahdollista lue vielä kerran.
>"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä ENEMMÄN kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias<
ja edelleen
< Mitä tekevät kiihkouskovaiset? Saatana on keksitty syntipukiksi ettei omista teoista tarvitse ottaa vastuuta.
Uskikset valehtelevat ja huijaavat jumalastaan, levittävät jumalansa "hyvää" sanomaa ja oikeasti ovat lampaita suden vaatteissa-> jos et usko meidän Jumalaan, sinut tuomitaan kadotukseen ja tapetaan, isis joukot toteuttavat juuri jälkimmäistä.<
Juuri näin teksti todistaa totta joka sanallaan.
Jokainen tuomitsee jonkun itsensä ULKOPUOLELTA enemmän ja pahemaksi kuin mitään ikinä.(Joskus paremmaksi joka on yhtä väärin)
Kun kukaan ei ole mitään enempää kuin toinenkaan (sisar veli äiti isä ei ole minua parempi ei rakkaampi ei pahempi)
Tasaveroisuutta Jeesus opetti, ei Rakkauden säännöstelyä eikä mittaamista. Se mikä on Jumalan luomaa on samanarvoista näin minä tämän ymmärrän.
Siinä missä näet eriarvoisuutta, siinä et katso et näe sitä minkä Jumala loiJos on Jumala joka loi Universumin niin miksi oletat sen tulevan seemiläisten jumalien tarustosta?
-Miksi olet hylännyt kreikkalaisten, kelttiläisten tai roomalaisten Jumalat?
-Sinä olet syntynyt tähän aikaan ja paikkaan, jossa kristinuskon Jumalakäsitys on vallitseva. Onko se tärkein syy miksi uskot tähän tiettyyn Jumalaan?
-Jos sinut olisi vauvana siepattu Intiaan niin olisitko nyt hindu? Pitäisitkö Brahmaa maailman luojajumaluutena Jahven sijasta?
Kun kirjoitat kultaisesta säännöstä niin ymmärräthän, että juuri tuo sama rakkauden ja toisten kohtelun sääntö löytyy lähes kaikista muistakin uskonnoista ennen kristinuskoa. Se on kovin yleismaailmallinen ohje eikä kristinusko voi sanoa keksineensä sitä tai olevansa sen ainoa käyttäjä. Niin kauan kuin ihmiset ovat olleet laumassa he ovat huomanneet, että kannattaa toimia yhteistyössä ja ymmärryksessä.
Ei siihen mitään Jumalia tarvita.
Se minkä ihmiset ovat huomanneet hyväksi on jäänyt Raamatun kertomusten Jahvelta huomaamatta. Jahven rooli Vanhassa testamentissa on teloittajan rooli.
Välillä Jahve tappaa enemmän välillä vähemmän. Ei se ole rakastavan Jumaluuden rooli.
Jos lakkaisit lukemasta Raamattua kuin rakkauskirjettä ja lukisit oikeasti mitä siellä lukee niin silmäsi voisivat avautua. - nää_on_näitä
>>Jos on Jumala joka loi Universumin niin miksi oletat sen tulevan seemiläisten jumalien tarustosta?<<
Näinkö kirjoitin? nää vastaukset ei taida teknisesti osua kohdilleen?
- alfa123om22
Kieroille hän on kiero, mutta suorille suora.
Hän puhdistaa palvojiaan. Ja noita palvojia on eri tasoisia: Jalokiviä, Kultaa, hopeaa, pronssia, rautaa ja savea.
Hopea on sellainen joka perustuu vanhempien kunnioitukseen ja lasten ja vanhempien sydämien pitäisi sykkiä toistensa eduksi. Mutta Jumala tahtoo pitää hopean puhtaana ja sen vuoksi hän ei salli, että pronssi sekaantuu hopeaan. Siksi Jeesus ovelasti puhui pronssi palvojille eli kristityille, että älkää rakastako vanhempianne tai lapsianne. Koska Jumala ei tahdo pronssin kiipivän hopean rinnalle.
Jalokivi = hindulaisuus
Kulta = juutalaisuus
Hopea = islam
Pronssi = Kristinusko
Rauta = ?
Savi = ?
Onhan niin, että pronssin seassa on pieni määrä tinaa, joka on sekin melkein hopean vertaista arvoltaan.
Onhan niin, että savessa on bauksiittia, josta tehdään alumiinia, joka sekin on sangen arvokasta. Mutta puhdas hopea on puhdasta hopeaa.
On totta, että VT johtaa fundamentalismiin ja fanaattisuuteen, mutta onneksi Mooseksen laki pitää sisällään negatiivisen johdatuksen. Jos on itse vähänkin epästabiili tai väkivaltainen tms. persoona niin tuo negatiivinen johdatus vie fanaatikon yleensä vaikeisiin elämän koukeroihin, joissa hän ei kykene tekemään kenellekään mitään pahaa.- jumalsatua
Jumala on satuolento. Ei siitä asiasta päästä yhtään mihinkään vaikka kuinka hienoilla vertauksilla puhuttaisi.
- alfa123om22
jumalsatua kirjoitti:
Jumala on satuolento. Ei siitä asiasta päästä yhtään mihinkään vaikka kuinka hienoilla vertauksilla puhuttaisi.
Enpä voi väittää, että kukaan tuntisi Jumalaa, vaan hapuillen monet yrittävät hänet löytää. Ei edes Jeesus erään raamatun kohdan mukaan ollut varma tunsiko hän todella Isän. Mutta luonto jotakin kertoo hänestä. Värit ja äänet ja kosketuksessa puun kaarnaan tunnetut tunteet. Eräiden Profeetta Danielin kirjan kohtien ja Psalmien mukaan koko luomakunnan kaikki luodut laulavat tai tulevat tulevaisuudessa laulamaan Luojan ylistystä ja kunniaa.
Kaikki käsityksemme Jumalasta tänä päivänä voivat todella olla satuja, mutta on olemassa jokin yliluonnollinen VOIMA, joka ajaa maailmaa kohden eräänalaista utopiaa; kohden mielihyvän paratiisia. Mutta on olemassa myös vastustava voima, jonka eräs energianlähde on raha. Itse ajattelen tuon vastustavan voiman olevan jopa tulevaisuudessa rakennettu tekoäly. Kyberneettinen AI. Raamattu käyttää kuitenkin nimitystä LUCIFER. Tulee osottautumaan, että kolmannen tulevan vaiheen LUCIFER on itse Jehova ja Kristus. He pukeutuvat pahan asuun Antikristuksiksi. Sinulle he ovat satua nyt ja tulevaisuudessa. Minulle he ovat nyt hyviä, mutta kääntyvät tulevaisuudessa pahoiksi. Vain harvat ja valitut voivat löytää kätketyn OIKEAN JUMALAN. Esim. islamin uudistaja Mirza Ghulam Ahmad mielestäni eräässä kirjassaan kuvailee häntä koko maailmankaikkeuden laajuiseksi inertiaksi, ylemmäksi energiaksi. Tiedämme Jumalan nimen: JEHOVA ja tiedämme, että Isä yksin on HYVÄ. Vaan vääriä Jumalia, Kristuksia ja Profeettoja on mitä tarkimmin alkuperäisiä muistuttavia. Niitä tulee minun varoa, mutta muille on ehkä hyväksi pitää satuina heitä. - kerro_totuus
alfa123om22 kirjoitti:
Enpä voi väittää, että kukaan tuntisi Jumalaa, vaan hapuillen monet yrittävät hänet löytää. Ei edes Jeesus erään raamatun kohdan mukaan ollut varma tunsiko hän todella Isän. Mutta luonto jotakin kertoo hänestä. Värit ja äänet ja kosketuksessa puun kaarnaan tunnetut tunteet. Eräiden Profeetta Danielin kirjan kohtien ja Psalmien mukaan koko luomakunnan kaikki luodut laulavat tai tulevat tulevaisuudessa laulamaan Luojan ylistystä ja kunniaa.
Kaikki käsityksemme Jumalasta tänä päivänä voivat todella olla satuja, mutta on olemassa jokin yliluonnollinen VOIMA, joka ajaa maailmaa kohden eräänalaista utopiaa; kohden mielihyvän paratiisia. Mutta on olemassa myös vastustava voima, jonka eräs energianlähde on raha. Itse ajattelen tuon vastustavan voiman olevan jopa tulevaisuudessa rakennettu tekoäly. Kyberneettinen AI. Raamattu käyttää kuitenkin nimitystä LUCIFER. Tulee osottautumaan, että kolmannen tulevan vaiheen LUCIFER on itse Jehova ja Kristus. He pukeutuvat pahan asuun Antikristuksiksi. Sinulle he ovat satua nyt ja tulevaisuudessa. Minulle he ovat nyt hyviä, mutta kääntyvät tulevaisuudessa pahoiksi. Vain harvat ja valitut voivat löytää kätketyn OIKEAN JUMALAN. Esim. islamin uudistaja Mirza Ghulam Ahmad mielestäni eräässä kirjassaan kuvailee häntä koko maailmankaikkeuden laajuiseksi inertiaksi, ylemmäksi energiaksi. Tiedämme Jumalan nimen: JEHOVA ja tiedämme, että Isä yksin on HYVÄ. Vaan vääriä Jumalia, Kristuksia ja Profeettoja on mitä tarkimmin alkuperäisiä muistuttavia. Niitä tulee minun varoa, mutta muille on ehkä hyväksi pitää satuina heitä."Vain harvat ja valitut voivat löytää kätketyn OIKEAN JUMALAN"
Mistäpä sinä tuo asian olevanasi tiedät?Olisiko vain omaa kuvitteluasi(?)
- Jobinpostia
5Moos.32:39. Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.
- alfa123om22
Raamatun lukemisen kanssa on muuten vähän niin ja näin. Kreikkalais-katoliset ja roomalais-katoliset eivät tahdo jäsentensä lukevan ollenkaan raamattua. Ja protestanttisilla on paljon eri tasoisia käännöksiä, joiden sisältö on joskus jopa käännetty päinvastaiseksi. Silti suu vaahdossa protestanttinen KIRKKO opettaa raamattu on Jumala, raamattu on ylin auktoriteetti, raamattu on järkeäkin suurempi ja raamattu on kaiken mitta. Asia on niin, että nuo KIRKON miehet sekoittavat väitteillään päät kun eivät anna lukijan itse muodostaa käsitystä siitä mikä raamattu on. Raamattu sanoo itse olevansa joukko pyhiä kirjoituksia, joiden hahmot ovat kaikki huonoja esimerkkejä ja huonoja esikuvia niille, jotka tahtovat elää noista huonoista esikuvista varoituksen vaariinsa ottaen parempaa elämää.
Ei raamattu ole paha eikä sen käsitys Jumalasta, vaan monet raamatun tulkitsijat ja lanseeraajat pitävät yllä väärää käsitystä raamatusta. He antavat raamatulle ylimittaista arvoa, jota sillä todellisuudessa ei ole. KIRKKO on se joka tekee kirjotuksista karvasta koinruohoa.
Raamattu on ihan o.k. , mutta sen tulkitsijat vääntävät sanaa kieroon ja Kirkot opettavat väärin raamatusta.
Kirkot esim opettavat, että laki on lähtöisin Jumalasta, mutta Jeesus sanoo selvästi Vuorisaarnasta: Te olette kuulleet VANHINTEN opettavan älkää tehkö huorin, joka tahtoo erota vaimostaan antakoon erokirjan. Laki on siis lähtöisin ihmisistä, vanhimmista ja muinaisista sukupolvista. Ei raamattu opeta väärin, vaan Kirkko, joka rupeaa suu vaahdossa vääntämään virttä: LAKI ON KOKONAAN TULLUT JUMALALTA, LAKI ON PIENTÄ PILKKUA MYÖTEN TOTTA.
Lain tullessa oli KUOLEMA kuninkaana ja kuoleman pelko sanoo apostoli Paavali. Lain jälkeen tuli kuninkaaksi SYNTI ja synnin pelko hän edelleen opettaa.
Jeesus toi kuninkaaksi VANHURSKAUDEN, sen tekemisen pelon ja toisaalta palkitsevuuden. Jeesuksen jälkeen tulee kuninkaaksi ARMO. Pelko armahtaa ja muu asiaan littyvä. Nämä ovat Roomalaiskirjeessä.
Mutta eihän kukaan noista neljästä kuninkaasta ole Jumala. Olemme vielä kaukana, kaukana siitä, että tietäisimme mikä sana on Jumalan kannanotto. Itseään hän suosittelee kuninkaaksi kaikille, mutta nuo neljä ovat ikään kuin sijaishallitsijoita kunnes kaikki tulevat siihen tietoon, että oikein on palvoa yksin Jumalaa kuninkaana.- saatanan_hyvä
"Raamattu on ihan o.k.""Ei raamattu ole paha eikä sen käsitys Jumalasta"
Kumpikaan väite ei pidä paikkaansa.
Raamattu on täysin ristiriitainen, yhdessä kohdassa opetetaan yhtä ja toisessa täysin päinvastoin. Ja nimenomaan jumalan käskyt ovat täysin ristiriitaisia. Näistä ristiriidoista jokainen vääntää oman versionsa ja on olevinaan oikeassa.
JOS olisi yksi ja ainoa kaikkitietävän jumalan kirjoitettu sana, ei mitään tulkintoja ja selityksiä tarvittaisi.
Jos jumala ei ole paha jonkun ihmisen mielestä esim. noiden aloituksen kohtien perusteella, täytyy ko ihmisen olla mieleltään sairas. - alfa123om22
Sinullakin on tuo KIRKON OPETTAMA VÄÄRÄ KÄSITYS vielä sydämessäsi, että Raamattu on jotakin pyhää. Sinä elättelet käsitystä, että SEN PITÄISI OLLA jotakin pyhää. Että sen pitäisi olla Jumalan sanaa.
Miksei sinulle kelpaa, että se on viisaiden ja kyvykkäiden ihmisten kirjoittama kirja siitä mitä he kuvittelevat tietävänsä Jumalasta. - q.v
alfa123om22 kirjoitti:
Sinullakin on tuo KIRKON OPETTAMA VÄÄRÄ KÄSITYS vielä sydämessäsi, että Raamattu on jotakin pyhää. Sinä elättelet käsitystä, että SEN PITÄISI OLLA jotakin pyhää. Että sen pitäisi olla Jumalan sanaa.
Miksei sinulle kelpaa, että se on viisaiden ja kyvykkäiden ihmisten kirjoittama kirja siitä mitä he kuvittelevat tietävänsä Jumalasta.Jos Raamattu on ihmisten kuvitelmaa * niin miten Raamattu poikkeaa mistään muusta kirjasta. Sanotaan vaikka Waltarin Sinuhe Egyptiläisestä.
Siinäkin on oikeita paikkoja ja sinne päin olevia historiallisia faktoja. Jopa ikuista ihmiskunnan viisautta. Mutta ei se mitään Jumalallista viestiä ole. Tai pyhää.
* "se on viisaiden ja kyvykkäiden ihmisten kirjoittama kirja siitä mitä he kuvittelevat tietävänsä Jumalasta." - saatanan_hyvä
alfa123om22 kirjoitti:
Miksei sinulle kelpaa, että se on viisaiden ja kyvykkäiden ihmisten kirjoittama kirja siitä mitä he kuvittelevat tietävänsä Jumalasta.Ok, olen samaa mieltä olen, että raamattu on ihmisten kirjoittama kirja. kirjoittajat eivät vaan ole olleet kovin kyvykkäitä, koska tulos on todella huono kyhäelmä.
Vähän on ristiriitaista tuo sinun kirjoittelukin:
-raamattu on jotakin pyhää, mutta se ei kuitenkaan ole pyhä(?) eikä jumalan sanaa
-nähtävästi muut tulkitsevat raamattua väärin ja sinä oikein?
-raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja kuitenkin pidät sitä oikeana opetuksena?
-uskot ihmisten kirjoittamaa raamattua ja pidät sitä totena vaikka raamattu on vain ihmisten keksimää satua?
-miksi vuorisaarna olisi jotain muuta kuin ihmisten keksimää satua kuten koko raamattukin? Miksi juuri sitä pitäisi pitää totena?
-mitä ihmeen kuninkaita kuolema jne ovat? Siteeraatko taas raamattua vaikka se on satua?
Todella outoa raamatun tulkintaa muiden ihme selitysten ja tulkintojen joukossa. - alfa123om22
Kaikki mitä kirjoitit on totta. Olen vielä etsimässä totuutta; enkä vielä ole päässyt siihen yhtä vankasti kuin te. Olen velassa raamatun kirjoittajille, joiden lupausten toivossa minua elätetään, vaikka olen täysi tyhjäntoimittaja.
Olisi yksisilmäistä väittää, että raamattu on pelkästään paha. Vaikka se sisältää paholaismaista ainesta niin se myös opettaa millainen paholainen on.
Tyyliin: Jumala sanoi Aabrahamille annan sinulle kaikki maailman kaupungit.
Mutta sitten Paavali opettaa: Paholainen antaa lupauksia, joista kiinni pitäminen johtaa eksymykseen. Paholainen pukeutuu valkeuden enkelin asuun.
Ja vielä raamatun hahmot ovat kaikki huonoja esikuvia meille opetukseksi.
Eli Vanhan testamentin aikaan uskottiin vakaasti Aabrahamin saaneen kaikki kaupungit. Samanlaisia uskomuksia tuohon aikaan oli jokaisella suvulla. Johtuen ehkä Nooasta ja Baabelin tornista.
Mutta Paavali profanoi koko prosessin. Kertoo sen olevan paholaisesta lähtöisin ja kertoo paholaisen esittävän valkeutta ja kertoo, että meidän tulee olla paljon parempia.
Minä ymmärrän, että Aabrahamin aikana oli kaikkialla maailmassa sellainen tapa, että annettiin ylimitoitettuja siunauksia. Ja ymmärrän, että Paavalin aikana oli tapana profanoida ja fornikoida ja osoittaa asian kääntöpuoli. Nämä ovat aikojen ja valon suhteiden muutoksia.
Eli raamattu antaa vapauden uskoa Jumalan lupauksiin tai vapauden pitää niitä paholaisen juonena. Itse koen, että maailmassa on paljon pahempia voimia kuin Abraham. Nuo pahemmat voimat eivät kykene tekemään hyvää. Ei ehkä siihen kykene paljoa Aabrahamikaan, mutta hän sentään oli Paavalin aikana tuleva fornikoiduksi ja profanoiduksi totuudessa.
Raamattu kertoo sadun Abrahamista koko maailman perintöprinssinä, mutta se kertoo myös totuuden paholaisen juonista ja vimmasta, jota paholainen harjoittaa. VAIN IHMINEN VOI YMMÄRTÄÄ MISTÄ RAAMATUSSA ON KYSE.
Sadulla on aikansa ja tilaisuutensa ja jokaisen on suotava saduille mahdollisuus toteutua, mutta sitten tulee toinen satu tilalle, jolle on annettava mahdollisuus myös. Satu Jeesuksesta oli aivan toisenlainen kuin satu Aabrahamista.
Usein sadut lyövät toisiaan nenille ja sitä ei ole kerrottu missään kirjassa kuinka silloin kuuluu menetellä. Satu Abrahamista piti sisällään lupauksen Aadamille naisen siemenestä ja satu Imaami Mahdista pitää sisällään massojen suurten useiden vuosisatojen toivon. Se on demokraattinen halki aikojen. Niin vaihtelee, että välillä on yksilöiden vuoro ja välillä on massojen vuoro olla sadun suurena prinssinä.
Rationalistit omaavat ÄO:n 130-200 ja ovat realistisia.
Satusepot omaavat ÄO:n 100 - 120 ja ovat mielikuvitusrikkaita.
Maailmassa on rationalisteille rentouttavia kirjoja. Raamattu ei kuulu niihin.
Mielikuvitusrikkaalle raamattu on keino paeta ala-arvoista seuraa ihmismäisten ajatusten pariin. Ala-arvoista seuraa ei jaksa kauaa kestää ilman jotakin viihdykettä. Muistutan vielä, että IHMINEN TULEE AINA ANTAMAAN SIJAA SADUILLE, KOSKA ITSEKIN ELI SADUNOMAISESSA EEDENIN PUUTARHASSA, JA JUMALA ANTOI SADUN AADAMILLE. Oli tuo puutarha sitten vaikka vain symbolinen kuvaus lapsuuden onnesta.
- alfa123om22
Waltari pääsi lähelle raamatun tasoa, vaikka oli vain yksi mies. Ja vaikka kirjoitti kirjansa parissa vuodessa. Raamattua kirjoitettiin 1500 vuotta ja ehkä satojen henkilöiden toimesta.
Babylonialaiset loivat kirjoitusjärjestelmän ja olivat edelläkävijöitä. Heitä matki juutalainen kirjallisuus jonkin verran. Myös kaunokirjallisuudella on edelläkävijöitä, joita matkimalla saisi hienoa kirjallisuutta.
Raamattu on kirjoitettu, jotta tietäisimme millainen Jumala EI OLE. Koska on useita, jotka esiintyivät Jumalina esim. EGyptin Farao. Tuli tarve ja idea kuvata sitä millainen oikea Jumala ehkä olisi ja millainen hän puolestaan ei olisi.
Egyptissä oli erittäin korkea kulttuuri. Joka on innoittanut raamatun kirjoitukset.
Raamattu on oikeassa siinä, että sen perusteella voi päätellä millainen Jumala ei ainakaan ole . Sen sijaan sen päättely sen suhteen millainen Jumala on voi olla hienostelevan yliampuvaa.
Eli kun tiedämme millainen Jumala ei ole johtaa se usein ateismiin. Kukaan ei täytä laatuvaatimusta.
Raamatun sana on elävää ja voimaa uhkuvaa parhaimmillaan. Jos kuitenkin löydät jonkin paratiisin sen avulla; niin paha tulee ja tuhoaa tuon paratiisin. Paha on osoittautunut Jumalaa voimallisemmaksi. Ei ole olemassa kirjaa pahoista psykopaateista. Kukaan ei ole kyennyt sellaista tekemään. Sekin osoittaa pahuuden voimaa. Paha ei tule valoon.
Jumala ei kerro raamatussa olevansa paha, vaan raamatun kirjoittajat kertovat valinneensa hyvän puolen ja hyvän osan, vaikka ovat itse pahoja ja tahtovat jopa sälyttää pahat tekonsa Jumalan harteille. Ja väittävät Jumalan olevan heidän pahojen tekojensa takana. - tööttt
Yleensä kai hmiset mittaa jonkin arvoa vain maailman mammonapitoiksuuksissa - savi ja hiekkakin materiaaleina tosi arvokkaita jos löytyy sen alan osaamista ja taitoa.
Kyllä mullakin on ollu tuttavia ja sukulaiiakin jotka sanovat olevansa tosi uskovia
- kaikilla niilläki ylensä ollu kova rahanpuute ja osa on tehtaillu kaiken maailman rötöksiä ja petoksia millä huijanneet varat hyväuskoisilta ja hakatuilta lähimmäisiltä - osoittaen vain oman raadollisuutensa huippumeininkiä.- alfa123om22
Itse olen elänyt raamatun noudattamisyritysten takia aivan barbaarista ja ala-arvoista elämää myös. Olen ollut vähän kuin REDNECK jossakin suolla tai muuta sellaista. Sivistyksen piirin aloin päästä kuin äti kupsahti hautaan ja pääsin käväisemässä Israelissa rukousmatkalla. Mutta vaikeaa on sivistyksen oppiminen enää tässä iässä.
Hare Krishna liikkeen kirjoissa puhutaan kuinka kuvattomuus ja muotojen puute elämässä vie ajattelukyvyn ja seuran puute vie tahdonvoiman. Vain yksi asia säilyi, koska leikin paljon sain tunne-elämään puhtia. Olen vähän aivovammainen siis raamatun takia. Mutta minua on puhdistettu seuran avulla niin, että on vähän tullut tahdonvoimaa. Sen sijaan ajattelukykyä ei vielä ole kun en käytä kuvia vieläkään.
Mielen hienojakoiset toiminnot:
Ajattelukyky = kuvien ja muotojen tuomaa
Tunnekyky = leikkien tuomaa
Tahdonvoima = seurueen ja seuraelämän tuomaa
- nää_on_näitä
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005038962.html?ref=rss
Miekalla tehdään joka hetki parempaa maailmaa. Pidät ehkä viisasteluna mutta se on sinun ongelmasi.
Kun kristinuskon mukaan Luoja teki kaiken sangen täydelliseksi, lisäksi monet suuret vanhat elämänkatsomukset opettavat samoja ideoita, olisin taipuvainen ensiksi katsomaa omia kuvitelmiani ateisteista tai uskonnoista.
Nykykielellä sanotaan että hyvinvointivaltio pitää pelastaa. Tuskin kukaan kuvittelee mielessään saatikka rupeaa tekemän Suomen valtion kokoista nostolaitetta jolla maat ja vedet ja rakennukset ja ihmiset nostettaisiin jonnekin taivaalliseen olomuotoon??
Kun raamatussa sanotaan.
<<19. Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen. >>
Kuitenkin lauseita opetellaan ulkoa ja toistetaan jatkuvasti vaikka se nimenomaan kielletään ja turhaksi todetaan.
<<21. Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.>>
Tässä mielestäni aivan selvästi kerrotaan että kukaan ei voi toisen puolesta pelastaa ketään, vaan veli tai sisko "annetaan" sinne mihin veli tai sisko päätti mennä.
Vanhemmat "tappavat" oman tahtonsa lastensa suhteen.
Kaikella tällä koetan ilmentää "ajattelua" tapahtumista en tekoja, en valtakunnan nostoa jonnekin vaan ajatusta joka on ihmisen mielessä.
Joka todetaankin seuraavassa:
<< 24. Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.>>
Kukaan ei ole oikeutettu paremmaksi "tappamaan" ketään, on ymmärrettävä että kuvittelu lapsen pelastamisesta ei pelasta ketään. Eli kuka meistä voi päättä tai tietää minkä on lapsen "pelastus"
<<38. ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.>>
Tässä viimeistään käy selville että jokainen on oman onnensa seppä
vielä
<<40. Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. >>
Ota siis ihminen huomioon SUKULAISUUDESTA huolimatta.
Minulle tämä riittää, en mitenkään kuvittele että on ketään toista joka ajattelee juuri näin: Maailmankaikkeus ei tarvitse kopioita. Olisin jokseenkin hämmentynyt jos joskus törmäsin kopiooni?
toistan
>>Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä ENEMMÄN!!!! kuin minua, se ei ole minulle
sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä ENEMMÄN!!!! kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
Annan lapseni, sukulaiseni, Hänelle joka Tietää. On paljon ajattelua että kasteessa tehdään tämä LUOPUMINEN
Kirjaimellista.
Aloittajan ajatus on että raamattu on kaiken pahan alku. Muitakin Ideoita raamatusta löytyy. Hänen on käytävä oma elämänsä omin ajatuksin niin kuin jokaisen- alfa123om22
O.k. riittävää ja suhteellisesti ottaen ylistettävää on monien ateistienkin kunnioitus esim. totuutta kohtaan. Itse olen heikoin lenkki tässä joukkossa.
Ei olisi ollenkaan pitänyt avata suuta puhumaan niiden miljoonien lasten edessä, jotka kuolevat ripuliin ja silti kunnioittavat luultavasti enemmän Jumalaa kuin minä, jonka hän on pelastanut kuolemasta konkreettisesti 16 vuotta sitten, jonka sairaudet hän on parantanut jne.
Totuudelle en mitään mahda, vaan kuullostan kornilta ja tekopyhältä jopa ylistäessäni Jumalaa saati sitten puhuessani hänestä pahaa. Suosittelen ennemmin Jehovan todistajien lehtiä kuin itseäni.
Luonto on kummallinen; Iso paha peto, jolla on kulmahampaat käy pienen, hennon ja hyvän kauriin kimppuun. Raatelee ja syö sen. On kuin Jumala olisi jotenkin hyviä ja heikkoja vastaan ja raatelevien petojen puolella. Missä on viisaus sen, että varis vie varpusen. Missä oikeus ja rauha? On vain etäinen ja kumma lupaus, että jonakin päivänä leijona ja vasikka ovat ylimmät ystävät.
Uskonto on ooppiumia. Todellisuuspakoa perimmäiseltä olemukseltaan. Jopa pelkuruutta. Ryyditettynä sopivalla annoksella pienimuotoista viisautta ja tietoa; niin että kiinnostus sitä kohtaan ei katoa. Uskontojen vuoksi on uhrattu kymmeniä miljoonia elämiä ja tuon suuruhrin takia uskonnoista luopuminen on vaikeaa. - saatanan_hyvä
alfa123om22 kirjoitti:
O.k. riittävää ja suhteellisesti ottaen ylistettävää on monien ateistienkin kunnioitus esim. totuutta kohtaan. Itse olen heikoin lenkki tässä joukkossa.
Ei olisi ollenkaan pitänyt avata suuta puhumaan niiden miljoonien lasten edessä, jotka kuolevat ripuliin ja silti kunnioittavat luultavasti enemmän Jumalaa kuin minä, jonka hän on pelastanut kuolemasta konkreettisesti 16 vuotta sitten, jonka sairaudet hän on parantanut jne.
Totuudelle en mitään mahda, vaan kuullostan kornilta ja tekopyhältä jopa ylistäessäni Jumalaa saati sitten puhuessani hänestä pahaa. Suosittelen ennemmin Jehovan todistajien lehtiä kuin itseäni.
Luonto on kummallinen; Iso paha peto, jolla on kulmahampaat käy pienen, hennon ja hyvän kauriin kimppuun. Raatelee ja syö sen. On kuin Jumala olisi jotenkin hyviä ja heikkoja vastaan ja raatelevien petojen puolella. Missä on viisaus sen, että varis vie varpusen. Missä oikeus ja rauha? On vain etäinen ja kumma lupaus, että jonakin päivänä leijona ja vasikka ovat ylimmät ystävät.
Uskonto on ooppiumia. Todellisuuspakoa perimmäiseltä olemukseltaan. Jopa pelkuruutta. Ryyditettynä sopivalla annoksella pienimuotoista viisautta ja tietoa; niin että kiinnostus sitä kohtaan ei katoa. Uskontojen vuoksi on uhrattu kymmeniä miljoonia elämiä ja tuon suuruhrin takia uskonnoista luopuminen on vaikeaa.Joo, eipä mitä, jokainenhan sitä tietänsä ja paikkaansa omalla tavallaan tässä maailmassa etsii.
Raamattu, jokainen (aikuinen) voi tietysti itse päättää, pitääkö sitä totena vai ei.
Itse en perusta elämääni ainakaan tietoisesti raamatun kaltaisille kirjoituksille, uskomuksille, joiden perusteet ja todisteet kumisevat tyhjyyttään.
Ei se,että on sen ja sen verran samaan uskomukseen uskovia ihmisiä, tee asiasta todellista, kuten jumalusko. Jumala on satua kunnes toisin todistetaan, ihan yksinkertaisesti sanottuna.
Ilman ko uskomuksiakin voi elää hyvän elämän, ja väitän, että rehellisemmän. Ilman jumalaa tai jumalia voi rakastaa jne tehdä hyviä tekoja.
Mihin jumalaa tarvitaan? Pelokkaalle ja epätoivoisesti itselleen merkitystä hakevalle ihmiselle jonkinlaiseksi lohdutukseksi. Kuitenkin ihminen itse ja muut ihmiset ovat ne, jotka elämässä auttavat.
Tottakai, jokainen yrittää elämänsä järjestää itselleen ja läheisilleen mieluisaksi. Ja "eihän se köyhyys synti oo mutta kyllä se hävettää", kuten jossakin laulussa sanotaan, rahaakin jonkin verran tarvitaan tässä maailmassa, valitettavaa tai ei.
- Kyrsii
Eli kaikki ihmisen pahuus on Jumalan syytä. Ihmisillä ei ole mitään vastuuta itsestään?
- alfa123om22
Ennen Mooseksen lakia oli KUOLEMA kuningas, Sitten SYNTI ja Jeesus toi VANHURSKAUDEN kuningaaksi. Se vanhurskaus oli sellainen, että kaikkia vaadittiin ristille ja kieltämään itsensä sekä luopumaan kaikesta eli EI IHMISELLÄ JEESUKSEN AIKANA OLE OLLUT VASTUUTA ITSESTÄÄN.
Mutta kun nyt Jeesuksen aika alkaa olla ohitse ja uusi kuningas nimittäin ARMO kolkuttaa ovella saamme nähdä ajatellussa luultavasti muutoksen. Ihmisen on pidettävä tästä lähtien huolta omasta terveydestään ja pyhän hengen temppelistään eli ruumiista. Hän on alettava kantaa vastuuta itsestään.
Kuka on ARMON Isä ja Messias jää nähtäväksi? Hoosen kirjassa mainitaan, että Jisreeliä eli Jeshuaa seuraavat Lo-Ammi ja Lo-Ruhama. He armahtavat ainakin kaikki ne, joita ennen ajettiin pois Jumalan luota. Joille sanottiin: Te ette ole minun kansaani. Nyt heille sanotaan: Elävän Jumalan lapset.
Voi koskea esim. Kiinaa, Intiaa, ateisteja, Afrikkaa tms. ARMO ON TOIVOAKSENI TULOSSA KUNINKAAKSI. Vanhurskautta on tarpeeksi harjoitettu ja todettu sen olevan sitä Jumalan hulluttelua.- oikea_kuningas
Ei, kyllä Kaarle Kustaa on kuningas.
- armoa_armoa_jaossa
oikea_kuningas kirjoitti:
Ei, kyllä Kaarle Kustaa on kuningas.
Kaarle "Armo" Kustaa pelastaa armollaan kaikki.
raamatussa on "muutama" virhe
https://sciencebasedlife.files.wordpress.com/2011/02/biblecontradictions-reasonproject.png- uskon_sairautta
Ja uskisten sokean ja typerän uskon mukaan noilla muutamilla virheillä ei ole mitään merkitystä, uskiksilta uskomatonta valehtelua ja huijausta itselleen ja muille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1084873Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1142530- 282467
- 2012225
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4292091- 1761597
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1071322Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.351147Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72996Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?81910