Mitä teet kun masentaa?
Vastaukset 34
Pamit auttaa masariin.
- dopehead
Pamit, santut, lyricat...
Viimeksi kun masensi, niin hain kolmen vartin lekan jaloviinaa ja join sen parempiin suihini.
Olen tehnyt kyllä kaikennäköistä; parturissa käynti toimii, joskus käyn ulkona syömässä, joskus käyn ostamassa jonkun kivan vaatteen, joskus haen mun tytöt kylään.
Joskus masennus on seuraus omasta laiskottelusta, eli kämppä on muuttunut lääväksi. Silloin siivoan ja teen samalla ruokaa. Siivoan kämpän, käyn suihkussa ja syön hyvää ruokaa, siitä tulee hyvä fiilis.- hiljainenpoikanen
Mietin asioita ja yritän saada eri näkökulmia ja pohtia syitä ja seurauksia.. Vähän mustaa huumoria ja itsepilkkaa ja kohta on pakko nauraa.
Käyn suihkussa nauttimassa jos saan luvan, ja pyrin viihdyttämään itseäni😂 kun ne viihdyttäjät puuttuvat. Yritän hakea fyysistä jaksavuutta ja musiikki on hyvä.
- meniohi
Masennus on tunnetila ja kun hyväksyy että nyt masentaa niin se auttaa jo.
Tuo jalluleka antaa nopean avun masariin.
Pari lavaa olutta ja litran puteli kirkasta auttaa vähän pitemmäksi aikaa.
Otat eka hörpyt kirkasta että lähtee mukavaan nousuun ja sitten ylläpidät tilannetta kittaamalla olutta..
Nuuskabiitti huuleen ja polttele kessua vielä siihen päälle.Alkoholilla on kumma voima, se kääntää sen negatiivisen tunnetilan yhtä voimakkaaksi positiiviseksi tilaksi.
Käytännössä siis sen parempi mitä enemmän vituttaa kun alat juomaan, sillä sen paremmat fiilikset saat humalassa.A.Palstamäki kirjoitti:
Alkoholilla on kumma voima, se kääntää sen negatiivisen tunnetilan yhtä voimakkaaksi positiiviseksi tilaksi.
Käytännössä siis sen parempi mitä enemmän vituttaa kun alat juomaan, sillä sen paremmat fiilikset saat humalassa.Velat muuttuu saataviksi. :D
- ppol
A.Palstamäki kirjoitti:
Alkoholilla on kumma voima, se kääntää sen negatiivisen tunnetilan yhtä voimakkaaksi positiiviseksi tilaksi.
Käytännössä siis sen parempi mitä enemmän vituttaa kun alat juomaan, sillä sen paremmat fiilikset saat humalassa.Joo siksi positiivisuuttaan moni on syönyt haulikon piipun tai laittanut itsensä kaulakiikkuun.
ppol kirjoitti:
Joo siksi positiivisuuttaan moni on syönyt haulikon piipun tai laittanut itsensä kaulakiikkuun.
Alkoholi sotkee aivokemioita, sen kanssa pitää olla varovainen.
Ajattelen pimpsaa
- Vielhiihtään
Jos olen ihan pohjilla, vetäydyn yksinäisyyteen ja makaan peiton alla, mutta yritän saada itseni pian liikkeelle. Liikunnasta saa niin paljon hyvää mieltä sekä omia ajatuksia liikkeelle ja järjestykseen, että elämä alkaa jälleen maistua paremmalta.
- masenaatti
Liikunta, mahdollisten ystävien kanssa juttelu, seksi, hyvät kirjat ja elokuvat ja musiikki, nukkuminen, ulkoilu, yms
- minääääääääää
Viimeksi keräsin puolen vuoden aikana sellasen määrän lääkkeitä ja oikeanlaisia sellaisia, että tiesin olevani hyvin varustettu lähtemään tästä maailmasta. Nyt olen elänyt lähes puoli vuotta vara-ajalla, ajalla jota ikinä ei pitänyt tulla. Muuten itken ja joskus huudan ja puristan vilttiä kaksi käsin. En siivoa, en nuku, en mene mihinkään, et tee mitään, en soita minnekään. Itken, huudan. Olen helvetin likanen, kun en jaksa mennä suihkuun. Sitä teen, kun masentaa. Kaikki lääkkeet kävin jo läpi, nyt olen masennuksen takia eläkkeellä ja mietin millon ne napit vedän. Sitä teen masentuneena.
- Eilopukoskaankai
Voimia sulle. Tuttua touhua, oikeasti masentaa.
Minua harvemmin masentaa, voisi sanoa ettei oikeastaan koskaan jos vertaa joihinkin muihin. Oikeastaan varmaan muuten teenkin niin että soitan yhdelle tai sitten yhdelle toiselle kaverilleni (joilla menee oikeasti ihan hyvin mutta niillä on tapana nähdä asiat synkkinä), kun niiden marinaa kuuntelee vähän aikaa tuntuu että itsellä on aika mukavasti asiat.
Mä kyllä masennun entisestään, jos alakulossa ja uupuneena kuuntelen jonkun toisen marinaa. Tekee mieli sulkea korvat ja sanoa blaa blaa. Mun isä on just sellainen marisija, joka marisee vaikka kaikki on oikeasti helkkarin hyvin monen muun olotiloihin ja tilanteeseen verrattuna. Peruspessimisti. Ja ärsyynnyn kyllä monesti semmoisesta seurasta ja ihmisestä.
Mut kyllä sekin toimii, kun tajuaa että asiat vois olla huonomminkin. Eikä siis ole syytä vaipua synkkyyteen. Jos asiat itsellä on kuitenkin kokolailla kivasti.
- Kiltti-ja-kunnollinen
Syön helvetisti ja lihon aina kun masentaa. Olen lihonut noin 9 kg 2 kk aikana.
Kun masentaa, niin syön 4 egun kakkutaikinan raakana. Joskus on pakko syödä sellaiset tuplana. Sen jälkeen on niin paha olla että ei kykene ajattelemaan mitään negatiivista.
Yritän ennakoida ja torjua edeltä käsin masennusta. Mutta jos se yllättää, niin kuuntelen musiikkia, yritän tehdä asioita joista saan iloa, puhun murheita ulos kotiväelleni. Kyllä joskus itkenkin ja ryven itsesäälissä. Mutta en yleensä jää koskaan pitkiksi aikoja vellomaan huonoihin fiiliksiin.
Yleensä kaipaan omaa rauhaa normaaliakin enemmän silloin, jos oikeen on veto poissa ja mikään ei huvita. Musta tulee ärtyinen jos en saa vetäytyä omiin oloihini, silloin kun kipeästi kaipaan omaa rauhaa murjottaa yksinäni.Olen vahvaluonteinen mies ja vastoinkäymisistä huolimatta olen masentumatta.
Itellä on tullu huomattua että tietyt ruuat auttaa masennukseen..
Kiskasee appelsiineja kun olo on maassa.
Taitaa poikamiehillä jäädä tuo hedelmien ostelu vähemmälle... Yleensä.Tuliset ruuat sopii myös masennukseen, niiden polte saa aivot kehittämään elimistön omia "huumeita" ja se saa hyvälle tuulelle. Toimii siis samaan tapaan kuin kunnon treeni.
- AvioATMies
Painan eteenpäin masennuksesta huolimatta. Ei ole vaihtoehtoja.
- homo-atm
Vedin itseni jojoon.
- AvioATMies
Ja nyt kummittelet?
- kunmasentaa
Lievä masennus hyväksi.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002902385.html
MASENNUKSEN välttelyn sijaan Lehti suosittelee masennustaitojen opettelua.
Masennuksen iskiessä pitäisi ensin pyrkiä hahmottamaan, mikä elämässä on pielessä. Kysymys kannattaa pilkkoa pienempiin osiin ja miettiä, mikä mättää työssä, kotona ja parisuhteessa.
Samalla kannattaa käydä läpi, mitä tunteita nämä itsessä herättävät ja millaiseen käytökseen se johtaa. Olisiko omassa käyttäytymisessä korjattavaa?
”Kun elämän eri osa-alueet käy järjestelmällisesti läpi, usein paljastuu, että monilla elämänalueilla näkyy sama ongelma, joka toistuu eri tilanteissa.”
Toinen masennustaito on avun pyytäminen. Siinä ei Lehden mukaan kannata olla liian ujo tai hyväkäytöksinen.
”Itku, suoraan puhuminen tai paniikkikohtaus voivat olla ihan hyviä tapoja viestittää läheisille, että tarvitsee apua.”
MASENNUKSEN taustalla voi olla esimerkiksi suorituskeskeisyys, liiallinen vaativuus itseään kohtaan.
”Hyvin työkeskeiset ihmiset voivat ajatella, että oma arvo riippuu suorituksista. Suoritusten avulla ihminen kasaa ympärilleen suojamuuria, jonka takana hän kokee olevansa turvassa.”
Lehden mukaan suorituskeskeinen ihminen pelkää, ettei tule hyväksytyksi ilman suorituksia. Siksi hän pyrkii tekemään jatkuvasti parhaansa ja miellyttämään muita.
Kun tällainen ihminen lopulta väsyy ja masentuu, häntä eivät välttämättä auta masennuslääkkeet, ainakaan kovin pitkään. Lääkkeet saattavat kyllä auttaa masennukseen, mutta jos ajattelumalli ei muutu, masennus uusiutuu helposti.
”Kannattaako turpaan saanut ihminen nostaa pystyyn, jotta hän voisi saada uudelleen turpaansa”, Lehti kysyy.
Paremman avun voisi tuoda psykoterapia, jossa jäljitettäisiin haitalliset ajatusmallit ja niiden alkulähde. Sen jälkeen voi vähitellen harjoitella uudenlaisia tapoja ajatella ja toimia.
LEHDEN mukaan on tärkeää erottaa toisistaan normaali, tarkoituksenmukainen masennus ja masennus sairautena.
”Tarkkaa rajaa on vaikea määritellä. Itse puhun usein 72 tunnin rajasta. Lääketieteessä raja on vedetty kahteen viikkoon. Sitä lyhyempään kestäviä masennusoireita ei pidetä sairautena.”
Lievä ja lyhytaikainen masennus voi muuttua haitalliseksi sairaudeksi, jos ihminen ei löydä uusia tapoja käsitellä ongelmiaan. Silloinkin kannattaa Lehden mukaan paneutua masennuksen syihin ja uudenlaisiin ratkaisukeinoihin.
”Masentuneet ihmiset toivovat usein, että hoidossa keskityttäisiin masennuksen syihin eikä helppoihin vinkkeihin välttää pahaa oloa.” - uiuiop
Menen töihin, unohtuu masennukset.
- Kiltti-ja-kunnollinen
Oon syönyt hirveesti kaikkea roska ruokaa kuten hk sinistä ja juustoa, pizzaa, eilen ja tänään söin sipsipussin josta tuli varmaan 4000 kaloria. Salilla en ole käynyt 2 kuukauteen
Eikö sellainen monikerroksinen sipsipussi, jossa on kuitenkin muovia ja alumiinia yms., ole aika hankala sinun ruoansulatuksellesi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran77798Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?145770- 57666
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47654Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25653Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46634- 44597
- 31531
Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20513Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä27511Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27506- 6476
Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee403468Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭77445- 30436
Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 363420En laita sulle viestiä
Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii39404Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.28398- 36392
Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä
Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole3390