Ateisteilta puuttuu mysteeri

jokin.puuttuu

Tämän takia ateismi on tylsää. Se on kuin loppuun kaluttu luu, kuin aava kylmä penkere, ilman ruohikkoa. Siitä puuttuu naisen kaunis hiuksilla verhottu salamyhkäisyys. Se on kuin paljas kaljupäinen itsetietäväinen ukkeli. Joka luulee tietävänsä kaiken, mutta jättää katsomatta kaiken, mikä varjoista ilkikurisesti häntä seurailee.

33

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IlkimyksenAteistimummo

      Meilläpä on kaikenlaista paljon parempaa.

      • Mutta ei kerrota noille ihan kaikkea kerralla. Uskovaisella alkaa hihna luistaa, kun maailma kääntyy ylösalaisin.


    • uskova-urpo

      Meillä uskovaisilla on vain leikisti kivaa. Siksi haluamme niin kovasti leikkiä myös lasten kanssa isiä ja äitiä.

    • Vapaa__Nainen

      Uskonnottomana minulla on mahdollisuus katsoa tätä maailmaa avoimin silmin ja nauttia kaikesta näkemästäni. Ilman uskonnon asettamia silmälappuja tai vaaleanpunaisia silmälaseja.

      Olisi varsin tylsää elää valmiissa maailmassa jossa kaikki olisi jo valmiiksi selitettykin. Se olisi täysin elämää ilman tarkoitusta. Onneksi se ei ole minun osani.

      Minun ei myöskään tarvitse uskonnon vuoksi tuomita kokonaisia ihmisryhmiä tyhmiksi tai kelvottomiksi vaan olen vapaa tekemään nämä päätelmät yksilökohtaisesti ja tapauskohtaisesti.

      Mitä luulet saaneesi omaksi arvioksesi? Sinulle minun arviolla ei ehkä ole merkitystä mutta täällä päässä sillä on joten....

      • "Uskonnottomana minulla on mahdollisuus katsoa tätä maailmaa avoimin silmin ja nauttia kaikesta näkemästäni."

        ...kunnes koet ongelman, kuten esim. tasa-arvoisen avioliiton etpä vaikuta nauttivankaan kaikesta näkemästäsi tai kokemastasi, joka ei mene niin kuin uskosi sanelee tai sinä haluat sanella niille.
        Kammottavinta on nähdä kaupungilla nainen, jolla on urheilutrikoot jalassa esimerkiksi ruokakaupassa tai kirjastossa, jolloin et suuresti nautikaan kaikesta näkemästäsi enkä minä kun torut tuota naista keskellä kaupunkia joka on sattunut sinusta "häveellisesti" pukeutumaan ja kiellät minua nauttimasta näkemästäni eli naisesta jolla on urheilutrikoot päällä. :)


    • Uskova on väkisin tyrkyttämässä kaljulle perukkia, jotta kaljun elämä olisi hänestä mielekästä vaikka kaljulle itselle kelpaa elämä perukkia ilmankin, jota uskova hänelle tahtoo tyrkyttää. :)

    • vatipääkaanit

      Uskovilta puuttuu järki. Tämän takia usko on tyhmää. Se on kuin näkymätön luu, kuin aava tyhjä autere, ilman mitään. Siitä puuttuu kaikki se mikä normaaleilla tervejärkisillä ihmisillä löytyy korvien välistä ja hiusten tai kaljun alta.

      Uskovat luulevat tietävänsä kaikki salatut mysteerit, mutta heidän lapsellisen typerät luulonsa eivät koskaan ole tiedon väärttejä, ainoastaan alkukantaista taikauskoista typeryyttä.

      • aloittaja-

        Ateistit luulevat tietävänsä kaikki salatut mysteerit. Tämä pitikin kirjoittaa aloitukseen.


      • trtrtrtr
        aloittaja- kirjoitti:

        Ateistit luulevat tietävänsä kaikki salatut mysteerit. Tämä pitikin kirjoittaa aloitukseen.

        Sinä pölvästi luulet tietäväsi, mitä ateistit luulevat, mutta olet väärässä. Et sinä tiedä. Jos sattumoisin itse olet joskus ollut ateisti, siinäkin tapauksessa tiedät vain omat silloiset luulosi, et muiden. Mutta itseäsi täynnä oleva pölvästi kun olet, kuvittelet tietäväsi muiden ajatukset.


      • aloittaja-
        trtrtrtr kirjoitti:

        Sinä pölvästi luulet tietäväsi, mitä ateistit luulevat, mutta olet väärässä. Et sinä tiedä. Jos sattumoisin itse olet joskus ollut ateisti, siinäkin tapauksessa tiedät vain omat silloiset luulosi, et muiden. Mutta itseäsi täynnä oleva pölvästi kun olet, kuvittelet tietäväsi muiden ajatukset.

        Tällaisia te ateistit olette, heti haukkumassa pölvästeiksi vaikka ette tiedä kommentoijista ja heidän taustoista mitään.


      • trtrtrtr
        aloittaja- kirjoitti:

        Tällaisia te ateistit olette, heti haukkumassa pölvästeiksi vaikka ette tiedä kommentoijista ja heidän taustoista mitään.

        Ihminen, joka uskoo tietävänsä, mitä ateistit luulevat, on yksiselitteisesti pölvästi. Ei hänen taustojaan tarvitse tietää. Vaikka olisi Stephen Hawking tai Esko Valtaoja, jos moisen pöljyyden menee lausumaan, on pölvästi.


    • Poen_laki

      Toinen toistaan typerämpiä väkisinkeksittyjä antiateistisia provoja tänne vain ilmaantuu, aloitusten muodossa siis. Olipa kyse oikeista uskovaisista tai sitten trolleista, niin yksi asia on varma: tällaisten aloitusten tehtailijoilta puuttuu elämästä jotain merkittävää, tärkeää ja syvällistä. Mikä muu voisi olla syynä tuollaiseen typerään pilailuun, missä ei ole minkäänlaista järkeä, eikä mitään oikeaa pyrkimystä keskusteluun? Tuo on pelkkää pelleilyä ja vittuilua, muutaman rivin verran kiusantekoon pyrkimistä ja lapsellistä räkättämistä. Ei voi sanoa, että teikäläisellä hyvin menisi elämässä, ja ihan itse annatte syyn näin olettaa.

    • imageswithmountains

      Uskovalla on aina jännittävää. Koskaan ei tapahdu asiat uskon ennustamilla tavoilla.

      • aloittaja-

        Mutta ateisteilla ei ole enää mitään salassa. Ateistit ovat tappaneet tiedollaan ja ylikaikentietämisellään salatun mysteerin. Sen, mikä on salattua, mystistä, sellaista mikä herättää mielenkiinnon ihmeelliseen elämään. Te vain olette tylsiä tyyppejä, selittäessänne kaiken puhki. Ei tästä tarvitse suuttua, jos totuuden sanoo.


      • kekek-kekek

        Siltikään hän ei usko että profeetta olisi valheprofeetta vaikka Raamatussa niin selvästi sanotaan.


      • aloittaja- kirjoitti:

        Mutta ateisteilla ei ole enää mitään salassa. Ateistit ovat tappaneet tiedollaan ja ylikaikentietämisellään salatun mysteerin. Sen, mikä on salattua, mystistä, sellaista mikä herättää mielenkiinnon ihmeelliseen elämään. Te vain olette tylsiä tyyppejä, selittäessänne kaiken puhki. Ei tästä tarvitse suuttua, jos totuuden sanoo.

        Voithan sinä edelleenkin ajatella että kyseessä pahojen henkien vaikutus kun saat flunssan vaikka kaikki tietävät että se on vain viruksen aiheuttamaa.


      • jumalsatua
        aloittaja- kirjoitti:

        Mutta ateisteilla ei ole enää mitään salassa. Ateistit ovat tappaneet tiedollaan ja ylikaikentietämisellään salatun mysteerin. Sen, mikä on salattua, mystistä, sellaista mikä herättää mielenkiinnon ihmeelliseen elämään. Te vain olette tylsiä tyyppejä, selittäessänne kaiken puhki. Ei tästä tarvitse suuttua, jos totuuden sanoo.

        No, ylempänä haukut ateistia, jos sinun aloitustasi arvostelee typeräksi, ja suutut jos satujumala-juttujasi ei täällä kukaan pidä todellisena, olet uskonnollisen harhaluulosi vanki.

        Tyypillinen uskis, haukkuu muita siitä, kun uskiksen omat perusteet ateismi-tai jumalväitteille ovat pelkkiä uskomuksia, täysin irti todellisuudesta ilman yhtään oikeaa todistetta.


      • olenateisti
        aloittaja- kirjoitti:

        Mutta ateisteilla ei ole enää mitään salassa. Ateistit ovat tappaneet tiedollaan ja ylikaikentietämisellään salatun mysteerin. Sen, mikä on salattua, mystistä, sellaista mikä herättää mielenkiinnon ihmeelliseen elämään. Te vain olette tylsiä tyyppejä, selittäessänne kaiken puhki. Ei tästä tarvitse suuttua, jos totuuden sanoo.

        Minä luulen että tiedonjano erottaa ateistit ja uskovat. Uskovat eivät halua koskaan tietää mitään ja oppia mitään uutta, vaan pitäytyy tiukasti raamatun teksteissä. Tosin uskovat ovat kyllä innokkaasti käyttämässä hyväkseen tieteen sovellutuksia´, vaikka niistä ei puhuta raamatussa mitään Oletko ajatellut, uskova, että se on väärin raamatun mukaan vai käytätkö raamattua vain soveltuvin osin. Ateistit haluavat tietää kaikesta ainakin vähän, ovat kiinnostuneita muustakin kuin virrenveisuusta.


      • Aloittaja-
        olenateisti kirjoitti:

        Minä luulen että tiedonjano erottaa ateistit ja uskovat. Uskovat eivät halua koskaan tietää mitään ja oppia mitään uutta, vaan pitäytyy tiukasti raamatun teksteissä. Tosin uskovat ovat kyllä innokkaasti käyttämässä hyväkseen tieteen sovellutuksia´, vaikka niistä ei puhuta raamatussa mitään Oletko ajatellut, uskova, että se on väärin raamatun mukaan vai käytätkö raamattua vain soveltuvin osin. Ateistit haluavat tietää kaikesta ainakin vähän, ovat kiinnostuneita muustakin kuin virrenveisuusta.

        Sinun keksimääsi kokonaan se, että pitäisi pitäytyä tiukasti Raamatun teksteissä.


      • Aloittaja-
        olenateisti kirjoitti:

        Minä luulen että tiedonjano erottaa ateistit ja uskovat. Uskovat eivät halua koskaan tietää mitään ja oppia mitään uutta, vaan pitäytyy tiukasti raamatun teksteissä. Tosin uskovat ovat kyllä innokkaasti käyttämässä hyväkseen tieteen sovellutuksia´, vaikka niistä ei puhuta raamatussa mitään Oletko ajatellut, uskova, että se on väärin raamatun mukaan vai käytätkö raamattua vain soveltuvin osin. Ateistit haluavat tietää kaikesta ainakin vähän, ovat kiinnostuneita muustakin kuin virrenveisuusta.

        Kuka tässä on muka keksinyt, että pitäisi pitäytyä tiukasti Raaamatun teksteissä`?


      • olenateisti
        Aloittaja- kirjoitti:

        Kuka tässä on muka keksinyt, että pitäisi pitäytyä tiukasti Raaamatun teksteissä`?

        Eikös uskovat koko ajan korosta, miten on elettävä raamatun mukaan? Ainakin raamatun lauseita tyrkytetään joka keskusteluun, Eikö uskominen perustu raamattuun?


      • Itsehän he eivät kuitenkaan elä Raamatun mukaan. Kaukana, sangen kaukana on heistä Jumalan rakkaus.


    • Vai niin. Olisiko vielä piha ilman sadettajaa? Kuin vanhus yksin sänkyyn kömpii iltaisin?

      • aloittaja-

        Työsin suolakurun peräsuoleni ja pidin siitä, Kiitos Jeesus


    • Kyllä niitä mysteerejä on ateisteillakin. Suurin mysteeri on se miten aikuiset ihmiset uskovat 2000 vuotta vanhoihin satuihin.

    • Abcdefghijklmnopgrs

      Näyttää siltä, että jotkut uskovat tietävänsä kaiken- ei ole mitään tuntematonta, tutkimatonta, kaikki on tiedossa, jo yhdessä putkessa nähtävillä. Eikä heitä- kliinisiä älykköjä, kosketa hormoonit, tunteet, aistit, mieli, tiedostamaton, tuntematon tieto...,kateus, ahneus, kosto, kaiken kiima..., turva, reviiri, viidakko, uteliaisuus, pelko... Maapallo, avaruus, maailmankaikkeus..., jotka yleensä vaikuttavat ihmisiin, eläimiin... voimakkaasti monin tavoin, monin seurauksin, alistuen, suostuen, haasteina, tutkien, koeteltuina tietoina, viisautena, tiedostaen ja tiedostamatta.

      • Fofom

        Kolme pistettä... kun yrität antaa vaikutelman todellisesta ajattelijasta...


      • jokin.puuttuu

        No, moni uskovainen valehtelee.. älä yleistä minua heihin


    • fhhjh

      Maailma, luonto ovat edelleen täynnä "mysteereitä", yhä enemmän kun tutkitaan edelleen. Mitä enemmän tiedetään sitä enemmän nousee uusia kysymyksiä, "mysteereitä.

    • jkhhnj

      Oletko tavannut tiedemiestä, tutkijaa, (tai ateistia), joka sanoisi että voi kun on tylsää, kun tiedän jo kaiken?

      Pekka Reinikainen! No jaa, hänhän ei olekaan tiedemies vaan tosikrititty "tiedemies".

    • iåäy

      Uskovaisillahan nimen omaan ei sitä mysteeriä ole. Kun ateisti haastaa uskovaisen jostain uskon mysteeristä, niin uskovaisellahan on aina vastaus/selitys valmiina - hiton huono, mutta vastaus kuitenkin.

    • 12___13

      "Ateisteilta puuttuu mysteeri "

      Ei ateisteilta puutu mysteeriä, jos Jumalaa ei ole, Raamatun ja Juutalaisten olemassaolo on suuri mysteeri. :)

    • Jackal_5on

      Se ettei mysteereihin tarjoa vastaukseksi katteettomia ja keksittyjä vastauksia, ei ole sama asia, kuin teeskennellä/olettaa ettei mitään mysteerejä olisi.
      Se että pystymme nykyisin hahmottamaan lukuisat elämiseemme ja olemiseemme kosketuksissa olevat tekijät ja asiat, sekä tuntemukset joita ne meissä herättävät huomattavasti aiempaa paremmin, ei millään tapaa riistä miltään noista asioista niiden arvoa, vaan ainoastaan auttaa meitä tuntemaan arvossa pitämämme asiat paremmin.
      Sinä arvon aloittaja koetat tässä nähdäkseni esittää mysteerin kiehtovuutta argumenttina tietämättömyyden paremmuudesta valistuneisuuteen nähden ja se ei ole millään muotoa kovin fiksua. Mutta mikäli edellä esittämäni arvio on väärä, niin ole hyvä ja perustele, miksi elämää ja olemassaoloa koskevat mysteerit eivät mukamas olisi ateisteille todellisia?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      212
      2991
    2. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      103
      1945
    3. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      9
      1802
    4. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      162
      1582
    5. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      89
      1563
    6. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      5
      1515
    7. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      98
      1513
    8. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      137
      1146
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      66
      1053
    10. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      48
      1039
    Aihe