Kaikki haluavat vaikka mitä, mutta loppupelissä mitä me oikeasti tarvitsemme.
Mitä on sellaiset asiat joita ilman emme pysty nauttimaan elämästä, eli mitkä ovat elämän perustarpeita?
Elämän perustarpeet
49
617
Vastaukset
- Ihan.ensiksi
Ihan ensimmäiseksi tulee mieleen happi, sitä ilman ei pärjäisi montaakaan minuuttia.
- Sinkkumies---
Tarviin vain sängyn jossa makoilla.
- Hyvin.vointi
Ihminen tarvii kuituja jotta suoli toimii.
- krapulakuntton
Luuseri tarvitsee viinaa, ettei ymmärrä omaa tilaansa.
Sielu.. ;D
A.Palstamäki kirjoitti:
Mitä jos myy sielunsa pirulle?
Se onkin Pahempi, Juttu Se.. ;P
Mitä puhtaampi omatunto, sitä kevyempi mieli.. Tosin se taitaa olla niin, että tästä ei nämä Myyjät niin kärsi.. ;D
Ruoka, juoma ja jonkinlainen katto pään päällä pitää hengissä, kun niihin lisää päihteet voi olla hetken onnellinen ja jos saisi vielä rakkautta osakseen voisi olla onnellinen koko ajan. Koska naiset on viimeksi mainitun kilteiltä & kunnollisilta palstamiehiltä kieltäneet lienee aika turha kysellä miksi täällä on niin paljon naisvihaa.
A.Palstamäki kirjoitti:
Aika yllättävää minun mielestä nuo päihteet, eikö ilmankin voi elää?
En nyt tarkoittanut mitään jatkuvaa juopttelua tai kauheita kyykkyjä, sen verran vain että hetkeksi voi saada hyvän fiiliksen. Eihän kukaan alkoholia tai muitakaan päihdyttäviä juttuja käyttäisi jos niillä ei hieman saisi todellisuudesta irtaantunutta oloa mutta joo, toki voi elää ilmankin ja moni elääkin, ei ne päihteet ole välttämättömyys eloon jäämisen kannalta kuten ei myöskään rakkaus.
Harmaaritari kirjoitti:
En nyt tarkoittanut mitään jatkuvaa juopttelua tai kauheita kyykkyjä, sen verran vain että hetkeksi voi saada hyvän fiiliksen. Eihän kukaan alkoholia tai muitakaan päihdyttäviä juttuja käyttäisi jos niillä ei hieman saisi todellisuudesta irtaantunutta oloa mutta joo, toki voi elää ilmankin ja moni elääkin, ei ne päihteet ole välttämättömyys eloon jäämisen kannalta kuten ei myöskään rakkaus.
Kuhan kiusasin, kyllä alko on ihan ok. Liekö tästä montaakaan viikkoa kun itsekin hain jaloviinapullon alkosta ja kietaisin sen naamaan.
Kyllä mun mielestä perustarpeiksi voi laskea jotain muutakin kun ihan välttämättömät, jotain inhimillisiä tarpeita.
- Auringonlasku12
Henkilökohtaisesti, Rakkautta. Ja koska sitä ei minulle suotu en tarvitse enää mitään. Nappi otsaan. Erittäin hyvää yötä.
- Auringonlasku12
Kyllä jos ei tähän ikään mennessä ole korjaantunut niin tuskin kuule koskaan. Terveisin, (aikuinen) Ikuinen elämän persereikä.
Auringonlasku12 kirjoitti:
Kyllä jos ei tähän ikään mennessä ole korjaantunut niin tuskin kuule koskaan. Terveisin, (aikuinen) Ikuinen elämän persereikä.
Hommaa koira, niin tekee muutkin.
- Auringonlasku12
On jo. Ja mulle KOIRA ei ole mikään rakkauden korvike.
On jo. Ja mulle KOIRA ei ole mikään rakkauden korvike.
Ei sun tarvi koiraa rakastaa, se rakastaa sua. Olet sille tärkeä.
- Auringonlasku12
Huh hellettä ja jatkahan rauhassa noiden nerokkaiden neuvojesi kanssa... Toivottavasti sulla ei ole koiraa, pätisit senkin varmaan hengiltä... Heippa!
Huh hellettä ja jatkahan rauhassa noiden nerokkaiden neuvojesi kanssa... Toivottavasti sulla ei ole koiraa, pätisit senkin varmaan hengiltä... Heippa!
Oli mulla koira mutta en ole oikein koiraihmisiä. Heipat sullekin.
- Kiltti-ja-kunnollinen
Perustarve tää läppäri koska muuten ei voi palstailla.
- bvhjyhhv
Elämästä nauttiminen ei todellakaan ole elämän perustarve.
Hyvä pointti. Auringonlasku12 ilmoitti ampuvansa napin otsaan kun elämä ei maistu, mitä siihen sanot?
Happi, vesi, ruoka ja vessa.
Ai Shinozaki koulutyttö asussa.
A.Palstamäki kirjoitti:
Eikä tarvi varmaan pikkareitakaan?
Nehän on vaan tiellä..
Hiertävät ikävästi.
Parempi olla Eetamin asussa. :D- 121212121212
Katsos, Eräketulla ei olekaan hassumpi naismaku :D
121212121212 kirjoitti:
Katsos, Eräketulla ei olekaan hassumpi naismaku :D
:D Superkaunis taskuvenus.
- eemeli_peeveli
Prätkän akkuun tarvis virtaa, jotta pääsis huomenna töihin.
Tässä olis pieni tutoriaali miten saat näppärästi otettua suurjännitteestä akkuun lisää virtaa.
https://www.youtube.com/watch?v=_nnbYbTew1o- eemeli_peeveli
Eräkettu kirjoitti:
Tässä olis pieni tutoriaali miten saat näppärästi otettua suurjännitteestä akkuun lisää virtaa.
https://www.youtube.com/watch?v=_nnbYbTew1oPerskules, kun prätkän akku ei ole sipannut suurjännitelinjan alle.
- habazihomo
Elämästä nauttiminen on ollut agendalla vasta 50 vuotta. Eli maailmankaikkeuden mittakaavassa ei edes bakteerin tai tohvelieläimen pierun miljoonasosan veroinen asia.
Ilma, vesi, ruoka, asutus jonne pääsee sääolosuhteilta suojaan, joku jolle voi välillä rupatella ja musiikki.
Ainiin ja tanssiminen aka liikkuminen ylipäänsä. Nuorena jaksoi vielä tanssia 4h yhdeltä heittämältä ilman taukoja, nyt ei enää ilman taukoja. :)
https://www.youtube.com/watch?v=p4mKGxI8t8c
Vesi, ruoka, ilma, toimeentulo, koti. Siinä oli kai perustarpeet, nuo kun on hoidossa, niin sitä ihminen alkaa hamuamaan muutakin. Täällä vallitsee aikamoinen yltäkylläisyys nykyään noitten perustarpeiden ylläpitämiseen, että meitä ahdistaa enemmän joku kännykän hajoaminen kuin vesiputken laukeaminen. Voidaan mennä kauppaan ja ostaa pullotettua vettä. Mutta milläs sinne mennään? Autolla. Soitetaan vesi ja viemäriyhtiöön tai katsotaan netistä vikailmoitusnumerot ja tilanteet. Ruokaa saa tilaamalla ovelle. No ilmaa saa vielä ja puhtaammaksi sitä yritetään kokoajan. (onneksi) Ja harva on ihan koditonkaan täällä, tai sitten pitää sössiä elämänsä kunnolla. Ainakin veikkaan, ettei tänne palstalle kovin moni koditon kirjoittele.
Loppujen lopuksi ihminen tulisi aika vähällä toimeen, mutta kun kaikki tulee niin helpolla nykyään, niin niitä ei edes mieti.
Täällä moni haikailee vanhoja aikoja takaisin. Että oli suhteita, joissa nainen hääri kotona ja mies töissä. Silloin kamppailtiin näitten perustarpeiden kanssa. Ei ollut halpaa ruokaa Lidlistä saatavana, vaan vilja kasvatettiin itse, samoin liha, maito ja muut ruokatarvikkeet omavaraisesti. Vesi kannettiin pihalta sankolla ja toisella ulos. Ei ollut sisävessoja, saatikka sähköjä. Toimeentulo ja kaikki ylimääräinen revittiin raaálla työllä vaikka metsätöissä, ei ollut sen aikaset miehet valittamassa pillunsaamattomuuttaan sinkut-palstalla, vaan kiskoivat pokasahalla puuta nurin umpimetsässä. Ei tuollaisen perustarpeiden perään työnteon jälkeen mitään parisuhteita mietitty.
Mutta nyt mietitään. Koska nyt nuo perustarpeet pätkähtää lähes poikkeuksetta kaikille, kun Saulille iltapala. Naiset ovat saaneet oman elämän ja haluavat siihen nyt laatua. Ei haluta vaan sitä murisevaa ukkoa, joka työpäivän jälkeen öhnähtää sohvalle ja sanoo, että missä ruoka ja anna sitä p...lua sit. Mutta ei sen puoleen. En minäkään miehenä enää kelpuuta vaan jalkoväliä. Kyllä naisenkin on tasa-arvon nimissä tyydytettävä minun tarpeet siinä missä minä hänen.- flowersreally
"Emme koskaan voi saada tarpeeksi sitä, mitä emme tarvitse"
Vittu, viina ja väkivalta.
t. modelli miehen-logiikastaVäitetään että maanviljelyn aloittaminen ja sen edellyttämä aloilleen asettuminen olisi johtunut aikoinaan viinanhimosta. Ilman viinanhimoa ihmiset olisivat siten ehkä vieläkin alkukantaisia olioita.
Toisaalta pelkkä viinanhimokaan ei tee ihmisestä sivistynyttä tai edes älykköä.
Ihmisen tarpeet ovat yksinkertaiset.
-työ.
-asunto.
-kaverit.
Nuo asiat kun ovat kunnossa en valita mistään.Normitilanteessa tuo lienee aika tarkalleen se mitä perustarpeet ovat, mutta itse olen ajatellut että tuo työkään ei ole välttämättömyys vaan sen voisi korvata sanalla toimeentulo.
A.Palstamäki kirjoitti:
Normitilanteessa tuo lienee aika tarkalleen se mitä perustarpeet ovat, mutta itse olen ajatellut että tuo työkään ei ole välttämättömyys vaan sen voisi korvata sanalla toimeentulo.
Itselleni kokisin työn olevan tärkeää, en osaisi kuvitella elämää ilman mitään tointa.
Tietysti, jos toimeentulo tarkoittaa vaikka opintotukea niin se sopii pirtaani.
Uskoisin, että eläkkeelläkin (jos elän sinne asti) teen varmasti jotain työtä joko palkallista tai vapaaehtoistöitä.hullu_ukko kirjoitti:
Itselleni kokisin työn olevan tärkeää, en osaisi kuvitella elämää ilman mitään tointa.
Tietysti, jos toimeentulo tarkoittaa vaikka opintotukea niin se sopii pirtaani.
Uskoisin, että eläkkeelläkin (jos elän sinne asti) teen varmasti jotain työtä joko palkallista tai vapaaehtoistöitä.Mulle työ on ollut aina vain rahanhankintakeino, ei mitään sen ylevämpää.
- Muutenkuolee
Lämpö on tärkeää
- Onnellinenoonkin
Vähään tyydyn, eli happi, vesi, ruoka, raha, seksiä ja hellyyttä, ystäviä, hauskanpitoa. Oisko tuossa elämän ainekset? Näillä varmaan pärjään kuten moni muukin. Perustarpeet on tyydytetty nyt kun osaisin vielä kiittää oikein ja oikeita ihmisiä jotka tämän kanssani muodostavat!
Maslow on miettinyt ja luonut teorian, jonka G. Jung on sitten jalostanut. Kuten kaikissa teorioissa siinäkin on aukkoja, mutta päällinpuolin ihan fiksuja. Jos alemman tason tarpeet ei ole tyydytetty ylemmän tason tarpeita ei osata kaivata. Nämä myös osittain selittävät miksi ihmiset esim parisuhteissa nykyään vaativat enemmän ja ennen tyydyttiin vähempään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2813267BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho52357Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2492105- 682009
- 711684
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3401294MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241078- 641026
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231016Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165955