Mitä ateismi lupaa ihmiselle, kun ihminen kuolee fyysisesti tästä maailmasta? Vastaus: EI MITÄÄN!
Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskovainen kristitty!
Ateismin lupaukset kuolevalle
203
1641
Vastaukset
Se, ettei luvata mitään on parempi kuin uskontojen tyhjät lupaukset jotka eivät tule täyttymään :)
- TyhmäPaimenPoika
" Se, ettei luvata mitään on parempi kuin uskontojen tyhjät lupaukset jotka eivät tule täyttymään :) " Sä kirjotit niin ku sä tietäisit ja olisit varma siitä ettei minkää uskonnon antamat lupaukset tuu täyttymää. Mistä sä tiiät ettei ne lupaukset tuu täyttymää ja miten sä voit olla varma siitä?
- siitä.sen.tietää
TyhmäPaimenPoika kirjoitti:
" Se, ettei luvata mitään on parempi kuin uskontojen tyhjät lupaukset jotka eivät tule täyttymään :) " Sä kirjotit niin ku sä tietäisit ja olisit varma siitä ettei minkää uskonnon antamat lupaukset tuu täyttymää. Mistä sä tiiät ettei ne lupaukset tuu täyttymää ja miten sä voit olla varma siitä?
"Mistä sä tiiät ettei ne lupaukset tuu täyttymää ja miten sä voit olla varma siitä?"
Sen tietää siitä, että kuollut uskovainen ei vingu armoa hänen ollessaan lavealla liukuhihnalla matkalla kohti krematorion tuhkaustilaa. Olisihan se kamalaa olla vielä hengissä sillä hetkellä. Eikö olisikin? - TyhmäPaimenPoika
siitä.sen.tietää kirjoitti:
"Mistä sä tiiät ettei ne lupaukset tuu täyttymää ja miten sä voit olla varma siitä?"
Sen tietää siitä, että kuollut uskovainen ei vingu armoa hänen ollessaan lavealla liukuhihnalla matkalla kohti krematorion tuhkaustilaa. Olisihan se kamalaa olla vielä hengissä sillä hetkellä. Eikö olisikin?" Sen tietää siitä, että kuollut uskovainen ei vingu armoa hänen ollessaan lavealla liukuhihnalla matkalla kohti krematorion tuhkaustilaa. " Mistä sä sen tiiät? Vaik sä et sitä näkiskää ni se ei välttämättä tarkota sitä etteikö niin voisi tapahtua. Ehkä ihminen on muutaki ku vaan ruumis? Ehkä ihmisen henki vinkuu armoo?
- siitä.sen.tietää
" Sen tietää siitä, että kuollut uskovainen ei vingu armoa hänen ollessaan lavealla liukuhihnalla matkalla kohti krematorion tuhkaustilaa. " Mistä sä sen tiiät? Vaik sä et sitä näkiskää ni se ei välttämättä tarkota sitä etteikö niin voisi tapahtua. Ehkä ihminen on muutaki ku vaan ruumis? Ehkä ihmisen henki vinkuu armoo?
Kukaan kuollut uskovainen ei ole paennut krematoriosta. Siitä sen tiiiiiiiän.
Kaikilta uskovaisilta ovat saarnat kuolleet, kun he ovat kuolleet. Siitä sen tiiiiiiiän.
Henki ei kuoleman jälkeen pihise. Ettäs sen tiiiiiiiät. - TyhmäPaimenPoika
Kukaan kuollut uskovainen ei ole paennut krematoriosta. Siitä sen tiiiiiiiän.
Kaikilta uskovaisilta ovat saarnat kuolleet, kun he ovat kuolleet. Siitä sen tiiiiiiiän.
Henki ei kuoleman jälkeen pihise. Ettäs sen tiiiiiiiät." Kukaan kuollut uskovainen ei ole paennut krematoriosta. " Mistäs sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Se ettet sä oo nähny kenenkään kuolleen uskovaisen pakenevan kerematoriosta ei tarkota välttämättä sitä etteikö niin olis joskus tapahtunu...
" Kaikilta uskovaisilta ovat saarnat kuolleet, kun he ovat kuolleet. " Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Ehkä niitten uskovien saarnat jatkuu taivaassa?
" Henki ei kuoleman jälkeen pihise. " Hengellä voi tarkottaa varmaa montaaki eri asiaa ja sen voi varmaa ymmärtää monellaki eri tavalla... Ehkä se henki pihisee taivaassa kuoleman jälkeen? - siitä.sen.tietää
" Kukaan kuollut uskovainen ei ole paennut krematoriosta. " Mistäs sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Se ettet sä oo nähny kenenkään kuolleen uskovaisen pakenevan kerematoriosta ei tarkota välttämättä sitä etteikö niin olis joskus tapahtunu...
" Kaikilta uskovaisilta ovat saarnat kuolleet, kun he ovat kuolleet. " Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Ehkä niitten uskovien saarnat jatkuu taivaassa?
" Henki ei kuoleman jälkeen pihise. " Hengellä voi tarkottaa varmaa montaaki eri asiaa ja sen voi varmaa ymmärtää monellaki eri tavalla... Ehkä se henki pihisee taivaassa kuoleman jälkeen?"Se ettet sä oo nähny kenenkään kuolleen uskovaisen pakenevan kerematoriosta ei tarkota välttämättä sitä etteikö niin olis joskus tapahtunu..." Aijjoo, nythän mä hokasin, että se oot sinä, joka sieltä krematoriosta on paennut, sinä täysin kuollut.
"Ehkä niitten uskovien saarnat jatkuu taivaassa?" Ehkä sä tiiiiiät taivaan tarkemmat yhteystiedot, niin voit helposti tuoda todistettuina esiin kuolleitten saarnaamiset.
"Ehkä se henki pihisee taivaassa kuoleman jälkeen? " Tässä pastori väläyttää, miten se henki taivaassa pihisöö: https://www.youtube.com/watch?v=tGCjlCO2T00 - TyhmäPaimenPoika
"Se ettet sä oo nähny kenenkään kuolleen uskovaisen pakenevan kerematoriosta ei tarkota välttämättä sitä etteikö niin olis joskus tapahtunu..." Aijjoo, nythän mä hokasin, että se oot sinä, joka sieltä krematoriosta on paennut, sinä täysin kuollut.
"Ehkä niitten uskovien saarnat jatkuu taivaassa?" Ehkä sä tiiiiiät taivaan tarkemmat yhteystiedot, niin voit helposti tuoda todistettuina esiin kuolleitten saarnaamiset.
"Ehkä se henki pihisee taivaassa kuoleman jälkeen? " Tässä pastori väläyttää, miten se henki taivaassa pihisöö: https://www.youtube.com/watch?v=tGCjlCO2T00" Aijjoo, nythän mä hokasin, että se oot sinä, joka sieltä krematoriosta on paennut, sinä täysin kuollut. " Nii ehkä mä oonki sellanen joka elää vielä jopa kuoltuaan? Ehkä sä oot sellanen joka on jo eläessään kuollut?
" Ehkä sä tiiiiiät taivaan tarkemmat yhteystiedot, niin voit helposti tuoda todistettuina esiin kuolleitten saarnaamiset. " Ehkä mä tiiänki tarkemmat yhteystiedot ja ehkä mä voisinki tuoda todisteita mut miks mä ees toisin mitää todisteita ellei kukaa ees pyydä mua tuomaa niitä? - Epäjumalienkieltäjä
<<Mistä sä tiiät ettei ne lupaukset tuu täyttymää ja miten sä voit olla varma siitä? >>
Minä voin luvata sinulle loton päävoiton ensi viikoksi, mutta mitä arvoa tällaisella lupauksella on, vaikka teoriassa lupaus voi toteutuakkin.
Sillä, joka lupaa pitäisi olla perustelut, miksi lupaus tulisi täyttymään. Uskovilla ei ole perusteita. Heillä on ehkä toivo ja usko, mutta ei perusteluja. - TyhmäPaimenPoika
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
<<Mistä sä tiiät ettei ne lupaukset tuu täyttymää ja miten sä voit olla varma siitä? >>
Minä voin luvata sinulle loton päävoiton ensi viikoksi, mutta mitä arvoa tällaisella lupauksella on, vaikka teoriassa lupaus voi toteutuakkin.
Sillä, joka lupaa pitäisi olla perustelut, miksi lupaus tulisi täyttymään. Uskovilla ei ole perusteita. Heillä on ehkä toivo ja usko, mutta ei perusteluja." Sillä, joka lupaa pitäisi olla perustelut, miksi lupaus tulisi täyttymään. Uskovilla ei ole perusteita. Heillä on ehkä toivo ja usko, mutta ei perusteluja. " Millä uskovilla? Ymmärtääkseni raamatussa jopa kehotetaan siihen ettei pidä luvata kenellekkää mitää...
" Sillä, joka lupaa pitäisi olla perustelut, miksi lupaus tulisi täyttymään. Uskovilla ei ole perusteita. Heillä on ehkä toivo ja usko, mutta ei perusteluja. " Millä uskovilla? Ymmärtääkseni raamatussa jopa kehotetaan siihen ettei pidä luvata kenellekkää mitää...
Joten mielestäsi ateismi on raamatullisempi kuin Raamattu itse.
- TyhmäPaimenPoika
marathustra kirjoitti:
Joten mielestäsi ateismi on raamatullisempi kuin Raamattu itse.
Mä kirjotin et " Ymmärtääkseni raamatussa jopa kehotetaan siihen ettei pidä luvata mitää ". Mistä sä päättelet et ateismi olis mun mielestä raamatullisempi ku raamattu?
Mä kirjotin et " Ymmärtääkseni raamatussa jopa kehotetaan siihen ettei pidä luvata mitää ". Mistä sä päättelet et ateismi olis mun mielestä raamatullisempi ku raamattu?
Jos sinun pitää kysyä tuota, niin et ymmärrä selitystäni. Mutta älä huolehdi,olet juuri niin tyhmä kuin jumalasi haluaa sinun olevan.
Jos et tyydy tähän vastaukseen, niin sanotaan, että vastaukseni on samassa paikassa kuin hihhulin todiste jumalastaan.- siitä.sen.tietää
" Aijjoo, nythän mä hokasin, että se oot sinä, joka sieltä krematoriosta on paennut, sinä täysin kuollut. " Nii ehkä mä oonki sellanen joka elää vielä jopa kuoltuaan? Ehkä sä oot sellanen joka on jo eläessään kuollut?
" Ehkä sä tiiiiiät taivaan tarkemmat yhteystiedot, niin voit helposti tuoda todistettuina esiin kuolleitten saarnaamiset. " Ehkä mä tiiänki tarkemmat yhteystiedot ja ehkä mä voisinki tuoda todisteita mut miks mä ees toisin mitää todisteita ellei kukaa ees pyydä mua tuomaa niitä?"Nii ehkä mä oonki sellanen joka elää vielä jopa kuoltuaan? Ehkä sä oot sellanen joka on jo eläessään kuollut?"
Joo, zombihan sinä. Sä et tiiiiiiä, että mä elän.
"Ehkä mä tiiänki tarkemmat yhteystiedot ja ehkä mä voisinki tuoda todisteita mut miks mä ees toisin mitää todisteita ellei kukaa ees pyydä mua tuomaa niitä?"
Et sä tiiiiiä nitä yhteystietoja ja siks sä et pysty tuomaan niitä todisteita.
- kannattaakokeilllla
Ateismi lupaa pelkkää epävarmuuttam Pahimmillaan ateismi lupaa sen että ihminen kärsii ikuisesti kuoltuaan. Pelkkää epävarmuutta ja kärsimyksellä vihjailua.
- kannattaakokeilllla
Tätä on Kristinusko, Saatanalliisin kaikista. Jopa Jumalan Poika koki samoin ja Jumala istui Kämmenellä ,runkkasikohan Hän?
Siten Jumala on Käennussija ja on birdofile - vankkaa.faktaa
Hihhulismi lupaa ja lupaa, mutta mikään ei toteudu. Pahimmillaan hihhuli vain kärsii koko ikänä suuria odottaessaan, mutta kuolee sitten katkerana ja pettyneenä.
vankkaa.faktaa kirjoitti:
Hihhulismi lupaa ja lupaa, mutta mikään ei toteudu. Pahimmillaan hihhuli vain kärsii koko ikänä suuria odottaessaan, mutta kuolee sitten katkerana ja pettyneenä.
"Pahimmillaan hihhuli vain kärsii koko ikänä suuria odottaessaan, mutta kuolee sitten katkerana ja pettyneenä."
Pahimmillaan muut kärsivät, kun uskovainen kuten Mark5 odottaa palkintoa "nöyrästä" käytöksestään.- jikijiki
Ateismi ei lupaa ikuista kärsimystä. Kyseessä on usovaisten valhe ateismista.
vankkaa.faktaa kirjoitti:
"Hihhulismi lupaa ja lupaa, mutta mikään ei toteudu. Pahimmillaan hihhuli vain kärsii koko ikänä suuria odottaessaan, mutta kuolee sitten katkerana ja pettyneenä."
Jumalan sana lupaa, että uskovat saavat tämän elämän jälkeen iankaikkisen elämän, jossa ei ole mitään sairautta, kipua, tuskaa, ei kuolemaa eikä mitään pahaa. Ateismilla ei ole mitään annettavaa kuolevalle ihmiselle. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskovainen.Mark5 kirjoitti:
"Hihhulismi lupaa ja lupaa, mutta mikään ei toteudu. Pahimmillaan hihhuli vain kärsii koko ikänä suuria odottaessaan, mutta kuolee sitten katkerana ja pettyneenä."
Jumalan sana lupaa, että uskovat saavat tämän elämän jälkeen iankaikkisen elämän, jossa ei ole mitään sairautta, kipua, tuskaa, ei kuolemaa eikä mitään pahaa. Ateismilla ei ole mitään annettavaa kuolevalle ihmiselle. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskovainen."Jumalan sana lupaa,..."
Onks sulla Mark pienintäkään näyttöä, että nämä lupaukset toteutuu?? :D :D- Mark.luuvitonen
Mark5 kirjoitti:
Jumalan sana lupaa, että uskovat saavat tämän elämän jälkeen iankaikkisen elämän, jossa ei ole mitään sairautta, kipua, tuskaa, ei kuolemaa eikä mitään pahaa. Ateismilla ei ole mitään annettavaa kuolevalle ihmiselle. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskovainen."Jumalan sana lupaa"
Jumalan sana on ihmisten kirjoittamaa. Turha odottaa mitään sellaiselta Jumalalta, joka ei osaa edes kirjoittaa sanaansa.
- taskulaskin.mukaan
Uskovainen 'lupaa' että kuoleman jälkeen ihminen kärsii ikuisesti. Ateisti ei lupaa mitään koska ei usko mielikuvitusjuttuihin. Kun ihminen kuolee niin siinä on turha keksiä ihmeellisiä tarinoita. Montakohan jumalaa ja taivasta mahtaa olla? Onko satoja vai tuhansia? Mennään porukalla laskemaan.
- kannattaakokeilllla
Minä lasken päissäni ja alleni
- q.v
Miksi pitäisi luvata mitään sellaista mitä ei tiedä tai mistä ei ole todisteita.
Uskonnot lupaavat erilaisia asioita mitä voisi tapahtua kun kuolet, mutta on helppo luvata kun kukaan ei tule valittamaan lupauksista. Onko sellaiset lupaukset rehellisiä?
Ei ole mitään syytä olettaa minkäänlaisen tietoisuuden jatkuvan sen jälkeen kun aivot ovat tuhoutuneet. Jos kuitenkin niin olisi niin otetaan se bonuksena, tosin epätodennäköisenä sellaisena.- kannattaakokeilllla
Olet autistinen
- kannattaakokeilllla
Moni uskonto on autistinen läjä kamelinpaskaa, sen entisestä loistosta
"Uskonnot lupaavat erilaisia asioita mitä voisi tapahtua kun kuolet, mutta on helppo luvata kun kukaan ei tule valittamaan lupauksista. Onko sellaiset lupaukset rehellisiä? "
Lupaukset ovat rehellisiä ja toteutuvat todellisesti, koska Jumala on niin luvannut, eikä Jumala valehtele.
"Ei ole mitään syytä olettaa minkäänlaisen tietoisuuden jatkuvan sen jälkeen kun aivot ovat tuhoutuneet. Jos kuitenkin niin olisi niin otetaan se bonuksena, tosin epätodennäköisenä sellaisena."
Mistä sinä tiedät tarvitseeko tietoisuus aivoja kuoleman jälkeen vai ei? Hengen maailma ei perustu luonnontieteellisiin, vaan yliluonnollisiin asioihin.- q.v
Mark5 kirjoitti:
"Uskonnot lupaavat erilaisia asioita mitä voisi tapahtua kun kuolet, mutta on helppo luvata kun kukaan ei tule valittamaan lupauksista. Onko sellaiset lupaukset rehellisiä? "
Lupaukset ovat rehellisiä ja toteutuvat todellisesti, koska Jumala on niin luvannut, eikä Jumala valehtele.
"Ei ole mitään syytä olettaa minkäänlaisen tietoisuuden jatkuvan sen jälkeen kun aivot ovat tuhoutuneet. Jos kuitenkin niin olisi niin otetaan se bonuksena, tosin epätodennäköisenä sellaisena."
Mistä sinä tiedät tarvitseeko tietoisuus aivoja kuoleman jälkeen vai ei? Hengen maailma ei perustu luonnontieteellisiin, vaan yliluonnollisiin asioihin."Mistä sinä tiedät tarvitseeko tietoisuus aivoja kuoleman jälkeen vai ei? Hengen maailma ei perustu luonnontieteellisiin, vaan yliluonnollisiin asioihin. "
-Yhtäkään todistetta tietoisuuden jatkumisesta kuoleman jälkeen ei ole.
-Mikä on paras todiste/esimerkki yliluonnollisesta minkä keksit? q.v kirjoitti:
"Mistä sinä tiedät tarvitseeko tietoisuus aivoja kuoleman jälkeen vai ei? Hengen maailma ei perustu luonnontieteellisiin, vaan yliluonnollisiin asioihin. "
-Yhtäkään todistetta tietoisuuden jatkumisesta kuoleman jälkeen ei ole.
-Mikä on paras todiste/esimerkki yliluonnollisesta minkä keksit?"-Yhtäkään todistetta tietoisuuden jatkumisesta kuoleman jälkeen ei ole."
Onpas. Sinulla ei ole, mutta meillä muilla on.- a-----a
Päänsisäiset tuntemuksesi eivät ole todisteita yhtään mistään. Älä raiskaa sanoja.
- Pakarat.Kuntoon
Mark5 kirjoitti:
Mistä sinä tiedät tarvitseeko tietoisuus aivoja kuoleman jälkeen vai ei? Hengen maailma ei perustu luonnontieteellisiin, vaan yliluonnollisiin asioihin.Raamattu on satukirja. Mitään Jumalaa ei ole. Uskonnot saastuttaa aivotoiminnan totaalisesti.
- osmannituhkaa
Valehtelu uskonnon nimissä pitäisi tehdä rangaistavaksi. Ja pelottelu perisynnistä myös. Jotta ihminen voisi pelastua, pitää ensin kipata roimasti perisyntiä uhrin päälle. Sitten niitä anotaan anteeksi käymällä kirkossa tai herättäjäbileissä. Ateisti on täysin puhtoinen, vailla perisyntiä, siksi ei tarvitse anoa mitään anteeksi. Taivasta ei ole, joten voi keskittyä elossa olemiseen ja nautintoihin.
- kannattaakokeilllla
Olet ymmärtänyt kristinuskon väärin.
- asdfgasdfgasdfg
kannattaakokeilllla kirjoitti:
Olet ymmärtänyt kristinuskon väärin.
Sehän on teidän kökköjulistajien syy. Kuka käskee puhua hevonpaskaa.
"Valehtelu uskonnon nimissä pitäisi tehdä rangaistavaksi. Ja pelottelu perisynnistä myös. Jotta ihminen voisi pelastua, pitää ensin kipata roimasti perisyntiä uhrin päälle. Sitten niitä anotaan anteeksi käymällä kirkossa tai herättäjäbileissä."
Kristinuskoon ei kuulu mitään valhetta. Uskoontulo vapauttaa ihmisen perisynnistä ja sen pelosta. Jos sinua pelottaa perisynti niin tule uskoon ja vastaanota syntien anteeksiantamus Jeesuksen sovitustyön kautta.
" Ateisti on täysin puhtoinen, vailla perisyntiä, siksi ei tarvitse anoa mitään anteeksi. Taivasta ei ole, joten voi keskittyä elossa olemiseen ja nautintoihin."
Koko ateismi käsite on pelkkää valhetta ja itsepetosta. Sen suurempaa valhetta tuskin voi edes olemassa, kuin väite, että Jumalaa ei ole olemassa. Ilman Jumalaa ei voisi edes olla sellaisia käsitteitä kuin totuus ja valhe.- Outolintuna
Mark5 kirjoitti:
"Valehtelu uskonnon nimissä pitäisi tehdä rangaistavaksi. Ja pelottelu perisynnistä myös. Jotta ihminen voisi pelastua, pitää ensin kipata roimasti perisyntiä uhrin päälle. Sitten niitä anotaan anteeksi käymällä kirkossa tai herättäjäbileissä."
Kristinuskoon ei kuulu mitään valhetta. Uskoontulo vapauttaa ihmisen perisynnistä ja sen pelosta. Jos sinua pelottaa perisynti niin tule uskoon ja vastaanota syntien anteeksiantamus Jeesuksen sovitustyön kautta.
" Ateisti on täysin puhtoinen, vailla perisyntiä, siksi ei tarvitse anoa mitään anteeksi. Taivasta ei ole, joten voi keskittyä elossa olemiseen ja nautintoihin."
Koko ateismi käsite on pelkkää valhetta ja itsepetosta. Sen suurempaa valhetta tuskin voi edes olemassa, kuin väite, että Jumalaa ei ole olemassa. Ilman Jumalaa ei voisi edes olla sellaisia käsitteitä kuin totuus ja valhe."Kristinuskoon ei kuulu mitään valhetta. Uskoontulo vapauttaa ihmisen perisynnistä ja sen pelosta. Jos sinua pelottaa perisynti niin tule uskoon ja vastaanota syntien anteeksiantamus Jeesuksen sovitustyön kautta."
Perisynnin merkki raamatun mukaan on mm. kuolevaisuus ja synnytyskivut. Jos kerran on niistä vapautettu miksi niistä uskovaiset ihmiset kärsivät ihan samalla tavalla kuin uskomattomat?
"Koko ateismi käsite on pelkkää valhetta ja itsepetosta. Sen suurempaa valhetta tuskin voi edes olemassa, kuin väite, että Jumalaa ei ole olemassa. Ilman Jumalaa ei voisi edes olla sellaisia käsitteitä kuin totuus ja valhe. "
Totuus ja valhe ovat käsitteitä jotka eivät ole riippuvaisia sinun uskontosi Jumalasta eikä mistään muusta yliluonnollisesta. - Pakarat.Kuntoon
Mark5 kirjoitti:
Koko ateismi käsite on pelkkää valhetta ja itsepetosta. Sen suurempaa valhetta tuskin voi edes olemassa, kuin väite, että Jumalaa ei ole olemassa. Ilman Jumalaa ei voisi edes olla sellaisia käsitteitä kuin totuus ja valhe.Synti on uskovaisten itse keksimä ongelma, johon tarjoavat lääkkeeksi uskontoa saa. PUUAAAHHHH HEH HEH
Se, että sinä olet uskonut jonkun lupauksen kuolemanjälkeisestä elämästä, on saanut sinut hyväksymään toisten ihmisten murhaamisen. Olet siis helposti kusetettava ja vihaat ihmisiä - ja kova valehtelemaan.
Voi toisaalta miettiä sitä, että olisitko samanlainen, jos et olisi tullut uskoon - osittain riippuu tietysti siitä, että mitä kaikkea vedit ennen kuin aloit vetämään Jeesusta. Ehkä uskoontulosi on vain vahvistanut ihmisvihaasi ja pikkusieluisia piirteitäsi ja se usko on antanut sinulle tarvitsemasi oikeuden hyväksyä muiden ihmisten tappaminen. Mene ja tiedä, se on aika selvää kuitenkin, että olet uskonut mitä varmimmin katteettoman lupauksen."Se, että sinä olet uskonut jonkun lupauksen kuolemanjälkeisestä elämästä, on saanut sinut hyväksymään toisten ihmisten murhaamisen. Olet siis helposti kusetettava ja vihaat ihmisiä - ja kova valehtelemaan."
Höpö höpö! Ilman Jumalaa ei olisi olemassa ihmistä, eikä siten koko murhaamiskäsitettä. Ateistien mukaan kaikki on vain ainetta ja ainetta ei voi mitenkään murhata, koska aineella ei ole edes elämää. Ateismi on siten täysin järjetön maailmankatsomus.
"Voi toisaalta miettiä sitä, että olisitko samanlainen, jos et olisi tullut uskoon - osittain riippuu tietysti siitä, että mitä kaikkea vedit ennen kuin aloit vetämään Jeesusta. Ehkä uskoontulosi on vain vahvistanut ihmisvihaasi ja pikkusieluisia piirteitäsi ja se usko on antanut sinulle tarvitsemasi oikeuden hyväksyä muiden ihmisten tappaminen. Mene ja tiedä, se on aika selvää kuitenkin, että olet uskonut mitä varmimmin katteettoman lupauksen. "
Raamattu kieltää kymmenen käskyn laissa tappamisen. Ateismiin sen sijaan ei kuulu mitään moraalisääntöjä, eikä voikaan, koska ateismin mukaan kaikki on vain ainetta ja sen ominaisuuksia. Aine ei tiedä mitään mistään tappamisesta eikä muistakaan moraalikäsitteistä.
Sitä paitsi, mitä moraalikäsitteillä tekisikään, jos kaikki päättyisi ihmisen fyysiseen kuolemaan?
Ilman uskoa Jumalaan ja siihen, että Hän tulee kerran tuomitsemaan ihmiset tekojensa mukaan, ei moraalilla ole mitään merkitystä eikä arvoa.Mark5 kirjoitti:
"Se, että sinä olet uskonut jonkun lupauksen kuolemanjälkeisestä elämästä, on saanut sinut hyväksymään toisten ihmisten murhaamisen. Olet siis helposti kusetettava ja vihaat ihmisiä - ja kova valehtelemaan."
Höpö höpö! Ilman Jumalaa ei olisi olemassa ihmistä, eikä siten koko murhaamiskäsitettä. Ateistien mukaan kaikki on vain ainetta ja ainetta ei voi mitenkään murhata, koska aineella ei ole edes elämää. Ateismi on siten täysin järjetön maailmankatsomus.
"Voi toisaalta miettiä sitä, että olisitko samanlainen, jos et olisi tullut uskoon - osittain riippuu tietysti siitä, että mitä kaikkea vedit ennen kuin aloit vetämään Jeesusta. Ehkä uskoontulosi on vain vahvistanut ihmisvihaasi ja pikkusieluisia piirteitäsi ja se usko on antanut sinulle tarvitsemasi oikeuden hyväksyä muiden ihmisten tappaminen. Mene ja tiedä, se on aika selvää kuitenkin, että olet uskonut mitä varmimmin katteettoman lupauksen. "
Raamattu kieltää kymmenen käskyn laissa tappamisen. Ateismiin sen sijaan ei kuulu mitään moraalisääntöjä, eikä voikaan, koska ateismin mukaan kaikki on vain ainetta ja sen ominaisuuksia. Aine ei tiedä mitään mistään tappamisesta eikä muistakaan moraalikäsitteistä.
Sitä paitsi, mitä moraalikäsitteillä tekisikään, jos kaikki päättyisi ihmisen fyysiseen kuolemaan?
Ilman uskoa Jumalaan ja siihen, että Hän tulee kerran tuomitsemaan ihmiset tekojensa mukaan, ei moraalilla ole mitään merkitystä eikä arvoa."Höpö höpö! Ilman Jumalaa ei olisi olemassa ihmistä, eikä siten koko murhaamiskäsitettä. Ateistien mukaan kaikki on vain ainetta ja ainetta ei voi mitenkään murhata, koska aineella ei ole edes elämää."
Olet tavallaan oikeassa, mutta sana murha viittaa lähinnä tietoisuuden pysyvään lopettamiseen ilman kohteen suostumusta Valitettavasti tämä on hyvin mahdollista, eikä silloin ole väliä "aineen elämällä" enkä ymmärrä miksi edes puhut noin järjettömistä kuvitelmistasi?
"Ateismi on siten täysin järjetön maailmankatsomus."
Perustelut puuttuvat
"Raamattu kieltää kymmenen käskyn laissa tappamisen. Ateismiin sen sijaan ei kuulu mitään moraalisääntöjä, eikä voikaan, koska ateismin mukaan kaikki on vain ainetta ja sen ominaisuuksia. Aine ei tiedä mitään mistään tappamisesta eikä muistakaan moraalikäsitteistä."
Ei ihan, ateismiin ei kuulu moraalisääntöjä koska ateisti voi erikseen valita maailmankatsomuksesta esimerkiksi humanismin tai kantin kategorisen imperatiivin moraaliohjenuoraksi.
Aineesta kumpuava tietoisuus tosin valitettavasti tietää nämä jonka vuoksi tappaminen on väärin uskonnoista tai niihin uskomattomuudesta huolimatta.
Tästä hyvänä esimerkkinä on se miten rikoksia tekeviä ja vankilaan meneviä ateisteja on suhteessa vähemmän kuin uskovaisia vastaavassa tilanteessa.
"Sitä paitsi, mitä moraalikäsitteillä tekisikään, jos kaikki päättyisi ihmisen fyysiseen kuolemaan?"
Niillä tekee tästä elämästä kaikille mukavamman elää. Olemmehan kaikki samassa veneessä yhdessä vaikka joillain on vaikeuksia tätä myöntää.
"Ilman uskoa Jumalaan ja siihen, että Hän tulee kerran tuomitsemaan ihmiset tekojensa mukaan, ei moraalilla ole mitään merkitystä eikä arvoa."
Taaskin, "moraali" on yhteisön pelisäännöt, tapa jolla ihmiset voivat käyttäytyä jotta kaikilla olisi mahdollisimman hyvä olla. Tähän ei liity uskonnot, Jumalat eikä joulupukki. :)
- Virsut
Eletään tämä elämä kukin tavallamme hyvin. Ja mitä taas kuolemaan ja sen jälkeiseen tulee, veikkaan, että pessimisti ei pety. Päinvastoin kuin maratonilla, elämässä ei kannata kiirehtiä loppua kohden. Uskovainen tai ateisti, jossain kohdassa tekin olette samalla viivalla.
Erittäin suurella todennäköisyydellä ihmisen kuollessa hänen tietoisuutensa lakkaa ja minää ei enää ole.
Kuin jos nukahtaisi unia näkemättä, paitsi, että ei enää herää.
Miksi tästä pitäisi valehdella?"Erittäin suurella todennäköisyydellä ihmisen kuollessa hänen tietoisuutensa lakkaa ja minää ei enää ole."
Eli ateismilla ei ole mitään hyvää tarjottavanaan kuolevalle ihmiselle! Juuri siksi ei kannata olla ateisti, vaan uskovainen!
"Kuin jos nukahtaisi unia näkemättä, paitsi, että ei enää herää."
Se on vain ateistin mielikuvitusta. Jumala sanoo toisin. Kuoleman jälkeen on kaiksi paikkaa tarjolla: iankaikkinen elämä tai iankaikkinen kadotus helvetin tulijärvessä. Uskoville on luvattu ensin mainittu paikka. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti vaan uskovainen.
"Miksi tästä pitäisi valehdella?"
Esitä se kysymys itsellesi!
- DRHouse
Niin, se ei lupaa mitään, koska ateistit eivät pelkää kuolemaa ja asioiden loppumista, toisin kuin itsekkäät ja pelkurit kristityt joiden oma napa on kaikkein tärkein ja jotka pelkäävät etteivät voi tuijottaa siihen ikuisuutta. Aloittaja on tästä loistava esimerkki.
"Niin, se ei lupaa mitään, koska ateistit eivät pelkää kuolemaa ja asioiden loppumista, toisin kuin itsekkäät ja pelkurit kristityt joiden oma napa on kaikkein tärkein ja jotka pelkäävät etteivät voi tuijottaa siihen ikuisuutta. Aloittaja on tästä loistava esimerkki. "
Ateismi lupaa siis vain tyhjyyttä ja asioiden loppumista. Se ei ole paljon luvattu ja todellisuudessa heidän käy Raamatun mukaan paljon hullummin.
Uskoville on luvattu iankaikkinen elämä, missä ei ole mitään syntiä, sairautta, väkivaltaa, sotia, ei mitään pahuutta eikä edes kuolemaan! Kannattaa todella olla mieluummin uskova kuin ateisti.- DRHouse
Mark5 kirjoitti:
"Niin, se ei lupaa mitään, koska ateistit eivät pelkää kuolemaa ja asioiden loppumista, toisin kuin itsekkäät ja pelkurit kristityt joiden oma napa on kaikkein tärkein ja jotka pelkäävät etteivät voi tuijottaa siihen ikuisuutta. Aloittaja on tästä loistava esimerkki. "
Ateismi lupaa siis vain tyhjyyttä ja asioiden loppumista. Se ei ole paljon luvattu ja todellisuudessa heidän käy Raamatun mukaan paljon hullummin.
Uskoville on luvattu iankaikkinen elämä, missä ei ole mitään syntiä, sairautta, väkivaltaa, sotia, ei mitään pahuutta eikä edes kuolemaan! Kannattaa todella olla mieluummin uskova kuin ateisti.Niin, kuten mainittu, te uskovat narsistit pelkäätte omaa loppuanne ja haluatte pitää itsestänne kiinni niin epätoivoisesti että uskotte mihin vain, joka narsistista omahyväisyyttänne ja omaan napaan tuijotteluanne palvelee. Me ateistit pidämme asioiden loppua luonnollisena ja toivottavana tapahtumana. Se ettet sinä sitä kestä, kertoo paljon heikosta mielenlaadustasi.
- IkuinenElämä
Mark5 kirjoitti:
Uskoville on luvattu iankaikkinen elämä, missä ei ole mitään syntiä, sairautta, väkivaltaa, sotia, ei mitään pahuutta eikä edes kuolemaan! Kannattaa todella olla mieluummin uskova kuin ateisti.Eli uskovainen odottaa elämänsä sitä että saa ikuisen elämän missä ei tapahdu mitään? Tuo kuulostaa aika masentavalta. Onkohan uskovainen ikinä pysähtynyt miettimään tuota ihan loppuun? Mitä sinä tekisit sen ikuisuuden?
Joku uudestaan syntyminenkin kuulostaisi mielekkäämmälle.
Mielestäni parempi että elämän jälkeen ei tule mitään. Onneksi se on jopa loogisempi.
- Mark.luuvitonen
Mitä hihhulismi antaa ihmiselle, kun ihminen kuolee fyysisesti tästä maailmasta?
Vastaus: EI MITÄÄN!
Siksi ei koskaan kannata olla uskovainen kristitty!"Mitä hihhulismi antaa ihmiselle, kun ihminen kuolee fyysisesti tästä maailmasta?
Siksi ei koskaan kannata olla uskovainen kristitty!"
Raamattu todistaa, että uskovat saavat iankaikkisen elämän, missä ei ole syntiä, sairautta, kipua, tuskaa, väkivaltaa eikä sotia. Siellä ei ole kuolemaa, vaan ikuinen ilo, rauha ja onni.
Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova.Mark5 kirjoitti:
"Mitä hihhulismi antaa ihmiselle, kun ihminen kuolee fyysisesti tästä maailmasta?
Raamattu todistaa, että uskovat saavat iankaikkisen elämän, missä ei ole syntiä, sairautta, kipua, tuskaa, väkivaltaa eikä sotia. Siellä ei ole kuolemaa, vaan ikuinen ilo, rauha ja onni.
Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova.Raamattu ei todista, mutta osa sen kirjoituksista väittää näin.
Huomaa ero todistetulla asialla ja väitteen teolla.- Mark.luuvitonen
Mark5 kirjoitti:
"Mitä hihhulismi antaa ihmiselle, kun ihminen kuolee fyysisesti tästä maailmasta?
Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova.Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset, ei Jumala. Turha odottaa suuria sellaiselta Jumalalta, joka ei edes osaa kirjoittaa sanaansa.
- vm41
Miksi ette kirjoita asioita niiden oikeilla muodoilla??
Lupaa = Valehdella
Uskoa = Luulla/Kuvitella - ei.vakuutettu
Uskonnot ovat maailman kannattavinta vakuutusmyyntiä.
Kauppa käy hyvin eikä yksikään maksava asiakas ole koskaan tullut vaatimaan saataviaan vakuutusehdon lauettua.Uskikset ovat aina kainoja kun rahasta aletaan puhumaan mutta oleellinen osa taivaspaikkaa on riittävän pääsymaksun maksaminen jo tässä elämässä. Jos et ole tilittänyt kymmenyksiäsi niin pääsysi taivaaseen vaarantuu. Ja vaikka anekauppaa ei enää käydä niin kyllähän se tehdään tiettäväksi että kunnon annit kolehtiin parantaa mahiksia taivaspaikan suhteen.
Kaikesta hehkutuksesta huolimatta kirkoilla ei ole esittää yhtäkään autenttista asiakaskommenttia että maksetuille taivaspääsymaksuille olisi myös tullut vastinetta.
Tämä on ihan sama kuin Tokmanni markkinoisi halpoja ympäreitä ja ihmiset jonottaisivat niitä pöhköinä mutta yhtään asiakasta ei ole tullut liikkeestä ulos se halvan ympärin kanssa.
Taivaspaikan kauppaaminen on muutenkin melkoista mielikuvamarkkinointia. Myynti ei perustu niinkään lupauksiin taivaspaikasta vaan uhkakuvien maalailuun "entä jos joudutkin" tilanteessa. Samoin myyntiä edistää merkittävästi ihmisten luontainen kuolemanpelko. Kuolemanpelkoa parempaa myyntimiestä ei olekaan. Sen avulla saa myytyä paitsi uskontoa niin myös kaikenlaisia lääkkeitä, terveys-, kuntoilu- ja liikuntatuotteita. Puhumattakaan milloin minkäkin ruoka-aineen terveysvaikutuksista.
Lupaus ikuisesta elämästä on muutenkin pahasti yliammuttua markkinointipuhetta. Elämme universumissa jonka ajallisuus on rajattu. Lisäksi vain täydellinen idiootti joka ei käsitä mitä ikuisuus oikeasti tarkoittaa voi edes toivoa itselleen ikuista elämää. Pitää osaa tehdä ero pitkän iän ja ikuisuuden välillä. Itse en toivoisi ikuista elämää edes pahimmalle vihamiehelleni. Toisaalta jos uskikset sitä haluavat niin minun puolesta eläkööt ikuisesti.Vanha_Vihtahousu kirjoitti:
Uskikset ovat aina kainoja kun rahasta aletaan puhumaan mutta oleellinen osa taivaspaikkaa on riittävän pääsymaksun maksaminen jo tässä elämässä. Jos et ole tilittänyt kymmenyksiäsi niin pääsysi taivaaseen vaarantuu. Ja vaikka anekauppaa ei enää käydä niin kyllähän se tehdään tiettäväksi että kunnon annit kolehtiin parantaa mahiksia taivaspaikan suhteen.
Kaikesta hehkutuksesta huolimatta kirkoilla ei ole esittää yhtäkään autenttista asiakaskommenttia että maksetuille taivaspääsymaksuille olisi myös tullut vastinetta.
Tämä on ihan sama kuin Tokmanni markkinoisi halpoja ympäreitä ja ihmiset jonottaisivat niitä pöhköinä mutta yhtään asiakasta ei ole tullut liikkeestä ulos se halvan ympärin kanssa.
Taivaspaikan kauppaaminen on muutenkin melkoista mielikuvamarkkinointia. Myynti ei perustu niinkään lupauksiin taivaspaikasta vaan uhkakuvien maalailuun "entä jos joudutkin" tilanteessa. Samoin myyntiä edistää merkittävästi ihmisten luontainen kuolemanpelko. Kuolemanpelkoa parempaa myyntimiestä ei olekaan. Sen avulla saa myytyä paitsi uskontoa niin myös kaikenlaisia lääkkeitä, terveys-, kuntoilu- ja liikuntatuotteita. Puhumattakaan milloin minkäkin ruoka-aineen terveysvaikutuksista.
Lupaus ikuisesta elämästä on muutenkin pahasti yliammuttua markkinointipuhetta. Elämme universumissa jonka ajallisuus on rajattu. Lisäksi vain täydellinen idiootti joka ei käsitä mitä ikuisuus oikeasti tarkoittaa voi edes toivoa itselleen ikuista elämää. Pitää osaa tehdä ero pitkän iän ja ikuisuuden välillä. Itse en toivoisi ikuista elämää edes pahimmalle vihamiehelleni. Toisaalta jos uskikset sitä haluavat niin minun puolesta eläkööt ikuisesti."Uskikset ovat aina kainoja kun rahasta aletaan puhumaan mutta oleellinen osa taivaspaikkaa on riittävän pääsymaksun maksaminen jo tässä elämässä. Jos et ole tilittänyt kymmenyksiäsi niin pääsysi taivaaseen vaarantuu. Ja vaikka anekauppaa ei enää käydä niin kyllähän se tehdään tiettäväksi että kunnon annit kolehtiin parantaa mahiksia taivaspaikan suhteen."
Kymmenyksillä ja rahalla ei ole mitään tekemistä taivaspaikan kanssa. Uskova pääsee taivaaseen siksi, että hän on uskova. Se on ainoa ehto! Ihminen, joka ei ole uskova joutuu iankaikkiseen kadotukseen. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskovainen.
"Kaikesta hehkutuksesta huolimatta kirkoilla ei ole esittää yhtäkään autenttista asiakaskommenttia että maksetuille taivaspääsymaksuille olisi myös tullut vastinetta."
Kuten sanoin, rahalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa ja siksi mitään asiakaskommenttia tarvitsekaan sen suhteen esittää. Uskova pelastuu siksi että hän on uskova eli uskoo Jeesuksen sovitustyöhön. Jeesus on maksanut omalla verellään pääsymaksun taivaaseen kaikille jotka Häneen uskovat.
"Tämä on ihan sama kuin Tokmanni markkinoisi halpoja ympäreitä ja ihmiset jonottaisivat niitä pöhköinä mutta yhtään asiakasta ei ole tullut liikkeestä ulos se halvan ympärin kanssa."
Taivas on niin hyvä paikka, ettei sieltä kukaan haluakaan tulla ulos!
"Taivaspaikan kauppaaminen on muutenkin melkoista mielikuvamarkkinointia. Myynti ei perustu niinkään lupauksiin taivaspaikasta vaan uhkakuvien maalailuun "entä jos joudutkin" tilanteessa. Samoin myyntiä edistää merkittävästi ihmisten luontainen kuolemanpelko. Kuolemanpelkoa parempaa myyntimiestä ei olekaan. Sen avulla saa myytyä paitsi uskontoa niin myös kaikenlaisia lääkkeitä, terveys-, kuntoilu- ja liikuntatuotteita. Puhumattakaan milloin minkäkin ruoka-aineen terveysvaikutuksista."
Väitteet ovat roskaa, mutta siitä huolimatta on järkevämpää olla uskova ja mennä iankaikkisen elämään ja ikuiseen iloon kuin olla ateisti ja mennä iankaikkiseen kadotukseen helvetin tulijärveen.
Lupaus ikuisesta elämästä on muutenkin pahasti yliammuttua markkinointipuhetta. Elämme universumissa jonka ajallisuus on rajattu. Lisäksi vain täydellinen idiootti joka ei käsitä mitä ikuisuus oikeasti tarkoittaa voi edes toivoa itselleen ikuista elämää. Pitää osaa tehdä ero pitkän iän ja ikuisuuden välillä. Itse en toivoisi ikuista elämää edes pahimmalle vihamiehelleni. Toisaalta jos uskikset sitä haluavat niin minun puolesta eläkööt ikuisesti
Ateismi lupaa kuolevalle, ettei hänen tarvitse kärsiä ikuisesta kidutuksesta.
Vaikka hän ei elämänsä aikana olisikaan osannut palvoa juuri oikeaa Jumalaa juuri oikealla tavalla, on hän viimeistään kuolemassa samanarvoinen kaikkien ihmisten kanssa. Tämä on (jos lahkolaisia uskoo) yli 95 %:lle ihmisistä hyvä sanoma. Suomessakin on useita lahkoja, jotka julistavat enemmän tai vähemmän suoraan, että syntien anteeksiantamusta ei ole heidän joukkonsa ulkopuolella. Jos se pitäisi paikkaansa, mainitsemani 95 % olisi pahasti alakanttiin.- TyhmäPaimenPoika
" Ateismi lupaa kuolevalle, ettei hänen tarvitse kärsiä ikuisesta kidutuksesta. " Ei kait sentää ateismi lupaa kellekkää mitää? Vai onks Ateismi joku elävä persoona joka voi luvata jotain?
- näinsevaanmenee
Ateismi ei lupaa mitään. Ateismi on kannanotto jonka mukaan jumaluuksia ei vaan ole. Ei ihmisen eläessä, kuollessa tai kuoleman jälkeen. Se on ateistin oma asia mitä hän toivoo tai kuvittelee itselleen tapahtuvan kuollessa tai kuoleman jälkeen. Ateismin mukaan jumalilla ei vaan ole mitään osuutta niissäkään tapahtumissa. Tai tapahtumattomuuksissa. Kukin ateisti pähkiköön itse asian oman ymmärryksensä mukaan.
- kjhkjhkjhkjhjk
" Ateismi lupaa kuolevalle, ettei hänen tarvitse kärsiä ikuisesta kidutuksesta. " Ei kait sentää ateismi lupaa kellekkää mitää? Vai onks Ateismi joku elävä persoona joka voi luvata jotain?
" Vai onks Ateismi joku elävä persoona joka voi luvata jotain? "
Iltarusko lupailee sadetta. Onko iltarusko persoona?
Gallupit lupailevat tasaisia vaaleja. Onko gallup elävä? - dfghhjk
Äiti Amman näkemyksen mukaan kaikkien uskontojen päämäärä on sama: saada ihminen oivaltamaan olevansa yhtä Jumalan, kaikkeuden kanssa. Voit uskoa miten tahdot, kunhan saavutat tuon päämäärän. Ateismilla et ikinä saavuta päämäärää, etkä rauhaa. Olet levoton sielu, joka etsii muttei löydä.
"Ateismi lupaa kuolevalle, ettei hänen tarvitse kärsiä ikuisesta kidutuksesta.
Vaikka hän ei elämänsä aikana olisikaan osannut palvoa juuri oikeaa Jumalaa juuri oikealla tavalla, on hän viimeistään kuolemassa samanarvoinen kaikkien ihmisten kanssa."
Näin ateisti kuvittelee. Se ei kuitenkaan lupaa iankaikkista elämää, jossa on ikuinen ilo, rauha ja onnellisuus ilman sairautta kipua, tuskaa ja ilman kuolemaa, kuten kristinusko ja varmaan monet muut uskonnot lupaavat. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti vaan uskova.
" Tämä on (jos lahkolaisia uskoo) yli 95 %:lle ihmisistä hyvä sanoma. Suomessakin on useita lahkoja, jotka julistavat enemmän tai vähemmän suoraan, että syntien anteeksiantamusta ei ole heidän joukkonsa ulkopuolella. Jos se pitäisi paikkaansa, mainitsemani 95 % olisi pahasti alakanttiin."
Olipa kyse mistä kristinuskon suunnasta tahansa niin ne lupaavat iankaikkista elämää uskoville.
Ateismi lupaa vain tyhjyyttä ja olemattomuutta. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova.- a----a
Mark5 kirjoitti:
"Ateismi lupaa kuolevalle, ettei hänen tarvitse kärsiä ikuisesta kidutuksesta.
Vaikka hän ei elämänsä aikana olisikaan osannut palvoa juuri oikeaa Jumalaa juuri oikealla tavalla, on hän viimeistään kuolemassa samanarvoinen kaikkien ihmisten kanssa."
Näin ateisti kuvittelee. Se ei kuitenkaan lupaa iankaikkista elämää, jossa on ikuinen ilo, rauha ja onnellisuus ilman sairautta kipua, tuskaa ja ilman kuolemaa, kuten kristinusko ja varmaan monet muut uskonnot lupaavat. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti vaan uskova.
" Tämä on (jos lahkolaisia uskoo) yli 95 %:lle ihmisistä hyvä sanoma. Suomessakin on useita lahkoja, jotka julistavat enemmän tai vähemmän suoraan, että syntien anteeksiantamusta ei ole heidän joukkonsa ulkopuolella. Jos se pitäisi paikkaansa, mainitsemani 95 % olisi pahasti alakanttiin."
Olipa kyse mistä kristinuskon suunnasta tahansa niin ne lupaavat iankaikkista elämää uskoville.
Ateismi lupaa vain tyhjyyttä ja olemattomuutta. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova."Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova. "
Eli pidät opportunismia hyveenäsi. Eihän tuo toisaalta yllätäkään. a----a kirjoitti:
"Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova. "
Eli pidät opportunismia hyveenäsi. Eihän tuo toisaalta yllätäkään.Se ei ole opportunismia, että kannattaa mieluummin seurata Totuutta ja Järkeä kuin olla seuraamatta.
- a-----a
Bebebebe kirjoitti:
Se ei ole opportunismia, että kannattaa mieluummin seurata Totuutta ja Järkeä kuin olla seuraamatta.
Älä raiskaa sanoja.
- Epäjumalienkieltäjä
Lääkärit eivät lupaa parantaa kaikkia syöpäsairaita, mutta onnistuvat tänään jo parantaa useita. Käärmeöljykauppiaat lupaavat parantaa kaikki, mutta eivät paranna ketään.
Miten lupaukset korreloi todellisuuteen?Taitaa nykyään syöpä elättää enemmän ihmisiä kuin siihen kuolee, jos hoitohenkilökunnan lisäksi otetaan kaikki tukevat organisaatiot huomioon.
"Lääkärit eivät lupaa parantaa kaikkia syöpäsairaita, mutta onnistuvat tänään jo parantaa useita. Käärmeöljykauppiaat lupaavat parantaa kaikki, mutta eivät paranna ketään.
Miten lupaukset korreloi todellisuuteen? "
Vaikka lääkärit kykenisivätkin parantamaan syöpäpotilaita, niin kerran nämä kuitenkin kuolevat. Suuri kysymys onkin, missä he kuoltuaan viettävät iäisyytensä. Ateismilla ei ole heille mitään annettavaa, mutta kristinusko antaa heille iankaikkisen elämän, ilon ja rauhan. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova.- Epäjumalienkieltäjä
Avauksessa hehkutettiin sitä, että uskovat lupaavat enemmän kuin ateisti. Minun pointtini oli se, että mitä väliä sillä on mitä on valmis lupaamaan, jos lupauksilla ei ole katetta.
<<Ateismilla ei ole heille mitään annettavaa, mutta kristinusko antaa heille iankaikkisen elämän, ilon ja rauhan.>>
Kristinusko ei anna mitään. Kristinusko lupailee. Kuten joku ketjussa sanoi kyseessä on maailman menestynein vakuutusbisnes. Myydään turvaa eikä kukaan asiakas tule jälkikäteen valittamaan.
Mitä MERKITYSTÄ sillä on, mitä luvataan?
Pulma on se, pitävätkö lupaukset paikkansa.Uskikset eivät uskalla välittää siitä pitävätkö lupaukset taivaspaikasta paikkansa vai ei koska heidän uskomusten mukaan jo taivaspaikan epäileminen vaarantaa koko homman. Niinpä heidän ei auta kuin uskoa että taivas on olemassa ja siellä tilaa vielä heillekin. Uskoessa taas on täysin epäoleellista se että perustuuko se tosiasioihin vai kuviteltuihin uskomuksiin. Pääasia on että muistaa uskoa.
"Mitä MERKITYSTÄ sillä on, mitä luvataan?
Pulma on se, pitävätkö lupaukset paikkansa."
Sellaista pulmaa ei ole! Koska ateismi ei lupaa mitään, se ei koskaan voi olla parempi vaihtoehto kuin kristinusko, joka lupaa ja Jumala on lupauksien takaajana. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova.Vanha_Vihtahousu kirjoitti:
Uskikset eivät uskalla välittää siitä pitävätkö lupaukset taivaspaikasta paikkansa vai ei koska heidän uskomusten mukaan jo taivaspaikan epäileminen vaarantaa koko homman. Niinpä heidän ei auta kuin uskoa että taivas on olemassa ja siellä tilaa vielä heillekin. Uskoessa taas on täysin epäoleellista se että perustuuko se tosiasioihin vai kuviteltuihin uskomuksiin. Pääasia on että muistaa uskoa.
"Uskikset eivät uskalla välittää siitä pitävätkö lupaukset taivaspaikasta paikkansa vai ei koska heidän uskomusten mukaan jo taivaspaikan epäileminen vaarantaa koko homman. Niinpä heidän ei auta kuin uskoa että taivas on olemassa ja siellä tilaa vielä heillekin. Uskoessa taas on täysin epäoleellista se että perustuuko se tosiasioihin vai kuviteltuihin uskomuksiin. Pääasia on että muistaa uskoa. "
Usko elämän jatkumiseen kuoleman jälkeen perustuu Raamattuun, joka on totuus. Siksi tiedämme, että uskovat saavat kuoleman jälkeen iankaikkisen elämän. Ateistit eivät sitä saa, eivätkä itsekään siihen usko. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti vaan uskova.- Mark.luuvitonen
Mark5 kirjoitti:
"Uskikset eivät uskalla välittää siitä pitävätkö lupaukset taivaspaikasta paikkansa vai ei koska heidän uskomusten mukaan jo taivaspaikan epäileminen vaarantaa koko homman. Niinpä heidän ei auta kuin uskoa että taivas on olemassa ja siellä tilaa vielä heillekin. Uskoessa taas on täysin epäoleellista se että perustuuko se tosiasioihin vai kuviteltuihin uskomuksiin. Pääasia on että muistaa uskoa. "
Usko elämän jatkumiseen kuoleman jälkeen perustuu Raamattuun, joka on totuus. Siksi tiedämme, että uskovat saavat kuoleman jälkeen iankaikkisen elämän. Ateistit eivät sitä saa, eivätkä itsekään siihen usko. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti vaan uskova."Usko elämän jatkumiseen kuoleman jälkeen perustuu Raamattuun, joka on totuus. "
Raamatun ovat sepittäneet ihmiset eläessään. Nyt kuolleina he eivät sepitä enää mitään.
Ja se on totuus! Mark5 kirjoitti:
"Mitä MERKITYSTÄ sillä on, mitä luvataan?
Pulma on se, pitävätkö lupaukset paikkansa."
Sellaista pulmaa ei ole! Koska ateismi ei lupaa mitään, se ei koskaan voi olla parempi vaihtoehto kuin kristinusko, joka lupaa ja Jumala on lupauksien takaajana. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova.Millaisia todisteita esim. Sinulla sitten on väitteillesi?
Mark5 kirjoitti:
Usko elämän jatkumiseen kuoleman jälkeen perustuu Raamattuun, joka on totuus. Siksi tiedämme, että uskovat saavat kuoleman jälkeen iankaikkisen elämän. Ateistit eivät sitä saa, eivätkä itsekään siihen usko. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti vaan uskova.Sitä ei kukaan TIEDÄ: Ihmiset USKOVAT tiettyihin asioihin. Ilman todisteita.
Mark5 kirjoitti:
Usko elämän jatkumiseen kuoleman jälkeen perustuu Raamattuun, joka on totuus. Siksi tiedämme, että uskovat saavat kuoleman jälkeen iankaikkisen elämän. Ateistit eivät sitä saa, eivätkä itsekään siihen usko. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti vaan uskova.Tämä on kuin suoraan tarinasta "Henkan persettä pussaamassa". Vieläkö joku muistaa?
Ateisti myy sielunsa kyllä harvinaisen halvalla ja typerästi.
Ateisti luulee tietävänsä, että kuoleman jälkeen on joko kärsimystä tai ei mitään. Ateisti ei tiedä eikä hyväksy, että kuolemaa ei edes lopulta ole. Sielu on ikuinen. Mitä ateisti luulee ikuisen elämän tarkoittavan?
Ateisti kieltäytyy ajattelemasta tällaisia asioita. Ainuttakaan asiaa ateisti ei suostu ajattelemaan sillä tavalla kuin se on sanottu. Ateistin kiero mieli vääntää kaiken päälaelleen. Lisäksi ateisti pilkkaa, sylkee, solvaa.
Kun sielu siirtyy ajasta ikuisuuteen eli Jumalan luo, nämä asiat ovat sen jälkeen selviä kaikille. Ongelmana on se, että ateisti maallisessa elämässään unohtaa Jumalan tykkänään. Hän muistaa ainoastaan saatanan, jonka hän nimittää jumalaksi, vain päästäkseen sättimään ja solvaamaan, vastustamaan Jumalaa. Ateistin tunneperäinen reagointi ei ole missään tolkullisessa suhteessa mihinkään. Mutta sellaista se nyt sitten on, kun totuus lähdetään ensi töikseen kieltämään.
Koska ateisti kieltää hengen ja luulee olevansa pelkkä ruumis, ateisti elää harhassa koko elämänsä.- tiedätkö_sen
Mitä mieltä olet buddhalaisuudesta? Tiedät varmaan, että suurin osa heistä on ateisteja.
Oletko todella sitä mieltä, että buddhalaismunkit eivät ajattele hengellisiä asioita?
Tämä on vain osoitus siitä, että kaikki ateistit eivät ole samanlaisia. Heitä yhdistää ainoastaan yksi asia. He eivät usko, että persoonallista jumalaa tai jumalia on olemassa. - Luucifer
Hauska lukea bebebebe:n kaltaisen hihhulin arvostelevan toisten "tunneperäistä reagointia".
tiedätkö_sen kirjoitti:
Mitä mieltä olet buddhalaisuudesta? Tiedät varmaan, että suurin osa heistä on ateisteja.
Oletko todella sitä mieltä, että buddhalaismunkit eivät ajattele hengellisiä asioita?
Tämä on vain osoitus siitä, että kaikki ateistit eivät ole samanlaisia. Heitä yhdistää ainoastaan yksi asia. He eivät usko, että persoonallista jumalaa tai jumalia on olemassa.Buddhalaiset eivät todellakaan ole ateisteja. Kyseessä on ainoastaan ateistien itsensä levittämä virhetulkinta, tietämättömyyteen perustuva.
Aito buddhalaisuus, samoin kuin aito islam, aito kristinusko ja aito mikä tahansa uskonto, vievät Jumalan luo. Olennaista ei ole uskonto, vaan tie Jumalan luo, eikä edes tie, vaan itse Jumala. Voit ajatella uskonnon tienviittoina ja karttoina, joita sinua ennen kulkeneet ovat tehneet. Jos ei osaa tulkita viittoja ja karttoja oikealla tavalla, joutuu tietenkin helposti harhaan. Mutta ei hätää: Jumala itse opastaa ketä tahansa, joka vain opastusta pyytää. Ei haittaa vaikka olisi sokea, kuuro, oppimaton, lukutaidoton, millä tahansa tavoin vammainen tai heikko. Vilpitön tahto vie perille, myös uskoksi mainittu.Bebebebe kirjoitti:
Buddhalaiset eivät todellakaan ole ateisteja. Kyseessä on ainoastaan ateistien itsensä levittämä virhetulkinta, tietämättömyyteen perustuva.
Aito buddhalaisuus, samoin kuin aito islam, aito kristinusko ja aito mikä tahansa uskonto, vievät Jumalan luo. Olennaista ei ole uskonto, vaan tie Jumalan luo, eikä edes tie, vaan itse Jumala. Voit ajatella uskonnon tienviittoina ja karttoina, joita sinua ennen kulkeneet ovat tehneet. Jos ei osaa tulkita viittoja ja karttoja oikealla tavalla, joutuu tietenkin helposti harhaan. Mutta ei hätää: Jumala itse opastaa ketä tahansa, joka vain opastusta pyytää. Ei haittaa vaikka olisi sokea, kuuro, oppimaton, lukutaidoton, millä tahansa tavoin vammainen tai heikko. Vilpitön tahto vie perille, myös uskoksi mainittu.Buddhalaisuudessa ei tunnusteta Jumalaa, joten sitä voi hyvällä syyllä pitää ateistisena.
- nytpöpipöpiähatuttaa
agnoskepo kirjoitti:
Buddhalaisuudessa ei tunnusteta Jumalaa, joten sitä voi hyvällä syyllä pitää ateistisena.
Ja juchelaisuudessa pidetään taas Kimejä jumalana joten sitä voi pitää teistisenä uskontona.
- buddha.on.väärä.vastaus
Bebebebe kirjoitti:
Buddhalaiset eivät todellakaan ole ateisteja. Kyseessä on ainoastaan ateistien itsensä levittämä virhetulkinta, tietämättömyyteen perustuva.
Aito buddhalaisuus, samoin kuin aito islam, aito kristinusko ja aito mikä tahansa uskonto, vievät Jumalan luo. Olennaista ei ole uskonto, vaan tie Jumalan luo, eikä edes tie, vaan itse Jumala. Voit ajatella uskonnon tienviittoina ja karttoina, joita sinua ennen kulkeneet ovat tehneet. Jos ei osaa tulkita viittoja ja karttoja oikealla tavalla, joutuu tietenkin helposti harhaan. Mutta ei hätää: Jumala itse opastaa ketä tahansa, joka vain opastusta pyytää. Ei haittaa vaikka olisi sokea, kuuro, oppimaton, lukutaidoton, millä tahansa tavoin vammainen tai heikko. Vilpitön tahto vie perille, myös uskoksi mainittu.Kerro minulle minkä niminen on buddhalaisuuden jumala.
- kannattaakokeilllla
buddha.on.väärä.vastaus kirjoitti:
Kerro minulle minkä niminen on buddhalaisuuden jumala.
Perkele sen nimi on
Olettepa te kaikki tietämättömiä siitä mistä on puhe eli buddhalaisuudesta. Jokaisella omat ennakkoluulot ja omat väärinkäsitykset.
Valaistuminen on buddhalaisuudessa, samoin kuin muissakin uskonnoissa, tavoite ja päämäärä. Sitten pitäisi ymmärtää, mitä valaistuminen todellisuudessa on. Siinä Jumala.- bebebebenpimeämieli
Bebebeben pimeä mieli käynyt taas ylikierroksilla.
"Ateisti luulee tietävänsä, että kuoleman jälkeen on joko kärsimystä tai ei mitään. Ateisti ei tiedä eikä hyväksy, että kuolemaa ei edes lopulta ole. Sielu on ikuinen. Mitä ateisti luulee ikuisen elämän tarkoittavan?"
Sinähän se tässä luulottelet tietäväsi vaikka mitä vaikket selvästikään tiedä mitään ja ymmärrät vielä vähemmän.
Kukaan ei tiedä mitä kuoleman jälkeen on. Et edes sinä. Erilaisia uskomuksia siitä mitä kuollessa tapahtuu on kyllä lukemattomia, myös ateisteilla. Ateistien kuolemaa sivuaviin uskomuksiin ei vain kuulu ensinmäistäkään jumalentiteettiä kuten teisteillä.
Ikuista elämää voi toivoa vain täydellinen idiootti jonka ymmärrys matematiikasta on niin olematon ettei se ole edes mitattavissa. Sellaisella ymmärryksellä ei todellakaan tajuta mitä sana ikuisuus oikeasti tarkoittaa. Tai sitten sotket toiveet pitkästä iästä uskomukseesi ikuisesta elämästä. Samalla tavalla kuin väität uskomuksiasi absoluuttisiksi totuuksiksi. Absoluuttisia totuuksia elämästä löytää vain kaltaisesi ihminen joka ei ymmärrä asiasta yhtään mitään.
"Ateisti kieltäytyy ajattelemasta tällaisia asioita. Ainuttakaan asiaa ateisti ei suostu ajattelemaan sillä tavalla kuin se on sanottu. Ateistin kiero mieli vääntää kaiken päälaelleen. Lisäksi ateisti pilkkaa, sylkee, solvaa.
Kun sielu siirtyy ajasta ikuisuuteen eli Jumalan luo, nämä asiat ovat sen jälkeen selviä kaikille. Ongelmana on se, että ateisti maallisessa elämässään unohtaa Jumalan tykkänään. Hän muistaa ainoastaan saatanan, jonka hän nimittää jumalaksi, vain päästäkseen sättimään ja solvaamaan, vastustamaan Jumalaa. Ateistin tunneperäinen reagointi ei ole missään tolkullisessa suhteessa mihinkään. Mutta sellaista se nyt sitten on, kun totuus lähdetään ensi töikseen kieltämään.
Koska ateisti kieltää hengen ja luulee olevansa pelkkä ruumis, ateisti elää harhassa koko elämänsä."
Ateistit ajattelevat elämää, sen tarkoitusta, omaa ja muiden asemaa tässä maailmassa varmasti enemmän kuin uskikset joille kaikki vastaukset annetaan valmiina ja joiden pitää purematta niellä ne. Suurin osa materiaalista joka uskisten pitää omaksua oppinaan on niin ristiriitaista ja järjenvastaista ettei ole mikään ihme että rationaalinen ajattelu on heille täysin mahdotonta.
Laskettelet täysin tyhjiä ja merkityksettömia sanoja sielusta ja hengestä joihin haluat vielä liittää mukaan mystisiä ja yliluonnollisia ominaisuuksia. Hauskinta tässä uskisten sanahelinässä on se että he eivät ole edes keskenään yksimielisiä niiden merkityksestä.
Elämä syntyi maapallolla yli 4 miljardia vuotta sitten. Miksi, se jäänee ikuiseksi arvoitukseksi. Mutta ensimmäisistä lisääntymään pystyvistä proteiiniketjuista lähtien elämän itsensä tarkoitus on lisääntyä ja sopeutua kulloinkin vallitseviin olosuhteisiin. Muodossa tai toisessa. Ja tätä prosessia on jatkunut siitä saakka. ja se jatkuu vieläkin. Maapallolta löytyy elämää satojen metrien syvyydestä kallioperästä melkein umpikivestä, kilometrien syvyydestä merestä ja vastaavasti korkeuksista ilmakehästä. Neljän miljardin vuoden aikana olosuhteet ovat vaihtuneet niin usein ja suuresti että suurin osa aikoinaan eläneistä eliö- ja eläinlajeista on kadonnut mutta jäljelle jääneistä on aina päässyt kehittymään uusia lajeja jotka ovat pystyneet menestymään.
Ihmiselle on kehittynyt tietoisuus joka pystyy ymmärtämään ympäröivää maailmaa siten että ihminen tajuaa syys/seuraussuhteita paremmin kuin muut eläimet. Ihminen pystyy myös hahmottamaan maailmaa abstraktein käsittein. Uskovaiset vain käyttävät tätä elämaltä itseltään saatua lahjaa väärin. Sen sijaan että sitä käytettäisiin ihmisten ja koko maailman eliöstön elämän parantamiseen ja itse elämän edistämiseen uskovaiset hukkaavat järjenvastaisesti resurssejaan olemattomuuksien palvontaan ja näiden kuviteltujen jumaluuksien tahtojen toivomusten täyttämiseen. Mitä äärimmäisen typerää tuhlaamista.
Uskovaisuus on ökykulttuuria kauheimmillaan. Lisäksi he vieraannuttavat ihmisen itse elämästä vaikka ihminen on vain osa maapallon eliökuntaa. Uskovaiset luulevat että ihmisille on annettu jumalallinen oikeus ryöstää, raiskata ja tuhota tämän maailman elämää, että ihmiset olisivat jotain enemmän kuin itse elämä, tajuamatta että että sellaisella asenteella he vain koituvat koko ihmiskunnan tuhoksi.
Uskovaiset ovat kehittäneet toinen toistaan hirveämpiä joukkotuhoaseita ihmisten nitistämiseksi. Pahimmillaan he voivat onnistuessaan tuhota koko ihmiskunnan maapallolta. Elämää kokonaisuudessaan he eivät saa tuhottua sillä prosessina se on niin laajalle levinnyt ja niin monimuotoinen että sen täydelliseen tuhoamiseen ei riitä edes uskovaisten murhanhimo. Mutta menee todennäköisesti kymmeniä tai satoja miljoonia vuosia ennen kuin maapallon päälle kehittyy seuraava laji joka pystyy taas abstraktiin ajatteluun. Jos näin käy niin toivottavasti ne ovat viisaampia kuin ihmiset eivätkä tuhlaa kykyjään olemattomuuksien palvontaan. - kannattaakokeilllla
bebebebenpimeämieli kirjoitti:
"Ateisti luulee tietävänsä, että kuoleman jälkeen on joko kärsimystä tai ei mitään. Ateisti ei tiedä eikä hyväksy, että kuolemaa ei edes lopulta ole. Sielu on ikuinen. Mitä ateisti luulee ikuisen elämän tarkoittavan?"
Sinähän se tässä luulottelet tietäväsi vaikka mitä vaikket selvästikään tiedä mitään ja ymmärrät vielä vähemmän.
Kukaan ei tiedä mitä kuoleman jälkeen on. Et edes sinä. Erilaisia uskomuksia siitä mitä kuollessa tapahtuu on kyllä lukemattomia, myös ateisteilla. Ateistien kuolemaa sivuaviin uskomuksiin ei vain kuulu ensinmäistäkään jumalentiteettiä kuten teisteillä.
Ikuista elämää voi toivoa vain täydellinen idiootti jonka ymmärrys matematiikasta on niin olematon ettei se ole edes mitattavissa. Sellaisella ymmärryksellä ei todellakaan tajuta mitä sana ikuisuus oikeasti tarkoittaa. Tai sitten sotket toiveet pitkästä iästä uskomukseesi ikuisesta elämästä. Samalla tavalla kuin väität uskomuksiasi absoluuttisiksi totuuksiksi. Absoluuttisia totuuksia elämästä löytää vain kaltaisesi ihminen joka ei ymmärrä asiasta yhtään mitään.
"Ateisti kieltäytyy ajattelemasta tällaisia asioita. Ainuttakaan asiaa ateisti ei suostu ajattelemaan sillä tavalla kuin se on sanottu. Ateistin kiero mieli vääntää kaiken päälaelleen. Lisäksi ateisti pilkkaa, sylkee, solvaa.
Koska ateisti kieltää hengen ja luulee olevansa pelkkä ruumis, ateisti elää harhassa koko elämänsä."
Ateistit ajattelevat elämää, sen tarkoitusta, omaa ja muiden asemaa tässä maailmassa varmasti enemmän kuin uskikset joille kaikki vastaukset annetaan valmiina ja joiden pitää purematta niellä ne. Suurin osa materiaalista joka uskisten pitää omaksua oppinaan on niin ristiriitaista ja järjenvastaista ettei ole mikään ihme että rationaalinen ajattelu on heille täysin mahdotonta.
Laskettelet täysin tyhjiä ja merkityksettömia sanoja sielusta ja hengestä joihin haluat vielä liittää mukaan mystisiä ja yliluonnollisia ominaisuuksia. Hauskinta tässä uskisten sanahelinässä on se että he eivät ole edes keskenään yksimielisiä niiden merkityksestä.
Elämä syntyi maapallolla yli 4 miljardia vuotta sitten. Miksi, se jäänee ikuiseksi arvoitukseksi. Mutta ensimmäisistä lisääntymään pystyvistä proteiiniketjuista lähtien elämän itsensä tarkoitus on lisääntyä ja sopeutua kulloinkin vallitseviin olosuhteisiin. Muodossa tai toisessa. Ja tätä prosessia on jatkunut siitä saakka. ja se jatkuu vieläkin. Maapallolta löytyy elämää satojen metrien syvyydestä kallioperästä melkein umpikivestä, kilometrien syvyydestä merestä ja vastaavasti korkeuksista ilmakehästä. Neljän miljardin vuoden aikana olosuhteet ovat vaihtuneet niin usein ja suuresti että suurin osa aikoinaan eläneistä eliö- ja eläinlajeista on kadonnut mutta jäljelle jääneistä on aina päässyt kehittymään uusia lajeja jotka ovat pystyneet menestymään.
Ihmiselle on kehittynyt tietoisuus joka pystyy ymmärtämään ympäröivää maailmaa siten että ihminen tajuaa syys/seuraussuhteita paremmin kuin muut eläimet. Ihminen pystyy myös hahmottamaan maailmaa abstraktein käsittein. Uskovaiset vain käyttävät tätä elämaltä itseltään saatua lahjaa väärin. Sen sijaan että sitä käytettäisiin ihmisten ja koko maailman eliöstön elämän parantamiseen ja itse elämän edistämiseen uskovaiset hukkaavat järjenvastaisesti resurssejaan olemattomuuksien palvontaan ja näiden kuviteltujen jumaluuksien tahtojen toivomusten täyttämiseen. Mitä äärimmäisen typerää tuhlaamista.
Uskovaisuus on ökykulttuuria kauheimmillaan. Lisäksi he vieraannuttavat ihmisen itse elämästä vaikka ihminen on vain osa maapallon eliökuntaa. Uskovaiset luulevat että ihmisille on annettu jumalallinen oikeus ryöstää, raiskata ja tuhota tämän maailman elämää, että ihmiset olisivat jotain enemmän kuin itse elämä, tajuamatta että että sellaisella asenteella he vain koituvat koko ihmiskunnan tuhoksi.
Uskovaiset ovat kehittäneet toinen toistaan hirveämpiä joukkotuhoaseita ihmisten nitistämiseksi. Pahimmillaan he voivat onnistuessaan tuhota koko ihmiskunnan maapallolta. Elämää kokonaisuudessaan he eivät saa tuhottua sillä prosessina se on niin laajalle levinnyt ja niin monimuotoinen että sen täydelliseen tuhoamiseen ei riitä edes uskovaisten murhanhimo. Mutta menee todennäköisesti kymmeniä tai satoja miljoonia vuosia ennen kuin maapallon päälle kehittyy seuraava laji joka pystyy taas abstraktiin ajatteluun. Jos näin käy niin toivottavasti ne ovat viisaampia kuin ihmiset eivätkä tuhlaa kykyjään olemattomuuksien palvontaan.No mutta se ei miasiuta sitä tosiasiaa että olet homo.
tiedätkö_sen kirjoitti:
Tämä on vain osoitus siitä, että kaikki ateistit eivät ole samanlaisia. Heitä yhdistää ainoastaan yksi asia. He eivät usko, että persoonallista jumalaa tai jumalia on olemassa."Tämä on vain osoitus siitä, että kaikki ateistit eivät ole samanlaisia. Heitä yhdistää ainoastaan yksi asia. He eivät usko, että persoonallista jumalaa tai jumalia on olemassa"
Ateisteja yhdistää Jumalfobia. He eivät HALUA tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska eivät halua alistua Jumalan auktoriteetin alle. Siksi he eivät voi tunnustaa, että Raamattu on Jumalan sanaa ja että kuoleman jälkeen on tietoisuutta ja viimeinen tuomio Jumalan valtaistuimen edessä. Ateismi on koko ajan elämistä valheessa ja itsepetoksessa.- itkeävainauraa
"Ateisti myy sielunsa kyllä harvinaisen halvalla ja typerästi."
Ateisti ei myy sieluja. Onko nämä uskovaiset tosissaan näin typeriä!!!??? - Epäjumalienkieltäjä
<<Ateisti luulee tietävänsä...>>
Älä jaksa jauhaa. Sinä väität tietäväsi, mutta et osaa tai pysty perustelemaan. Mark5 kirjoitti:
"Tämä on vain osoitus siitä, että kaikki ateistit eivät ole samanlaisia. Heitä yhdistää ainoastaan yksi asia. He eivät usko, että persoonallista jumalaa tai jumalia on olemassa"
Ateisteja yhdistää Jumalfobia. He eivät HALUA tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska eivät halua alistua Jumalan auktoriteetin alle. Siksi he eivät voi tunnustaa, että Raamattu on Jumalan sanaa ja että kuoleman jälkeen on tietoisuutta ja viimeinen tuomio Jumalan valtaistuimen edessä. Ateismi on koko ajan elämistä valheessa ja itsepetoksessa."Ateisteja yhdistää Jumalfobia."
Älä viitsi valehdella. Olen itse menettänyt uskoni Jumalaan ja osin juuri kaltaistesi ihmisten takia. Älyllinen epärehellisyys, johon fundikset pakostakin sortuvat, on omiaan heikentämään järkevän ihmisen uskoa kristilliseen oppirakennelmaan. Sen jälkeen alkaa epäillä myös Jumalan olemassaoloa, haluaa tai ei. Kuten Eero Junkkaala on todennut, niin kreationismi on kritillisyyden pahimpia esteitä normaalille järkevästi ajattelevalle ihmiselle.
Jumalfobian sijaan voisi vähän kärjistäen laittaa irrationaalisuusfobian.Mark5 kirjoitti:
"Tämä on vain osoitus siitä, että kaikki ateistit eivät ole samanlaisia. Heitä yhdistää ainoastaan yksi asia. He eivät usko, että persoonallista jumalaa tai jumalia on olemassa"
Ateisteja yhdistää Jumalfobia. He eivät HALUA tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska eivät halua alistua Jumalan auktoriteetin alle. Siksi he eivät voi tunnustaa, että Raamattu on Jumalan sanaa ja että kuoleman jälkeen on tietoisuutta ja viimeinen tuomio Jumalan valtaistuimen edessä. Ateismi on koko ajan elämistä valheessa ja itsepetoksessa.”Ateisteja yhdistää Jumalfobia. He eivät HALUA tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska eivät halua alistua Jumalan auktoriteetin alle. Siksi he eivät voi tunnustaa, että Raamattu on Jumalan sanaa ja että kuoleman jälkeen on tietoisuutta ja viimeinen tuomio Jumalan valtaistuimen edessä. Ateismi on koko ajan elämistä valheessa ja itsepetoksessa.”
Juuri niin, ja sama asia sanotaan kaikissa uskonnoissakin. Kun valhe ja vääryys poistetaan, mitä mahtaa jäädä jäljelle, ja kun poistetaan tietämättömyys, mitähän sitten jää, ja kun poistetaan viha kauna katkeruus, saamme tilaa paremmille asioille. Hengen asiat ovat hyvin loogisia ja järkeviä. On kuitenkin osattava ajatella. Ja ennen kaikkea on osattava ottaa Jumalan sana todesta.
Eli on uskottava se.
Ateismissa se kielletään. Ateistit pikemminkin tekevät kaikkensa, ettei heille juolahtaisi mieleenkään ottaa tosissaan ainoatakaan Jumalasta lausuttua tosiasiaa, totuutta.
Ateisti ei ota uskoakseen, mitä Jumalasta tiedetään. Ateisti ei voi uskoa sellaista, josta hänellä ei vielä ole omaa kokemusta. Tietoista kokemusta siis. Hengen kokemuksia on kaikilla, mutta on eri asia tajuta se. Ja vielä on eri asia sekin, että pääsee luomaan todellisuutta tietoisena sen luonteesta.bebebebenpimeämieli kirjoitti:
Uskovaiset ovat kehittäneet toinen toistaan hirveämpiä joukkotuhoaseita ihmisten nitistämiseksi. Pahimmillaan he voivat onnistuessaan tuhota koko ihmiskunnan maapallolta. Elämää kokonaisuudessaan he eivät saa tuhottua sillä prosessina se on niin laajalle levinnyt ja niin monimuotoinen että sen täydelliseen tuhoamiseen ei riitä edes uskovaisten murhanhimo. Mutta menee todennäköisesti kymmeniä tai satoja miljoonia vuosia ennen kuin maapallon päälle kehittyy seuraava laji joka pystyy taas abstraktiin ajatteluun. Jos näin käy niin toivottavasti ne ovat viisaampia kuin ihmiset eivätkä tuhlaa kykyjään olemattomuuksien palvontaan.”Kukaan ei tiedä mitä kuoleman jälkeen on.”
Kyllä me tiedämme, mitä kuoleman jälkeen on. Ainakin suurinpiirtein. Ateistit eivät kylläkään tiedä, mutta ateistit eivät muodosta kaikkia. On hyvin paljon asioita, joista ateistilla ei ole tietoa. Ja ne ovat todellakin hämmästyttäviä asioita.
”Ikuista elämää voi toivoa vain täydellinen idiootti jonka ymmärrys matematiikasta on niin olematon ettei se ole edes mitattavissa. Sellaisella ymmärryksellä ei todellakaan tajuta mitä sana ikuisuus oikeasti tarkoittaa.”
Ikuinen elämä on tosiasia, eikä sinun kiukuttelusi muuta tosiasioita yhtään mihinkään.
”Ateistit ajattelevat elämää, sen tarkoitusta, omaa ja muiden asemaa tässä maailmassa varmasti enemmän kuin uskikset joille kaikki vastaukset annetaan valmiina ja joiden pitää purematta niellä ne.”
Ateistit ajattelevat vain sitä, mistä itse jotakin tietävät. Se ei ole paljon mitään se. Kaikkitietävään verrattuna ateistin tieto on täysin nolla. Se voi olla jopa negatiivinen. Nimittäin harhatietoa on ateistilla runsaasti. Niitä ovat muun muassa nuo sinunkin suoltamat ennakkoluulot, omat mielikuvituksestasi tai hanuristasi vetäisemäsi uskomukset ja oletukset. Väärä tieto on haitallista tietoa, ja oikeammin ajateltuna se ei ole tietoa lainkaan.
”Laskettelet täysin tyhjiä ja merkityksettömia sanoja sielusta ja hengestä joihin haluat vielä liittää mukaan mystisiä ja yliluonnollisia ominaisuuksia.”
Se mikä on sinulle tyhjää, sokea, on näkevälle jotain muuta.- Epäjumalienkieltäjä
Bebebebe kirjoitti:
”Kukaan ei tiedä mitä kuoleman jälkeen on.”
Kyllä me tiedämme, mitä kuoleman jälkeen on. Ainakin suurinpiirtein. Ateistit eivät kylläkään tiedä, mutta ateistit eivät muodosta kaikkia. On hyvin paljon asioita, joista ateistilla ei ole tietoa. Ja ne ovat todellakin hämmästyttäviä asioita.
”Ikuista elämää voi toivoa vain täydellinen idiootti jonka ymmärrys matematiikasta on niin olematon ettei se ole edes mitattavissa. Sellaisella ymmärryksellä ei todellakaan tajuta mitä sana ikuisuus oikeasti tarkoittaa.”
Ikuinen elämä on tosiasia, eikä sinun kiukuttelusi muuta tosiasioita yhtään mihinkään.
”Ateistit ajattelevat elämää, sen tarkoitusta, omaa ja muiden asemaa tässä maailmassa varmasti enemmän kuin uskikset joille kaikki vastaukset annetaan valmiina ja joiden pitää purematta niellä ne.”
Ateistit ajattelevat vain sitä, mistä itse jotakin tietävät. Se ei ole paljon mitään se. Kaikkitietävään verrattuna ateistin tieto on täysin nolla. Se voi olla jopa negatiivinen. Nimittäin harhatietoa on ateistilla runsaasti. Niitä ovat muun muassa nuo sinunkin suoltamat ennakkoluulot, omat mielikuvituksestasi tai hanuristasi vetäisemäsi uskomukset ja oletukset. Väärä tieto on haitallista tietoa, ja oikeammin ajateltuna se ei ole tietoa lainkaan.
”Laskettelet täysin tyhjiä ja merkityksettömia sanoja sielusta ja hengestä joihin haluat vielä liittää mukaan mystisiä ja yliluonnollisia ominaisuuksia.”
Se mikä on sinulle tyhjää, sokea, on näkevälle jotain muuta.Tämän puhtaampaa esimerkkiä kaikkitietävästä (lue kaikkiluuloisesta) besserwisserististä:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14922110/mika-on-kaikille-uskoville-yhteista
M.O.T. Meillä ateisteilla ei ole jumalia eikä saatanoita. Ne ovat vain Jumaliin uskovien pään sisällä olevia entiteettejä.
Ateisti ei yleensä väitä tietävänsä kuoleman jälkeisestä elämästä mitään, ei vain usko hihhulien tarinoita moisesta. Kaiken tutkimustiedon mukaan kuolemassa tietoisuus häviää täysin, ei jää häljelle mitään. Kuten joku jo kirjoittikin, on kuin vaipuisi nukuksiin näkemättä unia. Siihen kaikki loppuu, luulen näin.
Ei ole Jumalaa, ei Saatanaa, ei henkeä eikä taivasta/helvettiä. On vain uskovien pelko kuolemaa kohtaan. Ei kuolemassa sinällään ole mitään pelkäämistä, se kuuluu luonnollisena osana elämään kuten syntymäkin.
Voit väittää mitä aluat, todellisuus ei väitteistänne miksikään muutu. En tiedä mitään niin itsekeskeistä tai omahyväistä kuin "uudestisyntynyt Kristitty" tai Helluntailainen. He kuvittelevat olevansa maailmankaikkeuden kuvitellun luojan kuvia ja jjossain ihmeellisessä erikoisasemassa muuhun luontoon verrattuna. Eivät ole. Olemme kaikki vain osa luontoa,
Buddhalaisuus on ateistinen uskonto, sen kannattajat eivät usko persoonalliseen jumalaan.
Missä muuten olit ennen syntymääsi? Onko mitään syytä olettaa että kuolemasi jälkeen tilanne olisi erilainen?Alex-reg kirjoitti:
Meillä ateisteilla ei ole jumalia eikä saatanoita. Ne ovat vain Jumaliin uskovien pään sisällä olevia entiteettejä.
Ateisti ei yleensä väitä tietävänsä kuoleman jälkeisestä elämästä mitään, ei vain usko hihhulien tarinoita moisesta. Kaiken tutkimustiedon mukaan kuolemassa tietoisuus häviää täysin, ei jää häljelle mitään. Kuten joku jo kirjoittikin, on kuin vaipuisi nukuksiin näkemättä unia. Siihen kaikki loppuu, luulen näin.
Ei ole Jumalaa, ei Saatanaa, ei henkeä eikä taivasta/helvettiä. On vain uskovien pelko kuolemaa kohtaan. Ei kuolemassa sinällään ole mitään pelkäämistä, se kuuluu luonnollisena osana elämään kuten syntymäkin.
Voit väittää mitä aluat, todellisuus ei väitteistänne miksikään muutu. En tiedä mitään niin itsekeskeistä tai omahyväistä kuin "uudestisyntynyt Kristitty" tai Helluntailainen. He kuvittelevat olevansa maailmankaikkeuden kuvitellun luojan kuvia ja jjossain ihmeellisessä erikoisasemassa muuhun luontoon verrattuna. Eivät ole. Olemme kaikki vain osa luontoa,
Buddhalaisuus on ateistinen uskonto, sen kannattajat eivät usko persoonalliseen jumalaan.
Missä muuten olit ennen syntymääsi? Onko mitään syytä olettaa että kuolemasi jälkeen tilanne olisi erilainen?”Meillä ateisteilla ei ole jumalia eikä saatanoita. Ne ovat vain Jumaliin uskovien pään sisällä olevia entiteettejä.”
Oli aika, ei kovin kauan sitten, kun lääkärit eivät uskoneet mikrobeihin. Oli aika, ei kovin kauan sitten, kun tieteilijät eivät uskoneet molekyyleihin. Voihan sitä olla uskomatta todellisuutta, sen todellista luonnetta.
”Kaiken tutkimustiedon mukaan kuolemassa tietoisuus häviää täysin, ei jää häljelle mitään.”
Tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa. Vai tarkoitatko ”kaikella tutkimustiedolla” ainoastaan luonnontietoa? Luontoa tutkiva tiede ei ole paras menetelmä tietoisuuden tutkimiseksi. Mutta jopa luonnontiede tulee ennen pitkää havaitsemaan osan siitä, mikä tiedetään nyt henkitieteiden tms. toimesta.
”En tiedä mitään niin itsekeskeistä tai omahyväistä kuin "uudestisyntynyt Kristitty" tai Helluntailainen. He kuvittelevat olevansa maailmankaikkeuden kuvitellun luojan kuvia ja jjossain ihmeellisessä erikoisasemassa muuhun luontoon verrattuna.”
Sinähän tuossa kuvittelet. Kuvitelmasi ovat harhaa.
”Buddhalaisuus on ateistinen uskonto, sen kannattajat eivät usko persoonalliseen jumalaan.”
Korkein Jumala ei ole persoonallinen jumala, mitä ”persoonallinen” sitten tarkoittaakaan. Korkein Jumala on Voima, Tietoisuus, Energia, Henki. Huomattavan Abstrakti. Tämä asia kyllä tiedetään kaikissa uskonnoissa.
Tina Turnerkin tietää miten asiat on:
https://www.youtube.com/watch?v=V2bgQ4Ee7dI
”Olemme kaikki vain osa luontoa,”
Ei, vaan olemme henkiä (sieluja), jotka olemme maallisella vaelluksellamme myös luonnon osa.
”Missä muuten olit ennen syntymääsi? Onko mitään syytä olettaa että kuolemasi jälkeen tilanne olisi erilainen?”
Olin (Sielu) Jumalan luona. Menen Jumalan luo myös ruumiin kuoltua, ja yritän päästä Jumalan luo jo tässä elämässä. Siis elävänä Taivaaseen. Tiedän että se on matkani ja määränpääni.
- Katteeton.juttu
Uskis pitää katteetomien lupauksien antamista hyvänä juttuna? No eihän se tietysti ole mitään, kun on valeessa elämänsä elänyt.
"Uskis pitää katteetomien lupauksien antamista hyvänä juttuna? No eihän se tietysti ole mitään, kun on valeessa elämänsä elänyt."
Mistä sinä muka tiedät, että ne lupaukset ovat katteettomia? Oletko koskaan kuollut uskovana ja nähnyt mitä heille tapahtuu kuoltua?
Uskovilla on Jumalan antamat lupaukset, jotka koskaan eivät ole katteettomia. Tiedämme siten 100 % :sti, että uskovalla kuoltuaan on iankaikkinen elämä, ilo ja rauha. Jumalattomille ihmisille on sen sijaan luvattu iankaikkinen kadotus.
Ateisteilla ei ole mihin perustavat väitteensä, muuta kuin itsensä omasta päästään sepittämät uskomukset, joilla he yrittävät lohduttaa itseänsä ja pahaa oloaan.Mark5 kirjoitti:
"Uskis pitää katteetomien lupauksien antamista hyvänä juttuna? No eihän se tietysti ole mitään, kun on valeessa elämänsä elänyt."
Mistä sinä muka tiedät, että ne lupaukset ovat katteettomia? Oletko koskaan kuollut uskovana ja nähnyt mitä heille tapahtuu kuoltua?
Uskovilla on Jumalan antamat lupaukset, jotka koskaan eivät ole katteettomia. Tiedämme siten 100 % :sti, että uskovalla kuoltuaan on iankaikkinen elämä, ilo ja rauha. Jumalattomille ihmisille on sen sijaan luvattu iankaikkinen kadotus.
Ateisteilla ei ole mihin perustavat väitteensä, muuta kuin itsensä omasta päästään sepittämät uskomukset, joilla he yrittävät lohduttaa itseänsä ja pahaa oloaan.Sunnimuslimi tietää 100%:sti, että hän pääsee paratiisiin ja kaikki kristityt ovat tuomittuja kadotukseen. Miksi sinun tietosi olisi parempi?
agnoskepo kirjoitti:
Sunnimuslimi tietää 100%:sti, että hän pääsee paratiisiin ja kaikki kristityt ovat tuomittuja kadotukseen. Miksi sinun tietosi olisi parempi?
Sunnimuslimeilla ei ole mitään syytä uskoa kuten sinä väität. Todellinen muslimi tunnustaa Jumalan ja tietää, että jokainen joka tunnustaa Jumalan. on pelastuva.
La illaha illallah Ei ole muuta jumalaa kuin Jumala
https://www.youtube.com/watch?v=K9OnM_DLX9A- hjhgjhgjhgjhghj
Bebebebe kirjoitti:
Sunnimuslimeilla ei ole mitään syytä uskoa kuten sinä väität. Todellinen muslimi tunnustaa Jumalan ja tietää, että jokainen joka tunnustaa Jumalan. on pelastuva.
La illaha illallah Ei ole muuta jumalaa kuin Jumala
https://www.youtube.com/watch?v=K9OnM_DLX9AMuslimit pitävät kristittykä ja juutalaisia vääräuskoisina. Se asia on fakta.
hjhgjhgjhgjhghj kirjoitti:
Muslimit pitävät kristittykä ja juutalaisia vääräuskoisina. Se asia on fakta.
Eivätkä pidä. Tarkista faktasi.
http://blogit.image.fi/avemaria/sina-et-paata-millaista-on-aito-islam/
http://www.islamopas.com/missupp.html
https://www.whyislam.org/faqs/islam-and-other-faiths/why-does-the-quran-refer-to-jews-and-christians-as-kufar-or-infidels-what-kind-of-respect-and-tolerance-is-that/
- hurahditko.mitä
Mitä väliä kuoleeko peloissaan vai valheen lohduttamana? Kuoleman jälkeen sillä ei ole enää mitään merkitystä.
- pajes
Kyllä sillä on väliä.
- kannattaakokeilllla
No sillä on väliä että kuoleeko ymmärtämättömänä vai onko saanut ymmärrystä elämänsa aikana. Oppisit sinäkin jo ymmärtämään asioita. Aiika kauan ollaan kateltu tota haparointiasi.
- pajes
Täs kun seuraa näitä kirjoituksia,niin ateismi ei itsekään usko tieteeseen tiedemiehtkin todistaa kuulemma 160 miljoonan vuoden takaa, eli silloin on ikuisuus olemassa ja uskovaisille jotka uskovat Jeesukseen on luvattu iänkaikkinen elämä.Iänkaikkinen elämä tulee toteutumaan,ja vaikka se ei tulisi toteutumaan,ihmisellä ei kuitenkaan ole siinä mitään hävittävää.Miksi sitten ihmiset saavat esim.unissaan yhteyden kauan kuolleena oleviin vanhempiinsa tai lapsiinsa.Tiede väittää että se jää alitajuntaan,miksi se ei tule sit aikaisemmin, kuin vasta 30v päästä.Täysin selittämätön asia.
- ateisti_ajattelija
Ihan varmasti ihmisen keho liittyy luonnon kiertokulkuun kuoleman jälkeen. Kiistaton fakta.
Sielu, itse, tietoisuus tms. miksi sitä/niitä nimittääkään, siirtyy kehon mukana samaan paikkaan.
Mitä tästä opimme?
Että on tärkeää elää hyvin tätä ainutta elämäämme niin kauan kuin sitä kestää.
Onko huono periaate? Ei minun mielestäni.- Mehdeem
Maailmassa on 1500 uskontoa. En ole vielä osannut päättää, mikä lupaa parhaimman paratiisipaikan, jossa maataan palmun alla ja kaikki tarvittava tulee nenän alle kuin apteekin hyllyltä. Unohtamatta kiihkeitä neitsyeitä.
Mehdeem kirjoitti:
Maailmassa on 1500 uskontoa. En ole vielä osannut päättää, mikä lupaa parhaimman paratiisipaikan, jossa maataan palmun alla ja kaikki tarvittava tulee nenän alle kuin apteekin hyllyltä. Unohtamatta kiihkeitä neitsyeitä.
Nautinto ja laiskottelu on sun jumala. Et tarvii m
Mehdeem kirjoitti:
"Maailmassa on 1500 uskontoa. En ole vielä osannut päättää, mikä lupaa parhaimman paratiisipaikan, jossa maataan palmun alla ja kaikki tarvittava tulee nenän alle kuin apteekin hyllyltä. Unohtamatta kiihkeitä neitsyeitä. "
Olipa kyse mistä uskonnosta tahansa, niin kaikilla niillä on parempaa luvattavana kuin ateismilla. Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskova.Mehdeem kirjoitti:
"Unohtamatta kiihkeitä neitsyeitä. "
"Olipa kyse mistä uskonnosta tahansa, niin kaikilla niillä on parempaa luvattavana kuin ateismilla."
http://hs.mediadelivery.io/img/1920/0ec1a9bce2d740ad83a0b1c47f22a540.gif
En voinut vastustaa kiusausta.- marttyyrin.palkkio
agnoskepo kirjoitti:
"Unohtamatta kiihkeitä neitsyeitä. "
"Olipa kyse mistä uskonnosta tahansa, niin kaikilla niillä on parempaa luvattavana kuin ateismilla."
http://hs.mediadelivery.io/img/1920/0ec1a9bce2d740ad83a0b1c47f22a540.gif
En voinut vastustaa kiusausta.Kyseinen Koraanin kohta kertoessaan marttyyrikuoleman kohdanneelle uskovalle tulevasta 72 neitsyestä voi tarkoittaa kääntäjästä riippuen 72 rusinaa tai taatelia. Hyviä ja arvokkaitahan nekin ovat, mutta on eri asia onko saaja niihin tyytyväinen...
- vas-tausta
Kas,pahvilaatikosta meni reunat, pian luulen omassa päässäni, ettei sinua enää ole, että kummittelua tekevät vain ne muut, ja sulle tulisi rauha vaikket ole sitä ansainnut. Miten voit luulla ettei viimeistä tuomiota tule?
- räyhräyh
Sinä Mark5 paljastit tässä jälleen kerran kaikelle kansalle, millainen tollo ja typerys oikein oletkaan. Sinä valitset elämänkatsomuksesi sen mukaan, missä uskossa on mielestäsi parhaat lupaukset! Et sen mukaan, mikä on uskottavinta.
Eikös sinun kannattaisi valita islam ja tehdä itsemurhaisku, niin pääset suoraan paratiisiin ja saat vielä neitsyitäkin. Onhan se nyt sentään kovempi lupaus, kuin mitä kristinusko pystyy tarjoamaan."Sinä Mark5 paljastit tässä jälleen kerran kaikelle kansalle, millainen tollo ja typerys oikein oletkaan. Sinä valitset elämänkatsomuksesi sen mukaan, missä uskossa on mielestäsi parhaat lupaukset! Et sen mukaan, mikä on uskottavinta."
Ei uskoon tulla valitsemalla joku uskonto, vaan uskomalla Jumalaan ja Jeesukseen. Kaupanpäällisiksi tulee sitten hyvät lupaukset myös kuoleman jälkeen. Ateismi ei lupaa kuolevalle mitään muuta kuin tyhjyyttä ja olemattomuutta. Mitä sellaisella elämän/maailmankatsomuksella on virkaa, joka loppuu ihmisen kuolemaan kuin kanan lento?
Sellainen elämän/maailmankatsomus joutaa roskakoriin.
"Eikös sinun kannattaisi valita islam ja tehdä itsemurhaisku, niin pääset suoraan paratiisiin ja saat vielä neitsyitäkin. Onhan se nyt sentään kovempi lupaus, kuin mitä kristinusko pystyy tarjoamaan. "
Kristinusko on niin ylivoimainen ja erinomainen, ettei sitä kannata vaihtaa mihinkään toiseen. Sen sijaan ateismi olisi syytä vaihtaa johonkin uskontoon. Kaikki uskonnot ovat parempia kuin ateismi.- tuuriuskoivaiset
Mark5 kirjoitti:
"Sinä Mark5 paljastit tässä jälleen kerran kaikelle kansalle, millainen tollo ja typerys oikein oletkaan. Sinä valitset elämänkatsomuksesi sen mukaan, missä uskossa on mielestäsi parhaat lupaukset! Et sen mukaan, mikä on uskottavinta."
Ei uskoon tulla valitsemalla joku uskonto, vaan uskomalla Jumalaan ja Jeesukseen. Kaupanpäällisiksi tulee sitten hyvät lupaukset myös kuoleman jälkeen. Ateismi ei lupaa kuolevalle mitään muuta kuin tyhjyyttä ja olemattomuutta. Mitä sellaisella elämän/maailmankatsomuksella on virkaa, joka loppuu ihmisen kuolemaan kuin kanan lento?
Sellainen elämän/maailmankatsomus joutaa roskakoriin.
"Eikös sinun kannattaisi valita islam ja tehdä itsemurhaisku, niin pääset suoraan paratiisiin ja saat vielä neitsyitäkin. Onhan se nyt sentään kovempi lupaus, kuin mitä kristinusko pystyy tarjoamaan. "
Kristinusko on niin ylivoimainen ja erinomainen, ettei sitä kannata vaihtaa mihinkään toiseen. Sen sijaan ateismi olisi syytä vaihtaa johonkin uskontoon. Kaikki uskonnot ovat parempia kuin ateismi.Pääsääntöisesti siihen uskotaan millaiseen perheeseen on satuttu syntymään. Mark5inkin usko jumalaan ja jeesukseen on siis pelkkää tuuria. Toisella arvalla olisi osaksi voinut koitua vaikka hindulaisuus tai juutalaisuus.
- oma.taivas
Mikä on sen parempi uskonto kuin sellainen, joka lupaa, että aivan kaikki pääsevät taivaaseen. Riippumatta mihin uskovat tai mitä ovat elämänsä aikana tehneet. Tällaisesta uskonnosta kirjoittaa Antti Kylliäinen.
Taivaassa aivan kaikilla asiat ovat hyvin. Siellä sinä tapaat kaikki ystäväsi. Olivatpa he olleet sitten ateisteja tai vaikka hinduja. He ovat siellä juuri sellaisina ja sen ikäisinä kuin sinä haluat. Siellä on sellaista ruokaa ja juomaa kun juuri sinä haluat. Ei sillä, että sinulla olisi nälkä tai jano. Ne ovat tuntemattomia asioita taivaassa.
Siellä on sellaista musiikkia ja sellaisia värejä kuin sinä osaat kuvitella. Tai vielä paremmin. Sellaista, jota et ikinä edes osaa kuvitella.
Sellainen on oikea taivas. Muutenhan se ei olisi taivas. Sinun oma taivaasi.- kannattaakokeilllla
Lasten hyväksikäyttäjätkö taivaaseen?
- oma.taivas
kannattaakokeilllla kirjoitti:
Lasten hyväksikäyttäjätkö taivaaseen?
Miksi ei? Pedofiilien taivas on täynnä anteliaita lapsia. Muutenhan se ei ole taivas.
Etkö ymmärrä näin yksinkertaista asiaa? Jokaiselle on olemassa oma taivaansa, jossa kaikki, aivan kaikki on juuri niin kuin sinä haluat.
Jumala, johon minä uskon on hyvä. Hyvä ja kaikkivaltias. Hyvä aivan kaikille ihmisille. Helvettiin uskovat eivät ole oikeita uskovia, koska he toivovat pahaa joillekin ihmisille. Onneksi minun jumalani tietää paremmin. Hän tietää mitä juuri sinä haluat ja tulet haluamaan, kun olet hänen taivaassaan.
Luota ja usko häneen. Hän ei kuitenkaan pakota sinua mihinkään, jos et halua. Voit eläessäsi uskoa niihin jumaliin, joihin sinä haluat, jos se saa sinut voimaan paremmin. Tai vaikka ei saisikaan. Voit myös olla uskomatta.
Näet kaiken sen toteutuvan, kun pääset oikean ja hyvän jumalan luo taivaaseen. Sinun omaan taivaaseesi.
- Liar_Liar
Miksi ihmisen maanpäällisessä sekavuustilassaan kuolevalle antamalla lupauksella olisi jotain katetta tuonpuoleisessa?
Ja eikös valehteleminen ja valheellisten lupausten antaminen ole syntiä? HÄH!
Funtsakkaas nyt uskis mulkerot uudelleen. - Eppulii
Ateisti ei pety vaan elää luonnollisen elämän ja saa rauhallisen kuoleman kun ei ole helvetinpelkoa riesana.
Uskovainen on usein tullut huijatuksi katteettomilla lupauksilla koko ikänsä. Kuoleman hetkellä tajuaa että samalla tavalla ne luut maatuu hänelläkin ja "sielu" on vai hiipuvia sähköimpulsseja aivoissa. Sorit siitä.- Luonnollistako
Kun otat maata käteesi, niin tunnetko olevasi lähtöisin siitä ja palaavasi samaan olomuotoon? Koetko suurta rauhaa ja yhteyttä maaperän, luonnon ja kaiken olevaisen kanssa?
Veikkaan että et, vaan lapiot stressaantuneena multaa pihallesi, jotta saat hienon nurmikon jolle asettaa uuden turbokaasugrilin, koska kaverit on viikonloppuna tulossa bileisiin. - pajes
Luonnollistako kirjoitti:
Kun otat maata käteesi, niin tunnetko olevasi lähtöisin siitä ja palaavasi samaan olomuotoon? Koetko suurta rauhaa ja yhteyttä maaperän, luonnon ja kaiken olevaisen kanssa?
Veikkaan että et, vaan lapiot stressaantuneena multaa pihallesi, jotta saat hienon nurmikon jolle asettaa uuden turbokaasugrilin, koska kaverit on viikonloppuna tulossa bileisiin.Tottakai ihminen muuttuu maaksi,ei se miksikään kiveksikään muutu.Tiede on sekoittanut monen pään,ihminen luulee että Jumalaa ja henkeä ei ole olemassa, mutta se erehtyy.Jumala on olemassa,Jeesuksen kautta saa ainoastaan siihen yhteyden.Tiede väittää että ikuisuus on olemassa silloin on myöskin Jumala,miksi maailma ei sitten hyväksy Jeesusta,siksi koska se ei hyväksy rakkautta.Nämä asiat jo todistaa kaiken.
- Jeejeejeejeejee
pajes kirjoitti:
Tottakai ihminen muuttuu maaksi,ei se miksikään kiveksikään muutu.Tiede on sekoittanut monen pään,ihminen luulee että Jumalaa ja henkeä ei ole olemassa, mutta se erehtyy.Jumala on olemassa,Jeesuksen kautta saa ainoastaan siihen yhteyden.Tiede väittää että ikuisuus on olemassa silloin on myöskin Jumala,miksi maailma ei sitten hyväksy Jeesusta,siksi koska se ei hyväksy rakkautta.Nämä asiat jo todistaa kaiken.
Sä olet kova olemaan erehtymätön. Olet varmaan niitä katteetomien lupausten antajiakin.
Mikä on muuten uskonlahkosi laji? - pajes
Jeejeejeejeejee kirjoitti:
Sä olet kova olemaan erehtymätön. Olet varmaan niitä katteetomien lupausten antajiakin.
Mikä on muuten uskonlahkosi laji?Minä en ole antanut lupauksia mitään.Normaali kristinusko en kuulu mihinkään lahkoon.En ole myöskään sanonut, että olen erehtymätön asioissa, vaan sellainen ihminen joka on elämässään oppinut, ottanut opikseen.
Ateistit ovat sekaisin lupausten kanssa. He sanovat, että Raamatun lupaukseen uskoville kuoleman jälkeisestä elämästä ei ole takeita. Tällä selityksellä puolustellaan ateismia. Selitys ei kelpaa. Vaikka ei olisikaan takeita, niin on järkevämpi luottaa siihen, joka antaa lupauksen paremmasta elämästä, kuin uskoa ateismiin , joka jo etukäteen ilmoittaa, että mitään parempaa ei ole luvassa kuoleman jälkeen. Sitä paitsi jokainen uskova tietää varmasti, että hänellä on iankaikkinen elämä.
Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskovainen.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh.3:16)"Ateisti ei pety vaan elää luonnollisen elämän ja saa rauhallisen kuoleman kun ei ole helvetinpelkoa riesana. "
Kyse on katteettomasta lupauksesta.
"Uskovainen on usein tullut huijatuksi katteettomilla lupauksilla koko ikänsä. Kuoleman hetkellä tajuaa että samalla tavalla ne luut maatuu hänelläkin ja "sielu" on vai hiipuvia sähköimpulsseja aivoissa. Sorit siitä"
Uskovalla on Jumalan sana takeena, joten kyse ei ole katteettomasta lupauksesta. Sitä paitsi, ihminen, joka kuolee uskovana ei koskaan menetä mitään ateistiin verrattuna, pitivätpä lupaukset paikkansa tahi eivät. Mutta jos Raamatun lupaukset pitävät paikkansa, kuten uskomme, niin uskova voittaa iankaikkisen elämän, mutta ateisti joutuu iankaikkiseen kadotukseen.
Siksi ei koskaan kannata olla ateisti, vaan uskovainen.- a-----a
Toinen opportunisti.
Ateistit hokevat, että Raamatun lupaukset iankaikkisesta elämästä olisivat katteettomia. Eihän ne mitenkään voi olla katteettomia, kun ne Jumala on itse ne Raamatussa antanut. Ateisteilla itsellään ei ole mitään, mihin he perustaisivat omat väitteensä. Heidän kaikki väitteensä siitä, että elämä päättyy fyysiseen kuolemaan, on 100%:sti ilman mitään katetta.
Ihmisen ylivoimaisesti tärkein asia on se, missä hän viettää iäisyytensä. Siksi siihen pitää suhtautua vakavasti, eikä uskoa sokeasti jumalattomien tiedemiesten tai uskosta osattomien filosofien väitteisiin. He eivät ole mitään asiantuntijoita sanomaan mitään kuoleman jälkeisistä tapahtumista. Ainoastaan Jumala voi antaa vastauksen kuoleman jälkeisiin tapahtumiin. Siksi vain Hänen sanansa on totuus.
Sitä paitsi, jos ateisti pitäisi paikkansa eli Jumalaa ei olisi olemassa, silloin ei olisi myöskään elämän antajaa olemassa. Silloin ei voitaisi edes puhua elämästä ja kuolemasta eikä mistään muustakaan. Silloin ei olisi ateistejakaan. Näin ateismi kumoaa itse itsensä ja oman olemassaolonsa. Siksi koko ateismi-käsite on täysin järjetön itsensä kanssa ristiriidassa oleva maailmankatsomus.- a-----a
Merkityksetöntä sanahelinää.
- jfgmghm
Jos lupaan sinulle jotain mitä en pysty toteuttamaan niin en ole tehnyt sinulle mitään palvelusta.
- Tyhjät_arvat
Voihan sitä lupailla kaikenlaista, kun ei joudu niitä lupauksiaan "lunastamaan", kun ei ole enää ketään vaatimassa. Sen sijaan mummojen perinnöillä voi toteuttaa kaikenlaista uskonveljien kanssa harrastekerhon piikkiin.
- pajes
Ateisti ei ymmärrä sellaista asiaa, että mitä jos maailma ja ihmiset on tehty jo ennenkuin tämä maailma luotiin kävi lisääntymään .Raamattukin olisi kirjoitettu jo ennen luomista.Tiede jos selittää sen että dinosaurukset olisivat olleet 160 miljoonaa vuotta sitten,mites on alkuräjähdyksen laita.Tiede itsessääkin sotii jo ateismia vastaan.Olkoon se miten vaan, Jumala on kuitenkin luonut kaiken.
- sdfgasfgasdfg
Saisiko saman suomeksi?
- jaksaajaksaaolereipas
"mitä jos maailma ja ihmiset on tehty jo ennenkuin tämä maailma luotiin kävi lisääntymään"
-Mitäs tämä tarkoittaa ja miten olet päätynyt siihen?
"Raamattukin olisi kirjoitettu jo ennen luomista."
-?
"Tiede jos selittää sen että dinosaurukset olisivat olleet 160 miljoonaa vuotta sitten,mites on alkuräjähdyksen laita."
-Iso kivi, joka tippui taivaalta aloitti dinosauruksien sukupuuton n. 60 miljoonaa vuotta sitten.
-Alkuräjähdys/aika-avaruuden laajentuminen alkoi noin 14 miljardia vuotta sitten.
-Molempien tapahtuminen syntymisestä on tehty aika hyviä päätelmiä, koska niistä päätelmistä on tieteellisiä todisteita.
-Kumpikaan tapahtuma ei vaadi välttämättä mitään Jumalaa. Ainakaan mitään todistetta sellaisen olemassaolosta tai vaikutuksesta ei ole. Kumpikin tapahtuma voidaan selittää ilman Jumalaa.
"Tiede itsessääkin sotii jo ateismia vastaan."
-Tiede tutkii ja selittää asioita, ateismi tarkoittaa vain uskon puuttumista. - pajes
jaksaajaksaaolereipas kirjoitti:
"mitä jos maailma ja ihmiset on tehty jo ennenkuin tämä maailma luotiin kävi lisääntymään"
-Mitäs tämä tarkoittaa ja miten olet päätynyt siihen?
"Raamattukin olisi kirjoitettu jo ennen luomista."
-?
"Tiede jos selittää sen että dinosaurukset olisivat olleet 160 miljoonaa vuotta sitten,mites on alkuräjähdyksen laita."
-Iso kivi, joka tippui taivaalta aloitti dinosauruksien sukupuuton n. 60 miljoonaa vuotta sitten.
-Alkuräjähdys/aika-avaruuden laajentuminen alkoi noin 14 miljardia vuotta sitten.
-Molempien tapahtuminen syntymisestä on tehty aika hyviä päätelmiä, koska niistä päätelmistä on tieteellisiä todisteita.
-Kumpikaan tapahtuma ei vaadi välttämättä mitään Jumalaa. Ainakaan mitään todistetta sellaisen olemassaolosta tai vaikutuksesta ei ole. Kumpikin tapahtuma voidaan selittää ilman Jumalaa.
"Tiede itsessääkin sotii jo ateismia vastaan."
-Tiede tutkii ja selittää asioita, ateismi tarkoittaa vain uskon puuttumista.Tuskimpa tiede tietäisi iäisyydestä mitään, jos raamattua ei olisi ollut.Itsekkin kirjoitit ei välttämättä vaadi Jumalaa,mutta jos se onkin Jumala ,niinkuin onkin kaiken luonut.Eli tarkoitan, sitä että kaikki olisi luotu jo etukäteen ja ihmiset ainoastaan täyttäisivät sen.Iänkaikkisuus on kuitenkin olemassa ,sen takia tämä elämä täällä on vaan välietappi,ihmisiä opetetaan johonkin suurempaan.
- evokkimonsteri
pajes kirjoitti:
Tuskimpa tiede tietäisi iäisyydestä mitään, jos raamattua ei olisi ollut.Itsekkin kirjoitit ei välttämättä vaadi Jumalaa,mutta jos se onkin Jumala ,niinkuin onkin kaiken luonut.Eli tarkoitan, sitä että kaikki olisi luotu jo etukäteen ja ihmiset ainoastaan täyttäisivät sen.Iänkaikkisuus on kuitenkin olemassa ,sen takia tämä elämä täällä on vaan välietappi,ihmisiä opetetaan johonkin suurempaan.
Uskomuksellisuus ja tieteellisyys on ihan loogisia vaiheita kehittyvässä ihmiskunnassa. Yritä asettua 30000 vuotta sitten eläneen karvaranteen asemaan. Tietotasosi on erittäin heikkoa, tukkajouhet piiskaa silmiä, otsa on matala mutta jyrkkä ja raavit puun karahkalla jätökset perskarvoistasi, mutta olet kuitenkin älyllisesti jo niin kehittynyt, että osaat luoda käsitteitä ja kommunikoida. Nyt jos pystyt hahmottamaan tämän, niin oivallat, että kaikkeuden mysteerejä ei pystytty järkeilemään tai perustelemaan tietoperusteisesti. Ja koska luot kuitenkin käsitteitä, ne syntyy tässä tapauksessa vaistonvaraisesti. Näitä käsitteitä hakattiin kiveen ja saveen, maalattiin erilaisille pinnoille, kirjoiteltiin papyrukselle, kankaalle ja nahalle, kerrottiin samoja tarinoita isältä pojalle... tuhansien vuosien ajan, ja lopulta valitut uskomukset iskettiin kansien väliin ja brändättiin mm. kristinuskoksi (osa VT:sta kirjoitettiin n. 1000 vuotta ennen kristinuskoa). Näistä käsitteistä muodostui silloin uskottava todellisuuskäsitys, joka määritteli sen ajan ihmisille vastaukset miksi ja miten. Kun puhutaan todellisuuskäsityksistä, niin ehkä tässä vaiheessa hahmotat ongelman suuruuden? Muinaiset ihmiset ymmärsivät maailman syntyneen tai luodun sellaiseksi kuin he sen näkivät. Se mysteeri menneestä, jota he eivät nähneet, löytyy sepitteinä noista em. mediavälineistä. Todellisuus oli siis täysin keinotekoista. Uskomuksellista luonnonkokemusta.
Kaikki mitä kommenteissasi tarjoilet on uskomuksellista, kuvitelmaa, mutua, mikä kertoo sen, että elät vahvasti noissa "mitä jos...?" sfääreissä irti siitä todellisuudesta, mitä nykyaika tarjoaa tiedon kautta. Jumalista ja luomisista ei ole havaintoja. Evoluutiosta on. - pajes
evokkimonsteri kirjoitti:
Uskomuksellisuus ja tieteellisyys on ihan loogisia vaiheita kehittyvässä ihmiskunnassa. Yritä asettua 30000 vuotta sitten eläneen karvaranteen asemaan. Tietotasosi on erittäin heikkoa, tukkajouhet piiskaa silmiä, otsa on matala mutta jyrkkä ja raavit puun karahkalla jätökset perskarvoistasi, mutta olet kuitenkin älyllisesti jo niin kehittynyt, että osaat luoda käsitteitä ja kommunikoida. Nyt jos pystyt hahmottamaan tämän, niin oivallat, että kaikkeuden mysteerejä ei pystytty järkeilemään tai perustelemaan tietoperusteisesti. Ja koska luot kuitenkin käsitteitä, ne syntyy tässä tapauksessa vaistonvaraisesti. Näitä käsitteitä hakattiin kiveen ja saveen, maalattiin erilaisille pinnoille, kirjoiteltiin papyrukselle, kankaalle ja nahalle, kerrottiin samoja tarinoita isältä pojalle... tuhansien vuosien ajan, ja lopulta valitut uskomukset iskettiin kansien väliin ja brändättiin mm. kristinuskoksi (osa VT:sta kirjoitettiin n. 1000 vuotta ennen kristinuskoa). Näistä käsitteistä muodostui silloin uskottava todellisuuskäsitys, joka määritteli sen ajan ihmisille vastaukset miksi ja miten. Kun puhutaan todellisuuskäsityksistä, niin ehkä tässä vaiheessa hahmotat ongelman suuruuden? Muinaiset ihmiset ymmärsivät maailman syntyneen tai luodun sellaiseksi kuin he sen näkivät. Se mysteeri menneestä, jota he eivät nähneet, löytyy sepitteinä noista em. mediavälineistä. Todellisuus oli siis täysin keinotekoista. Uskomuksellista luonnonkokemusta.
Kaikki mitä kommenteissasi tarjoilet on uskomuksellista, kuvitelmaa, mutua, mikä kertoo sen, että elät vahvasti noissa "mitä jos...?" sfääreissä irti siitä todellisuudesta, mitä nykyaika tarjoaa tiedon kautta. Jumalista ja luomisista ei ole havaintoja. Evoluutiosta on.Tais mennä näköjään koko juttu sinulla ohi.Mitä jos on ajateltu ateistin puolesta, koska te olette niin varmoja siintä ,että Jumala ei ole olemassa.Minä kyllä tiedän sen, Jumala on olemassa.Tiede on täysin turhaa, koska se tulee turhaksi,sen takia koska kaikki täällä maanpäällä on häipyvää ei pysyvää.Jumala minkä ihmiselle antaa, vaikka olet maan päällä eli aidon rakkauden, se ei häivy koskaan koska se on ikuista.Ateistin pirpanat saa väittää vaikka kuinka.Jeesus tuli maan päälle syntisiä varten,niin kauan kuin täällä maan päällä on yksikään joka häneen uskoo, on toivoa pelastua.Tiedättekö täällä muuten mikä on maanpäällinen helvetti?
- uskonhintaonkova
Et voi olla kristitty jos et maksa kirkollisveroa, eli siinä se hegellisyyden ja uskon hinta. Työssä käyvän pitää maksaa ollakseen uskovainen. Ei kyllä ole oikein.
Uskovaisen vauva kuolee onko se jumalan tahto, ateistin vauva kuolee onko se jumalan tahto. Aiheutunnut suru on ikuista ja jumala ei saa anteeksi. Toisaalta eihän murhaaja pyydä anteeksi. Sairas peto mikä leikkii sieluilla. Saatana ja jumala asuu saman katon alla.- pajes
Minä olen täysin erimieltä tuosta kun sanot että ihmisen pitäs maksaa kirkollisveroa,ennenkuin on uskovainen.Lapsen kuolemalla,en usko että Jumalan tahto , vaan sen ihmisen elämä vaan tulee täyteen.Tai sit katsotaan kuinka paljon rakastat lastasi ja kuinka paljon olet valmis tekemään sen puolesta.Minulla itselläni oli taas pojalla sellainen synnytys ja raskauden aikana sellaisia ongelmia, että se ei olisi ilman Jumalan apua selvinnyt mitenkään.Jouduin monta kertaa polvillani rukoilemaan,Jumala ajaa oman tahtonsa läpi"sen takiahan sanotaan että tapahtukoon sinun tahtosi".
Yritä edes kirjoittaa ymmärrettävää suomea.
"Minulla itselläni oli taas pojalla sellainen synnytys..."
Onko sonni ruvennut poikimaan, vai miten pojalla on voinut olla synnytys? Lue hyvä ihmien tekstisi edes kertaalleen läpi, ennen kuin painat "lähetä" nappia. Nykyisestä ulosannistasi ei saa selvää ryssän pappikaan.- pajes
agnoskepo kirjoitti:
Yritä edes kirjoittaa ymmärrettävää suomea.
"Minulla itselläni oli taas pojalla sellainen synnytys..."
Onko sonni ruvennut poikimaan, vai miten pojalla on voinut olla synnytys? Lue hyvä ihmien tekstisi edes kertaalleen läpi, ennen kuin painat "lähetä" nappia. Nykyisestä ulosannistasi ei saa selvää ryssän pappikaan.Sori täs kiirees jää sanojakin näköjään pois, pojan äidillä oli vaikea synnytys.
- pajes
Pojan isällä oli myös raskas synnytys. Ei ollut käynyt kakalla viikkoon.
Ihmiskunta on matkalla kohti iankaikkista kadotusta, koska se ei ota vastaan ilmaista pelastusta ja iankaikkista elämää. Esim. ateistit eivät halua vastaanottaa tätä lahjaa. Heidän mielestään Raamattu antaa katteettomia lupauksia iankaikkisesta elämästä kuoleman jälkeen.
Kyse on eriskummallisesta logiikasta. Saman logiikan mukaan henkilön, joka yrittää pelastautua putoavasta lentokoneesta laskuvarjolla, ei kannata vetää laskuvarjon kahvasta, koska ei ole katetta sille, että laskuvarjo avautuu.
Samoin, ateistien logiikan mukaan, hädässä olevan henkilön ei kannata huutaa apua, koska ei ole katetta, että apu on saatavilla.- Mark5.eikirj
Mitä teismi lupaa ihmiselle, kun ihminen kuolee fyysisesti tästä maailmasta? Vastaus: EI MITÄÄN! Ei OLE MITÄÄN VARMAA hihhulien lupauksista
Siksi ei koskaan kannata olla teisti - uskovainen kristitty! "Ihmiskunta on matkalla kohti iankaikkista kadotusta..."
Mark hyvä. Jos Jumalasi on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, niin näinhän Hän oli suunnitellut käyvän. Jos taas suurinta osan ihmiskunasta ei ole tarkoitettu Jumalasi mielestä kärsimään iankaikkisesti Helvetin tulessa, on Jumalasi ollut kyvytön tunari käynistäessään luomisprosessin, joka vei ihmiskunnan enemmistön Helvetin tuleen. .
Olisi ollut paljon parempi jättää maailma kokonaan luomatta, kuin tuomita miljardeja ajattelevia ja tuntevia ihmisiä ikuiseen kidutukseen.
Jumalasi on maailmankaikkeuden pahin despootti.- heshes
"koska ei ole katetta sille, että laskuvarjo avautuu"
Jep, ja täyttä mielikuvitusta olevan laskuvarjon toimintavarmuus on pyöreä nolla. - pajes
agnoskepo kirjoitti:
"Ihmiskunta on matkalla kohti iankaikkista kadotusta..."
Mark hyvä. Jos Jumalasi on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, niin näinhän Hän oli suunnitellut käyvän. Jos taas suurinta osan ihmiskunasta ei ole tarkoitettu Jumalasi mielestä kärsimään iankaikkisesti Helvetin tulessa, on Jumalasi ollut kyvytön tunari käynistäessään luomisprosessin, joka vei ihmiskunnan enemmistön Helvetin tuleen. .
Olisi ollut paljon parempi jättää maailma kokonaan luomatta, kuin tuomita miljardeja ajattelevia ja tuntevia ihmisiä ikuiseen kidutukseen.
Jumalasi on maailmankaikkeuden pahin despootti.Mistä sinä tiedät millaista taistelua hyvä ja paha henki taistelee.Alunperinhän oli maailma tarkoitus varmaan luoda hyväksi.Pelastautumisesta sen verran onhan mahdollista että kaikki pelastuu,Jumalalle on kaikki mahdollista, mutta ihmiselle ei.Sekin on mahdollista, että paholainen ja sen kannattajat todellakin tuomitaan ikuiseen helvettiin ja se on sitten aivan oikein, jos niin käy.Näitä asioita kun ei varmasti kukaan tiedä,Jumala kuitenkin on olemassa ja samoin Jeesus Kristus.
- TyhmäPaimenPoika
agnoskepo kirjoitti:
"Ihmiskunta on matkalla kohti iankaikkista kadotusta..."
Jumalasi on maailmankaikkeuden pahin despootti." Mark hyvä. Jos Jumalasi on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, niin näinhän Hän oli suunnitellut käyvän. "
Tää sun väite ei kyl pidä välttämättä paikkansa... Eikös se et " suunnittelee asioiden menevän tietyllä tavalla " oo ihan eri asia ku se et " ennalta tietää asioiden menevän tietyllä tavalla " ? Ehkä Jumala ei suunnitellut niin vaan tiesi ennalta?
" Jos taas suurin
ta osan ihmiskunasta ei ole tarkoitettu Jumalasi mielestä kärsimään iankaikkisesti Helvetin tulessa, on Jumalasi ollut kyvytön tunari käynistäessään luomisprosessin, joka vei ihmiskunnan enemmistön Helvetin tuleen. .
Ehkä Jumala ei halunnu luoda ihmisestä jotain robotin kaltasta vaan halus antaa ihmiselle oman tahdon ja vapauden valita? Olisko se parempi et Jumala pakottais ihmiset seuraamaan Jeesusta ni sillonhan kaikki pelastuis?
" Olisi ollut paljon parempi jättää maailma kokonaan luomatta, kuin tuomita miljardeja ajattelevia ja tuntevia ihmisiä ikuiseen kidutukseen. "
Raamatun mukaan Jumala ei lähettäny poikaansa tuomitsemaan... Mun ymmärtääkseni sulla on valinnan vapaus... Sä voit antaa sun elämän Jumalalle tai sit sä voit olla antamatta...
Ihmiskunta on matkalla kohti iankaikkista kadotusta, koska ottaa vastaan ilmaista pelastusta ja iankaikkista elämää. Esim. Kristityt eivät halua vastaanottaa tätä lahjaa. Heidän mielestään isiksen neitit antaa katteettomia lupauksia iankaikkisesta elämästä kuoleman jälkeen. Ja äpih, päinvastoin. Siitähän se sota syttyy - m uttei sammu vaikka ateistitkin yrittäisi taivutella uskovaiset toisia ihmisiä kunnoitamaan
Kyse on eriskummallisesta hihhlulien logiikasta. Saman logiikan mukaan henkilön, joka yrittää pelastautua putoavasta lentokoneesta laskuvarjolla, ei kannata vetää laskuvarjon kahvasta, koska ei ole katetta sille, että laskuvarjo avautuu. Jumalahan sen päätää ,jos ns. Kämmeneltä ololtaan kerkeää, fap fap fap
Samoin, palstan evankelist Luterlais-logiikan mukaan, hädässä olevan henkilön ei kannata huutaa apua, koska ei ole katetta, että Jumalan apu on saatavilla.
Tempaisen Jumalan vesiliirtoon taivaankannelta, huutaako Hän apua kun maankamara lähestyy? Vai Saapuuko Herra maahan? Lentääkö littanaksi?- pajes
Mitäs ateisti sit sanoo, että jos uskovaiset ovatkin oikeassa ja te väärässä.Raamattu varoittaa ihmisiä jos ei ihmiset hyvät tee parannusta olemme tuhon omia.Sen takia pyydän, että ihmiset antaisivat kirkot olla rauhassa, eivätkä kävisi vihkimään homoja.Miksi homot , naispapit ja teitä vihkimään suostuvat papit, ette voi tehdä omaa juttuanne kokonaan, saisitte tehdä sitten niinkuin haluatte asioittenne kanssa.En todellakaan ymmärrä.
- pajes
Jos korostan JOS.
Sitäpaitsi Jumala sallii siis SALLI homohäät, eikä tämä ole Sattumaa.
Juirikin nnyt, Jumala ottaa peräsuoleensa suurta siitintä ja on Taivaassa sen voimasta
Toivoisin, etteivät ahdasmieliset HIKEÄÄN nuuskivat Luterilaisjuopot alkaisi vihata Jumalan tahtoa toteuttavaa kirkkoa homohäissä!
TERVETULOA HOMOT, JUMALAN LAPKSISI AMEN - pajes
pajes kirjoitti:
Jos korostan JOS.
Sitäpaitsi Jumala sallii siis SALLI homohäät, eikä tämä ole Sattumaa.
Juirikin nnyt, Jumala ottaa peräsuoleensa suurta siitintä ja on Taivaassa sen voimasta
Toivoisin, etteivät ahdasmieliset HIKEÄÄN nuuskivat Luterilaisjuopot alkaisi vihata Jumalan tahtoa toteuttavaa kirkkoa homohäissä!
TERVETULOA HOMOT, JUMALAN LAPKSISI AMENEn usko siihen että homot tulevat saamaan Jumalan siunausta,koska homoliitot ovat raamattua vastaan, luterilaiset tekevät kokonaan uuden jutun sit.Sen takia se jos sana,olen ajatellut ateistin puolelta sen, koska olette niin itsevarmoja siintä että Jumalaa ei ole olemassa, vaikka se on olemassa.Minä vaikka kirkkoon kuulun, niin kirkon ovia en sen jälkeen enää avaa jos homoja käyvät vihkimään.Etsin sitten sellaisen papin joka ei vihi homoja ja on mies pappi ja tunnistan sen oikeaksi.Onneksi ihminen pystyy olemaan uskovainen, vaikka ei kirkossa käykkään.
- pajes
Kuka kävisi kirkossa ennään nyt? Lisään edelliseeni.. siinä penkillä on saattanut istua uskovainen homo juuri äsken
- sejap
pajes kirjoitti:
Kuka kävisi kirkossa ennään nyt? Lisään edelliseeni.. siinä penkillä on saattanut istua uskovainen homo juuri äsken
Trolli on trolli ei se miksikään muutu.Niin mistä sitä tietää, mutta totuus on kuitenkin se, että jos papit kirkossa käyvät totuuksia saarnaamaan ,veikkaan että asiat muuttuisivat monelta osin.Ihmisen jos kuuluisi Jeesuksen kaltaiseksi tulla,tuskin Jeesus kuitenkaan homo olisi,en usko koska silloin pitäisi Raamatussa myöskin lukea, että miesten kuuluu yhtyä mieheen, samoin naisen naiseen.Enkä minä homona kyllä ainakaan kirkossa menisi naimisiin, se olisi aivan varma.Se olisi elämässäni se viimeinen virhe,myöskin jos olisin pappi, en todellakaan menisi vihkimään samaa sukupuolta olevia, koska papeillakin on vastuu.
- pirumerrassa
Uskoohan lapsetkin Joulupukkiin, jos et ole kiltisti et saa lahjoja. Tuhmat saa risuja.
Sama logiikka kuin uskonnoissa. Toiset vaan ymmärtävät että se on satua millä hallitaan lapsia/hyväuskoisia/yksinkertaisia.- pajes
Olen aina sanonut sen, että kun muuten ei ihmisille asiat mene perille, sit ne menee kantapään kautta.Ateistit ovat juuri sellaisia,murrosikäisiä,eli ei uskota mitään,sit kun elämä käy kouluttamaan, asiat muuttuu.
- pajes
Ja olen perusteleva: typerä****
He sit viisastuvat ja jättävät Jeesuksen. Pallejaan nuuskivat Luterilaiset olen saanut kunnon veronmaksajiksi. Kuinka typriä voitvat ihmiset uskossa olla? En tajua epäuskoisia hienn-nuuskijoita eli Luterilaisia. AIna palstalla vihaisena tai seksinpuutteessa kuten alias JumalanLapsiOikea.
Kuulin hänen lopettaneen evankeloimisen ja mieltyneen seksiin. - sejap
pajes kirjoitti:
Ja olen perusteleva: typerä****
He sit viisastuvat ja jättävät Jeesuksen. Pallejaan nuuskivat Luterilaiset olen saanut kunnon veronmaksajiksi. Kuinka typriä voitvat ihmiset uskossa olla? En tajua epäuskoisia hienn-nuuskijoita eli Luterilaisia. AIna palstalla vihaisena tai seksinpuutteessa kuten alias JumalanLapsiOikea.
Kuulin hänen lopettaneen evankeloimisen ja mieltyneen seksiin.Trolli olet säälittävä.Trolli aika hyvin perustelet itseäsi, että olet typerä.
- uskomatonmies
pajes kirjoitti:
Olen aina sanonut sen, että kun muuten ei ihmisille asiat mene perille, sit ne menee kantapään kautta.Ateistit ovat juuri sellaisia,murrosikäisiä,eli ei uskota mitään,sit kun elämä käy kouluttamaan, asiat muuttuu.
Jos ateisti on murrosikäinen niin silloinhan uskovaiset ovat kehitysvammaisia lapsia.
Kyllä raamatun kirjoittaja nauraisi haudassaan kun tietäisi miten hyvin satu kirjan soopa uppoaa typeryksiin.
Ettekö oikeasti käsitä että uskonnoilla vain rahastetaan ja haalitaan valtaa. - pajes
uskomatonmies kirjoitti:
Jos ateisti on murrosikäinen niin silloinhan uskovaiset ovat kehitysvammaisia lapsia.
Kyllä raamatun kirjoittaja nauraisi haudassaan kun tietäisi miten hyvin satu kirjan soopa uppoaa typeryksiin.
Ettekö oikeasti käsitä että uskonnoilla vain rahastetaan ja haalitaan valtaa.No se on sinun ajatteluasi,asiat ovat aivan toisin.Miten selität sen ,että toinen ihminen saa tehdä pahaa niin paljon kuin haluaa eikä sille tule syyllisyydentuntoa ja toiset kun tekevät vähänkin pahaa, sydän käy syyttämään heti.Siihenkin on selvä vastaus.Aatteleppa ihan ite.
- hahahaaaa
Tekee pahaa? Voitko selvittää. On aikas laaja käsite.
Onko se pahaa jos ei pese käsiä wc käynnin jälkeen -> kadotukseen.
Heität roskan maahan -> kadotukseen.
Et maksa laskua ajoissa ->kadotukseen.
Ajat yli nopeutta ->kadotukseen.
Runkkaat ->kadotukseen.
Eikös teillä uskovaisilla koko eletty elämä ole yhtä kiirastulta kun pitää varoa ettei vaan lipsahda kadotukseen.
Kyllä te olette typeriä urpoja. - pajes
hahahaaaa kirjoitti:
Tekee pahaa? Voitko selvittää. On aikas laaja käsite.
Onko se pahaa jos ei pese käsiä wc käynnin jälkeen -> kadotukseen.
Heität roskan maahan -> kadotukseen.
Et maksa laskua ajoissa ->kadotukseen.
Ajat yli nopeutta ->kadotukseen.
Runkkaat ->kadotukseen.
Eikös teillä uskovaisilla koko eletty elämä ole yhtä kiirastulta kun pitää varoa ettei vaan lipsahda kadotukseen.
Kyllä te olette typeriä urpoja.Lähimmäisiäsi kohtaan teet vääryyttä.Kyl sinäkin vaikka kuule varastelet kaupasta, teet kauppiasta kohtaan vääryyttä.Aika outo tapaus todellakin olet, jos et tajua tuollasta.Toisia kyllä olet valmis haukkumaan urpoksi, vaikka itse olet juuri sitä mitä kirjoitit.Tiedätkö muuten mikä on maanpäällinen helvetti?
- näin.se.on
Uskovaiset tarjoavat kuoleville vain paskapuhetta.
He kyllä tietävät sen itsekin.- pajes
No se on sinullekkin sitten ilmoitettu asia.Silloin jokainen kantaa oman vastuunsa teoistaan,varoitettu on.
- näin.se.on
pajes kirjoitti:
No se on sinullekkin sitten ilmoitettu asia.Silloin jokainen kantaa oman vastuunsa teoistaan,varoitettu on.
Haista sinä taikauskosi kanssa pitkä paska!!! Sinäkin kuolet kuollessasi ja se siitä.
- pajes
näin.se.on kirjoitti:
Haista sinä taikauskosi kanssa pitkä paska!!! Sinäkin kuolet kuollessasi ja se siitä.
Niinhän sitä moni ajattelee ,niin kuin sinäkin että kaikki loppuu.Mutta,mutta ei se välttämättä niinkään ole.
- näin.se.on
pajes kirjoitti:
Niinhän sitä moni ajattelee ,niin kuin sinäkin että kaikki loppuu.Mutta,mutta ei se välttämättä niinkään ole.
Kaikki uskovaiset loppuvat kuollessaan. Niin sinäkin. Tulet näkemään.
- pajes
näin.se.on kirjoitti:
Kaikki uskovaiset loppuvat kuollessaan. Niin sinäkin. Tulet näkemään.
Teillä saa olla uskominen sillai, että elämä päättyy tähän elämään,ehkä se elämä teillä päättyy niinkuin uskotte.Meillä uskovaisilla jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, elämä jatkuu.Usko,Toivo ja Rakkaus.
- näin.se.on
pajes kirjoitti:
Teillä saa olla uskominen sillai, että elämä päättyy tähän elämään,ehkä se elämä teillä päättyy niinkuin uskotte.Meillä uskovaisilla jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, elämä jatkuu.Usko,Toivo ja Rakkaus.
"Meillä uskovaisilla ...elämä jatkuu."
Elämänne jatkuu vain kuolemaanne saakka, vaikka uskoisitte puhuvaan aasiin. Ei kukaan tuollaisia narsisteja jaksaiksi ikuisesti katsella. - TyhmäPaimenPoika
näin.se.on kirjoitti:
" Sinäkin kuolet kuollessasi ja se siitä. "
No tottakai sen on pakko kuolla kuollessaan. Eihän se voi elää kuolessaan? Vai voiko? - näin.se.on
" Sinäkin kuolet kuollessasi ja se siitä. "
No tottakai sen on pakko kuolla kuollessaan. Eihän se voi elää kuolessaan? Vai voiko?Silloin kun hän kuolee, hän kuolee.
Turhaa olemattoman persettä nuolee.
- ainavoiluvata
Persutkin esiintyi melkein jumalina ennen eduskuntavaaleja ja lupasivat köyhille paratiisia jos heitä äänestää.
No miten kävi? Kannattiko uskoa sokeasti? Mietipä sitä...Poliitikot on mahdollisimman kaukana jumalista.
- Mistä tietää että poliitikko valehtelee?
- Sen suu liikkuu.- pajes
No se on sinullekkin sitten ilmoitettu asia.Silloin jokainen kantaa oman vastuunsa teoistaan,varoitettu on. Mistä tietää että Bebebebe
valehtelee
- Se kirjoittelee, tai kristinuskoa arvostelee - sejap
pajes kirjoitti:
No se on sinullekkin sitten ilmoitettu asia.Silloin jokainen kantaa oman vastuunsa teoistaan,varoitettu on. Mistä tietää että Bebebebe
valehtelee
- Se kirjoittelee, tai kristinuskoa arvosteleeTrolli etkö parempaan pysty kuin toisten nim.kirjoittelee
- Epäjumalienkieltäjä
Bebebebe kirjoitti:
Poliitikot on mahdollisimman kaukana jumalista.
- Mistä tietää että poliitikko valehtelee?
- Sen suu liikkuu.<<- Mistä tietää että poliitikko valehtelee?
- Sen suu liikkuu. >>
Ja mikä olikaan se ratkaiseva ero kiihkouskovaiseen? Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
<<- Mistä tietää että poliitikko valehtelee?
- Sen suu liikkuu. >>
Ja mikä olikaan se ratkaiseva ero kiihkouskovaiseen?Kiihkoilija ei ole se, joka kertoo tosiasian, kuten vaikkapa sen että Jumala on olemassa. Kiihkoilija on se, joka ennakkoluulojensa vallassa tuomitsee ja leimaa toisen, hyökkää hänen kimppuunsa. Eli sinä ja toverisi.
- pajes
No se on teidän ongelmanne,olkaa uskossanne.
Hyvin summaat Luterlaisuuden sisällön, siitä plussaa½! - sejap
pajes kirjoitti:
No se on teidän ongelmanne,olkaa uskossanne.
Hyvin summaat Luterlaisuuden sisällön, siitä plussaa½!Trolli
- Hahhaihahhaijaaa
Kristinuskon nimissä lupaillan "taivasta", vaikka opin mukaan kaikki kuolleet ovat kuolemalla kuolleita haudoissaan... "Venaavat" Jeesuksen toista tulemista... Vasta kun pasuuna on soinut, kuolleet herätetään ja heidät jaetaan vuohiin ja lampaisiin... Toiset venanneet jo pian 2000 vuotta.
- lopettakaa_valehtelu
Ihminen joka lupaa jotain kuolevalle ihmiselle tuonpuoleiseen ylittää valtuutensa - VALEHTELEE. Eikös valehtelu olekaan syntiä?
- pajes
Raamatusta kun se on totuus, silloin se ei ole valehtelua.Raamattu on Jumalan sanaa ja sitä kuuluu levittää maailmalle.Jeesukseen Kristukseen uskoville on luvattu iänkaikkinen elämä raamatun mukaan, silloin ei ole valehtelua.
- pjsea
pajes kirjoitti:
Raamatusta kun se on totuus, silloin se ei ole valehtelua.Raamattu on Jumalan sanaa ja sitä kuuluu levittää maailmalle.Jeesukseen Kristukseen uskoville on luvattu iänkaikkinen elämä raamatun mukaan, silloin ei ole valehtelua.
Raamattu on ihmisten sepittämää soopaa eli valetta. Jumala voisi kaikkivoivana kirjoittaa ihan itse oman sanansa, jos olisi olemassa.
- pajes
pjsea kirjoitti:
Raamattu on ihmisten sepittämää soopaa eli valetta. Jumala voisi kaikkivoivana kirjoittaa ihan itse oman sanansa, jos olisi olemassa.
No se on teidän ongelmanne,olkaa uskomatta.
- pjsea
pajes kirjoitti:
No se on teidän ongelmanne,olkaa uskomatta.
Ei , se ongelma on teillä narsisteilla. Luuloistanne huolimatta ette ole niin erinomaisia, että teidät pitäisi säilyttää ikuisesti.
- sejap
pjsea kirjoitti:
Ei , se ongelma on teillä narsisteilla. Luuloistanne huolimatta ette ole niin erinomaisia, että teidät pitäisi säilyttää ikuisesti.
No sen aika näyttää sitä ei ateistikaan tiedä kuinka käy.
- pjsea
sejap kirjoitti:
No sen aika näyttää sitä ei ateistikaan tiedä kuinka käy.
Kyllä tietää. Miljardit kuolleet ovat todiste siitä, että ihminen kuolee kuollessaan. Jos tuo ei mene uskovaisen kaaliin, ei sinne mene mikään muukaan. Se on niin täynnä paskaa, ettei sinne muuta enää mahdu.
pjsea kirjoitti:
Kyllä tietää. Miljardit kuolleet ovat todiste siitä, että ihminen kuolee kuollessaan. Jos tuo ei mene uskovaisen kaaliin, ei sinne mene mikään muukaan. Se on niin täynnä paskaa, ettei sinne muuta enää mahdu.
Totta kai ihminen kuolee kuollessaan. Materia maatuu, mutta henki kohoaa taivaaseen. Ei ihmisestä jää mitään jäljelle, ei narsismista jää mitään. Sielu on kuolematon, ikuinen.
- pajes
pjsea kirjoitti:
Et todellakaan mene lihalla mihinkään,ei kukaan sitä olekkaan väittänyt.
- pjsea
Bebebebe kirjoitti:
Totta kai ihminen kuolee kuollessaan. Materia maatuu, mutta henki kohoaa taivaaseen. Ei ihmisestä jää mitään jäljelle, ei narsismista jää mitään. Sielu on kuolematon, ikuinen.
"Sielu on kuolematon, ikuinen."
Se on vain sinun typerä väitteesi. Kaikki miljardit kuolleet ovat valehtelustasi huolimatta kuolleet. Heitä ei enää ole.
- Mitä.pannaan
Mitä tänään luvataan?
Olisiko hernesoppapäivänä tarjolla seitsemän neitsyttä ja ikuinen seisokki niiden hoiteluun?
Saako torstaisin jälkiruoaksi kakkosta vielä toiselle kierrokselle. - olemix
Mitä ateismi lupaa ihmiselle, kun ihminen kuolee fyysisesti tästä maailmasta? Vastaus: EI MITÄÄN!
Mitäpä kuolleelle voi luvata.
Kuolleita muistellaan ja kukin läheisimpiä tuntemiaan. Tieteen tai taiteen persoonien jalanjälki jää elämään heidän saavutuksissaan.
Voihan sairaalle ihmiselle sanoa; kuoltuasi olet terveempi kuin koskaan.
Biologia: Elollinen elää ympäristöstään saadun ravinnon varassa. Lajit synnyttävät jälkeläisiä ja jotka ovat tuomitut kuolemaan aikanaan. Yksikään materiaolio ei ole syntymätön ja kuolematon. Luonnon olioiden kiertokulku nyt on vain tällainen.
Uskovaisten tulisi lopettaa kuolemalla pelottelu. Laji jatkaa olemassaoloaan jälkeläisten kautta. Ihmislajissa muistellaan kukin tavallaan kuolleita. Elävät muistelevat kuolleita. Kuolleen eivät muistele mitään.
Aloitus on typerä. Se on sama kuin jos hukkuvalle sanoisi "odota, syön ensin kun tuli nälkä ja sitten autan sinua". - Kantapää
Helppohan se on kuolevalle lupailla kaikenlaista tuonpuoleisesta, koska ei niitä lupauksia kuolleelle tarvi ikinä oikeasti lunastaa olivat ne kuinka perättömiä tahansa..
Minä en tiedä onko kuoleman jälkeen mitään, jonkinmoisen valistuneen arvauksen voin esittää, mutta satavarmasti en sitä tiedä, eikä tiedä kukaan muukaan, joka ei ihan oikeasti ole kuollut (rajatilakokemukset ovat asia erikseen, koska niitä kokeneet ja kertovat ihmiset eivät loppujen lopuksi kuitenkaan oikeasti kuolleet), joten mielestäni elävien on epärehellistä alkaa lupailemaan kuolevalle yhtään mitään; jos tämä haluaa uskoa päätyvänsä kuoltuaan jonnekin parempaan paikkaan, niin antaa uskoa, mutta muodostakoon sen käsityksen omasta edestään, eikä käännyttäjä-haaskalintujen manipuloimana.... - D23
Miksi pitäisi luvat mitään?
- elä.unelmasi
Luvata ja pitää. Ne ovat kaksi eri asiaa.
Minä voin luvata, että sinulle on olemassa sinun Oma Taivaasi. Voit elää aivan kuten tahdot. Voit uskoa niihin jumaliin kuin vain haluat. Se on sinun oma valintasi. Voit olla uskomatta. Mutta kuitenkin. Kun kuolet, niin pääset Omaan Taivaaseesi.
Sinun Omassa Taivaassasi asiat ovat juuri sillä tavalla kuin sinä tahdot.
Siellä ovat kaikki sinun ystäväsi. Siellä ovat kaikki sinun lemmikkisi. Siellä ovat aivan kaikki asiat juuri sellaisina kuin juuri sinä niiden haluat olevan.
Uskotko siihen? Se kaikki on sinun mielikuvituksestasi kiinni. Koska sitähän se on. Mielikuvitusta.
Juuri sitähän usko ja uskonto on. Mielikuvia.
Jos uskot mielikuviesi olevan todellisuutta, niin luota minuun. Ne ovat!
- Ehdotappa_jotain
Mitäs halusit ihmisten valehtelevan sinulle kun teet kuolemaa. Taitaa ihmisten valtuudet olla tuonpuoleisen asioiden suhteen aika heppoiset.
- 100vuotta
Ei tarvinnut valehdella mitään. Isä ja äiti kuoli kyllä molemmat omalla tavallaan. Uskoa en laita heidän edelle. Ihana isä ei uskonut ollenkaan, paitsi äitiin ja perheeseen. Moni ns. jeesus sai tuta mitä isä ajattelee. Äiti oli herkempi ja kummallista kyllä vahvempi. Mutta kun tiedän heidän historian ja vahvuudet ja heikkoudet. Jaa olikohan se ihan Jumalan sanelemaa vai ihan heidän omaa tarinaa. Minusta juuri se että ihmiset eivät päättömänä seuraa jotain jonkun joskus sanomaa, vaan oivaltaa jos on kanttia.
- 100vuotta
Minä ajattelen omassa mielessä näin. Kun elät tätä omaa elämää, tee se niin kuin sinä haluaisit sen elää. Ei kukaan ole täällä ikuisuutta, ajatukset ja mietteet ovat jokaisen oma asia. Kenenkään oma ajatus ei ole kenellekään vääryys, ennen kuin ihmiset jotka pakkomielteisesti haluaa vallata toisen ihmisen mielen. Ajatus Jumalasta on juuri tätä ihmisen omavaltaisuutta tietää mitä Jumala ajattelee. Onko usko suurempi kuin toivo. Ihmiset, kuten minä uskon Jumalaan, mutta eri tavalla kuin moni muu. Minun ei tarvitse hehkuttaa siihen mihin uskon. Voisin hehkuttaa mihin en usko - ja se on ihminen.
- samaa_maata
Sehän tässä maailmassa ongelma onkin, että meihin pystytään vaikuttamaan niin tehokkasti. Ihminen tulee aivopestyksi monelta taholta yhteiskunnan ja median kautta. Mitä heikompaa on vanhemmuus, tai vanhemmat itse sekaisin ja juoksevat pinnallisen hömpän perässä, niin vaikea lapsen on löytää itsestään tervettä ydintä.
Meidät on aivopesty, mitä pitää olla, saavuttaa jne. En minäkään usko ihmiseen, enkä varsinkaan siihen mitä meille syötetäään. En usko valmiiksi pureskeltuhin uskonoppeohin, mutta uskon ihmisessä olevaan henkisyyteen ja kykyyn kokea yhteyttä luojaan ja kaikkeuteen. Sitä ei markkinamiehet, poliitikot ja lääkärit voi ihmisestä poistaa, vaikka kovasti yrittävätkin.
- Päivän.lupaukset
Mitä tänään on tarjolla, kimppakiva voisi maistua tänään.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482