Kuulee tuon tuostakin ateistien ja evokkien suusta päivittelyä, miksi uskova käy palstalla.
Tehdäänkö niin, että kaikki jotka eivät ole ateistievokkeja lähdemme heinäkuun loppuun mennessä pois ateismi sekä evoluutio palstoilta, jotta ateistievokit saavat rauhassa keskustella keskenään.
Näin turvataan heille turvallinen oma kaikukammio.
Jos joku ateistievokki kokee aihetta oikeaan debattiin hän voi tulla Kretupalstalle, minäkin aion mennä tutustumaan viimekuukausien keskusteluihin. Siellä ei ainakaan ennen morkattu ateistievokkeja pysymään poissa. Olen kretu siis itsekin.
Tuleehan meidän ajatella lähimmäisiämme, näille " ateevoille" voi tulla estoja ja traumaa, jos ei ole omaa safespacea.
Kokeillaanko alkuun 1.8.17 - 30.6.18 ateevo boikottia?
Jos haluaa käydä katselemassa miten " keskustelut" etenee, niin jättää kommentoinnit tekemättä.
Eihän ole syytä häiritä. Jos kyseinen operaatio onnistuisi, niin saattaisi ateevojakin kiinnostaa asiallinen, toista pilkkaamaton keskustelu.
Mielenkiintoisen projektista tekisi sekin, että nähtäisiin konkreettisesti, mitä on keskustelu omassa kaikukammiossa.
Kokeillaanko?
(Evo)ateistit eivät halua keskustelua!
26
273
Vastaukset
- lapsenusko
Uskovaiset tuntuvat kovin lapsellisilta, tässäkin taas yksi esimerkki. Amerikasta lähtöisin olevat meemit tuntuvat ohjaavan heidän käytöstään vahvasti. Puhutaan "safespacesta" vaikka tätä dialogia ei Suomessa ateistit edes käy.
Oudoksuva kirjoitti:
Trollauksesi?
Ei ole trolli. Kunhan parille hätäisimmälle heitin osui ja upposi.
Tavoite on oikeasti herättää keskustelua siitä, miksi olette varanneet oikeuden haukkua uskovia tyhmiksi, kehua itseänne aina viisaiksi ym. Yleensä töksäyttely sisältää melko tylyä toisille tärkeiden asioiden pilkkaa.
Aikuisten pitäisi pystyä keskustelemaan ilman pilkkaa, riipumatta siitä, onko toinen uskova vai uskoton. Pointti oli se, että miten te voitte keskustella, jos teillä ei ole " vastustajaa"?
Taitaa mennä nopeasti joo joo hommiksi.MatrixFree kirjoitti:
Tavoite on oikeasti herättää keskustelua siitä, miksi olette varanneet oikeuden haukkua uskovia tyhmiksi, kehua itseänne aina viisaiksi ym. Yleensä töksäyttely sisältää melko tylyä toisille tärkeiden asioiden pilkkaa.
Aikuisten pitäisi pystyä keskustelemaan ilman pilkkaa, riipumatta siitä, onko toinen uskova vai uskoton. Pointti oli se, että miten te voitte keskustella, jos teillä ei ole " vastustajaa"?
Taitaa mennä nopeasti joo joo hommiksi.Keskustelu on aika epätasapainoista, kun toisilla on hurjasti valtavan tärkeitä uskomusasioita, joita koskevasta kritisoinnista he loukkaantuvat henkilökohtaisesti kokien saavansa osakseen pilkkaa ja vainoa. Toisilla taas ei ole mitään tällaista, ja kaikki on arvosteltavissa kunhan perustelee järkevästi.
MatrixFree kirjoitti:
Taitaa mennä nopeasti joo joo hommiksi.Eli yritit aiheuttaa keskustelua kirjoittamalla viestin jossa yrität piilohalveksua muita ja sitten kun joku vastasi siihen, sen sijasta että kommentoit itse vastausta heitit satunnaisella copy-pastetulla non-sequiturilla?
Tuntuu hyvin oudolta tavalta "keskustella" :)
- vm41
Tervemenoa vain !
Olettekin jo tyhjentäneet asiavarastonne ajat sitten.
Onkin jo alkanut tympiä tuo yksinkertainen näkemyksenne maailmankaikkeuden olemassa olosta. Mitään keskusteluahan ei voi koskaan syntyä, jos kaikkeen on syyllistynyt joku "jumala".
>Jumala teki niin ja teki näin<, siinä tiivistetty keskustelunne aihevalikoima.- TyrmäystäOdotellessa
MatrixFree kirjoitti:
Osui ja upposi.
Kaksi vastausta ja kaksi upotusta. Kohta on viimeinenkin botskisi pohjassa.
Mutta eihän sitä mopolla mahottomia.
- Epäjumalienkieltäjä
Ääriuskovaisten päivystäminen palstalla varmasti lisää keskustelun määrää mutta ei juurikaan asiallisen keskustelun määrää.
Asialliseen keskusteluun kuulu sekä mielipiteen / näkökannan esittäminen että sen argumentointi. Sitten muut keskustelijat voivat esittää vasta-argumentteja ja/tai arvioida esitettyjen argumenttien pitävyyttä.
Uskovaisten aloitukset ja kommentit ovat usein julistamista eikä keskustelua: "Minä olen oivaltanut vastaukset kaikkeen oleelliseen ja velvollisuuteni on kertoa Totuuteni muille, koska Minä olen oikeassa. Koska Minä olen oikeassa, Minun ei tarvitse esittää perusteluja. Perusteluksi riittää se, että enhän nyt Minä voi olla väärässä."
Asiallisen keskustelun määrä ei vähene, jos julistus loppuu."Asialliseen keskusteluun kuulu sekä mielipiteen / näkökannan esittäminen että sen argumentointi."
Kreationistien ongelma on, ettei ole olemassa asiallista evoluutiopalstalle tai edes ateismipalstalle kuuluvaa argumentointia kreationismin tueksi. Sekä tiede- että evoluutiopalstan käyttäjillä on oikeus vaatia tosiasioihin perustuvaa argumentointia.
Kreationistipalstalla uskonnollinen argumentointi on varmasti hyväksyttävämpää, vaikkakin se johtaa puhumiseen toistensa ohi. Palstan sekulaarit kirjoittajat eivät noteraa uskonnollisia väitteitä, eikä kreationisteilla muuta ole. Pseudotieteelliset Torpat ja ROT:it nojaavat molemmat puhtaasti uskontoon, vaikka yrittävätkin ratsastaa tieteellisellä terminologialla.
- uskonpohjatontyhmyys
Miten uskovien kanssa muka voisi keskustella? Eiväthän uskovat koskaan keskustele, he vain saarnaavat ja julistavat omaa Totuuttaan. Eikä siinä Totuudessa ole, eikä edes teoriassa voi koskaan olla, yhtään mitään keskustelemista, koska se on Totuus.
Minkä lisäksi uskovilla ei ole mitään älyllisiä edellytyksiä niin vaativaan tehtävään kuin keskusteleminen ja väitteiden asiallinen perusteleminen. Kun ainoa päätelmä jonka uskovat osaavat on kehäpäätelmä, jossa haluttu lopputulos on otettu premissiksi. Eikä uskova koskaan ymmärrä miksi tai miten sellainen argumentti on virheellinen, koska uskovan mielestä se on Totuus, eikä uskovan Totuus voi koskaan olla virheellinen.
Ja jos oikea konkreettinen todellisuus ei vastaakaan uskishörhön harhaisia kuvitelmia, alkaa huuhahörhö aina etsimään vikaa todellisuudesta, ei koskaan omista harhoistaan. - a----a
Tavallaanhan avaaja on oikeassa. Ei kai kovinkaan moni ei-uskova halua keskustella kreationistien kanssa, ihan siitä yksinkertaisesta syystä ettei moisten kanssa voi keskustella. Sama kuin keskustelisi seinän kanssa.
- MatrixRegNot
Yleensä olen.
Osui ja upposi. - a-----a
MatrixRegNot kirjoitti:
Yleensä olen.
Osui ja upposi.Nuo kommenttisi käyvät lähinnä pulushakin pelaamisesta. Vakuuttelet itsellesi "voittaneesi" väittelyn. Jota ei edes ole, koska ei ole väiteltävää.
Haluan pissata päällesi, osuuko ja uppoaa? Olen kuullut ateistien vihaavan uskovaisten hyviä ehdotuksia ja ylivoimaisen viisaita avauksia ,kuten minulla yllä - SAANKO pissiä päällesi.
MatrlxFree kirjoitti:
Haluan pissata päällesi, osuuko ja uppoaa? Olen kuullut ateistien vihaavan uskovaisten hyviä ehdotuksia ja ylivoimaisen viisaita avauksia ,kuten minulla yllä - SAANKO pissiä päällesi.
Käsitykseni teistä ateisteista oli siis aivan oikea. Lapsellisia vässyköitä.
Kehtaat rekata samannäköisen nikin harhautustarkoituksessa.
No, moraalia kun ei ole..- 4444r
MatrixFree kirjoitti:
No, moraalia kun ei ole..Kun trollia trollataan, trolli ei osaa ottaa sitä mitenkään.
Moni palsta evankelista on kallistunut viinaan ja uponnut. Iäksi vaienneet tältä palstalta. Nimim.erkkien lista, on pitkä. Olet kosinä sairaala, siis oletko seuraava? Osuuko kaljan kiro sinuunkin hyvä a teisti tai akkanisitkko?
No, moraalia kunnei ole..MatrixFree kirjoitti:
No, moraalia kunnei ole..No, moraalia kun ei ole, tarkoitin.
- MoukkaOnMoukka
MatrixFree kirjoitti:
No, moraalia kun ei ole, tarkoitin.
Mulkkuja on molemmissa leireissä. Nikkivaras on lammasvarasta pahempi, sama kuin suhupierun pierijä porukassa.
MoukkaOnMoukka kirjoitti:
Mulkkuja on molemmissa leireissä. Nikkivaras on lammasvarasta pahempi, sama kuin suhupierun pierijä porukassa.
Kiitän siitä ettet hyväksy tuon pikkunilkin touhuja.
- KukaItsensäYlentää
MatrixFree kirjoitti:
Kiitän siitä ettet hyväksy tuon pikkunilkin touhuja.
Yhtä vähän kuin sinun tekopyhää kiukutteluasi ja toisten moralisointia.
MatrixFree kirjoitti:
No, moraalia kunnei ole..>> saattaisi ateevojakin kiinnostaa asiallinen... keskustelu. <<
Aloittaja siis kertoo olevansa kreationisti ja kaipaa asiallista keskustelua.
Sitten nikkivaras iski ja ap. vastasi:
>> Käsitykseni teistä ateisteista oli siis aivan oikea. Lapsellisia vässyköitä. <<
Eli yhden nikkivarkaan viestin perusteella hän leimasi kaikki ateistit lapsellisiksi vässyköiksi, kun oli juuri kehunut miten he (kreationistit) kykenee asialliseen keskusteluun.
Olipa ap trolli tai kreationisti, mutta todella typerää oli käytöksensä.
- Molo-Molo
Keskustelua? On aivan samantekevää, miten monta kertaa kretuilun osoittaa rationaalisella ja tieteellisellä argumentaatiolla paskaksi, seuraavassa hetkessä kretut taas levittävät sontaansa kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131434Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531354- 1051105
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211061- 71708
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168681- 52562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548- 102541
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52505