Lättänä maa

flätti

Maa ei ole pallo, sellaiset kuvat ovat taiteilijoiden piirtämää huijausta. Horisontti ei kaareudu. Maa on kaiken keskipiste ja aurinko ja kuu kiertävät meitä.

Näin ymmärrän.

157

4096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten.on

      onko tämä provo?

      • flätti

        Ei ole. Yllämme oleva taivaanvahvuus pitää vettä putoamasta niskaamme. Tai ainakin suurimman osan ajasta, joskushan sataa vettä, kai taivaanvahvuudesta tihkuu. Lue 1. Mooseksen kirja ihan alusta sieltä selviää. Valot ovat vahvuuteen eli kanteen asetettu jotta emme pimeässä joutuisi olemaan mutta emme me pallolla ole.


      • lättymikälätty
        flätti kirjoitti:

        Ei ole. Yllämme oleva taivaanvahvuus pitää vettä putoamasta niskaamme. Tai ainakin suurimman osan ajasta, joskushan sataa vettä, kai taivaanvahvuudesta tihkuu. Lue 1. Mooseksen kirja ihan alusta sieltä selviää. Valot ovat vahvuuteen eli kanteen asetettu jotta emme pimeässä joutuisi olemaan mutta emme me pallolla ole.

        Todella lättänältä näyttää.

        https://www.youtube.com/watch?v=RtU_mdL2vBM


      • flätti kirjoitti:

        Ei ole. Yllämme oleva taivaanvahvuus pitää vettä putoamasta niskaamme. Tai ainakin suurimman osan ajasta, joskushan sataa vettä, kai taivaanvahvuudesta tihkuu. Lue 1. Mooseksen kirja ihan alusta sieltä selviää. Valot ovat vahvuuteen eli kanteen asetettu jotta emme pimeässä joutuisi olemaan mutta emme me pallolla ole.

        Olet siis uskova, joka ei mistään ymmärrä. Karttakaamme uskovaisuutta viimeiseen asti.


      • obh123
        torre12 kirjoitti:

        Olet siis uskova, joka ei mistään ymmärrä. Karttakaamme uskovaisuutta viimeiseen asti.

        Minä uskovana ymmärrän että torre sinun uskovana olisi tehtävä parannus homoseksuaalin synnistä. Muuten olet matkalla kadotukseen.

        Oliko kolmas vai toinen kerta kun minä sinua varoittele. Se että uskot on hyvä asia mutta se että rakkautesi homouteesi ajaa sinut epäuskoon ja kohti kadotusta ei ole hyvä asia.


      • obh123 kirjoitti:

        Minä uskovana ymmärrän että torre sinun uskovana olisi tehtävä parannus homoseksuaalin synnistä. Muuten olet matkalla kadotukseen.

        Oliko kolmas vai toinen kerta kun minä sinua varoittele. Se että uskot on hyvä asia mutta se että rakkautesi homouteesi ajaa sinut epäuskoon ja kohti kadotusta ei ole hyvä asia.

        Olet uskova, joka ei ymmärrä mitä puhuu.

        Korostan yhä, että katsokaamme ne synnit Raamatusta, ei omasta päästämme.

        Minä en rakasta homouttani, vaan olen homo. Rakastako sinä heteruuttasi? Seksuaalinen suuntaus ja usko eivät liity toisiinsa; homo ja biseksuaali voivat uskoa, mutta hetero ei.


      • obh123
        torre12 kirjoitti:

        Olet uskova, joka ei ymmärrä mitä puhuu.

        Korostan yhä, että katsokaamme ne synnit Raamatusta, ei omasta päästämme.

        Minä en rakasta homouttani, vaan olen homo. Rakastako sinä heteruuttasi? Seksuaalinen suuntaus ja usko eivät liity toisiinsa; homo ja biseksuaali voivat uskoa, mutta hetero ei.

        Rehellisyys maan perii:

        22. Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. - 3. Moos. 18:22


      • flätti

      • flätti
        torre12 kirjoitti:

        Olet siis uskova, joka ei mistään ymmärrä. Karttakaamme uskovaisuutta viimeiseen asti.

        Älä nyt silti mun perusteella yleistä hei, tai minä yleistän sinun perusteellas ok?


      • obh123 kirjoitti:

        Rehellisyys maan perii:

        22. Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. - 3. Moos. 18:22

        No niin. Siis tuo kohta koskee niitä miehiä, jotka makaavat miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan. Minä en sentään! Ja sanon tämän kokemuksesta.


      • lättymikälätty
        flätti kirjoitti:

        Nykyään voi tietokoneella tehdä v aikka minkälaisia, kyllä sinäkin sen tiedät.

        Varmasti voi, mutta avaruuteen on menty ja sieltä käsin on otettu valokuvia jo ennen kuin tietokoneita pystyttiin käyttämään mallintamiseen. Myös kansainvälisellä avaruusasemalla olleet astronautit ja kosmonautit ovat ottaneet suuren määrän valo- ja videokuvia. Esimerkiksi kanadalainen ex-astronautti Chris Hadfield on ottanut maapallostamme yli 40 000 valokuvaa, joten väitätkö, että hän on ne kaikki manipuloinut?
        Kerrotko myös, miten satelliitit kiertävät lättyä maata?


      • flätti
        lättymikälätty kirjoitti:

        Varmasti voi, mutta avaruuteen on menty ja sieltä käsin on otettu valokuvia jo ennen kuin tietokoneita pystyttiin käyttämään mallintamiseen. Myös kansainvälisellä avaruusasemalla olleet astronautit ja kosmonautit ovat ottaneet suuren määrän valo- ja videokuvia. Esimerkiksi kanadalainen ex-astronautti Chris Hadfield on ottanut maapallostamme yli 40 000 valokuvaa, joten väitätkö, että hän on ne kaikki manipuloinut?
        Kerrotko myös, miten satelliitit kiertävät lättyä maata?

        Ne ovat huijausta, sillä maa ei ole pallo vaan lättänä lituska, jolla on kansi. Jotta voi olla kansi täytyy olla vähän reunaakin joten kyllähän siinä riittää tilaa satelliiteillekin. Älä usko kaikkea mitä sinulle näytetään/kerrotaan! Voit itse tarkastaa.


      • flätti kirjoitti:

        Ne ovat huijausta, sillä maa ei ole pallo vaan lättänä lituska, jolla on kansi. Jotta voi olla kansi täytyy olla vähän reunaakin joten kyllähän siinä riittää tilaa satelliiteillekin. Älä usko kaikkea mitä sinulle näytetään/kerrotaan! Voit itse tarkastaa.

        Vieläkö teitä maan litteyteen uskovia on olemassa?

        "Voit itse tarkastaa. " Miten?


      • flätti
        kyllä.naurattaa kirjoitti:

        Vieläkö teitä maan litteyteen uskovia on olemassa?

        "Voit itse tarkastaa. " Miten?

        Mene merelle ja katso kaareutuuko? Ei kaareudu! Avaruuteen et taida sinäkään päästä.


      • flätti kirjoitti:

        Mene merelle ja katso kaareutuuko? Ei kaareudu! Avaruuteen et taida sinäkään päästä.

        Entisenä hävittäjälentäjänä olen päässyt tarpeeksi korkealle nähdäkseni, että kaareutuu.


      • flätti
        kyllä.naurattaa kirjoitti:

        Entisenä hävittäjälentäjänä olen päässyt tarpeeksi korkealle nähdäkseni, että kaareutuu.

        Just joo ja minä olen entinen Tasavallan Presidentti. Mulla on oma kahvimerkkikin, toisin kuin sulla hävittäjälentäjällä.


      • flätti kirjoitti:

        Just joo ja minä olen entinen Tasavallan Presidentti. Mulla on oma kahvimerkkikin, toisin kuin sulla hävittäjälentäjällä.

        Sepä mukavaa.


      • flätti kirjoitti:

        Ne ovat huijausta, sillä maa ei ole pallo vaan lättänä lituska, jolla on kansi. Jotta voi olla kansi täytyy olla vähän reunaakin joten kyllähän siinä riittää tilaa satelliiteillekin. Älä usko kaikkea mitä sinulle näytetään/kerrotaan! Voit itse tarkastaa.

        Olet mielipuolinen, ei voi enää muuta sanoa. Tai sitten pidät meitä vaan pilkkanasi.


      • flätti
        torre12 kirjoitti:

        Olet mielipuolinen, ei voi enää muuta sanoa. Tai sitten pidät meitä vaan pilkkanasi.

        Voi kiitos, säkin oot ihana


      • kui2
        flätti kirjoitti:

        Voi kiitos, säkin oot ihana

        Mitä maan reunan takana on tai sen kuvun eli taivaankannen vai onko se niinkuin mikroaaltouunin kupu se pyörivän alustan päällä (maa), mitäs sen kaiken takana on ja miten se aurinko siinä kiertää, sen kun yläosassako vai minne se laskee kun se yö.., en tajua, selitä nyt tarkemmin? Niin jaa onkos se kuvun takana vettä, miten paljo


      • flätti
        kui2 kirjoitti:

        Mitä maan reunan takana on tai sen kuvun eli taivaankannen vai onko se niinkuin mikroaaltouunin kupu se pyörivän alustan päällä (maa), mitäs sen kaiken takana on ja miten se aurinko siinä kiertää, sen kun yläosassako vai minne se laskee kun se yö.., en tajua, selitä nyt tarkemmin? Niin jaa onkos se kuvun takana vettä, miten paljo

        Lue Raamattua! Taivas (isolla T:llä) on sen veden takana joka on taivaanvahvuutena. Emmä tiedä kuinka paljon siellä on vettä, mutta vettä on sekä alla ja päällä


      • kui2
        flätti kirjoitti:

        Lue Raamattua! Taivas (isolla T:llä) on sen veden takana joka on taivaanvahvuutena. Emmä tiedä kuinka paljon siellä on vettä, mutta vettä on sekä alla ja päällä

        Voiko maan reunalle mennä vilkaisemaan ja ehkä tipahtaa yli laidan vaikka sinne veteen, ihme ettei kukaan ole käynyt maan renalla eihän se nyt niin iso ole ettei sinne voi kulkekea ja kurkata että mitä näkyy.

        Mikset voisi ymmärtämättömlle selittää vähän tarkemmin omin sanoin mitä kaikesta tuosta ajattelet, Raamatun sanahan on kovin niukka - ei siitä ota selvää, vai pitääkö ajattelu lopettaa.
        Eikö mitään muuta oo kuin vettä, tuleeko raja ja mitä sitten on?

        Missä muuten uskotaan maan flättiyteen - onko jokin seurakunta olemassa vielä?


      • flätti
        kui2 kirjoitti:

        Voiko maan reunalle mennä vilkaisemaan ja ehkä tipahtaa yli laidan vaikka sinne veteen, ihme ettei kukaan ole käynyt maan renalla eihän se nyt niin iso ole ettei sinne voi kulkekea ja kurkata että mitä näkyy.

        Mikset voisi ymmärtämättömlle selittää vähän tarkemmin omin sanoin mitä kaikesta tuosta ajattelet, Raamatun sanahan on kovin niukka - ei siitä ota selvää, vai pitääkö ajattelu lopettaa.
        Eikö mitään muuta oo kuin vettä, tuleeko raja ja mitä sitten on?

        Missä muuten uskotaan maan flättiyteen - onko jokin seurakunta olemassa vielä?

        En minä ole siellä reunalla käynyt! Mene itse katsomaan. Sana on että vettä on yllä ja alla.

        Vääräuskoiset ovat langenneet ajatukseen että maa olisi pallo ja siksi ei ole tätä asiaa julistavia seurakuntia. Mutta tietoisuus on nousemassa! Hetken voi joitakin ihmisiä huijata muttei kaikkia kaiken aikaa!


      • flätti kirjoitti:

        En minä ole siellä reunalla käynyt! Mene itse katsomaan. Sana on että vettä on yllä ja alla.

        Vääräuskoiset ovat langenneet ajatukseen että maa olisi pallo ja siksi ei ole tätä asiaa julistavia seurakuntia. Mutta tietoisuus on nousemassa! Hetken voi joitakin ihmisiä huijata muttei kaikkia kaiken aikaa!

        Tiedossa on, että niin korkealle kuin on päästy tutkimaan, niin vettä ei ole.

        Ja kukaan ei ole käynyt "reunalla", siitähän helposti kävisi hullusti. Toisaalta olisi suuri uutinen, jos joku asuisi tai kävisi maan reunalla.


      • flätti

        No eihän se tarkoita että jos ei Voyagger1 ei ole vielä löytänyt vettä etteikö sitä siellä olisi. Maastakin väittävät että siellä on laavaa alla vaikka vettähän siellä!


      • kui2
        flätti kirjoitti:

        En minä ole siellä reunalla käynyt! Mene itse katsomaan. Sana on että vettä on yllä ja alla.

        Vääräuskoiset ovat langenneet ajatukseen että maa olisi pallo ja siksi ei ole tätä asiaa julistavia seurakuntia. Mutta tietoisuus on nousemassa! Hetken voi joitakin ihmisiä huijata muttei kaikkia kaiken aikaa!

        Missä niitä oikeauskoisia vielä on, mikä on yhteisö joka opettaa flättiä?


      • kui2
        torre12 kirjoitti:

        Tiedossa on, että niin korkealle kuin on päästy tutkimaan, niin vettä ei ole.

        Ja kukaan ei ole käynyt "reunalla", siitähän helposti kävisi hullusti. Toisaalta olisi suuri uutinen, jos joku asuisi tai kävisi maan reunalla.

        Niin -kuinkahan kukaan ei tosiaan asu, ovatkohan asumattomat alueet sitä maan reunaa mutta käyty lie..


      • flätti

        Itse en ole siellä käynyt mut jos teidän täytyy mennä sinne maan ääreen niin Nuorgamista ei taida olla kuin parikyt kilsaa! Että niinkin lähellä!


      • flätti kirjoitti:

        No eihän se tarkoita että jos ei Voyagger1 ei ole vielä löytänyt vettä etteikö sitä siellä olisi. Maastakin väittävät että siellä on laavaa alla vaikka vettähän siellä!

        Maan sisällähän on vaikka mitä; kuten kotiseudullani kultaa. Maakaasua ja monenlaisia kerrostumia kaikkialla.

        Pohjoisnavalla on käyty paljon, mutta ei yhtään raporttia maan loppuvan siihen.


      • pankake
        flätti kirjoitti:

        Ei ole. Yllämme oleva taivaanvahvuus pitää vettä putoamasta niskaamme. Tai ainakin suurimman osan ajasta, joskushan sataa vettä, kai taivaanvahvuudesta tihkuu. Lue 1. Mooseksen kirja ihan alusta sieltä selviää. Valot ovat vahvuuteen eli kanteen asetettu jotta emme pimeässä joutuisi olemaan mutta emme me pallolla ole.

        Totisesti, kyllä Raamattu tietää..


      • flätti
        pankake kirjoitti:

        Totisesti, kyllä Raamattu tietää..

        Aamen !


      • Litteämaa
        kyllä.naurattaa kirjoitti:

        Vieläkö teitä maan litteyteen uskovia on olemassa?

        "Voit itse tarkastaa. " Miten?

        "Voit itse tarkastaa. " Miten?

        Tässä on alku, miten voi tehdä havaitoja sekä tutkia.

        Tänäpäivänä. Laupias Jumala antaa meille auringon paistetta, mikä on harvinaista talvella, mutta ne aurinkon säteet ovat kauniita, niitä voi tutkia.
        Joten tutkikaamme.

        CREPUSCULAR SUN RAYS PROVE FLAT EARTH perspective
        https://www.youtube.com/watch?v=b_ppPXChyTo

        Hyvää päivän jatkoa.


      • jotaintotuudesta
        flätti kirjoitti:

        Ei ole. Yllämme oleva taivaanvahvuus pitää vettä putoamasta niskaamme. Tai ainakin suurimman osan ajasta, joskushan sataa vettä, kai taivaanvahvuudesta tihkuu. Lue 1. Mooseksen kirja ihan alusta sieltä selviää. Valot ovat vahvuuteen eli kanteen asetettu jotta emme pimeässä joutuisi olemaan mutta emme me pallolla ole.

        Juu ei olla pallolla. Maapallo-teoria on yksi ihmiskunnan suurimmista huijauksista. Teknologia on niin pitkällä että saadaan aikaiseksi vaikka mitä astronauttien leijumisia ja videoita mukamas pallosta. Horisontti on litteä ja vesi ei kaarru vaan hakee aina tasaisen pinnan. Astronautit leijuvat vaijereiden varassa, onhan se monelta videoltakin nähtävissä. Yhdelläkin miehellä näkyi osa haarniskaa päällään. Se kuten moni muu kohtaus meni NASAlta pieleen.


      • jotaintotuudesta
        jotaintotuudesta kirjoitti:

        Juu ei olla pallolla. Maapallo-teoria on yksi ihmiskunnan suurimmista huijauksista. Teknologia on niin pitkällä että saadaan aikaiseksi vaikka mitä astronauttien leijumisia ja videoita mukamas pallosta. Horisontti on litteä ja vesi ei kaarru vaan hakee aina tasaisen pinnan. Astronautit leijuvat vaijereiden varassa, onhan se monelta videoltakin nähtävissä. Yhdelläkin miehellä näkyi osa haarniskaa päällään. Se kuten moni muu kohtaus meni NASAlta pieleen.

        Lisäys: Ketäs muuta satanistit haluavat piilotella pyöriväpallo-huijauksensa ja muiden valheiden avulla kuin elävää Pyhää Jumalaa.


    • obh123

      8. Ja tämä temppeli on tosin korkein, mutta jokainen, joka kulkee siitä ohi, on tyrmistyvä ja viheltävä; ja kun kysytään: 'Miksi on Herra tehnyt näin tälle maalle ja tälle temppelille?' 1. Kun. 9:8

      Miten voit sanoa olevasi yhtäaikaa homoseksuaali ja uskovainen? Joko yllytät uskoa arvostavia homoseksiin tai häpäiset Jumalan Pyhän Hengen temppeliä, seurakuntaa elämällä julkisynnissä.

      • flätti

        Mitä sinä olet mieltä, onko maa lättänä jolla on kansi jonka takana on vettä niinkuin Genesiksessä kerrotaan vai onko se pallo niinkuin uskottomat tieteilijät koettavat meille uskotella?


      • obh123
        flätti kirjoitti:

        Mitä sinä olet mieltä, onko maa lättänä jolla on kansi jonka takana on vettä niinkuin Genesiksessä kerrotaan vai onko se pallo niinkuin uskottomat tieteilijät koettavat meille uskotella?

        En nyt saa päähäni mihin kohtaan viittaat genesiksessä.

        Mutta jos ja kun tuohon aikaan ei ollut satelliitteja tai kierretty maata tai ylipäätään tehty havaintoja maan kaarevuudesta, otaksumasi on oikein pätevä kuvaamaan raamatun varhais-aikojen näkemystä maan muodosta. Taivas oli kuin teltta maankamaran päällä. Tälläistä kielikuvaa muistaakseni jossain kohti on. Myös että taivas on kaarrutettu tms.


      • Anglikaanisen kirkon pappi, Richard Coles on homoseksuaali ja elää toisen papin David Colesin kanssa selibaattisuhteessa.


      • flätti
        obh123 kirjoitti:

        En nyt saa päähäni mihin kohtaan viittaat genesiksessä.

        Mutta jos ja kun tuohon aikaan ei ollut satelliitteja tai kierretty maata tai ylipäätään tehty havaintoja maan kaarevuudesta, otaksumasi on oikein pätevä kuvaamaan raamatun varhais-aikojen näkemystä maan muodosta. Taivas oli kuin teltta maankamaran päällä. Tälläistä kielikuvaa muistaakseni jossain kohti on. Myös että taivas on kaarrutettu tms.

        1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        6. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".
        7. Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        8. Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        9. Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.
        10. Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        11. Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
        12. maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        13. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        14. Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
        16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        17. Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        20. Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".
        21. Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        22. Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".
        23. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
        24. Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        25. Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29. Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31. Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.


      • obh123
        kyllä.naurattaa kirjoitti:

        Anglikaanisen kirkon pappi, Richard Coles on homoseksuaali ja elää toisen papin David Colesin kanssa selibaattisuhteessa.

        Miksi kirjoittaa purkin kylkeen myrkkyä jos siellä säilytetään jotain muuta? Ja kirkolliset popsii purkista nimeltä myrkky???


      • flätti

        Ja Ilmestyskirjassa puhutaan maan nurkista-kulmista eikä pallossa ole nurkkia.


      • obh123 kirjoitti:

        Miksi kirjoittaa purkin kylkeen myrkkyä jos siellä säilytetään jotain muuta? Ja kirkolliset popsii purkista nimeltä myrkky???

        No kerro ihmeessä miksi, kun sen kerta vertaukseksi tähän toit?


      • obh123
        flätti kirjoitti:

        Ja Ilmestyskirjassa puhutaan maan nurkista-kulmista eikä pallossa ole nurkkia.

        Juu. Taivaanvahvuus ei ilmaise sen muotoa. Vedet yllä viittaa ilmeisesti huomattavaan sumu tms. kertymään ilmakehässä.

        Se että puhutaan nurkista tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että tuohon aikaan ei tiedetty maapallon muotoa. Jumalan intresseissä ei ollut selittää että maapallo on pyöreä. Sanoma meni muutenkin perille.

        Ilmestyskirjassa Johannes todella näki maan sellaisena että hän pystyi sanomaan niiden seisovan maan neljällä kulmalla. Oliko kyse karttanäystä vai kaksiulotteisesta ympyränäystä? Mutta niin ne enkelit seisoivat sanan mukaan, ilmestyksen maan neljällä kulmalla.


      • flätti

        Nyt menee sen verran vapaamieliseksi tulkinnaksi ja eriää raittiista Raamatun lukemisesta ettei sun kanssas kannata tätä sitten enää jatkaakaan. Jatka sinä homoista kun ne näyttävät sinua kiinnostavan


      • obh123
        flätti kirjoitti:

        Nyt menee sen verran vapaamieliseksi tulkinnaksi ja eriää raittiista Raamatun lukemisesta ettei sun kanssas kannata tätä sitten enää jatkaakaan. Jatka sinä homoista kun ne näyttävät sinua kiinnostavan

        No järjellä saa selittää sitä mitä ei ymmärrä. En sentään kieltänyt raamatun totuuksia?


      • flätti

        Omaan nokkeluutees nojaat kun alat selittelemään selkeää asiaa oman mieles tyydyttämiseksi


      • obh123
        flätti kirjoitti:

        Omaan nokkeluutees nojaat kun alat selittelemään selkeää asiaa oman mieles tyydyttämiseksi

        No en sentään luvannut homolle automaattista taivaspaikkaa, vai...


      • flätti

        Ihan sama mitä sinä homoista sanot jos jo ihan ensimmäisten jakeiden kohdalla alat soveltamaan ja säätämään ja itseäs tyydyttämään. Oot jo lahonnut siinä vaiheessa kun pääset homoihin käsiksi


      • flätti kirjoitti:

        1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        6. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".
        7. Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        8. Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        9. Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.
        10. Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        11. Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
        12. maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        13. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        14. Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
        16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        17. Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        20. Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".
        21. Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        22. Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".
        23. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
        24. Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        25. Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29. Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31. Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

        Näetkö! Luomiskertomus on maailman suurin huijaus. Todistaa vain sen, että silloin ihmisillä ei ollut tietoa edes luonto-opin perusteista.


      • flätti
        torre12 kirjoitti:

        Näetkö! Luomiskertomus on maailman suurin huijaus. Todistaa vain sen, että silloin ihmisillä ei ollut tietoa edes luonto-opin perusteista.

        Tiede on vain uskottomien selittelyä


      • flätti kirjoitti:

        Tiede on vain uskottomien selittelyä

        No luonto toimii tiettyjen perusteiden kautta. Sitä ei Raamatussa hoksattu ottaa huomioon.

        Ja "pieni valo" ei luotu antamaan valoa yöllä, sillä kuu on kivi. Kivessä ei ole valoa. Kuu ainoastaan heijastaa auringon valoa. Eikä aurinko ole antamaan valoa päivällä, sillä aurinko koko meidän elämämme edellytys. Näitä ei Raamatun kirjoittajat tienneet.


      • flätti kirjoitti:

        Tiede on vain uskottomien selittelyä

        No luonto toimii tiettyjen perusteiden kautta. Sitä ei Raamatussa hoksattu ottaa huomioon.

        Ja "pieni valo" ei luotu antamaan valoa yöllä, sillä kuu on kivi. Kivessä ei ole valoa. Kuu ainoastaan heijastaa auringon valoa. Eikä aurinko ole antamaan valoa päivällä, sillä aurinko koko meidän elämämme edellytys. Näitä ei Raamatun kirjoittajat tienneet.


      • flätti

        Ja silti kuu valaisee. Ja aurinko valaisee päivällä. Vaikeeta ois ilman, muuten ois ihan yhtä pimeetä kuin sun päässäs


      • flätti kirjoitti:

        Ja silti kuu valaisee. Ja aurinko valaisee päivällä. Vaikeeta ois ilman, muuten ois ihan yhtä pimeetä kuin sun päässäs

        Heh. Kuu ei silti ole muuta kuin kivenmöhkäle. Siinä ei valoa ole valaisemaan yötä. Sitä paitsi kuun voi nähdä päiväsaikaankin, jota Raamatun kirjoittajat eivät kai tajunnet.

        Minun pääni voi olla mitä vaan, mutta sinne on kertynyt tietoa ja elämänkokemusta. Itse en usko mihinkään mitä on sanottu kaiken synnystä. Me emme voi tietää.


      • flätti
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Kuu ei silti ole muuta kuin kivenmöhkäle. Siinä ei valoa ole valaisemaan yötä. Sitä paitsi kuun voi nähdä päiväsaikaankin, jota Raamatun kirjoittajat eivät kai tajunnet.

        Minun pääni voi olla mitä vaan, mutta sinne on kertynyt tietoa ja elämänkokemusta. Itse en usko mihinkään mitä on sanottu kaiken synnystä. Me emme voi tietää.

        Eli sulle niin Raamattu kuin puheet alkuräjähdyksestä ovat yhtä epäuskottavia? Kun et mihinkään usko mitä on sanottu. Eli maailmankaikkeus ei laajene jne. Ok.


      • kui2
        obh123 kirjoitti:

        En nyt saa päähäni mihin kohtaan viittaat genesiksessä.

        Mutta jos ja kun tuohon aikaan ei ollut satelliitteja tai kierretty maata tai ylipäätään tehty havaintoja maan kaarevuudesta, otaksumasi on oikein pätevä kuvaamaan raamatun varhais-aikojen näkemystä maan muodosta. Taivas oli kuin teltta maankamaran päällä. Tälläistä kielikuvaa muistaakseni jossain kohti on. Myös että taivas on kaarrutettu tms.

        No miksei sitten eräät muutkin Raamatun näkemykset voisi olla vanhentuneita, koska noin sanot?

        "kun tuohon aikaan ei ollut satelliitteja tai kierretty maata tai ylipäätään tehty havaintoja maan kaarevuudesta, otaksumasi on oikein pätevä kuvaamaan raamatun varhais-aikojen näkemystä maan muodosta."

        Eihän Raamatun aikaan ollut monesta muustakaan asiasta sellaista ymmärrystä ja tietoa mitä nyt on!


      • flätti kirjoitti:

        Eli sulle niin Raamattu kuin puheet alkuräjähdyksestä ovat yhtä epäuskottavia? Kun et mihinkään usko mitä on sanottu. Eli maailmankaikkeus ei laajene jne. Ok.

        En vaan pysty uskomaan teorioihin. Aina pitää olla varmaa tietoa. Me emme voi tietää kaikkea. Jollakin tasolla voin uskoa tieteen selvitykseen kaiken synnystä, mutta ei sentään kovin varmalla pohjalla.

        Ja toisaalla peräsit luottamista Raamatun totuuteen. Mutta onko totuutta sekään, että uskovat kykenevät juomaan kuolettavaa ja parantamaan sairaat panemalla kätensä heidän päälleen? 30 vuotta uskovana ja uskovien parissa eläneeni tuo kovasti epäilyttää. Kaikki pitää olla aivan varmaa.


      • flätti
        torre12 kirjoitti:

        En vaan pysty uskomaan teorioihin. Aina pitää olla varmaa tietoa. Me emme voi tietää kaikkea. Jollakin tasolla voin uskoa tieteen selvitykseen kaiken synnystä, mutta ei sentään kovin varmalla pohjalla.

        Ja toisaalla peräsit luottamista Raamatun totuuteen. Mutta onko totuutta sekään, että uskovat kykenevät juomaan kuolettavaa ja parantamaan sairaat panemalla kätensä heidän päälleen? 30 vuotta uskovana ja uskovien parissa eläneeni tuo kovasti epäilyttää. Kaikki pitää olla aivan varmaa.

        Aika paljon vaadit elääkses jos vaadit et kaiken pitää olla aivan varmaa. Et koskaan tuu saamaan mitä haluut! Mut lue Raamattua, se on varmuutta.


      • flätti kirjoitti:

        Aika paljon vaadit elääkses jos vaadit et kaiken pitää olla aivan varmaa. Et koskaan tuu saamaan mitä haluut! Mut lue Raamattua, se on varmuutta.

        Onko siis täyttä totta ja varmuutta, että uskova parantaa minut panemalla kätensä päälleni? En ole tainnut sitten koskaan nähdä yhtään uskovaa.


      • flätti

        Apostolit pystyivät siihen, he uskoivat. Jos uskovat alkavat laistamaan jo Raamatun aivan ensimmäisistä jakeista, niin mitä hyvää siitä voi tulla? Olet ehkä tavannut kuitenkin vain tavallisia ihmisiä, jotka kampppailevat uskonsa kanssa kuten kaikki. Mutta sinä olit jo aiemmin jyrkästi yleistämässä ja siihen en sinua kannatta, se osuu sinua vielä omaan nilkkaan se.


      • flätti kirjoitti:

        Apostolit pystyivät siihen, he uskoivat. Jos uskovat alkavat laistamaan jo Raamatun aivan ensimmäisistä jakeista, niin mitä hyvää siitä voi tulla? Olet ehkä tavannut kuitenkin vain tavallisia ihmisiä, jotka kampppailevat uskonsa kanssa kuten kaikki. Mutta sinä olit jo aiemmin jyrkästi yleistämässä ja siihen en sinua kannatta, se osuu sinua vielä omaan nilkkaan se.

        Tavallisia ihmisiä, joista kaikki kamppailevat uskonsa kanssa. Ja siksi kukaan ei ole kyennyt minuakaan parantamaan? Minun on helppo yleistää uskovia, sillä olen itsekin ollut sellainen ja tuntenut lukuisia uskovia. Tekojen perusteella he eivät erotu ateisteista; sekin on tullut huomattua.


      • opatja
        obh123 kirjoitti:

        No järjellä saa selittää sitä mitä ei ymmärrä. En sentään kieltänyt raamatun totuuksia?

        Katolinen kirkko hyväksyi aurinkokeskeisen näkemyksen vasta 1500- luvulla. Sitä ennen harhaoppineet poltettiin roviolla..


      • flätti
        opatja kirjoitti:

        Katolinen kirkko hyväksyi aurinkokeskeisen näkemyksen vasta 1500- luvulla. Sitä ennen harhaoppineet poltettiin roviolla..

        Ja samoihin aikoihin Martin Luther alkoi saarnaamaan, että maa on pallo ja auringot ja tähdet pyöreitä tulia (Tischreden-kirjasa). Niin hyvin kuin Luther yrittikin opettaa hän opetti väärin miljoonia!


      • Litteämaa
        obh123 kirjoitti:

        Juu. Taivaanvahvuus ei ilmaise sen muotoa. Vedet yllä viittaa ilmeisesti huomattavaan sumu tms. kertymään ilmakehässä.

        Se että puhutaan nurkista tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että tuohon aikaan ei tiedetty maapallon muotoa. Jumalan intresseissä ei ollut selittää että maapallo on pyöreä. Sanoma meni muutenkin perille.

        Ilmestyskirjassa Johannes todella näki maan sellaisena että hän pystyi sanomaan niiden seisovan maan neljällä kulmalla. Oliko kyse karttanäystä vai kaksiulotteisesta ympyränäystä? Mutta niin ne enkelit seisoivat sanan mukaan, ilmestyksen maan neljällä kulmalla.

        "Juu. Taivaanvahvuus ei ilmaise sen muotoa."

        Mikä muotoinen on taivaankansi, mitä Jumala sanoo.
        Kuinkaas luet?

        Job 37:18
        kaarrutatko sinä hänen kanssansa taivaan, joka on vahva kuin valettu kuvastin?

        1. Kor. 13:12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

        Kuvastin, eli peili on ollut ennen muinoin kaareva, ja kiillotettu "metalli", kuten kuparista, hopeasta tahi kullasta.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Peili

        Kun Jeesus tulee takaisin, niin kaikki ihmiset samalla hetkellä näkevät Hänet.
        Miten pallon toisella puolella olevat voivat nähdä Hänet, jos maa on pallo eikä litteä?


      • Kohtasenkaikkihavaitsee
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Kuu ei silti ole muuta kuin kivenmöhkäle. Siinä ei valoa ole valaisemaan yötä. Sitä paitsi kuun voi nähdä päiväsaikaankin, jota Raamatun kirjoittajat eivät kai tajunnet.

        Minun pääni voi olla mitä vaan, mutta sinne on kertynyt tietoa ja elämänkokemusta. Itse en usko mihinkään mitä on sanottu kaiken synnystä. Me emme voi tietää.

        Jes. 13:10
        Sillä taivaan tähdet ja Kalevanmiekat eivät loista valollansa, aurinko on pimeä noustessansa, kuu ei kirkkaana kumota.

        Tässä on että tähdillä on oma valo.
        sekä viite että kuulla on oma valo.

        Jes. 30:26
        Ja kuun valo on oleva kuin auringon valo, ja auringon valo on oleva seitsenkertainen, oleva niinkuin seitsemän päivän valo, sinä päivänä, jona Herra sitoo kansansa vammat ja parantaa siihen isketyt haavat.
        Kuun valo.

        Joel 3:15
        Aurinko ja kuu käyvät mustiksi, ja tähdet kadottavat valonsa.
        Tässä tähdet menettävät valonsa.

        Matt. 24:29
        Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

        Kuu ei anna valoansa

        Mark. 13:24
        Mutta niinä päivinä, sen ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa,

        Ilm. 21:23
        Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.

        jos kuu heijastaisi aurinkon valoa, on turhuutta sanoa että kuu ei anna valoa.
        sillä heijastus ei olisi mahdollista, jos aurinkoa ei olisi.


      • Litteämaa
        kui2 kirjoitti:

        No miksei sitten eräät muutkin Raamatun näkemykset voisi olla vanhentuneita, koska noin sanot?

        "kun tuohon aikaan ei ollut satelliitteja tai kierretty maata tai ylipäätään tehty havaintoja maan kaarevuudesta, otaksumasi on oikein pätevä kuvaamaan raamatun varhais-aikojen näkemystä maan muodosta."

        Eihän Raamatun aikaan ollut monesta muustakaan asiasta sellaista ymmärrystä ja tietoa mitä nyt on!

        "Eihän Raamatun aikaan ollut monesta muustakaan asiasta sellaista ymmärrystä ja tietoa mitä nyt on! "

        niinpä nii.
        Oikeat ja jopa väärät tiedemiehet, väärätiedemies = "tiedon nimellä"
        1. Tim. 6:20
        Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,

        Nyt KUKA sanoo että maa on pallo?
        Olisko ollut Coppernius, Newton ja Eistein

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Nikolaus_Kopernikus
        https://en.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Copernicus

        http://www.saunalahti.fi/arnoldus/coperni.html

        Aurinkokeskinen maailmankuva
        https://luonnontieteellisenmaailmankuvankehitys.wikispaces.com/Heliosentrinen maailmankuva
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Aurinkokeskinen_maailmankuva

        Nyt Galileo
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei
        Sekä Newton
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Isaac_Newton
        Että Eistein
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein

        Ovat tämä UUDEN opin eli TEORIAN kannatajia.
        Yhteistä heille oli että lukivat Kabbalaa!

        He tekivät uuden kalenterin:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Juliaaninen_kalenteri

        joka sitten korvasi vanhan 60 minuutti 24 tuntia sekä 360 päivää olevan kalenterin joka on edelleen havaittavissa, tähdissä, aurinkossa että kuussa.

        1. Moos. 1:14
        Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,

        ennen oli kaikkialla käsitys ja kokeellinen tutkimus että havainnot että maa on litteä, nämä herrat sen muuttivat.
        https://luonnontieteellisenmaailmankuvankehitys.wikispaces.com/Heliosentrinen maailmankuva

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Maakeskinen_maailmankuva

        Tämä maakeskeinen maailman kuva ei ole teoria vaan sen voi havaita, ja tehdä kokeita mikä ei ole mahdollista pallon kanssa.

        Nyt maailman tutkijat, esim Cook ja Byrd
        James Cook
        https://fi.wikipedia.org/wiki/James_Cook

        Richard E. Byrd
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Richard_E._Byrd

        James Clark Ross
        https://fi.wikipedia.org/wiki/James_Clark_Ross

        Nämä kolme ja paljon muita ovat tutkineet merta ja maata, sekä etelä mannerta:
        Tutkimusmatkat Etelämantereelle
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tutkimusmatkat_Etelämantereelle

        Nyt ekas, Kaikki navigoivat Pohjantähden mukaan etelässä mistä on PALLON muodon takia MHDOTONTA havaita pohjantähteä!
        se on heidän omissa päiväkirjoissaan!
        sekä Byrdin video todistuksessa!

        eli he näkivän sitten maapallon läpi? vai sitten maa ei ole pallo vaan litteä.

        Monet heistä matkusta 60 000 mailia. noin 90 000 - 100 000 km, etsien etelä MANTEREEN reunoja, ja olsivat ihmeissään kun se "saari" vai jatkuu ja jatkuu!
        eli kolme kertaa maaPALLON ympäri.
        Joten tämä "saari" oli heidän käsityksen mukaan suutempi kuin koko maaPALLO!

        nyt, voit tehdä OMIA havintoja, omilla silmilläsi.
        katso, miten Isokarhu = Otava pöyrii PohjanTähden ympäri kuten KAIKKI tähdet.
        se että se toimii MYÖS etelässä on sitten jokin "maaginen" selitys.

        Milkway, pyörii etelässä vastoin "Teoriaa" väärään suuntaa.
        Myös pohjoisesta voidaan havaita Milkway
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Linnunrata
        https://en.wikipedia.org/wiki/Milky_Way

        Nyt tätä tapahtumaa voi katsoa, NETTIKAMEROISTA!

        joten ihmiset eivät tahdo uskoa, sillä he eivät tahdo kohdata Jumalaa.

        tässä lisää jos totuus kiinnnostaa.
        https://litteamaanpiiri.com/

        Muuten, jos katselet kuvia, mielummin vanhoja ;) mitkä ovat otettu etelästä, niin niissä on pohjoisen "pallo" puoliskon tähtikuvioita mitä EI VOI PALLON läpi ottaa!

        se että edellä mainittujen tutkijoiden kuvat ovat poistettu julkisista tietokannoista ei ole sattumaa!
        eli he eivät tahdo että ihmiset niitä ihmettelvät.


    • Ovaalipallo

      Totuus on se, että Maa ei ole pyöreä levymäinen, eikä edes pallo, vaan ovaalin muotoinen pallomainen kappale. Syynä keskipakovoiman aiheuttama gravitaation kompensaatio tai ihan vain se, että Jumala halusi tehdä tämmöisen alustan?

      Palloilemisiin!

      • Maahan syntyi. kun kuusta irtosi törmäyksessä pala. Yleensäkin taivaankappaleet törmäilevät toisiinsa. Osa paloista liitelee tännekin.


      • torre12 kirjoitti:

        Maahan syntyi. kun kuusta irtosi törmäyksessä pala. Yleensäkin taivaankappaleet törmäilevät toisiinsa. Osa paloista liitelee tännekin.

        Taisi mennä toisin päin, kappale irtosi maasta kun siihen avaruudesta törmättiin ja siitä tuli kuu.


      • sage8 kirjoitti:

        Taisi mennä toisin päin, kappale irtosi maasta kun siihen avaruudesta törmättiin ja siitä tuli kuu.

        Niin juu! Mutta törmäillään jatkossakin missä sattuu. Avaruushan on jonkinlainen kaaos.


      • torre12 kirjoitti:

        Niin juu! Mutta törmäillään jatkossakin missä sattuu. Avaruushan on jonkinlainen kaaos.

        Törmäillään jatkossakin mutta enimmikseen torjutaan fundiksia ilman törmäilyjä.


    • flätti

      ArtoTTT, George, usko.vainen, pertsa, EvLut, pitääkö mun yksin täällä puolustaa Raamatun sanaa homoja ja ateisteja vastaan?! Ettekö tekään pidä Raamattua totuutena?

      • RaamattuHuvittaa

        Hienoa, että ole tuonut esille Raamatun järjettömyyden ja sudenkuopat.


    • kui2

      "flätti" ei taida olla tosissaan.

      • Silviissii3

      • Niinhän sitä luulisi. Mutta ihmeen tosissaan ne ovat kuitenkin olleet.


      • flätti

        Täällä saan ihan itse yksikseni puolustaa puhdasta sanaa niinkuin se on kirjoitettu! Ei voi monikossa puhua kun muut jotka jaksavat maan iästäkin jauhaa eivät voi tätä yksinkertaista tosiasiaa sisäistää ja julistaa teille julkeuksille!


      • Oikeajaalkuperäinen888
        flätti kirjoitti:

        Täällä saan ihan itse yksikseni puolustaa puhdasta sanaa niinkuin se on kirjoitettu! Ei voi monikossa puhua kun muut jotka jaksavat maan iästäkin jauhaa eivät voi tätä yksinkertaista tosiasiaa sisäistää ja julistaa teille julkeuksille!

        2. Tim. 4:16 Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako.

        Joten JO Paavalin aikana, Herran palvelijat eivät uskaltaneet tahi muusta syystä puolustaa Jumalaa eli Totuutta.

        Mutta älä huoli, itse rukoilen yötä päivää että Jumala minua auttaa, ja sitten liikutan taivaan ja maan:

        Joos. 10:13
        13 Niin aurinko seisoi alallansa, ja kuu pysyi paikallansa, kunnes kansa oli kostanut vihollisilleen. Niinhän on kirjoitettuna "Oikeamielisen kirjassa". Niin aurinko pysyi paikallansa keskitaivaalla päiväkauden, kiirehtimättä laskemaan.

        2. Kun. 20:10
        Hiskia sanoi: "Varjon on helppo pidetä kymmenen astetta. Ei, vaan siirtyköön varjo takaisin kymmenen astetta."

        Saarn. 1:9 Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.

        Itse en osaa. VIELÄ, kumota heitä, vastustajai, mutta Aina Viisas Salomo sanoo:
        mitä on ollut ennen,
        - aurinko pysähtyi.
        - kuu meni taaksepäin

        Joten tätä olen pyytänyt ja paljon muuta!

        eli KAIKKI SUUT tukitaan että Jumala Saa Kunnian ja kiitoksen ja Ylistyksen!

        Kukaan ei voi mitään vastaan väittää kun AURINKO EI LIIKU mutta KUU menee taaksepäin!

        Joten sitä aikaa saamme vielää hetken odottaa :)

        Joten iloitkaa ja Riemuitkaa!


    • tämäkinvieläsiinä

      Maa ei ole ainoastaan lättänä, vaan se myös suipponee toiseen päähän. Menkääpä seisomaan junaraiteille ja katsokaa suoraan eteenne kauas, niin näette.

      • flätti

        No ei tää nyt mikään kaksulotteinen paikka ole tämä maa! Tietysti kauempana on pienemmän näköstä, senkin pököpää.


    • Kieltämättä maa joskus näyttää lättänältä.

      • flätti

        Ja väittävät että vesilasissakin veteen muodostuu jotain kulmaa ja kaarta! Hahaha! Kaikkea sitä.


      • maailmanloppu

      • flätti kirjoitti:

        Ja väittävät että vesilasissakin veteen muodostuu jotain kulmaa ja kaarta! Hahaha! Kaikkea sitä.

        Toisaalta maailman matkaa kertyisi useita kymmeniä tuhansia kilometrejä, mutta me näemme jollakin tavalla vain noin 60 km päähän. Emme kykene hahmottamaan kuin hyvin pienen osan maasta.

        On kuitenkin Raamatulta typerää väittää, että "sangen korkealta vuorelta" näki kaikki maailman valtiot kaikessa loistossaan. Siihen aikaan ei varmaan monikaan maa ollut kovinkaan loistokas.


      • flätti
        torre12 kirjoitti:

        Toisaalta maailman matkaa kertyisi useita kymmeniä tuhansia kilometrejä, mutta me näemme jollakin tavalla vain noin 60 km päähän. Emme kykene hahmottamaan kuin hyvin pienen osan maasta.

        On kuitenkin Raamatulta typerää väittää, että "sangen korkealta vuorelta" näki kaikki maailman valtiot kaikessa loistossaan. Siihen aikaan ei varmaan monikaan maa ollut kovinkaan loistokas.

        Uuh! Vanha saivaretlija ratsastaa jälleen, seuraavaksi kai haluat että puhutaan taas siitä miten ei voi miestä makuuttaa niinkuin naista!


      • obh123
        torre12 kirjoitti:

        Toisaalta maailman matkaa kertyisi useita kymmeniä tuhansia kilometrejä, mutta me näemme jollakin tavalla vain noin 60 km päähän. Emme kykene hahmottamaan kuin hyvin pienen osan maasta.

        On kuitenkin Raamatulta typerää väittää, että "sangen korkealta vuorelta" näki kaikki maailman valtiot kaikessa loistossaan. Siihen aikaan ei varmaan monikaan maa ollut kovinkaan loistokas.

        Olet loputtomassa järjettömyyden suossa kun sinulla ei ole Pyhää Henkeä vaan kapinamieli joka lähtee henkilökohtaisesta epärehellisyydestä elämässäsi ja uskottomuudestasi.

        8. Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        9. ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua." Matt. 4:8-9

        Tämä kertoo että Saatana näytti hänelle näyssä kaikki valtakunnat. Ei kukaan oleta KOSKAAN että jos maa olisi lättänä ja olisi tarpeeksi korkea vuori josta näkisi reunoille asti, ihminen kykenisi erottamaa yksityiskohtia valtakunnista. Missä on niin sangen korkea vuori jolta näkee tunnistettavasti kaikki maailman valtakunnat? Ei missään. Miksi sitten sanotaan sangen korkea vuori. Koska se vuori jolle Saatana vei oli sangen korkea. Ei se sen kummempi syy ole.

        Oliko flättänä järjen käyttö taaskin Jumalan sanan kieltämistä?


      • flätti
        obh123 kirjoitti:

        Olet loputtomassa järjettömyyden suossa kun sinulla ei ole Pyhää Henkeä vaan kapinamieli joka lähtee henkilökohtaisesta epärehellisyydestä elämässäsi ja uskottomuudestasi.

        8. Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        9. ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua." Matt. 4:8-9

        Tämä kertoo että Saatana näytti hänelle näyssä kaikki valtakunnat. Ei kukaan oleta KOSKAAN että jos maa olisi lättänä ja olisi tarpeeksi korkea vuori josta näkisi reunoille asti, ihminen kykenisi erottamaa yksityiskohtia valtakunnista. Missä on niin sangen korkea vuori jolta näkee tunnistettavasti kaikki maailman valtakunnat? Ei missään. Miksi sitten sanotaan sangen korkea vuori. Koska se vuori jolle Saatana vei oli sangen korkea. Ei se sen kummempi syy ole.

        Oliko flättänä järjen käyttö taaskin Jumalan sanan kieltämistä?

        Taas sinä selittelet itseäs tyydyttääkses! Lopeta moinen tulkitseminen ja lue selkeä sana!


      • obh123
        flätti kirjoitti:

        Taas sinä selittelet itseäs tyydyttääkses! Lopeta moinen tulkitseminen ja lue selkeä sana!

        Mites muuten selität että Jeesus näki valtakuntien loistoa? Näky vai suberzoom näkö lättänällä maalla tai zuberzoom kiertonäkö pallolla?

        Tämä asettaa vakavia kysymyksiä.

        torrelle: Vähän kuin se että tarkoittaako "niin kuin naisen kanssa maataan" pelkkää anaaliseksiä vai koko homoseksuaalista suhdetta, jossa yksi osa on maata hempeästi elää lempeästi parisuhteessa saman sukupuolen kanssa eros rakkaudessa.


      • flätti
        obh123 kirjoitti:

        Mites muuten selität että Jeesus näki valtakuntien loistoa? Näky vai suberzoom näkö lättänällä maalla tai zuberzoom kiertonäkö pallolla?

        Tämä asettaa vakavia kysymyksiä.

        torrelle: Vähän kuin se että tarkoittaako "niin kuin naisen kanssa maataan" pelkkää anaaliseksiä vai koko homoseksuaalista suhdetta, jossa yksi osa on maata hempeästi elää lempeästi parisuhteessa saman sukupuolen kanssa eros rakkaudessa.

        Siis mitä sinä nyt selität, ettei Jumala voi nähdä kaikkea?? Olet sinä kyllä kanssa yks epeli kun esiinnyt uskovaisena täällä ja tuollaisia esität.


      • obh123
        flätti kirjoitti:

        Siis mitä sinä nyt selität, ettei Jumala voi nähdä kaikkea?? Olet sinä kyllä kanssa yks epeli kun esiinnyt uskovaisena täällä ja tuollaisia esität.

        "8. Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston "

        Perkele näytti. Voiko perkelekkin nähdä kaiken? Näkikö Jeesus IHMISENÄ ollessaan omilla silmillään vai näkynä? Vai irtautuiko Jeesus ruumiistaan ja oli Perkeleen kanssa henkimaailmassa ja lensi ympäri maailmaa ja kväisi vaan korkealla vuorella?

        Vakavia kysymyksiä.


      • flätti
        obh123 kirjoitti:

        "8. Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston "

        Perkele näytti. Voiko perkelekkin nähdä kaiken? Näkikö Jeesus IHMISENÄ ollessaan omilla silmillään vai näkynä? Vai irtautuiko Jeesus ruumiistaan ja oli Perkeleen kanssa henkimaailmassa ja lensi ympäri maailmaa ja kväisi vaan korkealla vuorella?

        Vakavia kysymyksiä.

        Ja sinä kun luet sen niin joko uskot kaiken tai et usko mitään! Alkaen ihan alusta siis siitä että maa on lättänä. Turha ruveta tulkitsemaan ja selittelemään.


      • Ja täysikuu näyttää kiekolta.


      • flätti
        inti kirjoitti:

        Ja täysikuu näyttää kiekolta.

        Siltä se näyttää kyllä!


      • litteämaa
        torre12 kirjoitti:

        Toisaalta maailman matkaa kertyisi useita kymmeniä tuhansia kilometrejä, mutta me näemme jollakin tavalla vain noin 60 km päähän. Emme kykene hahmottamaan kuin hyvin pienen osan maasta.

        On kuitenkin Raamatulta typerää väittää, että "sangen korkealta vuorelta" näki kaikki maailman valtiot kaikessa loistossaan. Siihen aikaan ei varmaan monikaan maa ollut kovinkaan loistokas.

        "Toisaalta maailman matkaa kertyisi useita kymmeniä tuhansia kilometrejä, mutta me näemme jollakin tavalla vain noin 60 km päähän."

        niinpä niin

        CREPUSCULAR SUN RAYS PROVE FLAT EARTH perspective
        https://www.youtube.com/watch?v=b_ppPXChyTo

        Litteä Maa jälleen todistettu todeksi: Helsingistä näkyi Viron rannikko
        http://tietopiste.com/littea-maa-jalleen-todistettu-todeksi-helsingista-nakyi-viron-rannikko/

        90km
        Omin silmin voit havaita Viron!
        Tämä on pallon kaarevuuden mukaan mahdotanta sillä sen tulisi olla 500 metriä alempana!

        Joten Kukaan ei voi puolustaa itseään eikä syntejään Jumalan edessä.

        oli kyseessä sittn valhe tahi valheessa eläminen.


      • litteämaa
        torre12 kirjoitti:

        Toisaalta maailman matkaa kertyisi useita kymmeniä tuhansia kilometrejä, mutta me näemme jollakin tavalla vain noin 60 km päähän. Emme kykene hahmottamaan kuin hyvin pienen osan maasta.

        On kuitenkin Raamatulta typerää väittää, että "sangen korkealta vuorelta" näki kaikki maailman valtiot kaikessa loistossaan. Siihen aikaan ei varmaan monikaan maa ollut kovinkaan loistokas.

        Jeesus todistaa Että Salomonin LOISTO oli vertaansa vaille!
        sekä Babylon josta vieläkin on raunioita.

        Joten olet väärässä ja elät valheessa.

        se että voi samalla aikaan nähdä KAIKKI maailman valtakunnat merkitsee sen että inkat ja mayat sekä muut ovat samalla "puolella"!
        eli litteämaa


    • keplleri

      Törmäillään jatkossakin, heipähei!

    • kiitos.flätti

      päivän parhaista nauruista.

    • flätti

      Tekö ette usko Raamattua?

    • KTS--

      Litteä maa on muinainen näkemys, joka oli vallitseva monissa muinaisissa kulttuureissa kuten Kreikassa klassiseen kauteen saakka, Lähi-idän pronssi- ja rauta­kautisissa kulttuureissa hellenistiseen kauteen saakka, muinaisessa Intiassa Gupta-kauteen eli ajan­laskumme alku­aikoihin saakka, Kiinassa 1600-luvulle saakka sekä Amerikan alku­peräisissä intiaani­kulttuureissa. Ennen tieteen kehittymistä uskottiin lähes kaikkialla yleensä myös, että litteää maata ympäröi ylös­alaisen maljan muotoinen taivaankansi eli kupu.

      Käsitys, että Maa on pallo, kehittyi kreikkalaisen tähti­tieteen vaikutuksesta, jonka aloitti Pythagoras 500-luvulla eaa

      • flätti

        H U I J A U S T A !


      • KTS--
        flätti kirjoitti:

        H U I J A U S T A !

        Ai litteä maa huijausta?
        Ei vaan tietämättömyyttä joka oli ymmärrettävää noissa varhaiskulttuureissa.


      • flätti

        Pallomaa on huijausta, pöhkö!


      • KTS--
        flätti kirjoitti:

        Pallomaa on huijausta, pöhkö!

        Ei vaan pallopääsi on huijattu.


    • flätti
      • flätti

      • flätti






      • Lukeeka tuolta eteenpäin hän vielä sanoo ettei Jeesus eli Jumala voinut nähdä kaikkia valtakuntia! Millaista harhaisuutta!



      • Myös saarnaaja nimimerkin EvLut takana on jonkin asteinen huijari! Hän saarnaa täällä sola scriptura, sola scriptura! Joka kuulostaa tietysti raittiilta! Mutta kun häneltä kysyy yksinkertaista asiaa, hän kieltäytyy todistamasta! Luulen että hän on täällä vain tyydyttämässä itseään! Katsokaa vaikka hän kirjoittaa:

        "Niitä kyllä saattaa vielä nytkin tapahtua missä Jumala niin hyväksi katsoo, mutta niitä meidän ei tule pyytää vaan meillä on Sana, kallis Jumalan erehtymätön sana, Pyhä Raamattu ja Pyhät sakramentit joissa sana tulee luoksemme näkyvässä, käsin kosketeltavassa muodossa. Ne ovat todellisia ihmeitä ja merkkejä, sana kaste ja ehtoollinen!"

        Mutta kun olen häneltä kysynyt todistaako hän että Raamattu on totta kun se kertoo millainen maa on! Niin hän ei vastaa mitään! Täällä hän jahtaa toista kirjoittajaa kuin raivotautinen koira: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15049501/luterilaisuus-ja-karismaattinen-eksytys#comment-91625854 Mutta ei itse todista Raamatun olevan totta! Millaine hän on!

        Ja sitten hän jatkaa viellä toisessakin aiheessa samaa jahtia: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15050370/jakaako--quotkuusenjuuretquotmikkoan--synnittomyysopin Mutta ei itse suostu todistamaan että "sola scriptura" ! Hän on harhauttaja se on selvää. Hänen sanallaan ei voi olla painoarvoa, sillä hän ei suostu todistamaan kysyttäessä! Hän on täällä vain pönkittämässä omaa itseään, ei tukeudu Raamatun selkeään sanaan!


      • flätti kirjoitti:

        Myös saarnaaja nimimerkin EvLut takana on jonkin asteinen huijari! Hän saarnaa täällä sola scriptura, sola scriptura! Joka kuulostaa tietysti raittiilta! Mutta kun häneltä kysyy yksinkertaista asiaa, hän kieltäytyy todistamasta! Luulen että hän on täällä vain tyydyttämässä itseään! Katsokaa vaikka hän kirjoittaa:

        "Niitä kyllä saattaa vielä nytkin tapahtua missä Jumala niin hyväksi katsoo, mutta niitä meidän ei tule pyytää vaan meillä on Sana, kallis Jumalan erehtymätön sana, Pyhä Raamattu ja Pyhät sakramentit joissa sana tulee luoksemme näkyvässä, käsin kosketeltavassa muodossa. Ne ovat todellisia ihmeitä ja merkkejä, sana kaste ja ehtoollinen!"

        Mutta kun olen häneltä kysynyt todistaako hän että Raamattu on totta kun se kertoo millainen maa on! Niin hän ei vastaa mitään! Täällä hän jahtaa toista kirjoittajaa kuin raivotautinen koira: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15049501/luterilaisuus-ja-karismaattinen-eksytys#comment-91625854 Mutta ei itse todista Raamatun olevan totta! Millaine hän on!

        Ja sitten hän jatkaa viellä toisessakin aiheessa samaa jahtia: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15050370/jakaako--quotkuusenjuuretquotmikkoan--synnittomyysopin Mutta ei itse suostu todistamaan että "sola scriptura" ! Hän on harhauttaja se on selvää. Hänen sanallaan ei voi olla painoarvoa, sillä hän ei suostu todistamaan kysyttäessä! Hän on täällä vain pönkittämässä omaa itseään, ei tukeudu Raamatun selkeään sanaan!

        Sellainen on "EvLut" hän ei ole ei evankelinen eikä luterilainenkaan! Vaan harhauttaja paaduttaja! Kieroileva valheveli taitaa tämäkin olla!


      • Täältä voitte nähdä että hän suoraan kieltäytyy todistamasta Raamatun totuudellisuudesta! Hän sivuuttaa kysyjän kuin olisi korkeakin tuomari! Mitä hän tekee täällä hän pönkittää vain omaa itseänsä, esittää vanhruskasta muttei todista muusta kuin siitä ettei hän usko Raamatun selkeään sanaan! Puijari koijari huijari hän on! Täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15051244/kirjoittaja-evlut-on-raamatun-kieltava-harhauttaja Monta sivustahuutelijaa kyllä mutta EvLut pysyy vaiti vaikka kukko kiekuu kolmesti! Ei ottanut opiksi Pietariltakaan! Onko mahtanut lukea Raamattua edes niin pitkälle? Sitä ei tarina kerro!


      • flätti kirjoitti:

        Täältä voitte nähdä että hän suoraan kieltäytyy todistamasta Raamatun totuudellisuudesta! Hän sivuuttaa kysyjän kuin olisi korkeakin tuomari! Mitä hän tekee täällä hän pönkittää vain omaa itseänsä, esittää vanhruskasta muttei todista muusta kuin siitä ettei hän usko Raamatun selkeään sanaan! Puijari koijari huijari hän on! Täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15051244/kirjoittaja-evlut-on-raamatun-kieltava-harhauttaja Monta sivustahuutelijaa kyllä mutta EvLut pysyy vaiti vaikka kukko kiekuu kolmesti! Ei ottanut opiksi Pietariltakaan! Onko mahtanut lukea Raamattua edes niin pitkälle? Sitä ei tarina kerro!

        Saarnaaja "EvLut" siis!


    • Tositilannetiedettävä

      Maa on lättänä. ja viimeisimpien tutkimusta valossa pystyasennossa. Eihän ole edes mahdollista., että lättänän alapuolella olisi elämää. Sinnehän ei auringonvalokaan milloinkaan osuisi.
      Ja siitä seuraa myös, että taivaanvahvuuden ulkopuolella myllertävät vedet valuvat maan ohitse kastelamatta maata piloille.

      • flätti

        Tämä on suurinpiirtein totta, tuohon tapaan minäkin maan hahmotan! Tuota pystyasento juttua en näe todeksi, koska silloinhan me kävelisimme ylös-alas suunnassa ja meidän tulisi pudota alas. Olemme vaakatasossa.


      • Jaa, että lättänä niinkuin vanha latsä, tai pannukakku. No saahan sitä tietenkin uskoa mitä haluaa, mutta kyllä se minun mielestä pyöreä on niinkuin muutkin planeetat.


      • evita- kirjoitti:

        Jaa, että lättänä niinkuin vanha latsä, tai pannukakku. No saahan sitä tietenkin uskoa mitä haluaa, mutta kyllä se minun mielestä pyöreä on niinkuin muutkin planeetat.

        Sinä olet tiedeuskovainen!


      • flätti kirjoitti:

        Sinä olet tiedeuskovainen!

        TÄRKEÄÄ

        Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.


      • yurki1000js kirjoitti:

        TÄRKEÄÄ

        Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.

        Tarkoitatko, ettei maan yllä ja alla ole vettä kuten kerrotaan Raamatun aivan ensilehdillä?? Ettei maalla ole neljää nurkkaa, kuten Ilmestyskirjassa kerrotaan?? Jos moista väität, olet puijari!


      • Mitä tämä nyt on?? Minä rehdisti täällä todistan! Sinä olet herjahenki selvästi! Tee parannus jo!


      • Riittävän monta tukeutuakseni ainoastaan Raamattuun ja hyvään sanaan! Toisin kuin sinä ilmeisesti kun luotat tieteeseen! Konsultoitko sinäkin myrrysmiehiä kuten "usko.vainen"??


      • flätti kirjoitti:

        Riittävän monta tukeutuakseni ainoastaan Raamattuun ja hyvään sanaan! Toisin kuin sinä ilmeisesti kun luotat tieteeseen! Konsultoitko sinäkin myrrysmiehiä kuten "usko.vainen"??

        voi hyvänen aika
        anna mun kaikki kestää
        kerro kuiteski kuis pelastutaan


      • yurki1000js kirjoitti:

        voi hyvänen aika
        anna mun kaikki kestää
        kerro kuiteski kuis pelastutaan

        Uskotaan sana kokonaisuudessaan! Jos et usko kaikkea et usko yhtään mitään! Herjaat silloin kun alat poimimaan ja tulkitsemaan itseäsi tyydyttääksesi!


      • flätti kirjoitti:

        Uskotaan sana kokonaisuudessaan! Jos et usko kaikkea et usko yhtään mitään! Herjaat silloin kun alat poimimaan ja tulkitsemaan itseäsi tyydyttääksesi!

        sanahelinää
        olet ateisti


      • yurki1000js kirjoitti:

        sanahelinää
        olet ateisti

        Sinä olet ateisti kun herjaat tuolla tavalla! Etkö usko Raamatun ilmoitukseen??


      • Tositilannetiedettävä
        flätti kirjoitti:

        Tämä on suurinpiirtein totta, tuohon tapaan minäkin maan hahmotan! Tuota pystyasento juttua en näe todeksi, koska silloinhan me kävelisimme ylös-alas suunnassa ja meidän tulisi pudota alas. Olemme vaakatasossa.

        Maan vetovoima pitää meidät maassa kiinni, vaikka ollaankin vaakatasossa. Jos maa olisi vaakatasossa, niin mitä siellä alla mielestäsi olisi? Puiden juuret? Ikuinen pimeys vallitsisi, ehkäpä myös kylmyys. Miten kävisi, jos vesisuonisto alkaisi kaivautua kerroksen läpi. valuisiko vesivarastomme avaruuteen. Pitääkö olla huolissaan?


      • flätti kirjoitti:

        Sinä olet ateisti kun herjaat tuolla tavalla! Etkö usko Raamatun ilmoitukseen??

        Olet tyypillinen Allerin trolli. Pilaat pirun pussiin. Henkimaailman juttu.


    • KTS--

      Antiikin kreikkalaiset hiffasivat maapallon pallonmuotoisuuden siitä, että maan varjo kuun pimennyksen sattuessa on aina pallonmuotoinen, pallon kaari. Kiekkomaan ollessa kyseessä se olisi useimmiten soikiomainen. Kokeilkaa vaikka kotona lampun ja lautasen kanssa.

      • Just joo! Lampun & lautasen kanssa todistetaan tiede! Hahahaha


      • KTS--

        No sillä ainakin voit todistaa itsellesi minkälaiseksi se lautasen varjo muodostuu eri kulmista ja saatat jopa oppia jotakin mitä tosin en usko.


    • KTS--

      Ja jos maa olisi nelikulmainen levy (maan neljä kulmaa) niin varjo kuun pinnalla olisi suorakaiteen muotoinen.

      • Ongelma on että katsot litteää maata heliosentrisisestä näkökulmasta. Litteä maa ei ole mikään neliskanttinen levy joka leijuu avaruudessa, vaan avaruus on kupu joka pyörii maanpiirin ympäri.


    • TAPAUS 1:400 / EKLIPSI

      https://youtu.be/GiJb2o0XhYw?t=4m22s

      DANILO

      http://www.tv7.fi/vod/series/373/

      DOSENTTI

      > Dosentti Juhani Huovelin toimii yliopistonlehtorin virassa Helsingin yliopiston Tähtitieteen laitoksessa. Hän toimii kolmen Aurinko- ja planeettatutkimukseen liittyvän avaruushankkeen vetäjänä. Hankkeet ovat tällä hetkellä Kuuta kiertävä avaruusluotain SMART-1 ja sen XSM aurinkomonitori, vuonna 2007 laukaistavan intialaisen Chandrayaan-1 kuuluotaimen aurinkomonitori, sekä vuonna 2012 laukaistavan BepiColombo-Merkuriusluotaimen SIXS-aurinkomonitori.

      Esitelmöitsijä aloitti tarkastelemalla Auringon ja Kuun suhdetta. Aurinko ja Kuu näyttävät taivaalla täsmälleen samankokoisilta. Aurinko on kuitenkin todellisuudessa suunnilleen 400 kertaa suurempi kuin Kuu, mutta se on myös 400 kertaa kauempana. Täysikuu näyttää yötaivaalla melko kirkkaalta, mutta Maasta katsottuna Aurinko on noin 400.000 kertaa kirkkaampi! Aurinko paistaa neliömetrille sähkölieden pikalevy teholla (noin 1,4 kW/m^2). <

      https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/juhuovelin.htm

      SIIS

      Miten on? Lätty vai ei? Pallukka vai ei?

      SÄHKÖ

      https://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htm

      Ym. Etsivä löytää:)

      • Lättänä on! Totta!


      • Olet selittelijä!! "Olkoot ne 400:sina" ei siinä niin lue! Lue selkeä sana älä tulkitse omiasi! Niin se on että tämä maa on lättänä eli emme ole täällä palloilemassa vain! Hulluutta tuollainen!


      • flätti kirjoitti:

        Olet selittelijä!! "Olkoot ne 400:sina" ei siinä niin lue! Lue selkeä sana älä tulkitse omiasi! Niin se on että tämä maa on lättänä eli emme ole täällä palloilemassa vain! Hulluutta tuollainen!

        Flätti. Taisit paljastaa ittes. Olet tyypillinen Allerin trolli. Paljasta toki muutkin nikkisi.

        FAKTAT:
        - Evoluutiota ei ole.
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Flätti. Taisit paljastaa ittes. Olet tyypillinen Allerin trolli. Paljasta toki muutkin nikkisi.

        FAKTAT:
        - Evoluutiota ei ole.
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        No mitä sinä sitten selittelet jostain 400:sta?? Onko maan alla ja yllä vettä ja maalla neljä nurkkaa vai ei?? Näin olen Raamatusta lukenut! Mikä on SINUN todistuksesi? Väitätkö että maahan tulee vuosimiljardeja vanhaa valoa?? Etkö lue lainkaan Raamattua? En ole "trolli" olen flätti! Maa on lättänä se on totta!


      • Et ole vieläkään sanonut, miten sinä todistat! Kiertelet vaan sinäkin ja selittelet jotain numerologiaa! Lue tästä selkeästi on kerrottu:


        1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        6. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".
        7. Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
        8. Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
        9. Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.
        10. Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        11. Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:
        12. maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        13. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
        14. Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:
        16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        17. Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        19. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
        20. Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".
        21. Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        22. Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".
        23. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
        24. Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:
        25. Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
        27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
        28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
        29. Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
        30. Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.
        31. Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.


    • Flätti. Miksi poistat ja pimität? Sellainen on langenneen maailman touhua. Se johtuu pelosta. Lankeemus tuotti mm. seuraavia asioita:

      - Pelko
      - Jumalan/totuuden pakoilu
      - Syyllisyyden ulkoistaminen
      - Teknologinen kehitys (tiedonpuun hedelmä)

      Gen:
      3:6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
      3:7 Silloin aukenivat heidän molempain silmät, ja he huomasivat olevansa alasti; ja he sitoivat yhteen viikunapuun lehtiä ja tekivät itselleen vyöverhot.
      3:8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
      3:9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"
      3:10 Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
      3:11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
      3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
      3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin."

      Toki nää jutut on sulle tuttuja. Olethan kunnon kristitty. Vai?

      • En minä voi täältä viestejä poistaa! Mutta sinun viestisi ovat sääntöjen vastaisia siksi ne häviävät!!

        Miksi edes kysyt tuollaista olenko kunnon kristitty?? Tietysti olen sillä minä uskon ilmoituksen joka on Raamatussa. Olen sen tehnyt jo ihan ensimmäisessä viestissä selväksi kun todistan että maa on lättänä! Se on hyvä kirja luotan siihen. Minä täällä kyselen kuka perimmiltään uskoo Raamattuun ja aika harvassa tuntuu uskova väki olevan tällaisella luterilaisuus-palstalla! Tulkkaatte mielenne mukaan tai haukutte vain joksikin peikoksi! Kuka tässä on kunnon kristitty? Vai?


      • flätti kirjoitti:

        En minä voi täältä viestejä poistaa! Mutta sinun viestisi ovat sääntöjen vastaisia siksi ne häviävät!!

        Miksi edes kysyt tuollaista olenko kunnon kristitty?? Tietysti olen sillä minä uskon ilmoituksen joka on Raamatussa. Olen sen tehnyt jo ihan ensimmäisessä viestissä selväksi kun todistan että maa on lättänä! Se on hyvä kirja luotan siihen. Minä täällä kyselen kuka perimmiltään uskoo Raamattuun ja aika harvassa tuntuu uskova väki olevan tällaisella luterilaisuus-palstalla! Tulkkaatte mielenne mukaan tai haukutte vain joksikin peikoksi! Kuka tässä on kunnon kristitty? Vai?

        Hyvä ettet poista. Allerin agentit poistavat. Sellainen vaino on tyypillistä tällaisessa jälkikristillisessä Suomessa. Muualla maailmassa Jumalan lapsiin kohdistuva vaino ilmenee vapaudenriistoina, pahoinpitelyinä ja murhina. Valitettavaa on, etteivät "valtiokirkkomme" edustajat, vapaamuuraripiispat ja liberaaliteologit, näistä asioista huutele.

        https://www.youtube.com/results?search_query=christian persecution

        Mitä olinkaan sanomassa/kysymässä? Ainiin. Kuis pelastutaan?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Hyvä ettet poista. Allerin agentit poistavat. Sellainen vaino on tyypillistä tällaisessa jälkikristillisessä Suomessa. Muualla maailmassa Jumalan lapsiin kohdistuva vaino ilmenee vapaudenriistoina, pahoinpitelyinä ja murhina. Valitettavaa on, etteivät "valtiokirkkomme" edustajat, vapaamuuraripiispat ja liberaaliteologit, näistä asioista huutele.

        https://www.youtube.com/results?search_query=christian persecution

        Mitä olinkaan sanomassa/kysymässä? Ainiin. Kuis pelastutaan?

        Vastasin jo ja sinä herjasit takaisin! Kuka täällä on se kieltäjä ellet sinä??


      • flätti kirjoitti:

        Vastasin jo ja sinä herjasit takaisin! Kuka täällä on se kieltäjä ellet sinä??

        Tuhlaat arvokasta elinaikaasi jaaritteluun. Opi Pavesta. Hän keskittyi oleelliseen:)

        1Tim:
        1:3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
        1:4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
        1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.


    • Muistutusaika!!

    • PasiToivonen

      >>Kuka tässä on kunnon kristitty? Vai?>>

      Puhelin ja tietokone ovat saatanasta. Kunnon kristitty on se joka turvautuu vanhan hyvän ajan teknologiaan eli kivikirveeseen ja syö lihansa raakana.

    • Horisontti ei kaareudu ? Eli, et sitten vissiin ole ollut koskaan kyllin suuren veden äärellä. Siellä sen parhainten huomaa , maalla ei niinkään ja harvemmin maalla näet esim. kilometrien päähän. Tämän oivalsi aikoinaan jo Kolumbus mutta vissiin sinulta mennyt ihan ohi. No jokatapauksessa siksi olikin ehkä niin utelias kun tuon asian huomasi, hän kun ymmärsi, jos maalma olisi kuin pannukakku, ei horisontti voi kaareutua . Häntä sitten kiittäminen intiaaneista, vaikkakin oli vähän suunnistanut väärin ja luuli olevansa Intiassa.

      • litteämaa

        CREPUSCULAR SUN RAYS PROVE FLAT EARTH perspective
        https://www.youtube.com/watch?v=b_ppPXChyTo

        Vesi on aina tasainen, oli se sitten vesilasi tai meri.

        Itse olen perin kyllästynyt, turhiin väittelyihin, joten Isä auttaa minua ja NÄYTÄN sen maailmalle:

        Maa on litteä ja Jumala ON KAIKKIVALTIAS!


    • litteämaa

      Aina Viisas Salomo sanoo että ei ole mitään uutta taivaan alla ja että mitä on ollut enne tulee olemaan myös "tulevaisuudessa"

      jotn Kun Jumala pysäyttää TAAS aurinkon sekä kuu menee taakse niin mitä sanotte?

      se että saan leikkiä tähdillä on teille tuleva näytetyiksi.

      eli Otava tulee muuttamaan "muotoaan" mikäkaltaiseksi sen haluan vaikka ympyrä!
      tätä ympyrää voi "siirtää" Jumalan avulla eli Jumala sen tekee, esim Pohjantähden ympärille ja jos tahdon voin sen pallon muuttaa RISTIN muotoon!

      Joten
      Uskovat, iloitkaa ja Riemuitkaa, sillä Jeesus tulee paian, ja sitä ennen minä, kuka lie, leikin taivaan voimilla sekä luonnon voimilla, pakkanen, ilma, kuuma, vesi ja mitä kaikkea luonnon voimia Jumala on varastoonsa laittanut!

      Joten Herra, Kaikkivaltias sen tekee minun ilokseni ja teidän ihmeteltäväksi!

      Kunnia Jumalalle ja Kiitos ja Ylitys Herra Sebaotille!

      • Niin paitsi, sitten pitäisi alkaa ajattelemaan , ketkä pelastuvat ? Mormoonit uskovat olevansa ainoa valittu lahko, kuten myös lestaadiolaiset, jehovan todistajat...... jopa jotkut helluntailaisetkin noin uskovat .....

        Jos taas ihan ikiaikaisia kirjoituksia on uskominen niin juutalaiset ovat ainoa valittu kansa. Eli muut olisimme vääjäämättömästi i matkalla kadotukseen.

        Muistaakseni tuosta on jotakin Toorassa. Itse en ole sitä lukenut, enkä edes osaa mutta eräs juutalainen ystäväni on joskus asiasta sanonut. (oikokaa paremmin tietävät)
        Myöskin Koraanissa on vähän vastaavaa, sitäkään en ole lukenut mutta olen kuullut ;)

        Kuka siis menee taivaaseen ?


      • JumalaKutsuuKaikkia
        nähty.on kirjoitti:

        Niin paitsi, sitten pitäisi alkaa ajattelemaan , ketkä pelastuvat ? Mormoonit uskovat olevansa ainoa valittu lahko, kuten myös lestaadiolaiset, jehovan todistajat...... jopa jotkut helluntailaisetkin noin uskovat .....

        Jos taas ihan ikiaikaisia kirjoituksia on uskominen niin juutalaiset ovat ainoa valittu kansa. Eli muut olisimme vääjäämättömästi i matkalla kadotukseen.

        Muistaakseni tuosta on jotakin Toorassa. Itse en ole sitä lukenut, enkä edes osaa mutta eräs juutalainen ystäväni on joskus asiasta sanonut. (oikokaa paremmin tietävät)
        Myöskin Koraanissa on vähän vastaavaa, sitäkään en ole lukenut mutta olen kuullut ;)

        Kuka siis menee taivaaseen ?

        "Eli muut olisimme vääjäämättömästi i matkalla kadotukseen."

        Ei vaan ME OLEMME NYT jo sinne kadotukseen matkalla, KAIKKI
        Mutta Jos otamme Jeesuksen kädestä kiinni. uskomme, niin JEESUS vetää miedät posi turmion ja kadotuksen tieltä.

        Tässä ei ole juutalaista eikä kreikalaista, eikä luteriklaista eikä muslimia.

        KUKA IKINÄ Huutaa avuksi Herraa, Jeesusta Kristusta PELASTUU.

        Sillä, mitä uskoi ennen tahi tänään ei ole merkitystä, vaan Tästä hetkestä eteenpäin.

        ja JOKAINEN joka ottaa vastaan Pelastuksen mitä Jumala Pojassaan tarjoaa, varmasti pelastuu.

        Joh. 7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.

        Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.


        KAIKILLE kuuluu HUUTO ja LUPAUS.

        Tule ja ota vastaan PELASTUS:

        Jeesus on elämän vesi ja elämän leipä, tie, totuus ja ELÄMÄ.


      • JumalaKutsuuKaikkia kirjoitti:

        "Eli muut olisimme vääjäämättömästi i matkalla kadotukseen."

        Ei vaan ME OLEMME NYT jo sinne kadotukseen matkalla, KAIKKI
        Mutta Jos otamme Jeesuksen kädestä kiinni. uskomme, niin JEESUS vetää miedät posi turmion ja kadotuksen tieltä.

        Tässä ei ole juutalaista eikä kreikalaista, eikä luteriklaista eikä muslimia.

        KUKA IKINÄ Huutaa avuksi Herraa, Jeesusta Kristusta PELASTUU.

        Sillä, mitä uskoi ennen tahi tänään ei ole merkitystä, vaan Tästä hetkestä eteenpäin.

        ja JOKAINEN joka ottaa vastaan Pelastuksen mitä Jumala Pojassaan tarjoaa, varmasti pelastuu.

        Joh. 7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.

        Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.


        KAIKILLE kuuluu HUUTO ja LUPAUS.

        Tule ja ota vastaan PELASTUS:

        Jeesus on elämän vesi ja elämän leipä, tie, totuus ja ELÄMÄ.

        Toki luterilaisena tuon tiedän mutta tavallaan pyhät kirjoituksethan puhuvat tuota vastaan .

        Näin ei ole pelkästään Tooraassa, Koraanissa vaan myös Raamatussa.


    • Selitäpä nyt sitten, miten on mahdollista, että juuri tähän aikaan vuodesta aurinko paistaa ympäri vuorokauden Etelämantereella, eli siis alueella, jonka lättymaan fanit väittävät ympäröivän litteää maata. Mistä ihmeen kulmasta aurinko paistaisi, että se pystyisi paistamaan vuorokauden ympäri kaikkialla lätyn reunoilla, mutta huomattavasti lyhyemmän aikaa muualla "lättymaan" pinnalla?

      • Tipale. Joa mennään ihan sen luomiskertomuksen mukaan niin ei myöskään pitäisi olla muita planeettoja tai tähtiä....

        Jo pelkästään tähtitaivasta katsomallahan tuon voi todeta , olemme pallo.

        Aloitus lienee provo koska eikat kukaan voi olla noin tyhmä nykyään.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3144
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      121
      2080
    3. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      142
      1754
    4. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      87
      1733
    5. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      93
      1641
    6. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      100
      1543
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1405
    8. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1273
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1180
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1159
    Aihe