Taivaspaikkojen jako harhaoppi

KokemusHarhasta

Miksi helluntailaisuudessa jopa papit jakavat Taivaspaikkoja helluntalais upotuskasteen perusteella?
Tätä ei ymmärretä harhaopiksi koska ihminen ei edes helluntalaispappi päätä Taivaspaikoista.

76

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaatietä

Minä olen kysynyt tuosta täällä ja sain monenlaisia vastauksia. En tiedä mikä vastaus oli sitten helluntailaisista.
      Tuttuni, jotka ovat helluntailaisia eivät pidä kastetta autuuskysymyksenä.
      Eli eivät ainakaan kaikki helluntailaiset pidä kastetta taivas paikan kriteerinä.

• compressor

Kyllä helluntalaisuudessa kasteen merkitys näyttelee tärkeintä osaa sillä se on myös jäseneksi pääsyn ehtokin n:o1.
        Kakkosena tulee sitten henkikaste jonka merkkinä on kielilläpuhuminen johon viittaa nimikin "helluntalaisuus".
        Hallelujaa usko ilmenee joukkkokielillä puhumisessa.

Helluntalaisuuden hylkääminen ei tarkoita sitä että menettää Taivaspaikan.

• Samaatietä
        compressor kirjoitti:

Kyllä helluntalaisuudessa kasteen merkitys näyttelee tärkeintä osaa sillä se on myös jäseneksi pääsyn ehtokin n:o1.
        Kakkosena tulee sitten henkikaste jonka merkkinä on kielilläpuhuminen johon viittaa nimikin "helluntalaisuus".
        Hallelujaa usko ilmenee joukkkokielillä puhumisessa.

Helluntalaisuuden hylkääminen ei tarkoita sitä että menettää Taivaspaikan.

En osaa ottaa enempää kantaa. En tee yleensäkään toisen käden arviointeja mistään.
        Mitä sinä ajattelet tuosta henki kasteesta?
        Juu, Tiedän mistä nimi helluntailaisuus on peräisin.

• compressor

Helluntalaisuuden historiaan ja nykypäiväänkin kuulu joukkokielillä puhuminen ja hurmos.
        Myös eksyttävässä äärikarsimaattisuudessa puhutaan jokkokielillä.
        Raamatun mukaan ei ole olemassa kuin yksi Helluntai ja mitään toista helluntaita ei ole eikä tule.

• Samaatietä
        compressor kirjoitti:

Helluntalaisuuden historiaan ja nykypäiväänkin kuulu joukkokielillä puhuminen ja hurmos.
        Raamatun mukaan ei ole olemassa kuin yksi Helluntai ja mitään toista helluntaita ei ole eikä tule.

Äärikarismattisuutta olen nähnyt muissakin seurakunnissa. En ota kantaa tuohon yhden helluntain ideologiaan, koska en osaa, joku viisaampi voi tehdä sen.
        Sen tiedän, että PyhälläHengellä voi täyttyä nykyäänkin, siis olen kokenut.
        Mitä sinä ajattelet tuosta PyhälläHengellä täyttymisestä nykypäivänä?

• compressor

Uskon päämäärä ei ole henkikaste ja hengellä täyttyminen vaan sielujen pelastus.

Puhuit uskon kokemuksellisuudesta?
        Sellainen usko on hataralla ja jopa eksyttävällä pohjalla.
        Usko on enemmän kuin ilmiöitä ja manifestaatioita ja niiden tavoittelemista.

Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole suurin osoitus uskosta ja eikä myöskään joukkokielillä (enkelien kielillä?) puhuminen.
        tä.
        1. Kor. 13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

• Samaatietä
        compressor kirjoitti:

Uskon päämäärä ei ole henkikaste ja hengellä täyttyminen vaan sielujen pelastus.

Puhuit uskon kokemuksellisuudesta?
        Sellainen usko on hataralla ja jopa eksyttävällä pohjalla.
        Usko on enemmän kuin ilmiöitä ja manifestaatioita ja niiden tavoittelemista.

Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole suurin osoitus uskosta ja eikä myöskään joukkokielillä (enkelien kielillä?) puhuminen.
        tä.
        1. Kor. 13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Tuollainen kuuluu äärikarismattisuuteen, että annetaan liian suuri merkitys kielilläpuhumiselle yms.
        Sitä esiintyy monissa seurakunnissa nykyään.
        Ihmiset hädissään turvautuvat juuri siihen.
        Se on paholaisen juoni. Hän käyttää ihmisten inhimillisiä tarpeita hyväkseen ja pukeutuu valkeuden vaatteisiin esiintyen rakkauden tuojana.
        Tuo vie ihmisten ajatukset pois oleellisesti eli syntien sovituksesta.
        Tekee sen halvaksi ihmisten edessä, ettei se enää sellaisenaan kelpaa.

Minä taas ajattelen noista kielilläpuhumista, mistä kirjoitit, että jos ne tulevat, ne tulevat. Se on minulle aika uutta, enkä vielä osaa sanoa niistä selkeää mielipidettä.
        Myöskin PyhälläHengellä täyttyminen on minulle määrittelemätön asia. Siittä on kirjoitettu Raamatussa, mutta oma kokemukseni on, että se vain on, enkä sitä osaa selittää. Ja niiden tavoittelemista en ymmärrä. Vaikkakin Raamatussa on kirjoitettu, että tavoitelkaa esim. Profetioimisen lahjaa.
        En ymmärrä, miksi niitä pitäisi tavoitella.

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Tuollainen kuuluu äärikarismattisuuteen, että annetaan liian suuri merkitys kielilläpuhumiselle yms.
        Se on paholaisen juoni. Hän käyttää ihmisten inhimillisiä tarpeita hyväkseen ja pukeutuu valkeuden vaatteisiin esiintyen rakkauden tuojana.

Minä taas ajattelen noista kielilläpuhumista, mistä kirjoitit, että jos ne tulevat, ne tulevat. Se on minulle aika uutta, enkä vielä osaa sanoa niistä selkeää mielipidettä.
        Myöskin PyhälläHengellä täyttyminen on minulle määrittelemätön asia. Siittä on kirjoitettu Raamatussa, mutta oma kokemukseni on, että se vain on, enkä sitä osaa selittää. Ja niiden tavoittelemista en ymmärrä. Vaikkakin Raamatussa on kirjoitettu, että tavoitelkaa esim. Profetioimisen lahjaa.

Parantaminen on myös yksi. Siinäkin paholainen käyttää ihmisten hätää hyväkseen, kun ihminen on heikoimmillaan ja avun tarpeessa, kärsii, tuskissaan. Suuret joukko parantamiskokous vievät ajatukset pois sovitustyössä.

• Umbolux

Ainakin minun enoni, joka on harras helluntailainen, pitää upotuskastetta tärkeimpänä asiana, joka takaa varman Taivaspaikan, jota ilman ei Taivaaseen pääse.
        Siis jos upotus kaste takaa varman Taivaspaikan, niin eihän silloin tarvitse upotuskasteella käynnin jälkeen enää edes pyytää syntejä anteeksi, lukea hengellistä kirjallisuutta, käydä kokouksissa ym. muutakaa, jos kerran upotuskaste takaa takuuvarman Taivaspaikan.
        Silti enoni käy kokouksissa, lukee koko ajan hengellisiä kirjoja ja katsoo tv seiskaa.

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Sen vuoksi tuo profetoimisen armolahja on tärkeä, koska Isä Jumala profetian sanomassaan tahtoo opastaa seurakuntaa mieleiselleen tielle, jos seurakunta on poikennut ns. oikealle tai vasemmalle kultaiselta keskitieltään.
        Profetian sanoma kohdistuu joskus jopa pelkästään yksilöuskovaan, kun se on tarpeellista.

• Anonyymi

Mä, oon kuule sellainen perkele, ettei, niin vaan väitelläkkään.
        Meen, minne, meen. Ja jokainen, menee, minne menee. Minä tiedän, ja jokainen uskoo, mihin uskoo, Tai on, uskomatta.

Jumalan olemassaolo, ei ole kiinni, siitä, uskooko ihminen Jumalaan. Vaan, ihmisen olemassaolo, on kiinni siitä, uskooko, hän Jumalaan.

• Anonyymi

Meidän seurakunnan saarnaaja, romaani, kuului myös kirkkoon, varmuuden vuoksi. No sittemmin hän sai potkut.

• Anonyymi

Eivätkä kaikki luterilaiset kastetta, vaan edellyttävät myös myöhemmän uskoontulon.

• Anonyymi
        compressor kirjoitti:

>> Raamatun mukaan ei ole olemassa kuin yksi Helluntai ja mitään toista helluntaita ei ole eikä tule. <<

Taas sinä tuon helluntai-itkuvirtesi kanssa. Et sitten millään ilveellä tajua helluntaita symboliseksi, kun helluntailaiset puhuvat "uudesta" tai "omasta" helluntaista, vai mitä?

Sillä siis tarkoitetaan ainoastaan sitä, että Herra kastaisi Hengellä nykyajassakin ja saataisiin armolahjoja. Ei sillä ole koskaan tarkoitettu jotain uutta helluntaipäivää samanlaisen kokemuksen kanssa, joka ensimmäisenä helluntaina oli.

• capiche

Miksi pitää aina valehdella?.

Olen kasvanut helluntailaisuudessa. Ja minulle oli jo 7-vuotiaana täysin selvää, että ainoastaan Kristuksen sovitustyö pelastaa. Ei ristin ryövärikään ehtinyt käydä kasteella ja Jeesus sanoi hänelle silti: tänä päivänä olet oleva kanssani paratiisissa.

Kaste kuuluu kristinuskoon, mutta ei se rituaalina pelasta, ellei kastettava ota vastaan Jeesusta. Pidän jokseenkin loogisena, että vauvat eivät sitä pysty tekemään. Vanhemmat eivät sitä voi vauvan puolesta tehdä. Ei lapsikasteesta tietenkään haittaakaan ole. Mutta vapaissa suunnissa lapset siunataan seurakunnassa vauvoina ja kasteella käydään vasta sitten kun ymmärretään mistä on kysymys.

• lomalehmä

>>Mutta vapaissa suunnissa lapset siunataan seurakunnassa vauvoina ja kasteella käydään vasta sitten kun ymmärretään mistä on kysymys. >>

Oikeinko tosissasi luulet jonkun uskovaisen ymmärtävän mistä on kysymys?

• laukkuryssä
        lomalehmä kirjoitti:

>>Mutta vapaissa suunnissa lapset siunataan seurakunnassa vauvoina ja kasteella käydään vasta sitten kun ymmärretään mistä on kysymys. >>

Oikeinko tosissasi luulet jonkun uskovaisen ymmärtävän mistä on kysymys?

Kun lapselle pienestä pitäen opetetaan Raamatun Kirjoitusten totuutta sen ohessa, että hän suorittaa oppivelvollisuuttaan koulumaailmassa, niin se uskonopetus, jonka hän saa jo kouluikäisenä kotonaan, se avartaa hänen näkemyksensä siihen, mikä Jeesuksen tehtävä maanpäällä aikoinaan oli.

Mutta jos vastaavasti lapselle annetaan tabletti tai tietsikka ajanvietteeksi pienestä pitäen ja hän jatkaa samaa harrastustaan kouluikäisenäkin, niin harvemmin sieltä netin peleistä Jeesus tulee tutuksi ja maailmankuva avartuu.

Totuta siis poikanen hänen pienenä ollessaan oikealle tielle, niin hän ei vanhanakaan siltä poikkea.

Samoin, jos poikanen opetetaan väärälle tielle, niin hän ei osaa eikä ymmärrä ainakaan oma-alotteisesti kääntyä siltä pois, vaan jatkaa surutonta vaellustaan elämänsä loppuun saakka sellaisenaan kuin on.

• Anonyymi

Onko parempi, kastaa VARMUUDENVUOKSI, vai jättää kokonaan kastamatta?

• Näin.se.menee

Jesus vain saa jakaa taivaspaikkoja. Hän on ristillä ostanut ihmiset itselleen. Taivaspaikan saamiseen on ehtoja:
      "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu!" Mark. 16:16. Usko ja kaste on siis edellytyksenä taivaaseen pääsemiselle. Samoin opettaa alkuseurakunta: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen.." Apt. 2:38,41. Parannuksen tekeminen on ehto taivaaseen pääsemiselle.

• receiver

Kysymyksiä helluntailaiskasteesta:

1. ovatko kaikki helluntailaiset tehneet parannuksen ja tunnustaneet syntinsä kasteella?
        2. helluntalaiskasteeessa liitetään srk:n/kirkon jäsenyyteen?
        3. kuka saa helluntailaisuudessa kastaa ja miksi, saako nainen tai 12-18v poika kastaa?
        4. tapahtuuko kasteen yhteydessä uudestisyntyminen kun vanha ihminen upotetaan?
        5. pelastuuko kaikki uskovien kasteella käyneet?
        6. kaste näyttelee suurempaa osaa kuin usko?

• Anonyymi

>>Jesus vain saa jakaa taivaspaikkoja. Hän on ristillä ostanut ihmiset itselleen. Taivaspaikan saamiseen on ehtoja: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu!" Mark. 16:16. Usko ja kaste on siis edellytyksenä taivaaseen pääsemiselle. Samoin opettaa alkuseurakunta: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen.." Apt. 2:38,41. Parannuksen tekeminen on ehto taivaaseen pääsemiselle. <<

Miksi kerroit vain osan jakeesta, puolitotuuksia? Ei kastetta mainita enää jakeen loppuosassa.

Koko jae on: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu - joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

Kastetta ei mainita loppujakeessa, koska kaste ei pelasta, vaan usko pelastaa.
        Kaste kuuluu jo uskossa olevalle.

• Muistakaa.tämä

Kasteella ei ole mitään merkitystä ilman uskoon tuloa ja parannuksen tekoa.

• Totuus.esiin.nyt
    • Varmistan.totuuden

Hyvä tuo, että "kasteella ei ole mitään merkitystä ilman uskoa ja parannuksen tekoa". Varmasti totta.

• setänasse

Lähinnä on nyt kyseessä kysymys siitä, että takaako kaste taivaspaikan? Voiko kirkko todistaa kyseisen tapahtuman todellakin takaavan taivaspaikan tälle kastettavalle. Tietysti ajatuksena on se, että kastettu aikanaan takaa taivaspaikkansa kirkollisveroa maksavana, sekä runsaskätisenä kolehdin täyttäjänä. Ainakin määrätyissä lahkoissa ovat hyvin tärkeitä mm. suuret lahjoitukset sekä antoisat testamentit.

• Totuuden.sivut

Lapsikaste on yhtä tyhjän kanssa. Ei sillä tavalla taiovaspaikkoja jaeta.
      Jeesuksen vastaan ottaminen, parannus ja kaste upottamalla vedessä on yhtä kuin pelastuksen vastaan ottaminen.
      http://Jeesus-on-Herra.com/kaste/

• Asiatontutkittava

Yhden Weijo-miehen ja (yhden toimituksen) kasteen ympärille rakennettu seurakunta korostaa vain yhtä asiaa kastetta ja samoin tekevät adventistit sapatillaan. Helluntalaisiltakin löytyy myös pelastava kaste oppi joiltakin.
        Onko Weijo-srk edes Raamatullisen määritelmän mukaan seurakunta?

Eihän Weijo-kaste tai helluntalais-kaste tai evlut.- kaste pelasta kaikkia. Taivaspaikkojen jakajat kasteen perusteella ovat harhaoppisia.

• Weijo-srk-kaste

Saako Weijo-seurakunnassa kastaa muu kuin Weijo, ja miksi ei saa?

• Vaikuttaa.siltä

Onko yhtä monta jumalaa kuin kasteitakin?

• Ehtoja.on

Jeesus jakaa taivaspaikkoja omilla ehdoillaan.

• Apt.2.38

Pelastus on siis ehdollinen.

• KylläOn

On.

• Pelastusta.tarjoava

ELÄMÄN JA KUOLEMAN KYSYMYS on sielusi pelastus.

Eikö ensimmäinen ja tärkein asia ole tietää totuus ikuisuudesta? – Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? Mihin silloin menet? Ajattele tätä!
      On kaksi mahdollisuutta: Tuonela ja Paratiisi. Molemmat ovat väliaikaisia paikkoja, joissa odotetaan ikuisuutta:
      1. Uskoon tulleet, pääsevät Paratiisiin, jossa odotetaan Jeesuksen takaisin tuloa. Paratiisi on onnen ja autuuden paikka, lopullisen Taivaan kodin esikartano.
      2. Jumalan armon hylänneet siirtyvät kuolemansa hetkellä Tuonelaan, jossa odottavat lopullista tuomiotaan. Se on kauhujen paikka, kadotuksen eli helvetin esikartano.
      Luuk. 16:19-31.

Jumala ei tahdo kenenkään joutuvan kadotukseen. Hän on valmistanut pelastuksen: Jeesus on sovittanut syntitilasi Golgatan ristillä. Hänen sijaiskärsimyksensä kautta voit saada syntisi anteeksi. Jeesus, Jumalan Poika, otti päällensä sinulle kuuluvan rangaistuksen. Hänen verille ruoskittu ruumiinsa ristillä kärsimysten ja kuolemankauhujen keskellä oli syntiemme tuomion paikka. Kukaan ei ole Jumalan lapsi ilman Jeesusta. "Jolla Poika on sillä on Elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole Elämää." 1 Joh. 5:12.

Tahtoisitko siis ottaa vastaan ylösnousseen Jeesuksen syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi? Tämä on tärkein kysymys. Vastaus ratkaisee ikuisen osasi!
      Mitä teet?
      Synti johtaa kadotukseen ja ikuiseen eroon Jumalasta. Room. 6:23.

Voit ottaa yhteyttä suoraan tästä:
      http://Jeesus-on-Herra.com/ota-yhteytta/

• Viesti-WeijoLindroosille

Weijo Lindroosille

Et pidä luterilaisia uskovina vaan kehoitat heitä eroamaan kirkosta (aika naivia provosoimista ja yleistämistä) "kirkkosi" sivulla. Onko kyseessä "yhden miehen kirkko" ja sinä auktoriteettinä?

Itse en ole ev.lut. ja enkä kaltaisesi Taivaspaikkojen jakaja kasteen tai muunkaan perusteella.
        Sinussa on eriseuraisuuden synti joten päätit perustaa "pyhemmän" seurakuntasi.
        Eksymisen ja harhaopin eräs ilmenemismuoto on eriseuraisuus.

Onko kyseessä "yhden miehen WEIJOkirkko" ja sinä paimenena?

Sananl. 18:1
        ERISEURAINEN noudattaa omia pyyteitään; kaikin neuvoin hän riitaa haastaa.
        -esim. eroamalla omasta srk:sta ja liittymällä hänen seurakuntaansa

Gal. 5:20
        epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, lahkot,

• Totuus.on.Jeesus

Ethän nyt ylimielisesti, luterilaisten tavoin, asetu muiden kristittyjen yläpuolelle ja nouse Jumalan miehiä vastaan.
      Voisit lukea raamatullisia opetuksia tästä:
      http://www.Jeesus-on-Herra.com/kaste/

• Viesti-WeijoLindroosille

Ymmärrätkö kysymystä eriseuraisuudesta?

Harhaoppi = oikeaa väärää sekoituksena.

Sinussa on eriseuraisuuden synti joten päätit perustaa "pyhemmän" seurakuntasi.
        Eksymisen ja harhaopin eräs ilmenemismuoto on eriseuraisuus. Perustele jos olet eri mieltä.

Onko kyseessä "yhden miehen WEIJOkirkko" ja sinä paimenena?

• Kauneus.sanassa

Totuuden sana on herkkua uudestisyntyeelle.

Voitte jättää evankelioimistyötä vastustavat ihmiset omaan arvoonsa. Niitä parjaajia kun aina löytyy, varsinkin jos esille tulee aitoa evankeliumia. Sielunviholliselle tulee silloin hätä.
      Moni on tuon sivuston kautta tullut uskoon ja menneet sinne kasteelle:
      http://Jeesus-on-Herra.com/ei-uskoville/

• Lindroosille

Jaahas, Sinä olet sellaisen menestysteologian "älä koske Jumalan voideltuihin" kannattajiin?
        Eihän tämä oikeaoppisuus pyhäksi itsensä koroittaminen mitään uutta ole.
        Näitä piisaa.... ja huomenna tulee lisää.
        Itse olet kärkäs arvostelemaan toisten uskoa ja eroamaan seurakunnistaan mutta itse olet pyhyydessäsi koetuksen yläpuolella.

Eriseuraisuus on synti vai etkö usko Raamattuun?
        - eriseuraiset kehoittavat myös eroamaan seurakunnistaan yms.

• Nyt kun on upotuskastettu seurakuntaan niin joutuuko Helluntailainen upotuskasta itseä ekumeenisen kirkkoon? Kun se ei ole seurakunta enää vaan kirkko?

• paremmatkirkkolaiset

Kirkkolaisten pitäisi suorittaa uusi kaste.
        Helluntalaisuudessa jyllää eriseuraisuuden synti.

• 1234567---

Aikuiskastekaan ei ole tae siitä, että kastettu on totuudessa vaeltava.

• laukkuryssä

En ole kuullut, että helluntailaiset pastorit jakaisivat taivaspaikkoja uskovien upotuskasteen perusteella, mutta se on helluntailaisuudessa sekä vapaakirkollisuudessakin tunnettu tosiasia, että esim. eri kielilläpuhumisen perusteella uskovat jaetaan joittenkin pastorien toimesta joko ykkösluokan uskoviin tai kakkosluokan uskoviin.

Siltikin jaetaan ykkös- ja kakkosluokkaan, vaikka eri kielilläpuhuminen ei ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko. Ja ne, jotka eivät usko, ovat uskovaisia. Raamattuhan on Kirjoitettu uskovaisille tiedoksi Isä Jumalan tahdon mukaisesta elämästä Kristus-tiellä.

• tässäontotuus

Kerran pelastettu ei ole aina pelastettu. Vaikka joku olisi käynyt upotuskasteella ja saanut kielillä puhumisen armolahja, se ei tarkoita sitä, että olisi pelastettu. Uskovat voivat menettää pelastuksensa, jos eivät tee Jumalan tahtoa. Kasteen jälkeen on tehtävä parannus. Jos lankeaa laittomaan elämään, menettää pelastuksensa.

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Helluntailaisissa seurakunnissa luvataan pelastusvarmuutta niille, jotka tulevat lavan eteen kun pappi kysyy, kuka haluaa ottaa vastaan Jeesuksen sydämeensä. Jos lankeavat uskomaan hellaripapin harhaoppeja, kukaan heistä ei pelastu. Vain totuudessa pysyminen takaa uskovalle pelastuksen. Hellaripapit opettavat paljon harhaoppeja eri asioista, joihin uskominen vie uskovat kadotukseen.

Bibliasta:
      Ilm 22:14 Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
      15 Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• laukkuryssä

Kun helluntailainen pastori saarnaa Raamatun sanaa ja kysyy saarnansa jälkeen, kuka haluaa antaa elämänsä Jeesukselle Kristukselle. Ja kun joku siinä sitten haluaa ja pastori lukee hänelle synninpäästön, niin ihminen on pelastunut synneistään ja alkaa näin ollen elämään kuuliaisena Jumalalle iankaikkisen elämän toivossa. Jatko tuon uskoontulleen elämänkurveihin tulee julistetun ja itse luetun Raamatun Kirjoitusten ohjauksesta, kuinka Isä Jumala sanansa kautta kulloinkin tahtoo uskoontullutta opastaa.

Kun helluntailainen pastori julistaa Jumalan sanaa, niin vastuu pelastuksesta riippuu sanan kuulijasta, eikä sanan julistajasta.

Kuinka Sinä *tässäontotuus* sanot, ettei hellaripastorin sanan opetusta kuunteleva pelastu? Ja mitä ovat ne harhaopit, joita hellaripastori opettaa?

• Anonyymi

Helluntalaisuus ei ole oikea, vaan harhaan johtava. Ihmisen alistava ja ohjaava ideologia. Käyttävät haurasta ihmistä hyväkseen ja sekoittavat mielen tavalla tai toisella jää koukkuun.
      Mieti, missä on oikea Jumala? Saat olla millainen vain, olet Jumalan luotu, et ole virhe tai outo. Sinut on rakentanut perimän mukaan ja Jumala. Geeneille, et voi mitään.
      Jumala rakastaa sinua, vaikka ilman helluntai tai jehohwa sekä lestaadio hörhöä..Et ole sen parempi, vaikka tekisit yhteisön ( eli vanhojen ukkojen tahdon). Ole itsesi, rakasta..älä usko pahoja alistavia lahkoja..ne vie mielen sairaaksi..
      Oikea usko on rakkaus, mutta näillä helluntai,lesti tai jehowan paskoilla ei ole sitä.
      Heillä on kontrolloiva tehokas järjestelmä..He ovat saatanan sivujuonteita pahuudellaan, vaikka ovat olevinaan niin hyviä:) Käärmeellä on monta päätä !!

• Anonyymi

Harhaanjohtajia kyllä riittää. Monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
        Salainen tempausoppi johtaa täysin harhaan, ja monet vielä uskovat heitä.

1234567---

• Anonyymi

Kaikki eksyttäjiä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ulos kirkon eksytyksistä. Totta.

• Anonyymi

Ulos helluntailaisuuden eksytyksestä. Totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ulos helluntailaisuuden eksytyksestä. Totta.

mutt a kun eivät vaan lähde, kirkosta näkyy sensijaan valuvan ulos noin sata jäsentä päivässä, kumma juttu.

• Anonyymi

kasteella saa myös aina yhden jäsenen lisää jäsenrekisteriin. . .

• Anonyymi

lahkot ei ole sama kuin "pelastus", vaan helluntailaiset tekevät Golgatan Ristin Jeesuksesta, melko "pienen" sovituksen . . .

• Anonyymi

ja mitä sitten, mihin sitä yhtä jäsentä tarvitaan, kerro lisää?

• Anonyymi

Jos raamatussa on selvä lause, jonka mainitaan johtavan kadotukseen, silloin on lupa puhua asiasta kadottavana asiana, koska sanaa kuuluu saarnata sellaisena kuin se on kirjoitettu.

• Anonyymi

Kuten,

33/38 käännös:

"Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. "

kirkon käyttämä 92 versio:

"Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten,

33/38 käännös:

"Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. "

kirkon käyttämä 92 versio:

"Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät."

helluntailaisuudessa ei ainakaan "huorintekijät" jää kakkoseksi . . .

• Anonyymi

Niin luulisi olevan, mutta sellaisesta joutuu tutkintaan ja kenties vankilaan taikka jalkapuuhun lokakuun sateiden ajaksi!

ei suomessa saa mitään Raamatusta puhua ääneen enää, suomi on valinnut sellaisen "jumalanpalveluksen " kansansa onneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisuudessa ei ainakaan "huorintekijät" jää kakkoseksi . . .

älä valehtele, helluntaissa ollaan juurikin siksi koska ollaan tehty parannus sellaisesta retuelämästä, etkö ole sitä tiennyt vielä, no ei hätääm, nyt tiedät ja saat alkaa työstää lukemaasi tietoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

älä valehtele, helluntaissa ollaan juurikin siksi koska ollaan tehty parannus sellaisesta retuelämästä, etkö ole sitä tiennyt vielä, no ei hätääm, nyt tiedät ja saat alkaa työstää lukemaasi tietoa!

olette sitten oppineet elään, niinkuin, yleensä yhteiskunnassa normaali-ihmiset elää . . .
        siis ainakin ulkonaisesti, ette tee murhia enää, ette alkoholin orjia, jne.

ja sen jälkeen, kaikki toiset meneekin helvettiin . . .

ne on ne "alkoholistin aivot"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en ole niin alhaista elämää elänytkään, kun helluntailaiset, ei ole mitään yhteistä . . . (ainakaan menneisyyttä . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

olette sitten oppineet elään, niinkuin, yleensä yhteiskunnassa normaali-ihmiset elää . . .
        siis ainakin ulkonaisesti, ette tee murhia enää, ette alkoholin orjia, jne.

ja sen jälkeen, kaikki toiset meneekin helvettiin . . .

ne on ne "alkoholistin aivot"

Siis oletko nyt ivaamassa sitä jos helluntaissa on entisiä juoppoja ja kuvittelet itsesi johonkin yläpuolelle!
        kuule kyllä helluntaissa suurin osa on ihan tavallisia ihmisiä, mutta on siellä entisiä juoppojakin, entisiä nimenomaan, pitäisikö heidät heittää sieltä ulos vai mitä olet yrittämässä kertoa !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en ole niin alhaista elämää elänytkään, kun helluntailaiset, ei ole mitään yhteistä . . . (ainakaan menneisyyttä . . .

Kirjoitustyylisi perusteella olet varsin vähillä koulutuksilla j a ilmeisesti työttömänä elävä duunari, joten mistä mahdat oikein ylpistellä, saa kertoa ominkin sanoin !

• Anonyymi

Ilm. 22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• Anonyymi

"ulkopuolella" olevat tuomitsee Jumala", niin lukee raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin tekee, miten se liittyy aiheeseen kerrotko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue ihmeessä muutakin, että selviää, että tässä raamatunkohdassa puhutaan Uudesta Jerusalemista, jonka ulkopuolella ko. henkilöt jäävät.

• Anonyymi

En ole elämäni aikanut kuullut että missään helluntaissa jaettaisiin taivaspaikkoja, ei edes hampaisiin pakkoja eikä rikkinmäisiin housuiihin joillaiset näkyy olevan kovasti trendikkäitä kapinanuorten päällä.

• Anonyymi

"...Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta JOKA EI USKO, se tuomitaan kadotukseen."

• Anonyymi

Täällä on taas näitä tuulimyllyn lämmittäjiä jotka hissukseen tyhjentää mäyräkoiraa ja samalla tuottaa noita älyttömiä kommentteja foorumille !

mitään tietoa ei aiheest aole, mutat sehän ei haittaa kirjottelua eihän !

• Anonyymi

ei kaikki ole samanlaisia juoppoja, kuin helluntailaiset . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei kaikki ole samanlaisia juoppoja, kuin helluntailaiset . . .

En ole eläissäni nähnyht en kuullut juopottelevista helluntain ihmisistä, etkö ole sinäkään, kunhan revittelet leukojasi ja purat pahaa oloasi foorumille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole eläissäni nähnyht en kuullut juopottelevista helluntain ihmisistä, etkö ole sinäkään, kunhan revittelet leukojasi ja purat pahaa oloasi foorumille.

ihan just tässä sain tietää, että eräskin "ikänsä" käynyt helluntailainen, on ruvennu juopotteleen avioero lapset sairaudet, jne. "piiri pieni pyörii . . .

• Anonyymi

Tuurijuopot on huomanneet että oho onkin taas lauantaipäivä ja huomenna sunnuntai ja sitten taas työtön maanantai.

niin se elämä valuu hiekkaan päiväkerrallaan.

• Anonyymi

helluntailaisuuden "maailmankuva" on: "juoppous, huoruus, TAI, "usko . . .?
        ei siis muuta vaihtoehtoa ??

• Anonyymi

Juuri tuomittu huudediileri on helluntaivaikuttaja. Kanattaa varoa lahkoja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      263
      7748
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      161
      4101
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      140
      2335
    4. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      26
      1867
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      47
      1570
    6. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      39
      1461
    7. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      342
      1244
    8. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      147
      1073
    9. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      144
      1067
    10. Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!

Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1022
    Aihe