Nooan akvaariot

TheMainman

Kuten tiedetään, eivät suolaisessa vedessä elävät kalat selviä pelkässä makeassa vedessä ja toisinpäin. Poikkeuksena pari hailajia. Tästä seuraa, että nooan olisi pitänyt pykätä arkkiinsa melkoiset akvaariot, jotta sinne olisi saatu ahdettua kaikki vedessä elävät. Pelkästään sinivalaspari tarvitsisi melkoisesti lääniä uiskenteluun.

Mitään raamatun vastaisia epätoivobaramiineja, jotka Frank Lewis Marsh kehitteli 1940- luvulla (Marsh muuten julisti että evoluutio on kriisissä ja että kretuilusta tulisi valtavirtanäkemys. Ei ole tullut) ja jotka ovat raamatun vastaisia. Mutta mitä voi toivoa, jos ei ole koulutusta tai ymmärrystä tieteestä. Voi myös jättää väliin sekoilut merissä olevista makean veden alueista.

Joten miten Nooan sitten olevinaan rakensi kanoottiinsa akvaariot? Ei mitenkään. Muutenkin tilat jopa 50 miljardille eläimille olisivat jääneet aika ahtaiksi...

Miten kretiinit selittävät tämän ongelman?

18

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17 "Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki. Kaikki on tuhoutuva maan päältä...

      Ei Nooa kaloja arkkiin ottanut.

      22 Kaikki kuivalla maalla elävät olennot kuolivat, kaikki, joissa oli elämän henkäys.

      • gfgfgfd

        Kun kretu ei pysty vastaamaan ja häneltä loppuu älyttömätkin selitykset alkaa sitaattisontiminen.


      • Tässä tulee huomata, että puhuja on Jumala, Elohim. Hän uhkaa tuhota kaikki, joissa on elämän henkäys.

        Seuraavassa luvussa (joka on eri lähteestä) puhuu Herra, Jahve. Hän uhkaa tuhoka kaikki luomansa eläimet. Toki lopputulos molemmissa on sama, Jahve ei luonut (muovannut savesta) lainkaan kaloja.

        4 Seitsemän päivän kuluttua minä lähetän maan päälle sateen, jota kestää neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä. Minä pyyhin pois maan päältä kaikki olennot, jotka olen luonut."

        Huomio ristiriidoista on myös se, että Jumala ei käske ottaa seitsemää paria uhrikelpoisia eläimiä. Tämä on pelkästään Jahven kotkotuksia.


      • >>17 "Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki.<<

        Vesieläimissä ei siis ole 'elämän henkeä'. Eivät liene siis eläviä 'oikeasti', ainakaan kreationistisen näkemyksen mukaan.


      • >>22 Kaikki kuivalla maalla elävät olennot kuolivat, kaikki, joissa oli elämän henkäys. <<

        Ja esim. merinisäkkäät eivät siis kuolleet? Kuten manaatit, valaat, delfiinit, hylkeet, mursut, merisaukot jne. ?


      • Kjuikkuuukuu
        gfgfgfd kirjoitti:

        Kun kretu ei pysty vastaamaan ja häneltä loppuu älyttömätkin selitykset alkaa sitaattisontiminen.

        Tyhmä, kaikki kalat selviytyvät murtovedessä ja suolaisen veden kalatkin selviävät makeassa vedessä kuukausia.
        Ja toki monet muutkin kuin hait ovat selvinneet lajina suurissa umpeutuneissa merenlahdissa joista on tullut järviä.

        Ottaisit poju ensin selvää asioista ettet tulisi aivan nolatuksi.
        Muista tämä


      • Ei.luotu.eikirj
        Kjuikkuuukuu kirjoitti:

        Tyhmä, kaikki kalat selviytyvät murtovedessä ja suolaisen veden kalatkin selviävät makeassa vedessä kuukausia.
        Ja toki monet muutkin kuin hait ovat selvinneet lajina suurissa umpeutuneissa merenlahdissa joista on tullut järviä.

        Ottaisit poju ensin selvää asioista ettet tulisi aivan nolatuksi.
        Muista tämä

        Ei todellakaan kaikki kalat selviä murtovedessä. Ja ne jotka siellä elävät, ovat erittäin herkkiä suolan määrän muutumiselle. Eli vedenpaisumus olisi tappanut nämä kalat.

        Suolaisenveden kalat eivät pysty selviytymään makeassa vedessä jo ihan kiduksien erillaisuuksien takia.

        Joten ottaisit itse selvää asioista.

        Ja kuka uskoo sinua muutenkaan, kun et edes tiedä kultakalasta mitään? :D


      • hehhhee
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Ei todellakaan kaikki kalat selviä murtovedessä. Ja ne jotka siellä elävät, ovat erittäin herkkiä suolan määrän muutumiselle. Eli vedenpaisumus olisi tappanut nämä kalat.

        Suolaisenveden kalat eivät pysty selviytymään makeassa vedessä jo ihan kiduksien erillaisuuksien takia.

        Joten ottaisit itse selvää asioista.

        Ja kuka uskoo sinua muutenkaan, kun et edes tiedä kultakalasta mitään? :D

        Jyrbämaailmassa kaikki värikkäät kalat koralliriutoilla, joista Jyrbä on nähnyt kuvia, tai joita Jyrbä on nähnyt Kellokosken sairaalan telkkarista, ovat kultakaloja. Jyrbämaailmassa esim. Red snapper on yksi kultakala...


      • TheMainman

        Sitten kaloja ei olisi. Lisäksi valaat ovat nisäkkäitä.


      • Taikauskonnoton
        Kjuikkuuukuu kirjoitti:

        Tyhmä, kaikki kalat selviytyvät murtovedessä ja suolaisen veden kalatkin selviävät makeassa vedessä kuukausia.
        Ja toki monet muutkin kuin hait ovat selvinneet lajina suurissa umpeutuneissa merenlahdissa joista on tullut järviä.

        Ottaisit poju ensin selvää asioista ettet tulisi aivan nolatuksi.
        Muista tämä

        "Ja toki monet muutkin kuin hait ovat selvinneet lajina suurissa umpeutuneissa merenlahdissa joista on tullut järviä."

        Aivan totta. Tätä sopeutumista kutsutaan evoluutioksi.


    • Krevokki

      Kaloja ei otettu laivaan tietenkään, näin minä sen Raamatusta tulkitsen, vain ne eläimet jotka olisi muuten hukkuneet...

    • Kjhyuikjhy

      Hehheh, evokkiateistin aidsisyömä kolmannesosa aivoista on sitä mieltä Jumala olisi hukuttanut kalatkin vedenpaisumuksessa, hehe.
      Ei ihme että noista on ihan luonnollista .......... hehe

      • Onko luetun ymmärtämisesi noin huonoa? Kyse ei ollut hukkumisesta, vaan siitä, että meri ja järvivedet sekaantuivat ja on lajeja, jotka elävät vain joko suolaisessa tai makeassa vedessä. Eri ympäristöön erikoistuneiden kalojen kehon nestetasapainon säätely poikkeaa paljon toisistaan, jopa niin paljon, että se on lähes päinvastainen.

        Ei se kultakala koralliriutalla elä, vaikka niitä olet siellä päiväunissasi nähnytkin.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Onko luetun ymmärtämisesi noin huonoa? Kyse ei ollut hukkumisesta, vaan siitä, että meri ja järvivedet sekaantuivat ja on lajeja, jotka elävät vain joko suolaisessa tai makeassa vedessä. Eri ympäristöön erikoistuneiden kalojen kehon nestetasapainon säätely poikkeaa paljon toisistaan, jopa niin paljon, että se on lähes päinvastainen.

        Ei se kultakala koralliriutalla elä, vaikka niitä olet siellä päiväunissasi nähnytkin.

        Mutta kun Jyrbä käy mielikuvitusmatkalla mielikuvitusriutalla hän voi ihan omassa mielikuvituksessaan nähdä mielikuvituskultakaloja, jotka pärjäävät suolaisessa merivedessä, niin totta kai hän tietää asian paremmin. Ei kai todellisuus riitä kumoamaan Jyrbän omakohtaisesti mielikuvittelemia havaintoja?


    • 12____13

      Vesi ei koskaan ole täysin sekoittunutta. Tulvan aikana, johtuen sateesta, pinta vedessä on todennäköisesti ollut suuria makeanveden alueita. On siis helposti mahdollista, että kaikille lajeille oli sopivat olosuhteet. Toisaalta, voidaan myös ajatella, että Nooan aikana lajit eivät olleet vielä yhtä rappeutuneita ja siksi sietivät paremmin eri olosuhteita. :)

      • hgfhgfhgfhg

        Olipa taas hätäpaskaselitys. Ajattele kokonaan veden peittämää maapalloa, missä mikään ei hillitse tuulia. Ei siellä ole makean vedea alueita.
        Ei siis ole mitenkään mahdollista, että kaikille lajeille olisi ollut sopivat olosuhteet.


      • TheMainman

        "Vesi ei koskaan ole täysin sekoittunutta. Tulvan aikana, johtuen sateesta, pinta vedessä on todennäköisesti ollut suuria makeanveden alueita. On siis helposti mahdollista, että kaikille lajeille oli sopivat olosuhteet."

        Muuten vaan fysiikan lait tämän estävät.

        " Toisaalta, voidaan myös ajatella, että Nooan aikana lajit eivät olleet vielä yhtä rappeutuneita ja siksi sietivät paremmin eri olosuhteita. :) "

        Ja sitten sekoilua olemattomasta rappiosta...


    • TV-dokumenteissa on joskus esitelty merta meren alla, eli erittäin suolapitoista vettä jossain syvällä, oliko se nyt Meksikon lähellä. Se syvempi suolavesi ei sekoitu ylemmän normaalisuolaisen veden kanssa, taitaa olla veden lämpötilallakin jotain tekemistä asiassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe