Yksitoikkoista keskustelua täällä

hohhoijaa

Olen seurannut eri uskontojen sivustoja mielenkiinnolla, mutta täällä on tosi tylsää keskustelua. On "Olli S" on "Höpölöpsis" on joku "mormonimamma" joka käy välillä täällä kiukuttelemassa. Yhdet ja samat veivaavat ja kinaavat keskenään. Olettepa tylsiä, muualla paljon mielekkäämpää jutustelua.

29

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpölöpsis

      Aivan. Saisipa Ollin vihdoin oppimaan hänen oman uskontonsa opit. Hän ei myönnä, että heillä on moninaintioppi ikuisena periaatteena, että heillä on polyteismi, jossa luulihaklönttijumalat naiskentelevat haaremiaan tehtaillen henkilapsia, että heillä ovat käytössä taika-alusvaatteet ym;-)

    • Valitettavaa ettei muut keskustele. Parasta on etten minäkään vastaa enää tuolle h:lle vaan kerron vaan erilaisia asioita silloin tällöin ja keskustelen muiden kanssa. Sen voi lyhyesti mainita, mitä hän kertoo väärin, mutta jatkaa siitä ei kannata vaikka hän kuinka siihen provosoisi väitteillään. Se on kyllä tuhannesti nähty.

      • Höpölöpsis

        Olli jaksaa inttää, että mormoniopin mukaan Jumalilla on luulhaveriklönttiruumiit, vaikka kirkon todellisen opin mukaan Jumalilla on luukihaklönttiruumiit.


      • Kiinnostunut

        Mormonit harrastavat sukututkimusta. Useilla sukututkimuspäivillä heillä on oma osasto, jossa he opettavat oma sukututkimusohjelmaansa ja neuvovat arkistojen käytössä. Minulle ei ole koskaan selvinnyt, miksi tämä on törkeä osa uskonnossanne.
        Ehkä voit sitä valottaa meille.
        Kansallisarkistossa olen tutustunut IGI-kortistoonne, jossa on luettelo kastetuista henkilöistä. Olen jopa löytänyt oman esi-isäni kastepäivän sieltä.


      • Kiinnostunut
        Kiinnostunut kirjoitti:

        Mormonit harrastavat sukututkimusta. Useilla sukututkimuspäivillä heillä on oma osasto, jossa he opettavat oma sukututkimusohjelmaansa ja neuvovat arkistojen käytössä. Minulle ei ole koskaan selvinnyt, miksi tämä on törkeä osa uskonnossanne.
        Ehkä voit sitä valottaa meille.
        Kansallisarkistossa olen tutustunut IGI-kortistoonne, jossa on luettelo kastetuista henkilöistä. Olen jopa löytänyt oman esi-isäni kastepäivän sieltä.

        . . . anteeksi lyöntivirhe. Siis TÄRKEÄ osa.


      • Ollitaas
        Kiinnostunut kirjoitti:

        . . . anteeksi lyöntivirhe. Siis TÄRKEÄ osa.

        Sukututkimuksen tärkeys johtuu kasteen tärkeydestä pelastukselle. Kaikki ihmiset tullaan kastamaan mormonitemppeleissä viimeistään tuhatvuotisessa valtakunnassa. Siis kuoleman jälkeenkin. Siellä niinkuin täälläkin saavat valita ottavatko vastaan Kristuksen sovitustyön vai eivät. Siellä se koko asia on helpompi ymmärtää, kun huomaa elävänsä edelleen, vaikka on kuollut.

        Siksi täytyy tuntea syntymäajat ym että jokainen voidaan henkilökohtaisesti sitten kastaa. Se tapahtuu sijaiskasteena. Minun kaikki lähimmät ja monet kauemmatkin perheenjäsenet ja sukulaiset on kastettu, mihin minulla on valtuus. Olen siitä hyvin onnellinen ja tyytyväinen. En voi tietää mitä he siellä asiasta ajattelevat, paitsi että yhdestä asiasta sain sieltä pyynnön ja hoidin asian. Minun piti pyytää eräältä lupa kastamiseen. Pyysin. Uskon että he ovat siellä hyvin kiitollisia ja ylpeitä kirkosta ja tästä jälkeläisestään. Sen näkee sitten.


      • Höpölöpsis
        Ollitaas kirjoitti:

        Sukututkimuksen tärkeys johtuu kasteen tärkeydestä pelastukselle. Kaikki ihmiset tullaan kastamaan mormonitemppeleissä viimeistään tuhatvuotisessa valtakunnassa. Siis kuoleman jälkeenkin. Siellä niinkuin täälläkin saavat valita ottavatko vastaan Kristuksen sovitustyön vai eivät. Siellä se koko asia on helpompi ymmärtää, kun huomaa elävänsä edelleen, vaikka on kuollut.

        Siksi täytyy tuntea syntymäajat ym että jokainen voidaan henkilökohtaisesti sitten kastaa. Se tapahtuu sijaiskasteena. Minun kaikki lähimmät ja monet kauemmatkin perheenjäsenet ja sukulaiset on kastettu, mihin minulla on valtuus. Olen siitä hyvin onnellinen ja tyytyväinen. En voi tietää mitä he siellä asiasta ajattelevat, paitsi että yhdestä asiasta sain sieltä pyynnön ja hoidin asian. Minun piti pyytää eräältä lupa kastamiseen. Pyysin. Uskon että he ovat siellä hyvin kiitollisia ja ylpeitä kirkosta ja tästä jälkeläisestään. Sen näkee sitten.

        Ei tuo Kiinnostuneen lyöntivirhe aivan hutiin mennyt. Juutalaisyhteisö sai oikeuden päätöksellä holokaustin uhreille suojan mormonien sijaiskastepuljauksia vastaan, koska he katsoivat, että on törkeää kastaa aivan toiseen uskoon ihmisiä, jotka ovat kärsineet ja kuolleet uskonsa (juutalaisuus) tähden. Siitä huolimatta kirkko on muka kykenemätön tutkimaan, että tapahtuuko holokaustin uhrien kastepulajuksia edelleen, vaikka kastamiset tehdään mormonikirkon hallitsemissa temppeleissä! On paljastunut, että oikeuden päätöksestä huolimatta kastepuljauksia on tapahtunut.

        Kirkko siis käyttäytyy törkeästi tuossa asiassa kun ei kunnioita juutalaisten omaa tahtoa. Ei auta selitellä, että itsehän sitten päättää, että ottaako kasteen vastaan, kun on kysymys siitä, että kastepuljausten tekeminen jo sinänsä on loukkaavaa siinä missä toisen haudalle pissiminenkin.

        Minulle itselleni henkilökohtaisesti asialla ei olisi mitään merkitystä, mutta on niitä, joille on.


      • Höpölöpsis
        Ollitaas kirjoitti:

        Sukututkimuksen tärkeys johtuu kasteen tärkeydestä pelastukselle. Kaikki ihmiset tullaan kastamaan mormonitemppeleissä viimeistään tuhatvuotisessa valtakunnassa. Siis kuoleman jälkeenkin. Siellä niinkuin täälläkin saavat valita ottavatko vastaan Kristuksen sovitustyön vai eivät. Siellä se koko asia on helpompi ymmärtää, kun huomaa elävänsä edelleen, vaikka on kuollut.

        Siksi täytyy tuntea syntymäajat ym että jokainen voidaan henkilökohtaisesti sitten kastaa. Se tapahtuu sijaiskasteena. Minun kaikki lähimmät ja monet kauemmatkin perheenjäsenet ja sukulaiset on kastettu, mihin minulla on valtuus. Olen siitä hyvin onnellinen ja tyytyväinen. En voi tietää mitä he siellä asiasta ajattelevat, paitsi että yhdestä asiasta sain sieltä pyynnön ja hoidin asian. Minun piti pyytää eräältä lupa kastamiseen. Pyysin. Uskon että he ovat siellä hyvin kiitollisia ja ylpeitä kirkosta ja tästä jälkeläisestään. Sen näkee sitten.

        Jos ihmiset eivät selvitä syntymäaikoja, mormonijumala on kykenemätön pelastamaan ketään...


      • Ev.lut
        Kiinnostunut kirjoitti:

        Mormonit harrastavat sukututkimusta. Useilla sukututkimuspäivillä heillä on oma osasto, jossa he opettavat oma sukututkimusohjelmaansa ja neuvovat arkistojen käytössä. Minulle ei ole koskaan selvinnyt, miksi tämä on törkeä osa uskonnossanne.
        Ehkä voit sitä valottaa meille.
        Kansallisarkistossa olen tutustunut IGI-kortistoonne, jossa on luettelo kastetuista henkilöistä. Olen jopa löytänyt oman esi-isäni kastepäivän sieltä.

        Mormonit ovat "kaataneet" sukulaisesi ja näin häpäisseet hänen muistonsa. Eivät he mitään lupia keneltäkään kysele.


      • Ev.lut kirjoitti:

        Mormonit ovat "kaataneet" sukulaisesi ja näin häpäisseet hänen muistonsa. Eivät he mitään lupia keneltäkään kysele.

        Siinä ei ole mitään häpäisemistä. Miten ihmeessä kuolleille mitään pahaa voi tehdä? Korkeintaan hyvää. Ja tämä on minun asiani. Ei siihen ole soveliasta puuttua, se on minun kaunis ja puhdas uskonkäsitykseni.

        Kun olet kerran uskossa niin rukoile ja kysy, mitä Jumala itse on mieltä asiasta. Raamatussa asiasta on vain yksi lause, jonka tietysti osapuolet tulkitsevat eri tavalla. Mormoneilla vaan on tästäkin paremmat tiedot kuin muilla, ja muilla on meihin samanlainen asenne kuin Kainilla Abeliin. Onneksi ei kaikilla.


      • Höpölöpsis
        Olli.S kirjoitti:

        Siinä ei ole mitään häpäisemistä. Miten ihmeessä kuolleille mitään pahaa voi tehdä? Korkeintaan hyvää. Ja tämä on minun asiani. Ei siihen ole soveliasta puuttua, se on minun kaunis ja puhdas uskonkäsitykseni.

        Kun olet kerran uskossa niin rukoile ja kysy, mitä Jumala itse on mieltä asiasta. Raamatussa asiasta on vain yksi lause, jonka tietysti osapuolet tulkitsevat eri tavalla. Mormoneilla vaan on tästäkin paremmat tiedot kuin muilla, ja muilla on meihin samanlainen asenne kuin Kainilla Abeliin. Onneksi ei kaikilla.

        Vasta hiljattain on Suomessakin puhuttu vainajien häpäisystä Hautausmaalla tapahtuneiden temppujen kuvaamisten yhteydessä. Hautarauhan rikkominen on Suomen rikoslaissa luokiteltu rikokseksi. Samainen laki pätee myös ruumiin häpäisyyn.

        Jaahas. Siiten syytät kristittyjä veljenmurhaajan kaltaisiksi. Nyt suorastaan pakotat ottamaan natsikortin esiin. Syyttivät juutalaisia Jeesuksen surmaajaksi.

        HÄPEÄISIT Olli!


      • Höpölöpsis
        Olli.S kirjoitti:

        Siinä ei ole mitään häpäisemistä. Miten ihmeessä kuolleille mitään pahaa voi tehdä? Korkeintaan hyvää. Ja tämä on minun asiani. Ei siihen ole soveliasta puuttua, se on minun kaunis ja puhdas uskonkäsitykseni.

        Kun olet kerran uskossa niin rukoile ja kysy, mitä Jumala itse on mieltä asiasta. Raamatussa asiasta on vain yksi lause, jonka tietysti osapuolet tulkitsevat eri tavalla. Mormoneilla vaan on tästäkin paremmat tiedot kuin muilla, ja muilla on meihin samanlainen asenne kuin Kainilla Abeliin. Onneksi ei kaikilla.

        > se on minun kaunis ja puhdas uskonkäsitykseni.

        Kuten tyttöjen moninaintikin...


      • Kiinnostunut
        Olli.S kirjoitti:

        Siinä ei ole mitään häpäisemistä. Miten ihmeessä kuolleille mitään pahaa voi tehdä? Korkeintaan hyvää. Ja tämä on minun asiani. Ei siihen ole soveliasta puuttua, se on minun kaunis ja puhdas uskonkäsitykseni.

        Kun olet kerran uskossa niin rukoile ja kysy, mitä Jumala itse on mieltä asiasta. Raamatussa asiasta on vain yksi lause, jonka tietysti osapuolet tulkitsevat eri tavalla. Mormoneilla vaan on tästäkin paremmat tiedot kuin muilla, ja muilla on meihin samanlainen asenne kuin Kainilla Abeliin. Onneksi ei kaikilla.

        Mormonit ehkä ovat siinä vakaumuksessa, että tekevät edesmenneille sjuuren palveluksen, kun kastavat heidät temppeöissään sijaiskasteella.
        Kun ajatellaan esimerkiksi IGI-kortistosta löytämääni esi-isää 1700-luvulta, niin mahtaisiko hän olla tyytyväinen uutuuskasteeseensa?
        Uskonto ja Jumala olivat menneiden aikojen ihmisille jokapäiväisiä asioita. Kirkossa oli käytävä, palkollistenkin ainoana lepopäivänään marssittava kirkkoon. Herran Ehtoollisella vähintään kerran vuodessa. Siitä tehtiin merkintä kirkonkirjaan, josta syystä sitä nimitetäänkin rippikirjaksi.
        Jumala oli perheenjäsen. Hänen puoleensa käännyttiin, ja monessa kodissa oli postilla pirtin pöydällä telineessä. Kirkko huolehti, että rahvaskin oppi lukemaan viimeistään rippikoulussa, muuten ei vihkilupaa herunut. Suomessa lukutaito on ollut yleinen jo 300 v.
        Siveästä käytöksestä pidettiin huoli, ja kuudennusmies oli kirkon puolesta silmänä ja korvana tässä asiassa.
        Sitä minä vaan, että mahtaako se esi-isä olla innostunut mormoniuskosta, jota ei hänen elinaikanaan edes ollut olemassakaan. Uskon esi-isäni tyytyneen kirkon silloiseen oppiin ja Kristuksen ristinkuolemaan ja ylösnousuun.
        Siihen uskoo tämänkin päivän kristitty, niin Suomessa kuin muuallakin.


      • Kiinnostunut kirjoitti:

        Mormonit ehkä ovat siinä vakaumuksessa, että tekevät edesmenneille sjuuren palveluksen, kun kastavat heidät temppeöissään sijaiskasteella.
        Kun ajatellaan esimerkiksi IGI-kortistosta löytämääni esi-isää 1700-luvulta, niin mahtaisiko hän olla tyytyväinen uutuuskasteeseensa?
        Uskonto ja Jumala olivat menneiden aikojen ihmisille jokapäiväisiä asioita. Kirkossa oli käytävä, palkollistenkin ainoana lepopäivänään marssittava kirkkoon. Herran Ehtoollisella vähintään kerran vuodessa. Siitä tehtiin merkintä kirkonkirjaan, josta syystä sitä nimitetäänkin rippikirjaksi.
        Jumala oli perheenjäsen. Hänen puoleensa käännyttiin, ja monessa kodissa oli postilla pirtin pöydällä telineessä. Kirkko huolehti, että rahvaskin oppi lukemaan viimeistään rippikoulussa, muuten ei vihkilupaa herunut. Suomessa lukutaito on ollut yleinen jo 300 v.
        Siveästä käytöksestä pidettiin huoli, ja kuudennusmies oli kirkon puolesta silmänä ja korvana tässä asiassa.
        Sitä minä vaan, että mahtaako se esi-isä olla innostunut mormoniuskosta, jota ei hänen elinaikanaan edes ollut olemassakaan. Uskon esi-isäni tyytyneen kirkon silloiseen oppiin ja Kristuksen ristinkuolemaan ja ylösnousuun.
        Siihen uskoo tämänkin päivän kristitty, niin Suomessa kuin muuallakin.

        Jokainen saa uskoa niinkuin haluaa, ja kun kuolee, moni asia valkenee. Siellä ei ole luterilaisia tai katolisia eikä ateisteja, kaikki tietävät ainakin elävänsä. Siellä tulee uusi kysymys siitä, miten pitäisi uskoa mitäkin. Me kristityt tietysti ajattelemme että miten pitäisi uskoa Jeesukseen. Varmasti siellä sekin asia on paljon selkeämpi kuin nyt tai 1700- luvulla maan päällä.

        Ilmoituksen mukaan he siellä kovasti odottavat kastettaan, ja toivovat mormonijälkeläisiä, koska se on se tapa ja mahdollisuus siellä päästä eteenpäin, kun on siellä taas valinnut Jeesuksen. Toisen tai kolmannen kerran. Jotain sellaista siellä on uskomme mukaan. Miten kelvollisille mormoneille käy, sitä en sen kummemmin tiedä, mutta he ovat ainoat jotka suoraan pääsevät sinne kastettujen paikkaan. Ja muut valtuudella kastetut jo ennen mormoneja ja muualla.

        Siis täytynee olla jotenkin eri tilanne parannuksen tehneille uskoville ja kunnollisille pakanoille ja sitten kastetuille, vaikka kaikki nämä ovat paratiisin puolella henkimaailmassa. Tässä ei kenenkään opetus ole täysin selvää. Toiset ajattelevat että kuollessa mennään heti taivaaseen tai helvettiin, mutta viimeisellä tuomiollahan se vasta tapahtuu, ja sielläkin vähintään neljään eri paikkaan. Myös on Elia mennyt kuolematta taivaaseen ja myös on moni ylösnoussut jo ennen kuin se kaikille tapahtuu.


      • samar1n

        "Miten kelvollisille mormoneille käy, sitä en sen kummemmin tiedä, mutta he ovat ainoat jotka suoraan pääsevät sinne kastettujen paikkaan. "
        Olet siis vihdoin päätynyt kirkon kannalle tässä asiassa. Kirkon oppihan on että vain kastetut mormonit (kelvolliset) pääsevät suoraan kuoltuaan Paratiisiin. Helvetti odottaa muiden kirkkojen kasteella kastettuja tai kastamattomia ja ei-kristittyjä kunnes joku tekee sijaistyön MAP-temppelissä jolloin nuo henget pääsevät livahtamaan Helvetistä Paratiisin puolelle.


      • Kiinnostunut

        Uskovaisilla on eri käsitys kuin hautaan siunaamisluvussa., jossa sanotaan, "Jumala on sinut viimeisenä päivänä herättävä."
        Suurin osa uskonnoista kertoo, että kuoltuamme siirrymme Jumalan tykö, tai olemme taivaan valtakunnassa.
        Raamattu ei tätä näkemystä tue.
        Ainoa lohdutukseni pitkälle odotusajalle on se ymmärrys, että kuolon jälkeen ei ole aikaa. Ei ole eilistä eikä huomista. Niinpä on mahdollisuus olla välitilassa maailman loppuun saakka.

        Suurin osa uskovaisista on kasvanut omaan uskoonsa lapsesta asti, kuten mormonitkin. Harva voi kertoa jonkinlaisesta leimahduksenomaisesta kääntymyksestä. jonka jälkeen tie Jumalan luo aukeaa. Suurin osa ihmiskunnasta vain uskoo. On uskonut vuosituhansia, ja uskonnot ovat vaihhtunet lukemattomia kertoja. Kumala pysyy samana.
        Olen ajatellut, että Jumala ei erottele uskvaisiaan, sillä hän ottaa vastaan tulijat armosta ja poikansa ristinkuoleman perusteella.. Siihen ei tulijan omat avut vaikuta.


      • samar1n kirjoitti:

        "Miten kelvollisille mormoneille käy, sitä en sen kummemmin tiedä, mutta he ovat ainoat jotka suoraan pääsevät sinne kastettujen paikkaan. "
        Olet siis vihdoin päätynyt kirkon kannalle tässä asiassa. Kirkon oppihan on että vain kastetut mormonit (kelvolliset) pääsevät suoraan kuoltuaan Paratiisiin. Helvetti odottaa muiden kirkkojen kasteella kastettuja tai kastamattomia ja ei-kristittyjä kunnes joku tekee sijaistyön MAP-temppelissä jolloin nuo henget pääsevät livahtamaan Helvetistä Paratiisin puolelle.

        Ei se niin ole. Päinvastoin kaikki parannuksen tehneet ja kunnolliset tietämättömät, jotka eivät ole syystä tai toisesta voineet valita Jeesusta, ovat paratiisin puolella. Sellaiset, jotka ovat hylänneet Jeesuksen kirkon kasteen tietoisena sen oikeudesta ja olemassaolosta taas eivät ole parannuksen tehneitä.

        Ja:

        Vain Jumala tarkkaan tietää.

        Mormonit opettavat niinkuin ovat asian ymmärtäneet. Mutta tämä asia on epäselvä opissa ja sen pitää ollakin. Parempi vaan kun ihmiset eivät ihan tarkkaan kaikkea tiedäkään. Mormonit vaan patistavat kaikkia tekemään ne ainakin oikeat asiat, toimimaan kirkon opin mukaan kuin pienet lapset ja olemaan kapinoimatta Jumalaa vastaan.


      • Kiinnostunut kirjoitti:

        Uskovaisilla on eri käsitys kuin hautaan siunaamisluvussa., jossa sanotaan, "Jumala on sinut viimeisenä päivänä herättävä."
        Suurin osa uskonnoista kertoo, että kuoltuamme siirrymme Jumalan tykö, tai olemme taivaan valtakunnassa.
        Raamattu ei tätä näkemystä tue.
        Ainoa lohdutukseni pitkälle odotusajalle on se ymmärrys, että kuolon jälkeen ei ole aikaa. Ei ole eilistä eikä huomista. Niinpä on mahdollisuus olla välitilassa maailman loppuun saakka.

        Suurin osa uskovaisista on kasvanut omaan uskoonsa lapsesta asti, kuten mormonitkin. Harva voi kertoa jonkinlaisesta leimahduksenomaisesta kääntymyksestä. jonka jälkeen tie Jumalan luo aukeaa. Suurin osa ihmiskunnasta vain uskoo. On uskonut vuosituhansia, ja uskonnot ovat vaihhtunet lukemattomia kertoja. Kumala pysyy samana.
        Olen ajatellut, että Jumala ei erottele uskvaisiaan, sillä hän ottaa vastaan tulijat armosta ja poikansa ristinkuoleman perusteella.. Siihen ei tulijan omat avut vaikuta.

        Näistä on monenlaisia käsityksiä. Ei kai ole edes tärkeätä miten niistä ajattelee. Mutta se tuli selväksi varmaan sitten tuo kaste kuolleiden puolesta.


      • Höpölöpsis
        Olli.S kirjoitti:

        Ei se niin ole. Päinvastoin kaikki parannuksen tehneet ja kunnolliset tietämättömät, jotka eivät ole syystä tai toisesta voineet valita Jeesusta, ovat paratiisin puolella. Sellaiset, jotka ovat hylänneet Jeesuksen kirkon kasteen tietoisena sen oikeudesta ja olemassaolosta taas eivät ole parannuksen tehneitä.

        Ja:

        Vain Jumala tarkkaan tietää.

        Mormonit opettavat niinkuin ovat asian ymmärtäneet. Mutta tämä asia on epäselvä opissa ja sen pitää ollakin. Parempi vaan kun ihmiset eivät ihan tarkkaan kaikkea tiedäkään. Mormonit vaan patistavat kaikkia tekemään ne ainakin oikeat asiat, toimimaan kirkon opin mukaan kuin pienet lapset ja olemaan kapinoimatta Jumalaa vastaan.

        Joskus on vaikea tietää, että kirjoittaako Olli suomea vai mormonien kaksoiskieltä. Luterilaisiksi (luteriaisethan ovat ilman muuta Jeesuksen kirkon jäseniä) kastetut mutta sittemmin kirkosta eronneet ovat siis helvetin puolella? Myös ne luterilaiset, jotka ovat eronneet kirkosta liittyäkseen Smithin kirkkoon?

        > Mormonit vaan patistavat kaikkia tekemään ne ainakin oikeat asiat, toimimaan kirkon opin mukaan kuin pienet lapset ja olemaan kapinoimatta Jumalaa vastaan.

        Ja jälleen ristiriitainen virke. Jos ihminen toimii Smithin kirkon opin mukaan, silloihan hän kapinoi kristinuskon Jumalaa vastaan mm. hyväksymällä pikkutyttöjen moninaiskentelut.


      • samar1n
        Olli.S kirjoitti:

        Ei se niin ole. Päinvastoin kaikki parannuksen tehneet ja kunnolliset tietämättömät, jotka eivät ole syystä tai toisesta voineet valita Jeesusta, ovat paratiisin puolella. Sellaiset, jotka ovat hylänneet Jeesuksen kirkon kasteen tietoisena sen oikeudesta ja olemassaolosta taas eivät ole parannuksen tehneitä.

        Ja:

        Vain Jumala tarkkaan tietää.

        Mormonit opettavat niinkuin ovat asian ymmärtäneet. Mutta tämä asia on epäselvä opissa ja sen pitää ollakin. Parempi vaan kun ihmiset eivät ihan tarkkaan kaikkea tiedäkään. Mormonit vaan patistavat kaikkia tekemään ne ainakin oikeat asiat, toimimaan kirkon opin mukaan kuin pienet lapset ja olemaan kapinoimatta Jumalaa vastaan.

        Ei, vaan mormoniopin mukaan kastamattomat ovat Helvetin siinä osassa mitä kutsutaan Henkivankilaksi. Hyvät, mutta kastamattomat ihmiset eivät kärsi sellaisia helvetin tuskia kuin paatuneet syntiset, mutta he eivät voi edistyä ilman kastetta joten ovat "vankilassa".


      • samar1n kirjoitti:

        Ei, vaan mormoniopin mukaan kastamattomat ovat Helvetin siinä osassa mitä kutsutaan Henkivankilaksi. Hyvät, mutta kastamattomat ihmiset eivät kärsi sellaisia helvetin tuskia kuin paatuneet syntiset, mutta he eivät voi edistyä ilman kastetta joten ovat "vankilassa".

        Vankilassa me tälläkin ollaan, kun ei päästä lentelemään toisille tähdille, eikä sitä niin kauheana pidetä. Kiva kuitenkin joskus edetä ja päästä.


    • mormonimamma

      Olen aivan samaa mieltä. Kukapa täällä viitsisi aikaansa kuluttaa.

      • Höpölöpsis

        Voit parantaa tasoa opettamalla täällä todellista mormonioppia.


      • Höpölöpsis

        Voisit Mamma alkajaisiksi kertoa, että onko kirkkosi opetuksen mukaan Jumalillanne ja ylösnousseilla luuliharuumis vaiko luulihaveriruumis.

        Turha moittia keskustelun tasoa, jos ei keskustele asioista.


      • mormonimamma
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Voit parantaa tasoa opettamalla täällä todellista mormonioppia.

        En viitsi tuhlata aikaani.


      • mormonimamma
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Voisit Mamma alkajaisiksi kertoa, että onko kirkkosi opetuksen mukaan Jumalillanne ja ylösnousseilla luuliharuumis vaiko luulihaveriruumis.

        Turha moittia keskustelun tasoa, jos ei keskustele asioista.

        Tämän ketjun aloittajakaan ei varsinaisesti keskustellut. Saanen silti olla samaa mieltä hänen kanssaan.


      • Höpölöpsis
        mormonimamma kirjoitti:

        Tämän ketjun aloittajakaan ei varsinaisesti keskustellut. Saanen silti olla samaa mieltä hänen kanssaan.

        Voisittehan te mormonit esitellä tällä palstalla mormonismin hyviä puolia.


    • Ugrad

      Ei sovi unohtaa että eräs Ygrad antaa täällä opetusta eri aiheista ja aina on aina oikeassa. AP on kyllä oikeassa yleisestä eipäs-juupas tason keskustelusta täällä mutta en itse ole kyllä huomannut keskustelun olevan paljon järkevämpää muiden uskontojen palstoilla.

    • Hihhulit ovat uskonnossa ainoa mielenkiintoinen juttu. Varsinkin silloin kun he perustelevat käyttäen kaksituhatta vuotta vanhaa satukirjaa ja mielikuvituskaveriaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe